achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

GLOBAL BOILING in het Stamcafé

It’s het gaslighting that’s heating things up

Geen idee wie dit precies is, misschien is het een klimaatredacteur van Nu.nl of een weerman bij RTL, maar het gaat 'm hoe dan ook allemaal niet snel genoeg. Dus om de vermeende ernst van de vermeende situatie nog wat kolderieker te maken, is 'global warming' vanaf nu 'global boiling' en nou ja, dan kun je twee dingen doen: in narcistische paniek raken en jezelf ergens aan vastlijmen totdat er alsnog niets verandert, of berusten in het idee dat er niets verandert. Murw, is wat we vooral zijn van zwarte weerkaartjes met voorspellingen over recordtemperaturen die vervolgens niet gehaald worden, moe van paniekreportages des doods over bosbranden op plekken waar we ons hele leven al bosbranden zien, en lacherig over voorspellingen over hagelstenen zo groot als bowlingballen op nieuwskanalen die in handen zijn van dezelfde eigenaar als de meteo-website die bowlingballen voorspelt. Ober, mogen we nog een blokje ijs in onze caipirinha want we gaan vulgair bubblen met die half ontblote Caraïbische dame daarzo, na ons de zondvloed en ja we blijven heus wel smeren hoor we zijn hier niet van FunX.

Tevens: dat is een tennisbal

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

Stamcafé. 3 nieuwe Halo-missies in remake Halo 1

Nee we maken in het laatste kwartier van deze beschaving niks nieuws meer, maar soms houdt een geslaagde remake de illusie in stand

@Spartacus | 08-06-26 | 22:02 | 196 reacties

ORANJEKOORTS in het Stamcafé

We hebben zo'n gevoel dat Nederland in de halve finale gaan komen

@Ronaldo | 07-06-26 | 22:30 | 207 reacties

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.