LIVE. Alweer een QRankzinnig coronadebat
Pandemie voorbij. Politieke pesterijen nog steeds niet
Versoepelingen zijn het niet als je nog coronapassen moet tonen voordat je een pils krijgt toegeschoven. De omikron-paniek voor kerst was al koddig (en kwalijk, qua lockdown), de extreme voorzichtigheid van de "versoepelingen" nu is bespottelijk. We roepen het al langer en we herhaalden het gisteren nog: het is tijd is voor een fundamentele discussie over de nog altijd vigerende 3G-maatregelen. Coronapassen werken niet, 3G is schijnveiligheid, 2G is vrijheidsberoving (en winkelneringvernieling), vaccins zijn voldoende en wie niet wil prikken moet dat lekker zelf weten, maar die tering-QR moet QAPOT. Maar goed, het vigerende lijkwitte mannetje Ernst Kuipers is van de wittejassenjunta en van de Tweede Kamer hoef je nooit een fundamentele discussie te verwachten. Dus verwacht niks, dan valt het altijd mee, ook als het tegen valt. Wij kijken in een kroeg zonder QR, naar de livestream na de breek:
De sprekerslijst, gevuld met nono's of ontbrekende namen, verraadt al dat niemand er nog zin in heeft. MAAR GOED. That makes 18 million of us, eh?
Reaguursels
InloggenHa ha die Turkse (Volt) is wel heel erg gefocust op FVD. Wat een opgewonden standje...
Stem als een scheermes. Je zal het thuis op de bank naast je hebben zitten, mijn hemel.
Gaaap, ja meloenslikker Segers, torenhoge besmettingen maar de IC's lopen leeg.
Weet je nog, de IC's waar Nederland gemiddeld het minste van heeft van heel de EU. De beste zorg van de wereld riepen ze, lijkt me onwaar.
Die nieuwe van de VVD op dit onderwerp, Tielen. Niet echt gehinderd door enige kennis van het onderwerp, wel teveel zelfvertrouwen gebaseerd op wat ?
Op niets, gewoon een zoveelste dikke middelvinger van de VVD.
Struikrovers die alleen handhaven bij feestjes in het bos...
wat had sylvana nou weer op de kop? De tering
Was het Hausa? Igbo? Of Yoruba?
Niet gezien: een in een hoofddeksel verstopt mini-slavernijslachtoffer dit keer??
Iedere dag een andere outfit:
- om aandacht te trekken
- om je slachtofferschap uit te melken
- om, zonder het te hoeven zeggen, je zelfimportantie uit te venten
- om je zelfvoldaanheid te bevredigen
- om je zelfingenomenheid een weg te geven
- om jezelf een excentriek excuus te geven
- om dus te voorkomen dat ze te veel letten op je inhoud die soms best aardig aardig wás, in sommige bijdragen, maar toch te vaak en keer op keer hetzelfde pro forma slachtofferorgel bespeelt met, oh slachtofferrol!, steeds maar weer dezelfde, met veel kwaadheid gebrachte, focus op mede-slachtoffers...
Heure Hatelijkheid streef een carrière na als racismepooier a la Al Sharpton, in de zin van staying power, terwijl dadelijk 60% (en/of nu al 50%) van de Nederlandsche Zwartmensch/Allochtoon liever wegloopt met Ome Greet maar ja, cijfers; ook al geen inhoud...
Sta je dan, met je hoofddeksel.
Een oven, een waterkruik ?
Arme Sylvana, nog steeds dwepen met het slavernijverleden. Gelukkig antwoordde de witte man met respect.
Silly Afro Sil
Sylvana haar haar was nog nat toen ze vanochtend in de auto stapte.
Nu gaan we kijken naar een uitzending van Politieke Partijen in Togo.
Atje Kuiken is behoorlijk denigrerend tegen van der Plas. "Wat ZIJ heeft gezegd" . Noem iemand gewoon bij haar naam. En "zoveel onzin in 4 minuten". Waar haalt die kut dat vandaan joh.
Misschien te sterke napoleonsballen gehad?
Van der Plas laat zich ook niet gemakkelijk omverlullen.
Kuiken geeft maar weer eens aan compleet maar dan ook compleet de weg kwijt te zijn.
@likdoorn | 26-01-22 | 15:52:
wat is er toch geworden van de pvda? Totaal het contact met de burger kwijt.
@likdoorn | 26-01-22 | 15:52: Die is behoorlijk in zichzelf gaan geloven inderdaad
De interrupties van die rare mevrouw van 66 en Kuiken zijn dan ook van bedroevend niveau.
@lekgoot | 26-01-22 | 15:54: Inderdaad tijdens en na Kok staat de A niet meer voor arbeider.
@Schmalz | 26-01-22 | 15:56: Kuiken is het dieptepunt voor de PvdA.
Wat een goed, doordacht en helder betoog van Kuzu. En met duidelijke oplossingen. Niet mijn partij, maar ze mogen het van mij zo invoeren. Focus op zorg voor de kwetsbare en verder iedereen vrij.
Zeg Kuzu, het is het CDC, ceedeecee.
Niet AC/DC, niet USC DC (YouEsCee DeeCee).
CDC... Control Data Corporation, Coffee Drinking Company, Chaos Doch Creativ
@Louter Leuter | 26-01-22 | 15:40: Centers for Disease Control.
@Met_baard | 26-01-22 | 15:46:
Weet ik al, pak 'm beet, 40 jaar. Center(s) for Disease Control is overigens jonger dan Control Data Corporation (opgericht in 1957).
Ik krijg steeds meer respect voor van der Staaij. Welbespraakt en correct.
En Kuzu is ook sterk binnen het coronadebat.
@lekgoot | 26-01-22 | 15:37: Eensch.
Wat is die voltvrouw toch een naar mens. Geen enkel kritisch denkvermogen. Volledig op de hand van de zittende macht. Geen enkele affiniteit met het Westerse liberale gedachtengoed. Dan is van der Staaij nog een toonbeeld van progressiviteit.
Ik zit de sprekerslijst eens door te kijken, en zie dat nog niet bekend is wie er spreekt voor Omtzigt. Uhm... (ah, hij is er niet volgens van der Staaij)
Nulfiguur........ nulpartijtje
Wat betreft de coronapas zegt hij het goed. Afschaffen dat ding.
@Patje | 26-01-22 | 15:29:
Reaguursel slaat op Gūndogang of zpiets van Vort
@Patje | 26-01-22 | 15:29:
Dat was Kuzu niet dat Volt ding...
@MoslimMolen | 26-01-22 | 15:37:
Mijn excuses, ik dacht dat u het over Van der Staaij had.
Apart hoe Volt voor onze grondrechten strijdt... zij die het morgen willen opdoeken.
Gelukkig hebben we het Bundesverfassungsgericht nog!
De voorzitter kapt de discussie af omdat het toch wel vervelend word en er niet veel tegenin te brengen is. Vervolgens maakt ze de kamer een compliment over de zuivere discussie.
Mevrouw van Volt mag uitgebreid oreren over nepnieuws, dezelfde partij die vind dat we ons moeten uitleveren aan de EU.
Gundaham voor voorzitter van het ministerie van Waarheid. Zij bepalen wat nieuws is en wat desinformatie is.
Ze is de laatste tijd wel heel druk bezig met het bestrijden van oppositiepartijen ja. Een stuk drukker dan met het controleren en bevechten van de zittende macht, wat je van een oppositiepartij zou verwachten.
Hopla de EU gaat disinformatie bestrijden!
De EU spreekt.
Met een aardappel in de keel in het Engels, ik luister er met verbazing naar.
De wetenschap en instanties zeiden dan na onderzoek je het virus niet meer kon doorgeven. in April 2021. Nu blijkt dat heel anders.
Tetanus gelul!!! totaal ander vaccin. Appels en peren!
Ze heeft mogelijk te vaak een tetanus prik gehad.
De QR lost ook helemaal niets op en maakt meer kapot, met name alles wat leuk is wordt ermee gesloopt. Als burger heb je er helemaal niets aan maar voor een overheid smaakt het naar meer. En dat gaan we de komende 10 jaar nog wel meemaken, hou maar vast een tijdlijn bij zodat je kan zien waar het begon en waar het toe leidt.
pffff: nu weer woorden terugnemen eisen.
Ja, totaal overspannen reacties weer. En dan komt mevrouw Volt nog met de grondwet van NL, terwijl ze ons land geheel willen uitleveren aan de EU.
Wat een clown is die Freek Jansen van de FVD. Welke gek stemt nog op deze partij?
Ja en Rutte is een acrobaat.
Niet mijn partij maar 80% van wat hij vertelt is waar hoe vervelend dat ook voor U is.
@likdoorn | 26-01-22 | 15:55: Toch even deugen door te zeggen dat het niet uw partij is. Totaal irrelevant.
Man man man. Wat een bak schijt komt er uit Freeks mond. Haalt hij z'n info van FaceBook? Stemmen er überhaupt nog mensen FvD?
Hahahaha, ik tik zojuist iets gelijks aan het uwe
Ik!! eat your hart out!
@Atheist-Priest | 26-01-22 | 15:14: Gelooft u ook elk lulverhaal wat u in de kroeg hoort?
@Diederik_Ezel | 26-01-22 | 15:16: meer dan de leugens wat het kabinet verteld.
@Atheist-Priest | 26-01-22 | 15:17: Ai! Zowel je Nederlandse als je Engelse spelling kunnen wel wat bijschaven gebruiken.
pfffff Ik wordt een beetje moe van die haatheks van Volt. Is godzame D66 light of wat?
Ze verwacht een antwoord op haar vraag maar op een tegenvraag geeft ze geen antwoord.
Simpel krijgt een tegen polio gevaccineerd kind polio.
Krijgt een tegen corona gevaccineerd kind corona.
Wat is de effectiviteit van het vaccin bij kinderen.??
Joep gelooft niet in een sociaal krediet systeem, hij heeft een ander geloof maar doet daar ook niet echt wat mee.
Gaat gewoon met D66 regeren en verpatst de ethische waarden van zijn achterban.
Eens kijken hoe sterk "meloenhoofd" in zijn schoenen staat m.b.t. 2 G ( waar hij zegt op tegen te zijn). Ik zet er 30 meloenen op dat hij gewoon met de coalitie meebuigt en één of ander vaag smoesje gebruikt om het te rechtvaardigen.
De kamer kan roepen wat ze wilt, we zijn tegen een social kredit systeem. Brussel bepaald. We hebben nog niet eens een veto!
Het zal stap voor stap gaan zodat mensen niet gaan morren. En dan heb ik het over een digitaal EU paspoort waarvan alles aangekoppeld kan worden.
Joep Meloen staat een beetje voor zichzelf te kletsen, iets zinnigs komt er niet uit.
Wat is dat voor een kippetje?!?
Weet je waarom een haan geen handen heeft?
@likdoorn | 26-01-22 | 14:52:
Vertel
@Louter Leuter | 26-01-22 | 14:54: een kip heeft geen borsten waar hij zich aan vast kan houden.
@likdoorn | 26-01-22 | 15:10:
Ow dan is Sofieke een kippetje...
@Louter Leuter | 26-01-22 | 15:16: lol
Gezien het vorige topic:
www.geenstijl.nl/5163246/groene-manne...
heb ik het nu wel gehad met het coronabeleid. Ik hecht meer vertrouwen in de Deense politiek. Tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid. Vanaf nu houd ik nog maar 1,49 meter afstand.
De Denen gaan ook naar de QR.
@Atheist-Priest | 26-01-22 | 14:41:
Serieus? Waar heb je deze info vandaan?
Het domst zijn de mensen die geen probleem hebben met het QR-toelatingssysteem op basis van 2G of 3G, vanwege het gebruikersgemak. "Ik laat het ff zien en da's alles! De Oostenrijkers hebben er ook geen probleem mee!" Dan ben je echt verloren.
Zolang je voor jezelf weet dat het de nieuwe fantasie wereld is maakt het niet zoveel uit.
Die kuiken is van het padje heeft veel ideeën maar houd ze liever voor zichzelf.
Hoe sneu kun je zijn ze heeft niks en doet alleen maar interessant.
Ik hoop dat de PvdA stemmers zich een heel klein beetje genereren.
Het lijkt de hedendaagse norm: zaken bekijken enkel vanuit eigen perspectief.
Ik ben benieuwd naar hoeveel mensen het vaccinatie/QR-beleid nu toch blijven steunen, puur en alleen om niet terug te hoeven komen op eerdere uitspraken jegens ongevaccineerden.
Vraag eens aan de mensen die gaan voor gemak of ze ook de gehele dag de voordeur open laten omdat dit handig is voor dat ene moment dat ze met 2 zakken boodschappen thuis komen.
Net als al je data delen, ik heb toch niks te verbergen…
Maar wat betekent het paarse poppetje naast het groene poppetje? Nergens uitgelegd. ;-)
Hoe laat moet Kuiken binnen zijn, ik vraag dit voor een vriend.
Vanavond, dan gaat ze op stok.
Bij Jiskefet hadden ze het ooit over Kuikenzuigen. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
@Atheist-Priest | 26-01-22 | 14:42: Zal lang geleden zijn, kenden ze dit kuiken nog niet.
Wat een bullshit debat zeg. Je hoeft geen professor te zijn om door te hebben dat 2G er hoe dan ook komt en dit een showtje voor de vorm is…
Waarschijnlijk ligt de helft van de mensen in het ziekenhuis er met en niet door covid maar dat veranderd verder niks aan de maatregelen. Wtf?!
Het gaat er dus om dat die mensen een aparte behandeling krijgen in het zh voor iets dat bijna niet ziekmakend meer blijkt te zijn.
Streep dat even weg tegen de nevenschade bij miljoenen mensen door de maatregelen en TGB.
Het is echt te ziek voor woorden…
Niet zo defaitistisch. Als genoeg mensen de booster links laten liggen is het snel gedaan met 2G. We moeten af van de Franse en Duitse inmenging in de Nederlandse politiek.
@lekgoot | 26-01-22 | 14:41: ik denk dat het gros de booster gaat nemen zodra hun QR code gaat verlopen.
Ik hoor nu veel dapperen roepen "ze kunnen me wat met die booster!", al komt er al snel achteraan "want ik heb mijn herstelbewijs voorlopig nog".
@Veepert | 26-01-22 | 14:54: Als puntje bij paaltje komt nemen ze toch die booster, anders mogen ze niet op verkansie of naar de kroeg.
@naglfar | 26-01-22 | 15:01:
Ik denk het niet. Ik hoor steeds meer mensen klagen over vervelende klachten na de booster.
@lekgoot | 26-01-22 | 15:24: de tijd zal het leren
@naglfar | 26-01-22 | 15:01: Jij snapt het. Ik hoop dat het 1G+ gaat worden vaccinatie plus booster.
Het is onaanvaardbaar voor mij dat mensen die zware operaties nodig hebben uitgesteld worden omdat een ongevaccineerde een ziekenhuis bed bezet houdt.
Ik mag weer sporten, maar zolang het toegangsbewijs verplicht blijft en/of is dan ga ik niet. Dat moeten we niet normaal gaan vinden. Maar ik ben bang dat het er insluipt en er nu een generatie opgroeit die niet beter weet, zo niet geindoctrineerd wordt dat het QR-systeem geweldig is voor de gezondheid.
Ondertussen ga ik gewoon fietsen en wandelen of een beetje VR-boksen en krijg ik mijn beweging nog wel redelijk. Maar ik zal vast niet de enige zijn bij mijn club die wacht tot QR afgeschaft wordt om weer te kunnen sporten. En het ging al niet zo geweldig met sportverenigingen. Vooral sporten niet te laagdrempelig maken, want het zou wel eens teveel gezondheid kunnen bevorderen.
Minder ik en meer wij. Communisme
Dave, stop. Stop, will you? Stop, Dave. Will you stop, Dave? Stop, Dave. I'm afraid.
20 jaar te laat
Stop met het injecteren van gezonde kinderen en jongvolwassenen.
Stop maar helemaal, zou ik zeggen, maar laat i.i.g. mensen de keus en stop met dwingen door groen vinkje of 2/3G beleid
twitter.com/backtolife_2019/status/14...
WHO Chief Scientist: "... there’s no evidence right now that healthy children, or healthy adolescents, need boosters. No evidence at all.”
Zoals ik het antwoord van Kuiper op de vraag van het CTB nu interpreteer is; Het CTB gaat breed ingezet worden, dus ook supermarkten en winkels. Dat ligt op het schap. Als dreiging.
Kuzu noemde het kind bij de naam, volgens een Amerikaans onderzoek bied een doorgemaakte infectie betere en langere bescherming dan een vaccinatie.
@likdoorn | 26-01-22 | 14:36: Vandaar dat 20 % van de positief geteste mensen al voor de tweede of derde keer besmet waren
Een beetje begrip voor die mensen wiens leven 2 jaar op pauze heeft gestaan mag van mij ook wel. "Ze zeggen lelijke dingen in de mail en op social" joh, zielig hoor.
Voorbereiden op de volgende pandemie. Dit houd nooit meer op. De verslaving van de macht.
Kinderen vaccineren.... D666, wat een horror partij.
Ik zit te luisteren tijdens het werk maar had even gemist bij welk clubje deze mevrouw hoorde. Toen ze hierover begon wist ik het gelijk.
Het is vrij normaal om kinderen te vaccineren. Dat doen we al sinds 1796.
@42 | 26-01-22 | 14:10:
Dat was bepaald niet ethisch... en strikt genomen is het zelfs ouder
@42 | 26-01-22 | 14:10:
Niet tegen iets waar ze zelf amper ziek van worden en wat ook amper een 'dempend effect' heeft op de verspreiding. Laat de keuze bij de ouders itt tot de kinderziekten vaccinaties. Wat is het argument?
Wel lachen hoe die Haga dat niet afvegen van die microfoon op de hak neemt door te stellen dat hij met BBB Caroline een huishouden vormt... prettige humor. ;)
De defensie humor zit er nog steeds in.
Past prima bij de financiële afdeling en de management lagen hoor. Niet bij de verpleegkundigen die er het beste van proberen te maken nee.
Jij hebt duidelijk niets met sarcasme en cynisme. Houdoe.
Iets met nodeloos kwetsend. Veel plezier op de jeaup deugertje.
opinions are like assholes, everybody had one.
@FordPrefect | 26-01-22 | 14:00: Kritiek mag zeker, maar kritiek daarop ook.
@Renkum0317 | 26-01-22 | 14:03: Uiteraard, maar kom dan enigszins steekhoudende kritiek. Ik zie geen enkele reactie op het woord “junta”. De reacties zijn zoals je ze op Twitter ziet, ik acht reaguurders tot betere inhoudelijke discussie in staat. Toch?
@BoerKoekoek | 26-01-22 | 13:57: Ik deug volgens u op basis van een paar woorden. Dat denk ik zelf ook, aan rechterzijde overigens. Dus dat zijn we met elkaar eens.
Junta = militaire dictatuur. Er staat "Kuipers is van de witte jassen junta". Ik zie ten eerste nergens dat hier zorgmedewerkers bedoeld worden. Ik zie echter echt wel overeenkomsten met een dictatuur waarbij mensen uitgesloten worden van de samenleving, er wetten zijn om mensen op te sluiten, we moeten vrezen om onze lichamelijke integriteit niet te verliezen, we gaan naar een volledig gecontroleerde samenleving door xG waarbij vrijheid een privilege is, etc. allemaal goedgepraat door het OMT, allemaal "om medische redenen voor de volksgezondheid". Dan vind ik een "witte jassen dictatuur" helemaal nog niet zo ver gezocht. De witte jassen junta dus.
Het kabinet doet me denken aan een bataljon soldaten verdwaald in de jungle die nog steeds denken dat het oorlog is terwijl deze al vele jaren voorbij is.
Meer andersom. Cartman (De regering) tijdens de aflevering van Southpark waarin hij Butters (De Bevoking) blijft wijsmaken dat de wereld is vergaan en Butters opgesloten in de bomkelder blijf zitten uit pure angst om naar buiten te gaan zodat Cartman (de regering) lekker kan gaan feesten bij Casa Bonita!
(Grapperhouse, Bojo, Amalia, etc)
Verschrikkelijke stem Ventielen die leeg loopt
Volg de wetenschap....
Richard Feynman - dé Feynman schreef in The Pleasure of Finding Things Out:
Learn from science that you MUST doubt the experts. As a matter of fact, I can also define science another way: Science is the belief in the ignorance of experts. When someone says science teaches such and such, he is using the word incorrectly. Science doesn’t teach it; experience teaches it. If they say to you science has shown such and such, you might ask, “How does science show it-how did the scientists find out-how, what, where?” Not science has shown, but this experiment, this effect, has shown. And you have as much right as anyone else, upon hearing about the experiments (but we must listen to ALL the evidence), to judge whether a reusable conclusion has been arrived at.
In a field which is so complicated that true science is not yet able to get anywhere, we have to rely on a kind of old-fashioned wisdom, a king of definite straightforwardness.
Mooi gezegd. Maar wat bedoel je nou eigenlijk met deze post?
@FordPrefect | 26-01-22 | 13:54:
Beleid wordt gemaakt op basis van modellen (die volgens van Dissel bij het KNMI draaien). Deze modellen zijn niet openbaar (de Zweden hebben de code van Neil Ferguson van Imperial gezien en vonden het bagger), zitten vol met aannames en vele foemelfactoren. We krijgen niet alles te zien, maar we moeten wel naar de experts luisteren.
@FordPrefect | 26-01-22 | 13:54:
Dat "de Wetenschap" als zijnde een groep mensen met consensus over een absolute werkelijkheid niet bestaat.
En dat het onjuist is dat politieke/morele keuzes worden gereduceerd tot wetenschappelijke/statistische betogen onder het mom van consensus.
Wat de feiten zijn moet per casus opnieuw kritisch bekeken worden, en niet alleen door de experts. En daarbij zijn feiten slechts aannames in modellen, de aannames waarvan beoordeeld dienen te worden op het voorspellend vermogen (experiment).
@Louter Leuter | 26-01-22 | 14:05: Wat is het alternatief? Niet naar de experts luisteren? Dat doet u toch wel bij de huisarts? De tandarts? De CV monteur? De docent? De automonteur? Uw partner? Waarom dan in toenemende mate niet naar - in dit geval - het OMT. Die overigens ook alles ter discussie stelt.
@FordPrefect | 26-01-22 | 14:14:
Ik kan mijn huisarts vragen waarom hij iets aanbeveelt (ben erg blij met hem). Ben van het kritische type.
Mijn probleem met die modellen, en ook de klimaatmodellen, stikstofmodellen etc, is dat ze a) niet openbaar zijn (ondanks dat ze door de belastingbetaler betaald zijn) en b) ook de invoer en (foemel)constanten niet bekend zijn. Tegelijkertijd worden nogal extreme beperkingen aan de samenleving opgelegd op basis van die modellen. Dat mag transparanter.
@FordPrefect | 26-01-22 | 14:14: Soms ga je voor een second opinion.
Tielen was een beetje de weg kwijt toen de vragen omtrent digital identity werden gesteld.
Zo veel newsposts over dat feestje in Arnhem, maar geen enkele die uitlegt wat er illegaal aan was.
Lekker niet kijken is niet ergeren.
D'r zit een knop op de tv
Daar zap je elke zender mee
Ook is er één voor uit en aan.
Daar moet je vaker eens voor gaan.
Ga liever toeren op de fiets
Weet zeker je mist toch echt niets.
Lekker wegkijken, de eigen stoep schoon.
Dat is in ons Nederland, tegenwoordig heel gewoon.
Er is een wezenlijk verschil tussen wegkijken of op democratische wijze deel zijn van de maatschappij.
De pro vaxxers maar ook de anti vaxxers zijn niet voor rede vatbaar.
Ontberen allemaal de kennis en worden door de politici via de media - linksom en rechtsom - vals voorgelicht. Politici zitten er -zonder uitzondering- voor hun broodwinning en niet voor hun medeburger. Die hebben ze alleen nodig bij de verkiezingen.
Zo lang er gevallen zijn van positief geteste mensen met drie vaccinaties waarbij de QR een groen vinkje blijft behouden en niet wordt aangepast, dat is pas krankzinnig. Zo moeilijk is het toch niet om dat door te geven aan de GGD en die dat knopje even omzet? Dat gebeurt toch ook bij niet gevaccineerden die een negatieve test hebben, waarbij het groene vinkje maximaal 24 uur geldig is?
Sowieso weg met de QR-code. Net als voorheen, je gaat toch ook niet naar de kroeg of bioscoop als je je niet lekker voelt? Ja, ook zonder symptomen kun je het virus verspreiden, maar op deze manier is het einde zoek en blijft het een gebed zonder eind. We moeten nu juist gebruik maken van de mildheid van deze variant en dat we het zouden moeten toejuichen als je symptoomvrij, dus zonder dat je het weet, het virus en groepsimmuniteit verspreidt.
Het democratisch debat wordt meer en meer gedomineerd door argumenten in de stijl van "Nou, wij willen dat gewoon".
Argumenten doen er helemaal niet meer toe. De posities zijn ingenomen en de rest is circus.
deze tegel is 1 op 1 over te nemen bij de klimaataanpak
Kijk, een mooie omschrijving van het 'nieuwe elan'.
Alles dichtgetimmerd, kadaverdiscipline, de rangen gesloten, geen speld tussen te krijgen.
Over "de toon" zijn dan ook makkelijker polderbesluiten te nemen dan over feiten die niet stroken met het wensdenken.
Ik zal eerst mijn nieuwe bril gaan halen, dan kan ik tenminste beter horen waar het over gaat.
Wil je weten wat je moet doen met Corona.
Kijk naar landen waar rationeel denken nog de norm is.
Denemarken, Israël en Japan om enkele voorbeelden te noemen.
Hier wordt gepapegaaid en vervolgens komt er de polderdoctrine overheen.
Israël was anders de eerste die de hele bevolking aan het pushen was om te vaccineren en te boosteren, Destijds totaal niet rationeel als je het mij vraagt.
@small_town_dude | 26-01-22 | 13:48: ik vraag jou nooit wat
@pejoar | 26-01-22 | 13:54: zou ik toch meer dien als ik jou was.
Wat een smerige ontkenning van Tielen. leugens leugens leugens
QR app een mooi begin van een digital ID en dan de VVD (of de EU) die 1 online ID willen.. En dan de consequenties daarvan. Zie daar de einddoelen van de onnavolgbare Corona aanpak.
een QR app, Ik dacht het niet, dan moet iedereen dus een smartphone hebben en die ook overal mee naartoe nemen. Ik heb een ID (verplicht) bij me, daar zit een chip in en die bestaat al wat langer, nu kunnen ze dus theoretisch al zien of iemand gevaccineerd is want die status is daaraan gekoppeld. Net zoals het aantal kinderen dat ik heb en waar ik woon. Ik vind het alleen tever gaan als daar opmoet komen of ik een periodieke griepprik heb gehad, of dat ik 10 sessies bij een psychiater heb gezeten.
Wel een hoop moeite voor iets dat al lang te koop is bij Google en Facebook. Door u zelf vrijwillig ingevuld.
@small_town_dude | 26-01-22 | 13:53: Uw plastic pasje maakt geen koppelingen tussen financiële en medische data op een wereldwijd web.
wtf? heeft iemand je account gehackt of wil je eruit gegooid worden?
"Het voelt onplezierig, dus ik denk het niet"....
Juist. Heel helder..
Waar?
Zolang die pas er nog is zie je mij niet in de horeca. Jammer dan. Moeten zij maar wat meer protestgeluid aanheffen.
Tja, ik zie vooral veel krokodillentranen overal.
2 jaar lang zonder al te veel protest, meegaan met de belachelijke eisen van de overheid, gebaseerd op flinterdun pseudowetenschappelijk bewijs, inclusief het uitsluiten van eigen (kerngezonde) medeburgers met de apartheids-pas. Een kind kon voorspellen dat dat van kwaad tot erger zou gaan.
En denk nou niet dat het bijna klaar is. De piek in het griepseizoen is vaak februari / maart en eind september begint het liedje weer van vooraf aan. Nieuwe varianten, nieuwe golfen! Het nieuwe normaal!
Kwetsbaren beschermen??? De kwetsbaren zijn toch langzamerhand deaud?
op zijn minst gevaccineerd.
@naglfar | 26-01-22 | 13:38: drie keer ,een enkeling alweer 4 keer zelfs dat geeft als nier transplantie klant wel rust in de kop , of het beschermt is een tweede..... maar ja de scholen immers gaan ook open vanwege de geestelijke effecten op de jeugd dus dan maar een 4e als je je er wel bij kunt voelen.
Die modellen deugen niet. Van Dissel wees op dezelfde uitkomsten van de modellen van Imperial (Neil Ferguson) en LSHTM. Die modellen zijn in de Spectator volledig afgekraakt zijn (ivm schromelijke overdrijving).
Google naar: spectator co uk sage-vs-actual-update-as-of-22-jan
Thanx voor de tip.
Waarachtig belachelijk als je het verschil ziet tussen voorspelling en keiharde realiteit.
Ik hoop ten zeerste dat die kristallenbollenmodelleurs ooit ter verantwoording geroepen worden (riep daar iemand TRIBUNAAL?) over hun rommelmodellen en de gevolgen die dat [gehad] heeft. Stelletje kleautzakûh.
Spectator is een lezenswaardig tijdschrift
Maar van virussen en pandemieen hebben ze net zoveel verstand als de Donald duck
Ah de theaters zijn weer open zie ik.
Alleen met Theater bewijs vaarwijs toegangsbewijs rijbewijs gele boekje OR code en jachtakte toegankelijk hoor!
VVV Tielen beweert met droge ogen dat ze net zoveel invloed heeft op het kabinet als de oppositie...
Zo'n debat heeft pas weer zin als er weer volksvertegenwoordigers met een ruggengraat in de regerings en meeknikpartijen komen.
Klopt, ze staan gewoon alvast het kabinetsbeleid te verdedigen, volkomen zinloos.
Het eindspel is QR!!!!!
Klopt en dat moeten we niet willen. Dit heeft met gezondheidszorg niets te maken.
Zinnige vraag van Judas.
"Mensen zonder principes & rechtvaardigheidsgevoel mogen weer naar het café. Gefeliciteerd met uw voorwaardelijke vrijheid als u daarbij hoort en zonder morren medische handelingen ondergaat om vinkjes te verdienen op uw smartphone"
Credits aan Marianne Zwagerman voor deze uitstekende quote d.d. 25-jan-22
Vrijheid zit in mijn aderen zegt de VVD dame, niets van gemerkt de laatste 2 jaar.
En het bloed kruipt waar het niet gaan kan?
@Keutels | 26-01-22 | 13:32:
VVD is bereid alle vrijheid te offeren om macht te houden.
Bij de VVD zijn ze alle schaamte voorbij
Klaar voor een nieuw portie bullshit allemaal?
Wij zitten nu thuis voor hey eerst met Corona, met het hele gezin. dus ik mijn vrouw qr scannen, hoppa groen vinkje.... spoort toch niet?
Als jouw verhaal klopt dan vertelt het een andere - of misschien de werkelijke - betekenis van dat groene vinkje.
Het begint met een eentweetje tussen een VVD-kamerlid en minister. Quasi kritische vragen, tijdvulling. Je kunt het net zo goed uitzetten.
lol stripje taser
Maar Van Rossem, de QR met 2G ZAL er komen, dat is het doel.
Zo is het afgesproken met de EU, uiterlijk 21 maart moet het zijn uitgerold. Dat weet je toch?
Tenzij Nederland besluit de EU te verlaten zoals de UK.
@VoltaireJohn | 26-01-22 | 13:24: Gaan ze voor 21 maart niet redden. Bovendien, de laatste keer dat deze optie besproken werd moesten we 8 miljard aftikken om de EU te verlaten. Dat is inmiddels 40 miljard, ergo, gaat niet gebeuren.
Dan draait Rutte die afspraak met de EU maar terug
@klaasjanhenk | 26-01-22 | 13:25: 40 miljard is heel veel geld.
Maar da's nog altijd 60 miljard minder dan wat we aan de klimaatwaanzin moeten afdragen.
@Jansen63 | 26-01-22 | 13:28: Rutte moet zich hier in de tweede kamer verantwoorden. Maar in het autocratische European Counsil is hij oppermachtig, kan niet weggestemt en hoeft zich niet te verantwoorden.
Die gaat dat echt niet opgeven.
@Boeloeboe | 26-01-22 | 13:31: Ik zou ook tekenen voor 40
Als de 2e kamer blijft weigeren, dan heeft de EU pech.
En als toch akkoord, dan is er nog de eerste kamer die er ook geen zin in heeft.
@Jansen63 | 26-01-22 | 13:28:
Een betere man dan Rutte kunnen ze bij de EU niet wensen, die voert netjes en zonder morren alle orders uit Brussel uit.
@JanVergoor | 26-01-22 | 13:32: De coalitie partijen zijn net zo EU gezind als Rutte. En als je een paar debatten volgt dan zie je hoe het spel gespeeld wordt. Er wordt een regeerakkoord gesloten, en tot de volgende verkiezingen stemmen de coalitie partijen voor alle voorstellen van het kabinet en tegen alle voorstellen van de oppositie. Of het nou in een partij programma of regeer akkoord staat of niet.
@klaasjanhenk | 26-01-22 | 13:38:
Blijft het feit dat de Denen ook geen 2G hebben ingevoerd en nu daar alle maatregelen volgende week verdwijnen gaat het daar in ieder geval niet meer gebeuren.
En voor als je het niet wist, in de eerste kamer heeft de coalitie géén meerderheid.
@JanVergoor | 26-01-22 | 13:42: Ik hou nog even een slag om de arm. De UK ging ook alles loslaten, maar dan toch niet helemaal alles. Van Denemarken vraag ik me af hoe ze, met een mooi verhaal, alsnog de QR code doordrukken.
Een van de doelen is namelijk het invoeren van de CBDC, de digitale euro. Daar hoort een digitale portemonnee bij. Dat gaat alleen werken als iedereen meedoet.
Als je gelijk krijgt over Denemarken en de eerste kamer heb ik een paar kratjes bier voor je.
@JanVergoor | 26-01-22 | 13:42:
Dus dat moeten we zeker dan in de 1e kamer zo houden
Ik heb maandag mijn booster gehad en nu voor de derde keer een allergische reactie. Nu zelfs heviger (en gevaarlijker) dan de vorige twee keren. Dat de EMA al advies heeft gegeven om dat boosten niet te vaak te doen (of misschien helemaal niet meer) hoor je in onze media helemaal niets over. Daaraan is natuurlijk ook de qr gekoppeld want zonder boosters heeft die qr in stand houden ook helemaal geen zin meer.
Voor iedere prik moet u een formulier invullen waarin ook gevraagd wordt of u een allergische reactie op de vorige vaccinatie heeft gehad. Had u daar "ja" ingevuld, was er direct actie op ondernomen. Dat heeft u overduidelijk niet gedaan wat erg dom is, of u liegt dat u barst.
Beetje dezelfde redenatie als: ik heb net een boterham met pindakaas gegeten en nu voor de derde keer een allergische reactie. En vervolgens concluderen dat de EMA dan maar pindakaas moet verbieden voor de gehele bevolking.
@42 dat heb ik uiteraard ingevuld, net zoals de vorige keren en ik moest ook de medische informatielijn van de ggd bellen. Ook ter plekke (net zoals de vorige keer) een gesprek met de ggd-arts maar omdat de allergische reactie niet binnen 4 uur was mag je de vaccinatie gewoon hebben en moet je een half uur blijven zitten. Graag dus niet zomaar oerdomme conclusies trekken of mensen onterecht voor leugenaar uitmaken.
@korporaal : ik zeg dat helemaal niet, het zijn twee losstaande zaken van elkaar.
Er werd hier altijd voor een zakenkabinet gepleit. Hebben we een minister van gezondheidszorg met een enorme ervaring in en kennis van de gezondheidszorg, is hij opeens van de ‘wittenjassenjunta’. Wordt er iemand zonder rechtenstudie minjus, is het ook weer niet goed. Is GS gewoon anti-establishment?
Het is ook zo lekker wetenschappelijk allemaal dat beleid.
Heeft u zich verdiept in het CV van Kuipers en zijn expertise op het gebied van virussen? Ik ben het overigens wel met u eens dat een zakenkabinet beter is dan een of andere lamlul op een functie waar hij/zij/onzijdig geen kaas van heeft gegeten. In die zin is Kuipers "beter" dan de Jonge.
Denk m.n. het laatste. En professor Kuipers is van D66 hè, niet echt een populaire partij hier.
Nou 90% van de reaguurders bij het corona onderwerp wel. En er is in iedergeval een persoon binnen GS die consequent een minister belachelijk probeert te maken terwijl hij het zelf over kansen van meer dan 100% heeft.
Elke keer 18 sprekers met hetzelfde riedeltje is ook qrankzinnig.
Het is net die show van soldaat van Orange, elk jaar hetzelfde.
Als het goed is, zal het niet hetzelfde riedeltje worden. Er zijn voor- en tegenstanders (mag ik hopen).
@VoltaireJohn | 26-01-22 | 13:19: ja, die allerlaatste kaarten van de allerlaatste voorstelling raakten ook nooit op.
Over een paar weken zijn ook de boosters ( want Delta ) uitgewerkt die nu nog een klein beetje bescherming bieden tegen Omicron.
Een QR maatschappij voegt dus helemaal niets toe qua veiligheid, het brengt alleen polarisatie en winkeliertje pesten.
Bah, ze willen zo dolgraag dat controlesysteem, om naar van te worden.
Maar een controlesysteem heeft weinig zin als slechts 60-80% eraan meedoet. Het enige dat ze kunnen doen is met financiele prikkels gaan strooien qua eigen risico etc. Verder is het elektronisch patientendossier er ook niet gekomen, en die regels gelden nu nog.
Dit is ook spannend, opstand tegen de maatregelen en Trudeau in Canada. Ze praten over 50.000 trucks en 1,4 miljoen mensen die meedoen.
mobile.twitter.com/Toronto99News/stat...
Foxnews, dus het kan ook gewoon ophitserij zijn. Maar ook canada kent de nodige domme rednecks.
@BobDobalina | 26-01-22 | 13:20:
Dat ophitsen zal wel meevallen. Het is geen CNN dat altijd dolgraag oorlog wil.
@BobDobalina | 26-01-22 | 13:20:
Ook rednecks hebben recht om op te komen voor hun levens.
Sfeerbeelden:
mobile.twitter.com/lettinck/status/14...
Ja, Nice.
@BobDobalina | 26-01-22 | 13:20:
Komen grotendeels uit Quebec. Soort reservefransen. Als er wat te staken of te demonstreren valt, staan ze vooraan.
Genetisch bepaald, vermoed ik.
Trudeau is de grootste mafkees van de westerse wereld. Ongelofelijk, je zal er maar fan van zijn.
@BobDobalina | 26-01-22 | 13:20:
Het lijkt echt te lijken? Zoek maar op #TruckersForCanada #ConvoyForFreedom2022
Ze hebben het over de reis naar het parlement in Ottawa.
@Kapitein Sjaak Mus | 26-01-22 | 13:26:
Stom he ? Mensen die voor zichzelf en dus voor jou opkomen
@Sjeintje | 26-01-22 | 13:31:
globalnews.ca/news/8537433/far-right-...
Ja erg stom. Die mensen( chauffeurs) komen niet voor zichzelf op. Ze komen op voor hun werkgevers die het nodeloos heen en weer gesleep van onnutte goederen niet meer kunnen verzilveren over de ruggen van de consument.
www.ctvnews.ca/mobile/canada/so-many-...
@strawdog | 26-01-22 | 13:44:
Zo zou u het ook kunnen zien inderdaad.
torontosun.com/opinion/columnists/lil...
@strawdog | 26-01-22 | 13:44:
Dit is nu eenmaal hoe het in sommige delen van de wereld 'rijdt en zeilt'.
Als je dat als uitgangspunt in je achterhoofd houdt, dan zou een soortgelijk protest, dat nu richting Trudeau gericht is, ook de kant van de werkgevers op kunnen gaan.
Maar alles valt of staat met wat de burgers gezamenlijk en in de getallen die geschuwd worden door elke overheid, al dan niet accepteren toch?
Gisteravond naar de sportschool geweest, bij binnenkomst QR + ID tonen. Geen problemen mee en de rest van de mensen ook niet.
Dat zou een beetje raar zijn. Om als QR-demonstrant naar de sportschool te gaan om daar te horen dat je alleen binnenkomt met QR-code. Op Willem Engel-achtigen na zullen de meesten onderhand wel doorhebben en onvrijwillig accepteren dat QR-beleid voorlopig niet meer weggaat.
Je hebt geen sportschool nodig om fit te zijn en te blijven.
@LonelyWanker | 26-01-22 | 13:18:
Lees je eens in over wat FB/Google/MS en de NSA allemaal van je weten via je smartphone en laptop.
U schetst al meteen het probleem: mensen zien het probleem niet.
@* Il Principe * | 26-01-22 | 13:22: Ja ik liett inderdaad ook altijd mijn telefoon en laptop zien als ik naar de kroeg/het theater/de bioscoop/het pretpark ging.
@LonelyWanker | 26-01-22 | 13:18: Hoi Willem Engel!
@2Little2Late | 26-01-22 | 13:24: Inderdaad, wat een vergelijking...
Niets te verbergen Ezel?
Apeldoorn.
Nee, natuurlijk ‘geen problemen mee’. Anders waren ze er niet, of mochten ze sowieso niet naar binnen.
‘Je eigen waarheid regisseren’, noemen ze dat.
@Wayfaring stranger | 26-01-22 | 13:39: Vind het vooral opvallend dat GS hier vol staat met schreeuwende anti-vaxxers terwijl ik die mensen in het echt vrijwel nooit tegenkom. Lijkt toch maar een marginaal klein groepje.
Je zou je op zijn minst eens af kunnen vragen of het tonen van je vaccinatiestatus en ID bij binnenkomst van een (sport-/eet-/cultuur-)gelegenheid, voor iets wat nu amper meer is dan een griep, normaal is.
Of dat je nu normaal aan het maken bent wat niet normaal is.
Opzouten met de QR code.
In dat fimpje van Thales wordt het als een zegening gepresenteerd want nu hoeft die chick alleen maar haar QR code te laten zien bij het bestellen van een taxi, bij de tandarts, bij de dokter, bij het huren van een auto, bij het verliezen van haar paspoort ( handig joh, verliezen mensen continue ) en bij het ingaan van de kroeg.
We kunnen dus PRIMA zonder die QR code, want voor al deze bovenstaande zaken is een QR helemaal niet gemakkelijker of sneller.
volgens mij verliezen mensen vaker hun tellie dan hun paspoort.
Ik worstel even met woord dus en zeker met je conclusie dat een QR niet makkelijker is dan een paspoort, een betaalpas, een creditcard, een rijbewijs, een verzekeringspas,een medicijn lijstje, lidmaatschap vansportclubs etc etc. Uiteraard is deze smartcard voorzien van een of meer pincodes.
Nu wil mijn werkgever dat wij een app van het bedrijf of een 2FA app installeren op onze eigen foon, want dat is handig. Heel snel duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet gaat gebeuren hoe hoog en laag hij ook springt. Om dezelfde reden als die QR-code.
victoriamcintosh.com/function-creep-t...
2FA Apps zijn ideaal om malware in te proppen. Doe maar op een telefoon van de zaak.
@ChatBot | 26-01-22 | 13:17:
Geen foon van de zaak, ook geen token. Het moet op eigen foon.
Dus dikke doei voor ze!
@ChatBot | 26-01-22 | 13:17:
Precies. Als een werkgever wil dat ik iets op een telefoon gebruik dan ook een telefoon verstrekken. Ooit meegemaakt dat een bedrijf dat wilde met de mededeling dat de IT afdeling dan toegang nodig had tot de telefoon (in geval van nood uiteraard). Ja doei!
Als één van mijn medewerkers geen 2FA wil gebruiken, kan hij niet in het bedrijfsnetwerk.
We maken dan een dossier aan en bij de eerstvolgende functiebeoordeling vinden we wel een reden om hem eruit te gooien.
Handig, een broer in de zaak die jurist is.
@Kapitein Sjaak Mus | 26-01-22 | 13:33: stoere vent, acties gebaseerd op dwang. Ik raad jouw medewerkers aan te verkassen.
@Kapitein Sjaak Mus | 26-01-22 | 13:33:
Hoi VVD-er!
@Kapitein Sjaak Mus | 26-01-22 | 13:33: ahh macht... wat moet u zich machtig voelen, lekker mensen dingen opdringen..
wouw..
eng opschepperig fascistisch mannetje
Ja, wij hebben op het werk ook zo'n 2FA app het is vooral irritant. dat ding onthoud niet eens de pincode. Er zijn bedrijven waar het nog veel erger is sommige servicemonteurs klagen steen en been over de laptop van de zaak. Het kost zeeën van tijd die ze nuttiger kunnen besteden.
Wel grappig dat de ' tjér' hier meestal wordt afgebrandt, maar men een paar maanden later nogal eens roept wat hij al veel eerder riep?
Dat is net zoiets als zeggen dat het rood wordt bij roulette, en als het dan rood is geworden zeggen: ik zei het toch! Ik had gelijk!
Lijkt Fortuyn wel, gebeurde bij hem ook wel eens. Maar daar houdt de vergelijking op. Baudet komt net tot de enkels van Pim .
Ja, dat is het nadeel van een langetermijnvisie hebben.
Idem met die 1000 miljard voor klimaat.
Het reilen en zeilen van de EU.
Immigratie.
De euro.
Tjer is een beetje een 'hate him or love him' mannetje geworden, omdat hij soms inderdaad wat rare uitspraken doet, of hij schopt tegen schenen. Maar als je daar doorheen kan prikken, dan heeft die man meestal op de lange termijn gelijk.
@John McClane | 26-01-22 | 13:14: U heeft gelijk, totdat u 15 keer roept dat het rood wordt en het ook daadwerkelijk rood wordt. Dan is er niet meer sprake van "geluk".
Tjer afbranden is een doel op zich, net als de QR code
Ik mis Talpa nog in die cartoon, en dan allemaal dickpick versturende, gepijpte en neukende juryleden.
Laat het anders aan de kroegen en winkels zelf over. "QR niet vereist. Betreden op eigen risico" op de deur. Ik denk dat het in die cafe's gezelliger is dan in de QRcode cafe's.
Top-idee!
JUIST! Dat geldt voor alle maatregelen overigens. Je mag zelf een mondkapje opdoen als je dat wilt.
Je mag zelf beslissen of je naar drukke plekken wilt of niet.
Je mag zelf beslissen of je elke X periode een boosterprik gaat halen.
Maar haal gewoon die verplichting er van af!
Hoera, QR-feestjes!1!111. Zometeen krijgen we gespecialiseerde QR-codes die je mag opmaken. Het beste is als je je code combineert met NFT's. Des te waardevoller je combinatie, des te meer jij in de 'hoge kringen' mag verblijven.
'Pandemie voorbij'. O dan heb ik zeker iets gemist.
Lees eens een krant.
Ja beter opletten.
Welja, nog een item waarin de redactie los gaat over QR-codes en zo. Ze komen me de neus uit, stelletje drammers.
Het drammen komt toch echt van de pro-QRders.
@Veepert | 26-01-22 | 15:14: Sinds wanneer is het verkondigen van de simpele waarheid drammen??
Ik heb eigenlijk sowieso een hekel aan QR-codes. Ik heb het idee dat als ik een foto van een QR-code maak mijn telefoon dingen gaat doen die ik zelf niet in de hand heb. Ben ik nou een wappie of snap ik er gewoon niks van?
Of gewoon oud!
Zoiets als een foto van je ziel maken?
Dat waar sommige culturen in geloven en sommige nog steeds doen?
Niet om paniek te zaaien, maar je telefoon kan altijd allerlei dingen doen die je niet zelf in de hand hebt, QR code of niet... en onthoud altijd: dat je achtervolgingswaanzin hebt, betekent niet dat niemand je daadwerkelijk achtervolgt...
www.youtube.com/watch?v=ExwqNreocpg
@leptob
Je bent pas een wappie als je weigert je te laten vaccineren met als argument dat het vaccin niet getest is , niet werkt en dat veel mensen na vaccinatie doodgaan, hartkwalen krijgen en dat vrouwen in mannen veranderen. Dit is de eenvoudige versie wappie. Een veel kwalijker versie van de wappie is de persoon die de eerste wappie versie aanzet tot rellen, brandstichten en sturen van doods bedreigingen. Deze laatste versie wordt vaak gezien in de tweede kamer en bij dansscholen.
2e kamer leeg.
Nu kan er niets meer verkeerd gaan.
Nou, daar gaan we weer.... het zoveelste fiasco...
Ik lees of hoor het wel als ik terug ben van m'n werk.
Ik voel me ook weleens gevangen in mijn bullshit-job vanwege de arbeidsvoorwaarden maar je kunt ook overdrijven en voor de politiek kiezen.
REAGEER OOK