Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TK Live - Technische Briefing met Aura Timen

Over waarom de Sletzomer van 2021 niet doorgaat

Och jongens, wat hebben we toch een lol van bovenstaand plaatje. Mevrouw Timen van het RIVM die iedereen een fijne zomer wenst... EN TOEN GING HET VERSCHRIKKELIJK MIS. In slechts twee weken tijd lebberde u zich naar 10.000 """besmettingen""" per dag, door met geleende QR-codes hele feestcafé's af te vingeren op dansvloer. Piek is waarschijnlijk hoger, want het RIVM trok weer heel handig aan de storings-noodrem. Je zou toch zeggen dat Jaap van Dissel vandaag De Strafschoppen moet nemen. Maar helaas. Van Dissel is "verhinderd" en schijnt op het vliegveld van Nice te zijn, want daar liggen de echte ziekenhuiscijfers in een geheime bagagekluis ofzo. Nou, mevrouw Timen, roept u maar. Onderschatten we Het Probleem in Nederland?
Update: R-getal EXPLODEERT van 1,37 naar 2,17
DRAADJE: YorickB schrijft mee

Reaguursels

Inloggen

Op RTL NIEUWS is te zien dat Nederland donkerrood kleurt... als tijdelijke "newbie" kan ik geen link plaatsen!

Jan, Leiden | 13-07-21 | 19:20

Hoe kan dit land nog achter Rutte en De Jonge staan. Heel Nederland kan eindelijk na 1,5 jaar, na beperking op beperking, op vakantie. Ze hadden maar EEN taak. Maar EEN taak die zo eenvoudig was. En zelfs die hebben ze verkloot!.....

Waarom bezetten wij niet Den Haag? Dit gaat toch echt helemaal nergens over.

Ernstige Zaken | 13-07-21 | 19:11 | 1

Kan nog steeds. Volgens officiële aanpak zijn ziekenhuisopnamen leidend en die dalen. 12 nieuwe opnamen per dag, minimaal 13 ontslagen per dag en de signaalwaarde om maatregelen aan te scherpen ligt bij 40.

De rest is angstporno

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 22:40

Ze weten niet veel als het er cruciale vragen worden gesteld. Antwoorden op belangrijke vragen blijven uit.
Poppenkast.

zoalsikhetzeg | 13-07-21 | 16:50

Dit krijg je met een kabinet dat als sinds het begin van Corona uitblinkt in naïviteit, stupiditeit en incompetentie.

El Rico Grande | 13-07-21 | 15:41 | 4

Die heeft deze regering helemaal niet nodig om de boel te saboteren.

TmC | 13-07-21 | 16:29

@TmC | 13-07-21 | 16:29: Nou ja, doet de regering eindelijk iets goed... gaan de wappies de boel saboteren.

Papa Jones | 13-07-21 | 17:19

@Papa Jones | 13-07-21 | 16:20: sabotage is nu meer nodig dan ooit.. gewoon de cijfers het werk laten doen en ze nogmaals laten uitleggen waarom nog steeds de besmettingen exploderen, maar 9 van de 10 ziekenhuizen geen enkele IC patiënt hebben en de Covid afdeling is opgedoekt

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 22:42
▼ 1 antwoord verborgen

Afsluitende tweet van Bleijenberg

"En dat was het. Bottom line: Aura Timen is fijn om naar te luisteren. Slightly smiling face.
De regering heeft het mooi verkloot.
Het RIVM had dat niet verwacht.
En de regering doet nu waarschijnlijk onvoldoende om de stijging te stoppen.
Tenslotte: hebben we wel de juiste strategie?

[einde]"

twitter.com/YorickB/status/1414931659...

Zwizalletju | 13-07-21 | 15:35 | 2

Snoeiharde conclusie, het demissionaire kabinet heeft het totaal verkloot, Nederland terug bij af, kleurt vast weer helemaal rood!

En nog neemt kabinet niet de maatregelen die nu wel weer nodig zijn, durven ze niet meer?

Jan, Leiden | 13-07-21 | 18:50

@Jan, Leiden | 13-07-21 | 18:50: er worden geen mensen ziek. Wat nu gecreëerd wordt is groepsimmuniteit. Ga elkaar opzoeken. Nu is de beste tijd.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 22:44

Je kan het je afvragen; stijgt het nog of was er een paniek reactie? Met 7900 besmettingen ga je je toch meer en meer afvragen..

starbuck280 | 13-07-21 | 15:25

De oplopende besmettingen komen wel heel goed uit voor de voorstanders van medische apartheid. De kans dat niet-gevaccineerde worden besmet is volgens dit narratief groter dus wie zich niet laat inspuiten kan nu nog verder gedemoniseerd worden.

Vunzigheid | 13-07-21 | 15:00 | 1

Vandaar ook de versoepelingen van een paar weken terug.

grietmetgroenefiets | 13-07-21 | 15:07

Denk dat we obv coronastatistieken van de overheid rustig kunnen stellen dat corona nergens meer over gaat. Ook al zou je corrigeren voor seizoensinvloeden.
Maar... straks in het najaar. Tuurlijk. Met een normaal aantal griepdoden van rond de 7.000 zijn zelfs de jaren 20/21 niet bijzonder.

Werkelijk, al zou de 'daling' gevolg zijn van de vaccinaties, dan nog. Bovendien, mensen die normaliter een griepvaccin kregen, kregen nu een coronavaccin. De griep is weg en wat is er alles bij elkaar gebeurd?
Juist, niks bijzonders. Per dag sterven er een 450 Nederlanders, wat ook wel logisch is, want mensen hebben niet het eeuwige leven.
Verdisconteer je de vergrijzing in de cijfers, dan lijkt dat hele coronaverhaal niet meer dan een malle hoax, zeer geschikt voor mensen die eens wat willen meemaken in hun armzalige leventje. Ik zeg het wat cru, en dat is ook de bedoeling.
Besides, we wonen in NL (de meesten dan) en daar is in feite helemaal niets aan de hand of aan de hand geweest. Goed, ff checken of angstporno aanslaat - dat deed het. Plus, de kranten en het nieuws wilden graag weer relevant worden met hun ongefundeerde onzin en elke N=1 publiceren.
Ging het hier in feite wel prima, nou, dan gaan we toch kijken in Manaus of Ulanbator. Dat soort shit, schei toch uit.

Ichneumonidae | 13-07-21 | 14:25 | 10

Jezus , wat een afzichtelijk dom en egoïstisch geklets weer. Geheel gericht op je eigen lijf en niet denkend aan dat van anderen. En ook niet denkend aan de schade die er weer aangericht gaat worden als het land op ROOD gaat. Schei zelf uit. Met je "hoax" verhaal en dat na 1.5 jaar COVID-19

Zwizalletju | 13-07-21 | 15:40

@Zwizalletju | 13-07-21 | 15:40: je bent een idioot als je denkt dat je een vaccin neemt voor iemand anders. Een vaccin voorkomt besmetting niet.. een vaccin voorkomt ziek worden van die besmetting.

Leren leven met nadenken.. ik weet het moet doodeng zijn voor domvolk als u.. maar u zult het moeten gaan doen.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 22:46

@RichardBandler | 13-07-21 | 15:04: ofvanders gezegd.. de overgrote meerderheid van cocidcslachtoffers waren zonder Covid aan influenza gestorven. Net als elk jaar ongeveer 10.000 daardoor overlijden. ( ondanks 95% vaccinatiegraad)

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 22:49
▼ 7 antwoorden verborgen

We worden gewoon in de maling genomen, niemand ligt bijna in het ziekenhuis.
Een dokter liet zich hier in Spanje ontvallen, dat ze allemaal op vakantie zijn, er is geen dokter te bereiken.
Denk dat dit in heel Europa zo is, dus gooien we de lockdown er zo lang in, passen we weer de oude regels toe, zodat overal de doktoren weg kunnen.

gato | 13-07-21 | 14:24

Jongetje van FvD begint te jammeren over "feitelijk onjuiste informatie" en wordt gewoon uitgelachen door z'n collega kamerleden. Misschien moet hij even op de twitter feed van z'n baas kijken.

Diederik_Ezel | 13-07-21 | 14:18 | 1

Het is lachwekkend aan het worden, dat FvD. Jammer.

Graaisnaaiert | 13-07-21 | 14:35

Op de foto: Ebru Umar over 10 jaar verouderingsfoto?

King of the Oneliner | 13-07-21 | 14:18

Wat ziet Kuiken er weer heerlijk uit vandaag.

photto | 13-07-21 | 14:12 | 1

Specsavers

zoalsikhetzeg | 13-07-21 | 16:44

Wie zit er in Griekenland nou IN een restaurant of café ?

Prieelvogel | 13-07-21 | 14:07

De grote lijn:
Ik vrees dat corona slechts een puistje is op een grote neerwaartse culturele spiraal met als drijvende factoren o.a. extreem hedonisme, obsessieve hang naar "instant gratification", massale migratie en overbevolking en niet te vergeten globalisering en verval van de natiestaat
Dat laatste doet me een beetje denken aan de productiekostencurve bij excessieve schaalvergroting.

WirMachenMusik | 13-07-21 | 14:00 | 4

@jan huppeldepup | 13-07-21 | 14:03: Die zogenaamde "dure woorden" zijn bedoeld als specifieke aangrijpingspunten voor mogelijke afremmingsremedies.

WirMachenMusik | 13-07-21 | 14:09

@small_town_dude | 13-07-21 | 14:06: Bedankt, heb door tijdgebrek vooreerst slechts de eerste 10 minuten bekeken.
Doet me denken aan het majestueuze "Der Untergang des Abendlandes" van Oswald Spengler uit 1920 die ook de ontwikkelingsgang van 8 grote beschavingen vergeleek.
Maar is wel onderhoudszamer dan het wat droge tweedelige boek van Spengler.
Maar Spengler was dan wel weer een van de laatste Westerse universeelgeleerden, niet slecht cutureel antropoloog, maar ook filosoof, wiskundige/natuurwetenschapper, historicus en classicus.
Ik heb wel ook de indruk dat het gedeelte over de Egyptische civilisatie dat ik tot nu heb gezien, wat gedetailleerder is dan bij Spengler.

WirMachenMusik | 13-07-21 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Heb wel te doen met Gommers. Zijn grootste zorg was dat hij op zeker moment tegen lege IC-bedden aan moest kijken. Geen zin om die link op te zoeken, maar zou je dan niet moeten spreken over 'onderliggend spiegies lijden'?
Hij heeft z'n 5 minutes of fame wel gehad. Nou ja, tientallen uren kon je tegen z'n kop aankijken.
Daardoor werd ik gedwongen opgenomen, haha.

Ichneumonidae | 13-07-21 | 13:59 | 2

Heel grappig .
Hij had denk ik zijn 5 minutes of fame liever niet gehad.Zonder Gommers en Kuipers was het allang helemaal fout gelopen.
En wie had ons anders moeten voorlichten?Dat zooitje wat in Den Haag zit, RIVM etc.

FuckMyLife | 13-07-21 | 14:13

@FuckMyLife | 13-07-21 | 14:13: ik heb Kuipers instrumenteel gezien in de invoering van decavindklok met een rekenfout die hij openlijk op tv maakte van 900 bedden. Datvis zn werk.. en de journalist fan dienst kon dat sommetje ook niet maken en vroeg uiteraard niets door. Dat tv moment gaat nog een klassieker worden.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 22:52

Die jongen van FvD lijkt na 3x uitleg nog niet te begrijpen dat explosieve toename niet komt door meer testen, aangezien het % positieve testen ook explosief is gestegen. Wie stemt er op dit soort lui?

Diederik_Ezel | 13-07-21 | 13:58 | 6

@Ichneumonidae | 13-07-21 | 14:11:
Nog niet inderdaad. Maar het verhaal klopt allemaal van A tot Z wat mevrouw Time hier zegt. Je gaat ondanks lage opnames nu, toch een deel van de niet-gevaccineerden terugzien op de IC's, over een paar weken.

Beste_Landgenoten | 13-07-21 | 14:25

Wie stemt er op dit soort lui? Mensen die niet veel anders zijn dan mensen die op D66 of VVD stemmen.

El Rico Grande | 13-07-21 | 15:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Kijken hoe lang dit blijft staan...

Kijkeensaan | 13-07-21 | 13:51
-weggejorist-
FVDTruth | 13-07-21 | 13:45 | 1

Ik doe altijd twee mondkapjes over mijn oren, hoef ik dat gelul over besmettingen niet langer aan te horen. Hoeveel ouderen liggen er nog met het chinese virus op de IC?

jan huppeldepup | 13-07-21 | 13:37 | 2

Rond de 80.

grietmetgroenefiets | 13-07-21 | 13:55

75.. dat zijn er 9 minder dan gisteren.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 22:55

Jongeren -zonder klachten= willen op stap. Moeten gedwongen een toegangstest doen. Die blijkt vervolgens positief. Vervolgens naar het GGD om te bevestigen (dubbelingen). Let wel: geen klachten/symptomen. En de zwakkeren in de samenleving gevaccineerd.

Maar Den Haag in paniek. Voor een virus wat de jongeren niet eens ziek maakt. En waar de ouderen tegen gevaccineerd zijn.

Fervent | 13-07-21 | 13:30 | 9

@Diederik_Ezel | 13-07-21 | 13:33: dat is logisch te verklaren. Je wilt op stap, je voelt je prima. Doet een test voor toegang. Ten opzichte van: ik heb klachten en laat me testen...
Bekijk gewoon de leeftijdscategorieen waar de stijging van besmettingen ziet: 10-19 en 20-29 jaar.

Fervent | 13-07-21 | 14:03

@Fervent | 13-07-21 | 14:03: als 80% avsymptomatisch besmet is, wat een gegeven is, dan laat 20% van het werkelijke aantal zich maximaal testen bij loopneus, keelpijn en ander ongemak.
Dus elke andere reden im je te testen geeft een volledig statistisch verklaarbare maximale vervijfvoudiging in binnen de normale virtualiteit.

Maar zelfs dan is alleen actie nodig als ook de zorgdruk stijgt. Maar die daalt... en op de IC bijna met dezelfde snelheid als het aantal *gemeten* besmettingen stijgt,

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 23:02
▼ 6 antwoorden verborgen

We gaan allemaal dood.... ooit.

Is natuurlijk te verwachten: tandje erbij voor de 'vrijwillge' vaccinatie en door naar 2030 voor de onderhuidse chip en de afschaffing van het baar geld.

aapbroodje | 13-07-21 | 13:30 | 1

Tsja, waar moet je op sturen? Doden, ic-capaciteit (waar niks aan veranderd is), aantal besmettingen, longcovid?
Mortaliteit is vrijwel nihil, ic-opnames een lachertje. Heb ik niet van muh eiguh, staat gewoon hier, op het coronadashboard.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...

Wordt steeds meer een giller, vooral met die Deltavariant waar niemand last van heeft.

Ichneumonidae | 13-07-21 | 13:30 | 5

@small_town_dude | 13-07-21 | 13:41: Sturen op het aantal besmettingen is zo ongeveer het meest debiele dat je kunt verzinnen. De Fransen zijn in dat opzicht totaal getikt.
En wat je zegt, het echte virus is 'angst'. Mensen bang maken, medereaguurders die de hele dag op hun zolderkamer zitten te bibberen en het beste voor hebben met de mensheid. What a joke. Te meer omdat ik sommige reaguurders, ik noem geen namen (Gulliver, Ezel etc.), ook wel eens iets verstandigs hoor zeggen;).

Ichneumonidae | 13-07-21 | 13:55

@Happy People | 13-07-21 | 13:36:
Geen woord teveel.

Dwarsdenker | 13-07-21 | 13:57

Elk excuus om meer vaccins te pushen.
Macron heeft het voorgedaan met zijn nationale chantage.. 190.000 extra prijsafspraken. Onze overheid komt binnen een week met vergelijkbare maatregelen.
De overige niet gevaccineerden zijn degenen die serieuzer verzet zullen gaan bieden.
Misschien moet het maar eens.. gewoon flink de bezem erdoor

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 23:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Het heeft ook inderdaad niks te maken met onderschatting. Het is een spin, het is bewust, er is over nagedacht om dit zo te doen. Deze resultaten heeft onze regering gecreëerd en nodig geacht om draagvlak te creëren om harde permanente maatregelen te treffen. De maatschappij staat op het punt om te splitsen. Mensen met privileges, en mensen zonder privileges.
In het Verenigd Koninkrijk houden ze wel woord. Daar is geen segregatie en worden tevens alle maatregelen afgebouwd. Op 19 july 2021 is daar Freedomday. Alle maatregelen zijn dan uitgefaseerd, voor iedereen, gevaccineerd of niet. Op het Binnenhof staat de onze regering tegen die tijd te dansen op onze grondwet, alsof het Arabieren zijn die een brandende Amerikaanse of Israëlische vlag staan te vertrappen.

credit | 13-07-21 | 13:28 | 5

Precies.
Vervolgens wordt het contante geld in de ban gedaan en diegenen die de pech hebben gehad om niet te kunnen studeren maar wel altijd zwart de huisjes hebben verbouwd zijn de klote. En ik spreek niet voor mezelf want hoogopgeleid alleen heb ik de pleuris hekel aan zelfbenoemde managers die niets kunnen dan ouwehoeren met een drs. titel Geschiedenis bij een ICT bedrijf. Als de uurtjes maar kloppen in hun spreadsheet.

Dwarsdenker | 13-07-21 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Besmettingen nu zijn de Indiaase variant.
Dan kun jij je het beste insmeren met koeienmest.
Dat schijn bescherming te bieden en koeien zijn heilige dieren.
En met die stank blijven mensen wel anderhalve meter uit je buurt.

Osdorpertje | 13-07-21 | 13:28 | 1

Mag je dan weer hinkelen en knipogen?

Piet Karbiet | 13-07-21 | 13:30

Dus als iedereen gevaccineerd is krijgen we geen vrijheden terug.

Ook al een raar idee, een overheid die vrijheden uitdeelt.

Transgender-Airlines | 13-07-21 | 13:27 | 1

Is er inmiddels al ergens een artsencollectief dat vaccins alleen administratief zet?

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 23:07

Het goede nieuws is dat ondanks een heel dikke R, de ziekenhuiscijfers en doden nog steeds dalen. Nu lopen die cijfers altijd een maand achter, dus moeten we nog even geduld hebben, maar die enorme ellende op de IC's van vorig jaar zien we nu nog niet.

Dingetje dat veel mensen (wappies vooral) gemakshalve maar even vergeten: Dat de R-waarde van delta alweer veel zoveel hoger ligt dan die van de eerste Wuhan-varaint dat zonder de ingreep van vaccins de ziekenhuizen nu totaal zouden zijn overstroomd.

Beste_Landgenoten | 13-07-21 | 13:27 | 3

GGD testcapaciteit is onvoldoende getuige hoge % positieve testen. Desalniettemin is een R van 2,5 niet mis, en zo'n 30% van mensen heeft maanden na besmettingen nog restklachten zgn. longcovid. Toch wel veel voor een 'griepje'.

Diederik_Ezel | 13-07-21 | 13:29

IC cijfers daling is van vandaag.. 75 in heel Nederland.. dat is 0,25 per ziekenhuis. En 9 minder dan gisteren.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 23:09

@Diederik_Ezel | 13-07-21 | 13:29: tokkiegelul en schaapjesgeblaat. 50% van de opgenomen patiënten met tevens een historie van ernstige long klachten heeft Longcovid klachten in het respitoire bereik.
Dat zijn voornaamlijk zware rokers.. en per definitie al een Covid risicogroep, ongeacht leeftijd. Die mensen lopen altijd dit soort risico’s en zijn bij influenza en de bijbehorende pneumonie ook de sigaar.. ( pun intended)

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 23:13

Voor wie de komende weken een vakantie in het buitenland heeft geplanned: gaat niet door.
Want al die buitenlanden zetten Nederland op rood aangezien er totaal geen rekening mee gehouden word hoeveel mensen er daadwerkelijk in ziekenhuizen belanden.

2voor12 | 13-07-21 | 13:25 | 6

Ik hoop van niet maar vrees het ook...

hetgeleteken | 13-07-21 | 13:33

Vakantie is een overschat fenomeen.

IdeasAreBulletproof | 13-07-21 | 13:39

Dat is het punt dat ik hier ook maak en dat maar niet tot de botte koppen van de " niets a/d hand" figuren doordringt. Zo werkt het en niet anders .

Zwizalletju | 13-07-21 | 13:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland, één grote inrichting van begeleid wonen.

vluchtelingallergie | 13-07-21 | 13:25 | 2

En zo is het. Verbazingwekkend hoeveel mensen dat heerlijk vinden.

zwenkwieltje | 13-07-21 | 13:34

Op zich is het gunstig dat er meer besmettingen zijn, want dan toch meer (groeps)immuniteit. Reactie van de overheid zal in lijn liggen van reactie(s)/maatregelen in recente verleden, want ze kunnen niet anders... anders zouden mensen kunnen denken dat voorgaande maatregelen niet goed waren.
Het RIVM moet uiteraard na deze crisis grondig worden doorgelicht, want hun adviezen vanaf begin tot nu zijn dramatisch geweest. Uiteraard is het makkelijk achteraf praten. Dat realiseer ik me. Maar zij zijn de deskundigen, althans, dat moeten ze zijn. Uit de praktijk blijkt dat zij dat niet zijn. Ze deden maar wat. Nu had men aldaar toch moeten weten dat dit is wat zo'n type virus doet?
We moeten gaan kijken naar toename ziekenhuisopnamen en daarbinnen het percentage IC opnames (door Corona besmettingen). Dat moet de leidraad worden, parallel aan toename vaccinatie met wellicht keuze voor derde vaccinatie voor ouderen en zwakken.

Droef Toeter | 13-07-21 | 13:25

Het gaat nergens over. Om te beginnen noemen ze elke positieve PCR-test een besmetting. Dat is het dus niet.
Ten tweede: deel het totaal aantal positieven door 1/100 van het aantal afgenomen testen. Dan zit je op iets van 1,3% tegen 4,5% vorig jaar.

Ergo: er is helemaal niets aan de hand. Als de "R" écht 2,17 zou zijn, dan lagen de IC's vol. En dat is niet het geval. Sterker: het aantal IC-bedden is wederom historisch laag. Het aantal bezette bedden gelukkig ook.

McPhart | 13-07-21 | 13:25 | 1

Die R kan best zo hoog zijn. Misschien is ie wel 4. Of 5. Verkoudheid kan ook wel een R van 4 of 5 hebben.
Her gaat erom of je er ziek van kan worden, vaccineren verkleint die kans aanzienlijk. Maar een vaccin houdt een besmetting niet tegen, sterker nog, dat vaccin gaat zn werk pas doen na een besmetting.

Beschouw het vaccin als een kogelvrij vest. Dat voorkomt ook niet dat je beschoten wordt en/of geraakt wordt. Wel voorkomt het dat je gewond raakt.

Epistulae_Morales | 14-07-21 | 02:13

Als iedereen spontaan gaat testen (niet alleen bij klachten) dan heb je zomaar kans op meer (gevonden) absolute besmettingen!
Lijkt mij... Wat is het percentage? Dat horen we nooit.

boerk | 13-07-21 | 13:24 | 2

Nou boerke, komt 'ie: 14,5%.

Dr. Blechtrummel | 13-07-21 | 14:36

@Dr. Blechtrummel | 13-07-21 | 14:36: volgens mij moet jij je lesgeld terugvragen van de lagere school

Epistulae_Morales | 14-07-21 | 02:14

Ok ok, dan ga ik deze zomer wel op vakantie naar de Euromast.

Piet Karbiet | 13-07-21 | 13:23 | 1

Precies. Mensen moeten niet zo zeuren. Het is nou eenmaal zo. Maak er het beste van.

metdedag | 13-07-21 | 13:33

Maar niets is de schuld van Rutters, Hugeau, van Ark of Bruins. Allemaal onze eigen schuld. Zeggen ze.

dathoujetoch | 13-07-21 | 13:22

Die Aura is vast een bijvrouw van Jaap, schat ik zo in.
Is ze als stagiaire bij hem begonnen?

laurentius | 13-07-21 | 13:22

Ineens is nu enkel de R waarde van de Deltavariant belangrijk. Wat een gegoochel met cijfers weer om mensen bang te maken.

Zoelense Hobbyboer | 13-07-21 | 13:22

Wat sommigen niet willen/kunnen begrijpen is dat doden/ziekenhuisopnamen 1 op 1 gecorreleerd zijn aan aantal besmettingen. Net als 2 tandwielen die draaien, hoe klein het 2e tandwiel ook is, draaien zal het als tandwiel 1 gaat draaien. Zie slides van Timen over het VK waar ook ziekenhuisopnames weer toenemen.

Diederik_Ezel | 13-07-21 | 13:19 | 9

Wat jij niet begrijpt is dat de ziekenhuizen leger raken. van 84 naar 75 op de IC, landelijk. Dat is 0,25 patiënt per ziekenhuis.
Dat die paniekporno feeks Tiemen 1 ziekenhuis aanhaalt waar er i.p.v. 1 patiënt nu 2 liggen en dat “een verdubbeling” noemt zegt alles over de extreme naïviteit van de HOLlanders en de kwaadaardigheid van die feeks

Epistulae_Morales | 14-07-21 | 02:18
-weggejorist-
Epistulae_Morales | 14-07-21 | 02:21
▼ 6 antwoorden verborgen

De mondkapjes hebben blijkbaar meer besmettingen voorkomen dan gedacht.
Snel de verplichting om deze in het openbaar te dragen weer invoeren.

Gulliver | 13-07-21 | 13:18 | 7
-weggejorist-
small_town_dude | 13-07-21 | 13:30

Die is helemaal niet afgeschaft. Heb je zomaar zonder mondkapje in de trein gezeten?

grietmetgroenefiets | 13-07-21 | 13:36

@Zwizalletju | 13-07-21 | 13:22: Dat zijn waarschijnlijk mensen die besmet zijn maar schijt hebben aan de rest en dus gewoon nog hun ding doen. Wees aub niet naïef.

tjongerschans | 13-07-21 | 13:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Even over dat 'vingeren'.
Is dat nou met een/twee/vijf vingers roeren in de vagine, of friemelen aan de clitoris?

SchimmelSchwanz | 13-07-21 | 13:15 | 3

Weet je dat nou nog niet?

Super Vaagstra | 13-07-21 | 13:18

two in the pink, one in the stink.

small_town_dude | 13-07-21 | 13:18

Als u nog met 5 vingers kunt roeren is het de hoogste tijd om te gaan zoeken naar een model met minder kilometers

Damoos | 13-07-21 | 13:18

Oh jee: de besmettingen gaan omhoog. Maar de IC's en ziekenhuizen raken leeg met corona-lijers. Dat vaccin was toch om de zorg te onzien. Dus wat is het probleem ?

loser | 13-07-21 | 13:15 | 13
▼ 10 antwoorden verborgen

Helemaal te verwachten bij die neoliberalen van het kabinet Rutte dat tegen beter weten in blijft geloven dat de bevolking in staat is om verantwoordelijkheid voor elkaar te willen dragen. En als dat naar verwachting niet gebeurd dan wordt dat een inschattingsfoutje genoemd. Geen wonder dat velen graag neoliberaal stemmen.

Vuurspuger | 13-07-21 | 13:13 | 6

Als de bevolking in staat was om verantwoordelijkheid voor elkaar te dragen, dan waren anderhalve meter maatregelen, mondkapjesplichten, vaccinatiedwang en avondklokken niet nodig.

Men wist dus dondersgoed dat dit fout zou gaan en toch doen ze het. Daar komen ook nog hun falende systemen bij, te korte tijd tussen vaccin en contact met grote groepen, of issues met testen voor toegang. Ik bedoel, een herscanbare QR code, werkelijk? Alsof niet IEDER FUCKING festival of event niet al 20 jaar kan codes uitgeeft die slechts eenmaal gescand kunnen worden.

Je kan niet eerst het volk decennia lang in slaap sussen met een 'alles wordt voor je geregeld maar kost je wel een flinke belastingduit'-fabel, en vervolgens niet alles regelen, daar grove fouten in maken of nalatig in wezen, maar wel 't belasting geld innen... en dan alsnog de bevolking de schuld geven.

Da's wel een beetje 't zelfde als je kind helikopter-parenten en vervolgens gaan klagen dat-ie niet op eigen benen kan staan....

ReyNemaattori | 13-07-21 | 13:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Een R van 2.17 staat garant voor wat stevige maatregelen van onze overheid.

Niet_Van_Hier | 13-07-21 | 13:13

Het zou me niet verbazen als "Overheidscommunicatie onder epidemische omstandigheden" al komend studiejaar een nieuwe studierichting wordt.

WirMachenMusik | 13-07-21 | 13:13 | 1

Het enige wat belangstellende studenten daaraan nog zou kunnen afschrikken is dat er een serieus blok "verklarende statistiek" in wordt opgenomen; maar dat dit ook zal gebeuren lijkt mij onwaarschijnlijk..

WirMachenMusik | 13-07-21 | 13:19

Op 7 jui nam het aantal besmettingen al toe. Even kijken of dit resulteert in een sterke stijging in ic-gevallen vanaf ongeveer 17 juli.

lekgoot | 13-07-21 | 13:12

Het zijn me wel een stelletje alfa's zeg, wat daar als afgevaardigden zit. Ze snappen er geen hol van, van statistiek.

Graaisnaaiert | 13-07-21 | 13:12 | 2

ze willen het niet snappen.

small_town_dude | 13-07-21 | 13:28

Het aantal afgevaardigden met wiskunde als examen vak zal dan ook benedenmaats zijn gok ik. Op een verdwaalde technicus na.

ReyNemaattori | 13-07-21 | 13:50

Niet gevaccineerden niet meer welkom in de Griekse horeca. Moehaa. Dat land staat echt bekend om zijn strikte handhaving. Euh ... ober !

Piet Karbiet | 13-07-21 | 13:10 | 2

Daar dacht ik ook al aan. Ze hadden geloof ik op Radio 2 naar mensen gezocht die ergens op vakantiereis gecontroleerd waren. Nauwelijks te vinden. Probleem is dat je daar weinig mee kan als je eenmaal ergens gecontroleerd wordt.

HornoxNL | 13-07-21 | 13:15

Ik zie al een soort voorbode van pseudo DDR vrijwilligheid. Natuurlijk hoef je je niet te laten vaccineren, maar dan geen leuke dingen meer als bars, feesten, festivals, musea, pretparken, vakantie, etc.

Precies als in de DDR. Je hoefde niet verplicht lid te worden van de FDJ of later de SED, alleen alle leuke uitjes, schoolreisjes, theaterbezoeken, voordelen, promotie, etc. was wel voorbehouden aan die luitjes die wel braaf in de pas meeliepen en die van die organisaties lid waren. Die kregen privileges en de rest had een soort basis bestaan onder aan de maatschappelijke ladder.

Kaal-dik-en-lelijk | 13-07-21 | 13:10 | 9

@Kaal-dik-en-lelijk | 13-07-21 | 13:29:
Daar ga ik ook nog steeds van uit. Maar het gaat wel wat ver om vaccins die nog tot december 2023 in de officiële testfase zitten semi verplicht te stellen.

MoorCopJoris | 13-07-21 | 13:33

@MoorCopJoris | 13-07-21 | 13:31: Gerne, en die vaccinboost komt er vast nog wel dit najaar. Eerst voor de kwetsbaren, daarna echter...

DeCynischeAmbtenaar | 13-07-21 | 13:50
▼ 6 antwoorden verborgen

Dan had iedereen zich maar moeten gedragen en met name de jongeren die het hebben verpest voor de rest.

PeterJanssen | 13-07-21 | 13:10 | 4

Jongeren hebben helemaal niets verpest. Die hebben gewoon gedaan wat eindelijk weer mocht van de overheid. En zich ook braaf laten testen.

MeppieRocks | 13-07-21 | 13:23

De jongeren hebben precies braaf gedaan wat de overheid zei, vaccin in je donder of getrst? Dan mag je feesten. Dat de overheid wederom weer een poep uitbraakt wat van geen kant klopt(2 weken wachten tot 't vaccin ook werkt bijv. ) en dus bestemd was om te falen, kun je de jongeren niet aan rekenen.

Of je luistert gewillig als een schaapie, of je denkt zelf na(en neemt de wappie belediging op de koop toe). Niet als het fout gaat opeens van positie veranderen.

ReyNemaattori | 13-07-21 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

Gaat nog leuk worden in de zorg in die landen als een x% van hun werknemers bedankt voor de eer. Dat is iets dat ze in Nederland er niet bij kunnen gebruiken met de leegloop van 't afgelopen jaar.

ReyNemaattori | 13-07-21 | 13:58

Dit is hèt moment om burgers voor Geenstijlië te recruteren, waar gevaccineerden er niet in komen. We zullen ze eens een koekje van eigen deeg geven!

JackStick | 13-07-21 | 13:08

heel simpel. Iedereen die niet gevaccineerd is gaat in lockdown en de gevaccineerden mogen genieten van de vrijheden.

yeps | 13-07-21 | 13:08 | 6

@pete1023 | 13-07-21 | 13:10: Maar er is goed te voorspellen wie. Vandaar dat alleen 50-jaar en ouder AstraZeneca krijgen. En mensen Janssen krijgen op verzoek. En 12-18-jarigen alleen Pfizer en geen Moderna.

omanders | 13-07-21 | 13:31

@pete1023 | 13-07-21 | 13:10: Wie zijn dat soort zat mensen? Hooguit een enkele persoon die al op omvallen staat. Moet daarvoor weer alles op slot.

metdedag | 13-07-21 | 13:39

Heel simpel, alleen hoe doe je dat met mensen met kleine kinderen of met een verzwakt immuunsysteem?

Ja, je mag genieten van je vrijheden, maar je ongevaccineerde kroost nog niet.. dus effectief jij ook niet, tenzij je je kinderen laat inenten natuurlijk.
Oh je kán niet ge-ent worden? Nouja, jammer dan we hebben nog wel een pil van drion voor je. Want eigenlijk is je leven zo goed als voorbij anyways.

ReyNemaattori | 13-07-21 | 14:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik @Yorick goed begrijp, dan is huidige stijging voornamelijk onder leeftijd 10 - 29 jaar.

All_yall | 13-07-21 | 13:08

Waarom staat die Timen altijd te glimlachen?

Eduardo- | 13-07-21 | 13:06 | 4

Dat is haar Aura van blijdschap.

TeeJee | 13-07-21 | 13:11

Best een leuke vrouw om te zien, zeker voor haar leeftijd.

Graaisnaaiert | 13-07-21 | 13:15

De bonus van de pharma industrie is weer binnen zeker?

HornoxNL | 13-07-21 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

Begin een teststraat.
5 miljard pleitte.

van stampij | 13-07-21 | 13:05

Mijn kapper was net terug uit Kreta. Volgens ECDC is dit eiland sinds 8 juli oranje (dus zou hij 10 dagen in quarantaine moeten), volgens ons Ministerie van Buitenlandse zaken nog geel (geen quarantaine). Wie kan dit nog volgen?

DeCynischeAmbtenaar | 13-07-21 | 13:05 | 5

Oh wat hebben de kappers toch geleden onder de sluiting en daarom een trip naar Kreta. Opzouten met alle steun

dathoujetoch | 13-07-21 | 13:26

Als je haar maar goed ligt .

likmegaties | 13-07-21 | 13:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Is dit die dame van “Er zijn geen rechtstreekse vluchten van Wuhan naar Nederland.”?

supah | 13-07-21 | 13:05 | 1
-weggejorist-
Zwizalletju | 13-07-21 | 13:19

We zijn met zoveel zaken die we niet eens weten 'besmet'. Kun je overal wel van wakker gaan liggen. Angst is nooit - nooit! - een goede raadgever.

3.141po | 13-07-21 | 13:03 | 4

@loser | 13-07-21 | 13:10: Daarom was het een filosoof, en geen wetenschapper. Kijk eens om u heen, wat heeft u allemaal te danken aan filosofische vooruitgang, en wat aan wetenschappelijke vooruitgang?

JackStick | 13-07-21 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

maakt toch niks uit,het ergste wat er kan gebeuren als straks de medisch specialisten uit hun neus staan te peuteren,zei 1 van de virologen. Dus drastisch afschalen die zorg!niet meer maar MINDER IC bedden a.u.b

Spychopaat | 13-07-21 | 13:02 | 4

@Dom Pérignon | 13-07-21 | 13:08:
Laten we dan wel consequent zijn hè. Ook mensen die te dik zijn, rokers, mensen die alcohol drinken, mensen die drugs gebruiken, mensen die teveel zout eten, mensen die onvoldoende bewegen, mensen die te hard rijden, mensen die geen helm dragen op de fiets etc. etc.
Allemaal risicofactoren waardoor je in het ziekenhuis kunt komen en een bed bezet houdt.

ratelaar | 13-07-21 | 13:17

@Dom Pérignon | 13-07-21 | 13:08: Och menneke toch .... gaat het verder wel goed met je .....?

TinusVlugOpDeKut | 13-07-21 | 13:20

@ratelaar | 13-07-21 | 13:17: Als heel de wereldbevolking in het ziekenhuis ligt omdat ze obese is dan mag je toch ook van de bevolking verwachten dat ze minder obese proberen te zijn? Het gaat om een pandemie die mensen direct dodelijk ziek kan laten worden, de dingen wel in perspectief zien he...

lamlul007 | 13-07-21 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Mark Rutte die gaat bepalen wat een sletzomer is. Voor ons als burgers. Als een van de zeer weinigen die overheidsadviezen graag omdraait, dus overdekte ruimtes buiten mijn huisje uitsluitend met mondkapje, en dingen al heel ver van te voren zien aan komen.

Twee dingen lieve luitjes: lijfsbehoud en overheidsbeleid. Ze staan inmiddels volledig los van elkaar. Eind deze week hopelijk weer wat meer zomer: de hoogste tijd om die wikkel van mijn pakje condooms af te moeten halen.

Hetkanverkeren | 13-07-21 | 13:00 | 2

Eind deze week is (ver)Nederland rood gekleurd voor Europa..

All_Anonymous | 13-07-21 | 13:02

@All_Anonymous | 13-07-21 | 13:02: Pikstraf door Europa: het echte prijskaartje voor Frans Timmermans. Hij onze doorlopende buffetten leeg vreten? Eat this, Nederlandje!

En hoe ik dat met al mijn liefde voor de moderne PvdA (neem een Limbabwaanse als fractievoorzitter, want Geert Wilders is niet voor niets de voorzitter van de grootste oppositiepartij!) best wel kan begrijpen van onze continentgenoten.

Hetkanverkeren | 13-07-21 | 13:26

Alles wordt ingezet op vaccinatie, consequent over de hele wereld.
Eerst met 'zachte' hand, dan wordt met stapjes toegewerkt naar aanpak met harde hand.
Terwijl alle andere mogelijkheden door de beleidsmakers systematisch worden ontkent, genegeerd, afgewezen, niet onderzocht en niet toegelaten .

Zou er dan toch een plan onder liggen?

Kijkeensaan | 13-07-21 | 13:00 | 8
-weggejorist-
KillerK | 13-07-21 | 13:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Je mag van Van Dissel vinden wat je wil, maar de man mag toch op vakantie? Ik zelf ben mooi op tijd geprikt, In Fr kan ik doorlopen met mijn code. Zin in garnalen en Pernod. Omaha beach.

horsteknots | 13-07-21 | 12:58

NIks aan de hand zolang de zorg het aan kan. Want daar ging het toch om? Doorlopen!

Giotto | 13-07-21 | 12:57 | 4

flatten the curve. Is gebeurd, nu weer normaal doen

small_town_dude | 13-07-21 | 13:03

Van alles a/d hand als je op ROOD komt te staan en landen hun toeristen terugroepen en jijzelf ook thuis moet blijven. Dat is het punt, die zorg is geen punt van discussie in wat men bedacht heeft. Het gaat om het aantal besmettingen.

Zwizalletju | 13-07-21 | 13:14

@Zwizalletju | 13-07-21 | 13:14: Die kleur ROOD die klopt niet.
Dezelfde kleur ROOD met 1800 IC patiënten als met 10 IC patiënten is natuurlijk zelfs voor kleuters doorzichtig ongeloofwaardig. Maar ja.. Nederlandse schaapjes.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Huh ????

"Nikola Eltink heeft haar taken als directeur van het Zaans Museum maandag neergelegd. Ze verschilt te veel van mening over de aanpak van de gevolgen van de coronacrisis met de Raad van Toezicht van het museum. Over de inhoud van het geschil wilde een woordvoerster niets zeggen."
bron: parool

Gebakkenvis | 13-07-21 | 12:57 | 1

wel een bij zo'n topfunctie passende vertrek regeling neem ik aan.....

vranac | 13-07-21 | 13:14

Als je mensen isoleert worden ze vanzelf minder weerbaar.
PCR testen meten mRNA, dat zegt op zich helemaal niets.
Deze jongeren zorgen voor meer groepsimmuniteit dan welk vaccin ooit zou kunnen.

Messerschmitt | 13-07-21 | 12:55 | 3

exact

hagelkruis | 13-07-21 | 12:59

Correct!

toetssteen | 13-07-21 | 13:32

precies. Elk gezond kind wordt geboren met een natuurlijk en een adaptief weerstandsysteem dat is ingericht om tot ongeveer het 25e levensjaar te leren van besmettingen en daar, soms levenslang werkende, antistoffen voor aan te maken.
Als je daar in gaat inmengen met een mRNA vaccin ben je dus al een beetje raar bezig, maar zeker als de risicoafweging voor vaccins bij gezonde kinderen/jongeren (tot 25 jaar) een groter risico meebrengen dan besmet worden, dan is de vaccinatie van deze groep een immoreel en kwaadaardig plan.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:35

Gevaccineerden vs ongevaccineerden. Wie zal de oorlig winnen ? We gaan het zien. Let the Hunger games begin.

whisperer.indarkness | 13-07-21 | 12:54 | 2

Ah leuk. Dat wil van Huffelen d66 wel presenteren.

Reaaalist | 13-07-21 | 13:20

Ik hou mijn hart vast als deze scam uitkomt en helemaal als blijkt dat de vaccins als het erop aankomt toch niet zo veilig blijken

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:38

Die Aura Timen heeft als bijbaantje het inspreken van de Siri lijkt het wel. Of is het een droid met experimentele spraaksoftware?

Graaisnaaiert | 13-07-21 | 12:53 | 2

Het is iemand die een mooie carrière heeft opgebouwd na haar vlucht uit Roemenië.

AntiZanicz | 13-07-21 | 13:10

Paar getallen van de overheid dashboard:
6.496.811 volledig gevacc. = 37%
4.341.000 gedeeltelijk gevacc. = 25%
6.127.800 niet gevacc. = 38%
De bevolking 20Jr en jonger = 3.851.760 trekken we eraf.
Blijft over 2.276.040 ouder dan 20jr die niet gevaccineerd zijn.
Hoe kan je dan bij deze getallen de boel volledig opengooien?

Roadblock | 13-07-21 | 12:52 | 32

@Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:45:
Of die keuze weloverwogen genomen is betwijfel ik in het geval van allochtoonse bevolkingsgroepen.
Daar hoeft maar 1 complottheorie de ronde te doen(bijv: je wordt er magnetisch van), en men haakt af.

Roadblock | 13-07-21 | 13:54

@INTP | 13-07-21 | 13:24:
Hm, ik denk zo maar, dat als u in het OMT zou zitten, u ook zou rapporteren vanuit worst case scenario.
Dat is beter dan, zoals onze Beavis and Butthead, te moeten vertellen op de NPO persconferentie, dat je er weer door "overvallen" bent.

Roadblock | 13-07-21 | 14:02
▼ 29 antwoorden verborgen

wanneer gaat het kabinet besluiten het zelfde als in het VK te doen? ja sorry mensen maar alles gaat gewoon open. Ieder voor zichzelf nu.

ikworstelengadouchen | 13-07-21 | 12:50 | 1

Als ze zien dat het hoge aantal besmettingen niet leidt tot hoge ziekenhuis opnames.
Het virus is namelijk endemisch en gaat nooit meer weg. Ik ken nu al legio gevaccineerden die besmet zijn geraakt. Dus ergens houdt het nut van het melden van het aantal besmettingen een keer op.

Plaktong | 13-07-21 | 12:54

Ze legt het wel goed uit;
% positieve testen is 2% bij reizigers vs 16% niet-reizigers. Laat duidelijk zien dat testen voor reizen niet de oorzaak is van explosieve stijging.
Vermoedelijk zal hetzelfde gelden voor testen voor toegang; lage a-priori kans omdat het gezonde mensen zonder klachten betreft.

Diederik_Ezel | 13-07-21 | 12:49 | 1

Of dt goed is uitgelegd, ligt aan de definitie van reiziger. En die wordt natuurlijk niet uitgelegd. Maar ga er maar vanuit dat dat een definitie is die past in haar boodschap.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:28

Vakwerk van het kabinet. Vak. Werk.

Enter Yeti | 13-07-21 | 12:48

Dus, lebberen op anderhalve meter afstand en na het vingeren de handen stuk wassen.

All_yall | 13-07-21 | 12:47 | 4

Vingeren in haar oksel.

Piet Karbiet | 13-07-21 | 13:15
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik alle ophef en paniekmaatregelen rondom COVID eens aanzie dan beklijft het beeld dat er een behoorlijk acceptieprobleem is dat het leven uiteindelijk een keer eindig is en dat we een hedonistische levensstijl vooral niet op willen geven.
Men is zelfs bereid om vrijheden op te offeren en dwang te accepteren.
Schizofreen en bizar om aan te zien.

Eppo | 13-07-21 | 12:47 | 1

Je kijkt in de spiegel.

Gulliver | 13-07-21 | 12:50
-weggejorist-
Montgomery Burns | 13-07-21 | 12:46

Ah, de mevrouw met het scheve hoofd. Altijd als zij voor de camera's verschijnt, houdt ze haar hoofd naar rechts gekanteld. Geen idee waarom en verder ook niet relevant.

quigg | 13-07-21 | 12:45 | 7

@horsteknots | 13-07-21 | 12:54: Het is wellicht een onbewust mechanisme dat enorm heeft bijgedragen aan haar positie...

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:08

Een bijwerking van het vaccin.

JackStick | 13-07-21 | 13:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Net als in Frankrijk, krijgen in Griekenland de anti-vaxxers ook de duimschroeven aangedraaid. Daar ben je in veel horeca straks niet meer welkom als ongevaccineerde.
Vergelijkbare maatregelen in NL zijn denk ik niet ondenkbaar als besmettingen oplopen dit najaar door uitbraken in achterbuurten met lage vaccinatiegraad.

GGD is overigens wel goed bezig door met prikbussen zulke buurten in te trekken waar je zonder afspraak een prik kunt halen.

Diederik_Ezel | 13-07-21 | 12:45 | 8

Dat scheelt een hoop belasting betalen. Ik doe nl mijn belastingopgave die is afgestemd aan mijn volledige deelname aan de maatschappij. Geen horeca toegang scheelt al gauw 20-30% correctie

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:10

@small_town_dude | 13-07-21 | 12:49: Frankrijk mijden als de pest. Als je Fransen met 1 ding kunt vertrouwen is dat ze deze maatregelen alleen nemen omdat hun cijfers die ze presenteren naar het publiek niet kloppen . Dat zijn ze nl nooit. Dus de besmettingen zijn daar 10-50x erger of dan dat ze willen meten.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:25

Jouw vrijheid houdt op waar je mijn vrijheid begint te beperken.
Als jij je niet laat vaccineren, ben je een gevaar voor mij. Heb dat gezever over vaccinaties nooit zo begrepen. Niet gevaccineerde kinderen zijn niet welkom in de kinderopvang, niet gevaccineerde volwassenen niet in het openbare leven, vooral niet op plaatsen als OV.
Al dat soort "vrijheid" is er om een bende religekkies tevreden te houden. Weet je wat, ga elkaar fijn besmetten in je eigen enclave. Ga maar naar Urk of zo.

TheEgg | 13-07-21 | 13:51
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Blote Bertus 2000 | 13-07-21 | 12:45 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Bleib zu Hause sjongejonge

RickTheDick | 13-07-21 | 12:44 | 1

laat die jongeren toch lekker. Nu laten woekeren en dan hebben we in het najaar veel minder problemen. Ik ben misschien te oud maar ik zou graag deze zomervakantie gaan feesten in het Cooldown cafe ofzo . Party like it's 1999.

small_town_dude | 13-07-21 | 13:01

Moet ik mij, als ongevaccineerde, nu zorgen gaan maken?

Computer_says_no | 13-07-21 | 12:44 | 9

Net zoveel als vorige zomer...

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:12
▼ 6 antwoorden verborgen

Mevrouw Timen van de RIVM is misschien ook wel een beetje wc-eend. Voel een beetje aan m'n onderbuik, we gaan op weg naar de volgende lockdown, derde vaccinatie en dan nog is het einde niet in zicht.

Bennie Boos | 13-07-21 | 12:44

En wie noemt zijn kind nu 'aura'?

Jazeetie | 13-07-21 | 12:39 | 7

Een seabert fan.

sjef-van-iekel | 13-07-21 | 13:02

Mensen die de L stom vinden

Ragnar_Lodbrok | 13-07-21 | 22:44
▼ 4 antwoorden verborgen

En daar gaan we weer! Weer een weggegooid jaar tegemoet. Een aantal jaar geleden zei ik nog : "was ik maar weer 18!", maar zou daar in deze situatie geen zin meer in hebben.

R.F.Pickering | 13-07-21 | 12:38 | 5

O god nee!

vluchtelingallergie | 13-07-21 | 12:46

1e wereldproblemen.

John McClane | 13-07-21 | 12:48

Ik krijg mooie foto's doorgestuurd van mijn 18-jarige zoon en vrienden uit Spanje. Dansend ten onder op de vulkaan. Ole!

Piet Karbiet | 13-07-21 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Laatste foto is schitterend. 'Er zijn geen tanks in Bagdad' terwijl de kaart vol clusters tomatensoeprood kleurt.

Jazeetie | 13-07-21 | 12:38 | 5

Briljant ja.

Lorejas | 13-07-21 | 12:47

De waarheid is dat als de kleur rook nu gewoon geel was, of gebroken wit, het overeen zou komen met de situatie in april 2020. Dus de kleuren kloppen niet,.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Het enige wat boeit zijn de ziekenhuisopnames, die geven de ernst aan.

Wijze uit het Oosten | 13-07-21 | 12:37 | 10

@de Voorzittert | 13-07-21 | 12:40: Hoezo? Ik ben de afgelopen dagen 4x in Duitsland geweest en op geen enkel moment werd daar gevraagd naar een vorm van test/vacicnatie of ander bewijs. Wellicht gewoon ookomdat deze controle niet practisch uit te voeren is.. en iedereen die tot meer dan 1000 kan tellen, weet dat

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:21

@pjisonline | 13-07-21 | 12:47: Lees eens wat over "exponentiële groei" en kom daarna weer meepraten. Dan klink je niet zo dom.

TheEgg | 13-07-21 | 13:45

@Epistulae_Morales | 13-07-21 | 13:17: Uiteraard hebben rokers en mensen met chronische longproblemen de grootste kans op langdurige/blijvende klachten. Dat neemt niet weg dat er ook een significante groep is die niet roken en zonder medische voorgeschiedenis die zonder ziekenhuisopname toch langdurig klachten houden.

Piet Politiek | 13-07-21 | 14:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Zijn er ook gegevens over het aantal soa besmettingen? Zou wel interessant zijn in deze slet zomer

Arnold Layne | 13-07-21 | 12:36 | 1

Wel, die fel begeerde sletzomer is gecancelled, vorüber
terug naar de gewone, sletloze, saaie dus niksaan, zomer

Tobi | 13-07-21 | 13:13
-weggejorist-
prutsclown | 13-07-21 | 12:34

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos