Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reddeloos verloren CDA denkt Nederland voor zich te winnen met beroep op 'fatsoen'

Hahahaha

Dat is 'm dan, de morele staatsgreep van het dolende en tanende CDA. "Fatsoen." Hopeloos. De tijden van touwtjes uit de brievenbus zijn allang voorbij. Nederlanders willen helemaal geen goed fatsoen; ze willen goedkoop tanken, bier zuipen, speedbootje varen tijdens vakantie, voetballen in het weekend en een overheid die zich niet zo veel met ze bemoeit. Het CDA moet er meteen weer een ideologische Putsch van maken. GOED FATSOEN. Lieve jongens, de gezinnen zitten bij de Jezusunie, de boeren bij BBB, de mensen die kunnen nadenken bij Pieter, er lekt een deel weg naar vvd/D66 en al wat over is zijn bejaarden die toch maar CDA stemmen omdat dat nou eenmaal al 100 jaar zo gedaan wordt in de familie. De charismaloze kwezel Henri Bontenbal grijpt terug op het recept van 'Dries van Agt en Jan Peter Balkenende' en dat is een recept gedoemd te mislukken: mensen onder de 40 weten alleen nog dat Dries van Agt leefde in de tijd van dino's en JP Balkenende was die Harry Potter-meneer die een keer van een skateboard flikkerde. Alle foto's van Henri Bontenbal in de persbanken tonen hetzelfde beeld: een op voorhand verslagen vent, en dat twee maanden voor de verkiezingen. Een wolfje hopeloos verstrikt in het stroomnet van een boer. The times they are a changin, CDA'ers. Veel plezier straks met de twee/een/nul zetels.

Reaguursels

Inloggen

Het CDA is enkel nog te redden met Jezus himself als frontman en zelfs in deze tijden zijn zijn songtekesten niet meer voor eenieder hoor- en herkenbaar. Ik geef ze bar weing kans. Gebrek aan charisma vrees ik. Bontenbal zal snel over water moeten leren lopen wil hij tot maximaal 12 zetels willen komen. Door de jaren heen zaten er teveel Judassen aan tafel bij hen en dat is verre van fatsoenlijk.

IdeasAreBulletproof | 04-09-23 | 22:02

Hij maakt het wel bont om op voorhand tegen 1.5 miljoen kiezers te zeggen dat ze voor niets naar de stembus zullen gaan, om van hun DEMOCRATISCH RECHT gebruik te gaan maken op 22 november. Omdat hij die mensen de middelvinger laat zien. Een lesje nederigheid zal die hork leren. Dus vanaf 23 november als éénpitter in de tweede kamer. Één keer raden wie dat ook heeft gedaan, en die zijn zetelaantal verveelvoudigd heeft....

Tiktak Theo | 04-09-23 | 20:46

Minder minder overheid, daar is iedereen het mee eens. Behalve de overheid.

W_F | 04-09-23 | 19:54

Er wordt vaak de zucht geslaakt; "Hoe kon Baudet het zo uit zijn handen laten vallen". Maar nu wordt hij naar de kroon gestoken, hoor.

Sans Comique | 04-09-23 | 19:27
-weggejorist-
wiers | 04-09-23 | 19:21

Fatsoen had je kunnen doen.

Cor Netto | 04-09-23 | 18:52 | 1

Precies mij gedachte

Zgan | 04-09-23 | 21:18

Op naar de nul zetels dus…

Mooi!

Wijze uit het Oosten | 04-09-23 | 18:19 | 1

Met bont wordt het bal.

Coolcalmcollected | 04-09-23 | 18:29

Als politieke partij het woord "fatsoen" in de mond nemen. Je moet maar durven na 12 jaar coalitie met Rutte. Beste CDA, krijg lekker ongezien de tyfus.

CornholioNL | 04-09-23 | 17:56 | 3

En na het kleingeestig partijbestuurgekonkel en het rugsteken van Pieter.

Sans Comique | 04-09-23 | 19:14

Balkenende. "Normen en waarden"
Ook zoiets. Het werkt niet meer.

gaffelbaard | 04-09-23 | 20:15

@Sans Comique | 04-09-23 | 19:14:
Vergeet secretaris Bloemschoen niet!

Tttt | 04-09-23 | 21:42

Bij Pieter..??
Nadenken..??
Ik heb werkelijk geen idee deze verkiezingen.

ik2! | 04-09-23 | 17:34

Het CDA is in 1980 ontstaan uit een fusie van drie gristelijke partijen die destijds al in het slop zaten: ARP, CHU, en KVP. Ze hebben vervolgens de neergang ruim 30 jaar van zich af kunnen houden, op zich een knappe prestatie, maar ze hebben nu niet door dat ze een anachronisme uit de vorige eeuw zijn geworden. Het CDA heeft geen enkel unique selling point meer: vind je het gristelijk geloof belangrijk, op zondag naar de kerk, het gezin, geen seks buiten het huwelijk, en een broertje dood aan homo's, dan kun je terecht bij CU en SGP; vind je 'eerlijk delen', opkomen voor de zwakken in de samenleving, en allerlei policor geneuzel belangrijk, dan kun je je aansluiten bij GL/PvdA; vind je dat er wel wat minder miljarden naar het 'klimaat' mogen, en wil je een dam opwerpen tegen de ongebreidelde instroom van derdewereldlanders, dan is er een keur aan rechtse partijen waar je terecht kunt.

Maar dat oubollige CDA kan alleen verzinnen: ''Fatsoen moet je doen''. Dat was toch al jaren geleden de slogan van het CDA, nog onder JP de MP? Wat een zwaktebod, zeg, wat een geestelijke armoe.

Dr_Johnson | 04-09-23 | 17:33 | 2

Ze hebben zich al te lang vastgeklampt aan het idee dat "de Christendemocratie" iets van hen is dat door niemand kan worden afgepakt, dat ze een soort van alleenrecht hebben op wat ze Christelijke moraal noemen. Maar die moraal heeft zich al lang van hen losgeweekt en heeft nieuwe vormen gevonden. Ze lopen achter. Bovendien, als ze nu plots weer over fatsoen beginnen, dan mogen ze wat mij betreft allereerst dat fatsoen zelf eens gaan tonen.

Schoorsteenveger | 04-09-23 | 17:52

Eens, maar KVP was geen ‘gristelijke’ maar een katholieke partij. Christenen, zeker, maar geen gristenen.

Hopenschauer | 04-09-23 | 22:22

Het is blijkbaar wel een man met fatsoenlijke ideeen over energie transitie, en hij is natuurkundige. Laat hem daar op profileren.
Fatsoen…….. dat zal elke partij onderschrijven. Het is als slogan zo nietszeggend dat je zeker weet dat dit CDA er niets mee gaat doen.

Nuuk | 04-09-23 | 17:14

Ik zie Bontenbal meer als een teamleider van team Administratie bij een gemeente.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 04-09-23 | 17:12 | 1

Zo'n functie worden wel eisen aan gesteld.

Opajoop | 04-09-23 | 17:21

Wie was de politicus met een beroep op "Normen en Waarden"?
Juist - J.P. Balkenende
Lees het boek van Hester Bais c.s. "Worst Bank Scenario".
Samen met Wouter Bos (PvdA) de stichter van onmetelijk leed bij -met name - het MKB!

L.E. Raar | 04-09-23 | 16:51

De verkiezingsslogan kan beter kunnen luiden: We gaan de problemen van Nederland oplossen !

met klem | 04-09-23 | 16:49 | 1

Dat hadden ze beter kunnen doen toen ze nog zetels hadden. Voordeel is wel dat ze nu ook minder problemen kunnen veroorzaken.

W_F | 04-09-23 | 19:56

Ik moet even mijn verontschuldigingen aanbieden. Ik heb namelijk altijd beweert dat Hugo de Jonge niets kan.
Dat was fout. Hugo heeft in slechts drie jaar het CDA verwezen naar de plek waar het hoort, de geschiedenis. Dat was echt niemand anders gelukt.

TheEgg | 04-09-23 | 16:30 | 4

Beweert?

Incaudavenenum | 04-09-23 | 16:40

Neem simpele Hugo niet al te veel kwalijk, is een lieve (max) mavo-jongen met 5x teveel aandacht-artiestenbluf aan boord , wel die bestuurs-dombo's die wat snelle gladde jongens.... zoals Sywert lieten zwermen rond die stinkende CDA-keet, heel Limburg heeft 40 jaar CDA gestemd maar ook die mensen kregen in de gaten dat er iets niet meer in orde was.

hagelkruis | 04-09-23 | 16:44

@Incaudavenenum | 04-09-23 | 16:40: "beweerd". Ik heb een soort blindheid voor dat soort fouten zeg maar het eerste kwartier nadat ik het heb geschreven. Naderhand kijk ik terug, en dan denk ik aaargh: Moet verbeterd worden. Maar ja, dat gaat dus niet. Soms zie ik een foutje nog wel binnen de paar minuten die Geenstijl me geeft, maar helaas heb ik vaak meer tijd nodig. Soort mentale reset zeg maar. Geloof me, ik kom soms dingen in mijn professionele documenten tegen dat ik denk: Wat staat daar nou? Oplossing: Nalezen met minimaal een uur wachttijd.

TheEgg | 04-09-23 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ze gaan weer knallen. Volgens mij is Bontenbal nog meer een loser dan Hoekstra. Op naar de 0 zetels

jack_gouda | 04-09-23 | 16:18 | 3

Ik heb nog liever d66 op 0. Maar die maken met Jetten ook een goede kans op 0.

Noobster | 04-09-23 | 16:52

@jack_gouda | 04-09-23 | 17:03:
Laten we het niet hopen want al die goedgelovigen die weglopen bij D66 rennen dan naar timmerfrans en als je D66 al erg vond dan kan die even laten zien dat het allemaal nog veel erger en dommer kan.

Tttt | 04-09-23 | 21:46

Het CDA en fatsoen.
Ruud Lubber stond bekend als De Hengst van Kralingen, stal uit de pensioenpotjes en bevoordeelde zijn familiebedrijf.
Dries van Agt is een notoire antisemiet.
Camiel Eurlings de vrouwenmepper kreeg zijn baantje bij KLM nadat hij KLM enorm bevoordeel had.
Jan Peter Balkenende was een enorm ei dat ons de Europese Grondwet in sjoemelde omdat hij president van Europa wilde worden.
Als er een partij is die geen fatsoen kent dan is het het CDA wel.

Osdorpertje | 04-09-23 | 15:50 | 6

En iets met #StemOpHugo of de 2e keus die ineens Wopke bleek te zijn. Dan nog iets met #FunctieElders

boerk | 04-09-23 | 16:44

Niet vergeten: Romme was een OW'er!

Otto Normal | 04-09-23 | 18:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Fatsoen, dat is iets uit een ver verleden mede door het CDA met hun open grenzenbeleid. Komt ook niet meer terug.

Wattman | 04-09-23 | 15:47

Ik had laatst een afspraak met Wopke die direct al begon met ik heb maximaal een kwartier. Mooi, pareerde ik, dan kan ik eerst nog even een potje schijten. Waar is hier de plee?

Colin.Fart | 04-09-23 | 15:36 | 1

Ben je Superdy dealer?

D-Fens_1963 | 04-09-23 | 16:23

"Nederlanders willen helemaal geen goed fatsoen..."
Tuurlijk wel. Nederlanders hunkeren naar goed fatsoen, te beginnen in de politiek. Wat is de aantrekkingskracht van Omtzigt? Bij hem vinden we, of denken we te vinden, datgene wat er bij het CDA inmiddels ontbreekt. Goed fatsoen. Met de gladde campagnes, met de mannetjesmakers, de spinners, met de ingetrainde 'one-liners' om de vijand te verslaan, met de intriges en kuiperijen, met het moedwillig kapotmaken van mensen ten bate van de goede zaak is het goed fatsoen verdwenen.
Nederlanders weten drommels goed wat fatsoen is, wie er fatsoenlijk is en waarom fatsoen zo essentieel is binnen een democratie, binnen een rechtsstaat, binnen een gemeenschap. Nederlanders ontwaren een schrijnend gebrek aan fatsoen.
Dat Bontenbal dit goed snapt, denk ik niet. Als hij het over fatsoen heeft, dan leest hij een campagne-verhaal voor.
"Man höre doch nur auf den Klang den ein Geist hat wenn er redet: jeder Geist hat seinen Klang, liebt seinen Klang. Das dort muss wohl ein Agitator sein, will sagen ein Hohlkopf, Hohltopf: was auch nur in ihn hineingeht, jeglich Ding kommt dumpf dick aus ihm zurück, beschwert mit dem Echo der grossen Leere. Jener dort spricht selten anders als heiser: hat er sich vielleicht heisser gedacht? Das wUare möglich -man frage die Physiologen-, aber wer in Worten denkt, denkt als Redner und nicht als Denker (es verräth das er im Grunde nicht Sachen, nicht sachlich denkt, sondern nur in Hinsicht auf Sachen, das er eigentlich sich und seine Zuhörer denkt)."

Schoorsteenveger | 04-09-23 | 15:32 | 23

@Duwbak_Linda | 04-09-23 | 18:55:
Dat vraag je aan de verkeerde mensen. Die zijn opgegroeid en opgevoed door het verrotte systeem dat aan de wortels van alle huidige problemen liggen. Die gaan hun geriefelijk leventje niet omgooien. Ze zouden niet weten hoe en ik ben er van overtuigd dat de narcisten onder hen nog echt geloven dat ze het beste met de mensen voor hebben ook. De sociopaten weten van zichzelf dat ze uit puur persoonlijke verrijking in de politiek zitten maar die kunnen het niet schelen.

Sans Comique | 04-09-23 | 19:25

@Duwbak_Linda | 04-09-23 | 18:55:
Ik zie Omtzigt liever als een verschijnsel, als je begrijpt wat ik bedoel, als een "exempel". Kennelijk is het mogelijk, in het huidige tijdsgewricht, dat figuren als hij mogelijk zijn, en dat geeft toch een beetje hoop. Als Omtzigt mogelijk is, dan zijn er méér mogelijk als hij, wellicht béter nog dan hij. Wat mij toch wel een beetje vrolijk stemt is dat het volk meteen op hem reageert, dat al die proteststemmen uit méér lijken te bestaan dan enkel uit persoonlijke ontevredenheid. Men lijkt behoefte te hebben aan lieden die even wachten voordat ze hun mond open doen en dan werkelijk iets te berde lijken te brengen. Je proeft neem ik aan mijn scepsis, maar toch.

Schoorsteenveger | 04-09-23 | 19:26

@Schoorsteenveger | 04-09-23 | 19:26:
Ja ik proef hem. Niet een man gaat de verlosser zijn. Geen man gaat de verlosser zijn. Onderwijl blijft het volk belaagd worden door de vliegen der markt. Het is niet eenieder gegeven daar te gaan waar ruige, sterke wind waait.

Duwbak_Linda | 04-09-23 | 20:30
▼ 20 antwoorden verborgen

Laat kerken en moskees eens belasting betalen, dat zet pas zoden aan de dijk.

Stijlloze nick | 04-09-23 | 15:20 | 2

Anbi, al 30 jaar DE witwas-lijn van de 540 moscs/en vrienden..... in het zuiden wilde de regio-belastingdienst zo'n moskee aanpakken.... direct.... teruggefloten door de Haagse politieke kloot-deugers, tja als belastingmedewerker ging ik ook (met top-boekhoudkennis)wat anders doen in zo'n dom land, schaam U "Nederland"

hagelkruis | 04-09-23 | 15:38

Lijkt me een strak plan. De partij die dat doet heeft mijn stem.( Als ze ook nog asieltypes willen weren).

bqbq | 04-09-23 | 16:43

Margepartijtje waarvan de complete fractie zo on een Dacia Lodgy 7p gaat passen. Stop making stupid parties famous.

BoerKoekoek | 04-09-23 | 15:20

Het CDA is al niet meer fatsoenlijk sinds jaren geleden op een zekere maandag ineens en onaangekondigd, van de ene op de andere dag de WIR werd afschaft, dit om te voorkomen dat er nog een hoop laatste minuut dealtjes werden gesloten.
Alleen maakten alle notarissen dat laatste weekend ineens werkdagen van 24 uur om maar al die CDA leden, die stiekem ingelicht waren over dit snode plan, te voorzien van benodigde koopcontracten, waardoor deze mooi nog eventjes wel die WIR premie van een procent of 20 op konden strijken .
www.boerderij.nl/31-jaar-geleden-stun...

zwellevertje | 04-09-23 | 15:19

En verplicht spruitjes eten op zondag

RGV42 | 04-09-23 | 15:15 | 1

En vergeet niet te bidden, zelfs voor bruine bonen!

MAD1950 | 04-09-23 | 15:31

Dries van Agt, de antisemiet die pro Hamas is, ja, dat is wel ons grote voorbeeld.

Balkenende, was dat niet de man die bij het kruisje tekende voor de EU grondwet, nadat de Nederlandse bevolking die afgeschoten had? CDA, geef iets blijvends, geef de geest.

bergsbeklimmer | 04-09-23 | 15:14

Luisterde naar het interview met Henri in de Ongelooflijke Podcast. Twee zaken sprongen er uit:
1. Henri's vader kon met een MBO diploma een gezin van 8 kinderen onderhouden. Moeder zorgde thuis voor de kinderen. Kom daar tegenwoordig eens om.
2. Volgens Henri kon het CDA het eigen geluid niet laten horen omdat in de coalitie de andere twee partijen liberaal waren. Volgens mij heeft het CDA dus gewoon al die jaren de neoliberale politiek ondersteund, alleen maar om zelf tegen de macht aan te kunnen schurken. CU kon wel het eigen geluid laten horen en toen stortte de boel ook in.

klaaaaz | 04-09-23 | 15:09 | 1

Het CU geluid is een vreselijk links-religieus gezang. Klint een beetje als "Welkom welkom".

Grumpy_Old_Ed | 04-09-23 | 15:11

Fatsoen?
Moet ik even een linkje leggen naar zijn gewiste berichten op Twitter?

TonAlias | 04-09-23 | 15:07

Er zijn voldoende fossielen zonder realiteitszin die gewoon CDA blijven stemmen. Bij BIJ1, FVD en D66 blijven ze ook zulke randdebielen houden die tegen beter weten in van geen wijken willen weten.

Robske007 | 04-09-23 | 15:07 | 1

Ik vermoed dat BIJ1 niet meer meedoet. Het boegbeeld is afgedropen en de rest heeft ruzie.

MAD1950 | 04-09-23 | 15:34

Hahaha een hash heffing dat gaat het land er zeker weer bovenop helpen, wat een weltfremde grrrristenen toch. Lekker rondtuffen in de Prius met een ichthusteken achterop en luidkeels welkomst liederen zingend voor de zielige vluchtelingen De brave zooiestekers die gluiperig de katjes in het donker knijpen. Fatsoen;)))))

Smoelensmid | 04-09-23 | 15:05 | 2

In het christelijk dorp waar ik opgroeide was een tankstation dat meer seksboekjes en VHS verkocht dan benzine. Met een knipoog van de pomphouder in de kerk. Later zijn in boerderijen en loodsen in het dorp nog wietplantages ontdekt. Tot zover de fatsoenlijke christenen.

TurpinDick | 04-09-23 | 15:15

En zondags 78 km/u rijden op een N-weg waar je 100 mag. Nooit in je spiegels kijken en op de bordjes. Halleluja.

Duwbak_Linda | 04-09-23 | 15:29

Ze hebben een tijd lang meegeregeerd en gaan nu vertellen dat de belangrijkste thema's onderbelicht waren? Wat een farce. Met drie zetels mogen ze nog blij zijn.

TurpinDick | 04-09-23 | 15:04 | 1

Ja nee, okee ik weet, eerder, hm hm zeker de vorige keer , nee maar nu , nou zijn we ons bewust. Echt, geloof ons. Vertrouw ons.

Sans Comique | 04-09-23 | 19:59

Fatsoen gaat zover als je plek in de coalitie. Daarna kan je de tyfus krijgen.

Koonkluk Huis | 04-09-23 | 15:01 | 1

Mooi verwoord.
Zo ben ik genoeg personen tegengekomen die begonnen over fatsoen als je even terugduwt na hun hufterig gedrag.

Ambiorix | 04-09-23 | 15:33

Daderpartij van de grote gotspe. Romeinen die over gelovigen spreken als "heidenen", van zelfde haartje betoeterd als foutparkeerders die van "ongelovigen" spreken.

Hondjes die Fikkie heten, kinderen, dronken mensen, stuurlui die aan wal staan.. Èn veel andere mensen zijn Lissabon niet vergeten.
Lijden veelal onder veel zwaarder historisch besef.
Ene onheilige knuffelpartij op niet instemmende mensen is het.

Appel op anderen, doe geen reflectie of je zelf een toffe peer bent.

hallevvezool | 04-09-23 | 15:01

En voor meer meer meer narigheid 400 miljard per 25 jaar,en dat aangevuld met satans streken zoals de gestudeerde psycho,s demontreren stem je dus niet PVV.

periscope | 04-09-23 | 15:01 | 2

Oef,mijn handen doen zeer en dat leverde schrijffouten op.(concentratieverlies)

periscope | 04-09-23 | 15:02

@periscope | 04-09-23 | 15:02: Koop een kroontje en je zit voor een dubbeltje op de eerste rang.
Per dag dan hè.

D-Fens_1963 | 04-09-23 | 16:30

Fatsoen? Graag!

Alleen staat meneer bij het verkeerde electoraat te bedelen. De Christenen zijn doorgaans keurig opgevoed, werken een volle werkweek, betalen netjes belasting en voeden kinderen van anderen op die niet door de eigen ouders kunnen worden opgevoed.

De mensen die geen fatsoen hebben meegekregen, die hun vuil op straat gooien, spugen naar andere mensen en hun vrouwen en kinderen als minderwaardig behandelen, worden nergens op aan gesproken.

Degenen die als bijen op de honingpot zwermen, die incasseren maar niet teruggegeven, ga daar maar eens het fatsoen prediken.

Dat durft niemand.
Dus het wordt weer preken voor eigen parochie.

Roos | 04-09-23 | 15:00

Hasj belasten?? Dan moeten ze het eerst legaal maken.. haha Dombo's bij het CDA

Crematorium-de-Asbak | 04-09-23 | 14:58

Fatsoen = alles wat leuk is extra belasten.

Stijlloze nick | 04-09-23 | 14:55

Het CDA dat goed fatsoen predikt en vervolgens messen steekt in de rug van Pieter , Mona etc, etc. Farizeeërs zijn het, niet meer een niet minder.

Harrie-Couvert | 04-09-23 | 14:55 | 1

'Een klootzak, een teringhond, een psychopaat'. Dat waren de termen waarmee Omtzigt in uitgelekt appverkeer werd omschreven. Klinkt idd heul fatsoenlijk allemaal, geheel wat je kunt verwachten van de nette mensen fatsoenrakkerspartij die het CDA is.

MrBoxcuttr | 04-09-23 | 15:07

'De charismaloze kwezel Henri Bontenbal (...)'

En dat klopt ook. Een partij die zo tanende is als het CDA had juist geen lijsttrekker met de uitstraling van een uitgedroogde vaatdoek voor moeten dragen. Maar alle charismatische figuren zijn de partij uitgetreiterd en wat rest is de grijze muizen-club die het eigenlijk altijd al was.

MrBoxcuttr | 04-09-23 | 14:55

Weer zo'n gristenkwezel. Fatsoen, humaan, menselijke maat, opkomen voor zwakkeren, gezin... Rot toch op man, dat doet de CU al járen en die heeft een stabiel electoraat.

gestoptmetroken | 04-09-23 | 14:53

Verrassend hoor! Politiek bivakkeert in een totaal eigen werkelijkheid. Aangestuurd door communicatie adviseurs en coaches die de laatste trend oppikken

Pretba | 04-09-23 | 14:50

Balkenende en zijn CDA vond ik het toonbeeld van onfatsoen. Harde en nare partij, omkijken naar mensen en gemeenschapszin was niet aanwezig.

letopuwzaak | 04-09-23 | 14:50 | 3

Dat was al ten tijde van Lubbers. De jaren 80 waren het meest een grauwe grijze ellende. Pas vanaf zo 1988 begon het beter te worden.

Zapata10 | 04-09-23 | 14:51

Ik heb toen wel voor 10 duizend een A-label Punto Evo 1.9 diesel kunnen kopen, diesel kostte tijdens Balkenende 1 euro per liter en ik betaalde al die tijd geen wegenbelasting. Toen kwam Rutte (van de partij van "de auto is geen melkkoe") en die schaftte dit meteen af en ik moest ineens 150 euro per maand betalen en ook diesel steeg ineens naar de 1,50.

Flip468 | 04-09-23 | 14:56

@Zapata10 | 04-09-23 | 14:51: Huh? Ik heb in de jaren tachtig juist giga veel kunnen werken en verdienen, overal was wat te doen. Olie'boom', de fijnmechanica zat op z'n top, het Internet werd opgebouwd, heerlijk.

pollens | 04-09-23 | 16:50

Bontenbal en ik verschillen nogal van mening over de uitleg van het woord fatsoen in politieke context. Het CDA is allesbehalve fatsoenlijk geweest afgelopen jaren, te beginnen met de de onvergetelijke naaistreek van Verhagen (en Rutte) om Wilders in het pak te naaien bij Rutte I.

_pacman_ | 04-09-23 | 14:48 | 1

Verhagen ook wel genoemd de Rattus Limburgicus. De meest verwerpelijke Nederlandse politicus sinds 1945. Het enige goede dat deze man heeft gedaan is de ineenstorting van het CDA in gang zetten.

Grumpy_Old_Ed | 04-09-23 | 14:51

Dan ben je vier decennia het wormvormig aanhangsel van de VVD en vice versa en dan ga je leuteren over fatsoen. Het is alsof je keizer Nero over brandpreventie hoort kakelen.

Zapata10 | 04-09-23 | 14:48

Hoe aanmatigend arrogant en grenzeloos onbeschaamd om zo'n appel uit te sturen. Na al het fatsoen dat de Nederlandse burger al heeft getoond door jarenlang te gedogen, te betalen en de andere wang toe te keren.

MickeyGouda | 04-09-23 | 14:47

Fatsoen…. CDA is toch die partij van die doorgesnoven ex-schoolmeester die 5 miljard liet verdwijnen en daar geen verantwoording over wil afleggen? En van die McKinsey consultant die tegen belastingparadijzen is, maar zelf investeerde via de Maagdeneilanden? Fatsoen…..

JvNB | 04-09-23 | 14:46 | 1

Exact, als ze een echte Brabantse joviale bitterzoet-jongen hadden genomen uit de stikstof-wasem hadden ze nog een beetje kans gehad, met deze verwende stads-predikant heeft het CDA het dieptepunt bereikt, ze begrijpen niets meer van dit land. (vanaf bestuur Peetoom deugende diep-trieste automutilatie)

hagelkruis | 04-09-23 | 14:54

Gullit zou zeggen ik ben niet te benijden. De hardcore bejaarde zal nog wel een stem op Henri uitbrengen dat fan weer wel.

U-boot | 04-09-23 | 14:43 | 1

Geert zou zeggen ik ben niet te besnijden, stem maar op mij..

Geilbaard | 04-09-23 | 14:47

Ik wil geen fatsoenlijke samenleving, eerst maar eens fatsoenlijke politiek.

Muxje | 04-09-23 | 14:43

Het is zo'n doorzichtige strategie. Het CDA heeft met het sensibiliseren van Omtzigt zich gemanifesteerd als een gewetenloze kutpartij. En dat moet nu weer rechtgetrokken worden met een klef verhaaltje over fatsoen en dergelijk.
Bontebal had zich expliciet tegen Hoekstra moeten uitspreken en zijn excuses moeten aanbieden voor hoe het CDA met Omtzigt is omgegaan. Dan was het geloofwaardig geweest. Maar dit is gewoon drie keer ruk. #nietfaain

Baron_von_Rijswijck | 04-09-23 | 14:42 | 3

@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 14:59: Kwam niet verder dan die nepgetuige in MH17 verhaal. Als je je daarin nou eens verdiept dan snap je dat het schande is dat dit Omtzigt wordt verweten.
Maar ja, NL en verdiepen...

Malle moer | 04-09-23 | 15:20

@Malle moer | 04-09-23 | 15:20:
Lees nog even verder dan...

Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 15:31

Net zo krachtig als Jetten die over democratie spreekt, nadat Nederland met hulp NPO voor Kaag gekaapt werd, Referendum afschaffen de rechspraak volledig in handen van D66 en de huishoudportemonee in handen van Brussel.
Ongeloofwaardig. Ik zie weer meer in de PVV, Waarom past Wilders zijn partijmodel niet aan en nuanceert de standpunten niet?

Ray Skak | 04-09-23 | 14:42 | 8

@Kattie | 04-09-23 | 15:00: En terecht, want het enige dat daar gebeurt is dat hijn 5 man tegenover zich krijgt die heb gaan afzeiken, zonder hem aan het woord te laten.

bergsbeklimmer | 04-09-23 | 15:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoezo fatsoen, stelen van de doden noem je dat fatsoen?

von Amsberg | 04-09-23 | 14:40

Zo'n kritisch stukje in Geenstaail doet hem vast heeft veel paain.

Zelf Balkenende is een hippe vogel in vergelijking met die Bonte bal.

Baron_von_Rijswijck | 04-09-23 | 14:38

Ga eens een weekje in de kost bij wat ondernemers in Ter Apel meneer en mevrouw de CDA'er.

Von Bliksum | 04-09-23 | 14:37

Als ik een bonte bal wil, dan val ik wel moedwillig op mijn fietsstang.

Kaal-dik-en-lelijk | 04-09-23 | 14:37 | 1

Kaal-dik-lelijk-en-pijnlijk

-PR- | 04-09-23 | 14:51

Boontje komt om z'n loontje.

Adriel | 04-09-23 | 14:37

Bontenbral moet eerst maar eens in eigen kring zijn fatsoensevangelie brengen. Het was tenslotte een CDA-poppetje dat Omtzigt voor tyfushond en focking eikel uitmaakte en daarna gewoon in functie bleef.

J.P.Drapeau | 04-09-23 | 14:36

Kansloos, 'goed fatsoen'. Eerst eens een spiegel voorhouden voordat je ergens op ga inzetten...

Jan_Modaal | 04-09-23 | 14:35

Meestal is een partij gestoeld op ideologie ja, behalve bij partijen waarbij het is gestoeld op idioterie, onder het mom van vrijheid.

Neuth | 04-09-23 | 14:35

Drugsbelasting is een 100% goed idee. Waarom mogen sigaretten bijna nergens meer verkocht worden en zijn 'coffee'shops openbaar? Waarom sigaretten naar 20 euro en is wied verhoudingsgewijs goedkoper? Ben zelf geen roker, maar sympathiseer meer met rokers dan domme dope heads.

NotWoke | 04-09-23 | 14:33 | 3

Eerst de slijterijen.

pollens | 04-09-23 | 14:47

Waarom?

NotWoke | 04-09-23 | 15:44

Omdat, medisch gezien, alcohol een harddrug is en wiet niet.

pollens | 04-09-23 | 16:53

Importeer fatsoen.

donkieshot | 04-09-23 | 14:33

Ik wil steeds vol op het orgel gaan als ik de man zie. Maar de tweede gedachte die zich aandient zegt vervolgens: ‘waarom zou je? Geniet toch van dit feestelijk ongeluk waar we nog jaren plezier van kunnen hebben.’

Rollins | 04-09-23 | 14:30 | 1

Op dat 'jaren plezier van hebben zou ik niet rekenen bij in partij in het proces van opheffing. Bontebal mag in November na de verkiezingen het licht uit doen.

Grachus | 04-09-23 | 15:18

Haha Balkenende met z'n "normen en waarden" en "fatsoen moet je doen" en dan in de winter iedereen oproepen de stoep sneeuwvrij te vegen en dat z'n eigen stoep niet schoon was. Altijd hetzelfde met die lui: "do as I say, not as I do".

Trekhaas | 04-09-23 | 14:29 | 4

Remember 2005
(nee dat vergeet ik nooit)

Duwbak_Linda | 04-09-23 | 14:32

Hadden Van Kooten en De Bie niet die prachtige sketch over Wormen in Naarden?

Kapitein Sjaak Mus | 04-09-23 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen

Dat wolfje mag niet van het CDA, die moet het land uit. Die wel. En ondertussen ook nog een hasjtax proberen in te voeren.

Met_baard | 04-09-23 | 14:27 | 2

En de Hasj is al niet te betalen.. Lijkt wel benzine

Crematorium-de-Asbak | 04-09-23 | 14:30

Het CDA heeft zich de afgelopen 10 jaar laten leiden door oude (linkse) CDA fossielen. Zie daar de splitsing binnen het CDA : de rechterflank > 20 zetels (heet thans BBB) en de restje op linkerflank het =/- 5 zetels

OmdatHetKan | 04-09-23 | 14:27 | 5

Definieer links, definieer rechts, gaat je niet lukken.
Maw, onzinnig stukje tekst.

donkieshot | 04-09-23 | 14:34

@OmdatHetKan | 04-09-23 | 14:33: Mwah, die is/was behoorlijk rechts hoor. Zeker sociaaleconomisch. Dat rechtse kabinet om de vingers bij af te likken is nog iets dat ik nooit meer vergeet. Tuig is het.

Duwbak_Linda | 04-09-23 | 14:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Tenzij fatsoen staat voor de goede ouderwetse Nederlandse cultuur en dus weg met al die import culturen die zich niet willen aanpassen en inpassen.

rman | 04-09-23 | 14:26 | 1

Dat is rassies, maar wel de waarheid als een varken ( koe, zo u wilt ).

Zitvlak | 04-09-23 | 14:28

Het gedrag van met name Hugo de Jonge kun je nu niet bepaald als fatsoenlijk kenschetsen. En dat is maar een schuinsmarcheerder van die club.

Zaadstaaf | 04-09-23 | 14:26

Redeloos, reddeloos, radeloos. Dus.

apek00l | 04-09-23 | 14:25

Christelijk Drammerig Achterdochtig.
Tsja, waar doen ze het nog voor?
De 6 eetkamerstoelen blijven bij de peilingen, nu al leeg.
Laat staan op 22 november.
Henri wees wijs en verlaat het zinkende schip, nu het nog boven water is.
Verder een geloofspartij, dus kudt.

Zitvlak | 04-09-23 | 14:24

Het CDA is een zinkend schip.

thanseeuwen | 04-09-23 | 14:22 | 2

Oeps, u was me voor, lol.

Zitvlak | 04-09-23 | 14:25

Zolang het maar fatsoenlijk met aandacht voor het gezin gebeurt.

nobodiesunmighty | 04-09-23 | 14:28

1. Uit Europa, eurozone en dergelijk gebruik.
2. Gulden terug
3. Grenzen dicht.

C'est ça.

Jos Tiebent | 04-09-23 | 14:22

Het CDA sterft vanzelf uit. Zoals jullie al zeggen. De oudere generatie stemt nog CDA omdat ze dat altijd hebben gedaan en geen idee hebben wat ze anders zouden stemmen. En die oudere generatie sterft langzaam uit.

-PR- | 04-09-23 | 14:21

Erfbelasting omhoog, sterf!

d e r e a l i s t | 04-09-23 | 14:21 | 1

Nou met dit plan vertrekken de paar laatste oudere CDA stemmers ook nog.

Kattie | 04-09-23 | 15:03

Mijn schoonmoeder stemt CDA. Ze is dik in de 90, heeft nog nooit iets anders gestemd en nog nooit een verkiezing overgeslagen.
Opdracht van meneer pastoor, altijd KVP stemmen. Anders kom je niet in de hemel. Bontebal kent ze niet, ze denkt nog op Van Agt te stemmen.

Degrelle | 04-09-23 | 14:21 | 1

Die is nog net geen dino.

Zitvlak | 04-09-23 | 14:26

Ik verwacht dat Bontenbal deze week zijn overstap naar BBB bekend maakt.

pa_niek | 04-09-23 | 14:21

Haha ze willen een pooierverbod.
Straks willen ze ook nog een verbod op illegale prostitutie, drugs en wapens.

haarlemsekenau | 04-09-23 | 14:20 | 1

Het is idd te grappig.

Otto Normal | 04-09-23 | 19:54

Die lutsers willen een hashheffing. Zijn ze nou helemaal belatafeld? Ze willen dat mijn wietje illegaal blijft. Die zijn echt helemaal van de ratten besnuffeld. Blijf van mijn wietje af. Wiet is gezond. patents.google.com/patent/US6630507B1...

Zwezerik | 04-09-23 | 14:20

Daarvan was Wopke het vleesgeworden voorbeeld. Niet dus.

Koonkluk Huis | 04-09-23 | 14:20

Prima vent, die Bontenbal. Praat tenminste niet met meel in zijn mond, zoals Buma, de Jong, Hoekstra en veel van zijn voorgangers.

aldus_mijn_moeder | 04-09-23 | 14:18 | 1

Dat doen ze pas al ze het voor het vertellen krijgen.
Zal bij deze gast ook zo gaan.

bqbq | 04-09-23 | 14:32

Fokpremies moeten worden afgeschaft niet verhoogd. Hoe groter het gezin des te slechter de opvoeding.

Piggelmee | 04-09-23 | 14:17 | 1

Niet perse noodzakelijk. Ik zie praktijkvoorbeelden zat die van beide zijden uw ongelijk bewijzen.

Franciscus Borchwerf | 04-09-23 | 15:58

Wat krijgt die club nog schaamteloos veel airplay. Gelukkig kijken alleen boomers lineaire teuleviesie. The end is nigh.

Le Ton | 04-09-23 | 14:16

Fatsoen moet je doen!

Duwbak_Linda | 04-09-23 | 14:16

Jullie ook veel plezier met 'Partij Pieter met de eendere Massaimmigratie' - PPmdeM.

HogeNood | 04-09-23 | 14:13 | 2

Partij Pieter plus GL plus PvdA staan garant voor nog wijdere open grenzen.

meneer Q | 04-09-23 | 14:17

Nexit! Grenzen dicht!

Duwbak_Linda | 04-09-23 | 14:18

Dankzij het CDA worden we dagelijks overspoeld door onfatsoenlijken die hier blijkbaar ongestraft hun gang mogen gaan.
Tijd om het over een andere boeg te gooien.

Calastir | 04-09-23 | 14:13 | 5

Stel he, we krijgen straks een rechts kabinet wat er op een of andere manier een asielstop doorheen weet te fietsen... Hoe gaan we dat dan in de uitvoering doen zonder dat we daar zelf onder lijden? Bedoel, je kunt wel strikte grenscontroles invoeren (alsof daar het personeel voor is maar dat terzijde) maar als je elk inkomend voertuig moet gaan controleren dan staan binnen een paar dagen Duitsland en België van voor naar achteren vol met wachtend (vracht)verkeer.

normanius | 04-09-23 | 14:21

@normanius | 04-09-23 | 14:21: Grenscontroles werken niet. Die staan alleen op de (snel)wegen. Ruimte zat om lopend elders de grens over te steken.

Wat wel werkt: iedereen die afgewezen wordt voor asiel in een gesloten faciliteit huisvesten met minimale voorzieningen. De aanzuigende werking houdt dan vanzelf op.

Malle moer | 04-09-23 | 15:14

@Malle moer | 04-09-23 | 15:14: dit dus. Illegaliteit strafbaar stellen en die lui net zo lang opsluiten totdat hun familie een vliegticket heeft gekocht om terug te keren.

Grachus | 04-09-23 | 15:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, waar het fatsoen van het CDA met Omtzigt?

Atlantis-95 | 04-09-23 | 14:13 | 1

Juist. Hier hult het cda zich in een oorverdovende stilte

Jacktheflipper | 04-09-23 | 19:19

Ach, wat schattig.. Terug naar Balkenende, want dat was ook zo'n succes. Nou Henri, straks fijn met de hele CDA fractie in een Smart naar de oppositiebankjes.

marcoplarco | 04-09-23 | 14:12 | 1

Suggereer je nou de tweezitter?

sgaapje | 04-09-23 | 14:16

Prostitutie mag voortaan vanaf 65 jaar en er komt een Ministerie van stamppotten en spruitjeslucht. Er komt een NPO radio 6 met de hele dag hoorspelen. Op zondag wordt elke commerciële activiteit verboden. Er wordt landelijk ingezet op een fonds voor kunstgebitten en gewrichtsprotheses. Is dat een goede samenvatting?

Kaal-dik-en-lelijk | 04-09-23 | 14:11 | 7

@Duwbak_Linda. Lol! 'Durf te kiezen, zeg nee tegen ongewenst piesen!'.

Kaal-dik-en-lelijk | 04-09-23 | 14:30

Dus we mogen nog wel ouwehoeren?

Grumpy_Old_Ed | 04-09-23 | 14:56

Het verbieden van commerciële activiteiten op zondag : graag. Kan ik ook gewoon weer eens op zondag genieten van een mooie wandeling door een mooie stad zonder overal vretende mensen en overvolle straten met winkelend publiek.

Kattie | 04-09-23 | 15:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Laten we beginnen met fatsoenlijk bestuur...

hotmint | 04-09-23 | 14:11

Cda de partij van Farizeérs en Judassen die Pieter Omtzigt en Mona Keizer heeft verloochent nog voor de haan drie keer gekraaid heeft

van Dam | 04-09-23 | 14:10

Bontenbal (beter dan het boekenbal!) vind ik geen slechte vent.. het is alleen jammer voor hem dat de recente geschiedenis van zijn partij er in mijn hoofd meteen een 'tyfstraal even lekker een paar jaar op vriend' bij plaatst.

Kouwe Kees | 04-09-23 | 14:09 | 4

@ChalinaRosa | 04-09-23 | 14:27:
Haha, in vergelijking met zijn partijgenoten..
Wat niet fatsoenlijk is, is deze campagne-inzet met de recente politieke geschiedenis als een enorm litteken op het lijf.
Het is (godwin alert!1) alsof een ogenschijnlijk prima kerel in een 40/45 kampbeulenoutfit aandacht vraagt voor antisemitisme.

Kouwe Kees | 04-09-23 | 14:42

@James Lastig | 04-09-23 | 15:27:
Hijsfijn!

Kouwe Kees | 04-09-23 | 15:55
▼ 1 antwoord verborgen

CDA, fijn, gristelijk, vindt een fatsoenlijke opvang van de rest van de wereld noodzakelijk.

meneer Q | 04-09-23 | 14:07 | 1

Ik probeer me het gezin voor te stellen dat vluchtelingen van de andere kant van de wereld opvangt (door tig veilige landen heen..) waardoor ze hun eigen kinderen op straat moeten zetten.
En dat noemen we sociaal gezicht. Dat noemen we fatsoen.

Malle moer | 04-09-23 | 15:12

Er zit een oen in fatsoen.

Kaas de Vies | 04-09-23 | 14:07

Ongelooflijk dat een pure machtspartij als CDA (weer) met deze quatsch komt aanschijten. Ze hebben al jaren kunnen nadenken waar ze zich mee konden onderscheiden. En hoppa - Komen ze aan met deze abstracte fatsoensclaim. De partij die 'sensibiliseren' en 'functie elders' groot maakte, gaat nu weer eens roepen wat wij allemaal niet zouden moeten doen voor een gaaf landje. Typisch geval weer van "Do as I say, don't do as I do". Brrrrr

bartjeau | 04-09-23 | 14:07 | 2

Ze zijn aan het debieliseren.

Kaas de Vies | 04-09-23 | 14:08

@Kaas de Vies | 04-09-23 | 14:08: En dan ook nog die Henri Bontenbal. Iemand die rechtstreeks uit Rutte's kloonfabriek voor homogene politiekers lijkt te komen.

bartjeau | 04-09-23 | 14:10

Je kunt pas sinds 1980 CDA stemmen.....

Het brein erachter | 04-09-23 | 14:04

Het halve land slopen en dan jezelf beroepen op fatsoen.

Malle moer | 04-09-23 | 14:03

We zijn tegen legaliseren softdrugs, maar willen er wel aan verdienen. Gristelijke schijnheiligen.

Kaal-dik-en-lelijk | 04-09-23 | 14:03 | 2

Perfect verwoord. En dat geldt ook voor roken. Omdat er steeds minder mensen roken komt er minder accijns binnen. Dus hup omhoog de prijzen. Of dacht u werkelijk dat uw gezondheid ze ook maar iets uitmaakt?

Graeme Reaper3779 | 04-09-23 | 14:08

@Graeme Reaper3779 | 04-09-23 | 14:08: dus het is de schuld van de ex rokers die zorgen dat mijn pakkie sjek tering duur is?

hero_of_heaven | 04-09-23 | 14:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland