Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gevonden! De Twitter-draad uit de hel

Islam en regenboogvlaggetjes, is dat eigenlijk een goede combi?

Opent X

Wappie steekt brandje aan

Hoofddoekmevrouw neemt dolgraag de andere ingang

Vlaams Belang entered the chat

Hap hap

O god neeeeeeeee BASTIAAN

Nooooooo

AAARGHHHHH (ook iets met splinter en de balk)

Later

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
zeertegendradig | 01-08-23 | 01:29

Wat een gezeik om een mat, Je schoenen maakt het toch geen moer uit waarop je ze afveegt.

FredReset | 01-08-23 | 01:17

Moroun Bouchstachsangur!

Bebopalula | 01-08-23 | 00:28

lief naiefje Emine: opgetrokken muren doen er niet toe, ja ja bla bla.
Heeft u ook doorlopend gezien dat vrouwelijke artsen die patienten tegemoet komen in de wachtruimte van de mannen met jurken de uitgestoken hand weigeren? En daar niet eens een punt van maken?

selectief verontwaar | 31-07-23 | 23:26 | 1

wordt geweigerd

selectief verontwaar | 31-07-23 | 23:27

Jezelf verheven voelen omdat je met een bepaalde vlag zwaait, is het begin van zo ongeveer elke oorlog.

Feynman | 31-07-23 | 22:05

Eens met Emine. Laten we ook gelijk die gebedsruimtes sluiten in het OLVG. Ziekenhuis is geen plek daarvoor.

shoarma4belgium | 31-07-23 | 21:21

In de midden-oosterse cultuur is het laten zien van je zool onbeleefd en/of een belediging.

Iets opzettelijk aanraken met de zool van je schoeisel, wordt zeker als een grove belediging gezien, te vergelijken met iemand in het gezicht spugen of een klap in het gezicht geven. Dit is al helemaal het geval als je ergens opzettelijk op stapt.

Je zag dit destijds toen een standbeeld van Saddam Hussein omver was gehaald en de mannen een schoen uittrokken om daarmee het beeld te slaan. Kwam een beetje vreemd over op mensen in het westen, maar in het midden-oosten begreep men heel goed wat er gaande was.

Derhalve is het een beetje vreemd om zo'n vlag op de vloer aan te brengen waar iedereen er overheen kan lopen en het zo al of niet bewust op z'n midden-oosters kan beledigen.

Anomiemus | 31-07-23 | 21:10 | 1

"Iets opzettelijk aanraken met de zool van je schoeisel wordt zeker als een grove belediging gezien".
Deze mensen mogen dus niet lopen? Dat scheelt aardig wat drukte op straat.

IdeasAreBulletproof | 31-07-23 | 21:20

Is er al toiletpapier in regenboogvlagkleuren te koop? Rolletjes met teksten van allerlei religies zijn ook Ok.

Teluitjewinst | 31-07-23 | 21:06

"Als jij de rest van je leven ..." islam is het enige geloof dat altijd gaat over wat anderen moeten doen of laten.

W_F | 31-07-23 | 20:58 | 2

Precies.

Zenzeo | 31-07-23 | 22:00

Islam is geen geloof, maar een fout politiek overheersings ideologie

selectief verontwaar | 31-07-23 | 23:29

Een intolerante FvD-er en een intolerante Moslim. Beiden hebben moeite met de LGBT-etc ... vlag. Grappig dat deze twee tegenpolen toch nog verbonden worden door hun bekrompenheid

Baron_von_Rijswijck | 31-07-23 | 20:53

Schilder dan een witte vlag op de grond: Ik geef me over aan iedereen die zeurt.

vladimirows | 31-07-23 | 20:16

Is Emine Ugur niet van de religie die alle homo's het liefst van de 7e verdieping van een gebouw wil gooien?
Ja, dan kan ik me voorstellen dat ze schrikt als ze een Regenboog vlag ziet.

Ella | 31-07-23 | 20:14 | 1

Alleen als er 7 verdiepingen zijn. Zijn het er 13, dan van de 13e.

vladimirows | 31-07-23 | 20:17

Hoe denkt mw dat het voor mij is om als blanke vrouw in de openbare ruimte te zijn, waar de moslims zich zo over, overduidelijk manifesteren?
Een HoofdDoek is een non-verbale KuisheidsGordel, een AntiVerkrachtingsDoek.
Dit non-verbale bericht is bestemd voor de seksueel agressieve MoslimMan.

Ella | 31-07-23 | 20:03 | 2

Zo werd het me ook in Turkije uitgelegd. Een vrouw alleen, zonder hoofddoek, is loslopend wild. Ook: toen Kemal Ataturk dwong de vrouwen hun hoofddoek af te doen voelden veel vrouwen zich vernederd, te kijk gezet als naakte vrouwen.
Het is een wat andere kijk op vrouwen dan wij gewend zijn. Het is maar waar je je op je gemak voelt.

Otto Normal | 31-07-23 | 20:34

@Otto Normal | 31-07-23 | 20:34: Ataturk was zo slecht nog niet. Het feit dat een vrouw zich voelt als loslopend wild geeft aan dat de fout bij de mannen ligt. Wellicht kunnen de mannen een hoofddoek voor hun ogen dragen zodat ze al het moois wat in het wild rondloopt niet hoeven te aanschouwen? Of: zich gewoon beschaafd gedragen en niet in een vrouw enkel het sexuele zien.

IdeasAreBulletproof | 31-07-23 | 21:24

Mw. Emine Ugur, U maakt een goed punt!

masahide | 31-07-23 | 19:39 | 2

Vind je? Dames zoals zij zijn de eersten die in NL lopen blaten om vrouwelijke vrouwenartsen. Betaal je gewoon voor via je basispremie.

Robin Hood | 31-07-23 | 19:56

Nee. Ze stelt 1000 eisen en stelt daar slechts tegenover "dat ze aan de slag gaat".
En ze promoot de hoofddoek.

vladimirows | 31-07-23 | 20:12

"All inclusive" is prima maar waar is de kleur van de Hetero geaarde mens, die is er niet dus het is toch niet zo inclusief. Ik voel me als blanke hetero man tegenwoordig toch aardig in de hoek gedrukt.

mindblender | 31-07-23 | 19:28

Lieve moslima Emine Ugur het is voor mij duidelijk dat u al een reeks westerse waarden accepteert, voor mij zijn al die regenboog uittingen als Nederlandse kaaskop een hype van al die mensen met een probleem, waar ze iedereen mee op willen zadelen. Persoonlijk verdenk een specifieke politieke partijen die dit als het nieuwe normaal willen doen laten gelden. Ik weet zeker dat vele Nederlanders allang dit hebben geaccepteerd , maar de ophef en aanstellerij die enkele van deze groep plegen te doen ,Gay Pride en meerdere van deze optochten zijn exhibitionisten. Uw vrijheid om zo te reageren is toch wel bijzonder en mag in dit vrije landje ,dit in tegenstelling van uw zusters in Pakistan, Jemen, Saoedie-Arabië,Irak,Iran, Afghanistan, enz ,enz. Uw hoofddoek heeft niets met geloof te te maken alleen met onderdrukking en geweld, zodra uw geloofsgenoten in de meerderheid komen , verliezen u en de zijne hun beperkte vrijheid die u nu nog geniet. Noem mij ëën land op waar uw geloofsgenoten aan de macht zijn en waar de mensenrechten worden gerespecteerd. Het gaat u goed in onze vrije westerse wereld en hoop dat uw geloofsgenoten nooit aan de macht komen, dit mond alleen maar uit in geweld, angst en onderdrukking. Maar toch wens ik u omdat u daar in geloofd Allah Azzawadjal. Laat je mooie haren wapperen in de wind en steek je middelvinger op tegen al baardmannetjes , God houdt even goed wel van je.

von Amsberg | 31-07-23 | 19:05 | 4

@von Amsberg | 31-07-23 | 20:07: En exact wat ze doet. Binnen eigen kringen heeft ze niet zo'n grote bek.

