Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alle Brigades NL Landmacht vanaf donderdag onder Duits commando. "Het Voelt Vertrouwd"

Ja OKAY telegraaf we happen wel weer

13 Lichte Brigade vanaf donderdag onder commando van 10. Panzerdivision

Het is hier op GeenStijl natuurlijk een traditie naar 'Nederland' te verwijzen als West-Duitsland of middelgrote Duitse holding en de 'Nederlandse' taal enkel te erkennen als Duits dialect. En dat is hier een traditie omdat het natuurlijk gewoon waar is, want Nederland is geen echt land maar een Duits/Brusselse deelstaat. Vinden we verder niks van, maar laten we het in ieder geval niet ontkennen.

En vanaf donderdag valt ook nagenoeg de gehele Nederlandse landmacht onder Duits commando. In 2014 werd de 11 Luchtmobiele Brigade geannexeerd door de mooie lullen van de Division Schnelle Kräfte. In 2016 verloor de 43 Gemechaniseerde Brigade zichzelf in de 1. Panzerdivision. En aanstaande donderdag buigt de 13 Lichte Brigade de knie voor de 10. Panzerdivision. Dat betreft dan in totaal dus *alle* drie Nederlandse brigades. Broedervolk herenigd!

Heerlijk quoteje wel uit de Tele-repo: „Nederlanders zeggen gewoon hoi tegen de generaal”, zei brigadegeneraal De Jong van 43 Gemechaniseerd tijdens een gezamenlijke oefening. „In Duitsland is een besluit het einde van de discussie, bij Nederlanders het begin. Duitsers hebben voor alles een voorschrift en doen alles volgens het boekje, Nederlanders weten bij wijze van spreken niet eens dat er een boekje is.

Nederland; een beetje de Hunter Biden van de familie die ondanks alles gewoon elke kerst aan mag schuiven.

2014: 11 Luchtmobiele Brigade kwam onder commando van Division Schnelle Kräfte

2016: 43 Gemechaniseerde Brigade onder commando van 1. Panzerdivision

En wanneer vallen deze weer onder Nederlands commando eigenlijk?

Reaguursels

Inloggen

Lijkt mij allemaal heel logisch, in principe was dat vroeger ook al zo.

Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 17:21

Die Deutschen und die Holländer sind doch auch Brudervölker?

Willibald von Klúúúk | 29-03-23 | 14:07

Wacht ff, ons hele leger bestond nog maar uit 3 brigades?

Gen. Maximus | 29-03-23 | 14:06 | 4

@borgmonster | 29-03-23 | 14:15: Deze zijn operationeel. Daarnaast hebben we een roeiboot en een andere roeiboot die ook onderwater kan. We hebben 2 JSF-en die het doen. Dan heb je het hele leger te pakken maar eigenlijk zijn we ook de baas van de Wehrmacht.

EmilioEsteves | 29-03-23 | 15:42

Dat is héél erg lang geleden! Ken de namen niet meer. Hij stond wel altijd parmantig in die geschutskoepel, meen ik me te herinneren…

borgmonster | 29-03-23 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

Landmacht werkt van oudsher samen met Duitsland. Marine met Verenigd Koninkrijk en in de West voor (met) VS . Luchtmacht is gestoeld op VS materieel en doctrines . Daarnaast zijn RDM , Fokker, Oude Delft , Philips, Artillerie Inrichtingen of verdwenen of opgegaan in grote multinationals zoals Thales, Damen . Defensie en Min Jen V doen veel zaken met Israelische defensiebedrijven voor afluisterapparatuur , VOSS kleding , ATGW raketten zoals Elbit en NSO

HetOorAakel | 29-03-23 | 13:55

De reden voor onderbrenging bij Duitse divisies is dat het vervolgens moeilijk/lastig/onmogelijk wordt om die NLD-brigades (ook nog) weg te bezuinigen.

Repliek_in_stijl | 29-03-23 | 13:36

Ff een dienstverhaal, altijd leuk (voor sommigen) Liep op een vrijdagmiddag na het eindappel naar de uitgang van de kazerne en zag dat de NL vlag werd gestreken. Bij het hijsen en strijken van de vlag moet je in de houding gaan staan en de groet brengen totdat het klaar is. Zie ik ondertussen de bus naar het station aankomen en weer wegrijden. Was in de drentse rimboe, heb een uur moeten wachten. Een uur van mijn weekend gepikt door een domme wachtcommandant met zijn vlagstrijkerij.

De_fluitlokker | 29-03-23 | 13:29 | 3

De Johannes Post kazerne in Havelte!, met die hele lange weg van de Rijksweg naar de poort.
Wat een reis was dat zeg naar station Meppel. Ik reed vaak met de postdienst mee, had er connecties.

Nuuk | 29-03-23 | 14:06

Alleen als je in uniform was toch? Bij de luchtmacht maalde niemand op vrijdagmiddag om die vlag. Met inbegrip van de wachtcommandant.

phantom2 | 29-03-23 | 14:09

Johannes Post. Ben ik ook opgekomen, 88-5 43 Afdva. Leuk die slotenmarsen.

borgmonster | 29-03-23 | 14:59

nou ja we hebben onze fietsen al en kunnen ook nog harder.

strawdog | 29-03-23 | 13:25

Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik vind dit niet normaal.

Scepticus | 29-03-23 | 13:20 | 1

begin van een Europees leger. Alleen dan kunnen we vuist maken. In NATO verband gaat dit al jaren zo.

De_fluitlokker | 29-03-23 | 13:33

Mooi, kunnen onze jongens alvast Duits gaan leren. Wo sind die Waffen?

RickRD | 29-03-23 | 12:58 | 6

Sturmbannführer, geen h, leer dat nou eens. 100 Straffriegeln für dich! Zucht.

borgmonster | 29-03-23 | 15:02

Im meinen pantalon, kleine katze.

EmilioEsteves | 29-03-23 | 15:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Laten wij gewoon NeDDRland op ebay te koop zetten en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Bovendien zijn we meteen van Rutte en zijn handlangers af. Win-win situatie

Dutch_Viscount | 29-03-23 | 12:41 | 2

Kan het in delen? Dan koop ik Zeeland, en maak er een mooie republiek van (in naam dan hè, met eeuwige president Worstel). Duitsers blijven welkom maar alleen tijdelijk.

ikworstelengadouchen | 29-03-23 | 13:29

@ikworstelengadouchen | 29-03-23 | 13:29:
Verkoop in delen levert meestal meer op dus NeDDRland per provincie verkopen is prima. Ik koop dan Groningen en pomp alle gasbellen daar leeg.

Dutch_Viscount | 29-03-23 | 13:33

Mag de Duitse krijgsmacht eigenlijk wel al zelfstandig opereren in het buitenland?

D-Fens_1963 | 29-03-23 | 12:37 | 1

Ik denk (net als met covid) dat je op een andere site wellicht sneller een antwoord vindt.

funda | 29-03-23 | 12:39

Binnenkort Nederland 17e deelstaat van Duitsland. Einde stikstofproblematiek.

JanVergoor | 29-03-23 | 12:28 | 5

Ze hebben daar al een Nordrhein Westfalen, dan worden wij de deelstaat Gefaald.

Nuuk | 29-03-23 | 14:09

Westrhein gefahlt

borgmonster | 29-03-23 | 15:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je als land niet kunt handhaven of discipline kunt afdwingen dan is voor het leger de oplossing eenvoudig. Je draagt je leger gewoon over aan een land met discipline en regels die worden gehandhaaft. DE moffen hebben eeuwen ervaring meer met discipline en handhaven!

Zemko | 29-03-23 | 12:16

Welk kledingmerk maakt het gezamenlijke uniform?

Barkruk2 | 29-03-23 | 12:12 | 3

Hugo

Après toi | 29-03-23 | 12:14

In 2023? Iets genderneutraals, milieuvriendelijke stof en natuurlijk regenboogkleuren met die van Oekraine tweemaal zo prominent. Ik denk aan de C Klein Pride collectie.

funda | 29-03-23 | 12:44

GaKo.

D-Fens_1963 | 29-03-23 | 12:55

Putin, has only got one ball,
Lavrov, got two but very small,
Sjoejgoe has something simular,
But dear Pregozjin, has no balls at all!

Kaal-dik-en-lelijk | 29-03-23 | 12:03 | 1

John O'Mill van gene zijde?

funda | 29-03-23 | 12:44

Jammer dat de Nederlandse regering defensie al jaren niet meer serieus neemt. En maar zeiken ‘dit nooit meer, en vrijheid blah blah blah’ op 4 en 5 mei.

Hommel | 29-03-23 | 12:00

@Hommel | 29-03-23 | 12:01: Meisjes en vrouwen die geen tieten hebben dragen altijd een sjaaltje om dat te maskeren. Zei een vriendin ooit tegen mij.

Sans Comique | 29-03-23 | 18:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Wel inclusief dat ditmaal de koffiedames ook eens op de foto mochten.
Mooie parels, meid.

funda | 29-03-23 | 11:38

Zeg, willen jullie Claudia de Breij niet zo bang maken aub, ze stond hier net al aan de deur om onderdak te vragen.

Sinterbikske | 29-03-23 | 11:37 | 1

Meteen opbergen en blijven faken dat het nog niet over is.

Zomaarwat | 29-03-23 | 12:04

Nu heeft Karin O. helemaal niets meer te doen en kan ze gewoon sg van de NAVO worden.

dathoujetoch | 29-03-23 | 11:36

Gedurende WO2 zijn 10.700.000 Sovjet militairen ''omgekomen''.
Als deze 10.700.000 militairen niet tijdens WO2 over de kling gejaagd waren, wat dan?
Dan zouden wij nu al 77 jaar Duits gesproken hebben.

Ella | 29-03-23 | 11:34 | 8

Nou, meneertje Hitler was zo een waardeloze strateeg dat die nog wel 1000 en 1 blunders zou hebben begaan. Dat die zou verliezen was onvermijdelijk.

Onduits, met 3-0 voorstaan en toch nog verliezen. Dolfje kon het, de junk.

Zomaarwat | 29-03-23 | 12:05
▼ 5 antwoorden verborgen

ik zie dat mevrouw van de Leyen aan het bijklussen is ?
naast haar schnabbel bij de EU , heeft ze ook een baantje als minister ?

sparrow | 29-03-23 | 11:34 | 3

Mevrouw van de Leyen?
Dictator van de Leyen, zal je bedoelen?

Ella | 29-03-23 | 11:36

Van der Leyen was voor haar baantje bij de EU de Duitse minister van Defensie. Uit die tijd stamt de pica.

bisbisbis | 29-03-23 | 15:40

Gezien de dreiging van Rusland is samenwerken met Duitsland wel nu een vergrote slagkracht. En aangezien we toch al niet veel meer hadden maakt het denk ik de samenwerking voor die slagkracht alleen maar noodzakelijker. Hoe staat het trouwens met België, vallen die ook al deels onder commando van Duitsland?

Jan, Leiden | 29-03-23 | 11:33

Alsof het leger hier nog iets voorstelt. Vroeger vlogen de F16's en Apaches rondjes over de garnizoenstad en het oefenterrein. Moest je op je mtb nog aanpassen dat je niet werd overreden door een tank. Reden ze de klinkers uit de straat. De overgebleven activiteit: men heeft het nu heel druk met stipt om 4 uur de kazerne uit te racen.

Stonecity | 29-03-23 | 11:32

5.000 soldaten onder Duits commando is nog steeds minder dan wat er in de Tweede Wereldoorlog met de SS meevocht (25.000?)

nwanko | 29-03-23 | 11:30

Bedankt, Spartacus....
heb weer echt moeten lachen om veel comments!

meneer Q | 29-03-23 | 11:26

Maar wie moet dan de Atlantikwall verdedigen tegen de Russen? Als onze militairen in het Oosten bezig zijn vallen er gaten.

dijkbewaker | 29-03-23 | 11:24 | 3

We roepen von Schlieffen er nog even bij. Die wist dingen.

funda | 29-03-23 | 11:44

De Volkssturm natuurlijk. Verwacht uw oproepkaart in 3,2,.....

Graaisnaaiert | 29-03-23 | 11:44

Er liggen nog wat bunkers hier en daar... misschien kunnen we die beetje opknappen?

Barkruk2 | 29-03-23 | 12:15

Prachtig, die integratie. Zijn we in retrospect in 1974 toch nog kampioen geworden, hebben we sowieso meer kans om een groot toernooi te winnen en zijn we in WO-II toch maar mooi als 2e geeindigd.
*diep ontroerd is*

Graaisnaaiert | 29-03-23 | 11:22

Diep triest. Decennialang is defensie kapot bezuinigd. Wat over is gebleven, gaat nu naar Duitsland. Nederland kan zichzelf nog geen halve dag verdedigen.

Triage | 29-03-23 | 11:20 | 4

Klopt niet helemaal. Mijn vader, mijn oom en nog wat neven en nichten gingen in WO ll in het Duitse leger. Heb nog vakantiefoto's van ze uit Stalingrad. Wat een puinhoop.

Pleegzuster B | 29-03-23 | 11:27

Als ik zo zie wie er in 2014 de scepter zwaaide over de Duitse defensie, dan waren dat de eerste stappen naar dat EU leger...

Overigens is het ook helemaal niet erg dat Nederland zich geen halve dag kan verdedigen, de enige manier om hier fatsoenlijk binnen te vallen is vanuit Duitsland of Frankrijk. Geen van die twee zijn te stoppen met ons postzegelleger.

ReyNemaattori | 29-03-23 | 11:35

Hebben we nou nog niet door dat het einddoel een verenigd Europa is waarbij landen met eigen legers niet meer bestaan ? Hier werken we al jaren naar toe....

Yojimbo | 29-03-23 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben ze in de barakken nog die Joy Division? Verder wel cru nu er een oorlog woedt in Europa een Duitse minister van defensie de EU aanvoert. Weliswaar een dame maar toch.

Piet Karbiet | 29-03-23 | 11:15 | 2

Dat ze er de ballen verstand van hebben, schreeuwen ze uit. Dat ze dus andere belangen behartigen ook.

We worden lopende band beledigd maar vinden het blijkbaar best.

Zomaarwat | 29-03-23 | 11:24

Een dame die zo slecht functioneerde dat ze in Duitsland uit haar functie werd gezet. Om dan vervolgens de EU te leiden (en laten lijden).

DanskeRob | 29-03-23 | 11:26

Kampfgruppe Franz Timmermanss. Daar wil je bij horen.

Mokum Kosher | 29-03-23 | 11:15 | 1

Dat moet dan een schwere panzerabteilung zijn.

me163komet | 29-03-23 | 11:59

Hitler was trans... en heet nu Ursula... WIR/UNS/ALLES

SpookJohn | 29-03-23 | 11:10 | 1

Precies. Das Dritte Reich, en nu vinden we het blijkbaar allemaal goed.

DanskeRob | 29-03-23 | 11:27

Maar als dit voor defensie kan, dan kan het toch ook voor onze politici? Hef die ook direct op en breng het allemaal onder bij de Duitsers. Of komen we dan teveel aan het lekkere geld in het pluche van onze niets-kunnende-pannenkoeken?

Mokum Kosher | 29-03-23 | 11:10 | 2

Dat doen ze feitelijk al. In de Duits - Franse grensstad Brussel zit een overlord bewind en die besturen ons. Voor onze politici is dat het hoogste doel. Voorheen was dat de burger en dat zag je af aan toch nog wel goede zaken regelen voor die burgers, een afwijzing in verkiezingen had toen ook gevolgen. Nu niet meer. Wijzen burgers een heersend regime af, dan blijft men zitten of hooguit stapt men op om vervolgens met precies dezelfde kliek door te gaan. Het uitvoeren van de richtlijnen aus Brussel is waar het om gaat.

Nuuk | 29-03-23 | 11:19

Spijker kop.

Zomaarwat | 29-03-23 | 12:07

Jaja alles maar dan ook alles uitbesteden! De complete verzorgingsstaat (pensioenen, zorg, etc), nuts voorzieningen en energie productie, onderwijs en nu ook onze defensie... Zucht

boerk | 29-03-23 | 11:08

Wollt ihr den Totalen Krieg?

meneer Q | 29-03-23 | 11:08 | 3

Mag het een onsje minder zijn?

funda | 29-03-23 | 11:45

Die Goebbels was ook wel een uiterst naar figuur. En als het misgaat je hele gezin om zeep helpen. In volle overtuiging. De gek.

Achteraf bezien is het bizar hoe zo een stelletje bij elkaar zoveel macht wist te vergaren. Intrigerend.

Zomaarwat | 29-03-23 | 12:09

@Zomaarwat | 29-03-23 | 12:09: onlangs de EU in Brussel nog eens bekeken? Daar zit ook zo een stelletje bij elkaar dat (in tegenstelling tot AH c.a., ongekozen) ook heel veel macht weet te vergaren.

Tollebol | 29-03-23 | 12:31

Krijgen we nu ook een Grüne Polizei? Ik vraag dit voor een bevriende GroenLinkse Amsterdamse burgemeesteres.

Kaal-dik-en-lelijk | 29-03-23 | 11:07

Zijn de treinen al Duits?

Hadena | 29-03-23 | 11:07 | 3

Rijden ze misschien wel op tijd.

Shadow112 | 29-03-23 | 11:08

@Graaisnaaiert | 29-03-23 | 11:24: Blanke mannen heen, Afrikaanse negers en moslims terug.

Onderschat de efficiency van de NS niet. Daar hebben ze fors geld mee verdiend in WOII.

Zomaarwat | 29-03-23 | 11:25

Alsmede de middenspanning rdw.. en de energieboeren Vattaval.. gaat lekker hé, Maxima had gelijk, er is geen Nederlandsche identiteit.

Shadow112 | 29-03-23 | 11:07 | 1

Schrijf niet over dingen waar je geen verstand van hebt. Eerder over TenneT sloeg je de plank al volkomen mis. Nu weer. Vattenval is niet Duits maar Zweeds. Bovendien hebben de Vattenvals de netten niet in handen, ook de midden en laagspanningsnetten niet. Die zijn allemaal van de Nederlandse overheid (Alliander, Stedin, Enexis etc)

Sieg Hein | 29-03-23 | 11:36

Sollen wir unsere Plättchen jetzt auch auf Deutsch legen?

HaaiBaai | 29-03-23 | 11:04

Laten we eerlijk zijn, Duitsland is toch een soort 13e provincie van ons Koninkrijk.

drs. Levi Samsonov | 29-03-23 | 11:04 | 1

LOL

Zomaarwat | 29-03-23 | 11:15

En de helft van de hoogspanning komt ook al in Deutsche handen (Tennet)

Shadow112 | 29-03-23 | 11:04 | 7

Nou, zo vaak zie ik haar niet.. soms met kerst ..;)

Shadow112 | 29-03-23 | 11:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat worden lange rijen voor de Ikea voor Billy boekenkasten.

Sinterbikske | 29-03-23 | 11:03 | 1

Lol!

meneer Q | 29-03-23 | 11:08

Gunther, Wolfgang und Schnauzi der Wunderhund.

thanseeuwen | 29-03-23 | 11:00

Die domme Duitsers hebben niet in de gaten dat we langzaamaan overnemen. Whoehahahaaaaa.

Sinterbikske | 29-03-23 | 10:56

De opmaat voor een Europees leger? Linksom of rechtsom dramt Brussel toch de agenda erdoor.

MickeyGouda | 29-03-23 | 10:55 | 5

MickeyGouda | 29-03-23 | 10:55,
Als dat gebeurd, dan wordt het heel eng.
Wij hebben al een alliantie, NATO.
De NATO is immers t.o.v. het voormalige Warschaupact opgezet.
1990/92 kregen deze 2 strijdmachten een overeenkomst.
Het Westen/NATO heeft duidelijk daarin alles overschreden, dan raar vinden dat de Rus boos wordt?!
Pure hypocrisie.
Natuurlijk zijn die Russen pislink, 2002/2008 ( Minsk ) en 2014.
Toen begon echt deze ellende.
Voor zij die het zijn vergeten.
nl.wikipedia.org/wiki/GeenPeil
Enne, deze 2 idioten ook ( zeldzame gekken ).
Guy Verhofstadt speecht op Maidan in Kiev.
www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ
Die vetbol is al dood, maar zal hij met zijn rotte tanden nog enige vorm geweten hebben, dat zij dit " zaakje " in werking hebben gezet ?!
Neen, dat heeft hij niet.
Maar deze " Dame " gaat ons naar de afgrond brengen.
The speech of the President of the European Union Ursula von der Leyen on Ukraine.
www.youtube.com/watch?v=dHmdFZsEuBA
En door hem/zij ook.
Mark Rutte 'Die oorlog daar, is de onze. Oekraïne moet winnen, anders komen wij zelf in gevaar'.
www.youtube.com/watch?v=YflxBf77PMk
Nogmaals, hij is echt een (ge)lul van een dronken aardbei.

Bad - Casey | 29-03-23 | 11:38

@Bad - Casey | 29-03-23 | 11:38,
Ter aanvulling.
Was niet naar jou toe Mickey, was slechts mijn mening.
Ik ga er zo vandoor, zoals je weet MG.
Ly.

Bad - Casey | 29-03-23 | 11:44

@Bad - Casey | 29-03-23 | 11:44:
En jij, BC. We zijn het eens over de eendimensionale kijk op deze materie. Introspectie en zelfkritiek ontbreken zeker ook aan Westerse zijde. Uiteraard is Poetin van het padje, maar wetende wie en wat hij is had men hem er beter niet vanaf kunnen duwen. De Nato en de EU moeten terug naar de tekentafel. Dat, en: right back at 'ya!

MickeyGouda | 29-03-23 | 12:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Had heksje Kasja net het onderscheid tussen Sergeant en Majoor geleerd, moet ze nu zien de Gefreite en de Feldwebel van een Obersturmbahnführer te onderscheiden.

Sieg Hein | 29-03-23 | 10:55 | 1

Geen last van democratische besluitvorming. Het sprak haar zeer aan.

Zomaarwat | 29-03-23 | 11:16

Anschluss 2.0. Gelukkig kunnen we dit zo weer "ontvlechten" na Rutte 4 en ontbinding van de EU.

Phantomas | 29-03-23 | 10:55

Ik fietste vanochtend langs Militair ereveld Grebbeberg. Daar klonken 800 ondergrondse applausjes, of ze draaide zich om een van de twee.

Dikkebobbie | 29-03-23 | 10:52 | 1

Totaal niet vergelijkbaar, en niet het Duitsland van nu.

Nederlandop1 | 29-03-23 | 11:15

Toevallig heeft Hugo Boss uitverkoop!
Grijp je kans.

Ruimedenker | 29-03-23 | 10:52 | 1

Ook de pofbroeken?

Phantomas | 29-03-23 | 10:54

Na 80 jaar is het er toch van gekomen .

Castor12 | 29-03-23 | 10:52 | 1

Precies. Wat onze kinderen op school wordt bijgebracht, dat de EU ons al sinds de tweede wereldoorlog vrede brengt (terwijl EU pas sinds 1993 bestaat), is eigenlijk een andere manier van zeggen dat de EU een 'vreedzame' overgave is.

DanskeRob | 29-03-23 | 11:33

Eigenlijk krijgen wij nu ook toffe marsliederen. Op de Brunsumse heide bloeit een lief klein bloemetje en dat heet Siegrid.

Mokum Kosher | 29-03-23 | 10:51 | 2

De NS gaat fuseren met de DB.

Moet jij eens opletten wat een genot. Onder Duitse leiding reden alle treinen op tijd. Wat een heerlijk voorland! Centrale aansturing, mede bepaald door een overheid nog wel, wie wordt daar nou níét beter van?!

Excuse my temper. Het zootje tuig dat we jarenlang bezig zagen en (ik in ieder geval) dacht dat geweld geen oplossing was om ze te stoppen, doet dít. Misschien is het wel de enige optie. Het zal echter nog lang duren voordat we dat punt bereiken, maar mentaal gaat het snel die kant op zo.

Een erger ontkennen van je Nederlandse identiteit als onderdeel van je menselijkheid en je daarbij behorende verantwoordelijkheid, dan je leger aan je buurland overdoen, Duitsland nota bene. Ik kan het niet bedenken eerlijk gezegd.

We zijn echt doodziek als volk.

Zomaarwat | 29-03-23 | 11:00

Scheveningse bos klinkt toch niet zo vloeiend als Westerwald en ook “Ritter der Nordsee” werkt niet met Grevelingen of Ijsselmeer.. l

Tollebol | 29-03-23 | 12:34

Tijd voor operatie Barbarossa 2.0
Doe het wel in de zomer winters zijn kudt in Rusland

Jacktheflipper | 29-03-23 | 10:51

Het grotere plaatje is natuurlijk dat dit de eerste stapjes zijn naar een EU-leger en het afbreken van jouw identiteit als "onafhankelijke Nederlander" tot je langzaam steeds meer gaat conformeren met het gevoel een "afhankelijke Europeaan" te zijn. Dit is hoe Maarschalk Von der Leyen en Generaal Timmermans het voor ons uitgewerkt hebben. Een Europese éénheid vormen gaat natuurlijk niet zonder je complete soevereiniteit en leger op te geven.

Yojimbo | 29-03-23 | 10:49 | 8

@Graaisnaaiert | 29-03-23 | 11:30:
Oostenrijk - Hongarije is een mooi voorbeeld van een superstaat met heel veel volkeren die zich niet verbonden voelden en die vele verschillende talen spraken.

Nuuk | 29-03-23 | 12:00

@Nuuk | 29-03-23 | 11:29: Dat is zo en dat is ook heel erg belangrijk.

Geeft ook precies aan wat ze aan het afbreken zijn. En hoe rampzalig dat is.

Zomaarwat | 29-03-23 | 12:12

@Nuuk | 29-03-23 | 12:00:
Dat is inderdaad een heel mooi voorbeeld van hoe het kan gaan, de aanloop en de afloop ervan.

Graaisnaaiert | 29-03-23 | 12:32
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 29-03-23 | 10:48 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Nou ja als het alleen over voornoemde brigades gaat dan blijven er nog genoeg brigades over als je bijvoorbeeld de 1'ste tot de 42'ste Gemechaniseerde Brigades meetelt.
Droomt verder...

steekmug | 29-03-23 | 10:47

Wel handig voor als we straks Rutte V hebben kan hij Duitse soldaten inzetten als er weer eens lastige boeren zijn.

MargauxGrandCru | 29-03-23 | 10:46

Ik hoop van harte dat de Nederlandse soldaten hun enigszins anti autoritaire houding weten te behouden. En Duitser doet iets om dat het zo moet, of volgens het boekje of volgens zijn chef, het bekende Befehl ist Befehl. Nederlanders analyseren een situatie zelf en besluiten wat hen het beste lijkt.

Sieg Hein | 29-03-23 | 10:43 | 1

Mee eens, die quote bezorgde me een beetje trots.

Sqbar | 29-03-23 | 10:46

Ik vind het vooral kwetsend voor de marokkaanse gemeenschap, wetende dat zij NL van juist die Duitsers heeft bevrijd.

Nuchternederland | 29-03-23 | 10:41 | 3

Ja, dat ook. Misschien helpt een schadeloosstelling en een museum?

Zomaarwat | 29-03-23 | 10:42

Zijn er daarom zoveel plofkraken in Duitsland?

MargauxGrandCru | 29-03-23 | 10:44

13 Te Lichte Brigade heeft mooie fietsen gekregen. En mooie donkergrijze uniformen. Gewoon de stekker uit onze faalmonarchie. Wimlex kan piloot worden bij de KLM, bootje mag ie houden. Max kan met de pakketpost terug naar Argentinië. Niet aan de luikjes zitten boven de Noordzee en de grote plas. En wij gaan ons allemaal inschrijven bij de LOI voor een basiscursus Duits.

Martin Jokt | 29-03-23 | 10:41 | 2

LOL. Heb ik toch nog gelachen! Dank.

Maar erg is het.

Zomaarwat | 29-03-23 | 10:42

Van de rechterfiets ontbreekt de koplamp. Dat is een flinke bekeuring tegenwoordig.

TheseDays00 | 29-03-23 | 10:50

ideaal voor zie germans om eigen levens te sparen en die van de buren als kanonnenvoer te laten dienen.

NerdAlert | 29-03-23 | 10:40

Zoals de Engelsen zeggen “The Dutch”. Scheelt maar een paar letters van The Deutsch”.

En het totalitaire van Rutte? Tsja… het snorretje ontbreekt nog.

DankeSchon | 29-03-23 | 10:40 | 3

Don't mention the War!

Kapitein Sjaak Mus | 29-03-23 | 10:46

@Kapitein Sjaak Mus | 29-03-23 | 10:46:
Sorry, @ Zomaarwat.
Leermoment: verder naar beneden scrollen en bij "zoeken in pagina" geen tikvouten maken!

* in schhamte zijn koffie drinken doet *

Kapitein Sjaak Mus | 29-03-23 | 10:48

@Kapitein Sjaak Mus | 29-03-23 | 10:48: ligt het niet aan de harde wind op zee, het schommelen van de boot en het deinen van de golven?

DankeSchon | 29-03-23 | 11:05

Don't mention the war.

Zomaarwat | 29-03-23 | 10:40

Gaat Ollongren de kampementen organiseren? Of tassendragen?

Het is in ieder geval een organisatie die weinig met democratie heeft, dus is ze prima op haar plek.

Zomaarwat | 29-03-23 | 10:39

Ze Germs Ar Komin!

tectonicos | 29-03-23 | 10:39

Ach, die paar Limburgse jagers waren toch al reserveduitsers.

De vries, Henk. | 29-03-23 | 10:37

Men ( Europa ) blijft altijd maar arrogant, niks geleerd, onderschat nooit jouw vijand.
《 Battle Of The ISANDLWNA 》( 1879/01/22 ), een leerschool, maar zij doen er gewoonweg geen zak mee ( hoogmoed komt voor de val ).
www.youtube.com/watch?v=D3x6RPJOkTs

Bad - Casey | 29-03-23 | 10:37

Ik las het ook en het voelde alsof ik als enige nog nuchter was.

Is 'landverraad' uit het EU-newspeakwoordenboek geschrapt?

Blijkbaar vindt men dit normaal. Totale erosie van een natie.

Het zijn van die dingen die je opeens doen beseffen waar decennia lafheid en meelopen van al die zogenaamde notabelen en belangrijke politici en ambtenaren, met al hun ziekelijke kudtlintjes en ander protserig nepdecorum, toe hebben geleid.

Onze landsverdediging valt onder het commando van een ander land. Niet toevallig het land dat ons als laatste binnenviel. Tsjongejonge. Wat erg.

Zomaarwat | 29-03-23 | 10:33 | 7

@Yojimbo | 29-03-23 | 10:38: Onze souvereiniteit is al weggestreept uit de grondwet. DAT HEBBEN WE BLIJKBAAR ZO MET MEKAAR AFGESPROKEN

SpookJohn | 29-03-23 | 10:40

@PPuk | 29-03-23 | 10:37: Herzlich Willkommen!

Gelukkig spreek ik al een aardig woordje Duits!

Zomaarwat | 29-03-23 | 10:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Zonder bloksnor voelt het iig wel minder geforceerd..
En ik hoor ook dat 'onze' mannen geen *pang meer hoeven te roepen
Zonder Duitsland als Über katalisator is er wel veel verdeling, die er niet moet zijn..

Ach ja beetje spierballen rollen, goed voor de kassa, dat zeker

AldNuut | 29-03-23 | 10:31

Mijn vader heeft nog gediend onder Ww1- én Ww2-veteraan Hans Speidl.

O pardon, Navo-bevelhebber Speidl uiteraard.

Papa Jones | 29-03-23 | 10:31 | 3

Mijn grootvader is ook gesneuveld in de oorlog.
-
Uit de wachttoren geschoten door een engelsman.

elfenstein | 29-03-23 | 10:33

@elfenstein | 29-03-23 | 10:33: Een leraar vertelde dit mopje onlangs bij mijn zoon in de klas. Ging over zijn opa, die omgekomen was in een concentratiekamp (gevallen uit de wachttoren).

Woke is nog niet overal doorgedrongen godzijdank.

Papa Jones | 29-03-23 | 10:35

@Papa Jones | 29-03-23 | 10:35: Foute humor is het leukst. 'Ónvoldoende'.

Zomaarwat | 29-03-23 | 11:09

Rusland is vooral propaganda.

Sqbar | 29-03-23 | 10:49

@Sqbar | 29-03-23 | 10:49,
Absoluut.
Het Westen doet hetzelfde.

Bad - Casey | 29-03-23 | 10:52

Waarom geeft men die brigades allemaal van die rare nummers? Je kunt toch gewoon bij 1 beginnen?

Ichneumonidae | 29-03-23 | 10:25 | 1

Nummer 1 is al vergeven. De Red Bull Brigade onder aanvoering van Generaal Verstappen.

elfenstein | 29-03-23 | 10:29

ns kijken wanneer we samen met die moffen weer op Barbarossa tour gaan richting t oosten. We hebben tenslotte Lebensraum nodig voor onze boeren

SpookJohn | 29-03-23 | 10:25 | 4
-weggejorist-
MAD1950 | 29-03-23 | 10:33
-weggejorist-
SpookJohn | 29-03-23 | 10:34
-weggejorist-
Sieg Hein | 29-03-23 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen

en zo is 5 mei gewoon een verlenging van 4 mei geworden.....

SpookJohn | 29-03-23 | 10:23

Maar goed, uiteindelijk is het toch als twee politieke partijen die hun zetelscore bij elkaar optellen en dan met veel kabaal vieren dat ze de (op een na) grootste zijn. Taart!

Duwbak_Linda | 29-03-23 | 10:22

Wij kunnen wel piepen maar hoe moet het zijn voor de Duitsers om enkele hippies zonder budget, materieel, munitie, moraal en discipline te accepteren.

_pacman_ | 29-03-23 | 10:21 | 6

@AntiZanicz | 29-03-23 | 10:40:
Ik zie her en der dat je weer flink niet onderbouwde onzin aan het spammen bent, ook hier weer. Defensie is decennia lang uitgekleed door onze politiek met de drijvende kracht van de eeuwige vrienden van het Kremlin: pvda, d66, gl.
“Maak het leger, leger”!
“Ontwapening nu”!
“Militarisme is fascisme”!
“Liever een Rus in de keuken dan een raket in de tuin”!
En meer van dat fraais.

Maar hier wat feiten.
www.bnr.nl/nieuws/internationaal/1050...

Nuuk | 29-03-23 | 11:14

@Nuuk | 29-03-23 | 11:14: gebazel, defensie is vooral vvd uitgekleed.
pvda gl en d66 zaten zelden in het kabinet en leverde sinds van beek geen mindef

AntiZanicz | 29-03-23 | 12:19

@AntiZanicz | 29-03-23 | 12:19:

Wat is dat toch met je dat je altijd zo gepikeerd moet reageren? “Gebazel”. Kijk gewoon eens naar feiten en ook nu roep je maar wat.
nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kab...

Dat een VVD er vaker minister van defensie was wil niet zeggen dat die in z’n eentje beleid maakt, juist niet.

Gl zat niet in een regering, maar beleid wordt beïnvloed door vele factoren en dat was ook de agressieve campagne van links om defensie uit te kleden, de NAVO uit te hollen en met name de VS zwart te maken.

Nuuk | 29-03-23 | 14:19
▼ 3 antwoorden verborgen

‘Duitsers hebben voor alles een voorschrift en doen alles volgens het boekje’.

De kracht van de Duitsers was dat ze niet aan micromanaging deden (in tegenstelling tot (nog steeds) de Britten of nog erger, de Amerikanen. Als je in de Duitse (automobiel)industrie met iemand aan tafel zit die verantwoordelijk is voor het deurknopje dan IS hij/zij verantwoordelijk. In Nederland is dat niet zo, consensus moet zijn dus wordt er geen beslissing genomen voordat vele vergaderingen geweest zijn.

Louter Leuter | 29-03-23 | 10:20 | 3

Ja die auftragstaktik hebben ze niet voor niks uitgevonden (en maakte de Wehrmacht zo effectief)

ikworstelengadouchen | 29-03-23 | 10:22

Als een Duitse militair de opdracht krijgt om te springen, vraagt hij: 'hoe hoog?'.
Geef een NL-er diezelfde opdracht en hij vraagt: 'waarom?'

PPuk | 29-03-23 | 10:25

Klinkt allemaal heel degelijk en stoer, dat 1 iemand verantwoordelijk is.
Maar wat wil dat in de praktijk nou eigenlijk zeggen.
Verantwoording heeft zijn beperkingen.
En werkt dat altijd goed uit.
Je kan niet alle details weten van wat er onder je gebeurd.
Sterker, je begrijpt er waarschijnlijk lang niet alles van.

Hoeveel directeuren begrijpen wat hun personeel aan het doen is?

AdvocatusDiaboli | 29-03-23 | 10:50

Langzame stapjes naar realiteit waar velen van weg willen kijken. De natiestaten beginnen langzaam op te gaan in grotere gehelen, met meer integratie op alle onderdelen. Of je nu wil of niet. Tijd voor een EU-tak van de NAVO met geharmoniseerde inkoop en slimmere productie. Alleen via meer effciency doe je mee op het wereldtoneel. Boze reacties graag onder deze streep:
------------------------

vleeschtomaat | 29-03-23 | 10:19 | 1

Niet boos.
Beetje bang, dat wel.
Al die macht en nu dus ook het leger onder bevel van Guy Verhofstad, Frenske, Ursula von der Leijen en Lagarde. Das Große Europäische Reich.
Wat zou er ook mis kunnen gaan he?

elfenstein | 29-03-23 | 10:25

Vroeger las je nog wel eens de leus 'Maak het leger leger'.
Komt het daar eindelijk van.

Ichneumonidae | 29-03-23 | 10:19 | 1

niet per se, veel blijft NL En voorts is het onvermijdelijk dat we een vier aantal mobilisabele infanteriebrigades gaan vormen zodat we in ieder geval het land enigzins kunnen beheersen en verdedigen.

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:39

Ik hoorde net iets draaien en rollen in m'n achtertuin. Blijkt 't een Canadese soldaat te zijn die zich in z'n graf omdraait...

4HoogAantWater | 29-03-23 | 10:18 | 2

U woont 4 hoog aan het water in Margraten?

Prieelvogel | 29-03-23 | 10:23

Eindelijk de WK winnen!

dr Rechts | 29-03-23 | 10:14 | 1

met de 1/2 of 1/4 finale is ook goed mentaliteit zullen wij het niet worden.
Cruijf heeft het verkloot in '74 en heeft daarna ook de sfeer in NL decennia verziekt.
Duidelijk dat we met van Beveren in het Doel gewoon gewonnen hadden, maar Cruijf wilde de Beef niet dulden.

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:36

“Ollongren is de Russische tak van een oud adellijk Fins geslacht waarvan een lid in 2002 in de Nederlandse adel werd ingelijfd.” Weten die Duitsers dat wel?

Dubbelepunthoofd | 29-03-23 | 10:12 | 3

Ons kent ons, von der Leyen is barones.

hagelkruis | 29-03-23 | 10:17

oei... oei... allemaal datzelfde DNA gemix... daar komen ongelukken van.

nobodiesunmighty | 29-03-23 | 10:31

het is een flauwekul bewering

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:35

Ooit nog eens op een verjaardag van een kameraad van me, zijn buurman hartelijk uitgelachen omdat die daar beweerde dat Brussel het Vierde Rijk zou worden.
Zou hij dan toch gelijk hebben gehad?

TinusVlugOpDeKut | 29-03-23 | 10:11 | 3

1.000 jaar gaat het niet bestaan in ieder geval.

_pacman_ | 29-03-23 | 10:22

Ik weet wel van wie ik liever beursadviezen wil horen, laat ik het dan zo zeggen.

elfenstein | 29-03-23 | 10:27

hij heeft ongelijk

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:34

Als je eigen minister niet eens het verschil tussen een majoor en een sergeant weet, is het logisch dat je hoi zegt.

Pinocchio | 29-03-23 | 10:10 | 2

dat weet ze wel en burgers spreken militairen normaal niet met hun rang aan. Ze hebben geen functie boven burgers.

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:34

Als je maar geen ‚zak hooi‘ zegt dat is insubordinatie en daar houden die Obersturmbahnführers weer niet zo van.

Sieg Hein | 29-03-23 | 10:52

Een Duitse deelstaat met snelheidsbeperkingen tussen 06:00 en 19:00 uur.

Duwbak_Linda | 29-03-23 | 10:10 | 2

En daarbuiten ook. Geen krat bier meer met meer dan 25% korting (je zou eens een zuipschuit worden).

Louter Leuter | 29-03-23 | 10:22

@Louter Leuter | 29-03-23 | 10:22:
Een deelstaat waar lunch een broodje kaas is

Duwbak_Linda | 29-03-23 | 10:27

Panzerdivision is wel een veel beter woord dan divisie of brigade.

Alquest | 29-03-23 | 10:10 | 8

Obersturmbahnführer klinkt ook veel beter dan Luitenant-kolonel.

R.F.Pickering | 29-03-23 | 10:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Die steeds verdere invlechting in de EU (von Der Leyen staat er niet voor niets bij) heeft al geleid tot een point of no return. Veel invlechting is nooit democratisch beslist. De politiek tekent allemaal verdragen waarin ze macht overdragen en dan achteraf klagen dat het van de EU moet.

HoniSoit | 29-03-23 | 10:10 | 3

oude foto

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:32

Wat is ingevlochten kan ook weer uit elkaar gehaald worden, soms heb je dan wel een schaar nodig, desnoods begin je met de botte bijl te hakken.

BadPatNL | 29-03-23 | 10:35

Krijg nu een flashback naar Guy Verhofstadt... Is er een probleem ? Dan is de oplossing : Meer macht naar Brussel. Is er geen probleem ? Dan is dat te danken aan Brussel en moet er dus nog meer macht naar Brussel. De oplossing is altijd MEER macht overdragen naar Brussel. En Nederlandse politici zijn het daar 100%, helemaal mee eens. Die staan al te kwispelen.
www.youtube.com/watch?v=-xg7JwbJfWA

Asteroid-B612 | 29-03-23 | 10:42

is dat nou mijn fiets?

oblix | 29-03-23 | 10:10 | 2

Nee maar wel mijn CV90/35

ikworstelengadouchen | 29-03-23 | 10:12

Nee, het zijn Wolfgang en Günther, die hadden wel hun eigen fiets.

Nuuk | 29-03-23 | 10:18

‘Duitsers hebben voor alles een voorschrift en doen alles volgens het boekje’. Ik zie mogelijkheden om de treinen in Nederland een keer op tijd te laten rijden.

Sinterbikske | 29-03-23 | 10:08 | 2

jaja, dat doen ze in Duitschland ook? Ga het eens proberen.

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:32

@AntiZanicz | 29-03-23 | 10:32: Ik kan je uit ervaring vertellen dat de Duitse spoorwegen net zo'n puinhoop zijn als de Nederlandse.
Het is wel zo dat Duitse conducteurs ontzettend aardig zijn. Ik vroeg een keer voor de zekerheid aan de conducteur of de trein waar ik in zat wel in Meppen zou stoppen. Daarna riep hij bij iedere halte om: "Deze trein stopt verder nog in ..., Meppen, ... en ...

MAD1950 | 29-03-23 | 10:43

Komt Die Ursula "onze" troepen inspecteren? Moeten ze haar nog op een speciale manier begroeten?

Egerius | 29-03-23 | 10:08 | 1

Ja; de groet wordt uitgevoerd door de rechterarm uit te strekken in de lucht en lachend te zwaaien..

Motorkater | 29-03-23 | 10:21

Hoe zit het nu met de Amsterdamse politie, die staat nu ook hulpvaardig de Duitsers ter zijde, net als toen?

jan huppeldepup | 29-03-23 | 10:07 | 5

@AntiZanicz | 29-03-23 | 10:31:
Nationaal Archief:
"Collaborerende Nederlanders krijgen fl 7,50 per aangeleverde Jood

Een premie van fl 7,50 per Jood
Tijdens de Tweede Wereldoorlog laten Nederlanders zich door de Duitse bezetter inzetten als Jodenjager. Zij krijgen zeven gulden vijftig per 'ingeleverde' jood.
Wanneer begin 1943 de Jodendeportaties in Nederland stagneren besluit de Duitse bezetter een premie te zetten op iedere Jood die wordt aangeleverd. Ongeveer vijftig Nederlandse collaborateurs slagen er in om tussen de 8000 en 9000 slachtoffers op te sporen van wie de meesten in de vernietigingskampen terecht komen. Mannen, vrouwen en ook - soms zeer jonge - kinderen vallen ten prooi aan de Jodenjagers."

Motorkater | 29-03-23 | 11:07

@AntiZanicz | 29-03-23 | 10:31: Is inderdaad een mythe. In tegenstelling tot Belgie, dat alleen onder Duits militair bewind stond, en Denemarken, dat "Protektorat" was, had Nederland de status "Reichskommissariat". Daarom was er hier een Reichskommissar, Seyss-Inquart. Deze aparte status had verreikende gevolgen : Terwijl civiele instanties in Belgie en Denemarken gewoon bleven functioneren net zoals voor de bezetting het geval was, werden civiele instanties in Nederland omgevormd naar Duits model. Dat wil zeggen : volledig genazificeerd. Waaronder de politie. Hierdoor kon de bezetter de anti-semitische maatregelen sneller en rigoreuzer invoeren en handhaven. Die anti-semitische maatregelen waren ook nog veel strenger. Dit is 1 van de redenen waarom de Joodse Gemeenschap in Nederland zoveel harder is getroffen dan de Belgische en Deense, ook al zijn daar ook enkele andere redenen voor aan te wijzen. Het idee dat "de Nederlander" bijna allemaal collaborateurs waren is gewoon niet waar. Het is historisch onjuist. Maar die mythe is er langzaamaan een beetje ingeslopen toen de "weg met ons !" sentimenten moesten worden aangewakkerd, want O wat zijn wij toch nare racisten, die overal moslims "uitsluiten, vernederen en bespugen". (ONZIN !)

Asteroid-B612 | 29-03-23 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Eindelijk....

dathoujetoch | 29-03-23 | 10:07

Sneu voor AH (Adolf H.) dat ie dit niet meer kan meemaken. Het door hem zo gewenste derde Rijk wordt zo toch nog werkelijkheid.

Harrie-Couvert | 29-03-23 | 10:06 | 2

Wellicht had Albert Heijn dit ook wel mee willen maken.

Subietzometeenstraks | 29-03-23 | 10:09

AH (Appie) heeft zijn vleugels zelfs al tot ver buiten de grenzen van het derde Rijk. Die heeft meer bereikt dan die andere AH.

Harrie-Couvert | 29-03-23 | 10:18

Heim ins Reich!
Endlich den Anschluss!!

Motorkater | 29-03-23 | 10:04 | 1

De "Heim ins Reich" doctrine gold alleen voor regionen buiten de grenzen van nazi-Duitsland waar aanzienlijke groepen Duitssprekenden of ethnische Duitsers leefden. Dat waren er nogal wat. Nederland viel daar in strikte zin echter niet onder. De Fuhrer beschouwde Nederlanders wel degelijk als volbloed ariers, een soort halve Duitsers die een maf dialekt of variant van het Duits spraken spraken, en de bedoeling was dan ook om Nederland na de Endsieg in te kapselen en te kompleet te verduitsen. De fantasie plannetjes van Anton Mussert om Nederland tot een soort van "Groot Dietsland" vazalstaatje om te vormen onder nazi paraplu, werd geen moment serieus genomen door de Duitsers (en ook niet door SS-hardliners en ijzervreters als Rost Van Tonningen en Feldmeijer. Die wilden Nederland gewoon helemaal laten opgaan in nazi Duitsland).

Asteroid-B612 | 29-03-23 | 11:28

Heeft Duitsland toch nog gewonnen.. 78 jaar later.

nerugaer | 29-03-23 | 10:04

Mijn opa draait zich om in zijn graf nu...

Bello de Hond | 29-03-23 | 10:04 | 4

dat graf is al lang geschud (= leeg)

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:27

@jan huppeldepup | 29-03-23 | 10:10: we zijn bevrijd, dankzij het verzet en de geailieerden, Rusland, VS, VK, Canada. Niets mis mee, voorlopig is er geen nieuwe bezetting te verwachten, Dankzij Oekraine

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:29
▼ 1 antwoord verborgen

De traditie van de Irene Brigade ondergebracht bij de Duitsers, gekker moet het niet worden.

ikworstelengadouchen | 29-03-23 | 10:03 | 5

Hier heeft de brigade een koord voor ontvangen als ik het goed heb. Oranje blauw ?

Xaffier | 29-03-23 | 11:15

Prinses Irene en haar zussen waren van volledig Duitschen komaf.

AntiZanicz | 29-03-23 | 12:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Duitserland hat von der Lezlyen als Mindef, wij herhalen die fout met Kascha.
We verdienen het eigenlijk wel.

Ray Skak | 29-03-23 | 10:03 | 4

Ze heet gewoon Karin hoor.

dathoujetoch | 29-03-23 | 10:10

@Bad - Casey | 29-03-23 | 10:10:
Het maakt in dit geval niet uit of wij een man of vrouw op de defensie post hebben zitten, geen van willekeurig welke mannelijke vak K bewoner is capabel voor die of voor welke andere post dan ook.

normanius | 29-03-23 | 10:18

kletsverhaal, niets mis met von der Leyen, Kajsa (of Hennis). Ze werkten gewoon binnen het budget. Helaas is onze defensie uitgewoond door de gratis geldslurpers van VVD en CDA.

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:27
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt wel of 1 april nadert met al die twijfelachtige berichten... Ohw wacht..

redthehaghue | 29-03-23 | 10:02

@dathoujetoch | 29-03-23 | 10:09,
Die staan aan het front, toch ?!
Beste, jij weet dit ook, hoe groter hun smoel hoe kleiner hun actie.
Sjoerd, Smeets enne de Groot.
Voorwaarts...... Mars!!
www.youtube.com/watch?v=EIxsPBbZ_b8

Bad - Casey | 29-03-23 | 10:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Is NL al niet wat langer de facto een deelstaat van Duitsland?

Ichneumonidae | 29-03-23 | 10:01 | 2

Ja met Der Mark als Rijkscommissaris van Nederland in het bezette Nederland.
Onze eigen "Seyss-Inquart".

Motorkater | 29-03-23 | 10:06

De Deutsch Mark was decennia gekoppeld aan de Hollandsche Gulden. Lubbers experimenteerde daar wat mee en prompt verloren we 10% aan waarde. Daar werd snel mee gestopt.
Gelukkig zijn we een vrij land, helaas is onze popo en zorg wel een stuk minder dan in DE. De wegen en het spoor zijn hier wel veel beter, dito voor de kustverdediging enz.

AntiZanicz | 29-03-23 | 10:25

Liever in handen van de Duitsers dan van Brussel!!!

Kartelmaster2000 | 29-03-23 | 10:01 | 6

@Kartelmaster2000 | 29-03-23 | 10:01
Jij dacht echt dat er een verschil is?

TheEgg | 29-03-23 | 10:26

Dit Duitse commando is het voorportaal voor een Europees leger. Dat gaat volgens de volgende stappen:
- Vrouwelijke ministers van defensie aanstellen (done)
- Krijgsmachten van alle landen vleugellam maken (done)
- Een oorlog dichtbij steunen met het laatste beetje materieel (done)
- Legers onder commando brengen van de grootste bek, Duitsland of Frankrijk (done)
- Noodzaak creëren voor een Europese krijgsmacht
- Repressie van burgers
- Eén rijk, één volk, één leider

Zo ongeveer zal het gaan.

Bakkeleures | 29-03-23 | 10:55

@Bakkeleures | 29-03-23 | 10:55: ik mis nog:
- Steun oppositie of ondersteun een coup in een land dat tegen Rusland aanschurkt (Verhoffstad en van Baalen)

Phantomas | 29-03-23 | 11:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Laten we alsjeblieft geen Godwins maken.

Adriel | 29-03-23 | 10:01 | 8

Iets van “ vroeger waren er ook een 50.000 man onder Duits bevel”, zoiets?

J-van-de-Bontekoe | 29-03-23 | 10:38

Woh is der bahnhof?

yawni | 29-03-23 | 12:21
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl