Gevaccineerd besmet zorgpersoneel met klachten mag blijven werken en CoronaCheck-app faalt
Opmerkelijk.
Zorgmedewerkster zero!
Hey wat lezen we nu weer in de courant. "Het Outbreak Management Team maakt zich zorgen over de mogelijke verspreiding van het coronavirus door gevaccineerde zorgmedewerkers. Toch mag gevaccineerd personeel in ziekenhuizen mét klachten blijven doorwerken. (...) De meeste ‘doorbraakinfecties’ onder zorgmedewerkers gaan gepaard met milde of zelfs geen symptomen, maar soms is er wel sprake van hardnekkige klachten, zoals een verstopte neus of luchtwegklachten." De afgelopen drie weken testten er 7051 zorgmedewerkers positief, in de drie weken daarvoor waren dat er 724. Nou, we mogen toch hopen dat Jennifer Loopneus* zich gewoon ziek meldt als ze positief test en symptomen heeft? Of is de werkdruk in de zorg op sommige plaatsen dusdanig hoog dat ziekmelding informeel bestraft wordt?
En dan ook dit weer in ander nieuws. Nederlanders die gevaccineerd zijn maar positief testen behouden hun groene vinkje in de CoronaCheck-app. "Het Outbreak Management Team is volgens hem op de hoogte van dit gat in het systeem en heeft het probleem aangekaart. ‘De komende weken wordt breed gekeken hoe het systeem van toegangstesten kan worden verbeterd. Daar wordt dit verhaal bij betrokken.’" Mooie boel.
ALS HET ZO DOOR GAAT (geintje) hier binnenkort dus Australische toestanden. Waar in Sydney 300 militairen zijn ingezet om de politie te ondersteunen bij het bekrachtigen van de lockdown. Kan allemaal maar in de strafkolonie. Video onderstaand.
Reaguursels
InloggenHet is de schuld van GeenStijl!
Het mooie van GS is dat je de reaguursels van de pro vaccinatie wappies niet meer hoeft te lezen!
In australie kunnen ze nog niet eens een paar muisjes vangen, iedere keer weer wat anders... konijnen, sprinkhanen, slangen, vliegen, en dan willen ze iets wat je niet eens kan zien onder controle krijgen..
Maaruh, dus mensen die gevaccineerd zijn en positief testen behouden hun groene vinkje. En dat systeem gaat de overheid nu "fixen". Dat betekend dus dat al die vaccisten die zo hard lopen te roepen dat we mensen op basis van wel of geen groen vinkje moeten uitsluiten van deelname aan de maatschappij, vroeger of later bijna allemaal worden uitgesloten. Omdat ze vroeger of later allemaal een keertje covid gaan krijgen... Zij het van deze variant, maar met weinig of geen symptomen, of door een nieuwe variant waartegen er nog geen vaccin is, of door deze variant omdat ze bij de 5%-35% horen waarbij het vaccin niet werkt. Of omdat het vaccin door zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen is. Nice. Krijgen ze toch wat ze willen: Een totaal failiete maatschapij.
Hou es op met “het gaan krijgen”. Het “melaats” worden. “ accepteer dat er “mensen” zijn die “gewoon” nergens last van hebben. Dat gedram. Die zendingsdrang.
Helaas gaan we allemaal het pak in worden genaaid.
@superb_de_lux | 30-07-21 | 22:44:
Je mist mijn punt. Het gaat erom dat er een hele hoop mensen zijn die nergens last van hebben, en dat die door het gedram van de vaccisten straks uit worden gesloten. Want het groene vaccinatievinkje wordt geschrapt als zij positief getest worden ondanks vaccinatie.
Mijn punt is dat die vaccisten die hier in de burelen al dagen roepen dat we mensen moeten uitsluiten op basis van wel of geen groen vinkje hier nu keihard de deksel op hun neus krijgen.
Als groene vinkjes niet worden ingetrokken als mensen positief testen ondanks vaccinatie zijn groene vinkjes waardeloos.
Als groene vinkjes wel worden ingetrokken bij positieve testen van gevaccineerde mensen, zijn de vaccinatiebewijzen waardeloos omdat je moet nog steeds getest worden omdat anders het groene vinkje waardeloos is.
Dus de vaccisten die zo lopen te drammen dat iedereen die niet gevaccineerd is moet worden uitgesloten van deelname aan publieke zaken van meer dan x mensen, tekenen daarmee de ondergang van vrijheid. Men moet verplicht gevaccineerd worden, *en* men moet dan nog steeds elke 24/48 uur getest worden. Anders geen deelname aan de maatschappij.
Ik vind het opmerkelijk dat in sommige landen nog steeds een strenge lockdown als oplossing wordt gezien. Als dit nog een paar jaar zal worden doorgezet, zal het aantal wappies hierdoor rap stijgen. Men onderschat wat het met mensen doet als men hun vrijheden afpakt. Ik denk dat met name Nederland en de scandinavische landen een wat slimmere route kiezen.
Ik had deze loophole in het systeem dus meer dan een week geleden aangekaart.
( Dat je coronacheck-app een groen vinkje geeft, na je 2 vaccinaties, terwijl je dus gewoon corona kan hebben op dat moment, die door je vaccinatie is gefloept.)
Een ander iets, en dat is echt wetenschappelijk waar, als je toevallig al verkouden bent met een ouderwetse verkoudheid, schijn je moeilijker ook nog besmet te kunnen worden met corona.
Schijnt dat er maar één virusinfectie tegelijkertijd wordt toegelaten in het lichaam.
Maar ik zal er wel om uitgelachen worden, maar het is een medisch feit.
Ik ben echt geen wappie, hoor, ik heb mijn twee vaccinaties netjes opgehaald.
Maar je ziet nu al aankomen, dat je binnenkort wordt uitgenodigd voor je 3e booster-vaccinatie.
En dat waarschijnlijk voor minstens 10 jaar lang.
En 'ze" zullen er wel voor zorgen dat je groene vinkje uitgeschakeld wordt, als je die 3e en 4e en 5e en 6e en 7e boosterprik NIET komt ophalen, jawel.
Mijn advies: gewoon nooit je app updaten. LOL.
Maar daar zullen "ze" nog niet aan gedacht hebben.
Lange oneliner zeg.
Is een wappie iemand die de prikken (nog) niet heeft gehaald?
Frappant dat de pieken qua 'nieuwe besmettingen' redelijk samenvallen met het begin van de schoolvakanties in de regio's noord en midden:
www.gld.nl/nieuws/2477242/aantal-coro...
Dld wil zo snel mogelijk 12 jarige enten... wappie als je er iets achter zoekt. Maar ik zoek er wel iets achter inmiddels.
@davidhasseltoff | 30-07-21 | 23:14: u heeft helemaal geen zeggenschap of uw kind van 12 wordt gevaccineerd. U hoeft het niet eens te weten, want het gebeurt gewoon op een festival of evenement of op school als de vaccinatiebus langskomt.
In veel oude beschavingen werden bij rampen en andere crises kinderen geofferd, vanuit hun geloof in wat dan ook. Dat we dat nu ook doen vanuit ons geloof in de ‘Covid - wetenschap’ en vaccins is dus volstrekt geoorloofd.
In de UK staat alvast een tender uit om de komende 4 jaar oversterfte op te vangen. Overheden kunnen best plannen, zo blijkt. www.find-tender.service.gov.uk/Notice...
Tja als je gezondheid overlaat aan de politiek gaat de psychose nooit weg en dat is kennelijk de bedoeling.
Zorgpersoneel is natuurlijk 100% gevaccineerd, anders zouden er deskundige wappies bestaan, en stort ons wereldbeeld als een kaartenhuis in elkaar.
Enkele wappies die ik via via ken zijn mensen die niet echt het buskruit hebben uitgevonden.
Diederik_Ezel | 30-07-21 | 18:34
Geinig zeg, je bent dus onderdeel van een hele kudde ezels?
@Diederik_Ezel | 30-07-21 | 18:34: ik ken toch meerdere (hoofdzakelijk) hoogopgeleide wappies. (Waaronder een afgestudeerd biochemicus)
Het wappie-gen zit door alle lagen vd bevolking heen. De indruk die ik heb is dat t wappie-gen wel erg dun gezaaid is onder HvNL-kijkers
@Diederik_ Ezel:
Zo ken ik er nog een: enkele zombies die ik ken, zijn mensen die buskruit nog niet eens kunnen spellen.
Waardevolle bijdrage weer van je.
@Diederik_Ezel | 30-07-21 | 18:34: "wappies" Al je kruit weer verschoten voor vandaag Diederik? zie dat je weer terug grijpt naar karaktermoord.
Vaccin resistente mutatie, daar gaan we nog veel over horen vrees ik
www.hln.be/nieuws/wetenschappers-waar...
Het vaccins in de gevaccineerden bepaalt juist welke 'kant' het virus op gaat muteren.
Geen paniek. Ik zal het artikel even samenvatten:
Stug doorprikken tot vrijwel iedereen gevaccineerd is, en in de tussentijd de maatregelen goed in acht nemen.
medicalxpress.com/news/2021-07-vaccin...
@Papa Jones | 30-07-21 | 20:09: Stug doorprikken tot we de 100% bereiken, het virus laten rondwaren we worden alleen niet ziek. Vervolgens wachten tot de eerste gevaccineerde een mutatie ontwikkeld die het vaccin voorbij gaat (kunt nog steeds besmet raken en verspreiden) om uiteindelijk allemaal alsnog de "Lima" variant te krijgen? Hele circus opnieuw, of je helemaal lek laten prikken voor de rest van je leven. Ik weet het niet, hoe doen dieren dat eigenlijk, stelde deze vraag eerder maar kreeg (nog) geen antwoord. Hoe overleven die zo goed zonder vaccinatie en boostershots?
@Papa Jones | 30-07-21 | 20:09: En dan alsnog in quarantaine blijven omdat de rest van de wereld niet (voldoende) gevaccineerd is zeker?
Als je dit scenario nog kan goedpraten dan weet ik zeker dat zoiets als collectieve hypnose wel moet bestaan.
@keistad | 30-07-21 | 20:19: In dat artikel staat dus dat de kans op een mutatie waartegen het vaccin weinig bescherming biedt het grootst is met het aantal gevaccineerden dat we nu hebben, 60 procent. Het is dus zaak de maatregelen wél in acht te blijven nemen en stug door te prikken totdat een vaccinatiegraad is bereikt waarop het virus gewoon geen kans meer heeft. Zo snel mogelijk, zodat deze periode van kans op zo'n mutatie zo kort mogelijk duurt.
@BrulSpin | 30-07-21 | 20:37: Ik vat gewoon samen wat in jouw eigen artikel staat. Daar komt geen hypnose bij kijken.
Papa Jones | 30-07-21 | 20:57
Iedereen hier kan lezen gok ik zo. Wereldwijd 100% vaccineren is een utopie, dat gaat niet lukken. Denk eens kritisch na, ik weeg ook alles iedere dag opnieuw.
@BrulSpin | 30-07-21 | 21:23: 100 procent hoeft ook niet. We zullen het moeten doen met zo veel mogelijk.
Papa Jones | 30-07-21 | 21:40
We gaan het zien. Zelden zo’n behoefte gehad aan een glazen bolletje als nu! :’)
@keistad | 30-07-21 | 20:19: ja we hebben de laatste 100 miljoen jaar evolutie alleen dankzij vaccinatie kunnen doormaken.
@president osama | 31-07-21 | 10:51: haha goeie tegel
Voor wie deze doortraptheid niet ziet...
U wordt in de maling genomen.
Echter ben ik bang dat de meeste dit pas waarnemen op Discovery Channel in 2034.
hahaha.... dan draaien ze de tiktok filmpjes van nu en gaan mythbusters van dan kijken of dit kan. Dat heet dan educatie.
Het grote probleem met iedereen vaccineren is dat je geen controlegroep meer hebt. Je kan dan helemaal niet meer vergelijken en zien hoe goed het vaccin werkt, of dat er bijwerkingen zijn. Je maakt het oncontroleerbaar.
Testen op IQ en op basis daarvan selecteren is veel urgenter is dan op Covid-19. Massale domheid is dodelijk. Kijk maar naar de zombies die met name bij GrL en D66 rondlopen.
Voor een gevaccineerde is een besmetting met de deltavariant eigenlijk net zoiets als een derde prik. Je immuunsysteem leert de nieuwe variant kennen. Helemaal prima dus. Geen reden voor paniek.
Idd dat was toch de hele opzet van het vaccineren
Jammer voor de 50plussers (ongeveer). Bij hen leert t immuunsysteem niet veel meer; de T-cellen raken op
Ooh, dus 2 keer corona hebben is ook hetzelfde als vaccinatie. Nee nu begrijp ik het. Wat een onzin
Ik stel voor om iets pas een pandemie te noemen, als het pakweg drie achtereenvolgende jaren de wereldwijde bevolkingsgroei doet afnemen
@echtepleb | 30-07-21 | 18:17: Herstelbewijs. Wel eens van gehoord?
@echtepleb | 30-07-21 | 18:17: hmmm, ja, dit is inderdaad net zoiets als vaccinatie, alleen kost vaccinatie geld en is corona gratis
@De Blauwe Baviaan | 30-07-21 | 18:29: Plus dat de eerste keer corona voor een ongevaccineerde nogal risicovol is.
@De Blauwe Baviaan | 30-07-21 | 18:22: De wereld bevolking neemt nog steeds met 1%/jaar toe, Er moet eens goed naar de bijwerkingen gekeken worden want dit was de meest vruchtbare pandemie ooit.
Inderdaad. Ik beschouw na mijn eerdere doorgemaakte besmetting contact met een variant als een goede extra training voor mijn immuunsysteem. Vandaar dat ik zelfs mijn eerste prik niet wil. Ik heb geen zin in een wedloop met de mutaties net als die snelle jongens in Israel.
@Ivoren Toren | 30-07-21 | 18:31: Dat valt cijfermatig best mee. Kanker is nog steeds vervelender.
@Ivoren Toren | 30-07-21 | 18:25: IK hen ook een herstelbewijs dat helaas in oktober afloopt, hoewel ik dan volgens de laatste inzichten nog gewoon (misschien wel levenslang) immuun ben. Dan wordt ik dus ook een wappie, want vaccineren ga ik dus niet doen.
@Ivoren Toren | 30-07-21 | 18:31: oh ja? Cijfers?
Als je maar een condoom om hebt.
Al hangen de rafels erbij: hee, je hebt toch een condoom om?
/* seksuele analogie modus uit */
Een concdoom met een uiterste houdbaarheidsdatum waarvan niemand weet wanneer dat precies (of ongeveer) is en dat tegen "een aantal" virusvarianten beschermt, maar niemand weet welke precies, en dat in 5% tot 35% van de gevallen de drager helemaal niet beschermt, maar niemand weet wie dat zijn.
Drie weken geleden waren er 10 keer minder besmettingen bij gevaccineerde medewerkers in de gezondheidszorg. Ook dit artikel toont aan dat we met het grootschalige vaccineren een slag tegen het coronavirus winnen maar dat de oorlog tegen het virus nog lang niet is gewonnen. De lichtzinnige versoepelingen waarmee de lichtzinnige prutser De Jonge samen met zijn maatje Rutte victorie kraaide is Nederland duur komen te staan. Het heeft, hoewel bevriende landen te beleefd zijn dat openlijk te zeggen, onze reputatie in het buitenland als een degelijk betrouwbaar land weer wat verder naar beneden gehaald. Ondertussen vraag GeenStijl zich af of Jennifer Loopneus zich gewoon ziek mag melden als ze positief test en symptomen heeft? Nou ik vind van wel, want ook de treindienstleiders doen dat. Ook de afgelopen weken en dagen ging in Nederland het treinverkeer deels plat doordat er te weinig personeel reserves zijn onder de treindienstleiders, de mensen die de grote seinposten bemannen. Overal signalen die de staat van ontreddering aantonen in de tot op het bot uitgeklede publieke sector van ons land dat al veel te lang door neoliberale Ruttedoctrine prutsers wordt geregeerd. nos.nl/artikel/2351083-prorail-treinv...
De oorlog is zeker nog niet gewonnen. Onder biomedici wordt geschat dat het 10 jaar gaat duren voordat we dit virus 'onder de knie' hebben. (Dan is t nog niet weg, want dat gaat nooit gebeuren)
Het heet niet voor niets agenda 2030.
Ik heb voor prorail gewerkt en ik kan je zeggen dat er eigenlijk vrij weinig nodig is om het treinverkeer te doen ontsporen. Als er een beslissing genomen moet worden, moet iedere afdeling z'n plasje er over doen, gebeurd dat op vrijdag dan hang je want iedereen heeft dan pappa of ouwelullen dag.
Bij de gratie God mag ik 12 dagen vakantie openemen terwijl heel nederland zich verlustigd in drank, sex en zon (als je tenminste ten zuiden van Parijs bent).
Het huidige beleid laat toe dat je mag doorwerken mits mondmasker als je klachtenvrij bent. Door de enorme druk op zorg, de vele zieke collega´s en de vakanties; acht, met een snotneus je patienten in de steek laten?
Gelukkig krijgen we nog de 500 euro zorgbonus van (ook in de zieketewet verkerende) Tamaraaaa van Ark. Oh nee, 200..... want 500 was een harde belofte, dus dan weet je het wel. Ik ben een sukkel.
Kut voor je, ik begin morgen aan mijn vierde week Frankrijk. Het is hier heerlijk.
Denk aan jezelf, de boel draait ook wel door zonder jou. Door jouw loyaliteit wordt de zorg alleen maar verder uitgeknepen. Volgend jaar mag jij een midweekje weg.
Hohoho "De afgelopen drie weken testten er 7051 zorgmedewerkers positief, in de drie weken daarvoor waren dat er 724. "
Dat is een toename van pak m beet 1000% !!! Nu graag even al die vaccinatiefascisten van de afgelopen dagen, die vaccinatie willen verplichten, even een vraagje... Dus voor deze mensen nu een verplichtte quarantaine van 14 dagen? Ja toch?
Het is oorlog; maar dan wel tegen de eigen bevolking zo te zien voor wat betreft Australië.
Blind en totaal de weg kwijt, op naar de booster prik en dan toch ook weer besmettelijk zijn, nee, zucht, t ligt aan de weigeraars.....
Ja, daar ligt het inderdaad aan.
@omanders | 30-07-21 | 17:57: Ik heb geen zin meer in sex. Is dat ook weigeren? Of help ik mijn soortgenoten hiermee?
@omanders | 30-07-21 | 17:57: Midden in een pandemie beginnen met vaccineren. Briljant, nog nooit geprobeerd ook. Es kijken of het werkt.
@nobodiesunmighty | 30-07-21 | 18:18: Je moet je R waarde boven de 2 houden anders sterft de mens uit.
@W_F | 30-07-21 | 18:43: Hoe doen dieren dat eigenlijk? een R waarde boven de 2 houden? Geen aanval, gewoon pure interesse. Niet elke vogel is ingeënt tegen de vogelgriep. Maar toch weet er elke week wel één mijn auto te vinden net als het (uitgestorven) beestje moet schijten.
@keistad | 30-07-21 | 19:36: Die vogels leggen in hun leven veel meer dan 2 eieren.
@W_F | 30-07-21 | 19:45: Maar hoe? ze zijn nooit gevaccineerd, en hun eieren ook niet. ze hadden allemaal vogelgriep moeten hebben en dood moeten zijn. en vogelgriep bestaat al even die is waarschijnlijk al de "lima" of "mike" variant in gemuteerd. Ik snap gewoon niet hoe die beesten het overleven zonder vaccinatie en boostershots. Iemand met een betere uitleg?
Ik kan me nog herinneren dat iedereen juichte dat india het oploste zonder lockdown. Helaas werd daar wel even de delta variant op die manier ontwikkelt. Hetzelfde gebeurde in Brazilië. Die methode werkt niet, tenzij je terug wilt naar miljoenen arbeidsongeschikten.
Vaccinatie heeft ons goed geholpen om de pieken in de zorg te verminderen. Maar nu alle ouderen en kwetsbaren (en bangerikken) zijn gevaccineerd moeten ze stoppen om het virus rond te laten gaan en zo ook een deel natuurlijke immuniteit te creeeren. Dat virus gaat toch niet meer weg,
India heeft dan ook wel genoeg populatie om daar mee lekker te experimenteren
Wat krijgen de wappies gelijk hè?
))))))) Gulliver!!! ((((((
Ze hebben op sommige punten gelijk.
Alleen zullen ze het gelijk nooit krijgen.
Ook zij zullen gevaccineerd worden uiteindelijk. Want anders mogen ze niet meer naar buiten. Zelf spaar ik vaccinatie brieven overigens. Heb er nu 2 op de schoorsteen staan.
Zeg maar gerust snappies!
@MoorCopJoris | 30-07-21 | 17:30:
Ik heb er ook twee op de schoorsteen staan. Ik ben al gevaccineeerd. Maar dat heeft men niet goed verwerkt. Dus behalve dat ik op coronacheck.nl geen QR kan downloaden, blijven ze ook brieven sturen. Top geregeld weer. Straks nergens meer naar binnen. Omdat men het weer zo kut geregeld heeft.
@opblaasschaap | 30-07-21 | 17:25
Nee. De wappies hebben in ALLES ongelijk en hun data is ALTIJD fout.
@peterdh | 30-07-21 | 17:50:
Dat is vervelend inderdaad Peter.
Zal ik eens kijken of ik 'm wel kan downloaden dan? Je weet maar nooit
(Knipoog emoji niet inbegrepen).
@omanders | 30-07-21 | 17:57:
Dat is onjuist.
@omanders | 30-07-21 | 17:57: Nou wees dan maar heel blij met je eigen waarheden.
Laat dat virus nou eens gewoon z'n gang gaan. Ik weet het, dat kan op korte termijn cru uitpakken, maar op langere termijn juist heel goed.
Halleluja
Maar we hebben zoveel virussen, zo veel. Hoe gaan we die allemaal aanpakken, Pfizer? Janssen? Sputnik? Hugo?
@nobodiesunmighty | 30-07-21 | 18:20:
Niet dus. Laten uitrazen.
Amen,
Ja helemaal eens, en daar gaan we weer *staande ovatie doet*
Stanley B. Prusiner werd aanvankelijk voor gek verklaard toen hij beweerde dat er een eiwit als ziekmaker bestaat (prion noemde hij het). We leren het nooit en lullen allemaal elkaar na. Kappen met prikken nu, voor het te laat is dus.
VOOR dat er vaccins waren, moest vrouwlief met COBID-klachten ook door werken op de OK tot de testresultaten terug waren. Dat duurde 3 dagen voor we results kregen, in die edagen stond ze dus schouder aan schouder met doktoren en ander personeel, elleboogdiep in een patient te opereren terwijl covid-positief.
Maar dat was beleid en mochten geen vragen over gesteld worden. Ik kijk van dit artikel allang niet meer op, maar het doet voor mij (wederom) compleet afbreuk aan die angst narratief waar iedereen mee gehersenspoeld wordt.
Als COVID zo gevaarlijk/besmettelijk is waarom onderstrepen de maatregelen (en acties van overheidspersoneel dicht bij het vuur) dat alleen als het hen uitkomt (en dus niet consequent)?
En da's niet alleen in Nederland, waar Ollogren en Jorritsma weigeren de maatregelen te volgens of Wopke kan sporten terwijl heel Nederland op z'n zolderkamertje is opgesloten(en nog een hele andere rits falen). Er zijn genoeg verhalen (met beelden) uit de UK en USA waarin hoogwaardigheidsbekleders enerzijds iedereen angst in peperen, ons ophokken en muilkoven en dat we allemaal ons dingen moeten doen, om vervolgens te staan bekken met je minnares in het fietsenhok, wandelaars belagen die filmen dat je niet in quarantaire zit, stiekem naar een schoonheidsspecialist sluipen of gewoon een groot banket organiseren met 20+ man terwijl iedereen in lockdown zit.
Dat is niet de postbode, een agent of een lage gemeenteambtenaar die net zoveel weet als de gemiddelde burger, dit gaat om Staatsecretarissen, Kamervoorzitters en Gouverneurs.
Voor enkelingen uit de elite kan altijd een IC plekje bij elkaar gebilderbergt worden. Als de meute ziek wordt, of ziek blijft, missen we een stukje arbeidspotentieel en consumptie. Dan krimpt de economie iets, en dat kan de elite niet slikken.
hahaha.... wees blij dat uw vrouw en u zich in de realiteit bevinden. Bestuurders gedragen zich steeds meer als die dikke varkens van Orwell. Ze lanceren zich al tientallen jaren van deze planeet. Ga je hard vallen. Zie historie.
Waar maak ik de grootste kans de Delta-variant op te lopen? Ik heb nog geen vakantie geboekt en zo sla ik twee vliegen in één klap.
Probeer opgenomen te worden in het ziekenhuis..... ;-)
IJsland. 90% gevaccineerd maar de besmettingen rijzen de pan uit. Succes verzekerd.
www.ad.nl/buitenland/gevaccineerd-ijs...
@entredeuxbieres | 30-07-21 | 17:23: Yep, dat virus weet zich wel om zo'n vaccinatie heen te werken. Ben benieuwd of de mensen straks nog happig zijn op de 3e, 4e, 5e, 6e prik.
Ik houd het bij 2
Knopje van het stoplicht likken... Succes
@LonelyWanker | 30-07-21 | 17:26: Ik bij nul
Een KLM vliegtuig
Eerst even op atoom niveau hoe dit virus eigenlijk werkt. Je hoeft NIETS te lezen, de plaatjes zijn duidelijk genoeg. www.nature.com/articles/d41586-021-02...
Dan even de redenen waarom de delta variant een stuk harder gaat. www.nature.com/articles/d41586-021-01...
Enige betaalbare en effectieve oplossing is de delta variant ook isoleren, genoom downloaden en daarop een nieuw mRNA vaccin maken. www.nature.com/articles/s41586-021-03...
mRNA vaccins kunnen binnen een paar weken aangepast en gefabriceerd worden, dus dat kan inderdaad.
Alternatief is orale vaccins die nu in ontwikkeling zijn, die zijn wat breder (bv. en N en S viruseiwit) waardoor de immuunrespons ook breder is. Hypothese is dat we dan beter beschermd zijn tegen nieuwe varianten, maar onderzoek bevindt zich nog in fase 1/2.
Nog beter is om de Delta variant gewoon te doorstaan, dus natuurlijke infectie. Dan ben je gelijk immuun voor de Epsilon-, Zeta-, Eta, Iota-, etc.-variant.....
@dick3701 | 30-07-21 | 17:16:
Hear hear
@negorij | 30-07-21 | 17:16: Ivermectine was niet beter dan een placebo in de goed opgezette trials die ermee zijn gedaan, bv afgelopen maart nog eentje in JAMA gepubliceerd.
En vaccins gentherapie noemen is dom anti-vaxx gelul.
@Diederik_Ezel | 30-07-21 | 17:19: De overheid noemt het zelf gentherapie in de Staatscourant.... Dan zou De Jonge een wappie zijn ?
Diederik_Ezel | 30-07-21 | 17:14
3 uur inclusief het downloaden van de sequence.
@BrulSpin | 30-07-21 | 17:28: Klopt inderdaad, en dan nog een paar weken voor massa productie.
@dick3701 | 30-07-21 | 17:16: nee. Natuurlijke infecties leveren minder antistoffen op dan mRNA vaccinatie in tweevoud.
Beide hebben moeite met nieuwe varianten.
@Feynman | 30-07-21 | 17:31: Het is wat technisch mar vaccins leveren hoofdzakelijk IgG-antistoffen op. Bij een natuurlijke infectie maak je ook die igG-antistoffen aan, maar vooral ook de IgA. En die laatste zorgen er voor dat je veilig bent voor alle toekomstige varianten.... Toegegeven, misschien ooit nog een paar dagen "grieperig", maar dat is het dan ook (tenzij je natuurlijk al van alles mankeert, en dus sowieso al super kwetsbaar bent....).
@dick3701 | 30-07-21 | 17:44
Klopt niet. Leer eerst eens wat IgG en IgA feitelijk zijn.
Mooi zo Richard. Dan hebben we nu weer de zoveelste mooie KIJK illustratie van hoe het zit. Kunnen we toch een hele hoop empirische wetenschap opdoeken? Vooral geloven in je geloof en er in blijven zwelgen. Lab en modellen: werkt altijd! Geen proefjes meer op ratten , geiten, apen of geleipudding, gewoon: van theoretisch model op mens. Scheelt gigantisch veel geld. Ik verwacht volgend jaar weer de volgende verklaring. O ja, kom dan ook effe met dé verklaring waar de Spaanse Griep ook al weer vandaan was gekomen, dat is nog niet geheel duidelijk.
@Feynman | 30-07-21 | 17:31:
Nee, mensen die een natuurlijke infectie hebben gehad hebben een betere bescherming tegen COVID-19 dan mensen met alleen een vaccin.
www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....
Conclusions; Individuals who have had SARS-CoV-2 infection are unlikely to benefit from COVID-19 vaccination, and vaccines can be safely prioritized to those who have not been infected before.
@nobodiesunmighty | 30-07-21 | 18:34: Excuseer Heer Feynman, was wat gefrustreerd door artikel zoveel met modellen en ideeën. Onterecht dat ik u hierin betrok.
Ik ga voor straf bongo-en, de hele nacht.
@omanders | 30-07-21 | 18:07: Ik kan het uitleggen, maar beter is om het Pierre Capel te laten zeggen:
1. De sterkte van antistoffen is veel hoger bij natuurlijke infectie met COVID19 dan bij vaccinatie.
2. De vraag is welke antistof wordt gevormd: IGG of IGA. Natuurlijke infectie geeft IGA in de
bovenste luchtwegen. Het vaccin wordt intramusculair ingebracht in de arm en zal
vermoedelijk geen IGA opwekken, maar zal voornamelijk IGG opwekken. IGG wekt
ontstekingsreacties op. De route naar vaccinatie zou naar mijn idee eigenlijk niet
intramusculair moeten zijn (misschien intranasaal)
@nobodiesunmighty | 30-07-21 | 18:52: Doe ik uit solidariteit gezellig mee,
met de djembé!
En af en toe een scheepshoorn.
En datzelfde met de (ongetwijfeld) nieuwe varianten ? Straks kan je elke week laten prikken om e.e.a. voor te blijven.
@dick3701 | 30-07-21 | 19:33: Pierre Capell: een bescheiden held. Jammer dat hij geen podium krijgt om eens met de usual suspects op TV in discussie te gaan. Maar zijn vrijage met die gek van een Willem Engel zit hem natuurlijk dwars.
Ik zou zeggen: doe het even!
Ik kijk eerst wel even hoe het in de praktijk uitwerkt.
als deze crisis iets aantoont is het wel dat westerse leiders hun mandaat om een land te leiden totaal maar dan ook totaal verkeerd inschatten. Ipv koel en verstandig vooruit denken en regeren te pas en te onpas fundamentele vrijheiden en privacyrechten zomaar te grabbel gooien. Of het allemaal bewust was of niet weten we in de toekomst pas.
Ik weet het nu al. Iemand zonder agenda kan al deze zinloze maatregelen niet bedenken.
@goedverstaander | 30-07-21 | 17:13: daar lijkt het inderdaad helaas wel op. Maar onderschat niet de incompetentie van middelmatige managers onder druk
Nou, dan allemaal gewoon vaccineren. Klaar.
Ik zou Shell aanbevelen om alle mensen die diesel, gas en benzine tanken te verplichten om zich te laten vaccineren met, whatever, daarna krijgen ze pas hun slurp.
De Europese Commissie kan wel een richtlijn maken om dat voor mekaar te krijgen, zodat bedrijven dit kunnen vragen.
Alleen brood en spelen voor de gevaccineerden.
De arena zelf blijft alleen toegankelijk voor ongevaccineerden
@nobodiesunmighty | 30-07-21 | 17:09: Kan je niet goed lezen ofzo. Het artikel laat juist zien dat vaccinatie het probleem helemaal niet oplost.
Kan je niet goed lezen ofzo. Het artikel laat juist zien dat vaccinatie het probleem helemaal niet oplost.
@negorij | 30-07-21 | 17:20: Niet zo ongeduldig vaak op zend clicken man. Proost.
@negorij | 30-07-21 | 17:20: zucht....
Tuurlijk, zuigelingen, kleuters, pubers, de hele teringzooi. Jij snapt het ! Vergeet je hond niet, want je weet maar nooit.
Met een overlevingskans van 99% lig ik daar echt niet wakker van. Het leven gaat door, en met dit virus is dat prima te doen ook als je niet gevaccineerd bent.
@keistad | 30-07-21 | 17:06: overleven is een beetje een lage drempel om tevreden mee te zijn… zegt Long COVID u al iets? Zelfs de jongeren rapport een kwart na drie maanden nog steeds klachten.
@Feynman | 30-07-21 | 17:07: Punt is: gevaccineerden zijn even gevaarlijk voor kwetsbare mensen als ongevaccineerden. Dat ongevaccineerden voor zichzelf meer risico nemen (long covid bijvoorbeeld of nog erger) dat is een tweede. Maar ten opzichte van andere mensen lijkt er geen onderscheid meer te zijn. Dat is echt een game changer.
In hoeverre je mensen tegen henzelf in bescherming moet nemen (en hoeveel je als samenleving tolereert) is een hele andere discussie. Voor mijn part ook relevant, maar het hele: je-vacinneert-jezelf-voor-een-ander-argument is nu deaud.
@keistad | 30-07-21 | 17:06:
IFR mazelen is <2/1000
IFR Bof <4/10,000
IRF Rode hond 0
Zullen we de rijksvaccinaties hiervoor ook maar opdoeken en de natuurlijke immuniteit haar werk laten doen?
@Feynman | 30-07-21 | 17:07: ik ga het meemaken. Hoe dan ook dit mRNA vaccin komt er tot 2023 niet in. Daarna kijken we verder. Rij jij trouwens auto? Wel eens gehoord van een kettingbotsing? Kan je nog maanden last van hebben als je dat krijgt. Er is een middel tegen, lopen.
@keistad | 30-07-21 | 17:06:
99,85% zelfs las ik. Hoe groot is de kans op een verkeersongeval met dodelijke afloop trouwens?
@keistad | 30-07-21 | 17:13: de meeste verkeersdoden zijn voetgangers en fietsees
@Feynman | 30-07-21 | 17:14: Ja vaak door aanrijdingen met auto's. Je gaat dan ook niet lopen voor jezelf, je doet dit voor de samenleving.
@Feynman | 30-07-21 | 17:07: Lang geleden eens stevig de griep te pakken gehad. Ook de na sleep van de griep was enkele maanden zeer pittig. Bij welke ziekte dan ook heb je de kans om na dien klachten te hebben. Maar bij covid moet het weer een labeltje hebben om mensen bang te maken. Bagataliseer ik covid? Neen! Bagataliseren veel mensen de griep in het huidige covid tijdperk? In mijn ogen ja.
@Cherrybouwdet | 30-07-21 | 17:28: bij griep is het niet een kwart van de jeugd. Het zijn andere aantallen.
Ook is de schade aan hart, longen en hersenen aantoonbaar veel groter.
Alle rokers met longaandoeningen ook laten creperen
@keistad | 30-07-21 | 17:06: Waar heb je vandaan dat dat je kans op overleven is? Hoe oud ben je?
@MoorCopJoris | 30-07-21 | 17:14: Waar las je dat dan?
@omanders | 30-07-21 | 18:10: Waar heb jij gelezen dat het niet zo is? Als ik dat cijfer moet bijstellen hoor ik het graag. Ik ben nog jong. Dus kom aub niet met cijfers voor 80 jarige.
Maakt niet uit. Ik ben natuurlijk immuun.
Walgelijk reaguursel.
Lijkt me niet echt handig om mensen met klachten te laten werken in bv een verpleeghuis, ook al zijn ze gevaccineerd.
Overigens, volgens Sanquin zitten we op zo'n 93% (deels) gevaccineerd danwel covid doorgemaakt, van de volwassenen that is. Als dat klopt zou dat goed nieuws zijn voor dit najaar.
Nog minder handig is onderbezetting in het verpleeghuis. Da's de realiteit.
Het ziet er qua ziekenhuisopnames zeker goed uit dankzij de vaccinaties. En als je ziet hoe snel dit golfje wegebt in de ziekenhuizen is dat een gunstig voorteken.
Wel een puntje nog over die klachten: CDC zegt in het onderzoek van vandaag dat de meeste gevaccineerde mensen geen (asymptomatisch) of milde klachten hebben. Vooral de eerste groep, dus die wel net zo besmettelijk zijn maar geen klachten hebben, zou wel eens een stuk vaker kunnen voorkomen onder gevaccineerden (dankzij het vaccin dat het ziekteverloop milder maakt). Maar bij kwetsbare patiënten van verpleegkundigen die geen antistoffen kunnen opbouwen is dat wel een ding natuurlijk. Daarom is de vaccinatie-status an sich niet veel meer waard in dit soort beroepen. En zouden verpleegkundigen zich eigenlijk continu moeten testen, vaccinatie of niet.
Ik help het hopen. Maar het maakt mogelijk geen hol uit als mensen meerdere keren geïnfecteerd kunnen worden (gebeurd al), gevaccineerden toch ziek worden (gebeurd al zie ENG, ISR) door nieuwe varianten etc etc. Dan blijft dit geintje incl lockdowns nog jaren doorgaan
Gevaccineerd of ongevaccineerd: met klachten ben je ziek en blijf je thuis. Verder: Ik denk dat zelfs dat zo'n 100% van de bevolking immuun is. Die 93% heeft antigenen die immuun kunnen maken, maar daarbovenop zijn er ook nog kruisimmuniteit door contact met vroegere coronavirus-rassen en T-cel immuniteit. Kortom, we zijn klaar. Meer vaccineren heeft geen zin, want er is maximale immuniteit die door de matige effectiviteit van de 'vaccins' niet verbeterd kan worden (maar wel verslechterd, zoals nog wel zal blijken).
"Overigens, volgens Sanquin zitten we op zo'n 93% (deels) gevaccineerd danwel covid doorgemaak"
Linkje graag.
@omanders | 30-07-21 | 18:13: Gisteren in Nieuwsuur, link: "93 procent bloeddonoren heeft antistoffen tegen corona"
Zijn er mensen die het beleid van Australie proportioneel en rationeel vinden? Omdat ze in Australia constant dit virus toch weer binnen zulen krijgen, zullen met de regelmaat van de klok weer een lockdown moeten uitroepen.
Ik denk dat je nu wel kan zeggen dat het beleid van Zweden voor een land met landgrenzen het beste is.
29 juli 617 besmettingen
Het is echt verschillend per land lijkt mij.
Anders gaan alle Aboriginals dood.
Geef kleingeestigheid en domheid ook kans s.v.p. Alleen zo kan de soort overleven. Niet te veel van dit soort berichten posten. Gelovigen raken in paniek.
In Australie willen ze nul besmettingen.
Onmogelijk, dus permanente lockdowns, en dan nog werkt het niet.
Kijk eens bij oud world in data hoe dat land scoort ten opzichte van Nederland…
@Feynman | 30-07-21 | 17:33:
Ja, ze scoren beter als je kijkt naar het aantal overleden personen. Maar wat heb je eraan als je maanden opgesloten zit thuis.
Wat nu als een niet-gevaccineerde zich identificeert als een gevaccineerde?
Ik vind dat we daar respect voor moeten hebben.
We hebben al zelfidentificerende long covid groepjes. Dat vind ik voorlopig wel voldoende.
Ik ben gevaccineerd maar identificeer mij bij mijn wappievrienden als niet-gevaccineerd. Dat voorkomt eindeloze vermoeiende discussies.
Da's vaxisme! VLM! gevaccineerde levens metteren!
@Ivoren Toren | 30-07-21 | 17:01: Grappig, ik doe precies het omgekeerde. Scheelt veel dom gelul dat ik anders zou moeten aanhoren van prik voorstanders (die eigenlijk steeds meer spijt hebben dat ze zich zo bang hebben laten maken en braaf de aanbevelingen hebben gevolgd, waardoor ze straks elk jaar de lul zijn)
@Ivoren Toren | 30-07-21 | 17:01: het gaat erom hoe je je voelt. Ik voel mij gevaccineerd en daarom moet iedereen mij als gevaccineerd behandelen en aanspreken. Wat er in mijn (vaccinatie) paspoort staat in niet relevant. Je kunt iemand ook niet zomaar als man of vrouw betitelen, alleen omdat dat in hets paspoort staat.
Joh... Was allang bekend.. Zelf nu positief getest, maar merk er geen moer van.. Daar ging het om hé proost
Haha dan gaan mensen zich laten vaccineren door een besmet persoon, lijkt mij niet echt verstandig.
Ik weet niet wat de vraag is maar bier is het antwoord. Veel bier.
@goedverstaander | 30-07-21 | 16:58: Ja veel bier. Belangrijke en sterk ondergewaardeerde opmerking.
@Bjorn19851111 | 30-07-21 | 16:56: Je kan je beter laten besmetten door een gevaccineerd persoon. (Als je je derde prik krijgt)
Pandemie word endemie. Zal tijd worden.
Daar zijn we politiek nog niet aan toe.
@Joris Beltsin | 30-07-21 | 16:53:
Het kiesvee wat op ze stemt kennelijk ook niet.
Cijfers uit IJsland van een paar dagen geleden.
80% van de bevolking is ingeënt.
75% van de nieuwe besmettingen is ingeënt.
Daaruit kun je concluderen dat het argument "we doen het voor elkaar" niet meer opgaat. Je doet het alleen nog voor jezelf, want voor de ziekenhuisopnamen is er nog wél een significant verschil.
'We doen het voor elkaar' moet dus eigenlijk zijn 'wij gevaccineerden besmetten elkaar helemaal de moeder'.
@goedverstaander | 30-07-21 | 16:52: En dat is OK. What doesn't kill you makes you stronger.
@Ivoren Toren | 30-07-21 | 16:57: U zou kunnen overwegen uw ledematen te laten amputeren. Daar gaat u niet dood aan. De vraag is of u sterker zult zijn. Ik zal uw hulp bij een verhuizing in ieder geval niet inroepen.
@Ivoren Toren | 30-07-21 | 16:57: Ja, dat is een goed argument om je niet te laten injecteren. Virussen die je niet killen maken je sterker want immuun. Net als bij mazelen en de griep. Geen injectie maar covid-19 feestjes voor onze kinderen.
@negorij | 30-07-21 | 17:49: Mazelen ligt effe anders, maar de gedachte vind ik wel leuk.
Ff wat anders, hoe is het in China?
Wuhan, Hubei, China / Weer
31°C
vrijdag 22:49
Opklaringen met af en toe bewolking
Dat weet alleen Xi Jinping.
@goedverstaander | 30-07-21 | 16:50: Beter als hier
@Ivoren Toren | 30-07-21 | 16:51: dat wordt voor hem gedacht.
Nog steeds een door de wereld gesponsorde diktatuur.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 29-07-2021 tot 30-07-2021 is;
0-9 137 personen
10-19 782 personen
20-29 901 personen
30-39 532 personen
40-49 406 personen
50-59 294 personen
60-69 166 personen
70-79 99 personen
80-89 52 personen
90+ 18 personen
Totaal 3387
Jaja we weten het nou wel..
Ik wist dat niet, dank. Morgen weer?
Merci weer!
Boeie
BiZOnDeR interessant…goh!
Even UW aandacht voor de dag dagelijkse cijfers van Mike dames en heren!
o ja.... Dank Mike!
Het is ook een gekkenhuis in die ziekenhuizen natuurlijk. Alle hens aan dek. Want op wel 1,63% van de ziekenhuisbedden ligt een corona patiënt.
Covid patiënten op een orthopedie afdeling leggen is hoe patiënten overlijden.
@Diederik_Ezel | 30-07-21 | 16:50: Waarom zou je dat überhaupt doen? Plek zat!
@goedverstaander | 30-07-21 | 16:55: Was een voorbeeldje om aan te geven dat het onzinnig is om alle ziekenhuisbedden in NL mee te tellen in de noemer van de breuk.
@Diederik_Ezel | 30-07-21 | 16:56:
RIVM kijkt al een jaar naar dit cijfer.
@Joris Beltsin | 30-07-21 | 16:59: Dat weet Diederik toch niet? Gezien het niveau van zijn tegels heeft hij zich helemaal niet in de materie verdiept.
@Diederik_Ezel | 30-07-21 | 16:50: orthopedie patiënten op de COVID afdeling leggen net zo min. Volgens die redenering neemt COVID geen ziekenhuiscapaciteit bij andere ziekten weg.
@goedverstaander | 30-07-21 | 16:55:
Nou is dat wel zo, een kennis van mij kreeg longproblemen maar moest uitwijken naar een ander ziekenhuis omdat de longafdeling vol was.
@botbot | 30-07-21 | 17:08: Daar hebben we Kuipers voor. Hij is toch niet op orthopedie aan de beademing gelegd?
Ja maar heel veel parttimers, vakantieplanning. Enzo. Veel vrouwen die altijd ziek, zwak of misselijk zijn.
Respectloos!
@Malle moer | 30-07-21 | 17:06: orthopedie patiënten komen nauwelijks meer aan bod op een adequate manier. Lange wachtlijsten. Die zijn al palliatief behandeld vanwege te slecht voor o.k. Pech: geen nieuw heuppie Gewoon doodgaan, want immobiel en pijn, want morfine, want suf en obstipatie, want atelectase want oedeem, want pneumonie en paralytische illeus ende.
Maar dat weten we niet en willen we niet weten en kunnen we niet weten. En dus als het er niet is kunnen we weer verder gaan met de geloofsbelijdenis. Wat een geruststelling.
@Joris Beltsin | 30-07-21 | 16:59: Tja, zo kan ik ook geld verdienen.
@nobodiesunmighty | 30-07-21 | 17:19: palliatief, orthopedie?
Ook wel weer logisch. Er is een tekort aan zorgpersoneel en dan kun je ervoor kiezen de besmettingen via die route een beetje te laten oplopen en ergens anders extra te gaan knijpen. De R-factor discrimineert niet.
Mensen die zich laten testen omdat hun neus verstopt zit. Heerlijk! Wat een lol weer en dan is het ook nog vrijdag. Hatsjoe!
Misschien willen ze weten wat ze in hun neus gestopt hebben. Was het werkelijk Columbiaans matcheerpoeder of toch Pokon?
Dat is het werkelijke probleem. Mijn linker neusgat zit dicht ik laat mij testen.
Ik zag er vandaag weer een alleen in zijn auto met een mondmasker op.
Zie de wereldbevolking nog steeds toenemen, zegt zeker niks over deze pandemie?
www.worldometers.info/world-populatio...
Welke konijnen zijn dat?
peet12 | 30-07-21 | 16:53
Syrische konijnen fokken het hardste door, 4,64% groei
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 29-07-2021 tot 30-07-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 0 personen
70-79 0 personen
80-89 4 personen
90+ 2 personen
< 50 0 personen
Totaal 6
Waarvan 1 in het ziekenhuis
Waarvan 5 in het verpleeghuis
Waarvan 1 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 3 personen
10-19 -2 personen
20-29 2 personen
30-39 5 personen
40-49 5 personen
50-59 5 personen
60-69 5 personen
70-79 5 personen
80-89 2 personen
90+ 0 personen
Totaal 30
Schokkend.
Er zijn dus zes personen van boven de tachtig gestorven. Ik vraag mij even hardop af of die mét corona zijn gestorven of áán corona zijn gestorven? Want het is en blijft natuurlijk wel een leeftijd die ruim boven de gemiddelde levensverwachting ligt. Of zeg ik nu hele rare dingen?
@VBO_B_Niveau | 30-07-21 | 17:23: Boven de 80 maakt dat nauwelijks uit 1 op de 20 legt t loodje in die leeftijdscategorie als ze corona krijgen terwijl 1 op 15 sowieso van ouderdom 't loodje legt in die groep.
Niet een betere test…
Ze willen mensen tegelijk op COVID, griep etc testen.
@Feynman | 30-07-21 | 16:50: Je hebt gelijk, een betere test als in uitgebreider testen. Maar de strekking is dat er zoveel meer mogelijk is met testen dat de stap naar méér gauw gezet is en het misschien veel normaler wordt dat mensen die niet voldoen aan 'virusvrij' als risico worden bestempeld en/of anders worden behandeld. En ik denk dat we meer virussen bij ons dragen dan we ooit tevoren wisten en dat we voor het eerst in de geschiedenis daar nu heel veel inzicht in gaan krijgen. En benieuwd hoe we daar mee om zullen gaan.
Toch interessant, het leger inzetten om mensen die gezond zijn binnen te houden. Nou ja…gezond. Bij dit virus moet je natuurlijk eerst een test doen om te weten of je het hebt. En is het aantal slachtoffers onder de 65 iets meer dan 1.000 die waarschijnlijk grotendeels onderliggend lijden hadden.
Maarre….goed dat het leger ingezet wordt!
Dus, als je soldaat bent, mag je vrij rondlopen.
Hugeau, waar ben je nu er kritiek is? Nergens he? CdA'er! (Sorry voor dit lelijke scheldwoord)
Zo krijgt zorg mijden wel een heel andere betekenis.
Het is wel leuk dat polariseren, maar eigenlijk heb je aan twee groepen niet meer voldoende. Gevaccineerden versus ongevaccineerden doet de werkelijkheid tekort. De volgende stap is nu aan de beurt. Vier groepen.
1. Gevaccineerden die negatief testen.
2. Gevaccineerden die positief testen.
3. Ongevaccineerden die negatief testen.
4. Ongevaccineerden die positief testen.
Dus de nummers 1 kunnen zich nog net iets verhevener voelen dan de nummers 2. Maar eigenlijk zijn de nummers 3 dan weer beter dan de nummers 2. Rare tijden.
Ik ben eens benieuwd naar welk percentage van de dubbel gevaccineerden opnieuw corona hebben opgelopen (delta) en welk percentage van de eerder besmette mensen. Met andere woorden: werken natuurlijke antistoffen opgelopen tegen de eerste variant beter dan de artificiële van Pfizer?
Da's onderdeel van de intersectionele agenda. Deze vier hokjes kunt u toevoegen aan de RAL kleurenkaart, de al-dan-niet-sexe en de religieus gemankeerde vinkjes.
Nee hoor. Nummer twee is veel beter dan nummer drie. Die hebben zich braaf in laten enten, zoals de overheid eist. COVID is niet gevaarlijk genoeg om je over groep 2 zorgen te maken.
@JohnLocke | 30-07-21 | 16:42: Hej, ben jij ook weer een zwitsal? Vaccinatieliefhebbers zullen altijd het tegendeel beweren, maar ik denk dat natuurlijk verworven antistoffen beter werken dan die van de farmaceutische industrie. Mensen neigen ernaar zichzelf beter te voelen dan de natuur, maar dat is nog nooit zo geweest.
En mensen die zich identificeren als non-binair dan?
@Quib | 30-07-21 | 16:46: Daar is best wel wat over beschreven en vrij logisch. Reden waarom het vaccin minder goed werkt is dat het vaccin alleen antistoffen tegen het spike eiwit laat aanmaken.
Bij natuurlijke besmetting ziet je immuunsysteem het hele virus en zal op meerdere eiwitten antistoffen maken. Zelfs bij mutatie zullen er meer eiwitten herkend worden door de natuurlijke afweer.
@Quib | 30-07-21 | 16:46: Dat denk ik dus ook, maar heb er nog niets over gelezen dat het zou kunnen bevestigen of ontkrachten. Vraag me dan ook meteen af of een 1) vaccinatie en dan 2) delta-besmetting net zo goed werkt (of beter) dan een initiële besmetting. Alles wordt gemeten, dus je zou verwachten dat je wel een antistof-meting zou kunnen doen.
Ik heb een permanente Zwitsal-status. Geen QR-code om URL's te mogen plaatsen voor mij.
@marcoplarco | 30-07-21 | 16:54: volgens uw verhaal zou natuurlijke immuniteit meer antistoffen in het bloed geven dan een mRNA vaccinatie. Google maar, dat is in de praktijk net andersom
@Feynman | 30-07-21 | 17:15: Nee dat is niet wat ik zeg. Ik geef aan dat de antistoffen van natuurlijke immuniteit een breder palet aan antistoffen oplevert. De vaccins zijn heel specifiek gericht op het spike eiwit van de 2019 variant. Afwijking daarvan geeft al minder resultaat voor delta- en vervolgvarianten. Natuurlijke infectie veroorzaakt antistoffen voor een heel palet aan eiwitten. Een variant zal muteren in bepaalde eiwitten , maar andere eiwitten zullen gelijk blijven en daarmee eerder herkend worden.
@marcoplarco | 30-07-21 | 17:29: ik zie je het nu twee keer schrijven, dat heb ik geen enkel vakblad zien publiceren.
Wel anderom, dat tweevoudige mRNA vaccinatie meer antistoffen leverde dan de eigen afweerreactie. De eigen afweerreactie sloopt overigs bij volwassen longen, hartweefsel en hersenen, dus dat zou ik ook meenemen in een kosten baten analyse
Straks in het najaar ook iedereen vaccineren tegen influenza? Dat kan ook dodelijk zijn en is zeker niet onschuldig!
@Feynman | 30-07-21 | 17:35: méér antistoffen is niet het zelfde als meer soorten (!) antistoffen, Feynman. Dat jij het niet in de 'vakbladen' hebt gelezen wil niet zeggen dat dit gewoon standaardkennis van virologen en immunologen is, of hoort te zijn.
Je vergeet ex-geinfecteerden die negatief testen.
@Feynman | 30-07-21 | 17:15: waarom laat u niet ter preventie een kunst hart plaatsen? Waarschijnlijk ook veel beter dan zo’n door de natuur ontwikkelde nep-bloedpomp.
Virus gonna virus
Mja, klinkt bekend met een vriendin in de zorg. Als ze klachten hebben mogen ze even een wattenstaafje door de hersens laten roeren en daarna weer gewoon aan het werk.
Waarom moet dat stokje zover je neus in? Als je je neus snuit dan komt het toch ook naar voren?
Ophokplicht aanstaand=NO bullshit
Ik bespeur een excrementale fixatie. Probeer eens een hulplijn.
Tijdens de eerste, tweede, derde en vierde golf _moest_ zorgpersoneel OOK met klachten doorwerken. Er is simpelweg te weinig personeel om een kwart met ziekteverzuim te laten.
Personeel durft zich ook niet ziek te melden, omdat ze weten dat er niet een vervanger komt, maar je collega’s gewoon harder mogen rennen.
Ik wens iedereen een goede gezondheid toe, wees zuinig op jezelf.
Gewoon eens. Ik jou ook, uiteraard.
NOS over een vandaag gelekt Amerikaans onderzoek: "Daarin zou worden aangetoond dat volledig gevaccineerde mensen die geïnfecteerd zijn met de deltavariant, het virus mogelijk net zo makkelijk overdragen als niet-gevaccineerde personen".
Daarmee is trouwens gelijk het nut van QR-codes, het vaccinatiepaspoort, de green pass, of hoe het allemaal ook heet nihil geworden, obsoleet. Want het toont niets meer aan. Een dubbel gevaccineerd persoon met de delta-variant is niet minder besmettelijk dan een ongevaccineerd persoon. En ze kunnen het beiden krijgen. Dus een coronapaspoort geeft geen enkele veiligheid meer. Een onderscheid maken, bijvoorbeeld als je terugkomt uit een geel land, is ook zinloos geworden. Of je test iedereen die terugkomt uit een geel land, of niemand.
Ah. Dus u denkt nog dat QR-codes en vaccinatiepaspoorten iets met gezondheid te maken hebben? Hahaha..
@marcoplarco | 30-07-21 | 16:37: Het wordt een stuk lastiger vol te houden als een dubbele vaccinatie je niet minder 'gevaarlijk' maakt voor anderen. Dit in tegenstelling tot een gevaar voor jezelf natuurlijk. De kans dat je het ziekenhuis in moet na vaccinatie is een stuk lager. Maar het verhaal tot nu toe is dat je het voor anderen deed.
Nou iedereen, moet wel pecunia opleveren..
Ho ho. Dat gevaccineerden OOk kunnen besmetten betekent niet dat ze net zo besmettelijk zijn.
@JohnLocke | 30-07-21 | 16:43: Dit dus.
@Shoarmamasutra | 30-07-21 | 16:54: aar dat was wel de conclusie van het onderzoek. Ze stootten beiden ongeveer evenveel virusdeeltjes uit.
@Shoarmamasutra | 30-07-21 | 16:54: De NOS zegt vandaag dus letterlijk dat. "Daarin zou worden aangetoond dat volledig gevaccineerde mensen die geïnfecteerd zijn met de deltavariant, het virus mogelijk net zo makkelijk overdragen als niet-gevaccineerde personen."
@Shoarmamasutra | 30-07-21 | 16:54: Dat klopt! Maar daar kun je OOk niet uit afleiden dat niet-gevaccineerden besmettelijker zijn.
Drama, accepteer nou gewoon dat het leven een risico is, gevaccineerd, ongevaccineerd, bestuurders, mensen die van lekker eten houden, mensen die risico sport leuk vinden (motorcrosser) allemaal nemen we een risico en we gaan allemaal uiteindelijk dood. Laten we ophouden met deze doorgeslagen angst, lekker genieten en leven voordat we dood gaan. Het is vrijdag, proost.
Amen. Proost!
Gaap. Ik heb toch gezegd dat dit zou gebeuren? Het wordt vanzelf duidelijk hoor. Dat vaccin gaat ons niet redden. De IFR van dit virus is onder de 70 jaar maar liefst 0,05% Wauw. Moeten we onszelf daarvoor laten opsluiten? Moet ik daar nu een vaccinatie voor halen? ''Je doet het voor een ander!'' O ja? Hoe dan? Gevaccineerde mensen kunnen toch óók gewoon nog steeds ziek worden en anderen besmetten? Zeg ik iets dat inmiddels niet al bewezen is? Check mijn tegels er maar op na hoor. Ik ga echt niet van mening veranderen, en ik ga echt dat kut vaccin niet nemen. Ik ben benieuwd wanneer ik geofferd wordt op het altaar van Hugo en zijn corona-zeloten. En Macron dan! Die gek gaat gewoon full-Franco op de bevolking joh! En een kwijlende, seniele, stotterende Biden die allang in een verzorgingshuis hoort te zitten moet van zijn PR-managers tegen ons doen alsof hij wéét waar hij het over heeft? En sommige achterlijken in de panelen denken nog steeds dat zij het bij het juiste eind hebben? Blijf maar lekker de sociaal wenselijke antwoordjes produceren, en doe maar lekker serviel en conformistisch hoor, ik vind het allemaal prima, maar kom bij nooit meer aan dat je serieus genomen wilt worden. Jij bent ziek ondanks dat je een prikje hebt gehad, maar jij mag wél mee blijven doen. Ik ben niet ziek maar heb geen prikje gehad, dus ik moet thuisblijven. Wie is er nu de malloot hier? Wie besmet wie nu? Nou, veel sterkte met alle nieuwe varianten die de revue nog gaan passeren hè?
Alleen naar IFR kijken is extreem dom.
Dat neemt geen enkele vorm van permanente gezondheidsschade mee.
Bovendien is die kunstmatig laag vanwege beschikbare zorg. Zou alles open zijn krijg je te veel patiënten, krijgen de meeste geen zorg en gaan er veel meer aan dood.
Chapeau!
Eens. Blijf me wel verbazen dat er elke keer toch weer een ander getal, variant of wat dan ook wordt gevonden om het angstvuur aan te houden.
Hoe moeilijk is het om toe te geven dat eerdere aannames onjuist zijn gebleken te zijn? Het lijkt wel politiek.
@Feynman | 30-07-21 | 16:39: Mensen regels voorschrijven die niet werken is extreem dom. En hierin meegaan is nog dommer.
@Krijgtheenenweer | 30-07-21 | 16:51: welk deel van mijn tegel vond je te moeilijk?
@Feynman | 30-07-21 | 16:39: Niet naar behandelingen (vroeg, maar ook later) durven kijken, is extreem dom. Om exact die reden die u aanvoert.
@Pimp my Voortuin | 30-07-21 | 17:01: oh welke behandelingen beëindigden momenteel long COVID klachten?
@Feynman | 30-07-21 | 16:39: Dus? Wij gaan onszelf nog decennia lang opsluiten? Want we zullen toch een keer open moeten hè? Jij mag mij extreem dom vinden, maar ik kan daar gelukkig wel tegen. De vraag is of jij er tegen kunt dat dit virus nooit meer weggaat en naar alle waarschijnlijkheid nog wel duizenden keer gaat muteren. Dat is mijn punt. De kans dat ik permanente gezondheidsschade oploop, is heel gering, gezien mijn leeftijd. En dat weet jij ook als je naar de cijfers hebt gekeken. Alle kwetsbaren zijn inmiddels gevaccineerd. En dat vaccin dat werkt, toch? Dus.. Moet dan de logische conclusie niet zijn dat we nu open gaan? Want als we nu niet open gaan, wanneer dan wel? Of is het misschien gewoon zo dat het vaccin toch niet zo goed werkte als eerder aangenomen werd. Zeg het maar, want ik ben extreem dom. (Ik kan er wel tegen hoor!) Ik snap jouw verhaal tot op zekere hoogte ook wel, maar je kunt niet blijven volhouden dat de hele of halve, of zelfs maar een kwart van de maatschappij continu op slot moet. En misschien moet de zorg gewoon permanent opgeschaald worden, en blijven? Ik weet ook niet alles hoor, maar ik weet wél dat deze aanpak onhaalbaar is, en extreem dom.
@VBO_B_Niveau | 30-07-21 | 17:11: een kwart van de jongeren rapport na drie maanden nog klachten. Bovendien is dat lange termijn effect onder jongeren slecht onderzocht, omdat de focus zit op mensen die nu net niet overlijden. Daardoor is het lange termijn effect van COVID zwaar onderschat.
Als je dan alleen met een IFR schermt, en niet met de rest van de gezondheidsschade rekening houdt, accepteer je schade zonder de omvang te kennen. Voorbeeldje, een jongere die de helft van zijn longen inlevert, kan nu nog alles, maar zal rond zijn 55ste volledig invalide zijn. (Als ik even de oude verstokte rokers data mag lenen voor dit debat).
Je zal echt eerst iedereen het volledige verhaal moeten vertellen voordat mensen een eigen keuze KUNNEN maken. Dan is een open samenleving waar mensen net op details de verspreiding van de ziekte blokkeren zonder hun hele leven in te leveren.
Zie het een beetje als je hele studententijd rondneuken met een condoom. Wel de lusten, niet de soa’s en de kinderen. Kijk niemand sterft meer aan een SOA, maar je ziet bijvoorbeeld wel onvruchtbaarheid onder vrouwen door SOA’s oplopen. HIV wordt je oud mee, wel met duizenden euro’s medicijnen en een leven als een half wrak.
Als je de economische schade wilt minimaliseren, heb je niet alleen een open economie nodig, maar bijvoorbeeld ook de capaciteit om twee keer per jaar de wereld te vaccineren. Kijk je naar ebola, Mers, sars1 en sars2 dan zie je regelmatig zoiets opduiken. We hebben ongeveer tien keer zo veel productiecapaciteit nodig van vaccins.
Ik kan me nog herinneren dat iedereen juichte dat india het oploste zonder lockdown. Helaas werd daar wel even de delta variant op die manier ontwikkelt. Hetzelfde gebeurde in Brazilië. Die methode werkt niet, tenzij je terug wilt naar miljoenen arbeidsongeschikten.
@Feynman | 30-07-21 | 17:26: Dus jij bent van mening dat virussen niet kunnen muteren als iedereen gevaccineerd is? En blijkbaar ook van mening dat het vaccin de verspreiding van het virus blokkeert? Wel, laat het nu net zo zijn dat er in bovenstaand artikel iets anders verteld wordt. Ik heb de exacte cijfers even niet paraat, maar er ligt momenteel dus óók gewoon een aantal mensen in het ziekenhuis en op de IC die al gevaccineerd waren. Tja.. Wat moet ik ermee? Maar het verhaal heeft inderdaad meerdere kanten, en ik vind dus ook dat wij met z'n allen de plicht naar elkaar hebben om tot een duidelijk, helder en zuiver verhaal te komen, want dan kunnen wij als maatschappij misschien effectiever te werk gaan. Maar totaalpaniek en dwangmaatregelen gaan dit niet oplossen. Dat weet ik dan weer wel.
Totaal met je eens. (Dacht even dat ik alleen was met die overtuigingen)
@Feynman | 30-07-21 | 17:26: De hamvraag is: hoeveel is dat anders bij gevaccineerden? Rapporteren zij ook nog naijlende symptomen? Hoeveel van die naijlende klachten zijn te wijten aan gebrek aan sportmogelijkheden en coronakilo's. Ik weet van mezelf dat met de sportscholen en -clubs dicht én een avond klok, in de winter mijn conditie flink te lijden gehad heeft(ik ga niet buiten wielrennen in de winter). Zou ik een griepje gepakt hebben, en mezelf vergelijken met voor de lockdowns, dan zou ik een zeer vertekend beeld hebben.
Desalniettemin, houd het in dat je je vaccineert voor JEZELF en niemand anders, want als jij je shots gehad hebt, kun je nog steeds anderen besmetten en long covid geven alssie zichzelf niet beschermd heeft.
@Feynman | 30-07-21 | 17:26: Een kwart van de jongeren.. Wie zijn toch die mensen? Ik ken er geen één dus zou wel eens willen weten waar die cijfers vandaan komen. We zien geen betrouwbare cijfers, de overheid en veel mensen gaan lekker op het emo orgel wat long covid heet maar er blijken dankzij deze angst psychose ook genoeg mensen te zijn die helemaal geen long covid hebben maar stress gerelateerde klachten als hyperventilatie en verkeerde ademhalingstechniek.
@Pimp my Voortuin | 30-07-21 | 17:01: het succes van een vaccin kun je alleen meten op basis van cijfers en gegevens uit het verleden. Die geven nooit een garantie voor de toekomst (zie de kleine lettertje in de financiéle sector).
Een vaccin is bedoeld om toekomstige ziekte te voorkomen. Of het dat in uw geval doet of niet, kunt u vooraf niet weten. U kunt het geloven of niet geloven, maar weten doet u het niet. We discussiëren dus over geloof en dat heeft niet zoveel met feiten te maken. Wel met angst en de behoefte aan zekerheid.
In Amerika wordt bij de mondkapjesplicht in binnenruimtes voor gevaccineerden nu als reden gegeven de onbeschermde kinderen die nog niet zijn ingeënt. Alsof die bij bosjes neervallen.
De wetenschap zegt dat er onder kinderen en jongeren meer doden gaan vallen door de vaccinatie dan door het virus zelf. Het schijnt dat er mensen in de regering zitten die over gezond verstand beschikken, maar waarom zou iemand met gezond verstand dan kinderen willen vaccineren?
Heb dat gelekte Pfizer-contract door zitten bladeren, op zich niet al te spannend.
Het contract ging om een levering van 250k vaccins voor 3 miljoen dollar. En nog eens 3 miljoen voor de 2e prik. En als de lobby effect heeft, straks nog eens 3 miljoen voor de 3e prik. Zo is het contract van 3 naar 9 miljoen gegaan, zonder dat er echt nadere significante inspanningen zijn geleverd. Het gaat immers louter om het narratief omtrent meer dan 2 keer prikken, inmiddels.
Als je dit soort cijfers doorslaat naar het aantal inwoners van Amerika, dan zijn de financiële belangen, van dien orde, dat daar veel meer acht op geslagen moest worden. Wie zijn er bij betrokken, wie spinnen er garen bij, waarom hameren politici zo op vaccineren? Etc.
De risicoś van de bijwerkingen van het vaccin, zijn, voor de leeftijdsgroep, aanmerkelijk hoger, dan de risicoś van het virus. Wat hier gebeurt, is hoogst immoreel.
@VBO_B_Niveau | 30-07-21 | 16:45: Mensen in de regering met gezond verstand? Joh, noem er eens drie?
@VBO_B_Niveau | 30-07-21 | 16:45: omdat een kwart na drie maanden nog klachten rapporteert en sommige gewoon definitief een stuk long, hart of hersenen inleveren
@netniet | 30-07-21 | 16:51: vaccinatie is 2% van de farmaceutische industrie. Het dertigste medicijn tegen hoge bloeddruk, diabetes of overgewicht dat mensen dagelijks slikken zijn de money makers
@Feynman | 30-07-21 | 16:54: Dat wordt niet door Moderna en Pfizer verkocht.
@Feynman | 30-07-21 | 16:54: inderdaad. Ik schrok echt van de prijs van 5 buisjes insuline, toen de prijs er nog op stond. En te bedenken dat dat door een diabeet in 4 weken wordt weggespoten.
@Feynman | 30-07-21 | 16:52: Dat verandert niets aan het feit dat er meer jongeren gaan sterven aan de vaccinatie dan aan het virus zelf. En daar zijn cijfers van. Dat is de reden dat bijvoorbeeld Noorwegen kinderen en jongeren niet vaccineert. Om het even op scherp te zetten: Wat jij eigenlijk zegt is dat het beter is dat een klein percentage kinderen en jongeren sterven aan een vaccinatie, omdat er anders een nog kleiner percentage een stuk long, hart of hersenen inleveren. Misschien simpel uitgedrukt van mij, maar dit is wel degelijk op cijfers gebaseerd.
@VBO_B_Niveau | 30-07-21 | 17:31: ten eerste ben je bij die jongeren die aan vaccinatie sterven, vrij zeker dat die speciale gevallen ook aan een latere onvermijdelijke COVID infectie alsnog zullen sterven. Ik ben er niet van overtuigd dat hier extra overlijdens tussen zitten.
Dit type statistiek, ethiek en rekenen met gezondheid is zo lastig dat politici meestal populisme volgen. Niks doen is ook heel verheven, want je wordt eerder aangesproken op een actie, dan op nalatigheid. Terwijl de patiënt nog steeds even dood gaat.
Ten tweede is de data van outliers ontzettend onbetrouwbaar. Alleen daarvoor zou je een keer betrouwbaarheid van steekproeven of andere standaard berekeningen van statistiek moeten doorrekenen met verschillende kansen op een sterfgeval.
Mogen gevaccineerde besmetters dan ook gewoon doorfeesten, doorreizen?
Kortom, gewoon doorrrrrr?
Wil degene die het snapt nu z’n vinger opsteken.
De middelste. Mag dat ook? (Overigens niet richting u…)
Als je in Frankrijk reist niet iig. www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-ac...
Buiten je vaccinatiebewijs of negatieve test heb je daar nog een eigen verklaring nodig dat je niet besmet bent of symptomen hebt.
@Sinterbikske | 30-07-21 | 16:38:
De regels per land verschillen nogal idd, maar hier is toch geen touw aan vast te knopen.
De zoveelste tegenstrijdigheid in het verhaal.
@Ruimedenker | 30-07-21 | 16:44: Ik vertrek zondag, de website van de anwb icm met het land waar je naartoe rijdt/doorkruist is up to date. Nederland hoef je sowieso niet serieus te nemen, geen enkele controle. Gewoon zelf verstandig zijn.
Willem Engel en kornuiten kom er maar in
Familie?
Wappies blijven maar gelijk krijgen. Moet lastig voor je zijn.
Tja Ruud. Beetje lastig. Nu moet je zelf gaan nadenken. Slaat de paniek al toe?
Ik wacht nog steeds op die lijst van zaken die wappies zogenaamd allemaal al jaren roepen en zogenaamd weer gelijk in krijgen. Heb er al 0.
Willem Engel is iemand die ik totaal niet serieus neem. Hugo de Jonge ook niet, trouwens. Ik luister liever naar mensen zoals Louis Kroes en Maurice de Hond, en nee, die weten ook niet alles, maar die proberen het tenminste zuiver te houden, en een groot gedeelte van Nederland heeft het daar blijkbaar héél moeilijk mee.
@VBO_B_Niveau | 30-07-21 | 16:54:
Ik luister het liefst naar m'n eigen gezonde verstand. Je hoeft niet achter deze of gene aan te lopen om te kunnen zien of iets klopt of niet, of je belazerd wordt of niet en of de lui die boven je staan zuivere koffie zijn (spoiler: dat zijn ze niet)
Verlaag u nou niet tot het niveau van de onnozelen, die schermen met een uitwas als Engel in de hoop dat het kleeft, een halve Engel is ook al knettergek dus als ze met dergelijke namen beginnen strooien haak ik af. Een mening reduceren tot van wie je 'm over hebt genomen en daarmee gewicht aan die mening willen geven is voor mensen die zelf niet na kunnen of willen denken. Trap er niet in, je eigen verhaal, je eigen inzichten, die zijn vaak goed genoeg om te weten of er stront aan den knikker is.
@elfenstein | 30-07-21 | 17:10: Ik heb mijn eigen verhaal gerust wel hoor, maar voor de discussie haal ik inderdaad namen aan omdat ik vind dat mensen daar nog wel iets van op zouden kunnen steken, en uiteraard verifiëren. Want daar gaat het natuurlijk óók om. Je wilt wel goed uit kunnen leggen waarom je iets vindt, en omdat er maar zoveel leestekens in een tegel passen verwijs ik mensen liever door naar bronnen die er al héél véél over geschreven hebben. Daar is niets mis mee, toch? Voor de rest ben ik het wel met je eens. En mijn instinct vertelt mij al sinds dag één van de crisis dat er héél véél stront aan de knikker is.
@zuurtjeregen | 30-07-21 | 16:45: z'n reptielenbrein staat in freeze-modus dus geen neo cortex activiteit
@VBO_B_Niveau | 30-07-21 | 17:18: vanaf dag 1 idd....
Zeg maar soort van verkapte Braziliaanse covid aanpak, wat je niet ziet of merkt is er eenvoudig niet.
Ik ben in Brazilie en afgezien van de manische dwang naar mondkapjes (niet verplicht op straat, wel 90% er 1 op) gaat het leven gewoon door. Ik heb niet het totalitaire gevoel dat ik in Europa had. Vaccinatie is hier ook een keus. Veel mensen nemen het, want de gemiddelde Braziliaan is bangig aangelegd.
Wat maakt het uit; de mensen die in het ziekenhuis liggen en risico lopen op ernstige complicaties zijn doorgaans de mensen die zich bewust niet laten vaccineren.
Zie mijn reactie onder Quib. Excuus.
De IFR voor mensen onder de 70 is 0,05%. Als ik corona krijg dan ben ik op geheel natuurlijke wijze gevaccineerd. En dan heb ik voor alle duidelijkheid een overlevingskans van 99,95%. En gevaccineerde mensen kunnen anderen óók nog steeds besmetten, dus dat ik dan asociaal zou zijn dat klopt niet hè? Maar wat ik eigenlijk wou zeggen is dat er inmiddels ook gevaccineerde mensen op de IC liggen.
@VBO_B_Niveau | 30-07-21 | 17:01: de IFR in Italië was zonder ziekenhuiszorg op het hoogtepunt 14%. Uw timing is in uw plan nogal belangrijk, het leunt heftig op volledig beschikbare academische ziekenhuiszorg.
@Feynman | 30-07-21 | 17:46: niet voor mensen onder de 70 beste Feynman. Ook daar oude, dikke mensen.
En dan zijn er hier nogal wat mensen in de panelen die ongevaccineerde medemensen willen weren uit ziekenhuizen. Het zijn bijzondere tijden.
Dat is natuurlijk voor hun eigen veiligheid.
@Petrucci (hierboven). Het maakt uit voor iedereen die gevolgen ondervindt van 'code rood'. (Want oplopende cijfers is code omhoog).
En er zijn nog onvoldoende mensen gevaccineerd om de reguliere zorg helemaal op te pakken. Kortom; er komen teveel mensen in ziekenhuizen waardoor geplande zorg wordt afgebeld.
Het maakt zeker voor iedereen uit maar niet in de strekking van dit verhaal. Zorgpersoneel wie het virus overdraagt zijn een gevaar voor de ongevaccineerden IN het ziekenhuis, vanzelfsprekend veroorzaken de ongevaccineerden voor de instandhouding van oplopende kleurcodes. En ja, ze zullen dan op de IC komen, dit zorgt voor extra druk op de IC’s, mogelijk werkt de harde leerschool wel.
@amateurrr | 30-07-21 | 16:28: Haha!
@letopuwzaak | 30-07-21 | 16:33: Ze hebben anderhalf jaar de tijd gehad om de zorg op te schalen, is niet gebeurd! Ze konden hulp krijgen van geschoold personeel uit het buitenland, werd niets mee gedaan! Ze stuurden wel mondkapjes en zorgpersoneel naar elders. Onze 'zorg'minister wil alleen de prikjes slijten middels de staatspropaganda en zet niet in op preventie: gezond eten, sporten etc.
Als dit losgaat past alleen nog de echte elite in het ziekenhuis.
@petrucci | 30-07-21 | 16:43: u snapt er werkelijk niets van. Ongevaccineerden zorgen voor instandhouding van de oplopende kleurcodering?
De strekking van het verhaal is dat gevaccineerden net zo te besmetten zijn: en die worden ook -na testen- meegeteld in de kleurcodering.
Ik ga maar naar Spanje voor een paar weken denk ik, vertrouw het hier niet meer.
Doen! Groeten vanaf de plaaajaaa en geen Kerona hier!
@ruudvangeelen | 30-07-21 | 16:29: Ik kom eraan!
Niets aan de hand mensen. Gewoon thuisblijven op een houtje bijten.
Hoe zit het trouwens met die wekelijkse import die maar blijft binnenkomen? Wordt die nog getest, in quarantaine gezet etc. indien besmet? Want zo niet dan is het allemaal dweilen met de kraan open.
Geen idee, daar horen we niets over. De spuitbussen in de multi-culti wijken zijn daar niet welkom in ieder geval.
Dus het is nu verworden tot een realiteit, waarin mensen die aantoonbaar besmet zijn met Corona, zich mogen begeven op plekken, waar zich bij uitrek mensen bevinden met onderliggend lijden.
Vaccineren, dat doe je voor elkaar, toch?
Ik lees in het Trouw-artikel dat zorgmedewerkers zich wél steeds laten testen. Lijkt me dat ze met een positieve uitslag thuisblijven.
@Papa Jones | 30-07-21 | 16:23:
Een positieve met of zonder klachten mag doorwerken.
@Papa Jones | 30-07-21 | 16:23: Ik hoop met je mee, dat het verstand van de gemiddelde zorgmedewerker, daar ligt, dat deze inderdaad thuisblijft. Voor de goede orde, mocht het zo begrepen worden, verwijt ik de zorgmedewerker helemaal niets. Zij maken immers de regels niet.
Waar ik wel tegen ageer, is dat wat er nu feirelijk plaats mag vinden haaks staat op zaken die ons lang zijn voorgehouden, ten vergoelijking van allerhande, soms verregaande maatregelen, zoals het beschermen van de zwakkeren en het eerder genoemde vaccineren voor elkaar. Nou niet dus, jij wordt er verder niet ziek van, ga maar werken.
Of mogen we hier niet uitsluiten, dat er een beleid wordt gevoerd onder het mom, wie dood is, is van de opgelopen wachtlijst af? Het wordt besloten door een separaraat orgaan en iedereen trekt zijn handen ervan af. Waar is onze bescherming nu?
@Ruimedenker | 30-07-21 | 16:35: logisch toch, in een ziekenhuis met kwetsbare patiënten. Ik vind dat ze elke operatie dan ook maar zonder hygiëne maatregelen kunnen doen als je deze lijn volgt.
Je zou haast denken dat ze het expres doen, maar zover zullen ze toch niet gaan??
Praise be
Under his eye!
May the lord open!
Gewoon je vaccinatie halen, dan is er niets aan de hand en kan het zorgpersoneel gewoon hun werk blijven doen.
Het is weer prachtig, de niet gevaccineerden die de gezondheidszorg in gijzeling houden hebben commentaar op de gezondheidszorg.
@botbot | 30-07-21 | 16:29: U zit nog in het script te werken van een half jaar geleden.
Hoorde ook al van een medewerker van een zorginstelling voor mensen met een visuele beperking dat ze gewoon met klachten aan het werk moet, ondanks partner met corona. Ook al heeft ze zelf ook milde klachten. Lekker dan...
Ja, en dit is wellicht niet schadelijk voor de zorg an sich (omdat een gevaccineerde zelf beschermd is) maar kennelijk zijn besmettingscijfers nog leidend. En daar zijn veel mensen van afhankelijk; toerisme, horeca. Ook zijn er nog teveel ongevaccineerde mensen om de reguliere zorg goed te hervatten.
Ze kunnen niet gooien met oplopende besmettingscijfers en code rood, en tegelijkertijd maatregelen wegdoen. Het argument dat de gevaccineerde beschermd is heeft niks te maken met het feit dat hij een ander nog kan besmetten. Dus er zal gekozen moeten worden waar je op wil inzetten en daar naar handelen.
@Quiche. Overigens moet die medewerker wel testen bij klachten.
Niemand die het ziet.
Die medewerker krijgt van werkgever haast geen mogelijkheid om te testen, want dubbele roosters door vakantie en ziekte. Werkgever vindt aanwezigheid personeel belangrijker dan testen en gezondheid van medewerkers…
@Quichegerechtigde | 30-07-21 | 20:26:
Dat is op dit moment tegen de wet en moet gemeld worden!
Gezonde klachtvrije kindjes mogen niet zomaar met pappa en mamma op vakantie. Gevaccineerde besmettelijke zorgmedewerkers mogen gewoon met kwetsbaren aan het werk.
U snapt het.
Gevaccineerd besmet zorgpersoneel met klachten mag blijven werken.
Als stewardess op een KLM vlucht vol Olympische sporters zeker.
youtu.be/aX9omj2VDBk?t=19
Het is best frustrerend dat alles op geleide van besmettingscijfers gaat, maar er vervolgens geen maatregelen meer zijn om die besmettingscijfers binnen de perken te houden.
Dus als ik in contact ben geweest (+15 min) met iemand met corona, hoef ik helemaal niet in quarantaine of te testen behalve als ik klachten krijg. (Dit geldt voor gevaccineerden).
Ik kan als gevaccineerde nog steeds doorgeven, hetzij minder, dus waarom mag dit? Ik werk nota bene in de zorg en zie dagelijks veel patiënten die óók heel veel mensen zien. Ik denk dat we beter een schaal aan de hand van ziekenhuiszorg kunnen volgen, om consequenties aan te verbinden.
Dit is het bad laten vollopen met de stop eruit.
Kies één beleid.
Of deze:
-
www.youtube.com/watch?v=SnBtOPUMyqU
Ik blijf mij verbazen over de droevige staat van computersystemen, laat staan apps, bij de overheid. Heb bij meerdere overheidsinstanties gewerkt en het was telkens weer om te janken.
Ik heb daar al een paar keer geroepen dat zij net zo goed geld in brand kunnen steken als zij op dezelfde voet door gaan. Ook paar keer gezegd dat als ze dat geld nou voor 1 keer investeren in een extern (lees: commercieel) bedrijf wat meerdere softwarepakketten en/of apps ontwikkeld, dat zij op de langere termijn er profijt uit kunnen halen.
Maar nee hoor. We blijven liever bij het oude. Dat is vertrouwd.
Dat blijkt.
Lees even de uwv chronicles hier op GS. En reflecteer dan nog eens op de immense onkunde die uit uw plempsel blijkt.
@elfenstein | 30-07-21 | 16:18: ga ik doen. Bedankt voor de tip!
Bij de overheid is het "business continuity v.s. technological improvement". Business continuity wint altijd want business. En dat is waarom verbetering en innovatie vrijwel nooit voorkomen dan wel gepaard gaan met enorme problemen en giga budget overschrijdingen (om vervolgens weer achter de feiten aan te lopen).
Hugo kan niks!
Hier militairen inzetten wordt nog wat
je mag hopen dat ten minste een van hen kaart kan lezen, anders komen ze nooit aan
@Tobi: Moet je als eerste nog wel militairen kunnen vinden want defensie is ook al bijna wegbezuinigd.....
Ik kan dus elk ogenblik mij mobilisatie bestemming in de brievenbus verwachten.
Kistjes poetsen doet.
In Australië hebben ze ook werkeloze bekende musici:
-
www.youtube.com/watch?v=e0-2XxgHIXk
Oeps, deze, dus:
-
www.youtube.com/watch?v=SnBtOPUMyqU
Volgens de Amerikaanse RIVM kunnen gevaccineerden praktisch net zo snel de delta-variant oplopen als ongevaccineerden en ook net zo snel doorgeven. De virus load is hetzelfde bij beide groepen. Uiteraard lopen gevaccineerden een stuk minder kans om ernstig ziek te worden.
Dit betekent natuurlijk wel wat. Er is eigenlijk geen echt goede reden meer om gevaccineerden anders te behandelen dan ongevaccineerden. Of beide groepen wél testen, of beide niet. Of beide wél naar een festival, of beide niet. Qua bescherming van anderen maakt een onderscheid maken niet zo veel meer uit. Enige verschil wat er nog is dat is de kans dat iemand naar een ziekenhuis moet. Die kans is zonder vaccinatie groter. Maar qua bescherming van de medemens, en daar ging het tot nu toe om, is er geen verschil meer. Dat is nogal een game changer.
Dan zitten we nog steeds met overvolle ziekenhuizen
Idioterie troef...
Binnenkort allemaal weer binnen, inclusief oefjes en ruudjes en alle landgenoten.
.
> we mogen toch hopen dat Jennifer Loopneus* zich gewoon ziek meldt als ze positief test en symptomen heeft?
Als Jennifer positief test. Maar dan moet ze zich wel laten testen. Maar Jennifer is volledig gevaccineerd, dus het komt niet eens in Jennifer op om zich te laten testen. Dus gaat ze gewoon naar haar werk.
Jennifer krijgt niet eens de kans om te testen, want ze moet vanwege vakantie en ziekte van andere collega's dubbele diensten draaien. En ja, de patiënten gaan voor...
Of het vaccin zorgt ervoor dat je geen mensen kan besmetten en het is dus onzin om die mensen te blijven testen.
Of het vaccin zorgt er niet voor dat je geen mensen kan besmetten en het is dus onzin om mensen (voorzichtig) te dwingen zich te laten vaccineren.
‘Hello, World’. GS is goed bezig waarvoor hulde! Neerlands Hoop in Bang(gemaakt)e Dagen. Een soort van alternatieve gentherapie tegen het almaar oprukkende Angst-, Woke- en Mocrovirus. Aldus besloten om als regelmatig lezer dan ook maar eens lid te worden. Bijkomend voordeel is het kunnen blokkeren van de notoire 'wappie'-roepers alhier in de panelen. Noch vegetarisch noch jurist, maar een Bewust Ongevaccineerde Burger en dat wil ik graag zo houden.
OT: Sydney, regio New South Wales met 8+ mln. inwoners, met gisteren maar liefst 172 “besmettingen”...
haha welkom
Het geinige is dat zelfs als kroontje ik niemand op block heb staan. Ik wil het allemaal lezen, in al zijn treurigheid. Van mij mag Joris(tm) ook best een tijdje op vakantie (ja echt, gun ik je, niet rot bedoeld) en laat het voor één keertje eens allemaal staan, ik zou me opperbest vermaken.
Welkom. En als ik het al niet dacht. Down Under gaat ten onder aan de angst. Het leger komt helpen om ze in hun hok te drijven ipv de eindeloze stapels lijken op straat te ruimen. Krankzinnig.
@elfenstein | 30-07-21 | 16:25:
Dank u! Ook aan Spartacus. Down Under gaat ten onder aan angst en idd ook aan krankzinnigheid aangezien flatulentie ('farting in confined spaces') volgens ministers aldaar ook kan bijdragen aan COVID-19 verspreiding.
@elfenstein | 30-07-21 | 16:25: Hetzelfde hier. Vrijheid van meningsuiting, zelfs als ik het niet met je eens ben. Ik ga liever de discussie aan dan dat ik wegkijk of een soort van persoonlijke cancel culture/bubbel begin.
Op deze manier worden ziekenhuizen een bron ipv een remedie, lijkt wel of men denktanks heeft om iedere keer nóg slechter beleid te maken, zucht
Zelf werkzaam in de zorg, staffunctie, maar toen vorig jaar maart/april/mei de druk op de zorg het hoogst was, mocht personeel op de afdelingen niet testen.
Want bij positief naar huis, te weinig medewerkers.
Het is te bizar voor woorden!
@vluchtelingallergie | 30-07-21 | 16:11: wat wil je dan? Een ziekenhuis sluiten doordat er te weinig personeel is? Soms is het kiezen tussen twee kwaden
Dat weet iedere werknemer in de zorg: zonder diagnose of indicatie is er niks aan het handje en ben je kerngezond!
@DePsych | 30-07-21 | 16:17: Wat wil je dan? Een hok vol met mensen met onderliggend lijden bewust blootstellen aan personeel met een virus wat juist die mensen het hardste treft?
@marcoplarco | 30-07-21 | 16:29: Je wilt allebei niet. Dat is het punt bij het kiezen tussen twee kwaden.
Niet testen en niet vaccineren dat is het slimste om te doen.
Precies, gewoon doorhobbelen in het leven.
Gewoon een bordje bij het ziekenhuis: "Vol. Komt u volgende week maar terug (of niet)"
Juist
@koeberg | 30-07-21 | 16:16:
Ik zie graag een bordje:
"Welkom terug, het ziekenhuis is weer geopend."
Ik weet er nog wel eentje hier vlak in de buurt, staat leeg op het moment. Mensen die daar werkten zijn ondertussen iets anders gaan doen en die komen niet zomaar weer terug. Gelukkig heeft Hugo de Alwetende al meteen bij het begin van de rona's daadkrachtig in de buidel getast om de zorg zo snel mogelijk weer op volle oorlogssterkte te brengen, ook met het oog op mogelijk langdurige noodzaak daarvoor.
@elfenstein | 30-07-21 | 16:29: Dat. Eigenlijk ontzettend triest. Dit moedwillg niet echt iets aan de zorg doen en ondertussen zo ongeveer alles slopen met de meest onzinnige maatregelen (mondkapje, avondklok) in ongekend.
Had er gewoon een noodhospitaal van gemaakt voor coronapatienten zonder onderliggende kwalen. Kan daar lekker efficient worden gewerkt en de reguliere zorg wordt dan gelijk wat ontzien.
Hou toch op met dat hele testen voor toegang, dit is inmiddels te triest om nog lachwekkend te zijn.
Nee, want er zijn mensen die er heel veel geld mee verdienen.
Daar klap ik niet voor.
Blunder op blunder, voor zoiets moet men toch wel talent hebben.
Iets met #weesgeenHugo misschien?
Beetje makkelijk dit
Het is niet alleen die App die faalt...
Sidney = Sydney
thnx
Ik zag ooit een Duitse krimi, waar de dienstdoende rechercheur een alibi vroeg aan een verdachte voor zijn eventuele aanwezigheid op een plek vijf uur daarvoor. Ik heb een alibi zegt de verdachte: 'ik zat namelijk in Sidney'. De rechercheur kijkt verbaast en zegt: ' maar dat kan helemaal niet, want Sydney is minimaal 12 uur vliegen'. Waarop de verdachte hem met een vette grijns aankijkt en wijst naar de jongedame die naast hem zit en die dit alibi vervolgens met een schalkse blik bevestigt en wijst op de tattoo op haar bovenbeen 'Sidney'.
REAGEER OOK