Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Australië begint War on Facebooktrollen

Down Under meteen bevrijd van CNN

Australisch premier Scott Morrisson heeft weer een nieuwe manier bedacht om covid te bestrijden zonder covid te bestrijden: een verbod op anoniem Facebooken! De overheid wil NAW & IP van iedere Anon Ozzy die een valse noot uit zijn didgeridoo trekt en op het internet blaast. Want mensen doen veel te onaardig tegen elkaar en op zich heeft ie niet eens ongelijk dat het niet aflatende getier van anonieme lafbekjes echt de meest sneue vorm van "publiek debat" is. Plus, de wet heeft ook nog eens supergunstige bijwerkingen tegen mainstream nepnieuws: omdat de overheid boetes op wil leggen aan publishers op social media platforms die hun comments niet modereren op 'defamatory comments' (haatzaaien, opruien, lasteren, u kent het wel), heeft CNN alvast heel Australië een IP-ban gegeven op het Zuckerboek in de Metaverse. Win/win, nietwaar? Het is alleen jammer dat dit soort wetten in de schaduw van de coronabestrijding worden doorgevoerd want zo kweek je natuurlijk des te meer wantrouwen tegen de toch al tamelijk hysterische Coronareddertjes van Kangoeroeland. Enfin, het is zondag, zegt u het maar:

Wat te doen met Anonieme Lafbekjes

Anonimiteit op internet opheffen?


Poll is Verlopen.

Wat te doen met Anonieme Lafbekjes

Anonimiteit op internet opheffen?

Reaguursels

Inloggen

Wat betreft Australia, zoek eens op YouTube "Avi Yemini". Wat een puinhoop is het daar.

Forex | 29-11-21 | 05:49

Het probleem is tegenwoordig dat er geen duidelijkheid is wat kwetsend is en wat niet.
'Er komen tribunalen' is tegenwoordig ook al iets om je zorgen over te maken.
En met de steeds verder kruipende wokeness heb je kans dat je straks van je bed gelicht wordt omdat je iemands gender verkeerd gebruikt hebt.
Het is met internet net als met de keuken. If you can't stand the heat ga dan weg.

Johanvb | 28-11-21 | 22:11

Stel dat de dag komt dat uitkomt dat FC Corona het fout had. Dat het idd maar een griepje was en de hele wereld in een stuip schoot door Chinese lockdown propaganda over een virus dat ze zelf hebben gebouwd met hulp van Fauci.

Een mens mag dromen.

janjoker | 28-11-21 | 22:08

Populiste Rita Verdonk kwam met haar partij TON op het idee om burgers de mogelijkheid te geven om overal over mee te kunnen stemmen. Gelukkig is dat allemaal geflopt, maar stel u eens voor dat het was gerealiseerd en al dat Facebookvolk hun mening hadden mogen geven over de bestrijding van het Coronavirus. De ramp was niet te overzien geweest. Laat mensen lekker onderling kletsen maar laat beleidsmakers en -uitvoerders hun eigen gang gaan binnen het raam van de wet.

Red shirt | 28-11-21 | 19:26 | 1

Het feestboek volk mag anders gewoon ook stemmen bij de gemeenteraad en tweede kamer…
En het feestboek volk is niet iedereen boven 18 in NL.

En beleidmakers zijn ook niet altijd opgeleid of ervaren op het minsterie waar ze zitten
Wat heeft Hugo de Jonge nou bijvoorbeeld als achtergrond?

timmey | 28-11-21 | 19:56

Waarom zijn de "boven ons gestelden" toch zo bang voor "fake news" ?

Asteroid-B612 | 28-11-21 | 18:07 | 5

Zijn ze niet. Ze willen alleen een smoes om onwelgestelde meningen te verbannen.

Cadaver | 28-11-21 | 19:28

Omdat ze eigenlijk onder ons gesteld zijn. Maar dat mogen we niet weten.
(macht is in essentie onmacht)

nobodiesunmighty | 28-11-21 | 19:41

Je stelt ze toch zelf boven je, iedere vier jaar? Dat Calimero verhaal van de boven ons gestelden. In Noord Korea heb je gelijk, hier niet.

Beste_Landgenoten | 28-11-21 | 22:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Het uiten van een waarheid van vandaag kan morgen een strafbare belediging zijn.
Als de Taliban over drie jaar de scepter zwaait in Nederland, is iedere "dissident" zo op te sporen, nee dank u...

Sneerpoets | 28-11-21 | 18:00

Niemand is anoniem op internet. De systeembeheerder weet wie je bent.

frank87 | 28-11-21 | 17:43 | 7

Iedereen weet wie iedereen is op internet. Er is niks virtueels aan. Ik krijg alleen de scheit van die Google zoekmachine. Heb ik een schroevendraaier besteld, krijg ik de godganse week advertenties, dat ik diezelfde schroevendraaier moet kopen. Zet d'r es wat anders op, bijvoorbeeld hoe ik een kernraket kan maken thuis, of een boek 'hoe herken ik eikels tussen al die kastanjes'. En geen eboek svp. Dat leest echt kudt.

nobodiesunmighty | 28-11-21 | 19:45

@DeJemelscheet | 28-11-21 | 18:08: Die zal je in bijzondere gevallen gewoon aangeven. Alleen is het voor een ambtenaar een beetje moeilijk om een verzoek te schrijven, als er de dreiging in de lucht hangt dat het verzoek door de aangeschreven site op internet gepubliceerd wordt als het belachelijk is.

frank87 | 28-11-21 | 20:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Geen anonimiteit is heerlijk voor de zittende macht. Waarom denk je dat we anoniem stemmen?

Diddykong92 | 28-11-21 | 17:33

Zou mooi zijn als die 28% uit de poll hier ook gewoon met naam en toenaam de held gaan uithangen. Of is dat anders, omdat het jezelf betreft. Een soort nimby op internet. Anonimby

DeJemelscheet | 28-11-21 | 17:17

Maar wst is fake news? Dat de aarde plat is? Elvis Presley leeft nog en doet in Rotterdam boodschappen ? Harvey heeft John niet gepopt? We zijn nooitop de maan geweest? God bestaat en aliens niet? Mijn echte naam is Hero van den Hemel ?

hero_of_heaven | 28-11-21 | 17:08 | 3

De vrees voor fake news is overtrokken. Het duurt misschien langer dan u lief is maar de waarheid komt uiteindelijk altijd boven.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 17:35

Alles en iedereen die het officiële verhaal van overheden in twijfel trekt.

Arnold9638 | 28-11-21 | 17:53

Ik kan me de tijd herinneren dat een aardbeving in Groningen veroorzaakt werd door vliegtuigen en dat enkel wappies dachten het wellicht iets anders kon zijn.

Maar dat was de mening van NAM en Economische Zaken.

Dus dat was vast geen fake news.

swuinm71 | 28-11-21 | 19:17

Zat net te luisteren naar een betoog van Riccardo Bosi de leider van de A1 party. Hij ging helemaal los op de Australische regering. Daar was Gideon Meijeren heilig bij in zijn betoog.
Als hij in de regering komt gaat iedereen die voorstander is van de vaccins en vaccinatiebeleid in Australië achter de tralies. Hij noemt het vaccineren en vaccinatiebeleid de grootste misdaad tegen de mensheid uit de geschiedenis van Australië. Hij somde nog wat op over het aantal mensen die direct en indirect overleden zijn door toedoen van de vaccins.

jitro | 28-11-21 | 17:06

Ergens heb ik het moment gemist waarop de westerse wereld heeft besloten dat fundamentele grondrechten alleen maar "nice to have" zijn. Rechten zoals vrijheid van meningsuiting of het zelfbeschikkingsrecht over het eigen lichaam, ja leuk allemaal, maar het moet wel praktisch blijven. ENG!

Blauwpetje | 28-11-21 | 17:03 | 3

Het is een enge ontwikkeling inderdaad, voor je het weet reizen de politiestaten uit de grond als paddestoelen.

DRUCKIE1 | 28-11-21 | 17:09

Waar en hoe wordt u uw recht op onaantastbaarheid van uw lichaam ontnomen?

Red shirt | 28-11-21 | 19:17

@DRUCKIE1 | 28-11-21 | 17:09: Ja precies, met een tekort aan politiemensen. Die zijn allemaal op rijs.

nobodiesunmighty | 28-11-21 | 19:47

Soms denk ik wel eens, helaas een feit, maar toch: wat in vredesnaam is een juiste mening?

Hetkanverkeren | 28-11-21 | 17:01 | 10

@reservebelgië | 28-11-21 r! 17:43: Zulks. Luctor et Emergo. Maar dan dubbel en nog veel dwarser!

Kom je aan, als getogen Groninger: -:)!!!

Hetkanverkeren | 28-11-21 | 17:56
▼ 7 antwoorden verborgen

Die zogenaamde relaxte, grappige, nuchtere, altijd bierdrinkende en "shrimps on the barbie" Australiers zijn behoorlijk hysterisch geworden. Okay ik overdrijf. De links "liberale" idioten in de geurbaniseerde kuststreken. Zelfde niveau als de idiote snowflakes en millennials aan de overkant van de pacific aan de Amerikaanse en Canadese westkust (en ook verderop daar aan de Oostkust).

Basil Fawlty | 28-11-21 | 16:57 | 3

Spiegel van de US of A. Urban idiots en the real world outback.

reservebelgië | 28-11-21 | 17:24

@Joris Beltsin | 28-11-21 | 17:30:
Iets met genen en/of mentaliteit.

reservebelgië | 28-11-21 | 17:42

Nederland kan dat allang via de sleepnetwet ip+wie, hele internetknooppunten aftappen met bijvangst. daarnaast met gerichte acties je modem hacken

HetOorAakel | 28-11-21 | 16:49 | 1

Klopt

Therrie | 29-11-21 | 06:38

Een discussie is alleen maar zuiver als deze helemaal anoniem is. Dan is het argument tegen argument. Bijzaak is dat er dan onzin en onwaarheid verkondigd wordt. Het zij zo.

Knufter | 28-11-21 | 16:47 | 1

Sollicitaties zouden juist geanonimiseerd worden om discriminatie te verhinderen.

funda | 28-11-21 | 17:32

Lijkt me een prima idee. Natuurlijk mag je als trol door het leven gaan (of dacht iemand dat ik met mijn echte naam ondertekende?), maar als ik hier echt hele nare dingen ga posten, lijkt het me geen probleem dat de overheid (wel met wat checks and balances) van GS te horen kan krijgen wie daar achter steekt. Ik schaam me niet voor wat ik schrijf en zo nodig wil ik het ook nog wel aan een rechter toelichten.

Rappierappie | 28-11-21 | 16:46

Zit in kroeg, laatste ronde. Over een kwartiertje kompt het killervirus. Stampvol hier, what a joke.
Dit beetje terzijde.

Ichneumonidae | 28-11-21 | 16:46

Australië, het nieuwe Noord Korea.

ceriel82 | 28-11-21 | 16:41

Dus anoniem naar leuke kattenfilmpjes kijken kan straks niet meer daar, als je erbij zet dat je die poezz wel ziet zitten?
Veel gekker moet het ook niet worden. Kut!

Ichneumonidae | 28-11-21 | 16:41 | 1

Daar gaat mijn leven...

DeJemelscheet | 28-11-21 | 17:18

Als je voor je nieuwsgaring afhankelijk bent van Facebook verdien je niet beter. Tegen domheid is geen kruid gewassen!

Stijlloze bezoeker | 28-11-21 | 16:39 | 2

Gaat om het principe, ouwe moron.

Ichneumonidae | 28-11-21 | 16:41

Facebook is een bedrijf. Dat kent maar één principe: geld binnenharken. Het kent maar één moraal: geld binnenharken. Ga je dood door Facebook? Pech gehad: Facebook moet geld binnenharken met je dood. Overlijd je cavia door Facebook? Pech gehad: Facebook moet geld binnenharken door de dood van je cavia. Ben je verdrietig door Facebook? Pech gehad, jouw verdriet betekent: geld binnenharken. Middels het credo: "ja maar, d'r is toch niks mis met geld verdienen?" legitimeren ze zichzelf. En U, Hoogstgewaardeerde, trapt in de arglist van sprookjes en lachgas-gordijnen.
Ik gun U, wie U ook bent, oprecht, het allerbeste.

nobodiesunmighty | 28-11-21 | 19:52

Net zoals je niet een beetje zwanger kunt zijn, bestaat een beetje vrijheid van meningsuiting niet. Dit recht is absoluut en ondeelbaar. Ondanks het feit dat er allerlei onwelgevallige en domme meningen onder dat recht verspreid worden, moet het maar zo. Er is immers geen enkele autoriteit die de waarheid in pacht heeft en als dat wel zo zou zijn, dan is die niet te vertrouwen.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 16:37 | 3

Smaad zou ik uitzonderen, is nu al zo, belediging natuurlijk niet, stomme koe.

Ichneumonidae | 28-11-21 | 16:44

@Joris Beltsin | 28-11-21 | 16:37
Sociale media op het internet geven krachten aan de meest uitlopende groepen. Ook aan die groepen die het systeem dat heerst in een land er onderuit willen halen. Dat hebben de machthebbers zeer goed in de gaten daar ze zelf ook altijd op de stoel van manipulatie hebben gezeten. Zoals de waard is....

aflaatverkoper | 28-11-21 | 16:47

Mee eens. Zelf beledigen en dom lullen is verplicht. Ik eis beledigd te worden. Zelfs smaad (bestaat dat "U smaadt mij?") is noodzakelijk om een uitgerijpte samenleving te verkrijgen. Maar goed, daar zijn dan weer rechters die 'gevoelige niet uitgerijpte typetjes' beschermen moeten, maar juist de samenleving geen dienst bewijzen. Maar dat is dan ook niet aan de rechter: een dienst bewijzen aan wie of wat dan ook, zij doen iets met de wet, of zo. Of heb ik het weer mis? Welgevalligheid en onwelgevalligheid bepalen alles, met of zonder volle buik, dit duo is aan onmacht aan het winnen (of verliezen, of anderszins, whatever...).
En jij bent ook een stom rund. Dikke Pick, platte Vagijn.

nobodiesunmighty | 28-11-21 | 19:59

Ik merk de roep naar meer "internet polizei" in mijn "normale mensen" vriendengroep (allen rond de 30). Die zeggen dingen als "er is teveel misinformatie op het internet", "trolls moeten makkelijker kunnen worden opgespoord", "fake news op Facebook is een gigantisch probleem", etc. Doodeng. Het vrije, decentrale, en open karakter van Het Internet(c)(tm) is juist waarom het zo succesvol en groot is geworden.

superduperadmin | 28-11-21 | 16:29 | 7

Als ze zoveel misinformatie zien, dan herkennen ze het blijkbaar. Wat is dan nog het probleem? Die mening van jouw kennissen is maar ongefundeerd en tendentieus, zouden ze moeten verbieden.

Blauwpetje | 28-11-21 | 16:55

Al die "normale mensen" kunnen blijkbaar niet voor zichzelf denken. Hunkeren naar een totalitaire staat die voor hun denkt. Verkiezen de orde van de dictatuur boven de chaos die elke democratie eigen is. Totdat en dan is het te laat. En dan worden ze van hun bed gelicht en verdwijnen ze. Of ze worden vluchteling die nergens meer terecht kan.

forecastle | 28-11-21 | 17:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Vrijheid van meningsuiting is zoooo 1984! Dat moeten we niet willen met z’n allen!

Pferdefotze | 28-11-21 | 16:25

Mijn probleem met Australië is dat er hele nare beestjes wonen waardoor je doodgaat als ze je bijten.
En Kangoeroes zijn ook rotbeesten.

jaja | 28-11-21 | 16:24 | 7

@Joris Beltsin | 28-11-21 | 16:29:
Dat zijn er 3 teveel.

jaja | 28-11-21 | 16:40

Veel hondenvoer bevat ook kangoeroevlees...

Anomiemus | 28-11-21 | 19:18

Schorpioenen, spinnen en slangen kun je allemaal opeten. Goed kruiden, in de frituur en happen maar!

nobodiesunmighty | 28-11-21 | 20:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik weet al hoe dit afloopt. Er worden eerst hele redelijke regels gemaakt waar oppervlakkig gezien geen fatsoenlijk mens tegen zou kunnen zijn. En het eindigt dat die regels tegen bepaalde politieke stromingen extreem gehandhaafd gaan worden, terwijl mensen van andere politieke stromingen de regels zoveel kunnen breken als ze willen, en toch met rust gelaten worden. Dit is namelijk al de norm op de huidige social media monopolies.

DutchLion33 | 28-11-21 | 16:23 | 5

Nee, NRC'tje meen ik. En het was 1941, het leven ging door na het plaatselijke bombardement en de Duitsers waren eigenlijk best vriendelijk en welkom.

funda | 28-11-21 | 16:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Complottheorieën!

Tha Analyzer | 28-11-21 | 16:16

Australië is alleen nog maar fijn om in te wonen als je off the grid wil. Volgens mij zijn daar nog wel plekkies zonder wifi of andere straling te vinden.

Rest In Privacy | 28-11-21 | 16:16 | 8

@Joris Beltsin | 28-11-21 | 17:15: Rond de 300 - 410 nm zit ultra violet, (wordt onderverdeeld in UV-A, UV-B en UV-C). dan gaat het spectrum via blauw, groen, geel, oranje naar rood, diep rood, en begint infra rood rond 720 nm ofzo. Alles daarboven is warmtestraling. Ook magnetrons zitten in het hoge. Grappig / Interessant is dat als je bloemen fotografeert met een UV filter op de lens, ze die bloemen vaak patronen hebben die wij niet kunnen zien met het oog, maar er voor vliegende insecten heel aantrekkelijk uitzien, als een soort helicopter landing pads.

Asteroid-B612 | 28-11-21 | 18:23

kosmische straling is overal. Daar helpt geen enkel Sint en Piet cadeaupapier tegen.

nobodiesunmighty | 28-11-21 | 20:19
▼ 5 antwoorden verborgen

"... het niet aflatende getier van anonieme lafbekjes echt de meest sneue vorm van "publiek debat" is"
Euh, wat is het verschil met GS eigenlijk?

Joris Beltsin | 28-11-21 | 16:16 | 3

kijk je wel eens op fb?

horsteknots | 28-11-21 | 16:23

@horsteknots | 28-11-21 | 16:23:
Zelden. Alleen maar om kandidaat huurders te checken. Kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, zeg maar.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 16:27

Geen enkel. #Jesuislafbèque#
(maar iedereen weet stiekem wie iedereen is)

nobodiesunmighty | 28-11-21 | 20:21

Zo anoniem ben je nou ook weer niet op Facebook.
Cambridge Analytica voerde heel precies campagne namens de Republikeinse partij om kiezers in juiste kiesdistricten op Donald Trump te laten stemmen zodat hij landelijk de verkiezingen zou winnen.
En zowel Facebook als Cambridge Analytica hebben daar heel veel geld aan verdient.
Gericht reclame voeren noemde ze dat.
Als je al een wappie was werd je gewoon gebombardeerd met pro Trump reclame.
En als uit analyse van jouw gegevens bleek dat je toch niet op Trump ging stemmen dan werd dat reclame budget niet aan jou besteed.

Osdorpertje | 28-11-21 | 16:15 | 2

Fake news.

Tha Analyzer | 28-11-21 | 16:18

@Tha Analyzer | 28-11-21 | 16:18:
Fake comment.

* Il Principe * | 28-11-21 | 16:28
-weggejorist-
ipadres | 28-11-21 | 16:15

Beating around the Bush. Holy Moses, er zitten familieleden daaronder van me. Heb ik uit letterlijk eerste hand. Maar die Britse Commonwealth en Boris Johnson.
Ik zou bijna medelijden met Mark Rutte krijgen.

Een wensdroom: als je ooit nog eens ver zou "mogen" vliegen: Australië of de VS.

No worries!

Hetkanverkeren | 28-11-21 | 16:15 | 9

No worries ? US customs ! Wat een beesten zeg ,nog nooit ergens in mijn 70 plus jaren zo onbeschoft behandeld . Heb ze nog een keer een tweede kans gegeven..... was nog erger .

Koning BongoBongo | 28-11-21 | 16:59

@Joris Beltsin | 28-11-21 | 16:17:
Heerlijk.
Het altijd dubbelzinnige cynisme.

reservebelgië | 28-11-21 | 17:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Om te zegen dat we er allemaal aangaan is onderhand stomvervelend geworden maar, daarom nog niet minder waar. De vrijheid die we hadden in de zeventiger jaren tot diep in de negentiger jaren komt niet meer terug want dat bleek niet zo goed uit te pakken voor de politieke knoppendraaiers en het grootkapitaal. Die zagen hun speeltje afgenomen worden.

aflaatverkoper | 28-11-21 | 16:13

Lees The Circle van Dave Eggers maar eens. Dan weet je waar het naartoe gaat. Als het internet niet meer anoniem kan dat is het eigenlijk al een groot social credit systeem. Anonimiteit is de allerlaatste linie tegen een totalitaire staat.

Yoda von Siam | 28-11-21 | 16:09 | 3

"Anonimiteit is de allerlaatste linie tegen een totalitaire staat."

dat is wel zo.

doitdoit | 28-11-21 | 17:36

Sterk !

boccelullus | 28-11-21 | 18:32

Sociale media leek een zegen, maar is een vloek gebleken. De domheid regeert en gijzelt
het publieke debat. Je digitale identiteit moet gelijk zijn aan je fysieke, dat is wel zo transparant.

Past ook beter in de metaverse.

zwaaropdehand | 28-11-21 | 16:07 | 4

Het gaat de overheid geen reet aan wie je bent en wat je zegt en je moet kunnen zeggen wat je wil.

Asteroid-B612 | 28-11-21 | 16:56

Want iedereen die het niet met jou eens is, is dom, toch ?

Asteroid-B612 | 28-11-21 | 18:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zal het dan maar meteen zeggen. Ik ben het buitenechtelijk kind van Ivo Niehe

jeweettochniet | 28-11-21 | 16:06 | 1

Ik hoop dat u niet op paps lijkt.

Bull-Sunnyboy | 28-11-21 | 16:10

internet kan weer uit, ga wat doen met je leven.

fabeltjesland | 28-11-21 | 16:04

Grappig dat veel mensen kiezen voor “de overheid heeft ook geen gezicht”, terwijl de meeste lasterlijke opmerkingen, scheldpartijen en bedreigingen tegen gewone personen worden geuit.

The_Black_Knight | 28-11-21 | 16:03 | 3

Wacht maar tot je er een keer mee te maken krijgt.

Ramsesz | 28-11-21 | 16:09

Wat veel enger is.... wie gaar bepalen wie/wat/hoe defamatory is. Linkse idioten? Dit is gewoon het opstarten van censuur aangaand ongemakkelijke waarheden en niet te controleren nieuws kanalen. Zwaar tegen, maar ja....

Smeggel | 28-11-21 | 16:09

Onzin. De overheid heeft juist vele gezichten. Rutte, Grapperhaus, jonge, wilders, noem maar op. Aantoonbaar onjuist. Het punt is: "Anonimiteit is de allerlaatste linie tegen een totalitaire staat." zoals een andere reagast zojuist scherp opmerkte.

doitdoit | 28-11-21 | 17:39

De anonimiteit opheffen is een goed idee maar ze zouden ook wat moeten doen aan die algoritmen en het verdienmodel van die platforms, die ervoor zorgen dat hoeveel reclame ze kunnen verkopen de mening van mensen bepaald.

Capt. Iglo | 28-11-21 | 16:01

Dat komt hier ook nog wel. En als er teveel weerstand tegen is dan gebruiken ze de magische woorden "het is om kinderporno tegen te gaan".
Werkt altijd als er weer een stukje privacy afgebrokkelt moet worden.

sinar2 | 28-11-21 | 15:57 | 1

Dan stop ik ermee. Geen zin om privé lastiggevallen te worden door malloten, idioten, strijders (al dan niet sociaal rechtvaardig), criminelen en ander volk dat wat minder verbaal onderlegd is.

Duwbak_Linda | 28-11-21 | 16:03

Australië is enorm in mijn achting gedaald de laatste 4 maanden. Stond altijd op mij lijstje om nog een keer te bezoeken maar per heden komt het niet meer op mijn lijstje voor.

Fedde71 | 28-11-21 | 15:54 | 4

Het is zeer opmerkelijk wat zich daar momenteel voltrekt. Nooit gedacht.

Ramsesz | 28-11-21 | 16:04

Heb er een halfjaartje rondgereisd met in mijn achterhoofd er te gaan wonen. Ben van een koude kermis thuisgekomen. Eigenlijk zijn alleen de grote steden aangenaam en de rest ik een groot woonwagenkamp met white trash.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 16:44

@Joris Beltsin | 28-11-21 | 16:44:
Ik ben er nooit geweest maar het trekt me op een of andere manier ook totaal niet.
Nieuw Zeeland zou ik weleens willen kijken.

jaja | 28-11-21 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

In de VS is het al jaren illegaal om valse (NAW) te verstrekken op het internet, al is dat een wassen neus.

Een groter probleem met de Australische eis is de definitie van laster/smaad. Je ziet dat in Nederland al met veroordeelde criminelen. Het is wettelijk gezien al smaad/laster als een crimineel "in zijn goede eer en naam" wordt aangetast - zelfs als de feiten kloppen.

In de VS is het pas smaad/laster als de feiten onjuist zijn.

Internationaal gezien wordt die Australische benadering een juridische nachtmerrie.

Anomiemus | 28-11-21 | 15:52

De juiste juridische status van Defamatory, volgens mijn talenknobbeltje: alles wat je reputatie schaadt, versus de vrijheid van meningsuiting. Spot on!

Hetkanverkeren | 28-11-21 | 15:52

F: nja, maar dan wil ik wel een duidelijke lijst van de Rutte met welke meningen en uitspraken wel en niet meer mogen. Met o.a. duidelijke voorbeelden van hoe je mag omschrijven dat overheden, individuele (semi-)ambtenaren, politici, minister-presidenten, advies clubs, etc. geen, te laat, of te slecht werk afgeleverd hebben.

W_F | 28-11-21 | 15:50

Ik heb ooit een dag op Tinder gestaan.
Toen kreeg ik het wel erg druk door al die vrouwen die me wilden.

jaja | 28-11-21 | 15:49 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Niet zomaar iets. Waarom wil je NAW gegevens? -Nou als je iets 'verkeerds' post dan zoeken ze je op met de nodige consequenties. #kijkt in geschiedenis boeken hoe dat werkt in de praktijk...

zevensprong | 28-11-21 | 15:47

kunnen jullie het scroll-probleem van die twee regels teveel oplossen .
neem bv : ad.nl . daar heb ik dat probleem niet.

newray | 28-11-21 | 15:46 | 1

Ik zou GS even mailen wat voor brakke software je gebruikt, dan kunnen ze het probleem misschien terugvinden.

W_F | 28-11-21 | 15:55

Nu het nog kan dan maar: (baard) god bestaat niet

28 | 28-11-21 | 15:44 | 1

En is ook niet groot.

bqbq | 28-11-21 | 15:51

Facebook is toch dat deel van het internet waar ik nooit kom?

Lorejas | 28-11-21 | 15:42

Je zou als bezopen aboriginal maar een keer op facebook zitten, ben je mooi de sigaar!

dhrat | 28-11-21 | 15:41 | 2

Die waren al pre-feestboek al zwaar de sigaar,
durfen geen blm&antifa adepten zich aan te branden overigens,
veel te down under.

TijdelijkOptimist | 28-11-21 | 15:47

@TijdelijkOptimist | 28-11-21 | 15:47:
Zo te zien aan wat er de laatste tijd down under gaande is zijn ze hard op weg de meest woke blm maatschappij ter wereld te worden.

sinar2 | 28-11-21 | 15:53

Kreeg vanochtend van Big ZuckerBrother te horen dat mijn account een ferme waarschuwing aan z'n broek heeft (stoute account, foei!)
nadat ik gisteren op een vrind's pagina een spam-hek aantrof die goedkope handtasjesmeuk aan de man bracht
Waarop ik -onder eigen naam natuurlijk- voorstelde dit soort spammerts standrechtelijk te executeren, het liefst met een handtasje
Tot zover fb's hypocrisie, niet de spammers aanpakken maar iemand die een vriendelijke suggestie doet

Tobi | 28-11-21 | 15:36 | 6

Het is mij een raadsel waarom men FB niet massaal links laat liggen.

Spring Bruissteen | 28-11-21 | 15:45

Het zijn allemaal Meta-Males

SinisterNL | 28-11-21 | 15:46

Tsja, waarom ik ca 2 jaar geleden, toen de meeste gebruikers al lang vertrokken waren
me inschreef bij Mark Zucks feestje, is ook een beetje onlogisch
Ik denk dat door het als een soort Engelstalige GS te beschouwen, wat het niet is, de lol er al snel af is
Big Zucker reageert ook nogal anders dan Joris hier, wat absurde opmerkingen horen er hier gewoon bij, en Zucker ontbeert enig gevoel voor dat want geen relativeringsvermogen aanwezig
Een stel vrinden zijn er al lang afgeschopt, en er is leven na faecesboek
zo zal snel blijken
Dank voor jullie imput manne

Tobi | 28-11-21 | 16:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Facebook is voor oma's.
Een echte kerel zit op Hyves.

jaja | 28-11-21 | 15:35 | 5

Videopac mensuh. Dat is de toekomst!

Lorejas | 28-11-21 | 15:41

Teletekst chat.

Kaas de Vies | 28-11-21 | 15:42

@Kaas de Vies | 28-11-21 | 15:42:
Daar doe ik mijn postduiven niet voor weg.

funda | 28-11-21 | 15:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je anonimiteit opheft dan krijg je wel een diversiteits, pro islam, gender neutraal, anti zwarte Piet, pro gekleurde mens, anti Geenstijl en politiek correct internet.

meneer Q | 28-11-21 | 15:30 | 1

Net zoiets als de publieke zenders op tv. Meer grauwe meuk.

bqbq | 28-11-21 | 15:49

Optie 5: Vrijheid van meningsuiting is onaantastbaar

WellusNietus | 28-11-21 | 15:26 | 6

Als het jouw mening is, moet je er ook voor staan. Geen reden om hem anoniem te uiten. Anonimiteit opheffen belet je helemaal niet om hem te uiten.

Capt. Iglo | 28-11-21 | 15:58

@Capt. Iglo | 28-11-21 | 15:58:
Klinkt mooi op papier maar ik geloof niet dat er in het huidige klimaat nog veel ruimte is voor onwelgevallige meningen zonder persoonlijke consequenties. Ik heb daar inmiddels schijt aan want schaapjes op het droge, maar kan me levendig voorstellen dat veel mensen bang zijn geschaad te worden in carrière, inkomen, hypotheek etc.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 16:58

@Capt. Iglo | 28-11-21 | 15:58: Goed advies ook, vertel het ook even aan de burgers in China en andere enge landen.

WellusNietus | 28-11-21 | 17:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zal veel reaguurders verbazen, maar er zijn landen plenty waar de Dag van de Grondwet een zeer belangrijke feestdag is. Omdat de grondwet in die landen vooral de burgers ineens veel rechten gaf. De grondwet in Nederland is een vod waar veel van de huidige machthebbers respectloos hun achterste mee afvegen.

goedverstaander | 28-11-21 | 15:25 | 1

Wie aan de grondwet tornt is heel fout bezig, het is er niet voor niets. Voor niet te voorziene zaken die snel actie vereisen zijn er vang(n) (w)etten. Ik denk dat als bestuurders in een situatie die niemand ooit heeft meegemaakt een bestuurdersfout maken door het publiek met compassie bejegend worden... maar wat er nu gaande is is van een andere orde.

BL!ZZ | 28-11-21 | 15:58

Ja lekker van eenieder naam adres en bankrekeningnummer op Facebook doxxen is dan overbodig heel handig bij cancellen en identiteit diefstal.

bijna_raak | 28-11-21 | 15:24

1984 begint in Australië zo te zien…

ikworstelengadouchen | 28-11-21 | 15:24

Das waar ook, ik moet mijn FB account nog verwijderen.

coitus reservatus | 28-11-21 | 15:24

Ik zie wel dat laster en dergelijke op internet een probleem is, maar dit lijkt me niet de oplossing. Wat die precies wel is weet ik zelf ook niet, maar er moet een andere mogelijkheid zijn. Als "we", als Westere democratieen, het prima vinden als een land zoiets invoert binnen haar eigen landsgrenzen, dan moeten we het ook prima vinden als andere landen dat doen. We kunnen dan ook niet meer klagen als dictatoriale regimes in andere delen van de wereld dit willen invoeren; "wij", doen het immers zelf ook, dus waarom zou Dictatoristan niet ook haar eigen wetten mogen handhaven binnen haar eigen landsgrenzen op deze manier. Dit soort wetgeving trekt op die manier de hele wereld een stapje terug naar de kant van autoritaite regimes en onderdrukking.

Zonder afwijking van de norm is vooruitgang niet mogelijk. Als we in het verleden waterdichte, onvermijdbare controle hadden gehad op de uitingen van mensen, en grensoverschrijdend gedrag effectief hadden kunnen aanpakken dan zouden we nu geen zaken hebben gehad die we nu als een groot goed beschouwen, zoals gelijkwaardigheid van man en vrouw, homohuwelijk, de acceptatie van homo- of bisexualiteit, euthenasie, abortus, anticonceptie, anonieme soa-testen, de acceptatie van HIV als een te behandelen ziekte, geslachtsverandering, atheisme en meer van dergelijke zaken. Die dingen hebben we verkregen omdat mensen hun mening daarover konden uiten. Sommige zijn voor die mening achter tralies terecht gekomen. In veel landen is het Internet voor mensen de enige manier om zich te uiten en organiseren. We moeten heel erg oppassen dat we niet al het goede dat anonimiteit ons geeft weggooien samen met de keerzijde van die medaille.

Jan Slot | 28-11-21 | 15:23

Begrijp nu wel beter de naam Down Under.

Ichneumonidae | 28-11-21 | 15:23

Redaxie heeft mijn naam en e-mail. Dat vind ik wel dapper genoeg.

Duwbak_Linda | 28-11-21 | 15:22 | 2

Èn bankrekeningnummer gezien uw kroontje....

Ron Zo | 28-11-21 | 15:37

@Ron Zo | 28-11-21 | 15:37: Én Briefjes van Bart. Ik ben traceerbaar!

Duwbak_Linda | 28-11-21 | 15:38

Ik begrijp het probleem niet. Ik reaguur al jaren onder mijn eigen nick.

goedverstaander | 28-11-21 | 15:21

Als je sociaal wenselijke dus nietszeggende content wil, moet je anonimiteit afschaffen

thanseeuwen | 28-11-21 | 15:21

Facebook is voor tokkies.
Zou die Aussi nooit van een VPN hebben gehoord? Een eigen IP adres is zooo 1999...

Jan Lange3373 | 28-11-21 | 15:19 | 4

@bijna_raak | 28-11-21 | 15:25:
En je emailadres met bijbehorend recovery emailadres, wie weet zelfs nog met je telefoonnummer erbij (ooit opgegeven als "extra beveliging" en nooit meer naar omgekeken).

kindapaas | 28-11-21 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Een overheid die voor jouw gaat bepalen wat nepnieuws is en wat niet,
kan best wel werken!! kijk maar naar China, daar lachen ze altijd én allemaal
geen criminaliteit of vleermuispest want alles is ok en niet hullie schuld want
heeft de regering zelf gezegd en die weten daar heus wel het verschil tussen nep en echt nieuws, zou hier dusch ook kunnen werken!! Misschien kan zoiets uitgewerkt kunnen worden door een D66, die hebben tenslotte de D van democratie in hun partijnaam staan!!

TijdelijkOptimist | 28-11-21 | 15:18

Hoezo "anoniem"? nog nooit van IP gehoord of zo?

zwellevertje | 28-11-21 | 15:18

Mijn kinderen zeggen dat Facebook is voor zestigplussers, dus dat anoniem Facebooken zal wel mee vallen denk ik.

de uitbater | 28-11-21 | 15:17 | 1

Klopt ja, FB is voor kinderen een no-go, zien het als iets voor boomers (wat het ook is). Zitten allemaal op TikTok en gebruiken Telegram ipv Whatsapp.

Ichneumonidae | 28-11-21 | 15:26

Tsja. Moeilijk hoor. Anoniem of niet anoniem. Voor je het weet staat je naw op GS. En moet je pa om 4 uur snachts een dreig voicemail sturen.

grapo | 28-11-21 | 15:16

Wie bepaalt de regels? Kun je in Australië niet meer zeggen dat je de premier een klootzak vindt? Wat wordt nog wel getolereerd? Vrijheid van meningsuiting staat al lang onder de druk waardoor de meesten, ook hier, inclusief ondergetekende, hun toevlucht nemen tot een alias. Het is duidelijk waar de Australische premier mee bezig is en dat is de mond snoeren van mensen die het bv niet eens zijn met zijn coronabeleid. De wereld wordt weer wat naargeestiger en bekrompen vandaag.

Toos Bevergeil | 28-11-21 | 15:12

Ik ben voor een maand of 5 in Australië geweest (bijna 20 jaar geleden) en associeerde dat land altijd met nuchtere, ruwe bolster lui die liever met zijn allen een koude VB pakken dan een beetje zitten grienen.
Dat beeld brokkelt af.

SterF... | 28-11-21 | 15:12 | 1

Vroegah was het idd wat relaxter ja.
"Buying bread from a man in Brussels
He was six foot four and full of muscle
I said, "Do you speak-a my language?"
He just smiled and gave me a Vegemite sandwich"

Zo'n Vegemite is niet te vreten, maar Allah. Was ooit prachtland, nu verworden tot totaal imbeciel derdewereldland.
youtu.be/XfR9iY5y94s

Ichneumonidae | 28-11-21 | 15:33

Ik reageer al jaar en dag onder mijn eigen naam. Ik sta voor wat ik zeg. Zouden meer mensen moeten doen.

georgeboot | 28-11-21 | 15:11

Gelukkig is Nederland als provincie van Brussel veilig want daar zou men nooit op dit idee komen.

Deflatiemonster | 28-11-21 | 15:10

Sommige mensen durven de vreselijkste dingen te zeggen onder hun eigen naam. Is dat lef of gewoon lomp vraag ik me dan af. Meestal nijg ik naar lomp maar dat komt vooral door een gebrek aan lef.

dartfrogger | 28-11-21 | 15:10

Als het gaat over trollen, criminelen en pedo's geef ik graag alle privacy op.

Reebensteeltje | 28-11-21 | 15:10

Ja, dat anonieme moet maar eens afgelopen zijn. Wanneer GS de eis van anonimiteit van de reaguurder loslaat dan ga ik gewoon met eigen naam reageren zoals ik ook al doe bij TPO. Ja, dan wordt het weer schelden en tieren, cynisch en sarcastisch zijn onder gelijkgezinden in de kroeg. Beledigen is nooit mijn ding geweest. Geval van opvoeding. Neemt niet weg dat ik hoe dan ook de overheid en haar slippendragers uiterst kritisch zal blijven volgen. Daarbij helpt het lidmaatschap van JA21.

forecastle | 28-11-21 | 15:09 | 3

Tpo? Da’s onderhand al 90% van geestijl toch ?

jvc | 28-11-21 | 15:21

Gaat niet gebeuren, is GS 3/4 van de reaguurders kwijt, zo niet meer.

Ichneumonidae | 28-11-21 | 15:56

Er zitten hier genoeg idioten die dan familie, vrienden, en/of partner+kinderen lastig zouden gaan vallen.
Dat zie je ook al bij huizen van mensen die een poster in het raam hebben hangen, van politici, of anderszins een publiek persoon zijn.

Rest In Privacy | 28-11-21 | 19:25

Laat mij maar een anoniem lafbekje zijn.
Laffe bekjes moeten er ook zijn.
Ik geniet van mijn weplog, daar zal u het mee moeten doen.

Zitvlak | 28-11-21 | 15:08

Ach ja, desinformatie, zou Kafka Orwellongren daar niet iets aan doen?

Anyway de meeste desinformatie komt toch echt van de overheid en MSM vandaan. Gaan ze in Aussieland de overheid en MSM zichzelf censureren of is dat te hoopvol?

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 15:06

social media met naw/ip? denk dat de platformen waar dit van toepassing gaat zijn niet lang zullen bestaan, principieel zou ik vertrekken naar een platform wat mijn privacy wel waarborgt

MikeOchslong | 28-11-21 | 15:05 | 1

buiten proportioneel ook, desbetreffende bedrijven hebben volgens mij allemaal als verdien model juist de gebruiker. Die gegevens kunnen dus gewoon gekocht worden. Echter overheid houdt van graaien.

pieterS | 28-11-21 | 15:11

Tegenwoordig wordt wel mooi duidelijk dat grondrechten ook maar een mening zijn.

FGAINA | 28-11-21 | 15:05 | 2

De grondwet is een stuk wc papier waar een overheid ten alle tijden de billetjes mee af kan vegen. Enige uitzondering is 'murica. Dat komt niet zozeer omdat hun overheid dat ook niet wil, maar door 2A.

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 15:07

In de schaduw van moet zijn onder het mom van.

Nilfisk | 28-11-21 | 15:04

Australië ,canada = burgeroorlog.

rein9576 | 28-11-21 | 15:02

Leefde Janet Garcia nog maar. Suck me Sideways!

Hetkanverkeren | 28-11-21 | 15:02

Ik kijk interviews met George Gammon dus ik moet sowieso opgesloten worden.

T. Rammel(l)an(d)t | 28-11-21 | 15:00

Ik vind Rutte maar een vervelende homo die zsm voor het tribunaal moet verschijnen om verantwoording voor zijn beleid af te leggen. Zo.. dat had ik nooit onder mijn echte naam durven te zeggen.

deministerpresident | 28-11-21 | 15:00 | 1

Staan er al 2 witte geblinde bussen voor je deur.

meneer Q | 28-11-21 | 15:35

Hulde dat "Nee, want overheid is zelf ook gezichtsloos" bovenaan staat.

Hebben we toch iets geleerd van ongekend onrecht.

Feynman | 28-11-21 | 14:58 | 3

Het 'volk' wel,
helaas is dat nog steeds niet tot de regerende partijen doorgedrongen,
zal ook niet onbedoeld zijn.

TijdelijkOptimist | 28-11-21 | 15:23

Dat is zeker waar. Overheid misbruikt wetenschappelijke info op een manier dat het hun uitkomt. En komt alleen maar met feitenloze aannamens. Snoert de mond van diegene iets zinnigs te zeggen heeft. Houden data achter zodat niemand het kan staven op waarheid. Staat niet open voor inspraakreacties. Gaan op de stoel zitten van artsen adviseurs onderzoekers en wetenschappers. Het huidige kabinet is niet capabel genoeg om een zgn crisis als dit op een normale manier te managen. Waarom zitten ze daar nog? Geef het stokje door aan diegene die wel capabel genoeg is. Kan me goed voorstellen dat men de overheid wantrouwd en helemaal los gaan op internet.
Het is eigenlijk heel makkelijk. Plaats de zieken in quarantaine. Bescherm de ouderen en de zwakkere en gooi alles open zodat men het leven weer op kan pakken. O ja omnicron. Paniek angst. Meer dan 99% van de Zuid-Afrikaanse bevolking leeft nog dan zal de omnicron variant ook wel meevallen.

jitro | 28-11-21 | 15:41

Anonimiteit bestaat niet op het continent waar de EU bepaalt wat nepnieuws is. Ook niet in landen waar woorden verboden worden in de tweede kamer en referenda afgeschaft.

opblaasschaap | 28-11-21 | 14:58

Ik ben ook een trol....

nope | 28-11-21 | 14:55 | 6

@T. Rammel(l)an(d)t | 28-11-21 | 15:11: Oh, ik maar denken dat we niet genoeg posten...

WaterMoutHop | 28-11-21 | 15:22

Wij zijn allemaal trollen

Rest In Privacy | 28-11-21 | 15:41

Ik zie geen Zwitsal bij u. Bij mij .. tja.. na 12 maanden nog steeds...

Harrie-Couvert | 29-11-21 | 11:03
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl