Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Elektrische bussen nog steeds faalhazen

Elektrische bussen, potentiële moordenaars!

Kortsluiting! Vervoerder Keolis heeft in het oost'n ongeveer 250 elektrische bussen in gebruik. Afgelopen januari was er al het bericht: "Elektrische bussen van Keolis vielen al 300 keer uit." En nu wordt het ook nog eens bloedjelink, want wéér is zo'n elektroruft gestrand en wel op de snelweg. Een elektrobus schakelt door storing in een noodmodus en kan dan niet harder dan 30 km/h, wat niet ongevaarlijk is op de snelweg. "De busstoring zorgt ook voor ongerustheid onder Keolis-medewerkers. Een anonieme bron binnen het bedrijf meldt dat mensen zich zorgen maken over de veiligheid van het personeel en de reizigers. (...) Meerdere medewerkers binnen Keolis maken zich zorgen over de toekomst van de bussen. 'Dit zijn geen opstartproblemen meer', vinden zij." Keolis zélf vindt de situatie natuurlijk wel 'veilig genoeg'. En dat is goed om te weten, als een vrachtwagen zich een keer in de achterkant van zo'n stilgevallen bus boort, en vijftig man horizontaal door het interieur vliegt. Hadden we maar een andere brandstof om zo'n bus aan te drijven. Diesel, of zo.

Reaguursels

Inloggen

En wat nu als de concessie is afgelopen. Waar blijven de elektrische bussen dan gaan ze dan naar Afrika om uit elkaar gehaald te worden. En het grote accu pakket dumpen ze wel ergens

PeterJanssen | 07-09-21 | 08:56

Dieselwalm en geluidsoverlast zorgen wel voor een veelvoud aan doden. Vergeleken met die “theoretische” 50 inzittenden.

Maarja. De fossiele brandstof-sector en lobby aanpakken doen we natuurlijk nooit op geenstijl

Cageman8 | 07-09-21 | 08:22 | 1

Waarom zouden we ons parkeren in een situatie waarin een bedrijfstak dient te worden aangepakt?
Als elektrificatie goed (en goedkoop) genoeg zou zijn doet de markt vanzelf zijn werk.
Tot nu toe bewijst de batterijtechnologie alleen nog maar het gemak van fossiel.
Ennuh, geluidsoverlast zei u?
Tsja die klacht heb ik afgelopen weekend ook meermaals gehoord.
Iets met keiharde muziek volgens mij.

D-Fens_1963 | 07-09-21 | 15:55
-weggejorist-
Kisnia17 | 07-09-21 | 04:56 | 1

De geur van diesel is veel lekkerder.

Aardappelplantje | 06-09-21 | 22:13

BYD Build Your Disaster. En dat is een cynische insider grap in E-bus wereld...

Japie_Kooiman | 06-09-21 | 21:52

Wat kost een elektrische bus .
Op de radio hadden ze het over 500.000 € .
Dat zou dan 3 keer duurder zijn als een op diesel .
Dat zal dan toch doorberekend moeten worden .

Kale von Doom5748 | 06-09-21 | 21:41 | 1

Verbruikskosten en onderhoudskosten zijn lager. En als kers bovenop alle subsidies kan je de HBE rechten verkopen.

Japie_Kooiman | 06-09-21 | 21:55

10 jaar geleden moesten de bussen op gas en Wim van der Leegte pleitte toen al voor Diesel want schoner. Toen de gas hype voorbij was had VDL zich als eerste (en inmiddels ook flink succesvol) zich gestort op elektrificatie van de OV bussen. Deze bussen zijn goed, rijden zorgeloos door heel Europa en is marktleider.

KEOLIS heeft de aanbesteding frauduleus gewonnen met Chinese meuk van BYD (werkt niet) en on top of that nog wat Ebusco’s (ver weg geproduceerd hier in elkaar gezet) waarvan ook ongeveer alles maar half werkt.

Pay peanuts, get monkeys. Gewoon VDL aanschaffen, goed product en behoud van werkgelegenheid in ons mooie landje. Jammer om te lezen dat auteur slechts weer half werk levert, elektrische bussen zijn prima dus.

lamlul007 | 06-09-21 | 21:12

Wat in de artikelen niet genoemd wordt, maar wel relevant is, is of het hier om die Chinese bussen van BYD gaat. Die ten koste van bijvoorbeeld Hollands Glorie VDL op de Europese markt gedumpt worden. Goedkoop is duurkoop op de korte termijn. Maar ook op de lange termijn als onze nationale kampioenen eenmaal weggevaagd zijn door oneerlijke, Chinese staatssteun, blijven ze niet zo goedkoop.

TheFirstYelle | 06-09-21 | 20:40

Ach, als Timmermans maar op tijd komt bij zijn feestje op Malta.

gato | 06-09-21 | 20:15 | 1

Die vliegt elektrisch toch?

Rdock | 07-09-21 | 00:28

Hoeveel MJ aan exothermische energie veroorzaakt een doorboorde LiPo-accu van een halve ton eigenlijk?

TmC | 06-09-21 | 20:01

Iets noordelijker hebben we net zo'n feest. Zowel met de Ebusco's als met de 'Stokbroden' uit de Stad. Elektrische bussen zijn gewoon troep. Als bestuurder amper gevoel met de weg en na een dagje werken ben je ook redelijk gesloopt door het lawaai.
Doe mij de mooie dieselbussen maar. Welke tegenwoordig op een veel schonere brandstof rijden met veel minder uitstoot.

Maar goed, men moet wat. Tegenwoordig win je een aanbesteding enkel nog maar tegen lage prijzen en met zoveel mogelijk elektrisch spul. Op papier allemaal superleuk, aan de chauffeur denken doen we pas bij stap zoveel.

Als-U-Het-Zegt | 06-09-21 | 19:58

Waarom moet ik nu opeens aan de Fyra denken ?

loser | 06-09-21 | 19:36

Een stilvallend voertuig wat niet meer in staat is om veilig op de weg te zijn, hoort op de vluchtstrook. Dat is niet zo gevaarlijk lijkt me.

Arjan9401 | 06-09-21 | 19:31 | 2

Alleen in de spits. Is de spitsstrook open dus geen vluchtstrook.

PeterJanssen | 07-09-21 | 08:49

Op de vluchtstrook is het ook niet zo heel veilig. Niet voor niets is het advies om bij pech een meter of tien de berm in te lopen en stroomopwaarts te gaan staan ten opzichte van je auto. Dan word je tenminste niet door je eigen voertuig naar de andere wereld geholpen als er iemand met volle vaart tegen je auto botst omdat 'ie toevallig een stukje vluchtstrook meepakte tijdens het twitteren.

Tim_Toady | 07-09-21 | 11:14

Is een tram of trein misschien een idee?

squadra | 06-09-21 | 19:22

Chinese troep

Nietdanjatoch | 06-09-21 | 19:04

Vandaag mocht ik weer studenten verwelkomen behalve degene die in zon elektrische bus zaten die kwamen een uur later

WellusNietus | 06-09-21 | 18:46

Ik heb verleden week een groene scooter van GO voor de eerste keer gebruikt. Start makkelijk elektrisch op en je zoeft zo weg. Je bespaart op teringdure taxi-kosten, lange wachttijden in OV en er is altijd wel eentje in de buurt in een middelgrote stad. Ik ga vaker voor GO!

TRUMP | 06-09-21 | 18:01 | 7

Zet zo'n onding dan ook fatsoenlijk neer. Anders rot op met je promo voor die irritante groene krengen.

loser | 06-09-21 | 19:35

Er zijn wel meer aanbieders. Ze worden per tientallen uit de rivieren in de grote steden gehaald. Ik heb er enige een zwieper de bosjes in gegeven als een totaalgestoorde ze midden op rijbaan of rijstroop gezet had. Ophoepelen met die rotdingen.

Frau Merkel | 06-09-21 | 23:26

@Frau Merkel | 06-09-21 | 23:26:
Hier in de wijk wordt het nóg iets rigoureuzer aangepakt. Er ligt er regelmatig een in de sloot. En het blijkt dat ze ook goed kunnen branden. En dan woon ik niet eens in een vogelaarbuurt...

Tim_Toady | 07-09-21 | 11:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja, ze hadden voor goede (en bewezen) Nederlandse kwaliteit en service kunnen gaan door VDL bussen te kopen. Maar nee, men wist beter en die goedkope BYD bussen waren net zo goed... Eigen schuld.

Gregovic | 06-09-21 | 17:52 | 4

Dit dus inderdaad. En de aanbesteding kun je zo maken dat VDL eruit komt.
Nederland zou vaker voor 'eigen' industrie moeten kiezen.

Zalluf | 06-09-21 | 18:30

@vranac | 06-09-21 | 17:58: Met fraude tot stand gekomen, er is meer beloofd dan in werkelijkheid geleverd. Echter de Chineese bussen mochten wel blijven....ten koste van de eerlijke aanbesteding van VDL.
NL is een kutland

Doerak | 06-09-21 | 18:38
▼ 1 antwoord verborgen

Alles wat in Nederland op diesel rijdt, kan morgen gewoon HVO (hydrotreated vegetable oil) tanken. Daarmee zijn die dingen schoner dan de eerste de beste Euro 6 pruttel met Adblue, en iedere diesel, oud of nieuw, kan er zonder meer op rijden. En dat kan nog veel goedkoper ook, als de overheid z'n belastinggeile tengels een tikje intrekt. Maar zoiets praktisch moeten wij uiteraard niet willen met z'n allen. In plaats van dat wij deze prachtige brandstof promoten, subsidiëren en faciliteren, moeten tot iedere prijs de diesels uit de samenleving verwijderd worden door lieden die van techniek niet het minste beetje vega-kaas hebben gegeten.
-
En dat gaat nog heel erg veel ellende opleveren, want de komende halve eeuw is er even geen volwaardig alternatief.

bisbisbis | 06-09-21 | 17:48 | 7

Moet je wel heel NL met planten ervoor volproppen.

redanx | 06-09-21 | 19:16

Het meeste vet komt als used cooking oil uit China. Dus we verzamelen die gore meuk en verschepen dat de over halve wereld zodat we niks uitstoten en onafhankelijk zijn van enge mannetjes......

Japie_Kooiman | 06-09-21 | 22:01

Dat ging in Duitsland als PÖK oid en was even een hype rond 2012. Toen ging er belasting op en was de lol voorbij. Je kunt raapolie nemen, maar je hebt een verwarmer nodig en je moet de olie ontwateren en veresteren, nabehandelen dus.

Frau Merkel | 06-09-21 | 23:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Elektrische auto’s waren er al in de negentiende eeuw. We zijn nu meer dan 120 jaar verder en we hebben nog dezelfde problemen.

Dubbelepunthoofd | 06-09-21 | 17:38 | 1

Natuurwetten verander je nu eenmaal niet door Groen-Links te stemmen.
-
( nu ik er even over nadenk: er verandert eigenlijk helemaal niets door Groen-Links te stemmen)

bisbisbis | 06-09-21 | 17:50

Wij wonen in een regio waar nu (vrijwel uitsluitend) elektrische bussen worden ingezet, en ik heb een paar maal een rit ermee meegemaakt. Prima - lekker stil en comfortabel.
Geen dieselwalm, ook een groot voordeel.
En alle keren op tijd, ook het overstap verliep exact op de aangekondigde tijden.
Het zal best dat aan deze bussen het een en ander mankeert, en zoals met alle nieuwe ontwikkelingen zullen er kinderziekten zijn (die je bij tijd en wijle tot wanhoop kunnen brengen), maar in deze regio (NO-Overijssel) is iedereen er blij mee.
En nee, ik heb geen aandelen, in welke firma dan ook, en als gepensioneerde heb ik geen enkel belang bij welke firma dan ook, om discussies daarover voor te zijn.

L.E. Raar | 06-09-21 | 17:37 | 1

overstappen

L.E. Raar | 06-09-21 | 17:38

Ernum? Och... .

Jos Tiebent | 06-09-21 | 17:37 | 2

Het Gelders Haagje, mijn geboortestad - helaas door slecht beleid nogal verpauperd hier en daar.

L.E. Raar | 06-09-21 | 17:39

@L.E. Raar | 06-09-21 | 17:39: Acht jaar gewoond, studententijd. Idd jammer dat de hoerenbuurt verdwenen is.

Dr. Blechtrummel | 06-09-21 | 17:42

OT de bus van Jan Paul Belmondo rijdt ook niet meer (88 geworden).

Eeuwig..Op..Vakantie | 06-09-21 | 17:26

Had dan bij Spijkstaal gekocht. Prutsers.

Frau Merkel | 06-09-21 | 17:06

O ja, voor ik het vergeet... je moet met zo'n Ebusco in een tunnel niet harder gaan dan 80 km/h.
Anders stop de elektrische motor ermee.
Dit gebeurd dan vooral als je in een tunnel naar beneden rijdt.
Sta je dan .... en dan moet die grafkar afgesleept worden.

Heeft U het koud?
Dat kan kloppen want de kachels in de Ebusco's hebben te weinig capaciteit.
Dit zowel voor de klanten als de chauffeurs.

Lenco | 06-09-21 | 17:06 | 1

Nee hoor, die werden later voorzien van een extra verwarming op DIESEL..

echtepleb | 06-09-21 | 17:58

En dan willen ze ook nog elektrische vliegtuigen gaan maken. Dat wordt pas echt lachen.

Ivoren Toren | 06-09-21 | 17:06 | 2

Met als eerste passagier Timmermans en dan maar bidden.

Wattman | 06-09-21 | 17:11

De gasflessenop het dak was ook een fraai kunstwerkje. Er is nog een filmpje van. Een van de flessen opende het overdrukventiel en de uitstroom ontvlamde. Er kwam een steekvlam van 10 meter uit. In de bebouwde kom had dit een volledig huizenblok in de fik gezet.

Frau Merkel | 06-09-21 | 17:04 | 1

Dat waren die M.A.N's.
Wat waren daar een problemen mee.

Lenco | 06-09-21 | 17:09

Dat in nood-modus-stand schieten is niet voorbehouden aan eletrieke bussen.. alle nieuwe mercedes-bussen doen dat ook. 1 sensortje verkouden en daar sta je op de A2 met 20 over de vluchtstrook.

horsteknots | 06-09-21 | 16:59 | 1

Moet je eens via Google Ebusco opzoeken en de problemen die Qbus en Connexxion hiermee hebben.
Beide bedrijven hebben zelfs een rechtszaak aangespannen tegen Ebusco,

Lenco | 06-09-21 | 17:01

In Arnhem rijden er al electrische bussen sinds 1831. Gaat prima.

R. Skickr | 06-09-21 | 16:57 | 5

@R. Skickr | 06-09-21 | 17:02: Hoe gaat dat met die proef om die trolley's gelijk de accu's te laten opladen zodat ze ook een stuk zonder bovenleiding kunnen toeren?

Dr. Blechtrummel | 06-09-21 | 17:05

@Dr. Blechtrummel | 06-09-21 | 17:05: Ik zou het je niet kunnen vertellen.

R. Skickr | 06-09-21 | 17:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Klote dingen zijn van BYD (Build Your Dream).
Nee.... echt geen grapje.
Made in China... wat een grafzooi.

Lenco | 06-09-21 | 16:56 | 4

Ze worden wel wakker dat je geen troep meer in China moet laten maken, ook uit geopolitieke redenen.

Wattman | 06-09-21 | 17:01

@Wattman | 06-09-21 | 17:01: geopolitiek? de fabriek staat Komárom, Puskás Tivadar u., 2903 Hongarije

Smoelensmid | 06-09-21 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

Keolis. Hoe verzinnen ze het toch? Noem zo’n bedrijf gewoon KreziP of BuZzQ zoals men normaal doet.

Piet Karbiet | 06-09-21 | 16:56

Ik dacht dat er een complet chinees team over was gekomen een half jaar geleden om alle problemen op te lossen.

Der Schnitzeljäger | 06-09-21 | 16:56 | 1

Elektrische bussen zijn hard op weg om de "Fyra" van 2021 te worden.
Een debacle: wellicht beter voor het milieu maar levensgevaarlijk voor de mens.

MK27 | 06-09-21 | 16:58

Ik roep : Trolleybussen

Het leven is zwaar | 06-09-21 | 16:52 | 4

Als (voormalig) Arnhemmer zeg ik: doen!!!11
Nadeel is wel dat die bussen niet echt over de snelweg kunnen, dus voor stadsdiensten en naar naastgelegen dorpjes(zoals Velp en Oosterbeek) is dat prima., maar om met zo'n ding over de A50 te jagen...

ReyNemaattori | 06-09-21 | 17:30

@SterF... | 06-09-21 | 17:08: Maakt 't echt zoveel verschil of je nu tram of bus hebt rijden qua bovenleiding? Beiden is even lelijk, maar scheelt nogal in kosten en valpartijen als je weer een in een dronken bui met je voorwiel verkeerd over een tramrails stuurt.

ReyNemaattori | 06-09-21 | 17:31
▼ 1 antwoord verborgen

Al die stekkertroep, de mensheid is er nog niet helemaal klaar voor.
Alleen de provisiejagers en de mensen zonder verstand van zaken kopen die chinese troep.
Immers de accu capaciteit laat nog te wensen over.
Electronica moet je mebie aan de japanners over laten.

Zitvlak | 06-09-21 | 16:49

Toch zijn elektriciteitsbussen de toekomst

thanseeuwen | 06-09-21 | 16:49 | 2

Met waterstof als energiedrager.

Wattman | 06-09-21 | 16:51

@Wattman | 06-09-21 | 16:51:
Dat is inderdaad de enige weg die te gaan is. Electrisch laden is een wanhopige tussenstap waarbij je gewoon tegen de grenzen aanloopt van de hoeveelheid energie die je per tijdseenheid kan laden. Die blijft altijd ver achter bij de huidige brandstoffen. Alleen door waterstof te tanken kom je daar aan voorbij

2voor12 | 06-09-21 | 16:58

Ja laten we nooit wat veranderen. Vooral niet als het tegen zit!
Wat een slappe mentaliteit eigenlijk. Maar dat zijn we hier wel gewend :)

brummetje | 06-09-21 | 16:48 | 1

Misschien in één keer met iets goeds komen? Nee iets wat half werkt doorduwen met alle risico's van dien. Lekker jarenlang aan blijven modderen. Net als met de stint. En iedereen weet wat daar mee gebeurd is.

Tommi | 06-09-21 | 16:55

Electriciteitsbussen of -auto's rijden niet op electriciteit maar op bruinkool (D) of kernenerge (FR). Electriciteit moet opgewekt worden. Of denken mensen dat het van de bliksem wordt afgevangen?

Red shirt | 06-09-21 | 16:47 | 3

Nee dat denken mensen niet. Maar wat is je punt? Kernenergie is CO2 vrij, en bruinkool neemt in de elektriciteitsmix elk jaar af.

brummetje | 06-09-21 | 16:49

@brummetje | 06-09-21 | 16:49: Ehmm, heb je wel eens gehoord van Duitsland? Is een landje iets ten oosten van ons. Die hebben zo'n beetje al hun kerncentrales uitgezet, en zijn nu enorme plakken bruinkool aan het afgraven.

TheEgg | 06-09-21 | 17:33

Mensen denken sowieso weinig.

bijna_raak | 06-09-21 | 17:44

Maar zijn ze ook genderneutraal en ingespoten......... vragen vragen

rein9576 | 06-09-21 | 16:47

Diesel? Bah! Waterstof en weg met die batterijen maffia.

Zuma | 06-09-21 | 16:45

Gevaalijk.

Alsdan | 06-09-21 | 16:57

Vraag me af hoe LNG-bussen zich verhouden tot Diesel met Adblue. De operationele problemen die elektrisch in de stad (gemiddelde snelheid 30km/h) veroorzaakt moet ook niet worden onderschat.

Skinkie | 06-09-21 | 16:41

Alleen Duitse bedrijven inhuren, en dan als 17de deelstaat tot de Bondsrepubliek toetreden om vervolgens uit de EU te stappen met Denemarken, Luxemburg, Finland en Zweden.

W_Drees | 06-09-21 | 16:38 | 5

Wordt Nederland wel meteen de grootste bondstaat qua inwoners en 3e qua oppervlakte... dan kunnen we ook eisen stellen: Weg met die achterlijke Duitse naamvallen en 7 stemmen in de Bundesrat, dan praten we nergens meer over.

ReyNemaattori | 06-09-21 | 16:54

Vlaanderen mag er ook bij!

SterF... | 06-09-21 | 17:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Of gas

de visser | 06-09-21 | 16:38

Vroeger hadden we de NZH, reed altijd.

Only the lonely | 06-09-21 | 16:36 | 1

Die van Maarse & Kroon deden het ook altijd.

Gokmaar | 06-09-21 | 16:44

In Arnhem rijden tenminste al 60 jaar elektrische bussen rond, die wel betrouwbaar zijn. Prima concept, die trolleybus van (nu) Zwitserse makelij. (Hess)

Leeuwarder | 06-09-21 | 16:35 | 3

Trolleybussen rijden niet op batterijen.

Osdorpertje | 06-09-21 | 16:53

"Door de inzet in de dienstregeling is Keolis tot de conclusie gekomen, dat de waterstofbussen met HyMove-brandstofcelsystemen probleemloos in het openbaar vervoer kunnen worden gebruikt. Dankzij hun flexibele inzetbaarheid hoeft de dienstregeling niet te worden aangepast en door hun hoge actieradius en korte tanktijden zijn de waterstofbussen een prima alternatief voor diesel- of CNG-bussen, en met als grote verschil dat er geen uitstoot van schadelijke uitlaatgassen is."

Is voor eentje lager.. VrijdenkDavid

Wattman | 06-09-21 | 16:53

@Osdorpertje | 06-09-21 | 16:53: Maar zijn wel degelijk elektrische bussen. De nieuwste versies hebben soms ook een klein accupakket, zodat ze ook een stuk zonder bovenleiding kunnen rijden. Dan wordt vervolgens bij het aankoppelen aan de bovenleiding ook dat accupakket weer opgeladen.

Leeuwarder | 06-09-21 | 19:55

Waterstofbussen in Arnhem schijnen goed te werken.

VrijdenkerDavid | 06-09-21 | 16:35

Had men maar voor VDL moeten kiezen en niet voor Chinese rommel.

MargauxGrandCru | 06-09-21 | 16:31 | 1

Wat een rommel maken die Chinezen. Tijd om alles weer zelf te gaan maken en duurzaam.

Wattman | 06-09-21 | 16:34

Ik loop al jaren te gillen dat dit soort rotzooi niet geschikt is voor vervoer. Verkopers met hun gladde praatjes die je erin luizen met dit soort troep. Je hebt een behoorlijke overcapaciteit nodig wil je er nog iets van willen maken. Batterijen horen niet thuis in auto's en groter. Zwaar milieu belastend en de overdaad aan computers (140+) verstoren de technologie sector. Eens kijken of jij met een storing bij een 3e partij nog geholpen kan worden. NOT. Dit soort rommel maken je slaaf van een fabrikant.

Mr_Pikibelly | 06-09-21 | 16:31

Bij de remise in de Jan van Galenstraat hebben ze ook geëxperimenteerd met elektrische bussen.
Verder dan een paar meter kwamen ze niet.
Dan schoten de verlengsnoeren uit het stopcontact.

Osdorpertje | 06-09-21 | 16:28

dit krijg je als je gehaast gaat switchen van technologie. nog niet bruikbare technieken verplicht implementeren want dan kan het bestuur zeggen kijk hoe dik wij gaan op de ecologische ladder.

Baksteenbakker | 06-09-21 | 16:24 | 2

De aangeschafte bussen krijgen ze nooit goed aan de praat. Verkeerde fabrikant.

Rdock | 06-09-21 | 16:28

En hadden we maar een Nederlands bedrijf zoals VDL die wél goede elektrisch aangedreven bussen maakt in plaats van Chinese meuk.
Oh wacht..

enternaar | 06-09-21 | 16:21 | 4

De uiterst professionele ambtenaren van de provincie Overijssel gingen voor Chinese meuk. Ik ben benieuwd wat er vooraf ging aan die beslissing. Reisjes China misschien? God mag het weten maar het mag wel eens uitgezocht worden lijkt mij.

Rdock | 06-09-21 | 16:26

@Rdock | 06-09-21 | 16:26: Alphas wat studierichting betreft omegas wat betreft plaats op de apenrots.

bijna_raak | 06-09-21 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf moeite houden met electrische auto's. En vooral met electrische vrachtwagens en bussen. Omdat ik ze aan wil komen horen rijden als ik op de fiets zit. Ik wil er nog steeds niet aan denken dat junior ook over een paar jaar hier in het dorp over een 50 km/pu straat moet fietsen waar een boel vrachtverkeer rijdt. En als ik dan zie hoe vanochtend nog een vrachtwagenchauffeur met een paar centimeter speling fietser(tje)s in durft te halen op die straat, ben ik in gedachten al bij de uitvaartdienst van junior. Oftewel, je moet verkeer aan horen komen. Vrachtwagens zijn ook al veel te stil met de moderne techniek. Als er een vrachtwagen achterop komt, moet je dat i.v.m. veiligheid kunnen horen. Danwel door een brullende dieselmotor of door iets anders.

Leptob | 06-09-21 | 16:20 | 7

@wakker worden | 06-09-21 | 16:51: Mijn opa had een transportbedrijf middenin een woonwijk. Nooit klachten gehad van buurtbewoners. Ik heb op 50 meter afstand van een kerk gewoond waarvan de klokken elk half uur luidden had ik ook geen last van. Maar ja, tegenwoordig is het motto 'niet geklaagd/gezeurd/ergens last van gehad, niet geleefd'.

Leptob | 06-09-21 | 17:06

@Leptob | 06-09-21 | 17:06: Bilthoven, 320 treinen per etmaal op 23 meter afstand van de achtergevel. Na 2 weken wonen eigenlijk weinig van gemerkt. Utzo dering, treinen die stopten achter huis bij rood signaal.

Dwaalgast | 06-09-21 | 23:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Als we niks aan die agrarische miljonairs doen, moet de maximumsnelheid nog veel verder omlaag. Rijden we straks allemaal 30.

wapster | 06-09-21 | 16:18 | 5

@Ivoren Toren | 06-09-21 | 16:26: Jij kan zeggen welnee, maar als je straks je rijbewijs hebt, zul je zien dat de maximumsnelheid al is teruggebracht met 30% naar 100. Dat rijden ze in Duitsland, Oostenrijk en Italië op B-wegen.

wapster | 06-09-21 | 16:35

Gewoon ophouden met die (volledig doorgeslagen) natura 2000 flauwekul. Stikstof is een totaal verzonnen en opgeklopt probleem. De rest van Europa had dat al door en doet nauwelijks mee...

Albatros | 06-09-21 | 16:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn ook niet voor het OV maar ter meerdere eer en glorie van ene F. Timmermans

Schriever | 06-09-21 | 16:18 | 3

F. staat voor Frequent Flyer

wapster | 06-09-21 | 16:20

@Frau Merkel | 06-09-21 | 17:05: Denk niet dat hij nog sexueel actief is moet waarschijnlijk ook zitten plassen omdat hij zijn armen niet voorbij die pens krijgt.

bijna_raak | 06-09-21 | 17:51

Je moet natuurlijk wel altijd voldoende afstand houden tot je voorligger. Je weet immers nooit wat deze van plan is.

Zenzeo | 06-09-21 | 16:18

Wie op het gemeentehuis hier ook aan verdiend hebben, ze komen nog meer vragen om het op te lossen.

GeheidEenGeit | 06-09-21 | 16:18

Ja, en wat dan nu? Een zogenaamde verregaande misstand aan de orde brengen, leuk hoor, geen enkele oplossing, of blijven we het zoeken in Arabisch water?

dathoujetoch | 06-09-21 | 16:16

Wat is het probleem? Gewoon altijd voorin zo'n bus gaan zitten dan komt de klap van achteren niet zo hard aan.

2voor12 | 06-09-21 | 16:15 | 4

Met 30km/h kunnen ze gewoon op de vluchtstrook rijden. Niets aan de hand.

AntiZanicz | 06-09-21 | 16:18

@AntiZanicz | 06-09-21 | 16:18:
Tot die vrachtwagenchauffeur te druk is met zijn koffiezetapparaat en half op de vluchtstrook terecht komt.

2voor12 | 06-09-21 | 16:20
▼ 1 antwoord verborgen

Klagen, klagen...
Kijk eerst eens naar je eigen organisatie.
Concessies worden voor de meest onrendabele prijzen aangeboden en dan ga je er ook nog met loei dure elektrische bussen rondrijden terwijl het onderhoud van je dieselvloot al te wensen overlaat wegens Turkse garagepraktijken.

normanius | 06-09-21 | 16:15

Gemaakt in China, verder hoef je niets meer te zeggen qua betrouwbaarheid.

pibasso | 06-09-21 | 16:13 | 4

Ten faveure van VDL, dat is nog het ergste. Die dingen hadden gewoon in Nederland gebouwd kunnen worden. Ongetwijfeld ook beter van kwaliteit, want slechter kan niet.

Lochos | 06-09-21 | 16:35

Geleverd via een Frans bedrijf dat onjuiste informatie verschaft tijdens de aanbesteding...

TheEgg | 06-09-21 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dat krijg je ervan als je je ambtenaren laat beslissen om waardeloze Chinese meuk aan te schaffen.

Jippie | 06-09-21 | 16:11 | 2

die gingen er helemala niet over. bedrijven zijn particulier

AntiZanicz | 06-09-21 | 16:17

Een franse firma die chinese rommel koopt. Who cares ....

Der Schnitzeljäger | 06-09-21 | 17:02

Blokkeer-oosterling'n...

Max Headroom | 06-09-21 | 16:10

Zeker goedgekeurd door dezelfde ambtenaar die de stint toeliet

dugo | 06-09-21 | 16:08 | 1

zeer onwaarschijnlijk. de stint was ook praktisch goedkeuringvrij

AntiZanicz | 06-09-21 | 16:44

"Ken je de mop van de elektrische bussen"?
"Ze rijden niet"

Spannend hoor...

Mastermattie | 06-09-21 | 16:06 | 1

Juist geen spanning.

_washier | 06-09-21 | 16:58

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino