Hahaha. Rekeningrijden slechter voor het klimaat
Maar ook voor je portemonnee en persoonlijke vrijheid
De GeenStijl Mobiliteitsdesk heeft eigenlijk geen geld voor eigen onderzoek, dat gaat namelijk allemaal op aan reiskosten. Benzine en parkeren, u kent het wel en zeker als je ook nog een broodje bal wil halen bij de pomp, is het geld snel op. Desalniettemin hebben we toch weten te achterhalen dat de plannen voor rekeningrijden (een slecht plan dat maar niet deaud wil) niet leidt tot gunstige effecten op het klimaat (noch de files, trouwens). Want, zo ontdekten wij na een goedkope blik op de weg tijdlijn van een redacteur die wél geld heeft om overheidsstukken te lezen: meer huishoudens zullen meer (tweede, derde) auto's kopen als bezit goedkoper wordt dan gebruik en mensen zullen vaker een Dodge RAM kiezen dan een VW T-Roc qua groter wordt goedkoper. Ook zal men naar verwachting niet per se minder kilometers, maar wel meer korte ritjes maken (= gemiddeld meer uitstoot dan langere ritten) én men zal in plaats van zelf rijden, sneller gaan vliegen naar andere landen - en dan daar een auto huren. Kortom en onze overheid kennende: Alle andere mobiliteitsbelastingen zullen ook wel omhoog gaan als rekeningrijden wordt ingevoerd, want het kan in deze tijden niet langer de bedoeling zijn dat uw individuele vrijheid toeneemt. Hele onderzoek hierrr. (En nee elektrisch rijden wordt niet uitgezonderd want de overheid is geen dief van de eigen portemonnee, die gevuld moet worden uit die van u.)
Reaguursels
InloggenIk ben zeer voor rekeningrijden want belasting op bezit is stom. Maar nederland kiest weer de meest privacyhatende, geldverslindende en foutgevoelige oplossing, natuurlijk. En het is vooral ook niet de bedoeling dat het minder oplevert voor moedertje en vadertje staat, dus ga er maar rustig vanuit dat er altijd een vast basisbedrag blijft slingeren ergens. Bovendien, is er straks weinig meer om in te rijden.
Toen de systematiek van de hoogte van de BPM veranderd werd (gaat nu op uitstoot) werd er ook beloofd dat dit budgetneutraal zou verlopen.
Surprise, surprise, de overheid harkte tientallen miljoenen meer binnen.
Wie had dat nou verwacht van deze o zo betrouwbare en competente overheid?
Bij matig gebruik toch de mogelijkheid om een auto voor de deur te hebben, vind ik prima. Alleen de privacy, dat blijft wel een dingetje.
Een mooie cover voor de autobiografie, van onze favoriete Minpres.
Getiteld:
"Hahaha. Ik, Mark".
Of "Ik Vergeet - 'Hoe ik Rutte IV door crisis na crisis loodste.'"
door = in....
Maar we gaan het toch gewoon doen.
Ik koop een T90 om bij de Jumbo Brabantse Worstenbroodjes te kopen. Om de hoek. Kost gelukkig niet zo veel.
@nobodiesunmighty | 23-11-22 | 15:29: (T90, de tank, wel te verstaan, niet die Volvo, die vind ik lelijk).
Rekening rijden? Ja goed idee, laten we een heel systeem optuigen, met volgkastjes en ambtenaren die het moeten volgen. Of? Of, je betaalt per liter aan de pomp en als je meer rijdt, betaal je dus meer en als je onzuinig rijdt dan betaal je ook meer. Dus dan hebben we die ambtenaren met volgkastjes en de opgetuigde kerstboom niet nodig? Nee, dat klopt! Rekening rijden!! Rekening rijden! Rekening rijden!
Geniaal. Ben het helemaal met je eens.
Top, extra banen in de publieke sector voor minder begaafden.
Ja. Maar we hebben dat al via de duurste brandstof in europa. En nog duurder maken levert wat probleempjes op.
Dat gaan ze oplossen door naast het rekeningrijden de wegenbelasting op het bezit van een auto net zo hoog te houden of die verder te verhogen. Let maar eens op.
Naast de CO2 tax .
Daarom koop ik ook een tank. Dat is geen auto.
Neem een Oekraïens kenteken.
Als al die wijvon nou gewoon weer thuis blijven op het nest.
Zoals 30 jaar geleden.
Scheelt de helft van de vervoersbewegingen.
Minder wegen nodig, minder files, beter voor het milieu.
#bukken doet voor deegrollers en afwasborstels#
Maar zonder gekheid; helaas hebben de tweeverdieners de huizenprijzen opgepompt (je betaalt en werkt dus inmiddels meer voor hetzelfde) dus het kan niet meer dat mannen thuisblijven op het nest.
Dus we doen het dom.
Als je geen tweeverdiener bent kom je niet eens meer rond in dit prachtige land.
Gewoon dat wijf aan het werk zetten, ik blijf dan wel thuis om de boel een beetje aan kant te maken en een beetje de libelle/autokampioen lezen, koffietijd kijken, met vrienden de stad in beetje winkelen in de auto onderdelen shop en later dan aangebrand vreten maken. Lijkt me wel wat.
Je hebt een punt hoor je moet wel met 2 werken om rond te komen. Dan heb ik het over midden en lage inkomens.
Meerdere auto's hebben is juist goed.
Nu mogen we maar geen of 1 auto en die moet goed zijn voor
woon-werk,
tegenaanschop-klimrek, onderspuug en chocopasta-uitsmeerobject voor de kinderen,
de vakantie,
leuk modeding voor de vrouwen,
nog iets van een sportieve uitstraling hebben voor de mannen,
boodschappenkar,
en een keer per jaar naar de Ikea voor wat spaanplaat.
Terwijl als je een kleine en een grote auto hebt, kun je kiezen.
Wat het beste van pas komt.
Veel beter voor het muljeu.
Nu zit je met een compromisding.
De geldzucht van het monetaire crematorium dat wij de overheid noemen neemt altijd maar toe. U betaalt al snel gemiddeld 45% over alles wat u verdiend aan belastingen en sociale 'premies'. Een belastingschaal van 52% is sowieso moreel verwerpelijk.
En over de resterende gemiddeld 55%, betaalt u ook weer 21% BTW, afhankelijk van waar u het aan uitgeeft. Dan blijft er in totaal nog maar 45 Euro over, van de 100 waarvoor u hard heeft gewerkt.
Goed, eerste levensbehoeften worden dan 'slechts' met 9% BTW belast, maar in het geval van drinkwater(!) compenseert de overheid dat weer met 'Belasting op Leidingwater', waardoor het op een totaal van 51% (!) belasting uitkomt. Om nog maar niet te beginnen over elektriciteit, gas, alcohol en tabak.
Google eens op ‘marginale druk’ en u weet hoeveel uw bovenmodale euro waard is in netto koopkracht.
@_pacman_ | 23-11-22 | 13:23: vooruit: een mooi rapport
zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-9...
Benzine, zorgkosten en gemeentebelasting mogen er ook nog bij.
Binnenkort BTW op belastingen plus administratiekosten..
We kunnen ook gewoon de wegen niet meer onderhouden en allemaal een Trabant en dan je hele leven hooguit een dorp verder reizen.
Het echte doel is om autorijden zo duur te maken dat alleen de rijken dit nog kunnen betalen, waaronder de zeer goedbetaalde ambtenaren uiteraard.
Nederland heeft één van de oudste wagenparken van de rijke westerse landen. Oude auto’s betekent minder veilige auto’s, voor hoeveel verkeersdoden en zwaar gewonden is de overheid verantwoordelijk met dit belastingbeleid??
Wel eens buiten Nederland op de weg gezeten? Kan mij absoluut niet voorstellen dat het klopt wat je schrijft gezien de wrakken op de weg in andere eu landen.
@richardsp1 | 23-11-22 | 13:08:
Kijk eens op de Autobahn wat daar rondrijdt.
@richardsp1 | 23-11-22 | 13:08: www.google.nl/url?sa=t&source=web...
O ja? Zelfs in een beetje stad in Hongarije voel ik mij met mijn (ingevoerde) auto onderhand een pauper i.v.t. de autos waarin hongaren rijden.
In Hulst bij het winkelcentrum hebben alle full option grote auto's een wit rode en alle lullige instap Kia's en Dacia's een gele plaat.
De meeste Nederlanders gaan al niet meer voor een plezierritje de weg op. Vrijwel elke duurder gefactureerde kilometer komt dus bij de diensten en producten op. Mag u straks allemaal gaan afrekenen bij de kassa, met uw digitale euro's.
Behalve producten met teveel suiker, die mag u volgende maand weer afrekenen want uw suikerbudget voor deze maand is op helaas.
Het gaat alleen aan systemen en onderhoud/administratie al miljarden kosten die niets opleveren behalve negatieve effecten; materialen en mensen die niet meer beschikbaar zijn voor economisch zinvolle activiteiten.
Wel kassa voor Cap Gemini, Ordina, Aydan, PwC, E&Y, Accenture. *aandelen koopt
Nu de Groene Khmer aan de macht is in Amsterdam wil men het autobezit aanpassen door het aantal parkeerplaatsen terug te brengen tot 1 parkeerplaats per 5 woningen omdat al die autobezitters niet vrijwillig afstand willen doen van hun auto omdat ze in ploegendienst werken, werken waar geen openbaarvervoer is, of omdat ze slecht ter been zijn.
Tegelijkertijd heeft Jesse Klaver een heel team dat zijn bakfiets met een bestelbusje tot vlak bij de Tweede Kamer brengt zodat Jesse Klaver het laatste stukje kan fietsen en journalisten hem kunnen fotograferen en filmen als hij op de fiets aankomt.
Blijft toch hangen bij de mensen.
Al die beelden van Jesse Klaver die altijd maar weer met de bakfiets aankomt.
Terwijl ie gewoon om de hoek is opgestapt en iedere keer een klein toneelstukje opvoert.
Als ze nou het OV gratis maken, dan gaan mensen wel.
In Luxemburg kan het wel.
@AdvocatusDiaboli | 23-11-22 | 13:12:
In Nederland zijn ze meer van het verbieden.
Liever slecht gedrag bestraffen dan goed bedrag belonen.
Ligt in onze Calvinistische volksaard.
Bij de "liberalen" en "progressieven" houd dat dus in, nog meer belasting erover. want de auto mag er alleen maar voor de "elite" zijn
Rekeningrijden is het zoveelste verraad van de regio ten faveure van de deugende randstedeling met bakfiets en/of tramkaartje.
Zolang we als mensheid voetbalfeestjes organiseren in airco stadions waar het bijkans te koud is om te zitten terwijl de buitentemperatuur zwembroekwaardig is, heb ik überhaupt niet het idee dat we in staat zijn om iets te doen voor het klimaat .
Voor de bühne dan weer wel, maar ja, helpt zo weinig
ik krijg het idee dat het zonder mijn eigen invloed ook wel wordt opgelost.
Zure regen, Ozonlaag, broeikaseffect, El Nino, alle klimaatrampscenarios zijn verdwenen als sneeuw voor de zon en ik heb geen kilometer minder gereden.
Het doel van de maatregelen is dan ook niet om iets voor het milieu te doen, het doel is de belastingbetaler uitknijpen, en voor al dat belastinggeld als overheid steeds minder service naar de burger te leveren, zodat er meer overblijft om aan vriendjes uit te delen.
Asielzoekers zijn ondertussen een handige afleiding om het volk verdeeld te houden: de misstanden en ellende worden bewust met dit doel gecreëerd.
Doe mij maar rekening rijden.
Ik gebruik mijn auto weinig. Dat ik evenveel betaal als iemand die dagelijks het halve land door rijdt, is best bizar.
Die betaalt dan weer veel aan brandstof (belastingen en accijnzen). Zie tegel van Is dit nog nieuws? van 12:44.
@Ommezwaai | 23-11-22 | 12:48: dat is logisch als je meer brandstof gebruikt haha
“IK rij weinig DUS is rekeningrijden een goed idee. Hoe ontzettend NL’s van u, dit standpunt.
Uw redenatie is denk ik wel ok, maar verwacht nou toch echt niet dat bepaalde zaken voor werkende Nederlanders ooit goedkoper gaan worden.
Wanneer mensen geld te kort nodig hebben, dan gaan we bezuinigen door minder uit te geven.
Wanneer de roverheid geld te kort komt gaan zij bezuinigen door meer geld naar binnen te harken. Ze hebben nog meer geld nodig voor kanslozen
Denk niet dat het voor jou goedkoper gaat worden, voor de ander wel duurder.
Je doet al aan rekeningrijden. Namelijk via de brandstofaccijnzen en btw. Maar ga ja gang als je nog meer wilt betalen. Daar zijn al die drogredenen ook voor om het in het te voeren.
Jij dacht dat je als kleinverbruiker minder gaat betalen dan nu? Ja t jaar van invoeren misschien als je bij de kleinste 5% hoort. Daarna zijn de tarieven zodanig verhoogd dat je of je auto weg wilt doen als kleinverbruiker of vele malen meer betaald dan nu.
@_pacman_ | 23-11-22 | 12:51: dank u. Groot compliment! Ik voel me ook echt een Nederlander. Wil graag uit de EU .
Uiteindelijk wordt het zo ingeregeld dat niemand minder gaat betalen. De MRB wordt versleuteld in een kilometerprijs die vervolgens stapje voor stapje wordt verhoogd (waarschijnlijk vanwege het klimaat).
Het enige verschil met nu is de data die de overheid vergaart aangaande het individuele rijgedrag.
Heb je wel een punt ja. Ik rij ook weinig en betaal me de tyfus aan wegenbelasting, een € 2.500 per jaar of zoiets. Rij minder dan 10K km per jaar.
Schaf dat maar af en betaal voor het gebruik. Ik ben daar wel voor.
Ook op het gebied van bezit en gebruik van de automobiel voert Nederland de lijsten aan in Europa. Alleen in Denemarken is autobezit nog duurder. Dat is niet de schuld van mensen die de auto veel gebruiken, die betalen zich ook scheel.
@Ichneumonidae | 23-11-22 | 13:03:
Misschien een wat kleinere auto kopen dan? Los van het punt dat autobezit in Nederland krankzinnig duur is.
@Ichneumonidae | 23-11-22 | 13:03: Zoals al eerder gezegd: jij dacht dat er andere belastingen en/of accijnzen zouden verdwijnen als ze rekeningrijden invoeren? Dan heb ik nog ergens een brug te koop...
Als ik zie hoeveel groter auto's zijn dan 30 jaar geleden, dan zie ik belasting op gewicht wel zitten. Al die kilo's hebben immers energie nodig om voortbewogen te worden.
Betalen naar gebruik lijkt me fijn als fiets en ov goede alternatieven zijn voor korte ritten.
Zet een oude mini en een nieuwe mini naast elkaar. Of een peugeot 204 naast een 208, gigantisch verschil.
En toen? Een grotere auto heeft uiteraard meer energie nodig, je verbruikt dus meer brandstof. Dat reken je dan af aan de pomp.
Belasting op gewicht bestaat allang.
Gek hè? Terwijl outo's alsmaar zuiniger en schoner worden
Dat is ook zo iets inderdaad, van die bakbeesten die zogenaamd in de 'zuinigste klasse' vallen, omdat ze het binnen hun categorie best goed doen. Terwijl het logischer is om naar de absolute uitstoot te kijken.
VVD66, ziet geld als een middel om u en mij in beweging te krijgen. Het wordt hoog tijd dat VVD66 en god in beweging komen naar de uitgang van de 2de kamer en hun plekje innemen in de vergetelheid.
Het wordt tijd voor een liberale licht, conservatieve regering. Minder overheid, minder Mark, minder Europa, minder Sigrid, minder vluchtelingen, minder Wopke en Gert-Jan.
Met liberaal moeten we een beetje uitkijken; momenteel staat dat voor de hele maatschappij willen verbouwen zonder vakkennis en feitenkennis. Het resultaat is het ene na het andere debacle.
Rekeningrijden.
Doe je al:
Hoe meer je rijd hoe meer je tankt, hoe meer je moet betalen.
Hoe moeilijk is het?
Alleen wordt daar bovenop nog wegenbelasting geheven, ook zoiets.
In veel landen van de EU zijn tolwegen de normaalste zaak van de wereld. Denk daar ook maar eens aan. Iedere buitenlanderT sowieso laten schuiven.
U vergeet de aanschafbelasting niet, toch €54.493
En BTW 21% €36.632 als je geen bijtelling wilt mocht je een range rover kopen.
@Ommezwaai | 23-11-22 | 12:46: Is in NL ondoenlijk, met om de 5 km een op- en afrit.
@Ommezwaai | 23-11-22 | 12:46: Dan alsnog....
Hoe meer brandstof je opstookt, hoe meer je betaald.
Zucht. Steun. Wat verwacht je dan ook? Zolang irrationele, op emotie gebaseerde, politieke oplossingen aangedragen worden voor een wetenschappelijk probleem, val je van de regen in de drup. Zie COVID.
De Jassendrager des vaderlands draagt altijd dezelfde jas
Vlg. de Vereniging Eigen Paard (die bestaat echt ja), mag je met een paard ook gewoon de openbare weg op. Ga daar toch eens een studie van maken.
Onder de 10K heb je al een paard.
Helaas woon ik niet op het platteland.
Smoesjes, McCloud deed dat ook al jaren geleden door NY.
@pa_niek | 23-11-22 | 12:35: Punt is dat ik te weinig ruimte heb om zo'n kutbeest ergens te parkeren.
@Ichneumonidae | 23-11-22 | 12:37: In de gang?
Vroeger had je zelfs hondekarren.
Voor 1500 heb je al een aardig paard dat is afgericht om op/langs de weg te rijden. Op het platteland is het een alternatief voor personenvervoer, zondags rijden er hier ook nog wel veel koetsen.
@ChatBot | 23-11-22 | 12:42: Die zijn, geloof ik, per wet verboden.
Ok, zolang jij betaalt voor het voer, onderdak, en niet te vergeten de stront klumaatneutraal, divers en inclusief opruimt
Het probleem is dat Nederland zoveel geld nodig heeft voor alle hobbies en buitenlandse aangelegenheden, dat via vele ondoorzichtige trucks overal geld gepikt moet worden.
Wegenbelasting os voor bouw en onderhoud infrastructuur, er is echter geen enkele relatie.
Welkom in de wondere wereld van slinks lullen, rechts vullen.
En wat gaan ze doen aan buitenlanders die hier massaal de autowegen bevolken. Rijdt maar eens over de A58, bijna uitsluitend polen, bulgaren, duitsers, belgen véél belgen, slovaken, hongaren, esten, letten en zelfs nog steeds russen. Doen die dan ook een duit in het laatje of rijden die alleen maar de weg aan gort waardoor voor ons op termijn de kilometerheffing maar één kant op kan.
In Belgie en Duitsland mogen wij ook gewoon rijden. Ik zou alleen die Fransen om geld willen vragen, met die klote-peages van ze.
@John McClane | 23-11-22 | 12:35: Maar wel overal autobaan-vignet.
Belastingtarief baseren op gewicht van de auto en het overgewicht van de bestuurder. Dan gaat het hard. Duizenden euros extra voor vetkleppen in pick-up trucks.
Hahahaha. Grote gezondheidswinst ook als die zwijnen eens gaan fietsen.
Het gaat nooit om het milieu, het gaat alleen maar om de keiharde EURO's die binnen moeten komen om de linkse hobby's te kunnen blijven bekostigen.
De ANWB is al jaren vervend voorstander van rekeningrijden. Ontzettend kortzichtig als je bedenkt dat de overheid er hoe dan ook beter uit gaat komen.
Dat is al decennia het geval, de ANWB denkt klaarblijkelijk dat het nu beter zal gaan. Men zal het wel zo gaan spelen dat degenen die idioot weinig rijden er op vooruit gaan, de rest gaat meer dokken.
Je kunt veel van de ANWB zeggen, maar verven heb ik ze nooit zien doen.
@Spring Bruissteen | 23-11-22 | 12:24: de geven er wel adviezen over... www.anwb.nl/experts/auto/63/hoe-krijg...
Fietsen is leuk, gezonder en goedkoper. Kwestie van wennen. Geen E-bike gedoe, zelf trappen.
Dan moet je weer meer vlees eten. Of avocado's, maar dat zijn helemaal klimaat-killers. Beste is om gewoon stil te zitten, gewikkeld in een dekbed gemaakt van stro, wachten tot je dood gaat.
Behalve als het regent in de winter en ik zou die 2 km naar de friettent moeten fietsen? Niet te doen.
De meeste mensen werken niet twee deuren verderop.
Ik heb nooit begrepen waarom voor deze ingewikkelde en fraudegevoelige oplossing wordt gekozen. Als je de brandstof zwaarder belast gaan mensen én minder rijden én voor zuinigere auto’s kiezen. Dat plan kun je morgen invoeren. In ruil kun je de wegenbelasting verlagen zodat het bezit goedkoper wordt.
Dat zou betekenen dat de burger centraal staat. Dat is niet zo; het doel is om zo veel mogelijk geld te genereren zonder dat er al te hard gemekkerd wordt. En met moeilijke en ondoorzichtige regels gaat dat makkelijker dan eenvoudige en transparante regels.
Er moet natuurlijk wel een duurbetaald uitvoeringsapparaat voor de politieke vriendjes worden opgetuigd.
Als je de brandstof zwaarder belast..
Man hier in NL is het al relatief zwaar belast
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik deze studie verdacht vindt. Dit is geen aanleiding om rekeningrijden dan maar niet in te voeren, maar een reden om zowel het gebruik als het bezit van een auto stervensduur te maken. Men wil van de auto af.
Nee hoor, men bouwt 4-baans wegen, 6-baanswegen, prachtige biljartlakens allemaal. Men wil gewoon heeeeeeel veel geld binnenhalen. Altijd meer, nooit minder. De overheid, die WIJ hebben aangesteld om voor ONS te werken, heeft de rollen volledig omgedraaid.
Wat is er zo moeilijk aan het verwerken van de wegenbelasting in de brandstof prijzen? Simpeler, eerlijker en goedkoper is niet mogelijk.
Als je aan de grens woont zou dat wel lekker zijn.
@Milovsky | 23-11-22 | 12:15: Ja en als dat problemen zou gaan opleveren zou NL misschien eens na kunnen denken over het feit waarom die constructie in andere landen wel werkt, NL heeft zowat de duurste brandstof ter wereld en dan ook nog eens een wegenbelasting waar je van achterover slaat.
@zwellevertje | 23-11-22 | 12:20: volgens mij kan je dat van elke belasting zeggen in dit gave land.
@zwellevertje | 23-11-22 | 12:20: wij hebben ook de duurste linkse hobby's.
@zwellevertje | 23-11-22 | 12:20: Volgens mij komt dat omdat de Nederlandse politiek overwegend denkt dat je problemen kan oplossen door er (andermans) geld tegenaan te gooien.
Mark heeft toch een oudere Saab 9-3?
Dat is zijn vriend Sa' Ab van 93 jaar oud.
Niks klimaat.
Strijd tegen kapitalisme.
Meer en meer blijkt dat klimaat een bijzaak is.
De rijke westerling moet inleveren.
In NL, in Europa en in de rest vd wereld.
Karl Marx likt er z’n dikke vingers bij af.
Niets anders dan mondiaal nivelleren idd.
Als die toppen in Bali en Sharm-el-Sheikh iets hebben aangetoond dan is het wel gratis geld voor shithole countries... want rijke landen.
Inmiddels stoot China elke tien jaar evenveel uit als GB en Duitsland in hun hele geschiedenis van industrialisatie.
@ Ruimedenker: " You will own nothing"..
Hoeveel gaan steenrijke Afrikanen(ja, die zijn er) betalen?
Hoeveel gaan steenrijke Aziaten(die zijn er nog veel meer)betalen?
Juist, een drol.
@ReyNemaattori | 23-11-22 | 12:17: Ja, maar helaas wordt vergeten dat de problemen van de wereld groter zijn dan wij met het geld van de rijke landen kunnen oplossen, en dat veel andere landen onvoldoende georganiseerd zijn om de overgedragen gelden doelmatig in te zetten.
M.a.w. het verheven doel zal leiden tot een wereld waarin bijna iedereen arm is, behalve de gelukkigen aan de top. Het valt te vrezen dat de top omver geworpen zal worden in klassieke revoltes als de massa (1) geen perspectief heeft en (2) niets meer te verliezen.
Laat maar komen dat rekeningrijden. Wil al jaren een dikke diesel Landcruiser rijden maar de MRB is niet te betalen als particulier.
Hahaha verwacht jij een belasting die gunstig uitpakt?
Alsof de MRB wordt afgeschaft als er per km betaald moet gaan worden.
Maar beter voor politici die totale controle willen, en er van houden om eindeloos aan allerlei belastingknoopjes te draaien. Dus het komt er gewoon.
Bij de weg: aangezien de rechter vindt dat de beperking tot 100km/u niet meetelt voor de stikstofruimte, kunnen we dan ook weer gewoon terug naar 130? Of is dat "nu niet opportuun" om het op z'n Haags te zeggen?
The madness of the ‘15-minute city’
www.spiked-online.com/2022/10/25/the-...
"To this end, Oxfordshire County Council, which is run by Labour, the Liberal Democrats and the Green Party, wants to divide the city of Oxford into six ‘15 minute’ districts. In these districts, it is said, most household essentials will be accessible by a quarter-of-an-hour walk or bike ride, and so residents will have no need for a car.
On the surface, these 15-minute neigbourhoods might sound pleasant and convenient. But there is a coercive edge. The council plans to cut car use and traffic congestion by placing strict rules on car journeys. Under the new proposals, if any of Oxford’s 150,000 residents drives outside of their designated district more than 100 days a year, he or she could be fined £70."
Heel vroeger had je de benenwagen, waar is die gebleven?
Die heeft de benen genomen.
Als u driehoog achter van een uitkering leeft met een Aldi om de hoek volstaat dat inderdaad.
Die kleding van Rutte ook. Bij elkaar geplempt tijdens een "hoe kleedt de burger zich"-brainstormsessie.
Hij ging 1 keer per jaar met zijn moeder op de fiets naar Zoetermeer om kleren te kopen. Budget van 500 euro zo te zien.
@small_town_dude | 23-11-22 | 12:06: Eerder naar Beverwijk.
Misschien advies ingewonnen bij Romeo?
Maar dan met rekening rijden verdwijnt BPM ofzo en ik in mn shitbox mag dan dat gat gaan dichten in gebruiks belastingen? Begrijp ik het zo een beetje
U denkt dat de staat een belasting vervangt voor een andere in plaats van deze gewoon toe te voegen? Nee nee, het is gewoon een extraatje. Had men de MRB afgeschaft had ik er nog eenigzins mee kunnen leven
BPM verdwijnt nooit, al is het een doorn in het oog van de grote EU leiders.
Sja, ze vragen er ook echt om he. Ik heb een auto van de baas, moet binnenkort een nieuwe uitzoeken ook al heeft auto nog maar 80k op de teller staan. Het is blijkbaar goed voor het milieu om bijna nieuwe auto's weg te pesten zodat ik in een veel kleinere elektrische auto ga rijden. Het probleem is alleen dat deze anderhalf tot soms twee keer zo duur zijn in aanschaf waardoor je twee keer mag bukken. 1x omdat je auto niet meer zo praktisch is en een tweede keer omdat je extra veel mag betalen in de bijtelling terwijl ik er echt niet veel privé in rijd, maar wel meer dan de toegestane 500km per jaar. Wat is nu het gevolg? Dat ik dan een elektrische auto heb voor het werk die ik dan privé niet meer gebruik en dat ik dan een grotere auto koop voor ernaast. Het liefst een oude rokende 4x4 diesel. ben er helemaal klaar mee.
Ik weiger om braaf alles te doen wat de klimaat gekken van mij eisen en gelijktijdig extra te moeten betalen.
Dan maken ze autobezit nog duurder ook al gebruik je de auto nauwelijks.
Win-win, want de auto wordt nog minder gebuikt en de roverheid meer geld.
Een auto met zonnepanelen mag dat wel ?
Vergeet een huis, uw kinderen kunnen zich straks ook geen persoonlijk vervoersmiddel meer veroorloven.
You'll own nothing and be happy.
Die mogen alleen met EU geautoriseerde DigiEuros worden gekocht die hen u daarvoor heeft toegewezen.
Je verwacht het niet, zucht.
EV's kan je geen accijns op vangen, QED
NOG niet... maar reken er maar op dat dat gaat veranderen. Opvang gelukzoekers moet érgens van betaald worden.
Alleen het feit dat u ademt is genoeg om accijns te vragen.
Over een jaartje of wat, wanneer er amper nog autos met verbrandingsmotor te koop zijn, en iedereen een EV heeft gaat stroom nog duurder worden, betaald u weer MRB, is de BPM weer terug en mag u alleen nog aan Rijks geautoriseerde laadzuilen uw EV laden tegen exorbitante prijzen.
@Super Grover | 23-11-22 | 12:39: Rooie diesel verhaal, gekleurde stroom. Zodat je niet stiekem goedkopere "biostroom" tankt...
Ik begreep dat tegelijkertijd het rekeningrijden bij de NS wordt ingevoerd.
Ah, dat is een kans om nog meer geld op te halen. Voor het milieu he, voor het milieu.
Nee hoor, dat is voor Kaag the witch. Zij geeft het dan door aan de EU en andere buitenlanders.
Zolang het de staatskas maar geen (extra) geld kost, mag en moet alles voor het milieu wijken.
@Ommezwaai | 23-11-22 | 12:43: De overheid kennende zal het bijbehorende IT-project zonder vertraging en binnen het budget zonder enig probleem worden afgerond. En natuurlijk kan het systeem niet gehackt worden en voldoet het aan alle privacyregels.
REAGEER OOK