achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Belangrijke website: de bonnetjes van Martin Bos

Bos, Martin Bos

plaatje van de bonnetjes van martin bos

Zoals CDA-midwit Bart van Horck het gisteren op X zei: het gaat eigenlijk nog steeds te weinig over het Zeeuwse Statenlid Martin Bos, die voor 10.000 euro aan bier, wijn, bitterballen, kaviaar, Wagyu-burgers etc. etc., ad nauseam, declareerde, en op de ontstane commotie reageerde vanuit een restaurant op Sardinië oh nee Sicilië, met een matige jij-bak over Hugo de Jonge. Maar gelukkig is er nu dankzij de Politieke Popcorncast de website 'De bonnetjes van Bos', met daarop alle bonnetjes van Martin Bos. Niet alleen een handig chronologisch overzicht, maar ook nog een verhelderende grafische representatie van alle drank & vreten die Martin Bos VAN ONZE BELASTINGCENTEN heeft betaald. Wij moeten zeggen: er is wel eens 10.000 euro belastinggeld aan dommere dingen besteed.

Eus steunt cancelen journaliste die vindt dat Jeremy Doku niet bij geboorte kind hoefde te zijn

Welja

plaatje van eus boven zijn domme column

Hé maar het staat er echt, in de column van Özcan Akyol, over de Franse journaliste (Vrouw, V, in bezit van baarmoeder, red.) France Pierron, die op tv durfde te zeggen dat ze het onzin vindt dat Jeremy Doku het trainingskamp van het Belgische Elftal op het WK heeft verlaten om bij de geboorte van zijn kind te zijn. "Inmiddels is ze na de grote ophef op non-actief gesteld. De omroep heeft haar uitbarsting veroordeeld en zelf vindt ze bij nader inzien haar woorden ook ongelukkig uitgekozen. Dat lijkt me een goed signaal." Een goed signaal. Welja. Iemand geeft een mening, waarmee ze echt niemand kwaad doet, waar Jeremy Doku ook helemaal niet naar luistert, waar vrijwel iedereen het bovendien mee oneens is (of althans: waarvan vrijwel niemand durft te zeggen dat hij/zij het ermee eens is), en nu is ze op non-actief gesteld. En dat is dan: een goed signaal. Wat fijn zeg, dat er zulke mannen als Eus bestaan, die weten wat de vrouwtjes nodig hebben als ze een kind krijgen van een bekende voetballer, namelijk dat andere vrouwtjes daar geen mening over mogen geven. Een goed signaal.

CV-leugenares Nathalie van Berkel (D66) die geen staatssecretaris werd, doet weer aan WERK

ADEMWERK

Mooi nieuw voor iedereen die dacht dat Nathalie van Berkel, die door Alexander Pechtold bij D66 werd gesteund omdat ze een vrouw van kleur is, maar wel een vrouw van kleur die opklom tot bestuurder van een volkomen verrotte organisatie waar niks kunnen juist een pré is, loog over haar cv, eerst aanbleef als staatssecretaris, toen toch niet, toen aanbleef als Kamerlid, en toen toch niet, bij de pakken neer ging zitten: ze heeft een SUBSTACK. En wat voor een. Best of Matthijs (RIP, red.) is er niks bij. De vrouw die volgens D66 'nog wel een keer haar verhaal zou vertellen' heeft een blogpost geplaatst waarin ze uitlegt dat ze weer aan het werk is. "Sinds een poosje ben ik begonnen met ademwerk." U denkt misschien dat dat geen werk is, maar dat denkt u verkeerd. "Ademen als eerste levensbehoefte en als medicijn." Wacht even? Ademen? Een eerste levensbehoefte? Wat een inzicht! Nu wilt u misschien iets gemeens over mevrouw Van Berkel zeggen maar dat kan haar niks schelen. "Ik adem door de angst voor kritiek, gemene opmerkingen en berichten en hoon." Hoppa. "Diep in en met een grote zucht uit. Omdat we elkaar kunnen helpen met inzichten, met wijsheid en met steun. Omdat het tijd is om een stapje te zetten." Wat jammer dat deze vrouw geen staatssecretaris is geworden zeg.

VIDEO. Klokkenluider Victor van Wulfen wil zijn douchemuntjes terug van Boekholt-O'Sullivan

Doofpot66

Wij kennen minister Boekholt-O'Sullivan (D66) van Volkshuisvesting hier inmiddels van het verzinnen van een raar verhaal over douchemuntjes, erover liegen dat ze het ooit gehad heeft over die douchemuntjes, en van op camera HELEMAAL NIKS zeggen als haar een normale vraag wordt gesteld. Maar klokkenluider Victor van Wulfen, die kent minister Boekholt-O'Sullivan al veeeeeel langer. Zij was namelijk de baas op vliegbasis Eindhoven toen Van Wulfen met nep-psychologische rapporten werd weggepest omdat hij te kritisch was. In bananenrepubliek Nederland werd Boekholt-O'Sullivan vervolgend opgevolgd door Harold Boekholt, wat niet haar broer is maar haar echtgenoot. Van Wulfen strijdt nog steeds voor eerherstel en wil onder meer inzicht in de 1700 (!) mails die Boekholt over hem verzameld zou hebben. Vandaag vraagt DNA-Kamerlid Tamara ten Hove aan minister Yesilgöz om antwoord op allemaal hele logische vragen (zie video hierboven), maar zij kan die allemaal niet geven, naar eigen zeggen omdat de zaak onder de rechter ligt (zie video hieronder). JA MAAR WIE ZIJN SCHULD IS DAT YESILGÖZ, VRAAG DAT EENS AAN JE COLLEGA OP VOLKSHUISVESTING. 

Doet voor de fijnproevers (wijzelf, red.) een beetje denken aan toen minister Eppo Bruins (echt, nog nooit paste iemands voornaam zo goed bij zijn totale gebrek aan daadkracht) helemaal niks wist over de corruptie van zijn collega-minister Klever bij Ongehoord Nederland! Klever werd uiteindelijk gered door de val van het kabinet, misschien heeft Boekholt-O'Sullivan wel net zo veel geluk (en wij ook).

Yesilgöz kan niks, doet niks

Statenlid Martin Bos (soort van ex-FvD) 117 keer uit eten van belastinggeld, declareert +10k euro

De beste FvD'er die we nooit gehad hebben

Wij kenden Statenlid Martin Bos van FvD (of niet meer van FvD, of wel, it's complicated) in Zeeland vooral van zijn strijd voor het behoud van de Nederlandse cultuur in het algemeen en de bamischijf in het bijzonder. Maar Martin strijdt dus niet alleen voor de bamischijf, maar ook voor de bitterbal, de biefstuk, het biertje, de kaviaar, de Wagyu burger, de Thuisbezorgd.nl, de Mac, de Griek, steak-tartare, vier bier d'r bij, kikkerbillen, ossenhaas, spaghetti carbonara, rib fingers, de limoncello, de carpaccio, de garnalenkroketten, de baklava en de pita tzatziki, tenminste zodra voornoemde levensmiddelen op kosten van de belastingbetaler in de mond van Martin Bos eindigen. Dat heeft hij namelijk allemaal gedeclareerd onder het kopje 'vergaderkosten' van het fractiebudget van FvD in Zeeland, blijkt uit DIT KOSTELIJKE VERHAAL van Omroep Zeeland. Ongeveer 10.000 euro uitgegeven aan eten en drinken in 2023 en 2024. Het zou allemaal heel erg zijn als het niet zo ontzettend grappig was. 

Wat denkt u van: "Op 26 januari 2024 gaat Bos naar het Griekse restaurant Onassis in Middelburg. Daar geeft hij publiek geld uit aan souzouki, limoncello, baklava en pita tzatziki onder het mom van 'evaluatie Holocaustherdenking' (Koorkerk Middelburg). Opvallend is dat die herdenking pas twee dagen later - op 28 januari - plaatsvindt." Of: "Ook zegt Bos dat hij de belastingbetaler een dienst heeft bewezen door geen fractiemedewerker in te huren. Andere fracties doen dat wel en dat is veruit de grootste kostenpost. Op de vraag of hij het moreel verantwoord vindt om 117 keer uiteten te gaan, zegt hij: "Moreel gezien was het een beetje dom dat we zo weinig geld hebben uitgegeven." Ook geeft hij meerdere keren aan dat FvD zich aan de regels heeft gehouden. Over voorzitter Hugo de Jonge wil hij ook het één en ander kwijt. "Hugo de Jonge is 5,1 miljard euro kwijt aan gedeclareerde bonnetjes. Martin Bos heeft alle bonnetjes", zegt Martin Bos." Wat wij dan weer niet snappen is dat Martin Bos nog NUL EURO heeft uitgegeven aan de Hugo de Jonge frikandel. Doe daar dan eens wat aan!

LOOOL UPDATE - Martin Bos reageert vanuit Sardinië

Belgische commentator disst Iraans regime tijdens volkslied, wij hebben opa Jan Roelfs die door affluiten scheids heen slaapt

Dilemma: Nederland wordt wereldkampioen maar met Jan Roelfs als commentator

De Belgen bakken er helemaal niks van dit WK. Ze hebben geen Summerville, ze hebben geen Gakpo, ze hebben geen Brobbey, ze hebben geen Gravenberch, ze hebben geen Verbruggen, ze hebben geen Frenkie, en ze hebben ook nog geen enkel potje gewonnen. Maar ze hebben wel: Filip Joos, fulltime commentator, parttime politiek duider en auteur van bovenstaande verbale B52-aanval tijdens het Iraanse volkslied in Los Angeles. "Dat wordt uitgejouwd. En zo hoort het ook, want het is het volkslied van een aantal gekken die er de leiding hebben." Geen woord Waals bij. En wij in Nederland televisieland dan? Wij hebben Jan Roelfs, die zichzelf 'sfeerman' noemt terwijl iedereen bij de woorden 'sfeer' en 'Jan Roelfs' moet denken aan iets van het niveau: begeleid uitje tbs-kliniek De Woenselse Poort in Eindhoven. Jan Roelfs gaf ook commentaar bij België-Iran, en viel (net als Zlatan) in slaap, waardoor hij het eindsignaal miste. Kijk maar. Echt waar. In de video hieronder. Nou moet u trouwens niet denken dat wij alles van de WK-uitzendingen van de NOS stom vinden, zo werd gisteren werd de live flirt op tv van Youri Mulder met Imke Courtois door de regisseur uitstekend in beeld gebracht en #NousSommesRafaelVanDerVaart. Maar toch. Als de NOS een meritocratische organisatie zou zijn, zou Xander van der Wulp Jan Roelfs lekker bedanken voor bewezen diensten (die er niet zijn) en nooit meer bellen. Maar ja. Joris van den Berg zit er ook nog steeds.

Opa Jan Roelfs mist eindigsnaal België-Iran

LIVE. Britse MinPres Keir Starmer rot op

Het waren twee fantastische jaren

Voor de lezers van onze jongste reportage uit Londen geen verrassing, voor alle andere mensen ook niet (ook omdat Donald Trump het gisteren al heeft verklapt): de Britse premier Keir Starmer gaat zo vertellen dat hij op zoek is naar een functie elders. De burgemeester van Manchester Andy Burnham is via een tussenverkiezing het parlement ingekomen en dat maakt in het Britse systeem check in the box, stift, Leg Before Wicket waardoor hij Starmer zonder nieuwe verkiezingen kan opvolgen. We willen verder geen parallellen trekken maar na de chaos onder de Conservatieven van Boris Johnson en een krop sla won Starmer twee jaar geleden de verkiezingen met een soort 'het kan wél'-campagne die centrisme en competentie moest uitstralen. Dat bleek echter vooral een campagne te zijn: Keir Stamer maakte weinig beleid maar wel veel ruzie, het enige waar hij echt in slaagde was het onderdrukken van de vrije meningsuiting en ook na Henry Nowak en 'Belfast' kwam hij niet veel verder dan een socialmediaverbod voor kinderen. Ondertussen staat Nigel Farage bovenaan in de peilingen, maar ook De Groenen (?) en de LibDems (!?) scoren bijna net zo hoog als Labour en de Conservatieven. Dat wordt een minderheidskabinetje!
Update: Extreem doodvallende speech waarin Starmer net doet alsof het zo lekker ging. Ja maat daarom stap je op na twee jaar. 
Update: Nou hè hè. Hij heeft de Koning gemeld dat hij opstapt. Starmer blijft demissionair tot Labour een nieuwe leider heeft gekozen. Nu nog even The Sun bellen of ze al een alternatief hebben voor 'Two Tier Kier'. 
Update: Ging uiteindelijk wel lekker vlot zo. Geen 'epifaan moment', beetje huilen, opgeruimd & netjes.

Met de hartelijke groeten van Cortes

plaatje van Keir Starmer

Geweldige take: WILDE DIEREN VACCINEREN

Vaccin?

FOTO (ANP) - Niet de vos uit het verhaal

Afgelopen week was het weer bal in de corona-enquête met Rob Elens, maar vanavond willen wij het niet met u hebben over hydroxychloroquine (okee gaat u toch doen natuurlijk, sorry mods, red.) maar over vaccins. En niet zomaar vaccins, maar vaccins voor wilde dieren. Bijvoorbeeld tegen hondsdolheid. Want u kunt Fluffy en Michael natuurlijk voor een zacht prijsje een spuitje geven, maar wilde rakkers als Bram (vzmh) kunnen natuurlijk allerlei rare ziektes met zich meebrengen. OF NIET? In bijvoorbeeld Zwitserland zijn vossen massaal beschermd tegen hondsdolheid door, komt ie, gevaccineerde kippenhoofden uit helikopters te droppen. Zo vet zijn vaccins dus. Lezen we allemaal in dit stuk uit Works in Progress, waar nog veel meer wetenswaardigs over vaccins instaat, wat dacht u bijvoorbeeld van The Coyote Getter? Hoe dan ook. Zin in kip nu.

RTL Nieuws pompt zielloos BBC-bericht over feministisch tweetje over Japanse fans door

WAAROM

Wij kennen Japans Twitter eigenlijk alleen maar van lachen om grappen van Rafael van der Vaart, maar dit bestaat dus ook. Een mevrouw zag al die vIrAlE bEeLdEn van Japanse fans die na de wedstrijd het stadion schoonmaken en dacht, ja hoor es, hier thuis zitten jullie alleen maar op de bank met een biertje. Leuk tweetje, ook weer veel gedeeld, iedereen blij. Maar nee, de BBC moet daar daar weer iets over tikken en dan moet RTL Nieuws, dat ondanks de frisse Peter Lubbers wind kennelijk nog steeds druk is om de NOS, bekend van internet, links in te halen "er ook iets mee". 

En dan krijg je dus dit.

"De boodschap is helder. Volgens de BBC blijkt uit internationale en nationale studies herhaaldelijk dat Japanse vrouwen aanzienlijk meer tijd besteden aan huishoudelijke taken en zorgtaken dan mannen, zelfs in huishoudens waar beide partners werken. Volgens gegevens van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) uit 2021 besteden Japanse vrouwen meer dan drie uur per dag aan onbetaald werk, meer dan vijf keer zoveel als mannen."

Wat is dit nou voor tekst joh. Wie van de RTL Nieuws doelgroep (beetje domme lui die wel geld hebben en in Almere wonen), of van welke doelgroep dan ook, zit er te wachten op informatie over de verdeling van huishoudelijke taken tussen Japanse mannen en vrouwen in 2021? Kijk wij schrijven hier ook de hele dag allemaal onzin op maar daar hebben we zelf tenminste nog een beetje lol in. Het erge van dit soort zielloze troep is dat je dit soort stukjes nou nooit eens ziet over bijvoorbeeld een leuke mop waarin vrouwen belachelijk worden gemaakt, of iemand die scherpe kritiek uit op moslims. Nee, dit soort totale non-berichten zijn alleen toegestaan als de achterliggende boodschap (mannen slecht, vrouwen goed) niemand op die ideologisch dichtgetikte redacties tegen de schenen schopt. 

En zo creëer je dus een gevoel waarvan iedereen die wel gewoon normaal is het gevoel krijgt dat er iets niet klopt, zonder dat je daar precies de vinger op kunt leggen. Want wat zeuren jullie nou GeenStijl? Dit is toch een gewoon een leuk berichtje? Er staat toch niks verschrikkelijks in? Gewoon een grapje, juist leuk toch? Nee helemaal niet leuk.

Boekrecensent Volkskrant snapt niks van... Kluun

Toch een prestatie, als je te dom bent voor Kluun

screenshot van dom stuk over kluun

Je kunt 'Kluun', die eigenlijk Raymond van de Klundert heet, een hoop verwijten, bijvoorbeeld dat ie verschrikkelijke boeken schrijft, verschrikkelijke meningen heeft en een verschrikkelijke rotkop, maar je kunt hem niet verwijten dat hij niks van mannen snapt. En toch is dat precies wat Joost de Vries in dit hemeltergend neerbuigende stuk in de Volkskrant aan het doen is. Het boek Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt beleeft namelijk zijn vijftigste (vijftigste!) druk en Joost de Vries doet de hele tijd net alsof hij zich afvraagt waarom dat toch is. Nou wij hebben nieuws voor Joost de Vries: Kluun begrijpt in zijn pink meer van de gemiddelde man dan Joost de Vries in zijn hele lijf. 

Want dat is het antwoord op de 'vragen' die Joost de Vries zich stelt over wie nou die mannen zijn die gaan vissen, die mannen die zich even aftrekken voordat ze gaan vissen, die mannen die in hun eentje huilen met een biertje op de bank, en die mannen die gek worden van hun hysterische zwangere vrouwen: het boek van Kluun is overduidelijk gericht op de gemiddelde man. Het stuk van Joost de Vries is overduidelijk geschreven om te bewijzen dat hij niet de gemiddelde man is. Nou gefeliciteerd Joost de Vries, jij hebt allemaal boeken over performatieve mannelijkheid gelezen en het resultaat daarvan is een verschrikkelijk performatief stuk voor lezers die bekend zijn met een vorm van mannelijkheid die in jouw zitplassersbubbel kennelijk populair is, maar in de rest van Nederland niet. Joost de Vries schrijft "In de wereld van Kluun huilt een man in zijn eentje, met een biertje op de bank". In de wereld van Joost de Vries huilt een man daar een heel stuk in de krant over vol. Mag u vertellen welke wereld de echte is.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.