Horrorcrash met drie Nederlandse Porsches op Autobahn: vier doden
Oef
'Veel' Nederlanders vinden het leuk om aan de andere kant van de grens eens lekker door te stampen. Want ach ja, het kan en het mag enzo. Er zijn ook Nederlanders die speciaal naar Duitsland gaan voor die Autobahn. En soms gaat het ook gruwelijk mis op de Autobahn, in casu vlak over de grens bij Beek: bij een enorme crash met drie Porsches zijn zondag vier Nederlanders omgekomen. Porsche 1 verloor de macht over het stuur en Porsche 2 stopte om hulp te verlenen. De twee inzittenden van Porsche 1 stapten ongedeerd uit het voertuig en stonden samen met de bestuurder van Porsche 2 op de vluchtstrook, toen Porsche 3 'm erin boorde. Alledrie dood en de bestuurder van Porsche 3 ook dood. Ondanks regen en slecht weer reden de sportjoekels met 'nicht angepasster Geschwindigkeit', natuurlijk. Poeh.
UPDATE - "De Porsches waren onderdeel van een grote groep bolides die meededen aan een toertocht van 9Miles, een organisatie uit Purmerend die ritten uitzet voor mensen met sportieve auto’s." Mogelijk stonden de auto's op semi-slicks. "Die hebben op een droge weg enorm veel grip, maar bij regen moet je oppassen."
Reaguursels
InloggenHet zijn net platte kevers.
Porsche 3 lag zo ver achter en verongelukte precies op dezelfde plek.
Dat stuk asfalt zal dan glad geweest zijn door regen of iets anders.
Deze gappies waren onderweg met de zogenaamde "9 Miles Spring Drive". 9 Miles is een club van mensen met veel geld die in dure auto's ritjes maken.. In het programma (waar de route uitgeschreven staat) stond ondere andere deze zinsnede: "om vervolgens via de 3 Duitsland in te gaan. Hier is het voor de liefhebbers mogelijk om even lekker de grens op te zoeken".
Ik ben blij dat ze niemand doodgereden hebben (behalve zichzelf).
Droevig. Als er iets fout kan gaan gaat het ook een keertje fout. Dit heeft dus niets met pech te maken, maar een ongeluk opzoeken op het randje van waanzin. Is het de roes van een soort onoverkomelijkheid terwijl je continu speelt met je leven? zoiets als uit de bus stappen om een groep wilde leeuwen te aaien omdat je thuis zo goed met de twee katten van de buren kan opschieten. Omdat je goudvissen in een bol hebt bij een groep witte haaien gaan zwemmen die een prooi gezamenlijk aan het verscheuren zijn. Het zijn immers ook maar vissen. We zien tijdens ons leven de meest idiote acties voorbij gaan. Maar op de weg is het soms om de 100 meter iemand met zijn leven zien spelen. Wet nummer 1 voor de opvoeding is kijk uit voor het verkeer. En onthou dat voor de rest van je leven. Wil je de verkeersjungle overleven moet je constant opletten. Wellicht nog gevaarlijker dan in het tropisch regenwoud rondbanjeren.
Heeft u het artikel gelezen?
De rijbaan is nat en dan doorstampen, iedere Duitser weet dat dat dom is, maar ja, Nederlanders hè, het is niet voor niets dat de Duitsers zeggen als je drie keer voor je rijbewijs bent gezakt krijg je gele nummerplaten om het overig verkeer te waarschuwen.
Tienmaal weggejorist slechts.
Bij Nu punt nl gooien ze dit soort topics altijd snel op slot, omdat bla bla bla en ze hebben hun handen vol of zo.
Dochter vroeg net: Waar zijn die wielen...?!
.
Sad.
Het wordt tijd dat auto's op 100 begrensd worden en het maximum voertuiggewicht op, om mee te beginnen, 1000 kg. Dat gaat heel veel ongelukken schelen en een hele grote bijdrage aan de CO2-reductie leveren. Racen doe je maar op het circuit met een racelicentie.
Onzin.
Enig idee waar je het over hebt ?
Goed idee.
Een echte kenner..... co2 besparen en lichte auto's. Elke elektrobak weegt al bijna 2.000kg door de accu's.
Wow, hoeve pech kan je hebben? Dat eerste ongeluk kan gebeuren, dan stopt de tweede om hulp te verlenen en gelukkig eind goed al goed opgelucht langs de snelweg te wachten op hulp(hoe onhandig ook) om aan gort te worden gereden door een derde porsche die zich op exact dezelfde plek in de vangrail drukt. De kans op de staatsloterij winnen is groter dan deze samenloop van gebeurtenissen.
Toch vandaag weer een auto of 2 langs de snelweg geparkeerd gezien met pech die doodgemoedereerd naast hun auto stonden op de vluchtstrook terwijl het verkeer met 130 km/uur op een klein metertje afstand voorbij raast…
Wat een fucking vertrouwen in je mede weggebruikers.
Vind het altijd typisch hoeveel figuren hier dit soort berichten echt vieren, trots en verheven kan men intens genieten blijkbaar.
En even later weer het orgeltje uit de kast want berichtje over sjeemie vaas.
Moeilijk voor te stellen. Je schiet met je bolide over de vangrail heen en je overleeft dat. Samen met je bijrijder klim je uit het wrak om... weer aan de andere kant van de vangrail te gaan staan? Dat moet moeite gekost hebben.
Ze kunnen het niet meer uitleggen maar het valt ook niet uit te leggen. Zo'n smak doet blijkbaar rare dingen met je beoordelingsvermogen.
Laat ze lekker.
Op de Duitse snelwegen gebeuren vaak ongelukken met slecht weer. Geen ZOAB.
Ik ben vaker omgedraaide porches voorbij gereden daar.
Zelf in mijn jonge jaren ook wel eens met 260 over de autobahn gereden, in 4 uurtjes thuis na weekend stappen in Berlijn. Ik zou dat nu niet meer doen.
Dit weekeinde even Dordogne-en-weer-terug.
België: complete ellende, die hebben de Z van Zoab nog niet gevonden.
Frankrijk:
Redelijk, her en der nog een verblindende massagestraal op je voorruit maar over het algemeen prima ye doen met 130 km/uur,
sauf medeweggebruikers die 110 gaan rijden bij een beschaafd lentebuitje al ging het soms wel zo ruig dat ook ik gas terug nam tot 60 km/uur.
Idioot.
Eén van de slachtoffers wilde notabene hulp verlenen.
Dus om bepaalde redenen hebben deze mensen, volgens jou, de dood verdiend? Mocht een onschuldig gezin slachtoffer zijn geweest, was het, volgens jou, wél een tragedie?
Maar er gaat ook heel veel goed.. altijd dat negative, stop daar eens mee.
Vier Nederlanders overleden bij ongeval met twee Porsches op Duitse snelweg
Bij enkele op elkaar volgende ongevallen op de Duitse snelweg A3 zijn vier mensen om het leven gekomen. De ongevallen gebeurden bij Emmerich, vlakbij de Nederlandse grens. De drie betrokken wagens hadden Nederlandse kentekens.
www.hln.be/buitenland/vier-nederlande...
Dit alles in het kader van:
indd.adobe.com/view/f7be6ccc-0b26-4bd...
Heftige shit,wat een ongeluk bij dit ongeluk
Porsche sowieso proletenbak voor midlifers. Dat dan weer wel.
Een Porsche is een geweldige auto, maar jij hebt gelijk, met de bus reizen is goedkoper..
Je verdient hem zelf met dit domme reaguursel.
Raar ook hoe mensen denken dat vluchtstrook veilig is. Dat is het beslist niet. Eerste wat je doet: auto uit, achter vangrail gaan staan. Er worden echt veel auto's geramd op vluchtstrook. Jaren geleden nog paar jonge gasten van studentencorps in 020 dood op die manier. Waren op terugweg van feestje, 1tje moest pissen, auto gestopt op vluchtstrook. Terwijl ie stond te pissen werd auto op vluchtstrook geramd door slapende chauffeur. Allemaal dood. En dat was dus midden in de nacht op een verlaten snelweg. Destijds op snelweg bij Heteren: auto met pech. Vluchtstrook op. Inzittende was zo slim om achter vangrail te gaan staan. 30 seconden later vrachtwagen vol er in.
Als je kijkt hoe vaak vrachtwagens een stukje over de vluchtstrook afdwalen dan os een flink eind achter de vluchtstrook erg verstandig. Of er is een malloot over de vluchtstrook aan het inhalen, dus met te weinig afstand dus geen zicht op de vluchtstrook en ook nog eens hoge snelheid want inhalen. Waarschuwingslichten aan als die nog werken. Heeft het nog zin om een stug langs (achter!) de vluchtstrook te lopen en ergens een gevaren driehoekje neer te zetten?
Las in de T dat een van die wagens op 'semi-slicks' reed. Welke totaaldebiel rijdt in maart in Europa met zo weinig mogelijk profiel op z'n banden?
De doden hebben er niet veel meer aan, maar de Duitse verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij kan je (ook al ben je niet schuldig aan het ongeval) toch deels aansprakelijk stellen voor de schade als je zonder winterbanden reed tijdens winterse omstandigheden.
Standaard uitgerust met semi slicks bij aflevering is niet iets waardoor je kunt beweren dat de auto daar vandaag ook op reed. Als de berichten kloppen is juist deze auto niet geslipt.
De auto, die niét is gaan aquaplanen (de lichtblauwe 992 GT3) staat standaard op semi-slicks. De donkerblauwe/zwarte 991 Turbo cabrio staat overduidelijk niet op zulke banden (zie beelden op adeepuntnl). Van de Cayman GT4 is het niet bekend.
@Lubbberrtt | 26-03-23 | 22:41: die zilveren cayman heeft zomerbanden eronder zo te zien www.hln.be/buitenland/vier-nederlande...
Gadverdamme, wat een afschuwelijk soort mens ben jij!
Klinkt als een minder kindvriendelijke aflevering van Buurman en Buurman. Hoe krijgt nummer 3 het voor elkaar m in nummer 1 en 2 te boren. Wat een lutser.
Flinke snelheid rijden in de regen, dan zien dat er verderop een ongeluk is gebeurd. Vervolgens veel te hard remmen waardoor je de controle over de auto verliest op een nat wegdek en als ie dan gaat tollen helpen abs en andere slimme rij assistenten je niet meer uit de problemen.
@ZomaarEen | 26-03-23 | 22:22: aanv: veel te hard remmen en gelijktijdig te veel bijsturen om naar een andere rijbaan uit te wijken.
Geen ZOAB zoals in Nederland.
Trieste zaak.
Ik zie regelmatig mensen met een gestrande auto op de vluchtstrook staan of nog in de auto zitten terwijl het verkeer langs raast op 80cm.
Als je stopt, zet je auto in fend-off (google maar ff) en zeker 80mtr voor het ongeval, knippers uit en loop achter de rail naar de ander. Beter nog; bel Die Profi´s.
Vrijdag nog zo'n geval gezien, zat te bellen in zijn auto op de vluchtstrook voor (ik neem aan) hulp. Naast zich nog iemand in de auto.
Totaal niet bewust van het gevaar.
fend-off was mij niet bekend, maar meteen even opgezocht.
Wat mij betreft mag hier eens een actie van de VVN van komen, als dat nog bestaat.
Een beveiligingsvoertuig in fend-off plaatsen betekent het voertuig SCHUIN en zo breed mogelijk over een rijstrook plaatsen ter bescherming van een incident.
De voorwielen worden ingedraaid naar de verkeersluwe zijde. Door de stand van het voertuig wordt het verkeer om het incident geleid.
Omdt het voertuig een beveiligingsfunctie heeft, mag niemand ooit in het voertuig blijven zitten.
Scheelt weer zoekwerk.
Nooit in de fend - off op de vluchtstrook! Het overige verkeer zal naar links wijken. Fend off doe je op de rijstrook en alleen door professionals. Op de vluchtstrook wordt het voertuig recht gezet zover mogelijk van de kantstreep. Zie ReVi
Fend-off wist niet dat het zo genoemd werd..
Ooit in mijn jonge jaren hierop gewezen door een politie agent.
Ook als je voorgesorteerd staat om links of rechts af te slaan altijd je stuur recht houden.
Als je nl al ingedraaid staat en je wordt van achter aangereden dan schiet je zo de baan van de tegenliggers op!
Ja dag. Dan rammen ze mijn auto.
Ik zet mijn auto wel NA het ongeluk en ga de wouten bellen. Daarna zie ik wel.
Als de Nederlandse regering in 1963 meer ballen had gehad was dit traject 100km/h geweest, iets met WO2 compensatie.
Enkele boterhandelaren hebben die nacht van teruggave veel geld verdiend door geladen vrachtwagens vol boter ‘s- middags in het Nederlandse Elten te parkeren, de volgende ochtend stonden ze zonder een meter te verplaatsen in Duitsland. Kassa invoerrechten!
@HD50 | 26-03-23 | 21:51:
Zo zijn er ook ooit een paar honderd luxe auto's in de Sinai begraven.
Dan waren ze 2km verderop gecrasht.
Dag met een lach, een stichting met vrijwilligers die met zieke kinderen ritjes maken in sportauto’s, is in rouw gedompeld. Twee vrijwilligers behoorden tot de vier Nederlanders die zondag omkwamen bij een zware crash met drie Porsches op de Autobahn net over de Duitse grens.
De Porsches waren onderdeel van een grote groep bolides die meededen aan een toertocht van 9Miles, een organisatie uit Purmerend die ritten uitzet voor mensen met sportieve auto’s: ’Een reisorganisatie voor supercars’, zoals 9Miles zichzelf omschrijft op de website.
www.telegraaf.nl/nieuws/234543898/vri...
Moest m'n pa vandaag nog langs, wat een ravage...
Blazen met Porsches in de regen, motor achterin in de 911 en bij de Cayman in het midden. Het is vragen om ongelukken. Die borden ‘bei nasse’ staan er niet zomaar. Triest dit.
Als het regent of koud is moet je niet hard gaan rijden. Die wagens hebben pas gped grip als het 18 graden of warmer is: liefst met zon zodat het donkere asfalt opwarmt.
Bij regen krijg je aqua planning en bij >150km/u is zelfs een Porsche niet meer te controlleren op een smalle snelweg als hij even uit balans raakt: je hebt op een snelweg nou eenmaal geen grind strook zoals op het circuit.
Moderne Porsches en andere sportwagens hebben veiligheidssystemen waarmee wannabee coureurs deze wagens prima op de weg kunnen houden in moeilijke omstandigheden.
Op standje trackday (racecircuit) zijn het gifkikkers die je vrij makkelijk in de problemen kunnen brengen als je geen ervaren coureur bent. Zelfs op een droge weg.
Gingen ooit met de 2CV op wintersport vakaansie.. op de Autobahn.. dat vonden wij toen al "scheuren"....
Tot grote ergernis van de Duitse automobilisten :-)
En dan was er ook nog eens een risico op overstekende herten, maar daar zullen de porsche-heertjes vast niet bij stilgestaan hebben (no pun intended).
In Nederland zie je ook wel van die borden van 90km bij nat weer, maar tegen de tijd dat je die snelheid hebt zonder keihard te remmen op een kleddernat wegdek met wat gelekte olie erop, ben je er al weer voorbij een ander bordje waarop staat dat weer sneller mag.
Is er al eens onderzoek gedaan in hoeverre dat ongelukken kan veroozaken?
Misschien moet je naar het weer en niet naar de borden kijken? Ieder kind in DLD weet dat je met regen niet moet doorjakkeren.
@redanx | 26-03-23 | 22:32:
Het ging even over ons eigen landje.
Als je opeens van 120 naar 90 moet opeens op nat wegdek kan dat ook link zijn.
En tegen de tijd dat je het met gas los op de 90 zit, is het gevaarlijke gebied alweer voorbij.
Dus mensen lopen gevaar zonder dat ze het willen.
Niet handig toch.
Zelfs met een bmw 316 kun je in een levensgevaarlijke slip komen bij zeiknatte wegen. Maar hoe je dan 3 mensen aanrijdt in de berm snap ik even niet. Rip iig
Dat snap ík dan weer even niet, dat je dat niet snapt.
Voor zover ik dat begreep verloor auto 1 de macht over het stuur en crashte in de vanrail. Auto 2 zag dat, stopte om hulp te verlenen en stapte uit.
Auto 3 kwam vervolgens met hoge snelheid aan, zag de crash, raakte ook in een slip en kletste in auto 2 en 1.
Allemaal nogal triest.
@DatInternetDingetje | 26-03-23 | 21:11: Alleen op auto 1 (de Cayman) geknald. Auto 2 (een 992 GT3 - de auto van de 39-jarige, die hulp ging bieden aan de inzittenden van auto 1 en ook door auto 3 geraakt werd) stond wat verderop stil en is heel gebleven.
@Lubbberrtt | 26-03-23 | 21:16:
Een 992 GT3 heeft standaard semi slik banden: voor het circuit als het droog is: een heel dun en smal profiel om minimaal water af te kunnen voeren. Eigenlijk in de garage laten staan als het regent, laat staan er 200km/u of harder mee te gaan rijden tijdens regen: dan krijg je aqua planning.
@Revolución | 26-03-23 | 21:24: Eens. Hoewel uitgerekend dié auto niet is gaan aquaplanen en de Cayman en 991 Turbo wel.
Ik reed daar langs in tegengestelde richting. Die zwarte Porsche + veel politie en brandweer zien staan. Het was echt serieus kloteweer met regelmatig serieuze hoosbuien, waarbij onderweg mijn ESD regelmatig in moest grijpen wegens teveel water op de weg. Daar had ik mijn snelheid gelukkig wel op aangepast. Meer gespinde wrakstukken tegen gekomen onderweg.
Als ik het wel heb ligt er aan die kant van de grens geen ZOAB maar ouderwets asfalt.
@DatInternetDingetje | 26-03-23 | 21:12: Dat verklaart een hoop.
In heel Duitsland geen ZOAB. De afstanden hier zijn niet te doen met strooien als het gaat vriezen. Daarom 80km/h als het hevig regent..
Bij slecht weer in Duitsland rij ik op de rechterbaan. In een grote 4WD met ingehouden snelheid. Als het nacht is en er geen zicht is, glad, sneeuw, regen, dan neem ik een hotel. Defensief rijden heet dat. De volgende ochtend kan ik mij gezin nog zien aan het ontbijt. Veel sterkte gewenst aan de nabestaanden in deze. Vreselijk drama.
Triest voor die slachtoffers nattuurlijk, maar tegelijkertijd kan ik er niet omheen mij af te vragen wat je bezielt om in een Porsche te willen rijden..
Nou ik neem aan dat zo’n auto wel lekker rijdt.
Probeer het eens..
Ultiem rijgenot? Fantastische wegligging? Kinderdroom? Mooi design? Zo kan ik nog wel even doorgaan..
Ik vermoed gevalletje aquaplanning en heel veel pech.. Al die jaloerse betweters en "porsche dus slecht mensen".. ongezien de tyfus!!! val dood met je skoda fabia.
Afdeling trieste opmerkingen.
Leuk dat gejakker, maar het blijft een risico. Vaak gaat het goed, soms gaat het fout. Veel factoren die roet in het eten kunnen gooien en ik neem aan dat je je daar als Porsche bestuurder op de Duitse baan met hoge snelheden ook goed van bewust bent. Misschien wel hard, maar het is het risico dat je bewust neemt. Sterkte aan de nabestaanden en verder, tsja kan gebeuren.
Bertus reed dr op en Tinus kwam dr vlak achteran.
Kan alleen gebeuren als ze echt als gekken hebben gereden.
@Zenzeo | 26-03-23 | 21:05: Valt mee (of, zo je wil : tegen). Een Porsche is relatief licht en staat nogal eens op hele brede banden (zeker zo’n 991 Turbo, de 3e auto). Zeker als dat Pilot Cups o.i.d. zijn is er niet eens zo heel veel snelheid nodig om te gaan aquaplanen. Vermoed, dat dat hier is gebeurd, 100 km/u kan op zo’n Duitse snelweg met spoorvorming en daarin een laagje regenwater genoeg zijn om de grip te verliezen en de vangrail in te duiken/achterstevoren te gaan. Wordt nog wel eens onderschat. Mogelijk hier ook het geval geweest.
@Dr.Utker | 26-03-23 | 21:03: Ik moest er inderdaad ook aan denken
En deze vonden het leuk om samen snel te rijden.
Anders neemt je niet alleen risico met je eigen leven, maar ook met dat van een ander, die helemaal niet aan jouw spelletje wil meedoen.
Dat is iets wat de notoire hardrijders maar niet willen begrijpen, die denken alleen aan zichzelf.
Een boete krijgen voor 6 km te snel op een compleet lege snelweg is dan weer een ander verhaal.
Hard rijden op een lege snelweg is het meest domme wat je kan doen.
@thekolere | 26-03-23 | 21:07:
Beslist, maar 6 km te snel, dat gaat bijna per ongeluk als er niemand voor je rijdt. En heeft ook geen gevolgen dan.
Heb je ergens gelezen dat ze snel reden? Ik niet.. duitsers hebben geen zoab hè..
Speed doesn’t kill people.
Becoming suddenly stationery kills people..
Clarckson.
Porsche 2 deed weinig verkeerd. Porsche 1 en 3 zijn problematisch
Dat is dus de reden waarom ik niet graag in groepsverband rijd. Te vaak meegemaakt dat het mis ging.
Met motorrijden ook. Er is altijd zo een sukkeltje bij lijkt het. Of gevaarlijk stoer doen of asociaal ruzie zoeken.
@sjef-van-iekel | 26-03-23 | 20:57: Daarom rijd ik ook altijd alleen. Ik hou van het motorrijden, ik geniet ervan, maar nooit met hoge snelheden of in groepsverband. Motorrijden doe ik alleen.
Je bent er zelf bij en verantwoordelijk voor je eigen gashandle of gaspedaal.
Maar je hebt volkomen gelijk, in groepjes laat men zich vaak opfucken en gaat boven de macht rijden.
Been there done that.
@CarelJan7937 | 26-03-23 | 21:01: Tot zo'n lul voor je op z'n plaat gaat of crashed natuurlijk en jij in een regen van brokstukken belandt.
Succes in de file!
Twee van de slachtoffers zijn vrijwilligers bij Stichting Dag met een Lach. „Een paar uur geleden werd zondag 26 maart een gitzwarte dag voor onze stichting”, meldt de stichting op Facebook. „Onze gedachten zijn bij alle families en naasten van de slachtoffers.”
www.telegraaf.nl/nieuws/115354116/vie...
Dat is voor die twee vandaag dan dag met of zonder lach geworden
Oh, oh, oh, 't wordt alleen maar erger zo... wat een ellende ...
Tragisch, maar dit is niet met 130 km/ h gegaan. Hard rijden is niet handig. Hard rijden is moeilijk. Er had ook een gezinnetje aangereden kunnen worden.
Het meest domme wat je kan doen is in de nacht hard rijden op een lege weg. Er hoeft maar een voorwerp of dood dier op de weg te liggen, ruk aan het stuur en einde oefening. Vaak genoeg hulp moeten verlenen bij dit soort ongelukken.
jij was er bij??
Lekker dat er op delen van de autobahn geen snelheidsbeperking is, wel jammer dat sommige individuen niet met deze vrijheid om kunnen gaan.
Zo’n ongeluk zoals onlangs met dat gezin in Sprang-Capelle/Raamsdonksveer en die drank-/drugsrijder, daar krijg ik buikpijn van. Een ongeluk als dit in Duitsland laat me volkomen koud.
Tja
De 56-jarige bestuurder van de derde Porsche die in de stromende regen op de twee Porsches klapte komt dus uit Waterland.
www.nhnieuws.nl/nieuws/316722/waterla...
Is dat relevant? En wat als hij uit Appingedam afkomstig was?
De 3e porsche klapte niet op 2 porsches. 1 porsche cayman lag al in de berm. Porsche 2 staat 100 meter verderop stil. Porsche 3 klapte op 3 mensen die op de vluchtstrook stonden. Heb er altijd veel moeite mee als mensen reageren maar niet eerst lezen, Cornelis.
Locatie google maps, voor zover die werkt in Duitsland want daar is streetvieuw verboden.
www.google.com/maps/@51.8809224,6.184...
Rij zelf 964 met alleen abs.. Dus geen veiligheids snufjes... Laat het wel uit hoofd met dit weer.. Liever geen schijnveiligheid..
Als ik 964 rij ben ik met het vliegtuig.
Gelukkig geen andere weggebruikers gewond of gedood door deze Darwins
Wat vreselijk zeg. Ik ken mensen met een zware voet en die adviseer ik dan maar om zich op een circuit uit te leven i.p.v. IRL. .... iig R.I.P.
Op het moment dat je gaat deelnemen aan het verkeer, en of dat nu met een Porsche op de Autobahn is of met een scooter op de 3e Kievietsdwarsstraat in Nergenshuizen, heb je de verantwoordelijkheid voor jezelf, de inzittenden en de overige verkeersdeelnemers om je zodanig te gedragen dat er geen gevaar op de weg kan ontstaan. Als je die verantwoordelijkheid negeert ben je een potentiële doodrijder en ellende veroorzaker. Helemaal niemand rijdt perfect of foutloos maar bewust kiezen voor een uitdaging waarmee mensenlevens in gevaar worden gebracht is onvergeeflijk.
Asfalt is de moderne jungle; om iedere hoek schuilt het gevaar.
Heb destijds geleerd vlot en veilig te rijden. Het verkeer moet vlot zijn doorgang kennen, maar veiligheid primeert.
Jijzelf kan van de verkeersregels redelijk goed op de hoogte zijn en een defensieve rijstijl hebben maar....
eigenlijk moet je je medeweggebruikers ten alle tijden onderschatten!!!
Hij of zij kan weinig ervaring hebben in het verkeer, trager reactievermogen hebben, vermoeid zijn, afgeleid zijn door GSM, onder invloed van .... et cetera.
@Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 20:52: Mijn motorinstructeur: Elk koekblik is op jouw dood uit…
@Wijze uit het Oosten | 26-03-23 | 21:15: wow, da's wel heavy, klopt ergens wel ... wat ik bedoelde met jungle :/
@Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 21:18: eigenlijk zou het net zoals op het water moeten zijn...goed zeemanschap gaat boven alles....
Ben ik nou gek, of is het ook gewoon dom om op de plek te gaan staan waar je zelf net eruit gevlogen bent terwijl je weet dat er zeker nog zo'n racer aankomt?
Het is ofwel een aanwijzing dat ze zodanig geschrokken waren dat ze niet meer helder nadachten ofwel dat ze überhaupt nooit helder hebben nagedacht
Achter de vangrail gaan staan is het eerste wat je te doen staat. Maarja de beste stuurlui etc.
Gelbe Nummerschilder.
Nur Links.
Duitsers maken meer ongelukken dan Nederlanders. wij zijn praktische het veiligste land in de wereld. Japan nog en Zitwerland. Alleen is daar je geld plots weg.
* haalt schouders op en gaat over tot de orde van de dag *
Wonder boven wonder dit keer een ‘eenzijdig’ Porsche ongeval, zonder doodgereden gezin in een VW Polo of zo.
Dus omdat het rijkelui zijn, is het voor jou acceptabel?
@Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 20:58: Wie zegt dat het rijkelui zijn?
@Kopieerapparaat | 26-03-23 | 21:03: als je jezelf een Porsche kunt veroorloven, ben je over het algemeen een bovengemiddeld rijk persoon.
@Hevvlan Demuru | 26-03-23 | 21:16: Het kunnen ook gehuurde auto’s zijn.
@matatwork | 26-03-23 | 21:23: mja, weet je, kga maar eerlijk zijn, stel nu dat dit rijkeluiskids waren die nog nooit een dag in hun leven hadden gewerkt, zou mijn medelijdenfactor omlaag gaan. Maar voor hetzelfde geldt waren het lieden die dag in dag uit hard werkten om een Porsche te kunnen kopen (of huren, of leasen, of lenen .. wat jij wilt)... En het een leuk (welverdiend?) idee vonden, zich eens uit te leven op de Autobahn.
Blijven desalniettemin 8 ouders achter met een dood kind. Misschien hadden ze zelf ook (klein)kinderen ..... als je daar schouderophalend voor bent, scheelt er, denk ik, wel iets met je....
Het is de overgang van het Nederlandse ZOAB naar het ouderwetse asfalt met spoorvorming en aquaplaning
Klein heuveltje en een onoverzichtelijke flauwe bocht
@Huppeldepup | 26-03-23 | 21:13: wat doet het er toe, er was niet plots een object op de weg.
Reed een keer over de A4 naar Rotterdam. Kwam in een stortbui terecht waardoor ik ondanks ruitenwissers in hoogste stand totaal niets meer zag. Reed op rechterbaan waar de meesten bestuurders zich aan het weer aanpassen en zachter gingen rijden. Maar nog kwamen totaalidioten vol gas op de linkerbaan voorbij zoeven. Hebben die betere ruitenwissers of ogen denk ik dan. Liefst was ik op de vluchtstrook gaan staan maar das nog gevaarlijker.
Klopt, doodeng.
Er zit inderdaad een kans in dat hun ogen en/of hun ruitenwissers beter zijn.
In zo’n zelfde omstandigheden tussen Den Haag en Zoetermeer drie kilometer verder de BMW petjesklasse die links bleef doorgaan rechts in het gras zag
Ondersteboven.
Ik gun niemand de dood, maar sluit niet uit dat dit rijgedrag evenzogoed ellende had kunnen veroorzaken voor mensen buiten dit groepje.
Nee hoor, je hebt gelijk.
En alle onverantwoordelijke kerels die jonger zijn dan 50 moet je het autorijden gewoon verbieden.
Ik zal je geen fascist noemen.
Maarrrr
“Wie naar de cijfers kijkt ziet dat jongeren tussen de 18 en 24 jaar relatief veel ernstige ongelukken veroorzaken waarbij doden vallen. Bij 25-plussers gaat dat aantal drastisch naar beneden, maar vanaf de 65 jaar neemt het aantal ernstige ongelukken weer toe. Bij 80-plussers piekt de tabel.”
Onzinnig voorstel dus.
als je overgaat tot het periodieke hercertificatie om de vergunning tot het besturen van motorvoertuigen te mogen behouden, komt het aan op de eisen die je dan stelt. Niet uitgesloten is dan dat, mits een dergelijke procedure te druk kan weerstaan om zwakke kandidaten te ontzien en enveloppes met geld te accepteren, velen alsnog hun rij-"bewijs" kwijtraken.
50 al? Ha ha.
Dan ook graag stemrecht vanaf je vijftigste.
Want alle dodelijke slachtoffers in het verkeer zijn 50+?
Mensen onder de 50 zouden ieder jaar opnieuw examen moeten doen, voldoende kilometers schadevrij moeten aantonen en een VOG overleggen volgens dezelfde beredenering. Kijk de statistieken er maar op na.
Je kan beter mannen/jongetjes onder 25 elk jaar hun rijbewijs opnieuw laten halen.
Oh ja meer regels dan gebeurt er niets meer. En ook nog extra opbrengst door meer bekeuringen. Zelf nadenken en verantwoordelijkheid nemen? Das war einmal.
De weg was een half uur geleden nog gesperd, omrijden via Beek (gld.) zonder aanwijzingen.
In Nederland zou dit soort ongeval een dag lang wegafsluiting en een enorme economische schadepost betekenen. Een ambtenarenfeestje, want alles moet nog even lekker uitgebreid onderzocht worden. Niet in Duitsland: de weg wordt zo kort als mogelijk afgesloten voor hulpdiensten en afvoer gewonden en in de kortste keren wordt er tenminste één rijstrook vrijgemaakt (- en wee je gebeente als je betrapt wordt met je mobiel in de videostand bij het langsrijden....) Als er niet toevallig een aanhangercombinatie de weg totaal verspert, dan is meestal het verkeer binnen drie kwartier / een uur weer redelijk op gang. Daar kunnen wij in Nederland nog wat van leren.
Is wel zo.
Het begrip “vollsperrung” is door de Duitsers uitgevonden en is berucht. Je rijdt kennelijk niet veel in Duitsland.
Nou, dan heb ik afgelopen zomer zeker uitzonderlijk pech gehad. In de buurt van Hannover kwam ik in een file te staan nav een ongeval , ook met meerdere doden.
Eerst bijna 3 1/2 uur stilgestaan en vervolgens moesten we een stukje terugrijden om via een uitvalsweg een enorme omweg te maken om achter het ongeval weer op de snelweg te komen.Uiteindelijk was ik 5 uur verder vooraleer ik mijn weg kon voortzetten.
Heb je je wel ingelezen? De weg daar is de hele dag afgesloten geweest.
kletspraat. de weg is van 12 tot 19 afgesloten geweest
Sja, rijden als gekken. Maak het ook bijna elke dag op de weg mee. Sneu voor de nabestaanden en de helper maar het allersneust is dat ze niet gewoon tegen een boom opknalden.
Dan zou je in de handjes klappen ja? Kanjer
De absurde aantrekkingskracht van de Autobahn, waarmee weer eens is bewezen dat snelheid de killing factor is.
Nee.
Oh? Voer dat bewijs dan even aan, alstublieft?
Voor Nederlanders ja. Duitsers passen hun tempo aan de omstandigheden aan.
Ah en ik maar denken dat het de bestuurder van de 3e porsche was.
Speed don't kill and I'm the proof #motorhead
@Zoemert | 26-03-23 | 20:23: Genau!
Nee. Enkel een enorm grote verandering van snelheid is dodelijk.
#bêta
Sterkte aan alle nabestaanden.
En aan de hulpverleners.
Daarom hameren de hulpverleners er altijd op om achter de vangrail te gaan staan, en dat zo vlug mogelijk. Valt me van de bestuurder derde Porsche tegen dat hij ook gestorven is, moet dus wel een aardige snelheid gehad hebben. Normaal is Porsche zeer veilig. www.nrz.de/staedte/emmerich-rees-isse...
Verkeerde tegel, sorry.
Al met al een geruststellende gedachte dat er geen kinderen bij betrokken zijn, bij deze activiteit van de stichting “Dag met een Lach”.
En verder: auto’s met hoog vermogen zijn leuk en aardig, maar de zwakste schakel blijft de human interface.
De zwakste schakel zit tussen het stuur en de stoel..
Gebruik bij regenweer geen cruise control, bij aquaplaning is je auto dan zeker niet te houden.
Of beperk je snelheid.
En zet er goede banden onder. Als er semi slicks in het spel waren bij de gt3 is het misdadig om bij aquaplaning omstandigheden (hoosbuien) vol door te trappen. Maar ja vaak volgepakt met allerlei ondersteunende systemen die dingen. Dan gaat het altijd wel goed. Tot je erachter komt hoe het is om niet meer gecorrigeerd te worden door je duurbetaalde electronica. Erg dat er anderen betrokken zijn geraakt bij zo'n kapitale fout
@Kladderadatsch | 26-03-23 | 21:57: het zijn allemaal betrokkenen. nr 2 is gestop maar was van dezelfde club
Waarom begint dit artikel met het woord 'Oef'.... nee toch?
Gheghe. Die beweert AMG te rijden ( dat instappertje ) maar als ik het me goed herinner liet de google een of ander aftands rood zakjapannertje zien, iets van een Daihatsu of Suzuki? Zo'n truttenauto in ieder geval.
@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 20:25:
Edit: Reto & Regula Brulisaur, een of ander bestelding. Kangoo?
"Alledrie dood en de bestuurder van Porsche 3 ook dood."
Hoe dan. Drank ? Drugs .. ?
Gewoon water.
@SolidRock | 26-03-23 | 20:01: en denk dat je max Verstappen bent
Veel geld en succes, en overmoed.
Wellicht kleine penis met compensatiedrang.
Veel regen, wind, asfalttemperatuur 8 graden, en laag IQ blijkbaar.
mechanisch geweld
Je gunt het niemand echt, maar hier zijn weer wat Darwin Awards uitgereikt.
Darwin award denk ik niet. Alle betrokkenen boven de 37 dus die hebben zich vast al voortgeplant.
Een drama zeg. Het zal wel dat ze die snelle wagens, en dan op een gevaarlijk natte weg, onvoldoende beheersten, maar ja daar verdien je dood niet voor. Ook veel pech: de 1ste crash viel dus mee, iedereen ongedeerd op de vluchtstrook en dan komt nr3. Lijkt er op dat die achterop was geraakt en hard er aan kwam rijden en dan wordt een gezellig uitstapje een afschuwelijk drama.
Sterkte voor de nabestaanden.
Nee, de dood verdienen roepen zou misplaatst zijn. Maar de aanleiding van niet zo slim gedrag was zeer waarschijnlijk aanwezig. Volle snelheid toegestaan in Duitsland in slecht zicht weer. Het kan echt gewoon niet.... maar wel treurig dit. Dat wel.
Op veel snelwegen in Dld geldt niet voor niets een max snelheid "bei Nässe". Ik dacht op dit stuk ook.
@Controllos | 26-03-23 | 20:43:
Nee
@Controllos | 26-03-23 | 20:43: Pas een stuk verder.
Autorijden, het blijft een kwestie van anticiperen. Fietsen met de fiets van je grootoma dwars door het Schwarzwald. Perfect gecureerde HAM. Hola Checo: lauw loene . Waarom Spanje als je het perfecte land hebt voor varkensbillen?
Het is nogal een omweg voor zadelpijn vanwege mijn prima fiets. No. pain, no gain: Joris maar, maar ik ga ruim een pond vlees krabben pekelen . Die gaan daarna nog een etmaal in de gezeefde tomaten marineren..
Daarna, zorgvuldig afgeveegd, in mijn bonenschoteltje als basis. Het is de zoveelste eerste keer. Dat je ziet wat er gebeurt en hoe ik er zelf voor zorg dat het iets eetbaars wordt.
Ik begrijp dat u op de plaats van het ongeval de roadkill gaat barbecuen?
@gestoptmetroken | 26-03-23 | 20:01: A man's gotta know his limitations. Geen idee van alle desbetreffende achtergronden, maar dit leest gewoon als het soort ongevallen dat met ietsje meer zorgvuldigheid voorkomen had kunnen worden.
Dat je in het Hollandse stadsverkeer een rijbewijs van het CBR kunt krijgen, is iets heel anders dan gas geven met een racekanon op Hitler's Autobahnen.
Het is al die zogenaamde need for speed waar ik iets van vind. De essentie: hoe voordringen bij de kassa in de supermarkt ook een soort van goden verzoeken is.
Beleefdheid. Laat staan in een opgefokt stukje blik.
Kanibaal?
@Tikkie Terug | 26-03-23 | 20:38: Nope. Voormalig autorijder. En hoe ik mij slechts achteraf gelukkig mag afvragen hoe het zo lang goed gegaan is.
Mijn plezier op de Autobahn vergaat steevast als ik die gele, 'Nur Links' kentekenplaten voor me op zie duiken.
Klopt, rijd je op een lekker tempo richting de skivakantie gooien de meeste Nederlanders met 100 km per uur, vlak voor je inhaalt, hun auto op de linkerbaan. Vaak ook nog zonder richting aan te geven. Over gevaarlijk rijgedrag gesproken!
die heeft u zelf ook
Als eerste mijn medeleven aan de nabestaanden.
Ken het stukje snelweg daar goed, met een snelheid van 120-140km/h en met die regen is het daar al niet zo fijn rijden.
Als ik de Duitse mediaberichten lees, gaan die er niet vanuit dat er extreem hard gereden werd, en dat het een heel ongelukkige samenkomst van omstandigheden is geweest.
Extreem hard is ook afhankelijk van de weersgesteldheid en het zicht he. Soms is 80 al extreem hard, bij ijzel bijvoorbeeld... Maar ook dan zijn er genoeg debielen die...
Waren het zeg maar bijvoorbeeld huurauto’s lijkt me geen relevante vraag want in een huurauto rijdt je juist voorzichtig
En die overbodige t heb ik niet getypd
Je in de zin van men is 3e persoon enkelvoud. De t is dus niet overbodig.
@Arnold Layne | 26-03-23 | 19:59:
Hoe dan ook, het komt niet door mij
@Arnold Layne | 26-03-23 | 19:59:
Het is je rijdt en rijd je. De t is dus wel overbodig.
Dat straalt wel slecht af op andere Porsches.
Overmoed en zelfoverschatting.
Ik gooide mijn Renault Kangoo ook altijd even lekker open daar.
Met die open achterdeuren vind ik het altijd zo'n herrie voorin.
Tegen de tijd dat u ergens in Keulen arriveerde reed u al 125 km/uur.
0-100 in 23,5 zeker. Minuut...
Bij mij zit er een automatische begrenzer op en die heet "verbruik". Geen zin in een draaikolk in de tank, kan ook prima leven met de 100 km/h. Die 20 extra maakt het verschil ook niet en zorgt daarentegen voor meer snelheidsverschillen dus meer baanwisselaars dus meer optrekken, remmen, snijden, drukken etc. etc. En daarnaast is het overdag meestal gewoon te druk op de weg om toch die 120 te doen...
@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 20:21: Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik op de snelweg 90 rij, rechterbaan hoor, tussen de vrachtwagens.
@Sinaslolly | 26-03-23 | 21:24: dat houdt het verbruik lekker laag
Snel kan alleen als het kan. Daar mist de gemiddelde nederlander toch echt de ervaring. Bij nässe bijvoorbeeld ja. Maar ook bij gegenseitige Rücksichtnahme.
Dat zijn ook een paar moelikke woorden.
Jammer dan.
Weten we zeker dat het Walter van Wijngaarden niet was?
Was het maar waar.
Nee helaas, als het die totale weggooier was, dan zou er nog iets moois zijn aan dit tragische verhaal. Het waren volgens de T. medewerkers van Dag met een Lach.
@RogerDodger | 26-03-23 | 19:57: werkers?
Hoe dom kun je zijn om met regen op dit stuk nieuw asfalt te gaan planken.
De Duitsers staan niet bekend om ZOAB, dus die weg is daar zeiknat en glad van de nieuwigheid.
RIP aan de slachtoffers en sterkte aan de nabestaanden.
Toch vreselijk, levend uit je verongelukte auto stappen en daarna dodelijk geschept te worden.
De Autobahn kent geen of nauwelijks ZOAB zoals bij ons. Het worden watergordijnen als het regent. Wij mogen ons gelukkig prijzen dat we door onze open asfaltlaag haast geen aquaplaning meer kennen op de NL snelwegen. De Autobahn is 'bei Nässe' echt geen lolletje en zoals blijkt eigenlijk levensgevaarlijk.
En dat de meeste automobilisten in Nederland zich houden aan de snelheidsregels. Dat scheelt ook veel ongelukken.
Een verstandig mens vermindert vaart, maar ja, ben je helemaal naar Duitsland gereden om hem eens open te gooien ofzo.
Ik wens de nabestaanden veel sterkte.
Omdat in Duitsland sneller gereden wordt als in Nederland is er weinig ZOAB wegens geluidsoverlast.
@Xbitt | 26-03-23 | 19:40: ja lekker suffen, appen en bellen en geen richting aangeven, last staan anticiperen. Er zijn meer oorzaken dan alleen snelheid, dus deze opmerking snijdt geen hout. In Duitsland is snelheid op sommige stukken alleen advies. Komt met verantwoordelijkheid. Hele andere insteek dan wat jij hier schetst. Niet goed te vergelijken, kort door de bocht gaan is ook gevaarlijk
@jan huppeldepup | 26-03-23 | 20:12: hahaha, sinds wanneer stopt ZOAB met geluiddempen bij hogere snelheid. De enige reden om het niet toe te passen is de slijtage en de kosten. Wij zitten wat ruimer in de centen.
Neerslag met minder zicht en dan toch nog de maximale snelheid rijden? Tja... tragisch, maar een les: ga achter de vangrail staan, niet ervoor. Rijd langzaam bij slecht zicht.
Zo te zien was het achter de vangrail ook niet veilig in dit geval.
@UnderTheDevil | 26-03-23 | 19:37:
Voor 0,001 % ditmaal niet of zo. Nee.
@UnderTheDevil | 26-03-23 | 19:37: Ze stonden voor de vangrail naast de tweede Porsche. De vangrail op de foto was al door de eerste Porsche gesloopt.
@UnderTheDevil | 26-03-23 | 19:37: die blijkt in DE een stuk minder stevig dan in NL
hoe zou u weten wat de snelheid was en wat de max is.
Aquaplaning, dom niet aangepast rijden en een door toeval bepaald curling met dure auto's?
veel te brede banden voor het mooi maar te breed voor het gewicht van de auto
Ouderwetse Porsches met verbrandingsmoter zeker, de meerderheid van de kenners en liefhebbers zijn alweer door naar het volgende snelle auto speeltje;) insideevs.com/news/560398/porsche-tay...
En dan hadden ze het allemaal wel overleefd ofzo?
Gelukkig zijn die wel debielproof zodat ze daar niet mee kunnen crashen of derden mee kapot kunnen rijden. Toch?
@Lorejas | 26-03-23 | 19:55: Die rijden op lange afstanden meestal wat bedaagder, alleen optrekken bij het verkeerslicht is geinig voor de rest vraagt het best wel om gedisciplineerd en bedeesder rijden..
Vast.
@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 20:15: iedere moderne auto heeft ESP, hier ging het lampje ook wel branden en deed ESP zijn best. Maar er zijn grenzen aan het bereik.
@Smoelensmid | 26-03-23 | 21:50: slingeren bijhard optrekken is ook een groot gevaar. Optrekken kost ook het meeste energie. Dan kun je net zo goed ook wat harder rijden.
In de lokale media is sprake van twee Porches. Nr 1. die crashte in de berm, Nr. 2 die er achterop knalde en wel met zo´n snelheid dat deze over de vangrail van de middenberm op de andere weghelft terecht kwam. De hulpverlener stond een eindje verderop geparkeerd,
Linkje?
Drie: eenzijdig ongeluk, nr 2 stopt om te helpen, nr 3 knalt erin:
Ein Polizeisprecher zu BILD: „Es war zunächst ein Alleinunfall, der vermutlich wegen des starken Regens und nicht angepasster Geschwindigkeit geschah.“
Fahrer und Beifahrerin (37) befreiten sich unverletzt aus dem Unfallauto. Gemeinsam mit einem Ersthelfer (39), der nach dem Unfall mit
einem Porsche angehalten hatte, standen sie zu dritt auf dem Seitenstreifen.
Dann nahm die Tragödie ihren Lauf. Die Polizei: „Zur selben Zeit war ein 56 Jahre alter Niederländer mit seinem Porsche 911 in gleicher Richtung unterwegs und verlor offensichtlich ebenfalls an derselben Örtlichkeit die Kontrolle über sein Fahrzeug.“ Der Wagen rauschte in das Trio, verletzte alle drei tödlich, krachte dann in die Leitplanke, wobei auch der Fahrer selbst starb. Sein Beifahrer wurde leicht verletzt.
Der Polizeisprecher: „Wir gehen davon aus, dass es sich um eine Gruppe handelte. Hinweise auf ein illegales Autorennen gibt es nicht.” Die Unfallursache muss nun im Rahmen der Ermittlungen geklärt werden.
Zie ook foto's: zwarte stopte, blauwe hielp, witte knalde erin
@jcvjcvjcvjcv | 26-03-23 | 19:38: www.bild.de/regional/ruhrgebiet/ruhrg...
@Der Schnitzeljäger | 26-03-23 | 19:52: Zoals ik het lees: witte crashte, blauwe hielp zwarte knalde erin.
onzinverhaal
Bleib zu Hause
Met dit weer zeker.
Ik vermoed een sterke Porschemagneet langs de berm.
Ja sorry hoor, heel triest voor de naasten, maar met onverantwoorde snelheden in de regen rijden dan loop je dit soort risico’s.
Deze Porsches hebben geen open deur meer nodig hoor.
Ja, dat weet elke motorrijder. Waar je naar kijkt daar rijd je naartoe. Mij bij mijn eerste motorrijles verteld.
Zo bots ik wekelijks op de winkelstraat tegen allerlei vrouwelijk schoon aan.
@Sneerpoets | 26-03-23 | 19:30:
Heeft het al wat opgeleverd?
Of ligt het vrouwelijk schoon in kwestie nu op de intensive care?
Ja mijn rijinstructeur stond erop dat we het proefondervindelijk oefenden om het af te leren, het was schrikbarend die ervaring .. dat idd nooit weer;)
@seasicksteve | 26-03-23 | 19:45: gehgeh Te happen naar adem zeker;)
@Smoelensmid | 26-03-23 | 19:47:
Dan heb je een goeie gehad, ik moest het ook oefenen. Leer je het gelijk af.
@seasicksteve | 26-03-23 | 19:45: nee, op het politiekantoor; de dames in kwestie kwamen vervolgens namelijk achter hem aan en voor zijn eigen veiligheid hebben ze hem maar opgesloten.
waren ze agressief? dat staat nergens in de tekst.
Is dat het stuk van Arnhem naar Oberhausen? Dat is ook het enige stuk waar dat kan, tenminste als je naar het zuiden gaat. Vanaf Koln is het draaien en keren en wegversmallingen. Ik weet niet of het in Noord-Duitsland beter is?
En wat heeft dit ongeluk voor gevolgen voor mensen die WEL kunnen rijden?
Grott deel van Duitsland is overigens al 130 max.
Yep.
Hier en daar licht glooiend en bij nat weer moet je extra geconcentreerd als je hard wilt.
Je zit zo op de 200, dan moet je extra alert zijn.
Bij regen moet je dat nooit doen.
@Ruimedenker | 26-03-23 | 19:30:
Rij het stuk vaak... Heel veel spoorvorming en het gevaar voor aquaplaning in groot. Enorm drama dit.
Bij Elten gebeurd. Ze hoeven niet eens heel hard gereden te hebben. Met regen zijn de Duitse autowegen iets anders dan hier in Nederland . Dan lig je met een beetje strak optrekken in een Porsche naar de 100 al in de berm.
@Ruimedenker | 26-03-23 | 19:30: vanaf 140 wordt het link.
plaatsnaam wordt genoemd, is het moeilij?
Even Apeldoorn bellen?
Wat deed Porsche 3 in godsnaam op de vluchtstrook? Maakt die dezelfde crash?
Niet de dezelfde maar wel een soortgelijke.
Ik neem aan zijn brein kreeg signalen binnen dat er issues waren aan die kant, en zijn lichaam inclusief handen op het stuur gingen zich aan die beweging aanpassen. Dus dezelfde kant op. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idée, ik rij precies om de reden die ik net noemde nooit auto. Ben te snel afgeleid.
Darwin award aan Porscherijder #3
nou gelukkig waren er geen andere mensen betrokken
Heel erg kudt, maar het blijft dom om te gaan racen in de regen.
Wat daarna gebeurt is nog veel kudter.
Héél uitstappen en geschept op de vluchtstrook.
Sterkte voor de nabestaanden.
Alles is al gezegd toch.. RIP en zo.
Dit gun je niemand, maar de borden van '80 bij Nase' staan er niet voor niks. Asfalt in Duitsland is zo anders opgebouwd dan bij ons.
Dat 3 mensen op de vluchtstrook bij aanrijding overlijden begrijp ik, maar ben toch wel heel erg benieuwd hoe bestuurder van auto 3 aan zijn einde is gekomen als zijn passagier met lichte verwondingen uitstapt.
Van mijn neus blijven ze af! "bei Nässe"
De vangrail ziet er uit alsof er ook eentje het hele talud heeft verlaten? Als je auto op de zijkant op een boomstronk land kan het zo maar einde leven voor de bijrijder zijn.
Of misschien had de bijrijder geen gordel om.
Een auto belandde in het talud, de volgende landde op precies dezelfde plek terwijl de inzittenden eruit waren gekropen. Resultaat: hartstikke dood.
Bron: NOS.
Het heeft er trouwens alle schijn van dat dit over het paard getilde Nederlanders waren die niet om kunnen gaan met zo'n voertuig maar het kennelijk wel kunnen betalen. Darwin is onverbiddelijk.
@jcvjcvjcvjcv | 26-03-23 | 19:29: dat kan maar zo ginghet nite.
De 1e ging door de geleide rail, duidelijk minder goed dan bij ons. 2 stopt vrijwillig, 3 slipt en rijdt iedereen dood.
Porsche, achterwiel aandrijving, te veelvermogen, te hoge snelheid veel te brede banden, grip slecht. Bestuurders letten niet op en zo heb je een carambole.
@AntiZanicz | 26-03-23 | 23:50: een tijd terug reed ik daar ongeveer ook, droog weertje, leuk 130km/h, NL X5 komt met veel meer snelheid voorbij scheuren. Even later, bij de boerderie die zo dicht bij de weg staat heeft de ' bestuurder' hem tegen het betonnen muutje gereden. Ik heb maar niet gestopt, veel te gevaarlijk in DE.
Dat viel nog mee gezien de snelheid.
Slim bezig, helaas zal de verzekering die door ons betaald wordt het weer moeten klaren. Waarschijnlijk ook auto van een ander, vreemd genoeg doet men wel dik met auto's maar vaak zijn ze dan geen eigendom.
REAGEER OOK