Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Paul Brink zet commodificatie dochter door met LinkedIn-post uit de hel, "Wees een Frédérique"

De hel heeft geen bodem

Deze ondoenlijke engnek. Drie vonnissen en één lopende zaak. Poging tot afpersing van ouders middels de bedreiging van kinderen, mishandeling en vernieling, wapenbezit inclusief geluidsdemper, door een arrestatieteam uit z'n auto getrokken, een spoor van faillisementen en een lopende witwaszaak. En dan vernemen we van bronnen dichtbij de familie van de 14-jarige verdachte ook nog eens een héél andere lezing over de aanleiding, gebeurtenissen en nasleep van wat er in de Amstelveense speeltuin is gebeurd.

Maar goed, vader Paul heeft nu eindelijk een zaak waarmee hij zijn eigen verdorvenheid kan witwassen, en het is duidelijk dat hij niet loslaat tot hij live bij Humberto Tan aan tafel heilig verklaard wordt. En om hem moverende redenen zit Paul ook ineens onder de naam "Nero Amsterdam" op Instagram. Hele LinkedIn-post na de breek.

Update helemaal onderaan: Hey, een aanrijding met een minderjarige na woordenwisseling met zoon?

Niet vergeten

Geschreven in de hel

Ohja Paul, nog even over je """werk""" bij Deloitte Nederland/Corgwell

Social

Hey, een opzettelijke aanrijding van een minderjarige?

Reaguursels

Inloggen

Zullen we lekker stoppen met aandacht geven aan gasten die kinderen uithoeren voor hun eigen 15 minutes of fame?
.
Gewoon helemaal stuknegeren en de kindjes naar de moeder brengen. Voor de zekerheid

pietvanvliet | 10-08-21 | 09:28

Familie spoort niet wat ik je zeg. Stond er nog een rekening te vereffenen en Fredje de pineut, kan zomaar.

Cocorico | 10-08-21 | 09:03

Allemaal leuk en aardig, maar kom nou maar eens door met die andere lezing van de tegenpartij...

Tom Hagen | 09-08-21 | 22:51

"Meer tolerantie" schrijft hij. Hoe dan???

SaintNick | 09-08-21 | 22:50

Wellicht kan Dotan een liedje voor Frederique schrijven.

Charles Swietert | 09-08-21 | 21:16

Oke. Deze koekerd dus geen exposure meer geven. Laat OM maar zijn/haar werk doen (wordt ook niks natuurlijk, maar toch). Hoe meer aandacht deze pipo krijgt, hoe rotter het wordt voor ex-vrouw en zijn kinderen.

Joyce | 09-08-21 | 20:43

Is Paul familie van Jussie Smollet?

Graftak | 09-08-21 | 20:15

Een klassieke narcist.
Arme Frédérique en moeder……

nee_toch? | 09-08-21 | 19:10

Een lezenswaardig stukje over de narcistische persoonlijkheid. Dat is echt gelijk wat deze man oproept met zijn woorden en daden, en vervolgens zijn achtergrond.

www.psyq.nl/persoonlijkheidsstoornis/...

Nuuk | 09-08-21 | 18:52

Wordt tijd dat M weer begint. Die lusten hier wel pap van.

(de ògen van die man...)

bitterpete | 09-08-21 | 18:51 | 1

De ogen van die man zijn leeg en koud. Zoals bij klassieke narcisten en psychopaten vrij gebruikelijk is.

CupDCake | 09-08-21 | 19:26

Dadelijk heeft Brink die gozer gewoon ingehuurd....

Porta | 09-08-21 | 18:40 | 1

Brrrr

nee_toch? | 09-08-21 | 19:11

De MSM gaan ondertussen door met meewerken aan de heiligverklaring van dhr. Brink.
Opvallend is dit citaat:
'Waarom zou je zoiets doen? Mijn dochter Frédérique is niet transgender, maar zegt gewoon dat ze is wie ze is. Dat zo’n zin zoveel boosheid en agressie heeft opgewekt. Hij slaat haar gewoon helemaal de tering.'
Dat laatste woord combineert wat mij betreft slecht met de houding van compassie en begrip die hij aanneemt. Kan zijn dat hij hier klein beetje door het mandje valt.

Alsdan | 09-08-21 | 18:24

En toch, ook al is hij een con-man, wat is de connectie met die mishandeling? Is de suggestie dat hij die in scene heeft gezet, voor de aandacht, is het een afrekening, is het sowieso nooit gebeurd? Wat is de achterliggende beschuldiging, want dat hij een rare snuiter blijkt te zijn is nog niet strafbaar of laakbaar.

Beste_Landgenoten | 09-08-21 | 18:00 | 5

Vooralsnog is die suggestie er redactioneel niet. De achterliggende beschuldiging is dat hij hetgeen zijn dochter overkomen is voor eigen gerief en ego wenst uit te melken. Moreel gezien kun je toch bijna niet dieper zinken. En dan is het goed dat GS een tegengeluid laat horen i.t.t. de staatstv die dit verwerpelijke gedrag een podium van bewondering geeft.

Grachus | 09-08-21 | 19:17

De suggestie is dat er een andere aanleiding voor de mishandeling zou kunnen zijn dan hij beweert. Wellicht zelfs één waar hij iets mee te maken heeft.
Omwille van de veiligheid van het kind moet dat helemaal uitgezocht worden.
GS zegt weliswaar nog niet precies hoe en wat, maar dat maakt het niet minder nieuwswaardig. Dus of hij blijkt een rare snuiter -niet strafbaar- of hij heeft er iets mee te maken - kan strafbaar zijn-.

letopuwzaak | 09-08-21 | 21:46

@letopuwzaak | 09-08-21 | 21:46: Er worden suggesties van reaguurders en suggesties van GS scribenten door elkaar gehaald. Dat hij strafbaar betrokken is geweest, is niet door GS gesuggereerd. Wel dat het feitenrelaas van Brink door de andere kant betwist wordt. Maar goed dat gaan we wel zien in de rechtszaal. Dat hier meer aan de hand is, is natuurlijk wel duidelijk.

Grachus | 09-08-21 | 23:11
▼ 2 antwoorden verborgen

De man is veeeel te mild in de media t. o. v. die dader. Dat klopt niet, hij heeft wat te verbergen. Zijn er "connecties" tussen de familie van de dader en hem?
Dit ruikt niet,....

buurman-joop | 09-08-21 | 17:25

Het is overigens niet quid non, maar quod non.

van Oeffelen | 09-08-21 | 17:16 | 2

Exite es een eind heen.

Sans Comique | 09-08-21 | 18:00

Wat geeft dit nu weer met zo'n vierwieler te maken?

Alsdan | 09-08-21 | 18:08

Je wist dat de NOS met deze badmuts weg zou lopen en dat doen ze ook.

SIogra | 09-08-21 | 17:09

Wanneer komt die dochter eens in beeld op nationale media? Ik zie alleen een 'kapotgeslagen gezicht' die mijn nichtje van 22 gegrimed zou kunnen hebben.

Jos Tiebent | 09-08-21 | 16:58 | 1

Die neus fake je niet met make up hoor.

Spekjehersendood | 09-08-21 | 21:51

"De grote liefhebbende zus" ? Niet: "De grote liefhebbende het doet er niet toe" ?

vladimirows | 09-08-21 | 16:56

LinkedIn het nieuwe facebook/hyves. Ik mis alleen nog de glitterplaatjes. Zulke gebruikers moesten ze onmiddellijk er vanaf knikkeren.

geile pater | 09-08-21 | 16:16 | 1

Helaas is sinds veel langer al pistolen Paultje niet de enige die zich schuldig maakt aan pauper posts op LinkedIn.

2tribes | 09-08-21 | 21:21

Dat zijn de meest doortrapte: intelligent en manipulatief. Zal zeker niets anders gewend zijn dan altijd iedereen om z’n vinger te kunnen wikkelen, journalisten voorop. ‘Wees een Frédérique.’ Urgh

Bottleneck | 09-08-21 | 16:12

Het verhaal gaat dat hij de 'dader' geld en een telefoon heeft geboden om zijn zoondochter klappen te geven.

Coño de Barbaar | 09-08-21 | 16:08 | 3

Zou wel heel dom zijn om het dan zo op te blazen. Dat komt geheid uit. Zeker als de dader is aangehouden..
Dacht zelf aan een boze cokedealer o.i.d. vanwege niet betaalde facturen..

Croisantneuf | 09-08-21 | 16:28

@Croisantneuf | 09-08-21 | 16:28: Tsja, als het een echte narcist is dan denkt die wellicht dat die hier ook mee weg komt. En als dat niet lukt ligt dat aan externe factoren. Verraders uit zijn inner circle bijvoorbeeld die uiteraard gewreekt moeten worden...

JanFTE | 09-08-21 | 16:34

@JanFTE | 09-08-21 | 16:34:
Wilde hetzelfde zeggen: narcisten hebben inderdaad de neiging zichzelf te overschatten en erop te vertrouwen dat hun leugens zo geraffineerd en intelligent in elkaar steken, dat ze toch niet ontmaskerd worden.

2tribes | 09-08-21 | 21:25

Vreemd dat er nog niemand naar voren gekomen is die Paul nog kent van school of iets dergelijks. Zal zijn hele leven wel een vreemde snuiter zijn geweest.

quazi | 09-08-21 | 16:05 | 2

Waarschijnlijk zijn er een paar oud-klasgenoten die iets 'off' vonden aan hem, maar doorgaans staan types als Paul bij oppervlakkige contacten bekend als genereus, charmant, meelevend enz. Van mijn narcistische ex noemden leerlingen in het jaarboek zijn naam alleen bij 'meest stiekeme' klasgenoten. Andere trekjes komen alleen in intieme kring aan de oppervlakte, op een enkele onbegrepen woede-uitbarsting na. Puur overlevingsinstinct.

2tribes | 09-08-21 | 21:34

@2tribes | 09-08-21 | 21:34: klinkt logisch. Toch verwachtte ik ergens dat hij al wel eens gepakt zou zijn voor het in de fik steken van de kerk of het verdrinken van huisdieren.

quazi | 09-08-21 | 21:57

De man is to-taal krankzinnig. Het zal je vader maar zijn, wat een lul.

TheBigKirth | 09-08-21 | 15:55

Het begint een beetje naar Münchhausen-by-proxysyndroom te ruiken.

Hiram | 09-08-21 | 15:48

Vraag me af waar de grens van tolerantie ligt en hem het ouderlijk gezag gaat worden ontzegt.

photto | 09-08-21 | 15:48

Uiteraard moet je 14-jarige kind steunen en afgaan op zijn of haar verklaring, maar ik zou er niet vanuit gaan dat elk detail klopt. Als media moet je helemaal terughoudend zijn. Als ouders met verhalen over hun kinderen komen, ben je gewoon verkeerd bezig als hier langer dan een dag mee bezig ben. Zo'n kind krijgt niet meer de gelegenheid om op delen van zijn of haar verhaal terug te komen.

Gemak | 09-08-21 | 15:46 | 1

De verklaring van haarzelf is uiterst summier. Wat ons ter ore is gekomen was bij monde van Pa.

Sans Comique | 09-08-21 | 18:16

Emo-pron ontdekken als nieuw verdienmodel over de rug van je eigen dochter. Dan ben je wel HEUL diep gezonken.

klamme.vla | 09-08-21 | 15:46
-weggejorist-
Johan1235 | 09-08-21 | 15:45

Ik vermoed dat er een heleboel reaguurders zijn die bij de geboorte als jongetje werden gezien en ooit als 14-jarige in een speeltuintje een bloedlip & -neus hebben opgelopen tijdens een confrontatie met andere 14-jarigen die bij de geboorte als jongetje werden gezien, maar desondanks geen jarenlange behandeling hebben mogen ontvangen voor de resulterende fysieke ongemakken.

OverdaanDerOnderheid | 09-08-21 | 15:45 | 1

Wacht jij ontving geen 59000 brieven?

drijflijk | 09-08-21 | 16:55

Het lijkt wel of hij het jammer vind dat zijn dochter niet dood geslagen is......

vogeltje123 | 09-08-21 | 15:43 | 1

Dat zou wel makkelijker zijn voor zijn campagne. Kan ze nooit haar kant van het verhaal vertellen.

Graftak | 09-08-21 | 16:38

Mij rest wel 1 vraag. Is het nu een jongen of een meisje?

CryptoFurby | 09-08-21 | 15:41 | 2

familie van Siegfried denk ik.

buurman-joop | 09-08-21 | 16:10

Jongen

UpdateAvailable | 09-08-21 | 16:25

Wat is een offshore lawyer?

Roadblock | 09-08-21 | 15:35 | 4

Panama papers komen de Oranjes in voor, dus dat wordt nu doodgezwegen door de msm.

Noobster | 09-08-21 | 16:17

Iemand die een bedrijfje voor je in Cyprus regelt zodat je NL belasting ontduikt.

UpdateAvailable | 09-08-21 | 16:26

Ongeveer hetzelfde als een brick layer offshore show uit de jaren 70/80
Niet bestaande functie maar het bekt goed

666d | 09-08-21 | 17:50
▼ 1 antwoord verborgen


Paul mastrubeert op het aangedane leed van z'n zoon / dochter.

Ervaringsdeskundige | 09-08-21 | 15:35

"Door zeer goed politiewerk is in bijna 24 uur na de aanval al een verdachte aangehouden, slechts 14 jaar oud. Dat toont ons een spiegel dat streng straffen niet werkt maar tolerantie en meer voorlichting ons gezamenlijke antwoord moet zijn. Hard straffen, wraak of vergelding is disfunctioneel en verwoest alleen maar meer levens."
Hier mis ik even wat logica.
Waarom zou streng straffen DUS niet werken?

Roadblock | 09-08-21 | 15:28 | 5

Daar zit geen logische gedachte achter. Je moet een hele keten van oorzaak en gevolg vooronderstellen om wat hij beweert te kunnen onderbouwen. Er zijn nogal wat aannames nodig om dit 'narratief' overeind te krijgen. Er worden slechts twee feiten genoemd:
1) De politie heeft binnen 24 uur iemand opgepakt;
2) De verdachte is 14 jaar oud.
Dat is alles wat we van meneer te horen krijgen. Dat het "zeer goed politiewerk" was dat in een snelle aanhouding resulteerde is geen feit te noemen maar meer een inschatting van meneer zelf. Het zou zomaar kunnen zijn dat het een erge gemakkelijke klus was die door elke Bromsnor zou kunnen worden geklaard, dus ja, zonder verdere feitelijkheden is niet uit te maken of er echt sprake is geweest van "zeer goed politiewerk". Maar laten we daar eens van uitgaan, dat het zeer goed politiewerk betrof die tot de aanhouding leidde, dan doet de leeftijd van gdegene die is aangehouden toch niet terzake? Of we moeten veronderstellen dat het doorgaans erg moeilijk, zo niet onmogelijk is om 14-jarige verdachten aan te houden, dat die in tegenstelling tot 13-jarigen of 15-jarigen telkens de dans weten te ontspringen. Dus nee, meneer lijkt het in heel andere richting te zoeken. Er is een 14-jarige aangehouden, en er is iets specifieks met die leeftijd dat niks te maken heeft met goed politiewerk, degene die is aangehouden is 'slechts' 14 jaar oud, dus niet 15 jaar, 16 jaar of nog ouder, nee hij is 'slechts' 14 jaar. Jong, té jong, opvallend jong. Daar moeten we het kennelijk gaan zoeken, bij het feit dat er iemand is aangehouden die slechts 14 jaar is. Dat is de spiegel die ons wordt voorgehouden, die jonge leeftijd! Dat het een verdachte is van slechts 14 jaar oud bewijst dat streng straffen niet werkt is de stelling, niet dat de politie binnen 24 uur iemand heeft weten op te pakken. We zijn al een stukje verder. Slechts twee feitjes werden er genoemd, en één van die twee feitjes valt af. Blijft er één over, en dat feit wordt als bewijs van een stelling opgevoerd:
"Als een verdachte wordt opgepakt die slechts 14 jaar oud is, dan wordt daarmee het bewijs geleverd dat streng straffen niet werkt."
Maar o jee, er wordt veel méér gezegd, er wordt ook nog gezegd wat er in zo'n situatie wél zou werken, of toch minstens wat er in de plaats van die strenge straffen zou moeten gebeuren om te voorkomen dat er al te veel mensen worden opgepakt die 'slechts 14 jaar oud" zijn:
"Als tolerantie en meer voorlichting ons antwoord zou zijn, dan zou iemand die door de politie wordt opgepakt niet slechts 14 jaar oud zijn, al was het politiewerk nóg zo goed."
Daar zit een heel gedachtengoed achter. Zoiets als:
"Vanwege die zware straffen wordt de leeftijd waarop individuen besluiten om van het rechte pad af te gaan steeds lager. Worden die straffen milder, dan gaat die leeftijd weer omhoog."
Als je dat hard wilt maken, dan moet je weer van alles gaan vooronderstellen. Wellicht dat je kunt aantonen dat de gemiddelde leeftijd van crimineeltjes daalt, maar daarmee heb je nog niet aangetoond waardoor dat komt, laat staan dat je een directe relatie kunt leggen met de zwaarte van opgelegde straffen. Dus dat een jongeling denkt "Nou, waarom zou ik niet wat eerder in mijn carrière kunnen beginnen met Frederique's op hun bek timmeren, de straffen worden immers tóch alleen maar zwaarder."
En dat is nog even helemaal afgezien van het feit dat het hier om slechts één geval gaat. Als uit de cijfers zou blijken dat de betonschaarbrigade in de breedte verjongt, en dat alle types die graag iemand in elkaar willen rammen 'slechts 14 jaar oud' zijn, dan kun je spreken van een trend, en dan is het niet verkeerd om je af te vragen waar dat 'm in zit. Maar om dan een hele sprong te maken naar de zwaarte van de straffen die aan veroordeelden worden opgelegd, nee, da's geen spiegel, da's een modderpoel.

Schoorsteenveger | 09-08-21 | 16:27

Omdat Papa denkt dat hij the second coming of Jesus is.

UpdateAvailable | 09-08-21 | 16:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel linkedin, het moderne facebook, staat er vol mee. En de fatsoenlijke media natuurlijk. Iedereen buitelt over elkaar heen om elkaar kapot te deugen. TRANSLIVESMATTER. Ga eens net zoveel aandacht besteden aan alle dagelijkse (dodelijke) geweldsdelicten, gore hypocriete klootzakken. En noem die beestjes eens bij de naam. Oh nee, sorry, dat maakt niet uit. Van binnen zijn we allemaal hetzelfde!

Een paard | 09-08-21 | 15:21 | 3

Oeh, vergelijk linkedinners niet met facebookers. Daar staat bij die zelfpijpers de doodstraf op

Johan1235 | 09-08-21 | 15:41

@Johan1235 | 09-08-21 | 15:41: Linkedinners kun je herkennen aan het witte overhemd met puntboord, spijkerbroek met riem, jasje en niet te vergeten leren puntschoenen. Voilá. Hun klederdracht is zo conservatief dat ze er nog steeds bijlopen als David Brent.

Sans Comique | 09-08-21 | 18:24

Op LI "ontvolg" ik iedereen die dergelijke verkapte reclame in de vorm van deugberichten van commentaar voorziet of een duimpje geeft. Meestal heeft dat soort volk toch niets zinnigs te melden. Het helpt ook om per direct alle recruiters uit je contacten te verwijderen. Ik verbaas mij enorm over de mensen die reageren op berichten van deugzaamheid met daarin subtiel een bedrijfsnaampje, het is reclame niets anders. Maar blijkbaar prevaleert het deugen.

Durotar | 09-08-21 | 18:40

Kom nou eens met inhoud GS! Dit begint een beetje te voelen als aan het lijntje gehouden te worden. Gooi het verhaal nou maar gewoon online.

Derechtselutser | 09-08-21 | 15:19 | 1

Jij bent zeker ook van zo snel mogelijk klaarkomen.

Beetje voorspel. Beetje uitstellen. Beetje uitbouwen, opbouwen.

En dan..... PATS!

We leven in een tijd zonder geduld. Een weekje of wat kan best. Deze puist gaat open breken.

Knufter | 09-08-21 | 15:21

Paultje is een engerd die zijn eigen dochter gebruikt voor zijn eigen gewin.
Paultje voedt VIJF kinderen op.
Paultje heeft zijn VIJF kids ONDERGEBRACHT in een stichting.

Hoogste tijd voor (wat) toezicht, lijkt me.

MK27 | 09-08-21 | 15:18 | 1

Die stichting zal wel weer gebruik maken van enkele potjes geld, ter opvoeding van speciale kinderen etc.

Onderzoek naar die man, en rap.

Rest In Privacy | 09-08-21 | 15:23

Tolerantie wordt als iets goed gezien, maar begrijp het woord nu eens goed. Ik tolereer je. Ik gedoog je. Ik sta niet achter hoe je bent, wat je doet en wat je gelooft, maar ik tolereer je, zoals ik vliegen in huis tolereer. Als de kans daar is, mep ik de vliegen dood, want tolerantie is op een gegeven moment op.

Tolerantie dus.

Mokum Kosher | 09-08-21 | 15:15 | 3

Klopt! Het synoniem "verdraagzaamheid" illustreert je punt nog duidelijker. Ik verdraag je. In het Russisch bijvoorbeeld: terpimost, afgeleid van het woord voor geduld. Op een gegeven moment is het geduld op.

kapoerewiet | 09-08-21 | 15:43

Eerder leren we de kunst van het elkaar kunnen negeren. In de publieke ruimte wil ik al die vreemden die ik op straat tegenkom kunnen negeren. Ik hoef niets van hen, zij hoeven niets van mij, slechts elkaar niet voor de voeten lopen zodat we kunnen doen alsof de ander niet bestaat. Die kunst is een basisvoorwaarde om in een dichtbevolkte stad als Amsterdam te kunnen leven met zoveel vreemden dicht op elkaar gepropt. Want hoe 'beschaafd' ook, instinctief is alles en iedereen een potentiële dreiging. Dáárom is harde muziek uit een auto zo bloedirritant. Niet omdat het 'de rust' verstoort, maar het dringt zich op in je aandacht. Die gassies in die oto dringen zich op. In de natuur, in stamverband zou dit als een uitdaging worden beschouwd. Alsof een stel pubers van een naburige stam langs kwamen lopen, voor je gingen dansen en op hun borst slaan.

Sans Comique | 09-08-21 | 18:32

@Sans Comique | 09-08-21 | 18:32: Nou zo is die muziek dus ook exact bedoeld. Dit land is niet meer van jou, maar van hen.

Grachus | 09-08-21 | 19:24

Wat ik hieronder ook al las, ik zou ook wel willen weten wat de bronnen rondom de 14 jarige verdachte te vertellen hebben?l

BadPatNL | 09-08-21 | 15:11 | 2

Zou ik ook wel willen weten. Maar vertrouw er ook op dat GS zoiets niet uit hun duim zuigt.

WirMachenMusik | 09-08-21 | 15:14

@WirMachenMusik | 09-08-21 | 15:14: Ik geloof ook zeker niet dat dit niet waar zou zijn. Ik herinnerde mij dat er in het het laatste stuk hierover ook al wat over gemeld werd, ik ben alleen nieuwsgierig. Ook naar het verhaal van Frédérique zelf overigens.

BadPatNL | 09-08-21 | 15:48

Deze man is een tekstboek voorbeeld van iemand die heel cluster B vol kleurt waar het pesoonlijkheidsstoornissen betreft.

“Cluster B

Mensen met een persoonlijkheidsstoornis uit het cluster B zijn vaak impulsief en vinden het moeilijk om met hun emoties om te gaan.
Tot dit cluster horen 4 typen: de borderline, theatrale, antisociale en narcistische persoonlijkheidsstoornis”

Dr.Hermannes | 09-08-21 | 15:09 | 1

U bent dyscalculie vergeten.

Jos Tiebent | 09-08-21 | 16:52

Voor de daad met die "héél andere lezing over de aanleiding, gebeurtenissen en nasleep". Ook al is het speculatief, ik wil wel eens horen wat er in de wandelgangen gefluisterd wordt.

Captain Pervert | 09-08-21 | 15:05 | 1

Er klopt iets niet in het verhaal van pa. Zelf vermoed ik dat de aanleiding van de klappen dichter bij huis ligt.

Sqbar | 09-08-21 | 15:10

Rare vent.

matatwork | 09-08-21 | 15:03 | 1

Ook een nare vent lijkt mij.

Usumani | 09-08-21 | 15:20

Of "bronnen dichtbij de familie" de waarheid vertellen moeten we afwachten. Er was laatst nog een patatbakker....

J.P.Drapeau | 09-08-21 | 15:02 | 1

Patatbakkers en barmensen zijn een onderschatte bron van accurate informatie.

Sans Comique | 09-08-21 | 18:39

Krijgen ze bij het Pieter Baan centrum, nog een hele klus aan, zelfs de reeds met pensioen zijnde dokter Zelderust is om advies gevraagt, zijn eerste conclusie was na de foto's en de ogen van de man te hebben bekeken was, zware schizofrenie met neiging naar fanatisme en fantastische droombeelden, en eng misbruik van minderjarige kinderen, met doel zelfverrijking.

Goedverdoemme | 09-08-21 | 15:01 | 3

Bij twee mensen kan ik als amateur-psychiater in de ogen zien dat er iets mis is. De ene is Paul Brink, de andere is Laura Hansen, die teruggekeerde kalifaatbruid.

Captain Pervert | 09-08-21 | 15:07

@Captain Pervert | 09-08-21 | 15:07: Inderdaad, de ogen zijn niet in lijn met de uitgesproken emotie

BASinnic | 09-08-21 | 15:12

@Captain Pervert | 09-08-21 | 15:07: Heb je ze op foto of op bewegende beelden gezien.

Sans Comique | 09-08-21 | 18:40

Ben razend benieuwd naar die andere lezing.

Willibald von Klúúúk | 09-08-21 | 14:59

Vent is gek en vindt dat je begrip , compassie , tolerantie moet hebben voor die engnek(ken) die volgens hem zijn dochter in elkaar hebben geslagen . Het probleem ligt juist bij dat soort achterlijk volk en dat moet je aanpakken, vervolgen etc.

Zwizalletju | 09-08-21 | 14:58

Zou Paul een communicatiemanager van D66 ingehuurd hebben?

BASinnic | 09-08-21 | 14:58 | 3

Zou dat niet zijn eigen functie zijn?

Rest In Privacy | 09-08-21 | 15:00

Ik wou net zeggen: de man heeft zijn roeping gemist als bastaardkind van Rob Jetten en Hugo de Jonge.

Kicksalot | 09-08-21 | 17:41

Zou hij lopen hengelen naar een plekkie in de carroussel? Als BN'er kan hij straks misschien wel voor een paar extra stemmen zorgen.

Sans Comique | 09-08-21 | 18:42

Bizarre over the top post. Alle alarmbellen gaan af. Correcte diagnose van dokter Jung.

Rest In Privacy | 09-08-21 | 14:57

Je suis (un(e)) Frédérique.

Met_baard | 09-08-21 | 14:57

Munchausen by proxy, dit kaalhoofd, ook een ziekte?

Zitvlak | 09-08-21 | 14:57

Verre familie van de ouders van Greta Thunberg?

JanFTE | 09-08-21 | 14:56 | 2

Je bent me net even voor ;-)

WirMachenMusik | 09-08-21 | 14:57

Inderdaad, Wees een Greta!

Twannie | 09-08-21 | 14:58

Ja joh #Be_a_Freak

Phantomas | 09-08-21 | 14:55

Is dat keizer Nero of no tengo dinero en dat nu aanvullen?

Watching the Wheels | 09-08-21 | 14:54

Waar blijven de excuses van Humberto Tan?

blikjegrolsch | 09-08-21 | 14:54 | 2

Die wil eerst excuses van de blanken.

Simon_Ketellapper | 09-08-21 | 15:30

@Simon_Ketellapper | 09-08-21 | 15:30: Ja, want die is wel zo vreselijk racistisch bejegend en gediscrimineerd toen hij zijn eigen late night show kreeg.

Sans Comique | 09-08-21 | 18:44

Verwarde man. Het worden er steeds meer.

Cor Netto | 09-08-21 | 14:53

Prachtige tekst om mee te nemen in het handboek voor psychiatrische stoornissen; een uitstekend voorbeeld van een narcistische persoonlijkheidsstoornis en het uitmelken van sentimentaliteit voor eigen voordeel.

rederijker | 09-08-21 | 14:52

Rare vader die zijn afgeslagen kind voor de hele wereld te kijk zet op internet om er zelf aan te verdienen. Mijn vader zou schuimbekkend van nijd door de kamer ijsberen en wraakgevoelens koesteren ipv vals zalvende populistische taal uitslaan. Paul B is zo gestoord als een rat.

Gravin v Kippenbouth | 09-08-21 | 14:52

5 woorden hadden genoeg moeten zijn voor zo'n Paultje maar 80% laat zich via de socials helemaal naar zo'n etterbak met zijn verdienmodel meezuigen. Vroeger was niet alles beter maar kregen dergelijke oplichters geen kans.

hagelkruis | 09-08-21 | 14:52

Vader is niet goed bij zijn paasei. Eigenlijk ontbreekt er nog 1 ding: een verdienmodel. Deze wacko gaat zijn kind nog serieus vermarkten, let maar op.

Dimaz | 09-08-21 | 14:51 | 3

Eens. Hij heeft al een stichting opgericht op naam van de 5 kinderen.

BASinnic | 09-08-21 | 14:54

Ik verwacht dat hij T-shirts laat drukken:#weeseenfrederique!

Knitty | 09-08-21 | 14:55

@BASinnic | 09-08-21 | 14:54: "De hulpverlening doet echt zijn best, maar ze zijn niet opgewassen tegen deze charmante, invloedrijke, uiterst intelligente, gevaarlijke en sadistische man", aldus zijn ex. Ik geloof haar direct.

Lijkt op een type ultieme narcist/sociopaat. Ze missen empathie maar zijn er veelal een meester in om betrokkenheid te veinzen. Het blijft echter aangeleerd gedrag en dat zie je hier terug, het gaat gewoon net over the top.

Dimaz | 09-08-21 | 15:12

Ik denk die ouwe is ook een Relnicht.

gijnsteel666 | 09-08-21 | 14:51

Paul Brink is een enge narcist die de aanval op zijn dochter tot de laatste druppel uitmelkt om in het nieuws te komen. Walgelijk.

Toos Bevergeil | 09-08-21 | 14:50

Meneer heeft trouwens zijn (social media) data goed op orde: aantal likes, clicks en doorverwijzingen. Het kan niet op. Ook zijn SEO is prima, heeft voor de zekerheid niet alleen #befrederique maar gelukkig ook #beafrederique vastgelegd. Voor de zekerheid je domeinnamen ook maar vastleggen. Ik heb nog wel een .co.nl domein waar verschillende niet nader te noemen partijen op de loer liggen om te kapen, dus wees er snel bij Paul!

liggend_streepje | 09-08-21 | 14:50

Je geeft deze narcistische gek nou precies wat-ie wil: aandacht en conflict.

Lagonda | 09-08-21 | 14:49 | 7

@Lagonda | 09-08-21 | 19:02:
Ik twijfel serieus nog steeds net als voor Baudet geldt dat ze in dat geval iig geen stille narcisten zijn wat ze in mijn ogen een stuk minder gevaarlijk (maar niet minder destructief) maakt. Verborgen narcisten kunnen hun naaste omgeving veel meer schade toebrengen doordat ze zo lang in stilte hun toxische gang kunnen gaan voordat het kwartje eindelijk valt.

2tribes | 09-08-21 | 21:51

@Usumani | 09-08-21 | 15:25:
Ontmaskering is hun worst nightmare, niettemin zullen ze het vaak toch weer zo weten te spinnen dat ze er ofwel als slachtoffer uitkomen voor wie men sympathie heeft, ofwel als held/miskend talent voor wie men niets dan bewondering dient te hebben.

2tribes | 09-08-21 | 21:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Enge Paul voelt de tijdgeest goed aan. Dat moet je hem laten.
Miljoenen views en honderdduizenden verontwaardigde reacties op sociale media gecombineerd met prominente aanwezigheid in deugtalkshows en MSM. De nieuwe bewijs-logica van het postmodernisme.

WirMachenMusik | 09-08-21 | 14:48 | 2

Frederique is een praktijkgeval. Net zoals George Floyd dat was.
Maar uiteindelijk gaat het om het grote plaatje.
En daar praat Paul niet over.

kloopindeslootjijook | 09-08-21 | 14:56

Opportunisme in optima forma,

2tribes | 09-08-21 | 21:59

Het recht moet z'n beloop hebben.

En de behoefte om LBTQ-ers tot untermenschen en doelwitten maken is voor vreugdeloze en verbeten types die blijkbaar verder niets met hun leven kunnen.

En niet ongevaarlijk.
Door dat getreiter zijn er altijd wel een paar simpelen van geest die na een tijdje labelen en stickeren van anderen het geweld-vermaak tegen tot doelwit aangewezen acceptabel gaan vinden. En als je ze daar op wil wijzen worden ze ook nog boos dat je hun treiter- en geweld-plezier afpakt. Totdat ze zelf aan de beurt zijn natuurlijk.

Ga je daar maar mee bezig houden Paul.

kloopindeslootjijook | 09-08-21 | 14:45

LinkedIn is ook gekaapt door dit soort ijdeltuiten. En dan al die lui eronder die met superlatieven en hyperbolen hun bewondering acteren met holle termen zoals onthullend en verbindend. Gatverdamme!

De Pilsvogel | 09-08-21 | 14:45 | 4

Viel mij ook op; LI is verworden tot message-board. Een luxeversie van FB.

horsteknots | 09-08-21 | 14:49

Vreselijk policor broeinest. Het begon ooit als digitale rolodex, voor meer moet je het ook niet gebruiken

Gen. Maximus | 09-08-21 | 14:55

@Gen. Maximus | 09-08-21 | 14:55:
Ook werk is gepolitiseerd, wen er maar aan.

2tribes | 09-08-21 | 22:02
▼ 1 antwoord verborgen

Zo’n vader is gewoon een volslagen idioot.
Met z’n bakkes ook nog op tv.
Hij wil graag opvallen. Nu heeft hij wat bereikt….

AnnaJL | 09-08-21 | 14:44 | 1

Hij zal nog meer willen bereiken, totdat hij zijn onvermijdelijke ondergang bereikt.

Usumani | 09-08-21 | 15:27

Paul lijkt op die gast van Blof. Oh wacht.

Posaune | 09-08-21 | 14:41

Ik zie opvallende gelijkenissen met climaat Greta ,overijverige vader die er een mooi verdienmodel van maakt.

Banenenrepubliek | 09-08-21 | 14:41 | 2

Ah ja, ik had deze reactie nog niet gezien en daarom een vergelijkbare reactie geplaatst.

JanFTE | 09-08-21 | 14:59

Klopt er zijn best wat parellellen...

2tribes | 09-08-21 | 22:03

Reken maar dat de Claudia's en Barbera's van deze teksten liggen te soppen.

Urotsokudoji | 09-08-21 | 14:40 | 1

Doe niet zo ranzig man... een soppende Claudia. ik ben pas ziek geweest.

Donderwolkje | 09-08-21 | 14:41

Gretta 2.0. Ouders Thunberg zijn er ook rijk mee geworden. Het is een poging waard; deugen is een verdienmodel.

Frau Merkel | 09-08-21 | 14:40 | 3

Zoiets opperde ik ook al in een van de eerste topics.

photto | 09-08-21 | 15:40

@Frau Merkel | 09-08-21 | 15:50: lol

2tribes | 09-08-21 | 23:36

De gedigt Paul Brink.

Frederique in pijn,
Ik mag er zijn.
Frederique veel bekijks,
Ik heb likes.

Kaal-dik-en-lelijk | 09-08-21 | 14:40 | 3

lol

Watching the Wheels | 09-08-21 | 14:52

prachtig

Meister Jäger | 09-08-21 | 15:27

Niks meer aan doen.

2tribes | 09-08-21 | 23:35

Wat een engnek.

DenkenDanDoen | 09-08-21 | 14:40

Nog meer tolerantie? Kerel, je snapt er geen fluit van. Tolerantie betekent vooral geen belemmering of regels opleggen hoe je enigszins fatsoenlijk te gedragen ten opzichte van een andere, tolerantie is het toelaten van andere en zacht gezegd minder fatsoenlijke waarden; waaronder toelaten dat groepen die tegen homo's zijn of transpiepol hun mening mogn blijven aanhouden en bij minder wel opgevoeden onder ons door laten slaan in het uitdelen van klappen tegen minderheden in getal of staat van zijn. Juist straffen en heropvoeden cq leren hoe je je wel moet gedragen is de juiste weg. Heeft dat geen invloed dan heb je geen plaats verdient in deze maatschappij en zoek je je heil maar elders. De daders, daderdenkers en uitvoerders dienen meer tolerantie ten opzichte van anderen dan ze zelf zijn dienen te krijgen, de mensen aan de goede kant van het gelijk tolereren al meer dan genoeg dacht ik zo.

GuruOuwehuru | 09-08-21 | 14:39

Wanneer wordt het de verantwoordelijkheid van GeenStijl om openheid van de roddels te geven. Stel dat de kinderen gevaar lopen.

Wat overigens enorm duidt op een diepgeworteld narcistische persoonlijkheid is op de Nero Instagram te zien. Ik ken Amstelveen als bewoner en de speeltuin waar hij de kinderen filmt (met de mooie nieuwe rietbedekte huizen op de achtergrond) zijn verre van in de buurt waar ze wonen. Hij moet daar echt voor in de auto stappen om met ze naartoe te gaan. En geloof me….die speeltuin is zeker niet de moeite waard. Hij is dus echt alles aan het ‘stylen’. De man is knettergek en die kinderen schreeuwen ‘gaslighting’ all over !!!

Dr.Hermannes | 09-08-21 | 14:39 | 1

Dat geldt voor 99% van de content op Insta.

geheelvergeter | 09-08-21 | 15:23

Ik krijg ineens een tweede Ruinerwold gevoel bij deze 'man'.

dathoujetoch | 09-08-21 | 14:36

Bescherm de kinderen. #weesgeenpaulbrink

funda | 09-08-21 | 14:36

Paul komt op mij over als een man met psychopatische trekjes.

Brabeaulander | 09-08-21 | 14:36 | 2

ook wel lijdend aan: Pseudologia phantastica

BASinnic | 09-08-21 | 14:53

Op mij komt die over als een narcist

zhirek | 09-08-21 | 15:48

Ik deug, hij deugt, wij deugen!

Gemankeerde | 09-08-21 | 14:35

Op grond van het CV van de heer Brink voelt mijn wat meer cynische kant een goed doel/crowdfundingsactie aan komen.

Hetkanverkeren | 09-08-21 | 14:35 | 2

Die is er toch al? Kan papa Brink straks een mooie grote BMW kopen. Want zijn kind is niets meer dan een verdienmodel nu.

2voor12 | 09-08-21 | 14:39

@2voor12 | 09-08-21 | 14:39: Deze zaak zelf niet echt op de voet volgend: heb je een concreet linkje naar welke vorm van geldinzameling dan ook door de heer Brink, mijn beste?

Hetkanverkeren | 09-08-21 | 14:59

Wat een tekst, mag ik een teiltje ?

Nichtsneues | 09-08-21 | 14:35

kapitalisme . : zo, die zijn binnen! . geen geld van het uwv meer.

newray | 09-08-21 | 14:33

Tolerantie met een geluidsdemper.
Liefdevol en trots met een wapen.

Poesmobiel | 09-08-21 | 14:33

Een eikel met een goed verhaal blijft nog steeds een eikel.

Hypno2050 | 09-08-21 | 14:30

Vind vooral de zin waarin hij gemeente Amstelveen tagt bijzonder. Hij roept iets over diversiteit en ‘veilige haven’ terwijl dat in het geval van zijn dochter duidelijk niet zo was. Waarom dat toch zo benadrukken? Of is het wensdenken? Deze post is net als de overgrote meerderheid van posts op facebook en linkedin van een nare algemeenheid en valse positiviteit die ik slecht trek.

StiekemeBunzing | 09-08-21 | 14:29 | 2

Zonder diversiteit geen aandacht .

dedwarsligger | 09-08-21 | 14:40

Amstelveen is al vele jaren de veilige thuishaven van Amsterdams grootste criminelen.
Soms even wat minder veilig , worden ze geliquideerd.
Maar dat ligt niet aan de gemeente.. kan die er wat aan doen dat binnen hun grenzen duizend pandjes worden doorgeschoven aan de makelaars van de onderwereld?
Nee, daar kunnen zij niks aan doen.
Ik vermoed dat PistolenPaultje in deze trant#rant

geen koning | 09-08-21 | 17:16

Weet eens wat anders dan een aai over de bol…

zonder_moeite | 09-08-21 | 14:29

Nero?

“Nero is bekend om zijn fanatieke christenvervolging en de wreedheden die hij tegen hen beging. Zo zou hij bijvoorbeeld gevangen christenen in teer hebben laten dopen en in brand laten steken, om ze als verlichting te laten dienen tijdens zijn feesten.”

zonder_moeite | 09-08-21 | 14:28 | 2

Hij deed ook mee aan de paardenraces en won altijd. Ook was hij acteur en speelde mee in het theater. Stukken duurde soms meerdere dagen maar niemand durfde te vertrekken. Mensen speelde dood om maar weg gedragen te kunnen worden. Hij heeft zich zelf in een zwaard geworpen met de woorden: met mij gaat een groot kunstenaar verloren.

P-unit | 09-08-21 | 14:38

Misschien leest ie graag strips? Nero & Co.

Lorejas | 09-08-21 | 14:38

Wees jezelf en geen Paul Brink type...

steekmug | 09-08-21 | 14:27

*Headdesken doet...*

Munchhausen by proxy?

Wijze uit het Oosten | 09-08-21 | 14:26 | 2

Heb ik ook al eens geopperd in een tegel. Hij kickt op de aandacht en melkt het helemaal uit

Roos | 09-08-21 | 14:28

Vooral dat "doet...* doet 't goed. En wie goed doet...*

JohanF | 09-08-21 | 15:10

Grafbak

niv01 | 09-08-21 | 14:26

Zo zo wat een lekker narcistisch coke snuif verhaaltje weer.

ikdenkwat | 09-08-21 | 14:25 | 2

Het zou me niet verbazen als we deze snuiter nog een keer op een D66 kieslijst gaan tegenkomen.

jemagookniksmeer | 09-08-21 | 14:26

Toen het incident net had plaatsgevonden waren de oh's en ah"s niet van de lucht.Ik vond het direct een onwaarschijnlijk verhaal.Was verbaasd dat bijna iedereen het geloofde.Ook hier..Mensen denken nergens meer over na,slikken alles voor zoete koek.Blijft over,hoe kwam Frederique zo mishandeld?

FuckMyLife | 09-08-21 | 14:22 | 3

optie 1: paps heeft de boel in scene gezet in de hoop op een spontane crowdfund.

optie 2: paps heeft fout dealtje gesloten, Frederique betaalt daar de prijs voor en wordt door paps en passant ook nog even misbruikt om valselijk lettertjes-mensen-geweld te prediken.

Either way, het stinkt aan alle kanten.

normanius | 09-08-21 | 14:29

Joh, Ik zag alleen een foto van een kind met een scheef geslagen neus en een dikke lip?! Verder niet zo bij nagedacht en ook anoniem een kaartje gezonden namens het gezin. Ach ja, iedereen heeft wel eens zo'n latent Claudia de Breij momentje. Nu blijkt dat het kind ook nog eens een, op een ziekelijke manier, aandachtsgeile vader heeft, en zou ik nog wel een kaartje willen sturen. Een beetje empatisch vermogen lijkt me geen slechte eigenschap.

BadPatNL | 09-08-21 | 15:37

Het ging er bij mij links in en rechts uit.
Gebroken neus op een speelveld, tsja, wij ‘70-ers hadden alles al gebroken voordat we gingen tandjeswisselen.
Ik vroeg me vooral af waarom 14 jarigen nog in speeltuinen hangen, maar ja tijden veranderen.
Je mag inmiddels blij zijn als zijn zo’n kind nog eens naar buiten wil.
Daarna kwam pas de totale shock bij mij.. Het was omdat Fred niet wilde zeggen wat het was.
En ja, dan is het echt lullig om de neus te breken.

geen koning | 09-08-21 | 17:07

Overigens: Jarenlange behandeling? Dat is nogal wat.

omanders | 09-08-21 | 14:21 | 1

Paul brengt het als een geschenk uit de hemel.

Papa Jones | 09-08-21 | 14:24

Zou pa die jongen van veertien een paar tientjes hebben gegeven om zijn zoon/dochter op de bek te rammen? Verder is wat mij betreft nog de vraag: kan een jongen van 14 dergelijk zwaar letsel toebrengen aan een andere 14-jarige?

JJMS | 09-08-21 | 14:21 | 4

De ene 14 jarige is de andere niet. Maar ja, dat kan zeer gemakkelijk. Dit is ook nog eens een agressieve jongen vs. een vredelievende twijfelaar of meisje.

geen koning | 09-08-21 | 17:00

Een kameraad van me op de lagere school (OK, hij was erg sterk) sloeg toen al een leeftijdgenoot een paar tanden uit zijn mond. Boerenland, geen stad.

Der Schnitzeljäger | 09-08-21 | 19:44
▼ 1 antwoord verborgen

Paul Brink kan ook gewoon in de zorg gaan werken. Hebben we meer aan. Geen woorden maar daden.

Diotima | 09-08-21 | 14:21 | 1

Je zult zo iemand aan je bed krijgen!

LoesjeP | 09-08-21 | 15:15

Binnenkort kunnen we op Linkedin lezen dat deze man voor al uw lezingen en/of teamcoaching in te huren is als positiviteitsgoeroe/ spreker.

Wie wedt met me mee?

Roos | 09-08-21 | 14:21 | 3

Daar lijkt 'ie inderdaad op uit te zijn.

Tashtego | 09-08-21 | 14:24

Ja zou zomaar kunnen. Een biografie, Frederique De Film (rechten $$$).

BrulSpin | 09-08-21 | 14:26

Dikke kans. Duidelijk is wel dat meneer dit verhaal tot in den treuren blijft uitmelken voor aandacht en geld. Misselijkmakend als je het mij vraagt.

Man-bear-pig | 09-08-21 | 14:34

Hij doet aan Hugo de Jonge denken. Voelt iemand wat ik daarmee bedoel?

RukkendHert | 09-08-21 | 14:20 | 4

Idem, heb er ook een De Jonge-gevoel bij.

Ome_BW | 09-08-21 | 14:28

Hij is een soort D66 versie van Hugo de Clown.

Kicksalot | 09-08-21 | 17:49

@Gaat het niet dan? | 09-08-21 | 14:24: lol

2tribes | 09-08-21 | 23:50
▼ 1 antwoord verborgen

Is er al meer bekend over het verhaal van de andere kant? Dat zou een en ander in een heel ander daglicht zetten, aldus uw Roze Opinierend Weblog.

omanders | 09-08-21 | 14:20

Zo eentje verwekt dan ook nog eens 5 kinderen. Getver.

Deksmaat | 09-08-21 | 14:20

Begrijp wel dat die moeder afhaakte. Met zo'n narcist. Hij zal wel denken: Olympische Spelen afgelopen, weer tijd voor mij erbij, op TV en overal.

dathoujetoch | 09-08-21 | 14:20 | 3

Moeder is dan wel laat afgehaakt, pas na 5x er een jong uitgeperst te hebben.

Rotterdammert1965 | 09-08-21 | 16:33

@Rotterdammert1965 | 09-08-21 | 16:33:
Ja best laat, maar bij mij duurde het ook 7 jaar voordat ik er definitief klaar mee was, had alleen wel het 'geluk' in die periode niet zwanger geraakt te zijn.

2tribes | 09-08-21 | 23:50

Wat is die andere lezing dan? Er wordt nu gehint dat er iets anders is gebeurd, maar we weten nog van niets.

Goofy Goofball | 09-08-21 | 14:20 | 1

Was het verhaal dat de klappen van Frederique gegeven werden door een marokkaanse jongen waarmee de vader een zakelijk conflict had.

UpdateAvailable | 09-08-21 | 14:21

Wat een mafklapper

Proud Infidel | 09-08-21 | 14:20
-weggejorist-
pibasso | 09-08-21 | 14:19 | 1

Ik krijg echt de kriebels van deze meneer

Piet Pielemuis | 09-08-21 | 14:18

Goed zo, laat dit creatuur maar bengelen, hengelen, gissen en vissen.

No mercy for psychos.

o)+ | 09-08-21 | 14:17

Welke cursus heeft deze man gevolgd en waar ? Zo niet: welke drugs of medicijnen neemt hij ? En is Frédérique nu ineens (wel) een dochter/zus/vrouw ? Vragen vragen .....

Der Schnitzeljäger | 09-08-21 | 14:17 | 1

In elk geval geen cursus sociale media. Paultje gooit LinkedIn, Facebook en Twitter door elkaar. De sukkel.

Deksmaat | 09-08-21 | 14:43

'Ongemakkelijk', dat is wat ik er van word.

Lerp | 09-08-21 | 14:17

Oké maar wat is die andere lezing dan van bronnen rond de familie? Dat is toch wat iedereen wil weten?

JJMS | 09-08-21 | 14:17 | 2

Dat was ook mijn idee.

Goofy Goofball | 09-08-21 | 14:19

Zitten we met z'n allen op te wachten.

Schoorsteenveger | 09-08-21 | 18:08

wat een creep....

en jarenlang last....
Ik heb ook wel eens een gebroken neus en dode tanden aan een vechtpartij overgehouden. Dat van die dode tanden is optisch vervelend maar gelukkig zijn er facings.

Maar dat gejank dat je direct ptst hebt.... rubbertegel generatie

fubarmf | 09-08-21 | 14:17 | 2

Jaaa ptst.. alsof ie in vietnam heeft gevochten.

Het is allemaal zo verwijfd tegenwoordig en daar bedoel ik niet Fredje mee.

Transgender-Airlines | 09-08-21 | 14:25

PTSS. PTSD in het engels. Maar goed, grote kans dat dit ook niet het geval is. Paul en andere deug flapdrollen gebruiken graag termen als PTSS, narcistisch gedrag, depressiviteit als inwisselbare termen om tegenslag te omschrijven zoals het hun uitkomt. Ik denk dat het door Paul bedreigde gezin geen last van PTSS heeft. Volgens diezelfde Paul dan.

JanFTE | 09-08-21 | 14:27

Maar de openingsvraag is dus wel beantwoord. Hij noemt haar immers vrij consequent "zij" en daarnaast "liefhebbende zus".
Als Frederique dat nou gewoon gelijk gezegd had, hadden wij het hier tenminste gewoon over vaccinaties kunnen hebben.

C1O2 | 09-08-21 | 14:16

"En dan vernemen we van bronnen dichtbij de familie van de 14-jarige verdachte ook nog eens een héél andere lezing over de aanleiding, gebeurtenissen en nasleep van wat er in de Amstelveense speeltuin is gebeurd."

En die is?
Of is het alleen maar een suggestieve opmerking vanuit die omgeving.

Je mag toch hopen dat de ouders elkaar niet uit de tent gaan vechten.

kloopindeslootjijook | 09-08-21 | 14:16 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 09-08-21 | 14:19:

Vraag 1: ja
Vraag 2: omdat dat we recht hebben op de waarheid
Vraag 3: alles, sinds hij nadrukkelijk de publiciteit zoekt

Verder nog vragen? Of stort je ongezien straks gelijk je euro's in dat fonds van 'm?

Lerp | 09-08-21 | 14:27

@Kapitein Sjaak Mus | 09-08-21 | 14:19:
Sjaak Mus, we hebben over jou gehoord dat er iets niet helemaal klopt aan jou (verzin maar iets suggestiefs).

Dus het is suggestief 'waar rook is, is vuur' gepraat. Ook als andere mensen met rookbommetjes gooien en er niets van klopt. Laat je mensen zelf iets invullen. Iets sappigs. Of iets engs. Moeten we niet doen.

kloopindeslootjijook | 09-08-21 | 14:33

Onze nieuwsgierigheid wordt op de proef gesteld; in een vorig topic werd hier ook al op gehint.

OverdaanDerOnderheid | 09-08-21 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Wees geen Paul.

Deksmaat | 09-08-21 | 14:16

Ik kan zo nog een crimineel opnoemen die heilig is verklaard. Heeft zijn familie ook aan aardig wat slappe was geholpen en deugenden wereldwijd aan het knielen gekregen.

Omkeerwereld.
Vraag het me inmiddels niet eens meer af.
Of ik ben gestorven, heb het niet doorgehad en het de verkeerde afslag genomen. Lucifer lacht zich dan waarschijnlijk z’n vallen onder z’n geitenvachtkont vandaan.

Nostra da Mus | 09-08-21 | 14:15 | 4

Bent u familie van Kapitein Sjaak Mus?

Bull-Sunnyboy | 09-08-21 | 14:38

@Bull-Sunnyboy:
De kapitein is grappig en gevat.
Ik mag hopen ooit een zelfde niveau te bereiken!

Nostra da Mus | 09-08-21 | 16:18

@Nostra da Mus | 09-08-21 | 16:18: Oké, was pure belangstelling. U gaat dat niveau wel bereiken, gewoon volhouden.

Bull-Sunnyboy | 09-08-21 | 16:25
▼ 1 antwoord verborgen

Gedicht voor/over Paul

'De ogen die bedrogen'

Patje | 09-08-21 | 14:15 | 6

En al zijn woorden zijn gelogen.

Al met pensioen | 09-08-21 | 16:48

Bij de mishandeling van zijn dochter blijft hij onbewogen.

Lappedonsje | 09-08-21 | 18:00

Wow, respect allen.

2tribes | 09-08-21 | 23:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Be a freak

hoejeheette | 09-08-21 | 14:14

doet me denken aan de film "anger management".

viejohuevon | 09-08-21 | 14:14

Hier en daar wat schrappen in de tekst en Blof heeft er weer een liedje bij. Mag ik als titel ' Iemand is de weg kwijt' suggereren?
Allemaal dankzij deze ' offshore lawyer (in sabbatical)'.

Lomo | 09-08-21 | 14:13

Zo Paul, doe je dit allemaal omdat Frederique dit wil?

Van Frederique zelf horen we niet zoveel namelijk.

kloopindeslootjijook | 09-08-21 | 14:13 | 1

En laten we dat laatste maar zo houden.

Grachus | 09-08-21 | 19:39

Dochter moet nog jarenlang behandeld, maar de dader maakt het goed alsdus de dolgelukkige vader... manmanman.

Calastir | 09-08-21 | 14:13

Een pistool in huis hebben kan vele redenen hebben.
Maar ik wil weten waarom hij een demper heeft.
Dan bereid je je voor op onheil die - eventueel - komen gaat.
Dan is er een slachtoffer.. En een dader.

ItRainsSteelPipes | 09-08-21 | 14:13 | 1

Maar ik wil weten waarom hij een demper heeft.
ItRainsSteelPipes | 09-08-21 | 14:13
Dat is toch niet zo moeilijk.
Om te kunnen schieten zonder dat de omgeving het hoort.

jemagookniksmeer | 09-08-21 | 14:22

"en nog jarenlang hiervoor zal moeten worden behandeld"
Dan toch waarschijnlijk tegen het leven met een n.m.m., narcistische, manipulerende, aandachtsgeile Pappie, met een soort Munchhausen syndroom!

LoesjeP | 09-08-21 | 14:12

Linkedin is een faceboek 2.0 geworden.
Dit soort rommel zou automatisch verbannen moeten worden maargoed.
Netwerk platform is het al lang niet meer.

TERUGVANWEGGEWEEST | 09-08-21 | 14:12

Die vent moet zich schamen.

BeatsandRock | 09-08-21 | 14:12

Psychopaat

Dat woord komt spontaan in me op als ik aan Paultje denk.

Levensgevaarlijke gek.

Stinkend_zadel | 09-08-21 | 14:11 | 4

@Docteur_Anders | 09-08-21 | 14:17:
Psychopaten heb je in diverse gradaties. Dit creatuur is niet dom, wel kan zijn enorme zelfoverschatting voor dom worden aangezien.

o)+ | 09-08-21 | 14:32

@Docteur_Anders | 09-08-21 | 14:17: subklinische factor 2 psychopathie (sociopathie) heeft volgens mij een redelijk hoge mate van prevalentie (al valt dit lastig na te gaan). Stellen dat een aardig deel van de (mannelijke) gevangenispopulatie aan een antisociale persoonlijkheidsstoornis (ASP) lijdt, is volgens mij niet controversieel. De kans dat ook deze meneer daadwerkelijk psychopathische persoonlijkheidskenmerken heeft lijkt me dan ook best aannemelijk. Er is geen bewezen correlatie tussen psychopathie en intelligentie (slim of “dom” zijn).

liggend_streepje | 09-08-21 | 14:38

@liggend_streepje | 09-08-21 | 14:38:
Correct. Ben in dit geval zeker genoeg om Bob Hare zelve te laten invliegen voor een PCL-R. Met een goede borrel na afloop. Houdt ie van.

o)+ | 09-08-21 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

Als het zijn andere kind was geweest dan had Paul zijn pistool op de kop van de dader gezet... Zegt alles over Paul...

Patje | 09-08-21 | 14:10

Dat laatste stukje ook, wees jezelf. Waarom dan een Frederique zijn? Vader komt over alsof hij de rechten aan het verkopen is. Waarschijnlijk al bezig met het schrijven van een boek/script. Dit is niet goed, waar ik eerst medeleven had, heb ik nu irritatie. En het is Frederique's naam die eraan verbonden wordt.

Docteur_Anders | 09-08-21 | 14:10

"Full time single father of five; offshore lawyer (in sabbatical)" staat er op zijn Insta. Lijkt eerder op een tekst die je zou verwachten op een datingsite. Meneer is volgens mij gewoon op zoek naar vrouwelijke aandacht.

brutus68 | 09-08-21 | 14:08 | 4

@Zwizalletju | 09-08-21 | 14:11: Acting Senior Manager van een LLC in Hong Kong die niet bestaat. De man is een charlatan en een oplichter en bovendien een veroordeeld crimineel. Absurd dat alleen Geenstijl dit openbaart en de MSM haar werk gewoon niet doet.

Old_Spice | 09-08-21 | 14:18

Ook geen idee wat een offshore lawyer is. Zodra hij buiten de territoriale wateren is, is hij advocaat? Op het land is hij in ieder geval een onshore aandachtshoer.

Kaal-dik-en-lelijk | 09-08-21 | 14:30

Bij offshore lawyer denk ik aan een advocaat op een booreiland

Tobi | 09-08-21 | 15:34
▼ 1 antwoord verborgen

Die vent denkt echt dat hij de Messias is, wat een grootheidswaan.

Diederik_Ezel | 09-08-21 | 14:07 | 1

Ik vraag me af waarom u nog steeds Zwitsal bent.

Adriel | 09-08-21 | 14:21

"Mijn kind is in elkaar gemept (en ziet er nu uit als een Holleedertje), dat is helemaal niet erg, de daders moeten niet zwaar gestraft worden, ik ben blij met alle media-aandacht en ik ben gewoon blij en trots"

Patje | 09-08-21 | 14:07 | 2

"Mijn dochter heeft nog jaren nodig voor herstel, maar laten we de dader een aai over zijn bol geven!"

Papa Jones | 09-08-21 | 14:11

Paul moet zijn medicijnen nog innemen; zuster !

Tobi | 09-08-21 | 15:31

Degene die door deze weeïge zak snot is bedreigd moet zich ook doodschamen hoor.

Transgender-Airlines | 09-08-21 | 14:07 | 1

Die weeïge zak snot acteert dat slechts. Morgen of overmorgen kan hij weer een agressieve tokkie acteren.

Grachus | 09-08-21 | 19:43

1. "... slechts 14 jaar oud. Dat toont ons een spiegel dat streng straffen niet werkt..."
Hoe?! Kom je aan zo'n gevolgtrekking?!
2. Speciale dank aan de gemeente: "veilige haven van... blablabla". Ja, dat blijkt...
Helemaal de weg kwijt deze man.

VP732 | 09-08-21 | 14:07 | 3

Die gevolgtrekking is een volstrekt raadsel.

Ik heb dat stuk een paar keer gelezen, maar het slaat als een tang op een varken. Of die 14 - jarige is eerder al streng gestraft , maar dat meldt deze lofrede op zichzelf niet.

Roos | 09-08-21 | 14:17

Die 14-jarige is een draaideurcrimineeltje, let maar op. En zwaar straffen helpt niet als je ze telkens weer in vrijheid stelt. Na 2x moet het klaar zijn, met de 3e keer zit je voorgoed vast. Net ook de uitspraak gelezen van die ene gast met een hoop op z'n kerfstok: 7 jaar, + TBS en dwangverpleging. Die zit over 8 tot 10 jaar weer vrolijk in z'n flatje met nóg een misdrijf achter zijn naam. Maar vrijkomen zal hij, in plaats van dat hij wordt aangemerkt als ex-Nederlander en na zijn straf het land uit wordt gezet als ongewenst vreemdeling.
Deze 14-jarige dader heeft geheid ook al z'n 3e feit op z'n naam staan dus het voortraject heeft stevig gefaald. Niks nieuws overigens.

Bakkeleures | 09-08-21 | 15:36

@Bakkeleures | 09-08-21 | 15:36: die verdachte heeft volgens jou meer feiten op zijn naam dan de feiten in je stukje hebt gebruikt

CasaMan | 10-08-21 | 00:16

#befrederique

RickTheDick | 09-08-21 | 14:07 | 4

Waarom lees ik dit als “ # bef rederique “ ?

Man-bear-pig | 09-08-21 | 14:39

Als Réderique gebeft wil worden moet ze haar 06-nummer hier maar plempen.

OverdaanDerOnderheid | 09-08-21 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen

Maar waarom GS als enige medium die de schurk ontmaskert?

Tiscali-2 | 09-08-21 | 14:07 | 1

Hier valt geen eer te behalen voor de deugmedia. In tegendeel.

Oh sorry!
Was vast een retorische vraag...

Papa Jones | 09-08-21 | 14:08

Stapels deurwaarders langs gehad.

Toverkol | 09-08-21 | 14:07

Een gevaarlijke gek. What's new.

isitsoornot | 09-08-21 | 14:07

"Acting" Senior MD... woehahaha.

van Oeffelen | 09-08-21 | 14:06

Hoeveel denkt hij hiermee te kunnen verdienen?

Ommezwaai | 09-08-21 | 14:06 | 1

Die crowdfund komt er wel, maak jezelf naar niet gek.

Andersdenkend | 09-08-21 | 14:08

Vroegah was LinkedIn nog een zakelijk en professioneel platform.

DeCynischeAmbtenaar | 09-08-21 | 14:06 | 5

Alle narcistische tokkies die hun fix niet meer op facebook konden krijgen zitten nu op linkedin.

JanFTE | 09-08-21 | 14:36

Ben er weg. Heerlijk.

Piet Karbiet | 09-08-21 | 14:43

Van LinkedIn is nog nooit iemand blij geworden
en met Jezus Paul erbij gaat het helemaal richting hellepoort

Tobi | 09-08-21 | 15:28
▼ 2 antwoorden verborgen

"En dan vernemen we van bronnen dichtbij de familie van de 14-jarige verdachte ook nog eens een héél andere lezing over de aanleiding, gebeurtenissen en nasleep"
Een hele beste cliffhanger.
Wanneer gaan we het horen?

hotnot | 09-08-21 | 14:06

Mag ik een teiltje

LJBrinkhorst | 09-08-21 | 14:04 | 2

Inderdaad.

Braboblanke | 09-08-21 | 14:05

*snel overal teiltjes en Rennies uitdelen doet*

VP732 | 09-08-21 | 14:15

“De veilige haven van diversiteit en verdraagzaamheid in Nederland”

Koooooootsssss

Transgender-Airlines | 09-08-21 | 14:04

'Genieten!': denkt Paul.

Patje | 09-08-21 | 14:03 | 2

'Ik had het voor geen goud willen missen' zou dubbelganger Hugo de Jonge gezegd hebben.

keestelpro | 09-08-21 | 14:33

Hij doet me denken aan Willem Engel.

Die doet ook alles Met Liefde.

Papa Jones | 09-08-21 | 14:03 | 5

Het is een raar woord. Op de een of andere manier verdraagt het niet om huichelachtig te worden gebruikt. Eerder wordt het helemaal niet gebruikt in de aanwezigheid van het fenomeen zelf.

Mazzelstof | 09-08-21 | 14:34

@Roos | 09-08-21 | 14:17:
Meer zelfhaat, maar zeggen ze niet dat haat en liefde dicht bij elkaar liggen?

2tribes | 10-08-21 | 00:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze man is helemaal gestoord.

Tommi | 09-08-21 | 14:03

TF!

Hammer | 09-08-21 | 14:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl