Dader Zwijndrecht is Minh Nghia Vuong
'Hij is vuurwapengevaarlijk' NO SHIT
De politie heeft de persoon die verantwoordelijk is voor het schietgebeuren in Zwijndrecht in het vizier: Minh Nghia Vuong (49). Bij de schietpartij kwam een 66-jarige vrouw om het leven, haar 38-jarige dochter raakte zwaargewond. Vuong was een bekende van de slachtoffers; mogelijk in de relationele sfeer. Meneertje is 1.70m klein, ziet eruit zoals hij eruit ziet (foto boven) en hij is ook bekend onder zijn bijnaam 'Lucky'. En dan nog de handige toevoeging: "Minh Nghia Vuong is vlucht- en vuurwapengevaarlijk." Die inschatting hadden we zelf ook al wel gemaakt van iemand die twee personen heeft neergeknald en er daarna vandoor is gegaan. "Ziet u Vuong? Benader hem niet zelf, maar bel dan direct 112." Do you feel Lucky, punk?
UPDATE - Dode vrouw is kennelijk zijn ex-schoonmoeder, zwaargewonde vrouw zijn ex-vriendin. De in Vietnam geboren Vuong is geen lieverdje. "Zo was hij volgens de Haagse rechtbank in oktober 2016 betrokken bij een poging tot overval op geldlopers in winkelcentrum Alexandrium in Rotterdam. (...) In 2010 kwam Vuong in beeld bij opsporingsdiensten omdat hij gestolen scooters, auto’s en een bestelbus voorhanden had. Ook zat hij volgens het OM destijds in de productie van speed waarvoor hij contacten onderhield met India. (...) Ook werd hij verdacht van afpersing waar hij 135.000 euro eiste."
Reaguursels
InloggenHij dreigde al eerder met ombrengen ex-vriendin en familie ...
Ik denk dat hij sneller schiet dan zijn schaduw.
"Zo was hij volgens de Haagse rechtbank in oktober 2016 betrokken bij een poging tot overval op geldlopers in winkelcentrum Alexandrium in Rotterdam. (...)
En dan sta je na 6 jaar weer op straat?
Bleek dat hij betrokkenheid toonde, niet zo zeer zelf betrokken was.
Ik vermoed dat hij Lucky als bijnaam heeft, en ook zo veel vermogensdelicten heeft gedaan dat meneer een gokprobleem heeft.
En dat hij in die wereld dus de bijnaam -Lucky- heeft gekregen.
Ok, het zijn aannames, maar ik denk dat ik in de goede richting zit.
Voor het eerst dat het beeld dat ik had bij 'licht getint' niet overeenkomt met de werkelijkheid
Vriendinnetjes van dit soort gangsters weten precies wat voor vlees ze in de kuip hebben. Ze nemen het risico bewust. Heb altijd een dubbel gevoel bij gangsterliefjes die slachtoffer spelen. Hoewel deze niks meer speelt maar wormvoer is.
Lang leve de groene pixel.
De hamvraag is natuurlijk onder welke naam hij hier reaguurt.
Koreaanse Slet? Was die het niet?
Het staat er duidelijk op, dit stuk vuilnis.
Hij zal zo iig niet meer in het kleine NL kunnen blijven.
lichtgetint zou je hem niet noemen eerder zuid-aziatisch , maar zuid-aziatisch is geen kleur
Maar is het een ras, dat is de vraag?
Met Zuid-Aziatisch worden normaliter mensen uit India en omstreken aangeduid. U bedoelt wellicht Zuidoost-Aziatisch of Oost-Indisch.
Vraag aan de politie/OM: Waarom nu wel direct na het misdrijf een foto en naam op The Web?
@reagierder | 22-01-23 | 14:13:
Sjonge jonge
@reagierder | 22-01-23 | 14:13: Noord-Afrikanen doen dit soort dingen niet. In uiterste gevallen geeft men een blanke Pool of donker getinte Antilliaan opdracht om iemand neer te leggen. Maar dan hebben we het over hooguit 3 Noord-Afrikanen in heel Nederland. Woon jij wel in Nederland?
Als de Amerikanen zich niet uit Voetnam hadden teruggetrokken dan was dit hier nooit gebeurd.
Amerikanen hadden daar niks te zoeken in Vietnam
Zoveelste clusterfuck met talloze doden waaronder zoveel Amerkaanse jongens
Zo van platte land geplukt en oorlog in gestuurd
Heb die rijen namen gezien bizar triest
@Therrie | 22-01-23 | 14:10:
Frankrijk bedoel je.
En ik de politiek maaR geloven, minder misdrijven, amehoela.
Mensen doodschieten , dat doet die hier nog..
Met dtd.
Bizonder dat autocorrect hier te hulp wil schieten.
Dus geen eerwraak. Wat een kutdag voor alle islamofoben.
Soms zit het tegen, maar de dag is nog niet voorbij
Wat een rotdag voor domoren die vinden dat eerwraak een cultureel islamitisch erfgoed is en denken dat niet-islamofoben eerwraak wél goedkeuren.
Is toch ook eerwraak?
@Ruimedenker | 22-01-23 | 13:08:
Maar dat is de zo gewenste kultuur verrijking
Ik heb die Minh Nghia Vuong toch al nooit vertrouwd.
Dus nu moord en poging tot.....
Opgeteld bij het meterslange strafblad (blijkbaar), eens kijken of de zwartjurken dit dan voldoende vinden de knaap voorgoed op te bergen. We gaan het in de gaten houden.
Geh, de groene pixel zit bij mij precies tussen de ogen. Heeft de politie hem al ik de korrel?
Tja je zou iemand met meerdere malen verboden wapenbezit ook een keer de volle 5 jaar kunnen geven i.p.v een paar flutmaandjes. Ben je toch iets langer van zo'n crapuul verlost als samenleving.
Hoe groot gaat de schade zijn voor de frituur-cultuur?
Menig mens zal hem vinden lijken op de lokale uitbater en slaat vanavond maar even de frietjes over
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230122_934...
Hij is gevlucht naar de V.S.
Nee hij zit nu bij de wagner groep..
@Nico_the_Sparrow | 22-01-23 | 13:01:
Zou zomaar kunnen
Heeft deze man een fluffy badjas aan?
scherp!
Shit, naast grijze wolven, mexicaanse narco, IS, nu CCP nu ook de Vietkong in NL.
Is hij gescreend?
Die kijken hier toch echt wel anders uit hun ogen
Zwijndrecht nu ook al een Ngô area?
Hahaha
Het wordt eens tijd om ons antieke strafrecht te updaten naar de tand des tijds. De huidige liquidaties en shithandel in drugs moeten zwaarder bestraft, ook de zogeheten draaideur criminelen moeten veel langer worden opgeborgen achter slot en grendel. De uithalers in de Rotterdamse haven moeten ook minimaal voor een jaar het gevang in. Talloze ministers van justitie hebben jaren op hun handen gezeten en maakten zich voornamelijk druk om de naamgeving van het departement in plaats van de wetten uit te breiden c.q. aan te passen, nou ja het kan verkeren dit bananenland!
Als je nu bij de update ziet wat ie allemaal uitgevreten heeft : Waarom zit zo'n man niet in het gevang of in een inrichting ??? Dit soort kansloze randdebielen hoort niet op straat .
@wijsvinger | 22-01-23 | 11:51:
Simpele ziel.
Waarom is deze crimineel niet uitgezet naar Viëtnam? Waarom waarom waarom...
Bijzonder dat er een duidelijke foto is. Meestal moet je het doen met een foto van 100 bij 100 pixels en liefst nog een balkje voor de ogen van het betreffende sujet.
In zijn geval is een streepje genoeg.
En meestal duurt het ook een half jaar of langer voordat men de foto plaatst.
Discriminatie! Iedereen krijgt een vage foto en een balkje, maar een Vietnamees krijgt een duidelijke foto zonder balkje!
Even naar de bekende weg vragen:
- heeft hij ook nog de vietnamesche nationaliteit?
- zo ja, waarom is hij na de eerste criminele zaak niet uitgezet?
Als je deze redenering doorzet dan zou er in NL geen marokkaan meer overblijven. woningnood wel opgelost meteen. win win dus.
Die heeft hij waarschijnlijk achter de hand om een veilig toevluchtsoord te zoeken als het hem hier te link word. Mooie service van de Nederlandse overheid toch ?
@Hoerdann | 22-01-23 | 12:17: vergeet de wachtlijsten in de zorg, de files, de uitkeringsfraude, de criminaliteitcijfers etc etc niet.
Omdat je in Nederland altijd een derde tweede kans krijgt.
En in dit geval gaat hij slachtoffer spelen met dikke krokodillen tranen en dat het eigenlijk de schuld is van zijn ex. Dus wordt het doodslag en poging tot doodslag. En over 10 jaar staat hij op straat. Tijd voor zijn 4de 2de kans.
Mogelijk vuurwapen gevaarlijk
Dat staat er niet.
@Rubberfetisj | 22-01-23 | 11:52: Hij is vuurwapengevaarlijk' NO SHIT
De vraag hier natuurlijk is "was hij lid van een schietvereniging?" Laten we vooral de sportschutters controleren en alle debiele criminelen op straat vrij rond laten lopen, want anders deugen we niet.
Verbieden lijkt mij een beter plan.
Ze gaan maar darten of bowlen.
U begrijpt toch dat de e-screener dit geweld had kunnen voorkomen? Ik stel voor, alle beroeps- en hobbycriminelen direct uitnodigen voor een e-screener!
@Piggelmee | 22-01-23 | 11:30:
Idd. Of ga een potje Duck Hunt spelen op Nintendo.
@Piggelmee | 22-01-23 | 11:30: darten? Enig idee hoe gevaarlijk zo'n vlijmscherpe pijl is. En onderschat niet de dodelijke gevolgen van een bowlingbal tegen hoofd of nek. Nee hoor, dat kan echt niet.
Waarom loopt zo'n mafketel vrij rond?
Overwegend hard werkende gasten, Vietnammezen, maar waarom dit exemplaar niet in de petoet zat?
Excuses en ja maar... van de betreffende verantwoordelijke; kom-der-maar-in!
Hebben we een uitleveringsverdrag met Vietnam?
We hadden vroeger toch ook een kannibaal uit die contreien? Die vrat NL studentes op.
Nee, dat was een Japanner.
Hork !!
Ja, dat was Japanner Issei Sagawa. Hij vond Renée Hartevelt een ontzettend lekker wijf maar nam dat iets te letterlijk.
@wijsvinger | 22-01-23 | 11:26: wat naar
@Roos | 22-01-23 | 11:39: In het 'beschaafde' land (barbaars als de pest) van de rijzende zon werd hij vrijgesproken, schreef er een boek over en een stripverhaal. Kon allemaal.
Speelde ook nog in een porno mee. Uitsaké’en tot op de bodem.
@Haringkoning | 22-01-23 | 11:59: Werd zo'n film zeker opgenomen in een mortuarium?
Komt wel heel dichtbij zo. Heb ook in Zwijndrecht gewoond en kwam vaak in dat winkelcentrum.
Tenminste… 28 jaar geleden. Had zo maar geraakt kunnen worden.
Als timeloops bestonden had je daar gisteren kunnen zijn
Ik heb wel eens vietnamees gegeten. En af en toe een loempia bij de lokale kraam. Vast familie. Angstig hoor.
ik denk steeds bij die oorlog; blijft wel erg ver weg zo
Telt lekker op, Joris kijkt wel heel erg nauw in dit topic.
Nou, op Nu-punt-nl hebben ze bij precies hetzelfde bericht de discussie alweer 'gesloten' hoor. Reageren is niet meer mogelijk.
Komt ook omdat ze geen foto erbij hebben gezet, alleen een omvloerste omschrijving. Dat leidt tot speculatie natuurlijk.
omfloerst
omfloerst bijv.naamw. spraak: [ɔm'flurst] zo dat je het niet heel goed kunt zien of horen
@Tapu | 22-01-23 | 11:24: Ferrek je hebt gelijk!
Dank.
nu punt nl is tot IQ 80. De standaard reactie is daar "Wat erg. Veel sterkte voor de nabestaanden"
Nog steeds geen foto en je mag er niets over vinden.
Hands-on-mentaliteit van die gasten is altijd wel bewonderingswaardig.
Lijkt verdacht veel op de lokale loempiabakker. Van de kok bij de Chinees heeft hij ook wel wat van weg, maar die zie ik altijd heel vluchtig door het luikje.
Blijft toch bijzonder dat mensen die “in beeld zijn” dat in praktische zin nooit zijn als je ze nodig hebt…
Nou, vienamezen zijn anders een bedrijvig volkje. Daar kunnen heel wat reaguurders hier nog wat van leren, denk ik zo.
@Papa Jones | 22-01-23 | 10:53:
Eens.
Iedere etnische, religieuze, geografische groep in dit land zal mensen hebben die eens iets heel rottigs uitspoken.
We hebben de bekende groepen die simpelweg enorm oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit en onaangepast gedrag op straat, maar daar horen Vietnamezen niet bij.
Hardwerkend, ondernemend en laten anderen in hun waarde.
@Nuuk | 22-01-23 | 11:13: Absoluut!
Geen Fin deze keer maar een Noor.
Had mij al verbaasd als het een blanke kaaskop was geweest..
Ja, beginnen die Noren nu ook? Wat moet er van ons divers landje worden? Zijn dat nu jouw beste landgenoten Beste_Landgenoten?
@Nico_the_Sparrow | 22-01-23 | 10:43: Ja kaaskoppen doen dit nooit. Die moorden niet hun gezin uit. Plegen nooit overvallen en ontvoeren nooit biermagnaten. Maar je hebt een punt. Vietnamezen zijn oververtegenwoordigd in de Nederlandse misdaadcijfers.. Oh wacht.
@Nico_the_Sparrow | 22-01-23 | 10:43:
Euh, negen van de tien keer is er in dit soort gevallen van een mannelijke ex die zijn verlies niet wil nemen. En dat zijn net zo vaak roomblanke mannekes met fragiel ego.
@de IJsman | 22-01-23 | 10:50:
Inderdaad, dat is zeker zo.
@de IJsman | 22-01-23 | 10:50: eerwraak dus
@de IJsman | 22-01-23 | 10:50: echt waar? Doe eens wat linkjes dan van die gevallen? Zoek ik ze ff vanuit de mosselhoek.
Geen lieverdje idd, laatse 10 jaar in beeld bij de politie maar loopt nog steeds vrij rond
Je kan prima denken of vinden dat iemand crimineel of erger bezig is maar je moet het ook nog eens kunnen bewijzen. Vooral criminelen zijn best goed op die grens te balanceren. Maar ook simpele politieke of religieuze extremisten weten de schijn op te houden.
-
https://www.telegraaf.nl/nieuws/644625823/gevluchte-schutter-lucky-heeft-waslijst-aan-misdrijven-op-zijn-naam?fbclid=IwAR1RKkKMM0heXq9EFsCjzyNO2r2lkCjSkx9v4IGoswoMTpehSD0Gmb5N3w4
Die zit al aan de mosselen met frietjes en een Lefje.
Jij heb vast trek.
Weisswurst en een Paulaner kan ook
Zijn er misschien ondergrondse tunnels in Zwijndrecht? Dan zou ik daar beginnen met zoeken.
Hij is dus gevlucht. Maar heeft ie z’n loempiakaam ook meegenomen?
Lacist!
Vraag hem of hij kapperstrap kan zeggen.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 10:42: Lol, zie de fout nu pas.
@Sinterbikske | 22-01-23 | 10:51: Je was de l vergeten.
Hulde aan de politie voor het tijdig publiceren van de foto en gegevens. Nu kan er serieus gezocht worden. Beter dan opsporing verzocht waar de beelden van de lichtgetintiers vaak pas een half jaar na de daad worden vertoond.
Wat een naar bericht he, op zondagmorgen.
Ja liever dinsdagmiddag zoiets
Zondagmuziekje voor houjetoch
youtu.be/EZfJ59Hlw1A
"Ook werd hij verdacht van afpersing waar hij 135.000 euro eiste en bij de roof van een bestelbus waar hij de eigenaar bedreigde met: ’Telefoon afgeven en sleutels afgeven (…) je gaat maken dat je wegkomt en als je een woord tegen de politie zegt weten wij je kinderen te vinden.”"
Lafaard zonder enig eergevoel. Zonder de schuld naar de dochter te willen verschuiven: wat zag ze in vredesnaam in deze kerel?
Gratis loempia’s?
@Sinterbikske | 22-01-23 | 10:27:
Wellicht, want zijn looks heeft-ie ook niet mee. Ziet eruit als een uitgedrukte peuk. En Aziatische mannen staan ook nu ook niet bekend om de grootte van hun gereedschap.
Wel, er lijden nogal wat vrouwen aan exotisme en impulsiviteit. Wat je ver haalt is lekker. Iedere kritische beschouwing valt dan weg. Meestal hebben ze een laag zelfbeeld.
@wijsvinger | 22-01-23 | 10:56:
Daar hebben mannen ook last van.
@de IJsman | 22-01-23 | 11:05: Een aantal, maar peanuts vergeleken met vrouwen.
@wijsvinger | 22-01-23 | 10:56:
Mannen lijden ook aan exotisme. Ken er genoeg.
En niet alle vrouwen houden van buitengewoon dominante mannen. Wellicht kom je er ook pas na enige tijd achter, mensen stappen door aantrekkingskracht snel in een relatie en dan pas leer je iemand goed kennen.
Tweede generatie oorlogsslachtoffers. Dat is een verzachtende omstandigheid, daarom werd deze man mild gestraft.
Overigens is de Vietnamese bevolkingsgroep over het algemeen wel een nuttige aanvulling voor ons land.
Ja, heerlijk die loempia's!
Vooral de mini loempia's die zijn het lekkerst. Bedankt nogmaals voor de vulling in of aan.
Ha, u bent econoom!
Dit heerschap verdient wat mij betreft een lintje, want hij brengt hoogstpersoonlijk wat diversiteit in het milieu. De asians waren toch een beetje ondervertegenwoordigd de laatste tijd.
minder zichtbaar dan toch, dat is net even anders dan ondervertegenwoordigd.
Gezien de historie die de goede man al bij de Nederlandse rechtbank heeft zou je eigenlijk verwachten dat hij niet meer op straat kan zijn.
Of straft Nederland wellicht niet zo streng als dat sommigen ons willen doen geloven?
Heeft men de buurvrouw al gesproken? Blijkt namelijk een hele aardige man te zijn.......
Lol
Wie, de buurvrouw?
Zoals al eerder geschreven (zojuist nog door Dameskonijn @ 09:59:
Hoe kan het dat een persoon, bekend bij justitie voor meerdere zware (levensbedreigende) delicten, in onze maatschappij los rond blijven lopen?
Ik ben echt niet haatdragend, geef ieder een nieuwe kans, maar dan hebben we het over een keertje spieken, of moedwillig gereedschap verkeerd gebruiken.
Hoe komt het dat ons recht-systeem zo 'zwakjes' overkomt? Zijn het verouderde inzichten in wat passende straffen zijn? Zijn het extreem ordinaire (en dan ook héél kwalijke!) financiële bezuinigingen?
Serieus, kan er met mijn petje niet bij. Staat Nederland qua justitie en straffen inmiddels wereldwijd niet bekend om een pappen-nathouden mentaliteit?
Vinden de inwoners van Nederland dit allemaal nog steeds prima?
Hoe weet u dat er levensbedreigende delicten tussen zaten? U wilt mensen voor een poging tot een overval levenslang opsluiten? Dat worden volle gevangenissen en een dure grap bovendien.
Als iedere crimineel levenslang werd opgesloten zaten de gevangenissen bomvol.
@Piggelmee | 22-01-23 | 10:16: prima toch. Als dat een reden is om het niet te doen...
@Piggelmee | 22-01-23 | 10:16: Wellicht dat een enkeling zich door dat vooruitzicht laat weerhouden tot het plegen van overvallen e.d.
In NL heb je 61 gevangenen op de 100.000 inwoners, in de VS 655, ruim tienmaal zoveel dus.
Denk je dat het daar veiliger is?
@Ichneumonidae | 22-01-23 | 10:21: Zo beredeneerd hoef je nooit weer iemand op te sluiten. Het helpt immers toch niet. Wel makkelijk, hoef ik ook nooit meer de afwas te doen, wordt toch weer vies.
@JJMS | 22-01-23 | 10:15:
Meneer heeft onder meer geldtransporten overvallen. Dat deed hij, als ik uw redenatie volg, met een scherp zakkammetje? Of een geladen zakdoek?
Hij bedreigde mensen, dat deed hij met een wit boordje?
Het is in Nederland inmiddels al zover, dat zaken tot in het absurde worden vergoelijkt. Het viel wel mee, we waren er niet bij, verzachten, pappen en nathouden.
Luister voor de verandering eens naar slachtoffers (die de confrontatie overleefden). Die bij dit soort criminelen in de loop van een wapen hebben mogen kijken. Maar zo lang de trekker niet wordt overgehaald, is het in uw ogen niet echt levensbedreigend en moeten we mensen die een overval plegen maar een straf van een paar jaar opleggen. Pappen en nathouden.
Om nog maar te zwijgen over die overvolle gevangenissen en de kosten. Dat ligt toch echt aan onze politiek die vakkundig het 'afschrikwekkende effect van een celstraf' hebben omgeturnd in 'het enkele weken op kosten van de staat kunnen werken aan het netwerk en leren van nieuwe trucjes'.
In het oude Zuid-Afrika zouden ze dergelijke rechters 'verkramptes' noemen.
Het komt op mij over dat geweldsmisdrijven vrij laag worden bestraft en financiële/belastingmisdrijven jarenlang mensen achtervolgen. Vreemde prioriteit.
D67
Mooi zelfinzicht op de zondagmorgen.
Spreekt u nu voor uzelf, of voor meerderen?
En hoe is deze Vietnamees nou weer in Nederland beland? Wellicht als adoptie kindje? Het is bekend van adoptiekinderen die op wat latere leeftijd - zeg 3 á 4 jaar oud - vanuit exotische landen hierheen gehaald worden door echtparen met een 'kinderwens', dat velen op latere leeftijd allerlei problematisch gedrag gaan vertonen: agressie, verslavingsproblematiek, criminaliteit.
Dat hoeft voor deze figuur natuurlijk niet op te gaan, want ik ken zijn geschiedenis niet, maar ik zou het wel graag willen weten.
In de dubbel vier zonder stuurman.
@goedverstaander | 22-01-23 | 10:06:
Pardon?
Waarschijnlijk geadopteerd door zijn (al eerder hier aanbelande) oom en tante dan zeker?
Nederlands geadopteerde Aziatische kindjes krijgen meestal gewoon de achternaam van hun adoptief ouders denk je niet?
Een enkele keer zal de (nieuwe) voornaam er 1 zijn die verwijst naar de oorspronkelijke afkomst maar dan nog; vaak voor Nederlandse tongval makkelijk uit te spreken.
licht
@Dr_Johnson | 22-01-23 | 10:08: Hij maakte hoogstwaarschijnlijk deel uit van de stortvloed aan Vietnamese bootvluchtelingen:
wikikids.nl/Vietnamese_bootvluchtelin...
@goedverstaander | 22-01-23 | 10:06: Ik moet toegeven, ik heb vanochtend al een paar keer moeten (glim)lachen om jouw reacties.
De Dr zal serieuzer zijn.
@goedverstaander | 22-01-23 | 10:14:
Ja, dat is natuurlijk ook goed mogelijk, maar ik dacht dat al die Vietnamese bootvluchtelingen uiteindelijk door de VS zijn opgenomen. Nou ja, dat sluit niet uit dat er ook in Nederland een paar zijn terecht gekomen.
@Dr_Johnson | 22-01-23 | 10:26: 16.000 om precies te zijn. In de jaren tachtig bestond 70% van de naar Nederland komende vluchtelingen uit Vietnamezen.
@goedverstaander. Heerlijk effe lachen op de zondag morgen .
@Dr_Johnson | 22-01-23 | 10:26: Ja joh, er is een hele gemeenschap hier. Een vriend van me is vietnamees en vertelt regelmatig geweldige anekdotes over hun doen en laten.
@goedverstaander | 22-01-23 | 10:36:
Toch nog zoveel? Maar je hoort er nooit iets over. Ik bedoel in negatieve zin (ja, nu deze figuur dan). Geldt eigenlijk voor alle mensen hier met Aziatische roots: ze hebben zich redelijk aangepast en verdienen op een eerlijke manier hun brood. In tegenstelling tot een paar andere bevolkingsgroepen in Nederland.
@Dr_Johnson | 22-01-23 | 10:52: Aziaten passen zich veel beter aan. Wel eens een Chinees bij het UWV gezien?
@goedverstaander | 22-01-23 | 11:10: dat betekent juist dat ze zich niet hebben aangepast lijkt me.
Ik kijk wel eens met een half oog naar het programma Lang leve de Liefde als ik aan het kokkerellen ben. Veel dames zoeken een 'dominante man' maar als de prins op het witte paard vervolgens weerwoord biedt dan zijn de rapen gaar. En dit zijn nog maar woorden.
Be careful what you wish for.
Vrouwen zijn gek op dominante mannen = natuur.
@meneer Q | 22-01-23 | 10:19:
Iets herhalen maakt het nog niet waar.
@JJMS | 22-01-23 | 10:20: ja, die rare stelling begint vervelend te worden.
Rubberbandligatie ter hoogte van het kinnetje en weer loslaten.
VC maffioso
Als we in de Oekraine straks een loempiakar over het slagveld zien rijden weten we wáar hij gebleven is.
Voortgetrokken door een patriot installatie ,want het zou zonde zijn als het karretje getroffen wordt door een raket...
Nog één laatste reactie hier. Op de website van de NOS lees ik: "Een woordvoerder van het OM benadrukt dat de man "levensgevaarlijk" is en dat mensen daarom direct 112 moeten bellen als ze hem zien."
Beste mensen van het Openbaar Ministerie/Justitie: jullie omschrijven deze man als levensgevaarlijk. Hoe kan het dat deze schietgevaarlijke en levensgevaarlijke gek dan überhaupt vrij rondloopt? Ik begrijp het gewoon niet.
Ws omdat de politie hem nog niet gevangen heeft. Wat denk je zelf?
@Ichneumonidae | 22-01-23 | 10:03: Deze "meneer" was al jaren een bekende van de politie. Dus is de vraag van Dameskonijn compleet legit.
@Ichneumonidae | 22-01-23 | 10:03: Nou, ik verbaas me er ook over. Vooral omdat de man blijkbaar al heel wat meer op zijn geweten heeft. Al die eerdere misdrijven waren schijnbaar niet erg genoeg om hem eens flink lang van de straat te halen.
Deze man heeft twee mensen neergeschoten, dat maakt hem levensgevaarlijk. Of wilt u preventief mensen levenslang in het gevang flikkeren op basis van... ja op basis van wat eigenlijk?
@EastIsUp | 22-01-23 | 10:06: Denk je nou echt dat de politie 24/7 achter iemand aan gaat lopen die zijn straf voor andere misdaden er op heeft zitten?
@JJMS | 22-01-23 | 10:07: Op basis van zijn reeds bestaande en niet bepaald misselijke strafblad bijvoorbeeld?
@JJMS | 22-01-23 | 10:07: op basis van zijn eerdere criminele uitstapjes misschien? En wie weet zijn die opgeplust met stalking?
Gek genoeg moeten stalkingslachtoffers het maar uitzoeken, en kunnen die gasten hun gang gaan tot "er iets gebeurt".
Dit is niet het eerste geval dat dramatisch eindigt. Tijd om hier een wetje aan te passen
Voor justitie is de man pas sinds gistermiddag 14.08 uur levensgevaarlijk. Daarvoor was alles koek en ei.
@Roos | 22-01-23 | 10:11:
Zaten daar geweldsdelicten tussen? Hoe lang heeft hij al vastgezeten voor die uitstapjes? Niemand weet het hier maar toch krijgt het OM de schuld omdat ze niet 24/7 bij meneer voor de deur stonden ofzo? Wat een gelul op basis van onderbuikgevoelens.
@Ichneumonidae | 22-01-23 | 10:09: Iemand met zijn staat van dienst ongecontroleerd de maatschappij weer insturen is geen goed idee. Zoals ook nu weer blijkt.
@Roos | 22-01-23 | 10:11: Het is al heel lang tijd om eens wat wetjes "aan te passen".
@JJMS | 22-01-23 | 10:13: mannen die stalken, gaan doorgaans niet van 1 naar 100. Voordat zo iemand de trekker overhaalt, zijn er al andere pogingen "tot contact" geweest.
Die slachtoffers krijgen nu te horen dat er weinig aan te doen is, zolang er niets ernstigs gebeurt.
Dat lijkt mij de omgekeerde wereld.
Zij is niet het enige slachtoffer dat is vermoord.
Bij bewezen stalking mag, nee móet er worden ingegrepen.
Noem dat maar onderbuikgevoel, maar ik kan je verzekeren dat stalking het leven van een vrouw kan verwoesten.
@EastIsUp | 22-01-23 | 10:16: Je kunt er domweg gewoon niet 24/7 mee bezig zijn. Dat kan als je zo iemand levenslang opsluit. Dat gebeurt nooit voor de misdaden die hij voorheen gepleegd heeft.
@Roos | 22-01-23 | 10:22:
Daar ben ik het helemaal mee eens maar wie heeft het over bewezen stalking? Was dit bij de politie of OM bekend, is er melding van gemaakt?Heb ik iets gemist?
@JJMS | 22-01-23 | 10:26: nee, je hebt niets gemist. Ik heb het in het algemeen over stalking. Dat zodra dit wordt bewezen, er zou moeten worden ingegrepen. Nu is dat te mager voor serieuze straffen, met dit soort gevolgen van dien. Ik vind serieus dat stalking veel zwaarder moet worden bestraft.
Omdat neerschieten bij stalking dikwijls een opgeschoven grens is, is mijn analyse, aanname zo je wilt, dat de dader hier de dochter in eerdere stadia heeft lastig gevallen.
@Roos | 22-01-23 | 10:22: Het leven van een man ook trouwens.
@Peerkeoud | 22-01-23 | 11:01: zeker.
That's it! Geen vietnamese loempia's meer voor mij, dit is de doorslag, stap over op de chinese loempia's.
Daar zit melanine in, heb ik mij laten vertellen.
@Sans Comique | 22-01-23 | 10:14: Dus voor het slapen gaan en loempia eten. Er zit setsin in, chinees zout, sommige mensen kunnen er niet tegen.
Geen Happy End.
Mwah. Dit kan ook ten tijde / na afloop van de oorlog in Vietnam (1975) zijn geweest, gezien de leeftijd en vluchtelingen uit die periode.
@Nederlandop1 | 22-01-23 | 10:02: In de dubbel vier zonder stuurman.
Niet elke schoonmoeder is even gezellig.
Hij had al het een en ander op zijn kerfstok. En toch nog alle ruimte krijgen om nog wat aan je lijstje misdaden toe te voegen.
Ooooh, zijn schoonmoeder!
Het risico van dit soort mensen niet langdurig opsluiten. Dat is beleid.
"Dit soort mensen".... Wat voor een soort mensen bedoelt u?
Mensen met een strafblad? Mensen met een Vietnamees uiterlijk?
@Wayfaring stranger | 22-01-23 | 09:57: Mensen voorzien van een strafblad, inderdaad ..
Wat een onzin.
@Piggelmee | 22-01-23 | 09:45: Inderdaad. Het slachtoffergejank in de panelen is weer niet van de lucht. Het is vrij standaard om in dit soort situaties naam + foto vrij te geven, en daarbij wordt echt niet gelet op godsdienst.
Waarom vallen vrouwen voor gewelddadige criminelen? Hoe kan dat ooit een stabiel gezin opleveren?
Ik geloof dat het Theo Maassen was die probeerde dat als vrouwen daarmee zouden stoppen, er zelfs geen oorlogen meer zouden zijn. Mannen zouden dan minder machtsbelust worden.
Kut wijven
iK vAl MeEr oP baD bOYs krijg ik altijd te horen.
Waar je vrouwen zei, moet sommige vrouwen zijn.
Stop de tijd.
Voor mij is dat ook een groot raadsel. De een zal in de gladde praatjes trappen. Een ander denkt zo'n man te kunnen veranderen.
Er zijn zelfs vrouwen die corresponderen met tuig in de gevangenis. Jeffrey Dahmer kreeg zelfs huwelijksaanzoeken van dit soort types.
En dan was hij naast seriemoordenaar homoseksueel. Wat er dan omgaat in het hoofd van zo'n vrouw.... Daar kan ik me niet in inleven. Ook niet als ik mijn best doe.
De natuur heeft vrouwen geleerd dat ze een sterk agressief mannetje nodig hebben om te overleven.
Aan een Jesse Klave type had je in de oertijd niets als er opeens een beer voor je grot stond.
@maruyama | 22-01-23 | 09:46:
Mag ik voorzichtig informeren of je dan misschien niet op de verkeerde vrouwen valt? Er zijn er namelijk ook die helemaal niets hebben met dat type man.
@MickeyGouda | 22-01-23 | 09:52: Ik ga niet vallen over de gendermisvatting, wel over het misbruiken van de Caps.
@Piggelmee | 22-01-23 | 09:52: Jesse ziet er meer uit als het type dat destijds je grot opnieuw ging lopen inrichten; als we nu hier een berenvel neerleggen, naast het vuur, en die pauwenveren aan de muur hangen...
Als een vrouw niet uit een stabiel gezin komt heeft het zelf vormen van een stabiel gezin niet echt prioriteit denk ik. Dat krijg je als je tussen mislukkelingen opgroeit.
Je mag aannemen dat een gewelddadige crimineel ergens een weeffout heeft. Er zullen ook vrouwen met weeffouten zijn en dan is het potje-dekseltje.
@Risingson | 22-01-23 | 10:01:
En die krijgen dan weer kinderen met weeffoutjes.
@Roos | 22-01-23 | 09:51: Eens met jou en met MG (die hier ook tegelde, zag ik). Goedemorgen dames! Ik voeg er nog aan toe: wellicht spelen bij vrouwen die op dat soort mannen vallen, issues van eigenwaarde een rol, ihkv daddy issues oid. Klinkt pejoratief, is niet zo bedoeld. Gaat om de mentale kwetsbaarheid van die vrouwen, en de mate van manipuleerbaarheid. En trouwens, zo'n man komt ook niet binnen en zegt: 'Hey, lekker ding, ik ben een gevaarlijke crimineel, hou van mij of ik maak je kapot!' Hij maakt gebruik van salami-taktiek, gaat haar isoleren van vrienden en familie, en dan worden de duimenschroeven aangedraaid - tot het tot fysieke geweld komt. Op dat moment gelooft zo'n vrouw oprecht dat het haar schuld is ('had ik maar beter geluisterd - was ik maar stiller geweest - had ik maar niet naar die ene vent even staan glimlachen die toevallig in mijn karretje in de supermarkt botste, wat mijn man net niet zag en vervolgens dacht dat ik stond te flirten). Dat soort gasten zijn wellicht gestoorde gekken - maar ach, wie is dat niet - maar ze zijn vooral ook extreem manipulatief, vals en sluw. Dus denk als vrouw nooit dat dit jou niet kan overkomen.. enfin, wat een hel voor deze vrouw die nu haar moeder kwijt is. Wat een clusterfuck.
@Mr_Natural | 22-01-23 | 10:02:
Misschien moet in dit soort gevallen het draad preventief verwijdert worden zodat er geweven kan worden zonder ongelukjes.
Vrouwen houden nu eenmaal van aggresieve mannekes = natuur.
@meneer Q | 22-01-23 | 10:04:
Een selectief slag instabiele vrouwen ja.
@meneer Q | 22-01-23 | 10:04: huu?
En alle mannen zijn in wezen agressief?
Wat een rare generalisatie
@JJMS | 22-01-23 | 10:06:
Dit.
And we were always looking for this guy named Charlie.
Forrest G.
I understood that reference.
Run, Forest, run!
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:45: Captain A.?
@Sans Comique | 22-01-23 | 10:15: Nee, dat was die van Moby Dick.
Nog niet. Blanke Hollanders zijn nog steeds verantwoordelijk voor zo'n 2/3 van alle misdrijven in NL.
@Cobarde | 22-01-23 | 09:49:
Kom maar op met die cijfers.
Vooralsnog een leugen.
@Cobarde | 22-01-23 | 09:49: Onze eigen blanke tokkies, hihihihi
@Cobarde | 22-01-23 | 09:49: Hoop hollanders:
opsporingverzocht.avrotros.nl/opspori...
JA! Ik heb er één! Jos!
@Ruimedenker | 22-01-23 | 09:55: Dat moet je ruim zien denker. Ernstige verkeersovertredingen zijn ook misdrijven natuurlijk ;-)
Oppakken en daarna nooit meer vrijlaten lijkt me.
En het zal worden:
Oppakken (eerder bij toeval overheen struikelen en dan arresteren), voorarrest, uitspraak rechter, week cel, tbs, begeleid herintreden en terug op straat.
Hopelijk vlucht hij naar verwegistan en zien we hem nooit meer terug. Iemand opsluiten kost ongeveer 245 euro per dag.
@De_fluitlokker | 22-01-23 | 09:45: Stil nou, straks zijn er weer typjes die dan roepen dat dat veel is. Of dat het 'maar' fracties van centen is, als je het door 18 miljoen deelt...
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:42: Meneer is een Aziaat, en wij Hollanders hebben nog niet van onze Linkse Kerk te horen gekregen hoe wij daar tegenover moeten staan. Moslims zijn zielig, okee, dat snap ik. Maar Aziaten? Daar zijn nooit problemen mee. Grote kans dat een rechter hem als voorbeeld wil stellen. Aziatenn komen ook doorgaans niet met de hele familie bij je thuis verhaal halen, dat maakt een rechter ook dapperder denk ik.
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:42:
Denk niet dat deze man niet handelsbekwaam wordt geacht, die gaat echt wel levenslang brommen en daarna nog TBS gezien voorgeschiedenis.
@ Sans en Jan:
ja maar... We hebben in Nederland toch een grondwet, die stelt dat iedereen gelijk is in gelijke situaties?
/S
Hij heeft nochtans zo'n prettige uitstraling.
Inderdaad; ik begrijp dan ook echt niet wat een vrouw in deze man ziet (qua liefdesrelatie). Vind het verschrikkelijk dat er weer een vrouw in Nederland is vermoord door een mannelijke ex-partner.
"Gemiddeld wordt er elke acht dagen in Nederland een vrouw vermoord vanwege het feit dat ze vrouw is. Als het gaat om femicide, scoort Nederland slechter dan Spanje en Italië, landen met een zogenoemde machocultuur."
@Dameskonijn | 22-01-23 | 09:41: In dit geval ging het om een ruzie op een parkeerplaats?
Maar als hij lacht dan lacht hij echt
@Dameskonijn | 22-01-23 | 09:41: het aantal neemt gelukkig wel af, in ‘96 werden er nog 69 vrouwen vermoord, in 2021 werden er 38 vermoord. www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/84726...
@Dameskonijn | 22-01-23 | 09:41:
Schokkende statistieken, Dameskonijn. Gegeven de massale instroom van volkeren die zijn grootgebracht met de gedachte dat vrouwen tweederangsburgers zijn, voorzie ik dat het er niet beter op zal worden.
Naschrift: Oh, ik zie dat Bikske mijn aanname al heeft weerlegd. Verrassend.
@MickeyGouda | 22-01-23 | 09:47: Voordat ik helemaal los zou gaan dacht ik dat het beter was eerst even de cijfers op te zoeken, en werd ook verrast, had ook juist meer verwacht.
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:46: Eeey schizo, laat geworden vannacht?
@Sinterbikske | 22-01-23 | 09:51:
Was ik maar net zo verstandig geweest. ;-)
@D-Fens_1963 | 22-01-23 | 09:53: Yup. Buren hadden kindertjes op bezoek, die tot in de vroege uurtjes mochten apenkooien in huis (zo klonk het in elk geval).
En op zondag even geen oud nieuws, alleen oude koffie.
Ziet hij eruit als een 'lady killer'? Hoe dan?
PS Ik neem even aan dat je comment ironisch is.
@Sinterbikske | 22-01-23 | 09:47: Die cijfers zijn mogelijk niet accuraat in verband met de in Nederland gehanteerde genderneutraliteit:
nl.m.wikipedia.org/wiki/Femicide
Zie onder kopje 'Nederland'
@Dameskonijn | 22-01-23 | 09:41:
Vrouwen houden van zogenaamde échte mannekes = natuur.
@Ichneumonidae | 22-01-23 | 09:56:
Je eerste vraag moet ik affirmatief beantwoorden, waarmee automatisch ook de tweede is beantwoord. Om misverstanden te voorkomen: niet vanwege zijn etnische herkomst, maar puur op grond van de blik in zijn ogen. Het eerste dat in mij opkomt is het nummer 'Psycho Killer'. Joran van der Sloot heeft dezelfde uitstraling.
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:55: Koffie? Lekker! *komt met indrukwekkende snelheid aangewaggeld, met leeg bakje en vragende ogen* Ik ben nog niet wakker genoeg/te lui om 'm zelf te zetten.
@goedverstaander | 22-01-23 | 09:58: Ik zie het, het aantal partner gerelateerde moorden is niet duidelijk.
@meneer Q | 22-01-23 | 10:09: hou toch eens op met dit soort generalisaties.
Er zijn sommige vrouwen die op mafkezen vallen.
De meeste vrouwen absoluut niet.
En een agressieve gek is géén "échte" man. Dat is een volslagen mislukkeling.
Waar je vandaan haalt dat dit "natuur" is...?
@anja | 22-01-23 | 10:12:
Geen probleem, Anja!
* Grote bak vers gezette donkere troost inschenken doet
@MickeyGouda | 22-01-23 | 10:11: Dat vind ik nogal wat, eerlijk gezegd. Iemand als Ted Bundy (lady killer genaamd) ziet er niet op alle, maar toch op aardig wat foto's vrij normaal uit.
Lijkt me serieus verdomde lastig om aan de hand van de blik in iemands ogen te bepalen of iemand tot dit soort misdrijven in staat is.
@Ichneumonidae | 22-01-23 | 10:30:
Dat zal het in de praktijk ook zijn. Sommigen zullen het onderbuikgevoel noemen. Zelf zie ik het eerder als overlevingsinstinct vanuit het reptielenbrein. Het motto daarbij is: liever verkeerd gokken naar de veilige kant dan er één keer faliekant naast zitten.
@Ichneumonidae | 22-01-23 | 10:30: ted was een sociopaat
Geen psychopaat
Uuuhhh, gezien zijn criminele verleden heb ik een vraag aan Justitie: waarom liep deze man vrij rond en zat hij niet in een Penitentiaire Inrichting?
Tweede kans, derde kans, vierde kans... Anders racismus..
De rechter vond dat hij nóg een kans moest krijgen. Net als de keren daarvoor.
Je wil iedere crimineel levenslang opsluiten?
@Roos | 22-01-23 | 09:39: Jij noemde enkele tegeltjes naar beneden een Nederlandse damesnaam....., =slachtoffer?
@D-Fens_1963 | 22-01-23 | 09:51: ja, de naam Wandzia-Pijl ...
@D-Fens_1963 | 22-01-23 | 09:51: nogmaals, als deze naam voorbarig is verzoek ik tot een Joris, maar dit is de naam die wordt genoemd...
Het is weer eens wat anders, een Vietnamees.
Vietnamese maffia onderknuppel die inmiddels al in Praag zit en doorgesmokkeld wordt. Whisking away, as they say.
Ok ik lees hier dat de verdachte een loempia kraam heeft, hij lijkt mij echt zo'n kerel die dan niet zijn handen heeft gewassen voor hij je bedient.
Krijg er altijd maagpijn van bij zo’n kraam .Dat frituurvet wordt 1 keer in de 3 jaar vervangen.
@laurentius | 22-01-23 | 09:35: Scherp hoor....
Wist je dat de chinees in zo'n kraam ook 1'-s in de 3 jaar vervangen wordt? Was nog niet opgevallen zeker?
Lijken ook allemaal zo op elkaar hè, die chinezen?
Schone handen daar houden ze niet van. Kan bij zo’n Vietnokraam altijd alleen maar met cash geld betalen.
Tet offensief…
En waarvoor de foto niet binnen 2 uur na de schietpartij? Wat zijn de afwegingen daarvoor?
Dader was gelijk al bekend.
Ditzelfde vroeg ik mij gistermiddag en -gisteravond ook al af. De politie gaf in eerste instantie ook geen signalement af.
Bij jou op de zaak is 's weekends ook iedereen a la minuut paraat zeker?
@D-Fens_1963 | 22-01-23 | 09:40: Hadden we bij de politie, brandweer of ambulance gewerkt; jazeker!
Dat mogen we toch hopen...
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:53: Ja, nogmaals; wakker worden! "First responders" wel, mensen met bepaalde (grotere) beslissingsbevoegdheid zijn 's weekends vaak "on call" of zitten ergens in de sneeuw ;-)
Frisse jongeman dus,
Vuong is geen onbekende van politie en justitie. Zo was hij volgens de Haagse rechtbank in oktober 2016 betrokken bij een poging tot overval op geldlopers in winkelcentrum Alexandrium in Rotterdam.
In 2010 kwam Vuong in beeld bij opsporingsdiensten omdat hij gestolen scooters, auto’s en een bestelbus voorhanden had. Ook zat hij volgens het OM destijds in de productie van speed waarvoor hij contacten onderhield met India, zo blijkt uit een dagvaarding. Er werd destijds tien kilo hennep bij hem gevonden en zou hij een vuurwapen met patronen bij zich hebben gehad.
Ook werd hij verdacht van afpersing waar hij 135.000 euro eiste en bij de roof van een bestelbus waar hij de eigenaar bedreigde met: ’Telefoon afgeven en sleutels afgeven (…) je gaat maken dat je wegkomt en als je een woord tegen de politie zegt weten wij je kinderen te vinden.”
Dus de onvoorwaardelijke schoffelstraf heeft hem niet doen bekeren.
Wij vinden dat hij nog een kans moet krijgen.
Er is sprake van verzachtende omstandigheden.
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:37: In Nederland is alles gericht op het weer in de maatschappij terugbrengen van wie dan ook. Dat moet eens veranderen, maar geen kans, te veel socio's, mooipraters en vage idealistische types zonder enig besef van nuchterheid.
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:37: Ja, het was koud op die dag.
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:37: hij heeft moeilijke jeugd gehad in Vietnam. En ook nog bootvluchteling en dan door iedereen ook nog eens als loempiaverkoper te worden aangezien. Deze man verdient alle hulp en mededogen.
Huh.
Man wordt op parkeerplaats boos op moeder en dochter. Parkeergeweld?
Dan schiet hij hen neer en vlucht.
Toch wel aardig dat meneer nog even een foto heeft laten nemen. Of was hij al bekend?
Dit soort berichten betreffen doorgaans controlfreaks die hun out of control vriendin trachten te vermoorden.
@Zomaarwat | 22-01-23 | 09:29: "Profiler much?" Doe es niet zo interessant joh. Aanleiding tot dit soort geweldsdelicten is veel vaker gewoon veel basaler. Luduvuduh bv.
@D-Fens_1963 | 22-01-23 | 09:38: Lol. Solly, maar echt.
@D-Fens_1963 | 22-01-23 | 09:38: Op die internets inmiddels het bekende recept. Einde relatie, poging isolatie van familie, stalken, dreigen. Met je luduvuduh. Ik ben te oud voor dat softe correcte gepiep van je. Sorry daarvoor.
Volgens de T heeft hij criminele antecedenten
Maar tóch een lieve jongen! Écht, volgens zijn moeder.
Op ‘Nu ‘ wordt de opsporings foto dus weer niet geplaatst. Bang voor de reacties weer, die ze dus allang weer uitgezet hebben.
Wat een laf zooitje.
Wél zijn naam? Dan kun je hem opsporen door aan eenieder te vragen ‘hoe heet u’?
Deugmedia en deugers in het algemeen houden van theoretische oplossingen, niet van echte.
Lol idd..... hoe vaak mijn volstrekt neutrale opmerkingen daar al niet geskipt zijn geworden geweest...... zo woke, zo bang voor waarheden, zo bang voor alles daar..... brrr.. bah... sneeuwvlokjes
Benader hem niet zelf?
Maar, maar, als er gestalked wordt, dan is er nooit wat aan de hand totdat er een strafbaar feit is gepleegd!
Is deze man al veroordeeld of zo?
Klimkt lullig, maar dat obligate in bescherming nemen van de burger is een heel dun laagje chroom.
Vraag me dikwijls af wat voor reden iemand kan hebben (anders dan onmiddellijke doodsbedreiging) om een ander de dood in te jagen.
Genoeg lulverhalen natuurlijk, maar waar kijk je naar als je weer eens voor de spiegel staat?
Naar iemand die niet de totale controle over iemand anders wenst te hebben en niet naar iemand die noodzakelijkerwijs volledig van zijn eigen gevoelens uitgaat omdat die onbeheersbaar zijn. Dat zie ik in de spiegel. En nog meer maar ik zal je sparen.
Dit soort types lopen er honderden van rond, zo niet duizenden. Een hel voor de vriendin/vrouw en omgeving en vaak is e betreffende partnr niet in staat afstand te nemen.
We moeten eens wat praktischer worden in dit soort zaken. Het zit nu in de blinde hoek. En maar praten over deze mensen alsof ze ‘normaal’ zijn. Stalken is niet normaal, óók niet een klein beetje.
Begint allemaal heel vroeg.
Als je moeder je te kleine schoentjes laat aandoen.
@Zomaarwat | 22-01-23 | 09:20: dit. Stalkingslachtoffers worden preventief nauwelijks geholpen.
@Roos | 22-01-23 | 09:41: Precies. En gestalkt worden is op zich al levensontwrichtend. En dan eindigt het ook nog te vaak zo. Wellicht dat deze draaideurcrimineel zó impulsief was dat van stalken niet eens sprake is geweest, who knows. Maar er mag wel vaker tegen opgetreden worden. En niet ‘een beetje’, maar adequaat, zodat het stopt.
Een Vietnamees die naar zijn zwijn drecht (vrij naar Sad Gaaikema).
Toe maar. Literair hoogstandje, hoor.
Sad Gaaikema
Kende ik nog niet
glimlach
Ben ik te minh, vroeg hij laatst nog.
Hahaha
Omdat je ouders meer poen hebben dan de mijne ?
LOL!
Was hij maar voetballertje geworden.... dan was hij post-nataal half dood geschopt.
Of hoe ging dat liedje ook alweer ongeveer precies ?
Het duurde even maar dan heb je ook wat.
Sterkte aan de nabestaanden van Michelle Pijl...
Say what?
Ik krijg niets boven water. Hulde voor je speurwerk, Roos!
@MickeyGouda | 22-01-23 | 10:04: de naam Michelle Wandzia-Pijl. Haar (vermeende) dochter Anneke ligt in het ziekenhuis.
@D-Fens_1963 | 22-01-23 | 09:30: zie mijn antwoord aan Mickey.
@Roos | 22-01-23 | 10:07:
*kushandje toewerpt* Aan jou heb je wat!
@MickeyGouda | 22-01-23 | 10:14: dit heb ik via de site "Boevennieuws" achterhaald. Mocht het niet kloppen dan kijk ik vriendelijk naar Joris, maar die naam zou meerdere keren zijn genoemd.
Wel een teleurstelling dat het geen blonde jongen met blauwe ogen is.
Wat moet het AD VK morgen in de krant zetten
Zijn z'n buren al geïnterviewd ? Dat het zo'n aardige man was
Deze laffe Doorgesnoven gokverslaafde toyboy Vuong Chong met panda ogen zal wel een ergens aan het blokfluit spelen in een bos of zo
Zijn vriendin was tien jaar jonger.
Treffende slotzin, Mosterd: "Do you feel Lucky, punk?"
Zwijndrecht.
Hek erom, af laten drijven, links bolwerk, Havana aan de A15.
A16.
Scheelt maar 1 km.
Je geheugen is geen hard schijf en ook geen videorecorder.
Je kan mensen niet onder hypnose brengen en dat ze dan de videoband in hun hoofd afspelen en dat ze zich dan details herinneren zoals het kenteken van de vluchtauto. Dat werkt alleen zo in films.
Je geheugen vervaagt. Je kan je herinneren wat je gisteren hebt gegeten maar niet vorige week zaterdag.
Daarom wacht de politie over het algemeen 9 maanden voor ze een opsporingsbericht uitgeven om er zeker van te zijn dat eventuele getuigen zich de details niet meer kunnen herinneren.
Zoals op welke markt de loempiakraam van Vuong stond, hoeveel loempia's je had, en welke saus je daarbij had.
Vitale informatie die de politie ongetwijfeld verder helpt.
Overigens is deze meneer ongetwijfeld weggevlogen vanaf Düsseldorf of Zavetem terwijl alleen Schiphol was gewaarschuwd.
Gisteren gebeurd dus het kan wel snel.
Had de indruk dat je bij een loempia in de regel loempiasaus krijgt. Gisteren nog 3 gegeten, heerlijk, en allemaal met loempiasaus.
Alleen de eerste 3 minuten werkt je geheugen, daarna ga je de mist in. Politie weet dit, bij getuigen verhoor worden jassen van blauw veranderd in grijs. Kan je niks aan doen, zo werkt het geheugen nu eenmaal.
Eelwlaak!
Kom, kom! Ging om een palkeelplaats!
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:33: Update: was schoonmoedel.
Als hij maar niet weer een vluchtgevaarlijke boot vluchteling wordt...
Gevaartlijke?
Babi pang pang, of is dat nog te vroeg?
I'll allow it.
Niet te vroeg, maar verkeerde connotatie.
Het is nooit te vroeg voor babi pangang.
ja lekker, zin in, ik ga vanavond chinees halen.
Volgens zijn buurvrouw maakt Lucky de lekkerste loempia's van Zwijndrecht.
Ik heb gehoord dat hij zijn loempia's heel scherp maakt...
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 08:52:
Heel kruitig.
De realisten in ons zeggen dat u gelijk heeft. Wij zouden graag meer grondwettelijke gelijkheid zien in de media. Als het bij Minh kan, kan het ook bij Albert, John, Mohammed of Corneel.
Maar dan 10x Mo
Yep, ook mijn eerste bedenking.
Goed dat je ziet dat het door de cynicus in jezelf komt, want het slaat verder nergens op.
Ik reed gisteren toevallig op de A16 en vroeg me al af waar al die personenauto’s met blauwe lichten en sirenes naar toe gingen. Op zijn minst vijf. Audi A6, Skoda’s.
‘Toevallig’. Jaja.
Trial by media!
Triade by media!
Trial by Medina!
Hehehehe
C’est ca!
@Ruimedenker | 21-01-23 | 08:10: LOL.
Dood moet je!
@Ruimedenker | 22-01-23 | 08:54:
Uw reageer-knopje is stuk?
@Ruimedenker | 22-01-23 | 08:54:
Een schizofreen is nooit alleen!
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 08:56:
Iets tussen mij een de sluipwesp.
Lees maar even terug..
@Ruimedenker | 22-01-23 | 09:00: Lief he, cursusje lapidair reaguren.
Joris ziet de humor ook!!
LoL
"Ziet u Vuong? Benader hem niet zelf"
En dat zeg je nu. Ik heb gisteren nog 2 loempia's van hem gekocht bij zijn kraam op de markt.
Met van die knalhete saus?
@SterF... | 22-01-23 | 08:54:
Yep, de volgende dag spijt saus waar je darmen van slag gaan.
Dat “zelf” vind ik vaak zo’n raar woord. Moet je dan de buurman sturen of je vrouw?
@J.Cash | 22-01-23 | 09:09:
Neen, je schoonmoeder.
In Nieuwegein hebben we zo een Vietnamees vrouwtje die loempias bakt. Al 35 jaar. Ik vroeg laatst toen ik in Nederland was, waar kom je vandaan, nou niet uit Vietnam, ergens anders. Terwijl toch heel Nieuwegein denkt uit Vietnam. Ga je nog terug naar je land, nee zegt ze, gaat niet. Viel me op dat ze zoveel ouder was geworden. Ik vroeg waarom sta je nu weer hier, je wordt steeds op een andere plaats gezet, dan de markt, daarna de nieuwe markt, nu bij de pizzaria, ja, gemeente he, zegt ze. IK zei, doe er maar 6, kip of vlees vraagt ze, vlees zeg ik, zitten in de diepvries, ja maar ik wil vlees, duurt dan even langer. Is goed, want moet nog City Plaza in, betaal en zeg, kom zo terug. 10 minuten , zegt ze. Heb ik die dingen in de auto, die geur, zo lekker. kon me niet beheersen, haal er een uit , bij stoplicht saus erover, zo lekker. Wat mis ik dat in Spanje. Ben toch een beetje benauwd, waar is ze de volgende keer, leeft ze dan nog. Mijn Chinees op de hoek is ook al verdwenen , na 35 jaar weg. Maar deze vrouw is zo uniek, zo Nieuwegeins, iedereen kent haar, koopt bij haar. Als er een beeld zou komen, moet het voor haar zijn.
Valt idd wel op dat we in veel gevallen een half jaartje moeten wachten voordat er iets naar buiten komt. Gelukkig weet ik altijd heel erg goed wie wat waar hoe ik een half jaar terug gedaan heb.
Was het een Marokkaan geweest dan zou er hebben gestaan “Zwijndrechtenaar”, of “Nederlander”.
Dit noem je confirmation bias. Bij zo’n ernstig voorval wordt vrijwel altijd de foto van de gevluchte, gevaarlijke verdachte getoond.
@Komjehiervaker | 22-01-23 | 08:54:
O,... dus dan mag het wel?
@Komjehiervaker | 22-01-23 | 08:54:
Ja, bij die Turk in de tram in Utrecht kregen we ook meteen foto's toch?
@SterF... | 22-01-23 | 08:57: Yup. “ Hoewel het motief van de schutter op dat moment niet duidelijk is, spreekt premier Mark Rutte van een aanslag. Tijdens een persconferentie benadrukt hij dat alles gericht is op het vinden van de verdachte, wiens naam en foto is vrijgegeven. Het gaat om Gökmen T. (de volledige naam wordt vanwege opsporing door de politie volledig gemeld, red.)”
@Komjehiervaker | 22-01-23 | 08:54:
Gelooft u dit zelf? Serieus?
In de meeste gevallen wordt een inmiddels bekende riedel opgelepeld over zwart haar, hoodie, zwarte kleding en 1.80 m. lang.
En ja, er is een opsporingslijst; daar staan namen op als Giovanni, Jos, James en Alex, maar dat zijn de relatief lokale namen van de 20 (plus 'verdachten MH17', geen grap). opsporingverzocht.avrotros.nl/opspori...
Voor de rest krijgt u nul namen door.
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:02: Ik geloof het niet alleen, het is ook de praktijk. Ik begrijp dat het niet in het denkbeeld past, maar dat is niet mijn probleem.
Als er zo’n situatie is zoals gisteren, of zoals bij de tramschutter die net werd genoemd, dan geeft de politie (indien beschikbaar) naam en foto vrij. Tenzij ze denken dat dit de opsporing bemoeilijkt, bijvoorbeeld omdat ze vermoeden dat de verdachte denkt nog niet bekend te zijn. Het gebeurt dus niet bij huis-tuin-en-keuken-criminaliteit.
@Komjehiervaker | 22-01-23 | 09:06: En die laatste, dat is denken wij de crux.
Inmiddels worden de grote steden geteisterd door toenemende zware criminaliteit (jongeren vallen eigenlijk direct in de handel waarbij wapengeweld de norm lijkt), hedendaagse huis-, tuin- en keuken-criminaliteit zou in vroeger tijden (ongeveer 20, 30 jaar geleden) worden gezien als extreem, excessief en nieuwswaardig.
Om op de tegel van Shark terug te komen, veel van die 'kleine' criminaliteit haalt niet eens de nieuwsberichten en als ze er al in komen, blijft het bij een anonieme verwijzing. De vraag is dus: 'waarom wordt er bij M. Nghia Vuong direct foto én naam geplaatst'?
Het is duidelijk dat de diversiteit in NL succesvol.is want dit was niet de invulling van de term lichtgetint die iedereen had verwacht toch?
Een gele gloed dekt de lading misschien beter.
Waarom zo’n vage omschrijving als “lichtgetint”? Waarom niet het beest bij de naam genoemd: Viëtnamees? Woke belemmert óók nog snelle opsporing.
Die zit al lang in Duitsland.
Oh jammer, dan vinden ze hem nooit meer.
Of Dubai?!
Ik schakel over van de Telegraaf naar hier en wilde "vuurwapengevaarlijk, no shit" typen.
Hoe komen al die idioten toch zo makkelijk aan die vuurwapens? Krijg je die gratis bij 3 zakjes coke of zo?
Hoe weet jij dat hij er makkelijk aan gekomen is? Weet je meer?
Als je de hele dag rondhangt in gokhallen dan kom je ze wel tegen vermoed ik
Niks te verliezen, dat helpt vaak. Hele wapenvoorraden zijn er en worden soms aangetroffen.
Maar ú bent waarschijnlijk - net als ik - braaf binnen de lijntjes aan het kleuren.
Als ik de verhalen om mij heen moet geloven, zijn vuurwapens inmiddels via via redelijk makkelijk te regelen. Uiteraard niet in de betere wapenwinkels maar vooral op straat, in café of ' gebedshuis '.
De uitdaging zit hem vooral in de munitie en wat het spannend maakt, is of het veilig is.
Persoonlijk maakt het ons niet uit als een illegaal wapen volledig aan stukken klapt bij gebruik, de intentie is enkel nog maar voor gewelddadig misbruik en boontje komt om, mooiste zou zijn als de handel aangepakt zou worden maar ja, vind de mensen maar eens die dit gaan handhaven...
De politiek vindt ook dit een non-issue.
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 08:33: Nee hoor u ziet het helemaal fout. De politiek is druk bezig met het bestrijden van illegale wapens. En volgens de politiek moet je dan gewoon de legale verkoop en het legale bezit bemoeilijken of zelfs verbieden. Dan komt het helemaal goed.
Ongeveer net zo als dat illegale autoraces zullen stoppen als je alle autodealers sluit en harder dan 50 km per uur rijden verbied.
@BoerKoekoek | 22-01-23 | 08:42: LOL!
U heeft (ook) een WM4?
@EEnzame SchizofrEEN | 22-01-23 | 09:05: een vol verlof idd
Als hij gepakt is wordt hij dan weer omgedoopt tot Minh Nghia V. in de kranten.?
Over het algemeen wel.
Volgens mij noemen ze eerst de familienaam, dus M. Nghia Vuong
En hij loopt over van woede en wanen... kun je er meestal ook bij zeggen. Medcijnen werken niet en soms zelfs averechts.
Het komt door zijn medicijnen?
Normaal doet hij nooit zo, altijd aardig voor iedereen.
Het lijkt me een eng mannetje.
Volgens zijn familie is het een hele lieve jongen.
Je verwacht het niet…
Nee! Dit keer echt niet.
Ik dacht gewoon Kaas of Kebab, maar geen Ajam.
Vrouw en schoonmoeder?
Ex vriendin vermoed ik.
Niet de Indo’s hierbij betrekken. Hij is zeker geen Ajam. Ik denk eerder een Vietnamese loempia.
@DankeSchon | 22-01-23 | 08:32: Zijn naam komt op FB voor (Vietnamees). Ik weet niet of dat de man in het topic is.
Misschien heten alle Vietnamezen wel Minh Nghia Vuong.
Sorry…
Kaas, Kebab of Kai.
@DankeSchon | 22-01-23 | 08:32: absoluut een vietnamees
Ik vind dat ‘relationele sfeer’ iets te vaak een eufemisme voor een stalkende alles bepalende controlfreakende l*l.
Get him.
Ik vind dat ‘relationele sfeer’ iets te vaak een eufemisme voor een stalkende alles bepalende bitch.
She had it coming.
Ik zeg niet dat het zo is he, maar jij praat inderdaad zomaarwat. Menig man wordt door z'n wijf tot wanhoop gedreven. Al eens opgemerkt dat bij een echtscheiding de man altijd het onderspit delft, de kinderen niet meer te zien krijgt maar wél mag aftikken elke maand terwijl zij zich door haar sugardaddy laat volblaffen, gesteund door haar moeder die bij haar vent het zelfde heeft geflikt?
Het zou me niets verbazen als dit geval er heel erg op lijkt.
@Bakkeleures | 22-01-23 | 10:18: Had u de passages over zijn criminele verleden over het hoofd gezien?
Minh Nghia Vuong?? Vietnamees? Chinees? Cambodjaan?
Ja, waarschijnlijk.
Gelukkig niet de gebruikelijke verdachte. Geen noordafrikaanse 'jongere '. Anders was het allemaal weer stigmatiseren.
Nederlander. Volgens het CBS.
Oeigoer?
Nee ik denk een Luxemburger.
@Ruimedenker | 22-01-23 | 08:20: Ze zijn gek genoeg hier om ze hierheen te halen. De media zullen lyrisch zijn.
Mongool
Wat fijn voor de statestieken!
@slowpoke-htb | 22-01-23 | 08:17: toch doen he?
bootvluchteling, ook zo'n tijd dat we de NSB-ers en landwachters uit Viëtnam hier moesten onthalen omdat de andere Viëtmezen er wel een appeltje mee te schillen hadden.
REAGEER OOK