Zalwelweer | 31-07-23 | 20:11

Niet: Lieve mevrouw, maar: Lieve moslima. Nuff said.

vladimirows | 31-07-23 | 20:13
▼ 1 antwoord verborgen

Overal die vlag...

Al mijn homo vrienden zijn hem inmiddels ook wel zat.
Ze missen alleen nog een kleurtje voor wie de grootste heeft, aldus één van hen.

Voor de rest: ze willen gewóón zijn. Zonder dat die vlag steeds moet wapperen.

Roos | 31-07-23 | 19:03 | 3

Exact, dat hoor ik ook uit mijn omgeving.
Ik had het er laatst over met een bevriend lesbisch stel, zij worden er ook zo moe van, net als de rest van normaal Nederland waarschijnlijk.

LonelyWanker | 31-07-23 | 19:29

Daar wordt er dan ook maar 1tje van gemaakt.

vladimirows | 31-07-23 | 20:14

@LonelyWanker | 31-07-23 | 19:29: Juist die vlag en alle stigma's rondom diversiteit, inclusiviteit, en wat dies al niet meer zei, dragen enkel bij aan verdergaande scheiding tussen mensen. Reed langs de snelweg, in een weiland een groot reclamebord om te gaan sporten. De leus: 'Ga voor diversiteit'. Het moet niet gekker worden. Er had gewoon kunnen staan 'Sporten is gezond. Ook voor jou en het maakt ons geen bal uit wie je bent.'

IdeasAreBulletproof | 31-07-23 | 21:29

Splinter Chatbot is een succesvol voorbeeld van steeds maar weer aangedragen worden door je vader, waarna vader zelf niet meer te zien is.

GateKeeperNL | 31-07-23 | 19:01

Tieten ook niet

sjef-van-iekel | 31-07-23 | 18:51

Kunnen we het er wellicht over eens worden dat iedereen die te sterk een ideologie of religie aanhangt ontzettend onsympathiek en vermoeiend is? Of het nu woke is of Islam? Als postzegelverzamelaars ook hun eigen vlag zouden willen en in elke film en baan gerepresenteerd zouden willen worden, zou ik ook een schijthekel aan postzegelverzamelaars krijgen.

IslamPislam | 31-07-23 | 18:48

Wat dan wel weer symbolisch is -of misschien wel ironisch- is dat het kennelijk de bedoeling is dat de pride vlag, letterlijk, met de voeten wordt getreden.

Weten we ook weer hoe we er over moeten denken...

ratelaar | 31-07-23 | 18:46 | 1

Over vlaggen lopen betreft een doodzonde is mij geleerd, zelfs mogen vlaggen de grond niet raken. Maar, vlaggenprotocollen is natuurlijk iets uit vervlogen tijden..

Unsinkable-Sam | 31-07-23 | 18:54

Ik las dus Splinter Chatbot.

PaardenliefhebberVet | 31-07-23 | 18:46

Gewoon terug naar de oude regenboog vlag van "Peace". Die was al voldoende en dekte de lading.

Itastijl | 31-07-23 | 18:45 | 2

Het grappige is dat die vlag aangepast moest worden omdat 'de regenboog gemeenschap' helemaal niet zo ruimdenkend was maar hartstikke racistisch en transfoob.

******** | 31-07-23 | 19:05

@******** | 31-07-23 | 19:05: oh. Dat heb ik gemist. Ik heb daar altijd een lekker "hippie" gevoel bij gehad. Die vlag was prima.

Itastijl | 31-07-23 | 20:04

Ik neem net als de hoofddoekdame de andere ingang. Niet uit religieuze motieven, maar omdat die dichter bij de fietsenstalling is.

Hajduk | 31-07-23 | 18:43

Zou er een reden zijn dat die vlag op de Palestijnse vlag lijkt? Ik vind het mooi dat hij eender is aan een hatend volk.

Mokum Kosher | 31-07-23 | 18:42

Emine haar wereldbeeld is altijd iets anders dan de werkelijkheid.
- Wie gebruiken er vaker geweld tegen hulpverleners? Moslims of niet-moslims?
- Wie gebruiken er vaker geweld tegen homo's? Moslims of niet-moslims?
- Wie behandelen vrouwen ongelijk? Moslims of niet-moslims?
Tot slot:
- Tot wie richt Emine zich altijd met verheven vingertje? Niet-moslims.
- Wat loopt Emine altijd te verdedigen? Moslims.

memanta82 | 31-07-23 | 18:39

Wat een gezeur. Ik heb er geen last van. Of mensen nou als man of als vrouw of whatever door het leven willen gaan. Laat ze lekker hun gang gaan.

omwenteling | 31-07-23 | 18:36 | 1

Het maakt me wel degelijk uit: om de twee jaar switchen tussen whatever je wilt zijn en daar ook naar handelen laat mijn zorgpremie stijgen en de uwe tevens. Blijf wie je bent en probeer ermee te leven is mijn advies.

IdeasAreBulletproof | 31-07-23 | 21:33

Terwijl het de mohammedanen zijn die in ziekenhuizen (en elders) het meest onverdraagzaam zijn. Artsen mogen niet aan 'hun vrouwen' zitten, islamitische vrouwen willen niet met blanke mannen in dezelfde kamer liggen, medisch personeel moet rekening houden met hun cultuur, met hun gevoeligheden, met hun taalbarrières, met hun eigenaardigheden.
Daar hoor je Overlistener niet over. Maar als iemand piept over een regenboogvlag staat ze vooraan om tolerantie te prediken. Terwijl de mohammedanen het minst tolerant zijn naar de Regenboog - overal in W-Europa.

Laat maar zitten. Gezanik.

Madame Poitiers | 31-07-23 | 18:35

Dit werd al deels aangestipt in het cafe vanochtend en ik blijf er bij; zolang zaken niet gedwongen door de strot wordt geduwd en een ieder vooral afwijkende dingen achter zijn, haar, het of wat dan ook's voordeur doet, is het prima.
Wil je als zwaarbehaarde man van gorilla-formaat in een glitterjurk met neptieten rondlopen? Leef je uit.
Wil je meerdere malen per dag lekker met je hol naar het westen aan de meurende voetzolen van je voorbuurman snuffelen (en likken)? Leef je uit.
Wil je de hele dag op je zolderkamer achter je PC of treinset zitten? Leef je uit.
Maar heb het lef om hetgeen jij leuk vindt, lekker vindt, denkt of geloofd op wat voor manier mij of ieder ander op te dringen.... Dan ben je geen knip voor de neus waard.
Die 'vlag' op de grond? Jammer van de verf, ik heb er geen last van, ik loop er overheen. Heb je er een probleem mee? Veeg je voeten er nog een keer op af en ga door met je leven.
Voor wat betreft de mohammedanen, die moeten héél hoognodig eens goed naar hun eigen cultuur kijken in plaats van anderen de maat nemen. Maar goed, genoeg nu, ik ga naar een filmpje kijken wat mij hierbij kan helpen (Stoïcisme lijkt me wel wat: www.youtube.com/watch?v=-SR1yqo0NLk).

EEnzame SchizofrEEN | 31-07-23 | 18:31 | 1

Helemaal mee eens stadsgenoot.

Zalwelweer | 31-07-23 | 20:09

Trump zei het al: everything woke turns to shit

Hellsmurfje | 31-07-23 | 18:31

De wal zal het schip keren.

mykdelta | 31-07-23 | 18:30 | 1

OT: een brand blijkbaar ook.
Sorry, Joris.

EEnzame SchizofrEEN | 31-07-23 | 18:32

De keuzestress als je nietsvermoedend een moskee binnen loopt en al die omhooggestoken billen heten je welkom. Kan in zo'n gebedsruimte ook niet gewoon het licht helemaal uit?

Hetkanverkeren | 31-07-23 | 18:30


Deal maken met een moslima? Mag ze dat wel doen? Grappig dat ze eerst eisen gaat stellen vwb vraag 2, en vergeet vraag 1 te beantwoorden.

Respectloos.

BenDeLier | 31-07-23 | 18:26 | 1

De meeste mohamedanen weten echt wel wat respect is; dat is iets dat zij vrijwel altijd eisen.

EEnzame SchizofrEEN | 31-07-23 | 18:33

Een vlag op de grond is om je voeten op af te vegen. Just saying!

nsfl | 31-07-23 | 18:26

Pride vlag is zo inclusief dat er geen blanken en Aziaten meer zijn.

Santtulainen | 31-07-23 | 18:24
-weggejorist-
ikworstelengadouchen | 31-07-23 | 18:20 | 1

Over een vlag lopen is toch een teken van disrespect?

Yor_Kok | 31-07-23 | 18:16

Wat zou er nou gebeuren als je die afbeelding van de regenboog vlag vervangt door een afbeelding van Mohammed de kindermeisjesvriend?
Zou Emine dan ook zo reageren?

Kwakjeszalver | 31-07-23 | 18:16 | 1

Het proberen waard, dunkt me.

Dandruff | 31-07-23 | 18:18

Dat hele pride gedoe laat ik maar al te graag aan mij voorbij gaan. Het etaleren en in je gezicht smijten van andermans seksuele geaardheid is iets waar ik niets mee te maken wil hebben. Wat iemands geaardheid is, ik vind het prima, maakt mij niet uit, maar ik hoef het niet te weten en niet te zien. Zwaaien met vlaggen moet kennelijk helpen iets te bewerkstelligen. Als ik met de EU vlag ga zwaaien krijgen we dan meer of of juist minder democratie.

Broadsquire | 31-07-23 | 18:16

"Ga ik aan de slag" is code-taal voor "hier heb je mijn opgestoken middelvinger".

Zenzeo | 31-07-23 | 18:14

Sinds het zo door je strot geduwd wordt de hele regenboog vlag heb ik er een grote aversie tegen gekregen. Zeker van die al die bedrijven die zogenaamd mee doen aan de marketing ervan, wat een ongelooflijke simpele zielen. Waarom moet er in godsnaam een regenboogvlag in een ziekenhuis?

swagmachine | 31-07-23 | 18:11 | 1

Regenboogvlaggen zijn de nieuwe swastika's.

Reebensteeltje | 31-07-23 | 18:12

Maar wie is Julia? en waarom heeft ze zoveel volgers (serieuze vraag)

mykdelta | 31-07-23 | 18:08 | 2

Julia is kennelijk iemand die verwoord wat vele anderen denken.

Kwakjeszalver | 31-07-23 | 18:12

Dat is degene waar ik voor lul stond toen ik een serenade gaf met een gitaar van Intertoys. Met mijn stem laat ik rustig een gebouw instorten. Dat was de laatste keer dat ik iets van haar heb vernomen... /s

Zalwelweer | 31-07-23 | 20:04

Ziekenhuizen met regenboogvlaggen, is dat een statement voor onnodige medische behandelingen voor verwarde personen?

Reebensteeltje | 31-07-23 | 18:03 | 3

'Je komt eruit als een ander mens'

Mr_Natural | 31-07-23 | 18:10

Yup. Daar zit het grote geld. Uit de basisverzekering.

Zalwelweer | 31-07-23 | 20:00

Dus als een pakketbezorger deze kleuren niet op zijn bus wil is iedereen het met hem eens, waarom zou een mdw van een ziekenhuis het dan wel eens moeten zijn met het gekleur op zijn/haar werkvloer.

Uw Verzekeringsadvis | 31-07-23 | 18:02 | 2

Omdat ze geen moslim is?

Zenzeo | 31-07-23 | 18:15

De mevrouw hoeft het er niet mee eens te zijn maar Emine is dat wél en daar gaat het om; die staat daarmee tegenover de pakketbezorger. De pakketbezorger zegt dat alle homose en religieuze dingen achter de voordeur horen, en daaruit concludeer ik: óók de hoofddoekjes. Emine draagt een hoofddoek, dus is ze het ermee eens dat er een regenboogvloer is in het ziekenhuis, waarbij ze net doet alsof een ziekenhuis per definitie neutraal is, ongeacht wat voor vlaggen er hangen en in wat voor kledij de mensen rondlopen.
De aanwezigheid van een regenboogvoer is dus als het ware een vrijbrief voor het rondlopen met hoofddoekjes.

grietmetgroenefiets | 31-07-23 | 18:18

Vlag:
'Een vlag is een abstracte tweedimensionale weergave van kleuren, vlakken of symbolen, meestal in een rechthoekige vorm. Een vlag is meestal van textiel, er wordt een dunne, lichte stof gebruikt (dundoek) zodat de vlag in de wind kan wapperen. Een vlag wordt gewoonlijk aan een vlaggenmast of vlaggenstok bevestigd.'

Het is geen vlag, het is een sticker van een vlag.

Mr_Natural | 31-07-23 | 18:01 | 1

In de meeste landen is het een grove belediging als je met je schoenen over een vlag loopt.

Zenzeo | 31-07-23 | 18:16

Al die alfabettypjes vinden dat iedereen moet kunnen zijn wat ze zich voelen en verwachten dan van mij dat ik ze ook als zodanig bejegen. Maar als een vierde generatie Marokkaanse Nederlander zegt dat hij zich Marokkaan voelt dan moet ik hem volgens diezelfde typjes weer aanspreken als Nederlander. En als ik dat dan niet doe worden ze heel erg boos. Kan iemand me ajb helpen? Ik kom er niet meer uit.

MarkiesDeBalzaque | 31-07-23 | 17:59

Ik verlang naar een wereld zonder gelovigen. Ongelukkigerwijs wordt dat vaak dan een wereld vol mensen die er complot theorien op na houden.

konjodebonjo | 31-07-23 | 17:54

Hoe zat het ook alweer met al die moslima-verpleegkundigen die weigerden "onreine" mannen te wassen vanwege hun geloof maar toch een diploma kregen?
Hypocriet volk, stuk voor stuk!

Veepert | 31-07-23 | 17:53

wanneer gaan we ook een soort zwarte Rolling Stones mond overal op kalken, als steun voor de arme hongerige kindjes in Afrika?

gijnsteel666 | 31-07-23 | 17:47

Als je een keer echt weerloos doodziek bent geweest of een naaste van je, en je bent echt helemaal overgeleverd aan andere mensen, dan vallen al die verschillen op z'n minst anders.

Omdat ze zelf met discriminatie te maken heeft voor het dragen van een hoofddoek ziet Emine Uğur het als een plicht ook voor andere groepen op te komen, waaronder Lgbt-mensen.

Er is een groeiend aantal als moslim geboren mensen die proberen na te denken over het geloof waarin ze zijn opgegroeid. Noem ze vernieuwingsgezinde moslims.
In het Westen worden steeds vraagtekens gezet bij hun overtuigingen.
Maar ze hebben zeker niet makkelijk in het Midden-Oosten, waar ze dissidenten wegwerken.

In de ogen van de fanaten zijn het ketters, omdat ze zo overmoedig zijn vragen te stellen bij de toepasbaarheid van leerstellingen uit de 7e eeuw op de wereld van de 21e eeuw.

Voor de fanaten kan er niets nieuws zijn na de 7e eeuw dat zinvol kan zijn.
Ze lopen weliswaar met een smartphone rond met een gebeds-appje dat vol met wetenschap zit dat het resultaat is van de seculiere rationaliteit, maar verder trekken ze zich terug in hun bubble om invloeden van buiten tegen te houden.
Ze kunnen niet omgaan met de cognitieve dissonantie met hun geloof.

Dus de regenboog is niet bespreekbaar, zolang ze religieus aan het cocoonen zijn.

Dus moet je de fanatieke types hun bubble injagen of juist niet.

AdvocatusDiaboli | 31-07-23 | 17:47 | 3

Er liggen er aardig wat op het kerkhof die onlangs hebben geprobeerd het geleuf van de vrede te hervormen.

Zeurders | 31-07-23 | 17:57

@Zeurders | 31-07-23 | 17:57:
Zeker en het is niet van gisteren.
In Egypte raakte de iets vrijer denkende Abdel Raziq zijn baan kwijt als geleerde (die titel verloor hij ook) en niet lang daarna kon Hassan al-Banna de Moslim-broederschap oprichten en een inspiratie zijn voor Bin Laden en Khomeini.
Mahmoud Mohammed Taha in Sudan werd vermoord.
Abu Zayd is als afvallig en tegen zijn wil gescheiden naar Nederland gevlucht.
Elke verandering kan in de ogen van fanaten alleen verslechtering zijn.
Nadenken waarop ze hun geloof baseren, blijft een no-go area.

AdvocatusDiaboli | 31-07-23 | 18:20

De vloer is wel een vreemde plek voor religieuze symbolen.

jcvjcvjcvjcv | 31-07-23 | 17:45

Aan het einde van een regenboog staat toch altijd een pot? Lekker dan. Kan ik helemaal niks mee.

MarkiesDeBalzaque | 31-07-23 | 17:42 | 2

Dat is figuurlijk, het kan een pot zijn, maar ook een nicht, of iets anders waar je zin in hebt.

Zeurders | 31-07-23 | 17:44

Euh Emine. De regenboogvlag komt oorspronkelijk uit de christelijke hoek. De EO of EVP ofzo. Dat God van iedereen houdt.

Piet Karbiet | 31-07-23 | 17:40 | 1

Er is maar 1 god, zal Ermine wel beamen.
En zijn Liefde bestaat eruit dat iedereen die niet in hem geleuft zijn kop verliest.

Zeurders | 31-07-23 | 17:42

Geld zat. Ondertussen sluit het kabinet kinderhartcentra in 2nUMC's en zijn er weer plannen om veel SEH's te sluiten. Want efficiency.

Piet Karbiet | 31-07-23 | 17:34 | 5

@Piet Karbiet | 31-07-23 | 17:42: het gaat om de specifieke operatie. Als je die te weinig doet stijgt de kans op fouten. In theorie zou de chirurg op 2 locaties kunnen werken.

Grumpy_Old_Ed | 31-07-23 | 17:44

@Grumpy_Old_Ed | 31-07-23 | 17:44: @Piet Karbiet. Het gaat niet alleen over de chirurgen die hun skills op peil moeten houden, maar ook over het hele operatieve team. Denk aan de anesthesiologen die dergelijke buitengewoon ingewikkelde ingrepen moeten begeleiden samen met de operatie-assistenten en anesthesie-medewerkers, de IC’s en daarna de verpleegafdeling.

Kwakjeszalver | 31-07-23 | 18:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Een regenboog is mooi: daarvoor moet de zon schijnen.
Dat zie ik de komende twee weken niet gebeuren.
Fijne zomervakantie allemaal!

Frau_Ferkel | 31-07-23 | 17:33

Was laats in het ziekenhuis, een kamer met 8 bedden 2 bezoekers per persoon stond er op een bordje. Wat denk je 12 bezoekers bij een Turkse vrouw op die kamer, en niemand werkelijk niemand ook niet van personeel die hier wat van gezegd heeft.

de uitbater | 31-07-23 | 17:32 | 3

Was dat bordje wel in het Arabisch?

gijnsteel666 | 31-07-23 | 17:45

Acht bedden , das wel wat veel zeg, dat is echt uitbaten van een ziekenhuis. Tot nu toe is het me gelukt na een operatie wakker te worden alleen op een kamer, spreek ook geen Turks en hoef ik me nergens mee te bemoeien ;)

Smoelensmid | 31-07-23 | 17:51

Iemand die binnen maximaal 280 tekens een belangwekkende mededeling kan versturen is een filosoof van het niveau Plato, Socrates of Kant. Helaas zijn die mensen, niet geheel toevallig, afwezig op Twitter. Dus dan krijg je eindeloos rioolgezever van zich vervelende steuntrekkers, ambtenaren en dienstmeiden. Heb ik al verteld dat ik ooit een twitteraccount had? Nee? Die duurde precies acht minuten. Waarmee ik niet wil beweren dat ik een filosoof als Plato, Socrates of Kant ben. Nee hoor...

Albert61 | 31-07-23 | 17:31 | 3

"Nee hoor..."
Ik geloof U meteen.

"Plato, Socrates of Kant."
U bent Nietzsche en Bonkers vergeten.

Frau_Ferkel | 31-07-23 | 17:34

@Frau_Ferkel | 31-07-23 | 17:34: uw reactie is misplaatst. Waarom wijst u niet op de echte fout in mijn tekst? Ik verwijs naar HET twitteraccount met 'Die'. Zo plaats ik iedere keer fouten in mijn reacties om reaguurders uit hun tent te lokken. De resultaten vallen echter tegen. Ook nu weer.

Albert61 | 31-07-23 | 18:45

@Albert61 | 31-07-23 | 18:45: Ik heb hier al vaker gemeld: Nederlands is niet mijn moedertaal, ik doe mijn best. En zoveel fouten zitten er ook weer niet in Uw tegel.
Wanneer U vlooien wilt vangen met dat soort subtiliteiten: be my guest.

Maar, ik ben, uiteraard, wel benieuwd, naar een meer inhoudelijke reactie.

Frau_Ferkel | 31-07-23 | 20:11

Ga vooral zo door tot de eerste schadeclaims van detransitioners binnenkomen. Leer in vredesnaam van wat er in de Engelstalige wereld is misgegaan en nog steeds misgaat.

Hannah Barnes, Time to Think
Helen Joyce, When Ideology Meets Reality
Kathleen Stock, Material Girls
Janice Raymond, Doublethink - A Feminist Challenge to Transgenderism
Abigail Shrier, Irreversible Damage - The Transgender Craze Seducing Our Daughters
Ryan Anderson, When Harry Became Sally

J.P.Drapeau | 31-07-23 | 17:30

Dus, als ik het goed begrijp hangen er in publieke ruimtes waar veel hoofddoekjes komen uitdrukkelijk regenboogvlaggen of is er zo'n zebrapad. Zijn er geen hoofddoekjes of scooters in de buurt dan vinden ze zo'n regenbooguiting helemaal niet nodig. Zie ik het zo goed?

grietmetgroenefiets | 31-07-23 | 17:30

Ik heb een betere deal;
Twee blanke homo´s lopen hand in hand een uur door de Haagse Schilderswijk en tegelijkertijd lopen twee moslima´s hand in hand gehoofddoekt over het Bezuidenhout.
Wie niet bespuugt, beledigd of nageroepen wordt binnen het uur, wint de regenboogvlag!

Jan Lange3373 | 31-07-23 | 17:29

Ik voel wel heel veel verbroedering met de islamgelovigen wanneer het op regenboogvlaghaten neer komt. Is toch weer een stukje integratie van beide zijden.

Weerduivel | 31-07-23 | 17:25 | 1

Eigenlijk zeggen ze wat veel niet-moslims denken maar niet durven te zeggen.

Grumpy_Old_Ed | 31-07-23 | 17:29

Een beetje dorst. Ik ga even drinken uit het toilet. Liefde is liefde, water is water.

horsteknots | 31-07-23 | 17:25 | 1

En bij de weg; Mocht je dit riool als je inkomstenbron gebruiken, of, je doet er vrijwillig aan mee, .. vrede zij met je. Oh ja.. ik heb een nieuwe baan! Of eigenlijk een overstap. Jeuh!

horsteknots | 31-07-23 | 17:30

Kan dat achterlijke gevlag niet eens gewoon ophouden.
En ook die achterlijke regenboogkleuren te pas en te onpas.
Hebben niets in een ziekenhuis te zoeken trouwens.

ChalinaRosa | 31-07-23 | 17:23 | 3

Mensen hebben religie nodig lijkt t

jeweettochniet | 31-07-23 | 17:26

Is toch prachtig hoe regenboogvlagjes er voor zorgen dat geleuvigen uit de kast komen!

Zeurders | 31-07-23 | 17:40

Bestaan er beroepstwitteraars? Het lijkt me toch echt doodvermoeiend om elke dag weer discussies aan te gaan op dit medium. En dat allemaal in de wetenschap dat iedereen daar zijn gelijk claimt en mensen elkaar toch nooit ergens van overtuigen. Ware ik een twitteraar, dan zou ik gewoon moe worden van mezelf.

Amsterdamsko | 31-07-23 | 17:22 | 2

Ze verdienen tegenwoordig wel aardig geld. Zou het niet onderschatten

jeweettochniet | 31-07-23 | 17:25

Hoe noem je dat eigenlijk tegenwoordig? Beroepsxennaars of zo?

redthehaghue | 31-07-23 | 17:31

Ik heb niks tegen homo's, transgenders en alle andere letters in het alfabet, maar ik begin wel een teringhekel aan die regenboogvlaggen te krijgen. En aangezien ik al meer dan een halve eeuw niet speciaal ben geweest, schat ik zo in dat ik niet de enige ben.

HGL | 31-07-23 | 17:18 | 3

Ach, als ik een lijstje moest geven waar ik allemaal een teringhekel aan heb, dan valt die regenboog daar wel bij in het niet.

Weerduivel | 31-07-23 | 17:22

Als Ritchie Blackmore dit had geweten in 1975, had ie zijn band nooit Rainbow genoemd.

seasicksteve | 31-07-23 | 17:25

Nu punt en el had afgelopen dagen ook een mooie: Nederland was gezakt op de lgbtq+ acceptatie ranglijst. Volgens artikel was het mede "dankzij politici als Wilders en Baudet" omdat die zo anti woke zijn ofzo. Over de usual suspect natuurlijk geen woord...

Pierke Smulders | 31-07-23 | 17:18 | 1

Juist!

Kwakjeszalver | 31-07-23 | 18:09

Je kunt aan schotelantennes zien waar de allochtonen wonen.
Aan de regenboogvlaggen kun je zien waar de aandachtshoeren wonen.

gestoptmetroken | 31-07-23 | 17:18

Vorig jaar -helaas- veel in het OLVG vertoefd met de kinderen. Het personeel niet bepaald een afspiegeling van de multiculturele buurt. Ja, dat volk is in de wachtruimtes wel ruim oververtegenwoordigd. Dan is er opeens geen afwijzing meer van die verderfelijke Westerse samenleving.

Piet Karbiet | 31-07-23 | 17:17 | 3

Palestijnse leiders en hun familie zitten om elke scheet in een Israëli's ziekenhuis.

vladimirows | 31-07-23 | 17:20

@vladimirows | 31-07-23 | 17:20: En sjeiks uit het M.O. gaan naar het ziekenhuis in Marbella als er iets serieus mis is. Mohammed 6 van Marokko laatst zelfs naar Amsterdam voor een operatie. Logisch, want al hun apothekers en chirurgen zitten hier....

Piet Karbiet | 31-07-23 | 17:28

Gewoon niet. Ooit verzon men het rode kruis, als teken van absolute onpartijdigheid. Zodat iedereen kon worden geholpen. Laten we het daar bij houden.

Vandeanderekant | 31-07-23 | 17:17 | 1

Er is al lang een Rode Halve Maan. De Rode Davidster was heel lang gedoe maar goed, het Rode Kruis had in WOII dan ook een niet al te beste naam.

Piet Karbiet | 31-07-23 | 17:31

Ik was redelijk hetero maar zo'n grote feestelijke vlag zet je toch aan het denken

jeweettochniet | 31-07-23 | 17:17 | 1

Ik ben extreem hetero. Maar ja mag niet ofzo.

Zalwelweer | 31-07-23 | 18:36


Geopereerd worden en dan wakker worden met een door de chirurg aangepast gender!
Geadviseerd door de wokie van dienst!

Nico1000 | 31-07-23 | 17:16 | 1

"Wat lees je nou, Sjakie? De Playgirl?"

Pierke Smulders | 31-07-23 | 17:20

En nee…
“We hebben geen raakvlak”..
Misschien denken we in delen hetzelfde over de opdringerigheid van de regenboog, maar nee, daar is alles mee gezegd.
Islam en West matchen totaal niet.
Toen niet, nu niet en in de toekomst zal die religie zwaar moeten hervormen, waar ik een hard hoofd in heb.

Ruimedenker | 31-07-23 | 17:14

Ik vind die vloervlag er best wel feestelijk uitzien. Kleuren zijn alleen een beetje vaal, zal wel marmoleum zijn.

De_fluitlokker | 31-07-23 | 17:13 | 1

Ja prachtige vlag. Zo van hoera, misschien loop je levend weg uit het ziekenhuis.

Zalwelweer | 31-07-23 | 18:35

De keuze voor mij is vrij simpel.
Liever een homostel als buren dan een moslimgezin.
Elk homostel? Nee
Geen enkel moslimgezin? Hangt ervan af.
Maar over het algemeen, liever een regenboogvlag dan de Marokkaanse, laat staan een IS/Hamas vlag.

Ruimedenker | 31-07-23 | 17:11 | 3

Er zijn zat moslims die helemaal niet zo zwaar aan de geloofsregeltjes tillen. Helaas nemen de conservatieven op een agressieve manier de gemeenschap over.

Zeurders | 31-07-23 | 17:13

Maar het zou geen of/of moeten zijn. Buren van alle soorten en maten kunnen tegenvallen of meevallen. Hangt van de mensen achter het etiket af. Ziekenhuizen zijn er al voor iedereen. Vlaggen zijn daar niet nodig.

Vandeanderekant | 31-07-23 | 17:15

@Zeurders | 31-07-23 | 17:13:
Naast geloof is er ook nog zoiets als mentaliteit, beleefdheid, saamhorigheid.
Over aardige moslims geen slecht woord van mij.
Maar uiteindelijk….

Ruimedenker | 31-07-23 | 17:16
-weggejorist-
Red shirt | 31-07-23 | 17:10 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Toch maar 's even opgezocht waar die kleurtjes allemaal voor staan.
Rood = Leven
Oranje = Genezing
Geel = Zonlicht
Groen = Natuur
Blauw = Vrede en harmonie
Violet = de Geest
Heeft helemaal niks met seks en/of ras te maken, hoe komt men daar toch bij?
Dat is er later bijverzonnen.
Lichtblauw, lichtroze en wit = Transgenders, 3! kleuren! maar! liefst!
Zwart en Bruin = Zwarte en bruine mensen
Origineel zat roze er ook nog bij maar de ontwerper wist niet hoe hij roze moest mengen.

Mr_Natural | 31-07-23 | 17:03 | 7

Huh? Zwart was toch voor hen die gestorven aan HIV/ AIDS of er nog mee leven?

jcvjcvjcvjcv | 31-07-23 | 17:39

@elfenstein | 31-07-23 | 17:17:
"Neuh. Die zebravlag zonder dat driehoekje betekende voorheen gewoon kontjebonkers en schaarmevrouwen."
Kortom, terug naar de oorsprong: de echte KlaarOvers.

Ernst Oosters8389 | 31-07-23 | 17:42

@ReyNemaattori | 31-07-23 | 17:33:
Daarom ben ik zo benieuwd naar wat degenen binnen het OLVG die verantwoordelijk zijn voor die deurmat, of wat is het eigenlijk, voor reden opgeven. Wat beeldt die mat nou uit? Wat zegt die? Waar staat die voor? Gote kans dat er iets uitkomt in de trant van "die staat voor tolerantie/verdraagzaamheid jegens LHBTQ+". Maar dat is niet wat die vlag voor de activisten zelf aan betekenis heeft. Die betekenis is op z'n minst breder.
Op Wikipedia lezen we:
"The rainbow flag or pride flag is a symbol of LGBT pride and LGBT social movements. The colors reflect the diversity of the LGBT community and the spectrum of human sexuality and gender."
Dus, als we die definitie aanhouden, dan zegt die deurmat in het OLVG: "ik sta symbool voor de trots van de LHBTQ-gemeenschap en de sociale actie die door die gemeenschap wordt gevoerd, mijn kleuren weerspiegelen de diversiteit van de LHBTQ-gemeenschap en het spectrum van menselijke sexualiteit en gender".
Dat is wel even wat meer dan een oproep tot tolerantie en verdraagzaamheid, dat is toch richting "lang leven de LHBTQ-gemeenschap!".
Ik heb op zich geen probleem met die symboliek, als die voor iedereen maar duidelijk is en als er maar geen misverstanden over bestaan. En dat laatste is het geval.

Schoorsteenveger | 31-07-23 | 17:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik denk dat iemand zich vergist heeft met die andere kleurenwaaier die aangeeft hoeveel je te weinig drinkt.

jcvjcvjcvjcv | 31-07-23 | 17:36

Dan ben je gewoon een homo bedoelen ze daarmee.

Leukerd | 31-07-23 | 19:05

Ben in het OLVG geboren. In het Sint Anna Paviljoen. Uit een vrouw.

Piet Karbiet | 31-07-23 | 17:01 | 5

@Ome_BW | 31-07-23 | 17:11: Bij de nonnen. Toen stopten men sexueel geestelijk verwarde mensen nog in paviljoenen, kloosters en seminari. Nonnen werden later overal weggestuurd. En die gingen niet bepaald drammend de politiek in.

Piet Karbiet | 31-07-23 | 17:23

Ik ben ook in het OLVG geboren. De zusters dachten het zalwelweer. Tsja nu heet ik zo.

Zalwelweer | 31-07-23 | 18:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Ruilen? We noemen een ziekenhuis in het vervolg moskee en moskeeën noemen we ziekenhuizen.

Normpje | 31-07-23 | 17:01

Je kunt er toch wel gewoon overheen lopen hè?

Willibald von Klúúúk | 31-07-23 | 17:01 | 1

Juist! In Pakistan hebben ze een zebrapad met een foto van Wilders, omdat het de ultieme belediging is. Iets met voeten en slippers enzo. Dus ga vooral door met deze vloervlaggen en weet, dat moslims zich de scheuren lachen als ze er overheen lopen.
PS: En daar hebben we de hoofddoek weer in de discussie. Hoofddoek is een keuze (Oja??). Homeau wezen niet.

vladimirows | 31-07-23 | 17:07

Ons ziekenhuis zit in Tortosa, een oud gebouw, maar zeer tevreden als je er moet liggen, lekker eten, lieve verpleegsters.
Ikzelf was in een privekliniek, mooi, binnen twee dagen een scan voor mijn hernia, daar behandeld met prikken en kon een nacht blijven, Maar we moeten allemaal bezuinigen, dus 300 euro per maand, medicijnen betalen en doktoren 50%, opgezegd.
Het ziekenhuis alles gratis, maar hoop er voorlopig niet terecht te komen. Medicijnen 1 euro en dokter gratis.

gato | 31-07-23 | 16:59

OLVG = Onze Lieve Vrouwe Gasthuis. Die naam zal z'n langste tijd ook wel gehad hebben. Want niet inclusief / exclusief (doorhalen wat niet van toepassing is)

pa_niek | 31-07-23 | 16:58 | 2

OLLGBTIQA+G

Cornelis12 | 31-07-23 | 17:03

Onze Lieve Persoon Die Menstueert Gasthuis.

Schoorsteenveger | 31-07-23 | 17:14

Genderneutraal ziekenhuis waar je zelf bepaalt wat je bent. En zonder diagnose zelf bepaalt wat je mankeert.

Steve1234 | 31-07-23 | 16:58 | 3

Precies, geneeskunde is ook maar een mening.

Zeurders | 31-07-23 | 17:11

Die mening is dan wel evidence based ;)

Smoelensmid | 31-07-23 | 17:57

Hangen nu in moskeeën ?

Op de Amsterdamse Zeedijk zijn het afgelopen weekend zeker vijf regenboogvlaggen verdwenen. Alleen de afgebroken vlaggenstokken prijken nog aan de gevel.
www.at5.nl/artikelen/221775/opnieuw-r...

Cornelis12 | 31-07-23 | 16:57 | 1

Zeer oneerbiedig om 's nachts te vlaggen. En bij harde wind moeten ze ook weg. Wel vreemd dat ze dan de mast gebroken hebben. Maar misschien zat 'ie vastgeschroefd?

jcvjcvjcvjcv | 31-07-23 | 17:42

Die reggenboogvlag helpt ons er elke keer weer aan herinneren dat de letterbakmensch zich in de door hen gewenste sekse en/of relatie niet op een natuurlijke wijze kan voortplanten.
Daar mogen we best een beetje medeleven voor tonen.

Aristotalloss | 31-07-23 | 16:57 | 6

@Aristotalloss | 31-07-23 | 17:31:

Toch aardig om bij een kwinkslag, meteen page 69 van het boek "Gender for Dummies" voorgelegd te krijgen Aristotallos. ;)

Milton_Styx | 31-07-23 | 17:48

Ze hadden dus eigenlijk al lang uitgestorven moeten zijn?

gijnsteel666 | 31-07-23 | 17:52

@gijnsteel666 | 31-07-23 | 17:52:

Dat zou wel eens een risico kunnen blijken te zijn dat niet tot alleen deze geïdentificeerde groep beperkt zou kunnen blijven.

Milton_Styx | 31-07-23 | 17:04 |

Milton_Styx | 31-07-23 | 18:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zou bijna sympathie krijgen voor Emine, ik ben die vlaggen ook allang kotsbeu. Mijn standpunt betreffende elke religie moge jullie bekend zijn.

Sneerpoets | 31-07-23 | 16:56 | 2

Ik zie het een beetje als de nieuwe swastika vlag, excuus voor de godwin, maar het is een ideologische statement geworden die progressieve regenboog. En net als in de begin dagen in nazi Duitsland was het in je voordeel, en soms moest men hem wel tonen, om verder mee te kunnen komen in de maatschappij. Niet meedoen leiden tot sancties en later tot erger. Je kan ook Mao’s culturele revolutie als voorbeeld nemen. Overal ging men deze vlag ophangen en de ideologie uitdragen. En wat eigenlijk een kleinschalig beweging was groeide snel uit tot een maatschappelijk brede dwangbuis. Zo zien we deze ondertussen gecombineerde vlag en de ideologieën ook steeds meer grip krijgen op de maatschappij. Persoonlijk al werk verloren vanwege blank en ouder dan 40, o wacht wit en niet de juiste ervaring. Project is enorm misgelopen maar goed. Wel de juiste poppetjes kunnen aanwijzen. Racisme puur sang gebaseerd op deze vlag zijn ideologie. Mannen kunnen nu officieel zwanger zijn etc etc. Het loopt een beetje uit de hand. Dat is wat anders dan tolerantie steunen. Dit neigt naar een sluipende dictatuur. De USA als voorbeeld.

P-unit | 31-07-23 | 17:04

@P-unit | 31-07-23 | 17:04:
"Mannen kunnen nu officieel zwanger zijn"

Dat zijn dan geen officiële mannen.

jcvjcvjcvjcv | 31-07-23 | 17:44

Straks denkt men nog dat het weer een zebrapad is.

bitterpete | 31-07-23 | 16:53

Op zich met de tweetende dame eens:
in het OnzeLieveVrouwe past historisch gezien een mooie moeder-beeltenis.. maarja 2023 dus een mens met een baarmoeder, sluit mensen zonder baarmoeder te zeer uit.

adhd-je | 31-07-23 | 16:52

Ja hallo, op die manier valt er geen slaatje meer te slaan uit de polarisatie.

Barre_de_k | 31-07-23 | 16:52 | 1

Zich onderscheiden >>polarisatie. Anders kunnen we NL net zo goed opheffen.

HogeNood | 31-07-23 | 17:07

Ik reageer even wat later, ben nu druk met het aan de spies rijgen van een paar blanke kinderpoppen.

gemeentereiniging | 31-07-23 | 16:52

Alsof een ongelovige internist Fatima's buikje zomaar mag bevoelen terwijl neef Rachid op de gang moet blijven wachten...

basweetutwel | 31-07-23 | 16:51

Gezeik over een vlag. Reactie daarop: een Godwin. Beide partijen zijn achterlijk.

UnderTheDevil | 31-07-23 | 16:51 | 2

Geen rapporten over anti- homogeweld wegmoffelen, zoals door die achterlijke Groot-Wassink in Amsterdam en veel strenger straffen van dat geweld, daar schieten we wat mee op. Al die vlaggen, zebrapaden etc brengen de geweldstypes echt niet op andere gedachten, allemaal symbolisch en flauwekul

Ruud5 | 31-07-23 | 16:59

Wat ook goed werkt is verbieden.

ademende aarde | 31-07-23 | 17:01

Niet deugen van mijn belastingcenten, alstublieft. En als ziekenhuis moet je misschien niet geassocieerd willen worden - ook niet in symboliek- met allerlei woeste, onwetenschappelijke modieuze theorieën over geslacht en voortplanting.

bisbisbis | 31-07-23 | 16:51 | 1

Eens.

pollens | 31-07-23 | 17:01

Kunnen we svp de publieke ruimte vrijhouden van meningen, overtuigingen en religie? Ik voel mij namelijk gediscrimineerd als atheïst en weldenkende man. Ik ben duidelijk in de minderheid als ik het allemaal zo volg.

Amor Fati | 31-07-23 | 16:50 | 1

Dank u. Zo denk ik er ook over. Tijd om al die fantasie onzin uit de publieke ruimtes halen zodat we een onafhankelijke, gezamenlijke omgeving krijgen. Scheelt een hoop gezeik.

richardsp1 | 31-07-23 | 16:54

Geloof is mensen meer macht geven met een sprookjesboek in de hand.
Maar door de beperkte kennis/angst van velen blijven mensen geloven.

Regentenstijl | 31-07-23 | 16:50 | 1

Sprookjes in de brede zin van het woord, zeker. Net zoals "de economie" lmao die zou bestaan of roflol "de ethiek" of nog beter: "rechtvaardigheid en rationaliteit" hahahaha. Ook van dat soort sprookjes die alleen maar tussen mensen lijkt te bestaan maar je niet vast kunt pakken.

Barre_de_k | 31-07-23 | 16:59

Maar Twitter bestaat niet meer, dus hoe kan het nog een Twitter draadje zijn? Of is het nog een ouwetje? Nou ja, gelukkig hebben we GS nog die dat riool in de gaten houdt zodat normale mensen het met een gerust hart kunnen negeren.

PolarWolf | 31-07-23 | 16:50

Prima uiting van dat ziekenhuis mooier kan een ziekenhuis niet duiden dat ze niemand uitsluiten en iedereen met evenveel zorg omringd wordt. In het OLVG telt iedereen mee.. Wie niet wil integreren moet het zo maar leren madam de overlistener.

Smoelensmid | 31-07-23 | 16:50 | 8

Nee Smid. In een ziekenhuis wil ik er niet mee geconfronteerd worden. Ik wil ook geen posters van George Floyd in het restaurant. En geen muurschilderingen van Rammstein onderweg naar bloedprik afdeling. Een ziekenhuis moet neutraal zijn. De klanten hebben al genoeg aan zijn/haar hoofd.

Zalwelweer | 31-07-23 | 18:29

Ssmid heeft nogal wat ‘66 idealen zo te lezen.. lekker belangrijk wat iemand met z’n leuter of poepgat doet. Het lijkt mij dat een instituut, bedrijf of cliniek zich daar niet mee bezig dient te houden. Heeft niets, nul, nada met integreren te maken maar met respect voor ieders privacy. Ideologie hoort niet thuis in het OLVG.

Unsinkable-Sam | 31-07-23 | 19:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Emine heeft gelijk. Fijn om te zien dat moslims ook gewoon leuke mensen kunnen zijn.

Trekhaas | 31-07-23 | 16:49 | 4

Ze heeft geen gelijk. Ze draagt een hoofddoek en daarmee laat zij zien dat zij een bepaalde religie aanhangt die het niet zo op homos heeft. Sam van Rooy laat op geen enkele manier zien dat hij een bepaalde religie aanhangt dus haar punt over kerken is dan ook totale onzin.

Sinterbikske | 31-07-23 | 17:25

@Sinterbikske | 31-07-23 | 17:25: Die religie heeft geen mening. Alleen mensen hebben een mening. Zij heeft een open, humanistische mening en dan is het nog niet goed?

Trekhaas | 31-07-23 | 17:31

@Trekhaas | 31-07-23 | 17:31: Ze is aanhanger van een religie met een boek en wetboeken en een eigen rechtssysteem genaamd de sharia. Iets met cake en eat it.

Sinterbikske | 31-07-23 | 22:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ok…brilliant idee….de Mol, lees je mee?

Je neemt een groep moslims van matig to zwaar religieus, en een groep LGBLI’ect,etc-ers. Elke groep laat je coachen door holigans. Week 1 Ajax vs Feijenoord, week 2 twente vs die deense club etc. Na elke coaching sessie laat je de groepen los in een weiland, en dan kijken wat er gebeurt???

Als_je_me_nou | 31-07-23 | 16:49 | 1

In Beverwijk?

Piet Karbiet | 31-07-23 | 17:08

Wie heeft die versiering bij de ingang van OLVG betaald?

bitterpete | 31-07-23 | 16:49 | 3

U

Papa Jones | 31-07-23 | 16:50

Niets, gedaan door vrijwilligers van de Blauwe Moskee.. toffe peren.

Datzullenwenogweleen | 31-07-23 | 16:51

Een anonieme moslim sponsor.

[Harc]Pimpbunny | 31-07-23 | 16:51

Ik negeer die vlag gewoon, en ook de discussie erover.

Papa Jones | 31-07-23 | 16:48 | 1

Je kan de vlaggen en discussies negeren, maar vroeg of laat ben je te hetero, te cis ot te blank om in aanmerking te komen voor een baan, subsidie of co2-rechten.

Tegen die tijd is er niemand meer die z'n muil nog open trekt.

ReyNemaattori | 31-07-23 | 21:48

Ach zo'n regenboog pad voor de deur is net als knoflook boven de deur hangen om vampiers weg te houden.

van Nootegem | 31-07-23 | 16:48 | 1

Vampiers zuigen het bloed uit je nek. Regenboog-activisten proberen het bloed onder je nagels vandaan te halen. Toch een verschil.

Usumani | 31-07-23 | 17:32

Vind die Emine Ogur best prima in de reactie. Staat toch verder los van de homohaat door haar dierbare vrienden en familie. De pridevlag zo prominent in de hal is niks anders dan het blind volgen van corporate ESG.

de Voorzittert | 31-07-23 | 16:46 | 3

In de moskee homo-zaken promoten, gaat ze nooit doen want haram.
Wat regenboogvlaggen betreft is een deel van de kerken toch een stuk meer met de tijd mee gegaan.

Zeurders | 31-07-23 | 17:08

Ze zegt gewoon dat eigenbelang voor alles gaat. Eerlijk wel

J.Dokstijl | 31-07-23 | 17:16

Pssst, ISO certificaatje kopen?

Dude heb je eten | 31-07-23 | 17:37

Ik ben 't kotsbeu. Vanaf morgen in élk openbaar gebouw (ziekenhuis. kerk, moskee, overheidsgebouw, school, universiteit enz.) verplícht een regenboogvlag/pad. 't Kost effe wat maar dan zijn we van dat gezeur af.

pa_niek | 31-07-23 | 16:46 | 2

Ik stel juist voor ze overal weg te halen, dat kost niks.

Sneerpoets | 31-07-23 | 16:59

Dan zijn we zeker niet van het gezeur af, maar 't is wel een mooie provocatie aan de geleuvigen.

Zeurders | 31-07-23 | 17:07

Niemand interesseert je ‘gender’, sexuele voorkeur of religieus moverende redenen om ergens voor of tegen te zijn in de persoonlijke levenssfeer van een ander.

_pacman_ | 31-07-23 | 16:46 | 2

Nou is het in sommige gevallen voor de dokter toch echt wel handig om te weten of je een XX of een XY persoontje bent. sommige medicatie reageert anders bij vrouwen dan bij mannen, en daar kan een mening over wat je denkt te zijn weinig aan veranderen.

Dezenaamhier | 31-07-23 | 17:53

@Dezenaamhier | 31-07-23 | 17:53: U denkt nog in termen van "mannen" en "vrouwen"??? Dat kan écht niet meer hoor... [/sarcasm]

2Little2Late | 31-07-23 | 18:15

Die Emine toch, iedereen moet zich inspannen om de religieuzen van de Vrede niet te kwetsen, andersom mogen de geleuvigen de ketters in de bek schijten en nog geld toe vragen ook.

Zeurders | 31-07-23 | 16:46

Waarom is alles politiek?

Kaas de Vies | 31-07-23 | 16:46 | 2

Sommigen kunnen alleen maar lullen.

elfenstein | 31-07-23 | 16:48

Is die vraag stellen politiek?

Barre_de_k | 31-07-23 | 16:49

Waar gaat dit nou over? Over een test-beeld op de vloer van een ziekenhuis?

Bad_Pritt | 31-07-23 | 16:45

Wat een sneeuwvlokjes gezeur weer. Als je bang bent voor regenbogen blijf je toch lekker op je zolderkamer.

BobDobalina | 31-07-23 | 16:44 | 3

Dit is gewoon een nieuwe manier van kostenbesparing.
Best slim eigenlijk.

elfenstein | 31-07-23 | 16:46

Het mag ook weleens gezegd worden dat deze vlag(dus niet de originele regenboog vlag) een activistisch symbool is geworden van intersectionalisme en de daarbij achterliggende marxistisch extreem gedachtegoed. Weg met dat ding.

HA BIER!1! | 31-07-23 | 18:18

@HA BIER!1! | 31-07-23 | 18:18:
Eens, dit is gewoon de moderne versie van de rode vlag met hamer en sikkel

ZonderNaam | 31-07-23 | 18:34

Lekker handig ook weer dit, zo is het geen officieel zebrapad meer en kan je zomaar platgewalst worden door een onoplettende olifant.

elfenstein | 31-07-23 | 16:44 | 2

Ja, veel mensen zien die olifant ook niet.

bitterpete | 31-07-23 | 19:32

Hier ook eens gemeld aan de gemeente, die heeft er toen regenboog bollen van gemaakt.

Ananas Skaiwokker | 31-07-23 | 22:56

Als je eigen leven in gevaar is of dat van een dierbare dan maakt het even niet meer uit wat iemands geaardheid is. Is dat niet het geval dan wel.

R.F.Pickering | 31-07-23 | 16:43 | 3

Scherp opgemerkt.

Agent 421 | 31-07-23 | 17:05

Waarom dan een vlag?

HA BIER!1! | 31-07-23 | 18:14

Eens. Maar bij de eed van Hippocrates werkt het geloof ik toch precies andersom. Wanneer je als arts een politieke of ideologische gedachte uitdraagt bestaat immers de niet denkbeeldige kans dat mensen enkel en alleen daarom jouw zorg mijden. Bovendien heb je als patiënt (althans in de Nederlandse context) vaak weinig keuze, zeker in noodsituaties is er vaak maar één keuze: de snelste. Men kan dus vaak helemaal niet kiezen om naar een arts te gaan die op dezelfde politieke partij stemt of naar dezelfde kerk gaat.

OverdaanDerOnderheid | 31-07-23 | 19:25

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland