Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Gemeente Heerlen stapt in de wietproductie

Limburg. Toch een beetje een andere wereld in eigen land. Ver weg van het Boze Oog des Binnenhofs. Onverstaanbaar, (z)onderling en eigenzinnig. En onder die dikke deken van het katholicisme ook behoorlijk zinnelijk. Neem nou de gemeente Heerlen. Daar is PvdA'er Paul Depla burgemeester. Ooit was hij als wethouder te Nijmegen in de running voor een mooie baan in Den Haag, maar een akkefietje in een fietsenkelder (archief) gooide roet in het eten. Depla raakte op drift en dook op in Heerlen, alwaar hij met een autonome vastberadenheid de handschoen oppakt tegen de Sherrif van Justitie, Ivo Opstelten. Pistolen Paultje gaat namelijk in de gemeentelijke wietteelt, in de hoop de eeuwige strijd tussen legale verkoop en illegale kweek in het voordeel van de gemeentekas, de handelsgeest en het politieke rationalisme te beslechten. Juridisch is overheidswiet volgens de nationale Sherrif onmogelijk, maar daar hebben Depla en zijn Limburgse handlangers geen boodschap aan. Van Leeuwen zocht The Godfather met de zachte G op in zijn zuidelijke enclave en deed hem an offer he can't refuse: "Wilt u misschien nog wat zeggen tegen minister Opstelten...?"

Reaguursels

Inloggen

Typische overheidsbemoeienis, van lokaal tot landelijk. Eén pot nat, hoewel de zet van Heerlen uiteraard een stuk beter is dan wat Opstelten uit zijn neusgaten graaft. De oplossing is een vrije markt. Iedereen kan telen wat ie wil en verkopen tegen welke prijs dan ook. Er is een markt, er is geen sprake van dwang, dus legaliseer. Blijf er verder met je tengels vanaf, overheid. Wat Heerlen wil is niet anders dan weer een monopolie, waar de overheid zo'n fan van is. Ze hebben het monopolie op geweld en dat willen ze zo houden. Het gaat allemaal om macht, ook al zeggen ze dat nooit. Ze verpakken het altijd naar hun target audiences. Oudjes, of minderbedeelden of gehandicapten of immigranten of wie dan ook, of mensen die een groep zat zijn. Trouwens, ook al is het illegaal nu, dat wil niet zeggen dat mensen daar een boodschap aan hebben. Moord is illegaal (houden zo! want er is dan sprake van dwang), maar moorden worden helaas gepleegd, de meeste nog door de overheid. Wiet telen is illegaal, maar het hele land staat er vol mee, en in dit systeem is de kwaliteit van onvoldoende niveau en zijn er veel grote criminelen bij betrokken, want die kunnen de schade van een oprolactie uit hun broekzak zo ophoesten. Ik heb het idee dat de halve economie op de criminelen draait, te zien aan al dat ongewassen tuig in dikke Mercedissen en Audi's. Rijden kunnen ze niet, te zijn aan de beschadigde velgen. Anyway, die hebben het geld. Legaliseer, en het geld en macht komt weer bij mensen terecht die met verstand en passie een goed product of service verlenen. Maar ja, zoiets gaat echt niet tussen de oren van de heren en dames in de politiek zitten. Die pakken alleen maar meer en meer en meer, terwijl we toch echt minder, minder, minder willen, of niet dan? Minder overheidsbemoeienis, bedoel ik, behalve dan voor het aanpakken van geweld, zoals die rovers uit Marokko. Maar nee, daar teert de overheid op. Ze hebben die onstabiliteit en verdeeldheid en haat onder de bevolking nodig, om zelf meer macht te krijgen.

De Witte Wolf | 29-03-14 | 08:55

Ik zeg het niet vaak, maar in dit geval meer meer meer PVDA

zeertegendradig | 28-03-14 | 14:18

@Peyronie
Ja, maar je vergelijkt nu af-en-toe alcohol met veel wiet gebruik. Eerlijkheidshalve moet je veel alcohol met veel wiet gebruik vergelijken. Dan komt alcohol er toch slechter van af. Natuurlijk is matig drinken niks mis mee.

MaVe_64 | 28-03-14 | 13:43

MaVe_64 | 28-03-14 | 10:52 |

Of alcohol vele malen erger is dan wiet, daar valt over te twisten. Mensen die matig en gezond drinken zijn in gezelschap aanmerkelijk beter te pruimen dan blowerts en functioneren maatschappelijk ook veel beter. Ik heb zelf zo'n 30 jaar geleden wel eens een jaar achter mekaar continue geblowed, dus ik weet waar ik het over heb. Het doet veel meer met je dan af en toe alcohol, het effect is veel groter en daardoor zorgt wiet wel degelijk voor verslaving, zeker als je niet al te lekker in je vel zit.
Maar overmatig alcoholgebruik is inderdaad ook een groot probleem in Nederland, zeker ook het comazuipen onder pubo's.
Juist daarom vind ik het jammer dat door het coffeeshopgedoogbeleid van de afgelopen 20 jaar ook hele grote groepen niet al te stabiele en productieve Nederlanders, onder wie jongeren heel makkelijk aan wiet hebben kunnen komen. Bovendien is er een keihard crimineel circuit rond wiet ontstaan. Kijk maar eens naar de toename van het aantal liquidaties in boerenprovincies als Brabant en Limburg.
Een staat die wiet gaat telen is daarom een decadente staat wat mij betreft.
Helemaal eens wat dat betreft met Pieter V | 28-03-14 | 12:15 |

Peyronie | 28-03-14 | 12:47

Als ze wietteelt willen legaliseren vind ik het best.
Maar dan ook het criminele tuig aanpakken en de ziektekostenpremie verhogen voor de drugs- en alcoholverslaafden.
Het telen van wiet door de overheid is gewoon te krankzinnig om over te praten, zeker na alle privatiseringen.

Pieter V | 28-03-14 | 12:15

"En dan is geen religie ook een religie in mijn optiek."

@ gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:50

Maar natuurlijk! Want 0 is gelijk aan 1, toch?

Pieter V | 28-03-14 | 12:08

Capricorn Heerlen. Wat een aanfluiting van een coffeeshop.
Niet alleen staan er 2 chacherijnige wijven achter de toog, ook hebben ze totale k*twiet.
Verder laten ze er wel buitenlanders binnen die dan wel weer niet mogen gaan zitten om een jointje te draaien.. en hanteren ze een aparte prijslijst waar je als buitenlander een paar euro meer betaald voor dezelfde rommel.
Kan je beter richting Kerkrade.. is de prijs/kwaliteit verhouding toch pak beter ook al is het aantal marginalen er ook !

Verder goed dat er toch eens iemand een poot uitsteekt om wiet legaal te laten kweken... Opstelten mag van mij per direct neervallen... de prutser.

freeborder | 28-03-14 | 11:56

Is Charlie Sheen ereburger van Heerlen geworden? Het misstaat de stad niet, maar om hem nou direct burgemeester te maken...

Clusterfuck-up | 28-03-14 | 11:50

Depla for president, eindelijk iemand die echt iets durft te doen aan een probleem ipv slappe middenwegen te bewandelen om iedereen te pleasen.

Lievv Helbeest | 28-03-14 | 10:59

De mensen in het filmpje die er tegen zijn weten niet eens wat het eigenlijk is. Gehersenspoeld door de regering....

MaVe_64 | 28-03-14 | 10:55

@Peyronie
Dan moet alcohol ook afgeschaft en verboden worden, anders ben je niet consequent. Want alcohol is nog altijd vele malen erger dan wiet.

MaVe_64 | 28-03-14 | 10:52

Ik zou toch liever zien dat het voor de kleine teler wordt vrijgegeven. Er zijn zat hobbyisten die geen vlieg kwaad doen, die er bovenop zouden springen om met hun passie geld te verdienen. Dan heb je goeie controle, en komt de crimineel dus niet meer binnen. Tenzij hij het ook eerlijk gaat doen, en dat mag best. Weg misdaad. Weg drugsrunners. Weg demagogie. Gewoon terug naar de vrije markt. Zou eens tijd worden, in dit rode, corporatistische land.

Piet van het Padje | 28-03-14 | 10:41

Coffeeshops allemaal onmiddellijk sluiten, hashgebruik ontmoedigen, maar niet strafbaar stellen. Laat mensen maar weer wat moeite doen voor hun blowtje. En voor de gemiddelde vmbo-er ligt de dope dan minder voor het grijpen. Goed voor hun toch al niet te grote hersentjes.
Kleincriminele dealertjes minstens een jaar opsluiten, grote wiettelers levenslang achter de tralies, scheelt ook een hoop executies en bedreigingen in allerlei Brabantse en Limburgse dorpjes en steden waar lokale tokkies wietplantages runnen.
Zo zou ik het graag zien. Maar is helaas niet meer haalbaar nu zo'n beetje de gehele onderklasse van Nederland aan de softe drugsen is. ;-)

Peyronie | 28-03-14 | 09:51

Genees eens negen versie drie.
Offtopic ( waar is topic? ) Goedzo Jozias !

hallevvezool | 28-03-14 | 08:30

Wat is die Depla een minkukel zeg. Geen greintje charisma, geen flintertje leiderschap, staat maar een beetje te mompelen. Een beter voorbeeld van het pvda baantjes carrousel kun je niet krijgen. En dat in de week van professor Heertje !

De Literator | 28-03-14 | 08:09

Wat een and zijn we toch.
Iemand kan betrapt worden op illegale buitensex.
Vervolgens kan die man in een andere politieke functie het beleid van de minister naast zich neerleggen.
Stofje, stofjes?

Einde van de Domheid | 28-03-14 | 08:05

Depla's zijn een zegening voor de politiek!
Wat? Voor het land!
De een zorgt ervoor dat PSV Messi kan kopen, de ander gaat achter de rug van Joske en Geertje verder de anarchie in !

Einde van de Domheid | 28-03-14 | 07:53

ondertiteling graag..

mental K | 28-03-14 | 07:45

wiet gaat dan alleen maar duurder worden.
btw, onkosten legaal stroom, arbeidskosten, huur/aflossing pand etc etc.
€20 per gram?
dus illegaal zal je altijd blijven houden.

zundappboer | 28-03-14 | 07:32

@goedverstaander
Waar een wil is, is een weg.
Maar waar geen wil is, wordt het moeilijk.

VanBukkem | 28-03-14 | 07:18

@ VanBukkem | 28-03-14 | 06:04 |
Precies. Opstelten heeft zijn hele leven de wet uitgevoerd en heeft nog steeds niet in de gaten dat hij nu op een stek zit waar de wetten worden gemáákt. Niets is onmogelijk als je daar zit. Je zou zelfs de doodstraf in kunnen voeren voor wildplassen of op het gras lopen. Of mensen met twee paspoorten er ééntje afpakken, om maar eens een dwarsstraat te noemen.

goedverstaander | 28-03-14 | 07:00

Geef het gewoon vrij. Belasting op heffen, net als alcohol en tabak, klaar.

Vogelbeest | 28-03-14 | 06:59

Als de Burgemeester van mijn stad lak heeft aan de wet en de overheid, dan kan hij van mij als inwoner van Heerlen hetzelfde verwachten. Echter heb ik al te maken gehad met deze gast, een hypocriete leugenaar is het, niks meer en niks minder. Ik hoop dat Opstelten hem flink gaat aanpakken, weet hij ook wat dat is.

[x] Ongeschikt | 28-03-14 | 06:43

Juridisch onmogelijk....
Ik zal het Ivo nog één keer uitleggen: Je dient een voorstel in voor een wetswijziging dat de kweek en verkoop van weed legaal maakt. Als dan een meerderheid van de 1e en 2e kamer het wetsvoorstel goedkeurt, dan is die wet een feit. Zo moeilijk is het niet, Ivo. Nepliberaal.

VanBukkem | 28-03-14 | 06:04

Hij heeft gelijk, die Depla. En die lul van een Ivo Opstelten heeft het over 'juridisch onmogelijk', maar eigenlijk bedoelt hij te zeggen dat hij gewoon geen zin heeft om er überhaupt over na te denken. Zelfs in de US of A zien ze mogelijkheden, maar niet Ivo 'schenk mij nog maar één in' Opstelten.
Willen jullie meer of minder Ivo Opstelten?

VanBukkem | 28-03-14 | 05:07

Dat gaat onder dit kabinet toch niet meer gebeuren. Door het huidige repressieve softdrugsbeleid waarbij de vraag-kant geheel wordt vrijgelaten en de (vooral kleinschalige) aanvoerkant bestreden, verdient met name de Turkse georganiseerde misdaad miljarden aan die handel op jaarbasis.

En na de Langedoen-getuigenis in de Demmink-affaire wordt het (gelukkig) steeds duidelijker dat zowel Opstelten als Teeven al sinds de IRT-affaire bij die Turken in de pocket zitten, waarbij alleen/vooral de dissidente handelaren worden 'opgespoord' en levenslang opgesloten.

Ven1V1d1V1c1 | 28-03-14 | 04:48

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 04:23
Het verleden speelt zich nog steeds af in het heden, vreemd toch dat we er niet van willen leren?
Sleep Well!

INH.30CL | 28-03-14 | 04:37

@INH.30CL | 28-03-14 | 04:20
Het zou zomaar kunnen. En dan nog, we herinneren on alleen het verleden maar niet de toekomst. We gaan het zien, maar ik ga tukken :-)

gedachtespinsel | 28-03-14 | 04:23

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 04:06
Het zien is minder belangrijk. Wat je er mee doet des te meer. Er zijn helaas weinig mensen die je serieus nemen als je zegt dat een revolutie aanstaande is. Het zal in Frankrijk beginnen.

INH.30CL | 28-03-14 | 04:20

@INH.30CL | 28-03-14 | 04:03
Zien zij het niet of zie jij het niet? Wie heeft er nu gelijk? Niemand toch? Alles gaat toch zoals het gaat, nog afgezien van je eigen voorkeur, inzicht of ervaringswaarheid.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 04:06

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 03:59
Omdat je dan bij een begin komt waar alles eindigt> Geert Wilders. En dat is wat ik alle gutmenschen probeer mee te geven, ze zien het niet.

INH.30CL | 28-03-14 | 04:03

@INH.30CL | 28-03-14 | 03:57
Laatste niet mee eens, waarom zou je niet mogen zeggen hoe je iets ziet of niet? Wat die ander daar mee doet is dan toch perceptie van die ander?

gedachtespinsel | 28-03-14 | 03:59

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 03:50
Reflecteer naar jezelf en zeker niet naar anderen. Daar begon alle ellende! Deel je ervaringen slechts wanneer men daarnaar vraagt.

INH.30CL | 28-03-14 | 03:57

@INH.30CL | 28-03-14 | 03:41
Hoe ver ben je dan is dan de vraag voor jezelf. Maar zelfs zelfreflectie is niet meer dan een evaluatie van het zelf. Pas als die niet meer nodig is kom je misschien wat het verre oosten al lang heeft ontdekt. Maar kan je vertellen dat de gemiddelde chinees niet verder komt dan ons westerlingen. Dat hun filosofie, en ik ben daar groot voorstander van, zowel boeddhisme en taoïsme, ook pas werkt als je het niet meer ziet als een filosofie. Uiteindelijk is het niet niet anders dan dat het IS. `Maar moet zeggen het was een verademing voor me om het verre oosten te bezoeken, chinees te leren, te doorgronden, maar nog snap ik er niets van. Maar kan er niet meer mee zitten.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 03:50

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 03:33
Helemaal niets! Het heeft pas zin als je jezelf los kan maken daarvan. Ieder mens heeft een gave die zelden tot nooit gebruikt word, behalve door de Chinezen. Zelfreflectie is het antwoord. Mediteren, tot jezelf komen. Wanneer je dit beheerst is het ook vrij makkelijk anderen te doorgronden en een eerlijke mening te vormen. Dat is hoe ik er over denk.

INH.30CL | 28-03-14 | 03:41

@INH.30CL | 28-03-14 | 03:29
Okay, laten we die gedachtelijn volgen... Alles wat je geleerd is is binnen gekomen door je zintuigen. Ruiken, proeven, voelen, horen, zien... De hersenen maken daar iets van, een programmering. We denken dat we zoiets hebben als een vrije wil maar hoeveel is daar dan van waar als alles geprogrammeerd is?

gedachtespinsel | 28-03-14 | 03:33

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 03:18
Ik citeer je even:

Daarom vind ik de uitspraak zo mooi "als je zelf praat kun je toch alleen maar vertellen wat je toch al weet", maar luisteren is altijd moeilijk.........

Alles wat je praat heb je ooit geleerd door te luisteren en te leren. Alles wat daarna komt is je eigen interpretatie. Alles wat daarvoor je verteld is was ook een eigen interpretatie. Mooi toch?!

INH.30CL | 28-03-14 | 03:29

@INH.30CL | 28-03-14 | 03:12
Ben ik niet helemaal eens, ik ben misschien wat naïef maar denk door de juiste vragen te stellen mensen aan het denken gezet kunnen worden. Maar ik denk wel dat het eigen absolutisme dan wel op een laag pitje moet staan om de juiste vragen te kunnen stellen. Na 2000 jaar lijkt de socratische manier van communiceren nog steeds een prima instrument. Daarom vind ik de uitspraak zo mooi "als je zelf praat kun je toch alleen maar vertellen wat je toch al weet", maar luisteren is altijd moeilijk.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 03:18

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:50
Absolutisme en dialoog gaan niet samen, nooit! Religie, m'n neus. Zelf nadenken en leven zonder enige bemoeienis van buitenaf, dat zou een redding kunnen zijn, maar helaas een illusie. Bij geboorte worden we al in een stramien geplaatst door ouders, een geloof of gedachtegoed. Ik ben er nog niet helemaal klaar mee en laat ze maar lullen. Wat jij.

INH.30CL | 28-03-14 | 03:12

@necrosis | 28-03-14 | 03:07
*geniet van eigen geheime voorraadje*
Ik ben voor een religie zonder religie.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 03:11

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:50
Geen religie = GEEN religie, punt!
*pakt wijn af*

necrosis | 28-03-14 | 03:07

@necrosis | 28-03-14 | 02:53
Zou niet een willen! Luister naar je eigen muziek en babbelbox hahaha Ik heb genoeg aan de mijne.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:54

@necrosis | 28-03-14 | 02:51
Yummie, mijn ego loves it! hhahahaha

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:53

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:51
Ik hoor je niet, je komt niet boven mijn muziek uit...
*gne*

necrosis | 28-03-14 | 02:53

@INH.30CL | 28-03-14 | 02:45
Dat kan niet, want ze zit aan de wijn!
*schenkt nog een groot glas in voor spinseltje*

necrosis | 28-03-14 | 02:51

@necrosis | 28-03-14 | 02:49
Doe ik, luister nog eens goed :D

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:51

@INH.30CL | 28-03-14 | 02:45
Dat is jouw projectie, maar je kunt niet weten wat ik denk, hooguit hoe ik denk. En ik ben agnost. En een aantal moslims zullen misschien denken zoals ik, sommigen zullen denken in het absolutisme van een boek, zoals zo veel religie volgers doen. Je kunt je ook afvragen welke religie volg ik? En dan is geen religie ook een religie in mijn optiek. De belangrijkste vraag voor jezelf is "welk absolutisme loop ik tegenaan". Pas dan ben je in staat voor normale dialoog in mijn optiek.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:50

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:40
Ik heb geen last van een babbelbox in mijn hoofd, spreek voor jezelf.

necrosis | 28-03-14 | 02:49

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:40
Je lult en denkt als een moslim, besef je dat wel?

INH.30CL | 28-03-14 | 02:45

@hero_of_heaven | 28-03-14 | 02:40
Ik wens je veel tijd.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:42

@necrosis | 28-03-14 | 02:36
Van wie wel? Het is de continue babbelbox in je hoofd die van alles wil en vooral niet gekwetst wil worden. In het algemeen mag iemand al blij zijn om het ego te kunnen 'zien', dan kun je ook 'zien' dat anderen een ander ego hebben en geeft inzicht in waarom en hoe anderen denken. Maar dat is beetje theorie die ik ook niet van mezelf heb.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:40

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:31

"ontwikkeling is niet tijdgebonden"
Dat komt dan goed uit ,kan ik tenminste nu rustig gaan ontwikkelen. Welterusten.

hero_of_heaven | 28-03-14 | 02:40

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:24
Mijn ego laat zich niet makkelijk opzij zetten....

necrosis | 28-03-14 | 02:36

Niet zo'n gek idee van Depla. Hij weet tenslotte alles van blowen en blowjobs.

Graaf van Egmont | 28-03-14 | 02:31

@hero_of_heaven | 28-03-14 | 02:29
Och, ik stel jou dezelfde vraag, maar hoeft niet snel, ontwikkeling is niet tijdgebonden.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:31

necrosis | 28-03-14 | 02:15
Sorry, ik ben slecht in multi tasken, ik vond het al een vreemde opmerking vanuit de Necrosisvisie die ik meestal van je lees.Pokeren ,knippen en plakken werkt bij mij niet. En dan ook nog eens de bagger linkse stront verwerken. www.eenkadovoor.nl/blog/zelf-een-valen...
Ik ga maffen.
Nogmaals sorry.
En @gedachtespinsel, ga jij eensch nadenken ... schnell!!!

hero_of_heaven | 28-03-14 | 02:29

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:24
Het gaat jou absoluut lukken meid, wij steunen je waar nodig!

INH.30CL | 28-03-14 | 02:27

@necrosis | 28-03-14 | 02:19
Elk mens dat zich laat ophitsen of 1 dimensionaal denkt heeft nog wat ontwikkeling te doorlopen. Als iedereen nu eens voor zichzelf zou denken, de rede zou vinden die leidt tot inzicht en acceptatie. Zou het stuk gezelliger worden, maar daarvoor moet menigeen nog wel even zijn/haar ego voor opzij zetten, en dat betekent absolutisme van de eigen waarheid. Gaat niet lukken, maar zou wel mooi zijn.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:24

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:17
Dat is het probleem idd. Tinnitus!

INH.30CL | 28-03-14 | 02:22

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:13
Ik vraag me af of sommige mensen, met name de 'correctmens' wel weten wat ze doen.
Ze laten zich ophitsen door politici en de NPO.
Die laatste spuugt de propaganda vanuit de televee recht in je gezicht.
Doet me trouwens denken aan de dagelijkse '2 minuten haat' van Orwell's 1984:]
nl.wikipedia.org/wiki/Emmanuel_Goldste...

necrosis | 28-03-14 | 02:19

necrosis | 28-03-14 | 02:08

Zonder werk of zonder winstgevende bijbaan? De werklozen die hebben toch sollicitatieplicht. Een legale kwekerij levert een hoop banen op. Wie houd ze tegen.

hero_of_heaven | 28-03-14 | 02:17

@INH.30CL | 28-03-14 | 02:13
De rest is alleen maar ruis! Maar prettig dat je even het hele interview geeft, hoef ik niet meer te zoeken.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:17

@hero_of_heaven | 28-03-14 | 02:11
Dat was ik niet, dat was spinnetje....

necrosis | 28-03-14 | 02:15

@hero_of_heaven | 28-03-14 | 02:11
Blijkbaar wat je wil horen, en dat mag, sommige mensen zijn nu eenmaal doof voor waarheid.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:15

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:02
Post het interview dan helemaal lutser!!!! Typisch weer....
youtu.be/atqapah1fL4

INH.30CL | 28-03-14 | 02:13

@necrosis | 28-03-14 | 02:10
Dat vind ik dan wel weer lievvv, maar ik heb nog glaasje witte wijn :-) En nee, het zit me niet hoog, ik vind het prima dat Wilders doet wat hij doet, echt! Maar ik vraag me af of anderen weten wat hij doet, dat is al.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:13

necrosis | 28-03-14 | 02:02

Ik snap de opmerking niet zo goed. Was moet me dan opvallen in dit filmpje?

Ik loop achter een "blonde" Nederlander aan die het beste voor heeft met Nederland, mijn land. Voor zover heb ik U vraag beantwoord.Wat hij zei daar is volgens mij niets mis mee.
Help me uit m'n lijden , wat hoorde jij?

hero_of_heaven | 28-03-14 | 02:11

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:02
Het zit je wel hoog hè?
Kom, neem een hijs van mijn jonko.

necrosis | 28-03-14 | 02:10

@hero_of_heaven | 28-03-14 | 02:03
Dat is een feit, aangezien Nederlandse teelt hoog staat aangeschreven.
En dan heb ik het niet eens over de (nu) illegale telers die straks zonder 'werk' zitten...

necrosis | 28-03-14 | 02:08

necrosis | 28-03-14 | 01:50 |
Dat is niet te hopen, dan gaat er een hoop kennis verloren. Dat zou cultuur vernietiging zijn.

hero_of_heaven | 28-03-14 | 02:03

@INH.30CL | 28-03-14 | 01:57
Wacht nou even met de PO.
Ik ben nog bezig met mijn onderzoek dat het verband legt tussen PO en bepaalde stoornissen.

necrosis | 28-03-14 | 02:02

@hero_of_heaven | 28-03-14 | 01:58
Wil je weten waar je echt achteraan loopt? Moet je echt heel even heel goed naar zijn woorden luisteren.... Zijn de woorden van Wilders!
www.liveleak.com/view?i=fa2_1395875252...
had hem gisteren ook al gepost maar misschien had je hem gemist.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 02:02

Robertski | 28-03-14 | 01:40 |

Niet te hopen dat er iets gebeurt, inderdaad. Het maakt niet uit van welke kant het komt.
Vind dat Geert toont dat tie een dikke huid en groot onzin incasseringsvermogen heeft. Links speelt het spelletje slim.
Ze zijn hem echt aan het uitlokken. En de domme kudde schapen met hun arme lammetjes lopen er blind achteraan , zo het linkse ravijn in.

hero_of_heaven | 28-03-14 | 01:58

@Robertski | 28-03-14 | 00:50
Een verstandig mens verwijdert de PO uit zijn/haar ontvangstlijst, makkelijk in te stellen hoor. indoctrinatie kun je ook uit bepaalde boeken halen.

INH.30CL | 28-03-14 | 01:57

@necrosis | 28-03-14 | 01:49
Ja.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 01:51

@hero_of_heaven | 28-03-14 | 01:45
Depla zal toch niet zo dom zijn om de lokale telers buitenspel te zetten?

necrosis | 28-03-14 | 01:50

Nu al spookuur?

necrosis | 28-03-14 | 01:49

necrosis | 28-03-14 | 01:37

Een hoop vragen , maar niet echt doordacht, Legaal kan je namelijk veel meer "illegale" dingen voor elkaar krijgen.
Je kan vanuit de gemeente ook mensen te werk stellen eh ik bedoel vrijwilligers natuurlijk.
Stroom kan goedkoop via gemeentelijke subsidie op zonnepanelen.
Naar mijn idee win/win.

hero_of_heaven | 28-03-14 | 01:45

hero_of_heaven | 28-03-14 | 01:18 | + 2 -

Ja dat dreunt wel even na, en kost wat tijd elke onzin bewering met feiten te weerleggen. Zijn er nog al wat. Los van het demoniseren en hetze voeren tegen Wilders. Dit komt op mij over dat het erger is als toen met Fortyun. Als ik gelovig zou zijn zou ik bidden voor Geert. En volgens mij raakt dit land echt helemaal verloren als er nu iets 'geks' gebeurd.

Robertski | 28-03-14 | 01:40

Legale wietteelt lijkt me een stuk duurder dan illegaal, aangezien bij laatstgenoemde zelden (of nooit) betaald wordt voor de stroom.
Wie gaat die stroom betalen, de teler?
Dan gaat de prijs omhoog.
Of betaalt Depla?
Dan gaat de gemeentebelasting omhoog.
En welke teler krijgt een vergunning, en welke niet?
Vragen, vragen...

necrosis | 28-03-14 | 01:37

Held. Dat er maar meer burgemeesters mogen volgen die gewoon inzien dat dit gewoon een logische weg is om te bewandelen

-TJ- | 28-03-14 | 01:18

Robertski | 28-03-14 | 00:50

Het was inderdaad tenenkrommend.
P&W wordt morgen openings topic op G.S.

Denk dat veel reagluurders nog even in stilte aan het verwerken zijn wat daar nu allemaal weer verkondigt werd.
Wel opvallend dat er voorbij gegaan werd aan het feit dat kinderen van zo,n jonge leeftijd , tenzij gedwongen" de hele politiek geen ene reedt hoort te boeien. Kan mij niet herinneren dat mijn pa of ma het daar met mij over had. Ik was te druk om een eerste kusje te krijgen van het mooiste meisje uit de klas.

Ik ga nu even mijn teiltje leeggooien.

hero_of_heaven | 28-03-14 | 01:18

@Robertski | 28-03-14 | 01:09
Er moet ergens een heel nest zitten.
*joint rolt*
Ergens in een fietsenkelder misschien?
*opsteken doet*

Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 01:14

@wakkere_nederlander | 28-03-14 | 01:09
Wilders provoceert niet? Woehahahahaha

gedachtespinsel | 28-03-14 | 01:13

Hoi, ik heet tattooboer en ik reageer altijd in de spookuren van de server :/

tattooboer | 28-03-14 | 01:10

Na de provocatie van Wilders heeft het spreekorgaan van de overheid onverbloemd haar ware aard laten zien.
We hebben niet zozeer een Marokkanen probleem.
We hebben een linkse kerk/PO probleem.
#propaganda

Niet OT hoor.
Want die hele nederwiet handel is gewoon om de 'provo's' van weleer van hun genotsmiddelen te voorzien.

Fuck de hippe generatie & ALLES wat daarmee heeft te maken!

wakkere_nederlander | 28-03-14 | 01:09

Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:55 | + 0 -

En een econoom die zegt dat de multiculti ons ook economisch zoveel voordelen geeft, iedereen handelt met elkaar, 1 grote happy familiie etc, het zou veel opleveren allemaal. Waar halen ze die mensen vandaan!?

Robertski | 28-03-14 | 01:09

oplossing is gewoon alle drugswinkels te sluiten. je groeit et maar mooi thuis en laat de maatschappij en de staat ermee met rust. junkies.

tattooboer | 28-03-14 | 01:09

+1 voor fietsenkelder, Van Leeuwen.

Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 01:08

@knutsel | 28-03-14 | 00:56
Daar kon je wel eens gelijk in hebben.
*inhaleert*
Heeft de pliesie eigenlijk al een afdeling *zinloze aangiftes* geopend?
*blaast uit*
Ga ik solliciteren.

Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 01:08

@Ommezwaai | 28-03-14 | 00:45
En ik maar blij zijn dat er niet meer zoiets bestaat als een stasi, die hielden ook alle handel en wandel bij van alle individuen. U wil zoiets toch niet herintroduceren? Kan toch nooit de bedoeling zijn, wel?

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:59

By the way, iedere dag naar penw kijken lijkt mij hetzelfde resultaat op te leveren als iedere dag stoned zijn, qua gezond verstand dan he?

knutsel | 28-03-14 | 00:56

@Robertski | 28-03-14 | 00:50
Dank voor de info. Blij dat ik niet gekeken heb. Het demoniseren van Wilders gaat door, begrijp ik.

Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:55

Ik rook tegenwoordig af en toe wiet met de naam "Amnesia", beter krijg je niet. Oftewel je wordt van blowen paranoide oftewel de eerste staatskwekerij die wiet produceert met een thc-gehalte boven de 5 procent zie ik niet gaan gebeuren. Kan ook zijn dat ik een omhoog en weg gepromoveerde pvda-ert bij voorbaat niet vertrouw. Even afgezien van het gegeven dat de staatskas gespekt wordt i.p.v de ondernemert. Kan nooit goed zijn.

knutsel | 28-03-14 | 00:50

Offtopic: P&W Hilarisch weer, een marokkaanse, wijbar type, zegt dat Wilders kinderen martelt. En een gevaar voor de veiligheid, ook van de kinderen. Die andere pipo zegt vrij vertaald, dat dit land beter af zou zijn geweest, zonder Wilders. Wilders zet mensen tegen elkaar op. En ''alles'' is de schuld van Wilders. Ongeloofelijk schandalige televisie.

Robertski | 28-03-14 | 00:50

@Ommezwaai | 28-03-14 | 00:45
Oeh, zou zomaar kunnen, duik ik onder voor de wraak van de populist. Nou, ik mag wel hopen dat het niet zo ver komt.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:47

@Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:42
*doet wit wijntje langs de huig laten gieren*

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:46

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:38
Onmogelijk, u stond daar zeker als eerste.
.
Enfin, al de namen van deze aangevers zorgvuldig bewaren.
Kan ooit nog eens van pas komen....

Ommezwaai | 28-03-14 | 00:45

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:38
Je moet niet zoveel blowen. Gebruik liever crack.

Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:42

@Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:35
En jij stond vooraan in de rij?

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:38

@Mammeloe | 27-03-14 | 23:24
2014 blijkt het jaar te zijn van het exhibitionisch, demonstratief en in optocht, edoch volstrekt zinloos aangifte doen door talloze mentaal gehandicapte goetmensen met het iq van een doperwt.

Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:35

@gedachtespinsel. Kwatsch.

knutsel | 28-03-14 | 00:33

@miko | 27-03-14 | 22:12
nee ,inderdaad : niks zeggen tegen Opstelten doet zelf ook .
*zet bromstem op* Ik ga hier nietsss over zeggen....
Moet je voor de gein eens op letten hoe vaak ie dat in intervieuws flikt.

lilluke halve hoan | 28-03-14 | 00:31

Ieder zijn ding. En blowen is niet mijn ding, maar ieder beest zijn feest. Maar wat Depla zegt. En ik geef niet snel PvdA-ers gelijk.

brutus68 | 28-03-14 | 00:29

@knutsel | 28-03-14 | 00:19
Het begin van de aftakeling van een gezond verstand.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:28

Vreuger in de joaren 80 was er in Heerlen maar 1 goeie dealster: Sil. Lijp wijf man. Moest je aanbellen en mocht je in de woonkamer annex bar je pijpje hasj roken. En als je braaf was mocht je mee risken en kreeg je ook nog wat te drinken. Dat waren nog es tijden.

knutsel | 28-03-14 | 00:19

Lekker vaporeizen hahaha info bij de bar. Ben ik toch wel benieuwd wat dat vaporeizen is. Doe mij maar alvast een retourtje.

thorrrr | 28-03-14 | 00:07

tittn | 27-03-14 | 23:39
Eigenlijk een heel realistisch verhaal van Rikkie..
De PVDA is toch gewoon enorm kudt?

Ommezwaai | 27-03-14 | 23:58

Ik heb zelf helemaal niets met wiet of blowen. Maar zo lang je de de verkoop toestaat maar de aankoop niet (de zogeheten 'achterdeurproblematiek', ontstaan door onenigheid in een toenmalig kabinet van CDA en PvdA naar ik meen) regelt, hou je de criminele teelt in stand. Depla heeft natuurlijk helemaal gelijk.

Het viel me trouwens op dat hij met een hele schone lul in beeld kwam. Zuigt dat ex-VVD-raadslid Jolanda van Veluw noch immer so geil?

goedverstaander | 27-03-14 | 23:56

Henk Mul
https://www.youtube.com/watch?v=u9CYq6oyHcU

Mammeloe | 27-03-14 | 23:45

Zeau. Rick van der Ploeg draagt even de PvdA ter grave. Tsjonge jonge, wat een wereldvreemde man is dat geworden zeg.

tittn | 27-03-14 | 23:39

Het zal je docente biologie maar wezen, bla bla blabla.


Over een jaar hangt ze aan een hijskrraan, op een Vredesplein, ergens. Naast die Rick van der Ploeg.

Mammeloe | 27-03-14 | 23:37

Wellicht als iemand opa Ivo 'accijnzen' in het oor fluistert dat hij dan wel overstag gaat ...

Melk met klonten | 27-03-14 | 23:30

Ik heb er geen woord van verstaan...

Scagnetti | 27-03-14 | 23:27

Het enige wat hier in Nederland legaal gekweekt wordt is haat, jegens een man die al 10 jaar beveiligd wordt, door een stel vrije zakken van de NPO.
Van mijn belastinggeld. Ik ben verdrietig.

Normpje | 27-03-14 | 23:27

Alinea's, nog nooit gezien op Geenstijl,
Leest wat fijner.

MDesiqn | 27-03-14 | 23:26

hero_of_heaven | 27-03-14 | 23:11

even als aanvulling.

We leven in een vrij land........... Geert, geef ook eens spontaan een interview aan het jeugdjournaal.
Ze kunnen je dat niet weigeren toch?
Ik wil als "rechtse rakker"ook gewoon "eerlijke "info voor mijn kinderen. Vroeger werd op school alleen de geschiedenis verneukt, nu verneuken ook al de toekomst.
nl.wikipedia.org/wiki/Ketter

hero_of_heaven | 27-03-14 | 23:24

P%W: Mevr Gabbelababa gaat morgen aangifte doen namens alle kinderen in Nederland.

Lijkt me niet nodig, na alle Jihadjournaals voor kinderen van de afgelopen dagen.

Minder aangiftes svp.

Mammeloe | 27-03-14 | 23:24

Jongerenimam uitnodigen bij P&W. LOL.
En die maffe biologiemuts - wat zou ze denken, dat allah de wereld heeft geschapen of zo?

Het zou wat waard zijn als dit programma van de buis zou verdwijnen. De Twitterlijn rechts (via internet) is wel boeiend. Zit ik nu naar een uitzending van de NSB of naar P&W te kijken.
In feite een overbodige vraag.

Doe maar nieuwe topic, kun je lachen.

Itzamná | 27-03-14 | 23:20

Let wel op mannen, Opstelten is maar een pion. De echte drijfveer om dit tegen te gaan bevindt zich toch echt bij het EU parlement. Die willen liefst vandaag nog overal alles gelijktrekken zodat de EU zo snel mogelijk als vervanging van de grondwet in alle EU lidstaten geïmplementeerd kan worden. En tja, een onschuldig plantje produceren en verkopen past daar nu eenmaal niet in thuis. Want moeilijk, moeilijk.

kovariant | 27-03-14 | 23:17

Het is een schande, dit is geen taak voor de overheid. Gewoon alle drugs legaliseren en de vrije markt de bevoorrading laten regelen. Op die manier los je alle problemen op. Ook is het de meest morele oplossing.

PartijVanDeAmbtenare | 27-03-14 | 23:14

Ja, je kunt alles rustig verbieden, net als in de USA met hun totaal imbeciele 'War on drugs'.
Waarom denk je dat mensen dit soort dingen gebruiken? Omdat ze zo happy zijn? Welnee, willen ontsnappen aan de alledaagse realiteit. Daar is soms alle reden toe.

En dan nog, waarom zou je niet zelf mogen bepalen wat je in je mik of aders propt? Dat de overheid daar zich bemoeit is volstrekt absurd. Is helemaal geen taak van de staat. Als mensen roken, zuipen, blowen - laat ze lekker.
Wat een gezeik allemaal.

Straks staan pindakaas, chocolade en Zyklo... sorry... maar die staan dus straks ook op de index. Malle toestanden, ik zeg het je.

Itzamná | 27-03-14 | 23:13

Het feit dat ik met een betrekkelijk betuttelende mening nog dik in de plus beland doet me goed en geeft aan dat het geen ik zeg herkend wordt en blowen niet zo onschuldig is.
Doet me goed mensen. De gene die nog blowen stop ermee en blijf er voor altijd vanaf het kost even moeite maar de beloning is super groot. Stoppen met roken al helemaal want dat kan je leven ook nog een verlengen en je zal nooit meer stinken ook wel een gigantisch voordeel.

Minder Minder Minder | 27-03-14 | 23:10

Gesprekjes met verslavingsartsen en GGD artsen (vrienden) leren dat drugs en zwaar onderschat probleem vormen.
Ook softdrugs, misschien zelfs vooral.
Ook recreatief gebruik.
En ja ook (zelfs) éénmalige probeersels... die echt dikwijls leiden tot een snel optredende verslaving (hard drugs) die in diverse gevallen hebben geleid en leiden tot een volledige aftakeling van iemands werk- en privéleven.

Dat dus.

hfakker | 27-03-14 | 22:58

Heerlen en regio 'Parkstad' in zijn algeheel zijn ook voor andere Limburgers een andere wereld. Zo'n beetje het afvoerputje voor Nederland én Limburg.
Le Roi | 27-03-14 | 22:16 |
.
Valt best mee tegenwoordig. Die regio is totaal kapot gemaakt na de mijnsluitjng met de jaren 80 als dieptepunt. Inmiddels is de criminaliteit sterk gedaald en de drugsoverlast bijna verdwenen. Op het gebied van veiligheid en criminaliteit doet Heerlen het inmiddels beter dan Maastricht.

Bytemaster | 27-03-14 | 22:56

Allemaal lood om oud ijzer(en fietsenrek)

Elle92072182 | 27-03-14 | 22:48

Begin maar eens met Ivo over zijn pedo-vriendje die hij beschermd.
Ik vermoed dat dit fossiel dan heel snel uitgeluld is.

Ommezwaai | 27-03-14 | 22:42

Ik voel me gediscrimineerd door deze racistische tekst jegens een complete bevolkingsgroep, welke politicus gaat met me mee om aangifte te doen? ;)

non_de_pier | 27-03-14 | 22:37

-weggejorist-

sebash | 27-03-14 | 22:36

nieuw typetje kees van kooten?

Oelefapper | 27-03-14 | 22:34

Gemeenten moeten zelf het heft maar in handen nemen voor wat betreft de wietteelt. Waar blijft die beslissing uit Den Haag om dat nou eens te reguleren. Altijd zijn ze daar op zoek naar geld, maar als er eens makkelijke manier is om geld te verdienen dan kijken ze weg. Legaliseren die hap, belasting erover heffen en vullen die schatkist. Daarbij komt dat een hele illegale sector dan vrijwel komt te vervallen waardoor de politie ook weer miljoenen kan besparen op ontzettende dure zoektochten naar illegale wietkwekers.

Waar is toch dat Neerlandse liberalisme gebleven.

Omkoal | 27-03-14 | 22:32

Ben nu een jaar gestopt met blowen. Ik heb het geteeld, gerookt en goed gesproken en kan iedereen aan raden er toch lekker mee te stoppen en weer tot leven te komen.
Af en toe blowen is maar voor weinig mensen weggelegd dus neemt het een onredelijk grote hap uit je sociale leven, je portemonnee en soms zelf uit de portemonnee van anderen.
Zelfs als je het teelt en het je niets kost gaat je lampje een beetje uit en leef je in een constante inactieve roes en denk je aan alles maar doe je effectief geen moer.
My 2 cents ik zeg minder minder minder blowen en roken dat is nog dommer. Neemt trouwens niet weg dat gedogen een hypocriet beleid is en het morgen legaal zou moeten worden maar dat spreekt voor zich. Legaal met duidelijke voorlichting haalt de spanning er al een beetje vanaf.
Heb dus van mijn 15e tot mijn 38e geblowd en kon er maar niet vanaf blijven. Nu lach ik daarom en leef ik weer intens.

Minder Minder Minder | 27-03-14 | 22:29

Arjan | 27-03-14 | 22:27 Ben jij het neefje van necrosis?

zeg maar jansen | 27-03-14 | 22:28

Ik ben niet voor gereguleerde wietteelt. Geef het monopoly aan de overheid. Geen concurrentie meer dus stijgt de prijs. Oh en dan natuurlijk nog de btw en accijns eroverheen. Nee hoor, laat opa z'n poot maar lekker stijf houden.

IJzer Oxide | 27-03-14 | 22:28

sebash | 27-03-14 | 22:19 Kun je niet gewoon met de column-wedstrijd van de volkskrant meedoen?

zeg maar jansen | 27-03-14 | 22:28

Ruimen die handel!

Pieter V | 27-03-14 | 22:26

Het was al wietparadijs dus veel veranderd er niet.

Andersom dag | 27-03-14 | 22:24

Wij alllen zijn limbos*
Met name dan de baby's onder ons.

bij gelegenheid | 27-03-14 | 22:23

denk je nu echt dat als de gemeente gaat telen dat alle telers dan opeen niet meer telen, 80% van de wiet gaat naat het buitenland of in de illegaliteit in.
Dannog zijn de meeste coffeeshops dekmantels voor het "echte groote" werk.

gider | 27-03-14 | 22:22

@sebash
Wat is dit voor kutspam?

Arjan | 27-03-14 | 22:22

Toch een klasse apart, die Heerlense PVDA. Geen Spekman-achtigen in het zicht! Hoeft ook niet, die niche is daar al ruimschoots gevuld door de plaatselijke SP, met dat vakbond-knulletje van de schoonmakers-staking voorop, zum kotzen.

M.H.Roberts | 27-03-14 | 22:22


domme zet van Heerlen.

gider | 27-03-14 | 22:20

Kan iemand de ondertitels erovereengooien ?

newray | 27-03-14 | 22:20

@Le Roy... you got it.

Dead Silence | 27-03-14 | 22:20

-weggejorist en opgerot-

sebash | 27-03-14 | 22:19

Overigens, ik ben absoluut voor legale wietteelt. In de Verenigde Staten is het een succes. Levert de staatskas weer extra poen op én brengt een einde aan de markt in het illegale circuit. Win-win. Niet dat onze overheid met dat extra geld om zou kunnen gaan, maar toch...

Le Roi | 27-03-14 | 22:18

Juist dit soort acties op gemeentelijk niveau zouden kunnen zorgen voor de broodnodige (gedeeltelijke) breuk met de landelijke politiek die al lang niet meer in het belang van Nederland handelen. Het kortzichtige beleid waar niet eens fatsoenlijk uitleg voor wordt geheven dan wat gewauwel van onze minister van justitie, kan niet langer gerespecteerd worden door gemeentes die de dagelijkse realiteit onder ogen moeten zien.
Zeker in het zuiden van het land wordt men voortdurend geconfronteerd met hachelijke situaties betreft het hedendaagse 'gedoogbeleid'.

Desmoulins | 27-03-14 | 22:17

Toijd voor aangifte tegen de gemeente Heerlen! Ik neem aan dat het handige vooringevulde formuliertje al klaar ligt.

omanders | 27-03-14 | 22:17

Heerlen en regio 'Parkstad' in zijn algeheel zijn ook voor andere Limburgers een andere wereld. Zo'n beetje het afvoerputje voor Nederland én Limburg.

Le Roi | 27-03-14 | 22:16

"Wilt u misschien nog wat zeggen tegen minister Opstelten...?"
Ga met pensioen!

Dömper | 27-03-14 | 22:15

-weggejorist-

de heer S.T.Ijlloos | 27-03-14 | 22:14

Eindelijk een PvdA'er met goede ideeën, dat er maar vele mogen volgen.

readbetweenthelines | 27-03-14 | 22:13

Ontneemt die alle inkomsten van onze criminelen, kun je toch niet doen? Roverheid!

gedachtespinsel | 27-03-14 | 22:12

Niks zeggen tegen Opstelten, gewoon doen.
Als hij tegenstribbelt een paardekop in de gang, euh,zijn bed.

miko | 27-03-14 | 22:12

If you can't wiet them Joint them.

megalul | 27-03-14 | 22:11

Laat ze toch. Hopelijk dondert de kraam daarna in een sinknhole t.g.v. de mijnbouw. Weer een rood gebied minder.

Dead Silence | 27-03-14 | 22:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken