Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Snelheid scootmobiels verlaagd van 15 km/h naar 12 km/h, scootmobielers 'heel verdrietig'

En waar blijven de kamervragen van Liane den Haan?

Aardbevingen, toeslagenaffaire, klimaat, armoede door energieprijzen, anti-homogeweld, politieke impasse allemaal leuk en aardig. NU IS HET TIJD VOOR DE ÉCHTE PROBLEMATIEK. De problematiek van het volk. De nieuwe scootmobiels van scootmobielers in de regio Venlo gaan nog maar 12 km/h. De oude scootmobiels gingen 15 tot 18 km/h. Een beetje alsof je eerst 130 mag op een snelweg, en daarna nog maar 100, maar dan nog véél erger. "Het is tegen het zere been van Marjos Papen, voorzitter van scootmobielenclub Mijn Scoottie. De club organiseert wekelijks activiteiten voor mensen met een scootmobiel. Het gaan om langere tochten maar ook om ongedwongen bijeenkomsten in het schuurtjes annex clubhuis achter haar woning. Tijdens tochtjes van de club ontdekten ze per toeval dat de nieuwere leden niet mee over konden met de anderen vanwege de beperkte snelheid." En nu is mevrouw Papen 'heel verdrietig'. U lacht misschien, maar aan de andere kant van het scherm zitten we plankgas te janken. Een scootmobiel die 12 km/h kan is geen scootmobiel, dat is een MIETENMOBIEL. Wij willen scootmobiels die minimaal 15 km/h kunnen rijden en anders steken ze daar bij de gemeente Venlo die scootmobiels maar lekker in hun dikke reet. Wat denken ze wel niet, met die twaalf kneuzenkilometertjes per uur.

Reaguursels

Inloggen

De Wethouder: "De wethouder benoemde nogmaals dat de scootmobiel niet bedoeld is voor plezierritjes en dat hij daarom de motie ontraadde."

Mooi man als andere mensen je leven voor je gaan inrichten. Geen pleziertochtjes mensen. Alleen maar in huis en naar de buurtsuper en voor de rest: "FLIKKER MAAR OP".
Wat een lul die schatorje.

Zueco | 12-10-21 | 10:10

dit is wel heel waar, weet ik uit mijn nabije omgeving:
""Voor mij is de scootmobiel alles. Ik heb drie jaar eenzaam thuis gezeten toen ik in de bloei van mijn leven ziek werd en moest accepteren dat ik heel veel dingen niet meer kan. Maar de scootmobiel heeft een groot deel van mijn vrijheid teruggegeven. Dat die voor nieuwe gebruikers beperkt wordt maakt mij heel verdrietig", stelt Papen."

ook haar punt over veiligheid tov fietsers klopt.

Hemmenaar7 | 12-10-21 | 10:09

Wel jammer dat een hoop reaguurders het verschil niet kennen tussen een electrische scootmobiel en een kwalmende brommobiel.
Gezien de fysieke gesteldheid van de meeste electrische scootmobiel gebruikers is 12 kmh zat genoeg.
Je gaat anders toch ook niet in volle looppas naar de buurtsuper toe.?

strawdog | 12-10-21 | 10:03

In de flat hier zijn er ook een boel ouderen met scootmobiel, en ik moet het eerste incident nog meemaken. Maar ja, Nederlandse volkssport, medemensen met beperkingen afzeiken.

Aisie | 12-10-21 | 09:51

Ben in mijn jeugdjaren eens in een drukke winkelstraat iemand in een rolstoel voorbij gelopen terwijl deze een lekke band had en niet de capaciteit had om goed hulp te vragen. Krijg nog last van schaamte als ik er aan terug denk.

Ik ging er stiekem vanuit dat een ander wel zou helpen, maar dat was ondanks de ontiegelijke drukte volgens mij niet 1-2-3 het geval. Shame on me, I know.

mozaard | 12-10-21 | 09:27

Dit soort topics is de reden dat ik hier ben. En dus niet dat onophoudelijke gezever over corona, vaccinatie en Taghi

Der Icebear | 12-10-21 | 09:25

Ja, hallo, maar heb je wel eens gekeken naar de uitstoot van die krengen, de milieubelasting? Goede maatregel dit! Op naar een schoner milieu en beter klimaat! (Zo!)

mozaard | 12-10-21 | 09:18

Ik snap het niet. Ik woon nu 3.5 jaar in Portugal. Een scooter ter voorbeeld mag als het legaal 120kmph kan gewoon de snelweg op. Er zijn dus scooters verkrijgbaar die die snelheden makkelijk halen. In NL zitten we nog steeds op de 45kmph. Waarom is dat verschil zo groot in europese landen?

Krachtkoe | 12-10-21 | 08:17 | 1

Je kan in nl oook een scooter kopen die 120 kan maar dan heb je een motorkenteken en rijbewijs nodig.
Ziet u het al voor u dat u op de snelweg een 16 jarige tegenkomt op de scooter al append terwijl hij zijn frikandel roodje wegspoelt met een red bull?

TDB | 12-10-21 | 09:12

Mijn moeder kocht er zelf 1 nieuw (eigen geld) deze scootmobiel reed niet veel ging na een paar jaar weg als of hij uit de folder kwam.
Werd gewoon de acculader gestolen tijdens het laden , dit in pauper appartementen complex met alleen gelijk gestemde zielen.
Ook daar is de verloedering toegeslagen.

Banenenrepubliek | 12-10-21 | 07:54

Zijn ze nou zo dik omdat ze in een scootmobiel zitten of zitten ze in een scootmobiel omdat ze zo dik zijn.?

Carlos_I | 12-10-21 | 07:18 | 2

Ja

fail | 12-10-21 | 07:26

Negen van de tien keren denk ik het eerste.

mozaard | 12-10-21 | 09:19

Kunnen ze de snelheid niet koppelen aan het feit of mensen (voorheen') een brommer- of auto rijbewijs hadden?
Ik zie veel mensen van allochtone afkomst op zo'n scootmobiel waarvan je je kunt afvragen of zij uberhaupt kunnen lezen en schrijven. En die waarschijnlijk ook nog nooit van hun even op een fiets hebben gezeten. Verkeersinzicht NUL dus. Die zou je moeten begrenzen op 5 km p/uur.

Minimaal (voormalig) brommer rijbewijs bezitters kunnen wellicht naar 12 of 15 km p/uur.

Wering | 12-10-21 | 00:15 | 1

Inderdaad, die gewoon in de winkelstraat op je hakken rijden.

Rest In Privacy | 12-10-21 | 09:28

Waarom komen die ambtenaren, die ook de pasjes voor doelgroepenvervoer uitdelen, niet op het idee om in zo'n aanbesteding te eisen dat die rotdingen geschikt zijn voor taxivervoer?
Vastzetbeugels, iemand?

Ben-Bataaf | 11-10-21 | 23:57

Verplicht rijles voor een skoetdebiel zou ook niet verkeerd zijn. Ben eens in de supermarkt van achteren aangereden door zo'n hardrijder die niet goed wist hoe hij bochten moest nemen. Ik: au, gvd. Hij: ja ik probeerde je te ontwijken, maar je bleef in de weg staan. Ik: ja ik kon niet anders omdat jij me klemreed. Hij: Oh. En een oud mens dat het ding totaal niet onder controle had. Stuiterde in de supermarkt overal tegenaan en kende maar twee standen: vol gas vooruit en vol gas achteruit. Er waren twee supermarktmedewerkers nodig om haar te begeleiden. De eerste brulde wat ze doen moest, de tweede deed het voor haar. Nog arrogant en neerbuigend ook, die oude wegpiraat (v).

Nivelleermarionet | 11-10-21 | 23:27 | 1

En dan maar voor en achteruit beuken met het stuur in dezelfde stand om proberen de bocht door te beuken. Heb er ook wel eens 1 de bocht om geholpen. Rustig achteruit, stuurtje draaien. En nu rustig vooruit en het stuurtje de andere kant op.

Levensgevaarlijk deze stellingbeukers. Pleit dan ook voor een verplichte cursus bij aankoop van zo'n kuitenrammer.

CarelJan7937 | 11-10-21 | 23:47

Differentieel vastlassen en gaat 2x zo snel, leuk die biostabil nico haak 5G protectieset hangertjes waren magnetisch en het kar sleuteltje soms ook.
Had weer een senieltje de kar uitgezet en dan vroeg de monteur de biostabil; even magisch slingeren en kijk eens mevrouwtje: uw kar is weer aan, een wonder.

28 | 11-10-21 | 23:16
-weggejorist-
Damindenie | 11-10-21 | 21:52

best kudt als je geWOKt wordt en je geen meter verder mag rijden.

Dr.Utker | 11-10-21 | 21:32 | 1

Ik zie ook handel in tuningforscoot opvoer/accusetje

Toedels | 11-10-21 | 22:40

Per ongeluk heb ik zo'n scootdebiel en kan er na jaren nog steeds niet aan wennen.
Mensen veroordelen je op voorhand, hebben regelmatig de illusie exact te weten dat er niets aan de hand is. wordt met name besproken als je in een supermarkt bij de kassa staat. dat is best wel heel erg irritant als je met een neurologisch probleem zit(beknelde zenuwen in de nekwervel) een deel van een onderbeen nauwelijks meer voelt, een stent of 9 in je donder hebt zitten, en een broekprothese.

Zonder scootmobiel haal ik de supermarkt niet, en inderdaad als het een dag redelijk gaat stap ik bij de supermarkt uit en ga op een wagentje hangen als steun simpelweg omdat dat teringding mij regelmatig mijn strot uit komt! De 50 moet ik nog maar zien te halen, en overgewicht, ik moet mijzelf vastknopen aan de mongolenmobiel anders waai ik weg met windkracht 4.

Ik doe werkelijk alles op dat tyfusding domweg omdat ik niet anders kan. 17 a 18km per uur dan kun je nog eens met iemand op de fiets weg of gewoon eens de hort op. met 8km zoals Den haag wil of in Venlo 12km is er van dat "Iedereen moet meedoen" niet veel meer over.
Een scootmobiel is niet enkel een vervanging voor lopen maar ook voor fietsen. Op de stoep mag je niet harder dan 6kmh harder is ook volstrekt onverantwoord huisdieren en kinderen zijn volstrekt onvoorspelbaar, zo lopen ze rechts en in een fractie van een seconde staan ze links.
Laat de boa's maar boetes uitdelen aan mensen die echt veel te hard rijden op die ondingen!

ethereal73 | 11-10-21 | 21:26

Gezeik. Ten eerste is dat ding op de rijbaan gelijk aan een bromfiets en mag je max 15 km/h. Rijd je op een trottoir (stoep) dan ben je gelijk aan een voetganger en mag dat kreng max 6 km/h, maar dat weet blijkbaar niemand.

Cursusje volgen: heeft u altijd auto/brommer gereden ? Geen probleem: zonder te lessen gelijk los in het verkeer.

Komt dat kreng met pech te staan: succes ermee sukkel!
Slaat ie op hol: moet je eerst de gas loslaten (in blinde paniek: wie denkt daaraan) en eraan denken om de hendel van de bureaustoel (want dat is het) naar je toe te trekken om dan vervolgens een kwart slag te draaien. Daarna moet de armsteun omhoog doen anders kun je er niet uit. Superveilig en geweldig vervoermiddel.

Woon je buiten de plaats, dan word je geacht een deeltaxipas aan te vragen, want buiten de plaats mag je niet komen met dat ding, anders eigen schuld en kosten.

En oh ja: het is eigenlijk een vervoermiddel voor binnen (gladde bandjes, geen grip). Stoepen en straten zijn niet bedoeld voor dit ding.

Ben er 2 jaar mee bezig geweest om het een beetje geaccepteerd te krijgen en toegankelijk te maken voor mensen die dat ding wel nodig hebben voor sociaal contact. Werd aan alle kanten (verzekeraars, zorgverlening (concurrentie), oplichters geholpen om
Hier maar snel mee te stoppen.

jvc | 11-10-21 | 21:19

Ik was er al bang voor dat dit een keer ging komen. Helaas kunnen sommigen het niet laten vol gas (en dan is 15 best hard.) door de winkelstraat, tussen het rustig wandelend publiek te jagen, Levensgevaarlijk. De nette mensen zijn wederom de dupe van de slechte en de jongeren weer van de ouderen. Ouderen hadden tot nu toe de optie om harder te gaan, Jongeren mogen niet meer.

Geenjoris | 11-10-21 | 20:57

Terecht. Een scootmobiel is ter vervanging van lopen. Niet ter vervanging van je oude Vespa...

Amor Fati | 11-10-21 | 20:57 | 1

Voor de wet is het een vervoersmiddel nel als Arolaatjes. Kan je gewoon kopen en gebruiken. Scootmobiel kan best handig zijn als vervoer. Lekker met je gemotoriseerd vervoermiddel van de kroeg naar huis zonder kans op van je fiets te vallen. Rijbewijs niet verplicht, kan je dus ook niet kwijtraken. Op een Vespa wel. Overigens is een Vespa een stuk duurder dan een hippe scootmobiel.

Arola: images2.persgroep.net/rcs/CFiuJ6YFUVd...

Hippe scootmobiel:
www.fastfuriousscooters.nl/scootmobie...

Vespa:
scootercenternederland.nl/product/ves...

CarelJan7937 | 11-10-21 | 21:50

Ik was laatst aan de Costa Brava in Spanje. Heb er minstens 30 scootmobielen gezien met NL kentekenplaat, bereden door spanjolen. Hoe zit dat?

E.Colli | 11-10-21 | 20:41 | 2

Je ziet die dingen regelmatig ergens voor de deur staan. Omdat de hal te klein is? In elk geval vermoed ik dat ze in Spanje nog een paar euro’s opbrengen

theo-is-dood | 11-10-21 | 20:49

Gestolen van overwinteraars

Ron Zo | 11-10-21 | 20:50

Je zult maar een spierziekte hebben en 'veroordeeld' zijn tot een scootmobiel om nog èrgens te kunnen komen....
Ik ben er zo een!
En dan al die trieste reaguursels te moeten lezen

Ron Zo | 11-10-21 | 20:38 | 7

Je bent sowieso beter af in dit land als je medische hulpmiddelen zelf kan kopen ipv afhankelijk te zijn. Jaren geleden na een motorongeluk moest ik na ontslag de krukken inleveren. Zonder krukken kom ik deze kamer geeneens uit. U kan ze huren bij bedrijf xx 20 km verderop. Hoe dan?

Ben dus maar in patientenstaking gegaan en 3 verpleegkundigen verder was er iemand zo slim die wist dat je krukken in de gipskamer kon kopen. Had dat meteen verteld, op de ziekenhuiskrukken richting gipskamer, nieuwe gekocht en de ziekenhuiskrukken zelfs nog netjes teruggebracht naar de afdeling.

Je zal maar afhankelijk zijn van een rolstoel, wordt je dan naar de uitgang gereden en voor de deur op straat gekieperd..

Kan me er nog druk over maken.

CarelJan7937 | 11-10-21 | 21:37

@CarelJan7937 | 11-10-21 | 21:23: In principe kan een ieder een beroep doen op een scoot via de WMO. Er mag niet meer gekeken worden naar inkomen en vermogen. Enige is dat je een indicatie moet hebben. Ik kan niet zeggen wat precies de normen zijn want die verschillen per gemeente. Zelf heb ik nog lang gefietst maar dat gaat gewoon niet meer. Kracht is volledig weg en de spierziekte heeft ook de hartspier in het vizier, helaas. Zelf heb ik er een via de WMO èn een van mezelf, een kleinere die in de (aangepaste)auto past.
Via de WMO wordt je in eerste instantie afgescheept met een afdanker tenzij je wat mondig bent en donders goed je verhaal kan doen, dan krijg je een nieuwe en modernere Ik heb er zo een en rij ca. 6000 km per jaar! Maar het is en blijft een 12 km ding. Harder kan maar mag niet want het is gewoon een verzekeringskwestie. En heel eerlijk denk ik dat het voor sommigen die geen verkeerservsring hebben ook wel hard genoeg is. Je kan net aan meekomen op het fietspad.
Als je perse een snellere wilt en luxer dan moet je die zelf kopen. Je kunt dat eventueel via een PGB doen maar dan vervallen alle andere dingen die je mogelijk al hebt via de WMO zoals aanpassingen aan je woning etc. die moet je dan ook via je PGB regelen...

Ron Zo | 11-10-21 | 21:50

@Lorejas | 11-10-21 | 21:10: Ergensahebben ze ook wel gelijk. Er zijn gewoon te veel mensen diegeen verkeersinzicht hebben en bv niet weten dat je op de stoep max. 6 km pu mag
Maar goed, ik ga stoppen nu want handen doen het bijna niet meer

Ron Zo | 11-10-21 | 21:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Terecht. Eenmaal zo'n scootmobiel over een stukje bouwland zien rijden. Kwam die even vast te zitten. Ik zie die gast zo opstaan en de scootmobiel over de hobbel te zetten. Das mooi en aardig, maar daarvoor is die scootmobiel betaald van gemeenschapsgeld niet voor bedoeld. Ik vind het prima dat men daar op let en dat ontmoedigd. Zoals men terecht stelt is een scootmobiel ter vervanging van lopen. Wat mij betreft mag die tot 10 kilometer per uur worden begrenst.

Atlantis-95 | 11-10-21 | 20:28 | 1

Had je 'm gevraagd offie dat ding van gemeenschapsgeld had gekregen of ging je er maar gewoon van uit toen je deze post maakte?

ReyNemaattori | 11-10-21 | 20:56

Nu duurt de pijn 3km/u langer als er weer een over je poten rijdt.

Lorejas | 11-10-21 | 20:17 | 1

Stalen neuzen kopen.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 20:37

Terecht, pak die boomerscootmobielterroristen keihard aan

thanseeuwen | 11-10-21 | 20:15

Snelle 65 cc Polini 2 takt met membraam en long range tanks, ben je van al het gezeik af. Kiek em gaaaaaaaaan.

Sinterbikske | 11-10-21 | 20:14 | 1

u begrijpt t. Al ben ikzelf meer fan van de Malossi.

Dr.Utker | 11-10-21 | 21:27

Als je de blitz wil maken met je scoormobiel kan je er beter zelf 1 kopen ipv die suffe WMO slak:
www.fastfuriousscooters.nl/scootmobie...

Grote wielen, 25km/h en actieradius van 100km.

CarelJan7937 | 11-10-21 | 20:06 | 1

En met alle opties erop en eraan nog geen 5 ruggen... da's nog best betaalbaar op je oude dag!

ReyNemaattori | 11-10-21 | 20:54

Mag het nog langzamer. Die gasten scheuren je altijd maar van je sokken. En waarschuwen: ho maar.

loser | 11-10-21 | 19:58 | 1

Toch begrijp ik hun zorgen, nu wordt het onderling verschil met over de stoep scheurende fietsers te groot. Er zouden zomaar gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Wellicht is het te ondervangen met een helmplicht voor scoot-mobiel rijders, en driepunts gordels.

Cue_The_Deer | 11-10-21 | 20:33

Goed, kan ik beter richten als er een oversteekt.

puszuiger | 11-10-21 | 19:53

Vroegah hadden die vetzakken van die legfietsen met handbediening.

squadra | 11-10-21 | 19:38 | 1

Lul.

Nietgek | 12-10-21 | 12:41

Echt, ze zijn gewoon te koop. Dus als de gratis versie je niet bevalt: los je probleem op.

wapster | 11-10-21 | 19:30 | 1

Te koop? Voor graties van de gemeente zul je bedoelen. Gij zult lappen voor de zielige menschen!

Zeurders | 11-10-21 | 19:31

Een scootmobiel is een vervangend middel voor het lopen, dus zo een apparaat moet niet harder kunnen dan looppas (5 km/p.u.), En dat is voor de meeste scootmobielers al meer dan genoeg.

Mr. C | 11-10-21 | 19:30 | 2

Volgens mij is looppas wel wat sneller dan 5 p.u?

wijsvinger | 11-10-21 | 19:38

@wijsvinger | 11-10-21 | 19:38: Als je een marathon snelwandeld wel, mar de meeste senioren komen niet bovem de 3km/h uit met de benen wagen....

ReyNemaattori | 11-10-21 | 19:59

Plat over je stuur gaan hangen, dan haalt ie de 14 wel.

kibbesoeb | 11-10-21 | 19:26 | 6

Vergeet het "sier"stuk op de uitlaat niet.

Bamberger Reiter | 11-10-21 | 21:19

En een knijper met extra stevig dubbelgevouwen papiertjes ertussen tegen je spaken!

mozaard | 12-10-21 | 09:30
▼ 3 antwoorden verborgen

We missen alleen nog een vehikel tussen de scootmobiel en de rollator om langzaam te wennen aan de vertraging van je wereld als je ouder wordt.

van heinde en verre | 11-10-21 | 19:26 | 1

Daar is het skate board voor uitgevonden.

broekzakbellert | 11-10-21 | 19:49

In de binnenstad van Venlo rijden zo ook altijd maximale snelheid door het publiek zonder ergens naar te kijken, veelal een totaal gebrek aan verkeersinzicht en ook nog eens asociaal. Veder zijn deze hulpmiddelen betaald door belastingcentjes bedoeld als hulpmiddel, niet als speelgoed om mee te toeren, dan koop je er zelf maar een! Stelletje paupers.

BenDover | 11-10-21 | 19:26 | 1

Meestal zijn de bestuurders zo vadsig geworden van het luie zitleven dat ze ook niet meer opzij kunnen kijken.

Zeurders | 11-10-21 | 19:30

Wellicht gaat eerdergenoemde mevrouw Papen haar inkomen tijdens de ongedwongen bijeenkomsten in het schuurtje annex clubhuis achter haar woning ook achteruit van 15 naar 12 cm. Heel verdrietig allemaal. Om niet te zeggen teleurstellend.

goedverstaander | 11-10-21 | 19:26

Een gegeven scootmobiel moet je niet op zijn teller kijken.

dugo | 11-10-21 | 19:25

Klote dingen. 5km/h. Zat.
Als ze harder willen moeten ze maar naar het fietspad of de rijweg. Maar nee, ze willen ermee over de markt, op voetpaden en ermee de winkels in. Rijen tegen je enkels. Etterbakken zijn t.

hotnot | 11-10-21 | 19:22 | 1

Of dwars door de super! Moest heel hard grijnzen achter mijn mondkapje toen er 1tje een stellage paaseieren omver reed.

dugo | 11-10-21 | 19:33

Mag je dronken op zo'n ding rijden of heb je kans dat je moet blazen?

jaja | 11-10-21 | 19:22 | 2

Als dat mag dan ga ik er natuurlijk ook eentje halen

CamaroHans | 11-10-21 | 23:24

Je mag niet eens dronken fietsen bij mijn weten. Dus laat staan op zo'n elektrisch ding.

mozaard | 12-10-21 | 09:31

Terecht... Werd laatst ingehaald door zo'n ding met hardlopen in opmaat naar de Marathon.

Mijn tempo is zo'n 4:30 de kilometer. Ken ik ze nu mooi achter mij laten.

Remi A. | 11-10-21 | 19:20 | 2

Het verschil tussen kennen, kannen kunnen we niet?

Lorejas | 11-10-21 | 20:19

4:30 de kilometer?
Waarom kunnen hardlopers zich niet gewoon aan het SI houden?

Het is meters per seconde, of als je per sé populair wilt doen, kilometer per uur.

ReyNemaattori | 11-10-21 | 22:26

Ze moeten er 2 km/u van maken, dan komen die dikke varkens er een keertje uit en gaan zelf lopen.

TheBigKirth | 11-10-21 | 19:17 | 1

beste voorslag dat ik vandaag gehoord heb...

flappie | 11-10-21 | 19:22

3 km p/u kan net het verschil maken of je nét wel of nét niet je broek volschijt.

Ruimedenker | 11-10-21 | 19:16 | 1

Die stoeltjes zijn toch meestal van kunstof bekleding voorzien dus kun je gewoon afspuiten. Geen probleem

BenDover | 11-10-21 | 19:32
-weggejorist-
mirical | 11-10-21 | 19:16 | 1

De snelheid van een voetganger is 5 kilometer per uur. Aangezien die scootmobielen op de stoep tussen de voetgangers rijden zou het verstandig en wenselijk zijn als zij ook 5 kilometer per uur gaan.
Ze rijden je nochtans bijna omver met hun treetjes bier tussen de benen en een sjekkie in de hand.

Osdorpertje | 11-10-21 | 19:15 | 2

En een zuurstofmasker op.
In Druten reed er precies zo eentje.
Modder- en moddervet, zuurstoftank achterop, zuurstofmasker om de vette varkenskop, een kratje bier tussen de benen -vette dijen hingen op het kratje- en een peuk tussen de pafferige lippen.

Weet ik weer waarom ik al dik 30 jaar iedere werkdag opsta.

Nostra da Mus | 11-10-21 | 21:14

@Nostra da Mus | 11-10-21 | 21:14: Als je niet opstaat, dan eindig je dus zo...

ReyNemaattori | 11-10-21 | 22:27

Als je die dingen door drukke voetgangersgebieden ziet racen zou je het tot 5 km/uur terug moeten brengen.

2voor12 | 11-10-21 | 19:15

Met een windmolen erop moet ie toch op te voeren zijn.

Lukiluuk | 11-10-21 | 19:15

Nu wil ik ook een scootmobiel.

Reebensteeltje | 11-10-21 | 19:14 | 8

@Zeurders | 11-10-21 | 19:29:
Niks gratis, hier betalen ze een eigen bijdrage per maand van enkele tientjes.

vluchtelingallergie | 11-10-21 | 20:18

@Louter Leuter
Daisy Duke. De mooiste benen uit de televisiegeschiedenis.

VanBukkem | 11-10-21 | 20:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo'n regel invoeren is één ding. Het handhaven is heel wat anders. Lekker doorcrossen opa!

PolderTaliban | 11-10-21 | 19:13

Kan het nog gekker in Nederland? Ja het kan!!!

Sjakkie van de Hoek | 11-10-21 | 19:13

Kun je ook teruglevering aan het net?

Graaf_Slis | 11-10-21 | 19:12 | 2

Nee, wel terugleveren.

PolderTaliban | 11-10-21 | 19:13

Als je bedenkt dat een groepje hangjeugd ongeveer 13 a 14 kilometer per uur kan halen, rennend, dan denk ik dat opa gewoon keihard de sjaak is met deze maatregel. Beter denk ik kunnen ze de maximumsnelheid van die scootmobielen een beetje opvoeren, tot laten we zeggen een kilometertje of 40 per uur.

VanBukkem | 11-10-21 | 19:10 | 4

Veel harder man. 13 a 14 km is langzaam.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 19:14

14 kilometer per uur te voet is snel hoor. De gemiddelde reaguurder haalt dat bij lange na niet.

VanBukkem | 11-10-21 | 19:18
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik over WC Overvecht loop zie ik geregeld een stuk of 4 van die dingen geparkeerd staan bij Charlie Chiu’s.
Geen mens te bekennen, blijkbaar prima op de been.

Ruimedenker | 11-10-21 | 19:09 | 2

Bestaat dat nog?
Vroeger toen Hoog Catharijne nog onderdeel was van het Centraal Station in Utrecht was Charlie Chiu de slechtste Chinees van heel Nederland in mijn beleving. Maar wel vaak daar gegeten omdat het zo goedkoop was.

Osdorpertje | 11-10-21 | 19:23

@Osdorpertje | 11-10-21 | 19:23:
CC bestaat zéker nog.
Schuin t/o de C&A.
Voor scootmobielers en Marokkaanse hangouderen.
Op HC kocht ik idd wel eens zo’n broodje PangGang.
Stiekem best lekker na een jointje.

Ruimedenker | 11-10-21 | 19:29

Lijkt me wel chill, zo'n rijdende zetel.

Duwbak_Linda | 11-10-21 | 19:08 | 2

Dat ligt er aan hoe hard hij kan hoor ik zojuist.

Veepert | 11-10-21 | 19:30

Goofy had er al een.

Mr_Natural | 11-10-21 | 19:31

Nog erger is dat je er 10 km minder ver mee komt in bereik, ipv 28 km 18 km of ipv 30 maar 20 km. Triest. Sommige afstanden kunnen dus niet meer, denk aan heen en terug ook. Maar zal wel veel geld besparen bij de gemeente, tja, treurig.

Jan, Leiden | 11-10-21 | 19:08 | 5

@Lorejas | 11-10-21 | 19:10:
Dacht meer aan een pelgrimstocht naar Lourdes in dat geval, tenslotte zouden ze liever willen lopen.

Jan, Leiden | 11-10-21 | 19:34

@theo-is-dood | 11-10-21 | 19:22:
Mijn zus heeft ooit het voorrecht gehad op zo'n ding te zitten, zelf fietste je er dan achteraan, onschatbare waarde wanneer lopen niet meer gaat.

Jan, Leiden | 11-10-21 | 19:36

Als je er nog geen kunt kopen als je bejaard bent dan heb je niet veel goed gedaan met je leven. Of niets. Zeeën van tijd gehad om te sparen of een pensioentje op te bouwen.

Maar nee, je hele leven niks uitvreten en de pot verteren en dan van de werkenden verwachten dat ze duizenden Euro’s kostende scootmobiels bekostigen. En het erge is dat dat ook heel normaal is in dit land waar bestuurders klaarkomen van al het nivelleren. Het is constant feest in hun broekjes.

Nostra da Mus | 11-10-21 | 21:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Typisch Nederlands dingetje die scootmobiels. Als je in een willekeurige stad loopt zoals Helmond, moet je goed om je heen kijken. Je wordt van alle kanten belaagd. Vaak ook nog jeugdige.
Vervolgens stopt de scootmobieler bij een winkel en stappen ze op hun gemakje uit en gaan ze lekker winkelen..

Southpark | 11-10-21 | 19:08 | 4

En maar zeuren over volksgezondheid, maar wel iedereen die even zielig doet via de plaatselijke Siewert een wagentje geven.

Zeurders | 11-10-21 | 19:27

@VanBukkem | 11-10-21 | 19:14: Eerder dat ze verplicht op de weg moeten om de snelheid van het normale verkeer te temperen.

Sessine | 11-10-21 | 20:11

@Sessine | 11-10-21 | 20:11:
Dat was mijn tweede voorstel: Scootmobielen verplicht op de openbare weg. Gewoon die dingen opvoeren tot een maximumsnelheid van 80 km/uur.

VanBukkem | 11-10-21 | 20:22
▼ 1 antwoord verborgen

Nou... met zo'n snelheid kun je beter gaan lopen.... ehm... oh wacht....

Lorejas | 11-10-21 | 19:06

Laatst nog geflitst op zo'n ding.

Nederlander1 | 11-10-21 | 19:06 | 2

Motor. Dit gaat over scootmobielen.

Lorejas | 11-10-21 | 19:07

Die steuntrekkers zouden dankbaar moeten zijn voor hun gesubsidieerde scootmobiel ipv klagen. Hoezo betalen ze niet gewoon zelf voor zo'n ding

Diederik_Ezel | 11-10-21 | 19:05 | 1

Omdat ze ziek en zielig zijn. Dan zijn er zes, zeven, acht loketten waar je gratis wordt geholpen.

theo-is-dood | 11-10-21 | 19:24

"ongedwongen bijeenkomsten in het schuurtjes..."

Ach laat ook maar; ik wil het ook allemaal niet weten.

Graaf_Slis | 11-10-21 | 19:04

Holland op zijn smalst. Betuttelen als een prof. Weg met deze ambtenaar.

bigstone | 11-10-21 | 19:03 | 2

Nee gelul. De gemeenten krijgen van het Rijk te weinig geld voor al hun taken. Dan moeten ze keuzes maken. En als dat betekent dat er een contract gesloten kan worden voor 1000 scootmobiels die 12 kunnen in plaats van 15, maar het is wel anderhalve ton goedkoper, dan is dat een afweging: hoe belangrihj vinden we het dat Mijn Scoottie vol gas kan blijven rondtuffen? Is dat anderhalve ton waard?

wapster | 11-10-21 | 19:08

Zo uit je duim. Er zit geen kleinere motor in, hij wordt begrensd. Rede is dat als er meer vermogen nodig is om bv een heuvel op te rijden kan de motor dat ook leveren. Ga naar tik tok.

bigstone | 11-10-21 | 20:06

De Tesla voor werkloze shagrokers.
Meestal ook betaald door een ander.
12 of 15 km p/u maakt geen kudt uit,
Ze hebben de hele dag de tijd.

Ruimedenker | 11-10-21 | 19:03 | 2

En vreemd genoeg de meeste haast.

MickeyGouda | 11-10-21 | 19:06

@ruime: lol @ laatste zin!!

Lorejas | 11-10-21 | 19:07

Rijden die op windenergie, of betalen ze wegenbelasting.

Lukiluuk | 11-10-21 | 19:03

De scootmobiel is een prima uitvinding voor ouderen en mobiel uitgedaagden. Er is geen reden om te verwachten dat asociaal tuig vaker oud of mobiel uitgedaagd wordt dan vriendelijke burgers.
Maar toch zit er alleen maar asociaal tuig op die dingen. Niet veel of vooral, maar alleen maar. Conclusie is dus dat een scootmobiel ervoor zorgt dat je asociaal wordt.

C1O2 | 11-10-21 | 19:01 | 1

Komt vaker voor bij kensen die vervoermiddelen gratis krijgen.
Als je er maanden of langer voor moet werken dan ga he in de regel toch anders om met iets wat veel van je zuurverdiende centen heeft gekost.

Nostra da Mus | 11-10-21 | 21:27

Er zullen er vast nog wel genoeg geweest zijn die zich tegen een muur te pletter reden. De arme donders.

NiCeY | 11-10-21 | 19:00

Leden van SC Mijn Scootie Venlo Chapter zullen het hier niet bij laten zitten.

Kapitein Sjaak Mus | 11-10-21 | 19:00 | 1

Gemeenteambtenaren worden thuis opgezocht? Scary shizzle, gelukkig dat ze niet meer zo snel mogen.

Zeurders | 11-10-21 | 19:23

Ook hier is dat helaas voor een groot deel van de gebruikers verstandig beleid omdat er teveel mongolen op zo'n ding als een...ja als een mongool dus rondrijden. Voor ouderen is 15 - 20 kmph ook veel te snel, kunnen ze niet meer op overig verkeer anticiperen. Lijkt overigens wel of die dingen gratis worden weggegeven zoveel volk zie je erop rondcrossen.

_pacman_ | 11-10-21 | 18:59 | 1

Inderdaad. Gratis voor de gebruiker uiteraard. Niet voor u als belastingbetaler

theo-is-dood | 11-10-21 | 19:26

Wat mankeren ze daar nu precies want je kunt toch gewoon een groep maken met die langzame scootmobielen die eerder vertrekt, of de andere groep later. Met je verdrietig.

Aap Noot Miesje | 11-10-21 | 18:59

Wie gaat dat handhaven?

van Oeffelen | 11-10-21 | 18:58 | 3

En hoe ?

Koning BongoBongo | 11-10-21 | 19:00

Degene die 17 km p/u kan.

Ruimedenker | 11-10-21 | 19:04

Hardloopboa's

Kapitein Sjaak Mus | 11-10-21 | 19:06

En stapvoets binnen winkelcentra, lijkt mij ook een zinnig decreet. Ik heb recentelijk nog een notoire hardrijdster, die achtereenvolgens drie mensen op een haar na raakte, waaronder ondergetekende, geprobeerd uit te leggen dat zo'n ding met berijder al gauw 200 kg weegt en ernstige schade kan berokkenen. Ik kreeg een schampere blik voordat ze met een noodgang haar weg vervolgde. De volgende keer dat ik haar tegenkwam heb keurig gemeld dat haar signalement inmiddels bekend was bij de bewaking en BOA's. Hopelijk is dat genoeg motivatie voor een gedragsverandering, voor er een kind of een ander oudje de dupe wordt van haar tokkie-mentaliteit. Helaas is deze mevrouw niet uniek.

MickeyGouda | 11-10-21 | 18:58 | 4

O was u dat die mij aansprak.

BrutusBosch | 11-10-21 | 19:07

@Duwbak_Linda | 11-10-21 | 19:04:
Electrische (bezorg)fietsen, elektrische bakfietsen, elektrische steps, scootmobielen, de lijst ongereguleerde weggevaren is inmiddels lang.

MickeyGouda | 11-10-21 | 19:10

Winkelcentra? Ze rijden gewoon de winkel binnen en eisen alle ruimte op. Ik vraag me af of ze eigenlijk ok in hun woningen met die dingen rijden…

redanx | 11-10-21 | 19:11
▼ 1 antwoord verborgen

Mag je wel twee biertjes drinken op zo’n ding?

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 18:56 | 1

1 per km/ u.

Lorejas | 11-10-21 | 19:09

Kijk, dan kan je wel lollig gaan doen, maar hier is het nog erger want de gemeente heeft bedacht dat een scootmobiel nog maar 8 km/u mag rijden. Mijn vrouw die na een ongeluk heel slecht ter been is had er eerst een die een stuk harder reed, 17 km/u.

Wat dan niet-gebruikers niet doorhebben is dat met zo'n lage snelheid je actieradius ineens een stuk kleiner wordt omdat een ritje naar de supermarkt waar je eerst een kwartier over deed nu ineens een halfuur duurt. Had je eerste de snelheid van een fietser, nu van een wandelaar. En dat is voor mensen die toch al in hun mobiliteit beperkt zijn bijzonder vervelend.

De Ongematigde | 11-10-21 | 18:56 | 1

Precies dit. Als je echt van zo'n ding afhankelijk bent is dat echt kl*te.

Vanilla | 11-10-21 | 18:59

Mooi, dan wordt ik op het overdekte winkelcentrum nog maar met twaalf kilometer per uur van achter in mijn achillespezen gereden ipv met 15 km per uur. Want ook tussen dat soort figuren zitten complete aso's die je gewoon van de sokken rijden.

me163komet | 11-10-21 | 18:54

Laat die dingen 150 rijden, zijn we er in no time vanaf.

Mr_Natural | 11-10-21 | 18:54 | 2

Dan krijg je ongelukken.

Adriel | 11-10-21 | 18:58

Het staat mevrouw natuurlijk vrij om zelf een duurdere scootmobiel aan te schaffen.

wapster | 11-10-21 | 18:54

De gedachte erachter is dat de scootmobielen een vervanging zijn voor lopen en dus ook niet harder hoeven.
Die redenaties zijn soms niet te volgen of het is gekunstelde onzin. Waarom moet het perse een vervanging van lopen zijn en mag het niet tussen lopen en fietsen inzitten. Ook voor de iets grotere afstanden. Vroeger konden die mensen met de fiets of het OV.

Wat is daar mee mis. Je rijdt ook op een fietspad waar anderen sneller zijn en brommers 40 mogen. Op stoep rij je vaak in de weg, die zijn niet overal 3 meter breed.

Of geef dan gewoon meteen toe dat het een bezuiniging is en de gemeente het liefste zou zien dat die mensen gauw uit eenzaamheid doodgaan, dat is goedkoper.

AdvocatusDiaboli | 11-10-21 | 18:54 | 2

Er mag best zuinig worden omgegaan met het uitdelen van scootmobielen. Wij mogen daar via de IB aan meebetalen immers. Bovendien wordt er ook met Wet Maatsch Ondersteuning (WMO) volop gefraudeerd: vng.nl/artikelen/praktijkvoorbeelden-...

theo-is-dood | 11-10-21 | 19:03

Lopen is max 5km/h. Dat dan dus.

redanx | 11-10-21 | 19:11

12 km per uur haal je met krukken ook makkelijk.

Mr_Natural | 11-10-21 | 18:53

Nu nog airbags en gordels.

BrutusBosch | 11-10-21 | 18:51 | 3

Dodemansknop.

Mr_Natural | 11-10-21 | 18:53

Kijk, iemand met Vision Zero!

dugo | 11-10-21 | 19:35

Gewoon een dikke uitlaat eronder hangen, vario ring eruit halen en sportdemper erop…

Of werkt dat niet bij die krengen?

overVecht | 11-10-21 | 18:51

Als we het nu hebben over vervoermiddelen van aso-rijders. Een significante groep, dus niet iedereen in dat vervoermiddel en ook niet dat aso-rijders nooit van andere vervoermiddelen gebruik maken, maar wel bovengemiddeld veel, dan zien we een patroon bij
Audi-rijders
Golf-rijders
BMW-rijders
maar voor ook bij scootmobielrijders.

Dus dat er maatregelen tegen die groep worden genomen is wat mij betreft prima. Hopelijk is de handhaving ook streng. Flitsers, onopvallende surveillance, laserguns, trajectcontrole ... ik ga voor een maximum aan middelen op op te treden tegen het wangedrag van sommige scootmobilisten.

Arnold Layne | 11-10-21 | 18:50

Daar hebben ze toch quads voor bedacht, voor de fysiek en/of mentaal iets uitgedaagde medemens?

John McClane | 11-10-21 | 18:49 | 1

Dit zijn trikes.

Kapitein Sjaak Mus | 11-10-21 | 19:03

watch?v=90ffg6QUDwM . Probleem mogelijk mee opgelost.

SmurfenSlurfje | 11-10-21 | 18:49 | 2

Kut. Nog vroeger van huis dus.

Groene_pixel_man | 11-10-21 | 18:49

De politie staat binnenkort met een rollenbank bij het verzorgingshuis.

Laag_opgelijdt | 11-10-21 | 18:48

Dat is wel ruk. Met 15/18 km/u kun je nog een beetje doorfietsen als je partner in zo'n ding zit.

bees-t- | 11-10-21 | 18:47

Die ambtenaren geven iedereen die raar uit zijn ogen kijkt zo'n scootmobiel.En daar zijn er dus heel veel van,sterker nog ze vermenigvuldigen zich nog ook.

van stampij | 11-10-21 | 18:46 | 2

Soort van influx, eigonlijks.

Duwbak_Linda | 11-10-21 | 18:48

Veel is ook een soort van tokkie inteelt als je wel eens door een gemiddelde volkswijk loopt.

pibasso | 11-10-21 | 19:25

"voorzitter van scootmobielenclub Mijn Scoottie."
Ik hou van Nederland. Nee, echt. *verder lezen gaat*

Duwbak_Linda | 11-10-21 | 18:46

Heerlijk, dit verschrikkelijke eerste-wereld-leed uit Venlo.

ole guapa | 11-10-21 | 18:45

Ons park staat vol met kanslozen die een belastinggeld-scootmobiel hebben gekregen terwijl ze gewoon kunnen lopen. Door dat zitten krijgen ze dikke vette obesitas.

Zeurders | 11-10-21 | 18:44 | 2

U betaalt die vetkleppen twee keer. Via de zorgverzekering en ook via de WMO:
— Wet maatschappelijke ondersteuning

Scootmobiel vergoeding via PGB/WMO

Overweegt u een scootmobiel aan te schaffen via de WMO in uw gemeente? Dit kan op twee manieren: u kiest voor een PGB (Persoonsgebonden Budget) of voor de naturavoorziening. Let hierbij goed op want er zijn duidelijke verschillen tussen de mogelijkheden.—

theo-is-dood | 11-10-21 | 18:57

Kan iemand eens een onderzoek doen naar de correlatie tussen scootmobiel, obesitas en tatoeage? In mijn beperkte observatie (ik houd niet van winkelpassages en braderien) is er een groot verband.

langelat | 11-10-21 | 19:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl