Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Horrorcrash met drie Nederlandse Porsches op Autobahn: vier doden

Oef

'Veel' Nederlanders vinden het leuk om aan de andere kant van de grens eens lekker door te stampen. Want ach ja, het kan en het mag enzo. Er zijn ook Nederlanders die speciaal naar Duitsland gaan voor die Autobahn. En soms gaat het ook gruwelijk mis op de Autobahn, in casu vlak over de grens bij Beek: bij een enorme crash met drie Porsches zijn zondag vier Nederlanders omgekomen. Porsche 1 verloor de macht over het stuur en Porsche 2 stopte om hulp te verlenen. De twee inzittenden van Porsche 1 stapten ongedeerd uit het voertuig en stonden samen met de bestuurder van Porsche 2 op de vluchtstrook, toen Porsche 3 'm erin boorde. Alledrie dood en de bestuurder van Porsche 3 ook dood. Ondanks regen en slecht weer reden de sportjoekels met 'nicht angepasster Geschwindigkeit', natuurlijk. Poeh.
UPDATE - "De Porsches waren onderdeel van een grote groep bolides die meededen aan een toertocht van 9Miles, een organisatie uit Purmerend die ritten uitzet voor mensen met sportieve auto’s." Mogelijk stonden de auto's op semi-slicks. "Die hebben op een droge weg enorm veel grip, maar bij regen moet je oppassen."

Reaguursels

Inloggen

Het zijn net platte kevers.

R. Skickr | 27-03-23 | 07:19

Porsche 3 lag zo ver achter en verongelukte precies op dezelfde plek.

Dat stuk asfalt zal dan glad geweest zijn door regen of iets anders.

vierbier | 27-03-23 | 06:52

Deze gappies waren onderweg met de zogenaamde "9 Miles Spring Drive". 9 Miles is een club van mensen met veel geld die in dure auto's ritjes maken.. In het programma (waar de route uitgeschreven staat) stond ondere andere deze zinsnede: "om vervolgens via de 3 Duitsland in te gaan. Hier is het voor de liefhebbers mogelijk om even lekker de grens op te zoeken".

Ik ben blij dat ze niemand doodgereden hebben (behalve zichzelf).

FreakNL | 27-03-23 | 06:00
-weggejorist-
aflaatverkoper | 27-03-23 | 05:47
-weggejorist-
DontLookWhenIP | 27-03-23 | 04:00

Droevig. Als er iets fout kan gaan gaat het ook een keertje fout. Dit heeft dus niets met pech te maken, maar een ongeluk opzoeken op het randje van waanzin. Is het de roes van een soort onoverkomelijkheid terwijl je continu speelt met je leven? zoiets als uit de bus stappen om een groep wilde leeuwen te aaien omdat je thuis zo goed met de twee katten van de buren kan opschieten. Omdat je goudvissen in een bol hebt bij een groep witte haaien gaan zwemmen die een prooi gezamenlijk aan het verscheuren zijn. Het zijn immers ook maar vissen. We zien tijdens ons leven de meest idiote acties voorbij gaan. Maar op de weg is het soms om de 100 meter iemand met zijn leven zien spelen. Wet nummer 1 voor de opvoeding is kijk uit voor het verkeer. En onthou dat voor de rest van je leven. Wil je de verkeersjungle overleven moet je constant opletten. Wellicht nog gevaarlijker dan in het tropisch regenwoud rondbanjeren.

dijkbewaker | 27-03-23 | 01:48
-weggejorist-
Boris Poepnagel | 27-03-23 | 01:32 | 1

De rijbaan is nat en dan doorstampen, iedere Duitser weet dat dat dom is, maar ja, Nederlanders hè, het is niet voor niets dat de Duitsers zeggen als je drie keer voor je rijbewijs bent gezakt krijg je gele nummerplaten om het overig verkeer te waarschuwen.

DerFrizl | 27-03-23 | 01:07

Tienmaal weggejorist slechts.

Bij Nu punt nl gooien ze dit soort topics altijd snel op slot, omdat bla bla bla en ze hebben hun handen vol of zo.

Papa Jones | 27-03-23 | 00:59

Dochter vroeg net: Waar zijn die wielen...?!
.
Sad.

Piet Karbiet | 27-03-23 | 00:43

Het wordt tijd dat auto's op 100 begrensd worden en het maximum voertuiggewicht op, om mee te beginnen, 1000 kg. Dat gaat heel veel ongelukken schelen en een hele grote bijdrage aan de CO2-reductie leveren. Racen doe je maar op het circuit met een racelicentie.

bdn01 | 27-03-23 | 00:36 | 4

Enig idee waar je het over hebt ?

DerFrizl | 27-03-23 | 01:03

Goed idee.

Boris Poepnagel | 27-03-23 | 01:32

Een echte kenner..... co2 besparen en lichte auto's. Elke elektrobak weegt al bijna 2.000kg door de accu's.

Cheffff | 27-03-23 | 07:08
▼ 1 antwoord verborgen

Wow, hoeve pech kan je hebben? Dat eerste ongeluk kan gebeuren, dan stopt de tweede om hulp te verlenen en gelukkig eind goed al goed opgelucht langs de snelweg te wachten op hulp(hoe onhandig ook) om aan gort te worden gereden door een derde porsche die zich op exact dezelfde plek in de vangrail drukt. De kans op de staatsloterij winnen is groter dan deze samenloop van gebeurtenissen.

petros666 | 27-03-23 | 00:36

Toch vandaag weer een auto of 2 langs de snelweg geparkeerd gezien met pech die doodgemoedereerd naast hun auto stonden op de vluchtstrook terwijl het verkeer met 130 km/uur op een klein metertje afstand voorbij raast…

Wat een fucking vertrouwen in je mede weggebruikers.

vander F | 27-03-23 | 00:24

Vind het altijd typisch hoeveel figuren hier dit soort berichten echt vieren, trots en verheven kan men intens genieten blijkbaar.
En even later weer het orgeltje uit de kast want berichtje over sjeemie vaas.

28 | 27-03-23 | 00:01

Moeilijk voor te stellen. Je schiet met je bolide over de vangrail heen en je overleeft dat. Samen met je bijrijder klim je uit het wrak om... weer aan de andere kant van de vangrail te gaan staan? Dat moet moeite gekost hebben.

Ze kunnen het niet meer uitleggen maar het valt ook niet uit te leggen. Zo'n smak doet blijkbaar rare dingen met je beoordelingsvermogen.

Charles Swietert | 26-03-23 | 23:20

Laat ze lekker.

echtpaul | 26-03-23 | 23:11

Op de Duitse snelwegen gebeuren vaak ongelukken met slecht weer. Geen ZOAB.
Ik ben vaker omgedraaide porches voorbij gereden daar.
Zelf in mijn jonge jaren ook wel eens met 260 over de autobahn gereden, in 4 uurtjes thuis na weekend stappen in Berlijn. Ik zou dat nu niet meer doen.

zandstraaltje | 26-03-23 | 22:46 | 1

Dit weekeinde even Dordogne-en-weer-terug.
België: complete ellende, die hebben de Z van Zoab nog niet gevonden.
Frankrijk:
Redelijk, her en der nog een verblindende massagestraal op je voorruit maar over het algemeen prima ye doen met 130 km/uur,
sauf medeweggebruikers die 110 gaan rijden bij een beschaafd lentebuitje al ging het soms wel zo ruig dat ook ik gas terug nam tot 60 km/uur.

vander F | 27-03-23 | 00:18
-weggejorist-
Martin Jokt | 26-03-23 | 22:44 | 2

Maar er gaat ook heel veel goed.. altijd dat negative, stop daar eens mee.

broervandenhollander | 26-03-23 | 22:43
-weggejorist-
Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 22:38 | 1
-weggejorist-
Hadena | 26-03-23 | 22:29

Heftige shit,wat een ongeluk bij dit ongeluk

andrewdicec | 26-03-23 | 22:22

Porsche sowieso proletenbak voor midlifers. Dat dan weer wel.

blikjegrolsch | 26-03-23 | 22:16 | 1

Een Porsche is een geweldige auto, maar jij hebt gelijk, met de bus reizen is goedkoper..

Miss_Pinky | 26-03-23 | 22:27
-weggejorist-
zeeman73 | 26-03-23 | 22:12
-weggejorist-
The_Black_Knight | 26-03-23 | 21:59 | 1

Raar ook hoe mensen denken dat vluchtstrook veilig is. Dat is het beslist niet. Eerste wat je doet: auto uit, achter vangrail gaan staan. Er worden echt veel auto's geramd op vluchtstrook. Jaren geleden nog paar jonge gasten van studentencorps in 020 dood op die manier. Waren op terugweg van feestje, 1tje moest pissen, auto gestopt op vluchtstrook. Terwijl ie stond te pissen werd auto op vluchtstrook geramd door slapende chauffeur. Allemaal dood. En dat was dus midden in de nacht op een verlaten snelweg. Destijds op snelweg bij Heteren: auto met pech. Vluchtstrook op. Inzittende was zo slim om achter vangrail te gaan staan. 30 seconden later vrachtwagen vol er in.

blikjegrolsch | 26-03-23 | 21:57 | 1

Als je kijkt hoe vaak vrachtwagens een stukje over de vluchtstrook afdwalen dan os een flink eind achter de vluchtstrook erg verstandig. Of er is een malloot over de vluchtstrook aan het inhalen, dus met te weinig afstand dus geen zicht op de vluchtstrook en ook nog eens hoge snelheid want inhalen. Waarschuwingslichten aan als die nog werken. Heeft het nog zin om een stug langs (achter!) de vluchtstrook te lopen en ergens een gevaren driehoekje neer te zetten?

W_F | 26-03-23 | 22:31

Las in de T dat een van die wagens op 'semi-slicks' reed. Welke totaaldebiel rijdt in maart in Europa met zo weinig mogelijk profiel op z'n banden?

blikjegrolsch | 26-03-23 | 21:53 | 4

Standaard uitgerust met semi slicks bij aflevering is niet iets waardoor je kunt beweren dat de auto daar vandaag ook op reed. Als de berichten kloppen is juist deze auto niet geslipt.

ZomaarEen | 26-03-23 | 22:18

De auto, die niét is gaan aquaplanen (de lichtblauwe 992 GT3) staat standaard op semi-slicks. De donkerblauwe/zwarte 991 Turbo cabrio staat overduidelijk niet op zulke banden (zie beelden op adeepuntnl). Van de Cayman GT4 is het niet bekend.

Lubbberrtt | 26-03-23 | 22:41
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Charles Swietert | 26-03-23 | 21:46 | 1

Klinkt als een minder kindvriendelijke aflevering van Buurman en Buurman. Hoe krijgt nummer 3 het voor elkaar m in nummer 1 en 2 te boren. Wat een lutser.

BobDobalina | 26-03-23 | 21:45 | 3

Flinke snelheid rijden in de regen, dan zien dat er verderop een ongeluk is gebeurd. Vervolgens veel te hard remmen waardoor je de controle over de auto verliest op een nat wegdek en als ie dan gaat tollen helpen abs en andere slimme rij assistenten je niet meer uit de problemen.

ZomaarEen | 26-03-23 | 22:22

@ZomaarEen | 26-03-23 | 22:22: aanv: veel te hard remmen en gelijktijdig te veel bijsturen om naar een andere rijbaan uit te wijken.

ZomaarEen | 26-03-23 | 22:29

Geen ZOAB zoals in Nederland.

Piggelmee | 27-03-23 | 00:09

Trieste zaak.
Ik zie regelmatig mensen met een gestrande auto op de vluchtstrook staan of nog in de auto zitten terwijl het verkeer langs raast op 80cm.
Als je stopt, zet je auto in fend-off (google maar ff) en zeker 80mtr voor het ongeval, knippers uit en loop achter de rail naar de ander. Beter nog; bel Die Profi´s.

Jan Lange3373 | 26-03-23 | 21:41 | 5

Nooit in de fend - off op de vluchtstrook! Het overige verkeer zal naar links wijken. Fend off doe je op de rijstrook en alleen door professionals. Op de vluchtstrook wordt het voertuig recht gezet zover mogelijk van de kantstreep. Zie ReVi

thekolere | 26-03-23 | 22:27

Fend-off wist niet dat het zo genoemd werd..
Ooit in mijn jonge jaren hierop gewezen door een politie agent.
Ook als je voorgesorteerd staat om links of rechts af te slaan altijd je stuur recht houden.
Als je nl al ingedraaid staat en je wordt van achter aangereden dan schiet je zo de baan van de tegenliggers op!

Nico1000 | 26-03-23 | 22:35

Ja dag. Dan rammen ze mijn auto.
Ik zet mijn auto wel NA het ongeluk en ga de wouten bellen. Daarna zie ik wel.

Cadaver | 26-03-23 | 22:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Als de Nederlandse regering in 1963 meer ballen had gehad was dit traject 100km/h geweest, iets met WO2 compensatie.

hoevenpe | 26-03-23 | 21:32 | 3

Enkele boterhandelaren hebben die nacht van teruggave veel geld verdiend door geladen vrachtwagens vol boter ‘s- middags in het Nederlandse Elten te parkeren, de volgende ochtend stonden ze zonder een meter te verplaatsen in Duitsland. Kassa invoerrechten!

HD50 | 26-03-23 | 21:51

@HD50 | 26-03-23 | 21:51:
Zo zijn er ook ooit een paar honderd luxe auto's in de Sinai begraven.

Charles Swietert | 26-03-23 | 22:16

Dan waren ze 2km verderop gecrasht.

redanx | 26-03-23 | 22:30

Dag met een lach, een stichting met vrijwilligers die met zieke kinderen ritjes maken in sportauto’s, is in rouw gedompeld. Twee vrijwilligers behoorden tot de vier Nederlanders die zondag omkwamen bij een zware crash met drie Porsches op de Autobahn net over de Duitse grens.

De Porsches waren onderdeel van een grote groep bolides die meededen aan een toertocht van 9Miles, een organisatie uit Purmerend die ritten uitzet voor mensen met sportieve auto’s: ’Een reisorganisatie voor supercars’, zoals 9Miles zichzelf omschrijft op de website.
www.telegraaf.nl/nieuws/234543898/vri...

Cornelis12 | 26-03-23 | 21:30

Moest m'n pa vandaag nog langs, wat een ravage...

ReyNemaattori | 26-03-23 | 21:19

Blazen met Porsches in de regen, motor achterin in de 911 en bij de Cayman in het midden. Het is vragen om ongelukken. Die borden ‘bei nasse’ staan er niet zomaar. Triest dit.

Spiderman1 | 26-03-23 | 21:16 | 2

Als het regent of koud is moet je niet hard gaan rijden. Die wagens hebben pas gped grip als het 18 graden of warmer is: liefst met zon zodat het donkere asfalt opwarmt.
Bij regen krijg je aqua planning en bij >150km/u is zelfs een Porsche niet meer te controlleren op een smalle snelweg als hij even uit balans raakt: je hebt op een snelweg nou eenmaal geen grind strook zoals op het circuit.

Revolución | 26-03-23 | 21:21

Moderne Porsches en andere sportwagens hebben veiligheidssystemen waarmee wannabee coureurs deze wagens prima op de weg kunnen houden in moeilijke omstandigheden.

Op standje trackday (racecircuit) zijn het gifkikkers die je vrij makkelijk in de problemen kunnen brengen als je geen ervaren coureur bent. Zelfs op een droge weg.

CarelJan7937 | 26-03-23 | 21:34

Gingen ooit met de 2CV op wintersport vakaansie.. op de Autobahn.. dat vonden wij toen al "scheuren"....

grapjasz | 26-03-23 | 21:13 | 1

Tot grote ergernis van de Duitse automobilisten :-)

Boeddha18 | 26-03-23 | 22:03

En dan was er ook nog eens een risico op overstekende herten, maar daar zullen de porsche-heertjes vast niet bij stilgestaan hebben (no pun intended).

Zenzeo | 26-03-23 | 21:10
-weggejorist-
de IJsman | 26-03-23 | 21:07 | 1

In Nederland zie je ook wel van die borden van 90km bij nat weer, maar tegen de tijd dat je die snelheid hebt zonder keihard te remmen op een kleddernat wegdek met wat gelekte olie erop, ben je er al weer voorbij een ander bordje waarop staat dat weer sneller mag.

Is er al eens onderzoek gedaan in hoeverre dat ongelukken kan veroozaken?

AdvocatusDiaboli | 26-03-23 | 21:07 | 2

Misschien moet je naar het weer en niet naar de borden kijken? Ieder kind in DLD weet dat je met regen niet moet doorjakkeren.

redanx | 26-03-23 | 22:32

@redanx | 26-03-23 | 22:32:
Het ging even over ons eigen landje.
Als je opeens van 120 naar 90 moet opeens op nat wegdek kan dat ook link zijn.
En tegen de tijd dat je het met gas los op de 90 zit, is het gevaarlijke gebied alweer voorbij.
Dus mensen lopen gevaar zonder dat ze het willen.
Niet handig toch.

AdvocatusDiaboli | 26-03-23 | 22:51

Zelfs met een bmw 316 kun je in een levensgevaarlijke slip komen bij zeiknatte wegen. Maar hoe je dan 3 mensen aanrijdt in de berm snap ik even niet. Rip iig

Blaffendehond | 26-03-23 | 21:02 | 5

@DatInternetDingetje | 26-03-23 | 21:11: Alleen op auto 1 (de Cayman) geknald. Auto 2 (een 992 GT3 - de auto van de 39-jarige, die hulp ging bieden aan de inzittenden van auto 1 en ook door auto 3 geraakt werd) stond wat verderop stil en is heel gebleven.

Lubbberrtt | 26-03-23 | 21:16

@Lubbberrtt | 26-03-23 | 21:16:
Een 992 GT3 heeft standaard semi slik banden: voor het circuit als het droog is: een heel dun en smal profiel om minimaal water af te kunnen voeren. Eigenlijk in de garage laten staan als het regent, laat staan er 200km/u of harder mee te gaan rijden tijdens regen: dan krijg je aqua planning.

Revolución | 26-03-23 | 21:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik reed daar langs in tegengestelde richting. Die zwarte Porsche + veel politie en brandweer zien staan. Het was echt serieus kloteweer met regelmatig serieuze hoosbuien, waarbij onderweg mijn ESD regelmatig in moest grijpen wegens teveel water op de weg. Daar had ik mijn snelheid gelukkig wel op aangepast. Meer gespinde wrakstukken tegen gekomen onderweg.

krelis_krotenkoker | 26-03-23 | 21:02 | 4

In heel Duitsland geen ZOAB. De afstanden hier zijn niet te doen met strooien als het gaat vriezen. Daarom 80km/h als het hevig regent..

Der_Duutser | 26-03-23 | 21:58

Bij slecht weer in Duitsland rij ik op de rechterbaan. In een grote 4WD met ingehouden snelheid. Als het nacht is en er geen zicht is, glad, sneeuw, regen, dan neem ik een hotel. Defensief rijden heet dat. De volgende ochtend kan ik mij gezin nog zien aan het ontbijt. Veel sterkte gewenst aan de nabestaanden in deze. Vreselijk drama.

Boeddha18 | 26-03-23 | 22:00
▼ 1 antwoord verborgen

Triest voor die slachtoffers nattuurlijk, maar tegelijkertijd kan ik er niet omheen mij af te vragen wat je bezielt om in een Porsche te willen rijden..

Ridde Rogter | 26-03-23 | 21:01 | 5

Ultiem rijgenot? Fantastische wegligging? Kinderdroom? Mooi design? Zo kan ik nog wel even doorgaan..

Der_Duutser | 26-03-23 | 22:03

Ik vermoed gevalletje aquaplanning en heel veel pech.. Al die jaloerse betweters en "porsche dus slecht mensen".. ongezien de tyfus!!! val dood met je skoda fabia.

Ouwe Semelaar | 26-03-23 | 23:34

Afdeling trieste opmerkingen.

J.Cash | 27-03-23 | 00:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Leuk dat gejakker, maar het blijft een risico. Vaak gaat het goed, soms gaat het fout. Veel factoren die roet in het eten kunnen gooien en ik neem aan dat je je daar als Porsche bestuurder op de Duitse baan met hoge snelheden ook goed van bewust bent. Misschien wel hard, maar het is het risico dat je bewust neemt. Sterkte aan de nabestaanden en verder, tsja kan gebeuren.

Kopieerapparaat | 26-03-23 | 20:58 | 4

Kan alleen gebeuren als ze echt als gekken hebben gereden.

Zenzeo | 26-03-23 | 21:05

@Zenzeo | 26-03-23 | 21:05: Valt mee (of, zo je wil : tegen). Een Porsche is relatief licht en staat nogal eens op hele brede banden (zeker zo’n 991 Turbo, de 3e auto). Zeker als dat Pilot Cups o.i.d. zijn is er niet eens zo heel veel snelheid nodig om te gaan aquaplanen. Vermoed, dat dat hier is gebeurd, 100 km/u kan op zo’n Duitse snelweg met spoorvorming en daarin een laagje regenwater genoeg zijn om de grip te verliezen en de vangrail in te duiken/achterstevoren te gaan. Wordt nog wel eens onderschat. Mogelijk hier ook het geval geweest.

Lubbberrtt | 26-03-23 | 21:13
▼ 1 antwoord verborgen

En deze vonden het leuk om samen snel te rijden.

Anders neemt je niet alleen risico met je eigen leven, maar ook met dat van een ander, die helemaal niet aan jouw spelletje wil meedoen.
Dat is iets wat de notoire hardrijders maar niet willen begrijpen, die denken alleen aan zichzelf.

Een boete krijgen voor 6 km te snel op een compleet lege snelweg is dan weer een ander verhaal.

AdvocatusDiaboli | 26-03-23 | 20:57 | 3

Hard rijden op een lege snelweg is het meest domme wat je kan doen.

thekolere | 26-03-23 | 21:07

@thekolere | 26-03-23 | 21:07:
Beslist, maar 6 km te snel, dat gaat bijna per ongeluk als er niemand voor je rijdt. En heeft ook geen gevolgen dan.

AdvocatusDiaboli | 26-03-23 | 21:10

Heb je ergens gelezen dat ze snel reden? Ik niet.. duitsers hebben geen zoab hè..

Ouwe Semelaar | 26-03-23 | 23:36

Speed doesn’t kill people.

Becoming suddenly stationery kills people..

Clarckson.

Wijze uit het Oosten | 26-03-23 | 20:57
-weggejorist-
SaintNick | 26-03-23 | 20:56 | 1

Dat is dus de reden waarom ik niet graag in groepsverband rijd. Te vaak meegemaakt dat het mis ging.

Titud | 26-03-23 | 20:51 | 5

Je bent er zelf bij en verantwoordelijk voor je eigen gashandle of gaspedaal.
Maar je hebt volkomen gelijk, in groepjes laat men zich vaak opfucken en gaat boven de macht rijden.

Been there done that.

CarelJan7937 | 26-03-23 | 21:01

@CarelJan7937 | 26-03-23 | 21:01: Tot zo'n lul voor je op z'n plaat gaat of crashed natuurlijk en jij in een regen van brokstukken belandt.

ReyNemaattori | 26-03-23 | 21:17

Succes in de file!

Ouwe Semelaar | 26-03-23 | 23:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Twee van de slachtoffers zijn vrijwilligers bij Stichting Dag met een Lach. „Een paar uur geleden werd zondag 26 maart een gitzwarte dag voor onze stichting”, meldt de stichting op Facebook. „Onze gedachten zijn bij alle families en naasten van de slachtoffers.”
www.telegraaf.nl/nieuws/115354116/vie...

Cornelis12 | 26-03-23 | 20:49 | 2

Dat is voor die twee vandaag dan dag met of zonder lach geworden

Weg met dat vuilnis | 26-03-23 | 20:52

Oh, oh, oh, 't wordt alleen maar erger zo... wat een ellende ...

Zwizalletju | 26-03-23 | 21:04

Tragisch, maar dit is niet met 130 km/ h gegaan. Hard rijden is niet handig. Hard rijden is moeilijk. Er had ook een gezinnetje aangereden kunnen worden.

Het meest domme wat je kan doen is in de nacht hard rijden op een lege weg. Er hoeft maar een voorwerp of dood dier op de weg te liggen, ruk aan het stuur en einde oefening. Vaak genoeg hulp moeten verlenen bij dit soort ongelukken.

thekolere | 26-03-23 | 20:49 | 1

jij was er bij??

Ouwe Semelaar | 26-03-23 | 23:40

Lekker dat er op delen van de autobahn geen snelheidsbeperking is, wel jammer dat sommige individuen niet met deze vrijheid om kunnen gaan.

CarelJan7937 | 26-03-23 | 20:48

Zo’n ongeluk zoals onlangs met dat gezin in Sprang-Capelle/Raamsdonksveer en die drank-/drugsrijder, daar krijg ik buikpijn van. Een ongeluk als dit in Duitsland laat me volkomen koud.

Weg met dat vuilnis | 26-03-23 | 20:48

Is dat relevant? En wat als hij uit Appingedam afkomstig was?

Ridde Rogter | 26-03-23 | 21:04

De 3e porsche klapte niet op 2 porsches. 1 porsche cayman lag al in de berm. Porsche 2 staat 100 meter verderop stil. Porsche 3 klapte op 3 mensen die op de vluchtstrook stonden. Heb er altijd veel moeite mee als mensen reageren maar niet eerst lezen, Cornelis.

Mopar | 26-03-23 | 23:12

Rij zelf 964 met alleen abs.. Dus geen veiligheids snufjes... Laat het wel uit hoofd met dit weer.. Liever geen schijnveiligheid..

niv01 | 26-03-23 | 20:46 | 1

Als ik 964 rij ben ik met het vliegtuig.

ariedeknaller | 26-03-23 | 21:08

Gelukkig geen andere weggebruikers gewond of gedood door deze Darwins

Thies | 26-03-23 | 20:45

Wat vreselijk zeg. Ik ken mensen met een zware voet en die adviseer ik dan maar om zich op een circuit uit te leven i.p.v. IRL. .... iig R.I.P.

Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 20:41

Op het moment dat je gaat deelnemen aan het verkeer, en of dat nu met een Porsche op de Autobahn is of met een scooter op de 3e Kievietsdwarsstraat in Nergenshuizen, heb je de verantwoordelijkheid voor jezelf, de inzittenden en de overige verkeersdeelnemers om je zodanig te gedragen dat er geen gevaar op de weg kan ontstaan. Als je die verantwoordelijkheid negeert ben je een potentiële doodrijder en ellende veroorzaker. Helemaal niemand rijdt perfect of foutloos maar bewust kiezen voor een uitdaging waarmee mensenlevens in gevaar worden gebracht is onvergeeflijk.

Broadsquire | 26-03-23 | 20:39 | 4

@Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 20:52: Mijn motorinstructeur: Elk koekblik is op jouw dood uit…

Wijze uit het Oosten | 26-03-23 | 21:15

@Wijze uit het Oosten | 26-03-23 | 21:15: wow, da's wel heavy, klopt ergens wel ... wat ik bedoelde met jungle :/

Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 21:18

@Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 21:18: eigenlijk zou het net zoals op het water moeten zijn...goed zeemanschap gaat boven alles....

GazonMaaierMan | 26-03-23 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ben ik nou gek, of is het ook gewoon dom om op de plek te gaan staan waar je zelf net eruit gevlogen bent terwijl je weet dat er zeker nog zo'n racer aankomt?

Controllos | 26-03-23 | 20:35 | 2

Het is ofwel een aanwijzing dat ze zodanig geschrokken waren dat ze niet meer helder nadachten ofwel dat ze überhaupt nooit helder hebben nagedacht

Weg met dat vuilnis | 26-03-23 | 20:58

Achter de vangrail gaan staan is het eerste wat je te doen staat. Maarja de beste stuurlui etc.

Kladderadatsch | 26-03-23 | 21:45

Gelbe Nummerschilder.

Dubbelepunthoofd | 26-03-23 | 20:31 | 2

Nur Links.

prins_flip_da_luxe | 26-03-23 | 21:38

Duitsers maken meer ongelukken dan Nederlanders. wij zijn praktische het veiligste land in de wereld. Japan nog en Zitwerland. Alleen is daar je geld plots weg.

AntiZanicz | 27-03-23 | 00:13

* haalt schouders op en gaat over tot de orde van de dag *
Wonder boven wonder dit keer een ‘eenzijdig’ Porsche ongeval, zonder doodgereden gezin in een VW Polo of zo.

Repliek_in_stijl | 26-03-23 | 20:30 | 5

@Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 21:16: Het kunnen ook gehuurde auto’s zijn.

matatwork | 26-03-23 | 21:23

@matatwork | 26-03-23 | 21:23: mja, weet je, kga maar eerlijk zijn, stel nu dat dit rijkeluiskids waren die nog nooit een dag in hun leven hadden gewerkt, zou mijn medelijdenfactor omlaag gaan. Maar voor hetzelfde geldt waren het lieden die dag in dag uit hard werkten om een Porsche te kunnen kopen (of huren, of leasen, of lenen .. wat jij wilt)... En het een leuk (welverdiend?) idee vonden, zich eens uit te leven op de Autobahn.

Blijven desalniettemin 8 ouders achter met een dood kind. Misschien hadden ze zelf ook (klein)kinderen ..... als je daar schouderophalend voor bent, scheelt er, denk ik, wel iets met je....

Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 21:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is de overgang van het Nederlandse ZOAB naar het ouderwetse asfalt met spoorvorming en aquaplaning

Fromofield | 26-03-23 | 20:30 | 2

Klein heuveltje en een onoverzichtelijke flauwe bocht

Huppeldepup | 26-03-23 | 21:13

Reed een keer over de A4 naar Rotterdam. Kwam in een stortbui terecht waardoor ik ondanks ruitenwissers in hoogste stand totaal niets meer zag. Reed op rechterbaan waar de meesten bestuurders zich aan het weer aanpassen en zachter gingen rijden. Maar nog kwamen totaalidioten vol gas op de linkerbaan voorbij zoeven. Hebben die betere ruitenwissers of ogen denk ik dan. Liefst was ik op de vluchtstrook gaan staan maar das nog gevaarlijker.

Cornelis12 | 26-03-23 | 20:27 | 3

Klopt, doodeng.

Normpje | 26-03-23 | 20:47

Er zit inderdaad een kans in dat hun ogen en/of hun ruitenwissers beter zijn.

fric.spec. | 26-03-23 | 21:05

In zo’n zelfde omstandigheden tussen Den Haag en Zoetermeer drie kilometer verder de BMW petjesklasse die links bleef doorgaan rechts in het gras zag

Ondersteboven.

Wijze uit het Oosten | 26-03-23 | 21:12

Ik gun niemand de dood, maar sluit niet uit dat dit rijgedrag evenzogoed ellende had kunnen veroorzaken voor mensen buiten dit groepje.

MickeyGouda | 26-03-23 | 20:24
-weggejorist-
Ndranghitiari | 26-03-23 | 20:23 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

De weg was een half uur geleden nog gesperd, omrijden via Beek (gld.) zonder aanwijzingen.

Zoethoudertje | 26-03-23 | 20:21

In Nederland zou dit soort ongeval een dag lang wegafsluiting en een enorme economische schadepost betekenen. Een ambtenarenfeestje, want alles moet nog even lekker uitgebreid onderzocht worden. Niet in Duitsland: de weg wordt zo kort als mogelijk afgesloten voor hulpdiensten en afvoer gewonden en in de kortste keren wordt er tenminste één rijstrook vrijgemaakt (- en wee je gebeente als je betrapt wordt met je mobiel in de videostand bij het langsrijden....) Als er niet toevallig een aanhangercombinatie de weg totaal verspert, dan is meestal het verkeer binnen drie kwartier / een uur weer redelijk op gang. Daar kunnen wij in Nederland nog wat van leren.

bisbisbis | 26-03-23 | 20:17 | 5

Nou, dan heb ik afgelopen zomer zeker uitzonderlijk pech gehad. In de buurt van Hannover kwam ik in een file te staan nav een ongeval , ook met meerdere doden.
Eerst bijna 3 1/2 uur stilgestaan en vervolgens moesten we een stukje terugrijden om via een uitvalsweg een enorme omweg te maken om achter het ongeval weer op de snelweg te komen.Uiteindelijk was ik 5 uur verder vooraleer ik mijn weg kon voortzetten.

Kowalski11 | 26-03-23 | 21:05

Heb je je wel ingelezen? De weg daar is de hele dag afgesloten geweest.

Boeddha18 | 26-03-23 | 21:53

kletspraat. de weg is van 12 tot 19 afgesloten geweest

AntiZanicz | 27-03-23 | 00:10
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
zwenkwieltje | 26-03-23 | 20:14

Sja, rijden als gekken. Maak het ook bijna elke dag op de weg mee. Sneu voor de nabestaanden en de helper maar het allersneust is dat ze niet gewoon tegen een boom opknalden.

Graaisnaaiert | 26-03-23 | 20:14 | 1

Dan zou je in de handjes klappen ja? Kanjer

Kladderadatsch | 26-03-23 | 21:50

De absurde aantrekkingskracht van de Autobahn, waarmee weer eens is bewezen dat snelheid de killing factor is.

Broadsquire | 26-03-23 | 20:12 | 7

Speed don't kill and I'm the proof #motorhead

De paus | 26-03-23 | 20:26

Nee. Enkel een enorm grote verandering van snelheid is dodelijk.
#bêta

klimgek | 26-03-23 | 21:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Sterkte aan alle nabestaanden.

Homer P. Simpson | 26-03-23 | 20:08 | 1

En aan de hulpverleners.

zwenkwieltje | 26-03-23 | 20:15

Daarom hameren de hulpverleners er altijd op om achter de vangrail te gaan staan, en dat zo vlug mogelijk. Valt me van de bestuurder derde Porsche tegen dat hij ook gestorven is, moet dus wel een aardige snelheid gehad hebben. Normaal is Porsche zeer veilig. www.nrz.de/staedte/emmerich-rees-isse...

jan huppeldepup | 26-03-23 | 20:07 | 1

Verkeerde tegel, sorry.

bisbisbis | 26-03-23 | 20:20

Al met al een geruststellende gedachte dat er geen kinderen bij betrokken zijn, bij deze activiteit van de stichting “Dag met een Lach”.

En verder: auto’s met hoog vermogen zijn leuk en aardig, maar de zwakste schakel blijft de human interface.

Glasgow Argus | 26-03-23 | 20:04 | 1

De zwakste schakel zit tussen het stuur en de stoel..

Wijze uit het Oosten | 26-03-23 | 21:06

Gebruik bij regenweer geen cruise control, bij aquaplaning is je auto dan zeker niet te houden.

Low battery | 26-03-23 | 20:03 | 3

Of beperk je snelheid.

Glasgow Argus | 26-03-23 | 20:04

En zet er goede banden onder. Als er semi slicks in het spel waren bij de gt3 is het misdadig om bij aquaplaning omstandigheden (hoosbuien) vol door te trappen. Maar ja vaak volgepakt met allerlei ondersteunende systemen die dingen. Dan gaat het altijd wel goed. Tot je erachter komt hoe het is om niet meer gecorrigeerd te worden door je duurbetaalde electronica. Erg dat er anderen betrokken zijn geraakt bij zo'n kapitale fout

Kladderadatsch | 26-03-23 | 21:57

Waarom begint dit artikel met het woord 'Oef'.... nee toch?

skoftig | 26-03-23 | 20:01 | 2

Gheghe. Die beweert AMG te rijden ( dat instappertje ) maar als ik het me goed herinner liet de google een of ander aftands rood zakjapannertje zien, iets van een Daihatsu of Suzuki? Zo'n truttenauto in ieder geval.

Graaisnaaiert | 26-03-23 | 20:25

"Alledrie dood en de bestuurder van Porsche 3 ook dood."
Hoe dan. Drank ? Drugs .. ?

Nederlandop1 | 26-03-23 | 20:00 | 6

Wellicht kleine penis met compensatiedrang.

bintang | 26-03-23 | 20:25

Veel regen, wind, asfalttemperatuur 8 graden, en laag IQ blijkbaar.

triffid | 26-03-23 | 20:51

mechanisch geweld

AntiZanicz | 27-03-23 | 00:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Je gunt het niemand echt, maar hier zijn weer wat Darwin Awards uitgereikt.

RGV42 | 26-03-23 | 19:59 | 1

Darwin award denk ik niet. Alle betrokkenen boven de 37 dus die hebben zich vast al voortgeplant.

nowomowa | 26-03-23 | 20:59

Een drama zeg. Het zal wel dat ze die snelle wagens, en dan op een gevaarlijk natte weg, onvoldoende beheersten, maar ja daar verdien je dood niet voor. Ook veel pech: de 1ste crash viel dus mee, iedereen ongedeerd op de vluchtstrook en dan komt nr3. Lijkt er op dat die achterop was geraakt en hard er aan kwam rijden en dan wordt een gezellig uitstapje een afschuwelijk drama.

Sterkte voor de nabestaanden.

Nuuk | 26-03-23 | 19:58 | 4

Op veel snelwegen in Dld geldt niet voor niets een max snelheid "bei Nässe". Ik dacht op dit stuk ook.

Controllos | 26-03-23 | 20:43
▼ 1 antwoord verborgen

Autorijden, het blijft een kwestie van anticiperen. Fietsen met de fiets van je grootoma dwars door het Schwarzwald. Perfect gecureerde HAM. Hola Checo: lauw loene . Waarom Spanje als je het perfecte land hebt voor varkensbillen?

Het is nogal een omweg voor zadelpijn vanwege mijn prima fiets. No. pain, no gain: Joris maar, maar ik ga ruim een pond vlees krabben pekelen . Die gaan daarna nog een etmaal in de gezeefde tomaten marineren..

Daarna, zorgvuldig afgeveegd, in mijn bonenschoteltje als basis. Het is de zoveelste eerste keer. Dat je ziet wat er gebeurt en hoe ik er zelf voor zorg dat het iets eetbaars wordt.

Hetkanverkeren | 26-03-23 | 19:57 | 4

@gestoptmetroken | 26-03-23 | 20:01: A man's gotta know his limitations. Geen idee van alle desbetreffende achtergronden, maar dit leest gewoon als het soort ongevallen dat met ietsje meer zorgvuldigheid voorkomen had kunnen worden.

Dat je in het Hollandse stadsverkeer een rijbewijs van het CBR kunt krijgen, is iets heel anders dan gas geven met een racekanon op Hitler's Autobahnen.

Het is al die zogenaamde need for speed waar ik iets van vind. De essentie: hoe voordringen bij de kassa in de supermarkt ook een soort van goden verzoeken is.

Beleefdheid. Laat staan in een opgefokt stukje blik.

Hetkanverkeren | 26-03-23 | 20:32

Kanibaal?

Tikkie Terug | 26-03-23 | 20:38

@Tikkie Terug | 26-03-23 | 20:38: Nope. Voormalig autorijder. En hoe ik mij slechts achteraf gelukkig mag afvragen hoe het zo lang goed gegaan is.

Hetkanverkeren | 26-03-23 | 20:50
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Bucky_Lastard | 26-03-23 | 19:55

Mijn plezier op de Autobahn vergaat steevast als ik die gele, 'Nur Links' kentekenplaten voor me op zie duiken.

darmflora | 26-03-23 | 19:51 | 2

Klopt, rijd je op een lekker tempo richting de skivakantie gooien de meeste Nederlanders met 100 km per uur, vlak voor je inhaalt, hun auto op de linkerbaan. Vaak ook nog zonder richting aan te geven. Over gevaarlijk rijgedrag gesproken!

At_Dawn_They_Sleep | 26-03-23 | 21:11

die heeft u zelf ook

AntiZanicz | 27-03-23 | 00:06

Als eerste mijn medeleven aan de nabestaanden.
Ken het stukje snelweg daar goed, met een snelheid van 120-140km/h en met die regen is het daar al niet zo fijn rijden.
Als ik de Duitse mediaberichten lees, gaan die er niet vanuit dat er extreem hard gereden werd, en dat het een heel ongelukkige samenkomst van omstandigheden is geweest.

Camoflage | 26-03-23 | 19:51 | 1

Extreem hard is ook afhankelijk van de weersgesteldheid en het zicht he. Soms is 80 al extreem hard, bij ijzel bijvoorbeeld... Maar ook dan zijn er genoeg debielen die...

Graaisnaaiert | 26-03-23 | 20:22

Waren het zeg maar bijvoorbeeld huurauto’s lijkt me geen relevante vraag want in een huurauto rijdt je juist voorzichtig

RickTheDick | 26-03-23 | 19:49 | 4

Je in de zin van men is 3e persoon enkelvoud. De t is dus niet overbodig.

Arnold Layne | 26-03-23 | 19:59

@Arnold Layne | 26-03-23 | 19:59:
Hoe dan ook, het komt niet door mij

RickTheDick | 26-03-23 | 20:05

@Arnold Layne | 26-03-23 | 19:59:
Het is je rijdt en rijd je. De t is dus wel overbodig.

Spring Bruissteen | 26-03-23 | 20:23
▼ 1 antwoord verborgen

Dat straalt wel slecht af op andere Porsches.

gestoptmetroken | 26-03-23 | 19:48

Overmoed en zelfoverschatting.

donkeyman | 26-03-23 | 19:47

Ik gooide mijn Renault Kangoo ook altijd even lekker open daar.

Sinaslolly | 26-03-23 | 19:47 | 5

0-100 in 23,5 zeker. Minuut...
Bij mij zit er een automatische begrenzer op en die heet "verbruik". Geen zin in een draaikolk in de tank, kan ook prima leven met de 100 km/h. Die 20 extra maakt het verschil ook niet en zorgt daarentegen voor meer snelheidsverschillen dus meer baanwisselaars dus meer optrekken, remmen, snijden, drukken etc. etc. En daarnaast is het overdag meestal gewoon te druk op de weg om toch die 120 te doen...

Graaisnaaiert | 26-03-23 | 20:21

@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 20:21: Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik op de snelweg 90 rij, rechterbaan hoor, tussen de vrachtwagens.

Sinaslolly | 26-03-23 | 21:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Snel kan alleen als het kan. Daar mist de gemiddelde nederlander toch echt de ervaring. Bij nässe bijvoorbeeld ja. Maar ook bij gegenseitige Rücksichtnahme.

duitsel | 26-03-23 | 19:46 | 1

Dat zijn ook een paar moelikke woorden.

Bad_Pritt | 26-03-23 | 20:35

Jammer dan.

De Maagd Maria | 26-03-23 | 19:46

Weten we zeker dat het Walter van Wijngaarden niet was?

Spring Bruissteen | 26-03-23 | 19:43 | 3

Was het maar waar.

nietzomoeilijk | 26-03-23 | 19:49

Nee helaas, als het die totale weggooier was, dan zou er nog iets moois zijn aan dit tragische verhaal. Het waren volgens de T. medewerkers van Dag met een Lach.

RogerDodger | 26-03-23 | 19:57

Hoe dom kun je zijn om met regen op dit stuk nieuw asfalt te gaan planken.
De Duitsers staan niet bekend om ZOAB, dus die weg is daar zeiknat en glad van de nieuwigheid.
RIP aan de slachtoffers en sterkte aan de nabestaanden.

gemeentereiniging | 26-03-23 | 19:41

Toch vreselijk, levend uit je verongelukte auto stappen en daarna dodelijk geschept te worden.

Santtulainen | 26-03-23 | 19:41

De Autobahn kent geen of nauwelijks ZOAB zoals bij ons. Het worden watergordijnen als het regent. Wij mogen ons gelukkig prijzen dat we door onze open asfaltlaag haast geen aquaplaning meer kennen op de NL snelwegen. De Autobahn is 'bei Nässe' echt geen lolletje en zoals blijkt eigenlijk levensgevaarlijk.

DriesvanTien | 26-03-23 | 19:39 | 5

Omdat in Duitsland sneller gereden wordt als in Nederland is er weinig ZOAB wegens geluidsoverlast.

jan huppeldepup | 26-03-23 | 20:12

@Xbitt | 26-03-23 | 19:40: ja lekker suffen, appen en bellen en geen richting aangeven, last staan anticiperen. Er zijn meer oorzaken dan alleen snelheid, dus deze opmerking snijdt geen hout. In Duitsland is snelheid op sommige stukken alleen advies. Komt met verantwoordelijkheid. Hele andere insteek dan wat jij hier schetst. Niet goed te vergelijken, kort door de bocht gaan is ook gevaarlijk

Kladderadatsch | 26-03-23 | 22:04

@jan huppeldepup | 26-03-23 | 20:12: hahaha, sinds wanneer stopt ZOAB met geluiddempen bij hogere snelheid. De enige reden om het niet toe te passen is de slijtage en de kosten. Wij zitten wat ruimer in de centen.

AntiZanicz | 27-03-23 | 00:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Neerslag met minder zicht en dan toch nog de maximale snelheid rijden? Tja... tragisch, maar een les: ga achter de vangrail staan, niet ervoor. Rijd langzaam bij slecht zicht.

Jan, Leiden | 26-03-23 | 19:35 | 5

@UnderTheDevil | 26-03-23 | 19:37: Ze stonden voor de vangrail naast de tweede Porsche. De vangrail op de foto was al door de eerste Porsche gesloopt.

jan huppeldepup | 26-03-23 | 20:13

hoe zou u weten wat de snelheid was en wat de max is.

AntiZanicz | 27-03-23 | 00:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Aquaplaning, dom niet aangepast rijden en een door toeval bepaald curling met dure auto's?

Biggus_dickus | 26-03-23 | 19:29 | 1

veel te brede banden voor het mooi maar te breed voor het gewicht van de auto

AntiZanicz | 26-03-23 | 23:55

Ouderwetse Porsches met verbrandingsmoter zeker, de meerderheid van de kenners en liefhebbers zijn alweer door naar het volgende snelle auto speeltje;) insideevs.com/news/560398/porsche-tay...

Smoelensmid | 26-03-23 | 19:29 | 6

Vast.

Lorejas | 26-03-23 | 22:04

@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 20:15: iedere moderne auto heeft ESP, hier ging het lampje ook wel branden en deed ESP zijn best. Maar er zijn grenzen aan het bereik.

AntiZanicz | 26-03-23 | 23:54

@Smoelensmid | 26-03-23 | 21:50: slingeren bijhard optrekken is ook een groot gevaar. Optrekken kost ook het meeste energie. Dan kun je net zo goed ook wat harder rijden.

AntiZanicz | 27-03-23 | 00:02
▼ 3 antwoorden verborgen

In de lokale media is sprake van twee Porches. Nr 1. die crashte in de berm, Nr. 2 die er achterop knalde en wel met zo´n snelheid dat deze over de vangrail van de middenberm op de andere weghelft terecht kwam. De hulpverlener stond een eindje verderop geparkeerd,

Heurtebise | 26-03-23 | 19:28 | 6

@Der Schnitzeljäger | 26-03-23 | 19:52: Zoals ik het lees: witte crashte, blauwe hielp zwarte knalde erin.

krelis_krotenkoker | 26-03-23 | 21:25

onzinverhaal

AntiZanicz | 26-03-23 | 23:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Bleib zu Hause

RickTheDick | 26-03-23 | 19:28 | 1

Met dit weer zeker.

SterF... | 26-03-23 | 19:43

Ik vermoed een sterke Porschemagneet langs de berm.

Sneerpoets | 26-03-23 | 19:28

Ja sorry hoor, heel triest voor de naasten, maar met onverantwoorde snelheden in de regen rijden dan loop je dit soort risico’s.

laurentius | 26-03-23 | 19:27 | 1

Deze Porsches hebben geen open deur meer nodig hoor.

John McClane | 26-03-23 | 19:34

Ja, dat weet elke motorrijder. Waar je naar kijkt daar rijd je naartoe. Mij bij mijn eerste motorrijles verteld.

seasicksteve | 26-03-23 | 19:26 | 6

@seasicksteve | 26-03-23 | 19:45: nee, op het politiekantoor; de dames in kwestie kwamen vervolgens namelijk achter hem aan en voor zijn eigen veiligheid hebben ze hem maar opgesloten.

anja | 26-03-23 | 23:41
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
jcvjcvjcvjcv | 26-03-23 | 19:26 | 1

Is dat het stuk van Arnhem naar Oberhausen? Dat is ook het enige stuk waar dat kan, tenminste als je naar het zuiden gaat. Vanaf Koln is het draaien en keren en wegversmallingen. Ik weet niet of het in Noord-Duitsland beter is?
En wat heeft dit ongeluk voor gevolgen voor mensen die WEL kunnen rijden?
Grott deel van Duitsland is overigens al 130 max.

skoftig | 26-03-23 | 19:25 | 5

Bij Elten gebeurd. Ze hoeven niet eens heel hard gereden te hebben. Met regen zijn de Duitse autowegen iets anders dan hier in Nederland . Dan lig je met een beetje strak optrekken in een Porsche naar de 100 al in de berm.

SolidRock | 26-03-23 | 19:48

plaatsnaam wordt genoemd, is het moeilij?

AntiZanicz | 26-03-23 | 23:51
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
treurtnie | 26-03-23 | 19:25

Even Apeldoorn bellen?

Bochel | 26-03-23 | 19:25

Wat deed Porsche 3 in godsnaam op de vluchtstrook? Maakt die dezelfde crash?

de Voorzittert | 26-03-23 | 19:24 | 2

Niet de dezelfde maar wel een soortgelijke.

John McClane | 26-03-23 | 19:25

Ik neem aan zijn brein kreeg signalen binnen dat er issues waren aan die kant, en zijn lichaam inclusief handen op het stuur gingen zich aan die beweging aanpassen. Dus dezelfde kant op. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idée, ik rij precies om de reden die ik net noemde nooit auto. Ben te snel afgeleid.

anja | 26-03-23 | 23:35

Darwin award aan Porscherijder #3

Patty D. | 26-03-23 | 19:23

nou gelukkig waren er geen andere mensen betrokken

Ir. Wilhelmus | 26-03-23 | 19:23

Heel erg kudt, maar het blijft dom om te gaan racen in de regen.
Wat daarna gebeurt is nog veel kudter.
Héél uitstappen en geschept op de vluchtstrook.
Sterkte voor de nabestaanden.

Ruimedenker | 26-03-23 | 19:23

Alles is al gezegd toch.. RIP en zo.

redthehaghue | 26-03-23 | 19:23

Dit gun je niemand, maar de borden van '80 bij Nase' staan er niet voor niks. Asfalt in Duitsland is zo anders opgebouwd dan bij ons.

Dat 3 mensen op de vluchtstrook bij aanrijding overlijden begrijp ik, maar ben toch wel heel erg benieuwd hoe bestuurder van auto 3 aan zijn einde is gekomen als zijn passagier met lichte verwondingen uitstapt.

carlover12 | 26-03-23 | 19:23 | 6

Een auto belandde in het talud, de volgende landde op precies dezelfde plek terwijl de inzittenden eruit waren gekropen. Resultaat: hartstikke dood.
Bron: NOS.

Het heeft er trouwens alle schijn van dat dit over het paard getilde Nederlanders waren die niet om kunnen gaan met zo'n voertuig maar het kennelijk wel kunnen betalen. Darwin is onverbiddelijk.

Bakkeleures | 26-03-23 | 19:46

@jcvjcvjcvjcv | 26-03-23 | 19:29: dat kan maar zo ginghet nite.
De 1e ging door de geleide rail, duidelijk minder goed dan bij ons. 2 stopt vrijwillig, 3 slipt en rijdt iedereen dood.
Porsche, achterwiel aandrijving, te veelvermogen, te hoge snelheid veel te brede banden, grip slecht. Bestuurders letten niet op en zo heb je een carambole.

AntiZanicz | 26-03-23 | 23:50

@AntiZanicz | 26-03-23 | 23:50: een tijd terug reed ik daar ongeveer ook, droog weertje, leuk 130km/h, NL X5 komt met veel meer snelheid voorbij scheuren. Even later, bij de boerderie die zo dicht bij de weg staat heeft de ' bestuurder' hem tegen het betonnen muutje gereden. Ik heb maar niet gestopt, veel te gevaarlijk in DE.
Dat viel nog mee gezien de snelheid.
Slim bezig, helaas zal de verzekering die door ons betaald wordt het weer moeten klaren. Waarschijnlijk ook auto van een ander, vreemd genoeg doet men wel dik met auto's maar vaak zijn ze dan geen eigendom.

AntiZanicz | 27-03-23 | 00:01
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl