Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Jack in de box. STIFT!

Guusje Nadorst | 15-01-23 | 23:03 | 1

Nog een potje Edgar ?

Doordewarloper070 | 16-01-23 | 01:19

Dat gebedenkettinkje heeft volgens mij niet zoveel geluk gebracht.

Dandruff | 15-01-23 | 20:31 | 1

Morgen weer een nieuwe stichting.

Dit is Nederland, land van de mogelijkheden...

Deze gasten weten dat.

Wattman | 15-01-23 | 20:44

De Vlampijp is denk ik de lekkerste snack die ik ken. Beter dan kleine zusje Het Vlammetje of neef Grizzly. Natuurlijk met satésaus, maar pindasaus mag ook.

Zoelense Hobbyboer | 15-01-23 | 20:18

Als de Eerste Kamer straks de nieuwe Wet Toekomst Pensioen goedkeurt, is ons hele pensioenstelsel één grote gokkast. Daarom: stem in maart tegen de coalitie, GL en PvdA.

Leffe Blonde | 15-01-23 | 20:00 | 2

En wel een gokkast waar de werkenden en gepensioneerden geen enkele invloed op hebben.

Leffe Blonde | 15-01-23 | 20:01

@Leffe Blonde | 15-01-23 | 20:01: In het huidige systeem hebben werkende en gepensioneerden ook weinig invloed op hun pensioenfonds/ pensioenen. Gesubsidieerde kleine actiegroepen die niet bij de pensioenfondsen zitten hebben wel flink invloed hoe het geld wel of niet besteed moet worden.

Xbitt | 15-01-23 | 22:18

Ken ook wel een aantal plekken in Gelderland waar je voor grove bedragen kunt pokeren. En daar vind je alles door elkaar qua bevolking: kampers, studenten (die goed kunnen pokeren, Duitsers, allochtonen etc.

NoNoVio | 15-01-23 | 19:36 | 4

Nooit pokeren met kampers, als je wil winnen, die kunnen zo slecht tegen hun verlies.

Zeurders | 15-01-23 | 21:18

@Zeurders; nee, ik wil verliezen nou goed... ik kan alleen niet pokeren, wel pesten.

ploppy | 15-01-23 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen

Er is maar één reden dat dit niet mag, en dat heeft niets te maken met mensen beschermen tegen gokken. De enige reden is dat de belastingdienst achter het net vist mbt de kansspelbelasting, anders zou er echt niet worden ingegrepen.

me163komet | 15-01-23 | 19:18 | 1

Precies. Dat is het enige beleid waarin de NL overheid echt heel consistent is. Iedere financiele transaktie tussen burgers moet bekend zijn bij de overheid. Daarvoor is een zeer uitgebreid palet aan maatregelen, verplichtingen en verboden bedacht. Het afschaffen van cash zal vroeg of laat daadwerkelijk gaan gebeuren.

Asteroid-B612 | 15-01-23 | 20:00

Die naam. Thuishonk? Doet u dit thuis ook?

Jan, Leiden | 15-01-23 | 19:03

Maar wat moeten ze dan doen? Rummicub?

apek00l | 15-01-23 | 18:50 | 2

Apenkooi.

Is dit nog nieuws? | 15-01-23 | 18:51

@Is dit nog nieuws? | 15-01-23 | 18:51: Nee, dat is ook gecanceld.

poepaanmijngaatsie | 15-01-23 | 20:06

Zie ik daar nu ook een moslims gebeden ketting op tafel naast al dat geld?

von Amsberg | 15-01-23 | 18:31 | 3

Ja.

Mr Dixit | 15-01-23 | 18:48
-weggejorist-
Is dit nog nieuws? | 15-01-23 | 18:50

Rozenkrans van een priester.

grapo | 15-01-23 | 19:41

Zag ik nu dat de NOS dit vergoeilijkt onder het mom van dat ze het misschien niet wisten dat het niet zou mogen in dat artikel? Hoe voor de hand ligt het dat dit uiteraard niet mag? Worden ze nu ook uit het betaald voetbal geknikkerd of horen ze alleen maar een foei en niet meer doen?

Jan, Leiden | 15-01-23 | 19:02

@Jan, Leiden | 15-01-23 | 19:02: zo'n l*l van de spelers vakbond in het bos journaal en Studio Sport neuzelt over betere voorlichting voor de gokkende spelers. Ze horen gvd direct levenslang geschorst te worden.

Cornelis12 | 15-01-23 | 19:25

@Cornelis12 | 15-01-23 | 19:25:
Ja, maar het zijn er blijkbaar teveel en dan zeggen ze dit. Maar inderdaad: ze zouden moeten worden geschorst.

Jan, Leiden | 15-01-23 | 23:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Haha. 'stichting Het Thuishonk' was vroeger in mijn leven gewoon het bruine stamcafé op de hoek. Daar werd van alles uitgevreten. Sowieso gegokt en gedeald. Heel multiculti en gezellig verder hoor maar mensen die lekker wilden nippen aan hun droge witte wijn kwamen daar niet natuurlijk. Verder gezellig, eigenlijk nooit problemen daar gehad. Ik moet wel zeggen dat sommige gasten niet zo goed tegen hun verlies konden.

KingOfTheLoonyBin | 15-01-23 | 18:09 | 6

Hier idem koffiehuis...

niv01 | 15-01-23 | 18:56

@Cornelis12 | 15-01-23 | 18:29:

Ben ook wel eens per ongeluk op zo'n avond terecht gekomen via de ingang van een "normaal café" als doorgewinterd alcoholist. Een zware Turkse goedverzorgde kerel zei laat maar binnen tegen de gasten die de gokplaats bewaakten, hij mocht me om wat voor reden. Daar ging het ook grof per ronde, minimaal 50 euro inzet per ronde. Zware gordijnen die geen licht doorlieten. Heb gefascineerd gekeken hoe daar gepokerd werd om veel geld, zelf bij biertjes gehouden die geheel van het huis waren.

Ps hij was geen dikkerd maar een zware jongen, dat zag je aan hem juist door zijn geciviliseerd gedrag...

Wattman | 15-01-23 | 20:13

@Wattman | 15-01-23 | 20:13:

Het grof pokeren vond plaats boven het café, in de kleine uurtjes toen het café al dicht was.

Wattman | 15-01-23 | 20:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Internet.... Genoeg vage goksites.
Of bitcoins. Of andere cryptocurrencies. Is ook gokken. Aandelen. Obligaties. Commodities.
Ga je een beetje jaren 30 style pokeren.
Huissleutel ligt rechtsvoor....

Is dit nog nieuws? | 15-01-23 | 17:56 | 6

@Is dit nog nieuws? | 15-01-23 | 18:16:

Haha, dat is ook spannend roulette...

Wattman | 15-01-23 | 18:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Sharon Dijksma kan panden sluiten. Clown World.

Patje | 15-01-23 | 17:54

Het lastige van wetten maken en ze ook uit te voeren is dat je wetten maakt die helaas vaak tegen het natuurlijke instinct zijn van de moderne mens ter bescherming van diezelfde mens. Gokken, drinken, drugs gebruiken, hoeren bezoeken, vechten, wat nog meer? Iedereen doet wel iets wat eigenlijk niet zou mogen of moeten. Waar trek je de grens? In Iran spuiten ze zich dood met heroine, om maar niet te beginnen over gokken en prostitutie. Maar dat is een land waar de SGP een stijve lul van krijgt. Zelfs wat lokken haar is genoeg om een meisje dood te slaan daar. Maar is er minder drugs overlast? Minder prostitutie of gokken? Nope. En erger, juist de zogenaamde gelukzalige religieuzen zitten er vuistdiep in. Van kindjes verkrachten tot gokken tot drugshandel tot wat dan ook waarvoor je volgens hun geloof diep in de hel zou belanden. Maar toch. Ze doen het allemaal. Ik doe zelf altijd de Amerika-test. In Amerika heb je twee soorten politieke bewegingen. Beiden zijn alles behalve rechtschapen. Schandalen over en weer. Dus ik ben gaan kijken naar welke partij nog erger is. Zoals verwacht zijn er veel, heel veel meer schandalen bij de conservatieven dan bij de progressieven. Dus ja, stichting het Thuishonk. Lijkt me wel het plekje waar mensen doen wat mensen willen doen. Gokken en waarschijnlijk wel meer. Misschien moeten we wat minder naar elkaar wijzen en meer in de spiegel gaan kijken. Denk je niet dat er geen wiet verkocht wordt in jeugdcentra? Geen drank gemaakt wordt in de gevangenis? Mensen zijn hufters omdat ze gewoon slecht zijn qua inborst of slecht gemaakt. Men mag kiezen wat wat is.

DeKussendeWielrenner | 15-01-23 | 17:54 | 8

Neem nog een pilletje kleine dictator...

bowlfabriek | 15-01-23 | 18:52
▼ 5 antwoorden verborgen

De staat duldt geen concurrentie, ze willen het monopolie op gokken behouden.
Daarom begrijp ik niet waarom de staat niet in de cokehandel gaat.

Ruimedenker | 15-01-23 | 17:54 | 1

Fun Fact : Vroeger was er een 020 een cocainefabriek vlakbij het Vondelpark.
Was zelfs enige tijd wereldleider kwa cocaineverkoop. De coca planten werden op grote schaal gekweekt door speciale plantages in Java.

Asteroid-B612 | 15-01-23 | 20:05

Worden de inbeslag genomen goederen tijdens de kerstborrels van de politie verloot of gaan ze rechtstreeks door naar Domeinen ?

HaaiBaai | 15-01-23 | 17:52 | 2

Dat geld wordt geveild. Benieuwd wat het opbrengt.

goedverstaander | 15-01-23 | 17:54

Bingo mag ook al niet meer. Alles wordt verboden tegenwoordig.

EmilioEsteves | 15-01-23 | 17:50

Wat is er eigenlijk mis met gokken? Er zijn nogal wat mensen met een grote gok. En 20K, serieus?
Hoe klein wil je het bier hebben?

Ichneumonidae | 15-01-23 | 17:45 | 1

Wat er mis mee is is dat de overheid "geld misloopt". Er bestaat geen groter schrikbeeld voor de NL overheid en fiscus dan geld "mislopen". NL overheid doet er dan ook alles en werkelijk alles aan om inzage te krijgen in werkelijk iedere transaktie tussen burgers. En eist daar een deel van op. Er waren vroeger geen casino's in Nederland. Daarvoor moest je naar het Belgische Knokke. Later bedacht men dat mensen toch willen gokken (hihi dat rijmt). Aangezien daartoe de mogelijkheid in NL ontbrak, er dus geld werd "misgelopen", bedacht men dat er een paar staatscasinos komen. In handen van de overheid uiteraard. En de staatsloterij heet ook niet voor niets zo. Hup, meteen "kansspelenbelasting" invoeren, dan weet je tenminste zeker dat iedere deelnemerT / gokkerT alvast iets betaalt, of hij (m/v/x) nou iets wint of niet. Evt. prijzengeld wordt uiteraard ook, en apart belast. Net zoiets als "vermakelijkheidsbelasting" (mooi scrabblewoord) bij bioskopen en theaters. Hoeveel dat was stond gewoon op je bioskoopkaartje geprint vroeger. Tegenwoordig komen daar dan weer reserveringskosten, loketkosten, kaartjes-overhandig kosten en weet ik veel wat voor bullshitkosten bij.
Maar in de kroeg om de hoek een voetbalpoule doen met vaste klanten, waar iedereen een tientje inlegt, en de winnaar een rondje voor iedereen geeft, het mag officieel niet. Als jij 20K klein bier vindt mag jij mij wel een biri geven btw.

Asteroid-B612 | 15-01-23 | 18:55

“Nederlandse plofkrakers uit Utrecht gijzelen Duitse vrouw” lees ik net. Daar schijnen er vijfhonderd van te wonen in Utrecht. Tot zevenhonderd. Veel in iedere geval. Vandaar al die vijftigjes.

Normpje | 15-01-23 | 17:45

Het lijkt mij dat er weer een aantal oitkeringen stopgezet kunnen worden

van Dam | 15-01-23 | 17:45 | 1

Nee, want das zielug.

Cor Netto | 15-01-23 | 17:46

Paste de burgemeesteres wel door de deur?

Kwakjeszalver | 15-01-23 | 17:41 | 2

Nee, het was geen zware misdaad

dathoujetoch | 15-01-23 | 17:42

Het was Utrecht, niet Nijmegen

me163komet | 15-01-23 | 19:23

Allemaal afgekeurde ‘gastarbeiders’ bij elkaar. Kopje thee, de burgemeester is PvdA, wat kan er gebeuren?

Normpje | 15-01-23 | 17:34

Mag niet . Alleen de overheid mag met risico's pokeren .

likmegaties | 15-01-23 | 17:29

Toevallig ook wapens aangetroffen? Of zou daar niet op gecontroleerd zijjn?

Mr_Natural | 15-01-23 | 17:28 | 1

Wel een aansteker op tafel. Dat levert meer straf op.

TheseDays00 | 15-01-23 | 17:54

Is dat het subsidiegeld voor deze stichting, op eerlijke wijze gekregen van de gemeente Utrecht?

Jan_Pietersen | 15-01-23 | 17:24

Rien ne va plus, het geld is niet meer van u.

Mr_Natural | 15-01-23 | 17:20

Doet me denken aan 'Plan C', één van de leukste Nederlandse films ooit gemaakt.

Zenzeo | 15-01-23 | 17:18

Heeft 1 van de spelers z'n huis ingezet ? Doet me denken aan een ex-collega die z'n huis door het gleufje van een gokautomaat had geduwd. Lijkt onmogelijk maar het was wel gebeurd. Rien ne va plus, het geld is niet meer van u

Vesta | 15-01-23 | 17:18 | 1

Trieste zaak maar LOL om "rien ne va plus, het geld is niet meer van u".

Dandruff | 15-01-23 | 18:16

De wijk Zuilen, dan weten we wel wat voor goed geintegreerde " Nederlanders" deze stichting draaiende hielden.

Wattman | 15-01-23 | 17:16

Dürümstandigheden gesloten.

Rattus | 15-01-23 | 17:16 | 4

Hij’s leuk

laurentius | 15-01-23 | 17:19

Oké, bij de favorieten.

Normpje | 15-01-23 | 17:27

Mooi!

goedverstaander | 15-01-23 | 17:47
▼ 1 antwoord verborgen

Stiften is toch nie verboden? Zie er een Jack in the Box liggen!

Willy | 15-01-23 | 17:16 | 2

Elleboog op tafel!!

Plintenladder | 15-01-23 | 17:17

Bij zeven op een rij in dezelfde kleur!

Willy | 15-01-23 | 17:47

We wonen in Nixmaggistan, onderdeel van de Linkstrektuwbeursleeg-unie op het continent Verbiedië... wat denk je zelf.

Nederlanddraaitdoor | 15-01-23 | 17:14 | 1

Totaal mee eens.

ChalinaRosa | 15-01-23 | 17:18

In het verre verleden heb ik eens voor een familielid, die onverwachts in het ziekenhuis was opgenomen, het geld uit de wasmand in zijn huis gehaald. Bleek €90.000. Dat was al wel wit gewassen. Zijn een hoop briefjes.

Jan_Pietersen | 15-01-23 | 17:14 | 1

Onder het motto , af en toe neem ik het op om het na te tellen, ik vertrouw die banken voor geen meter;)

Smoelensmid | 15-01-23 | 17:56

Voor 1 van de spelers kwam de inval net op tijd. Die had net de sleutels van z'n huis ingezet..

TheGreatMachine | 15-01-23 | 17:12 | 1

Eerder van uw huis.

Joris Beltsin | 15-01-23 | 17:13

Ja. Want het zijn overgesubsidieerde allahtonen. Dan mag alles.

Lepo | 15-01-23 | 17:12

Mag ik een beetje fincieel advies geven aan de ambtenaar die het geld uitstrooit over de stichtingen in Utrech?
Deze mag van de lijst.

Osdorpertje | 15-01-23 | 17:08

Dat illegale gokken heeft gewoon te maken met het toenemende rechts-extremisme. Kaag had het er vandaag op het d66-congres (17 bezoekers) ook nog weer over. Het moet allemaal worden verboden.

goedverstaander | 15-01-23 | 17:06 | 2

Klopt. Je merkt er niks van maar het woekert maar voort in Nederland. Plofkraken nu al verplaatst naar Duitsland vanwege de risico's op rechts extremistisch geweld bij 1 van de 23 overgebleven pinautomaten hier. Kaag zit er bovenop, nog lang niet alles is verboden, dus komt goed

Kladderadatsch | 15-01-23 | 17:10

Had Kaag het nou alweer over Amicales en de Grijze Wolven?

bitterpete | 15-01-23 | 17:45

Kan ik nog instappen? Mijn 24/7 zonnebank studio loopt als een dolle. Al jaren. Geen enkele last van hogere energiekosten want ik heb alleen jaarabonnementen en die klanten komen nu eenmaal nooit. En ja, die dame bij de receptie is mijn zus. Oh, de komende 2 maanden ben ik ff bij mijn neef in Dubai.

Piet Karbiet | 15-01-23 | 17:05 | 3

Als je het helemaal goed wil doen dan zorg je dat je wel energiekosten hebt, die je dan niet gebruikt voor de zonnebanken maar voor het wiethok. Het mag niet teveel opvallen he.

Sinterbikske | 15-01-23 | 17:31

En die zus heeft daar zeker tijd voor? Met haar nagelstudiootje?

wijsvinger | 15-01-23 | 17:42

Bij het kluisjes verhuur model heb je je zus ook niet meer nodig dan lopen de klanten met hun jaarabonnement gewoon in en uit, althans ik heb er nog nooit een binnen gezien maar, draaien die tent!

Smoelensmid | 15-01-23 | 18:52

Vlampijpstraat?
Is dat bij het Stoommachineplein?
Om de hoek bij de Stokersdreef?

Kapitein Sjaak Mus | 15-01-23 | 17:05 | 3

Het ligt in de Schepenbuurt, Kapitein.
Zou jou vast aanspreken;-)

Roos | 15-01-23 | 17:07

Net achter de Henk Wijngaard Boulevard.

Joris Beltsin | 15-01-23 | 17:08

Zijstraat van de Containersdoorweg

Kladderadatsch | 15-01-23 | 17:12

Was mevrouw dijksma boos dat ze niet mee mocht spelen?

pa_niek | 15-01-23 | 17:02

Hele hoop halve honderdjes. Hhhh.

Normpje | 15-01-23 | 17:02

Vroeger in militaire dienst. Zwikken als een dolle. Met zeven pond op de voorhand bij een leuke pot zat je de hele avond gratis in de compagniebar.

goedverstaander | 15-01-23 | 17:01

En als je nu twee bejaarden er bij zet en het 'Bingo' noemt,
mag 't dan wel??

vliegende knorrepot | 15-01-23 | 17:01

Terecht dat dit wordt opgerold.
Daar zit de halve onderwereld het door criminaliteit verkregen/gejatte geld wit te wassen.

Roos | 15-01-23 | 17:00 | 7

Gokken is een activiteit die vele levens verwoest en grote maatschappelijke schade aanricht.

Des te schandaliger is het dat de grootste loterijpooier in dit land Nederlandse staat zelf is.

de IJsman | 15-01-23 | 17:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Wij pokerden voor een stuiver en en een cent.
Hooguit een krat bier. Maar gokken, nee, niks voor mij.

chicago river | 15-01-23 | 16:59 | 1

Pokeren is geen gokken he!

overVecht | 15-01-23 | 17:05

Een "instap"?!? Mag dat zomaar? Je wandelt wat door een straat en och waarom niet daar stap ik eens in... Daar is dan toch een huiszoekingsbevel nodig?

Louter Leuter | 15-01-23 | 16:57 | 2

Gevalletje autocorrect. Was een inval. Na meldingen, klachten en een eerdere inval. Kwestie van het nieuwsbericht verder lezen dan de eerste regel.

Mr Dixit | 15-01-23 | 17:02

@Mr Dixit | 15-01-23 | 17:02:
Dank. Het kon een Vlaming geweest zijn, of een Afrikaander...

Louter Leuter | 15-01-23 | 17:11

Prachtige scene. Wel een beetje gedateerd, ben ik bang.

UnderTheDevil | 15-01-23 | 17:11

Allemachtig, dat is lang geleden. Begin jaren 70?

Kwakjeszalver | 15-01-23 | 17:44

Ik heb dat nog op dansles geleerd, dat instappen. Komt weer dichtbij dit.

RGV42 | 15-01-23 | 16:56 | 1

Ik koester nog warme herinneringen aan de buikstep, vroeger op dansles. Met een beetje geluk kwam de onderbuikstep er direct achteraan.

goedverstaander | 15-01-23 | 16:59

Het gokken is een veronderstelling van de politie.
Bewijs maar dat er gegokt werd. Het is toch niet verboden om een spelletje kaart te spelen met een stapeltje geld op tafel.
Wie zegt dat er winnaars en verliezers zijn?
Ik denk dat de politie dat geld gewoon terug moet geven.

entredeuxverres | 15-01-23 | 16:55 | 2

Zolang iedereen aan het eind van een leuke avond weer precies zijn inleg terug krijgt maakt het niet uit of je bierviltjes, monopolie, of echte biljetten gebruikt.

W_F | 15-01-23 | 16:59

@W_F | 15-01-23 | 16:59: Daarom wordt er in Turkse koffiehuizen veel gegokt met lucifers als inzet. Echter iedere lucifer staat voor een van te voren vastgesteld bedrag. Afrekenen na aloop en bij inval gewoon een gezellig spelletje om de verveling wat te verdrijven. Volkomen "legaal" dus en niet strafbaar. Geen geld op tafel, maar gewoon na afloop lucifers omruilen voor geld.

Sjakie | 15-01-23 | 19:22

Een 'instap'?
Is dat een term om onder de juridische verplichtingen van een huiszoeking uit te komen?
'nee edelachtbare we deden geen huiszoeking maar een 'instap'. We stapten het pand binnen en troffen toen allemaal illegale zaken aan'.
- 'Maar had u een huiszoekingsbevel of andere concrete bewijzen waardoor een doorzoeking geoorloofd was?'.
'Die waren niet nodig edelachtbare want we stapten gewoon even in. En nergens staat in de wet dat we niet gewoon even ergens mogen instappen'.

Dat soort gelul (binnen de Rijksoverheid) hadden we ook met 'herorganisatie' gewoon een reorganisatie maar dan zonder de rechten voor de werknemer.

Johanvb | 15-01-23 | 16:54 | 1

Modieuze tred.

Normpje | 15-01-23 | 17:04

Maar werd er ook gebruik gemaakt van anaalballen?

Sinterbikske | 15-01-23 | 16:53 | 3

Anaalballen? Heb k iets gemist indertijd?

chicago river | 15-01-23 | 17:01

Vast wel. En een spotter die de kaarten doorgeeft. Hoe wil je anders €20.000,-- winnen?

Osdorpertje | 15-01-23 | 17:04

@chicago river | 15-01-23 | 17:01: Topic van 13:37 uur.

Sinterbikske | 15-01-23 | 17:26

A

RickTheDick | 15-01-23 | 16:50 | 1

Fout!

overVecht | 15-01-23 | 17:11

B. Bij brallerige studentengala's mag het wel. Gewoon een afgelegen kasteeltje afhuren. Heb ze zelf georganiseerd. Leuke bijverdienste voor de croupiers. Daar doet bromsnor niet aan inloop om 3 uur 's nachts.

Piet Karbiet | 15-01-23 | 16:48

Gokken met euro's mag alleen op een spaarrekening. Vroeger was rente minimaal een compensatie voor inflatie dus waar blijft die 10%+ spaarrente?

W_F | 15-01-23 | 16:48

Ik doe wel eens een potje strippokeren met de buurvrouwen. Maar dan wel met zestien boxershorts over elkaar aan.

goedverstaander | 15-01-23 | 16:46 | 3

Als het knappe buvies zijn klinkt dat wel weer als gemiste kansen.

BrulSpin | 15-01-23 | 17:00

Goed plan, ik zal het voorstellen in de buurt bij de buufs

tis_wat | 15-01-23 | 17:03

@BrulSpin | 15-01-23 | 17:00: Laat u de kansen maar aan ondergetekende over. Pokeren is ook op het juiste moment toe weten te slaan :)

goedverstaander | 15-01-23 | 17:37

Verboten!!! Je weet toch. Behalve als je een ander kleu- *Even gestopt met command ivm een potentiële Joris*

Guusje Nadorst | 15-01-23 | 16:44

Heel wat leuke avonden op de Biltstraat gehad in het verleden. Zelfde soort setting. En ja. Contant met mijn eigen verdiende geld want anders mag je zowat 1/3 aan de staat geven terwijl je al belasting betaald over je inkomen etc.

overVecht | 15-01-23 | 16:43

In Den Haag wordt de hele dag gepokerd.

Plukkieplukkie | 15-01-23 | 16:42 | 1

Met ons geld

DePetje | 15-01-23 | 17:11

Stichting Thuishonk…
“Overig maatschappelijk advies, gemeenschapshuizen en samenwerkingsorganen op het gebied van welzijn”.
Er werkt één persoon.

Paar maanden terug werd Man Far gesloten.
Een kilometer verderop aan de Amsterdamse Straatweg in Utrecht.
Een Chinees restaurant met hele fijne Turkse buren.
Zo’n “koffiehuis”, je kent ze wel.
Die Chinees moest onder druk van de buren z’n ruimte beschikbaar stellen.
Ook daar werd ‘s nachts gegokt en bij de inval veel cash en wat drugs in beslag genomen.
De Chinees is voorlopig gesloten,
Erg jammer, wat z’n eten was erg goed.

Ruimedenker | 15-01-23 | 16:41 | 9

@Ruimedenker | 15-01-23 | 17:00:

Ja ziek he! En serieus staat niets eens alles op de kaart! Ow. Worden wel geregeld invallen gedaan en ‘Van Gogh’s’ gevonden. Maar echt tering veel he voor zo’n klein pleuris dorpje.

overVecht | 15-01-23 | 17:04

@overVecht | 15-01-23 | 17:01: I know. Kreeg hier ooit de tip: Gewoon betalen en naai ze op een andere manier financieel terug. Dus dat ben ik maar gaan doen.

Piet Karbiet | 15-01-23 | 17:09

Minister Utrecht
6 reviews
2 jaar geleden
Shisha valt mee

Lepo | 15-01-23 | 17:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat is er mis met een potje pokeren?

overVecht | 15-01-23 | 16:40 | 4

@Ruimedenker | 15-01-23 | 16:42:

Lol! Maar ik was er wel relatief goed in. Nu doe ik het niet meer behalve voor punten op een app…. Stukje zelfbescherming.

overVecht | 15-01-23 | 16:47
▼ 1 antwoord verborgen

En waarom mag het eigenlijk niet? Omdat de roverheid er geen controle over heeft en dus niet de driekwart van het geld kan inpikken waarop ze recht meent te hebben?

MAD1950 | 15-01-23 | 16:40 | 2

vervolgens gaat je inzet naar Urgenda en Vluchtelingenwerk die vervolgens rechtszaken tegen de staat beginnen, winnen op klimaat en immigratie en Rutte kan zeggen dat het van de rechter moet zonder van zijn eigen achterban te vervreemden. Daarom mag het niet

HetOorAakel | 15-01-23 | 16:48

Enerzijds wel te begrijpen.
Een tombola bij een voetbalvereniging zal geen problemen opleveren, maar als je grote hoeveelheden zwart geld gaat witwassen en criminele organisaties gaat bekostigen is het wat anders.
Ook de afhandeling van betalingsproblemen gaat wat anders.
Dit soort clubs sturen iemand bij je langs die vervolgens een vergismoord op je buurman plegen omdat die je auto die dag had geleend.
De ander haalt de kinderen bij je weg en verstikt je zo met allerlei maatregelen dat je er zelf een eind aan maakt. Dan is er geen sprake van vergissing wat een stuk veiliger is voor je buurman (die je uit huis geplaatste kinderen aan jet misbruiken is omdat de Staat nu eenmaal geen tijd heeft om al die gastgezinnen te controleren).

Johanvb | 15-01-23 | 17:01

Als je de kansspelbelasting betaald is het goed toch?

de visser | 15-01-23 | 16:37 | 4

De bezoekers geld uit de zak kloppen. Dat doen tal van bedrijven, tot supermarkten aan toe. Daar wordt nooit iemand gearresteerd. Nou ja, op de Jumbo na dan.

goedverstaander | 15-01-23 | 16:39

Sorry dathoujetoch; ik ben een beetje melllow

de visser | 15-01-23 | 16:58

@goedverstaander | 15-01-23 | 16:39: En dan nog. Volgens mij zag ik die topman van de Jumbo van fe week op het ministerie van Justitie nog gezellig thee drinken met de minister.

Johanvb | 15-01-23 | 17:02
▼ 1 antwoord verborgen

Wat doet deze stichting eigenlijk?

Keutels | 15-01-23 | 16:36 | 2

Sywert?

dathoujetoch | 15-01-23 | 16:37

Hetzelfde als alle andere stichtingen die geen BV zijn: bestaan zonder dat er iemand verandwoordelijk is en geen uitgebreide financiële rapportages maken.

W_F | 15-01-23 | 16:52

Ach, zo'n pand op een industrieterreintje in 030 waar wat gegokt kan worden. Wie doe je daar nou kwaad mee.

BoerKoekoek | 15-01-23 | 16:35 | 3

De Belastingdienst duldt geen concurrentie.

Wijze uit het Oosten | 15-01-23 | 16:36

@Wijze uit het Oosten | 15-01-23 | 16:36: Belastingdienst gokt niet.

bijna_raak | 15-01-23 | 17:33

@bijna_raak | 15-01-23 | 17:33: Zucht. De belastingdienst faciliteert gokken en wil liever niet teveel concurrentie en anders op zijn minst een deel opeisen/stelen in de vorm van kansspelbelasting.. Nooit van de Staatsloterij en Holland Casino gehoord?

ChupaChupa | 15-01-23 | 18:12

Zoals Andrew Tate al aangaf, als iemand zo veel geld heeft of in een leuke auto rijdt, neemt iedereen aan dat het een crimineel is...

Kennelijk kan je zoiets niet verdienen in loondienst....

Feynman | 15-01-23 | 16:35 | 5

Uh, 24 man met nog geen 20 rooitjes op tafel in totaal. Dat is gewoon een hobbyhokje met een spelletje kaarten.

HA BIER!1! | 15-01-23 | 17:27

Het enige grappige waar ik Greta Thunberg ooit op heb kunnen betrappen. Een antwoord op Andrew Tate, uiteraard nog voordat zijn auto's werden afgepakt:
twitter.com/GretaThunberg/status/1608...

goedverstaander | 15-01-23 | 17:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang de stichting maar geen winst maakt toch?

FogerRederer | 15-01-23 | 16:35

Ach, had, Sjerron weer niets gewonnen?

dathoujetoch | 15-01-23 | 16:34

Etnisch profileren!

ronaldmvj | 15-01-23 | 16:33

Op de verkeerde plek gegokt.

Yor_Kok | 15-01-23 | 16:33

De staats-, postcode- en vriendenloterij. Dat is waar u met uw geld mag gokken.

goedverstaander | 15-01-23 | 16:30 | 2

Met kans op de jackpot van 0,00000000014%. Dan maar de rest van de maand geen ontbijt voor de kinderen. En 500 x per week de fonkelende tv reclames met BN-ers in je smoel.

Piet Karbiet | 15-01-23 | 16:42

@Piet Karbiet | 15-01-23 | 16:42: De enige winnaars zijn die zogenaamde BN'ers. Die hebben elke maand weer prijs.

goedverstaander | 15-01-23 | 16:49

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl