Sywert mag eindelijk vertellen wat hij verdiend heeft met zijn mega mondkapjes deal "om niet"
Je moet even over het doorzichtige formatie-gelul, Omtzigt-haakje en virulente CDA-haat van de Volkskrant heen lezen. Maar de crux in de nieuwste aflevering van de Sywert Mondkapjes Soap is dat de door Van Lienden zo geroemde 'geheimhoudingsplicht' met het ministerie van VWS nu helemaal foetsie is. Syws schitterende verklaring van gisteren is niets meer waard. Vandaag horen we eindelijk hoeveel Sywert "Hulptroepen" van Lienden en zijn vrindjes "om niet" verdiend hebben aan meuk die in een magazijn staat te verrotten.
WAT ZEG JE? HARDER PRATEN.
Reaguursels
InloggenGristelijke floepert.
Alleen interessant als we ook zien wat de overige inkoop gekost heeft. En wat partijen daaraan verdienen. Wat hebben al die testamenten gekost en wie is daar schrikbarend rijk van geworden? Ik heb niets met deze Sybert maar zie ook niet in waarom de focus op hem moet liggen.
Teststraten
Merkwaardig toch dat men al jaren praat over kleinere scholen, maar dat de basisscholen steeds groter worden. Corona heeft er ook niet voor gezorgd dat bouwplannen voor basisscholen die veel te groot zijn aangepast of uitgesteld worden.
www.telegraaf.nl/nieuws/388578236/cor...
Komt deze knul onderhand niet in aanmerking voor de 'Pluk-ze' regeling voor criminele clubs? Dit is onderhand toch een 'ongekend oplichting' schandaal aan het worden.
Nederland heeft eerder behoefte aan 40 miljoen kotszakjes dan aan mondkapjes. Wat een duivels manneke is die Sluwert.
Onlangs de film 'Bankier van het verzet' gezien, er werd geld gebruikt van banken middels een list. Tot op de cent nauwkeurig kon men nadat de oorlog voorbij was aangeven hoeveel geld er van de banken gebruikt was voor het verzet. Het zal niet juist zijn wat er gebeurde middels de list, maar het was voor het goede doel uiteraard.
Nu hebben we Hugo de schoenen, Wopke met de oren en verdere clowns die 5.1 miljard niet exact kunnen verantwoorden. Het is duidelijk wie er beter van zijn geworden... een ieder in hun kielzog. Zogenaamd was er nu sprake van een crisis waarmee dit als verantwoord wordt gepredikt, je moet wat....
De Tweede Wereldoorlog was geen crisis dan zeker?
Anno 2021... schorem, tuig is het en vervolging zal uitblijven. Omtzigt zit niet niks thuis. Hij weet teveel en huilt niet mee met de wolven in het bos.
Was toen zonder automatisering, vandaar dat het klopte.
Misschien kan Sywert ook meteen verklappen hoeveel smeergeld hij aan die corrupte Hugo CDA-er heeft terugbetaald.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog had je de OW'ers, de oorlogswinstmakers.
Er is een groot verschil tussen transparant winst maken in een normale situatie, en het ondoorzichtig uitmelken van een, al dan niet vermeende, noodsituatie waarin vriendjespolitiek bepaalt wie de poet mag binnenslepen.
Voor een overtuigd CDA-er bestaat dat verschil niet.
Gij zult uw naasten een poot uitdraaien zodra gij de kans krijgt, zo leest hij in zijn bijbal.
Over twintig jaar zijn die maskertjes goud waard. Dan zijn alle bomen op om energie en brandstof te maken.
Het valt wel op dat ze alleen hem aanvallen, maar waar zijn al die andere “verdwenen” miljarden heen gegaan? Heeft Phillips wel alle machines geleverd? Hij is de kop can jut geworden in verband met partij kleur zodat de rest (echte corruptie) niet onderzocht hoeft te worden, want de media heeft hun “onderzoekende” taak gedaan.
Het is gewoon rookgordijn. Enorme ophef maken over ondernemers, individueel of bedrijf, dat verdacht maken. Dat past in de mores van de links progressieve wind die waait in media en politieke elite.
Meer dan 5miljard niet verantwoord bij VWS in een jaar tijd! Tienduizenden mensen ten onrechte van fraude beschuldigen en alles wat richting onthulling gaat, met criminele acties verhullen.
Dat is waar het over moet gaan, niet over Sywert die goed werk deed met beschermingsmateriaal naar Nederland krijgen (de regering lukte het niet) en daar aan verdiend heeft. Nou wat erg zeg.
@Nuuk | 29-05-21 | 17:28: Hahahaaa. Sorry hoor, Sywert heeft goed werk gedaan, mijn god, al zijn mondkapjes liggen te rotten ergens in een loods en wij, de belastingbetalers, mogen die meuk betalen. Jouw reactie is stuitend dom of kwaadaardig maar waarschijnlijk allebei. Of je heet Sywert, dat kan natuurlijk ook.
Ik wil mijn belastinggeld terug! Men faalt bij de overheid op werkelijk elk gebied!
Zo ziet corruptie in combinatie met incompetentie en paniek er in de praktijk uit. De maskertjes vallen af en we kunnen kiezen om er iets aan te doen of het gelaten te accepteren zodat het vaker gaat gebeuren.
Maar spreekt Van Ark wel de waarheid? Ze is lid van de VVd, dus.... Dit geheel afgescheiden van het feit dat Hugeau (CdA) ruim 5 miljard niet kan verantwoorden.
Altijd handig voor de sukkelige ambtenaren om een derde de schuld te kunnen geven. Als S er per ongeluk wat aan verdient heeft sowhat we moesten toch mondkapjes hebben.
Zullen we het gelijk ook even hebben over de mondkapjes die we op voorraad hadden maar door de ambtenaren net voor Corona zijn weg gegeven aan China.
Ambtenaren/politiek/zaken doen werkt niet en ga nou niet de schuld bij een bedrijf neer leggen.
Nee van Lienden deed alsof het liefdadigheid was en toen VWS terughoudend was ging van Lienden in de media vol op het orgel waarna VWS zwichtte. Bang voor negatieve publiciteit. Er zijn nog meer rare zaken. Waarom akkoord met de hoogste prijs? Waarom de vervoerskosten betalen. Lienden is een rat maar bij VWS zitten er ook een paar.
@Zapata10 | 29-05-21 | 11:50:
Een paar???
Hugo!
Observatie: voor een weblog dat geen gelegenheid voorbij laat gaan zich denigrerend over de VK uit te laten, wordt er opmerkelijk veel uit geciteerd.
Zonder gedegen artikelen in de MSM is het hard werken voor de GS-redactie.
Graaf_Slis: GS heeft een contract met de VK om die krant dagelijks af te zeiken, deel van hun verdienmodel. Wist je dat niet?
Regenten gonna regent, Zum Kotzen!
Was maar ietje meer dan die 28 miljo die ze bij booking.com te verdelen hadden. Ach de Hollandse handelsgeest. Niks mis mee, toch?
De eis dat de steun volledig teruggevorderd gaat worden als die als bonus uitgekeerd wordt zal er op aandringen van de VVD- en CDA-achterban uit gehaald zijn.
Ruim 2000 jaar christendom lijkt wel op rum 2000 jaar bedrog, leugens, corruptie en achterbaksheid. Bewijs het tegendeel maar. Siewert is niet goed bezig, Hugeau was dat sowieso al niet. Hoe diep is dat hele CdA daarbij betrokken? Uitzoeken.
En wat leverde 2 miljoen jaar atheisme ook weer op?
@van Oeffelen | 29-05-21 | 11:03: geen CdA gelukkig.
@van Oeffelen | 29-05-21 | 11:03:
Ik ben eigenlijk stiekem benieuwd hoe u aan dat getal komt. Denkt u soms dat de aarde 2 miljoen jaar oud is of zo? Even los van dat homo sapiens zelden in haar ~300000 jaar geschiedenis puur atheïstisch waren.
@dathoujetoch | 29-05-21 | 11:05: maar wel chagrijnige calimero's
@Graaf_van_Hogendorp | 29-05-21 | 11:14: graaf Graaf!
@van Oeffelen | 29-05-21 | 11:03: Vooral veel vooruitgang. De vooruitgang is pas begonnen nadat de kerk haar kwaadaardig verstikkende wurggreep op de samenleving verloor.
40 miljoen mondkapjes
101 miljoen euro
nooit gebruikt,
want te veel besteld (wisten niet hoeveel er nodig waren dan? dat is raar).
RIVM keurt de helft van de mondkapjes af vanwege grafeen, maar ministerie overrulede dat op basis van .... veronderstelde incompetentie RIVM?
Alle maskers liggen nu in de opslag.
Ministerie van VWS kan niet uitleggen waarom een bedrijfje dat een paar dagen bestaat, zonder eigen vermogen, personeel, expertise, gekozen wordt voor een order van 100 miljoen. In plaats van dat gewoon zelf te doen. Wat voegt dat bedrijfje nou toe?
We staan er weer mooi op.
Die laatste vraag, daar gaat het om. En ik vermoed dat bepaalde mensen niet willen dat we daarover doorvragen. Misschien dat men daarom nu de pijlen op Sywert richt als vuile profiteur van een gezondsheidscrisis. Wag the dog.
Het ministerie kan, zoals gewoonlijk, wel meer niet uitleggen.
Sywert is Barbertje. De andere 5,2 miljard of zo dat is het kartel.
Hoi Sywert.
Exactement !
Gelukkig weten we nu waar 60 miljoen van die 5,1 miljard naar toe is gegaan en heeft Sywerd vast wel een kopie factuur voor Hugo. Mooi. Nu de rest nog. Komt schot in.
Ach natuurlijk. Het is weer einde van de maand, uitkering, bier en wiet op. Dan zijn de Wappies hier altijd vroeg op en extra boos.
Die zijn allemaal kleine week geleden uitbetaald. Maak je "grap" over week of drie nog maar eens. Dan is ie vast wel heel leuk.
Sorry L*l maar ik heb nu ruim 46 jaar werken er op zitten en moet nog 5 jaar. Nooit een cent van de overheid gehad en altijd netto betaler geweest. Zelfs mijn studies zelf betaald, dus niet op kosten van de staat gestudeerd.
Dan mag ik toch wel een beetje kritisch zijn over hoe de staat het geld van mij en anderen verbrast?
@Zapata10 | 29-05-21 | 11:01: Heel goed Zapata, ben het helemaal met je eens.
Heeft u door dat op een gegeven moment uw uitkering in het geding zal komen. Belastinggeld is wel degelijk eindig, ondanks het feit dat de Linkse Kerk u anders wil doen geloven.
Omtzigt verder onder druk zetten.
Wie weet breekt hij deze keer wel.
Smerige spelletjes zijn het ook eigenlijk.
Gewoon relevante info. Is Omtzigt heilig ofzo?
@Zonen-van-Kuifje | 29-05-21 | 10:44: als je dhr. Omtzigt vergelijkt met leugenachtig stuk vreten in het torentje mag je rustig stellen dat Omtzigt heilig is.
Sywert hoeft zich aan niemand te verantwoorden. Dat moeten degenen die aan de andere kant van de deal zitten doen.
Meer betalen dan gevraagd?
Zou het een inside job zijn?
Ondeugdelijke mondkapjes. En waarom zeggen dat je het gratis doet?
@Zonen-van-Kuifje | 29-05-21 | 10:43: Nu hebben die inkopers van VWS ook wel enorm gefaald. Het lijkt me dat voordat je zulke bedragen uitgeeft je toch eerst het product even test.
Met autohandelaar van Zanten. Ja goeie dag, u spreekt met Zapata ik las de advertententie van die Ferrari van 3 ton. Ja wat is daar mee? Die wil ik hebben, kan ik het geld vast overmaken?
@Zonen-van-Kuifje | 29-05-21 | 10:43: straks zegt hij gewoon dat hij ze volgens specificatie geleverd heeft en dat in de tussentijd de specificaties veranderd werden.
@van Oeffelen | 29-05-21 | 10:53: Het is natuurlijk een schemergebied. Het RIVM keurt ze af maar VWS kan dat niet want dat zou betekenen dat ze ondeugdelijk materiaal hebben ingekocht en enorm gefaald hebben.
@Zapata10 | 29-05-21 | 10:55: misschien was hij alleen maar broker.
@van Oeffelen | 29-05-21 | 10:58: Zou ook zo maar kunnen. Dan nog zal hij er aardig aan verdiend hebben want hij heeft zijn baan opgezegd als ambtenaar.
@Zapata10 | 29-05-21 | 11:02: kunt U op zijn bankrekening kijken, of die van het bedrijf waar hij inzit?
@van Oeffelen | 29-05-21 | 11:05: Kom Oef, je geeft niet zomaar je baan op na die handeltjes of hij moet er behoorlijk aan verdiend hebben. Hij mag er gewoon open over zijn maar doet dat niet. Ik hoop toch niet dat u (alhoewel u CDAer bent) Van Lienden gaat verdedigen. Ik geef toe, ook al zijn ze schaars er zijn best wel goede CDAers. Van Lienden behoort daar niet toe.
@Zapata10 | 29-05-21 | 11:08: moet van U iedereen in de mondkapbusiness zijn boeken openen voor zapata10?
@van Oeffelen | 29-05-21 | 11:17: Nee hoor Oef, maar wel als ze het onder het mom van liefdadigheid doen. Tenslotte zijn het u en mijn centen.
Hoe dom. Iemand beweert spullen zonder winst aan u te leveren. (Die spullen blijken trouwens ook nog eens niet te voldoen aan de medische vereisten.) De oplichter maakt 30 miljoen winst. En Van Oeffelen zag dat het goed was.
Hebt u trouwens nog iets nodig? Ik kan dat namelijk tegen kostprijs leveren.
@benjeallanggek | 29-05-21 | 12:40:
Ben wel eens trouwens dat de andere kant ook totaal incompetent is. Maar dat is helaas geen nieuws.
Je neemt het nogal op voor je corrupte partijgenoot. Ben jij op soortgelijke gereformeerd-achterbakse wijze aan je centen gekomen, en ben je uit schaamte je land ontvlucht?
@Zapata10 | 29-05-21 | 10:52:
Het ging alemaal om de beeldvorming. Hugo de geweldenaar. Kots.
Wat een enorme faalhaas is die klootzak geweest en zeker in het begin toen al die oudjes in de verpleeghuizeb onnodig overleden door gebrek aan medisch beschermingsmateriaal. Daar hoor je nu niemand meer over. De klootzak. Ik hoop dat ze die klootzak via een parlementaire enquete aan de hoogste schoen hangen. Wat een enorme lul is dat.
In het verleden waren mijn “spullen” niet goed genoeg om aan de overheid te leveren, dus deal ging niet door. Een concollega kreeg de opdracht.
Deze bestelde bij mij, en zette daar een fors bedrag bovenop.
Achteraf bleek dat hij vriendjes was met diverse mensen die aanbesteding regelen.
Vanaf dat moment realiseerde ik me helaas pas hoe corrupt onze overheden zijn.
En u hing dit niet via de pers aan de grote klok want u wilde uw hypotheek wel binnen 25 jaar kunnen afbetalen. Dus nu hebben de banken het gedaan. Ja ja.
@Prze***walski | 29-05-21 | 11:05:
Dit heb ik inderdaad gemeld bij het AD.
Nooit meer iets van gehoord.
Mooie is dat die mondkapjes geen reet helpen.
Elk half uur een slok rum om je mond te ontsmetten werkt nog beter en wordt het volk een stuk gezelliger van.
Ja. Vooral in ziekenhuizen enzo.
Als je bij elke patiënt-wissel een slok rum moet gaan nemen kan het nog gezellig worden daar.
Vaak blijft het dan niet bij 1 slok.
Chloor injecteren schijnt ook te helpen hoor.
Wordt het eens duidelijk waarom Omtzicht thuis zit, die voelt zich enorm gebruikt.
Omtzicht krijgt mijn stem, ondanks dat ik een pleuris hekel aan zijn partij heb. Jammer dat deze horige pas over 4 jaar weer wat mag roepen.
Aan de andere kant, hij kiest er zelf voor om lid van die tuigpartij te blijven. Ook dat zegt iets over Omtzigt, namelijk over zijn duistere kant.
Mensen die veel geld verdienen door slim te zijn in een (nood)situatie: respect daarvoor.
Lafbekken die veel geld verdienen door misbruik te maken van hun status als vertrouweling binnen een politieke partij: erg laag en totaal geen respect voor. Riekt naar een oligarchie.
Sywert is natuurlijk helemaal geen zakenman. Hij is gewoon een haagse ingewijde die een vriendje met mondkapjes in de äanbieding heeft geholpen die zooi voor een mooie prijs te verkopen. Sywert is dus geen ondernemer maar hangt ergens in tussen een gewiekste lobbyist en een corrupte politicus
Een gepaste omschrijving.
Dit is in Spanje en Zwitserland gebeurd. 12 miljoen dingen in Spanje en in CH 13 miljoen. Nu rechtszaken.
@van Oeffelen | 29-05-21 | 11:00: boeiend zeg.
Verbazingwekkend veel milde reacties hier. Of beter gezegd we zeuren liever op de overheid want dat vinden we leuker reacties. (oh en nog wat maar ik kom er nu niet op)
Heel bijzonder.
Het lijkt mij namelijk pure oplichting. Je gaat mij echt niet vertellen dat je veinst kosteloos uit landsbelang maskertjes kunt regelen. Dat die vervolgens ondeugdelijk blijken (jij als ondernemer staat garant voor de deugdelijkheid). En er dan miljoenen aan verdienen met je compagnons. En dan dat men dit hier op GeenStijl allemaal niet zo erg vindt? Voor een maandje "werk"...
Toch?
Er zijn hier namelijk mensen verbaal gelyncht voor mindere zaken. Zoals een paar duizend euro graaien. Of een pandje ergens vlakbij Den Haag.
Ondertussen zit Omtzigt overspannen thuis.
Ik wil niets beweren hoor. Maar denk dat hij daar gezien zijn rol en helaas naïviteit best ziek van is geworden. Dat plus alle bedreigingen uit de mafketel hoek.
Mag ik me bij schrijfel aansluiten?
Wacht nog op de verklaring van Sywert voor ik de piepers van de verbale hooivork haal.
Hij zit in die business, hij weet hoe het werkt. Kan een belletje doen, iets regelen. Hij zit er gewoon tussen en heeft misschien niet een van de mondkapjes gezien. Hij schuift alleen de rekening door en tapt af.
Het Sywert verhaal is: "Koop 40 miljoen mondkapjes voor 80 miljoen, maar als er iets mis is of andere risico's, dan draaien jullie voor dat risico op". Dat was de non-profit deal.
Ministerie wilde niet garant staan en linksom (Sywert: ministerie stelde voor) of rechtsom (Sywert zou dit zelf hebben bedacht) wordt er een BV opgericht die vervolgens een aanbieding voor 100 miljoen doet waarbij de BV het risico op zich neemt.
Via Parool nog de quasi-bevestigende quote "Een woordvoerder liet alleen weten dat er ‘verschillende voorstellen’ zijn gedaan en dat daar goed naar is gekeken. "
Volgens Sywert wilde hij 'om niet' alleen niet alle risico's lopen, en dat is niet onredelijk denk ik.
"Dat die vervolgens ondeugdelijk blijken (jij als ondernemer staat garant voor de deugdelijkheid)."
Ze waren goedgekeurd door de Duitse TÜV voor gebruik in Europa. Met alle respect, ook als Nederlander heb ik meer vertrouwen in de TÜV dan in het RIVM. Volgens Sywert (en zo'n kaal feit zal vast kloppen) heeft het RIVM ook helemaal niet de apparatuur en de kennis om die kapjes te testen, die blaten maar wat.
@germ | 29-05-21 | 10:47:
"een BV opgericht die vervolgens een aanbieding voor 100 miljoen doet waarbij de BV het risico op zich neemt."
Dus nu is Siewert failliet?
En wat wil die verantwoordelijkheid zeggen als het het bedrijf niet eens eigen vermogen heeft.
Wat wil die verantwoordelijkheid zeggen dan.
Hebben we onze eigen mondkapjes teruggekocht. Om je gek te lachen.
Of nee, dit zijn andere. Deze zijn slechter.
Jammer van het geld.
Hadden we ook kunnen uitgeven als zorgbonus.
O nee, dat kan dan weer niet. Logisch toch.
De vaste leveranciers van het spul hebben gewaarschuwd en gewaarschuwd. Maar omdat het RIVM aangegeven had dat het hier niet zou komen, en met in het achterhoofd het Mexicaanse griep vaccin, kon er niet tijdig besteld worden. Dat zou immers een dubbel signaal zijn. En zo was de weg vrij voor Sywert en co om zonder aanbesteding en zonder ervaring een hele bak geld te verdienen....
Ik verdien nog liever geld aan de handel in kernbommen dan aan de handel in mondkapjes.
Het is gewoon een ordinaire graaier en oplichter. Alleen gefrustreerde wappies verdedigen zijn handelen.
Ach gut, ministers geven alle mondkapje aan china.. GRATIES en deze gast springt in een gat, loopt daarvoor ook financieel risico (overheid en betrouwbaar whahaha) en heeft arbeid (keuring, import, opslag, contractuele verplichtingen). En dat nu zijn zaakjes goed zijn verlopen is hij ineens een oplichter.. jaja.
@boerk | 29-05-21 | 10:09: Geld verdienen begint hier in de panelen ook "note done" te worden. De infiltratie groep van Rutte cs begint hier ook zijn vruchten af te werpen.
@zwartzondersuiker | 29-05-21 | 10:17: lees even goed. Vele vinden geld verdienen geen probleem maar ga dan niet schreeuwen dat het allemaal belangeloos is. Haal je hoofd eens uit je reet.
@DexterGordon | 29-05-21 | 10:20: En gelijk weer een belediging er achter aan. "Block".
@zwartzondersuiker | 29-05-21 | 10:28: awwwwww.
Geld verdienen is niet vies, niet aanbesteden en corruptie zijn vies, maar zo rolt de overheid. Nepotisme, vriendjespolitiek en cliëntelisme zijn het devies.
Op aanbestedingen komen handige Italiaanse treinenbouwers af die beter zijn in strategisch inschrijven dan in treinen bouwen. Zo is het dan ook wel weer.
Ik dacht dat de NS die aanbesteding won door expres te laag in te schrijven en toen de overheid ze wilde houden aan die lage prijs moesten ze wel goedkope Fyra’s bestellen. De schuldigen in deze moet je in Nederland zoeken.
@All_yall | 29-05-21 | 10:06:
Die speedboat was ook een topper.
Een boot die snel moest en over hoge golven voor oa smokkelaars onderscheppen.
'O moest dat tegelijk kunnen. Snel over hoge golven. Hadden we niet begrepen. We vonden het al zo'n grote bak geld voor zo'n bootje'
Yeah right.
@De Vogel | 29-05-21 | 10:28: Ligt iets ingewikkelder, maar voor dubbeltje op eerste rang willen (moeten?) zitten speelt wel een rol ja.
@kloopindeslootjijook | 29-05-21 | 10:30:
Haha, ja die was ook weer hilarisch. Dat dit land nog bestaat hè.
Vraag, aanbod, Sywert snapt het. Ondeugdelijk materiaal is jammer maar niet zijn intentie hoop ik, noch heeft de overheid goed ingekocht. Daar ligt het pijnpunt. Onze overheid is incapabel en dat probeert men nu op zo’n Sywert af te schuiven. Geenstijl gaat ineens allemaal follow the money doen, doe normaal.
Oja; als ‘ie opzettelijk kutzooi geleverd heeft, is het een zak en moeten er gerechtelijke gevolgen komen, maar ik ben bang dat dit niet aangetoond kan worden. Daarnaast zou ik een parlementair onderzoek starten nav de misstanden die door de Rekenkamer zijn aangetoond, maar daar hoor je niemand meer over.
Het pijnpunt is dat Sywert de opdracht kreeg, omdat het Sywert was en publiekelijk riep dat het "om niet" was. Er waren zat mensen die hetzelfde aanboden en zelfs goedkoper, maar Sywert gebruikte zijn "macht" en bekendheid om de opdracht te krijgen. Dat de overheid incapabel is weten we en dat er zat mensen zijn die er misbruik van maken ook, maar kom er dan voor uit ipv die schijnheilige gedoe.
@Erikjan79 | 29-05-21 | 10:03: wie is er dommer; de oplichter die roept dat hij oplichter is of de clown die vervolgens koopt van die oplichter? Ik vind t een eng kereltje mjah, dat heb ik met het grootste deel van ons landelijk bestuursorgaan idem.
"Ondeugdelijk materiaal"
Maakt hem niet uit. Zijn geld is binnen. Dat is nu het probleem van de overheid. De belastingbetaler eigenlijk.
Winst voor de private sector, de kosten en rotzooi voor de samenleving. What's new.
@kloopindeslootjijook | 29-05-21 | 10:22: begint bij deugdelijk inkopen. Moet je voor de lol eens kijken naar een vacature bij de overheid en waar je aan moet voldoen. En dan toch krijg ik het idee dat er alleen maar zwakke broeders werken die incompetent zijn waardoor zo’n Sywert opzichtig te werk kan gaan. ‘T is een vieze wereld.
@lamlul007 | 29-05-21 | 10:08: De allerdomste persoon is de clown die opgelicht wordt, mag lappen, en vervolgens de oplichter gaat verdedigen.
Sywert is het type oplichter waar we op GS een hekel aan hebben. Want laten we eerlijk zijn: als er tientallen stukken over Alexander Pechtold verschijnen, die wat onduidelijk is geweest over een aftands Penthouse van een ton, dat hij geërfd heeft, wat moeten we dan met deze Christenbroeder die stiekem miljoenen verdient aan ondeugdelijke mondkapjes, terwijl hij glashard beweert dat hij het allemaal 'gratis' deed?
Hij is waarlijk wederopgestaan. Jezus werkt!
Ik begrijp die mildheid en genade hier evenmin. Hij lijkt alles aan elkaar te liegen en dat is meestal een heel fout teken.
Selectieve verontwaardiging is ook op het roze blog een menselijke kwaal, beste Kuifje. Daarbij is Sywert een vriend van de show.
Maar belangrijker: goed je te zien! De panelen schreeuwen om je interventies - in plaats van ratio lijkt emotie de grootste drijfveer. Brrrr.
@beldewouten | 29-05-21 | 10:05:
Gruwelen is ook een emotie, Bdw. Ik zeg het maar even. ;-)
@MickeyGouda | 29-05-21 | 10:08: Gruwelen? Ik heb het gewoon koud! ;)
Met tiktoks en twitters en aanschuiven op tv en zn nerdy uitstraling.
Maarja, bij de inkoopafdeling van de overheid hebben ze ook écht liggen slapen.
Welcome back!
Er zijn zelfs mensen die in de leiding van dit land zitten en af en toe ook een loopje met de waarheid nemen. De grote leider van dit kabinet komt ook weg met hele leugens en halve waarheden. Op die oplichter stemmen bijna 2 miljoen mensen. We willen gewoon genaaid worden en daarna verontwaardigd en boos de blogs en fora vullen met hoe erg we het allemaal vinden.
@Peerkeoud | 29-05-21 | 10:33: Die politieke leiders verdienen geen miljoenen aan hun handelen, dat is nogal een groot verschil.
@Zonen-van-Kuifje | 29-05-21 | 10:41:
Wacht maar tot ze politiek leider-af zijn, dan kunnen ze zo door naar de door hun voorgetrokken clubjes en bedrijven om eens even stevig te cashen op hun beleid. Commisie hier, raadje daar, waar zijn al die lijers/leiders dan gebleven? Stikkend in hun eigen hartklepvet aan tafel bij hun sugardaddy. Of ze worden burgemeester van kudtkurkeveen, maar dat zijn dan alleen de nog enigszins eerlijke exemplaren.
@Zonen-van-Kuifje | 29-05-21 | 10:41: Je weet niet of er niets extra's wordt verdiend. Een oplichter is een oplichter. Een schande dat zo iemand een land zou mogen leiden, net zo goed als het een schande is dat politieke connecties iemand miljoenen zou kunnen opleveren. Ja, aanbesteden was mogelijk geen tijd voor, maar dat we niet voorbereid waren was dan weer de schuld van die oplichter die al 10 jaar een afbraakbeleid voert, in de zorg, bij defensie, bij justitie, bij de politie, bij het onderwijs, ...
De consultants varen wel bij de chaos die deze afbraakpoliticus heeft veroorzaakt.
@Peerkeoud | 29-05-21 | 12:45: Rutte wordt zelf niet beter van zijn acties, Sywert wel. Dus die zou hard moeten worden aangepakt in de panelen.
@Zonen-van-Kuifje | 29-05-21 | 13:02: Rutte wordt er wel beter van, kijk naar zijn riante salaris, dat hij o.a. krijgt omdat hij beloftes doet aan de kiezer. Beloftes waarvan hij weet dat hij ze niet kan nakomen en dat dus ook niet doet.
Dat Sywert meer over houdt aan zijn gesjoemel maakt hem niet slechter dan Rutte.
Ik denk dat alles bij elkaar 10 jaar Rutte ons meer heeft gekost dan die paar miljoen van Sywert. Het zijn beide boefjes en zo lopen er nog veel meer rond in den Haag en Brussel.
@Peerkeoud | 29-05-21 | 13:51: Anderhalve ton bruto. Sywertje incasseerde miljoenen.
De wereld draait uitsluitend om geld en de anti-kapitalisten moeten eens gaan werken en zo iets bijdragen wat nu de zgn. kapitalisten doen, afgunst, niets anders.
Nog ff en je gaat zeggen dat Sywert een selfmade zakenman is met zijn stichting.
Als jij iets maakt en verkoopt dat niet deugt, draai je er zelf voor op.
Siewert werkt in die sector van inkoop medische zaken, doet een belletje, laat wat opsturen, stuurt de rekening en casht. De risico's en rommel en kosten zijn voor Henk en Ingrid.
Het Booking.com bonus verhaal is wat mij betreft veel en veel goorder. Daar moet de politiek loeihard ingrijpen.
Juist.
Het een sluit het ander niet uit.
Als je teveel huurtoeslag, zorgtoeslag of opvangtoeslag krijgt moet je terugbetalen, want je had het niet nodig. Desnoods pakken ze je huis af.
Als je 28 miljoen aan bonussen kan uitkeren, was er dus 28 miljoen niet nodig als steun.
Nog smeriger : drie maanden nadat het bedrijf de steun ontving, ging het
toch reorganiseren. Een kwart van de medewerkers van Booking Holdings verliest z'n baan, in Amsterdam 1000 mensen. Maar er is wel geld voor een bonus van 28 miljoen voor 3 graaiers.
Waarom krijgt booking.com geen gerechtelijke deurwaarder op de stoep en een burger wel? Hallo, Koolmees? We snappen het niet meer.
Ja, maar het linker deel van onze polletiek bijt zich stuk op woke ipv echte actie.
Deze past wat mij betreft naadloos in het rijtje met onderliggende gebreken die door corona aan het licht zijn gebracht. Ten tijde van de mondkapjesschaarste binnen de zorg had ik bijvoorbeeld ook even de hoop dat ons koningspaar hun lijst met internationale contacten zou aanspreken om iets te ritselen. Hoe mooi zou het zijn geweest als onze koning op eigen kosten zijn klap-actie concreet kracht bij had gezet met een partij mondkapjes? In plaatst daarvan werden ze later door tussenkomst van zijn wederhelft verscheept naar China. Als het gevoel van 'samen' al niet ten paleize heerst, waarom zouden we het dan elders in de samenleving nog verwachten?
Het past naadloos in het corporatisme van Rutte en consorten. Je mag best wel een keertje liegen voor eigen bestwil, is helemaal niet erg. Rutte zelf krijgt de steun van bijna 2 miljoen mensen, terwijl hij aantoonbaar hele leugens en halve waarheden opdreunt. Hoezo, de Nederlander wil genaaid worden?
@Peerkeoud | 29-05-21 | 10:37: Strijkt Rutte ook miljoenen op, zoals Sywert?
Daar komt de aap uit de mouw, via via Omtzigt pakken.
Iemand die voor de burger opkomt. Dat wil je ook niet natuurlijk.
Iemand die een sabbatical neemt en zich niet kan en wil verdedigen.
Is Omtzigt heilig ofzo?
@Zonen-van-Kuifje | 29-05-21 | 10:33:
Heilig verklaren bij leven kan dacht ik niet maar hij komt er dichtbij wat mij betreft. Sint Omtzigt, klinkt best goed vindt u ook niet?
De spullen staan in opslag en kunnen gewoon gebruikt worden. In Nederland is het nog lang niet klaar en zo te lezen kunnen ze in Suriname ook wel een scheepslading gebruiken.
Het is een bizarre toestand dat een plannetje om wat te helpen zo uit pakt en zij zo'n marge kunnen halen. Andere partijenen doen dat routinematig. Je moet ergens maar een voet tussen de deur krijgen.
Het is wel zo dat de marge in de BV zit, er nog wat kosten af moeten en de fiscus deelt ook graag mee. De truc is natuurlijk om de opbrengst niet in één keer privé te ontvangen want dan heb je een jaar plots wel een heel hoog inkomen waarvan een groot deel in het toptarief zal vallen. Daar heeft hij wel een VVD vrindje voor om gemeenschap nog wat rechtmatig inkomen te onthouden.
Die kunnen niet gebruikt worden want ze zijn afgekeurd. Giftig materiaal.
@lamlul007 | 29-05-21 | 09:51: Dat snapt hij niet want hij levert niet wat gevraagd werd. Namelijk bruikbare mondkapjes.
@Zapata10 | 29-05-21 | 09:52: toon aan dat hij willens en wetens slecht spul heeft willen leveren en ik ben om.
@lamlul007 | 29-05-21 | 09:57: Het RIVM stelt dat die dingen vanwege grafeen niet door de zorg gebruikt mogen worden en dus zou Sywert ook al zou hij dat niet geweten hebben die dingen terug moeten nemen. Die dingen waren namelijk bedoeld voor de zorg. Dat wil hij niet en dus is hij geen goede ondernemer maar een oplichter. Als Bol mij een onbruikbare spelcomputer verkoopt dan nemen ze die gewoon terug. En ik krijg mijn centjes terug. Ook al wist Bol niet dat die spelcomputer onbruikbaar was.
@lamlul007 | 29-05-21 | 09:57: Oh, hij wist het niet en hij verdiende er miljoenen aan. Wat sneu voor Sywert...
@Zonen-van-Kuifje | 29-05-21 | 10:36: Daar heeft hij geen actieve herinnering aan.
Maar wat is er nou precies mis met het springen in het gat tussen vraag en aanbod? Zijn alle commerciële medicijnontwikkelaars ook fout? Volgens mij gaat het ons niks aan wat die knul verdiend heeft. Wat verdiend Pritt Stift bijvoorbeeld? Is dat even veel als Mosterd?
Alleen als je heel hard ‘om niet’ roept blijkbaar.
Hangt er van af.
Als je het voordoet als liefdadigheid is dat behoorlijk moreel verrot. Dat terzijde, verrot zijn een heleboel mensen.
Maar als je dan ook nog eens onbruikbare rommel levert en dat niet terug wilt nemen dan ben je gewoon een oplichter.
@Zapata10 | 29-05-21 | 09:48: tenzij je dat dus niet wist. Als je met de beste wil hebt geleverd maar t is troep, is t niet jouw fout. Blijkt we dat onze regering met name incompetent is, die hadden moeten checken wat ze kochten,
@lamlul007 | 29-05-21 | 09:53: Hij wist het niet, hahaha!!!
Oh ik heb niet alle details van dit verhaal meegekregen. Als je het voordoet als liefdadigheid en het is ook nog troep, dan ben je gewoon een onbetrouwbare ondernemer. Maar ook dat mag. Alleen is dat op de lange termijn vaak niet het beste businessplan.
@lamlul007 | 29-05-21 | 09:53:
Onzin. Als je bv via Bol iets verkoopt als dozenschuiver/dropshipper en het blijkt rotzooi te zijn dan krijg je 'm gewoon terug en ben jij verantwoordelijk voor de geleverde rotzooi. Wat had je dan gedacht? Oepsie foutje maar ik weet niet wat ik verkoop dus dikke lul 3 bier? Dat is oplichting, zelfs in bananenland Nederland.
Iedereen valt over Sywert en zijn mondkapjes maar ik hoor niemand meer over Maxima die ervoor zorgde dat alle mondkapjes in het bezit van de overheid gratis en voor niets naar China werden gestuurd...... Zo is dat toch gegaan?
Die hebben ze via Sywert weer terugverkocht.
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 09:43:
Het zijn slimme handelaren, die Chinezen.
Hij gaat de boeken in als de rat die de samenleving een poot uitdraaide door misbruik van de situatie te maken...
Haha
Je zult het maar op je geweten hebben ...
De geschiedenis zal een lange lijst oplichters laten zien, onvoorstelbaar wat er allemaal is langsgekomen in 1.5 jaar vleermuisvirus.
Alsof hij de enige is.
'Zorgvuldig testen' hebben ze Hugo aan weten te praten ooit. Follow the Money kwam erachter dat het om geld ging. Blijkbaar kan de overheid daar zelf niet achterbomen. Dat is al ergerlijk en raar, want of incompetent, of vreemd georganiseerd of beïnvloedbaar.
Dat testen ging onnodig traag.
Maar die lobbyisten die dat voor elkaar krijgen spelen dus met ons land. Met de levens van mensen, met onze bevolking eigenlijk. Voor geld. Lekker graaien ten koste van misschien wel het leven anderen.
Die mensen zitten in een hele enge bubble van gevaarlijke onverschilligheid. En ze trekken aan de touwtjes. Mooie combinatie. Niets nieuws overigens.
Geld stinkt alleen in andermans portemonnee.
Ik hoop dat hij er steenrijk van is geworden. Het Rijk is een melkkoe en handige jongens weten aan welke tiet je het beste kunt trekken. Ik gun het Sywert van harte.
Lekker allemaal gaan graaien en de domme overheid lekker leeg plukken? Mooie wereld gaat het worden. Btw de overheid zijn we uiteidelijk zelf he.
@Henk1357 | 29-05-21 | 09:38:
Die 'mooie wereld' is allang een feit. Dat was het 100 jaar geleden, 50 jaar geleden, dat is het nu en dat zal het over 50 jaar ook zijn. Ik vermoed dat ik meer belasting betaal dan u; ik beschouw het voor 95% als weggegooid geld en ik hoop dat een deel van dat weggegooide geld bij jongens als Sywert terecht komt en niet bij de vrienden van Kaag.
Btw BTW is trouwens ook belasting.
@JvanDeventer | 29-05-21 | 09:41: het zal u geruststellen dat het al zo is.
Het is ook jouw belastinggeld he?
En dat van iedereen hier.
Dat onzinnig is uitgegeven ook nog want die mondkapjes deugen niet. En vooral een Siewert had dat zelf kunnen uitvogelen.
@JvanDeventer | 29-05-21 | 09:41: Jij vindt het ook lachen en slim als een asielzoeker zich naar een uitkering liegt of iemand jaren de bijstand misbruikt om lekker niets te hoeven doen?
@Henk1357 | 29-05-21 | 09:53:
Lachen niet; slim wel. Maar het is gewoon de realiteit en ik merk dat die niet verandert en ook dat veel mensen die dingen niet willen veranderen. Als het dan toch zo is en als het dan toch niet veranderd kan worden dat er wekelijks 500 extra asielzoekers de rijkskas komen plunderen, dan doet het me in elk geval plezier dat zo'n Sywert ook zijn graai uit de kas kan doen.
@Henk1357 | 29-05-21 | 09:53:
Dat zou wel zoden aan de dijk zetten, dat er op den duur zoveel asielzoekers in de steun zitten dat er voor ons niks meer over blijft. Want dan stopt namelijk het pijpzeiken erover en gaan we handelen.
Hoeveel Kilowattuur brengt zijn troep op in de verbrandingsoven?
het wordt gewoon gebruikt, het is nog niet voorbij.
Winst maken in de gezondheidszorg, is ook eigenlijk een beetje vreemd.
Want dat geld had je kunnen uitgeven aan andere gezondheidszorg.
Helemaal tijdens een pandemie die een heel land treft.
Bijvoorbeeld 130 euro vragen voor een test die 3 euro kost om te maken. Afgenomen door een ongeschoolde uitzendkracht met een cursus van 3 uurtjes.
Maar het gebeurt continu.
Farmaceuten die met een nieuwe formule aankomen die nog beter zou zijn, ook veel duurder, maar zonder enig bewijs te willen aanleveren.
Of prijzen van implantaten (kunstheupen, stents) die geheim moeten blijven zodat niemand weet, zelfs verzekeraars niet, of het redelijke prijzen zijn. Wil je het wel weten dan komt er een rijtje juristen in pak langs.
Dan krijg je toch het idee dat het eigenlijk niet meer gaat om ons land en de mensen. Maar om ons geld.
Zijn we in ieder geval af van zijn moralistische verhaaltjes over een eerlijke samenleving.
Sywert belichaamt wat het CDA op Omtzigt na is.
Gelul.
Dat wordt knokken op de redactie. Livestream!
Een miljard (!) naar de vrinden van FieldLab overgemaakt en je dan boos maken om het geld dat Sywert heeft verdiend.
Niemand had zich druk gemaakt als die kwee wat verdiend maar dan had hij niet moeten doen alsof hij er niets aan ging verdienen.
Belangrijk verschil is dat Sywert zich vooraf profileert als weldoener en mensen redder. Daarmee deuren opent om vervolgens zijn eigen zakken op slinkse wijze te vullen. En daar nu ook nog eens over liegt, lijkt het tot nu. Dat maakt het schaamteloos graaien. Fieldlab heeft nooit gepretendeerd er niets aan te zullen verdienen en dat is prima kapitalisme.
@Henk1357 | 29-05-21 | 09:36: Die testers maken ook oneigenlijk gebruik van de politieke kanalen die ze hebben. En daar heb ik grote moeite mee, zowel bij Sywert als bij die testers. Dat zijn namelijk "kansen" die alleen voor ingewijden beschikbaar zijn, en niet voor andere ondernemers.
kapitalisme is kanker en alleen ouderen van dagen op sites zoals deze blijven dat verdedigen, zelfs wanneer ze zelf geen stuiver hebben. Je hele leven ingeleverd om anderen rijker te maken en daar nog trots op zijn ook. Gelukkig komen er hele andere generaties aan. Voor mij te laat, maar op tijd voor hun eigen ziele heil
Zonder marktwerking had het ontwikkelen van vaccins 10x zo lang geduurd
Leve het socialisme!
U verwart corporatisme met kapitalisme.
@Epicurista | 29-05-21 | 09:30: UIteraard, en dat is alleen weggelegd voor dat kleine percentage dat vakkundig de rest weet te vertrappen.
Maar iedereen die onder de ton per jaar verdiend, zou zichzelf eens heel erg achter de oren moeten krabben. Om het overgrote deel van je leven in te leveren voor zo'n habbekrats.
Onder het huidige systeem wel ka. Als er echter een ander, meer samenleving gericht systeem was had het net zo, mss sneller gegaan. Die scienceparken zijn tenslotte ook grootdeels met douceurtjes opgezet. Dus het argument klopt, maar toch ook niet.
@JanAmsterdamEnzo | 29-05-21 | 09:33:
Onder een ton per jaar verdienen kun je prima van leven in dit land. Hoe zie jij de verdeling van welvaart dan voor je?
Je kan alleen relatief rijk zijn. Dat wilt zeggen, je hebt alleen rijkdom als er ook armoede is. En dat is dan weer relatieve armoede. Want de armoede hier in Nederland is dan weer rijkdom t.o.v. de armoede elders in de wereld. Verder is er niks mis met de meest zuivere vorm van kapitalisme. Het gaat pas fout als de overheid zich er mee gaat bemoeien met allerlei goedbedoelde mechanismes, maar waardoor het systeem niet meer optimaal werkt.
@Timide_Aso | 29-05-21 | 09:37: Zo zo dus de nachtwakersstaat werkt geweldig volgens u?
@All_yall | 29-05-21 | 09:36: Als je denkt dat ik panklare antwoorden voor je kan opdreunen heb je het mis. Maar als ik om mij heen kijk zie ik mensen die amper hun kinderen zien, 6 weken per jaar 'vrij in beweging zijn', zichzelf niet meer kunnen ontplooien omdat ze vast zitten aan schulden en verplichtingen, een stervende planeet, mensen die elkaar vertrappen en belazeren om aan de top te komen (wat die top dan ook moge zijn) en een zeer klein selectief deel van de mensheid die aan top van deze rottende berg lijken staat met meer geld dan ze in 30 mensenlevens zouden kunnen opmaken. Je kan mij niet wijsmaken dat we samen naar die ellende kunnen staren en zeggen: 'ja, wat een mooi systeem hebben wij ontwikkeld'
@JanAmsterdamEnzo | 29-05-21 | 09:33: Habbekrats? Er is best wat aan te merken op de verdeling van welvaart en de waardering van arbeid, maar... onder geen enkel ander systeem hebben de mensen, ook de allerarmsten, het zo goed gekregen als onder het kapitalisme. Al gaat het de laatste generatie wel ergens mis. Maar dat heeft (zoals therealbraindump hierboven terecht opmerkt) meer te maken met het opkomend corporatisme. Rutte die in opdracht van Unilever de dividendbelasting wel even af gaat schaffen, dat soort dingen.
@JanAmsterdamEnzo | 29-05-21 | 09:45:
OK, maar eenzelfde opsomming zou ik kunnen maken over bijna elk socialistisch/ communistisch experiment. Kapitalisme is zeker niet zaligmakend, niet "eerlijk", maar het alternatief lijkt me nog slechter.
Dat een kleine groep puissant rijk is en rijker wordt, ongeacht de omstandigheden, is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven. Zelfs als je je tsarenfamilie afknalt, nemen anderen die plek in.
"kapitalisme is kanker"
Wat stel je voor dan? Iedereen die een miljoen bij elkaar heeft verder 100% belasten?
Gaat niet gebeuren. Geld en macht zijn met elkaar verbonden. En macht zorgt hoed voor zichzelf. Kijk maar bepaalde landen om ons heen. Of Booking.com of Tata steel.
Heb je geen geld, en kun je je niet organiseren (dat is te regelen) dan ben je een melkkoe. Geld stroomt naar boven waar mensen disproportionele bonussen goedpraten met onzinverhalen. Verantwoording wil alleen zeggen dat je af en toe wat personeel ontslaat als je een fout maakt. En de burger vreet het en betaalt het en gaat weer slapen. Of weer een serie op netflix kijken.
@Muxje | 29-05-21 | 09:45: Muxje, als je het vergelijkt met vroeger, ben ik het met je eens. Maar dat betekend niet dat we als we nu de balans opmaken en kijken naar wat we kunnen met ons geld en technologie, kunnen zeggen: dat werkt nog prima.
Natuurlijk is kapitalisme beter als het horigen systeem uit de middeleeuwen. Maar het is niet langer goed genoeg. We hebben de technologie en het geld om het nog beter te doen. Het doel zou moeten zijn om uiteindelijk alles te automatiseren zodat de mens werkelijk vrij kan zijn en zichzelf kan ontplooien.
Iedereen heeft een stukje vrijheid geroken tijdens deze crisis. Bij mij op kantoor wilt NIEMAND meer terug naar kantoor. Ze willen bij hun gezin zijn en vrij zijn, zoals ze de afgelopen 2 jaar enigzins hebben kunnen ervaren. Can you blame them? Voor die miezerige 4 / 5 k per maand 40 uur in die betonnen kubus te zitten? No way.
@JanAmsterdamEnzo | 29-05-21 | 09:57: mooi verwoord en ik ben het volledig met je eens dat we altijd moeten streven naar beter! Wat jij zo schets klinkt een beetje als het Venus Project, zie www.visionair.nl/ideeen/wereld/het-ve...
Nu ik dat zo eens doorlees, dit lijkt verdacht veel op het Build Back Better verhaal en de WEF slogan "you own nothing and you'll be happy".
Mooi dat de reacties niet verder komen dan socialisme etc is erger. Impliciet bevestigen deze reactie het gelijk van Jan. Het systeem vertoont ernstige mankementen en ik hoop inderdaad dat de volgende generaties minder waarde hechten aan het verzamelen van idiote rijkdom. Alleen vrees ik dat dat niet gaat gebeuren. De meeste mensen zijn een Sywert. Als ze de kans krijgen pakken ze meer dan ze nodig hebben. En daarom gaat het zo grandioos mis. En natuurlijk ook door het domme klapvee dat iedereen die miljardair is staat toe te juichen. Als ik niet beter zou weten zijn Bill Gates, Elon Musk en Jeff Bezos allemaal genieen en fantastische mensen.
@Zapata10 | 29-05-21 | 09:40:
Zolang je te vreten hebt en een dak boven je hoofd ben je niet arm toch?
@JdelaT | 29-05-21 | 10:34: Dat heb je ook in de bajes.
Ik zou de zin 'Hugo de Jonge kan niks.', willen veranderen in 'Onze overheid kan niks.'
Zonder scrupules maximaal zelf profiteren door gebruik te maken van de nationale wil en wanhoop om hen te beschermen die, met gevaar voor eigen leven, onze ouderen moesten redden van verstikking en dood.
Schaamteloos graaien heeft een gezicht gekregen.
Sywert lukte wat onze overheid niet lukte; een lading mondkapjes naar NL halen toen er een schreeuwend tekort aan was. Prima dat hij daar zelf geld aan heeft verdiend. NL is echter een calvinistisch land waar geld verdienen vies is en vooral losers en linkse mensen gedreven worden door afgunst & jaloezie.
Hij zou het toch gratis doen... dan verdien je er toch niks aan. Inclusief al je vrienden.
Alleen jammer dat het waardeloze giftige onbruikbare troep is. En dus zou Sywert de mondkapjes terug moeten nemen zoals een goed ondernemer betaamt en het geld terug moeten storten.
Best jaloers op Sywert, maar geld is toch stom.
Geld wat stom is maakt recht wat krom is, zei mijn moeder altijd.
En dat gaat nu meer op dan ooit, denk ik.
Ik snap het probleem niet zo goed. De man heeft geld verdiend met de verkoop van mondkapjes.
Zouden de vaccin fabrikanten en de hele logistieke keten die daar aan vast hangt alles pro bono doen?
Voor niks komt de zon op
Het "probleem" is dat hij blijkbaar de schijn heeft gewerkt alles te hebben gedaan zonder er aan verdiend te hebben. En nu blijkt hij er toch aan verdiend te hebben en ja dan worden de moraalridders en deugers boos want Sywert is nu wel een makkelijk doelwit om deugpunten te scoren
Hij. Heeft. GELD. Verdiend. Dat zal het probleem wel zijn.
Mondkapjes leveren aan de staat die ze dringend nodig heeft maar er zelf niet aan kan komen, en ook nog tegen marktconforme prijzen. Tja, en als je eerst zegt dat je het om niet doet, maar er achter komt dat je er zelf tien miljoen of meer aan kan overhouden als je het via een BV laat lopen... nou dan zou ik het ook wel weten. Dan hebben ze maar een hekel aan me.
De vraag die ik veel belangrijker vind is: hoe is die deal tot stand gekomen? Blijkbaar lag er al een opdracht voor die stichting klaar, maar de opdracht is alsnog naar de BV gegaan, voor een hogere prijs en flink minder gunstige leveringsvoorwaarden. Op het laatste moment de deal zo omgooien, dat lukt jou niet en mij ook niet en de handige zakenjongen op de hoek ook niet, daar zit iets meer achter.
@Do-na-zi | 29-05-21 | 09:27:
Niet alleen de schijn.
Dat het Ministerie van VWS nog steeds niet heeft kunnen uitleggen waarom Van Lienden als gelukkige van de 23.000 biedingen uit de bus kwam is niet zo moeilijk. Ons kent ons.
Ik begrijp overigens niet dat de overheid in deze niet de kracht heeft/had om in China of waar dan ook, aan het benodigde materiaal te komen. En het overlaat aan derden.
Vroeger werden dit soort vrije jongens op handen gedragen, nu uitgekotst. Vooral door minkukels.
Geld verdienen is niks mis mee. Maar pretenderen alsof je er niets aan verdiend en Nederland helpt in een moeilijke tijd is ethisch niet goed. In mijn ogen dan, want ethische grenzen verschillen per persoon en als hij zich prima voelt bij deze hele situatie dan is dat ook zijn goed recht.
@NoNoVio | 29-05-21 | 09:21: Ach, onze MinPres is ook niet altijd even goed in ethisch handelen, maar hij wordt wel voor de 4de keer de leider van het kabinet. Dus als het op dat niveau al fout gaat, wat verwijt men een veel kleinere oplichter dan?
Hou toch op van Oeffelen. Vroeger werden deze jongens ook niet op handen gedragen. Goed geld verdienen prima, maar ga dan niet op tv de altruïst uithangen. Het is in deze niet een kwestie van goed (van Lienden)/ fout (Ministerie) maar van fout/fout. Maar ik begrijp je wel, van Lienden is een CDA gladakker en die verdedig jij als zelfbenoemde trotse Katholieke CDA-er met hand en tand. Lief maar dom.
Kunnen dan gelijk al die zakkenvullers die dreigen met klimaat tot oorlog vervolgd worden.
Is er tenminste één ondernemer die tijdens de crisis goed boert, slim inspeelt op de markt en winst maakt, is het wéér niet goed. Bekijk het zo, deze ondernemer hoefde geen overheidssteun te ontvangen.
Trots zijn op onze VOC mentaliteit past uiteraard ook niet meer in het huidige weg-met-ons klimaat.
Het verschil is dat DEZE ondernemer beweerde filantroop te zijn en er NIET aan zou verdienen
@Roos | 29-05-21 | 09:20:
Precies, je hoort het hem nog zeggen de smiecht.
Tja, ik zie hier het probleem ook niet zo. Iedereen had de kans om mondkapjes te importeren. Sywert heeft het ook daadwerkelijk gedaan. Handige ondernemer zou ik zeggen. Al geklaag is volgens mij niets anders dan afgunst.
@Roze_bril_drager | 29-05-21 | 09:22: Rutte is ook een smiecht, maar daar stemmen bijna 2 miljoen mensen op in dit land.
Bescherming bieden tegen grof geld, waar hoor je dat vaker ?
Lubach, kom teruuuuug!
Begin 2022, 4 dagen per week.
Ik snap die Sywert niet. Als ik in maart 2020 veertig miljoen had verdient, dan zou ik in april 2020 een privé eiland hebben gekocht zonder internet en het hele vaderland inclusief de pers een dikke vinger gestuurd.
@Epicurista | 29-05-21 | 09:19: 40 miljoen is een paar centjes voor u?
@herstelkous | 29-05-21 | 09:22:
Misschien in Zimbabwaanse dollars
Het is de kift.
Winst is smerig, geld is vies, die vuile Sywert haalt het in zijn kop om midden in de coronacrisis mondkapjes te kunnen leveren aan VWS. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om er uberhaupt geld voor te accepteren?
Alle ondernemers terug naar hun eigen land!
Gun hem alle miljoenen van de wereld, maar iets is of om niet of niet om niet (deze zin moest ik maken).
@All_yall | 29-05-21 | 09:11: Klopt, hij moet gewoon zeggen dat er wat marge op zat. Dat is heel normaal, we wonen niet in Noord Korea waar iedereen voor niks werkt.
100 miljoen aan staatssteun waarvan 65 miljoen van de Nederlandse overheid en dan toch de top (3 man) van je bedrijf 28 miljoen euro aan bonussen uitkeren. Booking.com veranderde zelfs daarvoor speciaal de bonusregels aan.
Was die steun nodig? Nee.
In 2019 hadden ze 5 miljard dollar winst en moederbedrijf Booking Holding kocht in 2020 voor 8 miljard dollar aan eigen aandelen.
Die gaste spugen de Nederlandse burger recht in het gezicht, graaien geld uit hun portemonnee en lachen zich helemaal kapot. Wat een naïef dom volk zijn die Nederlanders toch.
Alleen de argumenten waarmee ze dit gegraai goedpraten is al walgelijk slecht. Het kan ze werkelijk niets schelen. Pakken wat je pakken kan. Desnoods ten koste van een land.
Dus soms is winst smerig en geld vies.
Want dat belasting-geld had ook aan onze eigen horeca-steun kunnen worden uitgegeven in plaats van een bonus voor drie mensen die al heel, heel veel geld krijgen.
@kloopindeslootjijook | 29-05-21 | 09:22:
Theoretisch waar. Maar het speelveld wordt niet gemaakt door de spelers die erop spelen, het speelveld wordt gemaakt door de overheid. Wil je andere spelregels, stem op andere partijen. Helaas (tot mijn frustratie) willen veel mensen de spelregels handhaven zoals ze zijn.
Toch is het Omtzigt haakje ook wel een interessante. Er waren dus in de mailbox van VWS 23.000 aanbieders (!) van mondkapjes. Waarom kreeg juist Sywert, mede schrijver van het CDA partijprogramma, de deal? Juist via zijn lijntjes met Omtzigt en Co. Partijgenoten. Vies hoor.
Omtzigt is offline. Doei.
Baudet kwam ook middenin een debat met het telefoonnummer van een mondkapjesaanbieder, nadat de Minister stelde dat dat onbestaanbaar was, want mondkapjes onmogelijk te krijgen. Zal een kwestie zijn van wie ken je en vertrouw je (meer dan andere anonieme mailtjes stuurders).
Ondernemen is vies!
Aldus links, de Völkische Beobachter en die nare linkse drol van een Kees Boonman..
"Samen met diverse partnerorganisaties heeft Hulptroepen in het voorjaar van 2020 een gecontroleerde supply chain **zonder winstoogmerk** opgebouwd."
"Om dit te borgen hebben we een stichting (Stichting Hulptroepen Alliantie – KVK 77713761) opgericht. Deze stichting **zonder winstoogmerk** is aandeelhouder in een werkmaatschappij (Hulptroepen Alliantie B.V. – KVK 77714806)"
"Update 20 mei 2021 n.a.v. berichtgeving in de media: Daarnaast zijn Bernd Damme (per 01-01-2021) en Sywert van Lienden (sinds de oprichting) als bestuurders verbonden aan Relief Goods Alliance B.V. Deze entiteit is in tegenstelling tot Hulptroepen Alliantie **commercieel** van aard"
(hulptroepen punt nu)
Geitenpaadje..
1 miljard aan nutteloze en niet traceerbare fieldlab experimenten. Sywert is zijn geld meer dan waard als bliksemafleider.
Het gaat goed met de corona-bestrijding.
Dus Stichting Open Nederland kan teruggeven aan de belastingbetaler wat niet gebruikt is en zichzelf opheffen.
Mooi, dat scheelt weer. Wat we moeten de schade beperken. Niet uit de hand laten lopen.
Nog even een overzichtje van wie welke vergoedingen heeft gekregen graag,
en waarom. Het is tenslotte geld uit de ruif.
De deuglullen zijn altijd het ergste als het op graaien aankomt.
Duizenden mensen hebben grof geld verdiend aan Corona. Wat dacht je van de noodhospitaals? Keten bij ziekenhuizen, check die offertes/facturen en wie er bevriend zijn met wie.
Hand sanitizer flessen, giga hoeveelheden.
Alle test- en vaccinatie locaties.
Het personeel… ingehuurd of via speciale bureautjes voor de hoofdprijs?
Dat gáát me daar een parlementaire enquête worden van heb ik jou daar.
Nee hoor, dat wordt een doofpot van jewelste. #Ruttedoctrine
GS bestaat uit verschillende mensen met verschillende meningen.
Ik vind het ook eng.
Het echte verhaal is de 5 miljard op VWS die niet verklaard kan worden. Sywert is een bliksemafleider. Slim gespeeld vanuit het ministerie.
Klopt. Maar hier is dus de dimensie media er bij. Doordat ie in de media was, kreeg hij gehoor.
Onzin. Je knoopt twee verhalen aan elkaar en trekt een conclusie die je zelf onderschrijft.
Deze man heeft over de rug van anderen miljoenen verdiend. Een ordinaire lijkenpikker dus.
En hij is niet de enige. Misschien moeten we ook eens gaan kijken naar alle anderen die misbruik hebben gemaakt van de Covid-regelingen in plaats van met de vinger te wijzen naar de overheid.
Uit de cijfers van de Kamer van Koophandel blijkt bijvoorbeeld dat er vorig jaar minder (!) faillissementen hebben plaatsgevonden dan het jaar ervoor.
Mijn voorzichtige conclusie is dat bedrijven die ook zonde Covid wellicht niet levensvatbaar waren, dankzij de staatssteun voort kunnen. En daar draaien de belastingbetalers voor op.
En met het argument dat de overheid beter op fraude moet letten, kun je gezien de toeslagenaffaire natuurlijk niet meer zomaar noemen
@Roos | 29-05-21 | 09:09: je geeft nu de (een deel) van de motivatie voor (complot-theorie) the Great Reset
30 miljoen gemeenschapsgeld voor een maand werk in je zak steken en overal verkondigen dat je zo deugt dat je het ‘om niet’ doet is gewoon extreem asociaal.
@Roos | 29-05-21 | 09:09: dat boekingswebsitje, 61 miljoen steun en dan 28 miljoen naar de drie bestuursleden, wel eens van gehoord?
@J-van-de-Bontekoe | 29-05-21 | 10:08:
In een kamerbrief staat: “ Voor NOW2 en NOW3 geldt:
a) Algemeen
Het betreft voor NOW 2 en NOW 3.1 het uitkeren van dividend en bonus over 2020 waarover in de regel in de jaarvergadering van 2021 wordt beslist. Voor NOW 3.2 en 3.3 betreft het uitkeren van dividend en bonus over 2021 waarover in de regel in de jaarvergadering van 2022 wordt beslist.
b) Aanvraag op concernniveau.
De aanvragende entiteit keert geen bonussen uit aan de directie/ het bestuur en ook niet aan de directie/het bestuur van het concern. Het dividendverbod geldt voor aandeelhouders van de aanvragende entiteit. Ook mag de entiteit geen eigen aandelen inkopen. Als een Nederlands bedrijf onderdeel uitmaakt van een (buitenlands) concern mag er ook geen bonus of dividend aan het moederbedrijf worden uitgekeerd. Voor bedrijfsonderdelen die zelf geen NOW- subsidie aanvragen geldt het verbod niet, ook niet voor een (buitenlandse) moeder die geen aanvraag doet (omdat ze bijvoorbeeld geen Nederlands SV- loon hebben).“
Kan Wouter Koolmees de NOW dan niet terugvorderen?
@onesizefitsall, wat is dat dan?
Sywert van Lienden. Maffia anno 2021. Open en bloot. Met mondkapje.
REAGEER OOK