#MeToo alweer dood: Kevin Spacey vrijgesproken
Keyser Söze is a good boy
Kijk Thijs Römer, je bent gewoon niet beroemd genoeg. Kevin Spacey had Elton John als key witness en dan kom je toch met een stuk meer (zelf)hulpverlening weg: The actor has been found not guilty of five further charges, four of sexual assault, and one of causing a person to engage in penetrative sexual activity. Maandenlang slotzinden de media op 'als Spacey schuldig wordt bevonden wachten hem mogelijk jaren gevangenis blablabla' maar de 63-jarige thespian (geen vies woord - red.) wandelt als een vrij man naar buiten vandaag. Vrijgesproken van alle beschuldigingen (hier de hele en al lang tot enkele zaken verwaterde lijst, waaronder de zoon van Richard Dreyfuss en Tony Montana - nee een andere Tony Montana). Dus het enige dat overeind blijft na deze affaire is dat Spacey uit de kast is, en dat ie begin van de eeuw op de flight log van Epstein's Island voorkwam.
Bijschrift: American actor Kevin Spacey is spotted in London riding a bicycle whilst wearing a baseball cap that ironically reads 'GOOD BOY'.
Spacey, 63, finds himself in the UK courts after being accused of sexually assaulting four men during his period as Artistic Director of the Old Vic Theatre in London between 2001 - 2013.
Elton John has testified via video link in Spacey's defence earlier in the week.
Reaguursels
InloggenSchade: onherstelbaar
"thespian (geen vies woord)"
Hij komt toch niet uit Thespia?
(Vrij naar Terry Pratchett - Wyrd Sisters)
Dit blijft een geval 'waar rook is is vuur'.
Daar komt een beschuldigde moeilijk van af.
Daarom zou het mooi zijn als een onderzoeksjournalist dit eens helemaal zou uitpluizen. Was Spacey op het randje of er over heen en was het lastig te bewijzen? Of waren de vermeende slachtoffers golddiggers die dachten een graai in de ruif te kunnen doen vanuit de gedachte dat een groep sterker staat dan 1 acteur?
Daar kom ke nooit met zekerheid achter.
Onschuldig in de rechtbank; zonder proces veroordeeld en opgehangen in het krantentribunaal.
En terecht, gelukkig zijn er nog rechters die door jankverhalen en aanklachten uit rancune heenprikken. Dat de vermeende slachtoffers allemaal mannen zijn is ook een issue. Vrouwen worden ondanks de feminisering toch eerder als slachtoffer gezien.
Gefeliciteerd Kevin, gevoelsmatig vond ik het geheel al overdreven vanaf het begin. Het waren toch geen kleine kinderen waar het over ging ? Vrijgesproken dus #youtoo !
What's in the box?
Niet schuldig, maar ondertussen wel flink geschaad.
Hij moest filmmaatschappij House of Cards veel geld betalen, en nu dan ?
Weer terugcashen.
Al gekielhaald en gevierendeeld. Zonder proces.
Mooi zo, hopelijk zien we Spacey weer (veelvuldig) terug op het doek want top acteur.
Eens, maar ik vrees met grote vreze.
Reageer dan ook niet wijsneus.
Ben benieuwd hoeveel personen er per post een doos met het hoofd van een geliefde ontvangen.
‘What’s in the box?!?’
Stel dat-ie terecht is vrijgesproken, dan neem ik aan, dat hij een schadeclaim kan indienen bij de beschuldigers.
Maar dat zijn vermoedelijk allemaal kikkers waarvan je geen veren kunt plukken.
Als in Spacey was: gewoon doen omdat het kan, soort van "see how you like them apples".
@Grijskijkert | 26-07-23 | 17:24: Ja, dat is een optie, geld zal hij er i.i.g. niet aan overhouden.
Aan de andere kant, stel dat die beschuldigen onterecht zijn, dan vermoed ik dat Spacey dat hele gezeik ook wel goed zat zal zijn, en geen behoefte meer heeft aan een vervolg.
Kevin was fout, maar daarna is ie ook wel heel erg gecancelled. Dat trok erg veel golddiggers aan die ooit in z'n persoonlijke aura hebben gestaan en nu geld roken
Witte oudere man, daar is altijd rook.
@Acidbrain | 26-07-23 | 17:46:
Klopt, ook ik heb net een vette scheet gelaten.
Komt ie dan ook weer terug bij "House of Cards"?
En in de film "All the money in the world" worden alle gewiste scenes weer terug gezet? Ten koste van de acteur die hem verving uiteraard.
Nieuwe rol voor beide heren: Pigs in Space. The sequel. Met een vuist in hun reet.
Eerder Balls of Fury.
Onvoldoende bewijs is niet hetzelfde als niet over de schreef gaan. MeToo blijft bestaan totdat die lompe invasieve gedragingen voorbij zijn.
Staat: niet schuldig bevonden.
Onvoldoende bewijs betekent ook niet dat hij over de schreef is gegaan. Het betekent: onvoldoende bewijs voor het hem ten laste gelegde. Niets meer, niets minder. Gelukkig leven we in een rechtsstaat. Geen Middeleeuwse lynch mobs die wel even bepalen wat wel en niet kan.
Dat is de bewijslast omdraaien. Om Balkenende te parafraseren: dat moeten we niet willen met ons allen.
@Paty | 26-07-23 | 17:13: moet je ff die debiele spierklont bij de eo vertellen, mister eigenrichting
Toevallig wel vrij gesproken want "not proven guilty beyond a reasonable doubt, in a court of law and in the eyes of a jury". Als "over de schreef gaan" een plekje voor het hek rechtvaardigd dan gaat de rechtspraak het nog heel druk krijgen.
En over dat MeToo gebeuren: los van de evident en recente, aanwijs-/bewijsbare feiten heeft de hele beweging zich in recordtijd in een lachwekkende circus weten te manouvreren. Zodra een bekendheid/beroemdheid een beschuldiging aan zijn/haar/dinges broek heeft hangen: "ohh, metoo hoor. 30 jaar geleden kreeg ik een opmerking naar mijn hoofd of kreeg ik een hand op mijn schouder wat ik als onzedelijk en uiterst kwetsend heb ervaren. Ga'k al jaren lang enorm psychisch onder gebukt. Waar kan ik aansluiten voor de aanklacht ?".
En over lompe, invasieve gedragingen: enig idee wat een biologische meneer in een vrouwmens gedomineerde (werk-)omgeving te verduren heeft ? Niet dat ik daarover ga klagen hoor, 99.9% is gewoon "nicht die Rede wird" en die enkeling hoef je maar 1x lang aan te kijken met een blik van "joh Truus, vin je d'r nou zelf van ?".
@Grijskijkert | 26-07-23 | 17:21: Ontkenning en grootspraak. Meer lees ik niet. Next
Het kan aan mijn perceptie liggen, maar ik krijg meer en meer het gevoel dat de westerse beschaving een regressieve ontwikkeling doormaakt. Er zal ongetwijfeld onvoldoende bewijslast zijn tegen Spacey, maar je maakt mij niet wijs dat hier niks onoorbaars is gebeurd. Voor mannen ligt de drempel om met zo'n aanklacht te komen zo mogelijk misschien nog wel hoger dan voor vrouwen. Dat doet niemand voor de lol. Maar goed, harde bewijzen (pun intended) zijn in een 1 op 1-situatie zonder getuigen lastig te leveren.
Met miljoenen dollars schadevergoeding in het vooruitzicht zou ik ook wel een poging willen wagen hoor, als het enige kans had.
Zowel voor mannen als vrouwen geldt, doe onmiddelijk aangifte en niet 10, 20 of 30 jaar later. Als dit daadwerkelijk allemaal is gebeurd, dan snap ik niet waarom je 20-30 jaar wacht om op de bandwagon te hoppen 'omdat er al een aanklacht loopt' of omdat #metoo trending is op Twitter.
"Anthony Rapp, an actor on Star Trek: Discovery, told BuzzFeed in an interview on Oct. 29 that Spacey made sexual advances in 1986 [...]"
"Daniel Beal, told London tabloid The Sun on Oct. 31 and The Daily Mail on Nov. 7 that in 2010 [...]"
"Justin Dawes told BuzzFeed on Nov. 3 he was 16 and a theater usher in New Haven, Conn., in 1988, when Spacey, then appearing in a play there, [...]"
"Mark Ebenhoch was a 35-year-old military advisor working in uniform on the set of 1995's Outbreak when, he said, Spacey [...]"
"Harry Dreyfuss said it happened in 2008 in London when Spacey was directing his father in a play at the Old Vic and [...]"
"Tony Montana told USA TODAY on Nov. 1 that a drunken Spacey confronted him in 2003 at a Los Angeles pub [...]"
""John" told the BBC's Victoria Derbyshire on Oct. 31 that Spacey tried to seduce him at his New York apartment in 1984 when he was 17."
Meest recentste aanklacht is uit 2016, ook de enige in de VS waarvoor daadwerkelijk een aanklacht is ingediend...
de film "idiocracy" lijkt steeds meer op een documentaire
In dit geval speelt de poen vermoedelijk een belangrijke rol.
Sowieso is al dat geclaim in de VS een ziekte geworden, Eén verkeerd korreltje in een hamburger, en ze beginnen gelijk miljoenen te claimen bij MacDonalds. Zo rolt het daar.
@ReyNemaattori | 26-07-23 | 17:06:
Mischien zoeken de slachtoffers veiligheid in aantallen? Eén onbekende klager tegenover een bekende acteur is een underdog, op het moment dat er nog veertien anderen zijn wordt het al een stuk makkelijker om een gedragspatroon te laten zien.
@Dr.Utker | 26-07-23 | 17:07: handleiding
Ik denk niet dat 1 op 1 een man zich zomaar laat aanranden of verkrachten.
Ja, nee, tuurlijk. Hangkastnichten zijn van nature heeeel timide, die hebben dat soort aandacht helemaal niet nodig en schuwen doorgaans het liefst de publiciteit. Pfffff, proest. De meeste hetero mannetjes zouden overigens reageren met "dachut effe niet vriend" of pompen de toediener van de ongewenste handeling een keer volop op de kanis.
En, "iets onoirbaars gebeurd" ? Volgens de rechtbank "onvoldoende bewijs". Zaak gesloten en NEXT.
@Grijskijkert | 26-07-23 | 17:31:
Vijftien keer loos alarm dus? Ik heb nergens gelezen dat het in alle gevallen om homoseksuelen ging. Er zaten o.a. twee minderjarige jongens tussen bij wie Spacey in de setting van hun ouderlijk huis werd ontvangen. Verder kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je reactie (mede?) Is ingegeven door wat vooroordelen tegen homoseksuelen. Er zijn er legio die niet in een roze string meedoen aan de Gay Pride.
@Dr.Utker | 26-07-23 | 17:07: en wij zijn de acteurs. Helaas een gedachte die mij ook regelmatig door het hoofd schiet.
@Dr.Utker | 26-07-23 | 17:07: Meer een beleidsplan.
@Zalwelweer | 26-07-23 | 20:57:
Yup.
@MickeyGouda | 26-07-23 | 20:58: Het is tijd voor President Camacho!
@Zalwelweer | 26-07-23 | 21:01:
Ik werd hier geconfronteerd met een ernstig kennishiaat en moest mij even snel inlezen. Mijn eerste indruk: we gaan ervoor! ;-)
@MickeyGouda | 26-07-23 | 21:05: Gesponsord door Pepsi. Komt helemaal goed haha.
Heeft de onterecht uit de serie geschreven Frank Underwood toch gewonnen.
Zou hij dat van de "slachtoffers" kunnen terugeisen?
Weg met dat laatste seizoen en dat ze maar eens een goede remake maken met Frank erin.
Claire mag uitgeschreven worden.
Go woke go broke, want House of Cards met vrouw in de hoofdrol was dramatisch slecht, echt dramatisch belachelijk slecht. Leedvermaak.
@Madame Poitiers | 26-07-23 | 16:55: De Engelse versie is sowieso stukken beter.
@Grijskijkert | 26-07-23 | 17:32: Dat dacht ik eerst ook (ik heb zelfs de DVDs), maar de 5 seizoenen met Spacey zijn echt geweldig goed.
Eigenlijk moet je het niet met elkaar vergelijken, dit is zo'n zeldzame remake waar de US versie prima overeind blijft.
Hij zou wel een goede acteur zij om epstein te spelen in een verfilming als The crown. Vond hem in seven ook wel goed.
Wat dacht je van: American Beauty??
@Willy | 26-07-23 | 16:51:
Ach ja American Beauty, gekeken als puber, toen was ik team pubers.
Nu ben ik een ouwe lul en ben ik team Spacey
@Willy | 26-07-23 | 16:51: hurly-burly en Glengary Glen Ross. Beide goede films over Amerika m.imdb.com/video/vi1890189593/?playli...
@p geniale cast ook!
Godver, dus dat laatste kutseizoen van House of cards was volledig onnodig.
Heb het laatste seizoen wegens het ontslag Kevin Spacey nog geeneens meer bekeken. Maar ik vertrouw uw oordeel in deze!
Er wordt meer kwaad gedaan met metoo beschuldigingen dan met het werkelijke metoo. In de jaren dat er zogenaamd metoo is, is bijna niemand als schuldige aangewezen. En waarom duurt die Marco Borsato uitspraak zo lang? Dat is bijna nog erger dan de aantijgingen om iemand zo lang aan de schandpaal te laten nagelen zonder tot een uitspraak te komen.
Thijs R. gemist?
Free Ali B!
Neeeh, lamaar zitten. Niemand die hem mist, toch ?
Wel een beetje vadsig geworden, die Kevin
Usual Suspects was tamelijk briljant ja. VooraL koffiemok die ompleurde bij die rechercheur toen hij het verhaal van "Keyser Soze" doorkreeg.
Zo voelde de rechter zich denk ik ook toen Spacey net de rechtzaal verlaten had
Tijd voor wat tegenactie, Smaad en schadezaken tegen de claimanten en deugers bij de studio's die barbertje meteen lieten hangen.
Zul je zien, wordt straks die Donald T. ook nog vrijgesproken.
@Montgomery Burns | 26-07-23 | 16:39: Dat trekt Berbaar niet.
@Montgomery Burns | 26-07-23 | 16:39: LOL!
Hij heeft alvast een fijnere verjaardag dan Thijs Römer!
Maar Thijs is dan ook bepaald geen thespian.
Dus hij is onschuldig?
inderdaad, het was een zwakke zaak. Bewijs is wel vereist en duidelijk dat de klagers vooral op een uurtje roem uit waren.
“Vrijgesproken van alle beschuldigingen”
Zeg het zelf maar.
Die is door de mangel gehaald zeg. Zonde.
Jammer dat Ricky Gervais de Golden Globes niet meer wil hosten, deze mensen hebben het zo hard nodig.
Mooi, zeg Netflix, doe ff het laatste seizoen van House of Cards over met een fatsoenlijk einde.
Dat was idd een onwaardig einde van eenvgeweldige serie.
Eensch. Ik heb hem niet eens af kunnen kijken zo slecht.
Absolute schande was dat.
Wellicht een prequel?
@JWZ_JMK | 26-07-23 | 16:29: MeToo! Ik ben gestopt na de 2e aflevering van het laatste seizoen.
Belachelijke actie van Netflix. Was een geweldige serie en op basis van wat vage beschuldigingen meteen de serie uitgeschreven. Heb het laatste seizoen nog geen eens meer bekeken.
Ah! Dus nu kan ik het gerust weer één van m’n favo acteurs noemen.
Usual Suspects is idd één vd beste fillums.
Vergeet American Beauty niet, ook klasse.
Se7en!
Kon je maar eerst de laatste 5 minuten vergeten.
REAGEER OOK