Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U moet van D66 's nachts 100 km/u rijden omdat Jetten kolen wil branden

Nou ja, als D66 hun zin krijgt

Midden in de nacht op een verlaten vijfbaans A2 met een snelheid rijden alsof u in een boerenprotest bent beland? Als het aan D66 ligt wel, want de partij die het vuur in de kolencentrales hoger opstookt, is naarstig op zoek naar CO2-compensatie voor het hoger opstoken van het vuur in de kolencentrales. En waar makkelijker dat te vinden dan bij de go-to melkkoe van de Nederlandse samenleving: de automobilist. De asfalttijgers die al jaren via hoge belastingen en onzinnige flutboetes (+administratiekosten) de schatkist op peil houden en nu ook het makkelijke doelwit vormen voor snelle papieren milieuoverwinningen. Eerst gingen we overdag 100 km/u rijden zodat het kabinet huizen kon bouwen (werkte uitstekend, woningnood is volledig verdwenen..., red.) en nu wil D66 ook 's avond en 's nacht maximaal 100 km/u rijden zodat ze zich niet schuldig hoeven te voelen over het compleet verkwanselen van de eigen verkiezingsbeloften en het optoeren van de kolencentrales. Of u even op de rem wilt trappen, zodat het zwabberende wanbeleid van dit kabinet met 130 km/u op de linkerbaan kan doorknallen. En dan moeten we dadelijk zeker 80 km/u rijden om de boeren te behouden, terug naar 60 km/u om de luchtvaart te redden en uiteindelijk maar gewoon met zijn allen stilstaan om een uitbreiding van Tata Steel te realiseren? Sinds Urgenda de navigatie mocht overnemen, is dit kabinet met het klimaatdoel aan de verre horizon de weg compleet kwijtgeraakt. Hé Jetten, doe eens keren! 

Reaguursels

Inloggen

Jetten, die man moet op de vuilnisbelt gaan werken. Een werkzaam proces, lekker alles gaan selecteren.

Thoth | 22-06-22 | 22:19

100 km/u is gewoon een prima voorstel: 100 of 130 maakt echt aanzienlijk uit in het verbruik.

ruud76 | 22-06-22 | 20:03 | 3

Als je eclectisch rijdt slaat het nergens op

honde | 22-06-22 | 21:45

Tuurlijk joh. Lekker doen met z’n allen. Laat je maar in je reet nemen. Hier in Spanje niks stikstof, niks 100 km per uur. Allemaal 120 en dieselen is hier alledaags en zo gewoon als wat. Gaaf landje hoor daarzo

Waakvlam | 22-06-22 | 23:14

Lekker doen, er is toch geen handhaving.

Uncle Melon | 22-06-22 | 19:44 | 1

Zeker wel. Is namelijk technisch vrij eenvoudig. Of u moet met een vals kenteken rijden uiteraard.

Dr. Worstenbroodje | 23-06-22 | 00:20

De fijnstof uitstoot komt voornamelijk van de banden, en dat is bij e-auto's alleen maar meer door het exorbitante gewicht.

Prima. Veel minder lawaai ook. Ga toch fietsen.

jcvjcvjcvjcv | 22-06-22 | 18:53 | 1

Mijn BMW i3 BEV is honderd kilos lichter dan mijn vorige 3 serie touring.. en stinkt niet zo als ik hem in de morgen onder de carport start.. nooit meer terug naar fossiel!

Smoelensmid | 22-06-22 | 23:19

Het ergste van het verhaal waar de meeste tongklakkende lezers al niet meer bij stil staan is de vraag: waarom moeten er bordjes? Een zelfgecreëerd circus dus door dat alles duiding en uitleg behoeft. Een folder bij de VVV, een app voor een rondleiding, een levende gids of uitlegrobot. Maar bordjes? Dat is echte waanzin.

GeenAccount | 22-06-22 | 18:43

Den Haag zal niet stoppen totdat u 100% van uw verdiende centen overhandigt, zodat zij het "eerlijk" kunnen herverdelen onder de Nederlanders. Maakt eigenlijk helemaal niks af of u links of rechts stemt: uiteindelijk wil dit talentloze regentengepeupel maar één ding: meer macht. En dus moet u machteloos gemaakt worden. Langzaam, heel langzaam zullen uw vrijheden u ontnomen worden, of op zijn minst afwijkingen van de norm zo streng bestraft worden dat u sidderend in de houding gaat lopen. Daanra gana z bepalen hoe lang u mag leven, hoeveel dat mag kosten, wat u eet, drinkt, hoe lang u in de zon ligt, of u met wintersport gaat en wie de schade betaalt als u het waagt iets te breken.

Het stopt niet. Niet vanzelf...

Homer P. Simpson | 22-06-22 | 18:20 | 1

Zo is het, verlaging van de max snelheid is de grootste aantasting van de persoonlijke vrijheid, neen, nog erger, de grootste aantasting van de mensenrechten ooit! Te wapen! Revolutie!

bdn01 | 22-06-22 | 18:48

“Update uit de toekomst” 0% emissie wagens mogen toch 130 S’nachts, en Rob Jetten heeft zichzelf gekloond om toch zijn vaders droom uit te laten komen.

plaksnorhater | 22-06-22 | 18:16

Voordeel van overal 100 is wel dat een hoop weggebruikers nog minder na hoeven te denken, zodat ze misschien wel op de goede weghelft gaan rijden en richtingaanwijzers gaan gebruiken, met al die borden van maximum snelheid die overal verschilt etc wordt het niet makkelijker om ook nog aan andere bijzaken te denken waar de rest van het verkeer iets mee kan

brie-de-penis | 22-06-22 | 18:14

Wamneer gaat D’66 nu eindelijk het poepen en pissen van miljoenen huisdieren en de miljoenen ganzen verbieden? Dat zet pas zoden in de stikstofdijk

batvoca2 | 22-06-22 | 18:07 | 4
-weggejorist-
RickRingers | 22-06-22 | 18:26
-weggejorist-
likdoorn | 22-06-22 | 18:40
-weggejorist-
Waakvlam | 22-06-22 | 23:17
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt er erg op dat het gewoon narren van de VVD is. Je merkt aan alles dat niemand dit kabinet wilt en iedereen D'66 zat is.

Snap_het_ook_niet | 22-06-22 | 18:06

Rij al 2 jaar gewoon ‘door’……..allemaal symbool politiek

Kriehuwoondeur | 22-06-22 | 18:05

voldoende studies welke aangetoond hebben dat de impact van 130 naar 100 verwaarloosbaar was..
we kunnen/konden al nergens 130 rijden.... dus de laatste 6 uur waar je het bij godsgratie -als ze niet aan de weg bezig zijn- kan rijden roept jetten we gaan verwaarloosbaar nog verder vertragen..

Triple2K8 | 22-06-22 | 17:54

Max. 90 km/u want harder haal je toch al bijna nooit en max. Voertuiggewicht personenwagens op 1000 kg en je reduceert het energieverbruik in het verkeer met zeker 40%. Wie harder wil gaat maar racen op Zandvoort.

bdn01 | 22-06-22 | 17:36 | 10

@Homer P. Simpson | 22-06-22 | 18:51: En nog een flesje goede wijn als bonus.

bdn01 | 22-06-22 | 18:54

@Homer P. Simpson | 22-06-22 | 18:52: Heeft u de ochtend gestart met een klaasje azijn in plaats van water? En door de half dichtgeknepen ogen een vraagteken gemist? Geeft niks, u voelt zich schijnbaar aangesproken, en dat is net zoals geschokt of beledigd zijn een keuze. Mijn vectra doet 1 op 9 en dan moet ik er ook nog E5 in pleuren, het kan me geen bal jeuken wat iedereen er van vind, fijne auto, en fijne dag verder nog?

brie-de-penis | 22-06-22 | 19:09
▼ 7 antwoorden verborgen

In China bouwen ze in hoog tempo kolencentrales - zoveel dat onze paar centrales meer of minder echt niks uitmaakt voor de wereldwijde klimaatopwarming. Ik zeg niet dat we niks moeten doen voor het klimaat, maar laten we nu niet meteen in paniek raken omdat we 2 of 3 jaar wat meer kolen gaan stoken.

Wat we ook zouden kunnen doen, is Russisch gas importeren. Dat niet doen schijnt volgens economen geen bal uit te maken. Economische oorlogsvoering doe je toch om politieke doelen te bereiken, en de methode 'Rusland arm maken zodat ze zich anders gaan gedragen' werkt vooralsnog niet erg, dus laten we wat anders doen.

drs. Levi Samsonov | 22-06-22 | 17:27

Compleet losgezongen van de werkelijkheid

Het leven is zwaar | 22-06-22 | 17:26

In mijn tijd was na onderzoek gebleken dat 140 in de vijfde of 110 in de vierde versnelling het zuinigst was (in combustiemotoren, dat is.). Hoe is dat tegenwoordig?

Sans Comique | 22-06-22 | 17:25 | 9

@Homer P. Simpson | 22-06-22 | 18:53: Nou? Een vriendin van mijn dochter was pas geleden hier met de auto en liet hem stationair lopen om het binnen niet te heet te laten worden ivm airco. Ze wist alleen niet dat hij stationair ook brandstof verbruikt. En die heeft haar rijbewijs gehaald en heeft stemrecht

brie-de-penis | 22-06-22 | 19:12

Een auto rijdt het zuinigst als je in de hoogste versnelling met het laagste toerental rijdt . Dat is meestal rond de 90.

Shoarmamasutra | 22-06-22 | 22:14

@Shoarmamasutra | 22-06-22 | 22:14: Daar zal koppel een verhaal in hebben neem ik aan? Het laagste toerental rijdt niet echt lekker en de motor gaat ook niet lang mee dan.

Drembil | 22-06-22 | 22:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Las net een artikel van BNN/VARA , de magnumcentrale in de Eemshaven mag meer dan 800 ton uitstoten en als het meer is geen probleem.
Het is een vergunningsvrije zone.
Er is in een omtrek van 25 km geen kwetsbare natuur.
Knappe journalist weer , de Eemshaven ligt aan de Waddenzee, UNESCO wereld erfgoed .

Schipperke | 22-06-22 | 17:23 | 2

Dan zou die centrale in een jaar genoeg hebben aan 200 ton steenkool? Eureka, het CO2probleem is opgelost!

bdn01 | 22-06-22 | 19:05

Maar op een wad maakt stikstof niet uit, spoelt weg.

Shoarmamasutra | 22-06-22 | 22:17

Kolencompensatie = Koldercompensatie
Ze weten van gekkigheid niet wat te verzinnen.

Ruimedenker | 22-06-22 | 17:15

Ik las: "we moeten 100 gaan rijden omdat Rob Jette wil branden". In sommige geloven ga je vanzelf branden in de hel als kontridder.

funkyd | 22-06-22 | 17:09 | 2

Ja, en we moeten 100 omdat hij wil easy-jetten.

Vacuumbom | 22-06-22 | 17:21

Steek jij hem aan?

Homer P. Simpson | 22-06-22 | 18:26

Ach ja, het volk moet bloeden, dat is een doel op zich .

3Xniks | 22-06-22 | 16:42

dat hele energie gedoe is zo ondoordacht in den Haag, het is gewoon om te janken.
Men vindt dat iedereen zonnepanelen moet gaan (laten) Leggen.
Het volgende, een klant van mij wilde 50 zonnepanelen op zijn bedrijfshal. Hij op de app volgen wat de opbrengst is, bijna niks. Zijn net spanning is 253 volt. en dat mag volgens de regels.( +10% en -15% van 230 volt) .Omvormers schakelen uit bij spanning van circa 239-240 volt, dus niet terug leveren en niet zelf gebruiken van zelf opgewekte zonne-energie.
conclusie, best wel grote investering maar (bijna) geen cent terug verdiend.

k9 dog | 22-06-22 | 16:34 | 3

Niet Den Haag bepaalt dat hij niet kan terugleveren, naar gezond verstand.
Kennelijk is het electriciteitsnet in zijn regio overbelast, de terugleverbeveiliging zorgt er voor dat de wijk geen black out krijgt . Of wil hij graag een paar uurtjes stil liggen? Kost ook wat.
Je had beter voor hem kunnen uitzoeken of teruglevering daar überhaupt kon!
Mijn vader roept dit al veertig jaar, maar hij had tenminste er verstand van, hij werkte bij een electriciteitsmaatschappij.
Ons electriciteitsnet is gebouwd voor éénrichtingsverkeer.
Niet op dromers met

Analia von Solmsch | 22-06-22 | 18:21

Dat is niet waar, omvormers schakelen pas uit boven 253 volt. Bron: mijn netspanning is vaak boven 245 volt en mijn panelen blijven 100% leveren. Heel goed is dat overigens niet voor je apparatuur.

Mean Dean | 22-06-22 | 19:17

Schakelt hij niet af op een te hoge frequentie?
Al geexperimenteerd met gebruiken van een andere fase?

Shoarmamasutra | 22-06-22 | 22:20

Jetten gelooft in zichzelf en zijn fopministerie, net als elke andere fantast.

hetmoetdanmaar | 22-06-22 | 16:25 | 1

Het is maar goed dat hij nog in zichzelf gelooft, anders was er echt niemand die dat deed

brie-de-penis | 22-06-22 | 18:22

Kansloos: VVD wil juist de 130 km/u weer herinvoeren.

kommabijmebinnen | 22-06-22 | 16:19 | 1

De VVd wil regeren, totdat Rutte er dood bij neervalt. Al het andere maakt niet uit, of je je kiezers nu verraad of niet, ze onthouden het toch niet. VVD stemmers zijn voor het overgrote deel trieste kleine ondernemertjes die niks interesseert behalve hun sneue ondernemingkje en de centjes die ze ermee verdienen. Dat de wereld om ze heen wegrot omdat zij nou eenmaal op die boekhouderspartij stemmen zal ze rotten, egoïstisch kortzichtig kutvolk dat het is.

Homer P. Simpson | 22-06-22 | 18:28

Wat zijn we toch verworden tot een achterlijk land. Stupide tot 10 cijfers achter de komma gemodelleerde waardes van dit en van dat , nu weer CO2. En maar dwingen en doen alsof het iets gaat schelen . Ja in die fucking model uitkomsten misschien. Als ik 30 jaar jonger was , pakte ik vandaag nog de auto en reed met 200 km p/uur naar de Algarve. Wat een bestuurlijke kutzooi hier.

Zwizalletju | 22-06-22 | 16:16 | 2

Dat mag niet.

Uw Verzekeringsadvis | 22-06-22 | 16:54

@Uw Verzekeringsadvis | 22-06-22 | 16:54: Vervelend voor Zwizalletju dat z'n rijbewijs in beslag wordt genomen voordat ie de grens over is.

HankHill | 22-06-22 | 17:04

Gewoon eigenaren van elektrische auto's verplichten thuis hun auto op te laden met behulp van eigen zonnepanelen. Dat scheelt enorm veel co2-uitstoot van de kolencentrale.

happen_maar | 22-06-22 | 15:59 | 3

Strak plan, hoe ga je dat handhaven?

HankHill | 22-06-22 | 16:40

Ja, goed idee! Snachts rijden en overdag stilstaan voor de deur…
Gelukkig gaat de saldering er af.

Analia von Solmsch | 22-06-22 | 18:24

Gaat gigantisch schelen, want dan kunnen ze niet meer naar de zaak rijden. Voor de meesten die leasrijden wordt die auto daarmee nutteloos. Strak plan dus, jammer dat de patiënt overlijdt.

Homer P. Simpson | 22-06-22 | 18:31

Dat heet de salami tactiek. Steeds een plakje minder vrijheid en een plakje minder Nederland.
En steeds een klein plakje meer EU, meer migratie en meer klimaatgekte. En u blijft al die plakjes slikken van Mark de Slager…

Mark zit te Dutten | 22-06-22 | 15:41 | 3

Beledig het vak van slager niet he. mark is meer een sloper.

Stableford | 22-06-22 | 17:27

@Stableford | 22-06-22 | 17:27: Mark is een leugenaar, geen sloper. De man zou zijn eigen moeder verraden om op het pluche te kunnen blijven zitten.

Homer P. Simpson | 22-06-22 | 18:32

Totdat er verkiezingen zijn, dan staat in het verkiezingsprogramma dat de snelheid weer omhoog gaat.

nieuwe_Deen | 22-06-22 | 19:51

Volgens mij is het bekend uit onderzoek dat die 100km limiet niks bijgedragen heeft. Vind 100 overdag wel prima maar laat rest ongemoeid........

Blonde Nel | 22-06-22 | 15:38 | 1

Natuurlijk heeft 100 overdag niets bijgedragen, omdat je door de verkeersdrukte sowieso niet boven de 100 komt. 's Nacht de snelheid reduceren vermindert de CO2 uitstoot dus wel.

bdn01 | 22-06-22 | 17:48

Mag je als voetganger ook milieuboete doen middels zelfgeseling?
Bijvoorbeeld om de 10 stappen een slag met een knoet op je rug.

ChatBot | 22-06-22 | 15:36

Kan iemand eens vragen aan de leden van het kabinet hoe ze een globaal probleem (klimaatveradendering) lokaal denken op te lossen ??
Nederland is verantwoordelijk voor de uitstoot van 0,3 % van alle broeikasgassen. Denkt Robbie nu echt dat het klimaat zich ook maar iets aantrekt van wat hier gebeurt ?

Plantendokter | 22-06-22 | 15:30 | 2

Die 0,3% is al lang niet meer. De "ontwikkelingslanden" ontwikkelen als een dolle en daar zijn ze nog niet zo van duurzaamheid. Daar gaan ze gewoon met een dikke diesel als ze ontwikkeld zijn hoor. En afval ophalen daar doen ze niet aan. Gewoon een lucifer er bij en lekker affakkelen.

Alles dat hier wordt "bespaard" gaat elders in de wereld in veelvoud de lucht in en door de groeiende wereld bevolking zal er nooit minder uitstoot komen, maar dan ook nooit.

Peerkeoud | 22-06-22 | 16:46

In Duitsland mag je op veel trajecten juist 's nachts minder hard dan overdag wegens Lärmschutz. Dat vind ik eigenlijk een stuk logischer dan dat Nederlandse paniekbeleid.

Ivoren Toren | 22-06-22 | 15:29 | 1

Nederland heeft geen beleid, alleen een onaflatende stroom onsamenhangende en allesvernietigende maatregelen zonder onderbouwing.

Homer P. Simpson | 22-06-22 | 18:33

Ja jeetje moet ook slapen.

Uw Verzekeringsadvis | 22-06-22 | 15:22

zou als regering en Rob Jetten investeren in openbaar vervoer, miljarden pompen in een nieuwe HSL en Fyra 2.0. alleen de electriciteit waar komt die vandaag uit het land van eenhoorns en regenbogen of van vervuilende kolencentrales

HetOorAakel | 22-06-22 | 15:14 | 1

Ja, kunnen we gewoon niet bij het Land van Eenhoorns energie halen. Ik heb documentaires gezien van Barbie en Pegasus. Echt waar, het werkt, kijk maar:
www.youtube.com/watch?v=PSLng9QWKjc
(*............. doet)

nobodiesunmighty | 22-06-22 | 15:22

's nachts rijd ik meestal toch 0km/u. Het zal aan mijn reet roesten. En ach moet het toch een keer gebeuren dan vind ik 80km/u max ook wel snel zat. het is nacht gvd!

Zuma | 22-06-22 | 15:13

Kunnen die spreadsheet-managers niet gewoon naar huis worden gestuurd met onbetaald verlof.
De hekkensluiters van een tijdperk. Het is bijna aandoenlijk om te aanschouwen, ware het niet dat het de bemanning betreft die het schip bestuurd waar we allen op zitten.

ratelaar | 22-06-22 | 15:12
-weggejorist-
Rodzaevsky | 22-06-22 | 15:04 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoeveel promille denken we dat dit gaat opleveren?!

Voor de buehne werk dus, as usual

HetIsWatAllemaal | 22-06-22 | 14:59 | 1

Homeopatisch zou de lavendelmeneer zeggen

Ir_HardGelag | 22-06-22 | 15:26

Wanhoopspoging van D66 om de afgang te camoufleren. 100 km wordt niet gehandhaafd, en zeker 's nachts niet.
Gaat goed, Rob! Weer wat zetels er af.

Schmalz | 22-06-22 | 14:56 | 3

Nooit gehoord van flitspalen en trajectcontroles?

NLgaatnaardeklote | 22-06-22 | 15:28

@NLgaatnaardeklote | 22-06-22 | 15:28:
Van gehoord. Maar die staan niet waar ik doorgaans rijd. Ben overigens geen hardrijder, vind 100 km best, maar als maatregel ter compensatie van kolenstook slaat het natuurlijk nergens op.

Schmalz | 22-06-22 | 15:40

Hoezo zou dat niet gehandhaafd worden? Dat kan prima geautomatiseerd worden en automatisering is tot in de puntjes geregeld bij het CJIB.

HankHill | 22-06-22 | 15:43

U moet van D66 's nachts 100 km/u rijden omdat ...
dit een sneer is naar de 130 van de PVV....

Is dit nog nieuws? | 22-06-22 | 14:55

Een van de kleinste landen ter wereld denkt met stupide VVD66-maatregelen klimaat te kunnen sturen. Wat 'n eigenheimers.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 22-06-22 | 14:55 | 1

Sturen? Redden! Nederland gidsland, de andere schaapjes volgen gedwee.

Ir_HardGelag | 22-06-22 | 15:27

Als ik D66 was zou ik gelijk rekeningrijden voorstellen. Jaha VVD is tegen maar dat is simpel op te lossen door wat rekensommetjes. Bv oude auto's ( geen vvd- er heeft die) extra belasten en vanaf een aankoopprijs van € 70.000 een korting. Simpel toch? D66 en vvd binnen groen links kan niet tegen zijn en nog wat kleintjes

thesmul | 22-06-22 | 14:48 | 2

Rekeningrijden doe je al via het tankstation

bots! | 22-06-22 | 15:38

Altijd verbazingwekkend om te zien dat wanneer de regering een probleem heeft, er altijd NL-ers zijn met een creatieve oplossing die het leven kutter maakt.

ChatBot | 22-06-22 | 15:40

Kunnen we niet terug naar 80km/h en dan met zn allen overstappen op kolen?
Ow, en de mijnen weer open in limburg.
moet kunnen met de huidige politiek en hun paniek planning.

Arendsoogje | 22-06-22 | 14:48 | 1

Ja en dan Rutte en Kaag en natuurlijk ook Hoekstra met een kanariepiet in een kooitje 2x per week naar beneden sturen op werkbezoek

thesmul | 22-06-22 | 14:51

Je verwacht het niet. Regering faalt qua inkoopbeleid op gas (landen om ons heen hebben het beter voor elkaar). Dan moeten ze tijdelijk kolen bijstoken en moeten we compenseren met lagere snelheden of andere achterlijke inefficiënte maatregelen. Vervolgens zitten de gasopslagen weer magisch vol genoeg, kolen kunnen weer minder en de maatregelen blijven.

High speed duck | 22-06-22 | 14:45 | 2

Vergeet niet dat er ook niks aan koleninkoop gedaan is, dus we hebben de kolen die gestookt moeten worden niet eens.

ZonderNaam | 22-06-22 | 14:46

er was ook een probleem met de overslag gecreeerd door het linkse tuig.....

vranac | 22-06-22 | 16:43

Jullie begrijpen het niet. Dat we destijds 100 moesten rijden in verband met de woningnood was wel waar! Want er moesten heel veel woningen aan asielzoekers worden gegeven. Zodat we nog veel meer asiel(geluk/geld/crimi)zoekers konden binnenhalen. Dat hebben we dan ook gedaan. Het was dus wel degelijk succesvol!

Nu moeten die nieuwe ook weer woningen hebben, daarom moeten de boeren weg en verkeer traag. Dan kunnen we ze allemaal weer woningen geven. En kunnen we er nog veel meer binnehalen.

Patatter | 22-06-22 | 14:36 | 2

Over 10 jaar kan je alleen een woning krijgen/kopen met een max. aantal m2.
1 persoon 90m2, 2 personen 120m2 etc.
Rabobank zorgt daar wel voor, hypotheek alleen geldig voor x m2.

hier openen | 22-06-22 | 14:40

@hier openen | 22-06-22 | 14:40: 90m2 is best veel voor 1 persoon hoor...

Boterhoofd | 22-06-22 | 16:42

Las vanmorgen in de krant dat de kolenboer de vraag amper aan kon omdat gas maar ook hout steeds duurder wordt.

hier openen | 22-06-22 | 14:34

130 km is slecht voor het milieu, 100 is hard genoeg.

thanseeuwen | 22-06-22 | 14:34 | 2

En als je nou elektrisch rijdt of op waterstof, dan wordt dit toch een beetje een maatregel voor de Bühne?

Teluitjewinst | 22-06-22 | 14:49

@Teluitjewinst | 22-06-22 | 14:49: Geloof het of niet, maar elektrische auto's gebruiken ook energie, en dus meer energie als ze 130 rijden. Daarnaast leidt 130 tot een onrustiger verkeersbeeld met meer files en meer ongelukken. 100, hard zat.

bintang | 22-06-22 | 15:55

Zeg Robbie, wat is nu je groter plan m.b.t de CO2 uitstoot? Al enige idee of blijven we lekker van links naar rechts heen en weer schuifelen? Ik dacht namelijk altijd de overheid een visie ontwikkelde zodat we weten waar we aan toe zijn. Maar dit begint een beetje te lijken op Corona visie, of liever gezegd, het gebrek daaraan.

Pummetje | 22-06-22 | 14:32

Stedelijke gebieden zijn de grootste milieu vervuilers, wil je effectief compenseren moeten we dat daar doen. Autovrij maken, bomen planten, bedrijven uitfaseren, verkoopverbod op tropisch fruit en sojamelk. Niet leuk, maar volgens de laatste rekenmodellen ontkomen we niet aan dit soort maatregelen.

kroel | 22-06-22 | 14:14

Met deze brandstofprijzen 130 km/u rijden?

Jan de Vries | 22-06-22 | 14:10 | 2

Ja hoor. Scheelt een litertje per 100km, heb ik er graag voor over.

marcoplarco | 22-06-22 | 14:20

Wat ongelooflijk knap van Jetten dat deze voorgestelde maatregel de extra CO2 precies gaat compenseren. Of is het toch een aflaat voor het zedeloos klootjesvolk?

Deflatiemonster | 22-06-22 | 14:04 | 4

Moeten en dwingen, zijn linkse fratsen.

bqbq | 22-06-22 | 14:12

@ZonderNaam | 22-06-22 | 14:11: Nee, dan gaat niet helpen. Want dan gaan ze de norm naar beneden bijstellen. Het gaat niet om de stikstof maar om het inpikken van landbouwgrond voor stedenbouw voor import als asielzoekers. Dat is het doel en daarvoor laat je andere dingen vastlopen.

Patatter | 22-06-22 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon op 40km/u zetten. Dan kunnen we allemaal met de trekker.

Sqbar | 22-06-22 | 14:04

En als je eenmaal denkt dat het niet erger kan... dan stemt het merendeel gewoon weer op dezelfde kliek.

Mr. Neon | 22-06-22 | 14:03

D66 had graag een verbod voor Kamerleden uitgevaardigd om vandaag vrij te reizen.
Ze voelen zich zwaar in de steek gelaten.
Nou kom op lafaards trek de stekker uit dit kabinet.

likdoorn | 22-06-22 | 14:02 | 1

Ze zijn denk ik de laatste partij die de stekker gaat trekken uit dit kabinet. De moeite en jarenlange gelobby die het gekost heeft om Kaag te positioneren laten ze echt niet varen.

First Contact | 22-06-22 | 14:05

Amen voor Struikrover!

Normpje | 22-06-22 | 14:02

Dan overdag 130, dan hoeft die centrale minder te stoken ivm energie uit bv zo'n en wind. Of werkt het niet zo en moeten we gewoon de muil houden en alaafs volgen?

Super Grover | 22-06-22 | 14:01 | 3

Alaaf dat is Limburgs/Brabants en dat stemt vrolijk in tegenstelling tot slaafs volgen van door een stel idioten gestelde regeltjes.

wakker worden | 22-06-22 | 14:03

Treinen langzamer, zeg 80, laten rijden spaart veel electriciteit!

vranac | 22-06-22 | 14:18

Ik ga 's nachts net zo snel rijden als overdag. Dat is dus 130

marcoplarco | 22-06-22 | 14:18

Ik ben toch die arrogante rotkop van die incompetente heaumeau zo vreselijk zat. Het wordt echt tijd dat heel Nederland gaat protesteren tegen niet alleen deze regering, maar al die achterlijke beleidsonzinnigheden. Van woke, islamietjes, blm, klimaatdrammertjes en alles wat zich in het linkse spectrum bevindt tot eu uitverkoop onzinnigheden die ook op rechts plaatsvinden. Waar zit toch die mede stemmer die op zoek is naar een sociale liberale partij die helemaal niets met religie wil hebben en graag gewoon normaal wil doen. De realistische mensen partij. Daar zou ik nl op stemmen. Die zullen dingen zeggen als: klaar met dat vreemdelingen import gedoe, want wij zijn vol. We gaan vandaag mensen terug sturen, en dat ook doen (gewoon kwestie van wetgeving aanpassen en klaar). Al die linksdrammertjes kunnen de hik krijgen, doen we helemaal niets mee, behalve negeren (wel de juiste klemtoon). Klimaat, ok, kerncentrales en waterstof, zonnepanelen en windmolens er uit, problem solved. Werklozen? Aan het werk kreng, anders gaat je uitkering er uit. Afgekeurd of kan niet werken, wij gaan voor je zorgen. En mocht je nou al je hele leven hebben opgebouwd en wordt plots arbeidsongeschikt, dan gaan we de boel niet afpakken en blijf je gewoon op niveau qua inkomsten. Pensioen, terug naar wat het was, een gezamenlijke verzekering van Nederlanders. Echt, er zijn zoveel simpele oplossingen voor problemen die ontstaan omdat links zich er mee bemoeid heeft. Bah

richardsp1 | 22-06-22 | 14:01 | 3

o ja.. mand

richardsp1 | 22-06-22 | 14:01

"*klop* *klop*"...
Goedemiddag. Gedachtenpolitie hier. We hebben een melding dat u aan opruiing doet?

En dat dan een paar keer, breed uitgemeten in de pers, en de weinigen die bereid zijn te handelen, die gaan... mand.

marcoplarco | 22-06-22 | 14:11

Kop
Spijker
Raak

Plantendokter | 22-06-22 | 15:27

Onlangs was er de uitomst van een onderzoeksrapport dat het terugbrengen van de max snelheid van 130 naar 100 precies NUL effect gehad heeft.

"Krankzinnigheid is hetzelfde doen en andere uitkomsten verwachten".

marcoplarco | 22-06-22 | 13:58 | 4

Zijn er ook ergens onderzoeken te vinden naar de effecten van Nederlands klimaatbeleid tov de rest van de wereld? Of trekt de natuur en het klimaat netjes een grens rondom Nederland?

First Contact | 22-06-22 | 14:01

@First Contact | 22-06-22 | 14:01: Op een gegeven moment hebben we zoveel windmolens dat we alles wat de grens overwaait gewoon terug kunnen blazen.

Boterhoofd | 22-06-22 | 14:12

@Boterhoofd | 22-06-22 | 14:12: Je moet er van houden, maar er is weinig overgebleven van het landschap in grote delen van (oost) Groningen. Windmolen en zonneparken van Sappemeer tot Delfzijl en van Zuidbroek tot de Duitse grens. En ook voor migratie is oost-Groningen een prima afvoerputje. Zum kotzen.

First Contact | 22-06-22 | 14:15
▼ 1 antwoord verborgen

Is iedereen dit vergeten in sprookjesland Den Haag:
’Eén kalkoenboer veroorzaakt meer stikstof dan heel Nederland op 100 km’

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1221473763/een-kalkoenboer-veroorzaakt-meer-stikstof-dan-heel-nederland-op-100-km

whitechocolateface | 22-06-22 | 13:57

alle borden vervangen van 120 naar 130, toen van 140 naar 100 tussen 06-19 uur met bord 130 of 120 eronder, nu weer omzetten naar 100 continu.
alleen al het aluminium van die borden plus onkosten qua arbeid bedragen al minimaal 60miljoen euro. dat zwabber beleid kost de burger zoveel geld

Zueco | 22-06-22 | 13:57 | 2

Ach wat is geld, het is een dag bonnen uitschrijven.

deja_view | 22-06-22 | 14:17

Ach, geld van een ander klotst tegen de plinten

PieterPassant | 22-06-22 | 14:54
-weggejorist-
First Contact | 22-06-22 | 13:56 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

100 km/u heeft ontelbaar meer voordelen dan nadelen. Over het algemeen maken alleen opgefokte dildo’s die ergens voor moeten compenseren zich druk over die snelheidsverlaging.

Komjehiervaker | 22-06-22 | 13:56 | 4

@Boterhoofd | 22-06-22 | 14:15: Dat is toch nonsens wat u schrijft. Hoe harder auto's rijden hoe minder u er kwijt kunt per kilometer. Des te sneller er files ontstaan. Precies andersom.

Red shirt | 22-06-22 | 14:46

@Red shirt | 22-06-22 | 14:46: Nee joh.. Hoe harder ze rijden, hoe meer er PASSEREN per km, per uur. Dus die blijven niet hangen op die kilometer. Probeer het nog eens...

Boterhoofd | 22-06-22 | 16:43

@Boterhoofd | 22-06-22 | 16:43: zeker nog nooit van de ideale platooning snelheid gehoord verdiep je er eens in die ligt ergens tussen 80 en 100.

Smoelensmid | 22-06-22 | 18:03
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland na 4 kabinetten Rutte, een eigen huis is voor starters en de middengroepen bijna niet meer bereikbaar, een oud wagenpark vanwege torenhoge belastingen, de energieprijs behoort, wederom door belastingen, tot de hoogste van Europa, de ongecontroleerde immigratiestroom blijft maar doorgaan, na de coronapandemie is de IC capaciteit, die in internationaal perspectief erg karig is, afgenomen, NL behoort per inwoner zo onderhand tot de grootste sponsor van de EU, enz., enz. En nu dit gezeik weer over dat je s' avonds niet meer 130 kilometer per uur mag over de snelweg mag rijden. Nederland is onder Rutte, en nu ook door toedoen van d66, volledig vastgelopen in een zelfgecreëerd bureaucratisch moeras. De huidige politici van de middenpartijen die deze puinhoop hebben gecreëerd zijn niet degene die puin gaan ruimen. Rutte, Kaag en de gehele kliek daarom heen zijn het probleem.

therealbraindump | 22-06-22 | 13:52

De beste optie blijft gasboren in Groningen.
Het is een win-winsituatie.
Meer gas en minder huizen die gas verbruiken.

bleekkijker | 22-06-22 | 13:51 | 6

In één keer het hele veld leegzuigen voor alle Europese landen?
Lijkt me een slecht plan. De energietransitie is mislukt. Stoppen en opnieuw beginnen en dan in de juiste volgorde. Eerst zorgen dat alternatieve energieen voldoende zijn om aan de vraag te voldoen. Dan langzaam afbouwen van natuurlijke energie. Zo kan het niet, dat mag inmiddels duidelijk zijn.

Jupiler10 | 22-06-22 | 14:07

@Jupiler10 | 22-06-22 | 14:07: Wie heeft het over alle Europese landen? Voor Nederland is extra gaswinning een prima overbrugging om te zorgen voor alternatieve energie.

First Contact | 22-06-22 | 14:11

@First Contact | 22-06-22 | 14:11: Dat is een Europese afspraak. Bij tekorten moeten wij ons gas delen.

Jupiler10 | 22-06-22 | 14:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gemiddelde D66 hoofd heeft toch geen haast. De enige targets die ze hebben is of de printer genoeg papier heeft. D66ers kunnen ook gerust in de toekomst zonder handen geboren worden. Slap ouwehoeren en spraaksoftware is genoeg.
Daarom zijn D66ers ook zo gek op een flexibele arbeidsmarkt. Dan kunnen ze anderen laten werken voor een schijntje.

Zapata10 | 22-06-22 | 13:51

Gaaf land;
- geen betaalbare woningen
- stoken kan niet meer, altijd koud 9 maanden/jaar
- bier 7 euro op het terras
- peut niet meer te betalen
- gezond eten onbetaalbaar
- straks geen lapje vlees meer
- statuswoners ipv boeren
- overheid belast je kapot

Vluchten is de enige uitweg.

g[E]ulden | 22-06-22 | 13:50 | 2

Maar de overheid heeft haar boekje wel op orde. Dus als Italië straks instort, omdat de overheid daar haar boekje niet op orde heeft (maar de burgers mede daarom zelf wel veel vermogender zijn) mogen we van de EU ook voor hen allemaal de portemonnee gaan trekken.

ZonderNaam | 22-06-22 | 13:52

De Titanic is ten onder gegaan door kolen, dat geeft hoop.

Mr_Natural | 22-06-22 | 13:49 | 1

Er dreef een berg kolen op de Atlantische Oceaan, bedoelt u?

bisbisbis | 22-06-22 | 13:56

Ik weet ook nog wel een goede CO2-compensatiemaatregel: Afschaffen kinderbijslag

ZonderNaam | 22-06-22 | 13:49

Het is toch gênant dat dit het beste idee is wat zo'n man kan bedenken? Hoe voor lul staan we eigenlijk in Europa?

Do-na-zi | 22-06-22 | 13:48 | 1

Europese meningen zouden niet van belang moeten zijn, dan hadden we namelijk ook een heel ander asielbeleid kunnen hebben.

Veepert | 22-06-22 | 15:42

De Nederlander wil dit. Zij hebben op deze ellende gestemd. Ik sta al jaren buitenspel met mijn stemgedrag.

Toede_Le_Dokie | 22-06-22 | 13:47

Er wordt overdag niet eens gehandhaafd, als ik overdag een keer 100 rijdt haalt iedereen me in, zelfs vrachtwagens gaan dan bumperkleven, mooi al die regels, maar als niemand zich er aan houdt en niemand handhaaft, want de Rijkspolitie is wegbezuinigd en flitspalen doen het niet meer, dan is het allemaal beleid voor de politieke bühne en niets anders dan dat.

develhunt | 22-06-22 | 13:47 | 1

Terecht 100 is geen snelheid.. mijn EV gaat gewoon 153 max en dat doe ik dan ook altijd op de snelweg op regionale bestemmingen. in 9 jaar slechts een keer bekeurd keurig betaald uit de spaarpot die niet betaalde wegenbelasting heet , gesponsord hard rijden dus.. ;)

Smoelensmid | 22-06-22 | 13:51

Met deze beslissingssnelheid zal het niet lang gaan duren voordat de pil van D66rion ook op tafel ligt!!
'Soylent Green op Netflix checken doet'

Sloeberman | 22-06-22 | 13:44 | 3

Zo krijgt de "buitenlandse keuken" toch weer een andere betekenis.

Ing. eslapen | 22-06-22 | 13:48

@Ing. eslapen | 22-06-22 | 13:48: Binenkort niet meer koken op gas, maar op een open vuur met takken uit het bos. Net zoals in die documentaires over die paar inheemse volkeren.

Mark Bouwman | 22-06-22 | 14:01

@Mark Bouwman | 22-06-22 | 14:01: uit welk bos? Dat moet dan buitenlands bos zijn, wij hebben zoiets niet meer.

Veepert | 22-06-22 | 15:44

Zijn het niet de boeren, dan is het wel Tata steel dat het moet ongelden hiero. Hoezo Tatasteel uitbreiden? Ze zijn druk bezig met investeren en technische ontwikkelen. Of te wel het wordt compacter en schoner. Als je enigszins de moeite zou nemen om de rapportage door te nemen. Maar goed, ook hier bij GS heerst de nimby geest die je ook zo goed ziet bij VVD66, GL en de rest van de linkse kliek, met uitzondering van de SP.

forecastle | 22-06-22 | 13:44

Jetten is ook wel een heel zielige flikker, heeft er een maand voor nodig om het vuurtje überhaupt aan te krijgen.

Blauwpetje | 22-06-22 | 13:44

Met 100 rijd ik in de 4e versnelling, met 120 in de vijfde. Mag dat wijfje gaan bedenken wat meer uitstoot oplevert.

Jos Tiebent | 22-06-22 | 13:42 | 3

Gebruik je graag veel brandstof ofzo? Ik heb hem met 60 vaak al in 5

Shoarmamasutra | 22-06-22 | 13:44

Nog wel naar zijn zes ook.

uisge baugh | 22-06-22 | 13:47

Maar ik heb een 100% elektrische wagen, dus voor mij geldt dat niet...
Het gaat toch alleen om de uitstoot van fossiele brandstof wagens, toch D66...?
Toch..., D66?!

Atheist.Vader | 22-06-22 | 13:42 | 2

niet gemerkt dat de accu sneller leeg is als je als een dolle, zeg als een metro , accelereert en als jemeer dan 140 kmh rijdt......

vranac | 22-06-22 | 14:22

Ik kan mij nog herinneren dat de maximumsnelheid werd ingevoerd, ergens begin jaren zeventig. Ook toen waren er idioten die klaagden dat 100 km/uur slaapverwekkend langzaam was. Er waren zelfs mensen die op handgas reden of een tegel op hun gaspedaal legden.

Red shirt | 22-06-22 | 13:38 | 2

Dat noemen ze nu cruisecontrol.

NLgaatnaardeklote | 22-06-22 | 13:45

Toen reed ik nog motor en kwam ik zelden boven de tweehonderd.

uisge baugh | 22-06-22 | 13:50
-weggejorist-
zhirek | 22-06-22 | 13:37

Snel allemaal elektrisch gaan rijden, dan stoten we niets meer uit en kunnen we weer 130.

Heel goed dat de kolencentrales aan gaan, we moeten zo min mogelijk gas verbranden zolang de voorraden niet gevuld zijn. Geef de Russen geen kans om ons te destabiliseren.

bamitoren | 22-06-22 | 13:35 | 10

@ZonderNaam | 22-06-22 | 13:54: zon op daken, wind op zee, mogelijk kernenergie in de nabije toekomst en gas en indien nodig kolen in de tussentijd. Een elektrische auto op kolen heeft inclusief footprint nog altijd veel minder uitstoot dan een benzineauto

bamitoren | 22-06-22 | 14:01

@zaaddodende pasta | 22-06-22 | 13:38:
Opladen van een EV kan het stroomnet juist balanceren, stroom gebruiken wanneer er bijvoorbeeld een piek is van zonnepanelen-opbrengst. En we zijn met volle kracht windparken in de noordzee aan het aanleggen. Daar kan je enorm veel autos mee opladen.
Verdiep u eens in de materie voordat u jijbakken begint uit te delen.

bamitoren | 22-06-22 | 14:08

Zover de solidariteit in de wereld

Hetiswathetis | 22-06-22 | 15:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik krijg net bericht van de gemeente dat de hoeveelheid afval die we per kop produceren ,nu 156 kilo per persoon .Dit moet in 2025 teruggebracht zijn tot 30 kilo per persoon.
Dit land wordt steeds leuker.

Longhorn | 22-06-22 | 13:30 | 8

Ik wil jullie wegbermen niet zien in 2026

marcoplarco | 22-06-22 | 14:14

Dan moet je nu al gaan opruimen.

voldemort | 22-06-22 | 17:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Gewoon de maximum snelheid op 20km zetten, dan hebben we in theorie ook minder stikstof.
En dan gedogen we gewoon hard rijden. Nog een betere oplossing. (Totdat er stikstofmeters langs de snelweg komen te hangen)

laaggeiletterd | 22-06-22 | 13:30

Wat waren er eerder, kolen of slakken?

Mr_Natural | 22-06-22 | 13:29

In bovenstaande opsomming wordt de toename aan stikstof door het jaarlijks toelaten van 50.000 tot 100.000 asielzoekers/immigranten nog vergeten.
Een eerste politieke daad ter bestrijding van de overbevolking van Nederland zou een onmiddellijke stopzetting van de immigratie moeten zijn.
Maar dáár hoor je D66 uiteraard niet over. Immigranten en wolven er in, boeren er uit, dát is het credo van D66. En GL, PvdD en nog wat anderen.

KeesBruin | 22-06-22 | 13:28 | 1

Kijk u vat de koe bij de horens, naast het bouwen van huizen voor deze gelukzoekers moeten ze ook nog gesponsord worden, wie gaat dat betalen. Dus boeren moeten uitgekocht worden, ieder moet 100 km/h rijden ook als je elektrische rijd om huizen voor de gelukzoekers te bouwen? Je kan ook zeggen, sorry we zitten vol en kunnen jullie geluk niet betalen.

FapMaster | 22-06-22 | 13:41

Al jaren probeer ik trapauto 's te promoten.

meneer Q | 22-06-22 | 13:28

Als D66 nou eens net zo gretig aan de slag wilde met het aanpassen van die onzinnige en onwerkbare stikstofwet als de abortuswet, dan was het stikfstof"probleem" snel opgelost.

Maar dat wil D66 helemaal niet. Die stikstofwet interesseert ze ook helemaal niet. Voor D66 is het een (zogenaamd langs democratische weg totstandgekomem) stok om boeren en burgers mee te slaan, om de veeteelt terug te dringen, om betaalbare vakantievluchten te cancelen, om ze tot vegetarisch eten en minder consumptie te dwingen. Opdat de deugers van D66 vervolgens een goed gevoel over zichzelf kunnen hebben wanneer ze volgevreten en wel in het vliegtuig zitten naar hun volgende elitaire maar verder compleet onnodige buitenlandse uitje.

Dat irriteert me dan ook het meeste: voorstanders van de stikstofmaatregelen liegen over hun ware beweegredenen. Want die zijn helemaal niet zo zuiver en democratisch. Hypocrisie ten top.

Professor Superhirn | 22-06-22 | 13:28

Dat is niet zo gek. Een echte D66-er zit ruftend in zijn ribbroek en lurkend aan een stronthoorn het NRC te lezen op een terras in Amsterdam of met een versgebonden knotje zijn cafe latte te drinken in datzelfde Amsterdam. Die autorijders kunnen dus de kolere krijgen.

skoftig | 22-06-22 | 13:27

Iedereen een gratis Tesla dan is het probleem opgelost. Disclaimer: ik heb Tesla aandelen.

tectonicos | 22-06-22 | 13:25 | 6

@Red shirt | 22-06-22 | 13:27:
Die aandelen zouden ook snel niets meer waard zijn wanneer landen hun krankzinnige Teslasubsidies zouden stoppen.

Professor Superhirn | 22-06-22 | 13:31

@meneer Q | 22-06-22 | 13:30: er zal wel iemand met een rode vlag voorop moeten lopen ... trapauto's zijn gevaarlijk en veroorzaken ook fijn/pico stof

FapMaster | 22-06-22 | 13:44

@Professor Superhirn | 22-06-22 | 13:31: sterker: in de vs krijg je subsidie op andere EV’s, maar niet op tesla. En toch blijft tesla favoriet bij kopers

bamitoren | 22-06-22 | 16:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Inderdaad, op zeer weinig plekken wordt dit gehandhaafd. Als je op de A12 van Rdam naar Utrecht 170 rijdt tussen 5.00 en 6.00 word je nog ingehaald. Alleen op de ring van Rdam en A4 flitsen ze wel. Maar, als je snel rijdt ben je toch eerder op de plaats van bestemming? Heb je ook minder tijd om uit te stoten, toch?

Bicyclerepairman | 22-06-22 | 13:24 | 1

Je vergroot in elk geval de capaciteit van de rijkswegen. Meer auto's per seconde.

Professor Superhirn | 22-06-22 | 13:38

Het liefst wil Rob van Nederland één groot woonerf maken. Wel zo praktisch.

Cor Netto | 22-06-22 | 13:22 | 4

En je dan lekker laten chanteren door de externe leveranciers aangezien we zelf alleen nog digitale producten mogen produceren wegens uitstoot.

Zeurders | 22-06-22 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Jarenlang schreeuwen dat we van het Russische gas afmeten. Welnu het zover. Kennelijk een verrassing, blijkbaar geen scenario daarvoor geschetst. Dat Russische gas gaat nu naar India en Poetin lacht zich een stuip. Hij heeft die EU grote bek laten komen, tot hij het ver genoeg vond en sloeg toen toe. Eerder vertoont. Hij heeft Europa flink bij de kladden op het moment sat het juist zeer doet.

Broadsquire | 22-06-22 | 13:21 | 1

Wacht maar tot het winter wordt.

wakker worden | 22-06-22 | 14:15

Bezopen maar geen last van, al tien jaar niet op een Nederlandse snelweg geweest. woon op de grens maar leef in België en Duitsland.

uisge baugh | 22-06-22 | 13:20

Overdag 100 is voor veel mensen een teken geweest om constant op de linkerbaan 100 te gaan rijden. Effe naar rechts? Dacht het niet.
Gelukkig is dat in de avonduren iets anders. Maaar. Tot overmaat van ramp gaat d66 deze verkeersophouders mu belonen... Gauw wegwezen.

Casus Lou | 22-06-22 | 13:19 | 7

Ha, heel mijn leven motor en auto gereden en nog.

uisge baugh | 22-06-22 | 13:53

Wat snap je niet aan het woordje 'maximum' in maximumsnelheid?
Overigens is de doorstroming het best als er niet al te grote snelheidsverschillen zitten tussen de banen. Zigzaggende malloten met haast zijn onderdeel van het probleem.

Zeurders | 22-06-22 | 14:19

@Zeurders | 22-06-22 | 14:19: De maximum snelheid is ook maar een bordje van een betweterige ambtenaar. Plankgas is het maximum en dat verschilt per auto en de omstandigheden.

voldemort | 22-06-22 | 17:12
▼ 4 antwoorden verborgen

De bevolking worden alleen maar dwang middelen op gelegd ,door het falen van deze regering , vooral D66 een partij die jaren Nederland kapot heeft gemaakt met de VVD en nu weten niet hoe ze de kond moet likken van de groentjes.om hun klimaat doelen te bereiken.

gerrit5042 | 22-06-22 | 13:16

Minister Jetten. Ik kan het nog steeds niet bevatten.

JJMS | 22-06-22 | 13:16 | 1

Maar wel de eerste minister die nog niet droog is achter z'n oren. En ik heb ook gehoord dat hij wel z'n veterstrikdiploma al gehaald heeft inmiddels, dus er zit vooruitgang in.

Sjakie | 22-06-22 | 13:32

Ik rij 87 op de snelweg samen met de rest van de rechterbaan, kijk over m'n schouder, geef richting, haal niet links in, en laat mensen invoegen.

Ik verwacht dat ik bij de volks tribunalen op de brandstapel belandt.

GeheidEenGeit | 22-06-22 | 13:15 | 11

@JJMS | 22-06-22 | 13:17: Ik rij camera apparatuur rond in een bus. Maar de doorstroming is prima want ik ga de snelweg op en af met dezelfde autos en trucks direct voor mij. En dan op 87, natuurlijk tikt dat hoger bij het inspelen op verkeer. Je moet wel eens naar links. Maar de afkeer die ik lees herken ik niet om me heen op het asfalt. Dan zitten we over doorstroom te praten terwijl een kwart niet kijkt bij een baanwissel.

GeheidEenGeit | 22-06-22 | 13:51

@JJMS | 22-06-22 | 13:43: Je kan beide doen aan de hand van welke syntax je nodig hebt. De oudere generatie is niet grootgebracht met deze Oxford-komma. En de jongeren groeien op met meer invloeden uit het Engels. Taal verbetering (fout want: taalverbetering) is belangrijk, en op Geenstijl krijg je gratis les.

GeheidEenGeit | 22-06-22 | 14:00
▼ 8 antwoorden verborgen

D’66 zal wraak nemen voor de recente vernedering en afgang. Door u pijn te doen wil ze aantonen dat het uw schuld is en dat zij er nooit naast zitten.

Lafayette | 22-06-22 | 13:15

De "ROUTE D66 - Fiets snelstraat – Auto te gast!" borden zijn al in de maak.

Dr.Mabuse | 22-06-22 | 13:15 | 1

Gelukkig heeft dat ' auto te gast' geen enkele wettelijke basis. Net zoals gaybra's, regenboogzebra's, voetgangerslichten met twee vrouwtjes, en allerlei leuke mikado stickjes en cirkels op de weg bij scholen.
-
Auto's zijn niet 'te gast' - ze mogen ergens rijden -al dan niet onder voorwaarden - of niet. Gemeentelijk deugonzinfeestje, dat zich niet verhoud tot het Reglement Verkeersborden en Verkeertekens en het Verdrag van Wenen inzake verkeerstekens. Ruitenwissers aan en gas geven, dus.

bisbisbis | 22-06-22 | 13:25

In plaats dat die lullo nu gewoon zegt we gaan noodgedwongen over op schone kernenergie…! Dan halen we in één klap onze krankzinnige stikstof doelen..
Maar nee hoor zoals gewoonlijk in dit kabinet geen enkel inzicht in deze materie en nergens verstand van!
Robje doe je gelijk de groeten aan het Kaagmens..
Robje de tassendragert..

aardv@rk | 22-06-22 | 13:15 | 4
-weggejorist-
aardv@rk | 22-06-22 | 13:30

Robje de kussenbesteller.

Jos Tiebent | 22-06-22 | 13:50

sinds wanneer is kernenergie schoon ? Radio-actief afval wat 10.000den jaren diep in de grond gestopt moet worden (de vaten waar t in zit zijn nog eerder vergaan dan dat het afval wat minder gevaarlijk is geworden). Let wel: in de Hollandse klei/zandbodem met het grondwater vlak eronder, niet echt geschikt hiervoor dus. Kijk voor de gein ns op YouTube, wat een paar jaar Borsele en Dodewaard ons heeft opgeleverd ... En wat met het gebruikte koelwater ? Kan niet zomaar in zee of rivier gedumpt worden. M.i. vervuilen ons eigen NL-nest zo, qua gezondheidsrisico's vooral. Hebben we t niet eens over de kosten gehad.
Weet dat windmolens híer niet populair zijn, maar de wind waait gratis. En dat zonder zwaar vervuilend afval te maken en een potentiële ramp te kunnen veroorzaken.

Btw. waarom maken we geen waterkrachtcentrale (witte steenkool) ergens ? Oosterscheldedam of zo

poekie 70 | 22-06-22 | 14:11
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wat is de volgende stap? 80? Maar over paar jaar is er een tekort aan (elektrische) auto's waardoor de prijzen zo hoog zijn dat de meeste mensen geen auto kunnen betalen (en anders kunnen ze de reparatiemonteurs niet vonden/betalen.

Hadena | 22-06-22 | 13:14 | 2

tesla moet wel veel naar de garage, die ze zelf niet hebben. Andere merken zijn wat minder onderhoudsgevoelig.

AntiZanicz | 22-06-22 | 13:34

Als mensen geen auto kunnen betalen stoten ze ook geen co2 en stikstof uit, dus het zal me weinig verbazen als dát de daadwerkelijke reden achter de incompetentie van de staat zit.

ReyNemaattori | 22-06-22 | 13:53

Ik rij altijd al 100 km/uur. Lekker rustig op de rechterkant. Radio 1 aan. Al dat gejakker is slecht voor de bloeddruk en die paar kilometer sneller maakt in de praktijk in tijd niet veel uit.

Red shirt | 22-06-22 | 13:14 | 4

Zeer herkenbaar.

Behalve dat van Radio 1.

Dr.Mabuse | 22-06-22 | 13:21

Als er iets slecht is voor mijn bloeddruk is het wel radio1, als de ondervraagde met vraag één ook vraag twee beantwoord wordt vraag twee toch gesteld en dat aan het eind van iedere zin een paar noten omhoog gaan maakt dat ik een hap uit mijn stuur neem.

uisge baugh | 22-06-22 | 13:36

@Tralala | 22-06-22 | 13:16: Oh kijk wat grappig, ik reageerde net op mijn laptop (doe ik vrijwel nooit) en daar ben ik nog ingelogd onder een alter ego. Sorry!

Papa Jones | 22-06-22 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi land zijn we trouwens. Ik was al aangenaam verrast over het enorme aantal virologen en klimaatspecialisten in dit land en nu blijkt dat we ook over miljoenen stikstofexperts beschikken. Ik zal nooit meer iets lelijks over ons onderwijssysteem zeggen. Want wat een kennis heeft deze bevolking.

Bigi Bana Boy | 22-06-22 | 13:13 | 5

u verwart het tegenzijn als een op kennis gebaseerde actie.

AntiZanicz | 22-06-22 | 13:33

U verward "de" wetenschap met wetenschap, geeft niet, doen meer mensen. maar zelfs al zou "de" wetenschap gelijk hebben met hun stikstofjes hebben we in Nederland nog steeds het democratisch recht om ervoor te kiezen daar niks mee te doen. we zijn een Democratie, geen technocratie.

dinges_123 | 22-06-22 | 13:42

Kijk, ik durf gewoon toe te geven dat ik niet zoveel van stikstof weet. Dus of ik het geloof of dat ik het onzin vind, is nogal irrelevant want nauwelijks op eigen kennis gebaseerd. Ik informeer mij wel bijzonder goed hoor, maar dan nog ben ik koning Salomon niet die uit die tegenstrijdige verhalen de juiste kan bepalen. En het valt mij op dat bijzonder veel mensen in dit land dat kennelijk wel allemaal kunnen. Ik houd het op het Dunning-Kruger effect. Het stelselmatig overschatten van de eigen intelligentie en capaciteiten.

Bigi Bana Boy | 22-06-22 | 14:49
▼ 2 antwoorden verborgen

AD: 4-7-2021
"Vijf Aziatische landen willen ruim zeshonderd nieuwe kolengestookte elektriciteitscentrales bouwen. Daarmee zijn ze verantwoordelijk voor maar liefst 80 procent van het totale aantal nieuwe kolencentrales die wereldwijd zijn gepland."

Von Bliksum | 22-06-22 | 13:12 | 1

In Den Haag zijn ze het boeren verstand al decennia kwijt.

McCain | 22-06-22 | 13:48

100 om huizen te bouwen? De rechter heeft inmiddels door die compensatiemethode ook een streep getrokken dus in principe kunnen we terug naar 130. Gaat natuurlijk niet gebeuren, D66 wil dat absoluut niet, CDA wil dat alleen als het geen gedonder geeft (en dat geeft het), en de VVD kan het geen ene ruk schelen zolang ze het maar aan de vroem-vroem achterban kunnen verkopen. En dat kunnen ze want mejeu en stikstof en we moeten we en het is dit of iets anders.

Muxje | 22-06-22 | 13:12 | 4

@AntiZanicz | 22-06-22 | 13:32: Dan had je gewoon minder moeten brullen, ik heb niet gebruld hoor. ook nergens last van behalve de maatregelen die jou gebrul blijkbaar veroorzaakt heeft.

dinges_123 | 22-06-22 | 13:43

@dinges_123 | 22-06-22 | 13:43: hahaha, die dinges. U ziet de i voor een l aan en verzuimt de gemiste kt in te vullen. gebruikt. Het toetsenbord of het script kan het soms niet bij houden.

AntiZanicz | 22-06-22 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Heb vorige week excuses aan mijn kinderen aangeboden dat ik hen op deze wereld, die alleen maar steeds kutter wordt, heb gezet. Nou ja, heb laten zetten door vrouwen want ik delegeer graag. Heb dat niet hardop gedaan maar in stilte. In mijn gedachten. Als een soort gebed. God, als U bestaat, grijp in bij D66. Amen.

Leptob | 22-06-22 | 13:11

Ik kan het iedereen aanraden om 100 te rijden. Zelden een aanrijding, je sloopt je auto niet, je bespaart brandstof en je wordt er super relaxed van. Ik zie altijd met medelijden die imbecielen aan die met zo’n opgefokte kop op de linkerbaan rijden. En het zijn ook altijd dezelfde klojo’s die op elkaar knallen. Voor mij niet. Muziekje aan en relax.

Bigi Bana Boy | 22-06-22 | 13:10 | 9

@Muxje | 22-06-22 | 13:14: iedereen doet ook steeds alsof ze iedere dag 400km moeten rijden. dat laden kan alleen dagelijks met een eigen paal.

AntiZanicz | 22-06-22 | 13:30

@Von Bliksum | 22-06-22 | 13:13: No spang brada!

Bigi Bana Boy | 22-06-22 | 14:50

100 rijden tussen 2 vrachtwagens op de rechterbaan. Lekker veilig!???
Heb je wel eens gezien wat rr gebeurt als er bij een kettingbotsing een vrachtwagen achterop een personenauto knalt?
The horror!
Linkerbaan is veiliger, want vrijwel nooit een vrachtwagen voor me of achter me.

hatsikidee | 22-06-22 | 15:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Nederland heeft 4 kolencentrales.

McCain | 22-06-22 | 13:10

als de regering dat wil. en in een drukke stad zal het wel lastig zijn om boven de 50km/h te komen

AntiZanicz | 22-06-22 | 13:28

Shanghai heeft 6 kolencentrales (15.275 MW), 6 gascentrales (5.500MW), 5 windfarms ( 1.305MW) en 3 zonnecentrales (8.814MW). Dus de som van gas, wind en zon is hoger dan die van kolen.
-
In 'gewone' straten rijden Chinezen 30 km./h, op doorgaande stadswegen (6 - 8 baans) 70 km./h. Off topic: o.v.e.r.a.l. hangen camera's -en je krijgt -naast de boete van 120,= Euro, veel geld in China- vier minpunten op je rijbewijs voor een snelheidsoverschrijding. Je mag maximaal twaalf punten per jaar hebben. Als je gepakt wordt zonder geldig rijbewijs dan is de boete 4.000,= Euro en dan ziet je familie je negen maanden niet. Three strikes and you are out.
-
Overigens ben je een knappe jongen als je in de gemiddelde Chinese stad zeventig kilometer per uur haalt - heel misschien lukt het je in de hele vroege ochtenduurtjes - maar niet heel lang. Er zijn nog heel veel meer Chinezen met een auto...

bisbisbis | 22-06-22 | 16:41

Was er niet een rechterlijke uitspraak dat dit niet hielp voor de compensatie?

SailingDuck | 22-06-22 | 13:09 | 1

Ja, én? Auto pesten is een feestje!

bisbisbis | 22-06-22 | 16:46

Niet te hard juichen jongens want dan verzinnen de duivel/wef-aanbidders wel weer iets anders om je te straffen. Als je maar huilt is het goed.

Joffri | 22-06-22 | 13:08

Gelukkig geen last van. Ik heb de auto al weg moeten doen om de boodschappen en vaste lasten te kunnen betalen zonder in de problemen te komen. Hopelijk ben ik geen trendsetter.

lachertje | 22-06-22 | 13:08 | 1

Da's niet zo best... En het OV is voor meerdere personen nog duurder ook dan met de auto. Sterkte.

Graaisnaaiert | 22-06-22 | 13:09

En de immigratie naar dit land, Rob? Daar al eens naar gekeken?
*hele diepe zucht*
Los daar van, 100 km/h kan ik wel mee leven. Het wegjagen van boeren om te bouwen voor migranten vind ik vele malen erger.

Graaisnaaiert | 22-06-22 | 13:07

Niet tegen Jetje zeggen hoor maar ik zie overdag ook nergens iemand 100 rijden. Geen handhaving he.

Schriever | 22-06-22 | 13:06 | 3

U krijgt nooit flitsboetes? Mazzelaar. Mijn naam is Murphy dus ik hou me altijd wel aan de snelheid, gun ze dat boetegeld niet want dat wordt toch weer ingezet in beleid waar ik tegen ben.

Graaisnaaiert | 22-06-22 | 13:08

@Muxje | 22-06-22 | 13:15:
Als dat werkt. Maar ik rij vrij rustig, al in geen 20 jaar meer een snelheidsboete gehad dus ik hou het lekker zo...

Graaisnaaiert | 22-06-22 | 13:21

He Jetten doe eens keren ? Wat dacht je van He Jetten flikker eens op en neem dat overbodige partijtje van je mee !!

Karel Kruizenruiker | 22-06-22 | 13:06

Al die stikstof onzin is goed voor de geloofwaardigheid en daarmee het vertrouwen in de politiek. Gelukkig houden ze zich niet bezig met echte problemen die mensen ondervinden zoals de huizencrisis, onbetaalbare energie en het oplossen van de massaimmigratie en de inflatie.

Brabeaulander | 22-06-22 | 13:06

In mijn beleving rijdt een groot deel van de weggebruikers alweer minimaal 120 km/u.

lekgoot | 22-06-22 | 13:06

De roverheid is echt compleet zijn doel voorbij geschoten, hele land roept om meer ic bedden maar daar wordt geen gehoor aangegeven. en maar afvragen waarom niemand meer stemt tijdens de verkiezingen, een belofte zou wettelijk bestraft moeten worden in de politiek als men deze verbreekt.

flaskk2.0 | 22-06-22 | 13:06

Bij D'66 missen ze iedere vorm van historisch besef. Uiteindelijk zijn wij, gewone burgers, met meer. Misschien kunnen wij democratisch het tij keren, zo niet dan maar a la de Franse Revolutie.

Zemko | 22-06-22 | 13:05
-weggejorist-
Boterzacht | 22-06-22 | 13:05

Je kunt die centrales niet zomaar aanzetten omdat de ontmanteling al is begonnen. Die Duitsers zijn echt compleet doorgeschoten in hun klimaatwaanzin en nu zitten ze met de gebakken peren.
Gelukkig hebben we in Groningen nog genoeg gas in de bodem zitten. Of wacht...

Bakkeleures | 22-06-22 | 13:52

@Bakkeleures | 22-06-22 | 13:52:
En daarom gaat Duitsland bij Zelensky aandringen om te gaan praten met de Russen. Opdat Duitsland weer Russische olie en gas kan gaan gebruiken. Zo niet dan gaat komende winter het Licht uit in de Bondsrepubliek

theo-is-dood | 22-06-22 | 20:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Steeds een stapje verder. Ze komen voor uw auto, is het niet dit jaar dan over 5 jaar.

poepie | 22-06-22 | 13:03 | 1

Ik wil best 109 rijden, maar dan voor onze boeren en niet de kolencentrales en biomassa centrales van gay Rob Jette.

Astroturfer | 22-06-22 | 18:42

Knettergek! Hoe lang tolereren we deze luchtfietserij nog?

Cheffff | 22-06-22 | 13:01 | 3

Het is van tweeën één. We hoeven niet in de kou te zitten omdat allerlei dwazen een waanidee hebben dat alles maar moet blijven kunnen.

AntiZanicz | 22-06-22 | 13:24

@AntiZanicz | 22-06-22 | 13:24: Jij kunt bij jouw nick beter dat voorzetsel 'Anti' wegstrepen. Dat klinkt een stuk realistischer.

Sjakie | 22-06-22 | 13:41

@AntiZanicz | 22-06-22 | 13:24:
Die dwazen die de grenzen open hebben staan voor nog meer stikstof en CO2 uitstoters bedoel je?

Echt zanik, altijd maar die eenzijdige invalshoek, zonder verbanden te zien. Het begint te vervelen.

WasHetMaarMakkelijk | 22-06-22 | 13:55

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen