Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Squid Game is voor normies en echt extreem overrated, niet doorheen te komen

Hoi welkom in een SEO-gunstig rage bait topic dat we dus wel echt menen

Nee maar even serieus. Best bekeken Netflix-serie ooit en niets dan petjes af voor 10 jaar aan volharding van de maker hoor. Maar zo'n hype schepte echt verwachtingen en ondergetekende [gerenomeerd tv-recensent] kwam dus niet eens voorbij de helft van de tweede aflevering omdat het gewoon niet te doen was. 

De hoofdpersoon is zo aanstellerig over-geacteerd, over de hele linie pathetisch en dat was al confronterend genoeg. Met tegenzin gaven we aflevering twee een kans, maar toen kwam die over-geacteerde toilet-scene met die hysterica van middelbare leeftijd, vertwijfeld tussen slapstick en doodsernst, en toen was het mooi geweest. 

Het hele battle royale concept is nergens echt origineel, de waarde van genomen levens nergens invoelbaar, de esthetiek na een halve aflevering al niet prikkelend meer en het sociale commentaar geen moment vernieuwend. 

Maar we voelen heus wel een beetje hoe zo'n hype tot stand kwam na het trailertje hoor. Zo ging het met Hugo de Jonge namelijk ook op het schoolplein toen hij nog basisschooldirecteur was. De schoolpleinmoeders zien één keertje zo'n excentriek paar schoenen onder een matig gesneden pak dat voor Nederlandse begrippen onder maatwerk valt. En na zo'n kort moment van vluchtige bevanging is het onder schoolpleinmoeders dan ineens een gefluisterde consensus dat Hugo een heel aantrekkelijke man is.

De notie van de aantrekkelijke schooldirecteur wordt vervolgens het pleziertje van de verscheidene kliekjes, waarbij dat pleziertje belangrijker wordt dan de werkelijke kwaliteit van Hugo/Squid Game zelf. En daarop wijzen geldt als spelbederf. 

Enfin, inmiddels is het hele Squid-fenomeen natuurlijk al gretig genormieficeerd en zijn alle memes op z'n best matig behalve de meta-memes die op de normieficering wijzen. Bloedmooie onderstaande acteurs @HoYeon Jung en @Heo Sung Tae waren de enigen die de eerste anderhalve aflevering de moeite waard maakte. De rest geloven we wel.

HoYeon Jung

Heo Sung Tae

Reaguursels

Inloggen

Ik dacht zelf naar een romantische comedy te gaan kijken genaamd squirt game, dus het viel me heel erg mee. Ik heb me er serieus mee geamuseerd. Ik snap wel dat dit het type amusement is waar je je met snobistisch dedain heel makkelijk van kunt distantiëren. Bijvoorbeeld door te zeggen dat je maar anderhalve aflevering hebt gezien. Dat je je mening op basis van die anderhalve aflevering belangrijk genoeg vindt om er een recensie op te baseren is alleen maar arrogant te noemen. Maar goed, Squid game kudt vinden levert natuurlijk automatisch veel clicks op, en daar gaat het om.

apenootje | 20-10-21 | 18:37

als die gast met die slang op zn bek de serie interressant maakt dan heb je misschien de verkeerde hobby als recensent. Dit hele figuur is minder interessant dan die diep roodbruine drol die ik vanochtend rond 11 uur gedraaid heb.

stunter | 20-10-21 | 15:58

Je snapt de ballen ervan. Squid game heeft een diepe sociale laag. Die staking is daadwerkelijk gebeurt en in de serie op gebaseerd. De economiw van Zuid Korea groeit niet meer en heel veel mensen hebben gokschulden

Verder heeft squid game enorm veel goede raster eggs maar Spartacus wilt edgy zijn en haten omdat populair is

Autist | 20-10-21 | 15:39

Voordat ik van de serie gehoord had, keek ik mee met mijn zoon, die de serie ging kijken. Begreep mijn god niet wat hij in vredesnaam in deze obscure Chinese film zag. Kwartje viel later pas: het was een hype. Begrijp er nog steeds niks van.

Snoess | 20-10-21 | 13:56

Overgeacteerd? Het is wel een Koreaans (Aziatisch) product en dat is wat ik er nou net wel grappig aan vind. Heb je ooit wel eens een Japanse reclame gezien Spartacus?

aero911 | 20-10-21 | 12:47

Prima serie, van begin tot eind heb ik er van genoten. Het acteerwerk van sommige vind ik ondermaats. Maar omdat ik de taal niet spreek stoor ik me daar minder aan en ook wel doordat het een gaaf/freaky verhaal is.

Gaat het niet dan? | 20-10-21 | 11:18 | 1

Ik heb de Engelse audio maar aangezet, briljant nagesynchroniseerd moet ik zeggen, met Koreaans/engelse acteurs. Toch 3x in slaap gesukkeld bij een paar afleveringen.

tantesidonia | 20-10-21 | 12:03

aardige serie tot nu toe, maar zal waarschijnlijk net zo eindigen als de meeste netflix series: ongedefinieerd en open.

Dr.Utker | 20-10-21 | 11:14

Squid game is geen Netflix serie naar een briljant gelanceerd merk. Kijk maar om je heen tijdens Halloween straks.

SteilAchterover | 20-10-21 | 10:11

Verrassend en lekker veel bloed.

Deze Squidgame zou niet in EU of Hollywood gemaakt kunnen worden.

sjef-van-iekel | 20-10-21 | 09:59

Anderhalve aflevering kijken en dan de boel afzeiken, lekkere recensie! Typisch iemand die intelligent over probeert te komen door een "tegendraadse" mening te hebben. "Kijk eens hoe interessant ik ben! Ik kijk de serie niet eens af, zonde van mijn kostbare tijd!" Gewoon een goede serie man.

R.F.Pickering | 20-10-21 | 09:51 | 1

Tegendraadse meningen moeten we niet willen met z'n allen. In het meningengareel lopen graag!

Snoess | 20-10-21 | 13:46

Die HoYeon Jung is dus een gozert, een wijf zinder tieten. Heb je die knokkels en adamsappel al eens goed bekeken? Verder wordt er te weinig in gesquirt voor een Aziatische film.

R. Skickr | 20-10-21 | 09:39

"... een matig gesneden pak dat voor Nederlandse begrippen onder maatwerk valt."
Da's bijna poëzie.
Maar het is inderdaad opvallend dezer dagen, die pakken die eigenlijk te klein zijn strak om het lichaam passen en lijken te moeten schreeuwen: "inderdaad, degene die dit pak draagt heeft geen overgewicht en wil dat extra doen uitkomen". Je krijgt er bijna geen overhemd tussen, tussen je lijf en dat pak. Alle presentatoren van Studio Sport hebben een te strak pak aan en ook alle weermannetjes. En natuurlijk Hugo. Maar ook Tom Staal. Het slaat om zich heen.
Wat is dat toch?

Schoorsteenveger | 20-10-21 | 09:29 | 1

Teveel koolhydraten.

Gummibrösel | 20-10-21 | 12:35

Was dit artikel nog wat? Kwam er niet doorheen.

menage | 20-10-21 | 09:22 | 1

Een analogie met maatpakken.

Schoorsteenveger | 20-10-21 | 09:32

Tja, typisch Aziatisch he? Ook niet echt mijn ding, dat overacteren. Ik had ook enorm moeite met aflevering 2 maar was stiekem wel benieuwd naar het volgende spel.
Ik kijk het niet in 1 ruk af, ben nu halverwege, maar ga het zeker tot het einde halen.

snivoos | 20-10-21 | 08:56 | 1

Die oude man gaat deaud. En die 454 anderen ook. 1 blijft er leven. Denk ik.

sjef-van-iekel | 20-10-21 | 10:02

Eensch. Ik begreep de hype ook niet, en werd na het kijken naar al die lelijkemensen, ook die muts die jullie bloedmooi vinden (Hoe dan? Mijn lat ligt echt laag maar dit is toch echt niets.) depressief. Dat achtelijke overacting was ook voor mij de druppel en die neppe VIPs alleen maar stupide.

De Ongematigde | 20-10-21 | 08:51 | 3

Ik kon ook geen knappe persoon m/v vinden in die serie

sjef-van-iekel | 20-10-21 | 09:58

Ik heb de indruk dat jenog nooit buiten het dorp bent geweest. Na 13 jaar ZO Azie kan ik alleen maar beamen dat dat HoYeon Yung voluit in de categorie bloedmooie wijven valt.

Bamboojay | 20-10-21 | 10:15

@Bamboojay | 20-10-21 | 10:15: Ieder zijn ding. Ik ben meer van het type Kendra Roll. Bij die Koreaan moet ik eerst een deuk in de borstkas slaan om het idee te krijgen dat ze borsten heeft.

De Ongematigde | 20-10-21 | 12:18

Mooie tante, daar wil ik nog wel naar kijken.

Jezus_Boeddha | 20-10-21 | 08:43 | 1

Het gaat vooral over haar inhoud ..

Harrie-Couvert | 20-10-21 | 09:50

Gelukkig, ik ben dus niet alleen die het maar trage zooi vind en dat "the platform'' een betere job doet.

Ins0mnia | 20-10-21 | 08:43

Ik kijk geen series

rifraf | 20-10-21 | 08:41 | 1

stoer

Vunzigheid | 20-10-21 | 09:41

Het staat er slecht voor met de wereld als 'squid game' als iets boeiends wordt gezien.

AdvocatusDiaboli | 20-10-21 | 08:09 | 1

Ach, in de jaren 70 hadden we A Clockwork Orange. Die was alleen wel goed uitgevoerd. Als dat hier ook was gebeurd had het zeer vermakelijk geweest.

Hunter S. Thompson | 20-10-21 | 08:36

Als je niet meet 'aanstellerig over-geacteerd' kan leven dan moet je gewoon eigenlijk niks kijken wat uit die kant van de wereld (Japan, Z-Korea enzo) komt en als je alleen tot de helft van aflevering 2 bent gekomen moet je er eigenlijk ook gewoon geen recensie over schrijven.
Ik snap de hype ook niet echt, ik vond het verder wel een aardige serie om te kijken maar zeker niet bijzonder. Eigenlijk vond ik de afleveringen het leukste die zich afspeelde nadat de deelnemers teruggekeerd waren naar 'het spel' tot de rijke Amerikanen(?) kwamen. Dat Engels was echt B-film niveau en verpeste een hele hoop van de sfeer, dat hadden ze wat mij betreft beter Koreaans kunnen houden.
Ik heb na Suid Game nog Alice in Borderland gekeken, beetje hetzelfde idee alleen op grotere schaal en wat minder realistisch, ik denk dat ik me daar wel beter mee heb vermaakt.

a4p | 20-10-21 | 07:58 | 2

Wat steekt is dat dit genre niet voor kort pittig bedoeld is. Is jammer. Hoort een beetje slecht te zijn.

Reaaalist | 20-10-21 | 09:36

Alice in Borderland heb ik ook gekeken, op een of andere manier keek die beter weg. Komt overigens wel een tweede seizoen van in 2022.

_washier | 20-10-21 | 10:27

Weet je wat een goede film is?
'the room' van Tommy Wiseau.

Kaas de Vies | 20-10-21 | 07:48

Ik zie het alweer, @Spartacus wordt niet uitgenodigd bij m'n volgende filmavond, dan kan ik net zo goed een netje citroenen ter plekke uitpersen.

- let op: spoilers -
Het enige jammere v/d serie vond ik dat HoYeon Jung het einde niet haalde, ik had het mooi gevonden als ze een groot huis had kunnen kopen voor haarzelf plus haar broertje en daarna moeders uit Noord kon halen. In plaats daarvan dropt Lee Jung-jae het prijzengeld in contanten bij de mevrouw v/h viskraampje met het verzoek voor HoYeon Jung's broertje te zorgen, zodat hij zich kan richten op de mensen achter het spel.

Ben benieuwd of er een 2e seizoen komt, ik ga iig binnenkort beginnen met Alice in Borderland.

HankHill | 20-10-21 | 07:38

Uit het land waar gebotoxte ladyboys, die op hun vijftiende al via plastisch chirurgie en botox tot een schoonheidsideaal worden geboetseerd en staan te dansen in groepjes op kinderdeuntjes kan je ook niet anders verwachten . Heel die Aziatische acteer cultuur is blijven hangen in het overdreven uitbeelden van typetjes dat in het westen bij het overgaan van stomme naar gesproken film wel is logelaten . Cultuur dingetje .
Ik heb twee afleveringen gezien maar het overdreven acteren ging me toch tegen staan , met ouwe karate films uit de jaren 70 kan ik het wel hebben want daarin is alles overdreven .

Castor12 | 20-10-21 | 07:28

Ik vond het best leuk. Deed denken aan Hunger Games.

inCol | 20-10-21 | 07:15 | 1

daar keek ik alleen naar vanwege Jennifer.

Dr.Utker | 20-10-21 | 11:15

Een miljoen keer zo goed dan bijna alles wat de NPO uitbraakt. En redelijk vermakelijk, 7 kudos van mij.

Wassila | 20-10-21 | 06:12 | 1

Blinden,eenoog, koning

ZoekEenVrijeNick | 20-10-21 | 07:49

kut serie.

internetnaam | 20-10-21 | 02:02

Je spreekt het uit als skwid, het betekent inktvis, het is een spelletje en het zou amusement moeten zijn.
Ik kan me echter geen tijd heugen waarin inktvissen de voornaamste leiders van spelletjes zouden zijn die als leuk en amusant zouden kunnen worden opgetekend.

Inktvissen zijn juist heel vervelende, lastige en nutteloze beesten die het door hun ondoorgrondelijke verschijningsvorm verdienen om opgegeten te worden.

Boris Poepnagel | 20-10-21 | 01:25 | 1

Maarten! Jij hier?

Magna_V65 | 20-10-21 | 10:52

Bloedmooie acteurs? Hmm

Vunzigheid | 20-10-21 | 01:19 | 1

Ja nou goed, als je weet dat Spartacus heimelijk ook een beetje verliefd is op Hugo is dan snap je dat misschien beter. Of misschien ook niet. Je moet een beetje in touch zijn met je innerlijke schoolpleinmoeder.

Mazzelstof | 20-10-21 | 05:20

Ik knijp maar een oogje dicht als het om deze serie gaat .

pegaje | 20-10-21 | 00:42 | 4

Koreaans als ik me niet vergis

nee_toch? | 20-10-21 | 07:08

Sike

urbanops1983 | 20-10-21 | 08:45

Die Aziaten kijken niet zo nauw...

OMEGA-ThundeR | 20-10-21 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een zuur geschreven stuk. Niet doorheen te komen. Toch de 2e alinea een kans gegeven maar echt zwaar overrated.

Even serieus, een recensie schrijven over een hype terwijl de serie al dik een maand uit is?

Grotesk | 20-10-21 | 00:28

"TV-recencist"; ´nuff said..

Bierum | 20-10-21 | 00:20

'Overrated' is een term gebruikt door lui die geen kritiek op iets kunnen vinden behalve 'het is te populair voor mij'.

knuffedol | 20-10-21 | 00:16 | 1

Dat is natuurlijk ook weer een manier om te zeggen dat je gewoon hele slechte smaak en lage standaarden hebt.

Haatejaculaat | 20-10-21 | 00:54

Ik heb seizoen afgekeken. Ik vond hem wel leuk maar zeker niet baanbrekend.. 2de rit, ff afwachten.

EmilioEsteves | 19-10-21 | 23:54

Ff Jinek kijken met Britt Dekker, de laatste 5 minuten, dat vat het allemaal samen.

Sinterbikske | 19-10-21 | 23:28 | 2

Ik weet niet wat het is, maar die Britt blijft geyl. Terwijl het eigenlijk een geplamuurde ordinaire pop is. Maar toch, er is iets wat haar geyl maakt.

Old_Spice | 20-10-21 | 00:29

@Old_Spice | 20-10-21 | 00:29:
Dat komt door haar lege, redelijk zwakzinnige uitstraling. Als man denk je dat te kunnen corrigeren door haar te voorzien van voldoende inseminatievloeistoffen ter verhoging van de algehele voedingsgraad en ter verbetering van haar eigen (mogelijk verstoorde) bloedlijn.

Boris Poepnagel | 20-10-21 | 01:34

Ik had 2 minuten nodig om tot dat oordeel te komen. Hop, weg. Dat wordt niks. Wellicht mis ik een ‘de massa’-gen.

Braco.me | 19-10-21 | 23:18 | 1

2 minuten? onzin

nietnietniet | 20-10-21 | 10:56

Een recensie serieus nemen die zegt het niet gezien te hebben kan ik niet. Daarnaast is dat overacteren ook gewoon de Aziatische natuur. Dit is natuurlijk persoonlijk - maar van een Amerikaanse serie zou ik dat niet trekken en op een of andere manier is het van een Koreaan wat beter te pruimen. (Ga eens in Thailand naar de film en je krijgt een clipje te zien met het volkslied wat me een beetje hieraan doet denken).
De hysterische bitch wordt bewust zo zwaar overdreven neergezet - het is de bedoeling dat je een hekel aan haar krijgt (zowel in-universe als als kijker). De 'marbles' aflevering speelt daar leuk mee.

MAW: beste ooit is het bij lange na niet, maar als gedoseerd Aziatisch entertainment is het prima.

Marral | 19-10-21 | 23:16 | 1

Marbles aflevering? Noem het dan marbles episode of knikker aflevering. Niet dat halfbakken Engelands.

Haringkoning | 19-10-21 | 23:55

Netflix staat toch ook voor kwantiteit boven kwaliteit? Persoonlijk vond ik alleen Midnight Mass bovengemiddeld en een enkele aflevering van Oates studio. Het is dat wij hier nog onwetend teren op het abonnement van mn ex want betalen voor Netflix zit er voorlopig niet in.

Haatejaculaat | 19-10-21 | 23:03 | 2

Love, Death and Robots, en dan die aflevering Zima Blue.

Wollweberi | 20-10-21 | 08:56

LDR was ook wel leuk samen met Black Mirror totdat Miley Cyrus de hele serie eigenhandig de nek omdraaide.

Haatejaculaat | 20-10-21 | 09:03

Neem je series niet zo serieus man, is leuk en ja in het begin een beetje langdradig. In ieder geval beter dan veel andere veel slechtere hypes als GoT

goettel | 19-10-21 | 22:27 | 1

Ahahahahaaa, yep, goeie tegel. Bwahshshaahaahaa…

Zqwiqly | 20-10-21 | 00:03

De echte en eerste Battle Royale was iig een stuk beter (en tenminste nog enigszins origineel).

Vond Alice in Borderlands een betere spin op het genre (ook op Netflix maar weinig gepromoot geloof ik)

Gregovic | 19-10-21 | 22:27

Squid playing games with my heart

st_joris | 19-10-21 | 22:26

Hoe slechter iets is, hoe populairder gaat m.i. vaak op. Zeker met wat tegenwoordig onder de noemer popmuziek valt. Beheersing van muziekinstrumenten of kennis van muziekleer ontbreekt volledig.
Gewoon achtee een computer wat bij elkaar flansen en klaar.

Nostra da Mus | 19-10-21 | 22:25 | 1

Zo gaat het tegenwoordig helaas op meerdere gebieden. Het is veelal cgi en digitale muziek, vaak ook nog door algoritmes bedacht.

Sinterbikske | 19-10-21 | 22:43

Interessant hoe jij er tegenaan kijkt @Spartacus, kan me er grotendeels wel in vinden. Oude concepten in een nieuw jasje, je gaat het steeds meer zien, alles is al een keer eerder bedacht (zie de Simpsons). Het wordt steeds moeilijker om origineel te zijn, om iets nieuws te bedenken. Het geheel is vrij voorspelbaar, zoals iedere Netflix serie eigenlijk hetzelfde is. Het is net Nuketown door de decennia heen, de lay-out is iedere keer dezelfde, de details en andere opties maken het toch iedere net iets anders. In de tijd die vroeger aan één filmproductie werd besteed worden er nu tien complete low budget series uit de grond gestampt, acteurs zijn een massaproduct geworden en kwaliteit is ver te zoeken. Toch is aan Squidgame de nodige aandacht besteed die er wat mij betreft voor zorgt dat het met kop en schouders boven de rest van de pulp uitsteekt.

Sinterbikske | 19-10-21 | 22:22

Ik kwam tot de helft van aflevering 1.

Claude Jacque | 19-10-21 | 22:16

ik sla deze ook over. de Squirt Game op pornhub, dat is meer iets voor mij.

Pierke Smulders | 19-10-21 | 22:14

Kudt. Nu wil ik hem wel zien.

Mahatma | 19-10-21 | 22:12

Zuid-Koreaanse cinema vind ik over het algemeen stukken beter dan de Amerikaanse. Veel esthetischer ook met bakken aandacht voor visuele trucjes. Even los gezien van deze Squad Game. En dat pas recent een Koreaanse film een Oscar won sloeg eigenlijk nergens op maar goed. Aanraders voor wie meer wil zien van Koreaanse thriller-bodem (wraak-films zijn ze meester in):

I Saw the Devil
A Bittersweet Life
The Chaser
The Murderer
No Mercy
A Hard Day
Memoir of a Murderer
Montage

Bottleneck | 19-10-21 | 22:08 | 3

Zeker. Zitten veel goeie series en films tussen.

jitro | 19-10-21 | 22:25

Train to Busan.

Sinterbikske | 19-10-21 | 22:30

Old Boy
The Admiral: Roaring Currents
Natural City

GeheidEenGeit | 19-10-21 | 22:42

Niet gezien, maar ik vond Parasite geweldig. Een mooie, verrassende en wrede film over klasse ongelijkheid in Zuid Korea (ook tof verwerkt in de vele metaforen). Ik hoorde dat het sterke punt van Squid Game ook gaat over grotere thema's dan alleen elkaar afmaken. Maar zoals gezegd: niet gezien.

GekkeLorrie | 19-10-21 | 22:03 | 1

U begrijpt het een stuk beter dan onze, toch zeer gewaardeerde, redacteur.

button_straddle | 19-10-21 | 22:54

Aaha, ik zie bij de voetbal. Niet alleen Anti-Racisme maar ook #GreenDeal!

SinisterNL | 19-10-21 | 22:01 | 1

En dan een neger laten zien die een fles in een glasbak gooit...

Rhenium | 19-10-21 | 22:11

Batle Royale was het ook net niet. Je kunt beter Ichi the Killer kijken. Leuker dan Squid game, en je kunt nog wat nuttigs doen met je weekend.

Wollweberi | 19-10-21 | 22:00

Battle Royale, dat was pas een Aziatisch mind=blown momentje

Piet Pielemuis | 19-10-21 | 21:59

Slecht begin, vervolgens aantal toffe afleveringen maar aan het eind is er geen touw meer aan vast te knopen en gaat het verhaal van de hak op de tak. Leuke overdrijving van de kapitalistische ratrace, pakkende setting en sfeer maar verder toch vrij matige serie.

Thuinman | 19-10-21 | 21:59 | 1

De oude man was wel een leuke plot-twist. S2 kan wel leuk worden met die ene

Koppig | 19-10-21 | 23:24

Vind geen bal aan eigenlijk..

miknic | 19-10-21 | 21:58

Vond ik het heel goed? Nee. Kijkt het lekker weg? Ja! En daar gaat het toch om.

deministerpresident | 19-10-21 | 21:57

Ik heb er op m’n Apple Watch naar gekeken maar na 3 minuten had ik nog niet veel gezien. Toen ben ik maar gestopt. Nu trek in Koreaans eten.

laurentius | 19-10-21 | 21:55 | 1

Fijn dat u even meldt dat u het op uw Apple Watch heeft gekeken.
Anders had ik mij de hele week lopen afvragen middels welk medium u deze serie heeft gekeken.

jemagookniksmeer | 20-10-21 | 08:27

Snap er niets van.
Edit: mijn reactie werd niet geplaatst om blijkbaar AI-bot deep intelligence redenen. WTF!

aflaatverkoper | 19-10-21 | 21:54
-weggejorist-
Reems | 19-10-21 | 21:52

Heerlijk!

Ik heb geen idee waar dit allemaal over gaat. Lekker in de schuur aan het klussen.

PolderTaliban | 19-10-21 | 21:51

De eerste en de laatste aflevering bekeken. Kinderachtig gedoe, slecht geacteerd, ze kijken weliswaar niet op een litertje bloed maar ik heb niets met Koreanen en hun rare taal.

gestoptmetroken | 19-10-21 | 21:50

Dit zal dan wel het tijdperk van de Aziatische meuk gaan inleiden. Nemen het stokje over van de Amerikanen.

Zenzeo | 19-10-21 | 21:50

Ik heb die serie in 1 ruk uitgekeken. Was ok tijdverdrijf. Soort verlengde versie van de cube maar dan met overdreven mimiek.

Denkhetnjet | 19-10-21 | 21:46 | 1

Ga je schamen, The Cube is vele malen beter net als Saw.

Koppig | 19-10-21 | 23:26

Wonderlijk, ik heb gekeken maar haakte na een paar afleveringen weer af. Ik vind het bagger en het boeide me niet.

Eminent | 19-10-21 | 21:45 | 2

Waarom is dat wonderlijk? 90 % van alles wat er geproduceerd wordt is bagger. Ik vind die andere 10 % veel wonderlijker.

Zenzeo | 19-10-21 | 21:52

@Zenzeo | 19-10-21 | 21:52: Inderdaad, laat ze maar een opschieten met Peaky Fooking Blinders en Better Call Saul..

miknic | 19-10-21 | 21:59

Ik heb het geprobeerd, maar dat kratje trok meer..

Búúúrp!

Wijze uit het Oosten | 19-10-21 | 21:43

Ach. Er zijn wat cultuurverschillen. Dat zogenaamde overacten van de hoofdpersoon, dat zit hem in de Aziatische volksaard. Die lui tonen in het openbaar geen emoties... totdat ze het wel doen, en dan gaat het dus ook goed los. We zijn hier te veel aan Engelse en Amerikaanse acteurs gewend geraakt; kijk je naar Koreaanse of Spaanse of zelfs Nederlandse producties, dan voelt het ergens een beetje nep en gekunsteld aan. Ligt niet aan die producties maar aan jou. Die hysterica is trouwens zo'n beetje een archetype in dit soort films uit het verre oosten.

Die cultuurverschillen maken het juist leuk om naar te kijken. Ik denk ook dat het succes van deze serie daar voor een deel aan te danken is. En deels omdat je als kijker geen fucking woke flauwekul wordt ingeramd. Het gaat dan ook niet tussen haves en have-nots in Korea, dat maken de westerse reviewers ervan.

Mijn belangrijkste kritiek op de serie is op de rollen van de rijke westerse toeschouwers. Die zijn beroerd geacteerd, maar de acteurs hebben dan qua script dan ook helemaal niets om mee te werken. Ze zijn niet eens echt kwaadaardig of sadistisch, of zelfs maar overtuigend verveeld met de gang van zaken. Jammer. Voor de rest, best het kijken waard. Geen life changing experience, en zeker over-hyped, maar wel leuk entertainment. En dat is al heel wat vandaag de dag.

Ben trouwens met de memes ook wel klaar. Ik heb nog geen echt goede voorbij zien komen.

Muxje | 19-10-21 | 21:42 | 3

Dat overacting is inderdaad buitengewoon irritant. Kwam het in een andere koreaanse film/serie ook tegen. Gelukkig verdwijnt dat enigszins in de loop van de serie (of je wordt er als kijker ongevoeliger voor), ik had de serie vanwege het acteren even aan de kant gelegd en ben toen weer begonnen. Vraag blijft, is die agent nu echt dood of leeft-ie nog? Verder ga ik ervan uit dat er nog een Squid Games 2 gaat komen. Ben zelf meer een liefhebber van Scandinavische series en daar slaat de emotiemeter hooguit een paar millimeter uit.

FrankVeer | 19-10-21 | 22:12

De serie is ook een soort van aanklacht tegendeel maatschappij. Ik stond ook te kijken van het belabberde acteerwerk van de westerse rollen, maar naar mijn mening is dit bewust gedaan het statement kracht bij te zetten.

Sinterbikske | 19-10-21 | 22:37

@FrankVeer | 19-10-21 | 22:12: Het einde is de opening voor Squidgame 2. Mag toch hopen dat die er niet gaat komen, voor je het weet wordt de trilogie ieder jaar net kerstmis herhaald. Stoppen op je hoogtepunt.

Sinterbikske | 19-10-21 | 22:39

Niemand over het rare en onlogische verhaallijntje mbt orgaan diefstal wat niets toevoegt? De onduidelijkheid waarom die rode pakjes braaf meewerken aan de genocide? De waardeloze uitleg over het eindspel? De niet uitgewerkte verhaallijn over de gokkers?

Al met al zeer matig en het 10 negertjes verhaal is al diverse malen beter uitgewerkt.

_pacman_ | 19-10-21 | 21:42 | 1

Waarom gebruikt de hoofdrolspeler het geld niet om zijn schulden af te betalen?
En waarom springt die glasscherf in zo'n idiote hoek met zo'n snelheid weg?
Inderdaad, er zijn betere versies van dit verhaal.

* Il Principe * | 19-10-21 | 21:49

Ik kan mij zo ongeveer voorstellen wat het commentaar van de meeste columnisten hier zou zijn, als een criticus toegeeft slechts 2 delen van een serie gezien te hebben, en daarna commentaar geeft.
Oh ja, de toiletscene is trouwens in deel 3.

Roadblock | 19-10-21 | 21:41

De serie is gewoonweg een ripp off van The Hunger Games en daarmee dus niet vernieuwend is mijn bescheiden mening. Wat de serie zo populair maakt is dat kids beneden de 10 toegang hebben tot Netflix en toevallig alles aanklikken wat op 1 wordt gezet. Binnen no time gaat zoiets viral op TikTok en daarmee is een legende geboren. Het valt me sowieso op dat legendes vrij eenvoudig worden geboren heden ten dage omdat enkel meuk in aanmerking schijnt te komen voor het predikaat 'legende', kortom we kampen met een enorme cultuurdegradatie en dat is zorgwekkend. Na Bowie ooit een nieuwe Bowie gehoord? Da dag ik al.
Deze serie zegt niets over authenticiteit of hoogdravende kunst, het zegt iets over het verval van onze moraal (onder de 10 ziet alles wat ze willen en is tevens zeer mogelijk schadelijk voor hen op korte danwel middellange termijn) en cultuur en dit is puur mijn bescheiden edoch persoonlijke mening. En weet: ik kom van origine uit de rock'n'roll dus ben wel wat gewend.

IdeasAreBulletproof | 19-10-21 | 21:39 | 4

U komt 'van origine' uit de wock&wall ja?
Gheh.
Van origine kom ik uit de jazzy Bert&Ernie:
m.youtube.com/watch?v=lAGS2Kp4dd8
Pepernoot en appels vriend.
Wie is er hier nu 'wel wat gewend', hmm?
*boks geven doet aan @Ideas want 'k mag je graag, Ideas*

chicago river | 19-10-21 | 21:55

@chicago river | 19-10-21 | 21:55: Jazz is in de basis OK zolang het maar Good Ol' Chet Baker is. Al het overige is mij te lijnloos, te zenuwachtig. Maar goed, smaken zijn er om te verschillen. Ik boks u terug.

IdeasAreBulletproof | 19-10-21 | 22:02

De Hunger Games films waren natuurlijk wel volkomen k*t, maar ja kinderboekjes.

goettel | 19-10-21 | 22:44
▼ 1 antwoord verborgen

Aflv 1 en 3 waren interessant, maar daarna ging het snel bergafwaarts om kut te eindigen. Zelfde had ik met Casa de Papel.

Hoogste tijd dat The Boys S03 begint.

frickY | 19-10-21 | 21:34 | 1

The Boys, daar vond ik dus weer geen kut aan. Goliath daarentegen vond ik wel weer erg goed.

FrankVeer | 19-10-21 | 22:14

Ben ik de enige of heeft iedereen het gevoel dat we de laatste paar jaar in een soort bad trip zitten?

Transgender-Airlines | 19-10-21 | 21:27 | 2

Wil je echt een antwoord?

Lafayette | 19-10-21 | 21:31

Nou, iedereen weet ik niet maar ik herken het wel.

knutsel_ | 19-10-21 | 21:31

Best bekeken serie ooit is direct al reden om niet te gaan kijken.

Lafayette | 19-10-21 | 21:25

Is dit hetzelfde als waar mijn kinderen naar kijken?

Afgelopen zaterdag liep een logé met jas aan. Ik vragen of ze het koud had, de kachel stond immers aan. Maar nee, capuchon en een masker, schijnt zo te horen.

En als dan ook nog eens je 9-jarige de computer via bluetooth op de boombox moet aansluiten, omdat papa er de ballen verstand van heeft, ja, dan weet je, ben nog niet oud, maar wel verstoken van de digitale wereld.

En een lekker gevoel dat het is!

GKJP | 19-10-21 | 21:23 | 1

Krijg je van dat schermplakken, succes met je kroost

goettel | 19-10-21 | 22:46

Ik heb dat met de meeste aziatische films en series. Zal met cultuur te maken hebben. Maar het kan ook een leeftijdsdingetje zijn; thinderbirds is nu bijvoorbeeld ook niet meer doorheen te komen.

lekgoot | 19-10-21 | 21:22 | 5

@lekgoot | 19-10-21 | 21:23:
Ik heb zo'n veegtoetsenbord. Voegt soms ook spaties toe waar ik het niet wil en doet autocorrect.

lekgoot | 19-10-21 | 21:24

The Tindersticks wel maar The Thunderbirds niet idd.

IdeasAreBulletproof | 19-10-21 | 21:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Meest brute scene in de hele serie is overigens het moment dat een personage z'n haar rood verft op een compleet random moment. Dat was fucked up.

Do-na-zi | 19-10-21 | 21:19

Ik zit naar die trailer te kijken maar ik vind Zeg Eens Aaa toch leuker.

Leptob | 19-10-21 | 21:18 | 2

Mevrouw Dobbelsteen sterft in de vierde aflevering.

Antigoog | 19-10-21 | 21:19

Dit is een topic uit de serie 'opa recenseert'. Alsof je naar de mening van Maarten van Rossem luistert over een onderwerp waar hij niets van snapt.

Antigoog | 19-10-21 | 21:18

Ken alleen de woorden Squid Game, wat plaatjes van mensen in rare pakken, en zie het ook op Netflix voorbij komen, en dat het "populair is" , blablabla en Koreaans ook nog, dus ga ik niet kijken. Bekijk het maar. Zal niet gebeuren. Wil er verder niets van weten.

Zwizalletju | 19-10-21 | 21:18

"A squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous. Got me?"

UnderTheDevil | 19-10-21 | 21:17 | 1

Ik ga Trout Mask Replica weer eens opzetten i.p.v. Netflix

Stennislav Heibel | 19-10-21 | 21:38

Dus de gerenomeerde tv-recent bekijkt anderhalve aflevering van de negen in totaal en baseert daar een mening op? Wat een ziener!!

Zie Andere Kant | 19-10-21 | 21:17 | 1

Zoiets dacht ik ook.

Roadblock | 19-10-21 | 21:43

Ik heb mij prima vermaakt met deze serie. De manier van acteren was even wat wennen in het begin, maar gaandeweg de serie ging ik het als een verademing beschouwen dat ik een keer niet naar die geplastificeerde gezichten en keurig rechte witte tanden van altijd maar weer dezelfde nmeestal Amerikaanse acteurs zat te kijken.

Kowalski11 | 19-10-21 | 21:16 | 5

@koeberg | 19-10-21 | 21:18: en die serie gaat ook onder aan de schijnbare Netflix kwaal. Eerste serie is een verademing. Maar zodra iets populair wordt is er schijnbaar geen script voor een vervolg en wordt het al snel bagger.

-PR- | 19-10-21 | 21:34
-weggejorist-
isopds | 19-10-21 | 21:42

@isopds | 19-10-21 | 21:42: Meestal uis het doorgaan met een 4de seizoen als de koek al 2 seizoenen op is. Zo ervaar ik het.

viejohuevon | 19-10-21 | 21:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Die onderste lijkt heel erg op Roy Donders die slecht geslapen heeft.

Juffrouw op de fiets | 19-10-21 | 21:15

Nog niet gezien en na het lezen van deze supergoede review ga ik dat dus nog steeds niet doen.

Cunts-en-kitsch | 19-10-21 | 21:12

Die scene dat die Koreaan riep "1-0, Hup Ajax!" was prachtig.

Patje | 19-10-21 | 21:12 | 6

@Oprisp | 19-10-21 | 21:37:
Zeker weten! Op de eerste 10 minuten na is Ajax oppermachtig. Geniet ervan Oprisp!

Patje | 19-10-21 | 21:40
▼ 3 antwoorden verborgen

@spartacus
Als gerenommeerd filmkenner, welke Spartacus is de beste?

Toetsenbordcomplex | 19-10-21 | 21:11

"Met tegenzin gaven we aflevering twee een kans, maar toen kwam die over-geacteerde toilet-scene met die hysterica van middelbare leeftijd,"

Dat was aflevering drie.

koeberg | 19-10-21 | 21:09 | 1

Zegt wel wat vind ik.

Roadblock | 19-10-21 | 21:53

Ik hou helemaal niet van inktvis.
Net rubber.
Maar misschien daarom wel heel geschikt voor spelletjes.

vliegende knorrepot | 19-10-21 | 21:09

Netflix hypes zijn weird.
Weet je wat blijkbaar de meest bekeken film op Netflix was afgelopen weekend?
www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/film-de-slag...
Ik bedoel, misschien is het een geweldige film ik heb hem niet gezien, maar waarom zouden mensen in Costa Rica ene foek geven om deze film?

TheOtherWhiteMeat | 19-10-21 | 21:09 | 5

@koeberg | 19-10-21 | 21:14: Zondag deze film gezien. Voor Nederlandse begrippen een hele goede film. En gelukkig zaten er niet teveel bekende acteurs in.

Snake | 19-10-21 | 21:18

Overigens wel een voldoende hoor, zijn slechtere films over de oorlog gemaakt.

Lorejas | 19-10-21 | 21:19

Neergezet als internationale topfilm. En de iconische films van afgelopen decennia?
Saving Private Ryan
Q Tarentino, waaronder dus Inglourious Basterds
Fury ook goed beoordeelde film

Dus (na de superhero-crap) WW2 oorlogsfilms weer belangrijke categorie

Hemmenaar7 | 19-10-21 | 21:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Jort Kelder zei over deze serie dat ''Aziaten precisie en delicatessen aan enorme wreedheid combineren.'' En hij wordt erom gehaat. Alleen al daarom een goede reden om die serie te kijken. En naast Narcos is Squid Games toch wel een van de betere series die Netlix heeft geproduceerd.

van der g | 19-10-21 | 21:08 | 1

Dat zegt dan meer iets over Netflix dan over die twee series lijkt me. Al het werk van Dali is top (smaak is persoonlijk), dat was hij verplicht aan zichzelf kennelijk en zo hoort het te zijn. Netflix heeft dus een minimale score op het geheel en daarvoor betalen is het overdenken waard.

IdeasAreBulletproof | 19-10-21 | 22:06

Eens

Mr Moore | 19-10-21 | 21:08

Deze Koreaanse bagger voldoet helemaal niet aan mijn Westerse normen en standaarden! Rotzooi!

Do-na-zi | 19-10-21 | 21:07 | 1

Ik hoop wel dat het woke is.

TonAlias | 19-10-21 | 21:18

Simpele butt serie voor dito mensen. Dat dit een hype is komt door 12 en 13 jarigen elkaar gek maken op Social en het daardoor kijken.

Henk de Vries2074 | 19-10-21 | 21:06 | 1

Social media doet alleen maar mee.voor de clicks en om de hype te hypen.

SinisterNL | 19-10-21 | 21:10

Waar ik nou helemaal niemand over hoor is de totale afwezigheid van diversiteit in deze serie. Waar zijn de Afrikanen en moslims bijvoorbeeld?

Ruler | 19-10-21 | 21:05 | 7

In korea is die klets niet te vinden zoals in dit kut land. Alleen al een reden om de serie goed te vinden.

JDMslut | 19-10-21 | 21:56

Daar zat toch een Pakistaan in, die nog redelijk lang mee mocht doen.

FrankVeer | 19-10-21 | 22:18

Die zijn er niet, daarom nog populairder

goettel | 19-10-21 | 22:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Welnee, het is gewoon leuk. En er is een scène met tietjes.

John McClane | 19-10-21 | 21:05

In Zuid Korea heb je schaamhaarimplantatieklinieken.
Veel vrouwen hebben een vlassig bosje haar in de broek en een volle bos staat voor vruchtbaarheid.
Heeft iedereen weer wat geleerd.
Nu ga ik Ajax kijken.

jaja | 19-10-21 | 21:03 | 7

U kijkt dus naar een Griekse Held?

IdeasAreBulletproof | 19-10-21 | 21:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zit standaard de hele avond op een van de John de Mol familiezenders.

Lorejas | 19-10-21 | 21:02

Nou, heb de eerste 47 afleveringen gekeken en vond het best wel kudt.

skoftig | 19-10-21 | 21:02

Mijn zoon vond het wel leuk maar die is elf.

knutsel_ | 19-10-21 | 21:01 | 10

@Roadblock | 19-10-21 | 21:57: In een wijk verderop is laatst een jongen bij de AH neergestoken. Dood. Dat maakte nogal indruk op hem. Een Tv-serie is nep. Dat onderscheid weet hij vrij goed. Ik maak me niet zo'n zorgen. Bovendien is het vrijwel onmogelijk om alles te controleren wat populair is onder de jeugd. Hij heeft ook een PC op zijn kamer om te Fortniten. Ik zit er niet 24/7 per dag naast om te controleren of hij daar niet ook wat op Netflix ziet wat hij van zijn klasgenoten, of elke andere jongere online, heeft gehoord.
Maar ik kan me voorstellen dat je daar een mening over hebt. Ik heb er wel over nagedacht en zeker ook getwijfeld.

knutsel_ | 19-10-21 | 22:12

@knutsel_ | 19-10-21 | 22:12:
Ik herken het probleem.
Je moet een halve AIVD optuigen om daar controle op te hebben, en dat ben ik niet van plan.
Ik kan alleen aangeven, dat ik sommige zaken voor een bepaalde leeftijd niet "normaal" vind, door duidelijk te maken dat ik er niet samen naar ga zitten kijken.
En echte gruwel heb ik genoeg gezien in de periode dat ik IS producten vastlegde voordat ze verdwenen.

Roadblock | 19-10-21 | 22:27

Elven zijn ook mensen

goettel | 19-10-21 | 22:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Paradise PD afkijken gaat.

kibbesoeb | 19-10-21 | 21:01

Na mijn bijna dagelijkse kritiek op Spartacus, is het ook wel netjes om toe te geven dat ik het een keer deels met hem eens ben. Heb het zelf wel afgekeken maar vond het een 7 waard, meer niet. Alleen de kritiek op de acteerstijl vraag ik mij bij af of Spartacus wel vaker iets oost aziatisch heeft gekeken? Je moet een Bollywood film tenslotte ook niet beoordelen als een Scandinavische film noir.

Quantum Suicide | 19-10-21 | 21:01

Een dansmarathon met het format van squid game lijkt mij misschien wel wat.

Reebensteeltje | 19-10-21 | 21:01

Japanese purno is beter.

Brabeaulander | 19-10-21 | 20:58

"SEO-gunstig rage bait topic". Spartacus, vriendelijke vriend, we zijn waarschijnlijk leeftijdsgenoten maar ik voel mij toch steeds zo'n ontzettende pijproker als ik dit soort zinnen lees. Wat staat hier? Mag ik je eens een boek lenen, dat je iets minder op dat internet doorbrengt?

JJMS | 19-10-21 | 20:57

Prima vermaak, zeker voor Aziatische serie.

Ray Skak | 19-10-21 | 20:57

Hah, toevallig *net* de eerste aflevering gezien,
op aangeven van de misses nota bene, om samen te kijken.
Nou prima hoor.
.
Is Koreaans dus er wordt niet gekeken op een dode meer of minder.
Als men tijdens een stemmig achtergrond liedje afgeknald wordt,
en gracieus met wat "pink mist" naar de grond zweeft,
is het prima te verteren, hoor ... ;-)

hotmint | 19-10-21 | 20:56

Aflevering 1 kan je ook beter skippen, beter gewoon accepteren dat iemand in shit is beland. Daarna wordt het wel vermakelijk, niet geweldig maar wel prima om weg te kijken.

Erageftw | 19-10-21 | 20:56

Gewoon Sinsegye en beide delen Along With The Gods kijken, ben je het matige karakter van Lee Jung-jae uit Squid Game snel vergeten

Illuminati1989 | 19-10-21 | 20:56

Ik heb het tot het einde uitgezeten en merkte dat het steeds moeilijker was om de aandacht erbij te houden. Ben het dus met bovenstaande eens. Zeer matig verhaal, slecht geacteerd. Het wordt nergens echt spannend of duister.

Die nare vent | 19-10-21 | 20:54

Doelgroep is kinderen en zwakbegaafden. Groot deel van de bevolking bestaat hieruit, vandaar de hype.

mocroGS | 19-10-21 | 20:53 | 1

Als je je kinderen naar zoiets laat kijken zit er wel een steekje los.
En niet bij de kinderen.

Roadblock | 19-10-21 | 21:46

Dan kijk ik liever Fanfare, valt er tenminste nog wat te rukken.

skoftig | 19-10-21 | 20:53

Ik gebruik Netflix vooral om in slaap te vallen. Op een paar series na dan.
Ik vond deze best slaapverwekkend dus helemaal top!

Bootvisser | 19-10-21 | 20:53 | 3

Ja! Ik ook. Ik ben met dat plezierige gegiechel van die lachband binnen 2 minuten diep in slaap.

Madame Poitiers | 19-10-21 | 20:56

@Madame Poitiers | 19-10-21 | 20:56: Mazzelaar, dat red ik nooit.

Overigens, de film '1917' of zoiets is best overweldigend. Na een kwartier dacht ik dat er wel heel weinig scenes waren. Ik dacht na circa 45 minuten het einde van het eerste shot te zien.
Maar dat even terzijde.

Bootvisser | 19-10-21 | 21:18

@Bootvisser | 19-10-21 | 21:18: 1917 is zeker goed. Inderdaad in een aantal long shots geschoten. De betere oorlogsfilms zijn m.i. 1944, Come And See en Dara Of Jasenovac maar dit geheel terzijde.

IdeasAreBulletproof | 19-10-21 | 22:14

Saai.
Ik was onlangs in een kerk voor een concert, prachtig samengestelde muziekstukken van klassieke, barokke en modernere stijlen, een magische beleving. Weergaloze vioolvirtuoos, ook nog. In dat ene anderhalf uur aan muziek, en in die kerk qua bouwstijl, stroming, schoonheid en vernuft, meer cultuur en geschiedenis ervaren en gezien dan heel Afrika in millennia heeft getoond.

Madame Poitiers | 19-10-21 | 20:53 | 1

Mja...
U kijkt ook wel eens om u heen tijdens uw zintuigelijke ervaringen?
Zo ja, dan zou u weten dat dit soort zaken binnen de 20 jaar voorbij zijn.
Niets als grijze koppies.
De jeugd interesseert het geen hol.

Roadblock | 19-10-21 | 22:11

Ik denk dat dit toch wat voor de wat jongere doelgroep dan de reaguurders

Stijl_Loos | 19-10-21 | 20:53 | 3

*is

Stijl_Loos | 19-10-21 | 20:53

Ik vond het wel een goede serie.
Maar ik verbaasde mij alleen over de leeftijdsrating.
Hij is inmiddels verhoogd heb ik begrepen.

Roadblock | 19-10-21 | 21:48

OT: 1 oktober alvast een nieuw energie contract afgesloten voor 160pm.
Krijg ik vandaag een mailtje dat het niet doorgaat om die partij alles even stop heeft gezet. YESSSSS op naar 250 PM!!!

SinisterNL | 19-10-21 | 20:52 | 4

Ja nu nog 250. Ben benieuwd wat het in ja Hari zal zijn. Ik ga bij Oxxio automatisch over op een losvast contract, dan ken ik zo het weer zakt meteen een ander contract aangaan.

SinisterNL | 19-10-21 | 21:13

Hier ligt 10 kuub hout. Als het te erg wordt, bent u welkom.

Ben nog op zoek naar een goede aggregaat met voldoende Kva.

En die propaantank in de tuin komt er waarschijnlijk ook.

Zonnepanelen? Huis is 15 meter en staat nagenoeg van 's morgens tot 's avonds vol in de zon. Maar nee, bedankt.

GKJP | 19-10-21 | 21:19

Net voor 3 jaar vastgezet voor 63 per maand. Zes zonnepaneeltjes op het dak.

Der Schnitzeljäger | 20-10-21 | 06:52
▼ 1 antwoord verborgen

Geen idee waar dit over gaat. Ik zit te pim pam petten.

hero_of_heaven | 19-10-21 | 20:52 | 2

Wie moet je doodschieten als je wint?

Geenjoris | 19-10-21 | 20:53

Hadden ze dat geluid maar bij Q-muziek.....

Bootvisser | 19-10-21 | 21:19

Ach, ik vond het zeker wel vermakelijk.

IJzer Oxide | 19-10-21 | 20:52
-weggejorist-
K.Zwellever | 19-10-21 | 20:52

Spartacus is meer niveau dansmarathon.

TijdelijkOptimist | 19-10-21 | 20:52

Inderdaad. Matig geacteerd en werkt totaal niet verslavend. Laat een stel Amerikanen er maar een gelikte remake van maken want met het idee is niets mis.
Of John de Mol......

Ik ga verder met Rick and Morty.

Baron_von_Rijswijck | 19-10-21 | 20:51 | 2

Amerikaanse remakes? Sadist

SinisterNL | 19-10-21 | 21:09

Final Space is ook wel aardig.

Wollweberi | 19-10-21 | 21:56

Ik heb mij prima vermaakt met de serie. Inderdaad niet hoogstaand, maar kijkt gewoon lekker weg, mede door HoYeon Jung.

Ruben Landzigt | 19-10-21 | 20:51 | 1

Zeker. Knap gemaakte serie met charismatische spelers. Die jonge politieman speelt vooral erg goed en maakt het best spannend. Het verhaal is inderdaad niet hoogstaand, maar wordt erg goed uitgewerkt. Ik moet de laatste 2 nog kijken, maar het kan al niet meer stuk.

WhiteShark | 19-10-21 | 21:45

En hoe zit het met de inclusiviteit en diversiteit? Ik zie helemaal niemand waarmee ik mezelf kan identificeren (althans, volgens de woke doctrine). Voor je het weet staat je IP in een database van racisten.

OverdaanDerOnderheid | 19-10-21 | 20:50 | 2

Er zit een moslim in.
En de blanken zijn varkens.

Roadblock | 19-10-21 | 21:49

Alleen donkerbruine FvD’ers gebruiken publiekelijk de term “normies”

Linkse Zakkenvuller | 19-10-21 | 20:50 | 1

Normies als "Niet Weeb"

omanders | 19-10-21 | 20:59

Annemaria Koekwaus…

Mark zit te Dutten | 19-10-21 | 20:50

Persoonlijk. Aflevering 1 erg taai, vanaf einde deel 1 begon wat spanning, in 1 weekend afgekeken, Best wel fascinerend (bijzonder boeiend) verhaal. Ik snap wel dat mensen dit massaal kijken. m.i. Matige recensie, of is het doel reacties ontlokken?

Geenjoris | 19-10-21 | 20:49

Het is voor laag-IQ wappies die ook, stiekem, weeb zijn. Er is geen kudt aan.

Leviticus_ | 19-10-21 | 20:48 | 2

U heeft alleen deze zin, of bent u een oud-testamentische robot die op repeat staat?

Roadblock | 19-10-21 | 21:50

Het lijkt heerlijk weg. Alleen vond ik de vips dan weer verschrikkelijk over de top.

Schepvogel | 19-10-21 | 23:42

Wat vindt Angela de Jong ervan dan?

Leptob | 19-10-21 | 20:47 | 2

Angela wie?

pibasso | 19-10-21 | 22:19

Pibasso: DE JONG!!

decaliter | 20-10-21 | 11:58

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com