Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO - Zwarte man rijdt in op kerstmarkt: 5 doden en veertig gewonden

Vermoedelijke wraak voor vrijspraak Kyle Rittenhouse

Terwijl Nederland rustig sliep wakker lag van vuurwerk en relgeweld, is in Waukesha, een voorstad van Milwaukee in Wisconsin, USA, een zwarte man in een rode Ford Escape (lees: enorme SUV) op het publiek van een kerstparade ingereden, waarbij vermoedelijk ook vanuit het voertuig is geschoten op het kerstpubliek. De gemeente bevestigt 5 doden en 40 gewonden (waaronder een groep majorette-meisjes van 9 tot 15 jaar oud), maar het totaalplaatje is nog niet duidelijk. Er is een verdachte aangehouden, ene Darrell E. Brooks, een zwarte man van 39 met een stevig strafblad, waaronder mishandeling, huisvredebreuk en agressie tegen politie. Hij was op borgtocht vrij. Het is nog speculeren op dit moment maar we durven dat wel met enige stelligheid te doen: dit is een actie / reactie / wraakactie vanwege de vrijspraak van Kyle Rittenhouse, de (destijds) 17-jarige die in het nabijgelegen Kenosha, Wisconsin twee mannen doodschoot en een derde verwondde tijdens demonstraties rellen en plunderingen door Black Lives Matter-aanhangers in augustus 2020. De rechter oordeelde vrijdag in zijn vrijspraak dat Rittenhouse uit zelfverdediging schoot en hoewel alle drie zijn slachtoffers blank waren, schreven diverse mainstream media dat hij op zwarte personen had geschoten. De doodrijder in Kenausha heeft zijn social media (twitter hierrr) vol staan met BLM-retoriek, volgens Andy Ngo (tweets na de breek).

Social
Social
Social
Social

Brooks deed ook rappen met een rode SUV in het decor

Journaliste van The Atlantic, afgelopen vrijdag:

Social

Vrijspraakvideo Kyle Rittenhouse

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Apeklote | 22-11-21 | 21:01
-weggejorist-
Apeklote | 22-11-21 | 20:58

"... we durven dat wel met enige stelligheid te doen: dit is een actie / reactie / wraakactie vanwege de vrijspraak van Kyle Rittenhouse".

Of was hij 'gewoon' op de vlucht voor de politie?

Mister-Right | 22-11-21 | 20:18 | 1

Of kon het leven van een paar blanke voetgangers hem bij deze vluchtactie nu even wat minder schelen?

quantumcollider | 22-11-21 | 20:51

Nog altijd krekels bij de Joop. Past natuurlijk niet zo in het gangbare narratief daar.

Blij ei | 22-11-21 | 20:01

Kom we gaan rellen, o wacht, dat is alleen als zwart het slachtoffer is.

lex8310 | 22-11-21 | 19:41

NOS en de kunst van het weglaten.

Acidstain | 22-11-21 | 19:32 | 1

Erik Mouthaan en de kunst van het weglaten.

Blij ei | 22-11-21 | 19:59

Overigens werd in de eerste berichten een getuige geciteerd die ervan overtuigd was dat de man doelbewust mensen had neergemaaid, dus dat is geen verzinsel van engrechtse GS reaguurders.

Argyronauta | 22-11-21 | 19:05

Was 1 keer schrijven dat hij zwart is niet genoeg of zo…?

GizzleMolby | 22-11-21 | 18:18 | 1

Dat is ter compensatie van alle andere media die het woord zwart zorgvuldig mijden.

Ivoren Toren | 22-11-21 | 19:30

De Jeaup zal morgen wel met chocolade letters koppen over deze racistische daad .

Toch ?

Niet ?

Normaal weten ze niet hoe snel …

Gizmo579 | 22-11-21 | 18:16

Zwarte dader blanke slachtoffers dus niks aan de hand en gewoon doorlopen.

Nietgek | 22-11-21 | 17:16 | 1

Dat is lastig met een auto in je nek.

Verbandmeester | 23-11-21 | 00:22

Aangenomen dat hij inderdaad op de vlucht was, zoals sommigen beweren, waarom zou dat raciale motieven uitsluiten?

Hypothese:
Dader 1: We need to get away now!
Dader 2: I know a short cut.
Dader 1: There are people on the road!
Dader 2: Frag those motherbumping whiteys!

quantumcollider | 22-11-21 | 17:03 | 1

whiteys = crackas.

Asteroid-B612 | 22-11-21 | 17:08

Altijd weer die rappers !

Asteroid-B612 | 22-11-21 | 16:47

Volgens de telebelg was hij alleen maar op de vlucht na een misdrijf. Heeft niets met BLM te maken, is hysterie.

Over de zaak Kyle Rittenhouse zegt de telebelg dat het naar diens eigen zeggen om zelfverdediging gaat. Klinkt toch anders dan dat de rechter ook zo oordeelde. Niet?

De telebelg heeft ook wokies in de redactie.

Gelly P. Sprite | 22-11-21 | 15:30

Dus deze veronderstelde moordenaar heeft een vergelijkbaar strafblad als die Floyd goser.

Peter-Rissing | 22-11-21 | 15:28 | 1

Dan zal ie ook wel een standbeeld krijgen

Ride_On | 22-11-21 | 18:28

De man was getint en een rapper, dus 2x zo gevaarlijk!

De Laureaat | 22-11-21 | 15:13

De media zien het liefst de hele USA ten onder gaan aan een alomvattende rassenoorlog.
Je zou haast denken dat de MSM in handen is van de Russen en de Chinezen, maar ik ben bang dat de Amerikanen zelf compleet aan het doordraaien zijn.

Eppo | 22-11-21 | 14:04 | 2

Het zou me niks verbazen als over twintig jaar blijkt dat BLM financiële steun uit Rusland en China ontving.

Ivoren Toren | 22-11-21 | 14:09

Eppo: de Amerikanen zijn al eeuwenlang doorgedraaid.

strawdog | 22-11-21 | 16:53

Met inrijden op een kerstmarkt/kerststoet heb ik toch altijd heel snel een associatie met de islam. Maar dat zat in dit geval anders begrijp ik.

Braboblanke | 22-11-21 | 14:01 | 1

Monkee see, monkee do..

ger1306 | 22-11-21 | 20:18

Nou, als we huidskleuren moeten turven, deze man kan net door voor een neger. Hooguit 65% zwart.

Maar effe serieus, die Jemele Hill, dat is toch gewoon opruiing

Schwanzeleber | 22-11-21 | 13:37 | 1

Ze is enorm racistisch bezig inderdaad.

Papa Jones | 22-11-21 | 15:39

Nou nou nou, zo groot is een Escape niet. Heb er jaren één gehad. Het nieuwe model van na 2012 wordt hier in Needrigland als de Ford Kuga verkocht. De oude vierkante Escape (geen unibody, maar gebouwd op frame als een kleine truck en daar gaat het hier om) was hier te krijgen als een Mazda Tribute. Waarmee ik niet wil zeggen dat je 'm in je nek moet krijgen, maar een "enorme SUV" is het niet.

Ceristimo | 22-11-21 | 13:23 | 1

Heb er hier nu een als tijdelijk boodschappenautootje voor de deur staan. Het 2012 model. Niets bijzonders. Simpel bakkie en inderdaad niet groot.

Lafayette | 22-11-21 | 13:31

Los van details en motieven van dit drama, CNN is inmiddels aan damage control begonnen. Die heeft in ene keer al de ophitsende artikelen over Rittenhouse en white supremacists van haar front page geduwd. De andere deugmedia zullen volgen. Vol afschuw, maar schaamteloos, zullen ze verslaan wat zij mogelijk zelf gecreeerd hebben. Nu nog kijken hoe goed die tweets van Harris en een paar andere deugsenatoren zich gaan houden. De deugmassa kent geen grenzen als het gaat om het afdwingen van hun gelijk.

Lafayette | 22-11-21 | 13:22 | 9

@Sessine | 22-11-21 | 14:54: Het is alleen niet zo dat ie door politiewagens achterna gezeten werd...ziet u die dan achter hem aan rijden?

Thuinman | 22-11-21 | 15:57

@Tierelier | 22-11-21 | 15:41: Als het BLM daadwerkelijk om black lives te doen was dan kunnen ze inderdaad daar de grootste slag slaan: black on black crime. Ga demonstreren bìnnen die zwarte gemeenschap, kom met constructieve initiatieven om mensen perspectief te bieden, spreek mensen aan op hun verantwoordelijkheid om een cultuuromslag te bewerkstelligen. Maar liever duiken ze in de niche van het buitensporig politiegeweld, want dat wringt zo lekker in de onderbuik van iedereen en kun je onbeperkt de slachtofferkaart blijven trekken. Niet om buitensporig politiegeweld goed te praten uiteraard, maar de boel willen defunden en afbreken is wel het aller-allerdomste wat ik ooit heb gehoord en wel het allerlaatste wat de zwarte gemeenschap in Amerika vooruit gaat helpen.

Thuinman | 22-11-21 | 16:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Als het critical racing theory in de praktijk was, liepen er dan geen gekleurde mensen rond?

down | 22-11-21 | 13:11 | 2

Critical Racing Theory, dat is Lewis Hamilton.

Schoorsteenveger | 22-11-21 | 13:17

Zelfs de NewYork Post, een niet al te links krantje, meldt dat het mogelijk is dat de dader op de vlucht was na een eerder (steek-)incident. Opmerkelijk, of niet? Zou het dan toch geen aanslag zijn met als motief BLM, Kyle, of linkse wraak? We gaan het allemaal zien.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 13:10 | 5

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 15:11: Zeker, zeker. Maar ook zonder BLM argument is en blijft het natuurlijk niet te verkopen om door zo'n Parade heen te ploegen. En dat mensen een eventueel verband zien met wat daar afgelopen week om de hoek is gebeurd, is ook wel te begrijpen. Maar inderdaad, we zullen het zien.

sailor 1 | 22-11-21 | 15:24

Niet al te links ? LOL.

Asteroid-B612 | 22-11-21 | 17:10
▼ 2 antwoorden verborgen

De vrijspraak wordt niet door de Democraten gepikt. Dus hitsen ze de zooi op. Vice president Harris voorop. CNN en consorten bestempelen Kyle als white supremacist en angry white man. Ook al is keer op keer bewezen dat hij dat niet is. Gister heeft hij zelf verklaard dat hij de essentie van BLM steunt. De 3 neergeknalde figuren waren allemaal wit en met een flinke historie van geweld en ellende. Dat waren geen demonstranten maar plunderaars.
Deze aanslag is een direct gevolg van de Democratische ophitserij.

Lafayette | 22-11-21 | 13:01 | 3

Komt me bekend voor: de Hollandse media ten tijde van de opkomst van Pim.
Media in dienst van de gevestigde elites met hun nieuwe "normen".
In Amerika gaat er nog een haartje steviger aan toe. Tot in het congress.
Eh... tribunaal. Verstand volkomen op de loop.

Goedzo | 22-11-21 | 13:14

Op "de Democratische ophitserij." na zo'n beetje allemaal waar.

Die "Democratische ophitserij." zie ik (nog) niet glashelder als georganiseerde vooropgezette actie door de Democratische partij, maar eerder als een soort slaafse vorm van een collectieve en continue verstandsverbijstering.

Slaafs als in; het lijkt een stupide soort automatisme ingegeven door angst om betrapt te worden op ook maar een tiende millimeter niet-steun aan die verderfelijke en voortwoekerende BLM-kanker.

Het trekt alles aan antiblank racisme in zijn kielzog mee en lokt dat ook zeer verderfelijk en bewust uit. Het is een ranzige vorm van (het debat) intimideren en domineren; anderen (soms letterlijk, zoals vele blanken ondervonden..) in de bek spugen, uitkafferen en in de hoek trappen teneinde via terreur een soort 'gelijk' via volgzaamheid en angst af te dwingen.

Tierelier | 22-11-21 | 13:31

Deadpenalty

Drs. D. | 22-11-21 | 12:51 | 1

Dode strafschop?

wageslave | 22-11-21 | 13:38

Zo zie je hoe gevaarlijk een landschap is waar de media weigeren delicate zaken als die van Rittenhouse eerlijk te behandelen in de media. Doordat de bevolking gemanipuleerd en soms ronduit voorgelogen is door de media heerst bij activistisch tuig het idee dat er onrecht is met de vrijspraak van Rittenhouse.
Een ieder die de zaak fatsoenlijk heeft gevolgd weet dat het gevolg niet anders zou zijn dan dat Rittenhouse vrij zou lopen. Of hij nu zou worden vrijgesproken of dat de zaak verworpen zou worden, hij zou sowieso vrij lopen.

Ares | 22-11-21 | 12:45

BLM gek, crimineel, tijdlijn vol met blanken haat maar NOS vermeldt dat allemaal niet., Wat is het toch een totaal onbetrouwbare kloteorganisatie.

TheBigKirth | 22-11-21 | 12:44 | 6

@drolloman | 22-11-21 | 14:51:
Heb ik iets gezegd over minder erg? Nee. Maar het motief bepaalt reeds het overgrote deel van de reacties hier op GS, met veel anti-BLM en anti-links en dergelijke schuimbekkerij. Dan is het best interessant als blijkt dat het om een vluchtende man gaat. Ik ben dan ook heel benieuwd of er een kleine mea culpa zal opklinken in de panelen, maar ik denk van niet.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 15:13

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 15:13: O, het was dus alleen maar collateral damage, als je vlucht hoef je je niks aan te trekken van mensen die je in de weg staan, die hebben dan gewoon pech gehad, het zijn toch maar blanken. Ja, en wat een advocaat gaat zeggen weet ik ook wel.

Argyronauta | 22-11-21 | 17:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Oeps, foutje, bedankt...
.
Of meneer wilde een signaal afgeven dat hij deze rechtspaak niet fijn vond,
voor het geval er wel "er toe doende mensen" (de B uit BLMers)
het slachtoffer zouden zijn geworden.

hotmint | 22-11-21 | 12:41

Oh, dit is alleen maar een meneer met een strafblad van heb ik jou daar, op borgtocht vrij, die met zijn SUV op de vlucht was nadat hij de zoveelste misdaad beging, begrijp ik nu.

Gelukkig maar.

Papa Jones | 22-11-21 | 12:25

Ik snap dit niet. Zo geef je de échte racisten toch gewoon voer voor hun overtuiging? Dit is een daad waarbij de dader eventjes 5 onschuldige blanke medemensen om zeep en nog eens 40 in het ziekenhuis helpt... Omdat je het niet eens bent met een uitspraak van een rechter? Een democrats-rechter wel te verstaan? Hoe ziek in je hoofd ben je dan? Rittenhouse was discutabel, maar tenminste nog uit te leggen met zelfverdediging, omdat hij letterlijk aangevallen werd door de "slachtoffers", hetgeen vrij lastig wordt met het filmpje met de auto hierboven: de slachtoffers hier doen helemaal niets richting de dader.

Gladiator Fap | 22-11-21 | 12:10 | 7
-weggejorist-
quantumcollider | 22-11-21 | 12:40

@quantumcollider | 22-11-21 | 12:40:
Ah dus. Je maakt het wel heel makkelijk om je nu betichten van willekeur. Dat is nou niet handig QC! Betere argumenten...

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 12:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Met dit soort figuren gelijk korte metten maken, of ze nou wel of niet bij hun volle verstand zijn, direct ophangen.

Rdock | 22-11-21 | 12:07
-weggejorist-
Berend_Breedreet | 22-11-21 | 11:52 | 2

Goh, hoe is het mogelijk, als ik de berichten op Joop mag geloven, bestaan er alleen maar "extreem rechtse" aanslagplegers, en zo niet, dan zijn het hoogstens verwarde eenlingen met een suikertekort.

Argyronauta | 22-11-21 | 11:51 | 4

@BlolB | 22-11-21 | 11:57:

Ze lopen wel mee in de extreemlinkse BLM-hype.
Verder wordt dril- en gangster- rap nogal bejubeld door de linkse overheid en pers, die ook in NL voortdurend prijzen uitdelen aan mensen-van-strafblad.

Dandruff | 22-11-21 | 12:03

Op de Joop is het een sport om elk bericht zodanig te framen dat het
a) negatief uitgelegd kan worden
b) dit de schuld is van rechts.

Dat NPO vehikel wordt steeds radicaler, maar mag toch blijven lurken aan de subsidie-tiet. Is inderdaad vrij bijzonder.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Dit heeft duidelijk niets te maken met racisme. Net zoals die blanke agent die zijn knie iets te lang in de nek van een zwarte arrestant zet. Allemaal uitingen van naastenliefde.

Zeddegeizot | 22-11-21 | 11:47

Als rechters moorden op straat goedkeuren, krijg je moorden op straat.
Tegenwoordig zit Amerika vol met mensen die AR-15's als kruisbeelden dragen. Politici poseren trots met wapens in campagneadvertenties, ze delen video's over het doden van hun tegenstanders:
edition.cnn.com/2021/11/09/politics/g...
"Kyle Rittenhouse, die al sinds zijn jeugd een grote bewondering heeft voor de rechtshandhaving, arriveerde op 25 augustus 2020 in Kenosha met minstens één missie: de rol van politieagent en hospik spelen. De nacht zou eindigen met het dodelijk neerschieten van twee mannen en het verwonden van een ander." schrijft de NYT op twitter:
twitter.com/nytimes/status/1458469521...
Als elk machtsorgaan, van de rechtbanken tot de pers, zegt dat het OK is om mensen op straat te vermoorden in hun eigen geromantiseerde Hollywoods gaarkeuken stijl, raad eens wat je krijgt? Dode mensen op straat.
Geen enkel ander ontwikkeld land ter wereld kent eenzelfde percentage van wapengeweld aansluitend hoogste wapenbezit als Amerika.
Rittenhouse schoot demonstranten in koelen bloede neer, maar de rechter verbood zelfs het woord 'slachtoffers' te gebruiken .
www.theguardian.com/commentisfree/202...
Ik zou zeggen dat het een klucht is, maar het is eigenlijk gewoon een treurspel: Amerikanen zijn zelfs in eigen land ook christelijk-gewelddadig tot op het bot.

faraday | 22-11-21 | 11:44 | 19

@faraday | 22-11-21 | 12:45: En wat is dan uw punt, dat u tegen wapengeweld bent? Hier in NL steken ze mekaar de moeder met messen. In andere landen blazen ze zichzelf. U bent tegen wapens of geweld? Ik ook. Vooral het verkeerd gebruik daarvan om onschuldige mensen koud te maken. Een gewelddadig systeem is niet alleen de beschikbaarheid van wapens, maar zoveel factoren die daar aan bijdragen, onderwijs, opvoeding, media. Daar kun je hele sociologische studies op loslaten. Maar ik snap nog steeds niet zo goed waarom u dan zulke onwaarheden verkondigt over de Rittenhouse zaak om uw punt hierover te maken?

Thuinman | 22-11-21 | 13:05
▼ 16 antwoorden verborgen

De NOS weet nog steeds niets over de dader.

Acidstain | 22-11-21 | 11:44 | 2

De NOS is selectief kleurenblind en herkent alleen blanke daders.

Zeddegeizot | 22-11-21 | 11:50

De Amerikaanse media zijn mede schuldig aan deze doden, door hun eenzijdige berichtgeving.

lekgoot | 22-11-21 | 11:42 | 1

Eensch.
Net zoals de Nederlandse media mede schuldig waren aan de moord op Pim F.

jemagookniksmeer | 22-11-21 | 11:50

En blanke verdedigd zich tegen drie blanken en dan gaat een zwarte BLM-er wraak nemen op onschuldige mensen in een optocht ?

Der Schnitzeljäger | 22-11-21 | 11:41 | 2

Ja.
Want zwart denkt blijkbaar zo.

pejoar | 22-11-21 | 11:49

Vallen auto's ook onder het 2nd amendment?

lekgoot | 22-11-21 | 11:38

CNN journalisten hebben een kop bedacht:
"Peacefull anti Rittenhouse protester kills 5 white supremacists out of selfdefence"

ED-209 | 22-11-21 | 11:26

Wat gebeurde er toen O.J. Simpson werd vrijgesproken?

selectief verontwaar | 22-11-21 | 11:06 | 1

Hij ging nieuwe handschoenen kopen.

Santtulainen | 22-11-21 | 11:11

Hm, zwarte man met flink strafblad, dan zal hij er waarschijnlijk niets aan kunnen doen en is hij slachtoffer.

Zoelense Hobbyboer | 22-11-21 | 11:05

Na-aper! Protesteren op deze wijze is voorbehouden aan Allahnisten ja!

TonyMontana010 | 22-11-21 | 11:00

Een hond is nooit zomaar vals, dat is altijd de schuld van het baasje.

Omtzigtig | 22-11-21 | 10:56

Intussen blijkt GeenStijl zoals meestal het enige echte nieuwsmedium van Nederland. Op de sites van de zelfbenoemde kwaliteitskranten zijn geen bijzonderheden over de misdadiger die op de kerststoet in reed te vinden. Ook de NOS houdt zich op de vlakte. CNN schakelt na enkele korte flitsen snel over naar nieuws elders in de wereld. Ben het volledig eens met alle reageerders die doorhebben dat de berichtgeving totaal anders zou zijn als de dader blank zou zijn en de slachtoffers zwart. En BesteLandgenoten blijft maar proberen BlackLivesMatter uit de wind te houden. Heel vermoeiend.

Zonder erg | 22-11-21 | 10:55 | 16

@Ares | 22-11-21 | 12:34: over welke kwaliteitsmedia heb ik het dan? Ik betoog toch juist dat het trekken van voorbarige conclusies niet hoort bij kwaliteitsmedia? Weer een knap staaltje redeneren in deze comments.

BobDobalina | 22-11-21 | 13:22

@Ares | 22-11-21 | 12:34: "en naar het wapen van Rittenhouse greep"
Dit is een prima reden om een straatrover dood te schieten, toch?
Of was het een daadkrachtige burger die Kyle even daarvoor iemand neer zag schieten en de veiligheid van zichzelf en zijn medemensen voro ogen had en een 17-jarig ventje vol adrenaline van zijn aussault rifle probeerde te ontdoen?

Amazing Tukker | 22-11-21 | 14:38

Een daadkrachtige burger met een ellelang strafblad vol geweldadigheden die aan het rellen was?

Goh, die Barmhartige Samaritanen vindt je op de raarste plekken tegenwoordig.

quantumcollider | 22-11-21 | 16:02
▼ 13 antwoorden verborgen

Bedankt van Rossem voor het gewoon eerlijk opschrijven van wat er gebeurde. Dat is vandaag de dag gewoon heel moeilijk voor de meeste journalisten.

heldheino | 22-11-21 | 10:53

Denk toch slechte jeugd en afwijzing door de tamboer majoor

Habe das Gewust | 22-11-21 | 10:48

Biologisch is er maar één menselijke soort. Bloed en organen zijn uitwisselbaar, binnen bepaalde medische parameters, rassen kunnen nageslacht krijgen die ook weer kunnen voortplanten, en er is niets wat het ene ras wel kan leren en het ander niet, zoals autorijden, computers gebruiken, kunst en architectuur etc. Als er reden zou zijn voor racisme zit dat puur in het gedrag. We keuren niet elkaars ras af, maar elkaars gedrag. Het kleurtje is daarbij een randverschijnsel dat ten onrechte te veel de aandacht krijgt. Toch is het onverstandig die kleur niet te benoemen, omdat het veel zegt over de maatschappelijke en culturele achtergrond van waaruit het gedrag voortkomt, dat wordt geaccepteerd of afgekeurd. Zolang er door wie dan ook begrip wordt opgebracht voor het gebruik van geweld zal racisme voortbestaan.

Aisie | 22-11-21 | 10:45 | 1

Toch komen bepaalde talenten (intelligentie, muzikaliteit, sportiviteit) in de ene familie veel meer voor dan in een andere familie. Familie, stam, land liggen in elkaars verlengde. Sommige landen leveren extreem veel goede lange afstand lopers of juist weer sprinters. Verschillen tussen populaties zijn niet alleen cultureel bepaald.

ED-209 | 22-11-21 | 11:56

Als die zwarte man veroordeeld wordt, dan schrijft The Atlantic: white supremacy. Witte Rittenhouse mag wel mensen doden. Zwarten mogen dat niet.

Als er maar een rassenoorlog komt, daar is The Atlantic op uit. Net zoals veel MSM. Haat en verdeeldheid zaaien.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 10:42

Ik sprak het weekend nog met iemand die dacht dat Rittenhouse 3 zwarte mensen had afgeschoten en totaal niets snapte van de vrijspraak. Ik heb hem filmpje van zelfverdediging moeten laten zien en een foto van de witte slachtoffers.
Het heeft alles te maken hoe mensen nieuws consumeren, mensen lezen vaak slechts koppen (klikken niet door) en hebben dan gelijk een mening.

ultraman | 22-11-21 | 10:41 | 2

Het is niet eens hoe mensen het nieuws consumeren. Het is hoe de MSM het vermarkten. Er zit een duidelijke agenda achter. (Zie bijv. ook interview met Shula Rijxman) Als je niet actief op zoek gaat naar alternatieve informatiebronnen, dan weet je niet beter.

TheEgg | 22-11-21 | 11:12

Precies, ik sprak er ook met iemand over die wat nieuws had opgevangen van Rittenhouse, en dat was hetzelfde; Was in de veronderstelling dat hij zomaar een paar zwarten had afgeschoten. Wordt vaak niet verder gelezen dan de kop of eerste regel.

usb stok | 22-11-21 | 11:17

Jammer trouwens dat Kyle Rittenhouse niet op de parade was...

Dutch-Super-Evil | 22-11-21 | 10:34 | 3

Er komen zeker nog parades voor Kyle, als slachtoffer van de linkse hetze en de media in de VS. Wellicht zelfs een post in 2024 in het kabinet van Trump.

BoerKoekoek | 22-11-21 | 10:37

Die heeft binnenkort zijn eigen parade van Lamborghini’s en Ferrari’s nadat hij alle nieuwsmedia en de president heeft aangeklaagd voor smaad en laster.

Graftak | 22-11-21 | 11:00

@BoerKoekoek | 22-11-21 | 10:37:
Ze weten al bijna waar hij woont. Elke zender heeft zo'n beetje de route van zijn huis naar Kenosha op een kaart laten zien.

quantumcollider | 22-11-21 | 12:12

Heb het filmpje van bovenaf nu een keer of 10 bekeken en kan niet anders dan concluderen dat de auto LANGS de parade wil rijden in plaats van er dwars overheen. Ook het kind op de laatste video, aan het einde van de straat, wordt vermeden in plaats van geraakt.

Ik geef geen waardeoordeel over de daad zelf, die is zonder twijfel verachtelijk, maar de vraag is of dit een bewuste aanslag is of een vluchtpoging, weg van een (zoals sommigen beweren) eerdere "crime-scene".

Een aantal feiten spreekt voor een aanslag. Een aantal feiten niet. Zo lijken de "uitspraken" van de verdachte op social media niet heel extreem, over de Rittenhouse zaak. Meer iets wat de doorsnee zwarte man op internet zou ventileren. "Het verbaast hem niets" zegt hij over de uitspraak van die zaak. Dat is vrij mild voor iemand die een aanslag wil plegen denk ik dan.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 10:22 | 39

@quantumcollider | 22-11-21 | 13:44:
Blijkt dat je nu toch weer heel veel woorden nodig hebt om uiteindelijk te beseffen dat ik nooit zoiets gezegd heb. Misschien is "het spijt me dat ik je onterecht woorden in de mond legde" een juiste goedmaker? Of vraag ik nu te veel?

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 15:15

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 15:15:

Nee, jij probeert te verdoezelen dat je karaktermoord op Rittenhouse pleegde met 'ik heb dat nooit OP DIE MANIER gezegd!!!' (geen exacte quote maar ik parafraseer). En dat terwijl vanaf het begin reaguurders jouw op de feiten wezen.

En nu speel je de gegriefde partij. Ik zou zeggen dat dat beschamend is, maar het is eigenlijk geheel in de lijn der verwachting.

Heb volgende keer zelf je feiten op orde voordat je iemand de les leest.

quantumcollider | 22-11-21 | 15:39

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 13:29:

He, wat is dit:

"I zou zeggen, ja! Rondlopen met een doorgeladen militair geweer, alleen tussen relschoppers, als 17 jarige knul, is een provocatie. En heel gek, maar het liep uit de hand. Iedereen snapt dat. Behalve Kyle, want die waande zich door zijn wapen, onaantastbaar. Dat bleek anders, hij werd aangevallen, eerst met een plastic tas (oei oei nou nou) en toen met een skateboard. Uiteindelijk met een handwapen." quote BL

Jij impliceert hier wel degelijk dat Rittenhouse gestoord was. Op zoek naar geweld. In de fout. Slecht.

Hier is je quote, maat. Je verontschuldigingen zijn bij dezen geaccepteerd.

quantumcollider | 22-11-21 | 16:42
▼ 36 antwoorden verborgen

White lives matter!

Satertje | 22-11-21 | 10:15 | 1

Dat sowieso.

Stoned Hengst | 22-11-21 | 11:39

Die tweet van Jemele Hill. Ik wist niet dat alleen witten een auto mochten besturen

EmilioEsteves | 22-11-21 | 10:08 | 1

Als ik die tweet lees vraag ik me af: Ik weet dat MSM en feiten niet samengaan. Maar in het geval Rittenhouse was er helemaal geen auto bij betrokken, op geen enkele manier. Hoezo dan?

TheEgg | 22-11-21 | 11:07

Wij op GeenStijl voelen ons sowieso roze.

Hadena | 22-11-21 | 10:05

Nog niks op Joop. Vol verwachting klopt mijn hart.

Lerp | 22-11-21 | 10:03 | 1

Kun je lang wachten , als het een blanke was geweest dan had het er al lang gestaan.... en hadden de super deugers weer een topdag....

Nico_the_Sparrow | 22-11-21 | 10:51

Goh, je noemt CNN en MSBNC in je tegel en je wordt gejorist. Opmerkelijk.

Scepticus | 22-11-21 | 10:02 | 11

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 11:00:

Baudet is hier keihard aangepakt om allerlei zaken, onder andere die nazi-tweets en zijn opmerkingen over illegitieme tribunalen. Maar zelfs als Baudet net zo antidemocratisch zou zijn als Kaag (nee) dan is hij nog geen nazi.
Bovendien gaat het niet alleen om een enkele beschuldging naar Baudet. De godwin is a heel lang het vaste instrument tegen iedereen die een of meer linkse dogma's tegenspreekt. De laatste jaren toegepast tegen oa Geert Wilders, Eva Vlaardingerbroek, Annabel Nanninga, Joost Eerdmans, Zihni Özdil en vele anderen. En eerder ook Lubbers, Wiegel en Bolkestein maar vooral Buikhuizen, Janmaat, Fortuyn, Hirsi Ali, Ebru Umar en vele anderen.

Wel of geen respect hebben is het probleem niet.
Er is nog nooit iemand vermoord omdat hij een "lul" genoemd werd.
Mensen lopen wel gevaar als ze een "nazi" genoemd worden.

Dat kenmerkt al dit soort beladen en tot geweld leidende discussies; Rittenhouse, Trump, politie, onafhankelijke rechters, referenda, Brexit etc. Vanaf het moment dat de nazi-kaart tegen deze personen en instituten getrokken werd liepen spanning en geweldsincidenten op. Dus waar is dat goed voor?

Dandruff | 22-11-21 | 12:00

@Dandruff | 22-11-21 | 12:00:
Baudet loopt heel bewust op het randje of net eroverheen. Hij moedigt acties aan die de democratie en het parlement ondermijnen, dat zegt hij letterlijk. Hij spelt holocaust als "holocaust". Er zijn vele, vele signalen dat Baudet in ieder geval heel goed heeft gekeken naar het draaiboek van die beruchte jaren 30, en weet ook heel goed dat hij bij directe kritiek meteen de slachtofferkaart moet trekken, of het wegkletst als ironie of "zo heb ik dat nooit bedoeld".

Dat Baudet soms een nazi wordt genoemd gaat mij persoonlijk te ver, al begrijp ik de parallel wel die sommigen zien. Zelf zou ik hem nooi een nazi noemen omdat hij het niet is. Wel een giguur die de democratie in dit land de nek zou willen omdraaien, om er zelf iets anders voor in de plaats te willen zetten. Na de tribunalen.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 12:09
▼ 8 antwoorden verborgen

Dansmariekes doodrijden altijd -1

dugo | 22-11-21 | 10:01

Woke Nederland haalt bijna al het gedachtegoed uit de USA, ik hoop nu toch dat ze deze idioterie links laten liggen.

Acidstain | 22-11-21 | 09:59 | 2

In Nederland wordt - als enige land ter wereld- wokeness met overheidsgeld ( via universiteitsbesturen en via allerlei vage stichtinkjes in Amsterdam Z.O.) gesubsidiëerd…wij zijn voorlopig écht nog niet van deze waanzin verlost…

bisbisbis | 22-11-21 | 10:22

@bisbisbis | 22-11-21 | 10:22: Eens, en weet je wie er het meeste slachtoffer van is? De hardwerkende allochtoon met een baan en hypotheek. Alleen beseffen die wokies niet wat ze aanrichten bij die grote groep.

tis_wat | 22-11-21 | 10:43

BIJ NPO AD en telebelg niets over de kleur van de verdachte dus dan weet je het wel. Zou het een blanke zijn die zwarte aanrijdt dan staat hij met naam en toenaam in het nieuws.

homieguerneville | 22-11-21 | 09:59 | 6

@Behangdelul | 22-11-21 | 10:26: dit kan chaos veroorzaken in de samenleving, laten we aub niet het beestje benoemen. Nogmaals bij vootbaat dank.

Dutch-Super-Evil | 22-11-21 | 10:39
-weggejorist-
Dutch-Super-Evil | 22-11-21 | 11:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is nog even afwachten hoe dit precies zit.
Maar voorlopig is wel duidelijk dat diverse MSM stelselmatig hebben gelogen over de Ritttenhouse zaak. Over alles, letterlijk; over de bewijslast tegen Rittenhouse; over Rittenhouses gangen die dag; over Rittenhouses motieven; over die van de BLM-plunderaars; en dus zelfs over de huidskleur van de plunderaars die Rittenhouse aanvielen. Bepaalde hoernalisten liegen vervolgens ook nog eens over "racisme" in de uitkomst van het proces; een directe aanval op de onafhankelijke rechtsspraak.

Dat stelselmatig liegen over makkelijk te controleren feiten past goed in het hele BLM-verhaal. Alles rond BLM is gelogen, alles, altijd. Op microniveau blijken individuele gevallen steevast heel anders te zijn verlopen dan BLM aanvankelijk beweerde. En ook op macroniveau zijn de cijfers precies andersom dan BLM beweert; blanke criminelen lopen juist méér kans om te worden doodgeschoten door de politie dan zwarte criminelen. Dat geldt voor de absolute cijfers, maar ook voor de relatieve cijfers als je meerekent dat zwarte jongemannen pakweg 5 keer zo vaak bij geweldsdelicten betrokken zijn.

Overigens is zo'n 20% van de Amerikaanse agenten zelf zwart (op 13% van de bevolking), en in de beruchte steden is dat percentage vaak nog hoger. Ook zitten er veel Latino's en Aziaten bij de politie. Dat maakt de aanwezigheid van blanke KKK-agenten nogal ongeloofwaardig. Waarom zouden die voor een hongerloon zwarte mensen reanimeren, samen met hun zwarte collegae?
Wie echt zwarte mensen wil vermoorden kan daar ook aan verdienen dankzij drughandel, (gangster-) rap en "defund the police" activisme.

De door vrijwel alle MSM herhaalde BLM-leugens zijn niet alleen gericht tegen de politie en tegen individuele kinderen zoals Rittenhouse. Ze zetten aan tot raciale haat en raciaal geweld. Want natuurlijk zijn er mensen die de MSM geloven, zoals er ook mensen zijn die in elfjes geloven.

Het motief van veel seriemoordenaars en massamoordenaars is rancune.
Dus, als één rancuneuze gek al zoveel schade aan kan richten. Zou het dan een goed of een slecht idee zijn om hele bevolkingsgroepen raciale rancune aan te praten? Hoe is dat de vorige keren eigenlijk afgelopen?

Dandruff | 22-11-21 | 09:56 | 22

@Sjefke7807 | 22-11-21 | 11:05:
Goed verwoord. Mag ik hier nog aan toe voegen dat het voortdurende hameren op "across state lines" mogelijk te maken heeft met de NFA Act 1934, waardoor de BATF (de federale regering) erbij betrokken zou kunnen worden. Waartoe dit kan leiden zijn bv de Waco Siege (86 Branch Davididians omgebracht) en het Ruby Ridge debacle (Randy Weaver family). In beide gevallen ging het om het mogelijk niet geheel voldoen aan deze wet ($200 danwel $5 belasting voor de BATF afhankelijk van o.a. de lengte! van het wapen+allerlei registraties).

kindapaas | 22-11-21 | 12:23

En precies zó werkt het dus wanneer de eigen overtuiging in conflict staat met de werkelijkheid. Als je hele wereldbeeld baseert op de aanwezigheid en het bestrijden van racisme, ga je dus overal racisme zien. Ook als het er niet is. Het hypocriete aan het verhaal is dat je om racisme te kunnen zien wanneer het er niet is, er zélf een racistische blik op na moet houden. Zo krijg je dus anto-fascisten die met fascistische methoden tegen fascisme strijden en anti-racisten die hun haat op mensen met een bepaalde huidskleur focusseren om zo vermeend racisme te bestrijden. In werkelijkheid lijdt dit alleen maar tot segregatie, verdeeldheid en haat.

Gladiator Fap | 22-11-21 | 12:45

@kindapaas | 22-11-21 | 12:23|
Dat zou zeker kunnen. Dit verhaal is mijns inziens echter vooral in stand gehouden om Kyle's blazoen te bevlekken, om het "white supremacist" verhaal gaande te houden. Het werd zelfs nog steeds aangevoerd nàdat de rechter deze specifieke aanklacht verwierp omdat de bewijzen het tegenovergestelde bewezen. De feiten toonden aan dat het wapen Wisconsin nooit verlaten heeft. Het lag in een wapenkluis bij een neef. Zelfs na die feitelijke en neutrale vaststelling blijft men de leugen maar rond fietsen. Het is gewoon obsceen en perfide te noemen want het getuigt van pure kwaadaardigheid.

Sjefke7807 | 22-11-21 | 13:20
▼ 19 antwoorden verborgen

Het heeft ook wel iets surrealistisch om te zien hoe de westerse wereld zichzelf aan het cancelen is. Mensen laten zich tegen elkaar uitspelen en hebben straks niet door, dat bij de volgende economische crisis, een groot deel van het bijgedrukte geld is verdwenen in de zakken van Blackrock en Vanguard. Het worden interessante tijden.

De Blauwe Baviaan | 22-11-21 | 09:55 | 2

En China zag dat het goed was.

Acidstain | 22-11-21 | 10:01

@Acidstain | 22-11-21 | 10:01: Die hebben momenteel heel eigen problemen: energietekorten, een huizenmarkt die gecrashed is, voedselsupply interrupties, problemen met export van goederen.

ReyNemaattori | 22-11-21 | 11:22

Wat zou helpen is als mensen met een zwarte en een witte ouder zich niet identificeren als zwart. Laat sowieso achterwege welke kleur je bent. Al kan GeenStijl er zelf ook wat van natuurlijk

jeweettochniet | 22-11-21 | 09:55 | 4

Zwart zaad is dominant. Pas als je een kwartje bent kun je gaan twijfelen of je zwart of wit bent.

Alexander des Burgus | 22-11-21 | 10:41

@Alexander des Burgus | 22-11-21 | 10:41: Zwart zaad doe je in de grond. Daar komen plantjes uit. Niets dominants aan. En als je twijfelt of je zwart of wit bent, dan ben je ernstig van het padje. Houtskool is zwart. Melk is wit.

Usumani | 22-11-21 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

O, het gaat weer over Amerika. Waarom is dat land toch zo belangrijk?

Amsterdamsko | 22-11-21 | 09:53 | 5

@Lubbberrtt | 22-11-21 | 10:11|
U was mij net voor. Het hele woke en BLM gedoe heeft in dit land werkelijk helemaal niets te zoeken, maar wordt desalniettemin gretig omarmd. En ook hier zie je de boel nu op de spits gedreven worden. Dit kan alleen maar slecht aflopen.

Sjefke7807 | 22-11-21 | 10:31

Omdat zij de facto de enige supermacht zijn in de wereld?

ReyNemaattori | 22-11-21 | 11:23
▼ 2 antwoorden verborgen

"dit is een actie / reactie / wraakactie vanwege de vrijspraak van Kyle Rittenhouse"

Je moet het maar durven met zo'n stelligheid. Maar goed de onderbuik is weer gevoed. Ik ga hard lachen als het niet zo is, want het heeft er alle schijn van.

BobDobalina | 22-11-21 | 09:48 | 9
-weggejorist-
quantumcollider | 22-11-21 | 12:20

@BobDobalina | 22-11-21 | 13:18:

Nu niet terugkrabbelen, maat. Dat jij fout zat over Rittenhouse, met jouw insinuaties over zijn acties en motieven, ongeacht hoe vaak men ook jou op de beelden wees, is toch echt jouw eigen verdienste.

Probeer je handen niet in onschuld te wassen.

quantumcollider | 22-11-21 | 13:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Het zal je dochter maar wezen die daar met negen jaar trots meeloopt. En dan komt er zo een monster die je leven verwoest.

jan huppeldepup | 22-11-21 | 09:48

BLM bestaan grotendeels uit polariserend extreem links tuig. Voor deze zaken is het goed dat er nog zoiets bestaat als de doodstraf.

kortebroek | 22-11-21 | 09:46 | 1

Niet in de betreffende staat.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 09:47

Een flinke tijd geleden werd zo iemand door links een vrijheidsstrijder genoemd.

uwesbeki | 22-11-21 | 09:45 | 1

Vandaag ook, en morgen weer.
Misschien wel binnenskamers, maar toch. Want ik geloof nooit dat degenen die dit vuurtje voortdurend opstoken (zie de leugens over dat Rittenhouse proces) werkelijk bereid zijn om eens in de 10 jaar een druppel water op dat vuurtje te gooien.

Dandruff | 22-11-21 | 10:03

Stop nou eens met jezelf "zwart" noemen en je op basis daarvan te identificeren, als je hoogstens licht bruin bent. Ik ben godverdomme bruiner in de zomer dan menig "zwarte". Je bent toch, mag ik hopen, meer als mens dan de hoeveelheid pigment in je huid, je haarkleur, je oogkleur, etc. Wat je zegt en wat je doet maakt wie je bent, hoe je er uit ziet boeit me niet.

Oplossing: stop met het letterlijk zwart-wit denken en zo te praten. Stop als "zwarte" met jezelf te scharen onder de "black community".

Ik ben namelijk niet wit. Ik ben iets lichter bruin dan deze "zwarte" man.
50 shades of brown, met af en toe een tintje geel of rood, dat is wat mensen zijn.

Timide_Aso | 22-11-21 | 09:43 | 2

You got some milk in the coffee

Asteroid-B612 | 22-11-21 | 09:47

@Asteroid-B612 | 22-11-21 | 09:47: Ik snap niet precies wat je daarmee bedoelt. Tevens is de voertaal hier Nederlands.
Af en toe een Engels woord schijnt "cool" te zijn, maar hele Engelse zinnen zonder Nederlandse context gaan mij too far.

Timide_Aso | 22-11-21 | 09:56

Zwarte man? wat is zwart (relevant?) deze man is een eikel , en ophangen zo'n lul!
ken trouwens indiers die zwarter zijn dan deze man, ken chinezen die wit en bruin zijn (ben al 18 jaar expat), ken nigerianen (5 jaar gewoond) die geel tot zwart waren. die kleuren moeten we maar eens weglaten denk ik (en ik ben niet wit , maar weet mijn ral kleur niet zo goed (seizoen afhankelijk denk ik).

leofromrotjeknar | 22-11-21 | 09:38 | 2

Twee zielen, één gedachte. Zie hierboven. Volledig met u eens.

Timide_Aso | 22-11-21 | 09:45

Een gele Nigeriaan kan het beste naar de dokter gaan.

Usumani | 22-11-21 | 11:40
-weggejorist-
EindelijkFatsoen | 22-11-21 | 09:34 | 1

Gewoon POEF! van de wereld toveren deze flapdrol.

Benieuwd of nu over heel de wereld de mensen de straat op gaan. Misschien kan iemand mij uitleggen wat ergers is (alsof het er toe doet) : een zwarte junk met een knie in zijn nek omdat ie high is en niet wil luisteren of een zwarte mongool die kleine kinderen plat rijft, omdat.... ja wat eigenlijk?

Betekent dit dat we zwarte piet weer terug krijgen?

Behangdelul | 22-11-21 | 09:33 | 2

Owww wat bent u boos, terecht.

Zitvlak | 22-11-21 | 09:35
-weggejorist-
J.P.Drapeau | 22-11-21 | 09:33 | 1

Ligt misschien toch iets anders.

“Several LE sources say preliminary: Wisconsin incident appears to be vehicle fleeing a separate crime scene (stabbing) when it plowed into parade. One person in custody. Investigation ongoing but so far no initial link to terror or the recent Rittenhouse verdict w/@tom_winter,” NBC reporter Jonathan Dienst wrote on Twitter.

Dus een heel bewuste aanslag is maar de vraag. Kijk je naar dat filmpje van boven, dan zie je de auto in eerste instantie ook proberen om links van de parade langs te rijden in plaats van er recht overheen. Ik kan me vergissen maar als je zoveel mogelijk slachtoffers wil maken rijd je er gericht overheen. In die laatste video rijdt de auto langs het kleine meisje. Niet over haar heen.

Ik zou nog niet te vlug zijn met die conclusies over een bewuste aanslag.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 09:28 | 12

Nou.. nu je het zegt. Vijftig mensen raken, tot nog toe "slechts" vier doden. Dan lijkt me het als aanslag niet een hoog rendement als je in dit soort lullige termen over zoiets vreselijks kunt spreken. Ik zou alleen heel even afwachten met alle snelle conclusies.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 09:45

@Gen. Maximus | 22-11-21 | 09:36: Dat ben ik met u eens. Een gek die bereid is tientallen levens op het spel te zetten om zijn eigen criminele hachje te redden verdient de hoogste boom om aan opgeknoopt te worden, maar het racistisch- of wraakmotief is niet aangetoond.

Thuinman | 22-11-21 | 10:42
▼ 9 antwoorden verborgen

Verschrikkelijk dat zwart/wit gezeik. Identiteitspolitiek wordt nog eens onze ondergang. Arme kinderen.

osolemio | 22-11-21 | 09:22 | 2

Identity politics is afschuwelijk. Daarom zijn Bij1, Denk, Sp, Pvv en Dieren ook zulke walgelijke clubs.

van Oeffelen | 22-11-21 | 09:29

Ik zie niet direct wat de partij van de dieren gemeen heeft met de sociale proleten.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 09:44

Moeten we de oproer in Nederland zien als een reactie op de uiterst marginale corona regels die we nu hebben, en geloven dat het dus puur toeval was dat het precies na de vrijspraak van Kyle Rittenhouse begon, of is hier sprake van wereldwijde coordinatie?

Opslag Medium | 22-11-21 | 09:20 | 3

Hier zit méér achter!

Schoorsteenveger | 22-11-21 | 09:22

In het nieuws, sociale media, een dingetje

Zitvlak | 22-11-21 | 09:32

Nee de oproer in Rotterdam kwam omdat kaag niet met de SGP wilde, of omdat rutte niet meer op de fiets komt of.............. later is altijd goed lullen over het waarom maar is meestal nooit de waarheid.

jan huppeldepup | 22-11-21 | 09:53

Insert: I'm this close to pull up black crime statistics meme

Devox85 | 22-11-21 | 09:20

Als je dan zo tegen discriminatie bent, en je target dus onbekende, onschuldige blanke mensen dan snap je het toch ergens niet?

Sessine | 22-11-21 | 09:18 | 2

Hij denkt natuurlijk dat racisme en dergelijke altijd maar van één kant komt.
Nou ja, denken…

Rico Tampeloerus | 22-11-21 | 09:28
-weggejorist-
EindelijkFatsoen | 22-11-21 | 09:36

Nou dan zal er vanavond wel een mars komen gevolgd door rellen met als eis dat deze onschuldige zwarte man onmiddelijk vrijgelaten gaat worden. Heeft D666/GL al gedreigd de ambassadeur van de VS op het matje te roepen wegens deze discrminierende vervolging?

BoerKoekoek | 22-11-21 | 09:17

Als je in zo'n auto rijdt kun je niet volhouden dat je arm bent en geen kansen hebt gekregen dunkt me. BLM retoriek ten spijt, dit is gewoon haat.

small_town_dude | 22-11-21 | 09:16

Het is geen kerstmarkt maar een holiday market.
Het is geen kerstparade maar een holday parade.

Let een beetje op de correcte new speak, GS.

Pimp my Voortuin | 22-11-21 | 09:15

Die blanke in Apeldoorn was natuurlijk ook een enorme klootzak.

Leptob | 22-11-21 | 09:14

CNN zou zeggen: Kerstparade is wit privilege dus pure provocatie.

Steve1234 | 22-11-21 | 09:13

En.... Telt ''Witte Levens doen er ook toe"?

*101# | 22-11-21 | 09:12

Ondertussen op twitter: Een vrouw. Wit. Met kinderen (!!!!) die iets roept over karma. Goed voor mijn rommelende onderbuik

Wc-kip | 22-11-21 | 09:11 | 2

Whiggers roepen soms rare dingen. Dat is wat het Slim Shady syndroom aanricht bij voorheen normale mensen.

Conan de Rabarber | 22-11-21 | 09:15

Dan zal die mevrouw vast nog een keer echt tegen karma aanlopen als ze er achter gaat komen wat dit soort deug uitspraken daadwerkelijk betekenen.

Thuinman | 22-11-21 | 09:23

Benieuwd of de msm en de Democraten inclusief president Biden verantwoordelijk worden gehouden voor de leugens, het valse narratief, wat nog steeds over en rond Rittenhouse is verspreid. Inclusief de politici die dit nu framen als blanken komen hier mee weg. Echt walgelijk hoe men voor hun eigen gewin het volk ophitst daar.

P-unit | 22-11-21 | 09:11 | 15

@TeeJee | 22-11-21 | 13:39:
"Edit: Och kijk BL. Joris is je aan het helpen."

Maar dan moet je ook met echte argumenten komen, ongericht schuimbekken zonder argumenten helpt je niet verder. Ik meld alleen dat Biden zoiets nooit heeft gezegd en dat blijkt feitelijk 100% juist. Daar kan jij vervolgens niet tegen, dat is eerder jouw probleem dan mijn onwaarheid, want ik meld gewoon een verifieerbaar feit..

Sterker nog: Er worden Biden woorden in de mond gelegd, en de reactie daarop wordt door rechtse media in de VS al "bwijs" aangevoerd dat Biden Kyle een "white supremacist" noemde. Ga je even zoeken, dan blijkt de oorsprong dus een twitter-filmpje te zijn dat Biden retweet met commentaar over Trump, die weigert om white supremacists te veroordelen op hun ideologie. Wat overigens waar is, Trump wringt zich in alle bochten om maar geen negatief geluid te laten horen over deze groep, want hij is van hen afhankelijk in de verkiezingen.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 13:45
-weggejorist-
Rest In Privacy | 22-11-21 | 13:46

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 13:45:

Lol. Quote graag!

En toevallig zat in dat filmpje Rittenhouse. Die dus indirect maar onweerlegbaar door Biden werd aangewezen als White Supremacist. En daarmee dus zijn schuld impliceerde.

Je zit dus fout.

“Look, I don’t know enough to know whether that 17-year-old kid — exactly what he did. But allegedly he’s part of a militia coming out of the state of Illinois,” -Biden

Oh, kijk. Ik heb daadwerkelijk een quote!

Hier nog meer:

“Have you ever heard this president say one negative thing about white supremacists? Have you ever heard it?” -Biden

Three years ago today, white supremacists descended on Charlottesville with torches in hand and hate in their hearts. Our president said they were "very fine people." -Biden

“You had some very bad people in that group, but you also had people that were very fine people, on both sides. You had people in that group that were there to protest the taking down of, to them, a very, very important statue and the renaming of a park from Robert E. Lee to another name." - Trump

“And you had people — and I’m not talking about the neo-Nazis and the white nationalists — because they should be condemned totally. But you had many people in that group other than neo-Nazis and white nationalists. OK? And the press has treated them absolutely unfairly.” -Trump

Dus zowel Biden impliceerde Rittenhouse als een white supremacist, en loog over Trump.

Dus jij moet wat minder schuimbekkend verongelijkt doen. Zeker als je een verifeerbare onwaarheid als feit presenteerd.

Of heb je nog meer quotes nodig?


quantumcollider | 22-11-21 | 16:33
▼ 12 antwoorden verborgen

Ondertussen blijven de media in de VS hetze voeren tegen Rittenhouse door allerlei onware claims over hem te doen en zo de haat opvoeren tegen Rittenhouse en de uitspraak van de jury.
============
CBS' 'Face the Nation' blijft beweren dat Rittenhouse staatsgrenzen overschreed 'gewapend voor de strijd'

CBS' 'Face the Nation' blijft beweren dat Rittenhouse staatsgrenzen overschreed 'gewapend voor de strijd'

In een rapport voor 'Face the Nation' beweerde verslaggever Mark Strassman ten onrechte dat Kyle Rittenhouse de staatsgrenzen overschreed 'gewapend voor de strijd'.

Media hebben de gebeurtenissen in Kenosha vaak verkeerd geïnterpreteerd, vaak verwijzend naar zijn grensoverschrijdende staatsgrenzen van zijn woonplaats in Illinois naar Wisconsin. Bovendien hebben verschillende media-experts en democratische politici Rittenhouse bestempeld als een 'blanke supremacist', waaronder de toenmalige presidentskandidaat Joe Biden in 2020.

Een jury vond Rittenhouse niet schuldig aan alle aanklachten die vrijdag tegen hem waren ingediend. Progressieven en media-presentatoren bleven echter Rittenhouse aan de kaak stellen, evenals rechter Bruce Schroeder.

www.foxnews.com/media/cbs-face-the-na...

Swieberj | 22-11-21 | 09:10 | 12

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 12:44: Het is toch duidelijk gebleken waarom hij daar met een doorgeladen geweer moest lopen? Is met een wapen rondlopen provocatie? Is brandjes blussen provocatie? Voor tuig dat zelf die stad aan het slopen is en zelf met wapens rondloopt? Vraag je dan om problemen als je 'friendly, friendly' roept? Als een of andere doorgesnoven pedofiel het daardoor op je gemunt heeft dan heb je het over jezelf afgeroepen? Kom op zeg, wat zijn dat voor principes. Dat tuig hadden ze op dag 1 met harde hand van die straten moeten vegen. Is (bewust) niet gebeurd. Met alle gevolgen van dien.

Thuinman | 22-11-21 | 13:12

@Thuinman | 22-11-21 | 13:12:
I zou zeggen, ja! Rondlopen met een doorgeladen militair geweer, alleen tussen relschoppers, als 17 jarige knul, is een provocatie. En heel gek, maar het liep uit de hand. Iedereen snapt dat. Behalve Kyle, want die waande zich door zijn wapen, onaantastbaar. Dat bleek anders, hij werd aangevallen, eerst met een plastic tas (oei oei nou nou) en toen met een skateboard. Uiteindelijk met een handwapen.

De eerste aanvaller schoot hij dood omdat die naar zijn wapen greep, zei hij. De tweede en derde omdat ze achter hem aanrenden en toen hij viel, hem besprongen. Dat allemaal was niet gebeurd als daar geen 17-jarige knul zich als een god had gewaand met zijn AR15.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 15:22

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 15:22: Grappig hoe we hier zo'n 180 graden ander perspectief op kunnen hebben. Dus omdat iemand een wapen heeft en 17-jaar is, mag je hem eerst bedreigen dat je hem gaat vermoorden, vervolgens hem daadwerkelijk achterna jagen, een tas naar zn hoofd flikkeren (wie weet wat daar in zat, was waarschijnlijk niet leeg) en proberen zijn wapen af te pakken? En dan zou die jongen zelf de provocatie zijn. Nee sorry, daar ga ik niet in mee. Er was maar 1 iemand die zich onaantastbaar waande en dat was die geflipte pedofiel Rosenbaum die kort daarvoor containers in de fik liep te steken, zwarten aan het provoceren (shoot me, n*gger) was en een gewapende jongen opjaagt en in het nauw drijft en zn wapen probeert af te pakken nadat ie hem al eerder met de dood had bedreigd.

Vervolgens wordt Rittenhouse door een groep bloeddorstige relschoppers onder handen genomen terwijl hij aangeeft dat ie richting de politie rent en geen gevaar vormt voor die mensen, hij richt zn geweer op niemand en rent weg van de menigte en geeft aan dat hij richting de politie rent. Wellicht is het je ook opgevallen dat Rittenhouse bij lange na niet de enige was die daar met geweer of pistool rondliep? Dus waarom is dan uitgerekend hij degene die provoceert met een wapen? Omdat ie minderjarig is? Als één ding is aangetoond is dat hij meer volwassen gedrag en discipline vertoonde dan al die debiele relschoppers bij elkaar opgeteld.

Thuinman | 22-11-21 | 16:18
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Scepticus | 22-11-21 | 09:10 | 3

"De doodrijder in Kenausha heeft zijn social media vol staan met BLM-retoriek..."
En nu eens kijken hoe de MSM hierop in gaat haken. Een groot dilemma natuurlijk, want links is goed en rechts is slecht, en je kunt hier ook niet spreken van een geradicaliseerde moslim die je op simpele wijze kunt wegsnijden van de Islam. En een vergelijking met Breivik, een 'lone wolf' die is aangestoken door verderfelijk gedachtengoed, is uiteraard ook uit den boze.
Nee, er zal een narratief opgetuigd worden dat vertelt over diepe frustratie, hetgeen natuurlijk heel wat anders is dan diepe haat, en uiteindelijk zullen wij moeten begrijpen dat zijn daad een wanhoopsdaad was van een slachtoffer van die racistische, witte, onderdrukkende samenleving.
Wat ik zie is iemand die zich als martelaar manifesteert, volledig gebrainwashed door een rigide ideologie, precies zoals een moslimterrorist, precies zoals een Breivik. Wat we gaan zien is een retorisch gegoochel met goed en kwaad, en als het even tegenzit een standbeeld.

Schoorsteenveger | 22-11-21 | 09:07 | 3

Dader = slachtoffer?

van Oeffelen | 22-11-21 | 09:09

@van Oeffelen | 22-11-21 | 09:09: onderdrukt dus vrijheidsstrijder. Een daad van verzet! Hulde! Zo erg is de onderdrukking in de usa van zwarten dat wanhopige aanslagen nodig zijn.

P-unit | 22-11-21 | 09:13

Verwarde man. Lage bloedsuikerspiegel. Drugsgebruik. Geen stageplaats. 1-ouder gezin (maar dat is standaard)

BoerKoekoek | 22-11-21 | 09:20

Mostly peaceful parade volgens MSM.

Steve1234 | 22-11-21 | 09:07 | 1

De grote vraag voor mij is of er ook zwarte personen mochten meelopen in de parade.

Aisie | 22-11-21 | 09:42

Darrell Brooks is also a rapper who goes by the name MathBoi Fly. He has published several music videos. A red SUV, similar to the one that plowed into the Waukesha parade, can be seen in one of his music videos.

You Tube: MathBoi Fly - HALF A TIKKET (prod. by DeeMarc)

Bibop | 22-11-21 | 09:06 | 1

Vreselijk.

van Oeffelen | 22-11-21 | 09:08

NOS journaal heeft het zo vaag en onduidelijk gemaakt, dat ik precies weet hoe het nu zit.

laurentius | 22-11-21 | 09:05 | 2

Dat heet begrijpend lezen.

Schoorsteenveger | 22-11-21 | 09:08

Als ze bij de NOS niets zeggen over de dader dan weet je wel uit welke hoek de wind waait.

Ivoren Toren | 22-11-21 | 09:30

Op -jeweetwel- punt nl niks over kleur. Gaat over """"automobilist"""" en """"verdachte""""

remmersmaaak | 22-11-21 | 09:05 | 1

En zo hoort het. Kleur doet er niet toe. Alleen moeten die BLM-figuren dat zelf ook nog gaan inzien, en zich dan ook niet als "zwart" identificeren.

Timide_Aso | 22-11-21 | 09:53

Andere lezing is dat ze op de vlucht waren na een steekpartij. Zaten kennelijk 3 mensen in: heavy.com/news/darrell-brooks-jr/?fbc...

Maar even wachten totdat meer feiten naar buiten komen. Is meestal beter bij dit soort dingen. Maar in ieder geval ben je een vreseijke klootzak als je dit doet, ongeacht motief.

Gen. Maximus | 22-11-21 | 09:04 | 6

"Maar even wachten totdat meer feiten naar buiten komen. Is meestal beter bij dit soort dingen."

Mee eens & akkoord. Laat ons niet verlagen tot het niveau van die lui die Rittenhouse als wilden lynchen voordat de feiten bekend waren.

En zeker niet het niveau van het gajes dat Rittenhouse in een cel wil zien wegrotten NADAT de feiten bekend waren.

quantumcollider | 22-11-21 | 09:31
-weggejorist-
Rest In Privacy | 22-11-21 | 11:21
-weggejorist-
quantumcollider | 22-11-21 | 12:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Altijd maar weer in alle media het geslacht benoemen.

HeerVanStand | 22-11-21 | 09:03 | 8

@elfenstein @Schoorsteenveger
Ik heb de indruk dat jullie geen idee hebben naar wie ik een sneer uitdeel. Niettemin, of misschien juist wel daarom, vermaak ik mij kostelijk. Dank voor jullie uitgebreide en serieuze reacties.

HeerVanStand | 22-11-21 | 09:41

@HeerVanStand | 22-11-21 | 09:41:
Ah, de Bommel-uitweg. Een heer van stand wordt vaak verkeerd begrepen. Laten we hopen dat er in uw slot ook een Tom Poes rondloopt die de brokstukken opruimt.

elfenstein | 22-11-21 | 09:48

@elfenstein 09:48
Die zogenaamde Bommel-uitweg is nog altijd beter dan de eigengrappen-uitleg. Ik richt mij nu eenmaal tot de oplettende lezertjes. Daar mag u zich best toe rekenen, maar sommige oplettende lezertjes zijn oplettender dan andere oplettende lezertjes.

HeerVanStand | 22-11-21 | 10:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Benieuwt of de rest van de Nederlandse medio ook kopt met 'zwarte man rijdt in op kerstmarkt'. Zal wel iets in de trend van 'Man rijdt mensen door op kerstmarkt'.

petrucci | 22-11-21 | 09:03

"toen er een auto inreed..." (NOS nieuws van negen uur)
Stoute auto!

J.P.Drapeau | 22-11-21 | 09:01 | 5

Tijd voor de diversiteitsbokaal bij de NOS.

Acidstain | 22-11-21 | 09:51

En dan ook nog eens in het ‘handelsmerk’ van het Amerika van Trump: een afgetrapte pick-up…

bisbisbis | 22-11-21 | 10:36
▼ 2 antwoorden verborgen

NOS post alvast een totaal ander verhaal. Dader zou op de vlucht zijn na een steekpartij.

Treff | 22-11-21 | 09:01 | 1

Waarbij we dan wel even willen weten of heerschap de stekende of ontvangende partij was. Niet om het een of ander, maar als je al op de vlucht bent voor een steekpartij met de gun in de klauw, dan gaat er al iets behoorlijk hard fout. We moeten de berichtgeving even afwachten maar iets zegt mij dat meneer niet in die steekpartij terecht is gekomen omdat ie een oud omaatje wilde redden van de boeven.

elfenstein | 22-11-21 | 09:52

GS maak nou niet dezelfde fout als andere media. Rittenhouse in vrijgesproken door een jury, niet door de rechter

henk de vries | 22-11-21 | 09:01 | 3

Een jury van gelijken zelfs.

Stijl_Loos | 22-11-21 | 09:04

Juryrechtspraak komt uit de 19e eeuw, en is een wit privilege dus (volgens BLM retoriek dan). Tijd om te cancelen vrees ik.

small_town_dude | 22-11-21 | 09:12

De rechter spreekt vrij. Die doet dat op basis van de bevindingen van de jury.

Aisie | 22-11-21 | 09:49

Als een blanke dit zou hebben gedaan op zwarte kinderen zou de koppen van kranten zijn: " Witte man rijd in op zwarte kinderen".

Nu zijn de koppen van de kranten" man rijd in op parade van kinderen".

Swieberj | 22-11-21 | 09:00 | 1

Iets vergelijkbaars is al vorig jaar gebeurd; "rechts-extremist rijdt met vrachtwagen in op demonstratie voor Gelijke Rechten."

Euh, nee. Vrachtwagenchauffeur nam de verkeerde afslag, kwam in BLM rel terecht, probeerde weg te komen voordat ze zijn voertuig helemaal kapot geslagen & bekogeld hadden, kwam vast te zitten in zijn vlucht, werd uit zijn voertuig getrokken en half dood geslagen.

quantumcollider | 22-11-21 | 12:05

De akelige gewoonte van zwarte twitteraars; De afschuw uitspreken, iets wauwelen over white supremcy en dan in de volgende tweet overgaan tot de orde vd dag,.. de beste herfstmarmalade, de top 10 trouwjurken...

horsteknots | 22-11-21 | 09:00

Wat die auto op die oprit betreft; hopelijk vinden ze wel de juiste. De vorige keer, afelopen kerst, meende ik, dat ze namelijk een camper/eigenaar moesten vinden, leek die nogal af te wijken van diegene die op het plaats delict aangetroffen werd. ;)

Rest In Privacy | 22-11-21 | 09:00

Wie woke zaait, zal de duivel oogsten.

JohnLocke | 22-11-21 | 08:59

Ik ga weer slapen.

Denkhetnjet | 22-11-21 | 08:58

NOS: Menigte rent in op auto, meerdere doden en gewonden.

Toetsenbordcomplex | 22-11-21 | 08:58 | 2

Omdenken heet dat toch?

Wybe Wabes Abbema | 22-11-21 | 09:15

Achteruit, nota bene.

Aisie | 22-11-21 | 09:51

Actie wordt weer reactie.

van Oeffelen | 22-11-21 | 08:56 | 1

Een enkele reactie is reactionair, zoals gebruikelijk. Zuster, koffie!

dathoujetoch | 22-11-21 | 09:08

Het was wel een enorme gok van hem, als het erom ging om blanke slachtoffers te maken. Voor zover ik weet is er in de VS geen kerstmarkt die alleen voor blanken is. Of vieren zwarten daar geen kerst?

small_town_dude | 22-11-21 | 08:56 | 1

Racisten zijn altijd vrij dom. Zo is Erdogan populair onder Turken vanwege zijn haat tegen niet-Turken, maar ondertussen heeft Erdogan meer Turken in de gevangenis gegooid dan al zijn voorgangers afgelopen eeuw.
Ook het "defund the police" van BLM leidde vooral tot meer black-on-black violence in de steden waar ze hun gang mochten gaan.

Dandruff | 22-11-21 | 09:08

Na de daad zijn SUV netjes achteruit ingeparkeerd.

horsteknots | 22-11-21 | 08:55 | 1

Kun je snel weg. Macht der gewoonte.

Duwbak_Linda | 22-11-21 | 08:56

Zoveel verongelijktheid en haat zijn niet te bevatten. Ik wens dit beest een levenslange gevangenisstraf in eenzaamheid toe, met de portretten van alle 45 mensen wiens leven hij heeft genomen en verwoest op zijn celmuur.

MickeyGouda | 22-11-21 | 08:55 | 3

Zijn er wel meer dan 45. Hun gezinnen ook natuurlijk.

sjef-van-iekel | 22-11-21 | 08:58

Ik zal nooit toestaan dat de foto van mijn dochter op de celmuur van de moordenaar zal komen.

Pardoes | 22-11-21 | 09:10

Zal nu snel bericht komen van al die Nederlandse beroepsgekwetsten
die een verband naar zwarte Piet gaan leggen!

TijdelijkOptimist | 22-11-21 | 08:55

Ik vind het wel erg gewaagd van de NOS dat e de beelden op de site zetten, die van de marcherende fanfare en een paar seconden later die rode SUV die met plankgas ( buiten beeld) er op in rijdt. Normaal gezien zouden ze dat gecensureerd hebben.

Jos Tiebent | 22-11-21 | 08:54 | 1

Op de beelden is niet te zien dat de dader zwart is, dus dan mag het.

Aisie | 22-11-21 | 09:01

Ik vermoed één van de velen die niet blij is met de GTA remastered trilogy en het toen maar in het eggie is gaan spelen.

VriendjeWip | 22-11-21 | 08:54 | 1

Het is dan ook wel een hele luie remaster. Heb even San Andreas gespeeld omdat die via de Game Pass te spelen is, dan is het best grappig uit nostalgisch oogpunt. Maar als ik er fullprice voor had betaald had ik me bestolen gevoeld.

R.F.Pickering | 22-11-21 | 09:38

Vreemd, op dat filmpje vanaf een balkon lijkt het wel alsof hij inhoudt en een beetje de zijkant van het muziekkorps pakt…. Twijfelende terrorist… Lucky dat hij dat dansende meisje niet raakt, maar er net langs gast… als dat op beeld stond, had de hele us. in de fik gestaan. man wat een ellende. Benieuwd of er nu muziekkorps lives matter demo’s op de Dam komen met Halsema erbij

Don-Damsko | 22-11-21 | 08:54 | 1

Nee,nee... dat doe Halsema alleen voor niet-blank.

meneer Q | 22-11-21 | 09:00

Goed gedaan linkse kut gasten zoals hier ook volop gebeurt met jullie verspreiden van haat en opruiing van dit soort zieke gasten..

Misterspok | 22-11-21 | 08:54

Lijpe gek.
Als je dit soort dingen kunt doen, verdien je geen enkele dag vrijheid meer.

Het leven is zwaar | 22-11-21 | 08:53

"Journaliste van The Atlantic"
Journalist of door haat verblinde activist?

Duwbak_Linda | 22-11-21 | 08:53 | 1

Zijn er wel meer van in Amerika.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 09:12

Nou, het duurde in ieder geval niet lang om hier een politieke discussie aan te hangen.

Captainheinkel | 22-11-21 | 08:52
-weggejorist-
Conan de Rabarber | 22-11-21 | 08:51

Willekeurige vreemden doodrijden omdat ze een ander kleurtje huid hebben. Niets met racisme te maken want dader is een onderdrukte achtergestelde nazaat van tot slaaf gemaakte. Of zoiets. Wat een gekkenhuis is de wereld geworden.

_pacman_ | 22-11-21 | 08:51

"Hij was op borgtocht vrij" en "tbs'er-op-verlof".
Vrijheid en verlof krijgen zo nog een nare bijsmaak, ik denk dat ik tijdens de kerstvakantie maar doorwerk...

Sneerpoets | 22-11-21 | 08:50

"Volgens Andy Ngo"
Ja, dan noem je er ook wel eentje...

de bartsmitridder | 22-11-21 | 08:50 | 2

Ah, u hebt betere bronnen. Kom maar op, laat ons niet in spanning wachten!

Dandruff | 22-11-21 | 08:54

@Dandruff | 22-11-21 | 08:54: Andy is voor sommigen net als Maurice de Hond. Die neemt het ook weleens ruim, en dan is meteen alle en iedere geloofwaardigheid meteen weg bij enkele stumperd die de NOS 'kwaliteit' noemt.

sjef-van-iekel | 22-11-21 | 09:00
-weggejorist-
BroddelwerkBillie | 22-11-21 | 08:50

Zoals George Orwell schreef dat de meeste socialisten in zijn tijd niet zozeer begaan waren met de armen, maar vooral de rijken haatten, zo gaat dezelfde vlieger op voor BLM: ze zijn niet zozeer begaan met zwarten, maar haten vooral de witten. Wat zich naar de buitenwereld presenteert als pro-zwart, is aan de binnenkant puur anti-wit. Je hoort het terug in de retoriek, je ziet het aan de selectieve verontwaardiging en nu gaat de daad zich steeds meer bij het woord voegen. Doodeng dat mensen, ook hier in NL, zonder nadenken in de pas meelopen met ideologische engerds.

Thuinman | 22-11-21 | 08:49 | 7

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 08:53: Dat is appels met peren vergelijken. Als er vanuit het bestuur, spelers en trainers van Ajax consequent een anti Feyenoord geluid gebezigd zou worden, waarbij Ajax supporters verteld wordt dat ze hun leven op straat niet zeker zijn dankzij Feyenoord supporters, dat ze leven in onderdrukking dankzij een systeem dat Feyenoord supporters automatisch bevoordeeld, dan valt het Ajax wel degelijk aan te rekenen als hun supporters besluiten om Rotterdam af te branden en Feyenoord supporters aan te vallen. Maar goed, het punt wat BLM betreft is natuurlijk dat het gaat om de deugende dekmantel die wordt aangetrokken om de innerlijke haat te kunnen botvieren op wat eerst een ongrijpbaar en anoniem "systeem" is, maar uiteindelijk gewoon keihard gevoeld gaat worden door mensen die part noch deel hebben aan de ellende van deze zelfbenoemde slachtoffers van het systeem. En het enge is dat de media klakkeloos dit narratief volgt, waardoor een jongen als Rittenhouse al tot "white supremacist" wordt betiteld op het moment dat hij BLM relschoppers neerschiet (die later gewoon spierwit bleken te zijn). BLM heeft zich handig in de ultieme slachtofferrol weten te manoeuvreren en schermt van alle kanten met dat de hele wereld racistisch is, wat in mijn ogen niets anders lijkt te zijn dan naar buiten gerichte projectie van de eigen drijfveren om 'te vechten voor rechtvaardigheid'.

Thuinman | 22-11-21 | 09:14

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 08:53:
Bijgaande factcheck (zie onder "The Ruling") verricht door een boven iedere verdenking staande bron (Newsweek) aangaande een andere BLM sympathisant. Voorzichtige conclusie: we kunnen niet uitlsuiten dat er sprake is van indirect daderschap via een netwerk van personen en belangen.

kindapaas | 22-11-21 | 09:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is het logische gevolg van anti-blank BLM retoriek, wat helaas mainstream is geworden.

coitus reservatus | 22-11-21 | 08:49

Dat krijg je ervan als je een samenleving met haat voedt.

Rennieflox | 22-11-21 | 08:48

De NOS noemt de huidskleur gewoon niet. Als de dader blank was geweest hadden ze het wel gedaan natuurlijk. Pff verraders.

mental K | 22-11-21 | 08:48 | 1

Bij de NPO en de rest van de deugmedia is de naald al decennia blijven hangen bij Frank Boeijen's 'meesterwerk'

Bibop | 22-11-21 | 08:50

Het is een kerstparade en geen kerstmarkt.

Waar-is-niets | 22-11-21 | 08:48

2 dagen vrij,

The person in custody was identified as Darrell Edward Brooks Jr., who was found by police with the key to a Ford vehicle. The 39-year-old happens to be a professional criminal and rapper who goes under the stage name MathBoi Fly.

According to Wisconsin court records, on November 5, 2021, Darrell E. Brooks Jr., a resident of 19th Street, faced several open charges on criminal charges, second degree inconsiderate of safety (felony) with ratings of domestic violence, disorderly and behavior Battery (both offenses, including domestic violence ratings) at risk. On November 19, he left a $ 1,000 cash deposit.

Bibop | 22-11-21 | 08:46 | 3

Tsja rappers. Het zou verboden moeten worden.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 08:49

Naar die borg kan ie nu fluiten

Nescio73 | 22-11-21 | 09:41

Die man heeft duidelijk zijn leven niet op de rit.

BrutusBosch | 22-11-21 | 08:46

Net nu ik GS open hoor ik ook de berichtgeving over dit "incident" op Radio 1 (NPO). Zonder GS had ik niet geweten dat de dader zwart is. De zelfcensuur der deugers kent geen grenzen.

J.P.Drapeau | 22-11-21 | 08:46

En de media, de staatstelevisie en de president? Die zullen er niks over te zeggen hebben, wat ik u brom. U denkt dat de ''weg met ons'' mentaliteit alleen in Nederland heerst?

Wc-kip | 22-11-21 | 08:46

"Black nationalism" is een correcte term die de lading van deze giftige ideologie dekt. Dat links dit steunt "omdat die mensen onderdrukt worden" is echt achterlijk. "Black supremacy" is net zo gevaarlijk en gestoord als "white supremacy".

Trekhaas | 22-11-21 | 08:46 | 1

Waarom niet gewoon beestje bij de naam noemen. Die hele beweging is onvervalst black socialism. Dus met een black ipv national sausje, of mag ik dat niet zeggen vanwege een gevoelige vergelijking.

Isditandersgenoeg | 22-11-21 | 08:59

En die huichelaars van de NOS hebben het nu over een 'automobilist' die op een menigte in reed. Wanneer het andersom was, had de kop er ongeveer zo uitgezien "witte man vermoord onschuldige zwarte kinderen". Het is toch overduidelijk dat de NOS, CNN en al die links-globalistische media een bepaalde agenda dienen. Het heeft niets meer met objectieve journalistiek te maken. Zum kotsen!

Vimpie11 | 22-11-21 | 08:46 | 2

Nou als ik de man zo bekijk, hij is iets tussen blank en zwart in. Er zit ook iets Spaans in, dus hem een zwarte noemen doet al die andere genetische lijntjes ook weer tekort.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 08:51

Een idealist, active and proud!

RickTheDick | 22-11-21 | 08:45
-weggejorist-
Transgender-Airlines | 22-11-21 | 08:43

trouwens Kerstmarkt? Het is nog niet eens Sinterklaar geweest. Als je de lijn van de afgelopen jaren doortrekt dan zullen we in 2035 begin augustus al kerstmarkten zien vrees ik.

small_town_dude | 22-11-21 | 08:43

Hij lijkt wel wat op Lewis, maar niet wat rijstijl betreft.

Mr_Natural | 22-11-21 | 08:41

Brewers baby!

ed.. | 22-11-21 | 08:41
-weggejorist-
Man-Bijt-Hond | 22-11-21 | 08:41

Tja en zo werd er in de Nederlandse 'talkshows' c.q. deugneuzel gekwek angstig de achtergrond van de relschoppers in Rotterdam en Den Haag vermeden. Zal over dit onderwerp, als het al besproken wordt, vanavond niet anders zijn.

Bibop | 22-11-21 | 08:40 | 1

De kleuren waren zichtbaar in menig nieuwsitem.
Dacht eerst dat ik naar Opsporing Verzocht zat te kijken.
Maar i.d.d. dat wordt angstvallig verzwegen.
Net als de leeftijd vaan de helft van de opgepakte verdachten in Rotterdam; nl. minderjarig.

MK27 | 22-11-21 | 08:54

Bij de staatsomroep zijn ze nog niet zo ver met het benoemen van de identiteit van de verdachte.

Tiscali-2 | 22-11-21 | 08:40

Geen doodstraf in Wisconsin. Maar de roep om herinvoering zal luid klinken na deze idiote actie. Wat een kneus, beetje bewust kinderen doodrijden. Opknopen op het plein.

Lukiluuk | 22-11-21 | 08:40

We wisten allang dat de hele woke/blm cultuur terroristische trekjes heeft.
Hele steden in de fik steken zonder consequenties.. Tsja dan gaan ze verder en verder.... Zie nu het resultaat... Zal alleen maar meer gaan gebeuren.

bwi | 22-11-21 | 08:39 | 1

En wat verschilt het met de """jongeren""" van afgelopen weekend en het daar op te voeren beleid in ons land? Hier is het geen haar beter, misschien nog wel erger. Zoals blijkt mag je in de US jezelf verdedigen tot de dood erop volgt...

mghammer | 22-11-21 | 08:52

Sja, da's een beetje wat je krijgt als je een veroordeelde crimineel en vrouwenmepper tot boegbeeld van je beweging maakt. Dan voelen de veroordeelde criminelen zich gelegitimeerd en zelfs vereerd. Het racismespook ziet het allemaal handenwrijvend gebeuren, die maakt het niet uit wie het doen, blanken of zwarten. Hoe harder de wokies en blm's gillen dat de witte man het gedaan heeft, hoe racistischer ze zijn en hoe meer van dit soort berichten er gaan komen. Triest.

elfenstein | 22-11-21 | 08:38 | 4

@Zitvlak | 22-11-21 | 09:29:
Is een soort hommage aan wijlen necrosis, die was daar ook altijd bijzonder fier op en het was mede dankzij zijn scherpe en geestige guursels dat ik van gluurder naar actief guurder ben gegaan.

elfenstein | 22-11-21 | 09:39
▼ 1 antwoord verborgen

The man in custody over the mass casualty incident at the #Waukesha, Wis. Christmas parade has posts on his social media in support of BLM causes, George Floyd & black nationalism. He also has a post about how to get away with running people over on the street.
Binnekort in de Media, Hoe Thierry in Nederland ook voor dit soort situaties kan zorgen....

Torquemada | 22-11-21 | 08:38

Goed dat de nadruk op de etnische eigenschappen wordt gelegd, anders krijgen we racisme nooit de wereld uit.

opblaasschaap | 22-11-21 | 08:37 | 3

Bij raciaal geweld is etniciteit natuurlijk wel vrij relevant.

Dandruff | 22-11-21 | 08:40

Er bestaat een club, die dat absoluut niet wil, begint met een B dan een L en een M.

Zitvlak | 22-11-21 | 08:45

Op CNN voorlopig geen details over de man in hechtenis. Normaal gezien zijn ze daar vrij snel mee.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 08:37 | 5

@sinar2 | 22-11-21 | 08:38: CNN is een loser nieuwszender geworden. Geen hond kijkt meer en iedereen weet inmiddels dat ze nieuws verdraaien.
Ze zeggen dat ook zelf, staat op semi-geheime opnamen.
Ze teren nog op de Golfoorlog met Sadam H. maar dat is van al lang geleden.

Nichtsneues | 22-11-21 | 08:54

CNNN meldt het liefst alles en als eerste. Het is een bedrijf.

AntiZanicz | 22-11-21 | 10:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Als iemand die de Rittenhouse zaak heeft gevolgd... volgens mij is donkere meneer boos op de verkeerde. Of hij heeft alleen NBC gekeken. Want Kyle had geen zwarte mannen gepopt die avond. Hij schoot op 4 mannen, 3 die hij raakte waren roomwit en wilde Kyle doden. 3 van de 4 waren lid van antifa, niet blm.

Degene die Kyle miste was overigens zwart. BLM zou juist trots op Kyle moeten zijn, dat hij de zwarte man niet raakte en alleen maar witten neerknalde.

Graaf_van_Hogendorp | 22-11-21 | 08:37 | 9

witten?

AntiZanicz | 22-11-21 | 10:15

@Nichtsneues | 22-11-21 | 09:00: kletsverhaal, kyle vermoord iemand en anderen proberen verder geweld te voorkomen. helaas sneuvelen zij. Net als bij Breivik zijn er dappere jongens geweest die getracht hebben hem te stoppen, helaas is dat niet gelukt en heeft hij hen ook vermoord. Breivik was niet zo'n jankert.
Dit mafkezen oort hoort in een kerker.

AntiZanicz | 22-11-21 | 10:18

@AntiZanicz | 22-11-21 | 10:18:

Lol. Jammer he, dat die die antifa-mafkezen iemand tegen kwamen die ze niet zomaar dood konden slaan. Good riddance.

quantumcollider | 22-11-21 | 12:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Da benne ok geen kleine autokes hee. Jeumig.

mozaard | 22-11-21 | 08:37 | 1

Hier kunnen ze alleen maar een Suzuki Swift veroorloven.

Jos Tiebent | 22-11-21 | 08:50
-weggejorist-
HD50 | 22-11-21 | 08:36

naar mijn weten is dit de eerste dodelijke Woke aanslag. Tijd voor de politiek om eens een keer maatregelen te nemen tegen deze giftige ideologie.

yeps | 22-11-21 | 08:35 | 1

Mag nie, is niet des USA.

Zitvlak | 22-11-21 | 08:37

Nog zo'n bericht. In het AD. 'Bende van 80 gemaskerde dieven plundert warenhuis in San Francisco'. 'Dieven'. Zonder ook maar enig kenmerk te noemen. Ja dan weten we het wel.

Colin.Fart | 22-11-21 | 08:34 | 6

Als je iets meeneemt uit een winkel zonder te betalen is dat (winkel)diefstal en is de dader een (winkel)dief. Mocht de dief zich de toegang hebben verschaft door een raam of deur op te breken, dan is het een inbreker. Moet personeel onder bedreiging van een wapen de inhoud van bijvoorbeeld de kassa afgeven, dan is het een overval. Zo moeilijk is dat allemaal niet.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 08:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Die krijgt de stoel. Laten we hopen dat het een echte BLM'er is dan kunnen ze er een terror sticker opplakken,

GeargeSears | 22-11-21 | 08:34 | 3

Zou hij mogen knielen op zijn stoel?

Dickie1908 | 22-11-21 | 08:37

Waarom moet dat "zwarte" er nu weer bij? Als het een blanke was, zou het er toch ook niet bij gezet worden. Alsof alleen negers dit doen.

Eminent | 22-11-21 | 08:34 | 6

Als een hond een kind in het gezicht bijt zou de NOS schrijven: 'dier bijt kind'.

Colin.Fart | 22-11-21 | 08:54
▼ 3 antwoorden verborgen

"Terwijl Nederland rustig sliep wakker lag van vuurwerk en relgeweld'

Wat is dat nou voor zin, van Rossem?
Dat junior redacteuren hun stukjes niet nalezen ben ik wel gewend, maar van jou verwacht ik beter.

Tapu | 22-11-21 | 08:33 | 3

De man was ook al vroegop!

Zitvlak | 22-11-21 | 08:34

Ik denk dat z'n doorgehaalde tekst tooltje nog niet wakker was.
-edit-
Jup, gefixt.

elfenstein | 22-11-21 | 08:40

Slechts een slash vergeten.

Prieelvogel | 22-11-21 | 08:51

Is er al een bedevaartsoord voor Darell? Volgens geruchten is z'n standbeeld voor het weekend klaar.

puszuiger | 22-11-21 | 08:32

Benieuwd hoe Mouthaan de schuld weer in de schoenen van Trump gaat schuiven.

sinar2 | 22-11-21 | 08:31 | 3

Mouthaan is een copie van die engert Vos, ook zo'n betweter.

Zitvlak | 22-11-21 | 08:33

Een duidelijke racistische aanslag zou je zeggen, maar mag je dat in dit geval ook zeggen omdat de slachtoffers katholieke blanken zijn? En de dader zwart.

laurentius | 22-11-21 | 08:31 | 2

Wisconsin is een van de meest linkse bolwerken van de USA, dus dikke kans dat de olifant in de kamer onbenoemd zal blijven.

jemagookniksmeer | 22-11-21 | 08:33

Ja hoor, dat mag, doen ze op de nieuwssite van BNN/Vara ook.

Papa Jones | 22-11-21 | 08:34

Willekeurige mensen dood rijden. Wat een zinloze, harteloze en stompzinnige actie is daad. Ik kan mij de wens tot wraak in sommige gevallen wel voorstellen, met name in landen waar klassenjustitie hoogtij viert, maar wreek je dan op de juiste personen. Maar dit…..

Bigi Bana Boy | 22-11-21 | 08:30 | 3

Rittenhouse was bepaald niet 'upper class'.

raskol | 22-11-21 | 08:31

@raskol | 22-11-21 | 08:31: Ik weet te weinig van de zaak Rittenhouse eerlijk gezegd, dus kan daar weinig zinvols over zeggen. Ik bedoelde het ook meer in algemene zin.

Bigi Bana Boy | 22-11-21 | 08:34

Volgens mij is de aanslag in Waukesha en niet in Kenausha

rob007 | 22-11-21 | 08:30 | 1

Inmiddels gecorrigeerd door van Rossem, dank.

rob007 | 22-11-21 | 08:43

Op die foto ziet hij er niet bijster intelligent uit.

SterF... | 22-11-21 | 08:30 | 2

Daar hebben meer negers last van.

accijnstoerist | 22-11-21 | 09:11

Laten we vooral niet vergeten dat deze orgie van haat en woede mede mogelijk wordt gemaakt door linksextremist Cas Mudde.

raskol | 22-11-21 | 08:29 | 1

Cas had zich wat meer moeten ontfermen over z'n broertje. Dat was een regelrechte neonazi.

H. Caulfield | 22-11-21 | 09:54

Zwarte man? Daar wil de NOS níks van weten. Past niet in hun propaganda.

"Er is een verdachte opgepakt, maar over zijn identiteit en een eventueel motief heeft de politie niets gezegd."

Papa Jones | 22-11-21 | 08:29

Het is in Waukesha, niet Kenosha.

Urotsokudoji | 22-11-21 | 08:29 | 1

Maar wel vlakbij Milwaukee, net als Kenosha

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 08:31

Nog een paar van deze acties en ze hebben een full blown civil war in de states.

Proditor | 22-11-21 | 08:29 | 1

Daar gaat het inderdaad steeds meer naar toe. Eerst een burgeroorlog om de zwarte slaven te bevrijden, en dan een burgeroorlog met de afstammelingen daarvan. Top ironie!

Aisie | 22-11-21 | 10:14

Misschien kan deze man tijdens zijn rechtszaak ook een potje gaan snikken. Dat schijnt heel voordelig te werken bij juryrechtspraak.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 08:29 | 7

Hoezo gelukkig. Dat is één van de meest griezelige dingen in de VS, die juryrechtspraak.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 08:43

Ik weet niet of het huilen hielp. Denk de beelden wel. Dit is wel weer een nieuw BL dieptepunt. Vraag me af wanneer BL de bodem raakt. Volgens mij duurt het nog wel ff.

RtotheB | 22-11-21 | 13:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een achterlijkheid, als dit idd een wraakactie voor de vrijspraak van Rittenhouse is.
Wie die rechtszaak een beetje gevolgd heeft weet dat die vrijspraak meer dan terecht was. De redenatie dat een zwarte *wel* bestraft zou zijn en dat woede daarom op z'n plaats is, is natuurlijk te zot voor woorden.
De Amerikaanse MSM hebben met leugens Rittenhouse proberen weg te zetten als neonazistische psychopaat. Zij hebben dan ook bloed aan hun handen als deze actie daadwerkelijk gerelateerd is.

obi1 | 22-11-21 | 08:28 | 1

waarom zou iemand dat doen. Zwarten hebben geen solidariteit met blanke helper whitey.
Rittenhouse heeft duidelijk een stoornis, dat verklaart waarom hij aan zijn actie begon en het verklaart zijn kinderlijke gedrag. Moeders is ook duidelijk van het gestoorde type.

AntiZanicz | 22-11-21 | 10:13

Ik loop heel af en toe ook wel eens in een muziekorkest op straat. Al een aantal jaren houd ik dit in mijn achterhoofd en houd mijn gedachten erbij. Er zijn nog altijd een boel dwazen die op zo'n manier op het korps komen afrijden dat het doet lijken of ze zo'n zelfde aktie willen uitvoeren.

Leptob | 22-11-21 | 08:27 | 2

Echt? Dat had ik nou niet achter je gezocht! Verrassend.

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 08:30

Tja, liever een piccolo dan een sousafoon dan...

Jos Tiebent | 22-11-21 | 08:47

Dat wordt er weer eentje voor de elektrische stoel. Doei!

pibasso | 22-11-21 | 08:27 | 3

De tafel met de spuiten?

Zitvlak | 22-11-21 | 08:29

Hebben ze daar niet

Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 08:48

Lees net dat de doodstraf in Wisconsin in 1853 is afgeschaft

pibasso | 22-11-21 | 09:06

Weer een dodelijke aanslag door een gristen, de tweede in korte tijd.

* Il Principe * | 22-11-21 | 08:26 | 3

Links = christelijk?

Dandruff | 22-11-21 | 08:44

het is een zwarte crimineel, vreemd genoeg zijn die vaak wel gelovig (in christius).

AntiZanicz | 22-11-21 | 10:11

Een christen die op mensen inrijdt op een kerstmarkt? Dat klinkt eerder als de religie van de "vrede".

A.I. van Dee | 22-11-21 | 15:15

Dat lijpe WOKE gebeuren gaat nog eens heel groot worden, oh. wacht...

zwellevertje | 22-11-21 | 08:26

'De doodrijder in Kenausha heeft zijn social media vol staan met BLM-retoriek.'

Daar zullen we dan in de media niets over horen.

Keutels | 22-11-21 | 08:26

BREAKING NEWS:
"Op de Dam in Amsterdam zijn honderden mensen samen voor een WLM-demonstratie. Ook burgemeester Halalsema is aanwezig. Aanleiding is de aanslag in Kenausha (USA) waarbij minimaal  5 doden en 40 gewonden vielen en gepleegd werd door Darrell E. Brooks, een zwarte man van 39 met een stevig strafblad."

O shit natuurlijk wordt dit geen waarheid want de dader is niet WIT.......

MK27 | 22-11-21 | 08:26

Zit er iemand bij de left woke antifa relgroep die geen strafblad heeft?

NaughtiusMaximus | 22-11-21 | 08:24 | 2

Hij was 'maar' sex offender. Dat is in NL nieteens heel erg.

sjef-van-iekel | 22-11-21 | 08:26

Ik klik net pas op dat linkje. Eerste klas sukkel die man.

sjef-van-iekel | 22-11-21 | 08:32
-weggejorist-
bergsbeklimmer | 22-11-21 | 08:23

En zo zal deze terrorist vast ook weer op het BLM schild gehesen worden en de indirecte schuld van deze ellende bij Rittenhouse en het inherent racistische juridisch systeem gelegd. Die ideologisch gehersenspoelde gekken daar zijn wat dat betreft vrij voorspelbaar.

Thuinman | 22-11-21 | 08:23

Deze randdebiel mag van mij gelijk op de tafel met de spuiten.
Hier moet je weinig tijd aan besteden.
Nu geen gezeik over slechte jeugd en hij is een aardige jongen.
Het is niet normaal meer , is iedereen door geschoten?
Gecondoleerd nabestaanden.

Zitvlak | 22-11-21 | 08:23 | 2

Eerst nog wat jaren laten rotten op the last mile.

Incitatus | 22-11-21 | 09:03

Kyle rittenhouse is volgens blm een nazi, omdat hij 3 blanke heeft neergeschoten, USA is clown world. Let's go Brandon

Rest In Privacy | 22-11-21 | 08:21 | 4

Blm zegt zelfs dat zwarte republikeinen een teken van white supremacy is.
Toet toet boing boing

Transgender-Airlines | 22-11-21 | 08:23

Helemaal knetter.

sjef-van-iekel | 22-11-21 | 08:24
▼ 1 antwoord verborgen

Benieuwd hoe de msm dit gaat framen in USA..
als het al gemeld word als national story, kans is groot dat de CNN en consorten dit laten passeren als een local story en dus netjes klasseren..

Sanka4President | 22-11-21 | 08:21

Als de politie hem had doodgeschoten zou die als martelaar op handen worden gedragen in de Amerikaanse media.

Transgender-Airlines | 22-11-21 | 08:21 | 2

Nu ook, als strijder en slachtoffer van het racistische "systeem".
De BLM-ers krijgen het altijd voor elkaar, desnoods met een U-bocht of een jij-bak, om blanke mensen de schuld te geven.

Bakkeleures | 22-11-21 | 08:54

kletskoek, stroman gelul

AntiZanicz | 22-11-21 | 10:10

Race war :( Laten we hopen van niet.

cugel | 22-11-21 | 08:20 | 2

het is helemaal geen aanslag, de mafkees/dwaas was op de vlucht en reed zich in de menigte.

AntiZanicz | 22-11-21 | 16:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl