Het gaat niet zo goed met die 12.000 Tsjetsjenen. Kadyrov: "er staan er nog 70.000 paraat"
Tsjetsjenen, een beetje de Tsjetsjenen van Tsjetsjenië
2 minuut 20 aan snoeiharde waarschuwing, met speciale aandacht Tsjetsjenen
Okay, even een Tsjetsjeense StaVaZa. Putin dacht dat het als "hoeder van de Slavisch-Orthodoxe wereld" gepast was 12.000 islamitische moordcommando's te sturen om een Europees christelijk land van z'n eigen etniciteit met een joodse president onder de voet te lopen. Kun je vinden, maar heel goed gaat het niet.
U kunt de Tsjetsjeense konvooien herkennen aan de witte "V" (zie ook hier) op de deuren van hun pantserjeeps en rupsvoertuigen. Onderstaand ziet u zo'n konvooi nadat het compleet weggevaagd is. En dat lijkt tekenend voor hoe het het gehele Tsjetsjeense contingent vergaat. "Ukrainian military forces were successful in destroying a Chechen special forces column of 56 armoured vehicles near the capital of Kyiv on Saturday, Ukrainian news agency The Kyiv Independent reported. According to the report, which the outlet said was confirmed by the Ukrainian President’s Office, the attack killed top Chechen general Magomed Tushayev, head of the 141 motorized regiment of the Chechnya National Guard."
Dat gaat dus om de onderstaande Magomed Tushayev (wiki). Commandant van Kadyrovs beste eenheid, de genoemde 141 motorized regiment. Z'n dood wordt geclaimd door (pro) Oekraïners, en met foto"bewijs" weerlegd door de Russische zijde. We houden het in de gaten. Hier nog veel meer uitgeschakelde Tsjetsjeense voertuigen nabij Kiev.
De Russische verliezen stapelen ook gestaag door. Volgens Oekraïense ministerie van defensie heeft Rusland verloren: ongeveer 5300 manschappen, 29 vliegtuigen, 29 helikopters, 191 tanks, 74 stuks artillerie, 816 pantservoertuigen, 1 BUK-systeem, 21 Grad-rakettrucks, 291 jeeps, 60 benzinetrucks, 3 drones en 5 anti-luchtdoelsystemen. Al is slechts de helft daarvan waar, zulke verliezen zijn over de hele linie catastrofaal na nog geen week oorlog. En we kennen de beelden: die jongens hebben allemaal geen idee wat de missie is of waar ze überhaupt heen moeten. Eindeloos draadje van uitgeschakelde of verlaten Russische pantser hier.
De Slavische moraal gaat breken voordat Kiev valt, en ook de Tsjetsjenen gaan de klus echt niet kunnen klaren. Maar de leider van die war tribe - het is geen daadwerkelijke staat maar een gangster islam maffia-protectoraat van Putin - Kadyrov zegt dat er nog 70.000 strijders op de reservebank zitten.
Ondertussen staat het Franse Vreemdelingenlegioen Oekraïense (en dat zijn er blijkbaar nogal wat) leden naar verluidt terug te keren om mee te vechten. Steunt de Britse MinBuz Liz Truss dat Britse onderdanen zich bij het Oekraïense buitenlandse legioen voegen. Laat Zelensky onder zijn martial law gevangenen vrij die hun straf af kunnen kopen door mee te vechten. En vinden allerhande extreem goed uitgeruste buitenlandse strijders hun weg naar het Oekraïense front.
En verder staan er in Kiev zelf 2,8 miljoen mensen met een molotov in een hand en een Javelin op de schouder (filmpje) op die Tsjetsjenen te wachten. Zoals altijd: heel veel meer beeld en geluid na de breek.
Nu al dood of niet? Magomed Tushayev, commandant van Kadyrovs beste eenheid
Tsjetsjeens konvooi weggevaagd
Tsjetsjeens SF jacht-konvooi in Oekraïne, naar verluidt onderweg naar Kiev
Zelfs bidden langs de weg heeft niet geholpen
Tsjetsjeen vervangt Oekraïense vlag met Russische
Tsjetsjeen vervangt Oekraïense vlag met Tsjetsjeense vlag
Combined force
Maar leven ze nog?
Social
Een Ander Tsjetsjeens geluid
Gezelligheid kent geen tijd
Social
Nog zo'n eigenaardigheid
Social
Dat is niet de minste gear hey
Social
Welkom In Kiev
Social
St. Javelin - protector of Ukraine
Social
Social
Blote handen en een peukie
Social
Frankrijk vertoont zich aan Russische grens!
Social
Reaguursels
InloggenVoordat je berichtgeving gelooft, moet je je eerst afvragen wie belang heeft bij het verhaal. Geloof het maar niet dus, iedereen liegt.
Wel toepasselijk dat Putin een legertje islamieten inzet voor zijn zogeheten vredesmissie. Kunnen ze het imago van de religie van de vrede waarmaken.
Die baardapen.... the scum of the earth....
Ja,wolla, dat is niet erg inclusief gedacht van je!
De Wagner Groep is dus een paramilitaire organisatie (paar duizend man groot) met een historie vol oorlogsmisdaden. Zij hebben van Poetin de opdracht gekregen de Oekraïense leiders om te leggen. De avondklok in Kiev, die is bedoeld om hun operatie te bemoeilijken.
Die enge kaalkop met zijn SS tatoeage zou een mooie trofee zijn aan de muur van het hoofdkantoor van de mossad.
(Voorheen) Blackwater is de US tegenligger.
Hier in EU sturen we gewoon duizenden Jihadi's op Assad af.
Dat is het inclusiviteitsdenken van de Russen dat de Tjetsenen mee doen.
Wat een stumperts die russen, baken er helemaal niks van.
Ziet iemand die russen al optrekken naar de noordzee?
Laten we ons defensiebudget gerust verlagen ipv verhogen.
Er gaat absoluut geen dreiging meer van uit, 't zal me verbazen als ze zonder nukes Polen voorbij komen...
Zijn er al filmpjes van echte gevechten? Dus geen artillerie inslagen, vliegtuigen die achter elkaar vliegen, een stinger die mist of een paar dronebeelden. Bij elk conflict wordt je er mee om de oren geslagen en nu zie je ze nergens terwijl journalisten rustig Russen staan te filmen en die Russen zonder argwaan een beetje rondrijden.
Daar zouden maar zo dode Oekies tussen kunnen zitten. En dat is niet de propagandaporno waar we voor staan natuurlijk. Dus nee, die zijn er niet.
Ja, die zijn er. Of bedoel je wat anders?
southfront.org/fifth-day-of-operation...
southfront.org/military-situation-in-...
southfront.org/battle-for-kharkov-ove...
southfront.org/war-in-ukraine-from-th...
@Spie | 28-02-22 | 19:47: Ja ook daar zie je niets van die hevige gevechten. Wel artillerie en voor/na de gevechten. Zelfs isis strijders hadden go pro's. Nu kan je gewoon niets vinden. Niet dat ik dat wil zien of wil vinden. Maar het is wel apart dat je het met zoveel nieuws niet tegenkomt.
@luistukvreten | 28-02-22 | 19:33: Spreek voor jezelf, oorlog is ellende en wreed, daar horen ook doden bij. Wil niet zeggen dat we die maar op de frontpage moeten zetten, maar alle beelden vermijden omdat er mogelijk een open gereten lijk tussen zit, dan ben je eerder geschikt als raamambtenaar.
Het punt is ook niet dat we het niet aan kunnen om te zien.
Maar dat voor de propaganda dode Oekrainers niet goed zijn, daarom krijgt u het niet te zien
Maar ff hè. Dat geweldige Russische leger. Dat loopt zich nu al vijf dagen vast op een stad slechts 150 kilometer van de grens. En datzelfde leger werd gevreesd om in een week aan onze grenzen te kunnen staan? Ahum... Of hebben we dat geweldige leger nog niet echt aan het werk gezien?
Mijn vermoeden is, zoals veel uit Rusland, dat 90% uit gebakken lucht bestaat en de rest uit wodka. Je ziet de bekende Russische puinhoop qua organisatie, de beroerde uitvoering en de ongemotiveerde soldaten die gestuurd zijn op een missie waarvan ze uiteraard geen idee hebben wat het doel is.
Mijn vermoeden is dat Kiev over vijf dagen nog steeds niet helemaal is ingenomen.
Ik help het u hopen. Ik vrees echter dat onze grote vriend in het Kremlin nog jokers (lees oorlogsmaterieel en manschappen) genoeg in de mouw heeft.
Of alles wordt wat overdreven. Er zijn maar weinig landen die zo'n groot land als Oekraine in een paar dagen omgooit. Zoals jij al eerder al zei, de berichten zijn heel raar. En zoals ik net postte zie je heel weinig filmpjes van echte gevechten. Het is of er voor of er na en dan vaak ook nog lege voertuigen.
Dan is de grote vraag waarom het zo lang duurt dan. Ik meen dat heel Irak in een weekje of twee veroverd was, ooit. Maar goed, wie weet hebben we die honderden tanks nog niet in de aanval zien gaan. Op de filmpjes van de oefeningen zag het er indrukwekkend uit. Maar nu voor het echie hè. Kijken of dat ze ook lukt, onder dreiging van raketten en milieuvriendelijke molotovcocktails.
@Beste_Landgenoten | 28-02-22 | 18:58: 6 weekjes volgens wikipedia.
@Pilshaas 861 | 28-02-22 | 18:58: Ik begrijp dat wel. Als je je in vuurgevechten bevindt pak je niet even snel je mobieltje erbij. Het is eten of gegeten worden. Verder zullen er weinig 'embedded' journalisten zijn.
Precies zoals Hitler zei over de Russen in 1941? "Trap de deur in en het hele verrotte bouwwerk zal instorten!”
Beste Landgenoten, misschien is het handig om dit filmpje te bekijken van een Amerikaan die nu in Kiëv zit. Hij legt heel precies uit waarom het vrij langzaam gaat. Sneller zou veel te veel onschuldige burgers het leven kosten. Ik vond het verhaal heel verhelderend, want ik vroeg me ook al af waarom het vrij langzaam lijkt te gaan. Ik weet alleen niet of je erg blij bent met zijn argumentatie. Die lijkt me echter heel logisch en steekhoudend.
@Spie | 28-02-22 | 19:53: en hier is de link: www.youtube.com/watch?v=1vdiEABLFoo
@icicle | 28-02-22 | 19:16: Zonder steun van de UK en vooral de US had de Soviet Unie niet bestaan, zelfs mét steun was 't kantje boord...
twitter.com/sidhujot6
Wat komt daar nu neer dan?
Filmpje of 11 scrollen .
Is dit clustermunitie?
Nee.
twitter.com/visegrad24/status/1498345...
hier:
en.wikipedia.org/wiki/BM-21_Grad
@goedverstaander | 28-02-22 | 18:50: Had die dingen zwaarder ingeschat.
Niet dat dit niet misdadig is..
Hier wordt zo'n orgel net buiten Kiev vandaag met een drone van Turkse makelij geëlimineerd:
www.youtube.com/watch?v=bjF_oVmjsVo
@goedverstaander | 28-02-22 | 19:10: Nee dat zijn de beruchte BUK raketten.
Hoe dit op korte termijn gaat aflopen is lastig te zeggen, maar op lange termijn heel slecht voor Rusland.
Nu maar hopen dat Rusland de gaspijpleidingen niet dichtdraait na het sanctie- en propagandabombardement van Navo en EU.
Doet Rusland dat op enig moment wel, dan ligt de hele Duitse economie plat. Ergo, ik zou als EU toch maar weer aansturen op onderhandelingen.
@Lesc | 28-02-22 | 18:52: Dan vult NL het tekort aan. Ik zou alvast in de steigers gaan hangen als ik in Groningen zou wonen.
@Lesc | 28-02-22 | 18:52: ik denk dat hij betaling in goudbaren zal eisen, waarbij de prijs op de huidige omrekenkoers van goud genomen wordt: vooraf te betalen door levering in St. Petersburg of Moskou. Dan komt hij het contract na, want hij levert en niet tegen een hogere prijs dan afgesproken en hoeven er ook geen rare constructies met gebande banken en bankrekeningen plaats te vinden.
Maar je mag 3x raden wat er vervolgens met de goudprijs gebeurt …
@goedverstaander | 28-02-22 | 18:58: Nee, dat is ondenkbaar! Rutte is een man van zijn woord. Daar kun je veilig op bouwen. Rutte heeft een ellenlange geschiedenis waarin hij telkens weer stipt al zijn beloftes nakomt. Ik heb bijvoorbeeld nog een biljet van 1000 euro aan de muur hangen dat ik persoonlijk van hem ontvangen heb, net als iedere andere werkende Nederlander! Heb jij dat biljet dan niet ontvangen? Of werkte je toen niet? Dan had je er nu natuurlijk geen recht op. Omtzigt roemt de openheid, betrourbaarheid en opreachtheid van Rutte. Er is echt niemand in dit land te vinden die ook maar één slecht ding over Rutte weet te vertellen. Dus een beetje meer respect hè! Je praat hier wel over over de Haagse messias!
Als je zo ziet wat er, behalve het reguliere Russische en Oekraïnse leger, allemaal voor vreemd volk van heinde en verre naar Oekraïne toe komt, houd je je hart helemaal vast!
De hordes van Djenghis Khan zijn er niets bij. Die lieten torens van afgehakte hoofden bij overwonnen steden achter, maar met die vuile haatbaarden, neo-nazi's en wat dies meer zij, gaat het straks dezelfde kant op.
En Poetin, die die neo-nazi's en islamo-fascisten inhuurt heeft de euvele moed om te beweren, dat hij Oekraïne gaat de-nazificeren. Wat een goddeloze leugenaar is Poetin toch.
Een voordeel, de landen die ook nog op het lijstje van Poetin staan weten nu precies wat ze kunnen verwachten. En hebben dus wel de tijd om maatregelen te treffen. Als ik aan Rusland zou grenzen zou ik het wel weten nu. Hopelijk zijn ze in de "stans" ook wakker geschud.
Ik weet niet of de Geneefse conventie voor dat soort niet-officiële gewapende troepen geldt. Weet iemand daar meer van? Bovendien is het nog maar de vraag of je beroep op die conventie als westerse buitenlander door de Tsjetsjenen gehonoreerd wordt. Maar je moet het altijd positief bekijken: dat loopt dan vast wel los en het ergste dat je dan kan overkomen is een langdurig verblijf in een Siberisch vakantieverblijf om een echte professional te worden in het omhakken van larixen en andere bomen. Neem wel warme kleding mee, want het is er wat kouder dan in Oekraïne. En stuur regelmatig een kaartje naa4 je vrienden.
@Graaisnaaiert | 28-02-22 | 18:41: In de 'stans' zitten geloof ik ook voornamelijk oligarchen en dictators, meest ook nog van islamitische snit, op de troon. Dus die kunnen prima zaken doen met Poetin. Héél andere situatie dan in Oekraïne, of Polen en de Baltische Staten. Die zullen vechten als leeuwen, voor huis en haard, tegen de Russen en hun huurlingen.
Lulhannes bij Nieuwsuur: "Trump heeft NAVO willen opblazen door art 5 in twijfel te trekken."
Feit: Trump heeft jarenlang de EU verweten niet hun evenredig deel bij te dragen en ze gemaand op te schalen. En inderdaad, zich hardop afgevraagd waarom zij als grote broer als enige de kolen uit het vuur zouden moeten halen.
Dat, EN geprobeerd de NAVO op te blazen want USA 1st.
Ze hebben zes uur onderhandeld. Uitkomst: ze gaan verder spreken. De aanvallen gaan intussen wel door.
Raar, bij een time out speel je niet door.
@Mr_Natural | 28-02-22 | 18:28: Als er een wapenstilstand komt krijgt Oekraine zoveel materiaal er bij dat het voor Rusland veel lastiger wordt. Dus die zullen daar echt niet mee instemmen.
@Mr_Natural | 28-02-22 | 18:28:
Rusland loopt eerder het risico of een out of time. De klok tikt in het voordeel van Oekraine. Tenzij dit onderdeel van het meesterplan van Vlad de Mallotige is om de eerste line of defense met exendables op te rollen of tenminste dusdanig te verzwakken dat het echte werk er in een paar dagen klaar mee is wordt dit een afgang van jewelste. Of hij gaat inderdaad all-in, inclusief mogelijk chemische en/of radioactieve troep.
Fucking hell, wat een engerd met zijn SS tattoos. Mega creep.
Inmiddels komen er berichten over bewapende milities die andere burgers standrechtelijk zouden executeren op verdenking van "Russische saboteurs".
Misschien zijn het slechts geruchten of propaganda. Wel erg grimmig allemaal.
Het wordt straks een compleet bloedbad in OekraÏne.
Die zwakzinnige, 'beschaafde' dames en heren van de EU-top, kunnen zich geen voorstelling maken van de beestachtigheden die ze met hun malle ideeën mogelijk hebben helpen maken.
Zó hadden ze het natuurlijk allemaal niet bedoeld. Maar zo wordt het uiteindelijk wel, dankzij Poetin en de zijnen, plus de rest. Dit loopt gierend uit de klauw. Arme Oekraïnse bevolking.
Oncle Fester
@KeesBruin | 28-02-22 | 18:40: Daar ben ik ook bang voor. En waar ik nog banger voor ben, is dat het overslaat naar andere delen van Europa.
@Lesc | 28-02-22 | 18:55: Voor zover het om landen als Polen en de Baltische Staten gaat: daar staat zowel de bevolking als het leger op scherp. Die zullen i.i.g. voluit terug vechten. Maar stel je eens voor dat ze in West-Europa zouden komen? Kleine prutlegertjes, een totaal weerloze bevolking, die nog niet weet hoe ze een wapen moeten vast houden. Nog afgezien van het feit dat de bevolking, de criminelen daargelaten, geen wapens heeft in West-Europa, dus zich sowieso niet kan verdedigen.
Er zal héél veel moeten veranderen in het Westen, willen we nog enige kans van overleven hebben in de toekomst.
Laten we de proxy-war daar voeren, nog beter.
Javelins en NLAWS.
Dat las ik ook al 12x in de comments idd.
@_pacman_ | 28-02-22 | 18:26:
Heb thuis WLAN.
Dat filmpje met die man en de mijn, waarom? Waarom? Waarom steekt hij de weg over met dat ding?
Om aan de andere kant te komen.
@Charred_Metal | 28-02-22 | 18:16: * Ba-dum-bum-tsshh *
@Charred_Metal | 28-02-22 | 18:16:
Hij had aangereden kunnen worden, levensgevaarlijk!
Het ding zat onder een brug.
@Charred_Metal | 28-02-22 | 18:16: Zodat hij als hij terug naar huis rijdt geen klapband krijgt.
@Acidstain | 28-02-22 | 18:23:
Rare brug, een bisonviaduct?
We kunnen net zo goed ons leger nog een keer halveren en de NATO uit... Putin komt zelfs niet in de buurt van Berlijn, zo ongemotiveerd en slecht bewapend is het Russische leger nu. En Zhukov hebben ze ook niet meer.
Maarja, wel dikke nukes..
Maar ja, de Russen beginnen altijd slecht aan een oorlog, maar na de thee worden de bordjes nog wel eens verhangen. Stel dat er in Siberië nog een niet weggezuiverde Zhukov rondloopt?
Hoe staat het met de onderhandelingen!, kunnen de nukes alweer terug de schuur in ?.
Ik kan een paar dagen terug een filmpje tegen van Oekraïnse soldaten die kogels in reuzel doopte, speciaal voor de Tsjetsjenen. Ik zie daar de humor wel van in.
Was al gepost:
twitter.com/ng_ukraine/status/1497924...
Kwam*
Het is prima bijvangst als al die Tsjetsjeense huurlingen van Putin aan gort worden geschoten.
Wordt trouwens wel lachen nadat de EU Oekraïne toch de EU ingerommeld hebben. Die lui zijn helemaal niet zo blij met moslims en dertig verschillende genders zoals de wereldvreemde technocraten in Brussel.
"He dips his bullets in cyanide." Weet u uit welke film die tekst komt? Tien punten voor het goede antwoord.
@KeesBruin | 28-02-22 | 18:24:
Godfather, deel drie
Tijd voor een varkensleger.
@SterF... | 28-02-22 | 18:35: Helemaal goed! Een tien met een griffel! Ik moest meteen aan die film denken, toen ik die tegel hierboven las. Enfin, laat ze daar maar flink met reuzel dippen, en veel van die haatbaarden opruimen.
Dat stuk in de Volkskrant kan ik helaas niet lezen, paywall
Een paar stukjes voor je geknipt:
'Gangsterislam is grote uitdaging voor Europa'
De synthese tussen criminaliteit, straatleven en de islamitische religie is een uniek Europees probleem, schrijft psycholoog Timon Dias.
Het is voldoende bekend dat West-Europa tegen problemen aanloopt waar het de integratie betreft van tweede- en derde-generatie-immigranten met een islamitische achtergrond. Deze problemen manifesteren zich op twee domeinen: criminaliteit en ontvankelijkheid voor het gedachtengoed van islamistische organisaties die in binnen- en buitenland opereren.
Sterk onderbelicht
Een saillant detail is dat criminelen met een islamitische achtergrond allesbehalve vroom te noemen zijn, terwijl vrome moslims zelden crimineel zijn. Ondanks dit fundamentele verschil is de relatie tussen de twee groepen significant en verre van onschuldig, maar sterk onderbelicht.
Criminelen met een islamitische achtergrond gedragen zich wellicht allesbehalve vroom, maar niettemin zien ze zichzelf als onderdeel van de wereldwijde islamitische gemeenschap. Ze zijn vaak schaamteloos in hun minachting voor autoriteiten, maar als zij een autoriteit wel respecteren, dan is deze religieus van aard: een imam of islamitisch organisatie.
De integratieproblematiek van jongeren van islamitische komaf is tweeledig: het aanhangen van extremistische vormen van de islam en de buitenproportionele vertegenwoordiging in de criminaliteit. Beide problemen raken steeds nauwer vervlochten en de ontkenning hiervan zal
@guldenmiddenweg | 28-02-22 | 18:07: integratiebeleidsmakers op een substantiële achterstand zetten.
Wauw dankje!!
Even javascript tijdelijk uitzetten en reload. Gratis toegang is one click away
De vraag die nooit gesteld wordt: Mag Saudi Arabië meedoen aan het volgende Eurovisie Songfestival?
Alleen als ze een transgender sturen.
Of zullen we de VS, met terugwerkende kracht, ook uit SWIFT gooien ivm hun illegale invasie van Irak?
@Mr_Natural | 28-02-22 | 18:03: Daar heeft de kroonprins de ballen niet voor.
De oorlog wordt een op zichzelf staand ding zo.
Zoals al die eeuwigdurende conflicten.
Genoeg doden, dan ontstaat er genoeg haat en daar gaat de geweldspiraal draaien.
En de duivel brulde van vreugde.
Terwijl het begon ooit, met een idee om Rusland een beetje uit te breiden, omdat ... iets met vroeger van voor 1991.
Een heel vreemd idee dat alles aanzwengelt. Van 1 man.
Nog een waarschuwinsvideo: twitter.com/ng_ukraine/status/1497924...
Er zijn dus al behoorlijk wat religieuzen van de vrede en sneeuwvlokjes die op de NSB-button geklikt hebben. De video staat er gelukkig nog wel op.
@goedverstaander | 28-02-22 | 18:07:
Die disclaimer van Twitter dan ook! Moehahahahaha
Ja of mensen die vinden dat het toch niet zo handig is voor hun PR campagne.
Idioot, lazer toch op man.
"Daar kan je geen antwoord op geven.
Want wat is een "vrijwilliger" ? (maakt vingergebaar)
En wat is "aanmelden"
En wat is precies een Tsjetsjeen?
Enzovoorts enzovoorts."
Om vrede in de wereld te brengen, om de oorlog voorgoed te laten ophouden, is een revolutie nodig in de individuele mens, in jou en in mij.
Zonder die innerlijke revolutie is een economische revolutie zinloos, want honger ontstaat door de onevenwichtigheid van de economische omstandigheden, die voortkomen uit onze psychische gesteldheid, met zijn hebzucht, zijn afgunst, zijn kwaadwilligheid en zijn bezitsdrang.
Om een eind te maken aan het leed, aan de honger, aan de oorlog, moet er een geestelijke revolutie plaatsvinden en maar weinigen zijn bereid dat onder ogen te zien.
We willen wel praten over de vrede, wetten opstellen, nieuwe bondgenootschappen stichten, de VN enz, maar we zullen de vrede niet bereiken, omdat we geen afstand willen doen van onze posities, ons gezag, ons geld, ons grondbezit, onze stupide manier van leven.
Het is absoluut zinloos op anderen te vertrouwen, anderen kunnen ons de vrede niet geven. Geen leider, geen regering, geen leger, geen land zal ons de vrede geven.
Jiddu Krishnamurti
Tsja dan ga je uit van de verkeerde hypothese; dat alle mensen rationeel denkende wezens zijn. Dat zijn ze niet, helaas. Ik ook niet. Niemand. Indien de "juiste" omstandigheden worden geserveerd is geen enkel mens rationeel genoeg om te kunnen denken. Het is dan allemaal instinctief cq hebzucht, afgunst, kwaadwilligheid en bezitsdrang. Een geestelijke revolutie zoals je beschrijft is alleen mogelijk als er geen oorlog meer kán zijn. Kip en ei dus.
Jomanda, ben jij dat?
Die mijn? anti tank... heeft een druk van enkele 100en kilo,s nodig om af te gaan en je kan met een sigaretje niet ontsteken... dus? zo link is t niet.....
Het gebeurt onverwacht: www.youtube.com/watch?v=S43YhQ_eGTw
@Mr_Natural | 28-02-22 | 18:00: Het antwoord is dus wel link.
Maar ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat de beste meneer in het filmpje dit niet weet.
Als er een EU leger komt met allemaal vrijwilligers die in Oekraïne gaan vechten, heb ik daar wel vrede mee.
Ghe.
Het gebit van Verhofstadt geeft inspiratie voor een tankgracht.
Kunnen we(Navo) nou niet sneaky Rusland binnenvallen en annexeren? Helpen we de Oerkainers en zijn we vh gas tekort prob af
Ik zat juist te denken aan Wit-Rusland, dat is de zwakste schakel. De bevolking zal ongetwijfeld blij zijn als ze bevrijd worden van Lukashenko en het zou een mooie testcase zijn om te zien of het Russische leger een tweede front aan kan.
Na het Snake Island propaganda fiasco neem ik elke berichtgeving uit de regio daar, welke via vage sociale media accounts naar buiten komt, met een korreltje zout.
De filmer van het mijnfilmpje heeft ook ballen van staal.
Haha inderdaad.
Maar is het niet gewoon een anti-tankmijn? Die gaat gaat dus niet zomaar af.
Dan kun je er nog wel zo agressief uitzien met je kutbaard, er is maar één kogel nodig tussen die ogen en je mag je laten verwennen door 72 maagden.
Maar die ogen staan dan weer zo dicht bij elkaar....
@PPuk | 28-02-22 | 17:58: Allemaal inteelt.
Hahahaha Rapper Lil Kleine moet terug de cel in!
Mag ik dan bij Sywert?
Ik zie Putin er voor aan om een atoombom op Kiev te gooien...
Zo dicht bij Tjernobyl maakt dat ook niks meer uit.
Ik niet....
U snapt er weinig van.
Rabobank: "Vladimir Putin has lost this war – and so have markets. The greatest risks lie in how much damage he is prepared to inflict on to attempt to deny that fact." www.zerohedge.com/markets/rabobank-if...
Straks heeft Putin helemaal niks meer, alleen nog wat nucleaire wapens.
@Mr_Natural | 28-02-22 | 17:47:
Die kan hij nog verkopen aan Kim.
Naar hartelust schieten, ruimen en niemand klaagt je aan. Doelen genoeg. Gaat een magneet worden voor degene die van actie en wapens houden.
Dus we hebben nu maffia moslims, Russen en neo nazi's die samen vechten tegen Oekraïne. Kan toch nooit goed gaan. Smerig mannetje die Poetin
Nazi's vechten aan Russische zijde om het land te "denazificeren". Interessant.
De neo-nazi's van de Brigade van Azov vechten tegen de baardmoslims uit Tsjetsjenië met in varkensvet gedoopte kogels. Fijn om die club erbij te krijgen.
En Israël die dit niet daadkrachtig afkeurt en zijn steun aan Oekraïne betuigt.
Het verbaasd me telkens weer (zou niet moeten, maar toch) hoe gráág de aanhangers van de religie van de vrede aan het vechten slaan, als ze de kans krijgen.
Het is niet hun oorlog, ze hebben er niks te winnen noch te verliezen, maar jongens kom op, ze rennen erop af alsof er gratis bier te halen is ipv dood en verderf.
Ze doen dit ook gewoon voor eigen gewin is niet zo moeilijk
De kans om dat volk flink uit te dunnen.
Voor een handvol roebels eeeh... dollars doen ze veel.
De eerste ronde van onderhandelingen zitten er op. De Oekraïniers zeiden tegen de Russen dat ze wapens neer moeten leggen, terug naar Rusland moeten gaan en de Krim terug geven. De Russen zeiden dat Oekraïne gedemilitariseerd moet worden, ontdaan van Nazis, neutrale status en dat ze Krim moeten erkennen als Russisch.
Volgens mij gaan ze daar wel uitkomen.....
Ja dat gaat helemaal goed komen. Hoop dat ze geen water hebben gedronken uit de klaarstaande flessen. Sommigen zouden opeens ziek kunnen worden, een paar dagen na deze onderhandelingen. Bijvoorbeeld.
Daar zit zoveel licht tussen dat onderhandelen eigenlijk weinig zin heeft. Beide partijen hadden dat vooraf denk ik wel door, maar ja, je wil natuurlijk niet overkomen als de partij die niet wil praten.
Misschien was het wel een drempel om niet helemaal los te gaan. We zullen het zien vannacht.
De Russen tegen de Oekraíners: Geef jezelf over, anders gaan we bombarderen.
De Oekraïners tegen de Russen: Go fuck yourself.
En met deze woorden werd de onderhandeling besloten.
Een paar dagen later blijken de Oekraïners nog allemaal te leven, zijn er geen bombardementen uitgevoerd en heeft Oekraïne zich overgegeven.
@guldenmiddenweg | 28-02-22 | 18:02: laten we het hopen.
Een tijd terug spraak ik de hoop uit over een forse reset om al die woke- en genderwaanzin te stoppen en weer met voeten op de grond. Nu hoeft dit ook niet maar over Zwarte Piet hoor ik al een week niemand. Ik zie wel Zwartgeblakerde Pjotrs.
Ik kreeg hier eerder een shitstorm over me heen omdat ik vond dat China ook wel eens wat sancties verdient, maar feit is dat dat kutland bij elke crisis en oorlog de lachende derde is, en dat we onze ziel volkomen aan deze duivel hebben verkocht. Zolang de boven ons gestelde zedenpredikers hier geen woord aan vuilmaken, heb ik eigenlijk geen zin om naar ze te luisteren.
Het nadeel van reaguren is dat de mensen die het niet met je eens zijn eerder reageren dan de mensen die het wel met je eens zijn. Maar als we het toch over sancties hebben, heb je wat mij betreft gelijk.
It's the economy, stupid.
Heel vreemd dat China als welhaast neutraal wordt bestempeld terwijl dat land het zeker niet is. Ook: mensenrechtenschendingen? Toch maar de Olympische Spelen, wat kan ons het schelen. Het gaat om G.E.L.D.
@Hiram | 28-02-22 | 17:38: Vooruit, van mij krijgt kapoerewiet ook punten. We zijn nu toch al bezig om sancties uit te delen, kunnen we net zo goed doorgaan.
Absolutely, het wordt tijd om actieve industriepolitiek te beoefenen en spullen wat dichter bij huis te fabriceren en dat dan te doen bij regimes die ons wat beter gezind zijn.
Je hebt helemaal gelijk. Er lijken ook een stel Timmermans verstehers los te zijn gegaan in de tegels die op schreeuwerige toon tekeer gaan tegen iedereen die met enige afstand en nuance kijkt naar wat er gaande is. Natuurlijk zonder enige onderbouwing.
In China zijn een miljoen Oeigoeren opgesloten in concentratiekampen. Hongkong gemuilkorfd, Tibet bezet, Taiwan bedreigd, iedereen die iets (licht) dissidents roept verdwijnt.
Saudi Arabië voert al jaren een vuile oorlog in Jemen.
Geen sanctie, er wordt gewoon een Olympisch toernooi in Peking gehouden. Saudi Arabië naar het WK, in Qatar……….
Dat Rusland sancties krijgt begrijp ik wel, maar niet de dubbele moraal.
Ik ben er wel uit. De Russen nemen Oekraïne uiteindelijk helemaal in. De burgers worden helemaal de moeder gebombardeerd door straaljagers en kruisraketten voordat de Russische troepen de steden binnen trekken. Vlad heeft alles al klaar staan. Inclusief die gemene TOS-raketten en clusterbommen. De guerrilla-oorlog die er daarna komt is louter voor de statistieken. Ik zou willen dat het anders was, want ik sta voor 100% achter de niet te benijden Oekraïense burger.
Er komt nog 1 overleg. Dan gaat Rusland met luidsprekers ennpamfletten oproepen Kiev te verlaten als burger. En 2 dagen later inderdaad old school bomberdament. Dat denk ik.
Ben er ook bang voor.
Ze moeten haast gaan maken, omdat er anders teveel huurlingen etc. en wapens het land gaan inkomen.
@guldenmiddenweg | 28-02-22 | 17:37: Die zullen toch echt wel met heel zwaar geschut moeten komen om het tij te keren. Vrees ik. Ze zullen vast geen kruisraketten, luchtdoelraketinstallaties en straaljagers bij zich hebben.
@goedverstaander | 28-02-22 | 17:42: Ik heb zomaar een heel klein beetje het idee dat de Russen geen totaal luchtoverwicht hebben na vijf dagen oorlog. En dat is wel een beetje apart.
Hoe kunnen hele Russische colonnes militaire voertuigen ongestraft worden beschoten vanuit de lucht?
Dus ik vermoed dat de bommenwerpers op de één of andere manier ook van de radar gaan verdwijnen.
Gelijke munt terug, zal vast iemand op het idee komen om een Moskouse flat te laten zakken.
Daar zal het grotendeels op uitdraaien. De vraag is of Poetin de vernietiging van zo'n stad als Kiev nog kan verkopen als die van Aleppo, aan zijn eigen burgers. Die hebben daar familie, vrienden, kennissen.
En dan nog: Al die Russische troepen, vaak dienstplichtig, moeten een land van vele miljoenen onder de duim zien te houden, en het lijkt erop dat Poetin de laatste dagen weinig vrienden erbij heeft gekregen in zijn buurland. Dat behouden van Oekraine gaat nog een dingetje worden en geen puppet-regime zal langet stand houden dan een week of drie, zonder de permanente stationering van dienstplichtigen. En dat laatste, zal de nagel aan Poetins doodskist zijn. Want dan leren tienduizenden jongens uit eerste hand dat Poetins anti-propaganda op niets gebaseerd is, integendeel. Die verhalen komen ook thuis in Rusland en dan gaat het broeden, gisten en uiteindelijk hangt Poetin op de kop aam een lantaarnpaal op het Rode Plein.
@guldenmiddenweg | 28-02-22 | 17:47: Ik zou willen dat u gelijk had. Overzicht van de tot de Russen beschikbaar staande luchtmacht, jagers plus helicopters:
nl.wikipedia.org/wiki/Russische_lucht...
Slechts een fractie daarvan is neergehaald.
@guldenmiddenweg | 28-02-22 | 17:47: dat land is enorm. Dat luchtruim dus ook.
@goedverstaander | 28-02-22 | 17:50:
De vraag is ook hoeveel munitie, brandstof en andere shit de Russen op tijd Oekraine in weten te krijgen. Het draait niet alleen om tanks en vliegtuigen. En Russen zijn nogal slecht qua organiseren van de basics.
@Beste_Landgenoten | 28-02-22 | 17:49: Ik denk wel dat het grote voordeel in dit verhaal is dat veel Oekraïners het Russisch machtig zijn. Je ziet dat ook in filmpjes, waarin de jongelingen worden aangesproken op hun zinloze acties. Ik heb namelijk niet de illusie dat een eventuele totale vernietiging van Kiev breeduit en met trots op de Russische staatstelevisie wordt getoond.
@Beste_Landgenoten | 28-02-22 | 17:54: Brandstof is cruciaal. Afhankelijk van het terrein verbruikt een gevechtstank drie tot vijf liter diesel per kilometer. Dan heb je het wel over 500 liter per 100 kilometer. Je moet met elke tank zowat een grote tankauto met diesel mee sturen om de zaak aan de praten te houden in zo'n onmetelijk groot land. Dat is wel een Oekraïens voordeel zolang ze hun eigen brandstofvoorraden niet uit handen hoeven geven.
Tsjetsjeense moslims tegen christenen en joden. Echter, die harde Tsjetsjenen, waar jullie het eerder over hadden, vechten al jaren samen met de Oeken.
En nu komen daar ook nog eens Amerikaanse (ex) Navy Seals op het feestje te vlagwapperen.
Ohja, ook nog die lui van het Franse vreemdelingenlegioen. Ik vind dat een vreemd verhaal. Je bent daar toch in dienst van FR en je originele nationaliteit ben je kwijt? Lijkt me niet dat iedereen zomaar even naar het ouwe land mag om te knokken. Hoe zit dat?
Het gaat een beetje op de eindscene van The Producers lijken, Springtime For Hitler.
Trekhaas | 28-02-22 | 16:28
Zelf nog niet gecheckt overigens.
Het Legion is ieders vaderland. Maar iedereen heeft ook een moederland.
Ik las ook dat er Oekraïnse soldaten waren die hun kogels dipten in varkensvet als waarschuwing voor die Tsjechenen. Maar dat was dan weer niet Halal. Uhhh....
Varkensvlees over de lijken.
@BrutusBosch | 28-02-22 | 17:41: laten bergen door homo's.
Er is op social media zoveel propaganda en nepnieuws over de oorlog in Ukraine dat de krantjes (in NL in ieder geval) weinig verslag doen van wat er beweerd wordt. Althans, zo lijkt het.
zonder echte luchtdoelraketten wordt t een slachting als ome P z'n jets en bommenwerpers inzet om de boel te egaliseren. Dan is een stingertje echt niet genoeg.
De vraag is of hij echt zo ver wil gaan om duizenden onschuldige burgers van een broedervolk op dergelijk gruwelijke wijze af te slachten. Dat was in ieder geval sowieso niet het plan.
Maar hoe is het nou afgelopen met die Braveheart en zijn landmijn?
Die kan je rustig oppakken hoor, gaat pas af als er een voertuig overheen rijdt. En heel misschien als je er op gaat stampen.
Zolang hij hem na het einde video netjes heeft neergezet en niet heeft weggegooid, ga ik ervan uit dat het wel goed gaat met hem.
Is het jungle commando van Ronny Brunswijk al gesignaleerd?
Geen kratten wodka, me dunkt.
En wat krijgen die Tsjetsenen er voor terug? Scheermesjes?
Wat ik niet snap is dat tijdens de Joegoslavische burgeroorlog de moslims liev waren en allemaal slachtoffer. Tenminste, dat lees ik al 30 jaar in de kranten.
Het is een mindset. U dient zich daar aan over te geven. Begrijp dat nou eens een keer.
Nu zijn ze weer allemaal slachtoffer, hoor.
@goedverstaander | 28-02-22 | 17:31: Okay, ik ga vast aan de slag met een jaarlijkse herdenking in Ommen en natuurlijk forse schadevergoeding voor de nabestaanden van deze vredelievende Tjetsjenen.
Ik weet het niet hoor, maar een groot aantal van die Tsjetsjenen die voorbij komen op social media zien eruit als volgevreten hobbits. Beetje out of shape door kerona waarschijnlijk.
Sauron onderschatte die hobbits ook...
Het is toch wel verbijsterend om te zien hoeveel van die fucking haatbaarden daar rondlopen. En lekker bidden, dat ook nog, gvd!!! Het is net een leger Orks.
Eén ding is hopelijk duidelijk voor West-Europa: je zult een goed leger moeten hebben, in ons geval dus opnieuw opbouwen (hopelijk is daar nog tijd voor, ook al betwijfel ik dat), want met die totale slappe hap waar West-Europa nu uit bestaat, wordt je finaal door die Mongoolse hordes onder de voet gelopen en in slavernij gebracht. Die barbaren zitten nog in het jaar 1200, of daaromtrent.
Een leger willen opbouwen is één! Maar welke van de havermelk jongens (en meisjes, ik zegt het maar voor de zekerheid even bij) wil nog dienen. Past zo'n knotje eigenlijk wel onder zo'n helm?
@SapperdeFap | 28-02-22 | 17:23: In de buitenwijken van de steden lopen er genoeg rond die prima met wapens kunnen omgaan.
@guldenmiddenweg | 28-02-22 | 17:31: als dat lukt snijdt het mes aan twee kanten, maar ik heb weinig verwachtingen over de benodigde discipline...
@SapperdeFap | 28-02-22 | 17:23: Het gaat niet om de vraag of ze "willen dienen", ze zullen moeten dienen. Zo werkte dat vroeger, en zo zal het weer moeten worden. En lang haar past prima onder een helm, dat was nooit een probleem, ook niet in de jaren 70 en 80.
@guldenmiddenweg | 28-02-22 | 17:31: Ja, daar kunnen we dan meteen ons leger even op laten oefenen. Counterinsurgency, zeg maar.
Geloof me nou Kees, zo’n slappe hap is het westen helemaal niet. Mag zeker opgeschaald worden maar het is echt niet niks.
@KeesBruin | 28-02-22 | 18:30: Vent, in welk jaar leef jij eigenlijk?
Zijn Chevy Chase en Dan Aykroyd al in de Oekraïne gesignaleerd?
www.youtube.com/results?search_query=...
Striiiiiipes
Ik vermoed dat Oekraïne al tot de nek toe volgepropt is met wapens!
Ze geven ze gratis weg, dat zegt genoeg.
Denk dat Poetin tot hardere middelen moet overgaan om Oekraine op de knieen te krijgen.
Hij zal waarschijnlijk langzamerhand de strijd opvoeren.
Meer inzet van zijn bommenwerpers ben ik bang.
Farmers Defence is ook present.
twitter.com/i/status/1498073375251513...
Het Gelders Volksleger is ook onderweg hoor ik net.
Als er maar niemand van Nec ( spreek uit als nek) bij zit, want die kunnen er niks van heb ik gisteren gezien.
@guldenmiddenweg | 28-02-22 | 17:16: En Eee Zeee! Aldus mijn schoonvader.
Dan kan het Zoelens Verzet Collectief niet achter blijven!
Kan ome Erdo niet nog Ff wat van die drones sturen, dan is deze oorlog zo over.
Ehm, ff over al die Stinger-rakketten nu in omloop. Na de oorlog overal te koop voor de hoogste bieder?
Hoe sterk zijn die muren van de EBI? Ik zie Taghi dit nieuws al glimlachend volgen.
Volgens Nicolas Cage wel.
Fog of war en oekie telegram kanalen. Echt lang niet alles is even betrouwbaar.
Slag om de arm houden.
Mooi als de oekies de aanval afslaan.
Zit ik in zoiets als de Truman Show?
Ach, dat zeggen jullie toch niet.
Ha Natural, buurman, alles ok? Zal ik vanavond met een paar biertjes (heerlijk helder Heineken) langskomen?
@Diederik_Ezel | 28-02-22 | 17:08:
Mooie scene is dat.
Ben jij ooit je dorp uitgeweest?
@Diederik_Ezel | 28-02-22 | 17:08: Als je blondjes meeneemt, zorg ik voor vodka
@SterF... | 28-02-22 | 17:13:
Nu je het zegt, nee, er kwam altijd weer iets tussen.
@Mr_Natural | 28-02-22 | 17:17:
Ik zeg verder niets, maar kijken naar iemand die de hele dag aan de reaguuren is... tsja, de kijkcijfers dalen.
En de meeste dienstplichtige/ gemobiliseerde jongens die gedood waren waren jonger dan Spartacus zelf.
Beeld u dat even in voordat men oorlog verheerlijkt.
Als je op een militair kerkhof bent zoals Margraten, houd je je tranen niet binnen. 17, 18, 19 jaar. Ik heb geen graven van generaals gezien.
Ja, dit dus.
@Mr_Natural | 28-02-22 | 17:08: Die zitten thuis bij de kachel, niks aan het handje met die jongens. Blijven vér achter de linies vergaderen.
Napoleon vertrok ook in een verwarmde arreslee uit Rusland, toen het daar helemaal mis ging.
Ik was 17 toen ik bij de baas begon. Topper
Waar zijn alle gedode militairen?
Waarschijnlijk heeft Oekraïne nu een aparte ophaaldienst. Gescheiden afval moet ook als je bij de EU wilt horen.
Ik spreek Russische vrienden en die staan massaal niet achter Poetin. Ze zijn vooral bang dat zij ook verantwoordelijk gehouden worden voor zijn daden. Maar ze zijn ook angstig om de straat op te gaan omdat het dan slecht kan aflopen voor ze.
In NL neem ik aan?
Dat is zeer begrijpelijk.
Wordt vet matten op de all-inclusive komende zomer
Rusland heeft net aangekondigd dat iedereen die negatief spreekt over de "speciale operaties" 20 jaar gevangenisstraf riskeert.
Putin vertrouwt zijn eigen bevolking niet meer. Hij zal meer en meer repressie moeten toepassen om de macht in handen te houden. Hoe poetisch zou het zijn als waar hij zo voor vreesde in 1989 in Oost-Duitsland, namelijk een bevolkingsopstand, een einde aan zijn regime zou maken?
Mijn Russische vrienden vinden m een eikel, maar ze zijn heel voorzichtig op sosjale media
@Pje911 | 28-02-22 | 17:19: dan doorloopt hij de klassieke stadia van dementie.
@Pje911 | 28-02-22 | 17:19: Staat in staat. De juiste weg richting zelfdestructie. Hoe lang? weet ik niet.
@Pje911 | 28-02-22 | 17:19:
Dat gaat niet eindelo9os duren. OP gegeven moment zijn ze hem zat en de vernietiging van broederstaat Oekraine gaan ze hem niet in dank afnemen, met zijn USSR obsessie.
Beetje zoals Turken hebben met Erdogan
Voordat we lyrisch gaan doen over de Russische verliezen, en speculeren over een overwinning voor Oekraine; denk even terug aan de winteroorlog van '39-'40 (Sowjet-Unie valt Finland binnen). De Russen/Sowjet-Unie verloor een dikke 126.000 man en plm. 2300 tanks.
Drie keer raden wie er als overwinnaar uit de bus kwam.
In 1940 hadden ze geen Stingers en Javelins en Drones en Starlink en.... moet ik doorgaan. Maar dan nog ik houd me hart vast.
Mensenlevens stellen voor Russische leiders absoluut niets voor. Ze smeten en smijten er mee. Dat is één van de vele problemen met Rusland, een mensenleven is er niets waar. In China idem.
We zijn nog steeds "net begonnen".
En ons groot moreel genie, Heer Xi, stemt goedkeurend toe hoe zijn toekomstige Russische slaaf zichzelf aan hem verkoopt. Heer Xi is een geduldig man. Er zijn vele lijken nodig om zijn moreel juiste weg te gaan.
(en die van ons?...... zucht..... mogelijk met minder doden op hun quotum).
NL supporterde de Finnen met een aantal Fokker DXX1's
Moet door je post gelijk denken aan de track Total war van Impaled Nazarene (Suomi Finland Perkele). Extreem fout, maar wordt wel weer actueel. Finnen zijn ook niet bepaald fan van Rusland.
youtu.be/sC9bsezOB2s
Het vreemdelingenlegioen.... dat waren ook altijd pittige knakkers waar niet mee te spotten viel. Is dat nog zo?
Ze worden pittig gemaakt.
"Is dat nog zo?"
Ja.
Vraag het aan Laurel & Hardy.
Zijn zeker geen schoothondjes nee en voor Frankrijk vooral handig als eerste te sturen want (nog) geen Fransen. Die hebben wel wat training gehad, dus zullen zeker welkom zijn.
@Sp1tz | 28-02-22 | 17:19:
Maar je gaat wel van plus veertig naar min twintig graden.
@Mr_Natural | 28-02-22 | 17:20: Ja maar het zijn natives dus zullen het wel gewend zijn
Conclusie van het een na laatste filmpje is eigenlijk dat je niet zo veel aan een tank hebt.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar wie en wat die colonne's overal sloopt.
Terugkeer van John Rambo?
Turkse drones?
Bobby Eden
Javelin van VS en nlaw van de UK, binnenkort ook panzerfaust van Nederland. Oekrainers die training hebben gehad van 'trainers' danwel US Special forces en UKSOF SAS. Intel zullen ze wel krijgen van jstars, uav en hermes via jtac. Dat US special forces en SAS in Oekraine zijn zullen de VS en UK voorzichtig mee zijn want wanneer die gedood of gevangen worden genomen is voor Putin verder een reden om te escaleren
Dat groepje oude mannen kennen maar 1 moraal: ikke. Ze zijn zeer veel druk gewend, dus... waar wij afhaken, beginnen zij net.....
U doelt op bikkels als Joe Biden?
@goedverstaander | 28-02-22 | 17:03: yes Geriatric Power!
Wat hebben die Russen eigenlijk in ruimte hangen? Russische star wars?
Twee Ruski's in het International Space Station en de stuurmotoren van dat hele apparaat.
Daar lig je dan te bloeden en te branden met je kabouter plop baard.
Wat. een. rukkers.
Die ZZ Top- en kabouter Plop-baarden zijn eerder lachwekkend dan stoer. En dan gaan ze ook nog in de fik.
Zo'n baard brandt als een dolle.
@goedverstaander | 28-02-22 | 17:11:
Ja, Brylcreem kennen ze daar niet.
Als Oekraïne Rusland verslaat, mogen ze van mij wel bij de EU, NAVO, EEG, BeNeLux, WEF en BLM
Onze nieuwe stoottroepen. Probleempje in het Midden-Oosten? Stuur de Oekrainers! Hommeles in Afrika? Zelensky regelt het. Protest op de Dam? Slava Ukraina!
@SeingaltUNo | 28-02-22 | 17:00:
Misschien denken ze wel: 'Kom, laten we Europa er ook maar bij pakken.'
De gewone Rus heeft een bloedhekel aan Tsjetsjenen. Dat dit psychopatische vuil de Oekraïense buren komt uitmoorden, zal niet goed vallen bij die burgers die nog niet zo dom zijn om het neo-nazi-narratief van het Kremlin te geloven. En dat zijn er steeds meer.
Putin slaat een dubbelslag. Winnen ze heeft hij ukraine, gaan ze dood, dan is hij van een hoop tsjetjenen af.
Wordt het Tjetseense 'leger' gesponsord door een fabrikant van baardolie?
De Efteling, toch?
Veel hipsters.
Het schijnt dat er met het verscheiden van Magomed Tushayev ook een paartje in zijn baard nestelende eksters is gesneuveld.
Oma vlad ziet de laatje dagen een beetje bleek rond de neus.
Wat is er aan de hand?
Het is me wel duidelijk dat "pedarasi" (heaumeau's) hoog scoort in de Oekraiense scheldwoord top-10. Heerlijk zo'n land waar woke nog gewoon een raar woord is. LOL
Ik ben er zeker nog niet gerust op dat de Russische invasie echt gestopt gaat worden. Als je gewoon op het kaartje kijk dan heeft Rusland bijna alle Russisch sprekende gebieden al veroverd. Kiev is een bonus, maar mogelijk geen primair doel. Bovendien is het nog helemaal niet voorbij voor Kiev. De hoofdmacht komt steeds dichterbij en er zijn wel wat verkennende troepen uitgeschakeld, maar de hoofdmacht zeker niet. De doctrine is meerdere doelen stellen zodat de tegenstander moet kiezen, als ze Kiev weten te redden is heel het oosten van Oekraïne ingenomen. Na een staakt het vuren worden die gebieden niet meer terug gegeven. Iedere meter die Rusland nu maakt en effectief weet te bezetten is Oekraïne definitief kwijt.
Het is nog even wachten op de Amerikaanse inlichtingen. Je kan zeggen wat je wilt, maar ze hebben er niet ver naast gezeten tot nu toe. Dat lijkt me een stuk betrouwbaarder dan filmpjes op Twitter.
Wel indrukwekkend wat een verzet het Oekraïense leger tot nu in in weet te brengen.
Een behoud van Oekraine als zelfstandig land met Zelensky nog aan de macht zie ik na dit conflict al als overwinning. Ze gaan gegarandeerd die oostelijke staten verliezen en wellicht nog wat grond rondom de Krim.
Ja, ik geloof het pas als het afgelopen is.
Of een teken dat de Russen nog niet echt doordrukken, en hoopten het wat sneller en cleaner af te werken.
Als dit zo door gaat zit Zelensky over een week in het Kremlin.
Hij is geen machtswellustteling. Een essentieel verschil.
De prijs van het oud ijzer gaat weer omlaag als ik al die puinhopen op de wegen daar zie.
Zit Sjoerd Sjoerdsma (D666) al short in scrap?
Heeft GroenLinks die puinhopen al veroordeeld? Schijnt nogal slecht te zijn voor het milieu.
Dat zijn heel wat ploegscharen.
Subtiel. De ambassadeur van Oekraine bij de VN adviseert zojuist Putin om het voorbeeld te volgen van een meneer in een Berlijnse bunker, in 1945.
De Russen staan al voor de deur.
Uiteindelijk blijken die Oekraiener dus wel zeer quotable/shareable op social media, die eindbaas met die peuk hierboven voorop. Na de apothekers uit Aleppo krijgen we nu dus de Influencers uit Ivano-Frankivsk.
@Sjors W. | 28-02-22 | 17:05: mijn huis heb ik al beschikbaar gesteld voor de vrouw en 2 kinderen van een maat van me, hij blijft. vechten. samen met zn moeder. schieten kan ie niet maar molotov cocktails liggen klaar zegt ie
zorg jij voor mn vrouw en kinderen was de boodschap. ik hoop niet dat ik het bericht krijg dat ik aan moet rijden
Marjolein , klimaatwetenschapper, vertelt ons op het NOS journaal dat het slecht gaat met het koraal.
Laat dat in godsnaam niet naar de achtrgrond verdwijnen, wat is een wereld zonder koraal?
Een stuk armer toch?
Ik ben er eens met mijn poten in gaan staan, wonden blijven drie weken open. Rooien die troep.
@SterF... | 28-02-22 | 16:54:
Mooi, maar maar gelukkig hebben we altijd de foto's en filmpjes nog.
@goedverstaander | 28-02-22 | 16:55:
Het zit alleen maar in de weg bij de scuba…
In Rusland hebben ze meer problemen met een wereld zonder moraal.
@guldenmiddenweg | 28-02-22 | 17:03:
Hij is zeer fraai.
@J.Cash | 28-02-22 | 16:58:
Zonder dat koraal is er niets te duiken. Of neem jij de moeite voor een zandvlakte?
@SterF... | 28-02-22 | 17:06: Ik sloeg om met een catamaran. Ik kan niet beginnen om te zeggen wat voor gruwelijke hekel ik aan de natuur heb.
@ natural: Dank, jouw sudden death vond ik dan weer zeer fraai.
@goedverstaander | 28-02-22 | 17:10:
Blijf er dan weg.
@SterF... | 28-02-22 | 17:17: Probeer ik ook, sinds kort heb ik een plastic zolderkamer :)
@goedverstaander | 28-02-22 | 17:22:
Ik hoop zonder scherpe randjes.
De heilige?
Meer stingers. Hef maar kwartje extra op benzine om te betalen. Beste investering op termijn.
Vlad the Impaler.
Jammer dat het westen zich zo in de kaart laat kijken. Behalve defensieve antitankwapens ook killertuig sturen. Behalve de oliegargen ook de gewone Russen uithongeren. Behalve de vrede en stabiliteit terughalen, ook de moffen herbewapenen en de NAVO/EU uitbreiden. We trappen wel erg gemakkelijk in de valkuilen van Poetin.
Allemaal bouwsteentjes om Putin straks vrijspraak te bieden bij het ICJ in Den Haag: "het was oorlog edelachtbare. Van beide kanten kwam agressie en escalatie."
Doe het gewoon niet, en beperk je tot vreedzaam handelingsperspectief, zolang je moreel en electoraal wereldwijd nog op mijlen voorsprong staat.
Zit je knotje recht?
Ja dat werkt, een foeigesprek. Jezus zeg, geef Oekraine even op, en joh laten we meteen een deel van Finland en Zweden erbij doen want ook geen NAVO land. En geloven in dat strafhof, laat me niet lachen. Heeft ook echt goed geholpen met MH-17 niet? Als jij gelooft dat Putin daar ooit voor verschijnt dan moet je gewoon even stoppen met posten want dan bestaat de Paashaas ook, en natuurlijk de Kerstman. Inclusief vliegende rendieren.
Borderlijntje voor je kop? Hoe naïef dit!
Man man wat een ellende. Net een reportage gezien op CNN. Dode Russen op de weg naast een konvooi dat getroffen was door raketten. Een dode soldaat had een teddybeer meegenomen van huis, waarschijnlijk als aandenken aan z'n kleine kind thuis.
Teddybeermeneer had Vlad de vinger moeten geven. Ik hoop dat dit soort filmpjes de Russen bereiken.
En de vele raketinslagen op burgers. Vrouwen die bevallen in een vies metrostation. Het zuurstof in ziekenhuizen (voor coronapatienten en andere patienten) raakt op dus die mensen stikken van het vocht in de longen. Geen toevoer van medicatie en eten. En de hoge heren vergaderen.
@goedverstaander | 28-02-22 | 16:58: Vlad schijnt geen middelvingertjes van dienstplichtige Rusjes te accepteren, dan mag het hele gezin subiet naar het vakantiekamp. Als ie in een goede bui is.
Ik denk dat het vladmans ernstig tegenvalt deze weerstand. Het maakt bijna niet meer uit wat de uitkomst is, hij is altijd verliezer.
Precies, dus verliezen we misschien wel allemaal.
Had het vandaag even met pa over Putin. Pa is oud en wijs. 'Allene zien'n kop a. Dan wej g'nog. Ofscheet'n'
Welke taal spreekt pa precies?
Heb je met oude mensen die de geschiedenis uit de eerste hand kennen.
Toen ik mijn opa na geschiedenisles ooit vertelde dat er ook goede Duitsers waren zei hij:
'Da's goed jongen, dan hangen we die apart.'
Krek wak dacht. Poet heeft betere tijden gehad. Nu een vette prednison kop. Volgens mij heeft ie slecht nieuws gehad bij de dokter, en denkt nu van WTF
@SterF... | 28-02-22 | 16:53:
Wartaal
Nuchtere tukkertaal!!
Macron heeft na vijf dagen gebeld Met Putin, dus nu koMt het goed…
Lijn bezet?
Toe maar, jongens, de beuk erin.
Ja, vooruit maar lui, zet 'm op.
"Ondertussen staat het Franse Vreemdelingenlegioen Oekraïense leden naar verluidt terug te keren om mee te vechten.". Juist.... helder...
‘toe’ vergeten. Maar dat had u toch wel door hoop ik?
Asterix en Obelix schijnen met het Eerste Legioen ook in aantocht te zijn.
Wat ik zondag al bijdroeg….er zijn al lang special forces uit het westen. Het is wachten op de eerste Ghurka, dan is het zo gebeurd met die Tsjetsjeense jongetjes,
Die Putin kan nog wel eens zware hoofdpijn gaan krijgen nu die westerse hulpmiddelen arriveren en er echt goed getrainde soldaten/commando's mee gaan doen. Als piloot zou ik niet meer echt lekker vliegen nu er misschien wel op twintig verschillende plekken lui met Stingers staan. Zoals iemand van defensie al tegen me zij: Met Urban warfare in Kiev kom je een eind en hoe langer dit duurt hoe beter de kans voor Oekraine.
Tu-22 Backfires vliegen te hoog voor Stingers, maar voordat die binnen komen moet eerst de Oekraïnse luchtafweer plat. Hier mooie beelden toen ze voor het goede doel werden ingezet youtu.be/kYL4a5uO0o4
Met een peuk in zijn bek even die mijn opruimen, da's toch wel weer prachtig.
"Roken is dodelijk"... oh wacht.
En daarna even demonteren om een mooie asbak te hebben.
Zolang de Oekraine zich kan bevoorraden en de Russen daar problemen mee hebben, is er hoop.
Tenzij Poetin zwaardere middelen inzet
Domme Russen, die hadden gelijk alle aanvoerlijnen af moeten sluiten. Als je dan toch vanuit Belarus aanvalt, hadden ze de hele westerse aanvoerroute kunnen blokkeren.
@guldenmiddenweg | 28-02-22 | 16:51: Als je een weg onder schot kan houden, is dat een probleem voor elke tegenstander.
Verdedigers zijn zwaar in het voordeel.
Als je dit als Poetin zijnde moet aanschouwen dan schakel je toch over op de Russische equivalent van de MOAB (de FOAB), hij is immers toch de grens van het absurde ruimschoots voorbij.
Die Utkin ziet er uit zoals Hollywood de slechteriken neerzet in actiefilms...tering wat een engerd.
Ik kom liever Lurch tegen in een donker steegje.
Ik wou hetzelfde schrijven, bijna een karikatuur die kerel. Een groot litteken op zijn wang zou het helemaal afmaken.
@Tashtego | 28-02-22 | 16:52:
Dat is toch de Russische Mr Clean? www.google.com/search?q=mr+clean&...
@Tashtego | 28-02-22 | 16:52:
Net zoals Skorzeny?
https://www.google.com/search?gs_ssp=eJzj4tDP1TfIykgzNmD04s0vKclXKM7OL6pKzasEAGKxCGw&q=otto+skorzeny&oq=otto+s&aqs=chrome.1.69i57j46i131i433i512j46i175i199i512j0i512l5.3988j0j7&client=ms-android-samsung-gj-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
@Mr_Natural | 28-02-22 | 16:54: dat is m! maar dan de nazi versie.
"Wij bij Prada hechten erg aan democratische kernwaarden en herkennen ons geheel niet in deze gepubliceerde foto. Onze juridische afdeling beraadt zich momenteel op stappen.
Ghe een schoenmaker die zich op stappen beraadt
Pas op met "kernwaarden"
Murw gebeukt met gruwelijke beelden maar dan wel het aanstootgevende woordje f%cking kuisen. Waar beschaving is, is hoop.
En, staan de Oekraïners al in de buitenwijken van Moskou?
Zo bedoel je?
www.ultraboardgames.com/risk/continen...
Thx voor verzamelen van filmpjes, wat een beelden.
Van de Tsjetsjenen wordt mosselsoep gemaakt, nuttige idioot zijn heeft zo zijn prijs.
Maar als die Tsjetsjenen zo veel troepen verliezen dan kan daar die burgeroorlog ook weer oplaaien. Dan heeft Putin opeens op twee fronten oorlog.
Dat dacht ik net ook. Dan gaat er heel veel ontlasting door de Russixhe ventilator. Niet goed, niet goed. Te veel teringzooi.
Zou mooi zijn. Als die Tsjetsjenen nog iets willen is dit de tijd. Vooral als de pro-russische garde in Oekraïne zit.
Gaat ook op voor het burgerprotest in Belarus.
Leuke foto's enzo allemaal hoor, maar een beetje zelluf onderzoek doen mag wel natuurlijk. Die groene raketwerpers zijn NLAWs, niet Javelins. Niet bedoeld om te showen hoe veel ik er wel niet van af weet ofzo, maar vraag me door redelijk eenvoudige fouten als dit wel af hoe accuraat jullie berichtgeving over UA nou echt is
Even dimmen zwitsal
@Baksteenbakker | 28-02-22 | 16:40:
Nee. Het is juist zinvol dat hier de puntjes op de i worden gezet.
Yo, een expert. De zoveelste.
lastig om een goed beeld te krijgen. Iemand een idee hoe een redelijk beeld te krijgen qua verliezen etc?
@1977 de film Apocalypse Now geeft een goed beeld. Wie de wreedste boef is, wint de oorlog. Daarom zijn de Tsetsjenen ingevlogen.
Het is vervangen >door< , Spartacus, niet vervangen met of voor.
tja die BBQ lucht, is dat Tjetjeens? ik vraag het voor een vriend.
Convoi weggevaagd maar ook maar meteen een hele woonwijk in puin zo te zien. Zal gvd je huis zijn. Waanzin ten top deze oorlog, hoop dat Putin gauw wordt opgeruimd door zijn eigen volk.
Volgens is die woonwijk nog niet geïsoleerd. Kan er straks meteen HR+++ in en PIR platen op het dak.
Wanhoop zit hoog bij Putlir
Het is PutLER! Poetler reken ik ook goed.
@snapal | 28-02-22 | 16:40: of Putain.
Waar in Nederland ben ik veilig voor de moeder aller Russische raketten?
In het vliegtuig van Willy.
Onder de keldertrap. Wel een pan op je hoofd doen. Dat was tijdens de koude oorlog de tip om te overleven.
Als alles er zo aan toe is, denk ik dat je zo ver mogelijk van de lanceerinstallatie moet zitten.
Ah. De matroesjka. Daar zitten weer kleinere raketten in. Dochters zeg maar, allemaal met een hoofddoek.
Alufolie op je hoofd doen.
Dit conflict heeft er alle kenmerken van te kunnen ontaarden in een langdurig en wreed vastgelopen conflict, met name door de gestaag groter wordende diversiteit aan partijen en wapens die de Ukraine instromen.
Diversiteit is Kracht. Moed en Vertrouwen. Oorlog is Vrede.
Dat zou zo maar kunnen. En die gevangenissen leeghalen is link.
Ook in Ukraine kun je dan looting krijgen.
Ik had gisteren nog hoop dat Rusland en Oekraïne het snel onderling gingen oplossen en dat Rusland zich zou terug trekken obv gemaakte afspraken. Sinds vanmorgen heb ik die illusie niet meer: er zijn nu teveel partijen en landen betrokken, met de EU voorop.
Dit worden zware tijden.
Btw, vanmorgen even gecheckt wat ik nu op jaarbasis zou betalen aan een nieuw Energie contract: 5500! Dat was voorheen 1800 euro. De jantjes zeg!
Daar krijgt u dan wel een heel wat beter milieu voor terug !
Verwarming naar 27 graden verlagen in je slecht geïsoleerde loods kan helpen.
Ik vind t prima, kreeg €800 van de energie maatschappij. Dat zal alleen maar meer worden!
Overstappen naar de uurprijzen van ANWB energie. Bevalt mij tot op heden prima. Voorschot van 130 naar 146 per maand. Realistisch als de prijzen niet nog meer stijgen.
Wij gaan totaal als machinefabriek 23k betalen aan energie stroom/gas.
Dit gaat begeven moment de ondergang zijn van vele bedrijven ben ik bang
@Patjep | 28-02-22 | 16:55: Per maand, of jaar?? Voor ons magazijn met koeling en kantoorruimte gaan hard richting 100k per jaar, ex btw
En Nederland gaat met een klein deeltje van ons leger ‘oefenen’ met Amerikanen aan de grens van Oekraïne. Heel verstandig! Lekker de boel opstoken. Nederland kan die Russen makkelijk aan. nos.nl/video/2419197-nederlandse-mili...
HUH. het zou plaatsvinden in Duitsland maar door de oorlog is verplaatst naar het front??????
Dat kost Putin alleen maar meer energie om in de gaten te houden. Heel slim.
Of wellicht kunnen we een false flag beginnen en full frontal gaan.
Putin in het nauw is het slechtste scenario wat je kunt bedenken voor Ukraine, ik vrees het ergste.
Als t tegenvalt ook t slechtste scenario voor europa en de rest van de wereld.
Beter opletten, Spartacus. Dat van het Franse vreemdelingenlegioen is gister al gedebunked door de Fransen zelf - ik zou een screenshot kunnen plaatsen, maar dat mag ik niet :(
Ik zie ook geen 56 voertuigen in as. Wel een heleboel maar niet zoveel. Ik lees wel overal op het web hetzelfde artikel.
Natuurlijk debunken de Fransen dat. De Fransen geven nooit officieel toe waar het Légion actief is. Dat is namelijk het hele punt van het Légion. Ik ken persoonlijk 3 ex-légionnaires en die hebben mij daar mondjesmaat wel eens wat over verteld. Zij worden juist daarheen uitgezonden waar Franse belangen in het geding zijn, maar Frankrijk officieel niet in kan grijpen. Frankrijk zal altijd ontkennen dat ze daar zitten. De legionnaires weten dat en tekenen daarvoor. Als ze sneuvelen worden ze ook officieel ook niet erkend en zal worden ontkend dat ze daar waren. Er zijn officieel ook geen nabestaanden. Frankrijk erkend geen familie van legionnaires. Iedere legionnaire is op papier vrijgezel en heeft geen kinderen. Ze maken bijvoorbeeld alvast kwartier, voordat het Franse leger officieel ingrijpt, zoals in Mali of ze gaan erin/eruit voor bepaalde acties en zijn er officieel nooit geweest. Het zou mij eerder verbazen als er op dit geen Légionnaires in Oekraine zouden zijn.
Iedereen in Oekraine per decreet zijn baard afscheren. Daarna kun je gerust commanderen dat je die (Tjetseens) baardmansen moet uitschakelen.
@Juul Tankuul | 28-02-22 | 16:52:
Zo is het Juul.
Ik ken er ook een behoorlijk goed, een Molukker en die vertelt hetzelfde.
Dan had ik een ex Sas’r als Engelse zzp’r, min of meer hetzelfde, “ stay grey”.
@Pekketrikker | 28-02-22 | 16:55: er vechten ook Tjetsjenen aan Ukrainese zijde mee.
@Pekketrikker | 28-02-22 | 16:55: Peter de Grote ging u voor!
historiek.net/baardbelasting-peter-de....
Het is verdomme net een spannende voetbalwedstrijd. Scheids! Blaas eens af!
precies. Doe niet zo dom scheids, die wedstrijd is een teringzooi!
Putin is penalty's aan het nemen
Dat wordt sudden death.
The death or the gladioli.
De ontsteker van de scheids weigert... momentje.
Wat een helden zijn de Oekraïners! Ruimen gewoon de Tsjetsjeense moordenaarsbende van Kadyrov op. Ik vind het nog steeds een zeer slecht idee om hen bij de EU te halen (moeten ze eigenlijk ook niet willen, wat een puinzooi) maar wat zijn ze stoer.
Is gewoon uitgevoerd door Navo drones waarschijnlijk. Niet te bewijzen, maar '56' voertuigen schakel je niet zomaar even uit.
@sjef-van-iekel | 28-02-22 | 16:50: Rusland zou die paar drones van Oekraïne al lang uitgeschakeld hebben.
We hebben inderdaad geen 'Boots on the ground'.
@sjef-van-iekel | 28-02-22 | 16:50: Met maximaal 56 antitankwapens of gelijkwaardig, en evenveel Oekraieners kun je 56 voertuigen uitschakelen.
En als je op een nauwe weg met kop en kont van de kolonne begint kan het allemaal nog een stuk efficienter.
Hebben ze in Oekraïne ook BOA's? Kan mij zo voorstellen dat de bestuurders van die tanks wel een bon kunnen krijgen voor het kapot rijden van de straten.
Jesus wat flauw weer...
Kyiv kent nog geen mileuzones.
Parkeren op de openbare weg mag sowieso niet. Dikke boete sturen voor het wegslepen.
Mooi om te zien dat die kolonne met Tjsetsjenen in puin ligt, maar waar zijn de gasten gebleven, geen lichaam te zien of zijn ze allemaal verpulverd? Je zou toch wat 'casualties' verwachten op de beelden, behalve het schroot. Bij sommige voertuigen draait de motor nog....
Dat vroeg ik gisteren ook maar toen werd ik direct afgeschilderd als dom en onervaren in het strijdveld door diverse reaguurders die in het echte leven allemaal KCT-er met meerdere uitzendingen op zak zijn. Dat u het weet alvast.
Terwijl u als Pacman toch de nodige hindernissen, al waren het puntjes, heeft opgeslokt.
Als de voorste de lucht in gaat weet je denk ik wel hoe laat het is.
Slalommend om en hobbelend over je eigen dode landgenoten moet wat met het moraal doen, zou ik zeggen.
Heeft u het nou over de Russen of de Oekraïners?
Het eerste wat verdwijnt tijdens een oorlog is de waarheid en dat geldt voor beide partijen.
'Er zijn geen Amerikaanse tanks in Baghdad...'
Die eerste foto, de nog levende (rechts zonder cirkel), dat is toch Johnny de Mol met baard...
Het zijn ratten die mollen.
Poetin gaat door totdat dat hele land veranderd is in een rokende puinhoop. Hij kan en wil niet meer terug...
Waar blijft die paleisrevolutie?
Na de grote biem.
Heb je het gezicht van Shoigu gezien, gisteren? Die man zit al in Russische regeringen sinds begin jaren '90. Dat doe je niet door de politieke slangenkuil niet te snappen.
REAGEER OOK