Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SPANNEND OVERLEG. Opnieuw laatste kans op definitief voorlopig landbouwakkoord

Daar zijn ze weer

Social

Nou mensen daar gaan we dan. Het is vandaag D-day, maar dan niet dat Europa bevrijd moet worden van de nazi's, maar Nederland, op sommige plekken, van de stikstof, van sommige uitstoters, namelijk de boeren. De vorige keer dat het D-Day was (voor de stikstof dan, de vorige keer echt D-Day was iets meer dan 79 jaar geleden) moest Mark Rutte worden ingevlogen en werd het alsnog niets. Deze keer is de MinPres aan het debatteren over ons oorlogsverleden in Indonesië dus dat kan op zich nog wel een keertje worden uitgesteld. Nu maar hopen dat zijn Saab niet weer wordt ondergescheten

UPDATE - Impasse!

Social

Reaguursels

Inloggen

Helaas voor onze overheid staat eigendomsrecht heel duidelijk in de grondwet. Gedwongen onteigening kan alleen in bepaalde uitzonderlijke situaties, die hier niet van toepassing zijn. Als overheid en boeren het niet eens worden over de prijs dan moet de de overheid op zoek naar een andere oplossing, bijvoorbeeld tegen de EU zeggen dat het niet lukt. (verreweg de eenvoudigste oplossing, als zelfs Italië nog in de EU en euro zet zal niemand Nederland er uit zetten, alleen al omdat EU ambtenaren een enorm pensioengat hebben en Italië dat echt niet gaat aanvullen.

W_F | 14-06-23 | 20:26

Wie springt er straks uit de taart? Mark

KlaagGraag | 14-06-23 | 19:33

Plan Rutte met Nederland. Van Saab naar Schwaab...

Tiktak Theo | 14-06-23 | 17:55

Over zo'n beetje iedere beroeps- en bevolkingsgroep neemt de overheid besluiten, maar de boeren slagen er al dertig jaar in de boel te traineren. Knap voor een sector die verantwoordelijk is voor maar liefst 6,4% van ons BNP. Sectoren als vervoer en zorg, goed voor respectievelijk 12 en 9% van het BNP, worden nauwelijks betrokken bij besluitvorming. Kortom gewoon de broodnodige regelgeving instellen en goed handhaven, zonder allerlei overleggen. Boeren mogen gewoon stemmen net als iedereen, en daarmee hebben ze al meer dan genoeg invloed op het beleid.

Bebopalula | 14-06-23 | 15:46 | 5

U eet niets?

Deflatiemonster | 14-06-23 | 18:02

@Deflatiemonster | 14-06-23 | 18:02:
De propagandamachine van mediabedrijf BBB mist haar uitwerking niet, zie ik. Het debiele frame Zonder Boeren Geen Eten wordt klakkeloos herhaald. Enig idee van hoeveel eerlijke, hardwerkende boeren in de afgelopen decennia het bedrijf kapotgemaakt is door opschalende "collega's" gesteund door Rabobank. Campina en LTO?

Bebopalula | 14-06-23 | 22:00

@Joyce | 14-06-23 | 16:50: Het Bruto Nationaal Product bestaat niet slechts uit productie van goederen, maar ook van diensten. Een accountant of beleggingsadviseur produceert evenmin goederen als een hersenchirurg of podotherapeut, maar hun bijdrage aan het BNP door hun dienstverlening is aanzienlijk - evenals hun salaris.

Bebopalula | 14-06-23 | 22:04
▼ 2 antwoorden verborgen

"Het landbouwakkoord is niet geklapt"

Baron van Baesweiler | 14-06-23 | 15:45 | 1

Inderdaad, het is niet getekend, het is geen akkoord. An offer you can't refuse , met het mes op de keel, een onbetrouwbare overheid.

KlaagGraag | 14-06-23 | 19:35

Team Boer.

Ondertussen op joop: bosbranden Canada; kan de natuur zich überhaupt nog herstellen? Een simpel 'ja' dus. Zelfs een kwestie van maanden.

vladimirows | 14-06-23 | 15:17 | 2

Ik ben ook voor de boeren, maar een stuk bos is niet even met een paar maanden hersteld. Denk maar aan jaren. Met regelmatigere en grotere branden speel je met een beetje mazzel elk jaar quitte. Het een heeft ook niet met het ander te maken verder.

Boerhoektvrouw | 14-06-23 | 16:17

In Duitsland brandt wederom hetzelfde bos op een defensieterrein, 4 jaar later.

In de jaren tachtig van de vorige eeuw waren er geen Duitse bossen, zure regen had alles kaput gemacht.

KlaagGraag | 14-06-23 | 19:37

Dit is eigenlijk best triest. We gaan hard ingrijpen in onze voedselvoorziening wat er ook uitkomt.
Prijzen zullen omhoog gaan ook van zuivel en ze zijn hier al erg hoog.
Zal een verslechtering levenskwaliteit hebben voor heel veel mensen en misschien ook wel meer zieken.

Alexander | 14-06-23 | 14:53 | 4

@zeeman73 | 14-06-23 | 15:25:
Zeeman ?????
Is je boot al gesloopt.... want molens
Vis wordt steeds duurder en de aanvoer uit NL wordt vervangen door vis uit verre landen.
Giftig gevoerde vis uit ZO Azie en doorgekweekte zalm uit Scandinavië.

Bolhoed | 14-06-23 | 17:14

@zeeman73 | 14-06-23 | 15:25: Naief. Er is onvoldoende controle op import en die zal onder prijsdruk toenemen. Het vervuilingsprobleem wordt slechts verplaatst.

Deflatiemonster | 14-06-23 | 18:03

Nou ja, hard ingrijpen... De overheid gaat boeren vragen of ze a.u.b. hun vergunning willen inleveren. Met de huidige grondwet heeft de overheid niet echt een middel om boeren te dwingen. Zelfs als de overheid zo veel gaat bieden dat doorgaan een financieel erg slechte keuze zou zijn dan zullen veel boeren er voor keizen om toch door te gaan, je moet per slot wat te doen hebben.

W_F | 14-06-23 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

En ze zijn al weer naar huis.

Producent | 14-06-23 | 14:09

Akkoord? Er komt gewoon een dictaat: of 80% minder uitstoot realiseren (geen gewas groeit zonder mest) of verkassen naar nergens of zogenaamde 120% aanpakken. Maar in werkelijkheid is dat bedrag alleen maar de bouw van een bedrijf en niet eens de rest nog?.... Is geen 120% dus! Dat LTO moet er voor de agrariërs zijn, niet voor deze regering! Hopelijk zeggen ze glashard nee! Sowieso is het dom op een postzegelland zo strikt te zijn terwijl groot deel van de rest van de wereld er niets aan doet. Zinloos!

Jan, Leiden | 14-06-23 | 13:42 | 1

Of geen van tweeën. De regelingen van de overheid zijn allemaal vrijwillig. Denk je dat dit is omdat de overheid de boeren zo aardig vindt? Het is omdat het wettelijk alleen vrijwillig kan.

W_F | 14-06-23 | 20:33

Bijna on topic.

Gelderland gaat in in ieder geval voor de wielen van van der Wal liggen.

nos.nl/teletekst#111

NLgaatnaardeklote | 14-06-23 | 13:28 | 4

@Jansen63 | 14-06-23 | 13:37: Dat kunnen we niet alleen hier uit opmaken. Dat was voor de zogenaamde stikstofcrisis ook al zo.

Peerkeoud | 14-06-23 | 14:33

Al jaren is D66 het grootste probleem.

Het brein erachter | 14-06-23 | 14:35

@Jansen63 | 14-06-23 | 13:37: D66 geeft al tijden aan dat zij er alles aan zullen doen om oplossingen te frustreren en te saboteren. Je hoeft dus niets te concluderen, want dat feit geeft D66 zelf al volmondig toe.

Grachus | 14-06-23 | 15:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop dat ze geen akkoord sluiten. Iedereen kan wel bedenken dat het om de grond gaat. En ja dat beetje infrastructuur wat er al is kan uitgebreidt worden. Kom je na tien jaar erachter dat je boerenland inmiddels Lelystad 3.0 is.

Zalwelweer | 14-06-23 | 13:21 | 1

De boeren zijn zelfstandige bedrijven. Na een akkoord met de LTO moet de overheid nog steeds onderhandelen met elk van de boeren bedrijven.

W_F | 14-06-23 | 20:36

Mijn boerenkiel hangt weer aan m’n fiets.

zwarte_weduwe | 14-06-23 | 13:20

Volledige steun voor de boeren! Opzouten met dit kabinet.

De mooie man | 14-06-23 | 13:15

We hebben een regering die wetten naar believen negeert of in haar voordeel aanpast, desnoods met terugwerkende kracht, regels oplegt en verandert waar je bijstaat, liegt en informatie achterhoudt.
En daar sluit je dan een akkoord mee?
Welke zekerheid denken de boeren te kunnen ontlenen aan een akkoord met zo'n tegenpartij?

Schmalz | 14-06-23 | 12:59 | 2

Daarom hierbij een waarschuwing voor onze boeren: youtu.be/zw-5Syqmg4g

Here's Freddy | 14-06-23 | 13:07

De overheid heeft een akkoord nodig omdat onze grondwet aan de kant van de boeren staat, en er in de regering geen 2/3 meerderheid is om hiervoor uitzonderingen te maken in het eigendomsrecht. De overheid heeft haast, de boeren hebben geen enkele reden om haast te maken.

W_F | 14-06-23 | 20:40

Zit net in mijn kristallen bol naar de toekomst te kijken. 2033 rutte zeven: Het landbouwakkoord is nu bijna klaar voor de overgebleven 60 boeren die er nog zijn.. Rutte zegt nog eens heftig gas te gaan geven bij de toeslag affaire, het is moeilijk omdat er al veel ouders aan ouderdom gestorven zijn. In Groningen zijn alle gebouwen na de grote aardbeving in 2028 , richter schaal 8 verwoest, maar plannen voor de opbouw liggen al jaren klaar. Nadat in ter Apel alle bewoners in 2027 zijn uitgekocht, leven er nu 1,1 miljoen asielzoeker verspreidt in het dorp, voedsel wordt met een helikopter afgeworpen. Rutte zegt er wat aan te gaan doen. Ga morgen een andere bol kopen, deze is stuk hoop ik.

jan huppeldepup | 14-06-23 | 12:35 | 1

Valt wel mee met die bol, die is niet stuk hoor. U moet alleen even de tijdsweergave even nakijken. Uw bol zit een jaar of twee te ver in de toekomst met zijn projectie.

Verbandmeester | 14-06-23 | 14:20

Alsof de Conferentie van Jalta gaande is in plaats van onderhandelingen over een papieren probleem.

JJMS | 14-06-23 | 12:35

Grote dag voor ̶N̶A̶T̶U̶U̶R̶ Eric van der Zoveelmogelijkburgers.
Boeren zouden een garantie moeten eisen dat hun door het rijk aangekochte grond naar natuur gaat en niet als bouwgrond doorverkocht gaat worden.
Eens zien of het D66/Den Haag om natuur te doen is.
Proost Johan Remkes!

Ruimedenker | 14-06-23 | 12:02 | 8

Hier zit wel de crux. Het zou de status van buffer moeten krijgen. Geen natuurgebied, geen bouwterrein.

B.agger | 14-06-23 | 12:38

Beter nog: die grond gewoon verpachten, zodat ze wel het eigendom houden en kunnen ingrijpen als het geen natuur wordt.

ReyNemaattori | 14-06-23 | 12:46

Verkopen aan Natuurmonumenten.

zwarte_weduwe | 14-06-23 | 13:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Onvoorwaardelijke steun voor de boeren. Niet tekenen, actie voeren en land op slot. Laat men maar andere probleempjes verzinnen dan stikstof.

Zoelense Hobbyboer | 14-06-23 | 11:59 | 4

Ook mijn visie.

ZZP-er | 14-06-23 | 12:03

Waarom onvoorwaardelijk? Drie kwart van het land is groen gegrasfalteerd voor boeren industrie (uitkoop miljonairs), die drie kwart weer exporteert, waar wij letterlijk met de shit blijven zitten. Van mij mag het groene hart wel wat natuurlijker.

achterdedom | 14-06-23 | 12:17
▼ 1 antwoord verborgen

Het is belangrijk dat we de landbouw afbouwen zodat we meer kunnen importeren uit landen waar standaarden lager liggen.

drs. Levi Samsonov | 14-06-23 | 11:59 | 2

Is ook veel gezonder voedsel, toch?

ChalinaRosa | 14-06-23 | 12:26

Kabinet vindt het ook leuk om te kijken naar druppels die op een gloeiende plaat dansen (Leidenfrost) en daar grof geld voor te betalen. De belastingbetaler betaalt toch wel.

TurpinDick | 14-06-23 | 11:54

Als je een probleem wilt oplossen dan is het handig om te bepalen wat het probleem precies is. Ik bedoel het echte probleem, niet de afgeleiden daarvan.
Dat echte, onderliggende probleem is niet de stikstof, dat zijn niet de boeren maar dat is de aanwijzing van honderden versnipperde natuurgebieden en gebiedjes, als Natura 2000 gebieden.
Dat is het echte probleem.
En natuurlijk ook de dwaas die dat heeft bedacht.

ZZP-er | 14-06-23 | 11:52 | 1

Beste is alle restjes natuur opruimen. Grootste deel is toch al in naam van de staat kapotgemaakt. Wie herinnert zich de nl heidemaafschappij? Die met dwangarbeid honderdduizenden hectaren natuur heeft vernietigd. Lang leve de nl staat, de echte vijand van de nl natuur.

ffnietnu | 14-06-23 | 15:22

hup boeren, geen duimbreed toegeven

PietZwart | 14-06-23 | 11:47

Groundhog day!

P-unit | 14-06-23 | 11:47 | 1

Needlenose Ned, Ned the Head. Eh? Eh?
*lucht bokst*

Kouwe Kees | 14-06-23 | 11:59

"Nu maar hopen dat zijn Saab niet weer wordt ondergescheten."

Het grootste stuk stront zit erin.

keistad | 14-06-23 | 11:44 | 2

Haha

Wattman | 14-06-23 | 12:22

Beter in de saab dan in het profiel van je schoenzool

sgaapje | 14-06-23 | 12:36

Ik voorspel dat het overleg geen akkoord gaat opleveren. De meningen en belangen zijn onverenigbaar. Glas, plas, was

Dutch_Viscount | 14-06-23 | 11:44 | 2

Ik hoop het zelfs, nadeel is dat dan die Adema het via wetten gaat opleggen in opdracht van Rutte. Dan voorspel ik demonstraties die ze hier nog nooit gezien hebben.
Team boeren.

NLgaatnaardeklote | 14-06-23 | 11:54

Als ik een beslissing moet nemen over een auto dan luister ik naar de garage, over verbouwingen luister ik naar een aannemer, over de belasting naar mijn accountant, over computers naar de IT'er. Op die manier zou de politiek naar de boeren moeten luisteren, en dan ook serieus luisteren. Niet zoals het kabinet met vingers in de oren.

TurpinDick | 14-06-23 | 11:42 | 4

@Conan de Rabarber | 14-06-23 | 11:57: Ze vergeten een ding: we hebben hier een democratie en bij de volgende verkiezingen zijn ze allemaal weggevaagd

Janlul | 14-06-23 | 12:10

@Conan de Rabarber | 14-06-23 | 11:57: Helemaal mee eens.

ChalinaRosa | 14-06-23 | 12:28

Amen.

Zalwelweer | 14-06-23 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop dat die Saab een keer onder een stoomwals komt. De Saab hè..

Conan de Rabarber | 14-06-23 | 11:42 | 1

Ook goed voor het milieu kan er een 2de hands twizy voor in de plaats lekker groen ook.

Toedels | 14-06-23 | 13:41

Bizar hoe half Nederland gebrainwashed is, en praat over stikstof alsof het een soort radioactief vergif zou zijn.

Zeurders | 14-06-23 | 11:42 | 1

en het gaat niet eens om stikstof an sich, het gaat om stikstofverbindingen. Maar dat is al helemaal te ingewikkeld voor het merendeel van de Nederlanders, ministers incluis.

TurpinDick | 14-06-23 | 11:44

Nederland heeft geen oorlogsverleden. Niet meer. Dat hebben we allang afgekocht in de loop der decennia.

Sans Comique | 14-06-23 | 11:41 | 1

Dat oorlogsverleden zijn we nu weer aan het opbouwen

Janlul | 14-06-23 | 11:43

Heeft Mark van den Oever al gedreigd het land op te blazen als er niet gebeurt wat hij wil? Ik sta achter de boeren maar die van den Oever moesten ze opsluiten.

zwellevertje | 14-06-23 | 11:39

NIET TEKENEN! IK HERHAAL: NIET TEKENEN!

Janlul | 14-06-23 | 11:39

Die rot boeren zitten Rutte & Kaag in de weg richting hun top baan in Europa.

McCain | 14-06-23 | 11:38

Is het handig om een landbouw dusdanig in te krimpen op het moment dat er wereldwijd een voedsel te kort aan het ontstaan is? We zijn op een na grootste exporteurs. En dat allemaal voor een paar stukjes natuur?

zoalsikhetzeg | 14-06-23 | 11:36 | 3

Ja, dat is zeker handig, want dan onstaat er meer vraag naar meelwormen, sprinkhanen en geprint voedsel, dat, toevallig, verkrijgbaar zal zijn bij de Nederlandse HoofdFoodHubFiliaalKantoor. Maar misschien zit mijn alhoedje wat te strak...

Rest In Privacy | 14-06-23 | 11:42

Meelwormen genoeg hoor.

NLgaatnaardeklote | 14-06-23 | 11:43

Nee, voor bouwgrond.

ChalinaRosa | 14-06-23 | 12:29

Leuk voor die boeren dat ze ook eens bij de elite op de thee mogen.
Wel de klomp'n uittrekken en naast de mat buiten zetten.

funda | 14-06-23 | 11:30 | 1

Dan kunnen ze ook niet breek'n.

Rest In Privacy | 14-06-23 | 11:32

Volgens mij hebben we veel meer boeren nodig. Kleinschalig en minder hysterisch bouweren.

kleybeuker | 14-06-23 | 11:30 | 1

En in het politieke circuit is veel potentiele mest aanwezig, zo kan het nog klimaatneutraal ook.

funda | 14-06-23 | 11:32

Ons oorlogsverleden in Indonesië:
- Iedere Nederlander die in dienst was van de koloniale overheid en in een jappenkamp belande kreeg zijn salaris wel doorbetaald maar niet uitbetaald. Na de oorlog werd doodleuk gezegd dat ze dat maar bij de Indonesische regering moesten gaan halen. Die waren er nu voor verantwoordelijk. Nederland heeft die ereschuld pas betaald na 70 jaar toen er nauwelijks nog overlevende waren.
- De Indonesiërs die voor Nederland werkten en hun leven vreesden na de onafhankelijkheid van Indonesië werden aan boord van het schip ontslagen en mochten bij aankomst in Nederland jarenlang niet werken en werden opgevangen in kampen die kort daarvoor nog door de Duitsers werden gebruikt. Nederland beloofde zich in te zitten voor een onafhankelijke republiek Molukken zodat ze daar naartoe konden terugkeren, wat ze dus nooit deden.
- Direct naar de oorlog zond Nederland jonge dienstplichtigen en NSB'er naar Indonesië om het land opnieuw te bezetten. Dat was alleen geen oorlog maar politionele acties (zou Poetin het daar van hebben afgekeken?).
De Verenigde Naties wilde echter dat geen enkel land een ander land zou mogen bezetten en eiste dat de oude kolonisators hun kolonies zouden opgeven. Pas toen ze dreigden dat Nederland geen Marshall hulp meer zou krijgen voor de wederopbouw gaf Nederland toe en erkende ze de onafhankelijkheid van Indonesië. Maar wel met veel tegenzin.
#Rutte zou dit moeten weten, die is net als Wilders van Indische afkomst.

Osdorpertje | 14-06-23 | 11:26 | 5

@wapster | 14-06-23 | 11:28: Wat get over it? Mijn inmiddels overleden vader heeft daar mogen vechten ik eis herstelbetalingen, ja meervoud ook nog van Korea.

NLgaatnaardeklote | 14-06-23 | 11:34

Ik vermoed dat u wilt aantonen (voor diegene die het nog steeds niet doorzien) dat de Nederlandse Regering altijd al door en door onbetrouwbaar gebleken is.

Dutch_Viscount | 14-06-23 | 11:41

@NLgaatnaardeklote | 14-06-23 | 11:34: mijn vader werkte bij een boer in het ruhrgebied en moest naar de steden om lijken te ruimen na bombardementen in WO II daar heeft ie nog jaren last van gehad mag ik ff vangen?

Toedels | 14-06-23 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan dit land uit de droom helpen, dacht U nu werkelijk dat een 2% CU-minister(-loopjongen) in het naoorlogse landbouwverhaal ook maar iets kan regelen???? Zaakje klapt 100% vandaag want de nieuwe papiertjes uit de EU (Samson-activist) vallen dagelijks binnen op de Haagse deurmat. De politiek kan onwelgevallige mannetjes(Omtzigt) buiten de macht houden maar de agrarische sector laat zich niet meer naar de slachtbank leiden, never.
En geloof nu maar niet dat er ooit nog 1 politiekogel richting een boerpuber geschoten wordt. Nederland gaat zich resetten, zonder Rutte.

hagelkruis | 14-06-23 | 11:25 | 3

Ik help het u hopen.

ChalinaRosa | 14-06-23 | 11:30
-weggejorist-
Rest In Privacy | 14-06-23 | 11:31

Met de smerige achterdeurtjes in het akkoord opgenomen dat er maar 2,8 koeien per hectare meer mogen worden gehouden. Naast al het stikstof-gezeik, dus nog een veel grotere krimp. Laat maar flink klappen en een echte boeren- en burgersopstand ontstaan. Rutte/Kaag, het is niets meer dan kwaadaardig tuig.

Jansen63 | 14-06-23 | 11:51

De Natuur Nazi’s!

Rene strijland260746 | 14-06-23 | 11:24 | 1

Laat het Poetin niet horen want dan valt hij ook hier binnen

Dutch_Viscount | 14-06-23 | 11:46

De overheid verneukt alles incl. de landbouw. Nergens anders zulke "problemen" met stikstof.

Je begint bijna de wappies te geloven met hun WEF retoriek.

Fedde71 | 14-06-23 | 11:20 | 2

U kunt ook gewoon kijken op de site van het WEF.

Bartje01 | 14-06-23 | 11:24

Ik geloof het al.

ChalinaRosa | 14-06-23 | 11:30

met nakende zomerreces wordt het al gauw weer herfst wanneer NS treinen niet kunnen rijden door vallende herfstblaadjes . Op naar de volgende verkiezingen

HetOorAakel | 14-06-23 | 11:19 | 1

Daarom zouden alle bomen in een straal van 100KM rond de spoorwegen gekapt moeten worden.

Rest In Privacy | 14-06-23 | 11:28

Daar gaan we weer:
-Er woedt een verwoestende oorlog in Oost-Europa;
-We komen 500.000 huizen tekort;
-En Europa worstelt met een immense asielcrisis

> maar toch moeten we het hebben over de uitkoop van 3000 zwaar vervuilende piekbelasters (varkens- & kippenhouders) waarvoor de belastingbetaler miljarden mag ophoesten.

Hup BBB!

theo-is-dood | 14-06-23 | 11:16 | 3

“We” zijn vooral druk met ons in bochten wringen voor Indonesische en Surinaamse geldeisers, Groningse geldeisers, toeslagenoudergeldeisers, Tunesische geldeisers, EU-geldeisers, Oekraïense geldseisers (goede zaak) en het in bedwang houden van asiel-geldeisers. Het landbouwakkoord en stikstofdossier is slechts een vervelende luis in de pels.

_pacman_ | 14-06-23 | 11:21

Precies het enige wat je hoeft te doen om de klimaat problematiek op te lossen is half liegen en er bakken met publiek geld tegen aan te smijten.
Kijk maar een topic of wat terug hoe goed het gaat met electriciteits infra ook een tak die stijf staat van subsidies, maar NIET levert

deathchant | 14-06-23 | 12:27

We moeten helemaal niks Theo.

JJMS | 14-06-23 | 12:37

Fijn dat onze ministers kletsen over dingen die 70 jaar geleden zijn gebeurd. Ze zouden het eens over huidige problemen hebben! Het idee alleen al. Ha! Gaaf land.

UnderTheDevil | 14-06-23 | 11:16

Over Indonesië gesproken: is het niet opvallend dat de Indonesiërs het best op prijs stellen als Nederland excuses maakt voor het koloniale verleden, maar zelden beginnen te zeuren over herstelbetalingen, terwijl ons vanuit Suriname één permanente jammerklacht over herstelbetalingen tegemoet klinkt?

MAD1950 | 14-06-23 | 11:15 | 1

Indonesië lacht om dit poeplandje.

kleybeuker | 14-06-23 | 11:27

Piet. Er bestaan dus gewoon nog steeds mensen die Piet heten. Oké. Dat is wel nieuws hoor! Je zou maar Piet Zwart heten. Dan mag je niet meer. Nee, maar even serieus, is het niet gewoon tijd om onze stikstofnorm gelijk te schakelen met Duitsland en België? Want wij krijgen een gedeelte van hun stikstofdepositie er namelijk ook gratis en voor niets bij, afhankelijk van hoe de wind staat, dus dan is het misschien handig dat je dan dezelfde waarden hanteert. Anders blijft het toch een beetje emmertjes water naar de zee brengen. Als jij tussen twee buren woont die allebei hun vuilcontainer vol pleuren, en daarna jouw bak gebruiken, en jij hebt een veel kleinere vuilcontainer.. Nou ja, laat maar. Jullie weten het vast beter.

VBO_B_Niveau | 14-06-23 | 11:14 | 9

Ik heet ook pete.

bitterpete | 14-06-23 | 11:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Villa Ockenburgh (1654) is een prachtige ontmoetingsplek voor iedereen. Jong én iets minder jong. Het is een tweede thuis waar verantwoord, lekker eten hand in hand gaat met gezelligheid en inclusiviteit. Een plek waar de tijd genomen wordt om samen te zijn, dingen te ondernemen en te genieten.
villaockenburgh.nl/

Samen zijn
Is samen lachen, samen huilen
Leven door dichtbij elkaar te zijn
Samen zijn

Duwbak_Linda | 14-06-23 | 11:09 | 8

@_pacman_ | 14-06-23 | 11:15: Klimaatneutrale kropsla. Geserveerd met een goed glas tranen van moeder Aarde.

Duwbak_Linda | 14-06-23 | 11:17

@_pacman_ | 14-06-23 | 11:15: absoluut niet, waarschijnlijk prachtig vlees en heerlijke vis,, maar allemaal "duurzaam". En wat "duurzaam" dan betekent... sja, dat mag ieder voor zich invullen denk ik.

John McClane | 14-06-23 | 11:18

Een tweede thuis? Hm.
*verhuiswagen bellen doet*

Kouwe Kees | 14-06-23 | 11:55
▼ 5 antwoorden verborgen

D-Day voor stikstof zou eigenlijk N-Day moeten heten.

TurpinDick | 14-06-23 | 11:09

"Uitstootnazi's zijn ook nazi's".
Was getekend, Jesse Klaver, Esther Ouwehond en Tjeerd de Groot.

Graaisnaaiert | 14-06-23 | 11:09

Moeten vast nóg een paar miljarden naar de rijkste beroepsgroep van Nederland.

wapster | 14-06-23 | 11:07 | 7

De politici?

funda | 14-06-23 | 11:39

@theo-is-dood | 14-06-23 | 11:18: Als je land en bezittingen mee rekent op papier ja. Ze hebben alleen gemiddelt een schuld van 850.000 euro per persoon. bijv. een melkveehouder verdient ongeveer 35.000 tot 65.000 euro per jaar, Zonder subsidie zouden ze allemaal failliet gaan.

Clint Hardwood | 14-06-23 | 11:44

@theo-is-dood | 14-06-23 | 11:18:
Grappig dat u altijd de klimaat toestanden met de boeren wil verdedigen met louter financieel geleuter. En dan nog cherry picking ook . De helft van de vervuilers van Nederland , betaald ook niks , brievenbusbedrijven. Of krijgen via publiek geld de productie van een windpark nagenoeg kado.
Daar hoor ik u nooit over , electrische rijders idem, producenten van zonnepanelen en windmolens idem.
We verbrassen miljarden met greenwashing, en wijzen naar de boer.
Ga eens naar buiten man!

deathchant | 14-06-23 | 12:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederland, het minuscule stipje op de wereldkaart, gaat de wereld redden van de ondergang!

laurentius | 14-06-23 | 11:02 | 4

Kom op Robin, in de klimaatmobiel!

VBO_B_Niveau | 14-06-23 | 11:35

Daar gaat het helemaal niet over.

ChalinaRosa | 14-06-23 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Geen landbouwakkoord, geen natuurherstelwet, geen herziening van IB-stelsel maar ‘gelukkig’ wel een migratiedeal waardoor we nog meer zielige negers krijgen maar er nu voor betalen aan Tunesië en een Pensioenwet waarmee uw aanspraken ernstig zijn uitgehold.

_pacman_ | 14-06-23 | 11:02 | 4

Jullie wilden zelf die nieuwe pensioenwet. Omdat de pensionado’s zielig waren. Omdat door een lage en voorzichtige rekenrente niet werd geïndexeerd.

> You can't have your cake and eat it (too)<

theo-is-dood | 14-06-23 | 11:22

@theo-is-dood | 14-06-23 | 11:22: iedereen die zich een heel klein beetje heeft ingelezen in die wet weet dat het een gedrocht is, de invoering een peperduur fiasco wordt en iedereen tussen de 35-55 jaar sowieso een oor aangenaaid wordt. En nog maar eens: niet indexeren raakt met name jongere deelnemers aan een pensioenregeling, alleen voelen ouderen de beperkte pijn direct omdat ze al gepensioneerd zijn.

_pacman_ | 14-06-23 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland