Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Inflatiecrisis treft nu ook BOVENKLASSE

GroenLinks-kamerlid komt Toekomst tegen

Social

Geef om dit kind lieve mensen. Probeer je alles goed te doen met Groene Keuze's en groene ideologie en groen groen groen en zo, gaan diezelfde gemene groene energiekapitalisten van GreenChoice je opeens keihard in je groene maatpak naaien met idiote maandbedragen! Verschrikkelijk. Ziet u het al voor u, al die kamerleden binnenkort met holle ogen, knorrende magen en kapotte schoenen naar hun werk? Nog even, en we hebben gaarkeukens op Het Plein!

Reaguursels

Inloggen

als je met 120k niet rond kan komen ben je sowieso een volstrekte mongool

Thies | 09-10-22 | 00:28

Vraag: Vattenfall adviseert mij om een (veel hoger) maandbedrag te betalen in vergelijking met wat ik nu betaal. Ik ben dat echter niet van plan want ik ga gewoon minder energie gebruiken. Ik heb het toch wel juist dat Vattenfall mij slechts ADVISEERT om een hoger bedrag te betalen, maar dat ik niet verplicht ben om dat advies op te volgen?

Amsterdamsko | 08-10-22 | 23:51 | 4

Als je te weinig betaald willen ze het verschil bij de eindafrekening. En dan is 150 euro 12 keer meteen 1800 euro en dan wordt je ook niet blij.
Ga zelf na wat je eigen verwachting is en stel voor daar 1/12de per maand van te betalen
Als je een slimme meter hebt hebbem ze een redelijk beeld alleen gaan ze voor hun aan de veiljge kant zitten. Heb je een oude meter dan is het gebaseerd op eerdere jaren en dus onterecht.
Met de vattenfallapp kan je behoorlijk accuraat zien wat je per week, maand enzo gebruikt en kan jebimmem bepaald ebandbreedtes zelf je maandbedrag instellen.
Besef wel dat december makkelijk 10 keer zo duur kan zijn als augustus en dat je verbruik in 12 delen per naar wordt verrekend, al is het in Januari eigenlojk 500 en in augustus 50.

Shoarmamasutra | 09-10-22 | 00:22

@Shoarmamasutra | 09-10-22 | 00:22:
Dank. Vattenfall geeft zelfs per dag mijn energieverbruik door. Daardoor kan ik vrij scherp op dagniveau sturen op mijn verbruik. Ik heb het dus grotendeels zelf in de hand.

Amsterdamsko | 09-10-22 | 00:25
▼ 1 antwoord verborgen

Vond dit op haar twitter twitter.com/laurabromet/status/150405...
Ze heeft dus idd panelen en een warmtepomp en noemt dat elders een wkk. Terwijl je een wkk aandrijft op stookolie of gas, maar ze zei dat ze van het gas af is
dus ik vermoed dat ze niet eens weet wat voor apparatuur ze heeft.
Dat hout gebruikt ze dan om bij te stoken met een houtkachel.

hier openen | 08-10-22 | 22:43 | 1

Ja is leul 34 euro maar maandkosten zeggen niet veel als je je investeringsafschrijving niet meerneemt.
Zij dus 34 euro per 2.welen is 68 per maand.
Dan moey je dus wel voor 10.000 zonnepanelen in 20 jaar afschrijven, een warmtepomp van 25000 in bijv 25 jaar. En een electrische auto van snel 50.000 die in eennjaar of 10 wel afschrijdt( wanf nieuwe accus ook tienduizenden) Dat is toch snel.6500 per jaar aan kosten is zon 330 per maand.
Ik was zelf 68 euro kwijt aan gas en stroom en 200 aan benzine. Mijn 17 jarige auto is zo oud dat hij maar 1200 per jaar kost aan afschrijving en reparatie.
Mijn ketel is lease al in 30 e.
Dus ik ben 68+200+120+30= 398 per maand kwijt en zij 34×2= 68 p m +330= 398 p maand
Dus met alle investeringen is ze eigenlijk t zelfde kwijt. En dan heb ik gruwlijk veel pech met dure benzine en duur gas.

Shoarmamasutra | 09-10-22 | 00:39

Sinds 1 mei 13 zonnepanelen hier. Kreeg 830 terug en voorschot stroom ging van 77 naar 25 pm. Ik snap niet wat er bij greenchoice aan gerommeld wordt.

Crankhead | 08-10-22 | 21:43

Donderdag kostte een buffervat 1070,- en wilde ik vrijdag bestellen. Maar wat!? Hetzelfde vat kost ineen 1430,-!? 400 euro verhoging!
Circulatie pomp a €275, boem! €570..
Lekker hoor, gaat goed komen die verduurzaming! *Kuch*

boerk | 08-10-22 | 21:13 | 1

Koop een kapotte boiler voor 2 tientjes.

tiku99 | 08-10-22 | 21:16

Laura Bromet Groen Links stoof deze week nog in een debat op hoge poten naar de interruptiemicrofoon om even iemand de les te lezen.
Ze was boos want ZIJ was speciaal in de politiek gegaan om de Grutto te redden.
En daar vangt ze nu dus € 120.00,= voor. Geen idee hoe het nu met de Grutto gaat.

Rimfree | 08-10-22 | 20:54 | 3

Zolang schadebestrijding (jacht) op vos en kraai steeds door dezelfde mensen / partijen wordt tegengehouden is het dweilen met de kraan open. Ook steeds meer ooievaars en andere predatoren voor de grutto. Volgens deze mensen ligt dat weer aan de koeien.

MarioKab | 08-10-22 | 21:33

@MarioKab | 08-10-22 | 21:33: -18.000.000 mensen in Nederland en daar komen er elke maand tig-duizend bij. En dan moeten we van alles gaan afschieten om de grutto, korenwolf etc etc te redden? Het is heel s-i-m-p-e-l: Grutto en soortgenoten opgerot uit Nederland en snel. Wij willen zsm naar 25 miljoen Nederlanders dus voor jullie hebben we geen plek meer: wegwezen! Nu!
En voor al die dwaze natuurbeschermers: jullie missie is kansloos want in Nederland is geen ruimte meer voor natuur. Begin maar een dierentuin of zo en stop met janken. Als je een land bomvol propt met mensen dan moet je alle dieren die in de natuur leven uitroeien. Die keuze is gemaakt dus dat gaat gebeuren. Linksom of rechtsom er blijft over een paar jaar geen wild dier over, simpelweg omdat we er geen ruinte meer voor hebben

ZomaarEen | 08-10-22 | 23:15

@ZomaarEen | 08-10-22 | 23:15: dat is inderdaad de enig mogelijke uitkomst bij handhaving van het opengrenzen beleid.

Rennieflox | 09-10-22 | 00:00

Waar ik vanmorgen overheen heb gelezen is dat het probleem is dat Laura Bromet geen bonnetjes of facturen heeft van het verduurzamen van haar huis.
Blijkbaar kunnen kamerleden gratis zonnepanelen en warmtepompen krijgen en nu kan zij bij GreenChoise niet aantonen dat ze haar huis verduurzaamd heeft.

Osdorpertje | 08-10-22 | 20:37 | 2

Heeft ze zwart geregeld, of heeft ze gekregen van een politieke "kennis".

boerk | 08-10-22 | 21:15

Als ze een slimme meter heeft dan zien ze zo dat haar verbruik ondergemiddeld is. Als dat tenminste wel zo is..

Shoarmamasutra | 09-10-22 | 00:42

Kreeg van mijn energie leverancier bericht dat ik per jaar 450,00 euro kon besparen op mijn jaar rekening. Wat de kosten waren om deze besparing te halen werd niet over gesproken. Kan zelf ook rekenen. Redelijk gesoleerd huis maar om dit bedrag te halen zal ik eerst de nodige duizenden euro's moeten investeren. Tel uit je BESPARINGEN !!

AIR-FRANS | 08-10-22 | 20:35 | 1

De enee besparing is de andere niet.
Muurisolatie 2.5 jaar
Dakisolatie 3 jaar
Vloerisolatoe 6 jaar
Zonnepaneel 17 jaar
Warmtepomp 25 jaar

Shoarmamasutra | 09-10-22 | 00:44

Gauw extra subsidie voor kamerleden met zonnepanelen.

bijna_raak | 08-10-22 | 19:45

Ja muts, dat heet maandelijks salderen, gecombineerd met afbouw van salderingsregeling. Die muts en haar partij denken dat het net een gratis verliesvrije batterij is, maar nu heb je met de werkelijkheid te maken.

Allemaal | 08-10-22 | 19:29

Wanneer iedereen als Groen Linkser wil kunnen leven in deze wereld met een hoop zonnepanelen en zelfvoorzienigheid moet je toch een ander land gaan binnenvallen.

Magmacarta | 08-10-22 | 19:20

Toch handig als je geld hebt om zonnepanelen te kopen. Je spaart uit en je hebt een lekker warm huis ook nog.

AdvocatusDiaboli | 08-10-22 | 18:16

Vandaag kwam mijn vriendin met de mededeling dat we geld terug krijgen van Delta, €398,-
(Gewoon teveel betaald afgelopen jaar)

Nieuwe maandbedrag gaat van €112 naar €160. Voor gas en licht.

Voorlopig zal het hier wel gaan, maar dan vraag ik me af , waarom zou ik nog zonnepanelen willen.

Opco Engering. | 08-10-22 | 18:16 | 3

Ik heb ze om mijn dakpannen te beschermen.

John McClane | 08-10-22 | 18:45

Een vriendin met financiële meevallers. Man, hoe doe je dat toch? Mij nooit gelukt.

wijsvinger | 08-10-22 | 18:46

Geld in de vorm van zonnepanelen op m’n dak rendeert beter dan op een spaarrekening. Mijn enige overweging. Het klimaat ga ik er niet mee redden.

RocketMan | 09-10-22 | 00:26

Ja. En dan ook nog een vergoeding willen voor hun energie rekening.

Kankuh Mongeaul | 08-10-22 | 18:12

€120.000 per jaar voor een gewoon TK-lid. En dat een schadeloosstelling noemen. Het lef.

Deksmaat | 08-10-22 | 18:07 | 4

Ik werk daar niet voor hoor. En ik zie mij zelf geen TK lid zijn.

Allemaal | 08-10-22 | 19:18

Voor een kamerlid als Pieter Omtzigt is dat bedrag peanuts wat het de samenleving kost, veel andere kamerleden zijn het geld niet waard maar de zeteltjes tellen nu eenmaal, volksvertegenwoordiging is een wassen neus inmiddels.

Sinterbikske | 08-10-22 | 19:29

@BobDobalina | 08-10-22 | 18:43: Alleen jammer dat dit soort nit wits op die positie komen maar goed als je naar Ruttes kabinet kijkt is het nog erger.

bijna_raak | 08-10-22 | 19:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik gun die klimaatfarizeeer van groenlinks een nog veel hogere rekening.
Als zij al weinig uitgeeft aan gas om haar villa te verwarmen, komt dat doordat ze de openhaard flink opstookt. De stapels hout konden we allemaal zien op twitter.

getergde kaasboer | 08-10-22 | 18:05 | 1

Kan ook zijn dat ze daar hun wkk mee stookt. Het idd wel een flinke klap hout wat er op de foto staat.

hier openen | 08-10-22 | 18:20

Ik begrijp er geen bal van. Als je op één dag 56 kWh opwekt stroomt het geld binnen, zou je zeggen.

J.P.Drapeau | 08-10-22 | 18:04 | 6

@wijsvinger | 08-10-22 | 18:25:
Ze zegt niet dat ze het opwekt met panelen. In een linkje van mij hier ergens onder zegt ze dat ze een wkk gaan plaatsen. Een wkk kan op gas lopen of een andere brandstof. Wat wel kan met een mini wkk is elektriciteit terug leveren op het net. Op een andere foto zie je een flink hok met hout liggen, het zou dus kunnen zijn dat ze de wkk op fossiele brandstof stoken of op dat hout (het is of/of)want ze is immers van het gas af zegt ze ook in dat draadje.

hier openen | 08-10-22 | 18:45

Je kunt slechts je eigen verbruik aan electra salderen. Een negatief verbruik, nog meer terug leveren, heeft een zeer lage vergoeding bij de grootmachten van de energiecentrales. Teveel zonnepanelen op je dak is niet lonend.

KlaagGraag | 08-10-22 | 19:52

@KlaagGraag | 08-10-22 | 19:52: Tsja en een nieuwe visgraat gelegde parket vloer of een nieuwe hoogglans keuken of regendouche is wel lonend zeker, ik heb geen van allen, mijn geld ligt op het dak .. Het zijn persoonlijke keuzes van lifestyle versus mindstyle, ik ga voor de mind zelf verkozen levens waarden zoals netzero wonen ipv door de reclame en trendbureaus voorgekauwde energie verslindende lifestyle trends die alleen maar geld kosten en niks opleveren.. Mij hoor je niet klagen, autorijden huis tuin en verwarmen op hernieuwbare energie van eigen onuitputtelijke bron ook met teruglevering een 3500kwh per jaar!.

Smoelensmid | 08-10-22 | 20:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Typisch Nederlands betalen voor bezuinigingen.

de uitbater | 08-10-22 | 17:59 | 1

Haha, ja, echt hè.

Bataafje | 08-10-22 | 20:42

Schaamteloos. Aan de andere kant vind ik dit beter dan Kaag, die pas schrok bij het zien van de CPB cijfers.

Stijl_Loos | 08-10-22 | 17:56

Wat een grap. Greenchoice is een van de partijen die maandelijks saldeert dus daar sta je dan met je 30+ panelen. Je krijgt überhaupt niet niet zo'n voorschot als dat niet op het verleden gebaseerd is. Dus ze jokt van alle kanten.
Vermoedelijk woont ze in een woonboerderij (ze roept altijd dat ze op het platte land woont) en daar een beetje aan geïsoleerd maar vooral een berg zonnepanelen opgelegd om te compenseren maar dat heeft helemaal niet met duurzaamheid te maken. Financieel duurzaam is het al helemaal niet want als de saldering wordt afgeschaft gaat ze zich in de winter blauw betalen aan stroom kosten en in de zomer kan ze haar zwembad verwarmen met de stroom die niemand wil hebben met een marktprijs van 0,0

JanP999 | 08-10-22 | 17:55

Jeetje, als ze ook nog eens iets met de overheid zou willen regelen, is ze helemaal bij. Kan er niet een cursus leven in de werkelijkheid opgezet worden voor dit soort gepriviligeerde en compleet wereldvreemde GroenLinksers?

smdyasc | 08-10-22 | 17:50

Goed. Vanmorgen laat naar de Bazaar voor groente en shit. In Hal 2 Een Pasar Malam. Stond blauw en niet alleen van de rook. Die ene ochtend dat je besluit te ontbijten! Maar die generatiegenoten die stijldansend over de dansvloer gingen.

Indonesië. België in het honderdvoudige kwadraat. Die rampspoed is er volgens mij nog steeds. Maar dan zonder de tradities.

Hetkanverkeren | 08-10-22 | 17:48

Als je 56 kWh per dag opwekt en je zit bij Greenchoice waar je fuck all voor je teruglevering krijgt en verder de hoofdprijs betaalt moet je je sowieso grondig laten nakijken. Wat een domme muts.

goedverstaander | 08-10-22 | 17:46 | 5

@Sinterbikske | 08-10-22 | 17:58: mijn contract was afgelopen bij Greenchoice en of ik even €3,70 per kuub gas wilde betalen. Ik betaal nu 1/3. Teruglevering op zonne-energie 8 cent per kWh. Ik kreeg over augustus bij mijn nieuwe leverancier 48 cent. Inbrekers bij daglicht zijn het. Je moet het je kunnen en willen veroorloven om bij Greenchoice te zijn als je contract is afgelopen. Laura Bromet heeft geld plenty en is bovendien veel te dom.

goedverstaander | 08-10-22 | 18:08
▼ 2 antwoorden verborgen

In plaats van de toch al zo drukke klantenservice lastig te vallen kan ze beter de automatische betaling stop zetten via haar bank, en handmatig het juiste voorschotbedrag overmaken. Indien GC daar vragen over heeft neemt hun klantenservice zelf contact met je op, zonder dat je in de wachtrij hoeft te staan.

W_F | 08-10-22 | 17:45

Over 10 jaar ben ik 68 en ik heb dan 52 jaar gewerkt, ruim 40 uur per week.
Maar ik heb geen geld voor investeringen in zonnepanelen, een EV auto, een warmtepomp en verdere verduurzaming.
Wel een flinke houtkachel en ik kom nog uit de tijd dat er 1 ruimte verwarmd was en ik hou van dikke wollen truien. Verder vul ik mijn eiwitten aan met zelf gevangen vis en vogels, illegaal ja. Dit is mijn land.
Ik heb een klein tuintje met wat groente. Ik fiets naar mijn werk en mijn CO2 footprint is klein, ik heb nm geen auto meer.

Zo´n GL type, zo een KUT heeft het goed voor elkaar en dan zeiken over 650 euro???
Dat betaal ik ook en ik verdien 1/3 van een kamerlid, gvd.

Jan Lange3373 | 08-10-22 | 17:44 | 3

Amen

TheGermans | 08-10-22 | 17:49

Dus jij gaat ook niet zeiken als je ten onrechte een derde daarvan moet betalen als voorschot? Of moet iedereen die van GL is en meer te besteden heeft uberhaupt zijn bek houden.

BobDobalina | 08-10-22 | 17:50

Hehe, ook wel eens de open haard opgestookt met een omgevallen boom. Het meest lastig was nog het hout in kleine stukken zagen.

Kankuh Mongeaul | 08-10-22 | 18:16

Greenchoice is dan ook een criminele organisatie.

Montgomery Burns | 08-10-22 | 17:42 | 1

Absoluut mee eens, die staan hier op de eerste plaats om er uitgeflikkerd te worden, van mij mogen ze omvallen.

tsjajaja | 08-10-22 | 18:01

Het lijkt mij dat energiebedrijven steeds vaker proberen om de particuliere klant als pinautomaat te gebruiken; domweg alle voorschotten verhogen.

Harry.Langezwaal | 08-10-22 | 17:42 | 2

Komt doordat je nu weer moet betalen om geld te lenen.

W_F | 08-10-22 | 17:48

Onderpand voor de prijszekerstelling voor gasinkoop volgend jaar. Ze kunnen op de margin calls omvallen.

Zoelense Hobbyboer | 08-10-22 | 19:03

Misschien is het gewoon een administratiefoutje geweest en is de klantenservice gewoon heel bureacratisch en/of bot?

Kartelmaster2000 | 08-10-22 | 17:42

Tutje ontdekt dat overheidsbeleid mensen in de portemonnee kan raken. In plaats van inzicht leidt het tot gejank.

Hommel | 08-10-22 | 17:40

Als je " bio" ziet of " green" dan weet je dat je belazerd wordt. Het zijn commerciële bedrijven die appelleren aan het " oh, wat ben ik braaf"- gevoel dat zwakke geesten beïnvloedt. Stink er niet in !!!

langzullenweleven | 08-10-22 | 17:39 | 1

Precies

dekruidenier | 08-10-22 | 17:41

Ik lach haar uit, zij lacht mij ook uit.

Mr_Natural | 08-10-22 | 17:38

Groen is de kleur van hypocrisie en onderdrukking. Niets voor niets de favoriete kleur van de islam.

wijsvinger | 08-10-22 | 17:37

Ik ben eventjes door de tweets van die Sander van Dam gegaan maar die vent heeft ook een kortsluiting in zijn bovenkamer zeg. Wat een figuur. Haha het zou maar je hobby zijn.

Theodorus.Goldbach | 08-10-22 | 17:36 | 4

@Theo
Ja ook gezien, typisch een VVD stemmer.

de uitbater | 08-10-22 | 17:40

Geen kortsluiting maar de ene na de andere rake Tweet waarin hij de hypocrisie van anderen blootlegt.
En vvd stemmer is wel het laatste. ( voor @de uitbater)

Zwizalletju | 08-10-22 | 17:53

@Zwizalletju | 08-10-22 | 17:53:

Nou ik vind wel iets van zijn tweets maar "raak" is nu niet wat ik zou zeggen allemaal een beetje obsessief en verzocht. Verder niets mis mee want vrijheid blijheid en zo maar ik zou niet met zo'n vent een pilsje willen drinken. Doe dan maar Geert, die heeft tenminste humor.

Theodorus.Goldbach | 08-10-22 | 18:40
▼ 1 antwoord verborgen

Stond vanmorgen voor een dichte deur bij de bakker. Briefje op de deur:
“Door de blijvende stijging van de kosten zien wij ons genoodzaakt om onze bakkerij te sluiten.
Wij danken jullie voor het vertrouwen dat jullie in ons gesteld hebben in de voorbije 28 jaar.”

BrulSpin | 08-10-22 | 17:35 | 4

@de uitbater | 08-10-22 | 17:38:
Dat zou knap zijn, ik woon in België sinds een paar maanden. Maar alsnog sneu, was een goeie bakker.

BrulSpin | 08-10-22 | 17:44

Veel groen lullende deugers weten niet dat economische activiteit staat of valt met betaalbare energie. Zonder dat valt alles (1 voor 1) stil.

Harry.Langezwaal | 08-10-22 | 17:44

Een lokale diervriendelijke ondernemer over de kling gejaagd door de groene terreur. Oei oei oei!

Papa Jones | 08-10-22 | 17:46
▼ 1 antwoord verborgen

Gaarkeuken op het Binnenhof? Dus zit op het Buitenhof op de hoek met de Hofweg en op de hoek met de Spuistraat.

F. Jacobse | 08-10-22 | 17:33 | 1

Die op het buitenhof wordt, aan de naam te zien, gerund door schotten. Die in de Spuistraat door het gewone volk.

wijsvinger | 08-10-22 | 18:07

Heb al jaren een houtkachel en dat bevalt nog steeds prima, qua drooghout kan ik nog een jaar of drie vooruit bij normale winter.

de uitbater | 08-10-22 | 17:30

Och, ze maakt gewoon melding van de stuitend belabberde klantenservice van een energieboer. Niks mis mee, naar wij dachten.

Zenzeo | 08-10-22 | 17:30 | 1

Precies. Misschien moet Youp v h Hek daar maar eens weer een column aan wijden.

nuchterbekeken | 08-10-22 | 19:48

Net mijn Greenchoice maandbedrag verhoogd naar 190 euro. Krijg ik ook eens wat terug.

W_F | 08-10-22 | 17:28 | 1

Dat is het domste wat je kunt doen, bewust te veel betalen aan greenchoice.
Als ze omvallen krijg je niks terug, je kunt beter zelf sparen

tsjajaja | 08-10-22 | 18:13

Duurzaan verarmen, nu ook voor de deugbrigade. Goeie kans dat er dus nu wel wat gaat veranderen, want anderen arm is goed, maar zelf.....

miff | 08-10-22 | 17:25

Greenchoice wekt zelf stroom op met gesubsidieerde windmolens en zonneparken maar rekent wel de volle mep voor fossiele prijzen door aan haar afnemers. En daar dus bovenop een maandbedrag dat abnormaal hoog is.
Die club moet winstpercentages hebben die in de tienduizenden procenten moeten lopen. Aan alle kanten stroomt het geld binnen terwijl de uitgaven minimaal zijn.

2voor12 | 08-10-22 | 17:23

Het kenmerkende van de deugbrigade is dat het andere mensen zijn die minder moeten vliegen, autorijden, vlees eten en douchen en méér moeten betalen. Als het de deugbrigade zelf raakt, dan is de lol eraf.

Zeddegeizot | 08-10-22 | 17:21 | 1

Dat zie je bij ze op alle fronten. Of het gaat om energie, reizen of asielcentra. Het zijn de anderen die er voor op moeten draaien.

2voor12 | 08-10-22 | 17:26

Waar zijn nou al die libertarische reaguurders die geen overheidsbemoeienis wilden, dus ook geen steun? Jullie wilden toch dat alles, dus ook energie bedrijven geprivatiseerd werden? Zo werkt de markt, niet huilen. Ook Laura Bromet hoeft niet te klagen, ze heeft geld zat.

thanseeuwen | 08-10-22 | 17:20 | 4

@Quantum Suicide | 08-10-22 | 17:47:
Valt wel mee.
De markt moet wel goed kunnen werken.
Als het een spel van macht wordt in plaats van kwaliteit, dan gebeuren er rare dingen.

En het is handiger om te bewaken wie het lekkers krijgt en wie de roe.
Tegenwoordig is het wie zoet is krijgt de roe en wie stout is wat lekkers.

Check dit eens
Pim Fortuyn wil selectief dingen niet aan de markt overlaten, omdat dat niet werkt.
En Fortuyn was nou niet echt links.
Flashback: Fortuyns pleidooi tegen privatisering - RTL Z NIEUWS
www,youtube,com/watch?v=tpAlpdiPxmE
vanaf 4:00

AdvocatusDiaboli | 08-10-22 | 18:32

Fortuyn was ook degene die de zorg wilde vermarkten om de zorg efficiënter te laten zijn. Het heeft geleid tot vele cowboys in de zorg en te dure managers.

thanseeuwen | 08-10-22 | 19:14
▼ 1 antwoord verborgen

Voor zo'n Laura zou je de vrouwen-emancipatie toch af willen schaffen. Ik geef er mijn mannen-emancipatie wel voor op. Terug naar houtvuur, grot, knuppel, lijkt me beter voor alle partijen.

WasHetMaarMakkelijk | 08-10-22 | 17:13 | 2

Dus jij zou Laura graag aan haar haren naar je grot willen slepen?

MAD1950 | 08-10-22 | 17:44

Waarom wordt het bedrag wat kamerleden schadeloosstelling genoemd? Is dat omdat je dan geen belasting hoef te betalen? En welke schade lijden ze?

hero_of_heaven | 08-10-22 | 17:12 | 4

Het is loon naar werken voor den arbeider en schadeloosstelling voor de vrije tijd die ze in de kamer verdoen.

Peerkeoud | 08-10-22 | 17:17

Ik struikelde daar ook al over. Een salaris is iets waar je voor werkt. Een schadeloosstelling is een geldsom waarmee schade wordt vergoed. Tenzij werken voor kamerleden per definitie iets traumatisch is, natuurlijk.

MickeyGouda | 08-10-22 | 17:49
▼ 1 antwoord verborgen

Laura Bromet dat is wat George Orwell met Animal Farm wilde zeggen

MargauxGrandCru | 08-10-22 | 17:11 | 2

Met dat varken, neem ik aan.

F. Jacobse | 08-10-22 | 17:29

@F. Jacobse | 08-10-22 | 17:29:
Off course.

MargauxGrandCru | 08-10-22 | 21:15

Nu nog een leuk AZC tegenover haar huis en wat statushouders uit Eritrea naast haar.
Mensen zoals dit gun je gewoon alles wat ze anderen ook aandoen.

2voor12 | 08-10-22 | 17:10 | 3

Goed plan, ik ben voor, wel dan bij alle groen linksers en D66 achtige en gelijk denkenden. Jaa doen!

vanDeudekom | 08-10-22 | 17:21

@vanDeudekom | 08-10-22 | 17:21:
Ik vind haar arrogantie tegenover het klootjesvolk die geeneens geld hebben voor iets simpels als dubbelglas gewoon stuitend.

2voor12 | 08-10-22 | 17:25

2voor 12

Ronduit asociaal.
Haar standpunten kennende heeft zij vast geen probleem met hoogbouw woningen rond haar idyllische woning.
Er moet immers gebouwd worden in de polders?

Mispel | 08-10-22 | 17:47

Het is leuk hier te lezen hoe het een ieder zo goed gaat in deze energie crisis, maar waar ik woon heeft niet iedereen zonnepanelen. En super dubbel extra glas vind ik ook niet in iedere woning. Fijn dat het goed met je gaat qua energie uitgaven maar velen hangen gewoon aan t touw. Als HAK 6 weken niet produceert, dsm afschaalt, een bedrijf met 400 mensen dicht gaat dat plantjes voor ons/mijn voedsel produceert dan interesseert me dat verhaal van Laura geen ene fluit. We moeten nu verrekte goed opletten om straks gewoon eten te hebben, eten te kunnen kopen. Maar den haag is bezig met , ja wat waar zijn ze eigenlijk mee bezig. Maar goed komt er honger dan gaat den haag op de schop.

Schilder58 | 08-10-22 | 17:02 | 1

Mooie tegel compleet mee eens!

aardv@rk | 08-10-22 | 18:05

Essent had ook een leuke.

Mijn verbruik zou aanleiding zijn om het voorschotbedrag te verhogen.

Nee sufferds, het is niet mijn verbruik, het zijn jullie tarieven die daarvoor aanleiding geven.

Papa Jones | 08-10-22 | 17:00 | 3

Moest je het verhogen of mag je kiezen of je dat doet?

letopuwzaak | 08-10-22 | 17:13

@letopuwzaak | 08-10-22 | 17:13: Er werd mij geadviseerd het maandelijkse voorschotbedrag te verhogen met 60 euro, maar dat was vreemd aangezien mijn verbruik niet was veranderd en de tarieven ook niet. Na héél veel doorvragen bleek dat ze de toekomstige tariefsverhoging (is nu per 7 november bij Essent) al verrekend hadden. Dit speelde in augustus.

Ik heb er geen gehoor aan gegeven, m.a.w. ik mocht kiezen.

Papa Jones | 08-10-22 | 17:51

@Papa Jones | 08-10-22 | 17:51:
Ah, ok. Dank je. Ja, ze hielden al rekening met de tarieven. Die zouden zoveel stijgen dat ik eerst nog hónderden euro's zou terugkrijgen (heb expres een te hoog maandbedrag) echter de afgelopen maanden liep dat behoorlijk in. De winst is er nu niet meer. Maar goed, geeft niet, ik was wel even benieuwd of je mocht kiezen. Gelukkig maar.

letopuwzaak | 08-10-22 | 18:01

Die vrouw is toch alleen bekend van haar vader, die man met die zeurstem?

Roos | 08-10-22 | 17:00 | 3

Ja, en nu heeft hij een zeur dochter.

Hiram | 08-10-22 | 17:12

“Buren” met Frans Bromet.
Ik vond dat toen zeer vermakelijk.
Een soort voorloper van de rijdende rechter.
Die stem van Frans inderdaad.
Daar was Bob Ross nog een nachtegaal bij.

Ruimedenker | 08-10-22 | 17:12

Buren was zeer goed. Maar zijn zeurdocu over waarom iedereen rechts stemt met zijn dochter als promotie, was tenenkrommend slecht.

thanseeuwen | 08-10-22 | 17:34

Bij de SP hebben ze de afdrachtregeling. Dus die Kamerleden ontvangen gewoon een normaal salaris net als de meeste Nederlanders met een middeninkomen.
Maar die zitten niet te klagen.

seasicksteve | 08-10-22 | 16:59 | 1

Luxe (of geld/inkomen) opgeven die je nooit hebt gehad is een stuk makkelijker dan iets opgeven waar je jarenlang van hebt kunnen genieten natuurlijk.
Dat is hier nou precies wat er gebeurt, ze gaat van een bedrag van bijna niks naar een in verhoudingsgewijs vergelijkbare energieprijs als bij een normaal inkomen.
Dat zal schrikken zijn.

Dezenaamhier | 08-10-22 | 17:17

De welgestelden wonen in duurzame huizen van dak tot kelder geïsoleerd.. de minder bedeelden hebben daar geen geld voor dus conclusie van deze klimaat hysterie; de rijken worden rijker en de armen... tja

Tjatiswat | 08-10-22 | 16:59 | 1

En die duurzame huizen zijn verduurzaamd met subsidies opgehoest door diezelfde minder bedeelden.
En ze is er nog trots op ook.

2voor12 | 08-10-22 | 17:18

Green is een choice meisje

WillemWordtWakker | 08-10-22 | 16:59

Niet zo janken Brometje, je hebt nog genoeg haardhout in de tuin liggen waar je de hele wijk mee kan verwarmen

Illuminati1989 | 08-10-22 | 16:58 | 6

Typisch links dit, net als overal naar toe vliegen om te gaan lopen roeptoeteren dat anderen niet mogen vliegen omdat het slecht voor het milieu is, stelletje deugers.

tsjajaja | 08-10-22 | 17:23

@hier openen | 08-10-22 | 17:18: By the way, ook mogelijk dat ze de wkk stoken met dat hout.

hier openen | 08-10-22 | 17:35

Zo, die heeft een flinke bos hout voor de deur zeg.

Mr_Natural | 08-10-22 | 17:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Een goede reality test, hoe lang houd je je idealen vol als het geld gaat kosten?

thanseeuwen | 08-10-22 | 16:58

Storneren en anders naar de rechter. Bij Greenchoice geven ze snel toe als ze weten dat ze juridisch fout zitten.

Colin.Fart | 08-10-22 | 16:56

in de betere boeddhistische kringen is vragen stellen de weg naar echte ellende. Slechte karma. Of anders die Siciliaanse wijsheid: het is wat het is. Met een schuine verwijzing naar het Nobelprijswinnende werk van Daniel Kahneman c.s. Verwachtingsmanagement. Een Haiku

Gloeiend Aangezicht
Verwachtingsvol, die Hemel
Vooralsnog, best Triest.

Laat het maar aan Calvinisten over om zulks als een wisselwerking tussen zuur en zoet te kenschetsen. Het is bedorven.

Hetkanverkeren | 08-10-22 | 16:55

Als onderdeel van het kartel heb je geen recht van spreken.

Berend_Breedreet | 08-10-22 | 16:54

Hoorde laatst weer een leuke, " We will be out for two minutes and than after you will be sooner to death"

Nouja, zoiets....

neonreclame | 08-10-22 | 16:54

De meeste mensen willen niet de waarheid, ze willen alleen de geruststelling dat datgene waarin ze geloven de waarheid is.

bergsbeklimmer | 08-10-22 | 16:53

Vervelend, dat economisme van GroenLinks. Alsof het leven alleen maar om geld draait...

Après toi | 08-10-22 | 16:52 | 2

Ja zo had GroenLinks dat niet voor ogen, welkom in de realiteit mevrouw Bromet. Een dan heeft u nog een onvolkomen van 120k p/j plus nog een boel extraatjes. De proleten moeten het doen met een stuk minder en dezelfde rekening betalen.

Linke Soep | 08-10-22 | 16:56

*grinnik*
Ik zou graag een gevatte opmerking aan het adres van mevrouw Bromet loslaten maar helaas, geen economisme gestudeerd hier dus kansloos.

Graaisnaaiert | 08-10-22 | 17:34

Zou het kunnen dat Laura loopt te jokken en dat dit alleen maar Groene Khmer propaganda is?
"Met zonnepanelen hoef je helemaal geen energierekening te betalen"

Osdorpertje | 08-10-22 | 16:51 | 1

Zit wel wat in.. sinds ik vanaf 2013 rijd op de stroom van mijn zonnepanelen betaal ik niet meer voor energie aan de pomp en dat loopt na 9 jaar lekker op als je helemaal geen rekening voor brandstof en wegenbelasting meer krijgt kan ik je verzekeren;)

Smoelensmid | 08-10-22 | 21:29

Beetje leedvermaak jegens GL-leden is altijd leuk, maar in dit geval heeft ze wel gelijk: het maandbedrag hoort gebaseerd te zijn op het te verwachten gebruik, niet op het feit dat de energieleverancier even laag bij kas zit en veel wanbetalers verwacht.

Meer medelijden met mijzelf, en dat debiele prijsplafond. Denk je je best te doen met elektrische auto's en zo... het plafond geldt tot 2900kWh, wij zitten op 9000.

Muxje | 08-10-22 | 16:46 | 3

Ik heb 180 m2, een benzine auto en kook/ stook op gas. Mijn verbruik ligt rond het plafond.

Berend_Breedreet | 08-10-22 | 16:57

Dan moet je verhuizen naar iets anders dan een partytent.

Mbovenka | 08-10-22 | 16:58

Is er al een naam bedacht, voor de schrikreactie, elke keer als een deuger in aanraking komt met gewone mensen/ de echte wereld? Greta- stuip? Lekke luchtfietsband? Waarheid- allergie? Klaverkramp? Kan iemand helpen met t verzinnen van n naam voor dit verschijnsel?

vladimirows | 08-10-22 | 16:46 | 10

Een Brometmomentje.

MAD1950 | 08-10-22 | 18:11

Click your heels together three times

hier openen | 08-10-22 | 18:15

Realiteitsklap is mijn favoriet.

vladimirows | 08-10-22 | 19:25
▼ 7 antwoorden verborgen

Vooral dat 'allerlei' voor 'onkostenvergoedingen' stemt nieuwsgierig.

JJMS | 08-10-22 | 16:45

20 minuten in de wacht. Zou dit stuk verdriet ook weten dat je gelijktijdig gewoon kan werken? En niet alleen onnodig spammen op twitter?

Devils_son | 08-10-22 | 16:44

Zelfs de boeven van Greenchoice haten Bromet

Hai D. | 08-10-22 | 16:44

Greenchoice is HET bewijs dat dat groen alleen maar om verdienen gaat.
Verhogen de prijs bijna het meest.
Commerciële huichelaars.
Nog zo'n geintje dat ze hebben/hadden (weet niet of dat nog zo is, in 2019 wel): bij terugleveren stroom mag je maar tot 5000kWh salderen. Kom je er boven dan gaat heel je teruglevering tegen het kale stroomtarief.

De finale eindbaas | 08-10-22 | 16:41

Ik denk dat Laura wat jokt over haar groene woning, die is moet minder groen zijn. Ik woon vrijstaand en werk thuis. Tevens vrouw en twee jonge kinderen in huis. Totale woonoppervlakte is 250+M2. Mijn maandelijkse voorschot is naar beneden gezet naar 45 Euro. Mijn warmtepompen (meerdere) houden mijn huis comfortabel warm. Gas wordt voornamelijk gebruikt voor de douches en bad. Ik lever ook nog eens meer electriciteit terug dan ik gebruik. Met de extra korting november en december kan ik wellicht mijn energie rekening op nul zetten :-).

GPZ550 | 08-10-22 | 16:41 | 2

Maar mensen die leven van aow en klein pensioen kunnen al die energiebesparing niet betalen.,dus die zitten met torenhoge rekening.

Tjatiswat | 08-10-22 | 17:03

@Tjatiswat | 08-10-22 | 17:03: ja dat klopt, mijn ouders zitten ook in de penarie (pensioen/aow). Dus die help ik. Sommigen weten ook niet waar te beginnen met verduurzamen, het is ook niet makkelijk. Ik ben zelf ingenieur, het is voor mij ook hobby.

GPZ550 | 08-10-22 | 17:27

Maandelijks € 658,- betalen. En dat maal 12.
Het teveel krijg je na een jaar terug minus de verrekening van het nieuwe termijnbedrag.
Tenzij GreenChoice in de tussentijd failliet gaat.
Dan kan de dochter van Frans Bromet fluiten naar haar centjes.

leo de pejo | 08-10-22 | 16:40 | 2

De mogelijkheid dat ze failliet gaan is niet ondenkbaar, daarom vragen ze ook zulke hoge voorschotten.

Muxje | 08-10-22 | 16:48

@Muxje. Precies zo ja.

Aleon | 08-10-22 | 18:53

In de belevingswereld van de Groene Khmer moet alles maar gratis of gesubsidieerd.
Laten die Pol Pot verheerlijkers eens een voorbeeld nemen aan de Rode Khmer die 4 jaar lang klimaatneutraal in het oerwoud van Cambodja leefden terwijl ze hun utopische samenleving opbouwden.

Osdorpertje | 08-10-22 | 16:40

Zo zie je maar weer dat dit soort klimaat religieuzen en feitelijke communisten, het helemaal geen ene reedt interesseert hoe het met de rest van Nederland gaat, tenzij je dezelfde religie aanhangt. En in dit geval is het wel erg duidelijk dat elitair links de funding heeft om hun religie te beleiden. Bah

richardsp1 | 08-10-22 | 16:39

Tja. Mijn huis heeft 25 panelen en een bodemwarmtepomp. WTW installatie, triple isolatieglas etc etc. Tot nu toe dit jaar evenveel opgewekt als verbruikt (3000 kwh tm september). Met de 2 x 190 euro tegoed en de korting op de vaste kosten krijg ik nu omgeveer 800 euro terug van mijn energieleverancier. Uiteraard zullen de panelen de komende maanden (november tm februari) minder opwekken dan ik verbruik. Maar 800 euro stroom voor 4 maanden plus mijn maanbedrag van 13 euro geeft me 1000 euro tegoed voor 4 maanden en dan kom ik aan het eind van het jaar precies op 0 euro energiekosten uit. Overigens is dat niet uniek, deze hele wijk heeft dezelfde woningen dus niemand betaalt hier veel.

BoerKoekoek | 08-10-22 | 16:39 | 3

2.400 kWh met 30 panelen? Alles op het noorden gericht omdat het kan ofzo?

Devils_son | 08-10-22 | 16:41

7 panelen en al 2300KwH opgewekt.

Fedde71 | 08-10-22 | 16:46

18 panelen en 5,75MWh opgewekt.

Andersdenkend | 08-10-22 | 17:50

Zonnepanelen in de vorm van een hypothecaire lening.
Lekker gebruik maken van alle subsidiepotjes en dan ineens is de saldering verdwenen.
Of terugleveren aan het net levert nog geen drol op.
Dan is het gebruik van de warmtepomp ook nog eens duurder dan op gas stoken.
Het zit de verwende generatie niet mee.
Ik wacht op de betaalbare accu en wil uiteindelijk helemaal selfsupporting zijn en niet afhankelijk van de overheid, want die naaien je vroeg of laat.
Elektrisch rijden is duurder dan benzine..
Wie had dat ooit gedacht??
Ik zei de gek.

Ruimedenker | 08-10-22 | 16:38 | 6

Dat de elektriciteit zoveel duurder zou worden had ik niet verwacht, ging altijd uit van 23 cent kWh en dan is autorijden 4-5 cent per km, benzine zat op 10-11 cent. Voor die 5 cent verschil moet er een dure accu en laadpaal betaald worden.
Het voordeel was natuurlijk dat je bij de Tesla de stroom cadeau kreeg, geen bijtelling, geen BPM, geen MRB. Zodra de massa aan iets begint wordt het gewoon weer belast. Mijn hybride heeft ook een paar jaar zonder MRB gereden.

voldemort | 08-10-22 | 17:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Het meest stuitende is dat ze menen werkelijk iets dramatisch te melden te hebben en vinden dat de hele wereld daar kennis van moet nemen.

Schoorsteenveger | 08-10-22 | 16:38 | 2

Het lijken gatverdamme wel reaguurders ;)

radiatorknopje | 08-10-22 | 17:07

He wat raar.. geen energierekening meer, alleen aflossing lening, en dan vervolgens klagen over een hoge energierekening. Zou Laura Bromet misschien een beetje jokkebrokken?

Sinterbikske | 08-10-22 | 16:38 | 1

Groen Slinks , dus die doet niet anders dan jokkebrokken

tsjajaja | 08-10-22 | 17:43

Kan iemand mij de grap uitleggen?

Ik begrijp 'm niet. Is zij de enige die absurde rekening krijgt van de 1 op de andere dag? Het was toch al bekend dat die energieboeren gewoon via een systeem rekeningen uitkotsen en die blind sturen naar hun klanten die vervolgens een hartverzakking krijgen?

Is het duurder geworden? Ja, best wel. Maar niet van 50 euro naar bijna 660 euro. Lijkt me toch vrij duidelijk dat dit een gevalletje rekening klopt niet is.

Theodorus.Goldbach | 08-10-22 | 16:36 | 5

@Ruimedenker | 08-10-22 | 16:42: Toch jammer dan dat er een enorme inflatie is, dus u houdt er niet veel van over, van die spaarpot.

JanBrel | 08-10-22 | 17:46

@JanBrel | 08-10-22 | 17:46:
Klopt, maar het voelt beter als ik terugkrijg dan bijbetalen.
@tsjajaja .. Eneco.

Ruimedenker | 08-10-22 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Keurig eindelijk betaalt de bovenklasse ook de ‘echte prijs’ voor DUURzame energie.

ratelaar | 08-10-22 | 16:34

Het goedkoopste is om Nederland te verlaten, maakt niet eens uit waarheen.

de uitbater | 08-10-22 | 16:32 | 2

Rusland schijnt zoveel gas over te hebben dat je geld krijgt als je het afneemt.

Theodorus.Goldbach | 08-10-22 | 16:37

Hoe kun je zo weinig verbruiken in een jaar? Zij zou mijn dagverbruik eens moeten zien... Ik wist overigens niet dat je het voorgestelde bedrag niet mag verlagen. Ze schatten dat toch in naar je verbruik, dus hoe kan dat?

letopuwzaak | 08-10-22 | 16:30 | 5

@voldemort | 08-10-22 | 16:36:
Dat dacht ik ook. En als je dan te laag zat moet je bijbetalen. Het kan toch niet zo zijn dat ze een bedrag verzinnen dat je móet betalen ook al verbruik je het niet. Ik begrijp dit eigenlijk niet.

letopuwzaak | 08-10-22 | 16:50

Dat schijnen ze bedacht te hebben om te voorkomen dat iemand maandelijks maar 50 euro wil betalen en na een jaar 5.000 moet bijbetalen, dat dan niet kan en ze uiteindelijk niks meer beuren.
Maar als jij veel te dikke maanbedragen moet aftikken en de energieclub valt om, dan ben jij al je geld kwijt.

tsjajaja | 08-10-22 | 17:55

het is alleen electriciteit en klaarblijkelijk zijn de panelen genoeg.

AntiZanicz | 08-10-22 | 17:57
▼ 2 antwoorden verborgen

nou niet echt lijkt me.
10 duizend per maand is niet zielig, daar komen ook nog onkostenvergoedingen bij.
wat wel zeker is dat, omdat ons land haar bevolking in 100 jaar heeft verviervoudigd, dit ook in de toekomst een van de problemen zal blijven zijn.

pejoar | 08-10-22 | 16:29 | 3

net als Grauss die beweerde in Maastricht te wonen maar ondertussen op Ypenburg woont. Die Hiddema vanhetzelfde laken een pak. En zo maar door.

AntiZanicz | 08-10-22 | 17:59

@CLoVis | 08-10-22 | 18:22: inderdaad zijn er PVVers die twee of drie zetels hebben. In EU 2ekamer en gemeenteraad. Ook laten juist deze euvelduiders graag hun familie op de loonlijst zetten zonder dat verwacht wordt dat die echt komen werken.

AntiZanicz | 08-10-22 | 19:38

Laura heeft vast een prachtig grachtenpand van ruim 100 jaar oud.

Mahatma | 08-10-22 | 16:29

Ik zou niet te veel voorschot aan die energieboeven geven als ze failliet gaan is het geld weg maar als je 10000 piek per maand vangt is 500 euro niet echt een probleem.

voldemort | 08-10-22 | 16:29 | 4

@Parsons | 08-10-22 | 16:29: Coke is eigenlijk erg goedkoop, en wordt alleen maar goedkoper. Sinds jaar en dag kost een grammetje 50 euro. Inflatie, strengere controles of moeilijkere routes, het maakt niet uit.

Lochos | 08-10-22 | 18:15
▼ 1 antwoord verborgen

Stikken in je eigen deugkots is altijd +1.

Maar als je in april 56 kWh kan opwekken op 1 dag dan heb je meer panelen dan wij hier. En wij hebben alleen dit jaar al (ze liggen sinds 23 mei) meer dan EUR 1000 uit laten betalen (omdat we telkens overstappen).

Dus, hoedan!?

Parsons | 08-10-22 | 16:27 | 10

@Wattman | 08-10-22 | 16:37:

Blijkt toch bijna net zo veel als juli, 12% van de jaaropbrengst tegen 13% in mei, juni en juli.

Wattman | 08-10-22 | 16:53

56 kWh is hier meer dan een week verbruik in de zomer.

voldemort | 08-10-22 | 17:32

@Wijze uit het Oosten | 08-10-22 | 16:30: Dat bedoel ik.

Parsons | 08-10-22 | 18:24
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland