Ah. Klimaatprofeten pleiten weer voor dictatuur
Sommige dictaturen zijn beter dan andere dictaturen - omdenken noemen ze dat
Pleiten om een dictatuur om je eigen zin door te kunnen drijven, het is gewoon niet zo heel slim. Als Wilders zou pleiten voor een jaartje (of vier) dictatuur om het asielprobleem op te lossen en alle moskeeën te sluiten volgens zijn agenda, dan gaan er mensen steigeren. Als D66 zou pleiten voor een tijdelijke dictatuur om even snel alle bejaarden af te spuiten, bij iedereen 1 nier te verwijderen en de halve veestapel door de shredder te halen, dan gaan er mensen steigeren. Als Baudet zou pleiten voor een dictatuur om alle moderne architectuur te slopen en latijn te verplichten vanaf groep 3, dan gaan er mensen steigeren. Dus misschien moeten Jan "De planeet gaat naar de klote maar ik wil nog een vakantiehuisje in Noordwijk kopen" Rotmans en Marcel "Zonder mensen die 'ja maar' zeggen zouden al mijn briljante ideeën al lang zijn uitgevoerd" Levi niet pleiten voor een dictatuur om hun (klemtoon op hún) overtuiging kracht bij te zetten dat de hele wereld vergaat als Jan & Marcel niet even vier jaar met ijzeren hand mogen ingrijpen middels hún beoogde klimaatbeleid. Want dit soort retoriek baart meer zorgen dan een stijgende waterspiegel.
Reaguursels
InloggenHet grappige is er bestaat niet zo iets als een “verlichte” dictatuur. Er bestaat wel dictatuur. “Misschien wel voor een 1 jaar of 4 jaar, maar langer niet!” Dank je de koekoek. Want het risico dat al je “goede” ideeën teniet worden gedaan na je dictatoriale regeer “termijn” zijn te groot. Bovendien als je een “probleem” hebt opgelost dienen 10 nieuwe problemen zich aan die ook te “belangrijk” zijn om te laten liggen. En dan heb je nog te maken met al die hinderlijk domme burgers die jou niet begrijpen, die je tevreden -of in ieder geval hun cynische muil moet laten- houden, je hebt er een dagtaak aan.
Waarom denkt iedereen dat als ze de kans zouden krijgen dat zij wél een verlichte goedaardige dictator zouden zijn? En waarom denkt iedereen dat zíj het wel bij het juiste eind hebben terwijl de Ander het altijd verkeerd ziet.
Mensen die fantaseren over dictatorschap mogen wat mij betreft preventief worden geruimd met het ultieme autocratische argument: “Voor uw en mijn veiligheid en welzijn!”
Het klimaatprobleem speelt zich af in de hoofden en fantasieën van middelmatige hysterici. Want in een vrije democratie houdt niemand je tegen om je eigen koers te varen. Helaas levert dat voor de meest fantasieloze, angstige, ijdeltuiten te weinig applaus op. Immers wat heb je aan het “goede” doen als niemand het ziet?
Schreeuwers die brullen dat de wereld vergaat , het is van alle tijden .
De echte discipel begint dan, net als bij alle andere geloven dat het deze keer wel waar en anders is en zijn mantra de juiste .
Als er nou een dictator kwam die zei: ik ga gewoon mijn best doen voor een goed leven voor alle Nederlanders, zou een dictatuur een goed middel zijn tegen alle prutsers
... die "klimaatdoelen" opleggen omdat een rechtertje het wil (vanwege het "recht op leven" uit dee EVRM ofzo), om die bij een groter doel (de ene Oost-Europese miljardair helpen tegen de andere) meteen weer terzijde te schuiven. Of tegen avondklok/Bruls-achtige losers met onzinnige dwangmaatregelen zonder enig gemeten effect. Of nu reeds eigenmachtige Belastingdienst, die eerst schieten dan praten, altijd al inzet tegen de Nederlanders. Of de asielindustrie, die teert op het universele recht om in NL te komen creperen, zonder nuchter plan om nieuwkomers aan het werk te zetten zodat ze normaal kunnen aanpassen en integreren. En ga zo maar door. NL wordt bestuurd door mensen die de kwaliteiten missen om het gewoon goed te doen en daarmee mensen te overtuigen. Dat politici in een land als NL door de meeste kiezers worden gezien als incompetent en onethisch, los je niet op met andere procedures, maar met andere politici. Precies daarvoor hebben we met de huidige generatie stamelaars in het pluche democratie hard nodig.
Klinkt daadkrachtig en is eeuwen geprobeerd en niet vanwege het succesvolle model, kwamen er parlementen. Dat het parlement nu ook meeregeert met de regering uit angst voor de mensen die ze vertegenwoordigen en door weggeven van macht aan anderen zonder noemenswaardige machtscontrole (de EU dus) is jammer. In feite heeft Levi zo al zijn dictatuur. De applausmachine aka Europees parlement helpt hem bij zijn plan.
Laat ik het positiever uitleggen: Levi bedoelt vast dat regering en parlement moeten doen waarvoor ze zijn aangesteld en dat is iets goeds doen voor de bevolking, ook als het lastig is waarbij de belangen van de bevolking voorop staan en niet die van zichzelf, de partij of instituut regering / parlement en andere Ons Soort Mensen clubjes. En je verre houden van achterkamertje en dubbele agenda's en lijden aan geheugenverlies en andere Haagse ziektes.
Het zal te maken hebben met het uit elkaar vallen van de Nederlandse samenleving, het gebrek aan cohesie, de teloorgang van solidariteit, het reeds lang, lang geleden in mist opgeloste Grote Verhaal, kortom het broodnodige nationalisme dat maakt dat veel mensen een surrogaat zoeken in het opgaan in andermans oorlog of in het dagdromen over een eigen dictatuur. Een fopspeen voor de ontheemden.
Ik ben wel voor 4 jaar dictatuur, met Wilders als dictator. Weg EU, weg immigratie, weg klimaatgekte, weg corrupte OWS, weg NGOs, weg NPO, weg Rutte en Kaag, weg verering voor LHBTQI, POC, exotische dictatoriale vrouwonvriendelijke religies. Betere gezondheidszorg, betere kinderzorg etc.
Totaalidioten, levensgevaarlijk.
Dat Jan Rotmans onfrisse dingen roept, dat kun je nog vrijheid van meningsuiting noemen. Die man kun je als zelfverklaard "scientivist" ook niet serieus nemen als wetenschapper.
Maar de voorzitter van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) hoort zich verre te houden van dit soort Gedankenexperimente. Een publieke reprimande van de minister van onderwijs aan het adres van Levi is hier gepast - en helaas ook onwaarschijnlijk, aangezien de minister lid is van de antidemocratische beweging genaamd D66.
De twee hoogleraren hebben een vooruitziende blik. Met al die milieufascisten komt het ooit nog wel tot een dictatuur. Maar onze twee vrienden blijven de dictator alleen steunen zolang hun eigen subsidie potje niet in gevaar komt.
Stelling: op het moment dat je pleit voor een vorm van dictatuur, ben je tegen individuele vrijheid van mensen. Ongeacht de reden waarom. Dan spoor je niet. Met dit soort uitspraken komt dus de spreekwoordelijke aap uit de mouw. Wanneer niet klimaat, dan wel iets anders "belangrijks". Engnekken dus, die klimaatfascisten.
Er zijn best wel veel mensen tegen de individuele vrijheid van andere mensen, omdat ze hun eigen individuele vrijheid zo belangrijk vinden. Daar is een woord voor: hypocriet!
Goed verwoord.
Inderdaad hier wordt het ware gezicht getoond. Als de mogelijkheid zich zou aanbieden dan zouden Marcel Levi en Jan Rotmans full Lukachenko, Bashir al-Assad, Vladimir Poetin of Kim Jung-un gaan. Alles voor het applaus en de “goede” zaak.
Net als Timmermans, eigenlijk, die nog dichter bij het vuur zit.
Mensen die pleiten voor een dictatuur vanwege een ideologische agenda plaatsen zichzelf buiten het discours van de democratische rechtsstaat en hoeven daarom niet meer gerespecteerd te worden omdat zij anderen niet respecteren en minachten. Stelletje engnekken.
Ik erger me kapot aan al die elektrische fietsen en dan ook nog eens door de overheid extra van die boomer-grafdingen mijn stad in? Nein Danke.
Marcel ken ik nog van de IC. Briljante geest, maar hier slaat hij de plank mis.
Wat een dictatuur teweeg kan brengen kunnen zijn voorouders hem wel vertellen als ze tenminste niet vermoord waren door een dictator.
Ja, Hitler heeft de werkloosheid opgelost in Duitschland wat de democratische club eerder niet lukte. Dat soort dingen moeten we hier ook krijgen of zo ? En als ze zich misdragen hebben we gewoon pech, en wie stopt de dictator als de tijd om is ? Bijzonder vreemde opmerking van Levi.
Power corrupts and absolute power corrupts absolutely. Dat concept is niet nieuw want al duizenden jaren bekend, hoe komt die man toch aan dit soort wereldvreemde uitspraken ?
Als ik voor elke persoon die ik wel eens nuchter of onder invloed, slap ouwehoerend die zin heb horen uitspreken, een euro had gekregen, had ik nu een leuke potje geld erbij gehad. En nee, dat waren echt niet alleen zelfpijpende linksige (semi-)intellectuelen.
Ik durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat Bart dit zelf ook wel eens gezegd heeft.
domme lui met intelligentie komen altijd omhoog drijven, gekieteld onder hun hoogmoedige ballen door hun bewonderaars. Mestkevers zijn ook kalief in hun kalifaat.
Een linkse dwaas, zo lijkt het.
Links of rechts, kan beiden. Het zijn altijd “hoog opgeleiden” die de waarheid in pacht denken te hebben, maar het volk als een belemmering zien.
@Reaguurguurderguurst | 31-05-22 | 23:21: grappig, ik zie bij bv de gemiddelde corona demonstratie toch vooral laag-opgeleiden roepen dat zij de waarheid in pacht hebben. Maar eigenlijk is dar sowieso altijd een stom verwijt van de ene naar de andere persoon in een discussie waar amper argumenten uitgewisseld worden, los van intelligentie of politieke kleur. Als je het niet met elkaar eens bent, de ander een betweter noemen is een paradox.
Mensen die een dictatuur willen mogen ze van mij meteen van deze planeet afschoppen. Het wordt tijd dat het volk zich eens niet tegen zichzelf gaat keren, zoals we de laatste jaren hebben mogen meemaken, maar tegen de dictators.
Ik denkt dat een kruistocht wel goed zou zijn, gewoon een jaartje om bepaalde normen en waarden terug te halen. Ook niet meer dan dat, Deus Vult. Maar zonder dollen wat voor complete engnek ben je dan zeg, en toch zou het mij niks verbazen als zoiets er nog eens doorheen gedrukt word. Niet de eerste keer dat ze het hebben over een "klimaatlockdown" en dat soort ongein. Je bent in hun ogen niks anders dan vervelend vee.
Dat doen de Russen tegen de ongelovige Oekraïners.
@Hadena | 31-05-22 | 23:01: Mieren slopen elkaar ook regelmatig. Amoreel gebeuren. Verdienen ze geen aandelen mee. Zouden we dus ook maar eens moeten gaan doen. Wees een mier, wees biologisch, wees klimaatbewust.
Wat mij steeds meer gaat tegenstaan is hoe de zelfbenoemde en ongekozen klimaat-messiassen en hun apostelen misbruik maken van de oorlog in Oekraïne om hun stikstof- en CO2-obsessie bij de burger door de strot te duwen en die vervolgens op absurde kosten en in de gordijnen te jagen.
Terwijl nota bene niemand stil lijkt te staan bij het feit dat er de afgelopen 3 maanden alleen al in Oekraïne meer CO2 de lucht in is gegaan dan Nederland de komende pakweg 30 jaar voor mekaar krijgt te verminderen. Denk aan de grootschalige bombardementen, de mega-explosies, brandende steden, dorpen en olie-opslagplaatsen, Russische tanks met hun kolkende uitlaten, en tienduizenden inwoners van dat land die zich gedwongen zien hun dagelijkse maaltijd buiten te koken op houtvuren omdat alles in puin ligt en niks het meer doet.
En als je dan bedenkt wat voor stikstof-neerslag het de komende decennia gaat opleveren doordat in dat land complete steden en giga-woonwijken opnieuw moeten worden opgebouwd, en je ziet dan het gemier van elitaire papierneukers-clubjes zoals dat van de bejaarde milieu-hippie Johan Vollenbroek, die via een activistische rechter dit land met zijn grootste woningnood sinds de jaren '50, verhindert om hier & daar wat huizenblokjes te bouwen - want ojee stikstofjes en owee de gestreepte rugtufpad, dan kun je niet anders dan cynisch en medelijdend lachen. Terwijl het geklooi, het gemiezemuis, het geleuter, de regeltjes-neukerij en het opgeklopte alarmisme om nix op deze postzegel, eigenlijk om te huilen zijn.
De hypocrisie is er omdat het nietsvermoedende kantklossend proletariaat nooit vragen stelt aan de slippendragers van hun beteren (onderwijs, cultuur, wetenschap, bestuur, politiek, MSM). Overgrote delen, zo'n 80% van het westen, gelooft heilig in Vadertje Staat die hun noooooooooooit in de steek zou laten. Of misbruiken. Of mishandelen. Verzorgen van wieg tot graf. Ja heur ze hebben echt het beste met ons voor. En hebben geen enkele, nee helegaar niet, geen enkele belangen dan dat van het westers klootjesvolk. Nee heur. Helemaal niks. Ahum.
Ik ben een groot natuurliefhebber en helemaal met u eens. Soms lijkt het ons aan wat perspectief te ontbreken.
@Woodywoodhacker | 31-05-22 | 22:37: Ben zelf ook natuurliefhebber. Heb groene vingers, zegt iedereen. Had ooit de mooiste tuin in de straat - tot ik verhuisde naar drie hoog. Er zijn maar twee plekken waar ik me intens gelukkig & ontspannen voel: aan zee (op een leeg strand) en midden in het groen met uitzicht op glooiende heuvels.
Maar het totaal doorgeschoten moralisme en de dwingelandij van de veel te machtig geworden milieu-taliban in dit land, staat me al decennia tegen.
In feite leven we al in een dictatuur: die van het partijkartel. Wat een klein groepje oligarchen rond Rutte beslist gebeurt gewoon. Het probleem van Marcel Levi en Jan Rotmans kan nooit de wijze van besluitvorming zijn, hun probleem is blijkbaar dat de oligarchen iets anders besluiten dan zij willen. Daar heb je in een notendop het probleem van een dictator: dat iemand in z'n eentje beslist is nog niet voldoende, die iemand moet ook nog eens precies dat beslissen wat de dictator wil. Daarom botsen dictatortjes zo vaak: ze willen allemaal wat anders. Dus als je Levi en Rotmans hun zin geeft en Rutte vervangt door Levi en/of Rotmans, zijn er weer andere dictators die dat een verkeerde oplossing vinden.
Het wordt natuurlijk anders als een dictator een sterk politieapparaat en een Goelag achter zich heeft. Dan wordt hij een Stalin of een Poetin en kan hij iedereen de mond snoeren. Rutte heeft dat niet en Ik denk niet dat Levi en/of Rotmans erin slaagt om een sterk politieapparaat en een Goelag op te bouwen. Ze zullen altijd last blijven houden van kritiek van andere dictatortjes. In mijn optiek is dat eigenlijk het enige aspect van onze dictatuur waaraan ik nog enige hoop kan ontlenen.
En wat dan met "Wisdom of the crowd"? Bestaan/bestonden er goede dictaturen? Dat ligt er maar aan uit welk perspectief je het bekijkt. In het verleden had je bijna niet anders.
Goede dictatuur is zoiets als n*uken voor maagdelijkheid.
Ik denk dat een hadenacratie het beste is voor iedereen.
Dat is dus exit Marcel Levi. Wat een afgang van hem.
Die Jan Rotmans lijkt nog op wijlen Jan Rot ook.
Echte dictators vinden alle dictaturen slecht en die van henzelf erg goed.
Want ze zijn niet alleen goed maar ze weten dat ook. Dus de rest heeft altijd ongelijk en moet gewoon zijn kop houden en luisteren.
Het gemiddelde iq is 100. In een democratie word niet gekozen door de genieën ofzo.
Jawel, want de gemiddelde politicus zit niet veel hoger. Zit ik dan mooi te kijken met mijn hoge opleiding en niemand die ook maar iets betekent. Dan maar Omtzigt.
@Patatter | 31-05-22 | 22:02:
Goh , ik dacht altijd dat het IQ van de gemiddelde politicus
ongeveer zijn / haar schoenmaat is....
Gelukkig dan maar dat degenen die ze kiezen ook het intellect van het achtereind van een varken hebben. Tog?
Die grote transitie waarover in het artikel van HPdeTijd gesproken wordt is niets anders dan een digitale revolutie en herverdeling en maximalisatie van wereldwijd landgebruik. Om de aangejaagde overbevolking tot het uiterste uit te buiten. "Geen gezeik, dankzij alles en iedereen rijk." Hun clubje dan hè.
Worden de mensen gemiddeld al 120 jaar oud? Staan er al vakantiehuisjes op een groen Mars vol natuur? Wereldvrede? De wouden gered? Of: gaat de Grote Transitie überhaupt over dergelijke onderwerpen?
Nee, het is één grote reclamespot over hoe de volwassenen van morgen niets zullen weten van de generaties van gisteren. Een betere wereld wordt het niet.
Puur cynisme om in een tijd waarin de zeggenschap van de burger al weggebullebakt is ook nog een dictatuur te opperen. Hoezo dan? Zijn ze spelen van het toneelstukje democratie beu? Moe geworden van hun eigen kletspraat?
Zou toch leuk voor deze heren zijn, dat er inderdaad even een dictatuur kwam. Maar dan wel eentje, die radicaal een streep zet door hun klimaatplannen. Kijken hoe ze er dan over denken.
Maar wie gaat dan hun eigen/bevriende consultantsbureautjes betalen voor allerlei niet essentiële onderzoeken, stuurgroepen, overlegkaders, ronde tafels, en wat allemaal meer.
Twee hoogleraren, twee wetenschappers dus, pleiten voor een verlichte dictatuur. En dat doen ze niet als privé-persoon, o nee, dat doen ze vanuit de positie die ze in het maatschappelijke debat innemen, hun positie als wetenschapper.
Een wetenschapper is iemand die onderzoek doet en publiceert wat hij of zij gevonden heeft. Het is een ambacht, een beroep. Men begint met een hypothese, "het zou best wel eens kunnen zijn dat.."), stelt een onderzoeksplan op om die hypothese empirisch te testen, gaat onderzoeken, onderwerpt de gevonden resultaten aan een degelijke statistische analyse en komt vervolgens tot het melden van de resultaten ("wij dachten dat het zus en zo zat, nou, we hebben eens gekeken hoe het zat en hebben het volgende gevonden...").
Een wetenschapper is geen profeet, geen priester, dominee, rabbijn of imam, geen heilige, geen filosoof en ook geen politicus. Dus, wat de implicaties zijn van de resultaten van zijn onderzoek is niet aan hem, dat is aan anderen.
Maar wat je hier leest is een conversatie tussen twee hoogleraren die menen veel méér positie te hebben dan ze maatschappelijk gezien toebedeeld hebben gekregen., waar ze uit hoofde van hun functie het morele recht op hebben. Ze werpen zich op als leiders, als hoeders, als degenen die richting kunnen geven, nee als degenen wier roeping het is om te leiden dan wel leiders te vertellen wat ze wel en niet moeten doen.
Het is zelfoverschatting, het is naast je professionele schoenen lopen. Wetenschappers zijn geen boodschappers, wetenschappers zijn ambachtslui die in opdracht onderzoek doen. Daarop dienen zij te worden afgerekend,, niet op wat zij verder van de mensheid vinden, wat zij van de wereld vinden, wat zij voorstaan, waar zij tegen zijn.
Wetenschappers met een mening/visie, het moet niet gekker worden. Nee serieus, ben het in grote lijnen wel met uw statement eens, Maar was het niet zo dat vanuit het OMT bestaande uit louter wetenschappers ook min of meer beleid werd gemaakt? Wellicht hebben deze zich overschattende mannen eenzelfde rol toebedeeld gekregen of zich toegeëigend?
Exactement Schoorsteenveger.
Het zijn niet alleen """wetenschappers""" die daarvoor pleiten. Marxisten, fascisten, theocraten, bureaucraten, iedereen van de Davos junta.... kortom iedereen pleit voor onderdrukking behalve klassiek liberalen. Die een onderdrukte en uitstervende minderheid zijn.
exactement II. Ik heb met die lui van doen. Dr zijn maar weinigen de moeite waard. Velen trappen in hun eigen hoogmoed, ermee confronteren is zinloos. Volstrekt geen introspectie dan wel begrenzing. Accuntmanagers van eigen parochie, and more. Sommigen zijn schitterend en hebben mijn respect. Wetenschap is nooit een religie en nooit een kunst, blijf aards.
De moralist is bewust subjectief/normatief, de wetenschapper zou objectiviteit na moeten streven. Bij elkaar werkt het niet. Daarom heeft de milieukunde al decennia een enorm gemis in scheiding tussen feiten en meningen. Persoonlijk ken ik het vakgebied en naar mijn mening zijn er veel goede dingen gebeurd, de lucht is veel schoner, het oppervlaktewater veel schoner, weer vis in de rivieren, enzovoorts. Groot wantrouwen is op zijn plaats, want men blijft maar putten uit angstscenario's. Feiten worden ontkend, verdraaid, er wordt keihard gelogen. En men komt er mee weg. Er zijn twee echte milieuproblemen: bevolkingsgroei en overconsumptie. Richt het milieubeleid nou eens op het tegengaan van kapitalistische uitwassen, versober, bedenk financiële prikkels om zuiniger te leven, minder de bevolkingsgroei aan te jagen. En investeer in technologische innovatie.
@Ad_Hoc | 31-05-22 | 23:34: als voor verontreiniging betaald moet worden aan de omwonenden wordt het al beter. (dat zou pas kapitalisme zijn). Nu geeft de overheid een vrijbrief mbv een vergunning om eens lekker te gaan vervuilen. Of, zoals bij KLM e.a., gewoon ermee door te gaan en ze zelfs te subsidieren. Van geld van omwonenden en anderen.
Als onze democratie niet zo goed werkt, zou je misschien de democratie wat moeten verbeteren? Lees: wat meer directe democratie bijvoorbeeld.
De heren pleiten dus voor dictatuur zonder te weten waar de discussie over gaat.
Want wat de electrische auto's en fietsen in Shanghai betreft; die rijden feitelijk op Chinese kolencentrales. In NL hebben kolencentrales een rendementsverlies van 60% en is de uitstoot redelijk schoon. Maar ik durf er toch wel een flesje dure wijn om te verwedden dat in China zowel het rendementsverlies als de vervuiling groter is.
Dus. Stroom is niet per se schoon.
Sterker nog; overstappen op stroom verdrievoudigt het gebruik van fossiele brandstoffen.
En dan die mondkapjes. Het was nota bene RIVM-bobo Jaap van Dissel die bijna heel 2020 bleef herhalen dat mondkapjes niet werken. Niet zo raar dus dat sommige mensen dat gingen geloven.
En juist in een dictatuur zou Jaap van Dissels mening leidend zijn geweest.
Een van de redenen waarom dictaturen altijd falen is omdat dictators nooit tegengas krijgen. Iedereen maakt fouten. In een systeem waarin die fouten bespreekbaar zijn leidt dat tot verbetering van het beleid; in dictaturen wordt fout beleid stug doorgezet.
In menige stad stonden hokjes met frisse lucht omdat mensen omvielen door de smog. Ze moesten dus wel.
@Frau Merkel | 31-05-22 | 21:54:
Eens, Shanghai is dan ook een stad met 26 miljoen inwoners op pakweg 1/7 van het grongebied van NL.
Maar op het totaalplaatje van co2-uitstoot en de eindigheid van fossiele brandstoffen is overstappen op stroom dus een groot milieuprobleem. En beleidsmakers die dat niet beseffen heb ik liever niet aan het roer.
Uit de context getrokken deels ironisch bedoelde citaten. Ze hebben overigens gelijk dat NL tot weinig meer komt door versnippering en eindeloos polderen.
Polderen (gruwelijk laf iets overigens maar dat terzijde) is hun uitvinding en nu gaan ze klagen want kritiek op hun wereldje dus proberen ze het te tackelen met cliches als onderbuik en populisme om hun wereld in stand te houden. Jij kent die wereld dus niet van dichtbij. Ik wel. Zie mijn 21:24 tegel.
@Basil Fawlty | 31-05-22 | 21:33: Professor Levi heeft een indrukwekkend CV. Alsof hij eindeloos ging zitten polderen bij King's College. Geen idee waar u zulke onzin vandaan haalt.
@Diederik_Ezel | 31-05-22 | 21:35:
Wist wel dat die zou komen. Levi is zeker niet dom maar de Wijk ben ik minder van onder de indruk. En beiden zijn wellicht zeer goed op hun vakgebied maar ze zitten in het systeem.
Wonderlijk hoe iedereen als klapvee reageert in de panelen, de ironie is inderdaad overduidelijk.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je een dictatuur wilt als in het stemhokje 0.23 % van de stemmers zich laat leiden door zoiets als het klimaat. Dan red je het niet met een democratie.
En ze gaan gewoon door. Die mensen zijn zo van zichzelf overtuigd dat er geen discussie met ze mogelijk is. Ik heb er op de gracht in Amsterdam 20 jaar tussen gewoond. Die mensen zijn echt "Weltfremd" en hebben geen idee hoe het buiten hun gezellige woon en werkbubbel is. Een grote inteeltbende. Iedereen kent iedereen, ons kent ons en iedereen schuift elkaar (subsidie)baantjes toe. Vooral in de (semi)overheidswereld en aanverwanten. Niet dat ze capabel zijn. Dat is niet van belang.
En kun je dat ook bewijzen?
@NiCeY | 31-05-22 | 21:30:
20 jaar op de gracht in Amsterdam wonen en buurman zijn van die mensen? Geloof me, ik bullshit niet en nooit. Ik zal je echter geen namen en rugnummers geven want die mensen hebben ook recht op privacy maar je ziet ze dag in en dag uit op tv. En daar moet je het mee doen.
Veel grote problemen van afgelopen jaren zijn veroorzaakt door die baantjesmachines. Er is geen communicatie meer tussen de beleidsmakers en degenen die dat beleid moeten uitvoeren. Voor de val van Afghanistan werd al een jaar gewaarschuwd, voor het onrecht in de toeslagenaffaire al ruim 10 jaar. Maar de top boeide dat niet; net zo min als die PvdA-er die 6 ton verdient voor te weinig personeel op Schiphol. Er zijn een gigantisch ministerie van Volksgezondheid plus een tiental clubjes die zich met infectieziekten bezig houden; maar toen corona uitbrak kwam niemand van hen op het idee mondkapjes of testkits op te slaan. Pas toen ze bijna overbodig waren mocht Sywert daar zijn zakken mee vullen.
Talentloze jobhoppers huppelen van fopfunctie naar nepbaan naar commissariaatje, zonder zich zelfs maar in te lezen. En zolang het goed gaat gaat het goed.
En als het fout gaat maakt het ook niks uit. Er zijn zoveel bestuurslagen, commissies, adviesbureaus, ministeries, etc bij betrokken dat er nooit een eindverantwoordelijke kan worden aangewezen.
Ik heb een Duitse collega, slimme kerel, Herr Dr-Ing en alles. Zit alleen nogal in zijn eigen bubbel, en denkt serieus dat de wereld vergaat als we niet snel ingrijpen. Dan is het weer de oceaan die op een keerpunt komt, dan weer het oerwoud in Brazilië. Die kerel wil dus echt dat grote auto's verboden worden, vliegen mag niet meer, er moet max 130 op de Autobahn komen, enz. enz. enz. Erg vermoeiend.
@nieuwe_Deen | 31-05-22 | 21:53:
Inderdaad. Bubbel dudes die alles geloven wat de Duitse staats tv (ZDF-ARD) hun voorschotelt want een Dr-Ing zegt het tijdens een praatprogramma. Beetje hetzelfde als in Nederland maar dan "intellectueler" En dan wetend dat er in Duitsland zwaar wordt gefraudeerd met afstudeertitels. Maar die titel! Dat is wat telt. Verdammt!
@Dandruff | 31-05-22 | 21:47:
Nee het gaat veel dieper. Bijv. 20+% van 'murcianen in de jongste generatie voelen zich heaumeau of trans. 2 generaties geleden was dat nog niet een paar procent. Zelfs liberal Bill Maher zegt dat 80% ghey is in 2050.
Het westen is ondermijnd, corrupt, pervers en geweaun klaar. Maar in tegenstelling tot wat veel mensen denken gaat Chy-na het niet zomaar overnemen maar een wereld regering op neo-marixtische leest.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-05-22 | 22:42: dat van die 20% van je zou ik wel een bron bij verwachten
Stel je vindt als simpele nukubu de ideale kernfusie uit. Ben je je leven dan nog zeker?
Helaas missen ze het intellect om uit te rekenen dat een dictatuur op deze postzegel enige doelstelling van betekenis niet gaat toucheren.
‘Gewoon 1 jaartje Adolf aan de macht’ zeiden wij vroeger wel eens om de boel te stangen, maar deze lui menen het echt hè
"Hij bouwt goede autobanen"
Nee.
En dan zit er één bij die Levi van achter heet hè. Die zou beter moeten weten, verwacht je...
@Muxje | 31-05-22 | 21:17:
En elke arbeider een kevertje..
Past mss wel goed in de tijdgeest om die twee te cancelen.
Hoor ik ‘douze points’?
Klimaat fascisme wordt steeds reëeler. Voor het oplossen van de meeste problemen zijn er heus nog wel andere opties dan dictatorschap. Zeker als het om oplossingen gaat voor problemen die de meeste mensen als echte problemen ervaren. En dat is volgens mij nog steeds niet zo met dat klimaat geneuzel. Al wil men ons anders doen geloven
Grootste gedeelte van het verhaal gaat over de kleilaag van nee-zeggers en boze-bintje groepen die gepleased moeten worden waardoor echt alles in Nederland niet van de grond komt. Beiden hebben gelijk als ze zeggen dat wij vandaag geen Afsluitdijk meer voor elkaar zouden kunnen krijgen. En die kleilaag houdt inderdaad elke innovatie tegen. Kerncentrale, Schiphol in zee? Er gebeurt helemaal niets.
Is ook zo, en dat is ook het grootste verschil met China (dat hieronder een paar keer genoemd wordt). Niet de dictatuur, maar de instelling. Apple klaagde daar een tijd geleden ook al over toen ze een innovatie-lab naar China verplaatsten. Niet omdat het goedkoper is. Maar op een dag kregen ze een raar stuk glas in handen dat leuk zou kunnen zijn voor telefoonschermpjes. Ze stuurden dat per koerier naar China, en dat lab knutselde er in 1 nacht een scherm van. De volgende dag was het terug in de VS. In Amerikaanse (en Europese) omgevingen zou dat ondenkbaar zijn.
@Muxje | 31-05-22 | 21:16:
War een gelul. Nederland barst van de innovatieve maak industrie.
@JanVergoor | 31-05-22 | 21:50: pfff, maakindustrie heb je niet zoveel aan, hoewel het bewonderenswaardig is dat ze overleven in NL. En je hebt het nodig om de innovatieve mensen met beide benen op de grond te houden. Innovatie? Nauwelijks. Wat in NL innovatie heet is grotendeels subsidiespons. We bouwen een machine en verzinnen er daarna een mooi verhaal bij om de innovatiesubsidie op te strijken. Vooral in het MKB. Innovatie bij Philips is al lang geleden om zeep geholpen, ongeveer gelijktijdig met het Natlab. ASML is nog wel goed bezig maar kan je nauwelijks Nederlands noemen, daar werkt de hele wereld.
Schiphol in zee is geen goed idee.
Volgens mij nemen jullie die opmerkingen ietsiepietsie te serieus...
Nee, want het geeft de mindset van deze heren aan. Het gaat hier namelijk om politieke denkbeelden.
Weet je welke opmerkingen ietsiepietsie te serieus werden genomen ? Die van over een kaars in 1 of ander voetbal programma, waar een stel kakelende idioten elke avond live op tv mogen volleuteren.
Klimaatfascisme en humor, ironie of relativeringsvermogen gaan nooit samen.
@Asteroid-B612 | 31-05-22 | 21:18: het is een gebbetje over het feit dat democratische besluitvorming niet echt een gelukkig huwelijk heeft met het oplossen van acute problemen. Een bekende constatering, alleen heeft de journalist in kwestie volgens mij niet helemaal door gehad dat het niet zo serieus is bedoeld. Net als iedereen hier. Die Levi en Rotmans liggen waarschijnlijk nu dubbel van het lachen door alle ophef hier. Als ze geenstijl zouden lezen, wat ik betwijfel.
@Komjehiervaker | 31-05-22 | 21:30: Met dit soort lui wordt het steeds lastiger om te zien of ze het menen of dat het slechts een gebbetje is. En in dit geval ben ik van dat laatste nog helemaal niet zo zeker. Als je ze de kans zou geven, dan denk ik dat ze hem met beide handen aan zouden grijpen.
@Komjehiervaker | 31-05-22 | 21:30: Zou inderdaad kunnen, maar ik ben daar niet zeker van. Waar ik wel van ben overtuigd is dat "deep inside every socialist there's a totalitarian screaming to get out". En de geschiedenis leert ons, dat socialisten de neiging hebben hun rol van betweterige zeurpieten en overheidsaanbiddende bemoeials maar al graag in te ruilen voor die van brute, intolerante en onderdrukkende dictator.
Hoho, laten we dan de halve veestapel gewoon opeten. Over de verdeling kunnen we vast een commissie opzetten.
Het enge aan dit soort voorstellen, en aan de mensen die ze doen, is dat ze suggereren dat er voor deze grote problemen pasklare oplossingen zijn waar alle weldenkende mensen het over eens zijn. Oplossingen die we zo in zouden kunnen voeren, ware het niet dat er een paar vervelende wappies in de weg staan. Niets ergers en engers dan mensen met macht die menen de waarheid in pacht te hebben.
Laat eerst dat klimaatplan maar eens zien voordat we een dictator aanstellen om het in te voeren. Hoeveel windmolens, hoeveel zonnepanelen, hoeveel TWh hebben we nodig en hoe gaan we die opwekken? Komen er ook kerncentrales? Gaan we immigratie inperken om ook onze stikstofnormen nog te halen? Welke wijken komen straks op stadsverwarming, op waterstof, op warmtepompen, of op een gemeenschappelijke grondwater-warmtepomp? Op veel vragen weten we het antwoord nog niet, en op andere vragen hebben andere mensen HEEL andere antwoorden dan deze nitwits.
Laten we het allereerst eens hebben over de capaciteit van ons elektriciteitsnetwerk.
Stel me beschikbaar als verlicht despoot. Allemaal eens? Prima! De Efteling is dan gratis, om maar wat te noemen.
Dank alvast voor jullie steun.
Achter Kaas aansluiten…
@Wijze uit het Oosten | 31-05-22 | 21:07: Kaas is slechts kolonel. Kansloos.
Het is ook nog eens gewoon onzin. Er is helemaal geen onwil onder de bevolking om de uitstoot te beperken en vervuilinh te verminderen
Het punt van kritiek van het volk is dat we ver voor de troepen uitlopen ten opzichte van ommelanden en de lat veel te hoog en te dichtbij gelegd wordt waardoor het voor de gewone man een onhaalbare horde dreigt te worden.
Mooi verwoord.
Waarom zijn al die figuren die de aarde willen redden zulke griezels? De aarde is beter af zonder hen, Ja maar je kleinkinderen dan is ook al zo'n argument, als hun rijke mooie leven in gevaar komt sturen ze die ook net zo makkelijk met duizenden de dood in.
Ene zin: "Voor elke elektrische auto die er hier bij komt, komen er in China tien benzineauto’s bij."
Even later: "Ik was ooit in Shanghai en ik struikelde daar bijna letterlijk over de elektrische fietsen en elektrische auto’s. "
Ja, wat is het nu?
Met de mega-investeringen in Chinese kolencentrales rijden die Tesla' s daar op steenkool.
Het betekent dat het overal beter is dan hier, maar dat ze niet emigreren.
Ben trouwens wel benieuwd wat die gasten voor maatregelen willen nemen als ze denken in een jaar dit fictieve probleem op te lossen. Dat moeten verdomd extreme en onomkeerbare maatregelen zijn.
En nog zijn er mensen die wat te janken hebben over Poetin. Juist die mensen.
Naar verluidt alleen al zo'n 200.000.000 Russen. Give or take.
@Hetkanverkeren | 31-05-22 | 21:03: 144 miljoen. Althans in de Russische Federatie.
@Hetkanverkeren | 31-05-22 | 21:03: Gaat me natuurlijk niet om de Russen, maar om die mafketels in dit topic.
Weet je wie er ook een "tijdelijke dictatuur" hadden ? Zo'n beetje alle op marxistische leest geschoeide regimes uit de 20e eeuw, die niet geheel ontoevallig ook de meest brute en moorddadige waren (USSR, China, Cambodja, enz.) De "dictatuur van het proletariaat", een periode waarin de bevolking onder dwang moest worden opgevoed om brave, simpele arbeiders te worden. Voor hun eigen bestwil ! Daarom dus intellectuelen cq. de "bourgeoisie" naar gulags sturen, hele volkeren op basis van ethniciteit gedwongen laten "repatrieren", of gewoon vermoorden. Ja dat kost dan wel een paar tientallen miljoenen mensenlevens maar dan heb je ook wat : een arbeidersparadijs !
Wat Rotmans en Levi hier in bedekte termen voorstaan is geen dictatuur van het proletariaat, maar een dictatuur van de deug- en klimaat-elites, die uiteraard op volledige medewerking van de globalisten kan rekenen. Want ook die weten wat beter voor u is.
Het probleem met dictaturen is, ze zijn er nooit voor 1 of 4 jaar. Dictators worden in het zadel geholpen door dimwits zoals levi, die leven volgens de waan van de dag. En dan zit je er aan vast.
Zo simpel is het inderdaad. Er bestaat niet zoiets als een tijdelijke dictatuur. Dat is een beetje zoals tijdelijk zwanger worden. Gewoon om het even te proberen. Met dat verschil dat je geaggregeerde macht niet kunt aborteren.
We hebben het net 2 jaar uitgeprobeerd om een andere overdreven crisis te bestrijden en het beviel me niet goed. Dus doe maar niet.
De dictatuur die de bolsjewieken instelden was ook slechts tijdelijk bedoeld. Daarna was het proletariaat bevrijd en paradijs op aarde. Meer dan 70 jaar ellende, en in sommige delen van die regio nog steeds een puinhoop
Dit zijn nachtelijke borrelgesprekken.
Niet geschikt voor publicatie overdag.
Hopen voor deze mannen dat de opvolger van Gelauff iets vaker klimaatdramatiseringen in het NOS journaal zet. Dat zal het volk vanzelf aan het denken zetten
Als morgen elke Nederlander zijn gewone fiets inruilt voor een elektrische geloven deze idioten werkelijk dat dat beter voor het milieu is.
Maar goed, ze hebben wel een beetje gelijk natuurlijk: voor vriendjes van de dictator is een dictatuur dikke prima en deze mafklappers zullen sowieso vriendjes zijn met de dictator.
DDR’66
Nuff said.
Ik heb ervaring met leven onder een dictatuur en ik wens het u niet toe. Het nadeel van een democratie is dat het niveau enorm omlaag wordt gehaald. Het is een grote leugen dat de kiezer altijd gelijk heeft. Het tegendeel is waar. Over het algemeen heeft de kiezer overal de ballen verstand van en last van het Dunning Kruger effect.
En daarom zitten we in de ellende.
Red Shirt, je zult het ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar zoals je het hier formuleert lijk je eerder een voorstander van.
Ik begrijp hieruit dat Nathalia je af en toe wil behoeden.
Gelijk heeft ze, soms bak er maar weinig van.
Sterkte d'r mee, lijkt me geen fijn huwelijk, ooit gedacht aan een scheiding? Mag je in dit land gewoon aanvragen hoor.
Daarom hebben we ook een representatieve democratie. Het probleem dat ik daarmee heb is dat de hedendaagse politici nauwelijks beter onderlegd zijn dan de burger op veel van deze vraagstukken.
Het is een grote leugen dat, zoals het nationale brombeer orakel Maarten van Rossem beweert, "de mensen het niet snappen". Het getuigt daarbij van totale minachting voor de bevolking, in deugkringen ook wel bekend als "plebs", of zoals van Rossem dat het zelf noemt, "het grauw".
Jij lijkt voorstander te zijn van een vorm van censuskiesrecht, waarin alleen personen met bepaalde financiele (of intellectuele) draagkracht of gewenste overtuiging mogen stemmen. De roep om "het afnemen van stemrecht !" is dan ook met regelmaat, steeds uit de hoek van de linkse lullenkerk te horen.
Gelukkig is het idiote censuskiesrecht al lang geleden afgeschaft en vervangen door het ALGEMEEN kiesrecht. Deal with it.
Die chaos op Schiphol. Tijd voor een dicktator?
Dikke Benschop voor zijn hol.
Stap 1: www.youtube.com/watch?v=gSnvKVjMGZI
Ze zijn bijna allemaal tijdens hun studententijd communist geworden.
Heel links hield z'n mond dicht toen Trudeau z'n boekje te buiten ging richting de truckers tijdens de protesten in Canada. Ik lees dan altijd weer de berichten uit november 2016 terug, toen bekend werd dat Trump gewonnen had. Links sprak van een schande. Dan vraag ik mij af hoe ze zouden reageren als Trump zoiets zou doen als Trudeau deed.
Denk dat dat mijn grootste probleem is met links. Dat ze ergens voor staan is prima, maar het altijd weer dat hypocriete gedrag. Je uitspreken voor de rechten van minderheden (top!), maar wel woestijnvolk hierheen halen die vrouwen gesluierd laten rondlopen, en dan wegkijken als je daar wat van zegt. Doen alsof je voor vrijheid van meningsuiting bent, maar fake-news moeten we wel weren. En zo kan ik nog honderd voorbeelden verzinnen.
Eens. Ik voelde me ooit licht links maar ik word misselijk en moe dat er telkens weer zulke dingen in sluipen.
Staan voor de rechten van de vrouw is dus kritisch zijn voor de islam. Links zijn is beurzen geven aan arme studenten. Links zijn is gelijke kansen voor een baan voor man, vrouw en allochtoon.
Maar ze doen telkens wat anders.
Ik ben niet echt links of rechts, want ik heb een mening dat ik probeer te baseren op feiten in plaats van op ideologie en daarom heb ik mijn mond helemaal niet dichtgehouden. Ik vond en vind dat Canada die "truckers" veel harder had moeten aanpakken. Net als bij die randdebielen van extinction rebellion, zelfde methoden ander doel, allebei heilig overtuigd van hun onzin, kun je als een vrije democratische natie niet toestaan dat belangengroepjes je openbare leven lamleggen en je steden belegeren in een poging je af te persen. Trump zou ook harder moeten hebben opgetreden tegen BLM die exact dezelfde terroristische methodieken hanteerden. Kan niet worden getolereerd. <- punt.
Ik krijg een warm gevoel van onze huidige dictatuur.
Volgens de dict.. Euh, deskundigen van het KNMI zou de pleuris hier losbreken met onweer en hagel: Code Geel.
Alweer niets gemerkt.
De leukste manier om een klimaatnazi over de zeik te krijgen is met zoiets als "wat nou opwarming, ik moest vanochtend mijn autoruiten krabben". Dan gaan ze gillen "Jij weet het verschil niet tussen weer en klimaat"!!!! Om dat vervolgens een hittegolf aan het klimaat toe te kennen.
Iemand met een Joodse naam die pleit voor een dictatuur.
De vorige keer dat wij hier een dictatuur hadden is dat voor de Joden niet zo goed afgelopen.
Groot gelijk, Rotmans - ze hebben in Chengdu en in verschillende andere Chinese steden een jaar vantevoren aangekondigd dat vanaf 1 juni 2018 alle brommertjes (en dat zijn er nogal wat, in een Chinese miljoenenstad) electrisch moesten zijn. En wat denk je? Een paar maanden voor die datum was het complete brommerpark electrisch. En toen kondigde de provincie Sichuan aan dat vanaf 2023 alle vrachtauto's op CNG moeten rijden. En wat denk je? Tot in de verste uithoeken van de provincie, tot op ruim vierduizend meter hoogte op het Tibetaans plateau staan hypermoderne gastankstations en zo'n beetje alle alle vrachtwagens hebben rekken met gekoppelde gasflessen achter de cabine. Daar wordt gewoon niet over gel***, dat wordt gewoon gedaan. En nog héél even wachten, en dan is China het schoonste land ter wereld - waar wij met onze groene ambities gíllend slecht bij afsteken (- ondanks de bezielende, visionaire leiding van Rob Jetten, haast ik mij om eraan toe te voegen) Zou in Nederland helemaal niet zo gek zijn als het gaat om een mandaat voor het doorhakken van 'practische' knopen zoals kerncentrales, de belastinghervorming, een volwaardig defensieapparaat, verder investeren in KLM, afbouw van de NPO,
enzovoorts.
China het schoonste land van de wereld...
Nee. Je kunt hele lange discussies voeren over de schadelijkheid van CO2 uitstoot. China is kampioen, waar andere landen zichzelf economisch wurgen gaat China the extra mile in kolencentrales.
@Glasgow Argus | 31-05-22 | 20:52:
-
Maar wél hele moderne, met prachtige filtersystemen. Ze gaan overigens ook de extra mile met gigantische windmolenparken en zonnecentrales. De Chinezen hebben alláng door (door schade en schande wijs geworden) dat de algemene volksgezondheid grootselijk bedreigd wordt door zieke longen. Ze hebben al gigantische stappen gemaakt en binnen vijftien jaar zijn ze het schoonste land van de wereld.
@bisbisbis | 31-05-22 | 21:13: Is dat hetzelfde China, dat tot voor kort, de bevolking (met name mannen) sigaretten gaf, zodat men niet te lang leefde? Bevolkingsafname en geen pensioenen. China is de laatste 100 jaar niet zuinig geweest op haar bevolking. Sterker nog, Mao vond dat ze er veel te veel hadden.
@Arachne | 31-05-22 | 23:54:
-
Verdiep u eens in meer recente berichtgeving? China vergrijst, de éénkind politiek is verleden tijd en dat verhaal over die sigaretten is al jarenlang geleden gehoaxt.
Zo kennen we Demagogen'66 weer. Ze zijn alleen maar democratisch als het hen uitkomt.
Deutsche Demokratische Republik, in 1973 erkend door Nederland.
@namur62 | 31-05-22 | 20:54: heet Zaire jog steeds de Democratische republiek Congo? Of heeft Kabila junior dat al weer er af gehaald.
Maar goed, ik begrijp de stelling.
Als je dingen wilt veranderen, die niet snel genoeg gaan, moet er soms eens een daadkrachtig figuur staan die spijkers met koppen slaat,
Vuist op tafel.
Zo zijn er best wat itempjes die ik graag snel zou veranderen.
Maar helaas, ik ben niet gemeen genoeg om m’n zin door te drammen ten koste van andere mensen.
Shanghai als voorbeeld nemen hoe 't moet, dan heb je serieus Stalin-ambities of het verhongerende en creperende volk kan je écht geen reedt schelen.
Tekenend dat juist de klimaattafels, stuurgroepen, inspraakorganen en brainstormoverleggen, die vooral dienen om een extra laag tussen de verantwoordelijke bestuurders en het (klagende) volk met de verkeerde mening te leggen, worden aangehaald als voorbeeld waarom dit land niet loopt, terwijl die concepten vooral aangedragen en gebruikt worden door de huidige linkse kliek aan de macht.
Ik ben helemaal voor een dictatuur, beste wat dit land overkomen kan, maar dan uiteraard wel onder mijn verlichte heerschappij.
Zo niet, dan ben ik mordicus tegen.
Ik.zou het niet eens willen zijn, na een tijdje verteld niemand je nog echt nieuws. Zie een Poetin nu, die heeft geen redelijk inzicht in de sterkte van het eigen land omdat alle generaals en inlichtingendiensten alleen schaapachtig hebben beaamt of hebben zitten opscheppen voor een bruine neus.
Mensen die voor dictatuur zijn denken altijd dat de dictator aan hun kant zal staan. Maar jah, dictators kennen maar 1 kant en dat is die hen zelf. Fantaseer liever over een toverstafje, zoals in Harry Potter zou ik zeggen.
Een dictatuur lijkt me een goed idee als ik de dictator mag zijn.
Ik stem tegen, wordt direct opgehangen als ik een betere woordgrap maak alsdan U!
(vooruit, die kans is niet erg groot)
Ik weet niet, maar is dat de afgelopen 2 jaar ook niet geweest, een dictatuur?
Er was parlementaire controle. In intensievere vorm als na de Machtigingswet van 1933.
Goud om je nek hangen met de boodschap dat je het goed voor hebt. De wanstaltigheid straalt er vanaf.
Maar eigenlijk is het Rutte regime toch ook al een soort van soft-dictatuur, als het ware.....
Rutte is geen dictator, dictators doen ook goede dingen.
Volgens mij zijn er elke vier jaar verkiezingen. Wat is daar dictatoriaal aan?
@Hommel | 31-05-22 | 20:47: partijkartel, ooit van gehoord?
Is Jan Rotmans ook zo blij met al die kolencentrales di China bouwt ?
Het is eigenlijl gewoon biomassa maar dan duizenden jaren oud.
Soms moet je iets gewoon over je heen laten komen www.youtube.com/watch?v=kbLmr4v1Y-M
WoW! Dit bewijst wel dat het een religie is die ze aanhangen. Als je ze hoort dan zij. Ze hetzelfde als de Iraanse ayatollahs. Voor het hogere doel moet alles opzij en wij zijn de profeten waar je naar moet luisteren. Ps. Die werden ook in het zadel geholpen met behulp van de communisten/socialisten, die daarna vermoord werden.
Nee, de communisten wilden van de sjah af en van Iran een communistische staat maken. Financiering middels olie. De communisten meenden dat zij Khomeiny en de ayatollahs konden gebruiken om hun doel te bereiken. Zodra ze op doel waren, werden de ayatollahs volgens goed communistisch gebruik kaltgestellt. De communisten meenden van doen te hebben met een paar domme achtergebleven geestelijken. Deze geestelijken echter hadden Marx, Trotski en Mao gelezen. Khomeiny heeft jarenlang in zijn preken betoogd, dat het communisme geestelijk leeg is. En dat het niet samen kon gaan met de islam. Wel, de communisten hadden het kunnen weten, maar zij meenden slimmer te zijn.
Een van die communisten is een zekere Afshin Elian. Die werd hier liberaal en zijn zoon zit voor de VVD in de 2e kamer.
Socialisme, communisme, liberalisme: allemaal zijden van dezelfde munt.
Als Wilders of Baudet dit zouden zeggen dan stonden ze in no time weer voor de bordkartonrechter.
Marcel Levi pleit voor een tijdelijke dictatuur.
Om dat te horen uit de mond van een jood.
Ongehoord.
Levi = de priesterklasse. De klasse die gewend is, het volk voor te schrijven wat ze moeten.
En dan China aanhalen als lichtend voorbeeld. Die domme lul stapt meteen in de eerste de beste communistische propagandastunt.
"Als je het niet simpel kan uitleggen, begrijp je het zelf niet goed genoeg" - Einstein-
Totaal waar.
Wie leest er nu in vredesnaam HP de tijd nog? Die is toch allang gefossiliseerd? En wie luistert er nu naar een hoogleraar internationale betrekkingen? En valt ons daar mee lastig? Tijd van chaos / radicale besluiten laat me niet lachen. De Volksverhuizingen, dat waren chaotische tijden en hoorde je HP de Tijd toen?
De preek van Arthur van Amerongen op de donderdag of vrijdag in HP is amusant.
Mensen die zichzelf als intellectueel zien en nog geloven in die klimaatonzin. Ik zou zeggen kijken eens verder dan de vk nu en npo lang is en ga eens rondsurfen op die mooie uitvinding dat informatie gedemocratiseerd heeft: het interjet.
Oké dan maar, wat moet dat moet.
DerDoktor; Commandant van het land.
Ik beloof jullie, ik maak er net zo een puinhoop van als al die andere. Maar ik doe het voor de helft van het geld.
Sommige problemen die meerdere generaties nodig hebben om opgelost te worden moeten doormiddel van een referendum bepaalt worden. En vervolgens moet het minstens 4 kabinetten duren voordat je daar pas weer op mag terugkomen doormiddel van ja, weer een referendum.
Twee gehersenspoelde klimaat fascisten. Knettergek.
tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/sl....
Tja Stockholm stijgt nog steeds door postglaciale opheffing.
@Duurkoop | 31-05-22 | 21:59: Klopt!
Het fascisme komt van links.
Fascisme is een linkse ideologie net als nationaal socialisme.
@Xbitt | 31-05-22 | 20:35: dat zeggen veel rechtse mensen tegenwoordig graag en natuurlijk waren er ook linkse kanten, maar goed beschouwd is het natuurlijk onzin.
Een van de belangrijkste eigenschappen van links is namelijk het principe dat iedereen gelijkwaardig is en gelijke kansen moet krijgen.
Ook al komt diebgedachte bij liberalen ook wel voor ( liberal is in amerika zelfs scheldwoord vior links).
Maar rechts heeft geen principiele moeite met concepten als " goede familie" " geërft kapitaal" " goede studie bij goede afkonst" " notabele of adelijke familie" " oorspronkelijke dorpsbevolking/landsbevolking".
Dat zijn concepten waar links zich vaak niet in kan vinden.
Natuurlijk, mao, stalin en pol pot zijn conceptueel nogal moeilijk, maar ze waren wel hard bezig " bourgoiesie" en " bezit" gelijk te schakelen.
Hitler en Mussolini gingen ten principiele uit van de ongelijkheid van mensen in een zeef extreme variajt en kan je dan tich eigenlijk alleen rechts noemen.
@Shoarmamasutra | 31-05-22 | 20:49:
Nee, dat is waar, daar doen de van Dammetjes, Rabbae's en de Graaffs van deze wereld niet aan, goede familie, geërft kapitaal en goede afkomst....
Hou toch op. Het, hét grootste verschil tussen links en rechts is "geld uitgeven van een ander" vs "geld verdienen, waarde toevoegen".
Derhalve is de vvd ook allang niet meer rechts.
@Shoarmamasutra | 31-05-22 | 20:49: Mao, stalin en pol pot waren nog roder dan ze links waren, conceptueel redelijk eenvoudig.
@Shoarmamasutra | 31-05-22 | 20:49:
Het socialisme zegt van gelijkwaardigheid Uit te gaan, maar doet dat niet, geen enkele socialistische staat is humaan of democratisch geweest. Er is een dictatuur van het proletariaat, en dat klinkt mooi maar is gewoon een club die het voor het zeggen heeft.
Fascisme is rechts in de zin dat het uiterst conservatief is, vaak voor een sterke rol van de kerk en de bestaande economische en politieke elite.
Nationaal socialisme (de naam geeft al een hint) is links. Een Reich, Ein Volk Ein Führer; het gaat hier over gelijkheid van een superras. De nazis hadden 4 jaren plannen voor de economie. Grote bedrijven kregen partij commissarissen, plannen voor een welvaartsstaat van wieg tot graf zijn allemaal nazi speerpunten. Zeer links dus al wil links dat niet geloven.
@Nuuk | 31-05-22 | 21:03: Nationaal socialisme stelde dat socialisme kan werken, als het binnen een gesloten stelsel wordt ingevoerd. Het stelde tevens dat er een sterke overheid nodig is, om het bedrijfsleven in te tomen.
Vandaag zijn global companies vele malen machtiger dan het merendeel van de staten/landen.
Laat mij dan voor één jaar dictator zijn.
Ok een half jaar dan.
Een maand is ook goed.
U klinkt niet zo heel overtuigend, als ik eerlijk ben.
@SNAFU | 31-05-22 | 20:36:
Guard!! Hang that Man!
And his Family.
Ghehehe..
@Ruimedenker | 31-05-22 | 20:40: Dat ziet er al een stuk beter uit. :-)
*souffleert DenkerT* Pssst: "Silence, I kill you until you are dead!"
@MickeyGouda | 31-05-22 | 20:50: Daar hoort een linkje bij:
www.youtube.com/watch?v=pH1Zaef7XXA
@MickeyGouda | 31-05-22 | 20:50:
Deze is beter:
www.youtube.com/watch?v=GBvfiCdk-jc
Uiteindelijk loopt een “goedbedoelde dictatuur” uit op een eindeloos ADO Den Haag - Excelsior.
Ken jij die mop van die dictator die vrijwillig vertrok?
Hij ging niet.
Het is weer een verdomd lange tijd gelden, maar jawel, dat deed Lucius Quinctius Cincinnatus dus wel. Terug naar de boerderij, letterlijk.
Kan menig beroepspoliticus ook een voorbeeld aan nemen.
en.wikipedia.org/wiki/Lucius_Quinctiu...
@Abject | 31-05-22 | 20:51: een verdiende buiging voor jouw historische kennis.
Dictatuur en geweld komen altijd van links. Als de realiteit niet overeenkomt met het linkse theorietje, dan moet de hele maatschappij met geweld aan de theorie aangepast worden. Dan slaan ze net zo lang op uw muil tot u het gelooft. Dat is de ware aard van links.
Het is een religie, daar is maar 1 baas.
Maar ... we leven de facto toch al in een dicta...
Klop klop……
@J-van-de-Bontekoe | 31-05-22 | 21:57: *... achter de bank wegduik*
Voor de oude Romeinen werkte dat prima, maar dan wel alleen in tijden dat de stad belegerd werd, en daarna werd de senaat weer in ere hersteld.
Denk niet dat dat soort engnekken dat laatste van plan zijn als ze eenmaal hun klimaat fantasieën erdoor kunnen drukken.
Zodra een dictator in het oude Rome, niet langer het belang van Rome diende, werd deze permanent verwijderd.
Democratie betekent inbreng van tokkies en plebs. Dat moeten we niet willen. Alleen weldenkenden met bakfietsen en werkgevers dienen de toekomst vande BV Nederland te bepalen.
Aan het hele interview te zien is dit stukje behoorlijk uit context. Volgens mij zijn het opmerkingen met een knipoog, meer niet.
Extremisten die zich beroepen op wetenschap, een bizarre en zorgelijke ontwikkeling.
In een opelijke dictatuur is er ten minste duidelijkheid. De onze heeft dat niet.
In een echte zouden ze nu al aan je deur kloppen.
@Shoarmamasutra | 31-05-22 | 21:10:
Die duidelijkheid zou ik hebben. Hier is het altijd maar de vraag en zeker niet onmogelijk. Zie de politie die aan de deur bij mensen komt die op twitter wat kwetteren over het coronabeleid.
@aflaatverkoper | 31-05-22 | 21:28: ach, er werd door snormans van het ministerie van justitie een tekenaartje van z'n bed gelicht met het doel godslastering weer actief aan te kunnen gaan pakken.
Hier proberen ze dus echt alles.
De NWO zal een fascistische dictatuur wel handig vinden ja. Lekker cashen zonder rekenschap
Afrikaanse landen hebben het WHO-verdrag geblokkeerd. Opmerkelijk waar de principiele standpunten nog vandaan komen.
@Glasgow Argus | 31-05-22 | 20:21: `Die zijn eeuwen uitgebuit door Europeanen, en de laatste tijd door China en Rusland. Die snappen inmiddels hoe de hazen lopen.
Ik vind het wel een goed idee. Idd jaartje of vier. Maar dan wel met mij als dictator.
De dikke ikke zouden we toch doen?
Dat gaat het niet worden want, daar hebben we Kaas de Vies al voor als kolonel.
De nieuwe fascisten zullen de anti-fascisten zijn. Je mag elke mening hebben, maar het moet wel de juiste zijn.
Wat een eng volk.
Hun mening is de juiste mening.
@frickY | 31-05-22 | 20:57: Dat dachten vroeger o.a. een Duitser en een Rus, beiden met snor, ook trouwens.
Goed verhaal geworden.
Ik vraag mij af of ze het nog steeds een goed idee vinden als tijdens die dictatuur juist het tegenovergestelde wordt bereikt. Meestal komt er alleen maar ellende van.
Een onzinnige gedachte.
De kabinetten Rutte tonen aan dat democratie al lang niet meer bestaat, bij de gratie van fraktieknevel en stemdwang.
Dat dus. Die besluiten worden nu al genomen, zij het op een ander gebied.
Precies dat, nondeju!
REAGEER OOK