Live Gezellie! Giro 555 BELPANEL TELEVEE
PERSALARM! NU AL 40 MILJOEN! Doneren kun je leren
Heerlijk avondje is gekomen mensen. Samen! Verbinden! Solidair! Helpon! Een NATIONALE televisie-avond voor Giro555, met tout fatsoenlijk Nederland in het BELPANEL. Dat je dan opbelt en zomaar een BN-er aan de lijn krijgt! Dat u dan straks volgepropt met jodium in een schuilkelder zit, maar dat u dan toch tenminste Martien Meiland aan de telefoon hebt gehad. Dan kun je wel rustig sterven ja. Het Eurovisie Deugfestival wordt gepresenteerd door Chantal Janzen en Rob Kemps en Jeroen Pauw en Eva Jinek ontvangen gasten aan de Marble Mania-tafel, en de kruisrakketten Dionne Stax en Britt Dekker interviewen HET BELPANEL, met hartverscheurende verhalen van mensen die geen brood, gehaktbal, benzine en verwarming meer kunnen betalen, maar toch EEN TIENTJE hebben overgemaakt naar Oblast 555. BELPANEL LIVESTREAM
UPDATE 22:57 uur: Wiehoei ToetToet Persalarm: Na actiedag Giro555 voor Oekraïne 106 miljoen euro opgehaald
Asielinstroom week 9 (nog niet bekend)
Reaguursels
InloggenBen een beetje trots dat ik m'n onderbuik niet heb laten kietelen, Mark heeft immers uit naam van ons allemaal er nog even 5 miljoen bij gedaan.
Doet hij zo even uit het vestzakje, Erika ook van dezelfde club zou zeggen wat een kanjer.
Ik heb het bedrag net gezien wat gedineerd is voor de oekraine. Nederland heeft niks te klagen. Ruim 100 miljoen zijn veel litertjes benzine. Xonet las ik dat nu de psupers en de tokkies in drachten al uren in de file staan om te tanken terwijl de actie enkel een uur duurt. Wat een land. Enkel ezels en luiaards wonen hier.
En welke schaar jij je dan onder?
Het is alsof de maffia ruzie heeft met neo-nazi's en de "goede landen" gaan staan achter neo-nazi's. Het zijn boevenlanden waarbij burgers altijd slachtoffer zijn.
En wij zitten met een stel debielen in de regering die niks kunnen, maar wel altijd persoonlijk i€ts winnen!
Ons ambitieuze kaagmens, wil president van de Wereld Bank worden, heeft ons geruisloos (voor ons) in een 89 miljoen dollar garantie gerommeld voor een emergency financing van de WB van totaal 723 miljoen dollar voor Oekraine.
Alles naar haar rijke vriendjes en onze pensioenpot opmaken, k*twijf.
En oetlul Mark Rutte geilt op een functie in de EU.
Rutte naar de NATO, hoewel hij ontkent maar we weten wat dat waard is, Ollongren naar de Europese Commissie, kost ons wat maar dan krijgen zij wat, dat is eerlijk delen.
"Bondskanselier Olaf Scholz: Duitsland en EU kunnen niet zonder Russisch gas."
Politici zijn randdebielen. Sancties afkondigen terwijl ze chantabel (want blijkbaar kunnen ze niet zonder russisch gas) zijn en ook nog eens dit soort zaken publiekelijk verkondigen naast het aankondigen welke wapens wanneer naar de Oekraïne gaan. Ooit van tactiek en geheimhouding gehoord ? Blijkbaar niet.
Ik heb geen tv meer. Daar ben ik elke dag nog dankbaar voor.
Propaganda, altijd ‘leuk’.
Zakkenvullers al die "goede doelen"
Mensen stop met die onzin !!
En die BN’ers gaan het straks ook nog brengen op jouw kosten als de business class weer vliegt en de vijfsterrenhotels weer open zijn
@Montresor | 08-03-22 | 06:56: Dat is om samen te vieren dat ze het toch maar weer even geflikt hebben.
@skoftig, heeft de PM het bedrag van €106 miljoen al verdubbeld? Ff goede sier maken.
Wat dacht je zelf? Klaag
ja, ligt Nederland krom om die 106 meloen op te hoesten doet het kabinet er nog eens 106 van ons eigen geld bij. Als extra straf ofzeau?
de "goede doelen" kunnen weer een tijdje vooruit. Morgen kunnen een boel directeuren een nieuwe leasebak uit gaan zoeken.
Wel een Tesla want vriend Musk moet bedankt worden.
en wat gaan we met die 106mln knaken doen. Benzine goeie koper maken?
Er gaat wel eerst 7% aan wettelijk bepaalde kosten af.
Mijn bijdrage zit in die 40 miljoen van het kabinet en dat is exclusief m’n bijdrage van de wapens en scherfvesten en Stingers, die heb ik apart gedoneerd.
Oohhh! Aaaaahhh!
On-ge-loof-lijk! Nederland bedankt!
Wat-zijn-we-goed!
100 miljoen+ is fantastisch, 100 miljard gaat ons wederopbouw en EU lidmaatschap kosten.
Daar moet dan eerst huur en onderhoud van het pand van giro 555 worden verrekend. Zitten op toplocatie in Den Haag op de Mauritskade. Je verwacht 't niet hé.
@Ruimedenker | 08-03-22 | 00:09:
Dat is vrij Ruim gedacht.
Ik heb ook gedoneerd. Aan de voedselbank.
Toppie! Goed gedaan!
De voedselbank waar ze notabene vrijwiligers te kort komen en er 65 plussers staan om het uit te delen. Prima zo`n voedsel bank maar kunnen die gasten dan zelf niet even helpen als er geen personeel is nee dat kan niet blijkbaar,een voedselbank abbo minimal 1 keer in de week mee werken anders geen voedsel pakket,probleem opgelost.
@pegaje | 08-03-22 | 01:07: en een nieuw probleem erbij want die gaan dan hun eigen pakket samenstellen en de rest kan het minder geliefde spul meenemen.
Geen geld gedoneerd. Wel lang indringend gesprek gehad met iemand die daar oorspronkelijk vandaan komt en daar (en in Rusland) nog veel familie heeft. Ik ben pessimistischer dan ooit over de toekomst van de bevolking daar, ongeacht wie deze oorlog wint. En ondanks dat Zelensky het nu goed doet als oorlogspresident, ook hij ging (of moest) mee in de corruptie. Arm volk, letterlijk en figuurlijk. En dat land willen blommenkinderen de EU intrekken.
Het is onvoorstelbaar hoe de bevolking van Oekraïne is uitgeknepen sinds de val van het communisme, ook onder Zelensky. Dus geef gul, maar verwacht er niet al te veel van.
@Duwbak_Linda | 07-03-22 | 23:09:
Ze hebben eerst voedsel, veiligheid en medicatie nodig om te overleven. Dat hun toekomst daar niet zo rooskleurig is geloof ik direct.
@D_L
Ik heb Russische buren hier, wonen er al een jaar of vijftien, en die zitten in zak en as. het is nml niet hun oorlog maar zijn wel bang dat ze met de nek worden aangekeken door de locals hier in Zwitserland ondanks dat ze een hekel aan Poetin hebben. Nu hoeven ze daar van mij niet voor te vrezen want ik bekijk het genuanceerd en neem ze nul niks kwalijk zelfs al zouden ze pro Poetin zijn. Hun probleem is wel de familie in Rusland.
@letopuwzaak | 07-03-22 | 23:13:
Zonder deze verschrikkelijke oorlog te willen bagatelliseren; de dingen die jij noemt waren er voor de oorlog al niet. Al kan geld alles kopen.
@Basil Fawlty | 07-03-22 | 23:13:
Het werkt vaak een beetje zo en soms wordt het ook zo ervaren. Denk maar aan 'islamofobie' en ook ik heb vervelende dingen meegemaakt vanwege Israelische achtergrond. Volgens mij weten veel mensen dat Russen zich niet kunnen en mogen uitspreken. En jouw buren kunnen helpen door dit te vertellen.
@Basil Fawlty | 07-03-22 | 23:13:
Volgens mijn kleega zijn de grenzen voor mensen met Russische nationaliteit nu gesloten (ik had dat nergens gelezen). Censuur is nu ook onverbiddelijk. Begreep ook dat het leidt tot spanningen tussen Russen en Oekr in NL, propaganda is alom aanwezig. Tragedie.
@Duwbak_Linda | 07-03-22 | 23:15:
De ziekenhuizen hadden wel zuurstof en medicatie. Of was dat alleen voor rijkeren? Arm zijn of bommen werpen vind ik nog wel wat anders. Ik denk dat veel burgers ten koste van alles willen dat de oorlog stopt, om hun familie te beschermen.
Anderen willen vechten voor betere kansen in de toekomst. Dapper vind ik dat.
@letopuwzaak | 07-03-22 | 23:17:
"En jouw buren kunnen helpen door dit te vertellen."
Dat doen ze dus niet. Het zijn en blijven gesloten stugge Russen. Pa mag dan katjelam van de wodka 's nachts thuiskomen en wordt dan zeer luid gepeperd door de mama maar naar buiten is men heel koel en gesloten.
Is de volksaard. En dat is prima, zij hoeven zich niet te verontschuldigen. Zijn prima buren met een schat van een hond, Ella (golden retriever). En Ella vindt het leuk om tegen mij aan te schurken als wij praten. Geen idee waarom, maar zij vindt mij wel leuk. En zij is een schat. Lol!
@letopuwzaak | 07-03-22 | 23:21:
Zolang jij envelopjes schuift onder tafel is alles aanwezig.
En natuurlijk wil iedereen dat deze oorlog stopt.
@Duwbak_Linda | 07-03-22 | 23:20:
Indeed.
@Basil Fawlty | 07-03-22 | 23:27:
Als ze je eenmaal kennen en/of de plechtigheden zijn voorbij, dan zijn Russen hele vriendelijke warme mensen waarmee het prima zuipen is.
@Duwbak_Linda | 07-03-22 | 23:44:
Inderdaad. Zuipen is geen probleem. :-)
Basil! Ve go to Irish pub and have a nice drink. Vatch some 6 nations Rugby, eat a bit and enjoy my friend.
Dan kom je dus om 2 uur 's nachts volledig bezopen thuis.
Mooi.
@Basil Fawlty | 07-03-22 | 23:27:
(Ella (golden retriever). En Ella vindt het leuk om tegen mij aan te schurken als wij praten. Geen idee waarom)
Ik weet het wel, toch iets vaker douchen en zeker je kruis goed wassen.
Het zal best. Ik kan mij er niet druk over maken. Enzit niet in oorlogstijd of situatie. Ukraïne en rusland wel.
Ik stort enkel mijn pegulanten als er geweren voor ..............
Bestem het eindbedrag als beloning voor diegene die Putin om zeep helpt !
Ik hoop een slimme Rus met een mooie drone
Waar ik ook een cynische klootzak van wordt, als ze dan acties van kinderen gaan uitzenden. Zo van kijk eens hoe goed ik bezig zijn, waarom die jij niets of geef jij niets?
Net als verhalen van oude mensen die blijkbaar allemaal(!) een 'klein pensioen' hebben en tóch geven.
Dus waarom geef jij niet? Jij kan het makkelijker missen (helemaal waar).
Dus, als ik dan wat geef, dan wil ik direct geven, direct steunen zonder het Rode Kruis er met hun vieze vingers aanzit.
Dus ik ga mij daar eens in verdiepen, en als iemand goede tips en aanbevelingen heeft, hou ik mij warm aanbevolen.
Zat mogelijkheden. Elke oekraïener in het buitenland heeft onderhand een eigen hulpactie. U zult wel van uw zolderkamer moeten komen.
www.facebook.com/100002004986280/post...
In je eigen plaats zijn waarschijnlijk wel initiatieven. Hier gedoneerd aan een kinderopvanghuis in Roemenië dat flink heeft uitgebreid om extra mensen op te vangen. Van de kerk zijn ze daar geweest, dus waar het terecht komt is dan wel bekend.
Kinderen als emo porno. Verkoopt goed. Ik heb hier in Zwitserland naast de BBC ook een kanaal of 15 Engelse commerciele zenders en de emo porno reclame clipjes die men uitzend wil je niet weten. Om de 15 minuten een clipje met een huilende neger baby met vliegen op de lip om maar om geld te bedelen. Weerzinwekkend van clubjes als artsen zonder grenzen en oxfam novib.
@Basil Fawlty | 07-03-22 | 22:30:
Ik ben wel eens een gesprek aangegaan met iemand die met een nobel en zielig doel uitgestald in een soort woonwinkel stond. Het kwam erop neer dat ik vroeg of diegene het gepast vond mij bij betreden van deze winkel hiermee om de oren te slaan. Dat gesprek had hij niet verwacht. En ik had nog meer vragen paraat. Niets ten nadele van zijn goede bedoelingen overigens. Een tegengeluid mag, ik voelde me wel wat decadent.
Boek wat airbnbs bij mensen in oekarine en stuur ze een berichie dat je nt komt maar wel wil steunen.
Buiten geld geven aan bv 555 kopen veel mensen voedsel, luiers medicijnen etc etc. die weer belangeloos gebracht worden naar oekraine door bv transportbedrijven of gewoon particulieren. Prachtig natuurlijk en niets mis mee. Wat mij wel steekt is dat op al die verkopen door de retail weer de gebruikelijke bedragen bij de Belastingdienst bij geschreven mogen worden.
Rusland dreigt met het afsluiten van gas naar het westen. Als reactie op opschorten NS II. Ik hoop dat we verstandige politici hebben.
Is de paus protestant?
@Mr_Natural | 07-03-22 | 22:12: die gelovigen lijken allemaal op elkaar
@Mr_Natural | 07-03-22 | 22:12:
Nei, das unne katteliek.
Lol!
Prima geen gas geen dollars dat houden ze niet lang vol dan ook gelijk alle olie cancelen laat ze daar in Rusland maar terug naar de bedelstaf
@Toedels | 08-03-22 | 00:54: De machtsverhoudingen liggen helaas anders, zowel militair als economisch: zij kunnen langer rondkomen zonder ons geld dan wij zonder hun olie en vooral gas. Bovendien groeit 25% van de tarwe ter wereld in Rusland en Oekraïne en dan vooral in het Russischtalige oostelijke deel. Verder wordt kunstmest met aardgas ge maakt en Rusland verzorgt ruim de helft van de kunstmestproductie ter wereld. Rusland heeft al een paar maand geleden een uitvoerverbod van kunstmest ingesteld om de prijzen voor de Russische producenten laag te houden. Als er geëxporteerd gaat worden, zal dat vooral naar neutrale landen als China, India, Iran en Pakistan gebeuren, niet naar tegenstanders. Verder moet er echt de komende maand gezaaid en kunstmest gestrooid worden, anders keldert de oogst. Westerse producenten moesten de kunstmestproductie stopzetten vanwege de hoge gasprijzen in de EU. En er zijn nog veel meer grondstoffen als Neon, Palladium en Chroom, nodig voor de productie van computerchips en auto’s. Dit gaat de EU grote economische schade berokkenen, veel meer dan het Rusland schaadt. Poetin heeft onze kloten in de hand en knijpt door tot het bloed eruit loopt, vrees ik.
Ik heb ook een paar keer gebeld en kreeg eerst ene Marco daarna Marc en de derde keer Ali en ik wilde zo graag een vrouw spreken…
Polen heeft echt veel vluchtelingen opgenomen.
Doen ze met "plezier" want men heeft daar een bloedhekel aan de Rus. Men ziet de noodzaak dus men doet het. Hoe lang die gastvrijheid zal duren is een ander verhaal.
@Basil Fawlty | 07-03-22 | 22:06: dan ken jij de Polen nog niet. Je weet dat een deel van Oekraïne ooit Pools is geweest?
En ja, het zal zwaar worden en Polen zal financiële steun nodig hebben, maar Polen zijn een taai volk. Èn zelf door de hele wereld in de steek gelaten. Polen weten hoe het voelt.
@Bataafje | 07-03-22 | 22:08: helemaal mee eens. Kom er al ruim 30 jaar en ken het volk als uiterst taai, vindingrijk en gastvrij. Mensen hebben vaak geen idee wat er in Polen in WO2 gebeurd is, waar Polen overal gevochten hebben en hoe hard het om na die oorlog te moeten constateren dat je land alsnog verkocht is aan de Russen.
@Bataafje | 07-03-22 | 22:08:
I know. Als je hun historie bekijkt. Hoe vaak ze wel niet zijn opgedeeld en verneukt. Zo vaak een speelbal geweest van de toen grootmachten.
daarnaast waren ze ook dol op pogroms. Niet echt iets om trots op te zijn. Maar ook dat is onderdeel van hun geschiedenis.
En dat ze trots en patriotistisch zijn staat buiten kijf.
@Magikdanbijou | 07-03-22 | 22:11: yep. Maar ook voor WO II is Polen meerdere malen 'bezet' en opgedeeld. Het is jammer dat Nederlanders niks weten van Polen (of die regio). Dat zou het begrip misschien doen toenemen.
Is nogal bijzonder. Polen en Oekraïne hebben geregeld en actueel stevige trammelant tov van hun geschiedenis.
@Bataafje | 07-03-22 | 22:08: klopt jij kent de geschiedenis… overigens hebben De Oekraïners, althans een bep. Groep 1 vd meest gruwelijke genocides uitgevoerd onder de
Polen die op hun beurt ook minder fijne dingen hebben teruggedaan maar veel minder grootschalig en bruut maar dat terzijde.
@ja-nee-misschien | 07-03-22 | 22:15: Janee... we gaan nu niet in de as zitten blazen ... begrepen..!?
Is dat Lilian Marijnissen op de foto?
Ik zou zeggen nee, ware het niet dat ik ergens een Brabants zwak heb voor dat mokkel.
Volgens mij wel.
Je weet dat mokkel in Limburg zeer negatief is. Zoiets als slet.
Update van de markt in deze turbulente tijden.
Nikkel +67% op de dag, as we speak. pfoaw
Euro/Dollar 1.0865 (joh, ben benieuwd wat roos op de schouder van Rossem daar van denkt, want volgens hem zou al in 2008 de dollar zwaar verzwakken. Proest. Dat ze die non-valeur blijven uitnodigen is mij een raadsel.)
S&P een beetje depressief. -2.9%
Vix (nee niet die menthol verkoudheid snoepjes) op 34.4 Nog niet echt schokkend.
Sinds 2008 is de euro met 17% in waarde gedaald tov de dollar.
10-jaars rente +40.12%
@RandyBiel | 07-03-22 | 22:14:
Ghe, en die komt van niks. Moet je altijd mee opletten. Penny stock gedachten in het achterhoofd hier.
Ik heb het gironummer doorgegeven aan de heer V. Putin. Hij zou storten schreef hij terug...
lol
Nogmaals. Nee.
Even de jaarrekeningen van Giro 555 er bij gepakt, dat praat wat duidelijker dan gokken dat er iets blijft hangen.
Giro555 rekent op maximaal 5% aan 'Beheer en administatie' mag worden afgeroomd. Sorry, gebruikt om de kosten te dekken. Daar zit ook een continuïteitsreserve bij.
Voor 2020 had 555 het als volgt voor elkander:
Baten: E 15.297.000
Kosten fondsenwerving: E 380.000
Totaal kosten beheer: E 528.000
Verdelingen (de goede doelen: E 14.542.000
In kas hadden ze een schamele E 1.233.000
En hoe zit dat nu met het personeel?
Op de site zelf stelt 555 dat ze:
4 betaalde parttime medewerkers (2,5 FTE) en twee financiële medewerkers van Oxfam Novib parttime voor Giro555 (0,4 FTE) hebben.
Begroting voor 2021, personele kosten: E 395.000.
Da's een flinke bak geld voor bijna 3 FTE, waarvan de 2,4 FTE uit wat websitebeheer en verslaglegging bestaat.
En wat blijkt? Ze hebben officieel verder geen personeel in dienst. De medewerkers zijn in dienst van Oxfam Novib en worden aan Giro555 gedetacheerd.
Uiteraard moet er wel bestuurd worden; op de site worden de 3 bestuursleden genoemd, evenals de 11 (!) directeuren van de samenwerkende hulporganisaties.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat die geheel om niet enkele keren per jaar bijeen komen om 'lopende zaken' te bespreken. Zij krijgen via de site:'geen aparte vergoeding. De drie externe bestuursleden ontvangen alleen een vergoeding voor eventuele onkosten zoals reiskosten.'
Een deel van de kosten bestaat uiteraard gewoon uit vervangingskosten; Oxfam personeel schrijft een paar uurtjes voor 555, als oxfam wel zo netjes is krijgen die mensen hun uren betaald, de vraag wordt dan nog hoe deze vervolgens worden doorverrekend naar 555 toe. Komt er op het uurtrief van de medewerker, zonder diens meeweten, nog een toeslag?
Nou ja, ze zoeken het maar uit. Ik sponsor die mensen niet, een kennis die deze week zijn best gaat doen aan de grens van Polen en Oekraïne krijgt mijn centen wel. En ik weet van hem zeker dat ik hem haast zal moeten dwingen om er zelf ook iets van te gebruiken voor de benzine en wat te eten onderweg.
Te lang om te lezen of maw ik ben te
Lui… maar de eerste zinnen zeggen al genoeg
@ja-nee-misschien | 07-03-22 | 22:06: Sorry.
TLDR/mand versie: bij Giro 555 blijft 5% hangen. Minstens. En er wordt voor 3 ton aan personeel euh... opgevoerd.
Ik heb hetzelfde, ik ben absoluut helemaal voor mensen helpen en zeker deze mensen, maar leed is handel geworden, de hele avond beelden van mensen laten zien die in de zwartste periode van hun leven zitten.
Een crimineel wordt geblurd voor zijn privacy, maar deze mensen worden vol in beeld gebracht om nog meer geld los te peuteren bij de kijkers, eigenlijk is het best wel hufterig.
@tsjajaja | 08-03-22 | 00:16: De oude media (TV) is dood en het leed is hun reddingsmiddel.
Vraagje van Kaag. " Hoeveel procent belasting krijgen wij van het totaalbedrag?"
Lijkt mij weinig mis met dit initiatief. Ik zie het alleen voorbij komen op GeenStijl, dus verder geen idee. Is het verplicht hier cynisch over te doen?
Er zijn mensen die dit bedrag per dag verdienen.
Gelukkig wel, ja. Ik verdubbel de opbrengst van vandaag dan ook.
Vind het maar een hoop gedoe zo voor die pakweg 100 mln aan het einde van de avond. Laat de regering dat gewoon bijdragen en verdisconteren in de belastingbegroting voor 2023.
Jesus would think you're a jerk. And it would be true.
Op zo'n moment mis je Marco B wel.
Wie?
https://www.dnb.nl/statistieken/dashboards/spaargeld-huishoudens/
Nee sorry, ik pas.
Jammer dat ik geen girorekening neer heb
Wel een goed volk die Oekraïners… ze laten de vrouwen en kinderen de oorlog ontvluchten en de mannen gaan vechten. Net zoals in al die Moslim landen waar ook oorlog was/is…. Oeps, oh nee…
Er vluchten ook genoeg mannen uit de Oekraïne. Het romantische beeld van de NPO klopt niet helemaal.
@Patje | 07-03-22 | 21:53: zo te zien op het kaartje lijkt het er op dat iedereen terugvlucht naar het land van hun voorouders
@Patje | 07-03-22 | 21:53: mannen met 3 of meer kinderen mogen ook het land verlaten.
@Patje | 07-03-22 | 21:53: Ja maar die moeten beduidend meer moeite doen. Australier die net de grens met polen over gehopt is bevestigd het zelfde, merendeel is vrouw/kind, of bejaard, maar weinig jonge mannen. Als je oekrainer bent of zelfs maar een dubbele nationaliteit hebt omdat bijv. je partner oekrains is, kun je niet zomaar t land uit
Heb net wel 25 Eupo overgemaakt. Het goede nieuws is dat ik vanmorgen positief heb getest op COVID. Mevr. ENDP testte negatief, vreemd…
Toevallig, ik ben van mezelf altijd al heel negatief. Heb ik geen test voor nodig.
Sterkte!
Nee, echt vrolijk ben ik niet.
Ik durf er aardig wat geld om te verwedden dat die lui terug willen als dit over is en de boel weer willen opbouwen.
Dit gezeik brengt ons in een economische crisis die zijn weerga niet kent. En het wordt duizend keer erger met 'groene' idioten aan het roer.
Dat denk ik ook steeds meer. Grondstofprijzen zijn sterk aan het stijgen. Zou de inflatie nu hard gaan toeslaan?
Eens. En dan is het ook nog de vraag hoe de wereld er na deze crisis uit gaat zien. Een as China-Pakistan- Rusland? De toekomst is erg onzeker.
En ik kan me vergissen, maar mis toch een gevoel van urgentie bij het kabinet.
@Bataafje | 07-03-22 | 22:33: Dat is inderdaad onzeker. Maar er gaan geopolitiek dingen verschuiven en een andere wereldorde breekt aan, het tijdperk van liberale hegemonie is over en het project om de wereld te veranderen in een zee van democratische landen naar westers model in het monopolaire tijdperk is nog meer mislukt dan het van tevoren gedoemd was te mislukken. China zal zich eerst nog meer toeleggen op economische en militaire groei voordat het zich echt zelfverzekerd agressief gaat opstellen in de regio. Ze zijn op dit moment nog steeds geen partij voor de Amerikanen, maar dat kan heel goed heel snel veranderen.
Rusland speelt in die machtsbalans in tegenstelling tot Europa wel een rol. China heeft een al lang etterende grensconflict met India, beide met goede Russische betrekkingen, Pakistan wordt gefêteerd door de Amerikanen, dat wordt in India dan weer matig gewaardeerd.
Dat is allemaal niet opportuun voor de Amerikanen, maar ze hebben de luxe op dit moment om dat te negeren. Dus als de Amerikanen Rusland kunnen paaien (of India ten koste van Pakistan, maar dat is een stuk gevaarlijker) zouden ze de Russisch-Indiaase betrekkingen goed kunnen gebruiken bij een toekomstige Chinese indammingspolitiek als ze de Russisch-Chinese betrekkingen kunnen verzuren wanneer niet Chinese arrogantie en (politieke) expansiedrift dat op een gegeven moment vanzelf al doet.
Kan er ook zaad gedoneerd worden?
Ali B. donder op!
Zonnenbloemzaad?
Zijn er nu nooit een Afrikaanse landen die vluchtelingen opnemen?
Eerst Afganistan, nu Oekraine...
Schaamteloos
daarvoor Irak en Vietnam en daarvoor was bijna einde oefening
Er zullen miljarden aan belastinggeld gaan naar de Oekraïners. De vluchtelingen hebben recht op onderdak, begeleiding/ondersteuning, voedsel, medische zorg, een uitkering, scholing of een opleiding.
Tijdelijke opvang? Dit is mensen permanent opnemen in je maatschappij.
/De vluchtelingen hebben recht op onderdak, begeleiding/ondersteuning, voedsel, medische zorg, een uitkering, scholing of een opleiding./
Nederlanders daarentegen hebben recht op ... belasting betalen.
Het leeuwendeel niet. Dit zijn niet de vluchtelingen die we gewend zijn. Wij kennen de laffe mannen die hun land, vrouw en kinderen verlaten om hier op onze zak te teren. Nu zijn het vrouwen en kinderen terwijl de mannen achterblijven om voor hun land te vechten.
Ik denk eigenlijk dat veel Oekraïners wel terug willen als het ooit weer leefbaar is in hun land.
Verder liever Oekraïners dan het westen hatende en alleen maar parasiterende types uit veilige landen uit de Arabische wereld en west Afrika.
Voor elke Oekraïner/Oekraïnse die we hier opvangen er een veiligelandiër eruit trappen.
Ik ben voor!
Mocht de oorlog escaleren, dan zijn de wapenleveranties de smoes.
Poetin waarschuwt nogmaals het westen.
Door extreme drukte is de donatiesite tijdelijk niet beschikbaar. En nu ?
Los overmaken op IBAN nummer zoals aangegeven.
Ik was even nieuwsgierig. Typte bij overschrijving 555 in en ja hoor! De hele IBAN pleurisbendezooi werd auto aangevuld. Ik zit nog steeds te kutten met die IBANs. Heb 5 rekeningen bij de SNS en ze beginnen allemaal met een andere NL##. Weet ze nog altijd niet uit mijn hoofd. Maar dat HOEFT dus ook niet te HOEVEN. Bank kan zo auto aanvullen. Flikkers.
Zal wel niet bij elk banknummer autoaangevuld worden? Kan ook zijn dat het on uw geschiedenis stond voor een eerdere giro 555 actie waardoor het IBAN nummer opnieuw wordt herkend.
Moet eerlijk toegeven dat mevrouw Marijnissen er leuk uitziet op deze foto.
Ik vind het altijd een beetje gênant als echt rijke BN-ers bij de kijkers gaan bedelen om iets te storten.
En hoewel ik het heel goed snap voor de vluchtelingen in deze oorlogssituatie, voelt het ook een beetje wrang voor het grote aantal daklozen dat we in Nederland hebben. Ik weet, iets met appels en peren maar toch
Ik krijg er een Claudia de Breij-gevoel bij. Die heeft nog nooit een poot naar een vluchteling uitgestoken.
@Roos: het is niet 'een beetje gênant', het is misselijkmakend. Misschien een oplossing om ze uit te nodigen -vooraf- openbaar te maken wat ze zelf gedoneerd hebben?
Goed georkestreerde emo-gedreven bedelarij. Ieder zijn meug. Als je aan je donatie een goed gevoel over houdt, prima wat mij betreft. Als je op deze manier een soort van betrokkenheid wilt tonen, ook goed. Vrijheid, blijheid. Alhoewel 'vrijheid' in deze situatie misschien een wrange woordkeus is.
Ik kan radio 555 bellen en geld geven om een plaatje aan te mogen vragen, maar ik kan hem ook gewoon zelf opzetten...
Flash & the Pan
War Games
m.youtube.com/watch?v=5SKqbZtqfgg
Ik heb mijn bijdrage geleverd door wat aandelen Rheinmetall te kopen, verder niet op zoek naar morele genoegdoening. De mensjes die nu in volle getale doneren, zijn dezelfde mensen die tegen een grotere krijgsmacht waren.
Heeft PowNed met samen met Dominique Weesie al gedoneerd?
Min 10% accijns verminderen op benzine dan overweeg ik zolang het nodig is een donatie te doen!
Dat is een korting van 8,32 eurocent plus BTW, dus ruim 10 cent. Zet niet echt zoden aan de dijk.
Als Oekraïnse oligarch ben je nu spekkoper in St. Tropez. Hij hoeft niet uit te delen maar krijgt een rondje van de deugmens.
Ik kan heel erg slecht tegen valse sentimenten en dat is ook de reden dat ik in het dagelijks leven wat stoicijns kan overkomen. En ik kijk geen tv en vermijd gesprekken over deze oorlog. Maar ik denk de hele tijd aan de kinderen die zijn overleden, vrouwen die in erbarmelijke omstandigheden moeten bevallen, mensen die gewond zijn en ziek en medicatie nodig hebben. En medische hulp. Er zal wel weer van alles aan de strijkstok blijven hangen, maar als je toch voedsel en medicatie en warme spullen naar die mensen krijgt en op deze manier iets kan bewerkstelligen dan ben ik blij dat mensen met oprecht of vals sentiment hun portemonnee trekken.
Daar heb je gelijk in Louz. Je kan echter ook doneren aan een organisatie die al langer bekend is met een of andere vorm van hulp in Oekraïne en die zijn er wel. Dan kan hulp het meest efficiënt besteed worden.
Dat is wat wij gedaan hebben.
@Nuuk | 07-03-22 | 21:36:
Dat is een goed idee. Ik heb via een nogal religieus familielid geld gegeven aan een vereniging waar ik ook wel vertrouwen in heb. Maar ik neem de strijkstok voor lief in deze.
@letopuwzaak | 07-03-22 | 21:45:
De achtergrond maakt mij nooit heel veel uit, als het doel maar goed is. Een echt Christelijke club als Stichting Dorcas is bv al lang actief in oost Europa. Ze zijn best down to earth en zat verzamelpunten voor bv goederen doneren. Connecties daar die ze zelf kennen en daar heb ik dan wel vertrouwen in. Er zijn wel meer clubs.
555 is een enorm schimmig geheel van eerst kosten er af en zo’n actie kost ook wat. Staat tegen over dat ze wel veel geld kunnen genereren. Daarna komt de verdeelsleutel en zo’n actie trekt een woud aan groepen aan. Die moeten dan weer geld doorsluizen naar clubs ter plekke en zo heb je een enorm netwerk van geld rondpompen. Daar heb ik altijd minder trek in. Houdt het liever klein.
Ik vind acties hier op GeenStijl daarom ook zo mooi.
@Nuuk | 07-03-22 | 21:51: Ik ook maar toch ook maar wat gestort op 555, als kan ik er maar eentje mee helpen heb ik dat er voor over.
Poetin steekt zijn neus in een wespennest. Hij mag Kiev overlopen en er een trekpop neerzetten, maar dan begint het pas. Die Oekraïeners zijn partizanen en ontketenen een slopende guerrilla-oorlog. Nu al zijn de kleinste dorpjes tot aan de Poolse grens gebarricadeerd en zitten er gewapende burgers. Wil Poetin iets van controle uitvoeren in een groot land als Oekraïne dan moet hij er 500.000-1.000.000 soldaten continu stationeren. Die moeten dan ook nog eens gemotiveerd zijn. Op de beelden die tot op heden voorbij komen ben ik nog geen gemotiveerde Rus tegengekomen. Afghanistan 2.0
De Oekraïne is een samengesteld land. Het is na WO1 in elkaar gezet. En mede daarover gaat het conflict.
400 Oekraïners met een beperkt richtingsgevoel (wodka?) zijn dus Wit-Rusland in gevlucht. Hoe zouden die zich de volgende morgen gevoeld hebben?
Zelfs VI moet er voor wijken dan is het wel heel serieus.
Op drie zenders tegelijk, gelukkig komt zo op Fox the walking dead. Zo zien we er over een paar weken allemaal uit.
Jij wel kniert
Ik hoor zojuist dat Oekraïense dames hun eigen actie zijn gestart.
Giro Stijf, Stijf, Stijf.
Actie 1 viagrapil voor een tientje
Het beste is om geld, of spullen, te doneren via een organisatie waar je vertrouwen in hebt. Liefst eentje die al langer hulp geeft in Oekraïne en het land dus kent, connecties heeft.
Er blijft dan het minst aan de niet geringe strijkstok steken. Al die BNers doen dit niet voor niets, zo blijkt meestal.
Verder moet 555 dit besteden aan hulp en schijnt dat daar wel eens een addertje onder het gras zit zo lang je nog niet weet waar behoefte aan is, wat geheel niet gek is in een oorlog. Een oorlog die ook nog jaren kan aanmodderen. Bij het moeten besteden op korte termijn is de kans op niet efficiënte hulp best hoog.
Een organisatie heeft dat probleem niet en kan geld ook een tijd op de plank laten liggen totdat duidelijk is waar het meest behoefte aan is.
Dus dat hebben we maar gedaan.
Ze zitten normaal voor 2k de neus in onderbuik programma's.
Ik wil gewoon zo graag dat er voedsel en medicatie geregeld wordt.
hier vanuit het dorp gaan ze met 7 vrachtwagens vol hulpgoederen naar Oekraïne
Gezien de stand van de 555 actie mag de benzine best naar de 3€ en een brood ook 3.50€.
De eindafrekening van de energie komt later wel, we spreken af dat niks teveel is.
Als we nou eens het geld wat de NPO en al deugomroepen kosten per jaar aan Oekraïne geven.
Precies, daar dacht ik nu ook aan. Regering denkt ook, geld genoeg onder het volk, dus onze plannen lekker doorvoeren.
@Zapata10 | 07-03-22 | 21:27: Mee eens!!!
Hoeveel landen kunnen we als EU en NL financieren? Stel dat die dwerg na Oekraïne nog een land op de korrel neemt? Dat gaan we echt niet trekken.
Graag een 666 actie voor alle Nederlanders die de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knoppen energie boodschappen enz.... Gewoon voor de basis behoeftes... En Oekraïne Who cares...
Ik geef geil omdat het slaven zijn.
Ik vind slavisch.
Aan het kaartje te zien gaat de inname van de rest van Europa heel wat sneller dan de inname van Oekraïne
Het lijken wel Yamnaya. Shit, het zijn Yamnaya.
Lol.
Ik hoop dat Oekraiëne ook zo'n mooie inzamelingsactie voor organiseert als wij aangevallen worden.
Dan vrees ik dat ze zeggen eigen schuld.
Voor een zogenaamd creatieve industrie is dit toch echt een armoedige show. Draaiboek is sinds 1993 niet meer aangepast. Evengoed wel belangrijk om geld te doneren, dus geef gul mensen!
Sorry.
Grapjas helemaal niks rien nada kerel.. Geef er geen fuck om eerlijk gezegd.. Lekker mensen geld uit hun zak troggelen.. Nou nee... Weetje nog iets met referendum enzo... Ongezien de tyfus voor ze... Ga naar dubai ofzo maar rot op...
Nope geen halve Euro.
Welnee, ik heb smakelijk gelachen toen ik mensen als Herman den Blijker bezig zag met een laptopje. De beste man kan beter de keuken in of een ondernemer helpen met goede ideeen...
Bellen is zo anno 1990. Ik wil whatsappen met Chantal. Wie heeft haar 06 ?
Lol! I see what you're doing there.
Maar hou hem in de broek.
Dickpic naar Chantal, misschien heeft het succes.
Serieus?
Ik app nog liever met Patty Brard.
@Ruimedenker | 07-03-22 | 21:12: Ok, jij Patty ik Chantal. Ik zal zorgen voor een ruime donatie
@Ruimedenker | 07-03-22 | 21:12:
Moet ik altijd aan die documentaire denken waar ze ook haar badkamer filmden en in het bad zat een bruine rand want al maanden niet schoongemaakt. Zo ranzig en als ik haar bekijk nadat ze vol trots vertelde dat ze een darmspoeling had gehad. Brrrr. Vies mens.
@Basil Fawlty | 07-03-22 | 21:21:
Lijkt mij inderdaad een goor mens, maar Chantal vin’k kraak noch smaak.
Uitstraling van een zemen lap.
@Ruimedenker | 07-03-22 | 21:27:
Inderdaad, dertien in een dozijn uit Tegelen, Sjantal dus. Komt trouwens ook Huub Stapel vandaan maar dat terzijde. Wie weet zal hij nog een bezoekje wagen aan dit deugbal.
Goed balen dat ik ineens bij de deugende kant hoor.
De grote aflaat is weer begonnen. Nu nog wat waxinelichtjes op de Dam, klappen op het balkon en heel hard "op de Amsterdamse grachten" zingen want die Italianen deden ook hun versie tijdens corona dus "wij" mogen niet achterblijven. Emo porno en tenenkrommend.
Aflaat... hoe negatief voor een hulpactie voor de Oekraïners die huis en haard moesten ontvluchten en nu zonder eten en drinken de grenzen zijn overgevlucht waar werkelijk van alles moet worden aangeschaft van kleding tot eten en drinken, dagelijkse behoeften. Jammer deze negativiteit.
@Jan, Leiden | 07-03-22 | 21:08: 1000 miljard voor het klimaat. Doe er 1 vanaf voor deze arme mensen.
@Jan, Leiden | 07-03-22 | 21:08:
Sprak laatst met de oermoeder in Nederland en die vertelde een mooi verhaal. Ja die mensen hebben hulp nodig maar wat doen de Nederlanders? Zij zien het als een lente opruiming van de zolder dus sturen allerlei nonsens tot en met de bruidsjurk aan toe. Daar zitten ze op de Pools Oekrainse grens echt op te wachten.
Alhoewel ik het nu bedenk. Oekrainse bruidjes. Hmmm.
@roosvrij | 07-03-22 | 21:10:
Inderdaad.
@roosvrij | 07-03-22 | 21:10:
Goed plan!
@Basil Fawlty | 07-03-22 | 21:17:
Dat is wel een probleem, maar gelukkig kijken de brengers wel datgene waar letterlijk vraag naar is door middel van hun contactpersoon, dat wordt dan ingeladen. En zonet zag ik dat bij kinderen knuffels een glimlach geven op hun meestal verstarde gezicht.
@Jan, Leiden | 07-03-22 | 21:43:
Van een knuffel kun je niet eten. En dat is wat men daar nodig heeft. De meest bazale dingen.
Knuffels, kleding, mobiel en nintendo switch etc. hebben die mensen zelf in hun Samsonite rolkoffer. Komt de digitale generatie nu ook achter, dat eten toch best wel belangrijk is en geen gegeven. Welcome to the real world.
Lilian Marijnissen collecteert voor Rusland.
Eh nee, dat doet Baudet.
Voor de Oekraïne bedoelt u.
Ik denk dat je toch nodig even een jaar of vijftig vooruit moet spoelen.
Een goede avond voor Netflix, of Prime . Ik ben er klaar voor.
Ik ben op de Belg de Verhulstjes aan het kijken, vermakelijke tv
A la waarde medereaguurder Natural:
Gaat Mies Bouwman nu ook een dorp bouwen?
Dat is de laatste Telethon die ik bekeken heb en waar mijn ouders aan gedoneerd hadden.
Mies Bouwman heeft destijds vertaald naar nu zo'n 70 miljoen euro bij mekaar gesprokkeld.
@Zwizalletju | 07-03-22 | 21:02:
Toen moest je inderdaad een giro invullen en fysiek opsturen.
Mies kon zo mooi 'Bedankt, lieve mensen' zeggen.
@Mr_Natural | 07-03-22 | 21:08:
Hahaha! En dat 10.000 keer achter m'kaar. Zeer vermoeiend.
Mijn vrouw heeft al overgemaakt naar giro555 dus ik sla even over denk ik. Hoewel, misschien boek ik nog een leuk weekendje weg naar Kiev oid.
Doen, het liefst in een buitenwijk en vertrek je aankomend weekend :-)
Veel plezier meneer Ezel. U bent me er eentje he?
Het is werkelijk op alle zenders. Nah ja, illegaal filmpje maar streamen dan. Ik pas voor de emo-televee.
Ik wil eerst de echte cijfers zien van die vloedgolf en later Haïti. Dus wat kwam er binnen, wiens salaris(sen) zijn betaald en hoeveel, wat is er met het (overgebleven) geld precies betaald en aan wie en wat is er voor terug gekomen. En wat bleef er over. Kortom: verantwoording. Ik zie hen alleen eigenlijk als er geld bij moet
Geld van tsunami kregen ze niet op, zelfs niet na onnodige hulp, en is aan andere doelen besteed. Is al eerder onderzoek naar gedaan en de goede doelen hebben dat schoorvoetend moeten toegeven.
Mijn oom was in Thailand 6 maanden na de Tsunami, hulpverleners reden er in nieuwe mercedes ml en BMW 5 serie, ze wisten niet hoe ze het gedoneerde geld moesten opmaken. Is de enige keer geweest dat het rode kruis opriep om niet meer geld over te maken, ze kregen het niet verantwoord op.
Giro 555 ceo cordaid 118 k
Ik zou hier thuis best een stuk of tien Oekraïners op kunnen vangen.
Er staan eerst nog 600 vluchtelingen van de vorige maand in de rij, min 10 dan nu
@Mark van Leeuwen | 07-03-22 | 20:55: asieleiser en vluchteling is geen synoniem.
Heb helaas maar plek voor 5 Olga's
Ja, een paar vrouwelijke tussen 18 en 22 jaar zijn welkom hier. Weet eigenlijk niet of mijn vrouw er net zo over denkt
@Frans_van_Arkel | 07-03-22 | 21:10: Mijn vrouw was de deegroller al aan het zoeken..
jaren geleden waren er behoorlijk wat 55+ nederlanders die hun grijze uitgedroogde zweefteef hebben ingeruild voor een mooi 20 jaar jonger blond postorder bruidje uit de oekraine.
Ja blijf maar lekker geld geven. Zojuist gelezen dat hier in Belgie de jaarlijkse kosten voor energie op het huidige nivo voor een gemiddeld gezin op € 8.000,- uitkomen !
www.hln.be/geld/gasprijzen-blijven-ex...
Anders even de rolluiken dicht doen, dat scheelt aanzienlijk in de stookkosten.
Als je per ongeluk gestort hebt op 666, wat moet je dan doen? Ik vraag het voor een vriend.
Ziel kwijt, niks meer aan te doen.
"Opvang 50.000 vluchtelingen lukt", zeggen onze burgemeesters van de veiligheidsregio's.
Waar dan?
Mijn zoons zoeken nog naar een huisje, maar daarvoor is hier niets.
Volgend jaar weer proberen.
Die Bruls zegt dat zeker? Idiote kerel.
Mijn zoon (26) ook prima betaalde baan maar geen huis te betalen. Het is wel eens tijd dat hij oprot. Prima zoon hoor daar niet van.
1 Miljoen Oekraïense burgers die naar Polen vluchten. Dat krijgt een extra lading als je weet dat het Oekraïense volksleger (UPA) tegen het einde van WO2 100.000 Poolse burgers met bijlen en messen te lijf ging (Check die vreselijke film: Wolyn). De UPA wordt trouwens nog steeds door Oekraïense ultra nationalisten vereerd. Heftige types allemaal daar. Ben blij dat ik in een gematigder klimaat woon. Even de groenbak buiten zetten.
Mocht het Russisch-Orthodoxe geloof een rol gaan spelen in Rusland:
Jesaja 1:17
Als jullie tot Mij bidden en je handen naar Mij omhoog steken, wil Ik jullie niet zien.
Hoelang jullie ook bidden, Ik zal niet luisteren.
Want er kleeft bloed aan jullie handen.
Zorg dat Ik geen slechte dingen meer zie!
Stop met de slechte dingen die jullie doen!
Leer liever om goed en eerlijk te zijn.
Spreek eerlijk recht.
Zorg voor de arme mensen en de weeskinderen.
Kom voor de weduwen op.
www.trouw.nl/religie-filosofie/hoe-po...
@MaximumAwesomenimity | 07-03-22 | 20:52:
In de media vertellen ze alleen over de gebeurtenissen, maar achterliggende krachten, daar hoor je nooit iets over. Terwijl die eigenlijk verschrikkelijk belangrijk zijn.
Uiteindelijk is het een gevecht tegen een geloof, een idee, of een machtbelust groepje, of alles tegelijk.
@AdvocatusDiaboli | 07-03-22 | 21:00: Het is al veel langer bezig:
www.trouw.nl/opinie/kerk-met-politiek...
@grietmetgroenefiets | 07-03-22 | 21:37:
Veel te ingewikkeld, denken ze in de media. Zouden de mensen niet snappen.
Winterspelen zijn belangrijker.
Ik dacht laat ik eens even het 8 uur journaal van de Staatsmedia maar de 2 minuten dat ik het. Volhield zag ik oa Chantal Janzen en Irene Moors en het was onnatuurlijk. Natuurlijk is het goed als er veel geld voor ingezameld maar de sfeer die het uitademend… nee niet mijn feestje.
Vlucht je als lekker wijf voor de Russen, eindig je tussen de veiligelandiërs.
Die doneren ook graag en gul.
Nogmaals, mijn bankrekening is ook geopend voor de oligarch in nood.
Geef gul!
De handel in dickpics is opgedroogd?
Putin gaat winnen, pakt Kyiv, er komt een romp Oekraïne in het westen met Zelensky als leider, Rusland creëert een bufferzone en Oekraïne blijft neutraal. Gebeurt dit niet zal Rusland heel Oekraïne overnemen en verdergaan de sovjet unie uit te bouwen en niemand zal hem stoppen. Niemand zal een atoomoorlog willen. Geld dat je nu geeft is leuk voor een paar dagen eten en warm daar maar helpt niet tegen Rusland. Of mensen het willen of niet, Putin heeft alles onder controle en de enige oplossing is aan tafel onderhandelen.
Neem er nog een.
Geen commentaar.
Wat gebeurd er met dat geld, als Rusland Oekraïne overneemt? Financieren wij dan Putin?
En als Rusland verliest, moeten ze dan alles terugbetalen?
Geef uzelf aub geen vergezocht excuus om niets te hoeven geven.
We hebben het over eten, kledij, onderdak, medicijnen. Daar kan Putin niets mee doen (hoewel bepaalde medicijnen hem misschien zouden helpen).
Dank voor uw gulheid.
Dan gaan de sancties nog 10 jaar door.
Ik overwoog om wat vissetjes bij elkaar te verzamelen van spul dat hier in de schuur ligt te verstoffen want vissen maakt het hoofd even leeg en dat gun ik ze van harte. Het probleem is in Nederland dat de kans groot is dat je overijverige BOA tegenkomt die dan deze mensen een boete gaat uitschrijven voor vissen zonder vergunning. Ik ga trouwens geen cent doneren, strijkstokken.
Elke gevangen vis belandt op de bbq. Als er nog wat zwemt na de Polen invasie.
In je zaporozjetsj zit speciaal een luik in de vloer om te vissen. Lekker met je auto op een wak parkeren en dan je hengel laten zakken. Ideaal.
Dat zijn forse vluchtelingstromen, ik las dat een aanzienlijk deel daarvan Aziatische en Afrikaanse "Oekraïners" zijn. De ruiken hun kans, logischerwijs.
Ja, de gebruikelijke bijstroom. Indische, Pakistaanse, Afghaanse en Syrische Oekrainers. Het wandelt allemaal mee.
Dus die vluchten ook voor poetin? Je verwacht het niet hè.
We zitten al op 75 cent per Oekraiëner.
Wanneer alle EU-lidstaten ditzelfde doen, tellen we nu rond €50 per Oekraïner...
Ja Ja, "overig Europa", kijk waar dat heen wijst
Mja, wie hier aan mee doet....
Ik voel sterk voor de mensen in Ukraine, maar heb altijd twijfels over dit soort acties. Hoeveel blijft eraan de strijkstok hangen. Hoeveel Sywertjes hebben een vinger in de pap?
Waarom zoek je dan niet gewoon antwoord op je vragen, ipv het jezelf af te blijven vragen?
@RandyBiel | 07-03-22 | 20:42: eigenlijk weet ik het antwoord al, heel veel Sywertjes.
Dan doneer je niets en kijk je vervolgens of je dat een meer bevredigend gevoel geeft
@NoNoVio | 07-03-22 | 20:56: Goed idee.
@NoNoVio | 07-03-22 | 20:56: Ik ben voor.
Zoveelste voorbeeld van institutioneel racisme. Want aan de blanke Oekraïners geven we gul, maar de Afghanen moesten we hier niet hebben. Toch?
Hoeveel Afghanen wonen er bij u thuis? Kan u die ervaring aub even delen met ons?
Opvang in de regio heet dat.
Precies al die gekleurde studenten die geweigerd en gediscrimineerd werden bij de grens. Schande dat het daar niet over gaat. Racisme!
Nou, daden spreken luider dan grachtengordel woorden. Dat u het verschil in empathie louter weet te duiden als ‘racisme’ zegt meer over uw bekrompen wereldbeeld dan over de mensen die Oekraïners wel helpt maar minder warmlopen. voor Midden-Oosten volk
Ik zal er voortaan een sarcasme-vlaggetje aanhangen. Zucht, dacht dat men mij hier al langer kende.
En Longhorn heeft gelijk: dit is nu opvang in de regio. Daarnaast is er veel voor te zeggen om vluchtelingen onder te brengen in regio's die cultureel dicht bij de slachtoffers staan.
Ik denk eerlijk gezegd dat je mensen met dezelfde opvattingen wat makkelijker bij elkaar kan plaatsen. Dat heeft niets te maken huidskleur.
Bij thanseeuwen lag het er duimendik boven op. Mux was veel meer naturel bijeen wappie. Zo ga je wel op het verkeerde been.
@Muxje | 07-03-22 | 20:41: Hoe groot zou die vlag moeten zijn, schat je? (;
"maar de Afghanen moesten we hier niet hebben. Toch?''
Wat mij betreft niet, nee. En ze kunnen m.i. ook allemaal alweer terug. Ik lees dat er sinds augustus ca 400 mensen daar zijn omgekomen, maar vnl bij die verzetshaard die een tijdje heeft standgehouden, en verder over en weer mbt IS Khorasan:
"IS-K, een lokale tak van terreurbeweging Islamitische Staat (IS), zou verantwoordelijk zijn voor veel slachtoffers.
Bachelet heeft tegen de VN-Mensenrechtenraad in Genève ook gezegd dat meer dan vijftig mensen met vermoedelijke banden met IS-K zijn vermoord.''
Nergens lees ik dat er 'afrekeningen' zijn geweest met tolken en eitjesbakkers, waar destijds zo voor werd gevreesd en waardoor we nu weer met vele duizenden Afghanen zitten opgescheept.
Ze kunnen terug, net als die 115.000 Syriërs, maar ze gaan niet vanwege de welvaart, de voorzieningen, en alle freebies hier.
Klopt
Ik moet bekennen dat:
Normaal maak ik nooit geld over aan 555, want dan hoor je later dat er veel te veel aan de strijkstok is blijven hangen, van deug-organisatoren en warlords .
.
Maar vandaag toch maar een euro-joet geplempt.
In de hoop dat het meteen voor directe hulp goederen gebruikt wordt.
.
(De *echte* kosten zullen later komen...)
PS Ik ga niet kijken, want zoiets gaat ruim over mn allergie grens.
Zo maar ff wat gamen.
@hotmint | 07-03-22 | 20:40: speel nu modern warfare, toch nog kleine link met actie 555.
@Mikedeugniet | 07-03-22 | 20:52: Daar dacht ik ook aan. Ik Back Mesa.
PS Herstel op mezelf, het was een geplempte euro-meijer.
@Mikedeugniet | 07-03-22 | 20:52:
Daarom speelt hot Candy Crush.
France24, Yamal pipeline vervoert nog maar 4%, kraan voor 96% dichtgedraaid. www.youtube.com/watch?v=sI31-XiavuI&a...
Hear GOP lawmaker’s warning: ‘Crazy’ Putin will not go quietly www.youtube.com/watch?v=wgouuT0PrrE
Elon Musk calls for increased nuclear power, oil and gas production www.cnet.com/news/elon-musk-calls-for...
Nogmaals: wat weten GOP lawmakers wat wij niet weten?
@Muxje | 07-03-22 | 20:37: De Duitse kanselier zei na drie uur tafelen met Poetin hetzelfde, en gaf prompt 100 miljard extra uit aan defensie.
"The mask has now come off and only the cold face of war is visible," [Finse premier] Niinistö responded. yle.fi/news/3-12332089
'You Cannot Appease Putin,' Says Former Finland Leader As Country Considers Joining NATO www.newsweek.com/finland-nato-russia-...
Wat ze weten lijkt me duidelijk. Poetin heeft geen weg terug meer.
@Feynman | 07-03-22 | 20:51: Quote dan de kanselier, die heeft wellicht adviseurs met zowel de juiste informatie als de juiste inzichten. Dit is een beetje alsof je Maurice de Hond aanhaalt als ter zake kundige bron over COVID.
@Feynman | 07-03-22 | 20:51: Scholz zei dat vooral toen in de Duitse pers kwam dat het Duitse leger bijna geen capaciteit meer had om aan de NAVO uit te lenen. En iets later toen bekend werd dat het Duitse leger Duitsland niet meer kan verdedigen. Het Duitse leger is in niet zo'n beste toestand. Von der Leyen heeft daar een aanzienlijke rol in gehad overigens.
@Bataafje | 07-03-22 | 21:44: Duitsland mag helemaal geen leger hebben. Dat is na WO2 besloten. Dat wat ze hebben, was toegestaan vanwege de koude oorlog.
Een Zeeuwse man die hulpkonvooien organiseert werd zowaar overspoeld door aanvragen van alleenstaande mannen die op hun eigen manier aan opvang wilden doen van alleenstaande Oekraïense vrouwen. Als mijn gezondheid het toeliet zou ik persoonlijk die kleaudtzakken 1 voor 1 gaan bezoeken om hun klokkenspel permanent uit te schakelen.
Helaas mijn plan is doorzien…..
Had u zelf ook niet een Oekraïens postorder bruidje?
Die ouwe op TV die vrouw en kinderen ( ik schat onder de 10jaar) in Ukraine heeft zitten?
@zwellevertje | 07-03-22 | 21:33:
ja, en nu mag de rest niet. als er straks duizenden mannen afgeknald worden vrouwen te over. Dat was na de eerste wereldoorlog ook in Frankrijk Duitsland en Engeland
Zit Bilal er ook?
Zal ff m’n piemel laten zien.
Nee doe maar niet
@Diederik_Ezel | 07-03-22 | 20:53: Als hij ons nou eens van tevoren waarschuwt, zodat we even de andere kant op kunnen kijken, dan kan het toch wel?
Ik geef pas wanneer ik huilende mensen zie.
Kijk eens naast je op de bank.
Mijn Labrador is tevreden
@Ruimedenker | 07-03-22 | 21:06:
Dan gaat hij zelf huilen.
Nee hoor mijn labje en ik hebben het naar onze zin
Ik hoop dan maar dat het hier net zo gezellig wordt als vorig jaar met het Eurosongfestival, zo gelachen.
"Sinds 1 juli 2021 mogen bedrijven consumenten niet langer ongevraagd bellen om producten of diensten aan te bieden. Ook mogen goede doelen niet langer ongevraagd bellen voor een donatie. Dit is het gevolg van een wijziging in de Telecommunicatiewet die consumenten meer bescherming moet bieden." aldus de site van de rijksoverheid. Dussuh... gebeld worden door een derderangs gesjeesde aandachtshoer? Zo te zien zitten daar wat juridische haken en ogen aan.
Oh, je moet zelf bellen. Pft. Waarom zou je dat doen? Als je wilt doneren heb je daar gewoon een appje voor... van de bank.
@PolarWolf | 07-03-22 | 20:37: als je bij de spermabank zit wordt verwacht dat je het komt brengen.
Je kan er wel 555 miljard naar toe sturen maar dat gaat niks helpen! Arme mensen daar maar er is maar 1 oplossing en dat is de oorlog te stoppen. En dit soort deugacties zijn er alleen voor de feelgood BN'ers. Kijk eens hoe ik deug!
Het is idd weer een mooi moment voor hun om met hun kop in de schijnwerpers te komen, dat volk laat geen kans onbenut.
De zelfpijperij is schokkend. Politici van zwakke partijen proberen de gemeenteraadsverkiezingen nog een beetje op te peppen en uitgerangeerde "artiesten" komen zo weer even in de picture.
Lekker deugen en straks weer in een warm bedje kruipen.
@Bakkeleures | 07-03-22 | 22:12:
Ga mee vechten kerel ,doe dan doe dan.
Ja GS, je kan Giro555 en de leneaire televee promoten wat je wil maar ik kijk lekker toch niet.
Lekker puh inderdaad
typt hij, ondertussen met de vrouw in tuinbroek op de bank zittend.
Ok, dan ga ik het wéér zeggen:
“Geen cent!”
Doe nou niet joh.
Werd net al niet gewaardeerd, dus waarom nog een keer proberen?
Mieter op, zwitsal
@Wc-kip | 07-03-22 | 20:39: Zwitsal heeft een punt. Oh, poepie. Ik heb er ook één. *wegduiken voor joris doet*
@Menko76 | 07-03-22 | 20:39:
Mij kan het niet schelen, maar je werd net gejorist om dezelfde tekst.
Daag maar uit jongen!
Doei xx
@ruimedenker: potverdikkie ik zie het inderdaad, weggejorist. Maar wat zeg ik nou voor ergs dan?
Deug TV. (Kots)
R. Skickr | 07-03-22 | 20:32
Ga mee vechten kerel ,doe dan doe dan.
Voor het eerst in mijn godganse leven aan een buitenlands doel gedoneerd. Wanneer 0591 haar deel Oekraïners mag ontvangen zal ik eens zien wat ik verder kan betekenen.
De oude dierentuin is nog leeg…
Op 5 zenders tegelijk?
Take sikhs.
vreemd cynisme bij iets heel normaals. Nog vreemder is die nestpoeperij parallel aan de liefde voor Anschluss maker Putin.
Dit oud-Hollands gebedel door BN-ers die je een schuldgevoel aanpraten is ook niet mijn kopje thee maar als je een alternatief hebt wat ook werkt om die arme drommels een beetje te helpen?
Nee helaas. Maar dat wil niet zeggen dat je mee moet doen aan deze roof
REAGEER OOK