Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opvallend. DPG-top loog over #MeToo-misbruik door DPG-topman, maar alle DPG-kranten zwijgen

Je moet je nieuws over het nieuws tegenwoordig uit podcasts (en België) halen

Vrijdagavond op de Kapiteinenlijn van Erik de Vlieger en Yves Gyrath: DPG Media (mega-uitgever van onder meer Nu.nl, AD, Volkskrant, Trouw, Parool en het stripboek van die eend zonder broek) ontsloeg in 2016 de rechterhand van überuitgever Christian van Thillo, de "superhoofdredacteur" Jaak Smeets. Dat ging gepaard met gouden handdrukken in een geparfumeerde wolk van dure woorden van lof en liefde. Maar: "Na een reconstructie van The GYGS is de ware reden van het vertrek van Smeets na zes jaar eindelijk duidelijk geworden. DPG Media informeerde THE GYGS, middels een officiële reactie, dat het vertrek van Smeets een gevolg was van grensoverschrijdend gedrag. Het is voor het eerst sinds 2016, dat DPG Media erkent dat de oorspronkelijke verklaring over het vertrek van Smeets in 2016 niet de juiste was." Grote corporate mainstream media-bedrijven, rammend vol journalisten, die liegen over misstanden in hun eigen bedrijf? Naaaaah! (Een jaartje later zou DPG-titel De Volkskrant een goedvolksgericht tegen GeenStijl aanslingeren vanwege een sarcastische internetgrap. Dat wel.)

Enfin, wij zaten in de kroeg, een beetje verlegen de meisjes te ontwijken, dus dan luister je geen podcasts. Maar 's anderendaags lazen we in het Briefje van Jan dat de (toenmalige) "Nederlandse hoofdredacteuren (Phillipe Remarque van de Volkskrant, Hans Nijenhuis van het Algemeen Dagblad, Ronald Ockhuysen van Het Parool en Cees van der Laan van Trouw) werden wél op de hoogte gebracht van de ware reden van Smeets’ ontslag." Dat is, met het oog op de lawine aan MeToo-berichten die ging schuiven na de #BOOS-onthullingen over de ziekelijke toestanden bij The Voice of Holland, wel een geinig gegeven. De DPG-titels schreven zich natuurlijk ongans over al die smeuïge details. Viespeukbedrijf Talpa vond de onthulling van de podcast-Kapiteinen op hun beurt heel belangwekkend en nodigde Yves Gyrath vrijdag uit in Sigaarsnor & GeneeTV: "Dat is heet nieuws!", aldus de hypocrieten.

Maar wat ons nou zo opvalt: dat hete nieuws wordt in Dit Land verder nergens opgediend. Tuurlijk, geen enkele Nederlandse lezer kent Jaak Smeets (korte introductie). Maar al die hoofdredacteuren bij het Nederbelgische DPG dus wel: hij was hun baas. Ze wisten waarom ie moest wieberen in 2016. En hun titels staan ramvol morele oordelen, sappige columns over dickpics en clickbait-berichten over elke anderhalve aanraking die tegenwoordig tot verkrachtingszaak wordt opgetijpt. Maar ze blijven zwijgen, terwijl Belgische media (maar niet de DPG-titels) bol staan van de berichten over de onthulling van De Vlieger & Gyrath. Je zal toch abonnee zijn van zo'n DPG-krant. Dag in dag uit moet je lezen wat Angela de Jong of Sheila Sinaspril vinden van andermans vuile was. Terwijl hun eigen kranten vol gerold zijn met grote vissen die rotten bij de kop. Dat krijg je er nou van als de pluriformiteit van de pers op het altaar van de poen en de algoritmes wordt geofferd.

Als wij een Mediahuistitel waren, gingen we nu de adverteerders van DPG bellen, zoals De Telegraaf bij Ziggo deed zodra de berichten over Marc Overmars naar buiten kwamen. We zouden ze vragen wat die er van vinden dat het bedrijf waar ze hun merknamen aan verbinden, viezeriken wegstuurt met veel cash en complimenten maar het ware verhaal in de doofpot stopt. Maar wij zijn geen Mediahuis en wij houden niet van adverteerdersbellers. Wij vinden het vooral heel erg grappig hoeveel boter die gebelgde blaadjes op hun vrome bolletjes hebben. Allemaal doodsbang voor de John de Mol onder de dodeboombelgen, de mediamiljardair Christian van Thillo. Iemand de Code van Bordeaux toevallig ergens gezien? Normaal wapperen ze daar altijd zo hard mee...

Gyrath versus Derksen in raar gesprek

We zijn meer Hongarije dan je denkt

Social

Reaguursels

Inloggen

Mediamagnaat Christian Van Thillo heeft Jaak Smeets in eerste instantie nog de hand boven het hoofd gehouden door hem alleen te berispen:

"Een van de slachtoffers lichtte in 2016 de hoogste baas in, die haar naar eigen zeggen opbelde. Van Thillo klonk volgens haar geëmotioneerd. ‘Hij zei: ‘Jaak was een familieman.’’ Het bedrijf schakelde een externe onderzoeker in, die constateerde dat de directeur ‘een aantal ongepaste avances’ had gemaakt. Smeets werd berispt." - www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Dit is dezelfde uiterst progressieve Van Thillo waarvan bekend is dat hij zich actief bemoeit met de redactionele inhoud van zijn kranten om de berichtgeving naar links bij te sturen. Als het op zijn eigen vertrouwelingen aankomt (Smeets rapporteerde rechtstreeks aan Van Thillo) dan neemt hij het gedachtengoed dat hij via zijn titels wil uitdragen zelf kennelijk minder nauw.

harbi | 20-02-22 | 23:35

Haha, DPG internethoer nu punt enel heeft heel stratigisch na het sluiten van de reactiemogelijkheid de noodzaak gezien er ook iets over te zeggen en uiteraard nagelaten even te melden dat ze zelf ook onderdeel zijn van DPG terwijl ze normaliter ook geen enkel probleem om niet terzake doende "feitjes" nog even te melden om een puntje te maken. Zo doorzichtig allemaal. Wat is het toch okk treurig gesteld in het medialandschap.

PolarWolf | 20-02-22 | 22:43

Laat en lafjes heeft men bij nu punt nl er nu een net binnenkomend bericht van gemaakt. Wel grappig, want ze weten het al sinds 2016.

Peerkeoud | 20-02-22 | 22:36 | 2

Ja en via een edit er toch maar eventjes erbij gefietst dat ze pas sinds 2020 onderde van DPG zijn.

Warhead | 20-02-22 | 22:52

Ja, ook zo sneu, mediabedrijven die geen changlog bijhouden op hun artikelen. Ook al zo vaak gezien dat er eerst iets anders staat.

PolarWolf | 20-02-22 | 22:57

Goh wanneer zou BNNVARA er achter komen dat de hoofdredacteur van Joop.nl na een Me.Too affaire nog steeds op zijn riante plek zit?

BigKnor | 20-02-22 | 20:08

Derksen begint vervelend te worden.. Elke keer het zelfde gewauwel... Iets met Alzheimer ofzo.. Laat die gast lekker uitpraten ipv constant als een klein kind er tussen door lullen... Ga lekker naar grollo doei

niv01 | 20-02-22 | 17:30 | 1

Oke, Wilfred

Balocco | 20-02-22 | 21:05
-weggejorist-
HannaBuzzell | 20-02-22 | 17:18

Volgens de Derksen Doctrine had de BBC dus nooit over Jimmy Dinges geschreven? Of had Volt nooit iets bekend gemaakt en de PvdA ook niet. Heeft Rutger trouwens al een IkOok getweet over Halsema...?

F. von Zeikhoven | 20-02-22 | 16:41 | 2

Derksen begint een beetje aan dementie te leiden.. Elke keer het zelfde riedeltje..

niv01 | 20-02-22 | 17:28

Jij anders nu ook.

CamaroHans | 20-02-22 | 18:32

Derksen speelt een rol. Het format van VI is een debater arena bieden. Derksen probeert zijn opponent met spelen op de man onderuit te halen en gaat desnoods met twee benen voor de tackle. Genee moet het hebben van achter de rug van de keeper vandaankomen als die niemand vermoedt en de bal even een beetje vooruitspeelt. De gast is van een klasse die ze zelf niet hebben bij VI. Als ze die aan boord halen, zijn ze journalistiek onverslaanbaar. Nu werden ze in de laatste minuut volledig van het vel getikt...

F. von Zeikhoven | 20-02-22 | 16:34 | 2

- veld

F. von Zeikhoven | 20-02-22 | 16:36

Yup en terecht overigens

niv01 | 20-02-22 | 17:31

"een sarcastische internetgrap" ? -- dat is dan ook wel weer een beetje te veel backdaten, beste Steengijl. Het is maar in welke context je dat tot je neemt. Het gewraakte artikel in combinatie met al het creatieve reaguursel eronder valt onder een heel eigen categorie op z'n best. Op z'n slechts wat het grensoverschrijdend en dan niet op een rebelse manier. De straf via adverteerders was ook beneden alle Peil maar toch ook wel afgeroepen over uw zelve. Mensen voelen zich genaaid: zij naaien terug. Geen verrassing.

GeenAccount | 20-02-22 | 16:32 | 1

In de echte wereld zou het grensoverschrijdend zijn, maar internet is een andere wereld. Nederlands wordt er welgesproken, maar er heerst een echt andere moraal. Een internetgrap verhoudt zich tot een IRLgrap als maanzwaartekracht tot aardezwaartekracht...

F. von Zeikhoven | 20-02-22 | 16:46

Valt GS onder die perspartisanen? Of zijn we hier bij de PartisanenPers...

F. von Zeikhoven | 20-02-22 | 16:13

Wat precies maakt dit nou een grote zaak? Heeft die Smeets een bovengemiddeld omvangrijk aanhangsel, is hij zelf een reus? Of begeerde hij groot gerief? Of deed hij het op een grote selectie c*mcatchers? Waarom is dit een grote zaak, terwijl daterape niet eens op aangifte tot een strafzaak leidt... Om maar een punt te maken. En kan de OvJ dit ook op eigen initiatief vervolgen, zonder dat er aangifte nodig is? Vragen, vragen...

F. von Zeikhoven | 20-02-22 | 16:11

Boos onthullingen? Dat waren Kutjan en die half tamme Tukker Dennis.

Schwanzeleber | 20-02-22 | 16:11

Johan Derksen is al een keer afgegaan toen hij door het stof ging voor die beroepsneger, maar zijn reactie afgelopen vrijdag was werkelijk tenenkrommend. Hij ging af als een gieter tegen over Yves Gijrath die hem beschaafd te woord bleef staan. Het werd stil toen Gijrath fijntjes zei, dat hij Derksen al eerder op leugens had betrapt.

dickg | 20-02-22 | 16:03

Ik was in mijn jongen jaren hoofdredacteur van de schoolkrant, dus net als die snor mag ik er een mening over hebben. Dit keer heeft de snor geen gelijk, alleen een laffe journalist gaat niet roeren in de metoo stront van hun eigen bedrijf. Het ergste is nog het gelieg en bedrieg tijdens zijn ontslag, als dat voor Johan begrijpelijk is, heb ik me toch grandioos in hem vergist.

jan huppeldepup | 20-02-22 | 15:51 | 2

Dit was een mening van Derksen die tot stand kwam door zijn afkeer van Gyrath.

_pacman_ | 20-02-22 | 16:04

Beste hoofdredacteur, spaties en grammatica.

geile pater | 20-02-22 | 16:53

Hoe vaak brachten welke journalisten van die kranten metoo-artikelen sinds 2016? Lijkt me interessant.

Colin.Fart | 20-02-22 | 15:50

Maar verder zijn het journalisten die gewoon hun werk doen. Echt.

Deflatiemonster | 20-02-22 | 15:48

Ja, dat krijg je als alle kranten in één hand zitten. Dan gaan we lekker alles wat ons niet aanstaat gewoon niet berichten. Of verdraaien.
Idem in het Rusland van Poetin, waar de propagandakanalen momenteel op volle toeren draaien en binnenkort de leugen gaan verspreiden dat "hullie begonnen met vechten".

KeesBruin | 20-02-22 | 15:42

Nivo China, zo autoritair dat onrecht doorleeft.

Einde van de Domheid | 20-02-22 | 15:37

De discussie is een nieuwe fase in gegaan. Er is nu podium voor de meta-deugers, degenen die de deugers de maat nemen door nóg meer te deugen. Angela de Jong wilde aan de tafels van de lulprogramma's ontzettend zitten deugen, maar nu heb je een Yves Gyrath die haar als meta-deuger de maat neemt. "Hoe kun je deugen, Angela, als je onderdeel bent van een club die niet deugt?" werpt hij haar voor de voeten. Maar ook Yves moet oppassen, want voor hij het weet staat er een meta-meta-deuger op die h´´m de maat zal nemen omtrent het een of het ander.
Kan wel een beetje begrijpen dat Derksen zich ergert aan die morele boosheid van die Gyrath en hoe hij zich vaderlijk opwerpt als beschermheilige van de slachtoffers.

Schoorsteenveger | 20-02-22 | 15:32 | 2

Ik denk dat we in rap tempo aan het evolueren zijn naar een land vol Arie Boomsma's.

Dutchbeaurouge | 20-02-22 | 15:37

Dus dan maar je bek houden? Wat bedoel je nou?

Kernsplijter | 20-02-22 | 23:03

Kranten. Is dat qua relevantie net zoiets als FNV? Ik heb er namelijk hele oude mensen weleens over gehoord maar kan het niet goed plaatsen welk nut ze tegenwoordig hebben.

_pacman_ | 20-02-22 | 15:22

DPG is een extreem door de Belgische overheid gesubsidieerd misbaksel. Vele honderden miljoenen per jaar vloeien rechtsstreeks van de belastingbetaler naar de "kwaliteitsmedia". Het was al jaren valse concurrentie en uiteindelijk kochten de 2 grootste Vlaamse mediagroepen met het belastinggeld - waarvoor men letterlijk geen andere bestemming meer had - dan maar het complete Nederlandse krantenlandschap.
En daar blijft het niet bij, want de postbedeling is ook nog eens zwaar gesubsidieerd en laatst schonk de politieke vriend Kris Peeters, mislukt Vlaams premier die nu bij de Europese Investeringsbank een leuk salaris krijgt), de Belgische media een extreem zachte lening opgebracht door Europese belastingbetalers.
De top van Persgroep en DPG zit vuistdiep in de Belgische en Vlaamse politiek en volgt de Belgische en Vlaamse politiek een beetje zoals Pravda vroeger de Opperste Sovjet.
Voorbeeldje: Belgisch premier en zelfverklaard familieman Alexander De Croo stalkte een Italiaanse pornoster en geen Belgisch lezer die het ooit zal weten, want alleen de Italiaanse media schrijven erover. Als gezondheidsminister Frank Vandenbroucke oproept tot verplichte maskers voor alle kinderen vanaf 5 jaar, binnen en buiten en de hele dag, dan stellen DPG-kranten als vraag: "waarom pas vanaf 5 jaar?"

drs. Levi Samsonov | 20-02-22 | 15:19 | 1

(andersom had La Belgique noch Vlaanderen het overnemen van "haar" media door Nederlandse media toegestaan... never, nooit)

drs. Levi Samsonov | 20-02-22 | 15:20

ik kijk altijd op HLN krant van belgie keer op keer zie ik dingen in staan wat in Nederlandse kranten niet instaan , soms is Nederland net zo censuur land geworden

out-of-de-box | 20-02-22 | 15:04

Neem het Derksen niet kwalijk, de man is zwaar DEMENT. En waait nu met alle winden mee. En krijg daar van John de Mol extra voor betaald, buiten zijn al tonnen salaris per jaar. En Johan gaat niet zolang meer mee!!

batman3 | 20-02-22 | 14:57

Wij concullega's van W.C. eend...

Neuth | 20-02-22 | 14:55
-weggejorist en opgerot-
MarthaLawson | 20-02-22 | 14:52 | 3

Ochottegot. We hebben er weer een.

Nogood Boyo | 20-02-22 | 14:58

Is Joris vrij vandaag?

Harrie-Couvert | 20-02-22 | 15:00

Doen we in Nederland nog aan cheques?

Snake | 20-02-22 | 15:08

Nepnieuw. Ik lees er niks over in de volkskrant. Hoe heet dat boek ook alweer uit Zweden uit de jaren 80 waarin zo'n monopolie en de gevolgen ervan werden beschreven?

TheseDays00 | 20-02-22 | 14:51

Opvallend is dat degenen die voorop lopen met deugen bijna allemaal een dubbele moraal hebben als het op hun eigen gedrag aan komt.
Een beetje zoals de kerk ook altijd heeft gedaan.

Andersdenkend | 20-02-22 | 14:41

Sja. Linkse opperduiders en opiniemakers mogen natuurlijk net wat meer dan wij gewone stervelingen. Ziek.

Graaisnaaiert | 20-02-22 | 14:34

Als ik het eerder had geweten had ik ‘r De afPers Groep op afgestuurd.
Dan was Smeets flink de Jaak geweest.

Ruimedenker | 20-02-22 | 14:33

En Derksen belandt al schreeuwend aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Old boys networking. Haat het.

SIogra | 20-02-22 | 14:31 | 2

Derksen moet je ook niet serieus nemen, is pure entertainment tussen de reclame blokken.

litebyte | 20-02-22 | 14:35

@litebyte | 20-02-22 | 14:35: Er was een tijd dat ik hem en Baudet serieus nam, omdat ze hun nek uitstaken met kwesties waar niemand in de media het over wilde hebben. En toen kwam het spook van narcisme om de hoek kijken.

SIogra | 20-02-22 | 15:00

Oh jee, wat heb ik nu weer gezegd op 13.53 uur?

Piet Karbiet | 20-02-22 | 14:27 | 2

Iets over je Marokkaanse buurvrouw en een impotente steenmarter. Precies weet ik het niet meer.

Leptob | 20-02-22 | 14:30

Dus het publiek kent die man helemaal niet. En dan moet die man (inter)nationaal bekend worden gemaakt alleen omdat ie een grensoverschrijdend bezig is geweest en toevallig bij een uitgever werkt. Zonder een rechtzaak of dergelijke. Dat snap ik niet.

Forwaards | 20-02-22 | 14:23 | 4

@litebyte | 20-02-22 | 14:29: dat niemand hem kent zeg ik niet, dat zegt van rossem. En het is volgens mij een essentieel verschil of iemand een publiek figuur is of je die in de krant gaat zetten of niet. Publiek figuur + misstap = krant, niet publiek figuuur + misstap = niet krant. Niet publiek figuur + rechtszaak = wel weer krant.

Forwaards | 20-02-22 | 14:42

@Forwaards | 20-02-22 | 14:42: Nee, dat is niet essentieel. Essentieel is of iemand op zo'n positie/plek zit dat hij/zij zich van viespeurekij kan bedienen en denkt ermee weg te komen vanwege deze positie/invloed. Dat iemand in de spotlights staat , staat daar los van.

litebyte | 20-02-22 | 15:19

@litebyte | 20-02-22 | 15:19: Sowieso is het meer dan wenselijk dat er geschreven worden over mensen met veel macht, of ze nu "publiek figuur" zijn of niet.

Kicksalot | 20-02-22 | 15:31
▼ 1 antwoord verborgen

Die nicotine snor begint me steeds meer te irriteren.

Eerst leverde hij met dat "andere geluid" nog een bijdrage aan het debat.
Inmiddels is dat verworden tot een onbeholpen, negatieve stem "omdat het moet".

Bolhoed | 20-02-22 | 14:20 | 3

Omdat het van de Mol moet.

gato | 20-02-22 | 14:26

Af en toe tenenkrommend, Gijp zegt niet voor niets dat als hij zo bezig is ga ik maar een beetje over morgen denken, beetje in de tuin werken of zo.

uisge baugh | 20-02-22 | 14:30

Ben jarenlang wel fan geweest van VI en de Snor, maar hij zit nu af en toe zo overdreven te raaskallen. En day je een afwijkende of uitgesproken mening hebt is opzichzelf niet zo erg, maar de man is totaal niet meer in staat om zijn ongelijk af en toe eens een keertke toe te geven als andere mensen hem met genoeg argumenten om de oren slaan. Fan wordt hij boos als een koppige kleuter. Erg jammer.

Quantum Suicide | 20-02-22 | 15:17

Waarom moet de gehele maatschappij deze informatie hebben over de misstappen van een enkel persoon ? Dat begrijp ik even nog -steeds- niet.

Verderkijker | 20-02-22 | 14:18 | 1

Kijk eens verder zou ik zeggen... dus buiten de lijntjes van het controleeerde en uitermate selectieve 'vuile was' DPG vakje

litebyte | 20-02-22 | 14:32

Verdomd. Ik heb nog bij die voorganger van DPG gewerkt. PCM. Op een kookfeestje zo lam dat mijn baas met tot 2 keer toe in een taxi naar huis zette, De 2e keer reed hij maar mee om me persoonlijk voor de deur af te zetten. Dat meisje was trouwens een enorme flirt.

Piet Karbiet | 20-02-22 | 14:18 | 2

Beschamend.

John McClane | 20-02-22 | 14:30

Tot twee keer toe? Maar zette je baas daarna haar dan persoonlijk voor de deur af...?

F. von Zeikhoven | 20-02-22 | 16:57

Dat Genoot schap van Hoofdredacteuren klinkt nu een beetje vies.

Piet Karbiet | 20-02-22 | 14:14

Zullen we eens beginnen, zoals dat journalistiek hoort, met enige hoor en wederhoor? Voorlopig is er "grensoverschrijdend gedrag" gemeld zonder enige duiding van wat, wie, waar of wanneer. De beschuldiging alleen al is voldoende voor dit stukje prachtige jaloesie de metier?

Namen en rugnummers graag.

Beste_Landgenoten | 20-02-22 | 14:11 | 6

Zondagse samenvatting: Wie zonder zonde is, belt als eerste de adverteerders.

Duwbak_Linda | 20-02-22 | 14:27

Ach, Landgenoot, het rommelt en stinkt gewoon van de gore machtsspelletjes binnen dat moreel compleet verrotte clubje van je. Wees verstandig, ga daar weg en sluit je aan bij een fatsoenlijke partij.

Graaisnaaiert | 20-02-22 | 14:36

Hmmm, noem mij een fatsoenlijke partij?

Beste_Landgenoten | 20-02-22 | 15:28
▼ 3 antwoorden verborgen

De Perverte Groep

Zeurders | 20-02-22 | 14:07

Jaak is te herkennen aan z’n blote puntzak.

Ruimedenker | 20-02-22 | 14:04

Ik heb dan meer met John de Mol die z'n verantwoordelijkheid nam en direct na het zien van de documentaire het fatsoen had om open te staan voor een interview.
Zo'n Angela zit dan 35-keer te bekijken en zo te spinnen dat er in dat deugblad weer met het verheven vingertje gewezen kan worden. Vervolgens mag ze tegen betaling even het stof zogenaamd laten op dwarrelen in de NPO opinieshows.
Nu blijkt de shit in eigen gelederen veeeeeeel verwerpelijker te zijn en hoeft ze geen eens te spinnen.
Helaas is de hype voorbij en gaat Angela helemaal niets zeggen.
-
Triest gesteld met de media hier en met name dat eenzijdige deugen vanuit de NPO als het uitkomt. Ik heb dan wel sympathie voor Linda de Mol, die ook afgaf op die Angela, dan die hele AD nep deugkliek.
Thuis zijn ze al heeeeeel lang geleden bewust overgestapt naar de T. veel leuker om te lezen ook trouwens.

bananabanana | 20-02-22 | 14:02 | 1

De Mol zat daar alleen om zijn nek te redden en daarbij zijn hele familie. Zoontje nog niet aan de beurt gekomen.
Hou toch op met dat praten voor de buhne om je gezicht te redden.

gato | 20-02-22 | 14:30

Jaak Smeets is vast familie van Sidney Smeets en Mart Smeets.
Nou, dan weet je het wel.
Maar goed, 6 jaar gelee was dit onderwerp niet actueel en kan ik me voor die tijd voorstellen dat de heren dit onder de krant wilden houden.
Als we teruggaan in het verleden en heel kritisch kijken, zal 85% van de mannen zich moeten verantwoorden.
Let wel… de vrouwtjes deden er in die tijd minder moeilijk over als er eens een schuine opmerking werd gemaakt. Zelfs een tikkie op de kont werd niet zo hysterisch uitgemeten.
M’n vrouw grapte 15 jaar geleden weleens “liep ik verdomme onder de steiger door, fluiten die bouwvakkers gvd niet eens”. “Allemaal homo’s zeker”…
Moet je nu eens zeggen.
Maar tijden veranderen en mensen ook.
Jaak is ondertussen een ouwe impotente lul, laat gaan.

Ruimedenker | 20-02-22 | 14:01 | 4

Das ruim gedacht. Ik heet niet Smeets. Dus ik val op cavia's. En ook op bepaalde lintwormen.

nobodiesunmighty | 20-02-22 | 14:12

@Jos Tiebent | 20-02-22 | 14:11:
Ja! Zo dus..!

Ruimedenker | 20-02-22 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen

Mart Smeets mag onderhand ook op gaan passen.

Piet Karbiet | 20-02-22 | 13:58 | 4

@van Oeffelen | 20-02-22 | 14:01: en Ria Visser.

IkwilJinekwel | 20-02-22 | 14:06

@van Oeffelen | 20-02-22 | 14:01: Sterke Arm? Oei... belooft niet veel goeds.. die heeft ook gesme(e)t(s)en met dingen...

nobodiesunmighty | 20-02-22 | 14:13

@van Oeffelen | 20-02-22 | 14:01: Zijn allerbeste vriend. Na Jeroen Krabbe.

Piet Karbiet | 20-02-22 | 14:24
▼ 1 antwoord verborgen

Moraliseren verkoopt nu eenmaal in onze zompige polder. En zoals je anderen de maat neemt, zo zal jou de maat genomen worden, zei een of andere hippie ooit eens.

Duwbak_Linda | 20-02-22 | 13:57 | 8

@Ichneumonidae | 20-02-22 | 14:10:
Wij zijn een vreselijk moraliserend land. Echt iedere poging tot inhoudelijk debat wordt er vroegtijdig door platgeslagen. Hier debatteert men hoogstens over de toon van het debat.
En wanneer je zo driftig bezig bent de eigen deugdzaamheid te verstuiven ten koste van anderen, dan ben je vroeg of laat zelf aan de beurt. C'est ca.

En zo, lieve lieve mensen, is het woord Schadenfreude ontstaan (heus waar).

Duwbak_Linda | 20-02-22 | 14:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Het kan gewoon niet waar zijn want de nederlandse media herhalen keer op keer zelf dat ze zo onafhankelijk, objectief en volledig het nieuws brengen zonder enige persoonlijke voorkeuren.

sinar3 | 20-02-22 | 13:54 | 3

Niemand is onafhankelijk. Onafhankelijk is niemand.

nobodiesunmighty | 20-02-22 | 14:13

Nee, dat was Ollongren. En GS is vies bah.

Piet Karbiet | 20-02-22 | 14:25

Ze zijn zo onafhankelijk dat de logo's van hun voertuigen verwijderd zijn omdat er anders mensen zijn die laten horen het oneens te zijn met de doctrine der onafhankelijkheid.

Pekketrikker | 20-02-22 | 14:30
-weggejorist-
Piet Karbiet | 20-02-22 | 13:53 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Belgische belasting ontwijkende stukjes brengers concerns zijn het.
Allemaal.

van stampij | 20-02-22 | 13:52

Uit de geheimzinnigheid rond 's mans misdragingen kun je wel opmaken dat die Dutroux-achtige proporties hebben.

gestoptmetroken | 20-02-22 | 13:51

Ik kan me drukker maken om het feit dat de Nederlandse media zo goed als in handen zijn van een monopolist. Okay, dat is geen nieuws maar wel degelijk grensoverschrijdend.

Pekketrikker | 20-02-22 | 13:50 | 5

Dat niet alleen, het is ook nog eens in buitenlandse handen. Toevallig net uit dat land waar ook de EU zetelt. En pro-EU partijen de dienst uitmaken.
Misselijkmakend gewoon.

Graaisnaaiert | 20-02-22 | 14:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Zes jaar geleden mensen. Leef toch eens in het heden.

van Oeffelen | 20-02-22 | 13:49 | 1

De meeste overdegrenzen daden liggen al meer dan twintig jaar op de plank. Dus deze 6 jaar is nog niet zo lang geleden.

gato | 20-02-22 | 13:58

Ter relativering: Geenstijl is een veelgelezen weblog en Pow! doet ook mee tegen msm.

AlexanderVissers | 20-02-22 | 13:48

Daarom lees ik ook op geenstijl, beetje om andere perspectieven te zien dan in de msm. En dan vorm ik zelf een mening.

TheManiac | 20-02-22 | 13:47 | 1

Nee. Die wordt voor je gevormd, LOL.

nobodiesunmighty | 20-02-22 | 13:57

Jaak Smeets was dus een grensoverschrijdende Belg.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-02-22 | 13:47 | 1

Kan nooit een echte grens zijn als het geen echt land is.

W_F | 20-02-22 | 14:35

Vindt het eerlijk gezegd een beetje metoo met de haren erbij gesleept, ben het met De Snor eens.

thanseeuwen | 20-02-22 | 13:42 | 4

Ligt eraan wat er gebeurd is, als er net als bij Ali B sprake is van beschuldiging van verkrachting dan is het niet correct. Derksen zit er deze keer naast, journalisten moeten roeren waar het stinkt, ook al is het je eigen baas.

MargauxGrandCru | 20-02-22 | 13:50

Was het deze keer oneens met de snor.

gato | 20-02-22 | 13:52

Volgens snor moet je hoofdredacteur geweest zijn om hier over te mogen oordelen.

Kernsplijter | 20-02-22 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen

Weet iemand wat je nou allemaal onder 'grensoverschrijdend gedrag' moet rubriceren, onder volwassenen? Bij de extremen kan ik me uiteraard wel iets voorstellen, bij Rusland ook.

Ichneumonidae | 20-02-22 | 13:37 | 2

Een scheve blik is al genoeg, of een opmerking over een leuk truitje.

Ligt er maar aan hoe hypersensitief de grenzenlegger is.

Wijze uit het Oosten | 20-02-22 | 13:42

Zolang niemand mij uitlegt waar de grens ligt en de grenzen open zijn is het moeilijk te verwijten dat je over die grenzen heen gaat. Slechte grappen zijn niet grensoverschrijdend maar gewoon slechte grappen.

AlexanderVissers | 20-02-22 | 13:47

In 2003 was mijn verstand zover gerijpt dat ik mijn abonnement op de papieren krant heb opgezegd. Het ging me toen om dat ene zinnetje dat elke keer terugkwam van die ach en oh roepende toevallig voorbijlopende mevrouw die precies zei wat de lezer zelf ook dacht. Ik vond toen dat veel tekst gewoon van de harde schijf werd opgediept en dan een beetje bijgepoetst naar de nieuwe situatie.

Het duurde pas tot 2007 eerdat ik GeenStijl ontdekte. Dat kwam toen een collega vroeg: "Waarom lees jij geen . . .". Dus 2003-2007 is voor mij de droge periode, Nooit een keer Patricia Paaij op haar knietjes voor mij met haar mond open.

Maar nou met #MeToo vind ik het verschrikkelijk dat zo'n viespeuk de baas was over alle Nederlandse kranten en dat de journalisten er noout over schreven. Nou geloof ik die journalisten ook niet meer, behalve die van GeenStijl.

VolgendjaarkrygikAOW | 20-02-22 | 13:35 | 4

Patricia was na 2007 hoor.

Jos Tiebent | 20-02-22 | 14:07

Geloven is me te veel opgave tot overgave.

nobodiesunmighty | 20-02-22 | 14:17

Maar toch, zonder de kranten wordt het op GS ook stil. Best ingewikkeld.

Leptob | 20-02-22 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Haha, woeste sterren en ophef.

Montgomery Burns | 20-02-22 | 13:33

Ik ben het weer eens eens met Johan Derksen. Sorry dames.

Leptob | 20-02-22 | 13:32 | 2

Vind ik moeilijk, "weer eens" hij beweert tegenwoordig iedere uitzending wat anders.

uisge baugh | 20-02-22 | 13:44

@uisge baugh | 20-02-22 | 13:44: Je moet voor de lol even Business Class terugkijken met Van Hanegem. Harry Mens begon over die bal over de lijn van Blind. Dat was 5 weken geleden, Harry. Serieus?

Piet Karbiet | 20-02-22 | 14:04

Is die Gyrath katjelam in die uitzending van VI of worstelt hij zich altijd zo door zijn zinnen heen? Derksen begin ik overigens steeds vermoeiender te vinden.

JJMS | 20-02-22 | 13:31 | 1

Eens, tijden was het ok, maar nu lijkt het vooral: stop er een kwartje in en het vertrouwde geratel is weer hoorbaar.

Ashtrey | 20-02-22 | 13:52

Typisch gevalletje ‘af door de zijdeur’ en met stille trom vertrokken.

Wijze uit het Oosten | 20-02-22 | 13:27

Zo wordt dat op directie niveau gespeeld.
De vertrekkende partij mag zijn goede naam houden en krijgt een zak geld mee en het bedrijf vermijdt een rechtszaak en betaalt alleen een gouden handdruk.

Osdorpertje | 20-02-22 | 13:24

En in 2013, 2014,2015 en wanneer dan ook zullen er zich dit soort zaken afgespeeld hebben in grote concerns.
Moeten we daar met terugwerkende kracht dan ook heisa overmaken?
De gespeelde verontwaardiging van Gyrath is lachwekkend.
Het gaat hem helemaal niet om de slachtoffers (op de vraag in VI of hij die zelf gesproken heeft wordt ontwijkend geantwoord) maar zuiver om de aandacht.
How can I make this about me.

leo de pejo | 20-02-22 | 13:22 | 2

Dus alles van Jeffrey Epstein kan ook het vriesvak in ?

kuus | 20-02-22 | 13:32
-weggejorist-
-Sloppie- | 20-02-22 | 13:35

Het meest treurige vind ik nog die mensen die een ankertje achter hun twitternaam hebben omdat ze er zo graag erbij willen horen brrrrrrrrr

yeps | 20-02-22 | 13:21 | 4

Ik heb een anker op mijn pet.
Had je wat?

Kapitein Sjaak Mus | 20-02-22 | 13:30

@Nescio73 | 20-02-22 | 13:26: Heel anders! Ik ben trots mijn Kroontje, omdat ik deze vrienden hier steun in hun bestaan. Nergens wordt ik zo onafhankelijk ingelicht over maatschappij, wereld en wenselijkheid. Met humor. Alle centen waard!

Normpje | 20-02-22 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Nooit begrepen dat de MNA de fusie van alle landelijke dagbladen tot 2 grote Belgische monopolisten heef toegestaan. Hoeven we in Frankrijk of de UK niet te proberen, denk ik zo,

Piet Karbiet | 20-02-22 | 13:20 | 2

Ik neem aan dat u de NMA bedoelt?

De Nederlandse Mededingingsautoriteit?

Wijze uit het Oosten | 20-02-22 | 13:44

@Wijze uit het Oosten | 20-02-22 | 13:44: Ja, koffie !

Piet Karbiet | 20-02-22 | 14:07

In 2016 waren privézaken nog privézaken. Als iemand aan de top grensoverschrijdend heeft vertoond is het prima dat ie moet wieberen.
Maar om de redenen daarvan breed uit te meten is iets van deze tijd en dat vind ik dan weer grensoverschrijdend omdat personen in het privéleven rondom de dader en het slachtoffer daar doorgaans veel last van hebben.
Privé is niet voor niets privé. Tenzij er zwaar criminele zaken hebben plaats gevonden maar dat is in bijna alle gevallen niet aan de hand.

Ik heb trouwens ook nog een leuke scoop.
Het schijnt dat Marc Overmars aanvankelijk verdacht werd van kinderporno nadat hij zijn dickpics had rondgestuurd.

keestelpro | 20-02-22 | 13:19 | 4

Eens met je analyse, maar waar het hier wel wringt is dat die kranten uitgebreid over dit soort zaken berichten (ook die jaren geleden speelden) en nu niets zeggen omdat het hun eigen organisatie betreft.

rederijker | 20-02-22 | 13:24

Is zijn piemel zo klein dat men dacht dat het om een kindje ging of was het iets anders?

MargauxGrandCru | 20-02-22 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Boeien. Hadden ze 6 jaar terug mee moeten komen dan.

ildib | 20-02-22 | 13:15 | 2

Oneens. Vooral ook omdat die deugkranten massaal achter het aanbieden van excuses aan slavernij-nabestaanden en de gebeurtenissen in Indonesië staan. En dat lijkt me toch iets langer geleden.

goedverstaander | 20-02-22 | 13:20

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen