FOTOSERIE! Waar gaat Franc Weerwind heen?
Goh nou wat gaat Franc Weerwind doen
Hier gaat Franc Weerwind naar de Efteling
Hier gaat Franc Weerwind vrijen met een vriendin
Hier gaat Franc Weerwind naar de sauna
Hier gaat Franc Weerwind biljarten met zijn jaarclub van Minerva
Hier gaat Franc Weerwind naar de coffeeshop voor een wietje
Hier gaat Franc Weerwind naar de seniorenbingo
Hier moet Franc Weerwind werken verdomme
"Hallo juffrouw dat is mijn plek"
Reaguursels
InloggenFranc Weereenkind.
Ja, maar Franc is van D66! Dat zijn de Betere Mensen! Die Deugen! Dus Franc mag dingen die wij gewone stervelingen niet mogen. Want wij zijn niet van D66. Wij Deugen niet!
Had beter naar Suriname kunnen rijden.
Een vrouw, een vriendin en een minnares. Had hij moeten lopen dan?
Franc deed ook iets bij de Fietsersbond.
Franc deugt want D66 en is¨van kleur¨, dus Franc wordt niet vervolgd.
Is toch vrij eenvoudig. Alsnog 5 jaar bijtelling betalen, ongeveer € 55.000,- plus boete. Dat geldt voor iedere sterveling namelijk.
U heeft het niet helemaal goed begrepen denk ik. Deze man is niet zoals u of ik.
@Hunter... Eensch.
In 5 jaar ook geen controle er op, dat klinkt ook niet snugger. Alhoewel je als bestuurder/burgemeester toch eigenlijk de regels zou moeten kennen of wordt geacht te kennen?
Had overigens meer verwacht van hem te horen vanuit politiek Den Haag. Of valt hij mij niet op dat hij toch wel aanschuift in programma's?
En hier komt hij op de fiets.
Zelfs met een appeltje in de hand zou ik 'm niet vertrouwen.
Niks aan de hand mensen, deze meneer maakt alvast gebruik van de herstelbetalingen.
We moeten onze excuses aanbieden dat we hem er mee lastig vallen.
Wordt denkelijk niet aangevat, wegens....
Ik hoop eigenlijk alleen maar dat Franc óók vindt dat institutioneel racisme niet echt bestaat in Nederland, want met de bedragen die hij declareert voor vervoer zou je je toch wel eens gewaardeerd moeten voelen. En jezelf misschien gewoon een beetje schamen.
Maar de KMAR mag niet etnisch profileren..!
Klein bier, of in het geval van Weerwind, klein soft. Hij is tenslotte geen Richard de Mos.
Z'n kop plus achtergrond maakt dat het niet moeilijk is voor te stellen dat hij zich als een Zonnekoning laat rond chauffeuren.
Wervelwind
Vreemd, zag v/d week v.d. Burg voor bij komen en die gaf aan dat er geld zat is , geld is geen probleem.
Nevenfunctie bij de Stichting Het Vergeten Kind? Dit moet De Speld zijn.
Frankie. Fraude. Floriade.
Maar Richard de Mos wordt nu al 2 jaar vervolgd voor een lunch, een bootritje, en verkeerd geïnterpreteerde whatsapps.
Maar ja, die is niet van D66.
U vergeet royale donaties in de partijkas en het leveren van wederdiensten daarvoor in de vorm van "dat regel ik wel effe voor je"-vergunningen
@Kloof2012 | 17-02-23 | 13:04: d66 dus.
Goh, wat zal Ank trots zijn dat ze deze onderste steen boven water heeft weten te halen. Het komt nu helemaal goed met Almere, Nederland en de wereld.
Het is altijd goed om gesjoemel aan te pakken. Als je het niet klein houdt, wordt dit land net zo succesvol als het gemiddelde Afrikaanse land, waar mensen ondanks de aanwezige grondstoffen door hun corrupte bestuurders arm blijven.
Spelen op z'n fluit
Ik mis naar de Belastingdienst voor een regeling van zijn omissie
Goh, goh, halszaakje weer heur. Weerwind heeft iets teveel privekilometers met de zakenwagen gereden en moet nu afrekenen met de Belastingdienst net als zovelen met een leasebak.
Weerwind WERD iets teveel privekilometers gereden...
Weerwind heeft een chaffeur. Zijn kilometers kunt u niet vergelijken met een gewone leasebak
Moet je als burger proberen. Gaat om rechtsgelijkheid hier.
Jij hebt vast geen leaseauto, je begrijpt het niet erg.
Lekker goedpraten, kleine corruptie wordt makkelijk grote corruptie.
Remember Co Stompe die een kleine omissie bij de btw berekening had en keihard werd veroordeeld door de rechter.
Wat zal er door zijn hoofd gaan?
@borgmonster | 17-02-23 | 13:48: Wel een omissie in zijn voordeel.
Wat een teleurstelling, meneer zit immers in het kabinet vanwege zijn kwaliteiten.
Hij komt ook zo goed uit zijn woorden. Ik vind hem meer een N omdat het moet.
@J.Cash | 17-02-23 | 13:16: De EGER-toetsen doen het niet?
@Guusje Nadorst | 17-02-23 | 13:36:
Ik wilde het netjes houden.
@J.Cash | 17-02-23 | 13:44: de Neger omdat het moet is toch netjes? Het was zelfs de titel van een programma van de NPO, dan zou je zelfs kunnen zeggen dat het dus deugt.
Hoe hoger in de boom, hoe langer en hoe makkelijker je wegkomt met dingen.
Je ontslaat wat mensen onder je, of die laat je er voor op draaien.
Dus daarom hoe hoger in de boom, hoe groter de leugens.
Helaas.
En dat kan van kwaad tot erger gaan.
Laten we het spreekwoord aanpassen naar: ' van kwaad tot rutte'...
“ik wist het niet” of “ik dacht dat” ; veel "slachtoffers" van de toeslagaffaire zeiden dat ook. Die kregen niet de gelegenheid om dit even met terugwerkende kracht even recht te zetten, zonder boetes. Kaag flater wist ook al niet of/hoe ze haar financien op afstand moets zetten. Maarja d66 he; doe wat ik zeg, maar leef niet zoals ik.
Als een burger murw-gebeukt is,
vanwege zijn financiële positie niet de zaak gaat aanvechten tegen een overheidsorgaan met oneindige middelen,
tegen een kafka-muur opkijkt,
vanwege de stress aan medicatie zit,
het gezin daardoor uit elkaar valt,
de burger vermalen is en zich niet kan verweren,
zelfmoord pleegt,
Je mag hopen dat het niet zo werkt:
Dan zetten ze bij het betreffende overheidsorgaan in de computer: zaak gesloten, het is geregeld, we hebben onze zin gekregen, gelukt, succes, kudo, kom maar op met die bonus.
Niet elke belastingdienstmedewerker zal dat trekken na 10 jaar en 20.000 gevallen, maar die vertrekken, hou je eronder met een angstcultuur of ontsla je omdat ze 'lastig' zijn of omdat ze gaan klokkenluiden.
Als je niet naar de gevolgen kijkt is het makkelijk met cijfertjes goochelen.
Zou een aardig onderzoek zijn: hoeveel aanvankelijk normale gezonde mensen zitten aan de antidepressiva of kalmeringsmiddelen of drank of drugs en hebben het opgegeven, zijn gestrand in het leven door dit soort praktijken. Je mag hopen dat het er niet teveel zijn.
Heertje Brekebeen! 12 ambachten 13 ongelukken!
Laat overal een puinhoop achter.
Een groter onbenul nauwelijks te vinden in dat hele cabaret.
Veel beloven weinig geven doet deze malloot in vreugde leven.
Dat is toch je dingen permitteren waarvan je weet dat het niet klopt en je boven de burger verheffen, die jou gekozen heeft, waarvoor je daar zit.
Ze hebben toch meer dan genoeg geld voor een eigen auto.
En allerhande onkostenvergoedingen.
Je weet dat het redelijk gevoelig ligt, we weten nog wel het bezoek van Tom Staal aan Brussel hoe daar met vergoedingen wordt omgegaan.
Waarom dan toch weer dit soort dingen doen.
Dom.
Minimaal 20% maal minimaal 60k is 12k bijtellen. Is 6k belasting. X 5 jaren = 30k.
Plus boete 100% = 60k.
Netto.
Niet iedereen heeft dat liggen.
Iedereen heeft met deze rigide wetgeving van doen. Zeker als je dan wat denkt te kunnen betekenen, dan kun je niet net doen alsof je onbekend bent met deze regels.
Anyway, dat gezegd hebbende, wat moet je als je eerst naar A moet zakelijk, dan naar B privé en vervolgens weer naar C zakelijk. Kan ook simpeler, maar wat moet je dan? Zelf in je eigen auto achter je chauffeur aan zodat je de tweede afspraak met je eigen auto kunt doen en dan weer naar C achter je chauffeur aan. Het slaat nergens op. Maar goed. Dan moet je dus geen leaseauto nemen. Óf die gewoon bijtellen.
"Dan moet je dus geen leaseauto nemen. Óf die gewoon bijtellen."
Als burgemeester krijg je dus bij je functie een dienstauto met chauffeur. Dat werkt natuurlijk allerlei onpraktische situaties is de hand, waarbij je echt niet met je boekje op de achterbank gaat zitten bijhouden hoeveel kilometers je omrijdt, helemaal als Gerrit toch de hele dag in functie is en je rond rijdt, of anders toch maar shag zit te roken in de kantine.
Ik snap het moeilijke gedoe niet helemaal, maar oke, als Weerwind het wist of niet maar zich niet aan de regels hield is hij in overtreding en moet hij dokken, zo simpel is het ook weer.
Nou moet je niet te praktisch en realistisch gaan denken natuurlijk he.
Dan komen de boekhouders er niet meer uit.
Je gaat niet vanwege het milieu en knetterdure brandstofkosten en tijdverliles en onderhoud, zaken in een rit combineren.
Dat is veel te efficient gedacht, dat kan de bedoeling niet zijn.
We gaan allemaal eerst naar huis, rijden niet een klein stukje om naar de supermarkt.
En daarna gaan we weer opnieuw op weg, terug, naar de supermarkt met een andere auto.
@Beste_Landgenoten | 17-02-23 | 12:07: Toets op Google eens in: privégebruik dienstauto ( nieuws ) en zie dan eens wie hem allemaal voorgingen. Het is niet dat hij het niet had kunnen weten.
Ik krijg een boete. Hij "is bereid mee te werken aan het herstellen van deze omissie". Voor heel wat Almeerse dames bekende woorden: O missie.
"'bereid"... Alsof hij een gunst verleent. Als je ergens recht op hebt, gelden ook plichten.
Dat een bestuurder zich beroept op onwetendheid maakt het nog erger.
Het probleem is ,dat ongeacht wat ze uitvreten, ze er mee weg komen.
De regenten, bestuurders en hoge ambtenaren krijgen allemaal goed betaald omdat ze "verantwoordelijkheid" dragen.
Maar dat is slechts een woordje zonder enige betekenis.
Deze flapdrol weet dat ook.
Nog een paar jaar volhouden en hij komt in aanmerking voor een riant pensioen.
Jij zou na 3 weken al de handdoek in de ring gooien. Deze mensen werken 60+ uur per week. Van ene naar andere overleg. Telefoon altijd aan. Thuis stukken doornemen.
Om 7 uur alweer onderweg, vaak pas om 10 uur in de avond thuis.
Zeg verder niks over de capaciteiten van de bestuurders.
Maar het zijn tropenjaren in zo'n kabinet.
@Hiesjes | 17-02-23 | 11:58: Niemand verplicht ze. Duh...
@hiesjes Als je 60+ uur per week werkt dan geeft dat je niet het recht de regels naast je neer te leggen. En als je stelselmatig zoveel moet werken dan doe je je werk niet goed. Goed werk begint met goed time-management.
@Gebakschep | 17-02-23 | 12:09:
De nieuwe namen schieten hier weer als paddestoelen uit de grond.
Komisch. Zou Franc met een c werknemer van de Belastingdienst zien, dan zou hij worden ontslagen.
Als burgemeester en minister denkt hij met een "ik wist het niet" weg te komen.
Die reden is nogal kinderachtig en niet iets om je achter te verschuilen... je wordt geacht de wet te kennen.
Het is namelijk een schoffering van de burger. Die met dit soort lölkoek keihard uitgelachen wordt door de Belastingdienst.
Goede reclame voor de Fietsersbond. Daar was ie ook in het bestuur ofzo.
Het is om te huilen: een man zonder de juiste ervaring of kwalificaties die er in zijn vorige baantje een gigantisch bende van heeft gemaakt en malversaties heeft gepleegd zit in het kabinet vanwege zijn huidskleur. Ik kan er niets anders van maken dan onversneden racisme van de D66 top.
Dat is het dan “het nieuwe elan”. Politicus zonder de juiste ervaring en kwalificaties en tevens niet vies van malversaties.
En seksisme naar mijn gevoel. Het aantal rampzailge vrouwsmensen namens D66 is een gruwel.
Als je kandidaten selecteert op basis van een deug-gleuven quota dan moet je niet verbaasd zijn dat competentie ergens helemaal onder aan de lijst staat
Ik ben geschokt. Geen controle.
'Controle was ook niet goed'
Opvallend is dat de onregelmatigheden pas vorig jaar ontdekt zijn door de gemeente. Bijleveld zegt het te betreuren dat dit niet eerder is gebeurd. Dat had volgens haar wel gemoeten. "Sommige dingen mochten niet. Maar de controle was ook niet goed."
Beetje de kat op het spek binden hoor.
Controle wordt steeds minder sinds de toeslagenaffaire.
Raar dat hier mensen over huidskleur beginnnen of over “culturele” achtergrond.
Een soort van microagressie, of gewoon verborgen racisme?
Verder…
FW wist natuurlijk heus wel dat je in privé tijd niet zomaar gebruik kunt maken van de auto met chauffeur.
Aan de andere kant kun je je afvragen of een simpel burgermeester een auto met chauffeur nodig heeft, maar da’s een andere discussie.
Maar jokken van “ik wist het niet” of “ik dacht dat” vind ik kwalijker dan dat rondje om de kerk.
Het is wachten tot de eerste reaguurder over de huidskleur begint, het kan gewoon niet gelaten worden om het één keer niet over de huidskleur te hebben.
Mensen met kleur beginnen er meestal zelf over als ze hun zin niet krijgen.
@Bochel | 17-02-23 | 11:48:
Positief is dat hij - zie foto 2- passagier Eric Asielplaag uit de dienstwagen heeft gesleurd.
@Adriel | 17-02-23 | 11:50: Wat heeft huidskleur met belasting ontduiken te maken?
@Zomaarwat | 17-02-23 | 11:58: Jij hebt blijkbaar de context niet begrepen. Ruimedenker heeft het niet eens over belastingontduiking, ik reageer nergens over belasting, waarom kom jij ermee?
@Zeurders | 17-02-23 | 12:29: eens!
Een penthouse aannemen van een zakenrelatie is inderdaad veel minder erg.
Ondertussen zit Marc gierend van de lach te handjeschudden en bromancen in Kiev.
Dat dienstvliegtuig wordt ook voor alles en nog wat misbruikt.
@gestoptmetroken | 17-02-23 | 12:00:
Ja hij moest even naar de AH in Kiev, gelijk even langs wippen bij zijn collega.
Alle nieuwsmedia melden het maar nog steeds oorverdovend stil bij Trouw.
Kudtkrant.
Voor minder kilometers voor het milieu moet u bij D66 zijn.
Kijk.. als Broes Willis dit nou zou flikken.. kan ik daar wel inkomen.. maar bij deze Heer niet..!
Net gelezen dat Bruce zich kan verschuilen achter "geen actieve herinneringen aan".
Kom op Frenc.. laat zien dat je een echte vent bent..!
Gaan jullie nu weer etnisch profileren? Je weet toch dat dat niet mag, zeker niet bij mensen van kleur!
Ja.. een white lul zou daar dus wel makkelijk me wegkomen natuurlijk.. Bah.
Als een medewerker van mij zoiets zou doen, is hij zwaar de Sjaak
heel heftig dit. Sla je hem dan helemaal in elkaar?
@John McClane | 17-02-23 | 11:33: No problemo.!
Ik zou oppassen met zulke uitspraken.
Goed personeel is niet meer te vinden.
Maar jij hebt dan ook geen petsonen van kleur in dienst.
Je zou eens moeten weten….!
De overheid is er om de burgers te controleren. De overheid is niet in staat om zichzelf te controleren. Daar leeft de gedachte dat als er meer wordt uitgegeven dan er binnenkomt de belastingen worden verhoogd.
Voor zijn werk bij de Fietsersbond :-)
Niet.ver.genoeg.weg.
En alwéér waait Franc er in de limousine vandoor.
(uiteraard op onze kosten)
Dat heet.."op kosten van het ongelijk."...
Hij zit trouwens wel lekker mooi&strak in het pak.. die Franc..!
Alleen die shawl is echt “Surinaams sjiek”. Meestal in het wit.
Anderen doen het ook.
Het blijkt dat hij een rittenregistratie had, misschien erg gebrekkig maar hij blijkt meer dan 500KM per jaar privé gereden te hebben. De belastingdienst legt een aanslag op en die mag hij betalen. Daarnaast heeft de gemeente ook boter op zijn hoofd aangezien hij een rittenadministratie inleverde maar niemand die tegen hem zei. Hey Franc, je hebt teveel privé km´s gemaakt, dat wordt een bijtelling. Maar ook Francie, had beter moeten weten. Gewoon een aanslag en klaar.
Vrijwel altijd ook met een zeer behoorlijke boete .
- afwezigheid grove schuld 25%;
- grove schuld 40%;
- opzet 80%;
- onjuiste en onvolledige kilometeradministratie 100%.
Het zal wel anders zitten hoor aangezien hij niet zelf rijdt.
Dat salaris moet ook worden geteld.
maar rijdt hij links ?
Zal wel helemaal links zijn, alleen zijn inkomsten komen van rechts.
Ook deze minister die zich "van geen kwaad bewust is ", is dus van de zelfde D66 waarvan minister Kaag vindt dat iedere transactie door het plebs boven de 100 euro gemonitord moet worden, je weet wel, die zelfde D66 minister waarvan haar huwelijk dat Pally kopstuk wegens belasting technische redenen nog steeds niet in NL geregistreerd is.
Als ik dat bij mijn baas flik... vlieg ik eruit..!
Kijk, kijk... hebbu vliegtuigje?
Boeteregeling bij een willekeurige Nederlandse gemeente (en dan hebben we het dus niet over de Belastingdienst waarvan D66 de baas is):
Wanneer de gebruiker in strijd handelt met het bepaalde in de Regeling, kan het college de gebruiker een boete opleggen van: € 300,-- per geconstateerde overtreding alsmede een bedrag van € 1,-- per verreden privékilometer . Deze boete wordt op het netto loon van de werknemer ingehouden. Ingaande de datum van de geconstateerde overtreding wordt de waarde van het privégebruik (22% van de waarde van de auto) van de auto tijdsevenredig tot het loon van de werknemer gerekend, voor de tijdvakken van het kalenderjaar waarvoor de aangiftetermijn is verstreken dienen correctieberichten op de loonaangifte te worden opgemaakt, tenzij de werknemer aan de werkgever alsnog overtuigend kan bewijzen dat de ter beschikking gestelde bestelauto in het kalenderjaar niet meer dan 500 kilometer voor privédoeleinden wordt gebruikt.
Moeilijk om te controleren, hoop rompslomp. Als ik op de terugweg van mijn werk mijn kinderen ophaal moet ik 2 km omrijden. Is dat prive? En wat als ik 20 km moet omrijden? Of als er iemand mee rijdt die ik op het station een dorp verder afzet? Of als ik op een zaterdag naar een borrel bij werknemer thuis ga?
@small_town_dude | 17-02-23 | 11:32: Allemaal privé
@Kaas de Vies | 17-02-23 | 11:33: exact, dus bijtellen en betalen
Hij kan wel lekker drinken als hij zich laat rijden.
Ik snap dat wel
Off topic maar wel zoals de weerwind waait,
Hobbyclub's 13 dollar kostende ballon afgeknalt door een F-22 raptor,
www.forbes.com/sites/nicholasreimann/...
Hilarisch!
Logisch. Eerst schieten en dan pas vragen stellen. Wat denken ze wel?
steekmug | 17-02-23 | 11:17 :
Nee, dat staat er niet.
In sommige culturen is het nu eenmaal normaal om in een dergelijke positie misbruik te maken en jezelf en je vrienden zo veel mogelijk voordeeltjes toe te spelen.
En dan heb ik het niet over zijn huidskleur, maar over de cultuur binnen zijn politieke partij.
Hoor ook weinig meer van de corruptie van de socialisten in het Europees parlement
Wel goede wagens die BMW 7 serie, maar ik vind het toch niet zo bij D66 passen. Eerder een Toyota Prius ofzo.
Electrische deelscooter is zo D66.
@Lorejas | 17-02-23 | 11:27:
Zo’n kar met tralies uit de middeleeuwen zou ook wel passen
Mannen met sjaaltjes wantrouw ik sowieso altijd en tot nu toe heeft geen enkele sjaaldrager me van het tegendeel kunnen overtuigen.
www.ad.nl/andere-sporten/van-gerwen-b...
@small_town_dude | 17-02-23 | 11:18: daar ga je al, da's een bewezen goaltjesdief.
Is Franc Weerwind ook Frank Sanders ?
Ik vraag dit voor Jos
Nee Frank is anders.
In politiek Den Haag dachten ze dat de storm inmiddels wel was gaan liggen. Wat denk je....?
Hij rijdt wel voor ons.
Hoe gaat zoiets? Je rijdt voor werk naar afspraak A, en je moet nog naar prive B. In de buurt van A. Ga je dan terug naar het gemeentehuis om daar je eigen auto te pakken, pak je het OV van A naar B of zeg je tegen Gerrit "kan je even via B rijden vandaag?" en dan denk ik het laatste. Tenzij Weerwind speciaal de dienstauto thuis laat komen voor een ritje naar de meubelboulevard kan ik me over het eerste scenario nou niet echt opwinden.
Dat is hoe de Rest Van Nederland geacht wordt het te doen, OF bijtelling lappen.
Gewoon de focus leggen op één miniscuul voorbeeldje dat mogelijk plaats heeft gevonden, om daarmee het hele verhaal te bagatelliseren. Jij kan dat.
Dat werkt net zoals bij elke andere auto van de zaak: na je werk omrijden om even boodschappen bij de Appie te doen geldt ook als prive-gebruik.
Ik vermoed hier trouwens een leuk een-tweetje tussen de gemeente en de Belastingdienst. De gemeente zegt: "geen privegebruik toegestaan", maar zal een stukje omrijden voor een priveboodschap wel door de vingers zien. En de belastingdienst heft geen bijtelling, op basis van die regels rond prive-gebruik. Moreel hoef je je over zulke ritjes niet op te winden, maar de Belastingdienst moet er in principe wel wat van vinden. Doen ze namelijk bij ons ook.
Maar zo te horen gaat dit echt om ritten met louter een prive-karakter.
@John McClane | 17-02-23 | 11:16:
"Dat is hoe de Rest Van Nederland geacht wordt het te doen, OF bijtelling lappen."
Heel erg inderdaad. Toch denk ik dan: Weerwind werkt er vast hard voor en doet zijn best mag ik aannemen, en hij zal zich heus niet iedere dag naar de buurtsuper laten rijden. Als dat wel zo is, mag hij stevig worden aangepakt.
Wat me veel meer ergert zijn loze bestuurders die nooit komen opdagen maar wel veel geld opstrijken voor hun functies als betaalde volksvertegenwoordigers. Dat kost duizenden euro per afwezige per maand. Down the drain maar die chauffeur van WW heeft gewoon een voltijd baan en of die nu shag zit te roken op het gemeentehuis of in de auto rijdt, het maakt geen bal uit voor de kosten. Hooguit de benzine en de afschrijving.
Maar oke, als je per se een ding wil maken van dit verhaal: Be my guest. Weerwind was fout en dient terug te betalen.
@Beste_Landgenoten | 17-02-23 | 11:28: www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...
Overigens vreemd dat hij dat niet wist aangezien dit een onderwerp is in de jaarlijkse belastingaangifte, die je naar waarheid ondertekent.
@Sinterbikske | 17-02-23 | 11:36:
Ja precies, dus Weerwind zit met zijn rittenboekje op de achterbank de kilometers te loggen? Vind dat hele bijtelling lulverhaal van leaseauto's dan ook getuigen van kruideniersmentaliteit. Wat is nou 500 kilometer per jaar? Leg die grens gewoon bij een paar duizend, dan ben je van al dat gezeik af.
Ik durf te beweren dat 90% van alle "zakelijke" leaserijders fraudeert.
@Beste_Landgenoten | 17-02-23 | 11:44: 500 km prive is inderdaad ook niks. Maar het was dus ook de bedoeling dat je geen privekilometers maakt. Doe je dat wel, dan komt de belastingdienst in beeld bij de leaserijder en mag je fiscale bijtelling betalen voor je leaseauto. Francie Weerwind dus ook.
@Beste_Landgenoten | 17-02-23 | 11:44: Vind het ook een bekrompen regel, maar het is nu eenmaal de wet waar ik me ook aan hou. De belastingdienst, hoort dat niet bij de minister van financiën? Lijkt me dat ie daar wel een kort lijntje mee heeft, kan ie daar misschien eens aankaarten om die regel aan te passen.
@Psycho Daddy | 17-02-23 | 11:51:
Dat snap ik ook allemaal wel, maar hoe onpraktisch is die 500 km regel? Ik vind het een gedrocht van een regeling. Niemand met een zakelijke leasebak blijft daarbinnen. Er is massale fraude mee, dat weet ook iedereen. Waarbij ik dan denk: Neem aan dat iedere zakelijke rijder 50% prive rijdt en stel de bijtelling af op 50% van de cataloguswaarde.
@Beste_Landgenoten | 17-02-23 | 11:44: De meeste mensen die een lease-auto hebben rijden daar rustig 20.000 km privé mee en hebben dan ook gewoon een bijtelling. Niks fraude dus.
Van alle mensen die onder die 500 km uit willen komen met de meest fantastische verhalen (werkbezoek in Zuid-Frankrijk, representatie gesprek in Gent etc.) - die heb je ook ja, maar komt toch maar weinig voor.
@Ichneumonidae | 17-02-23 | 11:57:
Daarom zeg ik: de meeste mensen die zakelijk rijden (dus met de 500 km regeling) die frauderen erop los.
Tja, dit probleem heeft menig bedrijf.
Moeten zich ook aan de regels houden.
Worden ook geacht de regels te kennen.
Dit heerschap zou nu juist de regels moeten volgen met zijn zogenaamde " voorbeeldfunctie"!!
@Beste_Landgenoten | 17-02-23 | 11:44:
Voorbeeldfunctie, Landgenoot. Als een bestuurder zich al niet aan de regels houdt, hoe kan hij dan verwachten dat burgers dat wel doen? En het is niet zo dat hij op een houtje hoeft te bijten he...
Mijn waardering voor de koppen maker bij de foto's. Vooral die laatste vind ik erg goed en leuk.
Voor een kroontje moet je betalen.
Ons soort mensen ...........
In veel media is dit een onderwerp. In dagblad Trouw staat er NIETS over Weer een kind. Opvallend zo net voor de Statenverkiezing. D 66 mag niet negatief in het nieuws komen. Zeer opvallend allemaal.
Het hele idee dat je een corrupte en onbetrouwbare politicus (floriade iemand?) uit Almere naar Den Haag haalt is echt van de zotte. Hoe in hemelsnaam kiezen ze zo iemand?
Is het de deug factor? Want kleurtje? Heeft ie kaag gechanteerd?
Wat een clownsfiguur.
Gisteren ook dat filmpje over het AMS college gekeken... wat een clowns! Waarom laten wij het toe dat zulke idioten en prusters het land besturen en lekker doen wat ze willen?
Kunnen we gewoon niet dat hele zaakje afschaffen?
Populistisch gemekker.
Zou Bram Peper ook gevonden hebben als die nog leefde.
De Telegraaf spreekt van 'privéritjes'. Waarom toch altijd die verkleinwoordjes als het om politici en magistraten gaat. Het gaat gvd om RITTEN, misschien wel honderden of duizenden kilometers, en dat 4 jaar jaar lang. Willens en wetens.
We begrijpen heel goed hoe jij hieronder gebukt gaat en wensen jou veel sterkte.
'De Belastingdienst kijkt nu naar "een passende fiscale oplossing", zo zegt Bijleveld'
Nou ik weet wel een passende fiscale regeling: dezelfde regeling die elke leaserijder krijgt. Er is volgens het artikel sprake van meer dan 500km per jaar privegebruik, dus 22% bijtelling. Lijkt me heel simpel.
Precies, over de nieuwwaarde van de auto en de kosten van de chauffeur.
Hohoho... kom op jongens nou geen zwartrijders gaan demoniseren he..!
Die auto staat gewoon vaak in de weg en dan moet hij verplaatst worden met de huidige minister van weetikveel.Maar u gaat er echt op vooruit tot 15 maart, daarna zijn ze alles weer vergeten.In samenwerking met staats en steunmedia.
Rutte is 'as we speak' in Oekraïne. Die zal weinig spreken met Zelensky nu hij weer de hele dag met zijn Nokia het volgende brandje in zijn kabinet moet blussen. De mantra van dit klotekabinet: We houden elkaar angstvallig vast en laten niemand vallen, ofzoiets.
Ik denk dat Rutte bij Zelensky is om te informeren over de bijtelling van Weerwind en corruptie in Nederland.
Je kunt dit soort mensen toch ook gewoon een auto van de zaak laten rijden? Heeft-ie gewoon een bijtelling, tenzij hij aantoont dat hij minder dan 500 km privé rijdt.
Wie heeft die regel bedacht? Het slaat nergens op. Je moet dan letterlijk na elke rit noteren op een bloknootje wat je hebt gereden. Wat een onzin.
@Nacho_Vidal | 17-02-23 | 11:08: Is gewoon een onderdeel van je arbeidsvoorwaarden, of je wel of geen auto van de zaak mag. Vrijwel iedereen rijdt er ook privé mee (meestal heel wat meer dan 500 km per jaar) en die krijgen dus een bijtelling en in dat geval hoef je de kilometers helemaal niet bij te houden.
Ook lange tijd auto van de zaak gehad, reed daar een 90% privé mee - was de facto gewoon onderdeel van de arbeidsbeloning.
ik zou ze een keuze geven: 10% van alle kosten betalen en dan onbeperkt prive gebruik. Ofwel geen kosten maar dan alle prive met eigen vervoer. Zo gaat dat bij de meeste bedrijven.
@Nacho_Vidal | 17-02-23 | 11:08:
Moeten wij ondernemers ook!
@Ichneumonidae | 17-02-23 | 11:13:
Dat snap ik. Maar het is een regel die is bedacht om het bedenken.
Het is gewoon bureaucratie.
Laat mensen gewoon lekker rijden. Zonder al die idiote regels. Scheelt een hoop werk. Geld en tijd. En het is beter voor het milieu.
@Nacho_Vidal | 17-02-23 | 11:15: Toch niet met je eens. Als je als werkgever een auto ter beschikking stelt aan je werknemer is dat voor de doorsnee-werknemer gewoon inkomen (bespaart immers op autokosten voor z'n privé-kilometers).
Je kunt hem ook een salarisverhoging geven van 10K en daar moet natuurlijk ook belasting over betaald worden.
't Is kortom in verreweg de meeste gevallen een soort beloning in natura die normaal en terecht tot het loon gerekend wordt.
@Ichneumonidae | 17-02-23 | 11:26:
Als je het zo bekijkt ok.
Maar wat als je nou zegt; ik hoef die auto niet. Geen me maar 10.000 euro. Wat zeggen die werkgevers dan?
Bij een baan waar je veel ‘moet’ rijden heb je een goede auto nodig. Doe maar eens een berekening met een auto die 50.000 euro kost..
Onder aan de streep had je beter die 10.000 euro kunnen kiezen. Een ‘goede’ tweedehands gekocht en daarmee gereden.
Het is echt onzin Ichneumonidea
@Nacho_Vidal | 17-02-23 | 11:28: Het komt ook wel voor in het bedrijfsleven dat je een werknemer de keuze geeft tussen een auto van de zaak of een salarisverhoging van bv. 10K.
Dat kan ook. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er iemand was die dan koos voor die salarisverhoging, al helemaal niet als je een nieuwe auto van meer dan 50K mag rijden.
Anekdotisch voorbeeld. Kreeg jaren geleden m'n eerste lease-auto. Weekend er na gezellig met wat vrienden feestvieren in Praag. Heel Europa door gereden, was gewoon leuk.
@Ichneumonidae | 17-02-23 | 11:34:
Achteraf gezien had ik liever voor die 10k gekozen. Maar hey.
Nadeel van een lease auto is weer dat je hem altijd netjes moet houden.
Vooral als je een dampende wind laat, je schaamt je gewoon dat het zo stinkt in de ‘new car smell’.
@Ichneumonidae | 17-02-23 | 11:34:
Daarnaast. Als je een baan hebt waar je een auto van de zaak hebt is die 10k waarschijnlijk een stuk minder waard dan de baan waar je geen auto van de zaak krijgt. Aangezien je in het eerste geval namelijk waarschjnlijker in schijf 2 of 3 valt, en in het eerste geval eerder in schaal 1. Er zijn weinig mensen met een baan met belastingschaal 1 waarbij ze wel een auto van de zaak krijgen.
@peterdh | 17-02-23 | 12:00: Linksom of rechtsom, die hele bijtelling is een afgunstbelasting.
Als je alles naast elkaar wil leggen op waarde dan kan ik als werkende ook betogen dat ik 10 uur per dag van huis ben, en daarom ~40% minder vruchtgebruik van mijn woning heb. Dan mag ik dus ook 40% korting op mijn woninglasten claimen ten opzichte van de bankhangers?
Absurd, ja. Net als die auto bijtelling.
Tuurlijk het mag niet.
Maar het is toch eigenlijk onzin al die regels? Schaf dat gewoon af. Als je een lease-auto hebt van je werk is dat hetzelfde.
Dus van je werk naar huis, auto omruilen. Kind ophalen of boodschappen doen of weet ik veel wat.
De rest van de week staat je auto te rotten buiten. Daarnaast extra belasting die je betaald.
Ik snap dat het niet mag, maar ook voor hem was dat toch niet te doen?
Naja dan krijgt dus iedereen met de auto van de zaak een bijtelling van 22%. Je *mag* gewoon prive rijden met je auto van de zaak hoor. Er is geen verbod. De immer geldgraaiende overheid zegt echter: als jij een auto krijgt voor je diensten en die prive gebruikt. Dan is dat een vorm van loon, en dan moet daar "loonbelasting" over betaald worden. In dit geval 22%.
En feitelijk is dat het dan ook. Je geld dat je voor werkzaameden uitgeeft, krijg je terug door te declareren op je werk. Het geld dat je prive gebruikt pakt de overheid een groot deel van af. Idem met auto.
Het is natuurlijk van de zotte dat het 22% van de catalogus waarde is, maar de overheid draait een kale kip zonder wroeging ook nog een poot uit als het meer geld oplevert.
@peterdh | 17-02-23 | 11:16:
Precies. Bekijk het van de andere kant. Wat Bestelandgenoten ook hierboven zegt.
Je moet je in allerlei bochten wringen. Bijvoorbeeld met een kind. Dus 2 autostoeltjes, al je zooi, elke keer weer van de ene auto in de andere.
Je blijft belasting betalen voor de auto die voor je deur staat (ook irritant, een auto die er altijd staat).
Maarrr de meesten zeggen; dit is omdat het zo is; fout.
Het is bullshit
@Nacho_Vidal | 17-02-23 | 11:19:
Het is inderdaad van de zotte dat je een prive auto en een lease auto hebt. Maarja. Mensen hebben prive een tweedehands twingootje voor boodschappen en rijden het liefst in een zo duur en luxe auto naar werk. Dan 22% is van de nieuwwarde bij je loon een boel geld. Als ze in een goedkopere auto van de zaak rijden is 22% een kleiner probleem.
De 22% op de nieuwwaarde is onzin. Als ze zeggen 22% van de actuele waarde dan is die 22% ook minder een probleem.
Ik zeg trouwens niet: "dit is omdat het zo is" ik zeg: als jij voor je diensten geld krijgt om prive uit te geven betaal je belasting. Als je voor je werk een auto krijgt en daar ook prive in te rijden betaal je ook belasting. Omdat je hem *ook* nodig hebt voor werk, moet het geheel belastingvrij? Zo ken ik er nog een paar: ik heb een huis nodig met een goed bed, gezond eten, en goede voorzieningen om fit en op tijd op mijn werk te komen. Dus wil ik dat naast mijn loon, de wekgever ook mijn hypotheek, inrichting van de slaapkamer en mijn eten betaald, zonder dat ik daar belasting over hoef te betalen.
@peterdh | 17-02-23 | 11:16: zelfs als je een 2de hands koopt van bv 2 jaar met de kop eraf, 22% over nieuwwaarde
Heeft onze wizzkid Hugo daar niet een handige app voor ontwikkeld, waarmee tevens de overheid goed in de gaten kan houden waar je bent geweest?
@beavis | 17-02-23 | 12:43:
Exact en dat is dus het graaigedrag van de overheid. Geld. Dat is *altijd* de enige motivatie van politici tegenwoordig, geld. En macht, om meer geld te kunnen graaien. Ze verkopen hun moeder nog aan een sadistische crackjunk die haar de prostitutie in stuurt als ze ermee meer van die twee bij kunnen graaien.
Toch een van de betere ministers van dit kabinet.
Een echt rolmodel ook...
Dat zegt meer over de rest dan over hem.
Qua uiterlijk om diversiteit in het kabinet te hebben?
Las in de T dat Weerwind het met de Belastingdienst gaat regelen. Maakt hij dat uit? Alleen zijn nachtlampje lijkt mij in dezen ruim voldoende. Willens en weten in de fout gaan onder het motto "Wie appelen vaart, die appelen eet" en dan zo denken weg te komen in een "rechtsstaat"? Nou ja "rechtsstaat". Gone with the wind vriend!
Pechthold had gezegd dat het mocht...
De Slow-whoop op de webcare afdeling van D66 maakt overuren.
Ben benieuwd of de staat nu ook de kinderen bij meneer Weerwind gaat weghalen, net zoals ze bij de toeslag ouders hebben gedaan.
Het was aan Frank Weereenkind zelf om in te zien dat privégebruik van de dienstauto met chauffeur niet was toegestaan.
"Niks mee te maken, en nu als die wiedeweerga naar de Kam Yin want ik heb een enorme trek"
Ik heb liever zon dan alweer wind.
Doe je zo je best om geen open deuren in te trappen, komt er een D66’er van kleur die misbruik maakt van belastingsgeld.
Het stinkt als Franc Weerwindt.
Alsof er wat ligt te rutte.
Niets aan de hand, een uiterst fatsoenlijke D66-er die de regels niet goed kende. Kan gebeuren. Net als Kaag met haar belastinggeschilletje waar je niets meer van hoort.
Toch benieuwd wat de reactie was geweest als Richard de Mos dit gedaan had.
Je zag toch de ophef al dat hij in die limo naar de rechtbank ging. Daar werd ook meteen als aasgieren opgedoken of het geen vriendendienstje was met tegenprestatie.
X66-er, zo schrijf je dat in deze tijd van politieke beleidsfluïde transpartijen. Zonder hun kiezers te raadplegen kan een politieke partij nu haar/zijn/het politieke aard vervangen. Dat dient gerespecteerd te worden, partijen hebben het vaak heel moeilijk met zichzelf. Zij laten na een hormoonbehandeling hun gezonde verstand, integriteit en vooral hun democratie amputeren en voelen zich daarna volledig geaccepteerd. Grote voorbeelden zijn de VVX, CXA en zoals genoemd X66.
Een groot voordeel van deze vooruitgang is dat iedereen die poging tot herstel van de rechtsorde en implementatie van de grondwet onderneemt zal worden gecanceld en diens argumenten nepnieuws wordt benoemd.
Wat in Almere gebeurde is herkenbaar op veel gemeentehuizen in Nederland. De ambtenaren zien het gebeuren maar mogen van hun chefjes dat niet aan de orde stellen. En als het toch uitkomt zoals nu (na jaren pas) in Almere dan kunnen die burgemeesters hun ambtenaren de schuld geven.
Almere overigens, heeft iets met frauderende burgemeesters, de vorige was van de VVD. Iets met illegale warmtepompen. Volkomen schijt aan de gewone burgerij.
Iets met Floriade iemand?
@Colin.Fart | 17-02-23 | 11:03:
Als Almere iets heeft met frauderende burgermeesters dan is het of het afvalputje van de baantjescarrousel, of de cultuur daar deugt van geen kan. Als je als burgemeester ergens komt en je moet vechten tegen 99% van de volledige ambetanarij die zich ook niets aantrekken van de regels, zullen ze al snel het gevoel krijgen: naja, over een paar jaar ben ik hier weer weg en zolang is het "if you can't beat them, join them". Of beide natuurlijk.
Tsja, de leaseregels. Normale mensen lezen zich suf want levensgevaarlijk zo een claim te krijgen.
Maar de kartelpolitici, die zijn toch wel veilig?! Ze hebben, PvdA voorop, niog snel de wet aangepast zelfs om auto's met chauffeur uit de wind te houden.
En Belastingdienst is natuurlijk overheid, dus denk je dat die het de politici moeilijk gaan maken?
Nu gaat deze blijkbaar echt te ver.
Feit is: het is al zo oneerlijk en willekeurig als de pest en fijn dat iemand die dicht bij het vuur zirt dat eens mag meemaken.
Als je toch ziet wat die huidige kabinetsleden allemaal uitvreten. Hoe kom je in hemelsnaam van die personen af?
Dan moet je anders stemmen zegt u? (Ik hoef niet anders te stemmen, want het huidige kartel heb ik niet voor gestemd) Ja, maar dat kan pas in 2025 weer. En tot die tijd kunnen die mafketels onherstelbare schade en ellende aanrichten.
Ja maar daar zit het probleem, niemand heeft op deze man gestemd. Hij is voorgedragen tot minister en was hiervoor nog burgemeester
Wel beter voor het milieu, anders moet hij een tweede auto erbij nemen.
Dat tasje op de voorlaatste foto is dan wel weer enig.
is nog van zijn HAVO tijd denk ik .
Monsieur le cannibale, slaap zacht. - vrij naar Boudewijn de Groot.
"Ik wist niet dat het niet mocht". Schaamteloos.
Dat inderdaad. Precies dat.
En dat is dan minister. Het is wel duidelijk waar DDR66 de mosterd vandaan haalt.
@Bakkeleures | 17-02-23 | 11:23: Erger. Hij is Minister voor Rechtsbescherming. Maar dat zal wel op zelfbescherming neerkomen.
Tja, ik ken ook niet het hele Wetboek van Strafrecht uit mij hoofd, maar voor zover ik weet is dat geen vrijbrief om misdrijven te plegen.
In Almere had meneer Weerwind nogal een reputatie voor contacten met dames
Mannen van kleur hebben toch allemaal buitenvrouwen.
@Longhorn | 17-02-23 | 11:00:
Logisch dat je daar een auto voor nodig hebt.
@Longhorn | 17-02-23 | 11:00:
Ik heb net geleerd dat dat een vorm van microagressie is. Geloof ik.
In weer en wind de auto pakken
Ik wil een foto zien hier gaat Franc Weerwind naar de voedselbank.
Als de weerwind opstappen dan maar.
REAGEER OOK