Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Merriam-Webster verandert definities van "female", "male", "girl" en "boy"

Your sons and your daughters are beyond your command

"a person whose gender identity is female"

Ja dit gebeurde dus eigenlijk rond september 2020 (!) al, maar komt er een p(l???)andemie tussendoor voordat mensen boos worden op WOKE!!!!! Want dit is natuurlijk wel hét twistpunt van de hele discussie alsook de heuvel waar JK Rowling zo hard op probeert te sterven: is een jongen/man die zich identificeert meisje/vrouw, een meisje/vrouw? Mensen die denken faculteiten sociale wetenschap bedoeld zijn om iets te leren beweren stellig van wel, en verbinden daar dan ook meteen aan dat biologische vrouwen voortaan "people who menstruate", "birthing people", "birthing bodies", "person with a capacity for pregnancy", "bodies with vaginas (The Lancet!)" "MENSTRUATORS" en "vulva owners" etc. heten.

Waarom? Omdat "vrouw" volgens hen ook alle mensen omvat die zich als vrouw identificeren, en de term "vrouw" dus niet langer op gaat voor biologische vrouwen. En daarin buigt Merriam-Webster mee in hun definitie van "female", "girl", "male" en "boy" dat nu respectievelijk ook de boven- en onderstaande betekenissen omvat. "Man" en "woman" zijn nog wel gewoon normaal trouwens.

Enfin, oud nieuws, nieuwe ophef, eind april werd er nog een "California man" opgepakt wegens het bedreigen van Merriam-Webster en je bent pas oud als je niet meer leert!

"having a gender identity that is the opposite of male"

"a child whose gender identity is male"

"having a gender identity that is the opposite of female"

ach

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik verdom het. Serieus. Dan maar gedonder op mijn werk als het moet. Zo ver is het nog niet, maar ook daar is het inclusiviteit wat de klok slaat. Ik ben helemaal van het leven en laten leven maar laat mij geen PC Newspeak opdringen. Tot hier en niet verder. Nee. Gewoon nee.

Bigi Bana Boy | 21-07-22 | 00:24

In dezelfde move is toen de definitie van Racisme aangepast om het "systemische karakter" ervan te definiëren.

De Treinende Rechter | 20-07-22 | 23:04

Everything woke turns to shit

Menko76 | 20-07-22 | 22:12

Mensen waarvan de gender identiteit niet overeen komt met het geslacht waarmee ze geboren zijn maken 0,3% van de bevolking uit.
En daar ga je het woordenboek voor die overige 99,7% voor aanpassen.

Osdorpertje | 20-07-22 | 21:43 | 1

Percentage maakt niet uit. Genderidentiteit is een nonsens concept. Net zoals een sterrenbeeld.

ED-209 | 20-07-22 | 22:59

Laat gaan. Het is een hype, net als Flippo’s of voetbalplaatjes.

KritischeKrikker | 20-07-22 | 21:31

Vroeger sloten we de gestoorden die dachten dat ze Napoleon waren op voor hun eigen bescherming. Ik zeg niet dat dat de juiste benadering was, maar om iedereen op te dragen om hun "Majesteit" te noemen lijkt me ook niet echt zinvol.

Enrico Palazzo | 20-07-22 | 21:24 | 1

Treffende analogie.

MickeyGouda | 20-07-22 | 21:42

Vroeger werden mensen die zich als "profeet" identificeerden, maar dat niet overtuigend konden doen, gestenigd, verbrand of gewoon vermoord. Vroeger was alles beter.
Je gaat toch iemand die zich als de Messias identificeert niet als Messias aanspreken? Lekker makkelijk wel; ik identificeer me bij deze als Minister President, opzouten Rutte!

Sneerpoets | 20-07-22 | 20:37 | 2

Only the TRUE messiah would deny his divinity!

Enrico Palazzo | 20-07-22 | 21:25

Wat ik eerder heb gezegd op 21:42.

MickeyGouda | 20-07-22 | 21:43

Kut is kut! zei de boer.
En hij neukte zijn varken.

squadra | 20-07-22 | 19:54

Ik heb dit thema wel is aangesproken in een klein Schots dorpje. Dat er bij ons mannen zich vrouwen voelen en dan een rokje gaan dragen. Had het gevoel dat ze me niet helemaal begrepen.

jan huppeldepup | 20-07-22 | 18:52

Vrouwen zijn dus een cirkelredenering geworden. Daar zit eigenlijk wel wat in.

coolvibe | 20-07-22 | 18:32

Dus mijn vrouw is niet meer vrouw omdat ze geen eieren kan leggen? Ik zal het er vanavond is over hebben.

jan huppeldepup | 20-07-22 | 18:00

Boeien. Als een jongen een meisje wil zijn. Laat ze.

Ik snap niet waarom er mensen zijn die daar "butthurt" over zijn.

Moet je ermee trouwen? Nee. Moet je ermee omgaan? Nee. Vallen ze je lastig? Nee.

Me: Dag mijn naam is Goldbach.
She: Mijn naam is Janssen.
Me: Aangenaam meneer Janssen.
She: Het is mevrouw Janssen.
Me: Ook goed, aangenaam mevrouw Janssen.

Nou... Daar ga ik nachten van wakker liggen hoor. NOT.

Transfobie is iets voor onzekere mensen die het leven haten.

Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 17:53 | 3

Zoals altijd mis je de point.
Niemand hier wil transseksualiteit verbieden. De hele discussie draait om de opgelegde Newspeak.

Dandruff | 20-07-22 | 18:02

Allemaal dikke prima natuurlijk, geen spelt tussen te krijgen. Het gaat pas mank als men van mij gaat vinden dat ik ook zo moet denken cq dat het mij opgelegd wordt

Mark van Leeuwen | 20-07-22 | 18:03

U heeft weer eens geen idee waar het werkelijk om te doen is maar wel een mening. Bekijk anders eerst eens de videos die Basil hieronder heeft gepost.

Joris Beltsin | 20-07-22 | 18:04

Dit is weer een typische uiting van decadentie. Uiteindelijk is het Romeinse Rijk ook aan decadentie ten onder gegaan en werd overlopen door 'barbaarse' horden. Een dreiging waarvoor de Romeinen al eeuwen de ogen gesloten hield. De analogie is pijnlijk treffendjDat klopt. Uiteindelijk is het Romeinse Rijk ook aan decadentie ten onder gegaan en werd overlopen door 'barbaarse' horden. Een dreiging waarvoor de Romeinen al eeuwen de ogen gesloten hield. De analogie is pijnlijk treffend

decaliter | 20-07-22 | 17:41

Zoals wel vaker was South Park de werkelijkheid weer voor, met die dikke tieten van Cartman. God is een comedy writer volgens mij.

Blauwpetje | 20-07-22 | 17:30

De woke-gekte van het sneeuwvlokjes Westen wordt door de rest van de wereld gezien als het echte einde van de Westerse beschaving.

meneer Q | 20-07-22 | 17:29

Webster geeft woordenboeken uit en volgt daarbij ontwikkelingen in de samenleving. Aangezien je daadwerkelijk officieel van gender kan veranderen, lijkt mij een dergelijke toevoeging gegrond. Het is een woordenboek, geen politiek pamflet.

Komjehiervaker | 20-07-22 | 17:23 | 5

Je kunt niet officieel van gender veranderen, want gender is nergens éénduidig gedefinieerd. Je mag tegenwoordig je geslachtsaanduiding veranderen.

Blauwpetje | 20-07-22 | 18:18

@Blauwpetje | 20-07-22 | 18:18: correct. Je gender identiteit dus. Ook ik heb er niks mee, maar neem Webster weinig kwalijk.

Komjehiervaker | 20-07-22 | 19:02

Dit is van boven opgelegd PC gedram. Want op een uiterst kleine groep woke idioten na, heeft niemand het over “mensen met een baarmoeder”. Dus hoezo volgen woordenboeken de maatschappelijke trends. Als ze dat werkelijk zouden dan dan moeten ze woorden al “me”, “se” en “hun” opnemen. In de betekenis van hun hebben gezegd dat Bigi se vader me buurman is.

Bigi Bana Boy | 21-07-22 | 00:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze spreken van transgenders, maar bedoelen hermafrodieten. Er zit een systeemfoutje in die hele gendergedachte en dat is dat het gender voor een normale man en vrouw niet benoemd is, waardoor man en vrouw voor zowel geslacht als gender gebruikt wordt. Als de theorie logisch zou moeten zijn zou je dit een hiaat of foutje noemen, maar de theorie hoeft niet logisch te zijn, alleen maar ontwrichtend.

Blauwpetje | 20-07-22 | 17:23

Dus male is het tegenovergestelde van female en vice versa.
Je zou bijna denken dat we hier met een binair systeem te maken hebben.

ZonderNaam | 20-07-22 | 17:06 | 1

Is ook zo, alleen rollen er de laatste jaren teveel 0-en uit

Mark van Leeuwen | 20-07-22 | 18:01

Gewoon negeren, dan gaat dit genderdeugen wel vanzelf over.
Het is aandachtvragerij, dat doen ze maar in eigen kring.

bqbq | 20-07-22 | 16:54

Heel simpel je hebt mannen en vrouwen, dit ligt vast in de genen, een enkele anomaliteit daar gelaten. En dan is er een extreem kleine minderheid die in het ‘verkeerde’ lichaam is geboren. Dat wordt momenteel door activistische ideologen opgeblazen tot grotere proporties. Helaas beginnen de eerste consequenties van de ideologie zich te openbaren. Mensen die dachten in een verkeerd lichaam te zitten overgingen tot hormoon therapie en geslacht veranderende operaties en er achter kwamen dat hun probleem niet zozeer een gevolg was van in het ‘verkeerde’ lichaam te zitten maar een andere psychische oorzaak had.
Anyweetjes: alle ideologieën ontsporen en de revolutionairen eten uiteindelijk de eigen kinderen op. Wat in dat licht verder opmerkelijk is om te beseffen is dat niet overpopulatie een probleem (van de toekomst) is, maar populatie krimp. Wereldwijd krijgt men te weinig kinderen om de bevolking op peil te houden. In het westen draagt deze onheilige gender-ideologie daaraan bij. Net als de klimaathysterie en de erfschuld van alle ellende in de wereld waar uiteraard de westerse mens schuldig aan is. En de bevolkingskrimp gaat waarschijnlijk een groter probleem worden dan eerde genoemde modieuze problemen.
Kortom, je hebt mannen en vrouwen en mensen die ertussen in zitten. Ik hou van álle mensen ondanks dat er een aantal zijn die ik graag een liefdevolle corrigerende tik zou willen geven.

ratelaar | 20-07-22 | 16:53 | 3

We zijn inmiddels met 8 miljard mensen op aarde, van mij mag er wel wat bevolkingskrimp plaatsvinden.

ZonderNaam | 20-07-22 | 17:08

Waarom zou bevolkingskrimp een probleem zijn? "We" zijn ook maar met een paar ontwikkelde apen gestart.
Dat het welvaartsniveau niet gehandhaafd kan blijven (hoewel robotisering mogelijk nog wel wat soelaas kan brengen) hoeft toch ook geen echte ramp te zijn.
Waarom zou krimp een probleem zijn?

Peerkeoud | 20-07-22 | 17:37

@Peerkeoud | 20-07-22 | 17:37:
Omdat de huidige groei vooral komt omdat we steeds ouder worden. De babyboomers gaan met pensioen en er blijven simpelweg te weinig mensen over om de banen te vullen en expertise te vervangen.
De robotisering gaat waarschijnlijk geen soelaas bieden, simpelweg omdat doordat er minder mensen zijn er dus ook minder briljante mensen zijn. De robotisering zal vooral laaggeschoolde banen vervangen. En dan heb je hoog opgeleide mensen nodig (waarvan er dus ook minder zijn, want überhaupt minder mensen) waardoor dat ook problematischer wordt.
Het probleem is dat dit waarschijnlijk het hele systeem omver werpt. Daarvoor zal een ander systeem in de plaats komen, dat hoeft geen ramp te zijn. Alleen zal het wel voor de nodige sociale onrust zorgen, de consequenties daarvan kunnen wel een ramp zijn.

ratelaar | 20-07-22 | 17:52

Vrouwen : Door hormonen ontregelde tijdbommen .

Minus Richels | 20-07-22 | 16:49

ik moest een enquete van Fluvius invullen, eerste vraag:
bent u Man , Vrouw, Ander geslacht. Echt serieus een enquete aanpassen voor 0.02% van de mensen? Mensen laten zich meteen zo meeslepen in een hype, waarom?

small_town_dude | 20-07-22 | 16:48

Waarom word ik geacht de mening van Merriam Webster, relevant te vinden? Geen idee wie of wat dat is. Dus: boeien!

Amsterdamsko | 20-07-22 | 16:35 | 1

Dat is eigenlijk HET Amerikaanse woordenboek.

Friepeltje | 20-07-22 | 16:49

De winnaars van de aankomende olympische spelen zijn al bekend. Mannen die zich identificeren als vrouw winnen bij de vrouwen en mannen die zich identificeren als man winnen bij de mannen. Wie zijn de verliezers, juist de vrouwen die zich identificeren als vrouw. Het kan verkeren.

Rdock | 20-07-22 | 16:34

Het is toch altijd weer verbazend, om te zien hoe een samenleving als geheel aangetast kan worden door waandenkbeelden.
Op enig moment wordt de waanzin 'mainstream', en dan gaat iedereen die voor vol wil worden aangezien er aan mee doen. Zelfs, of ook, mensen die beter zouden moeten weten, maar die niet uit de toon willen vallen.
Je vraagt je af, hoe men over pakweg dertig jaar op deze flauwekul terug zal kijken.

KeesBruin | 20-07-22 | 16:33 | 1

Elke waan is toegestaan zolang het maar niet lijkt op zoals de natuur het bedoeld heeft

Mark van Leeuwen | 20-07-22 | 17:59

Jammer dat Oliver Sacks niet meer leeft, die wist alles van perceptuele afwijkingen en heeft er talloze boeken over geschreven. Benieuwd of hij hier nog een hoofdstuk aan gewijd heeft. Kan me niet exact herinneren. *duikt even in de boekenkast en pakt meteen het boek van Schwaab nog even mee.

small_town_dude | 20-07-22 | 16:09

Misschien dan toch maar de term 'anders plassenden' gebruiken

Mark van Leeuwen | 20-07-22 | 16:08 | 5

Nee hoor. Op die genderneutrale school worden de kindertjes gedwongen om op gelijke wijze te plassen. Je mag niet anders plassen.

Schoorsteenveger | 20-07-22 | 16:51

@Schoorsteenveger | 20-07-22 | 16:51: Dat is dan waarschijnlijk zittend, om het toilet wat te ontzien van door zwaaiende piemels veroorzaakte urinebevuiling. Er schijnen zelfs getrouwde mannen te zijn die van de heks niet staand mogen plassen.

Peerkeoud | 20-07-22 | 17:40

Oja, ook dat nog. De nieuwe vrijheden verdringen de oude om jezelf te mogen zijn

Mark van Leeuwen | 20-07-22 | 17:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik herinner me nog de tijd toen dit woke gebeuren nog niet ingebakken was bij de meeste Linkse mensen. Toen dit voor het eerst de op de uni hiermee kwamen keken we als studenten elkaar vreemd aan. "Sekse is geen geslacht. Dat is fout." Maar nu wordt het klakkeloos geaccepteerd door een kleine groep. Als je een vreemd idee wil aanbieden hoef je alleen een regenboog vlaggetje eraan te koppelen. Maar natuurlijk is het dan zo.

GeheidEenGeit | 20-07-22 | 16:05

In de VS is zojuist een 'vrouw' verplaatst naar de mannen-afdeling omdat 'zij' twee medegevangenen zou hebben geimpregneerd. De discussie die we niet mochten hebben, zeg maar. En dat wat eigenlijk nooit gebeurde.

konjodebonjo | 20-07-22 | 16:01 | 1

in dezelfde week is ook een 'vrouw' met overmacht kampioen skateboarden geworden, bij de dames.

small_town_dude | 20-07-22 | 16:10

Rachel Levine is nèt geen Demi Moore als GI Jane...

Dr.Utker | 20-07-22 | 15:59 | 1

Meer een Spitting Image pop van René van der Gijp waarin de geest van Chucky is gekropen.

Mazzelstof | 20-07-22 | 19:27

Als het dan toch allemaal een beetje op losse schroeven staat maak ik voor mezelf wel uit wie ik als vrouw typeer. Daar krijg je uiteindelijk de beste resultaten mee

Mark van Leeuwen | 20-07-22 | 15:56 | 5

@Schoorsteenveger | 20-07-22 | 16:40: Ah, ja. Duidelijker krijg je het niet. Vroeger had je kwee's en manwijven in de 80's. Dat dekte de lading totaal niet begrijp ik nu

Mark van Leeuwen | 20-07-22 | 17:50

Kijk maar uit bij de lover boy's, daar kan je wel is de mist ingaan.

jan huppeldepup | 20-07-22 | 18:04

Eens

Drembil | 20-07-22 | 20:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Hebben mannen bepaalde privileges die mannen niet hebben? Eerder met pensioen ofzo. In dat geval heb ik ook wel interesse om mij te identificeren als vrouw.

Lerp | 20-07-22 | 15:42 | 2

*vrouwen bedoel ik natuurlijk

Lerp | 20-07-22 | 15:43

Je bent een man maar indentificeert jezelf als vrouw, mag je dan ook ander de dames douches?

Rdock | 20-07-22 | 15:42 | 4

Is hier al antwoord op? Wil een vriend weten uiteraard.

mundusvultdecipi | 20-07-22 | 15:55

@Mark van Leeuwen | 20-07-22 | 15:52: gezeik over toiletten daarentegen wordt als vervelend ervaren

Dr.Utker | 20-07-22 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap het echt niet.
Een biologische man kan toch niet zwanger worden? waarom dan dat onderscheid?
Iemand die wel zwanger kan worden is dan toch simpelweg een vrouw?

Nuchternederland | 20-07-22 | 15:39 | 3

Dat snapt iedereen en dat is nou net niet de bedoeling

WillemWordtWakker | 20-07-22 | 15:45

Ik denk steeds vaker dat verwarring het doel is. Zodat niemand meer weet wat de werkelijkheid is. Kan alleen niet bedenken wiens doel en waarom.

Vandeanderekant | 20-07-22 | 15:47

Dat is zoiets als zeggen "ik snap het niet, de lucht is toch gewoon blauw en 2+2 is toch 4". Ja, maar dat mag je dus niet meer zomaar zeggen want sommige mensen ervaren kleuren anders en hebben hun eigen traditionele "ways of knowing" waardoor 2 appels en 2 peren bij elkaar 6 olijven oplevert.

snakedogman | 20-07-22 | 16:07

Kreeg van de week voor het eerst een mail van een collega die in haar emailhandtekening 'zij/haar' had staan. Nog geen bericht gehad dat dit protocol wordt, maar als de organisatie die kant opgaat, weet ik niet of ik nog lang gelukkig ga zijn op mijn werk. Ik zie die emailhandtekening als een soort dode kanarie in de mijn..

JB86 | 20-07-22 | 15:38 | 2

op linkedin blokkeer ik mensen die pronouns gebruiken. Trieste lui, wil ik geen zaken mee doen.

small_town_dude | 20-07-22 | 16:12

Ik had ook is zo'n collega, de volgende keer als man aangeschreven, was het weer niet goed.

jan huppeldepup | 20-07-22 | 18:08

Woke is de eindbaas van vrouwonvriendlijkheid, het hele geslacht is weg ge-over-analyseerd. Wat, ben jij onvruchtbaar?! En jij durft jezelf een vrouw te noemen?!. Ooh je identificeert je ook als vrouw, nee dan is het goed. Een woordspelletje dat zichzelf tot irrelevant heeft doorgedramd. Alleen zitten we nu met heé'l veel overbodig gezeik mbt alle taal aanpassen, tot alles ooit weer tot zichzelf is gekomen in de vorm van vulva voetbal, testikel tennnis en noem maar op. Geniet van je aandacht, manwijf.

nsfl | 20-07-22 | 15:37 | 1

"Vulva voetbal, testikel tennis" - lol. We gaan verder: baarmoederboksen, scrotumskiën en schaamlipschansspringen.

Lijkvocht | 20-07-22 | 17:01

Ik zie het probleem hier niet helemaal.

De aloude betekenissen van "male", "female", "boy" en "girl" staan er nog gewoon in, en de gender identity-gerelateerde betekenissen zijn in best wijd gebruik. MW doet hier precies wat een woordenboek moet doen: opschrijven hoe taal gebruikt wordt, onafhankelijk van wat mensen VINDEN hoe taal gebruikt moet worden.

Om het in andere woorden te zetten: Een woordenboek schrijft niet voor hoe taal gebruikt moet worden. Het observeert hoe taal in werkelijkheid gebruikt wordt. Daar kan je het mee eens of oneens zijn, maar die hele discussie is voor de schrijvers van een woordenboek niet relevant.

Als ze nou opeens definities die in gebruik zijn WEG gaan halen, ja, dan snap ik de ophef compleet.

Leyrann | 20-07-22 | 15:23 | 6

@Dandruff | 20-07-22 | 15:45: helaas is die groep wel hard groeiende, zeker onder pubers. Kijk maar eens op social media rond, pronouns zijn redelijk standaard aan het worden. En in de VS zijn lessen identiteit op school al normaal aan het worden.
Probleem van het normaliseren van begrippen is dat ook de roep om bijv. puberty blockers normaal wordt. Met onherstelbare schade aan puberlijven en levens.

Vandeanderekant | 20-07-22 | 15:57

@Vandeanderekant | 20-07-22 | 15:57: ik ga er vanuit dat puberty blockers funest zijn voor de voortplanting, dus in ieder geval krijgen deze mensen geen of weinig nakomelingen.

small_town_dude | 20-07-22 | 16:14

@small_town_dude | 20-07-22 | 16:14: ook een soort van Darwin award dus. Maar met een beetje pech wordt klonen een ding. Vraag me af wat er dan gebeurt als je een gepuberty-blocked persoon kloont. Wil er eigenlijk niet aan denken.

Vandeanderekant | 20-07-22 | 16:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is dus Orwell's "1984" in the making, compleet met Newspeak en al. De taal zo verkrachten en verbasteren dat geen mens nog weet hoe het ooit was en daarna rijp is voor de ideologische pluk. En dat een officieel Woordenboek zich hier nog voor leent ook. Mijn hemel, wat zijn we hier in het Westen compleet van het Ganzenbord gewandeld zeg.

Sjefke7807 | 20-07-22 | 15:18 | 2

Daar hebben we het verplichte gehuilebalk over 1984 al. Welkom op het internet.

de IJsman | 20-07-22 | 15:29

@de IJsman | 20-07-22 | 15:29: Je reactie laat zien dat je het verwachtte dat iemand erover begon. Zelf leg je dus ook kennelijk de link met 1984.

culture_vulture | 20-07-22 | 15:35

Ik ben doodongelukkig want ik was liever rijk geweest, maar dat ben ik niet.
Is dat veel anders dan: ik ben doodongelukkig want ik was liever vrouw geweest maar dat ben ik niet?
Iemand voelt zich zoals die zich voelt, maar biologisch ben je (in de regel) van het mannelijke of vrouwelijke geslacht.
Afhankelijk van je seksuele voorkeur kan je dan nog hetero, homo, of bi zijn.
Het lijkt mij zo simpel.

Gerf | 20-07-22 | 15:18

Being a man or woman isn’t a choice, it’s science.

Justin_Case | 20-07-22 | 15:17

Zat afgelopen week een programma over geslachtsverandering in Thailand te kijken. Wat mij opviel was dat ze er dan meteen uit wilden zien als een pornoster. Blijkbaar is dat dan de definitie van ‘vrouw’, een pornoster dus.

Sinterbikske | 20-07-22 | 15:17 | 7

@small_town_dude | 20-07-22 | 16:06:
Je weet altijd wat je bent natuurlijk.
Maar je kunt niet weten hoe het is om te zijn wat je niet bent.
Dat is hooguit gissen.

Joris Beltsin | 20-07-22 | 16:12

@small_town_dude | 20-07-22 | 16:06:
Wanneer je als vrouw niet geilt op een andere vrouw, zo je zomaar hetero kunnen zijn.
Mannen dito, naar mijn mening.

LoesjeP | 20-07-22 | 16:16

@small_town_dude | 20-07-22 | 16:06: Dat is iets anders. Voel je je als man aangetrokken tot andere mannen dan ben je homo. Maar als man kun je nooit ervaren wat het is om vrouw te zijn omdat je dat simpelweg niet bent en nooit zult kunnen zijn. Je weet als man niet hoe een vrouw zich voelt, hoe het als vrouw voelt om vrouw te zijn. Je kunt als man misschien in de war zijn en denken dat jouw lichaam niet bij jou hoort, maar waarom zou je dan perse een vrouw moeten zijn? Of wordt daarmee onbedoeld eigenlijk aangegeven dat er maar twee geslachten zijn..?

Sinterbikske | 20-07-22 | 16:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Het ergste (en meest betekenende) van de entry is dat voorbeeld natuurlijk. Het narratief over "de emoties van Zenobia, een tech-savvy trans-girl". Hoewel tech-savvy en een rijk emotioneel leven nooit lijken samen te gaan maar goed.

Buiten dat allemaal was de betekenis van fe-male en wo-man historisch wat er aan de man gehangen werd. Als soort van aanvulling, hulp, correctie of ergernis (kies maar wat je voorkeur heeft). Woman komt eigenlijk uit wif-man met man gewoon de mens zijnde. Een mannelijke man zou "wer-man" zijn maar is niet zo in gebruik geraakt. Een overbodigheid. Fem komt van femina "she who suckles". Een zoogmens. Dus elk mens dat melk in de kindjes giet zou dan vrouwelijk zijn. Kun je nog praten over flessen, borsten en zorgplicht in het algemeen. Buiten gezinsvorming speelt dit allemaal niet zo'n rol. Wel in de (medische) wetenschap natuurlijk. Of bij het schaken, voetballen of uitvindden, Maar is de "mens" dan gelijk aan "homo sapiens"? In het concept wel. In de praktijk nietszeggend.

GeenAccount | 20-07-22 | 15:17

De Russen en de Chinezen (en vele anderen) lachen zich een breuk met Rachel Levine! Kan je de Amerikaanse defensie zo nog serieus nemen?

Louter Leuter | 20-07-22 | 15:16

Ik kan veel hebben, maar dat ze pubers aan de “puberty blockers” willen zetten zodat de geslachtskenmerken niet ontwikkelen? Onherstelbaar en onbegrijpelijk. Het doet mij denken aan de castraten die vroeger zo mooi zongen. Ook jochies die niks werd gevraagd, behalve of ze beroemd wilden zijn. Hoe kan een kind nu zoiets beslissen? Hoe kan een volwassene het een kind aandoen?
Taal is maar een ding, maar het werkelijk aangerichte leed achter deze genderhype is onvoorstelbaar.

Vandeanderekant | 20-07-22 | 15:15 | 6

@Dandruff | 20-07-22 | 15:53: mee eens. Daarnaast zijn de slachtoffers die hier aan beginnen vaak al niet de meest stabiele mensen. En geboren worden in het verkeerde lichaam bestaat echt, maar verminkt worden bestaat ook en dan ben je volgens mij heel boos als het besef komt.

Vandeanderekant | 20-07-22 | 16:01

Uiteindelijk krijg je dan jongvolwassenen met onderontwikkelde geslachtskenmerken waaraan je niet meer kan zien wat het is of zou moeten zijn. Daar moet dan als ze volwassen zijn en eindelijk weten wat ze willen weer veel aan verbouwd worden want zonder tieten of met een micropenis kunnen ze dan ook weer niet door het leven.

ALT130_2 | 20-07-22 | 16:05

@ALT130_2 | 20-07-22 | 16:05:

Veel van die verbouwingen zijn sowieso niet meer te herstellen. En als het al lukt ben je weer x jaar verder. Dus mis je juist een periode die heel belangrijk is in een mensenleven; van pubertijd tot pakweg 20 tot 25, hooguit 30 dat je settelt. Dan ga je als minimaal 30 plusser "daten", met 0 ervaring. Met een verleden dat geheim moet blijven want afknapper.

Ik heb echt medelijden met die mensen. Ik wil niks verbieden maar we moeten ook niet doen alsof een geslachtsoperatie net zo onschuldig is als in een opwelling 100 sterren op je gezicht tatoeëren. Zeker bij kinderen en pubers.

Dandruff | 20-07-22 | 18:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat ik me dan afvraag, mogen mensen die zich identificeren als vrouw, maar het van nature niet zijn wel met de Olympische spelen meedoen bij de vrouwen. Zo ja draaien ze een hele bevolkingsgroep de nek om qua sport. Zo nee. Is sport dan alleen iets voor rechtse mensen want niet woke.

brie-de-penis | 20-07-22 | 15:14 | 1

De internationale zwembod heeft daar (dacht ik) als eerste een stokje voor gestoken. Nu de andere bonden nog.

J.P.Drapeau | 20-07-22 | 15:26

"Nee, dan val je in de categorie veilige landers".
-@Roos | 20-07-22 | 14:35
.
Ja, en dat terwijl: zo "veilig" opereren veel van die veiligelanders anders niet.
Keywords: #machete # djoeken #hosselen #loverboyen #radicaliseren #bangalijst #kelderbox #audi RS + #Geldmaat #Louis Vutton #halal-haram #single mami #de plaat poetsende papis #AK47 #containerroof #enzo

chicago river | 20-07-22 | 15:12

XX of XY en meer is er niet einde gedram!

Hellsmurfje | 20-07-22 | 15:12 | 2

Helaas is dat niet zo eenvoudig. Zeer zeldzaam maar er bestaat ook echt hermafroditisme (Disorders of Differences of Sex Development).

Louter Leuter | 20-07-22 | 15:29

@Louter Leuter | 20-07-22 | 15:29:
De schattingen zijn 1 op 1500-2000 en da's toch best wel wat.

Joris Beltsin | 20-07-22 | 16:26

Je zou maar moeten samenwerken met zo'n freak als die Rachel Levine. Man, man, man .... ík zou het niet kunnen en mijn biezen pakken.

Zwizalletju | 20-07-22 | 15:12

Ik heb nog biologie gehad op school.
Met een zaadje en een eicel. Die bij elkaar komen met celdeling als gevolg.
Kan mij voorstellen dat de biologie leraar er vandaag de dag dan bij moet vermelden dat mannen ook zwanger kunnen raken.
Je zou maar biologie leraar zijn op een woke school en voortplanting moeten uitleggen.

Osdorpertje | 20-07-22 | 15:08 | 7

Maar hoe wordt zo'n kerel bevrucht, hoe moet hij baren, gaat hij ook vadermelk ontwikkelen..... vragen, vragen.....
Ach, laat ook maar.
De gekte regeert!

LoesjeP | 20-07-22 | 15:46

@LoesjeP | 20-07-22 | 15:46: dat is juist het makkelijke deel. De gekte is dat we het een man noemen.

Vandeanderekant | 20-07-22 | 15:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar komt toch die obsessie met labels vandaan? Alsof al je eigenschappen tot op het onbenulligste detail gedefinieerd dienen te zijn. Ik laat mezelf toch ook niet als goddelijke adonis met een megalul aanspreken.

lekgoot | 20-07-22 | 15:06

Bij het filmpje onderin.
Wanneer zo'n transpareltje na de fysieke transformatie later zijn/haar kleine teen dusdanig breekt dat zij/hij er kreupel van wordt en daarom ontslagen wordt en uiteraard van de verzekering niets krijgt, kan hij/zij naast de wittecis conservatief onder de brug slapen.
Maar de transdokter zit goed op z'n privé eiland.

zeurmachine | 20-07-22 | 15:03

A male has a penis and a female has a wet pussy. Make things simple!

B2 | 20-07-22 | 15:01 | 1

"Hard penis".

In-To-Graphics | 20-07-22 | 15:11

Ach, God schiep man en vrouw de antieke Grieken everything in between, wel zo makkelijk.

william7055 | 20-07-22 | 15:01

Kan niet wachten tot alle woorden worden voorzien van dit soort disclaimers.
Auto, bijvoorbeeld, mag best bijstaan + 'alle voorwerpen en personen die zich identificeren met auto'.

Altijd dat zure gedram, om definities die we jarenlang zonder problemen gebruikt hebben te behouden. Dat is zo oubollig. Progressief moeten we zijn. Lange tenen moeten vertrappeld worden.

Nou, mooi maar weer.

IndoorexpaT | 20-07-22 | 15:00 | 3

Ik ben een vliegtuig.

jan huppeldepup | 20-07-22 | 18:49

die Professor Weinstein documentaires over Evergreen college uit 2016 komen heel erg eng overwaaien naar hier.
En Weinstein is geen rechtse jongen (sorry Cugel) echter hij zag de rot en totale lege hysterie van die intellectuele leeghoofden daar en de jacht op individuen die het niet met ze eens waren en exact wat ex-KGB agent Yuri Bezmenov beschreef in 1984 wat zou gaan gebeuren.

Deel 1: www.youtube.com/watch?v=FH2WeWgcSMk
Deel 2: www.youtube.com/watch?v=A0W9QbkX8Cs
Deel 3: www.youtube.com/watch?v=2vyBLCqyUes

Niet leuk om te aanschouwen, ga er voor zitten en neem er de tijd voor maar wel wat er hier nu ook gebeurt aan de universiteiten.
Doet mij vaak denken aan de film: The wave uit 1981 en dan nu van de linker zijde.
www.imdb.com/title/tt0083316/

Basil Fawlty | 20-07-22 | 14:56 | 6

@Omnomnomicron | 20-07-22 | 15:06: ik inderdaad ook, ,bij maatschappijleer ergens in 1987 denk ik. We waren er wel een dagje stil van.

small_town_dude | 20-07-22 | 15:15

Er is een mooie cartoon die deze generatie beschrijft en de ontkenning van de generatie er boven.
Google: cartoon I found cigarettes in yor room.
Daarom ging het fout. Er zat allang geen onschuld meer in deze generatie.

zeurmachine | 20-07-22 | 15:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Misschien begrijp ik iets niet, maar het gaat hier toch om een verklarend woordenboek? Ik dacht dat lexicografen descriptief werkten in plaats van prescriptief, maw dat ze bij het vaststellen van de betekenissen van een woord onderzoeken hoe dat woord feitelijk in de taalgemeenschap gebruikt wordt. Als je als taalgebruiker een lemma in het woordenboek wil wijzigen dan moet je een woord anders gebruiken en hopen dat jouw nieuwe gebruik aanslaat. Gebeurt dat, dan sijpelt het met enige vetraging vanzelf door naar het woordenboek.

Tenminste, ik dacht dat het zo ging. Hier lijkt de omgekeerde route gevolgd: verander het woordenboek in de hoop dat het gebruik mee verandert. Nou is enige wederzijdse beïnvloeding natuurlijk onvermijdelijk, maar dit lijkt wel activisme. Is niet de taak van de lexicografie lijkt me.

Tashtego | 20-07-22 | 14:55

Ik ben in 50 jaar ongeveer 3 keer een transgender tegengekomen in het echt.

small_town_dude | 20-07-22 | 14:55

Drie types van maken.

Man = stekker
Vrouw = contrastekker
de rest = wisselstekker

ALT130_2 | 20-07-22 | 14:53 | 3

Man / Vrouw / Weet niet.

zetje01 | 20-07-22 | 15:11

De rest = verlengsnoer.

Kun je beide kanten mee op.

normanius | 20-07-22 | 15:18

En een elektromotor is ingewikkeld.

bitterpete | 21-07-22 | 01:07

Ik heb het vaste voornemen om die woke-waanzin volledig aan mij voorbij te laten gaan. En als ik ooit iemand (m/v) in mijn leven tegenkom die mij die bullshit in mijn smoel wil wrijven, of mij verwijt dat ik een vrouw 'vrouw' noem en een man een man, sta ik niet voor mezelf in.

Peter Emile | 20-07-22 | 14:51 | 2

Ik kom eerlijk gezegd nooit van die idioten tegen. Zelfs de meest progressieven in mijn kringetje denken en praten nog steeds in overzichtelijke man-vrouw categorieën. Kan zijn dat ze niet tot de snelsten behoren maar ik denk (hoop) dat het vooral een hip dingetje voor de (sociale) media en politiek is dat maar geen vat wil krijgen op het leven van echte mensen.

Joris Beltsin | 20-07-22 | 14:56

@Joris Beltsin | 20-07-22 | 14:56: Het is nog niet echt overgewaaid uit de USA maar je kunt er op wachten dat het steeds erger wordt. Daarom is het goed dat er zo vroeg mogelijk over bericht wordt.

culture_vulture | 20-07-22 | 15:09

Ik word hier boos en verdrietig van. Waarom lopen mensen die beter zouden moeten weten achter die onverdraagzame en geschifte sekte aan?

J.P.Drapeau | 20-07-22 | 14:50

Futurna porn maakt ook een opmars. 3 maar raden wie daar naar kijken.

horsteknots | 20-07-22 | 14:49
-weggejorist-
JaHoEensEven | 20-07-22 | 14:49 | 3

Vroeger pakte ik wel eens een woordenboek om me te verwonderen over hoe knap en allesomvattend sommig begrippen omschreven waren.
Dat moesten slimme mensen zijn.
Tegenwoordig schrijven ze gewoon: "a woman is a person who identifies as a woman".

zetje01 | 20-07-22 | 14:49

Menstruator. Klinkt net zo gezellig als Terminator. Doet me denken aan South Park. I don't trust anything that bleeds for five days and doesn't die.

Kameraansteker | 20-07-22 | 14:48

Ik identificeer me vandaag als panseksueel. Suggesties voor morgen ?

HaaiBaai | 20-07-22 | 14:42 | 3

Steelpan of braadpan ?

Steve1234 | 20-07-22 | 14:46

Een goeie koekenpan met een extra handvat is altijd wel praktisch.

plaatjesdraaiert | 20-07-22 | 14:47

Hmm lekker stoofpotje.

Sinterbikske | 20-07-22 | 14:54

Die Admiraal Levine is toch een vent?

LoesjeP | 20-07-22 | 14:42 | 2

Correct.

culture_vulture | 20-07-22 | 15:11

Is gewoon een bierbuik

Opblaas_boot | 20-07-22 | 14:42

De wereld is van god los, Sodom en Gomorra aan de horizon.
Zondvloed incoming.

Steve1234 | 20-07-22 | 14:37

Je kunt het ook positief benaderen en het zien als een renaissance van de vroeger niet ongebruikelijke freakshow op de kermis.

Ichneumonidae | 20-07-22 | 14:37 | 1

Maar wie staat er straks op het podium? Ik ben bang de laatste cis man

Vandeanderekant | 20-07-22 | 14:56

Iemand met een vagina, een uterus en eierstokken is een vrouw en iemand met een penis en testikels is een man. Daarnaast zijn er een paar pechvogels die zowel de ene als de andere biologische gereedschappen hebben (de echte- of de pseudohermafrodieten) óf die een genetische afwijking (XXX, YYX etc) hebben.
De rest is pure psychiatrie.

Kwakjeszalver | 20-07-22 | 14:34 | 3

Jij kan het weten.

Dubbelepunthoofd | 20-07-22 | 14:38

Heb een neef, die is professor in dat DNA gedoe, maar vind het een rotjong, dus ga het niks vragen.

gato | 20-07-22 | 14:46

Ik ken Merriam-Webster niet. Heeft het een baarmoeder of een penis?

Dubbelepunthoofd | 20-07-22 | 14:33 | 1

Het heeft een slappe lul zou ik zeggen, maar wel zittend plassen.

homieguerneville | 20-07-22 | 14:41

Ik trek dit niet meer…. Schiet die “mensen” aub in een raket naar een of andere genderneutrale planeet

Plintenladder | 20-07-22 | 14:31

I'm a boy I'm a boy but my mom won't admit, the times they are a changin'.

uisge baugh | 20-07-22 | 14:29

Het is zo makkelijk.
XX = vrouw ( ook met voorbinddildo en testosteron toegediend)
XY = man ( ook nadat je bent omgebouwd en nee die adamsappel blijft)
Geen idee of ik weggejorist wordt maar dit is wetenschap, moleculaire biologie.

Linke Soep | 20-07-22 | 14:29 | 9

@Linke Soep | 20-07-22 | 14:43:
Ja en wat zegt dat nu als je alle gonadische kenmerken van een vrouw bezit?

Joris Beltsin | 20-07-22 | 14:44

@Joris Beltsin | 20-07-22 | 14:44: dan heeft die man dus blijkbaar eierstokken. Gonadisch gaat over de geslachtsklieren en zoals aan alle lichaamsonderdelen komen ook daar afwijkingen voor. Maar dat zijn zeldzaamheden en daar gaat genderdysforie niet over. Evenmin als het over chromosoom afwijkingen gaat. Mensen met een fysieke geslachtsafwijking hebben soms een serieus probleem en soms weten ze het niet eens. Maar heeft in ieder geval niks te maken met de woke genderdysforie.

Vandeanderekant | 20-07-22 | 15:04

@Vandeanderekant | 20-07-22 | 15:04:
Dat klopt. Ik wilde met mijn reactie alleen maar illustreren dat het niet zo simpel is als Linkse Soep stelde. Ik heb het te doen met een meisje dat op 16 jarige leeftijd naar de dokter gaat omdat ze nog steeds niet menstrueert en er dan pas achter komt dat ze eigenlijk een onvolgroeide man is. Die schreeuwende aandachttrekkers verpesten het voor deze echte slachtoffers.

Joris Beltsin | 20-07-22 | 15:12
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik identificeer me als 70 jaar oud en zou nu graag aow ontvangen. Waar kan ik terecht.

BBRDWR | 20-07-22 | 14:29 | 5

In het mortuarium.

Kwakjeszalver | 20-07-22 | 14:35

Bel Frank Masmeijer. Die weet zich zelfs vrij te lullen.

Dubbelepunthoofd | 20-07-22 | 14:37

Als het je om geld te doen is, zou ik me identificeren als Musk of een Saudische prins.

culture_vulture | 20-07-22 | 15:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Culture wars werkte ook heel goed in China.

Steve1234 | 20-07-22 | 14:28

We slaan helemaal door met deze gender-bullshit, houd deze onzin lekker uit de samenleving. Dat jij geestelijk niet in orde bent en je wilt identificeren als helikopter mag je prive lekker doen.

usb stok | 20-07-22 | 14:27

Maar vallen mannen die zich identificeren als vrouw nou ook onder mensen die menstrueren? Zo niet, dan is het toch gewoon oude wijn in nieuwe zakken.

yeps | 20-07-22 | 14:27

“Wanneer je in niets meer gelooft, geloof je alles.” Deze kreet een keer gehoord en blijkt steeds meer waar. De meesten hier vinden woke kansloos, maar er zijn velen die zich ermee identificeren en die er steeds meer juridisch hun zin mee krijgen. Maar uiteindelijk is heel seculier Nederland een en hetzelfde: niemand geloofde meer in iets, maar ieder geloofde het zijne!

PastoralCare | 20-07-22 | 14:27

En wij ons maar afvragen waarom Rusland en China ons niet meer serieus nemen.

Kwakjeszalver | 20-07-22 | 14:38

@Kwakjeszalver | 20-07-22 | 14:38: Welk land wel? Heel grote delen van het Westen vinden het ook totale kolder. Wereldwijd betekent het niks.

Ichneumonidae | 20-07-22 | 14:39

@Ichneumonidae | 20-07-22 | 14:39: Dank voor je interventie. Met “ons” bedoel ik uiteraard de Westerse wereld, inclusief de US of A.

Kwakjeszalver | 20-07-22 | 14:51

Angelsaksisch geneuzel want vorm is belangrijker dan inhoud. Binnenkort dus ook in uw theater want we volgen slaafs dit soort onzin op. En dat niemand dit afdwingt.

Drembil | 20-07-22 | 14:24

Webster mag bij deze ook de definitie van 'pedestrian crossing' aanpassen.
Dat is omdat ik me sinds kort als zebrapad identificeer.
En ik heb besloten om niet langer over mij heen te laten lopen.

Nonkel Frituur | 20-07-22 | 14:24 | 1

Dus jij denkt enkel in zwart-wit. Racist!

Kwakjeszalver | 20-07-22 | 14:39

Poetin, 'bevrijd' ons

hotbrasil | 20-07-22 | 14:24

Ik identificeer me als miljardair en wil graag overheid ondersteuning om mijn transitie compleet te maken .
Of zijn ze soms Miljarfoob ???

Castor12 | 20-07-22 | 14:23 | 3

LOL!

LoesjeP | 20-07-22 | 14:39

U mag gerust een paar miljoen naar mij overmaken.

Kwakjeszalver | 20-07-22 | 14:40

Godmiljaar!

UnderTheDevil | 20-07-22 | 15:19

Het is niet makkelijk leven met religieuze extremisten zoals de wokes.

Vooruitgang noemen ze dat bij VVD66.

HerzlichWillkommen | 20-07-22 | 14:23

We doen allemaal veels te moeilijk terwijl het redelijk simpel is. Verder is het enige jammere en dan ook de enige reden dat dit mij kan boeien dat de kids op school door groenlinks huppelkut juffies dit soort bullshit de hele dag krijgen. Man doe normaal en leg uit wat 6x4 is ofzo

Baksteenbakker | 20-07-22 | 14:22

‘Als een jongen pakte ik je hand, maar als een man zag ik de zon weer opgaan’

Het werd zomer/ Rob de Nijs

Bomenknuffelaar | 20-07-22 | 14:22 | 1

Liedje over een pedofile relatie bezongen vanuit het perspectief van het kind.

koeberg | 20-07-22 | 14:48

Krijg nou tandjes, kunnen we niet weer normaal gaan doen?

thanseeuwen | 20-07-22 | 14:22

Dat met Foekje Dillema is nooit echt helemaal duidelijk geworden.

Cornelis12 | 20-07-22 | 14:21 | 1

Die had niet ingedaalde teelballen. Hermafrodiet.

de IJsman | 20-07-22 | 14:39

Merriam-Webster: What is a man?

nonfortiscedtenax | 20-07-22 | 14:21

Gender identiteit bestaat helemaal niet.
Transgenders zijn bijna allemaal psychisch gestoord.
Zijn meestal zwakbegaafden die een vrouw willen worden.
Maar ze zien er vaak niet eens uit als een vrouw.
Of ze doen zelfs de moeite er niet eens voor,

VanderGeelen-Coppens | 20-07-22 | 14:20 | 1

Vaak zijn het gewoon mannelijke vrouwen of vrouwelijke mannen die denken dat dat iets vreemds is. Dat we die nu langzaam in de handen van geldbluste plastisch chirurgen duwen is gewoon misdadig. 80% van de transgender pubers blijkt na hun pubertijd gewoon gay. Er bestaat iets als mannelijke vrouwen en vrouwelijke mannen. Maar het zijn en blijven gewoon vrouwen en mannen. Social media en het huidige medialandschap laten mannen met vrouwelijke persoonlijkheidskenmerken en interesses denken dat ze vreemd zijn en vrouw moeten worden en vice versa. Dit is geen goede ontwikkeling.

BBRDWR | 20-07-22 | 14:26

Het is maar waar je je druk om wilt maken. Als iemand waarde hecht aan bepaalde aanspreekvormen, dan geef ik daar gehoor aan, zolang ik me daar zelf goed bij voel. Een type als 'Vreer' (gemeenteraadslid Bij1 Amsterdam) kan de cholera krijgen. Dat is een vent in jurk en dus 'meneer'.

de IJsman | 20-07-22 | 14:19 | 2

Zou dat 'meneer' ook maar niet gebruiken. Waarom zou je?
Je kunt prima volstaan met 'dinges' of zoiets.

Ichneumonidae | 20-07-22 | 14:26

Is it a bird? Is it a plane?

Colin.Fart | 20-07-22 | 14:18 | 2

No, its a boy named Sue

Cornelis12 | 20-07-22 | 14:20

Oh ja:
www.dailymail.co.uk/news/article-1099...

Universiteiten (!!) in UK.
The Universities of Bristol and Nottingham have reportedly outlawed words like 'mankind' and 'millennial' to avoid causing offence - while terms such as 'manpower' are to be replaced with 'workforce'.
'When writing about people in older age groups, the term 'older people' is generally preferred... avoid the terms 'senior', 'middle-aged', 'elderly', 'pensioner', 'OAP' and 'senior citizen'.'
The guide adds: 'Use the term "non-disabled" rather than "able-bodied" if you need to describe people without disabilities.'

Wen er dus maar aan.
Newspeak. 1984

Is dit nog nieuws? | 20-07-22 | 14:18 | 3

Mag je in de speelgoedwinkel nog wel om een bouwdoos vragen?

Kapitein Sjaak Mus | 20-07-22 | 14:22

Dat met die older people vind ik best goed. Het vervelende is dat de groep older peple steeds kleiner wordt naarmate je ouder wordt. Als je net geboren bent is de hele wereld older people, als je pakweg 85 bent dan zijn er nog maar weinig older people.

bergsbeklimmer | 20-07-22 | 14:35

@Kapitein Sjaak Mus | 20-07-22 | 14:22:
Ombouwdoos?
Do it yourself sexchange operation kit...

BL!ZZ | 20-07-22 | 14:41

Triest,

tjongerschans | 20-07-22 | 14:18

Ze doen maar.
Taal gaat om communicatie.
Op een gegeven moment gaat communiceren niet meer, de boodschap komt niet meer over. Beetje zoals bij signalementen.

De mogelijke dader had een groene jas aan.
Succes met de opsporing.

Is dit nog nieuws? | 20-07-22 | 14:15

Vroeger was het nog eenvoudig, je had manwijven, shemales en travestieten. Nog steeds benamingen die ik gebruik, die ene keer in 10 jaar jaar dat ik er eentje tegenkom.

small_town_dude | 20-07-22 | 14:15 | 2

en hoeren!

Blonde Nel | 20-07-22 | 14:22

Dit is precies het probleem. Het is die ene 0,00001% die het met drammen verpest voor de overige 0,00002%

Rechtsdraaiend | 20-07-22 | 14:23

Putin viel de Oekraine binnen o.a. omdat hij dacht dat het westen mentaal verzwakt was en dus nooit militair zou intervenieren.

Vraag me af hoe hij ooit op dat idee is gekomen.

quantumcollider | 20-07-22 | 14:15

Las onlangs een wedstrijdverslag over een Nederlandse sporter die zich heeft opereren om voortaan genderneutraal door het leven te gaan. Borsten en baarmoeder zijn verwijderd en weet ik veel wat er nog meer komt. Heeft nog wel last van de hechtingen maar voelt ze sterker dan ooit. Tja ieder het zijne maar het gaat mij boven m'n pet.

Cornelis12 | 20-07-22 | 14:13

Kun je je als dakloze Nederlander ook statushouder ‘voelen’?

JohnLocke | 20-07-22 | 14:13 | 3

Zeker, wholla!

eerstneukendanpraten | 20-07-22 | 14:17

De statushouder bestaat niet
©maxima

Cornelis12 | 20-07-22 | 14:24

Nee dan val je in de categorie veilige landers .

Roos | 20-07-22 | 14:35

"Hij zij 'mijnheer' tegen me."

Frilek | 20-07-22 | 14:13 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 20-07-22 | 14:20: 't Is dat het tussen aanhalingstekens staat, maar inderdaad, om zomaar van 'hij' te spreken is natuurlijk te zot voor woorden.

Ichneumonidae | 20-07-22 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

Of zoals een vrouw tegen een transgender riep. Zelfs als ik mijn tieten weg laat halen ben ik nog steeds meer vrouw dan jij ooit zult zijn.

small_town_dude | 20-07-22 | 14:10 | 8
-weggejorist-
ReyNemaattori | 20-07-22 | 14:28

@dinges_123 | 20-07-22 | 14:22: men breekt een lans en pakt handschoenen op. Maar dat terzijde, ik ben het wel met u eens.

Lochos | 20-07-22 | 15:10

Caitlyn Jenner won big at GLAMOUR's Woman of The Year Awards

PusingKepala69 | 20-07-22 | 18:34
▼ 5 antwoorden verborgen

“Evil cannot create anything new, they can only corrupt and ruin good forces have invented or made”

zhirek | 20-07-22 | 14:10 | 3

"There is no good or evil, there is only me" - Satan.

elfenstein | 20-07-22 | 14:12

@elfenstein | 20-07-22 | 14:12: Je weet natuurlijk dat Satan een leugenaar is. Er is dus wel goed en slecht en de duivel is slecht, wat het ook beweert.

Usumani | 20-07-22 | 14:15

@Usumani | 20-07-22 | 14:15:
Desinformatie van de rivaliserende club, trap er niet in. Het concept goed en slecht is enkel van toepassing op dat hele kleine beetje wereld waar de mens iets over te zeggen denkt te hebben. De rest vinden ze al zó eng dat dat per definitie slecht moet zijn. Of het werk is van een hoger bewustwezen. Satan is de natuur, de harde, niet-oordelende immer voortwoekerende en tenondergaande natuur. Is het uiteindelijk uitsterven van alle leven op deze planeet een goede of een slechte zaak, zelfs als dat gebeurt vanwege een puur natuurlijke meteorietinslag of het imploderen van de zon? Er is geen goed of slecht, er is slechts het grote geheel waar wij geen ene fuck van begrijpen. Dus beter pak je nog een pilsje en aanschouwt de tragedie in al zijn heerlijkheid, is leuker dan wat die andere club er van maakt in ieder geval. De hemel bijvoorbeeld, dat lijkt mij persoonlijk een vrij accurate beschrijving van de hel.

elfenstein | 20-07-22 | 14:41

Eerst ontkennen ze dat er zoiets bestaat als een vrouw, en vervolgens willen ze er zelf eentje worden. Ik snap er niks meer van.

small_town_dude | 20-07-22 | 14:09 | 3

Zij snappen er niets meer van.

Usumani | 20-07-22 | 14:16

... en dan zijn ze het, maar dan mogen ze geen vrouw worden genoemd.

"It's a mixed up, muddled up, shook up world, except for Lola"

Roos | 20-07-22 | 14:28

Dit dus!

LoesjeP | 20-07-22 | 14:36

Het is wachten op de tijd dat mensen die roepen: “ik ben een vliegtuig! Ik ben een vliegtuig!” gefaciliteerd gaan worden.

Capt. Iglo | 20-07-22 | 14:09 | 8

haha. Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig, kan ik steeds weer om lachen.

gato | 20-07-22 | 14:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Je kan nog zo hard woordenboeken veranderen, als jij met XY genen en zonder baarmoeder bent geboren zul je nooit een vrouw worden.
Maar je mag het van mij wel in je paspoort zetten als jij daar blij van wordt.

Osdorpertje | 20-07-22 | 14:08 | 5

van mij mag die flauwekul helemaal niet in een paspoort, net als een X. gewoon niet, dat stomme boekje is bedoeld om je te kunnen identificeren en alls dat betekent dat de inhoud van je broekje een identificerende factor is dan is dat zo.

over 3 jaar staat de volkskrant vol van X'jes die bij de douane uit het mysogene Iran zijn geschopt of erger.

dinges_123 | 20-07-22 | 14:19

@dinges_123 | 20-07-22 | 14:19: ze zullen eerder in de gevangenis worden geschopt. In Turkije, onderweg naar een all-inclusive

Roos | 20-07-22 | 14:29

@Roos | 20-07-22 | 14:29: het effect is hetzelfde; ellenlange jankverhalen. in de pers over "rechten". en voor henzelf is zo'n bajes ook helemaal niet grappig.

dinges_123 | 20-07-22 | 14:41
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
elfenstein | 20-07-22 | 14:08

De ouders van Jantje hebben drie niet menstruerende nakomelingen. Kwik, Kwak en.........?

hero_of_heaven | 20-07-22 | 14:07 | 5

Jantje

norseman | 20-07-22 | 14:19

Kwek

thanseeuwen | 20-07-22 | 14:24

Lola?

Kapitein Sjaak Mus | 20-07-22 | 14:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen probleem, toch een probleem.
Geen aandacht aan schenken.

Bakkie thee, iemand?

Kapitein Sjaak Mus | 20-07-22 | 14:06

Wie is Merriam Webster?

salonsocialist | 20-07-22 | 14:05 | 14

@Kapitein Sjaak Mus | 20-07-22 | 14:14: oh dear captain, you're bloody right... as always.
*Oxford English off*

Roos | 20-07-22 | 14:32
▼ 11 antwoorden verborgen

Is het een idee om niet d3 definitie van jongen/meisje of man/vrouw aan te passen, maar juist een nieuw woord te verzinnen voor jongens/meiden die zich geen jongen/meid voelen?

Maakt alles stuk simpeler

Iemand suggesties?

geen_kwijl | 20-07-22 | 14:05 | 4

voor de outspoken "voelers" hebben we al eeuwen een woord: dorpsgek.

voor de doeners en de stillen; respect, als jij daar blij van word.

dinges_123 | 20-07-22 | 14:16

Waarom een nieuw woord als er al zoveel woorden zijn?

Usumani | 20-07-22 | 14:20

'Female formerly known as male' en andersom,
lekker kort.

vliegende knorrepot | 20-07-22 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

The opposite of male. Gaat dus geheel voorbij aan de duizenden extra genders die we er inmiddels bij hebben.

Muxje | 20-07-22 | 14:04 | 1

En, wat is male dan?
The opposite of female?
Lekker vaag weer.

Papa Jones | 20-07-22 | 14:15

Mag ik nog wel 'mijn man' zeggen, of is het 'echtgenoot'?

CorkSucker | 20-07-22 | 14:04 | 8

Tot partner gemaakte natuurlijk. Je zou ook slaaf kunnen gebruiken want beide zijn 'geketend' tot de scheid je doodt

Weazel | 20-07-22 | 14:57

Ligt er aan over wie je het hebt

J.Dokstijl | 20-07-22 | 15:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik hoop van harte dat alle mensen die kinderen stimuleren om hun geslacht te 'kiezen' in de gevangenis eindigen.
En alle mensen die kinderen hebben gedwongen een masker te dragen ook trouwens.

C1O2 | 20-07-22 | 14:03 | 1

Soms worden kinderen wat handtastelijk naar ouderen.
Dan roepen wij hier thuis: Héé! Dat doe je maar met je vriendinnetje!
En dan zegt er altijd wel een: Of met je vriendje!

Einde opvoedles.

Papa Jones | 20-07-22 | 14:18

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen