Jeroen Krabbé denkt het zijne van genderneutraal Gouden Kalf. "Nee ik kom niet tot rust!"
Blanke mannen op leeftijd woedend!
"Nee ik kom niet tot rust, het stoom komt uit m'n oren". LOL lekker Jeroen. Huub Stapel ook al laaiend. "Het is van de zotte en om van te kotsen." Ja, en dat kunnen we natuurlijk afdoen als een "generatiedingetje". Of we zien het gewoon voor wat het is: het ontkennen van de mooiste, life-affirming verschillen tussen de mannelijke en vrouwelijke belevingswereld en hoe mannelijke en vrouwelijke acteurs die als zodanig vertolken, vanuit de ideologische positie dat er geen verschil is tussen de mannelijke en vrouwelijke belevingswereld omdat er geen verschil zou zijn tussen mannen en vrouwen. Wat een armoede dat mannen en vrouwen straks niet meer in hun eigenheid beoordeeld worden. Gelukkig maakt het allemaal niet zoveel uit omdat Nederlandse acteurs over het algemeen niet kunnen acteren.
Michiel Romeyn over Nederlandse acteurs
Wat een heftig nieuws. pic.twitter.com/QTC0rVA40p
— Mirthe Westrik (@MirtheWestrik) February 20, 2020
Reaguursels
InloggenHelemaal top deze ontwikkelingen. Meteen ook ALLE prijzen beste vrouw dit en dat afschaffen en idem klitclubjes, kunnen ook dus meteen opgeheven worden. Veren ook niet meer nodig al kun je van een kale kip niet plukken.
Hoe een klein groepje huilstruiken zo'n invloed kunnen hebben op de cultuur en maatschappij. Nu stelt die prijs toch geen reet voor, maar ik vrees dat de oscars, golden globe en bafta's dit t.z.t. ook zullen overnemen. En waar eindigt dit? Dat we straks films zien met alleen hen en hun. Wat een rare wereld leven we.
Gelijkwaardigheid != Gelijkheid. Woke lijkt dat principe niet te kunnen bevatten.
Sinds ze ook beelden bij de radio hebt, zie je pas echt welk volk van de staatsruif loopt te vreten. De non verbale communicatie spat er van af. Dat mag, want zij zijn wel woke.
Wanneer doeken we eigenlijk dat Nederlands elftal vrouwenleeuwinnen op? Ik bedoel, gewoon één wk voetbal en daar doen de beste voetballers aan mee (dat wordt voor de mannen al een hele opgave om straks in het altijd vrije Qatar te zijn).
En zo voor elke sport dan. Kunnen de vrouwen weer gewoon koken JA. Heeft woke toch zijn zin. 1 prijs voor allemaal hoera.
Maar Huub Stapel en Jeroen Krabbé, daar gaan we natuurlijk niet naar luisteren, dat zijn gewoon boze witte mannen van middelbare leeftijd, en nog hetero ook.
Die mening telt natuurlijk niet.
Let maar op, over een poosje komen er weer prijzen voor vrouwen en gekleurden bij, omdat mannen misschien wel te vaak een prijs krijgen. En die extra prijzen zijn dan niet door blanke mannen te winnen.
Over een tijdje krijgen we bij onze geboorte allemaal een sticker. “Omdat iedereen erkenning verdient!”
Aan het begin was deze prijs 'genderneutraal'. Al bestond die term nog niet. 1 prijs voor beste acteerprestatie. Een man won. En dat jaar erop weer. En dat jaar erop... na 4 jaar werd de vrouwen categorie bedacht.
@Panos88 | 20-08-21 | 16:02: "Goedgekeurd door de Vereniging van Huismensen"
Prijzen zullen enkel uitgereikt worden aan “un-man” of “Non White Persons with a womb”.
Ik kan maar niet op een goede Nederlandse acteur of actrice komen..... non discussie dus ... De F1 gaat gelukkig door met een man aan het stuur.
Helen Duval
Michiel Romeyn is een geweldige acteur.
@shoarmaforbelgium: zij is nog steeds de beste. Mijn VHS banden van haar, grijsgedraaid. En natuurlijk gemastrudinges...
Het hele kletsverhaal van genders en racisme riekt naar puberaal hormonaal penetrerende fase-veroordeling. Menig puber is in zijn of haar groei als puber door allerlei fases gegaan; ben ik hetero of homo, vind ik hardrock cool of R&B, wat vind ik van de wereld en wat er allemaal gebeurd, in die fases blijven hele volksstammen blijkbaar hangen tegenwoordig in plaats van te leren, te groeien en ontwikkelen, vanuit de ongelooflijke tendens om geen tegenspraak of andere argumentatie meer te willen aanhoren, oftewel het vrije gedachtengoed van het onderlinge debat dat ontzettend belangrijk is om een werkelijk vrij land te kunnen blijven, het extremisme neemt toe, minderheden dwingen hun verwrongen immorele gedachtengoed op, over-rulen enige tegenspraak en vrijheden worden daardoor beperkt en zelfs afgenomen, waar blijven de niet gemuilkorfde comedians en cabaretiers om dit open te gooien, waar blijft de inspirerende politicus.
Als ik naar Krabbé luister dan denk ik aan vroeger. Vroeger, toen vrouwen nog potten waren en mannen deksels. Vroeger, toen je nog foute grappen mocht maken van Tailleur. Vroeger, toen je vrouwen óók nog mocht bewonderen om hun uiterlijk. Vroeger, toen we onszelf nog niet te serieus namen. Het vroeger van Gunnen en Matsen. Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren en je door moest zuipen om de kachel op te stoken.
Ok, als we mannen- en vrouwenrollen behouden, zullen we er dan ook een categorie beste negerrol bij doen?
Waarom? Een neger is toch ook een man of een vrouw?
@Usumani | 20-08-21 | 17:01: *neger(in)
Negert is genderneutraal.
Maar was Jeroen Krabbé ook niet één van degenen die Zwarte Piet een mes in zijn rug stak? Dan is het wel hilarisch dat hij nu in zijn eigen woke-zwaard gevallen is.
Ik vind die vergelijking niet op gaan. Het werd in dat kudtprogramma ook nog even aangezwengeld, maar nee.
Zwarte Piet was dus pas echt M/V, en van elke kleur en ras, onder die zwarte schminklaag. Iedereen kon een Zwarte Piet spelen...
Zwarte Piet in een regenboogpakkie zou nu eigenlijk hét symbool moeten worden voor al die gekwetste en gendergekwelde mensen. Met een gebroken geweertje in de handen het liefst nog...
Ik moet niks hebben van dat Woke gedoe, maar eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje onzinnig om een aparte prijs te hebben voor de beste acteur en beste actrice. Sterker nog in de creatieve sector is het altijd al vrij normaal geweest om geen onderscheid te maken (of ben ik nu ineens Woke, lol). Ik denk eerder dat tegenstanders uit de filmwereld het jammer vinden dat er minder prijzen zijn te verdelen.
Ik vind het gewoon leuk. Begrijp de noodzaak hiervan dan ook niet. Hoe meer categorieën hoe leuker wat mij betreft. Op die voet kunnen er wel meer categorieën verdwijnen toch? Daarbij creëren ze er gelijk een nieuw probleem bij, namelijk bewaken dat de verhouding van afgegeven prijzen juist is. Anders heb je dat gezeik weer. Ze maken hiermee dat alles geforceerd wordt. Sterker nog, ik denk dat als dit andersom zou zijn, dus er was geen onderscheid, dan zou het voor de 'woke' idioten juist een betere oplossing zijn om een aparte categorie te maken. Zo hebben evenveel mannen als vrouwen kans een onderscheiding.
@Kernkop68 | 20-08-21 | 14:47: wat een kudtargument
En hoe de presentatoren van het programma Jeroen Krabbe voor de gek houden is al belachelijk, zie de woke brigade, het voor de gek houden van iemand met een andere mening. Ga die gender quatsch eens aan de Taliban vertellen, aan de Arabieren, aan een stam in midden Afrika, in Rusland, ze zullen allemaal inschikkelijk knikken, lol. Dat soort onzin staat (hopelijk niet) aan de vooravond van het einde van een beschaving omdat men werkelijk niets anders meer heeft om zich druk over te maken. De zwarte tulpen periode in Nederland.
Ik heb het programma aangehoord vanmorgen en vond het tenenkrommend. Die presentator is echt een heel vervelend ventje. Door het hele programma heen vind hij zichzelf het meest interessant. Heb de radio maar gauw op een andere zender gezet... En Krabbé, ik heb er niks mee, maar ik was het hier roerend met hem eens. En dus ook met Huub.
Stapel zijn ze daar met hun gouden kalf award! Is dat kalf een mannetje of een vrouwtje?
Smijt die hele kudtcomedie verder maar uit het raam van een taxi zoals Rijk dat indertijd deed.
Daarom ook de mannen en vrouwencompetitie bij het voetballen afschaffen. Met enkel nog genderneutrale kleedkamers en douches.
Zo is dat. Als we toch allemaal gelijk zijn, moet dat geen probleem zijn!
Krijgt de Oscar nou ook een andere naam?
Voor vrouwen gaat hij Truus heten.
Waarom? Vrouwen mogen ook gewoon Oscar heten. Het is een typische mensennaam en het beeldje is al tamelijk genderneutraal.
Wat Bill Maher aan het eind zegt: "if your movie is so woke, why do I fall asleep" youtu.be/4AK-vrk9R-s
Maar serieus, we zijn gek geworden in het Westen. Met alle respect voor andersgeaarden, die inderdaad onze bescherming verdienen, maar mensen (hoop dat ik juiste PC term gebruik?) betreft het nu eigenlijk? En moeten we daar de hele maatschappij op aanpassen? Op die paar mensen die niet in het vrouw/man patroon passen?
Tsja, je mag een mongool geen mongool meer noemen, ook al is het een mongool. Er zijn aanpassingen voor gehandicapten, en terecht, maar je hebt verder groot gelijk in deze; er zijn gemiddeld genomen 49,99 % mannen, 49,99% vrouwen en 0,02 % mensen met een persoonlijkheidscrisis/stoornis die als man denken vrouw te zijn of andersom, per definitie zijn ze of van geslacht veranderd of hetzelfde geslacht gebleven maar dan met een jurk of een mannenkostuum, maar nog zijn het dan of een man of een vrouw, daar valt niet aan te tornen; met piemel of cudt, xx of xy chromosoom. De paar mensen die werkelijk tweeslachtig zijn geboren kiezen er uiteindelijk ook voor of een vrouw of een man te zijn, de opstandige pubers die zelf kiezen om "hen" te zijn mogen dat best doen, maar om daar de maatschappij op allerlei gebied voor te veranderen is kolder, wees een "hen"voor jezelf, val mij er niet mee lastig, dan val ik jou daar ook niet mee lastig, zo eenvoudig is dat en datzelfde geldt voor alle minderheidsgroeperingen die hun eigen ding willen doen. Laat mij in mijn waarde, dan laat ik jou in jouw waarde in alle vrijheid. Woke zijn is van eenzelfde opdringerigheid als voorheen jehova getuigen die aan de deur kwamen lastigvallen, opzouten.
Gelijkwaardigheid betekent niet dat je de verschillen maar moet uitgummen.
Dat is een grote fout die bij emancipatie van wat dan ook wordt gemaakt. Het gaat er niet om dat er geen verschil is of mag zijn, het gaat er om dat je het een niet minder moet waarderen dan het ander.
Dus het verschil niet wegpoetsen door alles op één grote hoop te gooien, maar het naast elkaar laten bestaan.
Dan gaat het om de rol van man of vrouw, zoals Krabbé zegt. En ook al zou die rol een transgender zijn, dan gaat het om de acteur.
Zo was Jaye Davidson uit de Crying Game ooit genomineerd voor beste bijrol- acteur.
Dat was toen geen probleem.
Nu zijn we 25 jaar verder in de tijd en ineens is het een probleem. Opmerkelijk.
Ach, goeie ouwe Archie Bunker wist het mooi te verwoorden in de openingstune van All in the Family: “Freaks were in a circustent”.
Tsja, those were the days.
De symptomen bij een hartinfarct zijn verschillend bij mannen en vrouwen.
Ik vind dit schandalig en het wordt tijd dat de PVD(a), (g)L en (d)66 hierover kamer vragen gaan stellen, want dit moet stoppen. Deze onderscheid moet ongedaan gemaakt worden !!.
Eens, weet je hoe lastig het is als een "die" een hartaanval krijgt. Je weet niet op welke symptomen je dan moet letten. Daar gaan nog dooien bij vallen. Straks mag je ook al geen moeder zeggen tegen een persoon dat een kind baart... ooh wacht
Subtiel die haakjes.
Het is wachten totdat feminisme moet inbinden want niet gender neutraal. Pas dan is de wereld te klein. Tot die tijd gewoon vertier als je weet wie/wat je bent
Dat gebeurt al. TERF=trans-exclusionary radical feminist. Dit zijn mensen zoals bijvoorbeeld JK Rowling die het wagen feminist te zijn en tegelijk aan te geven dat "trans-rechten" op gespannen voet kunnen staan met vrouwenrechten en veiligheid van vrouwen, in het bijzonder vrouwen in kwetsbare posities. Tevens vinden zij dat er wel degelijk een verschil is tussen een vrouw en een trans-vrouw, maar dan ben je dus transfoob en wordt je bedreigd ten gecanceld als een TERF. Gelukkig was Rowling te groot om te cancelen maar het is niet dat ze het niet geprobeerd hebben.
Als het echt om gelijkheid zou gaan, zou men niet de dwang hebben om mannen en vrouwen nog steeds 50% van de prijzen te laten winnen.
Of naja, ligt eraan welke vorm van gelijkheid je belangrijk vind. Het westerse 'gelijke kansen', of het communistische 'gelijke uitkomsten'.
Opvallend dat ze in het voormalig communistisch Oost-Europa en in communistisch China, niet gaan (gingen) voor gelijke uitkomsten.
Jeroen spreekt over actrice terwijl het toch kutacteur moet zijn.
Wie is die heks achter de microfoon
Volgens mij krijgt ze een aanval gezien de spasmes die ze trekt
Halina Reijn (de naam klinkt als een middel tegen een verstopte neus maar enniewees). Nederlands actriestige dinges. Qua filmdingesen naar demense toe niet echt een indrukwekkende palmares maar daar heeft meer Nederlands acteervolk last van.
Die Marokkaanse TV-kok die tegenover Wilders gezet werd.
Nadia Zerouali.
Het mens heeft een aardige klap van de molen, want zij zit er voor het onderwerp.
"Culturele toeeigening van gerechten"(Door de Witten uitteraard).
Daar is ze erg gefrusteerd en geirriteerd door.
Ik vind het in dit verband altijd leuk om tegen een Turk te zeggen, dat de Dolma uit de Griekse keuken komt.
@Roadblock | 20-08-21 | 13:39: Ha, dat mens dat zo gefrustreerd was omdat Wilders niet onder de indruk was van haar hysterische staat van opwinding, en dus maar bleef hakkelen dat ze dat onderwerp even wilde 'parkeren'? Haha
@Reaguurdeskundige | 20-08-21 | 14:00:
Inderdaad.
@Reaguurdeskundige | 20-08-21 | 14:00: Wilders had haar toen de hemel in moeten prijzen. Een vrije moslima die haar woordje in vrijheid mag doen. Voor die vrijheid van die mevrouw strijd heer Wilders het hardst, maar dat heeft ze niet door. Totdat de Taliban hier komt en die komt met al die slapjanussen die het hier voor het zeggen hebben.
Dit is einde carriere Jeroen Krabbe.
Zou je denken, zal hij worden gecancelled?
@stiffy | 20-08-21 | 13:24: Absoluut.
Het zal nog wel een ‘paar’ jaartjes duren voordat de woke society ook tot het inzicht komt dat de sexen complementair zijn en dat we de verschillen moeten vieren>
Hear, hear.
Madness of the crowds...
Bestaat er eigenlijk wel duidelijkheid over het gender van dat gouden kalf? Lijkt me toch écht wel van belang.
Iedereen die niet genderneutraal is moet zich kapot schamen!
LOL
De Taliban doet niet aan genderneutraal
Het is daar meer genderfataal als je niet uitkijkt
Man man man, ik maak me nog drukker over blauwe of gele kentekenplaten.
Is dit een grap? Er mogen geen Mannen of Vrouwen meer bestaan. Maar we zijn genderneutraal? WTF moet ik pilletjes gaan slikken is alles goed met me?
Alle vrouwen gewoon ook aan de viagra
Viagra is oneerlijk want alleen bij een mannen kan het bretels overbodig maken.
Zet dit soort mensen die het hebben over 'genderneutraal' aan het werk hier in de boerenklei, om sleuven te graven voor internetkabels. Zullen we zien wat er overblijft van hun waanideeën.
Ik voorzie een opleving van echte mannen en vrouwen.
Echt, als we over tien jaar terugkijken op deze tijd gaan we ons verbazen over al die dwaasheid, net zoals we ons nu verbazen over de welhaast verplichte vrije liefde in de '70er jaren.
Ik geloof er helemaal niks van dat dit een blijvende ontwikkeling is. Over een paar jaar is alles over dat gedoe met gender gezegd en gedaan en wordt iedereen het gezeur beu, de invalshoeken zijn op, talkshows weten er niks meer over in te brengen en voila, terug naar normaal.
Zo, nou eerst even mijn vrouw vertellen dat ze lunch moet maken en de was op moet hangen.
Goh, ik doe de was ophangen.
Nou ben ik vast geen echte man meer.
“Not in my backyardism” hup al de gender onzin, maar ho even niet onze prijsjes onze verheerlijking ons podium
Maar het verzet moet misschien feller, want straks zitten we met een ongelukkige, disfunctionele, verwarde generatie. En dat is dan de generatie die Nederland moet aansturen.
Straks?, daar zitten we nu al mee!
Een activistische en bovenal nihilistische generatie. Materiele danwel geestelijke ontwikkelen is totaal onnodig. De wereld vergaat, we gaan er allemaal aan. Dit hebben we al eens kunnen zien bij de jeugd in de jaren 70, dit zag er niet goed uit.
Eigenlijk is die hele genderneutraliteits-idiotie - afgezien van een vorm van collectieve verstandsverbijstering - de ultieme laatste stap naar de definitieve feminisering van de samenleving.
Alle vrouwen in een (tuin)broek, alle mannen in een jurk.
Het verbaast me ook niet dat de directeur van het NFF, Silvia van der Heiden een vrouw is. Tenminste, dat neem ik dan maar aan. Want je weet het zo langzamerhand niet meer hè. Want ik heb de stellige indruk gekregen dat die hele woke-waanzin toch vooral een vrouwen-dingetje is.
Onze weerbaarheid hadden we al ingeleverd. Want in een samenleving waarin de minister van defensie een vrouw is in plaats van een door de rauwe realiteit gepokte en gemazelde generaal, en waarin niets & niemand meer 'gekwetst' mag worden, muteren mensen langzaam maar zeker in weekdieren.
Wat eelt op je ziel is kennelijk een vloek geworden.
Na het inleveren van onze weerbaarheid volgde de uitverkoop van ons zelfrespect en de verkwanseling van onze ballen, ons culturele erfgoed en onze identiteit.
Nu worden we ook geacht ons geslacht in te leveren.
Hetgeen domweg neerkomt op een verwijving van onze samenleving, waarin Gezond Verstand & nuchterheid plaats maken voor emotie, bijgeloof, irrationaliteit en zogenaamde 'spiritualiteit'.
Nog afgezien van het feit dat een samenleving die zich in alle opzichten - ook nog eens bewust - kwetsbaar maakt, vroeg of laat wordt overlopen door ongelikte barbaren.
Over een paar jaar komt er vast weer een apart gouden kalf voor vrouwen en voor mannen, want óf ze gaan een aantal jaren achter elkaar naar teveel vrouwen of naar teveel mannen. Of deze beslissing houdt impliciet in dat er geen gouden kalf meer is voor de beste mannelijke hoofdrol, dat kan natuurlijk ook.
Eens met Krabbé. Wat een gelul weer. Gaat die prijs zometeen 2 jaar achter elkaar naar een blanke kerel en dan is de wereld weer te klein.
Mijn 4 zoons vallen allevier op vrouwen. Ze hebben geen vaste vriendin, omdat ze er meerdere vriendinnen tegelijk op nahouden en dat leuker vinden dan 1 vaste vrouw. Hallo, zo word ik nooit oma. Wat heb ik fout gedaan?
Niks. Gewoon even wachten. Het gaat vanzelf een keer fout.
Met een beetje mazzel heb je er ineens 8-12 kleinkinderen op komst.
Weten die vriendinnen wel van het bestaan van die anderen af? Zo niet, dan pleit ik voor een kleine nacorrectie, Snoess.
Je kunt je ook gewoon identificeren als oma. Probleem opgelost.
Gewoon bij een basisschool kijken welk klein kindje je leuk vind, en mee naar huis nemen als kleinkind. Als Snoess kom je daar vast wel mee weg.
Hermaphrodite amoeben moeten we worden allemaal…… pas dan zal woke links tevreden zijn taak neerleggen
Is het eigenlijk verplicht voor dames die op televisie zijn om hoge hakken te dragen? Viel me op bij journaal, maar bij Zomergasten kunnen ze er ook wat van. Mag je als vrouw een programma presenteren zonder naaldhakken te dragen? Weet je dat misschien?
Er staat hier een vitaminepotje, oorspronkelijk uit de V.S. met de tekst: 'For all genders.' Misschien kan dat even op alle producten worden toegevoegd? Anders is al dat eten en drinken toch echt niet inclusief?
Mensen, het zijn verdrietige tijden. Onvrij en onveilig. Elke echte creativiteit wordt vermoord. Voeding voor de ziel en echte, spontane pret staan op het randje van de afgrond of zijn al het ravijn in gemieterd. Funest voor alle genders.
Dit persoon is zwanger.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
"Ryan werd als meisje opgevoed" klinkt het op verwijtende toon.
Dat gaat voor dat kind zo verwarrend zijn, in de vroege levensjaren.
Naja, succes er mee heh?
@TeeJee | 20-08-21 | 12:49:
Waarom? Het kind weet niet beter. Zal waarschijnlijk wel gepest gaan worden op school, maar of dat een reden is voor hen om geen kinderen te krijgen...
Ryan van 12 die 29 weken zwanger is zou veel schokkender zijn toch?
Wel lachen hoor, één zo'n geval en heel rechts Nederland begint te jammeren als een klein kind waarvan het snoep is afgepakt. Waar hebben jullie toch zo'n last van? Onzekerheid?
Een persoon geboren als vrouw kan zich prima identificeren als man, een bak testosteron nemen en een baard krijgen en daarna zwanger worden. Ik kan zo iemand ook prima als man zien. Het is 2021 en gelukkig zijn wij verheven boven de ketenen van simpele biologie.
Maar daar gaat het hier niet om. De Nederlandse Academy conformeert gewoon weer aan woke-onzin en dat is volkomen achterlijk. Van mijn part hadden ze de kalveren voor beste mannelijke en beste vrouwelijke rol gelaten. Dan had een man ook best een vrouw kunnen spelen en vice versa, en er met het kalf vandoor gaan.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 12:51:
Omdat kinderen ook ogen in hun hoofd hebben zitten, en op een gegeven moment les krijgen in biologie.
Dat gaat verwarring geven, gegarandeerd.
* Il Principe * | 20-08-21 | 12:52
Domme aanname
Dom riedeltje.
Dom Joop.nl niveau.
Probeer het nog een keer.
@TeeJee | 20-08-21 | 12:59:
Tsja, er bestaan mensen in alle vormen en maten. Ook maar geen kinderen krijgen als je in een rolstoel zit? Ga jij daar over?
@* Il Principe * | 20-08-21 | 12:52:
Is inderdaad wel lachen, je hormoonkuur moeten onderbreken om een kind te krijgen. Een mop met een baard.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 13:03:
Nee, ik stel slechts vast.
Wat jij er verder allemaal voor domme aannames bij verzint zegt meer over jezelf. Schijnbaar voel je nogal de behoefte om mensen denkbeelden op te dringen en woorden in de mond te leggen, omdat je ze direct in een bepaalde hoek wil plaatsen.
Zielig hoor.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 12:52:
Jullie?
Is dit weer het marxistische labeltjes plakken?
Wat je nooit leest is dat niemand zich afvraagt wat al dit hormonale gegoochel op de lange duur met de gezondheidstoestand van een kind geboren uit een "transitieouder" doet.Als er al bij geboorte niet meer aangeboren afwijkingen aan het licht komen na al het testosterongebruik.
@chausson61 | 20-08-21 | 13:11:
Zo te lezen weten ze het geslacht nog niet. Misschien wordt het dan wel een beer van een kerel? Twee meter twintig lang, en belachelijk breed.
Of de volgende olympisch kampioene kogelstoten.
XX chromosoom dus vrouw. Je kun jezelf non binair, ajax speler, feyenoord lichtmast noemen, prima. Maar je bent een vrouw.
@Schoorsteenveger | 20-08-21 | 13:04:
En omgekeerd, er zijn vrouwen die een hormoonkuur moeten ondergaan om kinderen te kunnen krijgen. Lachen joh.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 12:51: Ze maken er een documentaire over. Betaalde propaganda.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 13:22:
Kom, ik gooi wat extra olie op het deugvuur: da's om de natuur een handje te helpen.
@Roadblock | 20-08-21 | 13:06: Dat is het frappante: de groep die een hekel aan labels heeft, weet overal meteen een label op te plakken. De groep die niet beoordeeld/veroordeeld wil worden, is de eerste die dat zelf bij anderen doet. Ze zien de hypocrisy niet eens, met Il Principe vooraan.
@ItsOutThere | 20-08-21 | 15:13:
Ik zou uw conclusie nog wel uit willen breiden:
De groep die tegen racisme is, is zelf racistisch bezig.
De groep die inclusief en divers is, sluit groepen uit op huidskleur en sekse.
De groep die "Toen niet, Nu niet, Nooit meer fascisme" roept, heeft duidelijke SA kenmerken.
Er komt straks nog een tijd dat je als kind verplicht een paar jaar als LBGHTXXXR door het leven moet, en alle in en uitgangen van het lichaam moet leren gebruiken, omdat het de wakkere samenleving er gewoon zeker van moeten kunnen zijn dat je alles wel geprobeerd hebt voor je 16e. Om zo een verantwoorde en goede keuze te kunnen maken met wat voor identiteit je verder mag leven, en je niet iets afwijst zonder er eerst aan geproefd te hebben. (Vanzelfsprekend alles geregistreerd en afgevinkt in je QR ausweis.)
Is het niet genoeg dat je op je 14e moet kiezen wat voor carrière je later wilt.
Nu ook nog op je 7e uitvogelen of je sexualiteit wel bij je past.. Het moet niet gekker worden..
@Remus McMillan | 20-08-21 | 12:46: Had jij in 2000 kunnen bedenken dat er anno 2021 door de overheid automatisch een claim op je organen zou liggen na het overlijden, en dat er door VVD66 serieus gelobbyd zou worden over iets als een voltooid leven, en/of dat er serieus gekeken zou worden of een operatie na een bepaalde leeftijd nog wel nodig is, het tweedelen van de maatschappij en het buitensluiten van een grote groep mensen vanwege een vaccinatiedwang?
Het "vliegwieleffect" van het leven regelt dat het altijd nog net even gekker zal worden, dan hoe je er 10/20 jaar eerder nog niet eens over had nagedacht...
@Remus McMillan | 20-08-21 | 12:46: Dat is boomer mentality. Ja moet een beroepsopleiding doen waarvoor je je rond je 14e of 15e levensjaar voor gaat oriënteren. Tegenwoordig hoef je als schoenmaker echt niet meer bij je leest te blijven. Een extra opleiding al dan niet als volwassene naast je huidige baan is zo gedaan. Vervolgens maakt men de switch.
Nou ik ben generatie X gap, en ik ben op mijn 16e gaan werken.
Ik heb mijn schaapjes al reeds lange tijd op het droge is het zal mij verder een worst wezen wanneer men welke keuzes moet maken.
Maar dat gedram over gender en sexualiteit begint wel heel erg vroeg.
@BadPatNL | 20-08-21 | 12:56: En het meest afschuwelijke vind ik dat er mensen zijn die hier willens en wetens op stemmen en er dus voor zijn.
Wat zijn dat voor mensen.
Het prijzencircus is een verdienmodel en de winst wordt gemaximaliseerd als de grootste doelgroep zich aangesproken voelt en daadwerkelijk tijd aan die onzin spendeert. De doelgroep bereik je het beste via media die op hun beurt weer door een paar woke profielnetwerken bedient worden, zoals faecesbook, toktok, twatter, instantnix en nog wat van dat spul. Die kliekjes bepalen door de dominantie op internet de koers en daarmee de mening van het klootjesvolk. De huidige mening is dat mondkapjes wel werken, het virus uit China komt en dat geslacht een sociaal construct is. Dus gaat het prijzencircus erin mee. Het is zinloos tijdverdrijf, want wie interesseert het nu helemaal welke tuthola in de VS het leukste gejammerd heeft en wie het hardste 'boe' geroepen heeft? Het is volslagen nietszeggend. Als zij menen de mannetjes en vrouwtjes op een hoop te moeten gooien dan doen ze dat maar. Het enige passende antwoord is ze gewoon te negeren. Het verdienmodel valt weg en het probleem lost zichzelf op. Communisten kunnen zich slechts met de dreiging van geweld handhaven. In alle andere gevallen verdwijnen ze van de markt. Go woke, go broke.
Inderdaad negeren. De kijkcijfers van de acadamy award zijn gedaald van 45 mlj in 2015 naar minder dan 10 mlj, sinds ze "woke" zijn geworden. De gemiddelde kijker zit niet op politieke correctheid te wachten, maar op vermaak.
Wie is dat mens, dat gezichten zit te trekken?
De zoveelste deugdoos die er moeite mee heeft dat iemand het niet met haar eens is.
Ik heb het al: Nadia Zerouali.
Die TV-kok die ze toen tegenover Wilders gezet hebben met de laatste verkiezingen.
Dat is de troela en tevens TV-chef die Geert Wilders als 'kiezer' vragen mocht stellen bij dat RTL-debat van de afgelopen keer.
@Scharlaken | 20-08-21 | 12:54:
Ze zit in die uitzending een partijtje onzin uit te slaan over het gebrek aan respect van de dominante witte cultuur naar minderheden, door gerechten anders klaar te maken.
Ze is daar gefrusteerd en geirriteerd over EN heeft er een boekje over geschreven (zucht).
www.nporadio1.nl/fragmenten/spraakmak...
We krijgen dadelijk ook sportpersoon van het jaar. Zakenpersoon van het jaar. Net zoals bij GS, reaguurder van het jaar. En niet een aparte titel reaguurster van het jaar.
Vrouwen hier? waar?
@Acidstain | 20-08-21 | 12:42: U riep?
Is daar trouwens een tussenstand van? Kwaliteit reaguursels win ik sowieso maar hoe staat het met de kwantiteit?
@Lorejas | 20-08-21 | 12:47: Uw reaguurders hebben over het algemeen het niveau van een klont joopiesaus.
They are no match for my powers Sensei. No new style.
@Lorejas | 20-08-21 | 12:50: Tot vanavond in het stamcafé.
@BrutusBosch | 20-08-21 | 12:49: Joppiesaus belde, voelt zich gediscrimineert.
Kijk naar de uitreiking van de Oscars en besef dat het verschil tussen de mannelijke filmster en de vrouwelijke filmster immens groot is. Alvorens de stoelendans wordt uitgevoerd wordt de rode loper uitgerold voor het paraderen en flaneren van de filmsterren. De mannen zijn dan strak in het pak, de een met een vlinderdasje, de ander met stropdas, en slechts een enkeling waagt zich aan een afwijkend kleurtje of een opvallende snit. Maar dan de vrouwtjes, die hebben kosten noch moeite gespaard om hun vormen op zo opzichtig mogelijke wijze aan ons te tonen, de een nog bloter dan de ander, de een met een nóg gedurfder décolleté dan de ander, de een met nóg meer doorkijk dan de ander. Het maximaal uitdragen van vrouwelijke schoonheid, tot aan de uiterste rand van wat als betamelijk wordt geacht, dat is wat je op die rode loper ziet gebeuren, en dat is óók wat je op het witte doek krijgt voorgeschoteld. Een lelijke vrouw wordt geen beroemd filmster, schoonheid, en zeg maar gerust en volmondig, erotische uitstraling is waar het om te doen is. De erotische spanning tussen man en vrouw wordt in de film te pas en te onpas uitgebeeld en uitgebuit om de kijker te plezieren, zelfs als het verhaal dat verteld wordt er helemaal niet om vraagt. Geen vrouwelijke hoofdrol zonder het ultiem accentueren van het vrouwelijke.
Er ontstaat in deze verwarrende tijden van Woke-denken een interessante nieuwe spanning tussen het verhaal en datgene wat wordt getoond om dat verhaal vorm te geven. We beweren met steeds meer stelligheid dat de verschillen tussen man en vrouw er niet meer toe doen, nu we ze ontmaskerd denken te hebben als door patriarchaal denken opgelegde rolmodellen, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, waardoor we die verschillen in vorm nog steeds hanteren of zelfs aanscherpen in een vertwijfelde poging ze te verdoezelen. Tegenwoordig zie je evenveel vrouwen als mannen een ingewikkelde moord oplossen een huurmoordenaar spelen of een meesterdief uitbeelden, maar dan zijn het toch telkens weer lekkere wijven die hun vrouwelijke schoonheid aan het bioscooppubliek tonen, vaak op clichématige wijze, soms subtiel. Het spel der verleiding wordt nog steeds gespeeld.
Straks, bij de uitreiking van het Gouden Kalf zal de presentator strak in het pak verschijnen en de presentatrice in een o. zo mooie jurk, en als de camera de zaal in draait zul je eenzelfde beeld zien. Wellicht verandert dat beeld ook, onder verdere druk van het Woke-denken, en gaan de heren zich bonter en kleurrijker kleden, maar dat zal weinig invloed hebben op het spel dat nu eenmaal gespeeld wil worden.
Krabbé en Stapel zullen als ouwe lullen worden weggehoond, maar dat zal niet veel helpen.
Eyes wide shut.
Het enige passende antwoord in mijn optiek is het volstrekt te negeren. De verhalen missen elke vorm van diepgang en zijn een en al cliché. De wal gaat het schip vanzelf keren.
@Frau Merkel | 20-08-21 | 12:45:
Het doet mij denken aan de Middeleeuwsw schilderkunst. Wilde je als kunstschilder je brood verdienen, dan kon je maar één onderwerp doen, een religieus tafereel, en dan diende je je aan de strenge morele regels van de Katholieke Kerk te houden. Maar die schilderijen zitten, hoe kan het anders, vol erotiek en levenslust, tonen op subtiele maar niet te ontkennen wijze alles wat de Kerk verbood en had uitgebannen. Zelfs de Duivel in hoogsteigen persoon wordt in veel van die werken afgebeeld alsof hij vereerd werd. Er zit een grote spanning tussen het verhaal en de wijze waarop dat verhaal wordt getoond.
Goed verhaal. De natuur en daarmee gepaard gaande erotische spanning laat zich niet onderdrukken
@Schoorsteenveger | 20-08-21 | 12:57: Middeleeuwse schilders werkten op opdracht voor hen die geld hadden; dus portretten, gezinnen, ondernemers, militairen en de natuur. Er was grote belangstelling voor het verleden, Grieks en Romeins. En dat kwam in de schilderijen terug.
@Arachne | 20-08-21 | 13:38:
Middeleeuwen??
Echtnie.
Prijsuitreikingen kunnen helemaal niet, competitie is niet inclusief!
Geef gewoon alle acteurs een gouden kalf, probleem opgelost. En om niet te discrimineren tussen wel of geen acteurs, gewoon iedereen een gouden kalf.
En het gouden kalf zelf ook een gouden kalf!
Wat is nou de mening van het gouden kalf zelf?
Die heeft "zijn" hoefjes in "haar" oortjes gestopt. Ghe. Leuke al zeg ik het zelf.
Hoe triestiger en zieliger en zieliger het hele gendergeneuzel (als onderdeel van het hele gemiemel over diversiteit & inklusiviteit) hoe beter eigenlijk. De hele beweging draaft rap af op het stadium "grotesk en mentaal steeds meer van het padje af"en de 1e "slachtoffers" op het altaar van de "deug revolutie" zijn al gemaakt (hoi Koewinsie, hoe'st nou ?). Negers die te blank worden gevonden, heaumau's & potten die het etiket "foob" opgeplakt krijgen en de woke piepeltjes die uit de kongsi getrapt worden omdat de geventileerde mening een fractie milder lijkt te zijn dan meest actuele radikale opvatting binnen de kliek van rabiate zeloten. Het zal de leeftijd en een redelijk historisch besef zijn maar ik zie parallelen met delen van de geschiedenis van de afgelopen 100 jaar. Beria die vermeende contra-revolutionairen de goelag in liet marcheren, Mao, Stalin, Pol Pot en de Kim clan die hetzelfde deden. Waar rechts zich vooral bediende van brute repressie om aan de macht te blijven en tegenovergestelde ideologiën aanpakte, pakte linkse ideologiën vooral het vermeende afwijkende gedachtengoed t.o.v. de (zich ontwikkelende) ideologie primair binnen de eigen aanhang & gelederen aan. En 1 ding heeft de geschiedenis ons wel geleerd: dit soort "links" extremistisch gedachtengoed (en het gedrag, de tachtieken en de dogma's waarvan het zich bediend) is in verreweg de meeste gevallen uiteindelijk nooit een lang leven beschoren. Dus wat mij betreft: laat het vooral verder blèren dus . De geschiedenis leert dat dit soort bewegingen of zichzelf van binnenuit wegzuiverd of gewoon buiten adem raakt of de steun van aanhang kwijt raakt (de meeste worden uiteindelijk ouder & wat wijzer). Voorlopig zitten we nog midden in een ideologische schijtstorm. Mijn tip: zorg voor voldoende popcorn & bier.
En toch slaagt die Krabbé er niet in zijn furie om te zetten in logisch beredeneerd betoog waarom het fout. Dat heeft ie ook niet want hij is zelf ook maar een actreuteltje.
Dan zou de prijs moeten heten: best acterende persoon….
Verder vertrutten we lekker de maatschappij, vooral doorgaan haha
Wat een walgelijke trol die Nadia. Die trol die uithuwelijken niet zo'n slecht idee is.
De linkse cultuurdragers zijn de kinderen van de revolutie.
Bravo, bis bis.
Duurt niet lang. Wordt wel weer bijgedraaid. Dan prijzen voor mannen die het best vrouwelijke rollen spelen en vrouwen die het best mannelijke rollen spelen. En een prijs voor een zwart travestietkind dat geweldig Anne Frank vertolkt in een volgende film.
Dat veronderstelt natuurlijk allemaal wel dat de prijsjes voor de beste onzijdige acteurs gelijkelijk tussen man en vrouw worden verdeeld. Als er een oververtegenwoordiging van mannen zou ontstaan, bijv. vanwege zoiets irrelevants als talent, dan hebben we geheid weer gezeik en gedram over een vrouwtjesprijs.
De Film van Ome Willem dat is wat.
Teun, Toon en August! Rappapaaah!
Alle Gouden Kalveren uit het verleden terug geven! Inleveren! Als herstelbetaling voor deze ongelijkheid.
Wie is die vrouw die daar gekke bekken aan het trekken is?
Weet iemand dat
Die had volgens mij een aanval van het een of ander. wellicht kan de ambulance even gaan kijken.
Ik snap de ophef niet. Acteren vrouwen beter of slechter dan mannen? Het is geen hardlopen of andere sport waarbij een van de geslachten duidelijk in het voordeel is. Waarom niet één categorie voor beste acteur/actrice?
Precies, dit is juist het tegenovergestelde van identiteitspolitiek. Prima beslissing.
Mannenrollen zijn veel moeilijker te spelen, dat weet toch elke vent.
Na toch aardig wat films achter de kiezen te hebben, is mijn persoonlijke mening dat mannen over het algemeen beter acteren (vooral omdat ze beter dan vrouwen zijn in mannenrollen en vaak ook beter dan vrouwen in vrouwenrollen). Op die gronden zou een aparte prijs voor vrouwen wel beter zijn, zodat ze ook elk jaar iets kunnen winnen.
@Kosmo | 20-08-21 | 12:35:
Ah, jij ziet vrouwen als halvies. Ben je homo of is het iets religieus?
@Kosmo | 20-08-21 | 12:35: Ik deel je conclusie, maar je analyse is waardeloos. Acteren is iets dat vrouwen prima kunnen, Claire Danes is een mooi voorbeeld daarvan. Maar over het algemeen is er weinig vraag naar vrouwen die kunnen acteren in de filmwereld. Dat is wat je ziet. Of dat per sé iets slechts is?
Nou ik denk dat er ook niet zo verschil in zit in de acteer prestaties dus als het de NFF daar puur om te doen was had ik er geen problemen mee.
Wat mij persoonlijk stoort in deze is de politiek correcte gedachtepolitie die dit er doorheen wil drukken. Diezelfde mensen bepalen wie de winnaar wordt en wat je straks gaat krijgen is dat 10 keer op rij een vrouw de prijs 'beste acteur' gaat winnen. Of 10 keer een hoofddoekje, of 10 keer die ene transexueel die dan in elke film een rol heeft. Heel toevallig allemaal en bewijs jij als leek maar dat het doorgestoken kaart is.
Kritiek op de uitreiking is klein-burgelijk rascisme. Het niet serieus nemen van de uitreiking is dat dan ook geworden.
Je krijgt van die deugkneuzen die opeens liefhebber van de Nederlandse film zijn geworden, puur omdat ze hun omgeving kunnen laten weten dat ze wel ok zijn.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 12:48: Nou, nou, rustig. Ik baseer mijn mening op wat ik gezien heb. En ik ontken ook helemaal niet dat in theorie vrouwen net zo goed kunnen acteren als mannen. De data waarmee het moeten doen, spreken alleen in het voordeel van mannen. Ook omdat de meeste rollen geschreven worden door mannen en omdat de meest succesvolle regisseurs mannen zijn etc. etc. Dit is in alle kunstvormen het geval en ook bij sterrenkoks, de absolute top is grotendeels man, puur en alleen gebaseerd op de uitkomst. In theorie zijn vrouwen even goed in dit en dat en bla bla maar in de praktijk pakt het allemaal toch anders uit. Leef jij onder een steen of zo?
@Panos88 | 20-08-21 | 12:50: ik heb nooit gezegd dat er geen goede actrices zijn. Ik stel alleen dat over het algemeen mijn constatering is dat mannen beter zijn in acteren, gezien de films die ik heb gezien. Veel vrouwen kunnen dingen 'prima' en zelf veel beter dan een hoop mannen, maar en zijn nu eenmaal veel gebieden waar er gewoon veel meer mannen zijn die topkwaliteit leveren.
@Kosmo | 20-08-21 | 13:14: Altijd even je gelijk halen hè? Dat zie je vaker bij mensen met bepaalde persoonlijkheidskarakteristieken.
Dat is toch precies wat Principe zegt? Vrouwen hebben de zelfde acteerkwaliteiten als mannen. Dus waarom een aparte competitie? We moeten gewoon accepteren dat de winnaar van een willekeurige competitie niet per een precieze afspiegeling van de samenleving hoeft te zijn.
@Panos88 | 20-08-21 | 13:27:
Nee, dat kunnen de wokies niet. Dat is nou net het hele probleem.
Ik begrijp Krabbe niet helemaal. De prijs is toch niet voor een rol? De prijs wordt uiteindelijk toegekend aan een acteur die invulling geeft aan een rol. Of die rol door een man of een vrouw gespeeld wordt, maakt strikt genomen niet uit. Maar dan moet je natuurlijk niet gaan zeuren als er vooral witte mannelijke acteurs met die ene hoofdprijs vandoor gaan; en dat is, je raadt het al, racisme! Als je echt social-justice-gelijkheid wil, dan zouden er juist veel meer prijzen moeten komen : voor elke 'minderheid' een aparte prijs : wit, zwart, bruin, geel, geaardheid, gender, sociale klasse, handicap etc. etc. Kortom, iedereen is de beste acteur van zijn eigen rol en dat verdient een prijs. Op naar de 18 miljoen gouden kalveren!
Al die wokeass deugjes willen allemaal de eerste vrouwelijke premier in Nl, USA etc en dit kan dan weer niet.
Nee hoor, ze hebben het liefst een invalide lesbische transgender van kleur. Een biologische vrouw is veel te gewoontjes.
Helemaal mee eens. Katja Schuurmans zou ook de rol van Mandela moeten kunnen vertolken. Waarom alleen een donkere man op leeftijd?
Graag, dan zien we meteen dat Katja niet kan acteren en is het gedaan met haar carrière gebouwd op uiterlijk...
Haha, die Michiel Romeyn.
Een ander voorbeeld: "We zullen ze krijgen, die rotmoffen" en dan met zo'n ploygoonstem.
Genieten.
Dus heren, naar het damestoilet.
Dus dames, naar het herentoilet.
pcies! en bij iedere sport gemengd douchen!
Die ene presentatrice/gast met koptelefoon op is ook lekker 'nee' aan het schudden. En maakt een 'blablabla' gebaar. Dat is ook weinig respectvol naar de heer Krabbé toe.
Weet Pornhub al dat er geen verschil is tussen mannen en vrouwen?
Ja, daar hebben ze een speciale categorie voor.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 12:24: Aha, u bent een kenner!
Boeit mij niet, ik kijk toch alleen tranny porn.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 12:24:
U bent een kenner zo te horen.
@ BadPatNL | 20-08-21 | 12:29
@Roadblock | 20-08-21 | 12:31:
Precies. Het is altijd heel belangrijk om te weten op welke categorie je niet moet klikken.
*disclaimer*
Heb er geen moeite mee als je er wel op geilt hoor.
Sinds men hier in NL het woord 'geslacht' heeft vervangen door 'gender' is het bergafwaarts gegaan met de geestelijke gezondheid.
Ik vind het wel fijn. Net als dat wit blank vervangen heeft. Weet ik meteen welke mensen mijn aandacht niet waard zijn. Toch zinloos om met zulke randdebielen in discussie te gaan en met feiten of onderbouwde argumenten aan te komen.
Als je inclusief wil zijn maak je juist meer categorieën, niet minder.
"De beslissing van het Nederlands Filmfestival (NFF) om voortaan de acteursprijzen genderneutraal uit te reiken, waardoor de categorieën Beste Acteur en Beste Actrice worden samengevoegd"
De woke-gekte begint absurdistische vormen aan te nemen. Nou ja, ik heb niet zoveel met dat Gouden Kalf. Ik zou zeggen:
May the beste actreutel win!
Acteurs en actrices die een beetje ruggengraat hebben, gooien dat ding dus voortaan uit het raam. Voorbeeld nemen aan wat Rijk de Gooyer ooit deed in het programma Taxi...
Bij Nederlandse acteurs denk ik nog altijd aan acteurs in Turks Fruit, Amsterdamned, Flodder, Schatjes en die film waarin Danny het Munkje speelde (had de vinylen single). Daarna nooit meer een Nederlandstalige film gezien. Oh, ik vergeet even die film met die mongolen uit Brabant. Ik heb Netflix en Videoland. Welke Nederlandstalige films adviseren jullie mij te kijken?
Michiel de Ruyter vond ik ook wel de moeite waard. Die opvolger over Radboud was een totale teleurstelling.
Simon, beste Nederlandse film ooit....
@Dude heb je eten | 20-08-21 | 12:26: Zeker een goede film! In deze huidige tijden zou Cees Geel dan wel zelf aan het spit moeten hebben gehangen wil het nog het predicaat van woke goede film krijgen.
Vond laatst een NL detective wel ok. Lois. Staat op Netflix of NPO Start.
De marathon (2012) was niet onaardig.
Dat hele woke genderneutrale bullshit gedoe geldt misschien voor 0,1% van de bevolking. Misschien zelfs 0,01%. En daar moet de overige 99,99% zich dan aan aanpassen.
Maar goed, als je dat doet, dan deug je wel keihard en dat voelt vast heel lekker.
Weet je wat het is, de meeste mensen die een afwijkende genderidentiteit hebben geven ook niks om de hele inclusieve kruistocht. Toch haalt de hele Woke "sguld van linx' en overige galspuierij van rechts de hele opinie naar beneden. En dat is zonde.
Wat kan mij die prijs nou schelen. Wat kan het mij nu schelen wie de beste van de slechtste is. Nederlandse films: onverstaanbaar, amateuristisch, ongeloofwaardig, emotioneel gehandicapt en te harde muziek. Ben wel benieuwd hoe men genderneuktraliteit, gecombineerd met inclusiviteit vertaald tijdens en in sexscenes....
vertaalt
Inderdaad, who cares. WF Hermans destijds: Als een Nederlandse acteur z'n baard laat staan, lijkt het nog alsof die is aangeplakt. Er is weinig veranderd.
Autofelatio, dat is het.
Ik had nooit gedacht te typen. maar vooruit: #Team Jeroen.
Daar staan we dan een onzinnige prijs te verdedigen, die ooit in het leven is geroepen omdat vrouwen ook een prijs moesten hebben.
Snel ff pornhub geraadpleegd. Gewoon verschil hoor, tussen man en vrouw. Prima
When in doubt...
Het is maar welke categorie filmpjes je bekijkt.
in het oosten komt de Taliban op na 20 jaar onderdrukking door Nato en hersenspoeling door de groenlinks afgewongen politiemissie met feministische workshops. Met een redelijke snelle transitie van 9 dagen in plaats bloedige veldslag van 90 dagen, de 300.000 strijders getraind door Nato geen partij voor 75.000 stijders op slippers en in jurken. In het westen het verval van Rome danwel Europa door wokeness en de politiek correcte gedachtenpolitie aangevoerd door Groenlinks, PvdA en D66
Hoog tijd dat de 100m sprint ook genderneutraal wordt…
Kickboksen, basketbal, (American) voetbal, overal de competities samenvoegen. Komen die woke-idioten er wel achter, dat er toch echt verschillen tussen mannen en vrouwen zijn.
@_Roy_ | 20-08-21 | 12:19:
Dan zul je wel met een vrouwenquotum moeten werken want zodra mannen qua leeftijd een fysieke voorsprong beginnen te krijgen gaan vrouwen niet meer gekozen worden voor de selectie.
@Roy: liep ooit bij ons een Amerikaans dametje de heuvel op. Die dacht wel even te gaan pitchen. Nog nooit een bal zo ver het veld uitgeslagen als op haar slappe fastball. Ze weet nu weer waarom softball is uitgevonden.
Wat dacht je van gewichtklasses in boxen? Fatshaming! Of paralympics met 2 benen mag je ook meedoen toch?
Ideetje om beste blanke, beste zwarte en beste homo acteurs te doen?
Beste blanke acteur lijkt me inderdaad voldoende voer geven voor levendige discussie.
Wat een enge deugers daar bij NPO Radio 1. En waarom heeft de schoonmaakster eigenlijk ook een koptelefoon op?
Eerlijk gezegd vind ik het niet een probleem dat er geen onderscheid meer is voor een prijs voor beste actrice en beste acteur en dan verder met bijrollen enzo. De koker waar het uit voorkomt, gender gedram, is inderdaad vreselijk, maar nu noemen ze iets wat wel kan.
Het is geen sport, er is geen onderscheid waar mannen of vrouwen een voordeel over de andere sekse hebben. Het gaat om de artistieke prestatie namelijk de rol in een film, serie, toneelstuk vervullen. Zeg dan gewoon wie je de beste vond en of dat een vrouw of man is, maakt geen ruk uit.
Er is mij niets bekend dat bv onderscheidingen in beeldende kunst opgedeeld zijn in man en vrouw.
Het wordt pas storend als vrouwen mannenrollen gaan spelen en andersom, want maakt niks uit. Nee; er zijn vrouwen en er zijn mannen.
Goed verhaal! Ik ben het eigenlijk gewoon met u eens.
Wat ik me nog wel afvraag: komen er 2 kalveren voor beste acteerprestatie, of is het een verkapte bezuiniging om gewoon minder beeldjes uit te hoeven reiken?
Monty Python Life of Brian, mannen die vrouwen spelen die doen alsof ze mannen zijn.
Niets storend, geweldige scène!
Tot dat na een paar jaar elke keer een (blanke) man met de prijs er van door gaat.. dan begint het geleuter over ‘divers’, feminisme etc. Meer prijzen is beter.
Maar eerlijk gezegd kijk ik nooit naar dat soort prijzen, ook niet de oscars. Soort vreemde zelfbevlekking.
Ik gok eerder zoals brein hier op kosten besparing. Dat is lekker nederlands.
Binnen paar jaar krijg je dan dat ze gaan kijken hoe vaak de hoofdrolprijs door een man en hoe vaak door een vrouw gewonnen is, en als dat niet in evenwicht is gaan ze dat per jaar wisselen en kritiek hebben op jaren dat er überhaupt meer films met mannenrollen zijn... en o ironie, al die issues zijn juist opgelost als je een mannen en vrouwenprijs doet elk jaar, wat ze 100 jaar geleden dus al als eerlijke oplossing bedacht hadden.
@Dual | 20-08-21 | 12:36:
Dat is wel een bepaald genre. Koot&Bie, Theo en Thea deden het ook.
Maar stel je nou voor dat die cross over plaats zal vinden in de talrijke andere genres als bizarre comedy?
Soldaten in De Slag om de Schelde worden gespeeld door tot man verklede actrices? Een iconische feministische film als Thelma and Louise waar de beide vrouwen gespeeld worden door Robert De Niro en William Macy maar in vrouwen kleding en spelen ook een vrouw?
@Een-Mike en @BendeLier; dat is zeker waar. Er gaat geturfd worden.
@een_mike | 20-08-21 | 12:50: Boem raak!
Eeuwenlang mochten vrouwen geen rollen spelen. Een prijs voor beste actrice is dus het toppunt van progressief zijn! De redenering dat er mogelijk een acteur of actrice of act-wezen zich niet herkent in de aloude tweedeling in de natuur (bijen uitgezonderd) is enorme en zelfs bedreigende flauwekul. Bedreigend? Jazeker: de culturele elite heeft dit bedacht en die heeft veel vertakkingen in media en politiek. Stuur ingezonden brieven, reageer, doneer aan de juiste partijen of actiegroepen. Dit is een serieuze zaak.
Ging het filmfonds ook niet bepalen waar subsidie naar toe ging, film moest ook al gender neutraal zijn of zoiets. Weer een reden om subsidie stop te zetten voor dit soort clubs
De organisatie rond het gouden kalf dacht even deugpunten te scoren door een ordinaire bezuiniging te verjopen als genderdingetje.
Lijkt mij ook. Prijzen in de kunst zoals literatuurprijzen, worden ook niet verdeeld in mannetjes- en vrouwtjesprijzen. Dit is gewoon een halvering van de gouden veestapel...
Het grappige is dat de reden dat er vaak mannen en vrouwen categorieën zijn in prijzen en ook bij sport, juist om discriminatie en andere voordelen/privileges te voorkomen zodat beide precies 50% aan de beurt komen. Wat nou als er dat jaar meer mannenrollen dan vrouwenrollen waren? Dan heeft "de man" dus meer kans de hoofdrolprijs te winnen. Natuurlijk is het sprookjesbeeld dat ze hebben dat er ook PRECIES evenveel mannen als vrouwenrollen elk jaar bij alle films moeten zijn en dat elke rol zelfs ook als vouw of man gespeeld kan worden. Een bevalling door een man en een soldaat uit de WW2 film als vrouw, zelfs historische figuren moeten genderneutraal gespeeld kunnen worden. Koningin Beatrix door een man en JFK door een vrouw.
Het enige dat ze nu bereikt hebben is dat om de zoveel jaar wordt gekeken hoeveel mannen en hoeveel vrouwen de hoofdprijs vorige jaren hebben gewonnen en of dat wel eerlijk in evenwicht is, en dat ze het dan zo gaan verdelen dat het ene jaar een man wint en andere jaar een vrouw om weer de heilige balans te hervinden, misschien dat je dat dan zelfs binnen 1 jaar kan doen: 1 vrouw en 1 man laten winnen, mja wellicht te ver gezocht.
"misschien dat je dat dan zelfs binnen 1 jaar kan doen: 1 vrouw en 1 man laten winnen, mja wellicht te ver gezocht."
Je bedoeld zoiets als een uitreiking waar er een prijs is voor beste mannelijke én een prijs voor beste vrouwelijke rol is? Oeh, wel heel revolutionair.
Gender van de acteur is niet belangrijk maar als men een homo, transgender of gehandicapte rol wil vervullen, dan mag dat alleen door een homo, transgender of gehandicapte worden gespeelt. Logisch toch.
En wanneer de rol van een cisgender able-bodied witte man gespeeld kan worden door een transvrouw van kleur in een rolstoel.
De eerstvolgende WO2 film waarin Adolf Hitler verschijnt, gaat dan een probleem opleveren.
www.dumpert.nl/item/1203161_9ff5c790
Niet hetzelfde maar toch hetzelfde....
Laat ze lekker in hun eigen bubbeltje. Echt niemand in de echte wereld kan dit soort gelul iets boeien.
Jan paparazzi had beter kunnen bellen.
Dat zet je bij je naam, zodat mensen weten hoe je aangesproken zou willen worden, dus met welk gender u zich identificeert. Dat je niet op uiterlijk af gaat en zogezegd oordeelt. Ben je man, maar voel je je non-binair dan zet je het onbestemde they/hun achter je naam.
Als witte boze man hetero enz man zou ik he/him erachter kunnen zetten. Mijn omgeving weet echter al wie ik ben, en voor de rest van de wereld: ga maar gewoon af op wat je ziet....
@Het brein erachter | 20-08-21 | 12:30:
Ik moet dat non-binair ook alweer opzoeken, vergeet steeds wat ze daarmee bedoelen. Het is toch simpel, man, vrouw, ho/le, he, trans en overig? En die overig zal niet meer dan 0,0043 pronille van de wereldbevolking beslaan dus waar de jeweetwel hebben we het in vredesnaam over? Een paar 1000 mensen die zich in publiek niet aangesproken voelen? Moet je eens zien als ze aan de beurt voor een uitkering zijn of naar de IC moeten, 10 tegen 1 dat die "overig" het dan zal jeuken hoe ze worden "gezien". Oftewel, een non-issue, zeiken om het zeiken dus.
Zoals Don Arthurito al in HP/De Tijd schreef: "er is niets treurigers dan de Nederlandse Oscar-uitreiking met het niveau van een braderie in de Peel".
Waarbij ik wil aantekenen, hoewel nog nooit op een braderie in de Peel te zijn geweest, altijd nog een braderie in de Peel te prefereren boven de uitreiking van het gouden kalf.
Rijk de Gooijer die z'n gouden Kalf uit de auto.. euh gooijt is wat voor mij wel een beetje 't hele Gouden Kalf gebeuren definieert: www.youtube.com/watch?v=zz1XuiysO2o
Heerlijk om te zien hoe de linksmensch opeens als een genderneutraal blad aan de boom draait wanneer datgene wat hij/zij/hen/hun propageert, over hoe mensen moeten denken en doen, opeens niet meer in hun keurig schoongeveegd straatje past. Het was evenzo genieten om te zien hoe die groenlinksers in Amsterdam in opstand kwamen toen die 200+ meter hoge molens bijna in hun achtertuin geplaatst zouden worden.
Dit dus. Laat die grapjurken die de woke-waanzin hebben staan drammen richting de kijker er vooral zelf last van krijgen.
Als we nou echt een inclusieve samenleving willen hebben dan laten we bij het sporten of acteren iedereen tegen elkaar strijden. Man, vrouw, hermafrodiet, non binair, she-male, lhbtqypgdxv, gehandicapt of niet, blank of zwart, oud of jong. Iedereen tegen elkaar en één winnaar.
Dat is niet inclusief. Iedereen een winnaar, iedereen goud. En een knuffel want dat is verbindend.
Maar bruine mensen worden wel kunstmatig geplugd.
Met het verbod op zonvakanties wordt deze kloof alleen maar groter. Er zit een strategie achter.
Ja, klopt kijk alleen maar naar de huidige reclame's op Internet en de kijkbuis............
Speelt die troela in het radiointerview een vrouwenrol van iemand met oncontroleerbare spieren in het gezicht?
De NFF-directeur Silvia van der Heide heeft het over 'Meebewegen met de tijdsgeest'.
Stel dat de tijdsgeest inhoudt dat Nederland steeds islamitischer zou worden. Of marxistischer. Of fascistoïde.
Had ze dan met díe hardste schreeuwers mee gedaan? Dus alleen vrouwen met hoofddoek ten tonele, geen joden en geen negers in films en ga zo maar door?
Of past dit gendergeneuzel en identiteitspolitiek denken in haar straatje?
Ach, dat is eigenlijk een retorische vraag...
Waar haalt u de wijsheid vandaan dat we over 10 jaar nog actrices hebben zonder hoofddoekje?
@goedverstaander | 20-08-21 | 12:05:
media.pathe.nl/nocropthumb/620x955/gf...
Recente film: 6 vrouwen, 3 hoofddoekies.
We zijn al goed op weg!
Trouwens, ligt daar niet op de grond piemelkijker Bilal Wahib?
En zie ik daar op rechts niet Nasdrin Dchar? De altijd boze verongelijkte beroepsmocro?
Het is de tijdsgeest van haar eigen referentiegroep, haar eigen bubbel. De gemiddelde nederlander moet weinig hebben van dit gendergeneuzel Een paar activisten die heel hard schreeuwen, vaak in het bezit van een pseudo wetenschappelijke studie, bepalen de maatschappelijke agenda.
@therealbraindump | 20-08-21 | 12:23: Het probleem is dat die paar activisten wel invloed hebben. De overheid en bedrijven passen zich aan.
Die directrice heeft een bekrompen eurocentrische tijdgeest en dan ook nog een uit bepaalde kringen in louter West-Europa en de VS. Zou ze echt multicultureel denken en voelen dan piepte ze wel anders…
Wel een punt hoor van Michiel Romeyn, altijd dat gillen in de film-microfoon alsof ze in een grote zaal zonder geluidsinstallatie toneelspelen, zeg maar zoals echte amateurs.
Ook zo erg die Trailers 5 keer op een dag, zie je de blijkbare mooiste scene, inderdaad keihard gegil, laten ze bij herhaling zien hoe slecht allemaal, wegblijven dus. Die leven in een eigen wereld. Geen zelfkritiek.
Maar ook hoe dom kunnen TV kijkers zijn die dit wel mooi vinden.
Wat een heftig nieuws
Voor wie in acteurs (m/v/x) kringen verkeert (ZOEP ZIDI !) ongetwijfeld "heftig nieuws". The rest of the world doesn't give a shit.
@Asteroid-B612 | 20-08-21 | 12:08: Dat was ook mijn insteek.
Zolang er maar functioneel naakt is, vind ik het best.
Dat ligt een beetje gevoelig.
Je zou eerst moeten meten hoe de toneel spelende persoon zich identificeert.
Bierbuik Bob die zich als nellie bilnaad identificeert kan ook functioneel zijn in deze woke tijd
Nou, dat zou nog wel eens een dingetje kunnen worden, dat functioneel naakt. Dan zit je voordat je het weet tegen transgender-lijven aan te kijken, gewoon omdat het moet.
Haha heerlijk hypocriet van onze linkse acteurs. Altijd vooraan gestaan met het pushen van de linkse agenda, maar nu het hun raakt is de wereld te klein.
Heeft Frank Lammers al gereageerd? De enige acteur in Nederland die steevast in elke flutfilm een rol krijgt toebedeeld.
En speelt hij niet in een film dan komt zijn kop wel voorbij in reclamespotje, series en als voice-over in andere reclamespotjes en series.
Het is toch wel een leeftijdsdingetje hoor. Ikzelf speelde vroeger veel baby-rollen. Toen ik eenmaal 1 jaar was werd ik niet meer gevraagd.
Dat is écht niet meer van deze tijd. Baby-rollen voor iedereen!
Ik voel een "gecancelled" voor Jeroen Krabbe aankomen want "wij staan voor een veilige, inclusieve werkplek op de set / in het theater" en daar hoort gender X natuurlijk ook bij. Wat denkt die mafkees wel, een beetje onderscheid maken tussen een plasser en een vagijn? Weet hij wel hoe zoooo niet inclusief dat is.
*het goede inclusieve voorbeeld geeft en met frisse tegenzin de buurman een pijpbeurt aanbiedt*
Simpel: je moet mensen niet gelijk behandelen maar gelijkwaardig. Als je mensen gelijk behandeld krijg je racisme en gedoe. Stel, je vind het aantal zwarte mensen dat een gouden kalf krijgt te laag en vanuit het perspectief gelijkheid pas je dat aan... Dan kijk je naar de verhouding zwarte mensen in de samenleving, acteurs of pak je de helft van kalven? Je komt uit op het hellend vlak van discriminatie en verdeeldheid. Kijk je vanuit gelijkwaardigheid dan kijk je naar de prestatie van de acteurs en maakt het niet uit welke kleur de acteur heeft. Zelfde geldt voor de genderdiscussie. Zo langzamerhand heb ik de indruk dat de woke discussie de samenleving op een bepaalde manier verdeeld die verdomd goed uitkomt voor beleidsbepalers en machthebbenden. Laat ik het zo zeggen: zij zijn de laatsten die dit op gaan lossen van de verdeeldheid en airtime leidt de boel af van hele andere en belangrijke zaken.
U denkt oplossingsgericht. Dat is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat we mensen kunnen blijven corrigeren en beschuldigen van bekrompenheid want daar worden zij onzeker en wijzelf beter van. Snap dat nou toch eens, is gewoon een verdienmodel voor mensen met een heel vervelend karakter.
Precies wat er gebeurt dus, dit werkt het alleen maar in de hand. De grootste racisten van deze tijd zitten bij zogeheten anti-racismeclubjes als BIJ1 en Kick Out Zwarte Piet. Er wordt enkel en alleen in kleur gedacht (en gesproken) met de RAL-waaier in de hand. Ubercorrect Nederland faciliteert dit met graagte.
@Graaisnaaiert | 20-08-21 | 11:58: Het ergste wat je actievoerders en deugmensen kunt aandoen is het probleem uit de wereld helpen. Dan is hun reden van bestaan in een keer verdwenen. Ze zullen er daarom altijd alles aan doen om het "probleem" in stand te houden.
@Graaier | 20-08-21 | 12:03:
Precies.
@Graaisnaaiert | 20-08-21 | 11:58: Correctie op uw tegel. Het is de bedoeling dat we BLANKE mensen kunnen blijven corrigeren enz enz.
Er zijn 2 vormen van gelijkheid.
Gelijke kansen en gelijke uitkomsten.
Het eerste hebben we de afgelopen 50-100 jaar in Europa toegepast en het resultaat: We gaan heel snel naar gelijke uitkomsten, naar communistisch voorbeeld.
Binnenkort gaan we op de theatervloer alleen nog illusionisten zien.
De een na de andere actkip lazert onder de vloer.
Planken gebruikt voor de doodskist van de diversiteit.
Prachtige performance. Jeroen Krabbé krijgt een genderneutraal gouden kalf voor zijn rol als "Boze witte man op de radio".
Raar stukje, Nederlandse actuers kunnen zogenaam niet acteren. Kunnen Nederlandse stukjesschijvers wel schrijven? Allemaal?
In het moeras van inteelt en nepotisme dat de Nederlandse filmindustrie heet, moet je inderdaad niet verwachten veel creativiteit en diepgang te vinden.
Rutte is wel een hele goede acteur en stukjes schrijver en verteller. Alhoewel de voorstelling gisteren op het Binnenhof met Sieg! weer amateuristisch overkwam. Sieg! moet nog leren dat het niet overduidelijk te zien is dat ze vooraf wat tekst en rollen hadden ingestudeerd. Gecombineerd met de nietszeggende bestuurderstaal die ze uitkraamden was het veelzeggende over het huidige niveau van de Nederlandse politieke elite. Het enige wat ze nog kunnen is goed andermans geld uitgeven en niets te zeggen als ze iets toelichten.
Als we nu eens met z'n allen een paar maanden stoppen overal iets van te vinden. Wat een heerlijke rust zou dat voor iedereen zijn.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
@TeeJee | 20-08-21 | 12:37: Waarom doe je dat dan niet?
@Quib | 20-08-21 | 13:07:
Waarom zou ik? Ik voel die behoefte totaal niet.
Het is jouw stelling, geef er zelf gevolg aan dan? Of bedoel je eigenlijk te zeggen dat je liever geen andere meningen hoort?
Dan staat het je vrij om gewoon niet meer te luisteren.
Maar hou dan ook gewoon je mond.
Wie is die trut die daar zo heftig afkeurend zit te gesticuleren tijdens het praatje van Krabbé?
Dat vraag ik me ook af. Het ziet er goed uit maar veel correcter en deug(d)zamer dan dit schepsel komen ze niet.
ziet eruit als een transgender.
Laf op de achtergrond domme deuggezichten trekken
Ik was hier ook al tussen de reaguursels aan het zoeken of iemand het wist. Haalt het bloed onder mn nagels uit dat wijf (m/v/x)
@Centicuub | 20-08-21 | 12:04: Het hangt daar vol met camera's. Maar dat heeft dat nest met haar twee hersencellen niet door, want radio.
@Centicuub | 20-08-21 | 12:04: op het eind wordt het volgend mij gezegd als de presentator zegt ' we gaan verder praten met...', maar ik heb geen zin om die pleeborstelkop nog een keer te zien.
De rol speelt geen rol.
Het interesseert de speler geen hol, die doet het voor de lol.
Waar het om gaat is de payrol.
Zo gaat het hardnekkige gerucht dat Frank Lammers de rol van Annie zal vertolken in de aanstaande remake van de gelijknamige musical.
Graag dan wel ondertiteling.
in de moderne tijd moet dat kunnen hoewel het vreemd genoeg vooral vrouwen en gekleurden zijn die rollen mogen doen die NIET op het lijf geschreven zijn. Het is helemaal niet de bedoeling dat blanke mannen rollen spelen die niet op het lijf zijn. Vandaar de zwarte piet haat, hoewel veel pieten eigenlijk pieterella zijn. Als kind kon je daat mooi gewaar worden zonder straf te krijgen.
@MaarFeitelijk | 20-08-21 | 11:55:
Ik snap u niet. Zal wel aan mij liggen.
@Graaisnaaiert | 20-08-21 | 12:00: dat moet het zijn
@Graaisnaaiert | 20-08-21 | 12:00:
Antizanics bedoelde, dat hij als kind zo stiekem aan de tieten van pieterella kon zitten, zonder straf te krijgen.
kan ie best
Als je heel hard kan vloeken ben je in Nederland acteur.
Maar wel met de kleinkunst-r!
Laten we vrouwen en mannen disciplines op de olympische spelen ook afschaffen. Laat vrouwen tegen de mannen spelen. Even kijken of ze over paar jaar nog zo dom zijn.
@TRUMP | 20-08-21 | 11:49 |
Is recent geprobeerd. Aanschouw de Olympische 4 x 400 meter Estafette, met gemengde teams. Kijkt u zelf even naar het resultaat. Laat echt niets aan de verbeelding over:
- www.youtube.com/watch?v=v4iJjTfItkc
Yup. Ik ben altijd voorstander geweest van gescheiden competities, puur omdat geboren vrouwen ook de kans moeten kunnen hebben om ergens wereldkampioen in te worden. Ik juich ook hardop voor de vrouwelijk sporters wanneer ze na heel lang afzien toch succes weten te halen. Maar elke keer wanneer ik dat losgeslagen feminisme 3.0 geneuzel hoor denk ik van... laat het maar eens bij elkaar komen.
En dan ook maar all the way.
Glazen plafond bestaat dan per definitie niet meer. Gender paycap was al onzin, maar nu dus ook officieel complete bullshit aangezien er geen verschil in gender meer bestaat. Kan nog eens heel lelijk uitpakken wanneer de ongeschreven regel 'je slaat niet zomaar een vrouw' gaat vervallen.
@JanFTE | 20-08-21 | 12:03:
"geboren vrouwen" man man.
Is dat hedendaags vakjargon?
@Roadblock | 20-08-21 | 12:21: Ja goed punt... Hoe meer ik me zit te ergeren op die onzin, hoe meer dat ik dat jargon overneem. En dat is geen goede zaak.
@Roadblock | 20-08-21 | 12:21:
Ja, moeten de ambtenaren in Amsterdam ook allemaal verplicht leren en toepassen, las ik hier laatst.
Ik ben geweaun gender-partijdig,
Is vandaag den dag veul leuker.
Die mevrouw op de achtergrond is typerend voor de woke maffia, er is maar een mening de juiste en naar iedere andere luister je niet, die maak je belachelijk
Is dat geen man met een dames pruik?
Voortaan zijn beste acteurs altijd een vrouw!
Hetzelfde gebeurt op de Technische Universiteit in Delft. Altijd een bolwerk van mannen. Nergens een vrouw te bekennen. Studenten hebben nooit iets te neuqen tijdens hun studie, alleen met cassières van de supermarkt konden ze één keer per week praten. Maar wie is de jaarlijkse alumni van het jaar de laatste tien jaar? Altijd een vrouw. Het begon met Francine Houben. Ik was nog de begeleider van haar groep tijdens de eerstejaars ontvangstweek.
Das wel wat anders in Leiden. Meeste leerlingen in Rechten zijn vrouwen. Ik geniet ervan, maar ook weer niet...
En de beste actrices altijd man...
Ik ben hier wel voor. Volgende stap hopelijk genderneutrale topsport.
Beginnen met korfbal. Oh, wacht...
@Air van Boven Dorens | 20-08-21 | 11:54: Korfbal is zo ongeveer de minst genderneutrale sport als je de regels opzoekt.
Ik ben voor een allesbedekkende nikab voor zowel mannen als vrouwen. Dat is pas genderneutraal.
Leidt het aan elkaar gelijk stellen van mannen en vrouwen dan niet tot de extinctie van hosmo hebben? Is dat wel de bedoeling van de regenboognatie?
Tuurlijk is dat de bedoeling. Reaguurders kunnen er toch niks tegen doen!
Ik vind dat NPO mannetje met z'n pedante toon: "generatiedingetje" nog het ergst.. Krabbé framen als achterhaald. Overigens is Huub Stapel een hypocriet, jarenlang juichaapje voor Groenlinks geweest een van de partijen die dit soort onzin uitdraagt.. Anyway like to see the left eating each other..
Huub moet inderdaad zijn mond houden, die heeft jarenlang zijn stinkende beste gedaan om deze ellende mee te helpen zaaien.
Krabbé is ook altijd van het linkse gedachtengoed geweest. Daarom wel leuk nu te zien dat als het hun zelf aangaat ze opeens in opstand komen.
Uiteindelijk komen ze allemaal aan de beurt met dit voortschrijdend extremisme.
@2voor12 | 20-08-21 | 11:51:
Zo is dat. U heeft volkomen gelijk.
@Professor Bacterie | 20-08-21 | 11:50: Huub was altijd een naive man wat emancipatie betreft. Die zit nog met 1 been halverwege jaren tachtig, denkend dat vrouwen nog een steuntje in de rug nodig omdat hij denkt dat de vrouwen emancipatie net is begonnen. Niet in de gaten hebbende dat de wereld ondertussen al 40 jaar verder is en emancipatie al heel lang niks meer te maken heeft met waar het oorspronkelijk voor bedoeld was.
@Professor Bacterie | 20-08-21 | 11:50:
Inderdaad, ik zie hem nog zitten samen met Dolf Jansen.
Oh, wat waren ze progressief en het met elkaar eens die Oxam Novib ambassadeurs.
En maar gezamenlijk afgeven op Wilders.
kijkt er iemand überhaupt naar die uitreiking?
Dat wil ik wel, maar dat mag ik niet van de Ouderlingen.
Die keuren het af, dat dansen rond een gouden kalf.
17.526.101 Nederlanders vinden dat hele genderneutrale gedoe onzin, en 53 vinden dit allemaal prima. Lijkt mij wel logisch dat we gewoon even doorzetten.
Sorry. met Nederlanders bedoel ik mensen met een Nederlands paspoort en niet perse mensen die zich identificeren als Nederlander.
Eén prijs kan prima , gewoon de beste acteur/actrice en dat is al moeilijk genoeg in dit land van middelmatigheid .
Probleem is natuurlijk dat in deze tijd van idioterie men kleur en gender mee gaat nemen en de prestatie niet meer leidend zal zijn . Stel dat een man 2 keer wint achter elkaar, of een blanke, dan weet je al op voorhand ................
Dit Lijkt me een interne aangelegenheid van het eng-linkse cultuursyndicaat.
Die beelden laten precies zien wat er mis is bij de hele NPO.
Die kijkt echt zo van wtf? Een afwijkende mening?
Als u nou echte waanzin wilt horen, moet u haar onderwerp beluisteren:
"Cultureel toe eigenen van gerechten"
Gossie, wat zou bijvoorbeeld Ko van Dijk daar nu van vinden?
Of Albert van Dalsum?
Mooi dat de NPO de mening van Jeroen Krabbé laat horen. Je zou bij bijna denken dat de NPO enigszins neutraal is.
Je kind genderneutraal opvoeden.
Ik ben mapa en ik ben pama. Zoiets?
Kon niet anders, want hij ging live de uitzending in.
Het hebben van apart beleid voor mannen en vrouwen is alleen acceptabel als er vrouwen kunnen worden voorgetrokken. Ik juig toe dat er eindelijk eens een partij is die gewoon iedereen gelijk behandeld. Gezeik de hele tijd om wat er in iemands broek zit, kijk gewoon naar de prestaties.
Dat gaat niet meer werken in deze tijd waarin juist bij de racisten van links geslacht en kleur vaak mede bepalend is .
Valt eigenlijk ook wel wat voor te zeggen.
De hele gedachte achter vrouwen-prijzen was ooit juist het emanciperen van vrouwen. Nu is het weer institutie van het patriarchaat. Whatever.
Zo worden we dus allemaal meegesleurd in de post-moderne maalstroom van verwarring en verongelijktheid.
@Castor12 | 20-08-21 | 11:49: precies, het is gewoon discriminatie om er vanuit te gaan dat iemand zielig is omdat het een ze is of donkere huid heeft, of God vergoedde allebei.
Lekker weer alles inkulsief.
"Het" stoom? Welke zittenblijver hebben ze nu weer ingehuurd bij de NPO?
“Die” stoom was ook een mogelijkheid.
Totale vrouwenkul inderdaad.
Ha! Die houden we erin
LOL. Wel vrouwenkul (m/v/o)!
De beroepsgroep waar de heer Krabbé werkzaam was is grotendeels overtuigd supporter van dit soort onzin. Misschien is hij veel te laat met protesteren.
Te laat. Als het Gouden Kalf verdronken is, dempt men de put.
@goedverstaander | 20-08-21 | 11:44:
Hulde voor dit prachtige verspreekwoord.
In en rond Den Bosch zouden ze zoiets zeggen van: "Moakt oe eige nie zo druk kudt!" Ze zijn daar al jaren genderneutraal. Want dat 'kudt' gebruiken ze bij zowel mannen als vrouwen.
Oude blanke mannen. Sorry jullie tijd is geweest. Wen maar aan het nieuwe gendernormaal van de huilstruiken en gutmenschen.
De oude blanke mannen hebben ook zonen, die .... Oh, nee wacht jarenlang Jeugdjournaal, NPO propaganda, op school deugtaal en projecten erin gestampt krijgen, politieke partijen die correct lullen en GL en D66 Gestapo die iedereen die anders denkt aanvallen of stiekem kaltstellen zijn de titanium ballen verschrompelt. Als opvoeder weet ik hoe moeilijk is om mijn verder gezonde zonen af te helpen van hun politieke correcte denkbeelden. Het "Oh, pap dat mag je niet zeggen" en mijn antwoord "Dat mag ik wel" is regelmatig te horen in huize Graaier. Alhoewel ik merk dat met het ouder worden ze wat meer verzetten tegen de propaganda van NPO en D66.
"Mijn tijd is geweest"? Mooi, was sowieso al niet van plan om mij ook maar iets van dit soort deugende luchtfietserij aan te trekken. En aan alle "ambassadeurs", "pleitbezorgers" en overig mentaal ingesneeuwd volk met een teveel aan tijd en een saai & inhoudsarm kudtlevon die dat hele gendergelul toch wel één van de meest prangende onderwerpen vindt van dit decennium (wat net 1 jaar oud is): ongezien de tiefus met je genderneutrale gemekker. Rot op, ga weg en ga eens wat nuttigs doen met je leven...
In de musical over Mandela is mij de hoofdrol ontzegd. Racisme.
Zwartisme! Da's illegaal.
Gewoon één prijs, voor de beste actreutel m/v/o.
Of nog beter: Heel die cultuursubsidies opheffen. Laat elke subsidiespons maar aantonen dat er een betalende markt voor is.
Als André Rieu het commercieel kan redden, moet elk ander gezelschap dat ook kunnen, of niet, maar dan is er blijkbaar geen clientèle voor.
Als het helpt om subsidie (Uw taxpoet) veilig te stellen gaan de dames en heren in de cultuurwereld heel ver.
Kalf, zitten ze weer te leeftijdsdiscrimineren
Dus voor racistische blanken een Koloniaal Gouden Rund met zweep en voor mensen van kleur een Gouden Tand.
Opgelost!
Keti Kalfi!
Hmm vergeet ik weer de religieuzen.
Ehm voor Islamisten het gouden vest en voor de Joden de gouden ster, daar heb ik nog een template voor liggen dacht ik.
Lekker alles incluilsief.
Voor homo's de gouden kraan?
Zeg geen "zweep" maar zeg BULLEPEES. Ivm "ons" slavernijverleden enz.
@Kaas de Vies | 20-08-21 | 11:43: de gouden trekhaak
@Asteroid-B612 | 20-08-21 | 12:06: het scheelt wel twee-drie meter
@Kaas de Vies | 20-08-21 | 11:43: ik dacht zelf meer aan de golden gate voor homo's.
Een Gouden Kip voor de POCs, of misschien wel een Golden Bucket.
Cultuur? Wat is cultuur? Dat is toch verboden door Mark en Hugo. Sport! F1! Prims Bernhard.
Krabbé heeft gelijk, er zijn mannen- en vrouwenrollen. Mijn vriendin doet de was, zuigt stof, maakt schoon, strijkt, hangt in de keuken rond, doet boodschappen. Ik zet de kliko aan de weg.
Oh? Jij hebt haar nog in het vizier? Ik heb geen idee wat die van mij doet. Zie haar wel eens door de woonkamer sloffen maar verder geen idee.
@Lorejas | 20-08-21 | 11:41: Dan wordt het tijd voor een andere.
@Lorejas | 20-08-21 | 11:41: In de woonkamer? Dan is het ketting aan het fornuis te lang.
Fornuis kent ze niet. Als ik koken zegt tikt ze de thuisbezorgd app aan. Denk dat ze niet eens weet waar de keuken is in mijn microhuisje. Niet te missen maar meeste verkeer gaat tussen bed en bank.
Ik zou best meer willen bijdragen aan het huishouden, maar die van mij verstopt elke keer het wasmiddel en de stofzuiger.
@Lorejas | 20-08-21 | 11:45: Ik ken dat soort. Die zetten de wasmachine niet waterpas en gaan erop zitten tijdens het centrifugeren. Lozen die hap.
@Ruben Landzigt | 20-08-21 | 11:46: Die van mij verstopt elke keer de gootsteen.
Lozen? Ze loopt op hakjes. Ik peins er niet over.
@Lorejas | 20-08-21 | 11:52: Het vlees is zwak, ik begrijp het. Point taken.
Ach, het kwebbelt, doet haar dingetje, ik heb er al met al niet zo heel veel last van hahaha! Zeker niet als ze dat allemaal in haar eigen huis doet.
Toch grappig om te zien dat dat progressief linkse cultuurcluppie ineens wat minder van de progressie is als hun eigen gouden kalfjes worden afgepakt.
Viel me ook al op. Een reactie die me hoogst verbaast moet ik zeggen. Had eerder verwacht dat men hiervoor op de knieën zou gaan, en postuum Hakim van Sesamstraat zou gaan aanbidden, en Aart Staartjes zou excommuniceren, just to make a point.
Precies,
en het NIMBY Kalf 2021 gaat naarrr ...
Nou ja, of je hebt wat acteurs en andere kunstzinnige types die eindelijk uit de kast komen en ook 'niet-inclusieve' meningen gaan verkondigen. Werd een keer tijd ook.
wie zegt dat men progressief is? leuke huizen en oude autos klinkt als rechts. Alleen in de omgang is men wat progressief en niet zo van de chokers en plooirokken.
Hoeveel van die Krabbe's zijn er eigenlijk wel niet ???
Willen we meer of minder Krabbés? Dan gaan we dat regelen!
De woke-gender hype is één groot theater.
Daar is vast nog wel een genderneutraal kalf voor te vergeven
@Tobi | 20-08-21 | 11:40:
Het is wel met zekerheid te stellen nu, dat er bij een theater/diner voorstelling, geen stierenballen worden geserveerd bij het hoofdgerecht.
Yep. Een marxistisch dingetje om verdeeldheid te zaaien.
@Milton_Styx | 20-08-21 | 11:43: Mountain oysters.... Klopt ja, want hier zijn er helemaal geen berg0n.
REAGEER OOK