Echte problemen: Drijvende miljardairsvilla past niet onder brug Heusden
Superjacht voor tweede keer een brug te ver
Social
We zouden het bijna vergeten, maar we zijn in dit polderlandje verdomd goed in dingen. En in weinig dingen zijn we zulke koningen als in het bouwen van drijvende miljardairspaleizen. Gruwelijk patserige jachten met alles wat u maar kunt wensen en meer. Zoals deze net iets meer dan 80 meter lange Galactica. Met een helikopterdek, zeven meter lang zwembad, bioscoop, een waterval en ruimte voor twaalf gasten en negentien bemanningsleden, oftewel: de essentiële dingen in het leven. Om dat allemaal te huisvesten zijn meerdere dekken nodig en voor u het weet bent u te hoog voor die flutbrugjes in Nederland. Was natuurlijk wel rekening mee gehouden, want bij de bouwer in Oss haalden ze het bovenste deel tijdelijk weer weg om hem veilig naar Harlingen te krijgen voor de laatste klusjes, maar met het hoge water van de afgelopen weken werd het alsnog wat lastig bij de bruggetjes. Dit weekend lag de Galactica al stil bij Hedel, waar ze uiteindelijk vanmorgen met slechts een paar centimeter speling de brug passeerden, en nu lopen ze een brug verder tegen hetzelfde probleem aan. Zo ligt het honderd miljoen euro kostende speeltje nu bij Heusden te wachten op lager water. Komt natuurlijk goed, want als één bevolking het water zijn wil weet op te leggen, dan zijn het de Nederlanders wel. Maar toch is dit sukkelvaartje een tikkeltje ironisch gezien het hier gaat om één van de snelste superjachten ooit gebouwd met zijn topsnelheid van 29 knopen (zo'n 54 km/u voor landrotten). Dat doorvaren komt nog wel als de anonieme koper in april zijn bootje in ontvangst neemt, want dan is het vol gas over open zee naar bestemmingen die fractioneel exotischer en zonniger zijn dan Heusden en Harlingen en waar hij haar tussen andere prachtige Nederlandse producties kan afmeren. Wat bestaat die Nederlandse jachtindustrie toch uit een stel ongekende keizers.
Wat een schoonheid
Lig je dan in Heusden...
Social
Social
Reaguursels
InloggenIndrukwekkend, maar doe mij maar een leuk zeiljacht wat je nog shorthanded kan zeilen.
Een varend hotel. De bestemming, order, zorgt ervoor dat van vliegveld tot schip een kwartiertje vliegen is. Zeegaand zal het wel een slingerbak wezen.
Sinds kort een minister voor armoede zaken en een jacht van 100 miljoen gaaf land toch?
In 1985, toen had men pas problemen: youtu.be/XPZDEWBzneY
In dat deel van Brabant zijn vaker dingen te laag, of te hoog. Het is maar net hoe je het bekijkt. www.google.nl/search?q=Viaduct+Waalwi...
De sleper die het schip sleept vaart nu al voorbij Keizersveer richting hollandsdiep / nieuwe merwede, ik neem aan dat hij het yacht meesleept.
Mwah, waterstand is gewoon wat te hoog tijdelijk, veelal 1 meter, dan moet het her en der even wachten gewoon tot het wel kan. Bij zo'n order maakt het vast niet uit. Overigens ook nog niet helemaal af, dus wordt nog wat in gedaan op een 2e locatie.
Vind trouwens die weinige kleuren in meubilair oersaai, is dat dan de smaak van de nieuwe eigenaar of iemand die dat voor die eigenaar regelt? Dat hele interieur is best saai. Kan best wel "een kloddertje hieerrrr, en kloddertje dááárrrr" !
walvissen mee aan stukken rijten
Pingpongballetjes met helium vullen en aan de tuikabels van de brug binden.
hehehe, dat wil ik graag in het echt komen aanschouwen! :)
Even de banden laten leeglopen.
Dat uitgerekend in de wintermaanden het water in de grote rivieren weleens hoog staat. Pech als je dan met je jacht wilt uitvaren, of is het de bedoeling daarmee in de krant te pronken. Van welke bofkont is dat exemplaar?
Een zwembad van zeven meter.
Het bubbelbad van de parenclub is nog ruimer.
Zeer triest.
Koop een boot, werk je dood. Een boot is een gat in het water waar je je geld in kan gooien. Er zijn twee gelukkige dagen in het leven van een boot-eigenaar: de dag dat ie de boot koopt en de dag dat ie de boot weer verkoopt. Kortom, niks om jaloers op te zijn. Hoe minder spullen je hebt, hoe vrijer je bent!
En t gaat nog strontlangzaam ook. Na een dag varen mag je hopen dat je Nederland uit bent. Nee hoor, ik pak de auto wel naar Italie.
Tja leuk, maar voor het geld een best saai en onorigineel design.
dDe "Phi" gebouwd door Royal Huisman is toch net ff wat mooier. Of gewoon heel veel mooier:
www.superyachtfan.com/yacht/phi/
Vorderen voor asielzoekers als hij vast licht.
Als je er genoeg opzet dan ligt ie meteen wat dieper in het water en kunnen ze vol gas onder de bruggen door en zo het land uit.
Even wat mensen vragen om mee te varen, dan zaktie wel een beetje.
Wet van Archimedes, je-weet-wel.....
Wicky de Viking bedenkt wel een oplossing.
Bootje is van een witwassende rapper, zei de lasser
Rapper Sjors?
Even met de gatenzaag aan de onderkant een gaatje boren en kan ie doorrrr...
Steve Jobs, van die net iets te dure telefoontjes had ook zo'n jacht laten bouwen in Nederland. Helaas heeft ie het zelf niet mee mogen maken, maar het was wel een mooie boot.
Heb het een keer gezien in de buurt van Portofino, Italië. Apart ding wel.
Weet je wie ook een enorm klimaat slopend jacht heeft? www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article...
Hè hè, het kreng is eindelijk af; helaas is de klant al 10 jaar dood.
Kom jongens. Flink wat vaseline erop, en doordouwen!
Waar is Archimedes als je hem nodig hebt?
In bad..
Waar is Jack Sparrow als je hem nodig hebt?
Ik denk dat knappe koppen zoals Gerrit Hiemstra hier ons toch wel kan voorzien van antwoorden. Want eb en vloed bestaan niet. En als het al bestaat dan konden er altijd boten onder, maar nu al 2 dagen niet. Het is het door mensen aangepaste klimaat waardoor dat ding er niet door kan. Van de een op de andere dag, niks anders. Want vroeger ging kleine Gerrie samen met opa op de boot ook onder de brug door. Broodje pindakaas in de hand en kop omlaag als het bruggetje kwam. Kan ik mijn prijsje ophalen ergens? Mijn naam is Machiavelli.
Het is geen kwestie van Eb en Vloed bij de Maas, maar het feit dat het nogal geregend heeft in Duitsland, Belgie en Frankrijk. Dit water komt in golven Nederland binnen. Even wachten totdat het water weer lager staat en dan kan hij weer.
Wow, hoeveel vaccins moet je wel niet verkopen om zo'n boot te kunnen betalen?
Of mondkapjes.
Klunen. Kom op, hoe moeilijks het?!
Of maak een wak, kan ook.
Het wordt nog koud, mijn waarde reaguurderts. Zojuist hoor ik buiten een flinke troep trekganzen overvliegen, hier in het Pittoreske Loosduinen Bijna Aan Zee. * Nog een blokje in de plattebuis werpen doet...*
Hoorde je spetters op je dak?
Ah, komt die sinds Augustus voorspelde "pluim" des koudoods er nu dan echt?
nee, wel wat gegak. Hoe hoog ze zaten is dan weer niet te horen, en ook de richting weet ik niet. Waarneming.nl zal inmiddels wel weten waar Nils Holgerson naar op weg is. De Zuidhollandsche Eilanden zijn van oudsher een overwinteringsgebied voor vele tienduizenden ganzen uit onder meer Siberië...
Die pluim des koudoods is een jaarlijks terugkerend verschijnsel dat dacht ik de vortex uit Siberië heet. Die komt wel eens tot hier ja. Maar om dat te voorspellen hoef je geen Nosteradamus te zijn. Een beetje meteorologische feitjeskennis doet het kunstje ook...
@F. von Zeikhoven | 10-01-22 | 19:20: Het eiland Tiengemeten, ja. En overdag hebben de Siberische gansjes een prettig verblijf in de spaarbekkens van de Beerenplaat. Precies, daar waar we onze zoetwatervoorraad voor Zuid-Holland aanhouden...
climate change!
Met wat boomstammen en mankracht sleep je de battlestar zo via het gras om de brug heen.
Of de brug om het jacht, als je voorzichtig bent met de lak...
Zoals in de film Fizcarraldo van Werner Herzog.
Waar is Mozes als je hem nodig hebt?
Hadden ze hem ook maar gewoon in Vlissingen moeten bouwen, daar heb je geen brug naar de zee toe. En zelfs een grotere sluis.
Geweldig zo'n sloep daar worden er meer op gemaakt dan afgemaakt.
gewoon volle kracht invaren, dan zakt ie zeker wel een halve meter
En dan halverwege gas los om de achterkant te laten zakken? Klinkt als een plan dat wel kan werken.
Van tevoren wel de complete bovenkant goed invetten.
Gewoon een retourvrachtje rubberbootroeiers erop. Het mes snijdt aan twee kanten. Boot ligt dieper, huizen komen vrij.
Kwestie van meer goud inslaan.
Als ze de kabels van de brug bevriezen tot -200 graden, moet het net lukken, heb ik berekend.
Hoog water deze week. Werd al voor gewaarschuwd vorige week. Als deze schipper een beetje had opgelet was dit niet nodig. Vast praktisch opgeleid.
Zou het eerder aan een theoretisch opgeleide toedichten.
Musk, gates, ellison of een arabier? Wie wordt de eigenaar?
De coke klotst tegen de plinten op.
Of toch een reaguurder?
@Nuuk | 10-01-22 | 19:10:
Waar is van Oef...
De boef... Zal het dan toch..??
En kijk die brug dan!
Zoveel kabels, en dan lukt het nog niet om het ding een beetje op te tillen.
Mooi dat authentieke slepertje ervoor. Geen modern design niks. Gewoon lekker veel PK's.
Hielke en Sietse Klinkhamer.
Gerben!
Op z'n kant gaat hij er makkelijk door, kwestie van logistiek denken.
Kwestie van het ruim laten vollopen, dan komt-ie dieper te liggen.
Of wat meer gouden kranen monteren.
Gelukkig verdiend Nederland aan zo'n boot, belasting van alle werknemers van Heesen. Omzetbelasting van Heesen enz. Daar kunnen we toch makkelijk weer 6 Asielzoekers van betalen dit jaar. Het is wel een mooie boot als hij klaar is.
www.heesenyachts.com/fleet/galactica-...
Bood
Heeft Tigh weer teveel gezopen?
Ik ben trots.
Maakt niet uit voor wie die schuit is, het is gewoon een prachtig stuk Nederlandse ambacht.
Custom Made maatwerk.
En dat het een beetje mis gaat onder de brug is een prachtig stukje marketing.
Beelden gaan de hele wereld over.
Prachtboot mannen!
Heeft ze al een naam? De Sywert is dat wat?
Unsinkable 2 ?
Wie weet voor welke sjeik dit scheepje is?
Sjeik El Rojenbiet
Grootvizier Iznogoedh
@Ruimedenker | 10-01-22 | 19:02:
Wow. Dat is lang geleden!
De stijging van het water komt door het klimaat. Heeft het kabinet al plannen om alle bruggen te verhogen ?
Als ze een beetje baggeren bij die brug is het probleem opgelost.
dat is helemaal niet zo
Ik had een lading Timmerfransen en Brulsen ingeladen plus een paar busladingen te huren bovenmaatse MOE snollen. Ligt zo'n paupersloep gelijk 10 cm dieper, probleem opgelost <denk in oplossingen>.
Och hemel, in de botenbouw werkt men dus ook al met quota voor vrouwen en genders. Hoeveel soorten toiletten heeft dit jacht?
Eindelijk een behoorlijke boot. Heeft een helicopterplatform. Dan hoef je niet vanaf de wal met een lullig tendertje naar je superjacht maar kan ook dat gewoon in stijl. Nu nog een wat ruimer zwembad, 7 meter is maatje achtertuin vinexwoning
Waarschijnlijk wel zo'n jetstream zwembad, dus als het systeem goed werkt komt zelfs Pieter van den Hoogenband nooit aan de overkant...
Dat red de moderne Vinex niet meer, hoor.
Ja, dat heb je er nou van met die Staatsloterij.
Dat obligate hangardek achterop bij fregatten: dat heb ik nooit zo goed begrepen. Brug op de achterkant, sensoren, uitkijk op de boeg en volgens mij heb je ontwerptechnisch veel meer ruimte. Vooral ook in modulaire zin.
Dat stamt mogelijk nog uit de kanonnentijd, net als in linie varen. Puur voor de zeegang: hoe doet zo'n jacht dat zonder ballasttanks? Maar pronken gaat nou eenmaal beter boven de zeespiegel. Het oog wil ook wat, tenslotte. Prachtig bootje.
Het meeste komt nauwelijks de haven uit en een beetje boot heeft stabilizers. Zodat de bubbels niet je glas uitspatn en de kaviaar niet van je hand of van de siliconentiet van het ingehuurde werkvolk valt.
@Grijskijkert | 10-01-22 | 18:59: Dank! Dit dus nl.wikipedia.org/wiki/Stabilisator_(s...) Helemaal geweldig. Maar ook kwetsbaar. Wordt vervolgd.
2x per jaar met een kratje bier op het achterdek F1 kijken.
@Der Schnitzeljäger | 10-01-22 | 19:25: Ondertussen al die bimbo's van je afslaand. Bitch please, not now okay?!
Is die niet voor dhr. L. DiCaprio? Het schijnt dat deze klimaatactivist ook graag op zo'n boot rondhangt.
Bolder 17 t/m 24, bakboord voor de kant svp!
Ik wacht nog even op de toelichting van Kapitein Sjaak Mus.
Zojuist gedaan, nog voordat ik je tegel zag, maatje.
Maar effe tussen jou en mij: als een schip een motor heeft, is het een eerlijk werkschip.
Een luxejacht hoort zeilen te hebben, anders is het gewoon een stinkpot voor lui met meer geld dan smaak.
@Kapitein Sjaak Mus | 10-01-22 | 19:09: Dat soort jachten maken ze bijv. bij Royal Huisman. 'K ben daar wel eens op werkbezoek geweest. Erg leuk.
@Kapitein Sjaak Mus | 10-01-22 | 19:09: In Sint Tropjes zag ik deze zomer een hybride tobbe. Volautomatisch zeiltuig en mèt motor.
@SNAFU | 10-01-22 | 19:12: Ik doe wel een beetje mopperig, maar er zijn een paar superjachtenbouwers van wereldformaat in dit kleine landje. Eersteklas vakwerk
Niet zeiken jongens, hier verdienen tienduizenden nederlanders hun brood mee.
enkele 1000-den, zoveel personeel werkt er niet op de werven of bij de toeleveranciers.
@AntiZanicz | 10-01-22 | 23:46: zijn er toch nog meer dan er in die schoenendoos van Meta gaan werken.
Doe daar maar aanmeren. Dan trek ik er zo wel in.
De Biesbos kom je niet in met zo'n gevaarte.
Ik had een ander vak moeten kiezen. Lijkt mij machtig mooi om aan zo'n schip te werken.
Jachtig bestaan hoor.
Bij Oceanco zoeken ze continu mensen. Het is nooit te laat om bij/iets nieuws te leren.
Een ouwe jaargenoot op de RSG was autodidact kunstenaar. Werkt in Strijen bij Struyck en Hamerslag aan jacht interieurs. Met talent kom je er ook...
Smaken verschillen, en een leuk salaris maakt wel wat goed, maar het lijkt mij een deprimerende dagbesteding om op welke manier dan ook bij te dragen aan zo'n protserige patsersloep voor wanstaltig rijke sheiks/oligarchen.
@Kicksalot | 10-01-22 | 19:04: nee joh, prachtig werk en zo trots als een hond met zeven lullen om aan deze schepen te werken
Hé! Geen kwaad woord over Heessen uit Oss.
Is een klantje van ons.
Niet lullen, Ruimedenker. Heesen is de naam en niet Heessen. Misschien is Heessen een andere klant?
@aamert | 10-01-22 | 19:00:
Je hebt gelijk, een s teveel.
De rest is geen gelul.
De banden leeg laten lopen?
Lol!
Gaatje boren in de romp...
Een beetje jacht kost 3mln per meter. Is dit weer voor een Russische oligarch?
De ligplaats zal in ieder geval niet in Alma Ata zijn...
@keestelpro | 10-01-22 | 19:06: die heeft een gewoon salaris. En is geen eigenaar. Overigens komt Pfizer COVID vaccin van BioNtech uit Berlijn, geleid door een Turks echtpaar.
Maar één helikopterdek? En je gasten dan? Wat een paupersloep man
Ja, het leed van miljardairs... daar hebben wij kleine krabbelaars geen idee van.
Ik durf te wedden dat de binnenkant een hoog Frans Bauer Caravan design heeft.
Ja mooi ding, waterskiën en zo kan vanaf 32 km/u dus zal wel dure grap zijn als je net op gang bent en valt, ik leer het liever niemand meer want ben al die 3 meter starts en terug wel zat, ga maar eerst wat oefenen op een kabelbaan ergens.
Of ze halen je op met de heli, ik denk als een pauper blijkbaar.
Bij Wateringen heb je zo'n kabelbaan. Ik reed daar vroegah vaak langs, maar het ding leek zelden aan te staan...
Grappige is dat een echte wakeborder wil geen slack in de lijn en dan kom je bij zo een baan en is er 2 meter speling maar wel heel veel "professionals", ik kon er amper aan wennen, ook hoe je in een keer snelstart, lijkt totaal niet op achter een boot.
Prima vermaakt op IJsselmeer als het ijs een dag weg is of windkracht 7 of s'nachts en dan niemand te zien en met dubbele lijn in stilte kilometers rechtdoor gassen met 80 tot je het zat bent.
@F. von Zeikhoven | 10-01-22 | 18:51: In Almere is zo'n kablebaan alle dagen in bedrijf (bij geschikter weer)
De oplossing is simpel: laat de boot vollopen met water tot de juiste hoogte bereikt is.
Of zet Frans Timmermans aan boord.
Onderzeeboot…..
@Burgerzaken | 10-01-22 | 18:44:
Hoho, zo hoog zijn die dijkjes daar niet.
Raar verhaal, is men werkelijk te stom om uit te rekenen of het past? En wacht gewoon tot het peil voldoende zakt. Zit er een boete op later leveren in Harlingen?
Straks schiet er nog een paalworp los en ramt het bootje een dure stuwdam, van ons.
Jarenlange bezuinigingen en reorganisaties in het onderwijs beginnen eindelijk hun vruchten af te werpen.
For more years! For more years!
Als het waterpeil hoger is dan mocht worden aangenomen dan kun je rekenen wat je wil, maar past het alsnog niet. Dit soort trips past in de regel altijd maar net, kwestie van centimeters.
En ja, meestal zit er een boeteclausule in het contract die in veel gevallen tot zo'n 20% van de aanneemsom kan oplopen, al zou ik verwachten dat dit onder contract als overmacht wordt beschouwd. In dat geval betaal je geen boete als jachtwerf, maar moet die schuit terug naar je werf waar hij in de weg ligt voor je volgende project.
een maststeek?
Ja hoor, het is ons weer gelukt: we staan weer internationaal voor lul.
De vorige keer was met die brug die in het water viel, bij Alphen aan de Rijn.
in andere landen gaat veel meer mis. Zoals een mooie kerkbrand in Parijs of een niet zo geslaagde brug-demolition in DE. Kindjes dood bij brand enz.
Die brug in Genua…
@Piet Karbiet | 10-01-22 | 18:51: Italiaans design heet dat. Afgelopen zomer met de campert over de nieuwe brug bij Genua getuft. Toch onbewust het gas wat harder ingetrapt en met samenknepen billen en dito sterretje over de nieuwbouw gereden.
Dit is toch geweldige marketing. Gaat de hele wereld over, hierdoor kennen veel meer mensen dadelijk de naam van de werf en weten wat voor belachelijk mooie jachten ze maken. Beetje tegenslag bij de aflevering is dan echt geen doodzonde.
Snap ik. Ik heb dat als in die Thyra zit.
100 miljoen plus 10% daarvan elk jaar om het varende te houden. Superjachten zijn de speeltjes van de allerrijksten.
En ze varen zelf niet eens, daar hebben ze een kroe voor. De kapitein is de baas maar wie is de baas? De eigenaar van de boot of de betaalde kapitein? Dit levert regelmatig "gezeik" op, de eigenaar wilt iets maar de kapitein acht het niet veilig. Wie is de baas?
Waardevolle informatie, had ik nooit gedacht. Dus dank voor dit nieuwe inzicht.
@Brabeaulander | 10-01-22 | 18:44: Ok nou dan hoef ik die kudtboot niet meer.
@brabeaulander; denk dat je verkeerd geïnformeerd bent. een eigenaar vertrouwd op zijn kapitein wat wel en niet kan anders staat de kapitein voor de scheepsvaart inspectie /USCG etc. op zee neem je nooit onnodige risico's
@enfant_terrible | 10-01-22 | 19:01: idd, les 1 bij het vaarbewijs. Veiligheid gaat boven alle regels. 'goed stuurmanschap' (niet echt inclusief, maar zo heet het nou eenmaal)
@Brabeaulander | 10-01-22 | 18:44: Uiteindelijk bepaalt de kapitein wat veilig is en wat niet. De eigenaar blijft altijd aansprakelijk.
Er zijn honderden aandachtsbikinihoeren. Die hoef je niet eens te huren, die komen gratis de boot naar beneden duwen voor hun vlogjes en tiktokjes en instagrammetjes.
Probleem is dat die snolita's allemaal slechts 45 kg wegen, schiet niet echt op.
Vaart electrisch natuurlijk.
Nou nee hoor. De full chrome uitschuifbare loopplank wel, net als de onderwaterscooters.
Een beetje miljardair bestelt een bootje met variabele hoogte. Pauper.
D'r moet in dit geval nog redelijk wat worden op gebouwd. Gelukkig waren ze wel zo slim om daar rekening mee te houden.
In de film had die boot allang z'n raketinstallatie uitgevouwen en korte metten gemaakt met die bruggen.
Het water stond tien centimeter te hoog. KlimAaTtTtT!
Heet dat ding echt 'Galactica' ?
En waar zijn de Vipers dan. En de Cylons.
Zelfs het lettertype lijkt op iets uit de serie. Vast geen toeval.
Ze waren bij NBCUniversal bezig met een reboot van de serie.
ik stuur er meteen een Cylon basestar op af, maken we er een U-boot van.
Het ding is van Boldar...
@AdvocatusDiaboli | 10-01-22 | 18:41: Nu begrijp ik eindelijk waar de term re-BOOT vandaan komt.
Zitten daar ook ratten in de plee?
Waterratten.
Top prestatie, het bouwen van zulke boten, en goed voor werkgelegenheid.
Ik zou wel een foto van de zus willen zien…. dus niet gemaakt door de zus, maar van. Voor de duidelijkheid.
Is dit van Snoeffelen zijn nieuwste speeltje?
Waar hangt Van Oeffelen uit?
@thanseeuwen | 10-01-22 | 19:02: Van Snoeffelen heeft in een korte tijd twee keer kennis gemaakt met Joris de Barmhartige (VZMH)…
@thanseeuwen | 10-01-22 | 19:02: krona??
Kun die patserboot niet wat dieper in het water leggen dan?
Mijn idee. 1000 zakken zand van 25 kilo. Is toch 25 kuub water wattie dan wegdrukt.
Ik schat 5 cm. Maar dat kost wel een paar man sjouwen.
Weet niet in welk stadium van afbouw het ding is, zitten de motoren al ingebouwd? Is het interieur al ingebouwd? Als het ding nog geheel leeg zou zijn, kun je em ballasten met water.
@hotnot | 10-01-22 | 18:37: Waarom niet gewoon een paar grote waterzakken aan boord leggen (leeg) en dan volpompen met water. Hoef je ook niet te sjouwen.
@hotnot | 10-01-22 | 18:37: gewoon even wachten is veel simpeler en kost minder niet-begroot
@hotnot | 10-01-22 | 18:37: Ik hoop dat de motoren er al inzitten, anders wordt waarvoor ze onderweg is toch een tikkeltje moeilijk: "She is currently heading to the North Sea for her performance trials."
Roeien misschien.
Wat we in militaire dienst altijd deden als een drietonner niet onder een brug door kon: banden iets leeg laten lopen.
Geld maakt botenbouwers blind voor maten.
REAGEER OOK