Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mark McCloskey is de enige US Senator die wij erkennen, en hij is nog niet eens Senator

Get off his lawn.

Één man met zijn rug tegen de muur, vinger langs (!) de trekker, oog in oog met de horde, bereid te sterven voor god, vaderland en uw zonden. Die man is Mark McCloskey en wij gaan op hem stemmen. U kent hem natuurlijk van het incident na de breek waarbij een menigte hem namens George Floyd kwam vragen of-ie z'n barbecue even uit de wind kon. En dat liep dus precies goed genoeg af om een jaar later voor de Senaat te gaan. De slogans schrijven zichzelf eigenlijk. 'I stood my ground, now I'm standing for you.' 'I made them run for their money, now let's make money run to you.' 'Yeah I got trigger discipline, now let's trigger some snowflakes into discipline.' 'Yeah I own a silencer, but I won't be silenced.' Meer slogans welkom in de comments!

De Campagnespot Van Het Jaar

Het Incident Van Vorig Jaar

Never Forgetti

Reaguursels

Inloggen

PS Ik ben tegen wapens voor burgers,
maar dit was nu eens een goed voorbeeld van "stand your ground".
Zijn huis was er anders echt aan gegaan, minimaal.

hotmint | 28-05-21 | 13:28

I swallowed Mark Rutte!!

dorstig! | 28-05-21 | 10:05

Wat een goed verhaal, ik ga om hem stemmen!

m.fucker | 28-05-21 | 09:45

Als ik in Missourie zou wonen, dan heeft hij mijn stem. Grappig dat ik voor het eerst een politiek spotje helemaal bekeek. Hier in Nederland is het na 2 seconden al veranderen van kanaal.

loser | 28-05-21 | 09:28

Het is maar goed dat hij in de VS woont want wapenloos had hij in zijn vlucht het einde van zijn oprit niet gehaald zonder te bezwijken aan een hartaanval.

sweet_spot | 28-05-21 | 08:08 | 1

Als hij elders had gewoond had er geen menigte voor zijn deur gestaan. Dat is ook alleen daar.

sjef-van-iekel | 28-05-21 | 09:15

Ik denk toch dat cholesterol de voornaamste vijand van deze man is. Misschien kan die daar op schieten met zijn stoere grote geweer.

ZureKoek | 28-05-21 | 08:01

Ik zou op hem stemmen.

Schepvogel | 28-05-21 | 07:44

Hoe zou het afgelopen zijn met dit echtpaar als ze geen wapens hadden gehad toen die hysterische BLM terroristen zijn huis kwamen belagen? Ik kan er wel naar raden.

ILF2 | 28-05-21 | 07:31 | 1

Zoals het in Nederland zou zijn geeindigd; huis geplunderd, mishandeld, -heel toevallig- geen politie in de buurt, daders niet bekend ondanks goede onschrijving, U kunt volgende week aangifte komen doen.

me163komet | 28-05-21 | 08:54

De hele wereld is een klucht.

Mazzelstof | 28-05-21 | 05:55 | 1

Ik wil het beperken tot de mensheid. Zonder de mensheid is de planeet en het overige leven op aarde toch echt wel een kunststukje.

Graaier | 28-05-21 | 06:16

Dat is stap 1. Stap 2 is running for president.

Professor Superhirn | 28-05-21 | 00:47

"Not left, not right, we'll go straight through - Ali's (behind the mosk) - sea!"

Jan, Leiden | 28-05-21 | 00:32

That's hero.

Masturwasbeert | 28-05-21 | 00:27

MURICA FUCK YEAH!

Maar hij heb wel gelijk natuurlijk. Die marxistische, activistische nogwatistische mafklapperij (uitsluitend gepleegd door lelijke mensen) moet eens afgelopen zijn.

Schwanzeleber | 27-05-21 | 23:06

Ooit ouwe docu gezien over deze opkomende politieke stroming in de VS. Gaven ze ook Gatorade aan planten.

ZureKoek | 27-05-21 | 23:06 | 3

Idiocracy zeker

Nichtsneues | 28-05-21 | 06:22

Laatst op koninginnedag kreeg ik een oranjebittertje. Ging ook de plant in. Logisch toch: als het niet te drinken is, dumpen bij de dichtsbijzijnde plant.

loser | 28-05-21 | 09:23

Over een jaar of 10 zie ik er misschien ook zo uit. Prima, ik teken ervoor.

Stijlicoon | 27-05-21 | 23:04 | 1

Heeft u dan ook zo'n kokosmatje op uw hoofd?

Zenzeo | 27-05-21 | 23:08

"Missouri zal nooit socialistisch worden". Heerlijk.
Maar wij hebben Caroline!

JvanDeventer | 27-05-21 | 22:52 | 1

Geweldige punten, ik zou er direct op stemmen.

DerUnterMensch | 27-05-21 | 22:43

Ik heb net 9 Dollar gedoneerd.

Borrom | 27-05-21 | 22:41

Ik denk dat hij nog wel wat extra missiewerk moet verrichten om ook de black vote binnen te krijgen.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 22:18 | 3

Daar kun jij je nog behoorlijk in vergissen. De meeste slachtoffers van zwarte misdrijfplegers.... zijn black voters. Black crime is een serieus probleem en dat probleem wordt (hoewel men dat graag anders ziet) veroorzaakt door de zwarte gemeenschap zelf. Gek genoeg gaat dat ook op voor de mosselsgemeenschap. Er gaat bijna geen dag voorbij of een ploflim helpt een andere sektarische aanhanger richting een blik maagden.

Grijskijkert | 27-05-21 | 22:39

Er zijn meer zwarte republikeinen dan je denkt.

loser | 28-05-21 | 09:26

Vrij wapenbezit ? Best hoor maar dan ook consequent.
Niet alleen vuurwapens, maar ook handgranaten, RPG's en Stinger raketten. Landmijnen in het gazon en een Abrams tank op de oprit. Leopard mag ook. En voor wie het kan betalen een Apache gevechtshelicopter op het dak. Waarom zouden burgers niet mogen wat de overheid wel mag ?

euroka | 27-05-21 | 22:09 | 6

Begin met graven van een loopgraaf. Dat is tenminste haalbaar.

Tapioca pudding | 28-05-21 | 08:01

@Tapioca pudding 8.01, en zelfs dat is niet haalbaar in Nederland zonder een ambtenaar aan je deur die gelijk begint te zeuren dat dit niet in het bestemmingsplan past.

me163komet | 28-05-21 | 08:58

@Tapioca pudding | 28-05-21 | 08:01: Ben er onlangs mee begonnen, maar hier in de uiterwaarden is dat best nog wel een dingetje. Vooralsnog is het een sloot maar als ik 'm verbreed, zou het nog wel als gracht kunnen dienen. Iemand tips voor een ophaalbrug?

McFreek | 28-05-21 | 09:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Ah de suburban commando en zijn 18e eeuwse dualist echtgenote. I endorse these people. Antifa should've let 'em grill...

Graaf_van_Hogendorp | 27-05-21 | 22:03

Mesjes zijn ook veel geniepiger... toch..?

grapjasz | 27-05-21 | 22:02

Valt mij op dat er best veel menschen hier vuurwapenbezit goedpraten, maar als er al een mesje wordt gebruikt staan de topics op stelten.

SterF... | 27-05-21 | 22:01 | 8

Tja, als jij het verschil niet weet tussen geregistreerd vuurwapenbezit & -gebruik en laf en/of at random iemand uit het leven steken...... dan heeft uitleggen niet zo gek veel zin...

Grijskijkert | 27-05-21 | 22:43

@Grijskijkert | 27-05-21 | 22:43:
Tja, als jij zo naïef bent om te denken dat door het registreren van vuurwapens ze onschuldig worden..... dan heeft uitleggen niet zo gek veel zin...

SterF... | 27-05-21 | 22:55

@SterF... | 27-05-21 | 22:55: Naïef? <proest> En dat van iemand met een opmerking in de categorie " appels met peren...". Tuurlijk joh.

Grijskijkert | 27-05-21 | 23:22
▼ 5 antwoorden verborgen

We dont believe in conspiracy, but there are also no coincidences.

Poes Fiep | 27-05-21 | 21:57

Het gesprek,de verbinding.liefde,empathie,warmte.... allemaal naar de klote sinds "computer"...... de "zwakke broeders" gaan in deze huidige samenleving "ondergronds" in hun eigen delusional reality.... dat verklaard een hoop haat en ultiem vuurwapengeweld.......

grapjasz | 27-05-21 | 21:55 | 1

Nee, ja, tuurlijk joh.

Grijskijkert | 27-05-21 | 22:45

"The only thing that stops a bad guy with a gun, is a good guy with a gun."

[George Washington]

VanBukkem | 27-05-21 | 21:40 | 8

@Beste_Landgenoten | 27-05-21 | 21:59:
Custer was zo'n 15 jaar eerder, Landgenoot. Maare, de klok horen luiden maar de klepel niet kunnen vinden, daar heeft X66 volk wel vaker last van.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 22:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik zou die obese vetklep en zijn haatheks nog niet vertrouwen met een keukenmesje. Trigger happy lunatics zijn geen fijne buren.

euroka | 27-05-21 | 21:39 | 5

Ik heb liever deze meneer en mevrouw als buren dan dat BLM/WokeAntifa teringtyfustuig.

TinusVlugOpDeKut | 27-05-21 | 22:58

Obese? Stel je niet aan man, voor zijn leeftijd ziet hij er prima uit.

The Green*Machine | 28-05-21 | 07:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat zou U doen als er een horde opgenaaide Menschen Uw voortuintje willen betreden met het ultieme doel deboel te verrapzakken..... Politie bellen...?

grapjasz | 27-05-21 | 21:37 | 1

Siegrid Kaag bellen.

Nerderlander | 28-05-21 | 09:11
-weggejorist-
Rest In Privacy | 27-05-21 | 21:28 | 3

Politie: 527 schietincidenten in 2018
Gemiddeld wordt zeker anderhalf keer per dag ergens in Nederland geschoten met een vuurwapen. Dat zijn alleen de geregistreerde schietincidenten. In anderhalf jaar kostte vuurwapengeweld aan 44 mensen het leven. Dat blijkt uit cijfers die De Telegraaf heeft opgevraagd bij de Nationale Politie.

Voor dat je hier legaal geen vuurwapens mag hebben ( uitgezonderd vergunninghouders) wordt er nog wel wat afgeknald (whats in a word)
Ik vraag mij af waarom er niet gehandhaafd wordt op het verbod oh wacht....

Toedels | 27-05-21 | 21:27 | 4

Voor de afschaffing van de dienstplicht kon praktisch iedere man schieten (basisinstructie) en leerde hoe je een bom kon maken (keukenkastje). En hoeveel vuurwapengeweld en ontploffingen hadden we toen?

Arachne | 27-05-21 | 22:24
▼ 1 antwoord verborgen

Pistolen Paultje

Prieelvogel | 27-05-21 | 21:15

Meer senatoren zoals Mark McCloskey (kwestie van tijd) en Rand Paul.
MAGA

cheops | 27-05-21 | 21:11

trigger discipline: always keep your finger of the trigger. En als ge niet dreigt hou dan de loop naar benee of naar boven

HetOorAakel | 27-05-21 | 20:59

Volgens mij komt binnenkort ook nog een nieuwe film uit de trilogie van The Purge. Valt mooi samen dit

TRUMP | 27-05-21 | 20:55

Yep, de wereld heeft veel meer kinderen met halfautomatische vuurwapens nodig.

* Il Principe * | 27-05-21 | 20:57

Rittenhouse in the White House!

Rest In Privacy | 27-05-21 | 21:01

Ondanks die vreselijke overdreven Yankee manier van je punt maken heeft die vent natuurlijk wel gelijk, als hij hier zou wonen was hij gegarandeerd ook een reaguurder.

zwellevertje | 27-05-21 | 20:43 | 3

Yep, een soort van anti-christ Gulliver.

horsteknots | 27-05-21 | 20:55

... was hij gegarandeerd gedetineerd.

jemagookniksmeer | 27-05-21 | 20:55

Wel raar dat je dan in 1x senator zou kunnen worden.

ger1306 | 27-05-21 | 20:56

De overheid werd bang.

De eerste wapenwetgeving in Nederland ontstond aan het eind van de 19e eeuw. In 1890 kwam reeds de Wapenwet tot stand die verbodsbepalingen tegen het dragen van wapens bevatte. Na het eindigen van de 1ste Wereldoorlog braken er in diverse landen revoluties uit die het oude staatsbestuur omverwierpen. Omdat de Nederlandse overheid zich zorgen maakte dat het Nederlandse volk zich met behulp van vuurwapens tegen haar kon keren vaardigde zij de Vuurwapenwet 1919 uit. Deze gaf geen verbod op het houden van vuurwapens, maar verbood wel de levering van vuurwapens aan niet-gerechtigden.

Noobster | 27-05-21 | 20:37 | 4

Prima initiatief dus. Die revoluties waren namelijk communistische revoluties.

omanders | 27-05-21 | 21:25
-weggejorist-
Rest In Privacy | 27-05-21 | 21:51

@omanders | 27-05-21 | 21:25: En die hadden door een gewapende bevolking in de kiem gesmoord kunnen worden/verslagen kunnen worden.

Stalin: Wapens? We kunnen niet toestaan dat onze burgers wapens hebben. We kunnen niet eens toestaan dat onze burgers ideeën hebben. Ideeën zijn veel gevaarlijker dan wapens. En met wapens kunnen ze die ideeën kracht bij zetten.

Arachne | 27-05-21 | 22:21
▼ 1 antwoord verborgen

"My private property'"

Gestolen van de natives
Door google vertaald als inboorlingen
USA de A staat voor arrogantie en minachting

DoctahDie | 27-05-21 | 20:36 | 7

Ik ga met u mee:
Heel het continent Amerika: de blanken naar Europa (kan de immigratie naar nul), de zwarten naar Afrika (Wakanda), de Aziaten (chinees, japanner, indiër) naar Azië, de Ameri-Indianen vestigen hun eigen natie (volk) en vechten de verdeling onder elkaar uit net als vroeger, voor de blanke man kwam, de Joden naar Israël (Aliyah), de Arabieren naar Arabië. Houden we de gemengden over. Zoekt u daar even een plaatsje voor.

Dit voeren we onverkort door voor Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika.

Dan laden we de Arabieren van Noord-Afrika t/m Egypte in, en leveren die af in Arabië. Egypte is voor de koptische Christenen (originele Egyptenaren), Noord-Afrika is voor de Europeanen (check het Romeinse Rijk).

Aansluitend schepen we de Turken in en laden deze in centraal Azië uit. Het huidige Turkije is Griekenland.

Uit Israël deporteren we de Azkenazi (Europese joden) naar Europa, de Sefardim (Spaanse joden) laten we in Israël tezamen met de Mitzraïm joden (Arabische joden), waar de Sefardim een afsplitsing van zijn, want die zijn thuis.

Arachne | 27-05-21 | 22:19

@Arachne | 27-05-21 | 22:19: En sowieso kan iedereen naar ons aller moeder-continent Afrika (oermoeder Lucy)!

Groenstrook | 28-05-21 | 01:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik moet eerlijk bekennen dat die lelijke kwade heks meer indruk op mij maakt dan hij met z'n geweer.

Leptob | 27-05-21 | 20:35

I shoot to fill my seat in the house

Rest In Privacy | 27-05-21 | 20:35

Hier worden jongens opgeleid tot drag queens

thanseeuwen | 27-05-21 | 20:34 | 3

Inderdaad. Als je naar televisie kijkt, lijkt het wel of drie kwart van NL homo, lesbo of omgebouwd is.

Tyftstraaltnouisop | 27-05-21 | 20:36

@* Il Principe * | 27-05-21 | 21:43: Televisie. Dat zegt-ie al.

Wayfaring stranger | 27-05-21 | 22:37

Die weet zijn kansen in ieder geval met beide handen aan te grijpen. Stukje gratis publiciteit en bekendheid, met goedkeuren van velen, immers om zijn eigendom te beschermen. Vervolgens dat aangrijpen om de senaat in te komen. Goed gedaan!
Mijn stem zou ie ook krijgen.

WaterMoutHop | 27-05-21 | 20:33 | 1

Daar zat ik net aan te denken. Nog een tegel met die tekst lijkt mij overbodig, dus ik sluit mij bij je aan.
Zat deze man al bij een partij?

Nuuk | 27-05-21 | 21:44

Wat is de VS toch een idioot land. Godallemachies...

SterF... | 27-05-21 | 20:33

Met my AR14 I want you niet more seen.

sjef-van-iekel | 27-05-21 | 20:31 | 2

AR 15

BoerKoekoek | 27-05-21 | 21:21

Marketingtechnisch handig om dit gebruiken
Verder blijft het (uit)lachen om die gun-crazy Yanks
Heerlijk simpel volk

Denneweg | 27-05-21 | 20:30 | 4

@sjef-van-iekel | 27-05-21 | 20:33:
Ja en.........?
Het blijft een simpel baasje dat simpele mensen middels een handige marketing actie op zich wil laten stemmen
Niks mis mee hoor maar wel tekenend voor die Yanks
Vermakelijk dat dan weer wel

Denneweg | 27-05-21 | 20:36

U kent het Amerikaanse volk van binnen en van buiten? Met uw sweeping statements. Of komt u niet verder dan de Denneweg. Vanwege het woordje 'Yanks' vermoed ik een boomer in deze zwitsal.

kapoerewiet | 27-05-21 | 20:38

Denneweg, Mauritskade. Gepeupel uit Den Haag. Opkijkend naar de galerijflats.

El Rico Grande | 27-05-21 | 20:44
▼ 1 antwoord verborgen

"I own a pink polo so gays can trust me"

Dr. Ka wo lo | 27-05-21 | 20:30

'Say hello to my little friend'.

dhrat | 27-05-21 | 20:29

Lijkt een intro van een slechte zombie film. Heb geen wapenvergunning meer maar een stuk slaghout is zo gevonden.

Dr. Blechtrummel | 27-05-21 | 20:26

Prima vent, when the looting starts, the shooting starts.

Ben benieuwd hoe het met hen beide is afgelopen, waarschijnlijk met een sisser en heel veel steunbetuigingen.

Zoelense Hobbyboer | 27-05-21 | 20:24 | 2

"ben benieuwd hoe het met hen is afgelopen"
WTF?!?!?!?!?

zetje01 | 27-05-21 | 20:32

trump lives matter. lol

newray | 27-05-21 | 20:22

Prima dat hij zijn eigendom en veiligheid verdedigde, er is geen schot gelost en hij was niet de agressor.. dus wat miepen sommige mensen nou?

Hier in NL mag je bijna niks… het moet uit de hand lopen zoals in bij de juwelier in Deurne, dan pas mag je verdedigen.. vaak is het dan al “randje te laat” zeg maar.. overigens was t wapen in de juwelierszaak illegaal verkregen/bezit maar das een ander verhaal.

Nou is de kans datje overvallen wordt in NL relatief klein maar toch vind ik dat hier ook wat meer met zelfverdediging gedaan mag worden.
Inbreker in huis of op punt om in te breken?
Dan mag je (als ik de wet mocht bepalen) een wapen richten.

timmey | 27-05-21 | 20:15 | 2

Moet je wel een wapen hebben. En dat gaat helaas nooit gebeuren.

Muxje | 27-05-21 | 20:30

@Muxje | 27-05-21 | 20:30:
Klopt alleen jagers en schietsport (kaarten kleiduiven etc) beoefenaars mogen dat en die regels daaromheen zijn enorm streng.

timmey | 27-05-21 | 21:50

Dat kan natuurlijk niet, je eigen grond met een vuurwapen verdedigen. Hij had moeten wachten op de politie. Ook als hij in elkaar geslagen en zijn huis in de brand had gestaan, was hij in iedergeval een deuger geweest.

jan huppeldepup | 27-05-21 | 20:12 | 6

@_washier | 27-05-21 | 21:15: ze waren binnengebroken idd maar nog net niet op zijn terrein, stonden wel op het punt dat te doen, tot ze erachter kwamen dat de bewoners daar niet van gediend zijn

timmey | 27-05-21 | 21:51

@Bigaroque | 27-05-21 | 20:38: Dat was het dus wel, Ze hebben eerst een hek kapot getrapt om in die compound te komen.

Von Mutzenbacher | 27-05-21 | 21:54

@Von Mutzenbacher | 27-05-21 | 21:54: Lees even goed. Het was niet zijn grond. Wel een compound, maar niet zijn grond. Dat is ook een van de discussiepunten geweest bij de vraag of hij strafbaar bezig was. Wél privegrond, maar niet van hem, dus of hij dat mocht verdedigen was onderdeel van de discussie.

Laat maar, begrijpend lezen is een kunst die men hier steeds minder beheerst.

Bigaroque | 27-05-21 | 21:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit zit met zekerheid straks in de Senaat, wat een geweldige oprechtheid, integriteit en durf.

smdyasc | 27-05-21 | 20:12 | 1

Ja ja, jezelf voordoen als simpele boerenjongen op z'n tractor die het in Washington gaat opnemen tegen de elite terwijl je eigenlijk een multimiljonair bent die die als letselschade advocaat de afgelopen 30 jaar de samenleving heeft leeggezogen.

BlolB | 27-05-21 | 20:36

De politiek heeft inderdaad meer letselschade advocaten nodig.

BlolB | 27-05-21 | 20:09 | 3

Politiek heeft inderdaad weinig nog met echte bestuurlijke kennis te maken maar meer hoe je je kan profileren, welke vriendjes je hebt etc. Gelukkig hebben ze mensen voor zich werken die dit wat beter weten maar daar zie je ook een enorme shift naar vervanging door communicatiemedewerkers.

Sessine | 27-05-21 | 20:19

Nee, liever beroepsuitvreters als een Sleepy Joe die nooit heeft gewerkt en zijn hele leven sinds de universiteit de staat al leegzuigt.

BoerKoekoek | 27-05-21 | 21:23

@BoerKoekoek | 27-05-21 | 21:23: Politiek en openbaarbestuur is een ervaringsvak, graag meer "beroepsuitvreters" zoals Wilders die precies weet hoe alles werkt.

BlolB | 27-05-21 | 23:07

Backyard laws matter

timmey | 27-05-21 | 20:08
-weggejorist en opgerot-
zattekater | 27-05-21 | 20:07 | 2

Toch bijzonder om te zien welke spierballentaal er wordt gebruikt, er nodig is in een tot op het bot verdeeld land, dat zich de leider van het vrije Westen noemt. Wie verdeeld is, zal verdeeldheid zaaien.

Leptob | 27-05-21 | 20:07 | 1

Toch apart om te zien dat de meeste spierballen rond zijn middel zitten.

marcoplarco | 27-05-21 | 20:12

Super. Mijn stem heeft ie.

BoerKoekoek | 27-05-21 | 20:06 | 1

Maar daar heeft hij niet zo veel aan, als NLse boer koekoek.

Bigaroque | 27-05-21 | 20:38

When guns are outlawed, only outlaws will have guns.

FW Ta-183 Huckebein | 27-05-21 | 20:05 | 5

@BenBinnen | 27-05-21 | 20:51:
Wat een gelul.
Volgens jouw logica zou er in de VS veel minder berooft, verkracht en mishandeld worden, omdat ze een vrije wapenwetgeving hebben...
Maar dat is niet zo.
Next!

SterF... | 27-05-21 | 21:50

@SterF... | 27-05-21 | 20:36: Tot dat iemand besluit de polite te defunden, dan hebben die outlaws vrijspel.
Zeker in landelijke gebieden kan t zomaar een paar uur duren voordat een politie auto jouw kant op komt.

ReyNemaattori | 27-05-21 | 22:06

80% of non outlawed guns, is used by outlaws

Epistulae_Morales | 27-05-21 | 22:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Gisteren heeft zo'n andere vuurwapenheld nog 9 man omgelegd in San Jose.

* Il Principe * | 27-05-21 | 20:04 | 25

@* Il Principe * | 28-05-21 | 10:44: Regelrechte stierepoep. Een wapen kun je ook (heb zelf - geheel legaal, jaarlijks streng gecontroleerd - vier stuks in bezit) voor handen hebben voor het beoefenen van schietSPORT. Een deel van de bezitters heeft een wapen als gevolg van een jachtakte. En laat nu (in ieder geval in Nederland) 99,99% van de wapenbezitters in Nederland precies om die reden een wapen (mogen) bezitten... Punt is: wapens doden niet. Mensen die wapens misbruiken kunnen mensen doden, net als kneuzen die auto's, keukenmessen, hamers of honkbalknuppels misbruiken. Het probleem is dus niet het legale wapenbezit (in Nederland na Alphen aan behoorlijk strenge wetgeving en controle onderhevig), dat is het illegale wapenbezit.

Grijskijkert | 28-05-21 | 12:14

@BoerKoekoek | 27-05-21 | 21:17: In Amerika gelden er (per staat verschillend) restricties op magazijn capaciteit en zgn. "bump fire stocks" waarmee een semi automaat vrij makkelijk als een volautomaat gebruikt kon worden. In Canada (waar het linksdraaiende ventje Trudeau aan de macht is) geldt een ban op wapens die er als een "assault weapon" uitzien.

Grijskijkert | 28-05-21 | 12:23

@* Il Principe * | 27-05-21 | 21:28: Oh nee ? Jawel hoor, die zijn er wel degelijk. Het inmiddels ook naar hier overgewaaide "gender- & identity politics", de uitvinding van "woke politics", de "cancel-culture" en het letterlijk wegschreeuwen van elke mening die ogenschijnlijk een fractie ter rechterzijde zit van het eigen veronderstelde linkse gelijk, al deze zaken vinden hun herkomst overwegend in wat wij links noemen en wat in Amerika het predikaat "liberal" krijgt. En dit alles in een eerder voorgegaan door het alom bekende (en ook uit de VS overgewaaide) fenomeen genaamd "politiek correct". Links in Amerika bestaat dus wel degelijk.

Grijskijkert | 28-05-21 | 12:32
▼ 22 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl