Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Steven Crowder reageert. Dreigt "mental health history" van zijn vrouw te openbaren

All class

Wegens talloze mailtjes aan meeramerikaansnichenieuwsop@geenstijl.nl kunnen we niet om deze follow-up heen. En jullie hebben natuurlijk ook gewoon gelijk. Als een van de richting-bepalende mediapersoonlijkheden uit het land waaruit Europa elk discourse importeert die niet ophoudt over 'conservatieve familiewaarden', het belang van het kerngezin en een nauwverholen nostalgie naar de jaren 50, dan is het inderdaad het vermelden waard als ook dat onderaan de streep gewoon een giftige charlatan blijkt.

[Sowieso bestaat Westers conservatisme helemaal niet. Het is gewoon een neurotische ontkenning van hoe doordrenkt van de moderniteit we hier nu eenmaal zijn - en dat is niet erg.]

Maar goed, gisteren verscheen dus de onderstaande video van Steven Crowders emotionele mishandeling van zijn destijds hoogzwangere vrouw. En vandaag reageert hij met de bovenstaande video en het onderstaande persbericht. We lezen o.a.: "Due to recent misleadingly edited [LUL NIET, red.] leaks to the tabloid press, without context (...) well, if not privacy, the next best option is truth. And so today, I have filed a motion to officially unseal all files as they relate to the matter of legal record. Finances, relevant medical records including mental health history (...)."

Pure klasse. Maar goed, nu zijn er twee opties waarbij de waarheid mogelijk (maar niet perse en in dit geval zelfs waarschijnlijk niet) in het midden ligt. Óf echtgenoot Hilary Crowder heeft een uitvoerige therapie-geschiedenis ómdat ze emotioneel mishandeld werd door Steven. Óf ze was zelf altijd al een casus, was zij juist degene die het huwelijk onmogelijk maakte, en gedraagt zich in de onderstaande video opzettelijk op een manier waarin zij gunstig uit de verf komt - "I love you Steven, I'm committed to you" etc. - met de intentie om dit later tegen hem te gebruiken. Steven suggereert in feite het laatstgenoemde, maar beschouw ons vertrouwen in hem als vergaand aangetast.

"misleadingly edited" gast lul niet

"relevant medical records including mental health history"

Reaguursels

Inloggen

Fair enough. Laat ik het anders zeggen: ik vind dit soort artikelen Geenstijl onwaardig.

konjodebonjo | 29-04-23 | 17:46
-weggejorist-
konjodebonjo | 29-04-23 | 17:29

Welke optie het ook is, het is nog steeds een hufter met een podcast.

Duwbak_Linda | 29-04-23 | 16:46

Steven Crowder
Wie?
Oh een of andere cabaretier met een vermogen van ongeveer 20 miljoen dollar...
Vast aandacht...

Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 16:10

Filmpje valt wel tegen, niet eens een hoofd tussen de deur. Is dit wel echte liefde?

W_F | 29-04-23 | 15:41

Ik ben al een tijd afgehaakt, die hele online culture wars begon me op een gegeven moment te vervelen. Crowder, Shapiro en natuurlijk de in ongenade geraakte Yiannopoulos, memes, Kekistan, gamergate, het voelt allemaal een beetje gedateerd aan. Maar het was zo nu en dan best vermakelijk.

Tashtego | 29-04-23 | 14:37

Zag 'm al vroeg huichelachtig & oneerlijk doen. Laf wegduiken na een verzoek om een debat met Peter Hadfield/potholer54 over klimaat.
Toegegeven, zijn Change My Mind series was erg vermakelijk. Maar verder...

Klompz | 29-04-23 | 14:24 | 1

Verder gewoon een klootzak waarvan je over een paar maanden leest of ie wel of niet een rechtszaak wint rond die scheiding en dan cherry-pick je wat nieuwe video’s van hem.

Whmm | 29-04-23 | 14:28

Wat je overtuiging ook moge zijn: als je zo met de moeder van je pasgeboren kinderen omgaat, ben je gewoon een ontzettende lul. In sommige kringen ook wel bekend als een Alexander Pechtold.

Overigens associeer ik als liberaal het westerse conservatisme altijd met het feodalisme. Ik wijs er op dat in het verlengde van de Verlichting het liberalisme in de kern een klassenstrijd is. Dat maakt het conservatisme ten diepste reactionair. Bang zijn voor vrijheid en een eigen wil, die existentialische angst.

Hetkanverkeren | 29-04-23 | 14:18

Wie?

rifraf | 29-04-23 | 14:14

Spartacus heeft vroeger nog met Steven Crowder geknikkerd, wisten jullie dat?

Do-na-zi | 29-04-23 | 14:08

It's weird but many talking points of "the Crowder guys" are similar to..... youtu.be/lXFLh9EbPCI

Itastijl | 29-04-23 | 13:50

Is het hardnekkige gerucht waar dat Steven Crowder een Facebook-vriend is van Gordon?

Après toi | 29-04-23 | 13:43

Alleen de reacties gelezen en een glimlach resteert.

guldenmiddenweg | 29-04-23 | 13:43

Heeft Yvonne caldewijer oid hier al iets over gezegd? Of wordt dat weer een nieuw topic.

Stijl_Loos | 29-04-23 | 13:42

Er wordt aangegeven dat Europa elk discourse importeert uit de VS. Zit een kern van waarheid in en wat mij betreft dus ook best relevant. Maar dan nog hebben we niet zoveel aan roddelpraat van Youtube, 4chan of Reddit vanuit de VS vind ik.

Dit zogenaamd conservatieve internet groepje lijkt interessant voor mensen die in die bubble zitten, maar hou er rekening mee dat, dat wel is wat het is: een bubble. Soms een beetje een sekte zelfs.

Nou ja, dat was mijn goedbedoelde kritische noot, de vorige mocht niet, dus ik hou er hierna over op (ik zal wellicht ook geen keuze hebben). Ik hoef het immers niet te lezen.

Mckenna | 29-04-23 | 13:38

Een man gaat naar het gemeentehuis om het overlijden van zijn vrouw aan te geven.
Ambtenaar: "Naam?"
Hij: " De Haan"
Ambtenaar: "Geslacht?"
Hij: "Nee, verongelukt."

Plukkieplukkie | 29-04-23 | 13:36

Nu hap ik eens van de andere kant:
Westers conservatisme bestaat nog steeds, alleen niet onder mensjes die er de hele tijd over praten en hoe narcistischer de camera op het hoofd staat gericht hoe zieliger ze IRL zijn.
De grootste maagd uit je vrienden groep is diegene die de wildste verhalen heeft over hoe je een vrouw moet plezieren.

PaardenliefhebberVet | 29-04-23 | 13:33 | 1

Klopt zeker. Het is ook meer een politiek/maatschappelijke houding dan een ideologie (Heldering).

adhd-je | 29-04-23 | 13:49

Ik kende Steven Crowder wel! Hoe cool is dat? Iemand een handtekening?

At_Dawn_They_Sleep | 29-04-23 | 13:28 | 4

Mwah, toch al een jaar of wat.

At_Dawn_They_Sleep | 29-04-23 | 13:38

LOL!

At_Dawn_They_Sleep | 29-04-23 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

Wie of wat de neuk is Steven Crowder ?.

Dzjengis-Somebody | 29-04-23 | 13:27 | 3

Een rechts-conservatieve schreeuwlelijk die via YouTube zijn geloof verkondigd.

Red shirt | 29-04-23 | 13:47

Hij is ook een komiek, wat weer een pleonasme is met mijn vorige uitleg.

Red shirt | 29-04-23 | 13:48

@Red shirt | 29-04-23 | 13:47: Nog nooit gezien, die algoritmes van Youtube zijn best goed.

W_F | 29-04-23 | 15:44

Bij het vorige topic had 90% van de GS bezoekers al geen idee wie die was.
Gaan we nu dagelijkse updates krijgen over wie is dit eigenlijk?

RandyBiel | 29-04-23 | 13:25 | 2

Als ze er maar lang genoeg mee door blijven gaan wordt het vanzelf duidelijk wie het is.. Of het je interesseert is wat anders..

Friepeltje | 29-04-23 | 15:30

Ik heb jet vorig topic kennelijk gemist.

W_F | 29-04-23 | 15:45

Volgens de huisregels zou nu 94% van de reaguursels weggejorist moeten worden.

Wiezewalakristalix | 29-04-23 | 13:24 | 1

Het blijft beperkt tot die van mij, en die ging nota ene nog wel ergens over. Ik neem het als Gordon: even slikken en weer doorgaan.

_pacman_ | 29-04-23 | 14:18

Goed. Deze week dus een afspraak met een ex. Lunch met wijn. Na 40 jaar. Ze stuurde op Koningsdag meermaals een app dat ze stomdronken was. En een foto van haar vlinderplant. En dat ze naar bed ging. Ooit was ze zwanger.

Piet Karbiet | 29-04-23 | 13:21 | 6

Don't expect to find love in the same place you lost it! Maar ik geef toe; ik worstel er ook wel eens mee, sterkte!

Cunucu | 29-04-23 | 13:38

@Wiezewalakristalix | 29-04-23 | 13:25: Nee wees gerust. We hebben elkaar in de loop der tijd nog op de hoogte gehouden. Was zelfs op haar huwelijk 10 jaar geleden. Toen was ik lam.

Piet Karbiet | 29-04-23 | 13:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik weet niet wie Steven *checks notes* Crowder is (behalve blijkbaar een eersteklas kleingeschapen l*l de behanger).

Ik snap idd ook de nieuwswaarde niet.

En door.

Flapoor | 29-04-23 | 13:21

Tabloid press....
Op zich jammer dat dit mooie blog daar ook aspecten van heeft.

SterF... | 29-04-23 | 13:21 | 2

Nooit wat van glamora.ma meegekregen?

sjef-van-iekel | 29-04-23 | 13:38

Trouwens GS, wanneer fixen jullie nou eens die mediaspeler van jullie. Ik klik op het filmpje, maar moet echt minuten lang wachten om het te kunnen zien.

tjongerschans | 29-04-23 | 13:19 | 2

Duckduckgo is ook niet alles.

sjef-van-iekel | 29-04-23 | 13:38

Het geeft wel alle tijd om een reagursel te plaatsen voordat je het filmpje kijkt...

W_F | 29-04-23 | 16:10

Zijn dit de Barbie en Michael van de US van A?

Piet Politiek | 29-04-23 | 13:14

Wie is dit ???

VanderGeelen-Coppens | 29-04-23 | 13:14

Wtf is Steven Crowder en waarom zou ik kennis van zijn strapatsen (evenals @Spartacus blijkbaar) moeten nemen?
Wat is zijn relevantie mbt Nederlandse nieuwsgaring?

D-Fens_1963 | 29-04-23 | 13:10 | 1

Het is een bekende conservatief die een talkshowtje op Youtube doet, en die ook in Nederland redelijk bekeken wordt. Nu heeft 'ie blijkbaar bonje thuis, en zijn tegenstanders smullen daar uiteraard van.

Relevant? Mwah. Nog altijd interessanter dan Gordon.

Muxje | 29-04-23 | 13:22

Als een van de richting-bepalende mediapersoonlijkheden uit het land waaruit Europa elk discourse importeert...

Die importeur ben je dus zelf Spartacus. Waarom.. waarom?
Het irriteert me en ik ben niet de enige.

masahide | 29-04-23 | 13:09

Geen goed filmpje.
Hij heeft weinig respekt voor zijn hoog zwangere vrouw.
Als je zo benahdeld wordt door je partner als deze vrouw kom je daar ook niet mentaal gezond uit.
Hij loopt haar met woorden te poken en hij laat zich hierin geen grens stellen en vindt dat hij er minutenlang mee door mag gaan.
Verstandig dat ze weg is gegaan.

adhd-je | 29-04-23 | 13:08

Vrouwen zijn eigenlijk net als puppy's: soms zijn ze uitermate lief en schattig, soms schijten ze midden in de kamer.

Dan moet je ze helaas op hun kop slaan (niet te hard) met een opgerolde krant.

King of the Oneliner | 29-04-23 | 13:04 | 2

Daarin verschillen vrouwen niet van mannen hoor.

Papa Jones | 29-04-23 | 13:06

@Papa Jones | 29-04-23 | 13:06: LOL

King of the Oneliner | 29-04-23 | 13:08
-weggejorist-
hallevvezool | 29-04-23 | 13:01 | 1

Natuurlijk bestaat westers conservatisme. Het is niet hetzelfde als afwijzen van moderniteit. Verlicht conservatisme is het afwijzen van de maakbaarheidswaan van de 'progressieven', en van hun telkens weer oplaaiende neiging tot totalitarisme (1984).

J.P.Drapeau | 29-04-23 | 12:58 | 8

@Dan maar zo! | 29-04-23 | 13:22: Mooie analyse!

adhd-je | 29-04-23 | 13:52

@Red shirt | 29-04-23 | 13:25: ik zou nog is uitzoeken waar conservatisme nou voor staat.

adhd-je | 29-04-23 | 13:54

@Red shirt | 29-04-23 | 13:38: wat een onzin.

adhd-je | 29-04-23 | 13:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Boeiend verhaal. Not

pegaje | 29-04-23 | 12:56

Kan zeer goed dat het uitgedaagd is met de wetenschap van de meelopende camera. Maar dan nog zit het niet helemaal lekker tussen z'n oren.

Ervaringsdeskundige | 29-04-23 | 12:55 | 1

Hoi Lotgenoot. Nee, die agressie in zijn woorden... het intimiderende toontje....

Klinkt niet als iemand die snapt dat zijn woorden emotionele wonden kunnen maken. Of wellicht vindt hij dat die wonden mag maken bij zijn partner.
En ook niet iemand die vindt dat zijn hoogzwangere vrouw in goede conditie moet zijn om hun baby optimaal te laten groeien.
Heel wat red flags hier.

adhd-je | 29-04-23 | 13:14
-weggejorist-
_pacman_ | 29-04-23 | 12:55 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Wie zijn al die mensen?

einstein brain | 29-04-23 | 12:54

Steven heeft een leuk tegengeluid. De change my mind filmpjes zijn vermakend en ook nog informatief.

Het is iemand die een mening of idee goed kan verwoorden.

In dit filmpje heeft hij ruzie met zijn (zwangere?) vrouw. Die een andere getrouwde man 'ziet' ofzo? Dan zit hij er nog rustig bij vind ik.

sjef-van-iekel | 29-04-23 | 12:54

Er zijn nu twee opties, het interesseert me niks of het interesseert me niets.

Selassie | 29-04-23 | 12:51 | 3

Sommige artikeltjes zijn om te peilen denk ik. Ukraine leeft steeds minder. Nieuwe markten aanboren.

sjef-van-iekel | 29-04-23 | 12:56

Geen idee wie dit is. En waarom is het relevant voor GeenStijl?

Der_Duutser | 29-04-23 | 12:49 | 1

Komkommer tijd...

Kartelmaster2000 | 29-04-23 | 12:49

Misschin interessant in deze discussie:
"In de nieuwe studie is nóg een interessant (maar vervelend) feitje gevonden: de mannelijke chimpansees die zowel dominant als weinig gewetensvol zijn, gaat het beter af in het leven. “Ze hebben over het algemeen hogere dominantiescores”, legt onderzoeker Joseph Feldblum van Duke University uit aan Scientias.nl. “Dit is belangrijk omdat we eerder hebben aangetoond dat mannetjes die de hoogste rang bereiken een onevenredig groot deel van de nakomelingen voortbrengen. Zoals we in de studie schrijven, strijden mannelijke chimpansees om toegang tot vrouwtjes om te paren en dominantie is een belangrijk middel voor reproductief succes. Ten tweede ontdekten we ook dat mannetjes met een hoge dominantie (maar niet die met een lage consciëntieusheid) meer kans hadden om nakomelingen te verwekken. Dit alles was na rekening te hebben gehouden met andere mogelijk factoren.” De conclusie van Feldblum is dan ook: “De persoonlijkheid maakt uit.”
scientias.nl/als-het-zo-lonend-is-om-...

cugel | 29-04-23 | 12:47 | 4

@Mckenna | 29-04-23 | 13:10: exact. Samenlevingen waar geweten er bijna is uitgefokt zullen waarschijnlijk snel naar de klote gaan.

BobDobalina | 29-04-23 | 13:19

@BobDobalina | 29-04-23 | 13:19:
Ik weet niet hoe snel de genetische veranderingen gaan, maar epigenetisch kan er gereageerd worden op dingen die je in dit leven zijn overkomen en dat kan soms een aantal generaties doorwerken.
Ik zie meer in culturele veranderingen. Cultuur is ook een belangrijk mechanisme om overlevingsstrategieën door te geven aan volgende generaties. En religie is daarbij natuurlijk één van de sterkste culturele factoren, waarbij ik ook de moderne geloofsafval reken. Ervoor kiezen niet meer achter de paus of de ayatollah aan te lopen is ook een culturele factor. En inderdaad, een geweten, hoe ook gedefiniëerd is een sterke culturele factor, in het verhaal in scientias aangeduid met consciëntieusheid.
Vrouwen vallen dus op dominantie ivm het succes voor hun kinderen, maar een gebrek aan consciëntieusheid verhoogt het "broedsucces" niet. Daarom lijkt het scientias artikel aan te geven dat consciëntieusheid niet weggeselecteerd gaat worden.
In het artikel kunnen ze alleen niet aangeven waarom altruïsme, vriendelijkheid, niet weggeselecteerd is, gezien het grote voordeel dat dominantie voor de mannen heeft. Ze dachten dat het misschien via vrouwen in het menselijk genenpakket blijft, maar dat is dus niet bewezen. Het voortplantingssucces van dominantie wel. Ik zou zeggen dat het komt omdat vrouwen maar beperkt voordeel hebben van een klootzak.
@Mckenna | 29-04-23 | 13:10:
Ik was bijna bioloog geworden, vandaar het bovenstaande verhaal. Ik ben het maar gedeeltelijk met je eens dus. Ik weet niet of je mensen die vooral in de wetenschap geloven, hoewel geïnteresseerd in filosofie, pseudo-intellectuelen noemt. Maar ik ben het met je eens dat een simpel antwoord niet bestaat. Als zelfs de natuurkunde op onzekerheid stuit, hoeveel temeer dan niet de menswetenschappen.

cugel | 29-04-23 | 17:05

Nou ga jij lekker tussen de chimpanzees wonen. Als je het bij een studie over dieren hebt over 'gewetensvol' dan haak ik wel af, lijkt me dat er dan iets misgegaan is bij de studie of bij de samenvatting.

ipsocrat | 29-04-23 | 21:14
▼ 1 antwoord verborgen

Hoort dit niet in een SBS 6 uitzending?

Regentenstijl | 29-04-23 | 12:41 | 1

Haha, back-to-back publication.

impy | 29-04-23 | 12:47

Misschien kan John de Mol er nog iets mee.

impy | 29-04-23 | 12:41 | 1

Lol u was een paar seconden sneller.

Regentenstijl | 29-04-23 | 12:42
-weggejorist-
FnurkY | 29-04-23 | 12:38

Boeien. Of het nu deze vent is, een figuur die Heuckeroth, of Roxanne, Kardasian, of Deppert heet... Ze gaan hun gang maar.

Louter Leuter | 29-04-23 | 12:37 | 3

Rox is wel degelijk belangrijk...!!

neonreclame | 29-04-23 | 12:46

@Louter Leuter | 29-04-23 | 12:47:

Omdat Rox normaal is ..

neonreclame | 29-04-23 | 12:54

Mooi man die conservatieven die eigenlijk alleen de oude christelijke waarden met hun mond belijden. Speciaal plekje in de hel voor hen vermoed ik, hun magapetje mogen ze ophouden.

BobDobalina | 29-04-23 | 12:36 | 5

@Dandruff | 29-04-23 | 12:39: hoe krijg je het voor elkaar om dat er weer bij te halen. Overigens volstrekte larie. De klimaatdrammers komen eerder in de hemel dan jij en ik.

BobDobalina | 29-04-23 | 13:18

Gelukkig is het christendom een religie gebouwd rond het principe van oprecht berouw en vergeving. Er is aansporing om te leren van fouten en weer terug te gaan naar de basis: behandel een ander zoals uzelve behandeld zou wilen worden. Hoplelijk slaagt hij er in om samen met andere christenen in te zien dat er in hem ook christelijke krachten schuilen waardoor hij wel kan denken en gedragen als een christen. Samen met gebed met de God die hij volgt en de groep waarmee hij zich omringt kan hij hopelijk die krachten aanspreken en veranderen. En zo niet, als hij een driftig, gemene bully is voor zijn naasten dan is hij naast een Narcistische klootzak in christelijke zin in bezit genomen door de duivel en dan is er geen redding voor zijn ziel.

adhd-je | 29-04-23 | 13:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi dat er aandacht wordt besteed aan deze vrouwonvriendelijke, genuanceerde, conservatieve intellectueel.

Après toi | 29-04-23 | 12:36

Ik ga de videoband met oude Lingo afleveringen maar weer eens bekijken...

SNAFU | 29-04-23 | 12:34 | 1

Ja! Met Franscois de Boulanger!

Snaajoe | 29-04-23 | 13:00

Ik weet niet wie het is, ik weet niet wat hij doet, ik weet niet wat hij gedaan heeft, kortom, boeiend. Nog nooit van de eikel gehoord, of is het juist geen eikel!

deja_view | 29-04-23 | 12:32 | 1

Idem dito. En zo te zien is het wel een eikel, zoals er honderden miljoenen rondlopen op deze planeet.

Dandruff | 29-04-23 | 12:37

Deze man is ook sterk tegen abortussen erg pro-life zelfs als een vrouw verkracht is door een man in een willekeurige steeg. Lekker Christelijk natuurlijk maar had wat vreemd gedrag wel bij 'm verwacht. Kan zich verder wel aardig verwoorden overigens

jeweettochniet | 29-04-23 | 12:31

Ik ben voor!
Maar voor de rest ben ik tegen!

Kaas de Vies | 29-04-23 | 12:30

Een soort Johnny Depp vs Amber Heard zaak dus, spannend.

keistad | 29-04-23 | 12:27

Het interessert me geen ene ...., iedereen heeft problemen om op te lossen.

gato | 29-04-23 | 12:27
-weggejorist-
el burro | 29-04-23 | 12:26 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Vindt de bloemkool die ik net gekocht heb interessanter.

MargauxGrandCru | 29-04-23 | 12:25

Gefaalde "comedian", wiens meest komische materiaal het nadoen van stereotypetjes uit de jaren '90 is... Waarom wordt hier aandacht aan geschonken?

Omtzigtelijk | 29-04-23 | 12:21

Ja, tijd om het huisje schoon te maken inderdaad.
Prettig weekend allen!

Kouwe Kees | 29-04-23 | 12:17

Doe maar minder Amerikaanse mensen -die ik niet ken.

En kunnen die teksten niet eerst door de Google Translate heen?

Roos | 29-04-23 | 12:17 | 2

Ik ken deze meneer ook niet. Hoe moet ik hem plaatsen, is het een soort Gordon, of Linda de Mol?

Nuuk | 29-04-23 | 12:24

Eens. Zap-topics dit. Voor mij dan.

Graaisnaaiert | 29-04-23 | 13:22

Ben superblij met deze follow-up. Mijn reddit is namelijk stuk en er komt maandag pas een nieuwe.

Wiezewalakristalix | 29-04-23 | 12:16 | 2

Reddit is nog erger dan de joop..

Kartelmaster2000 | 29-04-23 | 12:28

Er zullen vast wel mensen zijn die een idee hebben waar dit over gaat, ik in elk geval niet. Tijd om de afwas te doen.

Alfred E. Neuman | 29-04-23 | 12:14 | 1

Kan me ook niet boeien en ga er dus geen tijd aan verspillen.

Der Schnitzeljäger | 29-04-23 | 12:48

En dit is interessant omdat??????

Kaal-dik-en-lelijk | 29-04-23 | 12:12 | 3

Dit is interessant omdat Crowder behoord tot de Independent Media, de explosief groeiende, Fox en CNN overstijgende informatievoorziening.
Alles wordt aangepakt door de gevestigde media om deze trend te stoppen, wat van dit specifieke geval ook waar is.

Moriarty | 29-04-23 | 12:22

@Moriarty. Aha. Dan zou ik meer geïnteresseerd zijn in onafhankelijke Nederlandse media, maar goed, ik zit ook niet in de redactie van dit weplok.

Kaal-dik-en-lelijk | 29-04-23 | 13:14

Bij de derde topic op zaterdag ga ik altijd boodschappen doen. Sorry.

Dubbelepunthoofd | 29-04-23 | 12:11

Ik zeg het niet snel... Maar hier ben ik te dronken voor.

neonreclame | 29-04-23 | 12:10 | 5

Ik zou er aan bij toe kunnen voegen: hier ben ik niet dronken genoeg voor.

RM666 | 29-04-23 | 12:19

Eerst nog even voetballen, daarna 3e helften.

RM666 | 29-04-23 | 12:35
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl