Hoera. Pandemie voorbij. Het is maar griepje
U kunt stoppen met Brussel vernielen
Nou, dat was het dan, mensen. EINDE IN ZICHT. We rijden de tunnel uit, en het zonnetje schijnt boven zoemendgroene weilanden vol bijen en grutto's. In maart is 60% van Europa besmet, maar het is maar een loopneus en een bonkend hoofd en die heeft u ook na een weekend stappen (wat was dat ook alweer, opzoeken - red) dus niet zeuren, neem een herstelbiertje of een aspirientje, en dan gewoon per monsterfile naar het werk. U kunt stoppen met elkaar de hersens inslaan op social en IRL, gelieve op te houden met complete boomstammen door Brusselse bankgebouwen te smijten danwel voor lul te staan op het Museumplein met een baret en een camouflagepak. Zelf onderzoek doen is ook nergens meer voor nodig, dat doet Maarten Keulemans voortaan voor u. Overmorgen allerlaatste persco, woensdag gratis software om die QR-code van uw telefoon te verwijderen, voorts rehabilitatie Sywert die voortaan de Brand New Day commercials doet op ziin nieuwe zender Talpa. En Gommers wordt veldarts in Oekraïne, want dan doet-ie nog wat nuttigs. Festivalkalender HIERRR. Have fun!
Mooi man. Dat EINDE
Uitleg
Social
Ik ga naar Brussel en neem mee...
EEN ROERHOUTJE VOOR HET KOFFIEDRINKEN
Reaguursels
InloggenZou voor Rutte en zijn kliek aanleiding moeten zijn onmiddellijk alles weer op slot te zetten plus avondklok vanaf 18:00 uur in te voeren. Het feit dat er juist versoepelingen komen bewijst dat Rutte c.s. met de laatste lockdown wèèr het ongelijk aan zijn kant heeft gehad. Omdat we in een sorry-cultuur leven nu dus onmiddellijk excuses plus een forse schadevergoeding aan middenstand en horeca!
De lockdown is ingesteld terwijl delta nog flink dominant was. De versnelde genadeknap toebrengen aan Delta is in mijn ogen een slimme stap geweest. Nu echter missie geslaagd en weer zoveel mogelijk naar normaal.
@flame_me | 24-01-22 | 12:47:
Ja want we hebben natuurlijk geen open grenzen en bij onze buren is niet alles open, dus dan is zo'n 'genadeklap' heel effectief natuurlijk.
@flame_me | 24-01-22 | 12:47: Jij moet generaal worden.
Wees maar niet ongerust; authoritair links zal wel ergens anders vrijheidsbeperkende maatregelen voor gaan eisen. Klimaat. Diversiteit/inclusiviteit. Whatever.
Dickpicks mogen zo ook al niet meer
Nu nog ff wachten op wappiekron... gaat niet lang duren
En u bent medisch-gecertificeerd als?
En waarom vermoed u dat?
Zou covid19 dan ook weer zijn A status verliezen?!
Blijkbaar mag je niet meer Maarten Keulenmans kritiseren.
mikes43357369 | 23-01-22 | 20:49 | 3 |
Vreemd. Ik werd eergisteren nog ge-jorist voor het pleiten van loslaten van de maatregelen...
Meer meten is meer weten...
Rioolcijfers stijgen ook licht, IC opnames echter nog niet de helft van een maand terug.
Kortom, de huidige variant lijkt inderdaad meer op een zware griep, maar even afwachten of de volgende mutatie die doorbreekt ook zo gezellig is.
Iedereen en z'n moeder is dan allang immuun door natuurlijke immuniteit.
Imuun als in: kan er prima mee handlen.
Wat betreft de volgende mutatie ben ik niet zo heel bang.
Natuurlijk niets uit sluiten echter zijn besmettelijkheid en ziektemakende capaciteit (vaak) tegengestelde zaken.
Omicron heeft besmettelijkheid kunnen verhogen door zich hoger in de luchtwegen te gaan ophouden, zoals hogere longen (bronchus). Dat maakt ook dat je het makkelijker en meer uitademt = besmettelijker.
Vorige varianten drongen makkelijker dieper door in de longen, richting de longblaasjes. Ontstond daar ontstekingsreactie en alle ellende van dien, vollopen van blaasjes met ontstekingsvocht, kortademig etc enz.
Daarnaast heeft Omicron zich 'vermengd' met een klassieker corona verkoudheidsvirus.
Enfin, ik schat kansen voor een zowel besmettelijkere alswel ziektemakender variant vrij laag in!
@iustus | 24-01-22 | 11:23: De kans dat uw kanseninschatting op harde kennis is gebaseerd lijkt me klein.
@Zeurders | 24-01-22 | 17:16: dat kan ook niet. Omdat we nu nog niet weten welke variant er komen gaat en onder welke condities deze ontstaat.
Echter, dit zijn wel geregeld signalen die ik verneem van mensen die er voor geleerd hebben.
Maar ja zekerheden zijn er hier niet.
Het is wel een logische deductie.
We zullen zien!
Dat komt goed uit, nu we op het punt staan ten strijde te trekken tegen Rusland.
Einde pandemie = einde avondklok = einde quarantine = einde QR code = einde massa vaccinaties = einde persconferenties = einde wappie demonstraties…
Nu al zin in interviews met al die FvD complotwappies als we straks weer alles mogen doen wat we willen doen en nog steeds niet met bosjes dood neervallen omdat Rutte, Soros, Bill Gates en allemaal Joden die ik niet ken onze 5G chip geactiveerd hebben.
Ho ho ho wat dacht je van satanisch kindermisbruik?
Blijkbaar is u niet goed geïnformeerd. Een oversterfte en veel onverklaarbare hartaanvallen, ontstekingen en bloedpropjes bij jonge mensen. Het einde? het gaat nu pas beginnen.
Nog niet te vroeg juichen : in onze voorlanden Denemarken en UK is de stealth versie van omikron ontdekt, die minder makkelijk te traceren is en iets besmettelijker lijkt. In Denemarken gaat die de omikronvariant verdringen. Best grote kans dat die versie hier ook al rondspookt.
Klinkt wel als de juiste variant op het juiste moment om het angstmomentum er goed in te houden en als excuus te gebruiken voor het van aanhouden allerlei maatregelen.
En waarom dan vaccinatieplicht en 2G er nog even doorheen gedouwd in een aantal landen?
Belangen. Ingekochte vaccinaties. Als de pandemie voorbij is, gaan mensen die niet meer nemen. Tenzij je het verplicht.
Misschien ook met het oog op de toekomst. Dit willen we niet nog een keer toch?
Hét bewijs dat onze regering niet in de zak van Soros zit toch?
@Ardbeg | 24-01-22 | 07:39: Uit alles blijkt dat de vaccins niet het wondermiddel zijn en dat de qr-code niet de verspreiding voorkomt. Hoezo met het oog op de toekomst?
Omdat het ze al tijden niet om de volksgezondheid gaat maar om het tonen dat ze als politiek ook eens een rechte rug kunnen hebben...
@Charred_Metal | 24-01-22 | 08:38: De vaccins werken uitstekend, namelijk voor 90-95% tegen ernstig ziekteverloop, vanwaar jouw conclusie?
@Clavo | 24-01-22 | 09:35:
Je moet het wel juist zien; het vaccin reduceert het ernstig ziekteloop van die paar mensen die een ernstig ziekteverloop krijgen. Dat zijn er bij Omikom alleen heel weinig (itt de Delta veriant).
De volgende graadmeter wordt "voorspelde besmettingen" van toekomstige varianten. Bedacht door het OMT. Alles om die 2G en het permanente EU-QR systeem er doorheen te drukken.
Wat zijn de belangen van de EU om ons te vaccineren en om ons een QR code te laten zien als we naar de bioscoop willen?
Controle…
@Goed-hardt | 24-01-22 | 08:34: yep, en de stap is uiteindelijk kleiner en kleiner aan het worden dat ze met andere logische redenen komen om het blijvend te maken voor andere toepassingen zoals bijv een klimaat credit systeem.
@Ardbeg | 24-01-22 | 07:39: Ze zitten met een pensioenprobleem. Veel pensionados in aantocht, maar no money. Ik zie een economische reden.
Hopelijk nog een paar weekjes. Maar ik ben verre van de enige die realistisch blijft en snapt dat er best een soort van omikron/delta variant opduikt die besmettelijker is en ziekmakender. Je hoopt van niet. Maar dat nieuwe coronavirus is ons nu al meer dan 2 jaar te snel af. Elke keer weer. Ik zal pas optimistisch worden tegen maart.
Mooi man. Straks al die wappies boos omdat 2G toch gewoon gaat verdwijnen. Dat de overheid overgaat op het drogeren van het kraanwater in plaats van vaccins. Wat moeten ze nu dan? Terug naar Soros, WEF en satanische kinderen.
Ik zie Demmink alweer in de top 10 hashtags verschijnen.
Zie je verkeerd. De deugers zijn nu juist boos dat hun doemscenarios niet uit zijn gekomen en nu op zoek moeten naar andere existentiele dreigingen om vrijheidsbeperkende maatregelen te eisen.
@quantumcollider | 24-01-22 | 10:27: Oh Maar waarom zouden deugers jouw vrijheid willen beperken? Leg het nu eens haarfijn uit, wat "ze" daarmee opschieten.
Onderschat de overheid niet, dus die maatregelen gaan niet weg, ook als Covid niks meer kan. Ouderen beschermen, obese mensen helpen afvallen, sporten, betere ventilatie, uitbreiding zorg capaciteit en betere behandeling na indicatie hadden veel doden voorkomen. Maar de overheid koos voor met spoedprocedures toegelaten vaccinatie, uitsluiting van het sociale leven, dichtgooien van de middenstand en prikken van kinderen. Hoe triest, voor wiens belang ga je dan?
Dat hoop je, maar die maatregelen zijn meteen weg als Covid weg is. Blijkt dat het "ze" helemaal niet om controle ging!
De wereld is niet zwart-wit, BL.
@Beste_Landgenoten | 23-01-22 | 23:35: En dat geloof jezelf? Dat die maatregelen meteen weg zijn... De overheid heeft een nogal onbetrouwbaar track record wat betreft het opheffen van ""tijdelijke"" maatregelen/wetten.
@oh no | 24-01-22 | 09:08:
Wedden dat die maatregelen zomaar weer weg zijn, als Covid op zijn retour is? Maar ik geef toe, het is even slikken voor je, dat de dystopische toekomst niet aanstaande is.
Zoals een blijvend QR code dingetje.
@Is dit nog nieuws? | 23-01-22 | 23:20:
Men zal straks zeggen dat de QR-code een terroristische aanslag heeft doen voorkomen, en dat het ook effectief is in de opsporing van allerlei vormen van fraude. Kortom, die QR-code is nodig om u blijvend te controleren ook al wordt u niet verdacht van een strafbaar feit.
Nog even en het is strafbaar om je in de openbare ruimte te begeven om zonder mobiel op zak (of om de pols)
Dat was vanaf het begin af aan al duidelijk.
Misschien niet vandaag, morgen kan het natuurlijk ook voorbij zijn.
Iedereen gaat deadline- vroeger of later.
Deaud zjucht stomme phone
Nee in 2030 gaan we allemaal deaud aan climate change.
Toen was Omikron er ook nog niet dus had je geen punt.
Het kabinet doet aan hap snap beleid en we worden gek daarvan. Wat we willen is lange termijn beleid. Maar bij de eerste hoopgevende virus variant willen we dat het hele beleid overboord gegooid wordt.
Deze periode heeft wel aangetoond dan CBDC en EU e-Identity belangrijk zijn en een grote stap vooruit.
Nog nooit van gehoord. Valt dus wel mee met die belangrijkheid.
Er is al weer een nieuwe variant! Stealth Omicron begint in Denemarken de gewone Omicron te verdringen. Dus besmettelijker of het ontwijkt de immuniteit beter. Wat is het toch een briljant ding, zo'n virus.
Het wordt tijd uw aandelen Biontech te verkopen. Kunt u ook weer gewone mensen tegels plempen. Vermoeiend dit.
Maar big pharma wil dit niet! Die verzinnen wel iets, ook dhr. Van Dissel met zijn investeringen.
Zou eindelijk dat eindeloze gezeik op de MSM dan afgelopen zijn? Het begon zo'n beetje op een slechte ouwe LP te lijken die halverwege bleef hangen en dat maanden lang.
Ik vond vooral de wappies heel vermoeiend.
Mwah. Afgelopen week in de VS meer coronadoden dan in de gehele Ebola-epidemie in Afrika 2014-2016. Toch wat voorbarig om de pandemie beëindigd te verklaren lijkt me.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:51:
ebola was een lokale uitbraak in West Afrika. Appels met peren vergelijken.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:51: De epidemie van ebola betrof veel veel minder infecties. als je het aantal infecties en overlijden van die epidemie trekt naar de cyfers van covid. dan krijg je een heel ander beeld. Beetje appels met peren vergelijken wat je doet hier.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:51: Hoeveel van die doden in de VS waren MET corona of DOOR corona? Zeg dat er ook even bij.
Kunnen we dan ook stoppen met dat geld verkwistende getest? Als je ziek bent blijf je thuis. Geen enkele reden om nog meer testboeren Sywerts te maken.
@JJMS | 23-01-22 | 21:57:
Ik denk dat je hier staat te liegen.
Ik snap ook werkelijk niet wie al die mensen zijn die zich nog steeds zo enthousiast laten testen. Half Nederland is besmet, lekker belangrijk allemaal nog.
@C1O2 | 23-01-22 | 21:59: SChattingen zijn dat 80 % van de besmettingen niet gemeld worden, dus dat valt wel mee.
@omanders | 23-01-22 | 21:59:
ik zou niet weten waarom. U heeft andere ervaringen?
@JJMS | 23-01-22 | 22:17:
Ja.
Gelijk heb je. Ik doe er ook niet meer aan mee. Heb veel getest. Maar ben nu wel zo ver. Als ik me niet goed voel dan blijf ik thuis tot ik me weer beter voel. Gewoon goed oud verstand gebruiken zoals we het voor eind 2019 ook deden
Bij die demonstratie laatst in Amsterdam stonden er serieus op diverse locaties pallets met bakstenen klaar. Antifa weet hoe te rellen. Dat is hun werk of zo. Hier in Brussel zal het wel weer hetzelfde verhaal zijn geweest.
Tuurlijk joh
@LonelyWanker | 23-01-22 | 22:27: Dat van Amsterdam is echt waar! Ik heb er foto's van!
Het wachten is nu op de Russische variant. Benieuwd wat we dan weer over ons heen krijgen. En wanneer.
Sputnik V (het Russische vaccin) beschermt 2x beter tegen Omicron dan Pfizer. Uiteindelijk lijken de klassieke vaccins (Sputnik V, Janssen) het op de lange termijn veel beter te doen dan de nieuwerwetse MNRA vaccins van Pfizer en Moderna.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 23-01-22 | 22:10: Twee keer beter dan helemaal niet? Dat is nog altijd niet best.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 23-01-22 | 22:10:
Zucht. Noch Janssen noch Sputnik is een klassiek vaccin.
@lekgoot | 23-01-22 | 22:28: Precies, een vector vaccin is niks anders dan mRNA techniek.
@BadPatNL | 23-01-22 | 23:49: een mRNA vaccin is heel wat anders dan een vector vaccin.
Naja de EU heeft qua QR wel boter of het hoofd als je hier op een gegeven moment Marianne Zwagerman hoort over de topambtenaar in haar groepje vanaf ongeveer 8:52. youtu.be/REUUAw8zlPo
Had het ook gezien, daarom zullen de “liberalen” net zo lang doorgaan met burgers pesten en horeca kapot maken op basis van de door de “liberalen” verlangde en door het RIVM geproduceerde cijfers. Net zolang tot iedereen smeekt om 2G. Ze zijn gewoon kwaadaardig bezig in opdracht van Frankrijk/Duitsland
Marianne Zwagerman is af sinds haar dor hout opmerking.
Och och heeft ze je met woorden pijn gedaan? Grow a pair….
Interessant filmpje worstelaar!
@omanders | 23-01-22 | 22:00: Maar gelukkig bepaal jij dat niet. Dus jammer, joh. Wen er maar aan dat mensen een andere mening kunnen hebben.
@omanders | 23-01-22 | 22:00: wat Zwagerman in het verleden heeft gezegd is in dit geval irrelevant. Relevant is of er afspraken zijn gemaakt tussen de EU en de Nederlandse regering over de invoering van 2G. De regering verdient het om gecontroleerd te worden, maak dergelijke afspraken maar transparant. De nieuwe bestuurscultuur, u wel..
Brussel was toen nog een bruisende stad...
Dan gaan we maar weer vanwege 5G en chemtrails hekwerken tegen de ME flikkeren.
Het eerste jaar vond ik het best aardig. Thuiswerken, dochter veel thuis en lekker lachen om alle debiele maatregelen die links en rechts verzonnen werden.
Tweede jaar vond ik ook nog wel geestig. Idiote maskertjes die we opeens toch op moesten en matig werkende vaccins die werden verkocht als gods geschenk aan de mensheid.
Maar nu ben ik er echt helemaal klaar mee. Ik wil gewoon weer op vakantie, ik wil mensen hun gezicht weer zien in de winkel. Ik wil me niet meer schuldig voelen voor een verkoudheid omdat ik geen zin heb om te testen. Ik wil sowieso niet meer testen.
Dat virus mag blijven, dat boeit me niet zoveel. Als we maar stoppen met al die kansloze pogingen om de curve platter te maken.
Uw tijdlijn wijkt een beetje af van de werkelijkheid.
Dit is nogal egoistisch. Stel dat je een kind hebt met een kwetsbaarheid. Dan piep je wel anders. Dan is je bewegingsvrijheid in covid tijd minimaal. Mede dank zij je landgenoten die zich geen zak van je aantrekken.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:18: Stel dat je een kind hebt met ernstige asthma, dan piep je wel anders, mede dankzij landgenoten die gewoon met de auto naar het werk gaan en fabrieken die vuiligheid uitstoten.
Ik zeg alle auto's verbieden en alle fabrieken dicht.
Zoiets?
@LonelyWanker | 23-01-22. ja ben ik voor.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:18: Dan vertrek je met je kind maar naar de Zwitserse Alpen of zo. Laat de rest van het land a.u.b. weer normaal doen. (Heb je trouwens cijfers over wat Omikron doet met astmapatiënten? Ik vermoed dat het ook voor die groep wel mee zal vallen. Ook voor 80+ers valt deze variant namelijk mee.)
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:18: Jouw kind en jouw probleem, ik heb geen kinderen met een kwetsbaarheid, en nu?
En toch blijf ik erbij, küdt chinezen.
Hou dat maar eens warm. Dat het land dat dit veroorzaakt heeft maar eens een rekening gepresenteerd krijgt.
@omanders | 23-01-22 | 22:12: dit is toch de Zuid-Afrikaanse variant?
@Is dit nog nieuws? | 23-01-22 | 23:18: Het origineel komt uit China en ze hebben heel de wereld (bewust) lam gelegd en grote economische schade aangericht. Herstelbetaling moeten opgelegd worden. Linksom of rechtsom.
Veel sociale verplichtingen en overvolle agenda's heb ik niet gemist tijdens de pandemie. Handen schudden en 3 zoenen ga ik ook niet missen en dus niet meer doen. Wel het makkelijk kunnen reizen, dineetjes, horeca, theater etc.
Ik vermoed zo dat u daar uw omgeving ook een enorm plezier mee doet. Win-win.
@Diederik_Ezel: Goh, voor het eerst in 1,5 jaar ben ik het een keer eens met een tegel van u. Ik kijk er van op. Moest het toch even melden
..
Ik zeg belofte maakt schuld, volhouden ezel deze belofte is voor de gehele gemeenschap rondom u een ware zegen.
Ik ben ondertussen zo gewend om in joggingsbroek thuis te werken. Dit moet op kantoor of bij de klant toch ook best wel kunnen?
Zolang je je tandenpoetst lijkt me dat verder niet zo'n probleem...
Ja. En één keer per week scheren moeten ze ook maar accepteren.
Ik zou die joggingsbroek wel eerst een keer wassen
Ik zet de verwarming op 25 en werk gewoon in mijn boxer
Ik ging laast weer eens echt naar het werk en moest terug om schoenen aan te trekken. Moest ze ook nog zoeken.
@Urbanus_2.0 | 23-01-22 | 22:03: Als u een mooi lijf heeft geeft dat toch ook niets? Dat mag dan ook best bij de Zoom-vergaderingen gezien worden hoor. Hebben de vrouwelijke collega's tenminste nog iets leuks om naar te kijken.
Maar is dit nu die groeps- immuniteit die in de 1e toespraak van 2 jaar geleden beloofd werd?
Nee, dat hadden ze binnen 24 uur al rechtgezet.
Toen was het nog een Virus Des Doods.
Nee. Groepsimmuniteit komt er niet. Want de imminiteit die dit virus opwekt blijkt niet blijvend te zijn. Er zijn al mensen die na de Omicronversie ba1 recent ook al ziek zijn geworden met ba2, de meest recente vertakking. Dus in het najaar komt Covid waarschijnlijk weer terug. NIemand weet hoe ernstig. Dus de Telegraaf heeft een heel raar bericht in de krant, maar de mensen worden er blij van, dus laat maar.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 21:38:
Precies. Maar omdat er wel een vorm van immuniteit overblijft (B-cellen maken snel weer antistoffen aan, T-cellen zijn veel sneller in staat besmette cellen te doden) mag je dat een Muur van Immuniteit noemen.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 21:38: Over rare berichten gesproken, u kunt er zelf ook wat van.
Groepsimmuniteit is er gewoon wanneer de R onder de 1 duikt. Dat gebeurt altijd tegen einde van de winter met griep-achtige zaken, ook met Omikron. Groepsimmuniteit zegt niet dat nooit meer iemand (weer) ergens ziek van kan worden.
Toch zag ik iets voorbijkomen over de noodwet die weer met drie maanden verlengt zou zijn. Als Mark het wil hebben we van de zomer een Amsterdamse variant... als zijn kaartenhuis er dan nog staat.
Wat een onzin, de pandemie is pas voorbij zodra de CEO van Pfizer ons dat zegt! En die schat in dat we jaarlijks een nieuwe, geen booster maar volledige nieuwe vaccinatie moeten halen. Het is dat u het weet!
Dat is met de griep ook, terwijl ook daar geldt dat mensen die het niet echt nodig hebben hem toch ieder jaar halen en mensen met een zwakke gezondheid en een hoge leeftijd er niet altijd mee gered wroden.
Lees het Telegraafartikel. Zelfs Pfizer adviseert alleen een prik voor de risicogroepen.
"Farmaceut Pfizer liet vrijdag weten geen voorstander te zijn van blijven boosteren om de paar maanden, maar van een jaarlijkse coronavaccinatie voor de risicogroepen zoals ook bij de griep gebeurt. Dit omdat er veel doorbraakinfecties zijn ondanks de boosters."
@KlazienuutZalk | 23-01-22 | 21:36:
Lijkt me verstandig. Maar krijg je dan niet hetzelfde probleem als bij de griepprik? Dat je van tevoren niet weet welke variant er zal komen?
@lekgoot | 23-01-22 | 22:31: Ik neem dan ook geen griepprik.
Ik blijf lekker vaccinvrij.
Eerst zien dan geloven. Februari en maart zijn vaak de piekmaanden van het griepseizoen, zou me niets verbazen als we straks weer een nieuwe golf des deauds of een Sudanese variant om de oren krijgen. Waarbij de zogenaamde vvdd666 liberalen vooraanstaan om nu echt 2G en verplichte injecties uit te rollen.
Het grootste deel van de wereld is totaal niet gevaccineerd. Dus daar blijven mensen ernstig ziek worden van Covid en ontstaan nieuwe mutaties.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:01: Je zou natuurlijk kunnen overwegen om naar de rest van de wereld te gaan om daar de vaccinatiegraad wat omhoog te brengen.
@BadPatNL | 24-01-22 | 00:03: Ik heb zo het idee opgevat dat u en Poes Fiep het niet eens gaan worden zeg maar....
Hoho, je kunt de schade maximaliseren. Bijvoorbeeld door het hele land op slot te gooien. Hele klassen om de haverklap naar huis te sturen. Een testcircus op te zetten. De horeca alleen op onzinnige tijden (7 uur 's ochtends!) toe te staan een paar klanten te ontvangen.
En toen kwam er een variant die weer wel dodelijk was...
Dat is inderdaad mogelijk. Maar niet zo heel waarschijnlijk.
Of er kwam een meteoriet uit de ruimte vallen.
Of de derde wereldoorlog brak uit.
Je weet het niet hè? Blijf jij vooral in de kelder zitten.
Normaal gesproken worden virussen besmettelijker en minder ziek makend. Hoewel de kans klein is, is het niet onmogelijk. Maar dat kan natuurlijk ook voor de griep of verkoudheid gebeuren. Als je rekening moeten houden met dat soort mutaties, kunnen we nooit meer open. Dan kunnen we net zo goed alvast in ons graf gaan liggen.
Angst voorkomt niet dat je sterft.
Angst voorkomt dat je leeft.
Die derde Wereldoorlog staat nu te wachten aan de grens met Oekraïne
Ieder jaar dat er een griep- of verkoudheidsseizoen aanbreekt hebben we te maken met mutaties.
@mikes43357369 | 23-01-22 | 21:28: Klopt niet helemaal. Virussen worden als regel niet minder ziekmakend. Denk aan HIV en Ebola: nooit milder geworden. Griep gaat op en af, af en toe is er ineens weer een gevaarlijke griep. Bijv. Mexicaanse griep was er zo één. De zomer zal het wel goed gaan, maar het najaar krijgen we geheit nieuwe mutaties.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 21:42:
HIV noch Ebola zijn respiratoire virussen. Appels peren.
@Patatter: En toen kwam er een olifant met een hele lange snuit en die...
@Poes Fiep | 23-01-22 | 21:42: laat maar weten wanneer het zover is met je glazen bol.
Over voorspellen gesproken.
Op 22-12-21 | 20:49 zei ik;
"Omikron is de oplossing."
www.geenstijl.nl/5162675/ff-marino-en...
Ik had het natuurlijk niet van mezelf maar van;
John Campbell
Sam Brokken( www.youtube.com/watch?v=LNZjsS3IR0k )
Robert Malone
Theo Schetters
Oplossing ja ja. Begin januari ging een antivax kennis van mij het risico nemen. Omicron krijgen, bij wijze van natuurlijke vaccinatie. Nu is ze dood.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:20: ja die variant ken ik andersom ook .kennis haalt spuit ,1 week later dood.zegt allemaal niet zoveel he ?ken ook mensen die strontziek waren van kerona,mensen die strontziek werden van een spuit ,mensen die niet ziek werden van kerona (inclusief ondergetekende)ongevaccineerd ,mensen die wel ziek werden en gevaccineerd waren ,enz enz enz .dus hou nu maar op met dat antivax geneuzel.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:20: Tja, je moet altijd goed uitkijken als je oversteekt.
Jammer als het zou eindigen, heb nu net een loopneus, een kuchje, en beetje hoofdpijn.. wil ik ook ergens aan meedoen, ben ik weer te laat..
Als je heel dom bent, dan maak je een testafspraak.
Mwoh, zou het sowieso doen, scheelt weer een hoop irritatie rond de “niet verplichte, maar wel door de media door de strot geduwde” april booster. Weer even 180 dagen van t gezeik af.
De coronatest zijn bij kruidvat in de aanbieding.
@Dooiemus | 23-01-22 | 21:37: En waarom zou je die kopen?
Dus de vaccins hebben mensen vermoord?
Wat een debiele tegel dit.
@ZZP-er | 23-01-22 | 21:11: Ja, nu je het zegt, hoe zit dit eigenlijk?
Tjonge je weet toxh zelf ook wel dat men zich in 2021 heel wat slechter aan de maatregelen hield dan in 2020 en dat de Deltavariant dodelijker was dan de eerste. Bovendien, hoe langer uitgestelde gewone zorg, hoe meer doden. Altijd maar naar de vaccins draaien zonder dat er ook maar een grijntje bewijs is ( en dan bedoel ik niet de duizend elkaar napapegaqieende youtubefilmpjes met nepdeskundigen.
@hagelkruis | 23-01-22 | 21:12:
Ik ben helemaal niet in paniek. Ik heb ook geen totaal uit de lucht gegrepen idee waar geen enkel bewijs voor is nodig om te verhullen dat ik bang ben voor een prikje. Jij kennelijk wel.
"In 2020 (zonder spuiten) zijn er relatief weinig dorre oudjes gehemeld,"
Ach ja www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/22/sterf...
U beweert dat door de vaccinaties de ouderen zijn gedood in 2021 ? U schaar ik dan maar ook onder de nepnieuwsverspreiders en wappies
Heeft @Kaas dick Pic al gereageerd?
Stop eens met al die besmettingscijfers. En als die al zo nodig getoond moeten worden zet er dan het aantal ziekenhuisopnamen onder. Alleen de besmettingscijfers zeggen geen hol. Alleen maar fear mongering als *alleen* de besmettingscijfers worden getoond. Als je de ziekenhuisopnames erbij zet en die zijn -20% en de besmettingscijfers zijn +230% dan is het juist uitermate positief. Alleen als er constant geschreeuwd wordt "Heeelllluuup er zijn 230% meer besmette mensen!!!1!!" tja dan doe je even hard mee aan het in stand houden van de crisis al die viruswappies.
Daar moeten ze inderdaad nodig eens mee stoppen. Ik ergerde me sowieso al dood aan dat hysterische gedoe om dat noro-virus ieder jaar op het NOS-journaal, je zal zien dat ze volgend jaar noro weer uit de kast halen als corona zijn effect op de kijkbuisbangerts is verloren.
Gelukkig kijk ik ook al 2 jaar niet meer naar de NOS, dus waar maak ik me eignelijk druk over...
De overheid en/of de msm hadden al lang geleden moeten stoppen met die dagelijkse getallen. Wekelijkse getallen rapportage had meer dan genoeg geweest. Maar ja, sensatie sensatie. Vult zo makkelijk de 'krant'.
De NOS zou bijvoorbeeld ook gewoon moeten stoppen met die achterlijke corona 'liveblog' van ze. Dat is gewoon het nieuws geworden maar kennelijk vind de redactie corona elke dag weer dat corona van dusdanig belang is om daar een 'liveblog' voor te moeten aanmaken incl pushberichten etc...
Met deze kennis zal het mij niet verbazen dat we in accute lockdown gaan. Na de ic bedden, de besmettingen, de reguliere zorg en long COVID zijn we nu aanbeland bij “toekomstige varianten”.
Ja de overheid wil ons gekneveld houden en vindt het jammer om dat nu zo maar te stoppen.
Ja, dat begon al in het journaal. Plan of attack no. zoveel.
En de voordelen voor het klimaat.
Iedere volgende mutatie wordt steeds besmettelijker en tegelijkertijd steeds minder dodelijk.
Tot we straks een variant hebben waarmee iedereen besmet raakt maar waarvan niemand ziek wordt.
Het levensvirus.
Een bekend misverstand. De werkelijkheid is dat niemand weet hoe het verder zal gaan.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:03: dat klopt en hoe heerlijk is dat als je gewoon weer zo kan leven met elkaar!
Toch wel weer mooi , vanaf morgen zonder PCR naar de wintersport lees ik op de website van de Oostenrijkse ambassade..
De experts bepalen helemaal niks, de media bepalen of de pandemie voorbij is of niet.
Exact. En de naam van "de media" luidt Legio.
Waarom nu zoveel vernielen? Dat kost alleen maar weer geld om het te herstellen
Antifa. Het was een vredige demo, tot dat uitschot zich ermee ging bemoeien. Jammer / typisch dat de media dat feit veelal niet melden.
Nou dit is een mooie gladde overgang van de coronacrisis naar de 3e wereldoorlog toch? Kunnen we de QR-code straks mooi als "bonnenboekje" gaan inzetten om aan eten/brandstof en andere utiliteiten te komen. Allemaal in de virtuele wachtrij tot de voorraden op zijn. Ik twijfel alleen nog of onze nieuwe taal Russisch of Chinees word. Zou het niet ironisch zijn als er nu een muur dwars door de EU word getrokken maar nu van oost naar west en we in Noord Europa Russisch praten en in het zuiden Chinees? Met 1 mogelijkheid tot oversteken bij Checkpoint Pongklingping. Omdat we soms in het Noorden en soms ook in het Zuiden moeten zijn.
Subliem verwoord.
Ha, dus toch lockdowns en horeca dicht.
En doen ze gewoon wat anders in die spuiten. Maar spuiten zullen ze.
@ZZP-er | 23-01-22 | 21:13: Alleen de wokrestaurants in het Zuiden zullen 24/7 open zijn. In het Noorden de wodkaboer.
@Hangtietsmurfin | 23-01-22 | 21:19:
Ik las wokerestaurants. Het gaat niet goed met me.
Ze werken al aan cocktail-vaccin van griep en corona. Goed idee, als de kwetsbare groep minder kwetsbaar is.
Klimaat! Daarin heb je ook gelijk zo'n denktrant waarin de ene generatie meent dat de andere het verziekt (heeft).
Stikstofcrisis, klimaatcrisis, woningcrisis. Er blijft genoeg paniek des doods over om uit te kiezen.
@Kameraansteker | 23-01-22 | 21:02: als het maar geen immigratie crisis heet, want dan luistert er niemand.
@Kameraansteker | 23-01-22 | 21:02: wanneer politici alleen de kiezers nog maar kunnen mobiliseren voor beleidskeuzes door deze te bestempelen als een 'crises' weet je dat er iets goed fout is in het politieke systeem.
@Dutchbeaurouge | 23-01-22 | 21:04:
Die bestaat toch helemaal niet! Wappie.
@therealbraindump | 23-01-22 | 21:06:
Op korte termijn heel effectief, op lange termijn erg dom. Zie "The boy who cried Wolf".
Er is ook nog een klimaat crisis.
@straatsurfer | 23-01-22 | 21:11: Dat maken sommige mensen er van. Het klimaat veranderd al sinds het ontstaan van de aarde en zal dat blijven doen. Zelfs als we een CO2 thermostaatknop hebben gemaakt.
Gedoe om een griepje.
Omg. Hou nou eens op.
Hou het vooral vaag, misschien gaan mensen er wel in mee.
Dit moet op een tshirt!
Tribunaal? Zou wel terecht zijn overigens.
Haga zit achteraf te zwatelen. Dat is niet zo moeilijk.
Ga zelf eens in de situatie zitten en keuzes maken met het risico op code zwart.
Door toeval was er een virus dat een pandemie veroorzaakte. Door toeval is er nu een variant die daar - met een slag om de arm - een eind aan begint te maken. Het einde van de pandemie wordt niet veroorzaakt door de vaccinaties, maar ook niet door de mensen die niet gevaccineerd zijn. Het is het evolutionaire toeval. Dat doet me deugd.
Ja maar met die toen werkende vaccins hebben we wel heel wat doden voorkomen toen de minder mietige varianten van het virus nog rondwaarden.
@Shoarmamasutra | 23-01-22 | 21:17: Dat wil ik zeker niet bestrijden.
Ontevreden, boos, pissed, het he-le-maal zat zijn, ok .
Maar denken dat als je harder schreeuwt je dan ook meer gelik hebt...
Die domme blinde haat om de haat is gewoon zielig. En zelfzuchtig.
Goh, daar is het spuit 11 team snel achter gekomen. Mag in de krant.
Dankzij het goede werk van Hugo en Ernst profiteren wij van de ontstane situatie.
Hugo net weg blijkt corona ook weg?
Oh jee, dat wordt een geboortegolf over 9 maanden.
Zeker als we allemaal in bed blijven liggen omdat het gas op is.
Die grafieken van het RIVM versus de werkelijkheid, tonen niet de onkunde nan het RIVM aan. Want ze tonen het verschil tussen Delta en Omikron aan. Het RIVM kon niet modelleren met Omikron, want nog te nieuw. Maar in het werkelijke verloop zien we wel Omikron terug.
Het enige wat me verbaasd is dat de RIVM nog zo'n slag om de arm houdt en nog zo voorzichtig is.
@Allemaal | 23-01-22 | 21:15: De hogere besmettingsgraad van Omicron konden ze wel in het model verwerken, maar de (net zo bekende) afname in schadelijkheid niet. Laten we eerlijk zijn de opdracht van Rutte was gewoon zo zwart mogelijke voorspellingen zodat maatregelen ingevoerd konden worden om iederen de 2G in te dwingen. Het RIVM is niet onafhankelijk.
@Allemaal | 23-01-22 | 21:15:
Ze gaven onzekerheidsmarges op. Dat suggereert een zekerheid die ze niet hadden. En met die gesuggereerde zekerheid zijn er maatregelen genomen die niet nodig waren. Je ziet trouwens dat de somberste voorspelling ook niet realistisch waren als we kijken naar belgie.
Wat hadden ze dan wel moeten doen.
Ten eerste moet bij een voorspelling op basis van een model alle aannames bekend zijn, alle randvoorwaarden bekend zijn.
Ten tweede moet de voorspelling reproduceerbaar zijn voor een buitenstaander.
Dat betekent de inputdata en de parameters moeten bekend zijn. Het model ( source code of wiskundige vergelijkingen moeten bekend zijn)
Tot nu toe heeft het RIVM dat niet gedaan. Er kan dus ook geen discussie over de modellen worden gevoerd omdat niet weet wat er precies inzit. Hadden ze dat wel gedaan was er meteen discussie over de zekerheid van de voorspelling ontstaan. En dat wilden ze niet. Wat je krijgt is een totaal niet controleerbare voorspelling.
Nou. Dat was het dan. Viel wel mee, toch? Ben benieuwd waar het gejank nu zijn uitweg vindt.
Wacht even, we natuurlijk eerst nog een weekje nakaarten.
Weer een belofte die het kabinet niet waar kan maken, we zouden 2G krijgen en mogelijk verplichte vaccinatie. Maar zelfs dit blijkt een leugen.
Ik help het u hopen!
Ik vrees dat 2G ons toch door de strot geramd gaat worden, hoor.
@Wayfaring stranger | 23-01-22 | 21:02: Dat vrees ik ook. Deze lockdown was nodig zodat 2G verkocht kan worden als een versoepeling.
Het voelt een beetje als Dolle Dinsdag. Iedereen in rij-dans door de straten terwijl grote Europese landen er nog een prikplicht doorheen duwen. Ik weet het niet mense!
Reidans. Manmanman.
Rijdans zou ook kunnen. Line dancing. Of de makkelijkere variant, de polonaise.
Rij altijd naar mijn werk. Komt wel erg dicht bij zo
Een lastig dilemma hoor van de liberalen van de VVD en de liberals van d66, de enige Nederlandse politieke partijen die nog voor de QR-code zijn. Bij wie moet de loyaliteit nu liggen? Bij de bovenbaasjes van de EU of bij de Nederlandse burgers waar het draagvlak voor corona maatregelen gegeven de impact die omicron heeft drastisch afneemt?
Kunnen we dan nu weer iedere dag naar het klimaatgelul van Frans Timmermans luisteren op TV? Die ijdeltuit zal door corona toch ook flink wat psychologische schade hebben opgelopen, nadat hij 2 jaar niet in de spotlight heeft gestaan.
Hoe gaat het eigenlijk met zijn mascotte?
Dat achterlijke kind Greta Thunberg.
Och, voor 30K schoon in de maand zou ik best bereid zijn even een stapje terug te doen. Maar ik ben dan ook geen Frans 'mondkapje' Timmermans.
@leo de pejo | 23-01-22 | 20:47: Die was een tijdje terug flink aan het feesten met een stel jet-setters en influencers.
@4HoogAantWater | 23-01-22 | 20:51:
Zij mag dat. Iedereen blijft sowieso minstens anderhalve meter bij haar vandaan.
Ik ben al weer een tijdje geleden teruggekeerd naar het oude normaal. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Hoe groter de juichstemming, hoe groter ik de adder verwacht die ergens onder het Haagse gras aan het kronkelen is.
Corona belasting. Net zo tijdelijk als het kwartje van Kok.
Die adder heet 2G.
@Wayfaring stranger | 23-01-22 | 21:03: Correct, u gaat door voor de koelkast!
Het is voorbij? Ik neem aan door het boosteren boosteren boosteren.
Tuurlijk joh.
Ook is er nu een heel nuttige lijst met mafklapper-artsen van wie de BIG-registratie ingetrokken kan worden. Wie weet, redt dat een volgende Sylvia Millencamp.
Wat kun jij dom lullen..
@Ben-Bataaf | 23-01-22 | 21:34:
O ja, dat *kan* ik zeker. Maar ik doe het niet. Liegende artsen moet keihard aangepakt worden.
@omanders | 23-01-22 | 22:03: Attje Kuilen fan? Bah!
Toch wel een beetje tijd voor de vraag: "Was het goedkoper om de maatschappij twee jaar te sluiten of goedkoper om twee keer zoveel ic bedden te hebben zoals in omringende landen?
Als de maatschappij niet was gesloten (ten tijde van Delta) dan had twee keer zoveel bedden precies een week soelaas gegeven. Weet je nog exponentiële groei? Het is al honderden keren gezegd; meer bedden is niet de oplossing tegen exponentiële groei bij een R van meer dan 1 dus.
In de omringende landen waren er helemaal geen maatregelen natuurlijk.
Je had hoe dan ook lockdowns en maatregelen nodig, de ziekenhuizen lagen vol - reguliere afdelingen- met covidpatienten.
In sommige ziekenhuizen waren wel vier afdelingen gesloten en verloskunde zou ook... Je hebt geen idee waar je het over hebt. Wellicht kunnen we andere keuzes maken, maar de boel loslaten met een paar extra bedden biedt weinig hoop. Kijk maar naar de andere landen, die hebben veel meer bedden en hadden ook echt aanvullende maatregelen nodig.
Deze vraag heeft geen zin.
Ten eerste, je komt niet zomaar asn twee keer zoveel ic-bedden en ten tweede, met twee keer zoveel ic-bedden voorkom je geen lockdown, hoogstens dat die iets minder snel ingesteld wordt.
@letopuwzaak | 23-01-22 | 20:58: yeah right. Het ziekenhuis waar mijn dochter werkt heeft vorig jaar op 80% gedraaid omdat er constant een groot aantal bedden moesten voorbehouden worden aan covid patiënten die, hoe was het mogelijk?, toch maar niet allemaal samen wilden komen. Dus verpleegsters thuis.
T probleem is niet de bedden maar de verpleging en dat zal niet beter worden; wie wil er op een IC werken, waar je achterlijke antivaxxers met een vette pens moet verzorgen.
@letopuwzaak | 23-01-22 | 20:58: maar toch nam duitsland patienten uit nederland er bij op de ic. Dat konden ze. Dank zij 4x meer ic bedden per 100000 inwoners.
@Poes Fiep | 23-01-22 | 22:05: U bent familie van Ezel Diederik van voren?
Het enige nadeel is dat dat stomme Democratiefestival ook weer zal doorgaan. Hoop dat het dan net weer zo'n succes wordt als de eerste keer.
We kunnen samen gaan?
@Lorejas | 23-01-22 | 20:37:
Nee.
We kunnen samen niet gaan.
Nou... dan ga ik ook niet.
Doen jullie toch nog iets samen. Nu ga ik zelf ook niet, dus sorry voor het derde wiel aan de wagen.
@Kaal-dik-en-lelijk | 23-01-22 | 20:50:
Nee joh. Gezellig!
@kameraansteker. Als jij nog iemand kent die niet gaat, kunnen we klaverjassen.
@Kaal-dik-en-lelijk | 23-01-22 | 21:00:
O, ik denk dat er hier een hoop zijn. Kunnen we met z'n allen afspreken hoe laat we niet gaan.
@kameraansteker. Top. Neem ik geen broodjes mee, en als niemand nou geen drank meeneemt wordt het toch een leuke dag. Lets synchronize watches!!
@Kaal-dik-en-lelijk | 23-01-22 | 21:43:
Neem ik geen gitaar mee. Gaaf!
Wat kosten die maatregelen de economie? 100 mio per dag? Stel je zou er 10 levens mee redden per dag als je zo ontsteltenis traag de economie weer opent zoals ons kabinet Rutte/OMT II, dan nog is dit een verlenging niet waard. En niets wijst erop dat dit uitstel 10 levens per dag zou schelen.
Stop het testen van gezonde mensen (50 ekkies per test ook!). Stop quarantaines van gezonde mensen zonder klachten. Stop de CTB. Stop alle maatregelen. Doe het voor de dertig-minners. Nu!
Hugo heeft er minstens 5 miljard doorheen gejast, zonder bonnetjes, zonder verantwoording, zonder resultaat.
zodat er straks geen plek voor jou is in het ziekenhuis als je aneurysme dreigt te ontploffen?
@4HoogAantWater | 23-01-22 | 20:55: Op een kritische vraag omtrent de 5 miljard antwoordde De Jonge: het is crisis!!. Het ergste is dat we dit stuk stront, zo overtuigd van zijn eigen gelijk, helaas nog veel zullen tegenkomen. Nu bij Volkshuisvesting.
Ik word zo moe van mensen die zaken uitleggen in een reeks van 43 opeenvolgende tweets. Schrijf gewoon een blog ofzo man, jezus.
Of een krantenartikel. Oh wacht...
En dan ook nog betaald worden door het RIVM. Tenminste, daar lijkt het op. Ik heb overal braaf aan meegedaan maar nu is het wel klaar.
Draadje!
Ik had het kabinet toch wel willen zien zweten om die 2 of 1 maatregel er door te krijgen
Ja ze beloven je veel, maar maken niks waar.
Hopelijk doen ze een Rietberg. Fout erkennen en optiefen. Voordat ze op de brandstapel gaan.
Antifa tegen de EU is extreem-links tegen extreem-links. Ik vind mooi.
Goed opgemerkt
Kan het grote recapituleren dan nu ook beginnen? Ik ben tribunalen beloofd
Hebben politici weer tijd om over de nuttige dingen te debatteren, zoals het vegetarische snack-aanbod in de Tweede Kamer, op welke wegen we 80 moeten rijden voor het klimaat, oh en zei iemand daar TRIBUNALEN?
Vd Leyen heeft het al over de verdere implementatie van E-ID systeem o.b.v. de infrastructuur van de corona paspoorten. De corona angstporno is dus niet meer nodig, mission accomplished.
Kunnen we weer in polonaise lopen, mooi man.
Wachten tot Rusland zijn laboratoria open gaat zetten
Er ligt er al een weg te roesten op een eilandje in het droogvallende aralmeer. Gaf bij de dieren in de lokale woestijn ziektegedoe.
de natuur doet wat de mens niet kon.
Die QR-code raken we niet meer kwijt denk ik. Al zou O-micron de transitie van pandemie naar endemie zijn, dan nog is het wachten op de volgende wereldwijde uitbraak van een virus. Plus het feit dat ook O-micron nog kan muteren en omdat het een pandemie is zullen er altijd gebieden op de wereld voor- en achterlopen. Zo ver vliegen is het niet naar Hong Kong, Kaapstad, Buenos Aires of Auckland en zo exclusief ook allang niet meer.
Bijzonder ook dat de Britten zelfs oproepen om gewoon weer naar kantoor te gaan. Schijnt toch beter voor de meesten te zijn. Thuiswerken heeft ook in ons bedrijf het ziekteverzuim nagenoeg verdubbeld. Thuiswerken is meer sociaal wenselijk denken ipv dat het iets toevoegd blijkbaar. Uitzonderingen natuurlijk weer daar gelaten…
De kans dat het voorbij is is idd tamelijk groot, benieuwd hoelang het gaat duren voor de politiek er ook niet meer omheen kan en dus ook die corona pas afschaft.
Geweldig, toch? De boel gecontroleerd open, met afstand en zonder 2g en dan aankijken hoe het gaat.
Wanneer dan de ziekenhuisopnames erg oplopen heb je ook bredere steun voor heroverweging van de maatregelen.
Het lijkt me tevens goed om een beter plan te maken voor als er weer een variant opduikt die op de longen zit.
Nou, ik maak me geen illusies. Als onze overheid iets heeft laten zien na twee jaar pandemie, dan is het wel een totaal gebrek aan visie. Geen plan, geen stip op de horizon en geen koers. Deze slappe leiders heben we te danken aan onse welvaart. Rammers hebben we nodig in dit land. Geen watjes die het iedereen naar de zin willen maken.
@Happy People | 23-01-22 | 20:31:
"Voor visie moet je naar de opticien."
@Happy People | 23-01-22 | 20:31: Daar was een Engelstalig gezegde voor:
“Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times.” The quote, from a postapocalyptic novel by the author G. Michael Hopf, sums up a stunningly pervasive cyclical vision of history.2 mei 2020
ik moest m ff googelen
Zolang mensen niet beseffen en de daadkracht hebben dat het in een middagje voorbij kan zijn, hebben de krachten die de macht hebben nog wel meer in petto denk ik.
Die plunjebaal ligt achter in de berging. Das war einmal: www.youtube.com/watch?v=Qjzjhl-QztE Dienstplicht maakt niemand een veteraan op zich. Den Haag.
Hanoi Jane. Anderhalve proppenschieter richting het Oosten. Altijd nog beter dan wagonladingen vol. Afijn.
ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is niet objectieve berichtgeving over Brussel in onze media.
‘niet objectieve berichtgeving in onze media’ is een pleonasme.
Lekker Netflix nu
Wat dat betreft is het net vuurwerk. Na een mooie show van twee jaar die grote knal en dat was het. Gaan we weer over tot de orde van de dag. Lekker in de file omdat Katja d'r ophokplicht er ook weer op zit en ze haar pasjes weer op het kantoor mag doen ipv Teams
Dus als ik het goed begrijp, heeft het OMT de RIVM modellen niet goed begrepen.
waarschijnlijk hebben ze de stikstofmodellen en covidmodellen per ongeluk steeds verwisseld
Ik vind die keulemans maar een aparte snuiter. Zijn hele draadje doorgelezen en dan komt ie tot de conclusie dat het rivm niks fout doet? Ik kom tot precies de tegenovergestelde conclusie. Als je model het niet goed kan voorspellen, waarvoor gebruik je het dan? Geef nou eens gewoon toe dat we geen flauw idee hebben. Dan kan de politiek daar wat van vinden, ipv zich verschuilen achter wetenschappers die ik nooit verkozen heb.
Maar hij onderbouwt het goed. En jij onderbouwt het helemaal niet.
Sinds wanneer kiezen we wetenschappers? Dat is even geheel nieuw voor me.
@omanders | 23-01-22 | 20:17: als je uitkomst een model is van 0 tot 5000 bedden stuur dan gewoon een mailtje we hebben geen idee.
@SailingDuck | 23-01-22 | 20:49: Lees nou maar voor je reageert.
@omanders | 23-01-22 | 20:56: het staat gewoon op de sheet zeer onzeker.
De werkelijkheid gaat gewoon niet een beetje maar heel veel onder de meest strenge waaier, Keulemans vind dat logisch ik niet echt. Hij pakt ook nog een geüpdate model niet diegene die de basis was voor de lockdown.
@SailingDuck | 23-01-22 | 21:21:
Er zijn 3 mogelijkheden
1) Chinees model. Totale lockdown bij 1 geval. Dat willen we niet.
2) Braziliaans model. Geen enkele maatregel, veel doden. Willen we ook niet
3) Pappen en nathouden, reageren wanneer het nodig is. Dat is wat we *dus* willen maar inherent aan dat systeem is dat het reactief is en *dus dat de laatste maatregel ten onrechte blijkt te zijn geweest. dat is namelijk inherent aan reactief reageren in een snel veranderende en redelijk onvoorspelbare situatie.
-Er gaat iets verschrikkelijks gebeuren, snel doe een regendans om dat te voorkomen!
En na de regendans gebeurt er niets.
-Zie je, ik had gelijk!
*Iets met bananen in de oren en krokodillen mompelen doet*
Prevention bias, maar minder ic in verhouding tot reguliere opname sowieso. Tot omegakron in ieder geval.
Yes! survived the covid19 apocalypse! En zonder die meuk in het lichaam! Immuunsysteem vs Covid19. Won in the first round by a devastating knockout mijn immuunsysteem!!! Whoop whoop!!
Veel ligt opgeslagen in het DNA. Men wil er niet zo aan, maar erfelijkheid is een enorm grote factor.
Mietje, ik heb zelfs die meuk ook nog overleefd
@Mark van Leeuwen | 23-01-22 | 20:24: Nog......
@toetssteen | 23-01-22 | 20:16: Wellicht, zelf bijna vijftig en vaxvrij. Alle twee de varianten (delta, omni) gehad en tja wat zal ik zeggen, still here.
Unvaxxed, unwaxxed and ready to..(ook wel nodig na twee jaar , ghe)
Zoveelste keer dat covid 'over' is verklaard, en toch komt het telkens nog groter en gemene terug. Houd eens op met dat wensdenken, en bedenk alvast hoe je Delta 2.0 het hoofd gaat bieden.
Met de immuniteit die ik, en blijkbaar 350.000 anderen, deze week hebben opgebouwd?
Het virus wordt groot en gemeen gemaakt door de intensiteit van de maatregelen, geïntroduceerd door onze flut regering. De directe schade van het virus valt wel mee, voor 99’9%. Uitgestelde zorg en psychische schade is de èchte killer.
@ReyNemaattori | 23-01-22 | 20:20: 20% van de positief geteste personen waren voor de tweede keer besmet. Leuke immuniteit.
@ReyNemaattori | 23-01-22 | 20:20:
De wereld is groot en Covid is here to stay. De griep muteert ook ieder jaar. Werk maar aan uw weerstand, goed eten en bewegen, minimaal een uur per dag in de frisse buitenlucht, dat soort dingen. Heb je sowieso minder last van kaaltjes.
Het allerbelangrijkste is zorgen dat je dun blijft. Of wordt.
Rutte en Kaag en de rest van de liberale waanzinnigen gaan bewoon door met burgers pesten en middenstand kapot maken totdat ze 2G en vaccinatieplicht er door heen hebben. Dat moet nu eenmaal van Frankrijk/Duitsland en dat zijn de echte machthebbers binnen de EU. Vandaar dat de zeer pro EU “liberalen” zo voor het ontnemen van grondrechten zijn. Daarom zijn ze het niet meer waard om liberalen genoemd te worden. Stalinisten;maoisten komt dichterbij hun hedendaagse elitaire Woke gedachtegoed.
Ps. Wat leesvoer over de digitale portomemonee van de EU .
www.eerstekamer.nl/eu/europeesvoorste...
Wel erg praktisch, zijn al aardig op weg de meesten hebben ook al een avatar ;)
Je snapt het.. het EU-tuig stopt niet met ons slopen
In het artikel staat de term "digitale tweeling". Het gore lef om de virtuele wereld waarin we met harde dwang worden vastgehouden uit te breiden naar onze persoonlijke identiteit! We blijven teveel mens? Oh, dat flikkeren ze gewoon even een virtuele "jij" in elkaar waar je achteraan zult rennen. Beetje bij beetje pas je je aan tot je aardse ik een schim is van wat de bedoeling op aarde is. Hoe de elite van een ooit mooie aarde een dor landschap maakt, zowel buiten als in de geest.
"Daarom zijn ze het niet meer waard om liberalen genoemd te worden."
Ho, hier ga e ervan uit dat woorden een betekenis hebben en dat die betekenis correspondeert met dat waarnaar het woord verwijst in de werkelijkheid. Helaas, zo werkt dat niet meer.
Een pandemie tijdig identificeren... een variant van hoop tijdig identificeren.
Waar is mijn Nobelprijs met een gesigneerde dickpic?
U raakt ze niet kwijt in de uitverkoop?
=> Inleveren voor vernietiging in de biomassa centrale.
Wanneer krijgen we een
dagelijks Virus-Voorspellings-Demonstratie journaal, incl. bijbehorende Gerrit Hiemstra?
Het volk moet wel gezagsgetrouw gehouden worden om uit zichzélf,
om een Digi-ID-pas Ausweis te smeken.
Dit komt allemaal door de ongevaccineerden.
@Rick
Ah, vandaar dat er meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis liggen. Zie 'alle cijfers'.
@toets: moet dat echt nog een keer uitgelegd worden? Grote groep vs kleine groep enzo?
@Lorejas | 23-01-22 | 20:22: Ja maar gevaccineerden zouden toch niet in het ziekenhuis komen.
@Lorejas | 23-01-22 | 20:22:
U snapt het niet.
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Omlaag scrollen en u zult de verhoudingen zien. Bina 62 procent is vraagteken. Ik ga ervan uit dat dat komt omdat ze positief getest zijn in het ziekenhuis terwijl men kwam om heel wat anders en het ongewis is of patiënt geënt was of niet. Tevens blijkt dat iets meer dan 9% ongevaccineerd is en bijna 27% wel.
Nu u weer.
@chalina: nog zo'n "brain"...
@Lorejas | 23-01-22 | 20:37: Haha, dank U.
We zijn er nog niet.
Er komt vast en zeker nog wel iets negatiefs uit de hoge hoed.
Snif, snif. Ik ga je missen.... Maar laten we dinsdag afwachten. Iets zegt me dat we er nog lang niet van af zijn. Kan me zo niet voorstellen dat we nu naar back to normal gaan.
Je was me enkele seconden voor. Toch een plusje.
We hebben nu wel wederom geleerd waar het RIVM staat. Rekenen met de dodelijkheid van delta om maatregelen te onderbouwen. Omdat we nog te weinig weten over Omikron.
Ondertussen rekenen ze wel met de besmettelijkheid van Omikron, daar weten ze schijnbaar wel al genoeg van.
Vreemd hè?
@Is dit nog nieuws? | 23-01-22 | 20:57: mij verbaast helemaal niks meer
Zin in een nieuwe variant want dit gaat de verkeerde kant op.
Is er al. Stealth Omicron. (BA2); in Denemarken the original aan het verdringen.
De Corona crisis was loodzwaar maar ik had het voor geen goud willen missen.
Nee, inderdaad. Na de hysterische totale meltdown van links onder Trump nu de hysterische totale meltdown van wat "niet-kartel" rechts. En dat in maar 5 jaar!
Nou... poeh poeh.... is je leventje zo erg veranderd? Het is nou niet echt een rokende puinhoop a la the walking dead geworden.
@Lorejas | 23-01-22 | 20:15:
Vergeten dat dit de woorden waren van Clowntje Clusterfuck?
@Kamer: oh sorry, werkelijk geen idee dat dit woorden van Hugo waren. Dacht dat het serieus bedoeld was. Ik trek mijn keutel dan weer in natuurlijk.
@Lorejas | 23-01-22 | 20:33: he bah, viezurt.
Ah, dan vanaf nu weer de good old klimaatverandering ofso, zin an!
Nu maar hopen dat het dit keer geen onterechte stelligheid is.
Kut. Nou komt jan en alleman weer in mijn aura van 1,5 meter.
Daar kunt u met uw persoonlijke hygiëne maatregel wat aan doen, of beter gezegd niet te veel aan doen.
Ja, daar baal ik ook van. Heerlijk, die ruimte.
Ik ruik naar bloemetjes. Altijd en overal.
Dinsdag 800 km file.
A raison van 1,96 per liter, in uw gebakje waar u tevens wegenbelasting, BPM, BTW over aftikt. Nog los van alle BTW over het onderhoud en de assurantiebelasting over uw verplichte verzekering.
Iedereen weer naar kantoor elkaar in de bek tuffen, lekker om 0600 de deur uit om rond 0900 aan de slag te zijn. Mooi hoor.
Het houdt de boel wel aan de gang zo, van ons geld opgebouwd en ook weer afgebroken......
Luisterde vanochtend naar de Duitse radio en daar was het advies van hun versie van het OMT om niet los te laten en door te gaan met boosteren.
Duitsers hebben wel vaker verkeerde inschattingen gemaakt de afgelopen eeuw.
Wat betreft doorgeslagen krankzinnigheid kunnen de Duitsers de Oostenrijkers de hand schudden. Als dat maar goed gaat!
Boosteren is best wel een goed idee.
En de regering wil nog steeds vaccinatieplicht invoeren.
@VP732 | 23-01-22 | 20:05: Beetje eng ja.
@omanders | 23-01-22 | 20:16: Zelfs bij pfizer vinden ze boosteren niet meer een goed idee, en dat zijn de knoeiers die het maken.
@Dezenaamhier | 23-01-22 | 21:13:
"dat zijn de knoeiers die het maken"
idioot.
Keulemans kan beter gewoon een artikel schrijven en dat publiceren dan zo'n onoverzichtelijk social media gedrocht dat toch niemand gaat lezen omdat je scrollwieltje/vingertje stuk gaat.
Ik begon het net leuk te vinden! Wanneer is de volgende?
Ah mooi binnenkort gelukkig weer vrouwen aanstaren in de kroeg
JA.. met bloeddoorlopen doffe Bierogen...
Je durft zeker niets meer tegen ze te zeggen?
Mooi. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het best leuk vond. Zo'n pandemie. Die pandemie heeft duidelijk gemaakt welke mensen allemaal enorm zielig zijn. Welke mensen er niet tegen kunnen als alles eens een keer anders loopt dan ze gewend zijn. Dat ze chagerijnig worden omdat ze even niet op het terras een wijntje kunnen drinken. Zo leer je de ware aard van mensen wel kennen. Allemaal egoïstische kloodzakjes zijn het.
Ja of ben je zelf de egoïst door andere mensen geen keuze te gunnen. Nee ze moeten allemaal in de pas van het geheel lopen en verder niet zelf nadenken. Ok leptob
Het percentage gevaccineerd geeft eigenlijk aan hoe onnozel een volk is. Wij zijn wel een volkje van de mouwen opstropen, maar dan voor Hugo, prik erin en follow the leader. Sinds de oorlog niet veel veranderd, stonden toen onnozel te kijken hoe die volgepropte NS treinen vertrokken.
Lebtop heeft gewoon een punt.
@ Leptob | 23-01-22 | 20:01
Het is ook een prima dry run voor als er nog iets ergers uit China komt (Het namelijk altijd uit China).
@piepelientje | 23-01-22 | 20:12:
Je bewijst Lebtops punt
Ik heb sociaal gezien meer voordelen dan nadelen ervaren aan de hele pandemie.
O! En we hebben er een geneesmiddel tegen een luchtwegvirusinfectie aan overgehouden. Je hebt geen idee hoe revolutionair dat is.
Jij snapt het. De pandemie heeft een aantal belangrijke lessen geleerd voor de toekomst:
1. Het volk bestaat voornamelijk uit eendimensionale zombies die niks anders in het leven hebben dan de kroeg en het strand.
2. Het volk is grotendeels in verregaande mate te controleren zonder al te veel geweld door big tech en big data social engineering.
3. De meeste mensen doen werk wat geen nut heeft: al die kantoorklerken, consultants en midden-managers kunnen stoppen, alles draait gewoon door.
Dus ik zou zeggen: introduceren dat universele basisinkomen. Geen nutteloos werk meer, iedereen voorzien in de basisbehoeften, een paar biertjes in de kroeg en af en toe het strand. Mits je social credit op orde is.
@Dr.Kravitz | 23-01-22 | 20:39:
Hahaha. Dus jij dacht dat de mensen die thuis werkten geen werk deden? Wat doe jij dan in het dagelijkse leven?
@omanders | 23-01-22 | 20:58: Veel niet of in elk geval veel minder. Of denk je dat men die tussenrapportage, zelf-audits en asset management analyses echt leest? De economie draait op een klein stukje productie, wat grotendeels geautomatisseerd wordt en data, waarin iedereen consument en product tegelijk is. En natuurlijk essentieel werk.
@leptop
Er is een generatie opgegroeid die denkt dat ze alleen maar rechten hebben en geen plichten. En die vreselijk zielig zijn omdat ze enige tijd geen college kunnen volgen en vinden dat ze recht hebben op een mooi huis zodra ze 20 zijn. En maar schreeuwen dat hun grondrechten worden afgenomen, terwijl Nederland absurd veel privacy wetgeving kent.
Bij de tennisclub mag je niet een doos met de nieuwe ledenpasjes neerzetten zodat een ieder zijn pasje kan uitzoeken. Reden: er staat een geboortedatum op het pasje. Anderen zouden jouw pasje kunnen bekijken. De verpleeghuizen in Groningen hebben uiteraard artsen in dienst, die echter alleen dagdienst willen draaien. Artsen worden voor de nachtdiensten ingehuurd, worden in een hotel gezet en als de ziekenverzorgende die in haar eentje een heel verpleeghuis in de gaten houdt, en nog geen aspirientje mag geven, de arts nodig heeft dan mag deze arts niet in het dossier van de patiënt kijken. Privacy..... In Nederland is allas van je bekend, de bank weet alles van je financiën, je ziektekosten verzekeraar weet waar je aan behandeld bent, sociale zaken weet of je in de bijstand zit, en ook je schulden zijn bekend. Het patiëntendossier komt niet van de rond. Nu gaat de privacy zo ver dat deze zaken niet gekoppeld mogen worden, terwijl het een koud kunstje is om dat te doen. En dan is er meer van je bekend dan Brussel ooit voor elkaar kan krijgen Veel geblaat en zero kennis bij de antivaxxers en complotdenkers.
@Dr.Kravitz | 23-01-22 | 21:15:
Jij zou eens in een echt bedrijf moeten werken.
Hoeveel krijgt Atifa betaald en door wie om waar het gaat om demonstraties TEGEN overheidsbeleid rotzooi te trappen?
Daarmee worden de serieuze argumenten in de hoek geverfd, want is het opportuun om "geen rekening te houden met argumenten van geweldadig protest"
Ik weet het niet. Met een beetje fantasie worden BEIDEN door China betaald.
@omanders | 23-01-22 | 20:24:
Omzet is handel.
Alles is omgekeerd in dit tijdsgewricht.
In die strekking kan je een hypothese opzetten of het virus op bestelling gemaakt is.
China produceert mbv spionage in bedrijfsgeheimen een low-tech kopie en levert een pandemie.
®Milton_Styx Filmscript
@Milton_Styx | 23-01-22 | 20:46:
Het is niet "op bestelling gemaakt". Maar China wil een paardingen: 1) Invloed in de derde wereld door haar vaccin daar grotelijks uit te delen en 2) dat mensen niet meer discusseren over wie dit veroorzaakt heeft en of we diegene niet een of andere rekening moeten voorleggen.
Verder is tweedracht in het Westen altijd welkom voor China. Het zou me niets verbazen als uiteindelijk naar boven komt dat Chinese inmenging veel groter is dan we beseffen. Xi Jinping weet dat zijn window of opportunity heel snel aan het sluiten is. Lees dit *bijzonder* interessante artikel maar eens:
palladiummag.com/2021/10/11/the-trium...
Dat loslaten gaat nog heel lang duren. Hoe gaaf is het om mensen lekker thuis te laten zitten met wat bangmaak besmettingscijfers elke dag in het journaal? Joseph Goebels wist al dat de kracht in de herhaling zit. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
De kracht van herhaling zat met name in de letter b in de naam Goebbels.
@Lorejas | 23-01-22 | 20:03: Je weet vast wel wie ik bedoel.
@Guusje Nadorst | 23-01-22 | 20:04: *wie ik goebel
Corona ten einde, maar de corona demonstraties blijven, de naam zal slechts worden veranderd in armoede/inflatie demo en alles waar het huidige bestuur voor staat, in heel Europa. Geest is uit de fles vermoed ik.
Aan de andere kant, 'build back better' rolt ook nog door. Coronamaatregelen worden zo omgetoverd in klimaatmaatregelen.
@quantumcollider | 23-01-22 | 20:30: De G's blijven waarschijnlijk nog wel een tijd. Niet dat ze helpen maar dat zullen de boven ons gestelden natuurlijk niet willen toegeven
Hoe is het met de gele hesjes?
Het wachten is op de volgende variant waar we weer van voor af aan paniekerig over kunnen doen.
"alles wendt"
@grapjasz | 23-01-22 | 20:00:
George Wendt
Ik wacht op de Megatron mutatie.
Ik ben positief!
Dat is Negatief nieuws, dan ben je 1 van de 60k die de overheid gebruikt om iedereen een bruin streekje in hun broek veroorzaken
@B_Roekvol | 23-01-22 | 20:09:
Maakt niet uit, ik ruik niets.
@B_Roekvol | 23-01-22 | 20:09: Je naam doet het hem ik schiet hem liever levend!
@Al SchietjemeLevend | 23-01-22 | 20:11: Longcovid zeker?
REAGEER OOK