Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Youp: 'Asielzoekers komen asperges steken'

Onze Russische vriend Pavel belde en vroeg wie die Van 't Hek is? Wij legden hem uit dat deze Youp van 't Hek iemand is die tragisch jong dementeert en daarom binnenkort wordt afgespoten. Daar is de Nederlandse wet gelukkig heel duidelijk over. Als je zulke onzin (spiegel) gaat uitkramen als Youp nu doet dan is je leven gewoon voltooid en is het voor alle partijen beter dat je geruimd wordt. Komt meneer Van 't Hek Thierry Baudet even in de hoek zetten met een paar keiharde objectieve feiten over asielzoekers. 

Objectieve feiten dus. Wij hebben asielzoekers nodig om onze bollen te pellen en asperges te steken. Want een deskundige heeft het gezegd op het Journaal. Was er ergens maar een achterpagina op het internet waar we dat een beetje konden checken.

Reaguursels

Inloggen

Een klant van mij is een logistieke onderneming. Veel Nederlanders werken daar en polen. Ik zie geen Marokkanen of vluchtelingen daar werk doen. Als ik praat met de mensen die de vloer managen vertellen zij dat zij gestopt zijn met Surinamers, Marokkanen. Het werk moet wel een keer af en klanten willen niet wachten. Probleem met vluchtelingen is de taal. Het is geprobeerd maar er waren al heel snel onveilige situaties.

dolffie | 30-07-17 | 14:27

Hé van 't Hek; Je zou toch een avondvullende show maken over Allah en de kindbruidjes???? Ga je dan net zo grof je kankermuil opentrekken als tegen de Christenen? Ik kom kijken hoor!!!

hans6100 | 30-07-17 | 11:07

youp en freek in 1 show kan leuk zijn.
Deugdrammers met u i t g e b r e i d e rits spiekbriefjes (extra grote letters!) op de grond.
Inhoudelijk zwaar over de houdbaarheidsdatum, maar vitaliserend voor jong-bejaarden.
En soepsiedieabel van deugend policor!

pennestront | 30-07-17 | 11:01

Hans Teeuwen -iedereen zeurt wel over de joden, maar die Duitsers waren ook geen lievertjes! / Majesteit ga eens bier halen!- is de enige die zich in Nederland nog cabaretier mag noemen, de rest is een treurig stel politiek correcte zakkenvullers. Van't Hek geeft openlijk toe geen grappen meer te maken over moslims omdat een deel van die club snel op teentjes is getrapt en mogelijk een tikje overtrokken kan reageren. Hou dan definitief je bek, niet in de laatste plaats omdat je al decennia dezelfde doodsaaie voorstelling maakt.

BozeBlankeMan | 30-07-17 | 10:02

Die opmerkingen over de genderneutraalterreur zijn dan wel weer erg grappig.

joe vago | 30-07-17 | 09:57

Satire is Satire, ik mag hem wel!

mazel_tov | 30-07-17 | 08:30

De grappen van Youp van't Hek zijn intussen meer belegen dan die van Seth Gaaikema.

Takki Yah | 30-07-17 | 02:25

Ach, je moet wat als er geen stervende kindertjes beschikbaar zijn om je enorme ego te promoten.

Henkie_3489728 | 30-07-17 | 01:09

Ja ze komen wel wat steken maar dat zijn geen apserges.
Mensen steken doen ze tot nu toe behoorlijk fanatiek en vrij regelmatig met de nodige reguliere tussenpozen.
Anders wordt het ook zo'n rotzooi in één keer.

klinkklaar | 29-07-17 | 23:47

Zwiebert | 29-07-17 | 22:11
Laten we eerlijk zijn. Die frontale aanval op Buckler was ook helemaal terecht. Wie drinkt er nou bier zonder alcohol. Ja moslims daarom is het ook moslimbier!

mohammmedtriplem | 29-07-17 | 22:55

Old scool verzorgingshuizen artiest linkse corpulente grachtengordel knuppel

Hugenoot17 | 29-07-17 | 22:30

Freddy Heineken was wel gecharmeerd van Mevrouw van het Hek
Youp beaamt dat maar volgens hem was Buckler afzeiken geen wraakactie......

Zwiebert | 29-07-17 | 22:11

Nu op Nieuwsuur item over Afrikaanse vluchtelingen op weg naar Duitsland en Nederland. Ned 2! Gaan zij voor het bollenpellen en aspergesteken?

mohammmedtriplem | 29-07-17 | 22:02

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die heeft gelachen om Youp. Vooral die ''aangenaaide lullen'' deed het hem.

mohammmedtriplem | 29-07-17 | 21:57

Youp heet eigenlijk Joep. Serieus. Heeft de aansteller veranderd.
Joep gaat graag met linkse deugzeugen om, of hij veinst dat omdat hij dan ongegeneerd kan graaien uit de met afgeperst belastinggeld gevulde VARA-trog.
Joep wil niet leven als een linkse deugzeug, terwijl hij wel zegt dat alle anderen moeten leven als linkse deugzeugen.
Joep is dus eigenlijk een vreselijk hypocriete zuiger.

kempenaer | 29-07-17 | 21:54

Dat is toch die salonsocialist met 12 miljoen op de bank?

BoerinFrance | 29-07-17 | 21:52

Ik heb al heel lang moeite met ns. Ook met de busmaatschappijen. Ze dwingen me altijd om links danwel rechts van het gangpad te gaan zitten. Maar ik ben helemaal niet links of rechts georienteerd. Dus ik zie binnenkort ook graag een rij stoelen in het midden van het gangpad.

Leptob | 29-07-17 | 19:58

Ik denk dat sommige testosteronbommen hun asperge wel in een schaarsgeklede festivalganger zouden willen steken!

Adamas | 29-07-17 | 19:56

Mensen uit afrika en islamitische landen komen voor de uitkeringen en mensen uit oosteuropa doen het werk.

rosher | 29-07-17 | 19:56

Als je geld hebt dan zie je alles door een roze bril. Als je in de politiek zit dan geldt alleen je eigen carriere. En zo komen er hordes werkschuw moslim tuig ons land binnen en het gaat maar door. Net als in Israel moeten we er maar mee leren leven dat zo nu en dan iemand zichzelf opblaast, met een vrachtwagen op een groepje mensen in rijdt of met een mes staat te zwaaien. Welnu, ik zal er nooit aan wennen hoe Frans Timmermans of Youp van het Hek nog zijn best doet om ons ongelijk aan te tonen met fake news. Walgelijke volksverlakkers.

ILF2 | 29-07-17 | 19:53

Youp woont op een gracht, leeft in z'n Eigen wereld, heeft geen idee wat er speelt.

Wienerschnitzel mit | 29-07-17 | 19:51

Ah gelukkig..... ik was al bang dat ze kuffars kwamen steken.

Slipsnifter | 29-07-17 | 19:03

@010ert 18:44
Zou u dat eens nader kunnen duiden wát betreft het zuurstofgehalte?
Is dat dan juist hoger of lager?

D-Fens_1963 | 29-07-17 | 19:01

Youp is riant over de datum. Zijn shows zijn inmiddels slappe aftrekkels van zijn vroegere werk. Zijn columns? Vingerwapperen bij veilige onderwerpen en makkelijke slachtoffers. Wie gaat er nog naar Youp? Ouwelui met een theaterabonnement.

Tom Hagen | 29-07-17 | 18:52

Asperge steken wordt totaal niet door asielzoekers gedaan maar door hardwerkende Polen. Die wel het werk willen doen wat men hier niet wil doen en liever een uitkering ziet.

Patatter | 29-07-17 | 18:48

Agh ja er is wat met het zuurstofgehalte in de poel des verderfs alwaar men alsmaar probeert om Nederland te vernietigen.

010ert | 29-07-17 | 18:44

Kijk uit met alcohol mensen. Dit is wat Korsakov met je doet

Man.man.man | 29-07-17 | 18:18

Achhhh Yoeppie heeft een Russische vriend, Pavel. Lief he! Dus een salon socialist en miljonair heeft een Russische vriend en dat moeten wij geloven?

kippevlees | 29-07-17 | 17:47

Progressieve politiek is voortaan met instemming van de liberalen: gender- en diversiteitsgedram. Bezuinigingspolitiek van Van Rijn en Klijnsma wordt geadoreerd. Opkomen voor de armeren onder ons is uitbesteed aan SP en PVV die nooit zullen regeren. Ik heb niks met die elitaire kwallen van de Volkskrant en de NRC.

lingo star | 29-07-17 | 17:31

Mijn geimporteerde buurman uit Eritrea wilt alleen zwartwerk hebben of doen .
Plus dito uitkeringen , toeslagen en kwijtscheldingen belastingen .
Toen ik hem vertelde dat Lidl personeel zocht in hun distributie centrum keek die Mij verward aan , van uit welk ei kom Jij .

liegende lippen | 29-07-17 | 17:21

Wat denk je van 't Hek wat deze asperges en tomaten het Nederlandse Volk per jaar gaat kosten? Het duurt nog wel even voordat je 13 miljard per jaar hebt terug verdiend.

henk vintage | 29-07-17 | 17:06

Over wie gaat 't?
Joep of zo?
Dan ligt de necrologie over hem, voor als hij binnenkort komt te overlijden, alvast klaar. Wij wensen hem natuurlijk 't eeuwige leven, maarde eeuwige dood met roem, en 't heilig kruis ná, is natuurlijk ook goed.
Is Joep dan altijd even goed of even slecht geweest (?), eh, we zullen hem herinneren met zijn act over 'lenen, lenen, lenen'.
En dat hij op z'n minst 'n tijdje de introductie van alcohol-vrij-Buckler bier heeft weten op te houden. Maar 'geschokt' over zijn leven of dood, eh, nee.

Der Paulie | 29-07-17 | 16:50

@De Koreaanse Slet | 29-07-17 | 12:51 . Een percentage is inderdaad " gestoord zeloot" Mee eens . Wat je vergeet is dat, uit de aard van deze merkwaardige religie/ideologie, als het uur U slaat een veel groter deel , nog sterker : de meerderheid , meelopers/"stille"aanhangers zijn, die echt niet kiezen voor de Nederlandse natie/staat.
De gutmensch-media doen hun uiterste best het volk te laten geloven dat er niks aan de hand is en natuurlijk kan ook ik binnen 10 minuten, zo u wilt een klaslokaal, vol perfect geïntegreerde moslims ten tonele voeren waar helemaal niks mis mee is. En voorbij dat feit begint dan gelijk de grote vergissing . Helaas helaas.

daytripper | 29-07-17 | 16:48

Seth Gaaikema was nog grappiger dan Joep en die was nogal saai, heel saai zelfs maar, die had het niet nodig een ander belachelijk te maken om een soort van grap te maken.

namensmijnhond | 29-07-17 | 16:41
-weggejorist-
moralist | 29-07-17 | 16:33

Youp gaat snel Freek achterna; vroeger waren deze heren, ondanks hun verwrongen mens- en wereldbeeld, op z'n minst nog grappig en nog wel te pruimen. Nu zijn het politiek-correcte, wat tragische figuren.

Brou Is Back | 29-07-17 | 16:24

Dick123 | 29-07-17 | 11:13
Je vergeet nog te vertellen dat ze ook als medici en apothekers nodig zijn, wel een heel belangrijk item, waar we hier een ernstig tekort aan hebben.

watmagjenogwel | 29-07-17 | 16:14

MogeWijEveOvergeve | 29-07-17 | 11:07
Juist, geef hem nog even een trap tegen z'n......
Heel goed.

watmagjenogwel | 29-07-17 | 16:10

@botbot | 29-07-17 | 15:30
U heeft mijn tegel niet begrepen??? Wat snapt u niet aan; "En zeg niet dat het niet mag/kan want ze bedienen zich van allerlei schimmige constructies met vage uitzendbureautjes waardoor ze er mee weg komen...."? Wilt u het soms uitgetekend in cartoonvorm?


Die NL CAO is allemaal heel leuk maar daar hóuden ze zich dus niet aan! Want ze werken met vage uitzendbureautjes die gevestigd zijn in Polen etc. waardoor ineens de aldaar geldende loonnormen gelden. En voilà; zie hier de arbeidsverdringing in optima forma die niet alleen in de Tuinbouw en Metaal plaatsvindt maar ook in o.a. het vrachtvervoer en de bouw. Chauffeurs die bij ons kwamen lossen wisten me precies te vertellen hoe het e.e.a. werkt. Dus gaat u a.u.b. een eind vliegen met uw "ja maar de CAO". De werkgevers doen er alles aan om die te ontduiken. Zolang ze maar bakken met geld binnen harken. Ondertussen het versleten sprookje "de Nederlanders willen het werk niet doen!" oplepelend. En mensen als u stinken er met twee voeten en open ogen in.

Sjefke7807 | 29-07-17 | 16:05

Eigenlijk is het gewoon een broer van Freek de Jonge, ook zo'n zuurpruim die niets nuttigs meer heeft te vertellen, maar nog wel een podium krijgt bij een of ander nietszeggend krantje, of op een nutteloos tv programmatje inclusief peterrrrrr rrrr de v.

watmagjenogwel | 29-07-17 | 16:01

200.000 per jaar is 'opgedroogd' ? Zullen we eens al deze opgedroogde gelukszoekers bij Joep in de tuin zetten ?

Wekkertje | 29-07-17 | 15:56

@botbot 15:30
Ik weet niet onder wat voor steen u heeft liggen slapen maar volgens mijn is hunebed daar nog een compliment voor.
Wellicht dat officiële e/o overheidsbedrijven zich van zulke morres bedienen maar vage bedrijfjes e/o "in de marge" opererende bedrijfjes bedienen zichzelf tóch écht van die praktijken zoals ervaringsdeskundige Sjef beweert.
En als werktijden e/o beloning al of niet geheel conform de "normale " geldende Nederlandse standaard verlopen dan zijn het de arbeidsomstandigheden wel.

D-Fens_1963 | 29-07-17 | 15:54

Ja, we zullen gek zijn om een asielzoeker op vrijwillige basis een mes in de handen te duwen. Moet je kijken wat voor gedonder daar van komt zoals in Hamburg.

Alco-de-Holist | 29-07-17 | 15:51

Kouwe Kees | 29-07-17 | 12:19

Hoe simpel kan het eigenlijk zijn.

janmetdepet | 29-07-17 | 15:47

Het is ook zo gemakkelijk om te roepen voor solidariteit voor de zielige migranten als je lekker, riant en droog in je miljoenen-villa in het gooi vertoeft.
Het begint steeds duidelijker te worden, de blanke man moet vervangen. Uitgeroeid. Gewoon helemaal weg.

Alpengeist | 29-07-17 | 15:39

echt_links | 29-07-17 | 12:33 cyclon-B werkt goed als ontluismiddel, daar is het ook voor gemaakt.
I.T.T wat men er van verwacht , je gaat er niet dood aan ( luizen/vlooien/teken e.d wel).

medelmo | 29-07-17 | 15:38

Sjefke7807 | 29-07-17 | 15:00
Leuk geprobeerd maar zo werkt het systeem niet.
Men wordt uitbetaald volgens de in Nederland geldende CAO meestal is dit het minimumloon.
Door een extra prestatie te leveren wat bijna onmogelijk is binnen die acht uur kan men het inkomen wat opkrikken door over te werken.

botbot | 29-07-17 | 15:30

De grachtengordel elite heeft de megafoon van de media in handen. Amsterdams stadsnieuws wordt zo landelijk nieuws, en hun verwrongen opinie over leven buiten Amsterdam, mind you ze komen de stad niet uit laat staan hun eigen buitenwijken, wordt ook de landelijke ether in geslingerd.

Grachtengordel BN'ers als Youp van t' Hek, Claudia de Breij, en noem maar op, krijgen allemaal een platform in landelijke media om hun politieke meningen te verkondingen. Allemaal anti-Trump, pro-Islam, anti-christendom en links.

Meningen van mensen die wonen in Drenthe, Brabant, Zeeland, Gelderland, etcetera, krijgen geen platform. Geloof me, die hebben een hele andere visie op het leven.

martymcfly | 29-07-17 | 15:22

@botbot | 29-07-17 | 13:03
U kwatst en u weet het. De Nederlander wil dat werk best doen. Ondergetekende incluis toen hij niet aan laswerk kon komen door de crisis. Ik ging hier in Zundert en Rijsbergen langs bij de diverse telers en wou dolgraag aan het werk. Weet u wat ze zeiden? "Alleen als je het loon accepteert dat we de Oostblokkers betalen." Op mijn vraag hoeveel dat was kreeg ik als antwoord "Eu 5,75 BRUTO". Daar kan ik in dit land nog geen fietsenhok voor huren, laat staan de rest van de vaste lasten betalen. En na een dag hard werken is een bord eten ook wel fijn. Begint u het al een beetje door te krijgen beste Trol? En zeg niet dat het niet mag/kan want ze bedienen zich van allerlei schimmige constructies met vage uitzendbureautjes waardoor ze er mee weg komen. Heb ik in de Metaal trouwens ook mee gemaakt. Dus u zult met een betere moeten komen.

Sjefke7807 | 29-07-17 | 15:00

@Alpengeist 14:13
Eeeeuh, actie ondernemen.....
U bedoelt?

D-Fens_1963 | 29-07-17 | 14:57

Ontzettend nare vent. Alleen maar afzeiken is alles wat hij kan

Bokito ergo sum | 29-07-17 | 14:49

Maar meneer van 't Hek heeft zijn straatje deels schoongeveegd door de potjes nagellak voor Thijn te promoten bij de gütmenschen. Want ach ach wat is die meneer van 't hek toch een deugmens dat hij dat doet. Zal me niets verbazen als hij er financieel beter van is geworden.

Eshek | 29-07-17 | 14:37

Wat is er gebeurd met de gewoonte om linkjes te voorzien van de tag "target=_blank"?
Mag dat niet meer van de intersectionele antiracistische drambrigade?
Erg vervelend om steeds weer link te lezen, tab te sluiten... oh... kut. Nieuw tabje, bookmarks, GS, topic... en dan staat de topic-index ook niet meer bovenaan.
Mens mens mens, wat een gedoe.

Stormageddon | 29-07-17 | 14:22

Een jaar of tien geleden bij het bezoek aan een vroege theatervoorstelling, stond Youp in de grote zaal. Na afloop zagen we, zeer omzichtig, een echtpaar de Youp zaal verlaten. Ze bestelden een drankje en zo kwamen ze in het zitgedeelte (wij werden opgehaald en moesten even wachten). Op de vraag of het bij Youp een goede voorstelling was, antwoordde de man dat ze uit de voorstelling waren gelopen. Hij was het zat om als burgerman constant belachelijk gemaakt en moreel de les gelezen te worden door een grachtengordelmiljonair. Ze waren met een groep mensen naar deze voorstelling (niet zijn keuze). Hij vertelde dat hij er NIET meer tegen kon en dus opgestapt was. Zijn echtgenote was het geheel met hem eens. Een kwartier later slopen er weer 2 mensen de voorstelling uit. Met een drankje in de hand (therapeutisch) was ook dit stel het moralistisch gezaag van Youp meer dan zat.

Arachne | 29-07-17 | 14:16

Ach ja, zo lang we niet massaal actie gaan ondernemen tegen dit land en volksverraad moeten we gewoon onze bek houden. Bukken en ontvangen, zonder vaseline natuurlijk. Wel een grote bek op het internet, maar dan vervolgens zelf niets doen. Waarom dan nog je grote bek op internet opentrekken? Praatjes vullen geen gaatjes...

Alpengeist | 29-07-17 | 14:13

@ De Koreaanse Slet | 29-07-17 | 11:03

Tjesus,ja dat las ik ok. Als die pik dat ook nog voor mekaar krijgt is het een held. En zet íe de rest van Brussel in hun hemd, want die moeten daar eerst honderd jaar over vergaderen.

canis lupus | 29-07-17 | 13:58

Steeds maar weer over asielzoekers en vluchtelingen terwijl ik bijna allemaal mannen zie in de leeftijd dat wij in militaire dienst moesten om ons land te verdedigen, daarom houdt ik het op 5e colonne soldaten.

blauwe zander | 29-07-17 | 13:54

GeenStijl deed een oproep om seksisme uit te lokken. Van ’t Hek riep niet op het gezin-Van der Staaij rouwkaarten te sturen. Gelukkig niet.
Een oproep om sexsisme uit te lokken? Nrc heeft met het goedpraten van "satire van de bovenste plank" de discussie in de kast getrokken. Kan ik dus vrij zeggen : Youp's vrouw moet maar eens naakt op handen en voeten de avondvierdaagse naar keulen lopen terwijl meneer zelf met gootsteenontstopper wordt geinjecteerd. Tja kansloos, ga ik niet verdedigen. Satire was toch alleen leedvermaak waar je mee weg kan komen? Het zou meneer van het hek sieren als hij grotere machten zou aanpakken dan een stel kansloze christenen.

rattenvanger XL | 29-07-17 | 13:52

ik hou helemaal niet van asperges

spuit-12 | 29-07-17 | 13:50

Nog demente als die Freek, beiden uitgerangeerd en uitgeraasd, vergaande glorie die totale onzin uitkramen de een over asielzoekers de ander over de gaswinning in Groningen een ding hebben ze welgemeen en dat zijn de vette miljoenen op hun bankrekening. Verdiend met het beschimpen van de minder bedeelden in de samenleving.

Goedverdoemme | 29-07-17 | 13:48

De Koreaanse Slet | 29-07-17 | 11:01
.
Dat denk ik ook. Dat zijn over het algemeen christelijke vluchtelingen. Hun cultuur past gewoon beter bij de west Europese cultuur. Bovendien zijn dat vaak echte vluchtelingen. Ze komen hier als gezin voor zover ze niet door de moslim migranten overboord worden gegooid. We willen het beste voor hun kinderen. De moslim migranten uit N Afrika zijn vaak mannen die hoogst waarschijnlijk hun kinderen al lang in de steek hebben gelaten.

metdedag | 29-07-17 | 13:39

Ommezwaai | 29-07-17 | 13:01 Nee, je hoeft niet te "heimeren" om iets wijsgemaakt te worden. Volgens ons "heimert" Youp ook (nog) niet doch heeft zo af en toe een zwak ogenblik. Dit was er zo één! Gelukkig leest hij ook GS, zodat hij weer bijgepraat is. Het beste Youpie, wij nemen een Nexitje. Cheers!

Een vrije paling | 29-07-17 | 13:37

en ondertussen zijn hele repertoire van GeenStijl jatten

skoftig | 29-07-17 | 13:33

Wat youp vindt interesseert mij hartelijk weinig. Heb nog nooit om de man kunnen lachenen vind het eigenlijk gewoon een ordinair stuk stront. Het soort mensen waarvan NRC denkt dat "het publiek" zoiets nodig heeft om moraal te leren.
Te veel en te vaak is dit soort om hun mening gevraagd, dagelijks zitten daar matig of niet getalenteerde mensen bij DWDD, Pauw of Tan. Nog nooit een dag werk verricht, gevreten uit de ruif, bejubeld omdat ze ons voor oud vuil mogen uitmaken, mogen uitschelden.

Youp (wat is dat eigenlijk voor naam?) treedt op voor masochistisch aangelegde linkspersonen en wordt door hen beloond voor het feit dat hij vuil over ze uitstort. ziek links dus.

bergsbeklimmer | 29-07-17 | 13:32

Oeps... Youp heeft zomaar kritiek op Baudet en dat mag natuurlijk niet. Thierry is, in tegenstelling tot Fortuyn en Wilders, geen man van het volk. En dat gezeik over partij-kartel begint te vervelen. Natuurlijk heeft hij op dat punt niet geheel ongelijk, maar zo ziet de mens en de maatschappij nu eenmaal in elkaar.
Wel gaat zijn kwalificatie over GeenStijl te ver. Hier worden (soms) best wel verstandige dingen geschreven...

Mannes | 29-07-17 | 13:29

Over de objectieve feiten : CBS vergeet systematisch in het aantal werklozen ook de bijstandsgerechtigden op te nemen.... en dat aantal neemt toe.
Verder heeft men vorig jaar de definitie van werkloos veranderd, 1uur werk en je bent niet meer werkloos. Super. Daarmee is elke vergelijking met het verleden niet meer mogelijk.
Dus dit objectieve feit van Joep kan al naar het halfrond archief.

monokul | 29-07-17 | 13:27



nederlands.nl: literair woordenboek

Satire

Gedicht of prozastuk waarin een toestand of een persoon wordt bespot.
(van het Latijnse satura of satira, dat een gedicht met dramatische of lerende strekking aangaf)

hhmariavanempel | 29-07-17 | 13:26

Bij de term "voltooid leven" denk ik aan Your van het Hek...

Specy | 29-07-17 | 13:09

@ necrosis | 29-07-17 | 12:46

Door subsidie worden de kosten elders ondergebracht. Als je niet verder dan je neus lang is denkt kan je inderdaad denken dat producten die daardoor goedkoper zijn geworden 'aantrekkelijk' zijn. In wezen is het echter volksverlakkerij. Dit speelt verder o.a. ook bij windmolens, initiatieven in de semi-publieke sector etc etc.

HoogToontje | 29-07-17 | 13:06

Ik vind er niks aan.

Jezus_Boeddha | 29-07-17 | 13:04

Pim had het over meneer of mevrouw...
Crankhead | 29-07-17 | 11:39
Of heel gendertreunaal over 'mens'.
Als in: 'Mens, ga koken.'
Wie de man al dan niet politiek niet erg mist, mist wat in zijn of haar opgroeien imho.
Brengt me op het volgende. Hoe is de genderneutrale werkwoordvervoeging van 'het'? Als in: het zijn opvoeding, het haar opvoeding? *burp*

O/T. Op de NPO radio werd:
-de 'Hamburger'weer eens verward genoemd
-1 dode gemeld, de (zwaar)gewonden verzwegen.
-wel gezegd dat de man een 'bekende' van de Po was. Die Po met hun kennissenkring ook altijd.

chicago river | 29-07-17 | 13:03

Om dit soort werk te verrichte staan de Nederlanders te trappelen.
Helaas hebben ze andere dingen te doen en ontbreekt hun de tijd, en mogen bij gunst de Polen en Hongaren dit doen.
Vanzelfsprekend moet je de asielzoekers ook een kans geven.

botbot | 29-07-17 | 13:03

Een vrije paling | 29-07-17 | 12:57
Dat zijn vaak de eerste symptomen van de Ziekte van Alzheimer....
Als de ziekte zich openbaart, kun je die mensen van alles wijsmaken en ze geloven het ook nog.

Ommezwaai | 29-07-17 | 13:01

Youp van het Hek kan het helemaal niet zijn want die ligt volgens mij al een paar jaar grassprieten omhoog te drukken op West is mij verteld
Tegenwoordig hebben ze toch die Claudia de Breij voor oudejaars conferences

Kappie62 | 29-07-17 | 13:00

Wat wil deze man nou eigenlijk? Moeten we hem serieus nemen of gewoon als clown zien?

Gazzerop | 29-07-17 | 12:59

Tegen kan

janmetdepet | 29-07-17 | 12:59

Natuurlijk Joep! Daarom werken hier in het Westland ook allemaal migranten die in Den Haag wonen. Alleen hebben de migranten die werken de poolse nationaliteit. De rest uit afrika en arabie en zo zit lekker aan het gratis geld infuus.

P.redgleuf | 29-07-17 | 12:58

jezusisonzin | 29-07-17 | 12:39
Dat vraag ik mij in uw geval ook af. Baudet wordt afgedaan als een zielig mannetje waar geen "bal" van deugt. Dat heeft weinig meer met ironie van doen.
Deze ouwe rups is om zich heen aan het slaan en links Nederland vindt het prachtig allemaal.

Ommezwaai | 29-07-17 | 12:58

Was het op het Journaal? Die Youp toch.

Een vrije paling | 29-07-17 | 12:57

Ach gut... Joep heeft een rotsvast vertrouwen in hetgeen de NOS Staatsomroep ons allemaal wil doen geloven. Natuurlijk Youp, volgens die linksche geldslurpers gaat het allemaal fantastisch met Nederland. De werkloosheid daalt, maar niemand rept over de stijging van bijvoorbeeld bijstandsuitkeringen. Op die manier wordt men gewoon voor het lapje gehouden. En asielzoekers, die hebben we ook al nauwelijks meer. Net als toen, eind jaren en begin '90 er geen gastarbeiders meer nodig waren. Maar ondertussen stroomde Nederland vol met allerhand gespuis uit het grote zuidelijke continent. Via de achterdeur welteverstaan en onder het mom van gezinshereniging of frauduleuze praktijken zoals schijnhuwelijken en paspoort-door-de-plee spoel praktijken.
.
Ja Youp, ook toen al geloofde men alles wat het Staatjournaal ons influisterde.
Maar nu zitten we met de gebakken peren, het Amsterdam wat ooit zo liberaal en vrij was, wordt nu min of meer gegijzeld door afstammelingen van deze primaten die een hekel hebben aan joden en alles wat naar homoseksualiteit riekt. Baudet heeft gewoon gelijk, dat weet praktisch iedereen in Nederland, behalve de redactie van het Staatsjournaal en jij.

Ommezwaai | 29-07-17 | 12:53

LOL, Youp gelooft wat ze op het NOS journaal zeggen.
Economie gaat inderdaad als een tierelier Youp. Droom zacht, Youp.

Harry Turtle | 29-07-17 | 12:52

Asielzoekers komen wel om te steken, maar dat gaat dan waarschijnlijk om de inheemse bevoking welke zij in het vizier hebben. Die smerige asperges mogen we houden.

Alpengeist | 29-07-17 | 12:52

Zo verkopen ze ons die nep vluchtelingen.. en het goedvolk slikt dat nog ook. En als ze zien dat het tuig helemaal niet hier komt om te werken is het te laat..

krzyzowiec | 29-07-17 | 12:52

daytripper | 29-07-17 | 12:13

Uiteraard. Iedereen weet dat een percentage onder moslims gestoorde zeloten zijn. Dus ja dat geloof ik wel.

De Koreaanse Slet | 29-07-17 | 12:51

jezusisonzin | 29-07-17 | 12:39

Ah, het was grappig bedoeld van joep. Dat is dus het probleem van joep, hij is niet grappig.

Dick123 | 29-07-17 | 12:51

Als het aan Youp ligt mogen ze de asperges ook nog voor hem schillen en de bollen in zijn riante tuin poten. Daarna komen de kok uit Aleppo en de tuinman uit Eritrea naar de Reyer Anslostraat om de humoristische plutocraat hun diensten - tegen een spotprijsje - te verlenen. Daarna bezoekt onze geinige brildrager nog een asielbordeel waarbij hij hoopt dat zijn dierbare pielemuis nog enige opwinding kan ontvangen van een jong exotisch asielhoertje en dan weer naar huis in een über asieltaxi, bestuurd door een baardige Afghaan, die in het verleden nog wel eens kinderen gemarteld heeft in de omgeving van Kaboel, maar nu van zijn Nederlands asyl geniet.

batvoca2 | 29-07-17 | 12:51

Heb Youp nog geen grapjes horen maken over het dood maken van linkse politici.

i-Wonder | 29-07-17 | 12:47

@HoogToontje | 29-07-17 | 12:35
Subsidie krijg je van de overheid, zodat je producten goedkoper verkocht kunnen worden.
En wie lappen er voor al dat geld, precies, de burger die dacht goedkoper uit te zijn.
Goede omzet draaien=> producent blij
geen ontslagen, dus geen uitkeringen op kosten van de staat => staat blij
Goedkopere producten, dus burger blij, ondanks dat hij zowat letterlijk in zijn reedT genaaid is, zonder glijmiddel.

necrosis | 29-07-17 | 12:46

Lieve Joepie.. kom je nog wel eens buiten de randstad en/of in gemeenten waar asielzoekers in overgrote hoeveelheden worden opgevangen??
Nee, hé?
Ze doen geen moer.
Ze wonen gratis, cashen een uitkering en rennen om de haverklapscheet naar het ziekenhuis alwaar ze op hoge toon direct geholpen wensen te worden.
Asperges steken?
Bollen pellen?
Helpen met het hooi inhalen?
Geen sprake van.
Ze staan er naar te kijken en beroven daarna de plaatselijke middenstand.
Vraag het de mensen in NO-Groningen maar.
mallekater | 29-07-17 | 12:28
=
Daarom Grunningers, vooral pvda blijven stemmen, hopelijk wordt de linkste stad van dit land eens wakker of blijven jullie eenvoudig van geest?

meneer Q | 29-07-17 | 12:44

Dat snorretje ken ik ergens van...

Abudabie | 29-07-17 | 12:41

Ik vraag me hier toch echt af, of iemand het hele stuk van van 't Hek gelezen heeft. Als je de ironie niet hier kunt zien, dan ben je te dom om te poepen.

jezusisonzin | 29-07-17 | 12:39

funkyd | 29-07-17 | 12:30
Opgeruimd staat netjes. Doei!

Mark_D_NL | 29-07-17 | 12:39

@ normanius | 29-07-17 | 11:46

Als mensen op de vrije markt je product niet willen kopen omdat het te duur is, dan is je bedrijfsvoering niet rendabel. Zo simpel is het. Dat moet je niet met subsidies gaan corrigeren, dan is het nog steeds niet rendabel.

HoogToontje | 29-07-17 | 12:35

Drion, Xyclon-B, whatever. Als we maar van dat fossiele, nep-socialistische schorriemorrie afkomen.

echt_links | 29-07-17 | 12:33

Joeps grapjes vond ik altijd best leuk en zijn meninkjes waren nooit erg gedurfd. Het leek me duidelijk dat Joep bang was om een groot publiek voor het hoofd te stoten.
Men moet die dingen uit elkaar houden. Een goede entertainer kan er best weerzinwekkende denkbeelden op na houden en omgekeerd is het goed mogelijk dat iemand met heel gezonde denkbeelden absoluut niet leuk is.

JvanDeventer | 29-07-17 | 12:32

YouP (vtt)

vinzepinz | 29-07-17 | 12:31

Het enige rake en relevante stukje in het verhaal van Youpie is dat ie een "achterhaald stuk fossiel" is. En natuurlijk zijn kop zo diep in het zand steekt dat we hem na overlijden alleen nog maar van een gedenksteen hoeven te voorzien. Iemand voorstellen voor de tekst?

funkyd | 29-07-17 | 12:30

Het benoemen van het jaren 90 hipster-ringbaardje als "pratende kut" was zijn enige en dus laatste enigszins grappige vondst.

Montgomery Burns | 29-07-17 | 12:29

Lieve Joepie.. kom je nog wel eens buiten de randstad en/of in gemeenten waar asielzoekers in overgrote hoeveelheden worden opgevangen??

Nee, hé?

Ze doen geen moer.

Ze wonen gratis, cashen een uitkering en rennen om de haverklapscheet naar het ziekenhuis alwaar ze op hoge toon direct geholpen wensen te worden.

Asperges steken?
Bollen pellen?
Helpen met het hooi inhalen?

Geen sprake van.
Ze staan er naar te kijken en beroven daarna de plaatselijke middenstand.
Vraag het de mensen in NO-Groningen maar.

mallekater | 29-07-17 | 12:28

Intussen , als ik dat mag zeggen , vind ik GS er niet overzichtelijker op geworden.
Maar dan ben ik natuurlijk een ouwe lul.

daytripper | 29-07-17 | 12:27

@Piet Karbiet | 29-07-17 | 12:13
Maar zonder die mensen heb ik geen asperges op mijn bord.
*gelukkig vind ik die rotzooi niet te vreten*

necrosis | 29-07-17 | 12:27
-weggejorist-
Fapfap | 29-07-17 | 12:27

Joep van het Hek? Die was toch allang dood net als die andere jongen Bram Vermeulen. Die laatste was erg goed overigens

namensmijnhond | 29-07-17 | 12:27

Youp is vergroeid met NRC-gekonkel en NRC-meninkjes (wiens brood men eet diens woord men spreekt) dat hij een ouwe, tikkeltje agressieve, gelijkhebberige, betweterige opa is geworden die nog slechts langs NRC-lijntjes anderen vrijblijvend de maat kan nemen.
krelus | 29-07-17 | 12:18

@krelus. Mooi gesproken. Daar is inderdaad alles mee gezegd.

daytripper | 29-07-17 | 12:25

Humor is niet als wijn .
Hoe ouder hoe wranger.
Kan iemand dat aan buckler vertellen?

medelmo | 29-07-17 | 12:23

Ach van 't Hek; Hoeveel mensen buiten de grachtengordel hebben nog iets van sympathie voor deze linkse luller rechtse vuller? Een verschrikkelijk hypocriete sukkel is het die volledig is uitgekotst in NL.

hans6100 | 29-07-17 | 12:22

Asielzoekers? hebben we die nog?
Openbaar Mysterie | 29-07-17 | 10:57

Nee alleen gelukzoekers, maar iedereen noemt het asielzoekers.

Marvin_NL | 29-07-17 | 12:20

Simpel, stuur die rooie met camera richting aspergevelden en interview een paar aspergeboeren: "Heeft u komend aspergeseizoen veel asielzoekers danwel economische vluchtelingen op het land staan, van (Noord) Afrikaanse origine? Kent u een collega die dit doet?"
Bij veel ja heeft Youp gelijk. Bij veel nee heeft Youp ongelijk. Checken bij de bron, voor zover ik weet zijn boeren nog niet pc, dus die flappen het er wel uit.

Kouwe Kees | 29-07-17 | 12:19

Youp is vergroeid met NRC-gekonkel en NRC-meninkjes (wiens brood men eet diens woord men spreekt) dat hij een ouwe, tikkeltje agressieve, gelijkhebberige, betweterige opa is geworden die nog slechts langs NRC-lijntjes anderen vrijblijvend de maat kan nemen.

krelus | 29-07-17 | 12:18

OT of eigenlijk ook niet.

In een stukje van Simon Carmiggelt zei een droevige man: 'Mij lukt niets, alle zaken die ik begin gaan over de kop. Als ik morgen hoeden ga verkopen worden de mensen overmorgen zonder hoofd geboren.'

kwark001 | 29-07-17 | 12:18

Die nagellak dampen zijn hem klaarblijkelijk naar het hoofd gestegen....

Ommezwaai | 29-07-17 | 12:16

@kom hoe heet ie | 29-07-17 | 12:07
Gewoon je tekst aanpassen aan de omstandigheden.

necrosis | 29-07-17 | 12:16

Ik zie die veeeele waggelende 60+ vrouwen in lappen en doeken hier in de buurt nog niet zo snel asperges steken eerlijk gezegd.

Ramsesz | 29-07-17 | 12:15

Youp is een egoist want hij laat een slechtere wereld voor zijn kinderen achter en doet geen enkele poging om het beter te maken.

Twan_Flat | 29-07-17 | 12:15

Hé Youp... Nederland heeft al 3.000.000 uitkeringsgerechtigden. Voor de asperges of zo.

hollandsevluchteling | 29-07-17 | 12:14

Aan de andere kant geloof ook echt wel dat er enorm dankbare asielzoekers zijn die echt en oprecht hun leven willen opbouwen en een waardevolle contributie willen leveren aan Nederland. Of sowieso hun nieuwe thuis. Het probleem zit 'm meer in de Noord-Afrikaanse criminelen, illegale Afrikanen en zeker ook Albanezen, Oekraïners en Russen en ander volk wat hier niets te zoeken heeft.
De Koreaanse Slet | 29-07-17 | 11:01

@De Koreaanse Slet . Ik zie nog een probleempje, was je misschien in je eindeloze wijsheid ff vergeten : zie Hamburg gisteren. Ze zeggen Islam , maar geloof jij dat ?

daytripper | 29-07-17 | 12:13

De cirkel is rond: Buitenlander, gastarbeider, arbeidsemigrant, allochtoon, niet-Westerse vluchteling, vreemdeling, ontheemde, asielzoeker, volksverhuizer, statushouder, apotheker, diverser, medelander, aspergesteker, buitenlander.
Ze kunnen me nog meer vertellen.

Piet Karbiet | 29-07-17 | 12:13

De simpele ziel woont in een enclave en beweert dat je dus tienduizenden economische migranten , waarvan gemiddeld minimaal de helft een leven lang in de bijstand zit ( zie ook de invasie van de jaren negentig) en beweert dat ze we nodig hebben in de tuinbouw.
Dan wordt het inderdaad tijd dat de man, ooit een bijdehandje, afgespoten wordt. En dan te bedenken dat ik ook ooit om z' n grappigheid gelachen heb. Tja .... de natuur is genadeloos.

daytripper | 29-07-17 | 12:08

eerstneukendanpraten | 29-07-17 | 12:06

Moslima's moeten voorop lopen ivm mijnen.

kwark001 | 29-07-17 | 12:08

Joepje toch... is helemaal niet nodig in dit land.
Tienduizenden jonge Marokkaanse mannen staan hier te dringen en klaar om bollen te pellen en asperges te steken.

meneer Q | 29-07-17 | 12:07

Beste mensen van Geenstijl, dat uitroepteken midden in de tegels begint echt vervelend te worden tijdens het lezen. Kan dat veranderd worden? Nu lijkt elke eerste zin van enig belang, en dat is natuurlijk niet het geval. Dank U!

kom hoe heet ie | 29-07-17 | 12:07

Ik eet liever nooit meer asperges, dan nog meer moslims.

Rest In Privacy | 29-07-17 | 12:07

Er zijn plekken waar je overal grappen over mag maken zolang ze maar niet seksisties, resisties of dicriministisch zijn. Op sommige plekken mogen overal mopjes over gemaakt worden maar niet over familie, seks, de koran of de profeet. Ergens anders mogen weer overal mopjes over gemaakt worden maar niet over Wilders, Baudet of Fortuyn. Het doet me deugd dat Nederland zoveel grappenmakers telt.

Axelvon | 29-07-17 | 12:06

Fatwabuster | 29-07-17 | 11:55

Hier iets verder richting de BRD zie je ook steeds meer altoos bellende waggelende pinguïns met kinderwagen rondlopen. Als er al een kerel bij is (de meesten zitten thuis qat te kauwen of te verhandelen) dan loopt die uiteraard ook bellend een meter of vijf voor haar uit. Want verschil moet er wel zijn. Arbeidsparticipatie is in ieder geval 0,0%.

eerstneukendanpraten | 29-07-17 | 12:06
-weggejorist-
Mark_D_NL | 29-07-17 | 12:05

Zwaar irritant dat GeenStijl een afvoerputje van het internet wordt genoemd.

miknic | 29-07-17 | 12:05

Zij kennen het woord "werken " niet eens !
Wat is dat toch met die zgn BNers , willen die deugen of zo?

Bergbloempje | 29-07-17 | 12:04

@modderator | 29-07-17 | 11:58

2 miljoen zitten er al in Polen...

litebyte | 29-07-17 | 12:03

Ach gut, onze Youp gelooft nog in de linkse indoctrinatie van het NOS Journaal.

Goldfinger | 29-07-17 | 12:02

Eerstvolgende dat ik Youp weer tegenkom op de Amsterdamse wateren volgt er een stevige aanvaring.

McMarx | 29-07-17 | 12:02

Dat van die blunderende keepsters (of moet ik zeggen; personen die op doel staan, waarmee ik dan gelijk weer de personen die wij voorheen als man mochten betitelen tekort doe)....... daar heeft Youp dan wel weer gelijk in.

droogtrommel | 29-07-17 | 12:01

Asperges steken? Mwoh, deels waar, ze komen wel om de steken idd.

Piet Karbiet | 29-07-17 | 12:01


Mafklapper van het Hek: dat zijn POLEN.
En wat asielzoekers hier komen doen, voorlopig echt helemaal geen ene drol.
Behalve hun hand ophouden en ziekenhuizen overbevolken.

mallekater | 29-07-17 | 12:01

OT. Zie net een filmpje op TPO van de steekpartij in de metro, je ziet het slachtoffer op de grond liggen, het is een blanke jongen en de dader is zwart. Nu hoor je helemaal niets, niets van de media, niets van de bn'ers maar ze hebben het nog wel steeds over Kerwin Duinmijer. Nu geen demonstraties, nu geen kaarsjes, nu geen liedjes als 'denk niet zwart wit' of 'hoeveel moeten er nog komen'. Nu is het muisstil en wordt het zo snel mogelijk onder het tapijt geveegd want de dader zwart en slachtoffer blank. Het begint gewoon scary te worden.

Dick123 | 29-07-17 | 11:59

Youp, je begint steeds meer op Freek te lijken, je hebt inderdaad heel wat in zijn mars.

Mennisko | 29-07-17 | 11:59

Datgoedkope tuinbouwpersoneel wordt binnenkort door de Oekraïne geleverd.

modderator | 29-07-17 | 11:58

Zelfde route als Freek: my God wat ben ik populair, misschien ben ik wel meer dan een clown, en moet ik mensen mijn moraal opleggen.

skoftig | 29-07-17 | 11:57
-weggejorist-
litebyte | 29-07-17 | 11:56

Dus om die paar aspergeboeren en aardbeitelers en bollenboeren (die trouwens in kasten van huizen wonen in omgeving Lisse/Hillegom) van goedkope arbeidskrachten te voorzien in plaats van te investeren in plukmachines/robots, moet HEEL de Nederlandse samenleving verziekt worden???

King of the Oneliner | 29-07-17 | 11:56

Van het Hek begeeft zich ook op de visieloze linkse weg waar toekomstige generaties de dupe van worden. Vluchtelingen mag maar geen islam.

wieowie123 | 29-07-17 | 11:55

Ik kom regelmatig ivm werk op het 'Werkplein' van de gemeente Groningen en als je ziet wat daar rondloopt aan clientèle...... 80 % is import met bijbehorende hoofddoek en jurken en die komen niet om een baan te bemachtigen maar hun 'recht' op uitkering zeker te stellen.

Fatwabuster | 29-07-17 | 11:55

Het probleem is niet Youp, Youp is de nationale polder nar, de ene keer leuker dan de andere keer.
Het probleem zijn diegene die er aanstoot aannemen wat hij schrijft.... tja.

litebyte | 29-07-17 | 11:54

Als je hersenchirurgen uit het verre Oosten in Nederland asperges laat steken, dat is toch slavernij? Toch, yoep?

Jos Tiebent | 29-07-17 | 11:53

De grootste vervoerder van NL, transportbedrijf VOS Logistics uit Oss, werkt uitsluitend met Poolse chauffeurs. Redenen genoeg: ze zijn goedkoop en ze hebben geen grote bek. Er komt niet 1 NL chauffeur meer bij VOS. En, zo zegt het management, als de Polen " op" zijn, halen we ze uit de Oekraine. Worden die te duur, dan halen we ze uit Wit-Rusland. Zo is dus het NL bedrijfsleven voor ongekwalificeerde arbeid, zoals chauffeur of aspergestekers, op zoek naar de allergoedkoopste werknemers. Chauffeurs kan je op de payroll lijst zetten van een Poolse bv, gerund vanuit NL. Hoe dat zou moeten met aspergestekers, weet ik niet precies, maar er zal vast wel een handige jurist annex fiscalist te vinden zijn, die dat probleem " oplost" . Het verhaal van Youp zou dus wel eens kunnen kloppen.

happyfamilyman | 29-07-17 | 11:53

van 't Hek heeft het getroffen met zichzelf. Hij kan het ook goed vinden met zichzelf. Enigszins wanhopig is 'ie wél. Om nog enige aandacht te krijgen gaat 'ie onzin uitkramen. Want, wat aandacht hoeren nodig hebben is aandacht!
Nou van 't Hek, hier een schepje aandacht. Dag knul. Ga je knaken maar poetsen.

demaup | 29-07-17 | 11:52

Woordenlijst 2017: - Nar-Narrig - Youp

Ce ca! | 29-07-17 | 11:50
-weggejorist-
ST18 | 29-07-17 | 11:48

Jezus wat te tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend (kennelijk), oooh wacht..

mr.money | 29-07-17 | 11:48

Zitten er tussen de asielzoekers misschien cabaretiers/ conferenciers ?!?
.
zijn erg veel vacatures in Nederland namelijk.

enorme sukkelzak | 29-07-17 | 11:47

@ HoogToontje | 29-07-17 | 11:41
Wat u voorstelt qua betere lonen in de agrarische sector is een utopie. Tenzij u, ik en de rest van de wereld het vijfvoudige voor een pondje wit goud of bosje bloemen willen te betalen.

normanius | 29-07-17 | 11:46

Deze bejaarde moppentapper heeft al een jaar of tien geen relevante collum geschreven. Maar hij kan duidelijk niet zonder het spotlicht en om weer dorpstheathers en zaaltjes te vullen van Groningen tot Terneuzen grapt meneer over waar het beoogde publiek om wil lachen. Lekker rijtjeshuis deug grappen. Provincie D66 publiek gegarandeerd. Kan hij fijn zijn LPF riedeltje hergebruiken lekker makkelijk.

P-unit | 29-07-17 | 11:46

Waar salonsocialisten als vh Hek iedere keer opnieuw aan voorbij gaan, is de dreiging die van de islam uit gaat: Het dagelijkse spugen, schelden, beroven (factcheck: 20 seizoenen Opsporing verzocht), met de reedt naar de samenleving toegekeerd leven, blanke kuffar minachten, meisjes intimideren als waren het varkens, agressief gedrag in zwembaden, uitgaansleven, stadsdelen waar ze zich Allah wanen onveilig maken, heerschappij van de islam prediken in haathutten... Ik hoef er niet over door te gaan. U weet het onderhand wel.
Als dit soort deugblaters werkelijk niet wil zien waarom moslims zich door en door ongeliefd maken, itt Chinezen, Vietnamezen, Surinamers... Dan helpt er werkelijk niets meer om hen ervan te overtuigen waarom kiezers hun heil zoeken bij initiatieven die net als elke fatsoenlijke medelander minder willen van al dat kwalijks.

Gajus | 29-07-17 | 11:45

Tietmier | 29-07-17 | 11:38
Er is een verschil: Freek was ooit leuk. Deze slinkse kakker nooit.

boccelullus | 29-07-17 | 11:44

De experts die beweren dat we asielzoekers/migranten nodig hebben, zeggen dat eigenlijk ook altijd alleen maar "achteraf". Er komen bv in 2015 58.000 asielzoekers binnen, die we dan best wel nodig blijken te hebben. Maar geen enkele expert zei of schreff in 2014 dat we het jaar daarop 58.000 migranten nodig zouden hebben. Zo ook lees ik nooit de krant een expert die aangeeft hoeveel asielzoekers we in 2018 nodig zullen hebben.

Kortom, we hebben die mensen totaal niet nodig; we kunnen ze missen als kiespijn, hetgeen feitelijk ook bewezen wordt door alle maatregelen die de EU treft (oa Turkijedeal) om er maar voor te zorgen dat die lui niet meer binnenkomen. Alleen zijn die maatregelen tot nu toe ongelooflijk ineffectief.

Dr_Johnson | 29-07-17 | 11:43

Zoals al vaak genoeg betoogd en aangetoond met statistieken: asielzoekers vormen slechts een enorme kostenpost voor Nederland. eerst gaan ze de "procedure" (of procedures) in, waarbij ze onderdak verleend wordt in AZCs, ze "zakgeld" krijgen, en natuurlijk een asieladvocaat. Zodra ze in de prijzen vallen en een verblijfsvergunning scoren, moeten gemeenten zorgen voor sociale huisvesting voor ze, mogen ze gebruik maken van alle voorzieningen op het gebied van onderwijs en gezondheidszorg, en mogen ze werken.

Alleen dat laatste lukt maar zelden, want ze beschikken niet over de vaardigheden die in vacatures gevraagd worden; en dus worden ze uitkeringsafhankelijk (de klacht van de zieligheidsindustrie dat ze niet mogen werken zolang ze in procedure zitten, is daarom ook zo potsierlijk: als dat wel mocht, zouden ze dan wel allemaal opeens werk hebben?)

Dr_Johnson | 29-07-17 | 11:43

"Wij hebben asielzoekers nodig om onze bollen te pellen en asperges te steken. Want een deskundige heeft het gezegd op het Journaal."

Dat eeuwige gelul om de "mensen in het land" maar te overtuigen dat die massa-immigratie goed is voor Nederland. Dat we elk jaar nieuwe cohorten van tienduizenden klaplopers uit de derde wereld nodig hebben ivm de vergrijzing, het feit dat oorspronkelijke Nederlanders te weinig kinderen zouden krijgen, etc.

Iedereen weet dat asperges al jaren gestoken worden door Polen; in de bouw zijn veel Polen werkzaam. Polen zijn harde werkers, mogen zich in het weekend nog wel eens klem zuipen, en met een slok op veel te hard in hun auto's rijden, daarbij soms een dodelijk ongeluk veroorzakend. Al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat het me de laatste tijd ook opvalt dat veel auto's met PL in het kenteken zich keurig aan de verkeersregels houden. Waarschijnlijk doen veel Polen hun best om van hun slechte verkeersimago af te komen.

Dr_Johnson | 29-07-17 | 11:41

Hersenloos links figuur die zijn zakken heeft gevuld en in de veronderstelling dat asielzoekers gaan werken, hoe naïef en blind is deze cabaretier eigelijk!

Goedverdoemme | 29-07-17 | 11:41

De aspergeboeren zouden ook kunnen beginnen met een normaal salaris te betalen zodat het voor Nederlanders aantrekkelijk wordt om dit werk te doen. Het is natuurlijk wel fijn als je asieleisers wil importeren omdat je te beroerd bent om meer dan het minimumloon (en vaak zelfs dat niet) te betalen, en de kosten die dat met zich brengt afwentelt op de belastingbetaler. Zo is het fijn ondernemen, maar in mijn boekje is gesubsidieerd ondernemen toch eerst en vooral communisme. Nou past dat wel fijn in dit erg linkse landje, maar op termijn is het uiteraard niet houdbaar...

HoogToontje | 29-07-17 | 11:41

Speltip 9, weet wanneer je moet stoppen, ik zeker van toepassing op Youp van het Hek. Kom eens een keer uit jezelf gecreëerde politieke correcte bubble en er zal een wereld voor je open gaan.

therealbraindump | 29-07-17 | 11:40

@Crankhead | 29-07-17 | 11:39

Wat een vuile transgender-discriminator dan, die Pim.

raskol | 29-07-17 | 11:40

Hadden ze tijdens die bypasses die rare linkse hersenkronkels ook niet meteen kunnen corrigeren en verleggen?

Reviaan | 29-07-17 | 11:39

Het valt me op dat linksmensen het altijd over Geertje, Pimmetje, Thierrytje of Markje hebben. Is dat wat ze kunnen bedenken om andersdenkenden te kleineren. De Heer Pim Fortuyn had het altijd over meneer of mevrouw als hij het over zijn opponenten had.

Crankhead | 29-07-17 | 11:39

Youp is een Freek geworden.

Tietmier | 29-07-17 | 11:38

Mark_D_NL | 29-07-17 | 11:20
Dat verkiezingsprogramma heet "bouwen aan de toekomst" waar de meeste partijen mee behept zijn. Met name de VVD.
De bouwmaffia is een grote sturende factor.
Utrecht bouwt 100.000 woningen bij. Het aantal autochtonen neemt af, dus die nieuwe woningen zijn bestemt voor aliens.
De asielindustrie beslaat bijna de helft van de nederlandse activiteit.

bodemloos | 29-07-17 | 11:36

Jezus mina Youp, je bent af. Gewoon af. Je doet niet meer mee.

Het journaal.... wat een naïef vertrouwen in de NOS. Is dat je enige bron van informatie?? Pak eens wat cijfers van de IND erbij. Of van het CBS. Dan zie je dat Thierry wel degelijk gelijk heeft. Die man (Baudet) is niet achterlijk, die gaat echt niet iets beweren wat niet driedubbel gecheckt is.

En met zijn 'ja ik werk door in de zomer want wij worden betaald door de belastingbetaler en daar gaan we serieus mee om' komt hij een stuk integerder en fatsoenlijker over dan jij, met je riante villa in een wijk en een beroep waar je van asielzoekers geen concurrentie zult hebben.

Braboblanke | 29-07-17 | 11:35

Ben ik nou de enige hier die snapt dat dat stukje van Van 't Hek bedoeld is als satire? Of is dat mijn ijdele hoop?

EefjeWentelteefje | 29-07-17 | 11:35

NRC zit tegenwoordig geheel achter een betaalmuur. Wat zijn die lui denkende?!

Flounder | 29-07-17 | 11:34

pa_niek | 29-07-17 | 11:24

Ik zie dat we dezelfde gedachte hadden, zo noemde ik al enige tijd geleden de 'vluchtelingencrisis' de trans-mediterane slavernij.

Dick123 | 29-07-17 | 11:34

Dit keer geen vriend die hem belde? Heeft hij helemaal alleen een column verzonnen? Flinke jongen.

Normpje | 29-07-17 | 11:34

Er zijn genoeg PvdA'ers die aspergers kunnen steken ipv wachtgeld op te strijken.

janmetdepet | 29-07-17 | 11:34

Buckler onder de cabaretiers.

Coyote | 29-07-17 | 11:31

Gastarbeid komt tegenwoordig uit het oosten, niet uit het zuiden. Eerst de Polen, en nu die te duur worden de Bulgaren en Oekraïners.

Dat is geen raketwetenschap, iedereen weet het, het CBS publiceert er gewoon feiten en cijfers over, maar Youp gelooft liever in zijn politiek-correcte waarheid dan in feiten. En maar afgeven op christenen. Wat een nare, arrogante en domme man.

raskol | 29-07-17 | 11:29

Youp!
-
God jongen, je kon vroeger zo grappig zijn.

bisbisbis | 29-07-17 | 11:28

Beste thermometer van de samenleving die ik ken. Hij weet dat het land vol zit met minderwaardige mensen die nog iets hebben gepresteerd en die het heerlijk vinden om Youp iemand te laten afzeiken zodat ze denken :ah, ik ben tenminste minder mislukt dan hem of haar" in dit geval van der STaaij.
Youp heeft een perfect gevoel voor de middelmaat, en daar wordt je heel rijk van
Ondertussen natuurlijk wel tot 2 keer toe een vrouwelijke fan in je kleedkamer aanranden, en socialistische dpgma's vanuit je grachtengordel pand verspreiden.

skoftig | 29-07-17 | 11:28

Voor joep is aspergesteken het katoenplukken 2.0. Het is ook opvallend dat grachtengordelbewoners zoals bv paul de leeuw zwarte kindjes geadopteerd hebben en daarmee pronken, zoals de oorspronkelijke grachtengordelbewoners pronkte met hun zwarte page's. Het is echt ongelofelijk maar de geschiedenis herhaalt zich en de boosdoeners presenteren zich als de good guys. Hoe narcistisch kan je zijn?

Dick123 | 29-07-17 | 11:28

Het ziet zwart van de aspergeplukkers is?
A. een leugen
B. racistisch
C. allebei

Rheia | 29-07-17 | 11:27

"Steken" en asielzoekers, veel ironischer gaat het niet worden vandaag.

Kapitein Stijlvol | 29-07-17 | 11:26

Pff. Youp is voor te lache, niet om serieus te nemen.

Reacher | 29-07-17 | 11:25

Behalve die policorleugen over zogenaamde asielzoekers kan ik me wel vinden in Youpies schrijfsel over dat gendergeneuzel.

leo de pejo | 29-07-17 | 11:24

Vreemde opstelling van yoep. Hij wil beginnen waar de Amerikanen 150 jaar geleden vanaf wilden. Alleen verwisselt hij de katoenvelden voor asperges. Érg raar en dat noemt zich links.

pa_niek | 29-07-17 | 11:24

Youp lijdt aan de linkse hersenrot.

Rheia | 29-07-17 | 11:24

Een trieste man die vanuit zijn hoog verheven uitkijkpost met een moralistisch vingertje wijst.

Carmelita | 29-07-17 | 11:23

van tandarts en ingenieur naar aspergesteker. Die Youp toch.... Dat er nog iemand is die zo dom is dat ie zo ingaat tegen wat iedereen als weet. Namelijk dat deze immigranten hun leven lang een uitkering van hen en allen tezamen honderden miljarden kosten en daar criminaliteit, verkrachtingen, dodelijke ziektes die we in Europa hadden verslagen en terreur tegenover stellen. Echt een verrijking hoor Youp. Je zou een goede landverrader zijn geweest in andere tijden denk ik.

Rheia | 29-07-17 | 11:23

Vara-lui zijn Radio Amateurs. Nuff said.

Jos Tiebent | 29-07-17 | 11:22

youp en het nrc tezamen... tsja..?

Kanarie_Geil | 29-07-17 | 11:21

Ben nog steeds op zoek naar een Verkiezingprogramma van de afgelopen zeg 30 jaar. Waar 1 van de politieke partijen aangeeft dat ze het er mee eens zijn dat er 1 Miljoen (Noord) Afrikaanse Molsims Nederland worden binnegelaten en dat we ze de rest van hun leven van gratis geld voorzien.
--
Wie kan mij helpen aan dat Verkiezingsprogramma?

Mark_D_NL | 29-07-17 | 11:20

Ik vraag pro-immigratie dromers wel eens of ze 1 baantje weten voor 'asielzoekers'. Dan beginnen ze over iets anders.

Off Topic: Ik zou het zo fijn vinden als ALLE linkjes openden op een nieuw tabblad.

PrinsesStoepje | 29-07-17 | 11:18

Oh en ik maar denken dat er nog massa's kansenparels waren die maar geen baan krijgen..

Panos88 | 29-07-17 | 11:17

Youp van 't Hek snapt net als Van Muiswinkel niet dat, hoe harder hij spartelt in het drijfzand van zijn ingebeelde morele superioriteit, hoe verder hij wegzakt. Wat is die man diep gezonken.

raskol | 29-07-17 | 11:16

Youp is financieel binnen inclusief bruine arm.

william7055 | 29-07-17 | 11:15

bodemloos | 29-07-17 | 11:06
Volgens mij hebben ze hier dezelfde stagiair aan het werk gezet die de Powned site verneukt heeft.

Akiron | 29-07-17 | 11:15

Ach dhr van het hek is gewoon een beetje naief. Hij denkt nog dat het journaal en de actualiteiten programma"s zich baseren op objectieve feiten. Poor old soul.

xiuxiu | 29-07-17 | 11:14

Wordt een beetje verward asielzoekers, zijn geen werkmensen, die zoeken een veilige plek om de tijd door te komen tot ze weer naar huis kunnen gaan. Een persoon die hier komt om te werken is een immigrant en die moet andere wegen bewandelen moeten wij ook als we willen werken en wonen in een ander land. Nu verstoppen ze een vangnet die daar niet voor bedoeld is.

Umberto die trotzoni | 29-07-17 | 11:14

Youp is goed gebrainwashed door MSM. A very useful idiot indeed.

In zijn voordeel spreekt wel dat hij over feiten praat. Volkomen verkeerde feiten, maar toch feiten!

h3* | 29-07-17 | 11:14

Ik heb al begin gemaakt met het ruimen van Yv'tH. Bij de verhuizing van mijn zoon kwamen ca. 20 van zijn pockets uit de opslagdozen, die gingen linea recta in de papier kliko, die zijn besmet. En bij mijn fietsenstalling is een leesrekje/-tafeltje waar je boeken kunt achterlaten om ze op die manier te recyclen. Daar lag van de week een van die v'tH boekjes, die heb ik vakkundig geruimd. Zoiets moet je preventief de kop in drukken. Zeg van "t Hek krijg een zooitje vlekken.

Memek | 29-07-17 | 11:13

De ene keer komen ze vertellen dat het zielige vluchtelingen zijn en dat we empathisch moeten zijn, de andere keer komen ze vertellen dat het asielzoekers zijn die we nodig hebben om asperges te steken, dan zijn het weer migranten die we nodig hebben omdat Europa anders zal sterven aan vergrijzing en inteelt, dan hebben we allochtonen weer nodig voor de verrijking, etc etc.. Er is geen touw meer aan vast te knopen, waar ze wel heel helder in zijn is dat wanneer je ook maar enig kritiek hebt op een van de genoemde "argumenten" dan ben je een racistische fascistische intolerante xenofoob. Dit kan maar één ding betekenen, het is beleid en het is slikken of stikken. Dat is m.i. het pure fascisme.

Dick123 | 29-07-17 | 11:13
-weggejorist-
von Amsberg | 29-07-17 | 11:12

Ik heb de optredens van deze laffaard youp van het hek nooit leuk gevonden omdat hij steeds anderen de zwakkeren in de samenleving door hem systematisch op de korrel genomen en belachelijk gemaakt werden.
Dit soort "grappenmakers" mag wat mij betreft het d666 spuitje met liefde ontvangen.

Koeienflat | 29-07-17 | 11:11

[email protected], dat dat handmatig door de jeugd gebeurde is iets van vroeger, ik denk dat dat 25 jaar geleden door machines is overgenomen.
Lefgozer | 29-07-17 | 11:04
.
Klopt. En asperges mogen/kunnen maar worden geoogst tot 21 juni. Met heel veel geluk - goed toegedekt en redelijk warm weer - duurt de oogst van half/eind april tot 21 juni. Dus net 2 maanden en daar zouden asieleisers voor nodig zijn? haha.
Wie trapt dáár nou nog in!

Lupuslupus | 29-07-17 | 11:10

Als hij nou gewoon wel Buckler was blijven zuipen dan hadden we nou dat slappe gelul van die chronisch bezopen grachtengordel demente niet aan hoeven te horen.

Texacoballletje | 29-07-17 | 11:09

Pica klopt niet btw, Youp heeft geen snor, hij heeft een baard.

Henri-Bardouin | 29-07-17 | 11:08

Spiegeltje werkt niet goed.

kommabijmebinnen | 29-07-17 | 11:08

Hoe groot is de kans dat een goed opgeleide apotheker zich laat vernederen in een kas?

Pimol | 29-07-17 | 11:08

Iemand die gevlucht is voor oorlog of een misdadig regime hebben we hier hard nodig als slaaf op het land. Dat is best een heavy statement als je je bedenkt dat we onze handen nog vol hebben aan getraumatiseerde negers.

MogeWijEveOvergeve | 29-07-17 | 11:07

Gaat niet helemaal goed met de spiegel Ronaldo. Ik lees nu slechts dat Youp een ordinair gütmensch is die links lult en rechts vult maar dat wist ik al.

kom hoe heet ie | 29-07-17 | 11:07

Stond die asielzoeker bij het veld asperges te kijken hoe witte mannen bezig waren. 'Hoew doe joelie da?'
'Gewoon kijken naar de scheuren en dan uitsteken.' zei de man.

Tja, dat verklaart een hele hoop...

kwark001 | 29-07-17 | 11:07

GeenStijl. OT
Wat is nou eigenlijk het voordeel van de vernieuwde site.
Itemoverzicht verdwenen.
Raar geplaatst uitroepteken in iedere tekst. Die hoort op de onderste regel.
Bij het verversen van de site worden nieuwe items niet getoond.
Is de testfase door sinterklaas begeleidt of zo

bodemloos | 29-07-17 | 11:06

Zijn vriendin had gelijk: "achterhaald fossiel".

frank87 | 29-07-17 | 11:05

Het probleem met die deskundigen is dat je voor elke uitleg er wel eentje kan vinden. Ondertussen weet iedereen dat nieuwkomers hier niet komen om te bollen pellen, nouwjah, behalve Youp dan. Eigenlijk zou zijn familie hem ik bescherming moeten nemen en wegstoppen in een afgesloten kamertje, da's het beste voor iedereen.

Klik_hier | 29-07-17 | 11:04

[email protected], dat dat handmatig door de jeugd gebeurde is iets van vroeger, ik denk dat dat 25 jaar geleden door machines is overgenomen.

Lefgozer | 29-07-17 | 11:04

De werkloosheid onder de 5%. Gemakshalve worden de vele, vele duizenden bijstanders en ander handophouders, die die handen ook zouden kunnen gebruiken om TE WERKEN (Jakkes), even niet meegeteld.

Satertje | 29-07-17 | 11:04

Komt nog bij dat ik weinig heil zie in conservatieve moslims die onze waarden en normen niet onderschrijven en derhalve nooit en te nimmer zullen passen in Nederland. Las laatst dat Macron in Libië aanmedeldingscentra gaat plaatsen en daar mogen asielzoekers zich aanmelden. Dit lijkt me een heel goed idee. Wij en eigenlijk de hele EU moet het zo aanpakken. Alle asielzoekers naar kampen in Jordanië, Libië, Turkije en daar mogen ze het proberen.

De Koreaanse Slet | 29-07-17 | 11:03

Thierry heeft meer fatsoen en realiteitszin in zijn vlassige baardje dan de hele schijtfamilie van het Hek. Jarenlang zijn zakken op schandalige wijze gevuld en nu vanuit zijn riante kapitale villa lekker linksch mee lullen. Zo rollen dus de NSBers.

maikel1963 | 29-07-17 | 11:02

Youp heeft makkelijk lullen vanuit zijn grachtengordel bubble met miljoenen op je bank iedereen de maat gaan nemen. Ik ben zo moe van die moralisten uit de jaren 50. Hun tijd is echt over. Youp schrijft nog wat prefab obligate baksels voor zijn eigen generatie van door-en-door verwende zestigers die nog steeds moeten gniffelen als hij "neuken" zegt. Intussen is hij geworden waar hij vroeger zo graag over grapte tegen het studentenpubliek; een dikke doorgezopen vent van middelbare leeftijd, verwend, een kwakkelend huwelijk en lijdend onder teveel geld. De man wil zo hard deugen dat het karikaturaal is geworden. De hele persoon is natuurlijk een karikatuur van "de Nederlander". Vooringenomen, bulkend van het geld, een getormenteerde kunstenaarsjas en hoed op, dat eeuwige aanstellerige brilletje, echt. Iemand die zegt zo creatief te zijn maar zichzelf niet opnieuw kan uitvinden is een one trick pony.

Dutchbeaurouge | 29-07-17 | 11:02

Youp is een raslinkse huichelaar en is dat altijd al geweest. Vroeger, 30 jaar geleden, vond ik hem nog leuk tot ik een show keek waar hij de hele avond zijn publiek zat te bepreken en te onderwijzen over de derde wereld. O o o wat was dat toch een gajes, zijn publiek, o o o met hun kleinzielige leventjes met huisje boompje beestje en 1x per jaar op vakantie, en wat een schande dat deze varkens zich niet wat meer begaan toonden met de derde wereld en ga zo maar door.
Na afloop van de uitzending verscheen meteen de videoband in beeld die je kon bestellen bij de VARA. De opbrengst hiervan verdween uiteraard in de zakken van de VARA en Youp.
Ik zal niet zeggen dat hij de ultieme vertegenwoordiger is van 'do as I say, don't do as I do' - dat is Marcel van Dam tenslotte, maar het was nogal ironisch te constateren hoe zo'n wereldverbeteraar anderen de maat nam en zelf eigenlijk geen haar beter bleek, of eigenlijk nog een graad of wat erger.

DearMud | 29-07-17 | 11:02

"Daarna vertelt een deskundige dat we asielzoekers hard nodig hebben omdat anders niemand komend seizoen onze bollen pelt en asperges steekt."

Ja, want Abdi uit Somalië en Mohammed uit Syrië gaan echt hun uitkering opgeven om voor nog minder asperges te steken langs de snelweg. En ik maar denken dat we te maken hadden met tandartsen en ingenieurs.

je suis bier | 29-07-17 | 11:01

AUB niet in vruchtbare aarde laten wroeten die vluchtelingen enzo.
Het zaad van de islam ligt al teveel op straat.

medelmo | 29-07-17 | 11:01

Aan de andere kant geloof ook echt wel dat er enorm dankbare asielzoekers zijn die echt en oprecht hun leven willen opbouwen en een waardevolle contributie willen leveren aan Nederland. Of sowieso hun nieuwe thuis. Het probleem zit 'm meer in de Noord-Afrikaanse criminelen, illegale Afrikanen en zeker ook Albanezen, Oekraïners en Russen en ander volk wat hier niets te zoeken heeft.

De Koreaanse Slet | 29-07-17 | 11:01

Dacht dat die grapjurk Youp al dood was. Nou ja, schrijven in ene dooie doom is ook een soort van dood zijn., toch?

Mark_D_NL | 29-07-17 | 11:00

Die oma in het stukje heeft het aan het rechte eind.
„Doet dat er toe, achterhaald fossiel?”, en ze hing woedend op.

Eshek | 29-07-17 | 10:59

Youp maakt(e) leuke shows, maar hij is inmiddels het stereotype grachtengordelsocialist.

Akiron | 29-07-17 | 10:59

Nou, ga maar eens in april, mei en juni op een aspergeveld kijken.... Ben benieuwd hoeveel asielzoekers of vluchtelingen je daar aantreft. Ben je gek, hier is graties geld.... Hier hoef je niet te werken, mafkees

FasiscovanJole | 29-07-17 | 10:59

Als we hem gewoon Buckler noemen verdwijnt ie vanzelf.
(matje opruimt na vraag omhoog )

medelmo | 29-07-17 | 10:58

Jawel, het barst in het Westland van de tomaten-plukkende negertds, daarom zijn er ook zoveel Poolse supermarkten in het Westland. Vinden ze heerlijk die afrikaantjes, Poolse zut!

Henri-Bardouin | 29-07-17 | 10:58

Grachtengordel gedachtes van een man die al zo lang niet grappig meer is.. Voltooid idd. Next..

anal_leakage | 29-07-17 | 10:58

Nu ja. Het is wel duidelijk dat er nogal wat vacatures zijn in die branch maar daar heb je geen asielzoekers voor nodig. Zat Polen e.d. die zich kapot werken in die sector.

De Koreaanse Slet | 29-07-17 | 10:58

Youp van het Hek. Socialistisch getokkel gekoppeld aan een uiterst kapitalistische levensstijl. Laat maar. Ik ga gehaktballetjes draaien voor in de soep.

Mennisko | 29-07-17 | 10:57

Asielzoekers? hebben we die nog?

Openbaar Mysterie | 29-07-17 | 10:57

Haha. Tja het is een goede cabaretier zo te lezen. Werkende asielzoekers. haha.

Brainder | 29-07-17 | 10:57

Die man is aan het reutelen.

topsporter | 29-07-17 | 10:56

Het hek is van de dam.

Croxifoxio | 29-07-17 | 10:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken