Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wob: Rutte liegt al een jaar over groepsimmuniteit

Het is WEL beleidsplan numero uno geweest

Social

Mark Rutte (aartsliegende aartsleugenaar) gebruikte het woord “groepsimmuniteit” in zijn eerste coronatoespraak vorig jaar. Toen brak de pleuris uit onder bange pandemiemels en daarna ging het land op slot en het woord “groepsimmuniteit” werd achter zeven soorten spin in de kluis van Kees Berghuis opgesloten. Rutte ging vervolgens ontkennen dat ie het gezegd had en pretenderen alsof het nooit een doel was. Maar uit een wobverzoek blijkt nu.... en deze zie je misschien niet aankomen... PRECIES HET TEGENOVERGESTELDE. Het was wél beleid, het was wél een Van Dissel-advies en het was wél de bedoeling dat we collectieve kuddeweerbaarheid zouden opbouwen. Hier samengevat in Milenadraad. Maar ja, dat lag publiek gevoelig (dor hout en zo) en daarmee dus politiek niet opportuun. Terwijl het WEL een goed idee is. In plaats daarvan schoot Rutte in een dwarrelbeleidreflex die van halve domme lockdowns tot fopversoepelingen al een jaar lang nergens uitzicht op biedt. Terwijl de combi van groepsimmuniteit en prikken de enige uitweg is, als je tenminste niet nog Rutte 4 jaar lang van click & collect naar bitterbalverboden wil struikelen met een samenleving splijtend coronapaspoort op zak en aan het einde van de reis alleen een heel dik fotoboek van Hugo de Jonge die selfies heeft gemaakt met iedere prikpatiënt. Zin in koffie nu. Op een heel groot plein.

Aartsliegende aartsleugenaar Mark Rutte liegt

Stik toch in een bitterbal man, lul

Liegen liegen liegen liegen liegen liegen Rutte

Deze medici pleiten al langer voor groepsimmuniteit

Reaguursels

Inloggen

Mooi dat men wel degelijk op groepsimmuniteit aanstuurt. De enige op termijn logische methode. Iedereen die daarover huilt heeft het niet begrepen.

glebber | 22-04-21 | 14:51 | 3

Het was "3 weken om de curve plat te drukken" maar werd een jaar lockdown. Daar heeft niemand voor ingestemd. Maar in het begin, ver voordat Rutte in actie kwam, was een korte lockdown wel nog een haalbaar initiatief. Zie China, Singapore, Taiwan etc. Maar na carnaval was er eigenlijk geen redden meer aan en was het enige antwoord een beetje damage control te doen.

honderddagen | 22-04-21 | 15:25

@honderddagen | 22-04-21 | 15:25: De cuve is iets breder gebleken. Maar de pandemie dooft pas uit als het virus zich niet langer kan verspreiden. En wanneer is DAT het geval? Iets met dat dat G woord. Alleen bereiken we dat nu niet in de eerste plaats omdat iedereen het virus heeft doorgemaakt, maar omdat immuniteit wordt bereikt middels vaccinatie. In gebieden waar het virus wordt onderdrukt met lockdowns en strenge maatregelen, loopt de bevolking een enorm risico op nieuwe uitbraken, zolagn virus opnieuw kan opduiken.

glebber | 22-04-21 | 16:27

@glebber | 22-04-21 | 16:27: Wat is dit nou weer voor onzin? Er nog minder zekerheid over de werking van vaccins voor wat betreft langduriger immuniteit.

Beau_Reaal | 22-04-21 | 22:13

Jarenlang enorm bezuinigd op de zorg. Ziekenhuizen failliet laten gaan, inkrimpen van verpleeghuizen, opheffen van verzorgingshuizen, verschuiving van zware zorgvragende cliënten naar de thuiszorg. Zorg over de schutting naar de gemeenten gooien, die daarvoor onvoldoende geld kregen. Het gewone verplegend personeel met fooien afzouten en onder marktprijzen laten werken. Daarbij gebruik makend van het feit dat zorgmedewerkers toch niet kunnen staken. Nog tijdens de coronacrisis tot diep in de tweede golf de zorgmedewerkers zonder de noodzakelijke bescherming laten werken.

Dus waar komt in godsnaam die plotselinge zorg van Rutte over de vraag of de zorg alles wel aan kan eigenlijk vandaan?

jochum1980 | 22-04-21 | 13:30 | 4

Hij is bezig zich in te dekken.....

MK27 | 22-04-21 | 13:42

@MK27 | 22-04-21 | 13:42: Het neoliberalisme zorgt uiteindelijk voor de individualisering en het winst oogmerk. Dit is de onzichtbare hand, de VVD streeft het neoliberalisme na. Men wil van ons een land een soort Verenigde Staten maken, althans als het aan de VVD ligt. Zie hoe het er daar aan toegaat: Extreme ongelijkheid, armoede, veel te hoog geprijsde koopwoningen, etc.

Nederlandop1 | 22-04-21 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik lees dit soort info niet eens meer. Zolang er miljoenen Nederlanders op deze pathologisch liegende godvergeten aartsleugenaar blijven stemmen blijft het dweilen met de kraan open.

Koonkluk Huis | 22-04-21 | 13:14 | 2

Dat is niet goed , wel erbij blijven .

elevator | 22-04-21 | 14:06

Misschien zijn die miljoenen stemmers ook wel gelogen.. Het zou mij niet verbazen

DeviousDick³ | 22-04-21 | 14:55

Groepsimmuniteit, dat wil in Argentinie en Brazilie ook niet goed lukken geloof ik. Rutte wilde dus eigenlijk een Bolsonaro'tje doen.

Mr. C | 22-04-21 | 12:12 | 4

@snokkertje | 22-04-21 | 12:54: Ja precies! Die 4000 doden per dag, dat kan door van alles komen. Het valt zonder tests niet te bewijzen dat dat met corona te maken heeft, dus kun je het lekker ontkennen.

DezeNicknameBestaat | 22-04-21 | 13:28

@snokkertje | 22-04-21 | 12:54: Met een test weet je hooguit 5 dagen eerder of je besmet bent. Na die vijf dagen volgen de symptomen en die wijzen ondubbelzinnig op corona. Al die dode Brazilianen zijn echt in hun eigen longvocht gestikt vanwege de corona, en alle overlevers hebben de blafkuch gehad.

bdn01 | 22-04-21 | 13:45

Nu, met het loslaten van de maatregelen en het Braziliaanse virus reeds onder ons is het een kwestie van een week of 4 tot 6 voordat we hier ook Braziliaanse toestanden in de ziekenhuizen bereiken. Tegen exponentiële groei kun je geen IC-bedden bouwen. Dit demissionair kabinet is crimineel bezig.

bdn01 | 22-04-21 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

En dan heeft die aartsleugenaar in dit land nog bijna 2 miljoen fans (Kuif voorop) die hem door dik en dun steunen en als Min Pres willen houden.

Mooi volk, die Nederlanders, maar niet te vertrouwen.

Peerkeoud | 22-04-21 | 12:12 | 7

Hoo , Seegers wil niet meer regeren met mensen als Rutte .

elevator | 22-04-21 | 14:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Wij zijn de kudde en Rutte is onze gekozen herder .

Maar dan wel een Duitse herder en vals, die je strot er af bijt en zich dat direct niet meer kan herinneren .

Castor12 | 22-04-21 | 12:05

Het was vooral een misser omdat het ongecontroleerd rondgaan van het virus om groepsimmuniteit te bereiken DE manier zijn om de zorg over te belasten. De koekenbakkers hadden de bijbehorende sommetjes gewoon niet gedaan.

Merkwaardeloos | 22-04-21 | 11:52

Wat een gladde aal, wat een hadjememaar, wat een oplichter. Zelfs de meest memorabele toespraak van een MP sinds de oliecrisis wordt een woord-/leugenspelletje met deze glibber. Het zou een schande zijn voor NL als dit nogmaals premier zou worden.

Beau_Reaal | 22-04-21 | 11:42

Rutte lijkt wel een virus, gaat ook niet weg...

HebjeHemweer | 22-04-21 | 11:23 | 3

Rutte (en Kaag en Hoekstra en Segers) lijdt aan een nieuwe mutatie van het Covid-19 virus: de Binnenhof-variant...

MK27 | 22-04-21 | 13:45

Met een beetje pech muteert het naar Rutte-4.

nsfl | 22-04-21 | 14:00

Ben al 4x opgeroepen om een injectie tegen het Rutte virus ... gaat niet weg.... verwacht binnenkort de volgende oproep...

Troyan horse | 22-04-21 | 14:07

Je bent wel gewoon een pannekoek als je dacht dat het anders zou zijn...

Groepsimmuniteit is de enige uitweg uit een virus. Kun je niet leuk vinden, of oneerlijk, het is een feit. Zelfs met een vaccin is het de enige uitweg, omdat een vaccin nooit generiek genoeg is voor alle soorten mensen en virus varianten. Het dempt wel.. en je koopt tijd.. zeker voor risicogroepen.
Iedereen moet (en zal!) covid krijgen. Hoe je lichaam erop reageert ligt aan je algemene gezondheid en een eventueel vaccin. En de enige maat die telt voor immuniteit, is mensen met antilichamen (= getrainde lichamen).

Volgens mij heeft Rutte zeker 3 keer herhaald in zijn persco's dat groepsimminiteit het doel is, *zonder* de zorg teveel te belasten. Maar ook.. zonder de economie te vernietigen (niet explicet benoemd, maar wel uiteraard van enig belang).
Dus mensen mogen gewoon alles blijven doen, zolang het maar binnen de grenzen blijft van de zorgdruk.. dus wel werken maar niet naar het cafe..

Epistulae_Morales | 22-04-21 | 11:12 | 2

Maar juist “ontspannende” zaken als café, sportschool, dagje met kids naar de dierentuin etc zorgen ervoor dat je lichaam en geest gezond zijn en zo’n virus effectief aan kan pakken. Doordat dit en elke mogelijkheid voor sociaal contact geschrapt is ervaren veel mensen meer druk en stress en worden ze bevattelijker en komt het ook harder aan. Dit is een Vicieuze cirkel die nu met versoepelingen hopelijk (definitief) doorbroken word)

WibionFire | 22-04-21 | 12:41

@WibionFire | 22-04-21 | 12:41: Heb je dit inzicht al gepubliceerd gekregen in een peer-reviewed wetenschappelijk tijdschrift? Neen? Hou dan eens op met het uitkramen van deze bullshit.

bdn01 | 22-04-21 | 13:49

Groepsimmuniteit was toch het eerste hele korte deel van het beleid en daarvan is hij later toch teruggekomen? Ben geen fan van Rutte, maar volgens mij klopt dit verder gewoon, toch?

zevensprong | 22-04-21 | 11:10 | 1

Moet ie het niet lopen te ontkennen dat ie het ooit gezegd heeft. Weetjewel, dat gedrag waar onze vloeibare vriend groot mee geworden is

haddem | 22-04-21 | 11:12
-weggejorist-
De_Antiglobalist | 22-04-21 | 11:00 | 1

Rutte wordt dan toch zeker voorgelogen. Immers hij is geen wetenschapper of expert op dit gebied. En wie is dat wel, immers ....

Pieterman | 22-04-21 | 11:00 | 1

Als je voor gelogen word, neem je afscheid van de omt leden en ook je wel vakbekwame wetenschappers.

Kwast | 22-04-21 | 11:36

De stelling dat 'groepsimmuniteit en prikken de enige uitweg is' zou ik niet graag voor mijn rekening nemen. De hele prik-promotie is gericht op een medisch instrument dat nog geen volledige goedkeuring heeft. Vanuit juridisch oogpunt lijkt promotie van een dergelijk instrument mij nogal riskant.

De mooie man | 22-04-21 | 10:58 | 1

Het afdwingen van een medische behandeling die niet noodzakelijk is, is een misdaad. Dat is veel erger. Vaccine prima.. maar wel vrijwillig. Ook indirect.

Epistulae_Morales | 22-04-21 | 11:16

Dat Rutte liegt is toch geen nieuws meer?

Ds_Dre | 22-04-21 | 10:55 | 1

Nee, dat-ie liegt of zoals hij het zegt: "daar heb ik geen actieve herinnering aan" is geen nieuws.
Het moment dat-ie de waarheid heeft of opeens zich alles duidelijk herinnert zal menigeen treffen als een donderslag bij heldere hemel.

MK27 | 22-04-21 | 13:41

En bij herverkiezingen zal Rutte het gewoon weer winnen wan stabiele factor in deze tijden.

Sinclair | 22-04-21 | 10:49 | 1

Wat is winnen, 77% van de Nederlanders die niet op je stemt ?

Als hij nu eens 75 zetels zou halen dan was het geloofwaardig dat Nederland hem wil.

Maar Rutte gaat niet weg uit zichzelf of ze moeten hem dat torentje uitslepen.

Roze_bril_drager | 22-04-21 | 10:52

Naar eer en geweten, ik ben het allemaal vergeten.

PieterPassant | 22-04-21 | 10:48

De notulen.kloppen gewoon niet:. Niemand heeft er een actieve herinnering aan dat hij of zij er bij was. De verwarming stond wel hoog want er was er 1 die dacht in de tropen te zijn. Maar die is dan ook kleurenblind.

strawdog | 22-04-21 | 10:47

Deze man moet echt WEG.
Nou valt dit leugen in het niets bij de overige maar een beroeps leugenaar is het laatste wat je als volk wil van een man in zo'n positie.

Datgingniegoed | 22-04-21 | 10:40 | 3

Wellicht kom je niet op die positie op een andere manier

Continuum | 22-04-21 | 10:46

En dan? Denk je nou serieus dat je er iets beters voor terug krijgt? Helaas.

Frits de Vriez | 22-04-21 | 10:54

De beste immuniteit bouw je op door een infectie, je bent dan ook beter beschermd tegen toekomstige mutaties.

Probleem is dat we allemaal bange poepers hebben, met name onder de babyboomers en het deel dat bij het grootbedrijf werkt. Precies waar het electoraat van de heer Rutte vandaan komt. Dus hij heeft gewoon naar zijn eigen kiezers geluisterd in deze.

altijd_correct | 22-04-21 | 10:36 | 5

@spamzuiger | 22-04-21 | 10:45: ligt aan je risicoprofiel..
En dat is niet nieuw hoor. Hele volksstammen in Nederland houden ook peuter parties om waterpokken op vooral jonge leeftijd te krijgen. Later is nl wel wat erger...

Epistulae_Morales | 22-04-21 | 11:18

Gekke Bertus in de bocht .
Laat het vrij rondwaren en de ic's lopen direct vol waarna je Huwan toestanden krijgt, met lijken op straat en ziekenhuisgangen vol met stervenden die niet geholpen kunnen worden . Dat kunnen we niet aan na al die zorg bezuinigingen van de afgelopen jaren .

Castor12 | 22-04-21 | 12:19

lukt me niet om besmet te raken,ik doe toch mijn best.

Spychopaat | 22-04-21 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Met groepsimmuniteit wordt bedoeld dat het kabinet niet gevoelig is voor signalen uit de samenleving. Ze zijn immune voor de hele groep.

HaaiBaai | 22-04-21 | 10:34

Verstandig weer. Laten we van leer trekken tegen een ‘samenleving spijtend corona paspoort’. Voor vaccins waar misschien 0,01 promille aan sterft.

En tegelijk de voorkeur geven aan groepsimmuniteit met naar schatting > 100.000 doden.

Wow, jij hebt je ethisch kompas beter afgesteld staan dan Rutte hoor. En dat zegt wat...

Martin007 | 22-04-21 | 10:33 | 5

Waarom zou ik door een vaccin meer risico moeten lopen dan voor het virus dat het kan voorkomen (maar geen zekerheid biedt)

Epistulae_Morales | 22-04-21 | 11:21

@azubneritan | 22-04-21 | 10:57: Er zijn wellicht gewoon 9000 griepdoden die dit seizoen missen inderdaad.. waar zijn die? Juist.. Diezijn gestorven aan Corona of zijn gered door een vaccin en gaan bij de eerste hittegolf of het volgende griepseizoen/covid seizoen.

Epistulae_Morales | 22-04-21 | 12:02

100.000 doden ? Inmiddels heeft meer dan de helft van NL het allang gehad. En zijn er slechts 16.000 doden mét Corona gevallen. Dus voor die 100.000 zou NL 4 x zo groot moeten zijn en dan voor 100% besmet moeten worden.

RichardBandler | 22-04-21 | 13:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Volspuiten met een waarheidsserum en voor de camera aan de leugendetector vragen beantwoorden

Schipperke | 22-04-21 | 10:31

Ik denk dat er toch meer geld naar de zorg moet. Wellicht kunnen ze de selectieve Alzheimer van Rutte behandelen...

Ff_afschakelen | 22-04-21 | 10:25

Het is een rekenkundige zaak dat je destijds zelfs met blootstelling van enkel jongeren tussen 20 en 40 aan het virus en strikte scheiding van deze groep van ouderen en kwetsbaren (wat puur hypothetisch is), een code zwart situatie in ziekenhuizen zou krijgen. Kwestie van 'sheer numbers'. Het vervelende met pandemieën van deze schaal is dat er (gelukkig) nog niet zo bijster veel ervaring mee is opgedaan. Dit specifieke virus muteert bijna waar je bij staat en dat gebeurt over heel de wereld. Het is dus niet ondenkbaar dat de 'laten uitrazen' strategie op zeker moment nog de enige optie is die de mensheid openstaat. Bijvoorbeeld als een mutatie dominant wordt waar alle gevaccineerden (inclusief het zorgpersoneel) ondanks booster shots vatbaar voor blijven én die niet zozeer het 'dorre hout' aanpakt, maar vooral het jonge loof.

Schulzie | 22-04-21 | 10:22 | 1

Sheer numbers zeggen ook dat de kans groter wordt dat een voor jongeren wel gevaarlijke variant dominant wordt als je de nie gevaarlijke variant wegspuit. Een vaccin is nooit generiek genoeg om alle mensen en alle varianten af te dekken. En elk jaar een nieuw vaccin zit er wel in, maar we moeten gewoon dit virus eens gaan behandelen als de griep en accepteren dat er 9000 mensen per seizoen aan sterven, en hopen dat veel mensne een paar jaar extra krijgen door *vrijwillige* vaccinatie.

Epistulae_Morales | 22-04-21 | 11:24

Ons land zou een stuk fatsoenlijker bestuurd kunnen worden. Maar daarvoor moeten gruwelijke schoffies als Rutte, Kaag, Hoekstra en hun meelopers eerst een flinke trap onder hun hol krijgen en opsodemieteren. Rutte is een monster een viezerik in alles wat hij doet en zegt.

Broadsquire | 22-04-21 | 10:21

Het probleem met kuddeimmuniteit is, is dat het probleem dan volledig is opgelost. Dan kun je geen nieuwe wereldorde implementeren of vaccins uitproberen.

van heinde en verre | 22-04-21 | 10:17 | 2

Maar dan krijg ik toch nog wel een chip van Bill Gates ingespoten? Dat lijkt me namelijk wel wat.

Frits de Vriez | 22-04-21 | 10:56

@Frits de Vriez | 22-04-21 | 10:56:
Je moet er Apple opzetten. Dan is het meteen veilig voor de Apple-gelovigen.
En in een minimalistisch wit design-doosje verpakken.
En er drie keer zoveel voor vragen.

kloopindeslootjijook | 22-04-21 | 11:33

In mijn idioom heet dit: je ergens uit proberen te lullen.

aflaatverkoper | 22-04-21 | 10:16

Het is pas vermelding waard als Mark Rutte niet liegt.

spamzuiger | 22-04-21 | 10:14

Nou begrijp ik ook waarom Nederland achteraan loopt bij het vaccineren. Wij moeten allemaal ziek worden om groepsimmuniteit op te bouwen.

Osdorpertje | 22-04-21 | 10:11 | 1

Niet zeuren, we zijn nu 5de van Europa

BobDobalina | 22-04-21 | 10:13

Groepsimmuniteit is meer een scenario waar je niet onderuit komt, dan dat het een bewuste strategie vanaf het begin zou moeten zijn. Op dit moment kun je niet anders meer. Ieder persoon die al vanaf het begin "lockdown NU ZeroCOVID" roept is extreem dom. Je kunt de grenzen maar beperkt dichthouden en zelfs al doe je dat wel een tijd, dan fladdert het virus zo weer het land binnen. Hoe kun je dat niet begrijpen? ZeroCOVID is een illusie. Net als alle dierziektes die zogenaamd "uitgebannen zijn" en die na tien jaar weer de kop op steken. Volledig vaccineren is een optie, maar zelfs voor ziektes die als uitgeroeid bekend staan vanwege vaccinatie is bekend dat ze zo nu en dan de kop opsteken in anti-vax clubs.
Omdat er extreme hijgerige focus is van het nieuws op mogelijke bijwerkingen van vaccinaties is de risicoperceptie van mensen volledig verstoord geraakt. Men vergeet even de bijsluiter van de pil, paracetamol en gaat wel vliegen of "rookt alleen op feestjes of als het gezellig is."
Zou ik zelf dan direct het vaccin nemen? Nee, ook niet. Ook ik heb enig wantrouwen. Maar ik wil ook niet ziek worden. Tot nu toe doe ik sinds maart al hetzelfde en dat is mijn eigen keuze, die ik niet laat afhangen van de overheid. Tijdens het griepseizoen zie je mij ook niet knuffelen. Ik kan het wel missen nu, maar dan spreek ik enkel voor mezelf en ik wil dat in geen enkel geval reflecteren op andere mensen.

Draak uit Brabant | 22-04-21 | 10:09 | 1

Je hebt duidelijk nog niet door wat ZeroCOVID precies inhoudt. Lees je eens in, zou ik zeggen.

Mark van Dam | 22-04-21 | 10:52

WNL neemt het al weer op voor Rutte, Wouter de Winter (loonlijst Rutte) ook nog eens uitnodigen en de propaganda machine draait weer volop.

Als er een probleem kleiner moet worden gemaakt voor Rutte dan noemen ze hem de eerste onder gelijken, als ze hem willen promoten dan prijzen ze zijn leiderschap. Wat is het nu, is Rutte wel of niet de baas ?

Roze_bril_drager | 22-04-21 | 10:06

Wel een rare manier om groepsimmuniteit te krijgen. Met het normale leven totaal in lockdown. Was de strategie om groepsimmuniteit op een voor de bevolking zo onaangenaam mogelijke manier te verkrijgen?
Das is dan goed gelukt..
Op de groepsimmuniteit na dan hé!

HetLichtInHetZuiden | 22-04-21 | 10:05

Steeds maar weer!!!

sander3488 | 22-04-21 | 10:04

De term groepsimmuniteit was vanaf het begin 'besmet', voor een belangrijk deel door Rutte. Terwijl een zorgvuldige strategie wel verdedigbaar was geweest.

Frits_Binkestein | 22-04-21 | 09:55

als rutte ademt dan liegt ie... en mensen die op dat ding stemmen doen het echt niet beter met de waarheid....

azubneritan | 22-04-21 | 09:51

Het is niet erg dat Rutte eerst een ander beleid wilde voeren. Dat komt meer met de Zweedse aanpak overeen. Het is het constant liegen hierover wat hem totaal ongeloofwaardig maakt.

mikes43357369 | 22-04-21 | 09:48 | 5

@Vosch | 22-04-21 | 10:01: Het punt is dat Rutte liegt, informatie voor de 2e kamer achterhoudt, dat verantwoordelijk is voor de bezuinigingen op de gezondheidszorg voor 2020, etc. etc..
Heb ik al gezegd dat hij liegt?

mikes43357369 | 22-04-21 | 11:09

@Vosch | 22-04-21 | 10:09: veel plezier... op een gegeven moment kom je vanzelf tot de conclusie dat je dus hard meegewerkt hebt aan de vernietiging van echte vrijheid in dit land....

azubneritan | 22-04-21 | 11:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Intussen in het lokale kuddeimmuniteitsplan:
"Als twee mensen of huishoudens die volledig gevaccineerd zijn tegen het coronavirus elkaar ontmoeten, is het niet nodig om afstand te houden of mondkapjes te dragen. Dat vindt het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC).

Wanneer jongeren en mensen van middelbare leeftijd van wie er één wel is gevaccineerd en één niet elkaar ontmoeten, kan de 1,5 meter ook overboord wat het ECDC betreft."

Precies wat ik al een jaar lang doe met een goede vriendin en haar kinderen.

Met_baard | 22-04-21 | 09:48

Groepsimmuniteit EN beschermen van zwakkeren EN vaccineren had veel doden, ziekenhuisopnames en ic-opnames gescheeld, economie was overeind gebeleven en het vertrouwen in de overheid was in stand gebleven.

balustrade | 22-04-21 | 09:47 | 3

En dat is precies wat er gebeurd is en aan het gebeuren is volgens mij. Op het laatste na dan.

hoejeheette | 22-04-21 | 10:01

@hoejeheette | 22-04-21 | 10:01:
De economie gaat na de crisis heel hard onderuit. Handel ligt grotendeels stil. U heeft waarschijnlijk geen onderneming.

altijd_correct | 22-04-21 | 10:38

@hoejeheette | 22-04-21 | 10:01: er is geen groepimmuniteit, de zwakeren worden niet beschermd (die mogen nl gewoon tussen de niet zwakkeren lopen, winkelen en straks op het terras zitten)
De maatregelen zijn een gemiddelde: te licht voor risicogroepen en onnodig voor niet-risicogroepen. Polderen en nivileren werkt niet bij een virus.. de natuur is niet sociaal, maar extreem rechts: de zwakkeren leggen het loodje.
En vacineren? kom nou..
dus 3x fout.. voor de rest heb je gelijk.

Epistulae_Morales | 22-04-21 | 11:29

Rutte heeft heel vaak gelogen en is er telkens mee weggekomen. Iedere keer komt er een slappe verklaring en veroorzaakt hij zoveel babbelmist dat er weer akkoord mee wordt gegaan. Soms snap ik het want je kunt je niet ieder gesprek herinneren. Maar hij heeft zijn hand nu echt overspeeld. De funcitie elders van Omtzigt was als je van de notulen van de ministerraad uitgaat wel degelijk een functie elders. Dit was recent en het was een rode draad dus zelfs voor iemand met selectieve Altzheimer zoals Rutte is niet meer te ontkennen dat hij het daar met Jorritsma en Ollongren over heeft gehad en niet op een terloopse manier zoals hij claimt. We kunnen blijven roepen dat Rutte en zijn kornuiten liegen maar wat er moet gebeuren is dat de tweede kamer haar werk doet en dat betekent exit voor iedereen die in die ministersploeg zat.

osolemio | 22-04-21 | 09:44 | 1

De leugenaars hebben de meerderheid in de Tweede Kamer, zie bijvoorbeeld de Motie van Wantrouwen.

TortuousConvolvulus | 22-04-21 | 09:57

Of je moet het virus uitroeien door dat er geen besmettingen meer zijn,
of uiteindelijk moet iedereen er tegen kunnen. Door ziek te zijn geweest of door vaccinatie.

Uitroeien lukt niet want mensen blijven elkaar besmetten. Vooral door mensen die mopperen en tegelijk deel van het probleem blijven.

Dus ze gaan spelen met het woord 'groepsimmuniteit'. Bedoelen ze nu uit laten razen met alle gevolgen van dien, of onder controle houden tot iedereen is gevaccineerd.

kloopindeslootjijook | 22-04-21 | 09:41 | 1

Uit laten razen is het beste.. iedereen een corona en weerstand opbouwen.

MooseNL | 22-04-21 | 09:55

Noem eens een goede vervanger van Rutte, bijvoorbeeld Kaag, Hoekstra, Wilders zeg het maar ? Ik zie het niet....

appies | 22-04-21 | 09:39 | 4

Als Nederland blijkbaar niets beters te bieden heeft dan een pathologisch leugenaar, in 2007 door de Rechtbank Haarlem veroordeeld, dan is het eigenlijk wel klaar. Er zijn vast wel goede mensen maar die zitten misschien niet bij een politieke partij.

dathoujetoch | 22-04-21 | 09:48

Chimpansee, oerang oetan en thesus aapje.

watazooi | 22-04-21 | 09:49

Dus eeuwig vastzitten aan Rutte ?

Je bent teveel gewend geraakt aan Rutte en denkt inmiddels dat er geen betere is. Zoveel heeft hij echt niet goed gedaan want alles wat hij aanraakt wordt slechter, Feit.

Maar hij heeft een enorme dossierkennis en een fotografisch geheugen, daarom rolt alles zo soepel zijn mond uit. Des te ongeloofwaardiger zijn al zijn geheugenproblemen.

Roze_bril_drager | 22-04-21 | 09:58
▼ 1 antwoord verborgen

Lubach kan zijn filmpje om NL te promoten bij de VS wel aanpassen, dat wij zelfs beschikken over een Trump alike.

watazooi | 22-04-21 | 09:39 | 1

Nee, dat is ie niet. Trump is gedemoniseerd door de media omdat ie niet loog. Overdreef soms wel ja.

MooseNL | 22-04-21 | 09:56

Daar komen jullie nu pas achter? Was toch al lang duidelijk. Wat ik vooral grappig vindt is dat zowel voor als tegenstanders van onze(NL) maatregelen naar Zweden wijzen hoe het wel of niet moet, maar in feite doen gewoon hetzelfde. En het werkt voor geen meter.

Hater bij de Heijn | 22-04-21 | 09:39 | 2

Het Wit-Ruslandsysteem werkt vrij goed.

Hollandmix | 22-04-21 | 10:25

Brazilie gooit het gewoon helemaal open. En heeft nog steeds minder doden per 100.000 inwoners dan Nederland.

Epistulae_Morales | 22-04-21 | 11:58

Ik zocht de definitie op voor pathologisch liegen; interessante materie! Maar pathologisch liegen wordt gezien als symptoom, niet als stoornis an sich. Dus wat verder zoeken bij verschillende stoornissen, en wat je dan zoals tegenkomt aan mogelijke stoornissen waar Mark Rutte in meer of mindere mate aan zou lijden geven een beangstigend beeld.

Pontius Vulgaris | 22-04-21 | 09:38 | 1

Geen vrouw die geïnteresseerd in hem is, geen kinderen. Elk weldenkend mens ziet dat het niet in orde is. Althans niet als premier van een land. Zeker met een cv die nergens op slaat. 8 jaar Nederlandse geschiedenis bestuurdeert en dan een baan bij unie lever.

altijd_correct | 22-04-21 | 10:42

Wat mij zo tegenvalt van Rutte is dat hij NOOIT zal toegeven iets "fout" gedaan te hebben. Nooit eens zeggen: "dat was niet goed/slim". Er wordt altijd omheen gedraaid met heel veel worden, terwijl het zijn geloofwaardigheid ten goede komt als hij dingen eens benoemd.
Zie nu ook hier weer de directe reactie: ik heb dat nooit gezegd. Wanneer bewezen wordt dat hij het wel gezegd heeft, meteen over iets anders beginnen. Maar het gaat om die eerste reactie: ontkennen, ontkennen, ontkennen.

TortuousConvolvulus | 22-04-21 | 09:37 | 1

worden=woorden

TortuousConvolvulus | 22-04-21 | 09:40

Het gevoerde beleid liet zich destijds alleen begrijpen als kudde-immuniteit het doel was.
Dat er over wordt gelogen is logisch, omdat je dan als MP zegt dat je doden voor lief neemt. Dat is pr technisch niet verstandig.
Maar iedereen met een beetje verstand zag wat er gebeurde en kon zijn conclusies trekken.

De verwarde man | 22-04-21 | 09:36

Mensen die nu opstaan, dit artikel lezen, en een stijging van de bloeddruk voelen aankomen. Sla anders ‘s ochtends even de Republikein open. Goed leesbaar dat taaltje , geen fopstatistieken en amper artikelen over corona. Hoe komt dat? Omdat NamWatch (de who vazallen van Namibië) geen stok achter de deur krijgen. Zorg is daar verder prima. 4600 mensen gevaccineerd.
www.republikein.com.na/

INTP | 22-04-21 | 09:36

Groepsimmuniteit bereikt op natuurlijke wijze had niemand aan kunnen verdienen en niemand had er meer macht mee kunnen krijgen. Vandaar dat is gekozen voor wat is gekozen: draconische maatregelen, vaccinatieprogramma en veel geld besteden.

DeCynischeAmbtenaar | 22-04-21 | 09:35

Met Mark als leider hebben we geen vijanden meer nodig.

priks | 22-04-21 | 09:35 | 1

Mark is i.i.g. veel gevaarlijker dan corona.

zwenkwieltje | 22-04-21 | 10:55

@van Rossem, vind je echt een goed idee om covid gewoon maar zsm rond te laten gaan om zo kudde immuniteit te verkrijgen? Tijdens de 1e golf was er eigenlijk al sprake van code zwart en nu is het in feite ook al code zwart voor veel mensen die voor een grote OK een IC bed nodig hebben. Als je covid gewoon laat rondgaan waren er 100 à 200 duizend doden geweest, m.n. omdat wanneer er geen toegang meer is tot 'normale' ziekenhuiszorg, de mortaliteit van covid hard begint op te lopen.

Overigens is de enige oplossing massaal vaccineren zoals in de VS en Israel. In de VS is 18 miljard subsidie in operation warp speed gepompt en daardoor zijn ze nu 30 jarigen aan het vaccineren. In NL zijn we nog steeds bezig met 60+. Er is hier iets flink fout gegaan.

Diederik_Ezel | 22-04-21 | 09:34 | 8

@Diederik_Ezel | 22-04-21 | 09:59: Rustig aan maar, ik ben geen Trump aanhanger. Ik vind het alleen stuitend hoe alles wat hij goed heeft gedaan geen aandacht krijgt, terwijl wat hij niet goed heeft gedaan breed wordt uitgemeten. Sleepy Joe gaat straks als een good cop de vruchten plukken van al het voorwerk dat Trump heeft gedaan, ook al was dat met de botte bijl, en de credits ervoor opeisen. Pfizer wilde niet toegeven dat ze als eerste kwamen met een vaccin dankzij operation Warp speed. Wellicht is de ontwikkeling niet gefund door deze operatie, maar het feit dat er bereidheid werd getoond om vaccins af te nemen heeft er wel voor gezorgd dat het voor Pfizer rendabel was om de ontwikkeling te starten

intrigant | 22-04-21 | 10:13

Pandemiepiemel. Onderbouw je angstzaaiende statements is, 100k of 200k is sowieso al een riant verschil. De kwetsbare vaccineren en verder alles open, zo doen ze het in de VS. Geen verplichting en ivm privacy mag er nooit gevraagd worden om bewijs van vaccinatie. 1.5 maand geleden gingen in heel veel states alle maatregelen de prullenbak al in en dat gaat prima, de meeste states zonder maatregelen doen het juist beter dan die met. Die conclusie kun je nu, na 1.5 maand vergelijken, prima trekken.

Wij hebben in Nederland niet zozeer een Covid probleem. Het probleem is de capaciteit van de zorg. In 2018 was er al code zwart vanwege de zware grieppandemie. Diezelfde gebrek aan capaciteit pluk je nu ook de vaccinatievruchten van. Bedankt voor uw stem op de VVD.

zegmaarwij | 22-04-21 | 10:32

@Spychopaat | 22-04-21 | 09:58: Alle vroege cijfers wijzen daar wel op, zelfs nog wel meer dan dat. Inmiddels zijn er veel betere behandelingen bekend en het lijkt erop dat veel minder mensen zwaar besmet raken, wellicht (?) door de maatregelen. Maar met in het begin laten rondreizen was je zeker wel bij honderdduizenden doden beland.

Specy | 22-04-21 | 11:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Er heerst een ziekte waar 95% van de bevolking weinig last van heeft. Toch is 100% van de bevolking haar vrijheid kwijt, krijgt 75% van de bevolking geen toegang tot een vaccin, en krijgt de rest wellicht iets meer vrijheid met een nieuw biometrisch paspoort. Iedereen preventief in het cachot, Rutte bepaalt wie er wanneer uit mag. Het is krankzinning dat de zwakzinnigen in het parlement meer bezig zijn met Omtzigt dan met de radicalisering van dit demissionaire kabinet.

Zeddegeizot | 22-04-21 | 09:34 | 1

Solidariteit.

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 12:34

Rutte en liegen, wie had dat nu verwacht?! Wellicht zijn gevolg in deze burelen niet, want ja de Grote Leider doet alles in ons belang!

ikworstelengadouchen | 22-04-21 | 09:34

Tja, wat wil je dan? 'zero covid' met extreem repressieve maatregelen die nauwelijks af te dwingen zijn? In een continent met open grenzen waar corona in de buurlanden ook flink heerst?

raskol | 22-04-21 | 09:31

Hij die de waarheid niet gelooft zal de werkelijkheid niet preken.

Sarcastica | 22-04-21 | 09:30

Goed dat Rutte zijn verstand heeft gebruikt.
Nederland is een verschrikkelijke ramp bespaard gebleven.

Rest In Privacy | 22-04-21 | 09:29 | 7
-weggejorist-
MoonBeebe | 22-04-21 | 09:36

Rutte is zelf een verschrikkelijke ramp?

intrigant | 22-04-21 | 09:53

@Gulliver
Hoi wappie

Sir Hackalot | 22-04-21 | 17:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Goh, Rutte en liegen. Je verwacht het niet..

nutsniet | 22-04-21 | 09:28

Dus Van Rossem denkt nog steeds dat Corona een Nederlands probleempje is. En dat er niet ergens iemand in Rutte's oor heeft gefluisterd: "He joe lissen werrie keerfoelie, wie hef un wurld waid soloesien voor det: fucksins". De hele wereld is aan het prikken geslagen en de plannen daarvoor dateren al van juni 2020. Wat nou met je groepsimmuniteit.

Dubbelepunthoofd | 22-04-21 | 09:28 | 1

Dit.....

ikworstelengadouchen | 22-04-21 | 09:31

Groepsimmuniteit wordt nauwelijks iets op verdiend. Vaccins zijn veel lucratiever.

VanBukkem | 22-04-21 | 09:27

Al die communicatiedeskundigen en overige interne en externe spindoctors bij de overheid, terwijl geloofwaardigheid voor de kiezer blijkbaar geen enkele rol speelt. Waarom dan wel al dat dure belastinggeld aan die onnodige PR verspillen?

Hetkanverkeren | 22-04-21 | 09:27

Toen Ruttie inzette op groepsimmuniteit waren er nog geen miljoenen vaccins besteld. Die voorraad moet nu wel weggewerkt worden. Heb zelf meer het idee dat Corona te overschat is (en er was uiteraard in het begin ook moeilijk wat zinnigs over te zeggen) en dat overheden nu geen uitweg meer zien behalve vaccinatie. Dan kan je immers zeggen: kijk we hebben de pandemie overwonnen. Want welke politici durft er te zeggen: Dit bleek uiteindelijk wel een nare ziekte maar niet dusdaning dat we het land een jaar hadden moeten gijzelen. Bedankt voor uw begrip en ga nu maar weer verder met uw leven!

BrulSpin | 22-04-21 | 09:22 | 2

Met andere woorden, de trein was ingezet, maar afremmen of op het volgende station stoppen zou teveel geld kosten (claims van farmaceuten etc)

WibionFire | 22-04-21 | 09:24

Jij snapt 'm.

VBO_B_Niveau | 22-04-21 | 09:53

Hoe kan je nou liegen als de waarheid niet bestaat?

Mr_Natural | 22-04-21 | 09:22 | 2

Naar eer en geweten.

All_yall | 22-04-21 | 09:28

De waarheid bestaat wel maar wordt onderdrukt.

culture_vulture | 22-04-21 | 09:29

-'samenleving splijtend coronapaspoort'
Coronapaspoort voor mij.
Tweedeling is een natuurrecht.

HogeNood | 22-04-21 | 09:21

En het was ook een goed plan.
Jammer dat hij zo'n rubberen ruggengraat heeft en onder druk van de media (en daarna dus de publieke opinie) gezwicht is.

Pimp my Voortuin | 22-04-21 | 09:19

Als iemand ooit een biografie van Rutte gaat maken zal blijken dat deze langstzittende premier een onvoorstelbare knoeier was, die zijn onzekerheid maskeerde met toneelstukjes van beslistheid en koersvastheid. Een omhooggevallen personeelsfunctionaris, een generalist zonder oog voor het landsbelang, een man die angstig keek naar hoe de buren het deden. Een vreselijke vent.

JvanDeventer | 22-04-21 | 09:19 | 2

Nou, hij was niet getrouwd, want hij was de vriend van en voor het hele Nederlandse volk, hij had geen tijd voor één vriend. (bwaaah)

dathoujetoch | 22-04-21 | 09:22

@dathoujetoch | 22-04-21 | 09:22: De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar, niet door de verliezer. Geschiedenis is subjectief.

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:25

Politiek is toch altijd om de hete brei heen draaien. Dhr Rutte is daar een ster in. Dat is wat mensen mooi aan hem vinden.

Naall | 22-04-21 | 09:19

Welke andere tool dan groepsimmuniteit was beschikbaar ten tijden dat er nog geen vaccin was?

ChristianV | 22-04-21 | 09:18 | 9

@ikworstelengadouchen | 22-04-21 | 09:35:
Precies.
Want stel je voor dat je covid als een gewone ziekte zou kunnen behandelen.
Dat er geen bewijs is zegt niks als ze niet bereid zijn om grootschalig onderzoek te doen, omdat het patent verlopen is valt er niks meer aan te verdienen.
En het mag natuurlijk geen concurrent worden van vaccineren.
Ivermectine wordt al veelvuldig toegepast bij covid patienten.
Met succes maar dat wordt niet als bewijs beschouwd.
Dus, je onderzoekt het niet, ook na herhaaldelijk aandringen van artsen die met de poten in de praktijk staan.
Vervolgens kun je dan zeggen dat het niet bewezen is, waardoor je een reden hebt om het te verbieden.
Ziek.

Kijkeensaan | 22-04-21 | 10:29

Welke tool is er nu? Vaccins zijn niet generiek genoeg. Het virus zelf geeft iedereen de beste kans die niet in een risicogroep zit. Een vaccin geeft je nog enige kans zolang de variant van het volgende seizoen goed voorspelt wordt

Epistulae_Morales | 22-04-21 | 12:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Mbt de notule is er volgens Rutte "niets onoorbaars" gebeurd. Wat is onoorbaar? Iets wat niet gehoord mag worden? Of is het iets oneerbiedigs voor de oren?
Net als Kaag gisteren "Dat ze het zich fysiek niet kon herinneren"...
Het is politiek jargon voor ik lieg me een slag in de rondte maar ik zeg het met wat gekunstelde woorden waardoor het heel wat lijkt.

Dirk III | 22-04-21 | 09:17 | 2

In zijn optiek niks vreemds omdat hij niet anders gewend is.

likdoorn | 22-04-21 | 09:23

Rutte is inmiddels zo gewend aan 'dingen onder de pet houden' dat hij zelf zich niet meer voor kan stellen dat dit niet deugt. Treurig treurig.

Botergems | 22-04-21 | 09:45

Laat het ons svp snel weten als aan het licht komt dat Rutte een keer NIET heeft gelogen.

Harry.Langezwaal | 22-04-21 | 09:16

Wat! Trump mocht het niet het China virus noemen, maar in onze beleidsplannen staat gewoon Wuhan virus! Racisme!

John McClane | 22-04-21 | 09:16

Voor mij is het volstrekt duidelijk wat adviseurs en regering bedoelen met streven naar 'groepsimmuniteit'. En ook de eventuele verwarring in de communicatie is goed te begrijpen. Maar het probleem is vooral: "Hij zit er te lang." En met "hij" bedoel ik dan GeenStijl (en joop.nl en Van Jole want ik zie het verschil niet meer).

Vosch | 22-04-21 | 09:16 | 2

#teamRutte

Vosch | 22-04-21 | 09:17

Dat je weinig ziet is wel duidelijk.

Rest In Privacy | 22-04-21 | 09:22

In 2007 is hij nog veroordeeld door de rechter. Hij heeft een autistisch trekje lacht gewoon alles weg en doet of er niks aan de hand is. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, bij hem is het gewoon als sneeuw voor de zon verdwenen.

stipjes | 22-04-21 | 09:15

Kijk, iedereen schrijft wel doodleuk op dat 'het' Nederlandse volk dit wil, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo, want uiteindelijk heeft de VVD 34 van de 150 zetels. Minder dan een kwart van het electoraat. Aangezien deze club alleen maar heeft geëxcelleerd in het creëren van nóg grotere bergen puinhoop, en tot op de dag van vandaag onvoorwaardelijke steun verleent aan premiers die zoals empirisch bewezen vaker liegen dan Pinokkio, lijkt het mij beter voor 'het' Nederlandse volk om deze club doorgesnoven autisten voor minstens vier jaar uit te sluiten van regeringsdeelname. Wat zeg je? Dat is ondemocratisch? Ja, dat zeggen PVV'ers ook al jaren, maar dat mag de pret niet drukken!

*koffie op de kast zetten doet voor Kuifje*

VBO_B_Niveau | 22-04-21 | 09:15 | 1

"democratie".

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:20

Een olifant heeft een slurf. Een giraffe een lange nek en een kangoeroe een buidel. Zo heeft Mark Rutte een dikke duim. Dat weten we nu wel. En hij scoort er al jaren mee. Een verkoper die beweert dat ‘ie ‘m zelf ook heeft…’ geloof je meestal ook niet. Maar toch kopen veel mensen dat ding als hij/zij sympathiek overkomt.

MoorCopJoris | 22-04-21 | 09:15

Glas plas was!
Hier in Schubbekutteveen maakt men zich alleen nog maar druk over anderhalve meter, géén handen schudden en iedereen verdacht maken die ook maar een hoestje durft te produceren.
Die leugenaars in Den Haag bereiken de gewone bevolking niet meer, want Cojona!
Het nieuwe normaal is bereikt!

kees1386 | 22-04-21 | 09:12

Gewoon ontkennen dat het beleid was. Het was wel verboden in het begin om beschermende spullen te gebruiken zoals mondkapjes. Hoeveel slachtoffers mag Rutte nog maken? Mensen die zijn overleden, mensen die finacieel zijn kapot gemaakt. Mensen die door de politie in elkaar zijn gebeukt. Mensen die hun zaak hebben verloren. Kinderen die het niet meer zien zitten. Boeren die hun werk niet meer kunnen doen. Hoeveel nog ?

foxhunter | 22-04-21 | 09:12

Rutte blijkt gewoon een psychopaat in een pak te zijn. Liegen, manipuleren, etc. Genoeg leesvoer te vinden.

Earl_of_Doncaster | 22-04-21 | 09:10 | 3

En de VVD-stemmers vinden het keer op keer prachtig.
Zegt wel genoeg hoe ze zelf in het leven staan en tegenover andere mensen.

2voor12 | 22-04-21 | 09:12

In Manaus vonden ze het ook een goed idee.

Parsons | 22-04-21 | 09:09 | 1

https://www.independent.co.uk/news/venezuelas-maduro-sends-oxygen-to-brazil-amid-virus-spike-venezuela-nicolas-maduro-brazil-ap-oxygen-b1789126.html
Oh ja, Manaus...

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:20

Oh joh. Rutte liegt ?!
Nou breekt mijn klomp.

grapo | 22-04-21 | 09:09

Ik was nooit zo’n fan van Rutte, maar ik vind juist dat hij het uitstekend heeft gedaan deze crisis en zich als een echte leider heeft gedragen (in tegenstelling tot bijv De Jonge). Hij straalde rust en zelfverzekerdheid uit, was eerlijk wanneer het kon en bood ook zijn excuses aan wanneer hij er naast zat. Vergeet niet dat we in de eerste golf als een van de weinige landen het best relaxed hadden (in veel landen mocht men niet eens de deur uit). Het rivm en Rutte kozen voor een nuchtere en minder ingrijpende aanpak die toch tamelijk kenmerkend is voor dit land. Hulde. #team Rutte

BobDobalina | 22-04-21 | 09:08 | 20

@Pontius Vulgaris | 22-04-21 | 12:04: Het gemiddelde salaris ligt hoger dan een onderwijzer. Ik vind dat een goede vergelijking en eerlijk gezegd verrassend. Ik had gedacht dat ze minder zouden verdienen. Ben wel benieuwd waarom jij dit lachwekkend vindt. Het ging verder om ziekteverzuim pre-corona (nu ligt het rond 8% - maar dit kan mede door quarantaineverplichtingen komen). Dat pre-corona cijfer lag al 33% hoger dan het landelijk gemiddelde. En door welke financiele onzekerheid raken ze uitgeput? Ze zijn onmisbaar en hebben als weinigen in Nederland bijna een baangarantie voor het leven. Voor wat betreft de laatste opmerking: ik begrijp niet waarom er bonussen moeten worden uitgedeeld als iemand zijn werk doet en overwerk gewoon wordt uitbetaald.

BobDobalina | 22-04-21 | 12:19

@BobDobalina | 22-04-21 | 12:19:
De vergelijkingen zijn krom omdat bijna niemand in dezelfde functie blijft 30 jaar lang. Dus het is niet te vergelijken omdat je allerlei zaken achterwege laat.

In de zorg werken is zwaar lichamelijk werk, en heeft onder andere daardoor te kampen met een hogere uitval. Daarnaast komen deze mensen dagelijks in contact met mensen die ziek zijn, wat het immuunsysteem van de zorgmedewerkers naar mijn idee ook zwaarder belast dan dat van 'ons op kantoor'.

Ze kunnen uitgeput raken van financiële onzekerheid op verschillende vlakken:
- Zorgbonus wordt niet uitgekeerd terwijl zij óók meer kosten maken, net als iedereen het misschien nu wat krapper heeft dan 'normaal'.
- Veel mensen (vrouwen) in de zorg werken part-time, dus ze genieten niet dat "riante" *proest* salaris dat het AD omschrijft.
- Veel anderen hebben nauwelijks of geen inkomst, daar zitten ook partners tussen van zorgmedewerkers.

Wat bonussen betreft; het is in de semi-overheid doodnormaal dat er bonussen worden uitbetaald, zelfs wanneer simpele doelstellingen níet worden gehaald. Dus zo gek is het niet.

Pontius Vulgaris | 22-04-21 | 13:07

@Pontius Vulgaris | 22-04-21 | 13:07: "De vergelijkingen zijn krom omdat bijna niemand in dezelfde functie blijft 30 jaar lang. Dus het is niet te vergelijken omdat je allerlei zaken achterwege laat." - het gaat om een vergelijking van verschillende beroepen waarin nota bene een onderscheid wordt gemaakt naar gewerkte jaren. Veel betere vergelijkingen kun je niet maken.

Verschillende vrienden van me werken in de zorg, zelfs met infectieziektes en heb ze nog nooit gehoord over de risico's. Als er een reel risico is worden gepaste maatregelen ggenomen. Ook taxichauffeurs, onderwijzers en leidsters van kinderdagverblijven komen met veel mensen in aanraking, waaronder zieken. Bijna niet meer voor te stellen nu, maar dat vindt men geen bijzonder risico. U wellicht wel, maar u werkt dan ook niet in de zorg.

Waarom hebben zorgmedewerkers het krapper dan normaal? Ze hebben een baan, hoeven juist niet bang te zijn die kwijt te raken en geven juist minder geld uit nu alles dicht is. De rest sleept u er met de haren bij en is weinig relevant voor de discussie over vermeende financiele onzekerheid (die is echt niet anders dan bij de rest van de bevolking, integendeel gelet op de sector waarin ze werken).

Als er contractueel geen bonusregeling is opgenomen heeft het weinig zin te verwijzen naar ambtenaren die er wel een krijgen op basis van hun contract. Een bonus uitbetalen blijft in zo'n geval een volledig discretionaire bevoegdheid en men moet niet gaan huilen als ze hem niet krijgen. Een groot gedeelte van werkend Nederland heeft wel een onzekere toekomst, velen hebben geen inkomen meer en de meesten zitten al dan niet werkend thuis. Ik zie niet in dat de zorgmedewerkers naast hun salaris en overwerk nog aansprak menen te maken op de schaarse middelen terwijl het land in crisis is.

BobDobalina | 22-04-21 | 15:33
▼ 17 antwoorden verborgen

Als Rutte per ongeluk een keer de waarheid spreekt dan is dat de uitzondering die de regel bevestigt. Namelijk: de man liegt altijd. Interessantere vraag is, waarom komt hij er steeds mee weg...

Mark zit te Dutten | 22-04-21 | 09:08 | 1

Macht.
Iedereen om hem heen (CDA / D66 / CU) geniet mee en mag blijven aanmodderen.
Waarom zou je hem dan ooit stoppen?

Eduardo-2 | 22-04-21 | 09:18
-weggejorist-
Zonen-van-Kuifje | 22-04-21 | 09:07 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Hij zal wel liegen, maar eigenlijk is de grote olifant in de kamer hier: hadden we ons maar niet zo bang laten maken door de media, dan hadden we misschien wel gegaan voor groepsimmuniteit en waren we al lang van dat virus af geweest!

pjisonline | 22-04-21 | 09:07 | 7

Net als in Zweden? Waar men nu tot de conclusie komt dat dat ook niet gewerkt heeft?

Psycho Daddy | 22-04-21 | 09:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Bij geen vaccin is groeps immuniteit de enige mogelijkheid en ze moesten enig perspectief bieden. Snap dat gedraai niet zo goed.

ikdenkwat | 22-04-21 | 09:07

Je kan alleen belazerd worden door iemand die overtuigend kan liegen. Rutte is hier een mooi voorbeeld van: hij lijkt en klinkt betrouwbaar, en liegt moeiteloos alsof het gedrukt staat.

Homer P. Simpson | 22-04-21 | 09:04 | 2

De gedroomde verkoper van tweedehands wagens.

Lt-Kol Kilgore | 22-04-21 | 09:07

Ze stemmen op hem omdat de meeste normies buiten hoofdlijnen in MSM lezen niets meekrijgen en hem kennen. Aangezien de MSM tot voor zeer kort redelijk positief op hem was en afraadt om alternatieven te stemmen (zeker als je niet extreem (s)links bent) gaat het rooie potloodje ongeïnteresseerd naar het bolletje naast Rutte.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-21 | 09:07

Rutte liegt.

GroetenVanUrk | 22-04-21 | 09:04 | 2

Water nat.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-21 | 09:06

Sneeuw wit

ik_word_gek_in_NL | 22-04-21 | 09:24

Let maar op in september zijn we terug bij af.
Zomer voorbij, nieuwe mutaties en als iedereen alsnog gevaccineerd is en corona weg is:
Dan krijgen we een ongekend zwaar griepseizoen binnen nu en 5 jaar.
Gaan we dan ook zo gek doen? Maatregelen enzo?

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:03 | 4

Reken maar. Iedereen is het gewend en waarschijnlijk vind het gros van de bevolking het dan ook wel een goed plan. Gaat gewoon gebeuren.

pjisonline | 22-04-21 | 09:08

griep is toch niet gevaarlijk? Want 'Corna is maar een griepje' is wappie talk.. Dus griep is schijnbaar ongevaarlijk. Griep is, met 9000 doden per seizoen, schatting RIVM - want geen meldplicht - toch echt een veel groter probleem. Want in verzorgingshuizen, waar de meeste doden vallen, is de griep-vaccinatiebereidheid onder bewoners bijna 95%..
Dus was griep maar een covidje.. griep is veel erger.

Dat en het feit dat de gemiddelde Nederlander een achterlijke boer is, die niet kan nadenken voorbij zijn eigenbelang geldend voor de komende 5 minuten.

Epistulae_Morales | 22-04-21 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is nu eigenlijk het doel van dit stukje Rutte bashing? Ik heb de WOB PDF gelezen, maar daar worden gewoon verschillende scenario's in besproken. Het lijkt me dat dat juist de bedoeling is dat er diverse scenario's voorbij komen en gewogen worden. Een scenario is geen beleid.

Psycho Daddy | 22-04-21 | 09:03

Als liegen pudding zou zijn, dan is Rutte dr. Oetker.

KillerK | 22-04-21 | 09:02

Schrijf ik al 1.5 jaar in mijn geregeld gejoriste tegels.

grindbak | 22-04-21 | 09:02

Rutte, kerel vent, stop er toch mee. Stap op en begin een Bed & Breakfast. Goed voorbeeld doet goed volgen.
Begin een B&B met grotendeels zwart gelakte algemene voorwaarden en alleen mondelinge overeenkomsten. Genaaid worden, schijnt een markt voor te zijn.

All_yall | 22-04-21 | 09:00 | 3

Nee, we zijn overeengekomen, een all inclusive overnachting zonder ontbijt en zonder bed. En dat is de waarheid dus dat is geen leugen.

All_yall | 22-04-21 | 09:07

Reservering? Daar heb ik geen actieve herinnering aan.

knutsel_ | 22-04-21 | 09:12

'Nee u krijgt ook geen gekookt eitje. Ja dat staat wel op de website, maar dan had u onze algemene voorwaarden maar moeten lezen. Oh die kon u niet lezen. Het zijn eigenlijk ook meer beleidsopvattingen. Ach hadden we maar meer tegenmacht, ja wat u zegt.'

All_yall | 22-04-21 | 09:13

Je hebt niets aan die lui. De huidige politiek maakt dingen moeilijker dan neuken en zegt dan doodleuk dat logische en voor de hand liggende oplossingen niet zo makkelijk zijn want complexe maatschappij en zo.
Rutte gaat komende rit niet uitzitten en Kaag sleept ie met zich mee. Die staat ook al te liegen over Omtzigt. Iets met een gangbang met grote negers in Niger ofzo...

ratelaar | 22-04-21 | 08:59 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 22-04-21 | 09:03:
Ik moet het nog zien hoor. Het enige ‘nieuwe’ aan het leiderschap van Kaag lijkt haar haarkleur en haar geslacht.
Verder kan het de tweelingzus van Rutte zijn.

ratelaar | 22-04-21 | 09:08
▼ 1 antwoord verborgen

Bedenk ook even dat politici in deze crisis echt alles zeggen op aangeven van deskundigen. Die deskundigen zitten er ook wel eens naast. Dat kun je politici niet kwalijk nemen. Zeker niet bij een nieuw virus. Als we zo met politici omgaan houden we niemand over.

Vula | 22-04-21 | 08:58 | 6

"deskundigen "
"nieuw virus."

Hoe kan je kundig zijn over iets nieuws?

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:04

Bobdobolina o zo juist. Het gros van dr massa is nu eenmaal te stom om met de waarheid om te gaan . Verder zal een groot deel achter elke waarheid een complot zien. Voor de meeste mensen telt alleen hun eigen waarheid die ze linksom of rechtsom met hun gekleurde informatie hebben in elkaar geflanst.

strawdog | 22-04-21 | 09:12

Deskundigen hebben een one way vision. Als je die gasten niet afremt lopen we allemaal de rest van ons leven in een gaspak over straat. Ze zien gewoon overal enge microscopisch kleine dodelijke beestjes. Beroepsdeformatie heet dat.

WibionFire | 22-04-21 | 09:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zou het nieuwswaarde vinden, mocht hij een keer de waarheid spreken.

Lt-Kol Kilgore | 22-04-21 | 08:58 | 1

Komt ie....

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 08:59

Willen jullie een liegende premier?
Of een demente premier?

Jullie hebben niks te willen. Over 4 jaar mag u weer.....

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 08:57 | 1

Amerikanen hebben een demente president die met luier om in een kelder wordt gehouden. Mag af en toe tekstjes oplezen die een duister cabal voor hem schrijven en bepalen. Tientallen miljoenen Amerikanen zijn er blij mee. Dus misschien ook hier proberen.

Overigens is Rutte zelf dement naast een leugenaar zijn, met zijn gebrek aan actieve herinneringen.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-21 | 09:00

Nieuwsuur heeft de prioriteiten wel op orde om de eerste speech, toen er nog niet zoveel over het virus bekend was, te gaan bekritiseren. Sowieso werken kennelijk bij Nieuwsuur journalisten die achter elke boom een complot zien. Misschien moeten ze zich eens verdiepen in Hanlon's razor.

Vula | 22-04-21 | 08:57

En toch blijf ik het knap vinden hoe hij zich overal zo uit weet te kletsen. Dat is toch ook best een kunst. Zo'n 'kwaliteit' had me vroeger heel veel straf bespaard.

whatsinaname | 22-04-21 | 08:56 | 4

@Whatsinaname: dat is ook knap en daarom is hij ook al 10 jaar mp. Ongeacht wat je van VVD vindt, Rutte staat wel op eenzame hoogte en kreeg en krijgt zo weinig tegenspraak, omdat de rest kwalitatief minder is. Strijd tussen Rutte en Kaag is wat dat betreft ook goed. Alleen lijkt het erop dat Rutte-Kaag een duo wordt ipv concurrenten.

Bataafje | 22-04-21 | 09:10

There are no American tanks in Baghdad, no American zionists on iraquian soil.

WibionFire | 22-04-21 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen moet een prik.
Niet alleen de zwakkeren.
Iedereen moet geprikt worden.
Om de zwakkeren te beschermen.
De oneindige stroom zwakkeren.

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 08:56 | 2

Terwijl je ook een hoop zwakkeren sterker kunt maken.

Mohguh | 22-04-21 | 09:06

@Mohguh | 22-04-21 | 09:06: Vitamine D en zo.
Maar aangezien er ergens ook een onderzoekje gedaan is waar de conclusie was dat het niet hielp, naast alle andere onderzoeken waaruit bleek dat het wel hielp, heeft vitamine D nu afgedaan voor onze overheid.

Nuchternederland | 22-04-21 | 09:32

Misschien moeten we in plaats van het werkwoord "liegen" gewoon "rutten" gebruiken. Ik rut, jij rut, hij rut, wij rutten.

knutsel_ | 22-04-21 | 08:56 | 3

Bijna goed. Rutten is liegen waarvoor je nooit bestraft wordt.

BrulSpin | 22-04-21 | 09:04

Uit de Dikke van Dale: Een Ruttenaar, of een Ruttenist; een persoon die een eindeloos web van leugens in stand houd met nog meer leugens om te verbloemen dat hij eigenlijk niks heeft bereikt of uitgevoerd.

P-unit | 22-04-21 | 09:17

Dus bij het volgende verhoor in de kamer zegt mark: "ik heb niet gerut!"

Nuchternederland | 22-04-21 | 09:31

De media wil van Rutte af omdat ze met Kaag iemand hebben die ze liever zien als premier. Dus opeens ligt Rutte onder een vergrootglas. Totaal absurd.
Volgende week groot in de Volkskrant: Rutte beloofde neefje een brandweerauto voor zijn verjaardag, maar kwam uiteindelijk aan met een takelauto.

C1O2 | 22-04-21 | 08:56 | 3

Er stemmen nog altijd meer mensen op Rutte dan op Fatah mevrouw. Niks en niemand in tataland kan hem stoppen, behalve de Heilig Roomse keizerin in Berlijn.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-21 | 08:58

Was het een rode takelauto ?

Lt-Kol Kilgore | 22-04-21 | 09:00

@Lt-Kol Kilgore | 22-04-21 | 09:00: Uiteraard. Het was gewoon een oprechte vergissing.

C1O2 | 22-04-21 | 09:06

Mona en Pieter, alsjeblieft maak een einde aan deze soap en stap er uit ?

pa_niek | 22-04-21 | 08:55 | 2

Wat maakt dat uit? 2.5 miljoen medelanders stemmen blind op Marxje Rutte.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-21 | 08:56

Ik vind het een beetje spijkers op laag water. Vorig jaar werden we geconfronteerd met een pandemie en tja, dan moet je ergens beginnen. En inzichten veranderen. En het lijkt mij dat Rutte zoiets prima kan uitleggen. Ik begrijp niet waar hij nou steeds omheen zit te draaien. Als hij echt zulke grote gaten in zijn geheugen heeft, moet hij naar een psychiater.

Leptob | 22-04-21 | 08:55 | 3

Is het gat te ruim dan gebruik je schuim !

pa_niek | 22-04-21 | 08:56

Ik las "uitliegen"...

knutsel_ | 22-04-21 | 08:57

Die gaten heten “inmiddels aangegegaane miljardenovereenkomsten met farmaceutische industrie” contracten zijn getekend, betaald, troep is geleverd of onderweg dus zal er gesloten moeten worden anders moet t weggeflikkerd worden.

WibionFire | 22-04-21 | 09:40

Welke ervaringsdeskundige viroloog kan mij uitleggen wat ik nu het beste kan doen; krijg net een uitnodiging om me te laten vaccineren. Heb dit hele coronatijdperk nog nergens last van gehad en mij wel steeds begeven in risicovolle situaties. Als ik me niet laat prikken kan het zijn dat ik nooit de grens over kan. Ben gezond, eet vlees en groente en rookt niet (meer). Heb nog nooit de griep gehad. Wat is wijsheid?

antonconstandse | 22-04-21 | 08:54 | 11

@Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:15:
Nee

Tronald_dump | 22-04-21 | 09:15

@Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:22:
Die zijn uiterst zeldzaam, en het zijn dan vaak gevallen van her-activatie van het virus.

Tronald_dump | 22-04-21 | 09:45
▼ 8 antwoorden verborgen

Liegen en bedriegen.
Maar eerlijke en recht toe recht aan pratende hr. Wilders is erg. Wat is Nederland diep gezonken.

Normpje | 22-04-21 | 08:54

GS hou liever op met dit hersenloze gehak op politici die natuurlijk vaak slechte ideeën hebben en die weer verlaten. Als je mensen gaat afrekenen op alle ingevingen plannen ideeën en waanbeelden die ze ooit hebben gehad kun je wel bezig blijven. Het zou eerder verwijtbaar zijn als de het kabinet niet de optie groepsimmuniteit had overwogen en onderzocht.

AlexanderVissers | 22-04-21 | 08:54 | 3

Groepsimmuniteit is iets waar Rutte meer dan een jaar geleden over sprak terwijl dat (toen) nog helemaal niet aangetoond was.
Dat is nogal verwijtbaar. Want daardoor dit wanbeleid.

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 08:58

@Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 08:58: ik begrijp niets van deze reactie

BobDobalina | 22-04-21 | 08:59

@BobDobalina | 22-04-21 | 08:59:
16-03-2020
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/toespraken/2020/03/16/tv-toespraak-van-minister-president-mark-rutte
En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
Dat moet ik uitleggen.
Wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun. Net als vroeger met de mazelen.
^^
Welke immuniteit voor corona?

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:14

De berg shit blijft maar groeien en toch was de VVD de grootste bij de verkiezingen.

Hoe dan?

Of is het NeeDDRlandse volk masochistisch?

Wijze uit het Oosten | 22-04-21 | 08:54 | 2

Mensen weten het niet als het nieuws ze het niet zegt.

Adriel | 22-04-21 | 08:57

Je mag gerust zeggen dat 80 % van de bevolking gewoon idioten zijn.

Lt-Kol Kilgore | 22-04-21 | 09:03

Kleine oogjes, smalle lippen. Het uiterlijk van een liegende slang.

jansma28542681 | 22-04-21 | 08:53 | 3

Vrouwen hebben vaak verticale geschilderde wenkbrauwen dan, viel me gisteren op. Ik noem geen naam. Ik was er fysiek niet.. eh.. wel... eh... helderheid! Transparant! Nieuw Lijderschap! (nee, geen leider).

dathoujetoch | 22-04-21 | 08:55

Rutte, liegen, draaien en verdraaien, yup, als hij geen voorzitter van de Europese Commissie wordt, dan eet ik mijn hoed op.

Henk de Vries2074 | 22-04-21 | 08:53

Veel van die bange pandemietjes zaten hier in de panelen en die waren maar wat boos. Best begrijpelijk dat het plan werd ingetrokken na alle commotie. Nu staan de panelen vol met commentaren van mensen die alles open willen gooien en vinden dat jongeren geen vaccin nodig hebben. Meningen zijn zo vluchtig.... vraag me af of mensen ooit nog hun excuses hebben aangeboden aan het stripfiguur dat zijn hoofd wel koel hield en met de nodige onvriendelijkheden werd benaderd.

BobDobalina | 22-04-21 | 08:53 | 2

Agenda’s ook beste Bob, lang leve Chaos.

INTP | 22-04-21 | 08:54

Waan van de dag.

Quib | 22-04-21 | 08:54

Met liegen en bedriegen schijn je nog steeds ver te komen. Rutte lacht het gewoon weer weg en verschuilt zich achter " niet in zijn herinnering". In de volksmond heet dit dementie.

MoonBeebe | 22-04-21 | 08:52

Waarom gaan we er bij zoveel leugens vanuit dat deze verkiezingen überhaupt eerlijk zijn verlopen. Waar hangen mensen toch aan op dat Nederland zo integer zou zijn? Waar de VVD-ers eerder rijkelijk aanwezig waren in mijn omgeving, zijn ze nu zo zeldzaam als een Grauwe Kiekendief.

INTP | 22-04-21 | 08:51

Rutte had een prima plan, de media vinden dat plan maar niks en spuiten een giganische golf angst de samenleving in. Rutte trekt zijn plan terug. Rutte zegt dat het plan nooit bestaan heeft.
Lekker fucking belangrijk. We hebben gewoon op beeld staan dat hij het gezegd heeft, dus dit is niet echt nieuws. Laten we het hebben over de kutmedia die ons allemaal zo doodsbang gemaakt heeft dat dit plan losgelaten is.

C1O2 | 22-04-21 | 08:51 | 2

Inderdaad. Dat zou eens onderzocht moeten worden, de rol van de media. Maar ja, door wie? Niet de media.

pjisonline | 22-04-21 | 09:05

@pjisonline | 22-04-21 | 09:05: De media. Die het heeft over mobile crematoria, massagraven in Iran en omvallende mensen in China?
Die media?

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:23

Leuk hoor al die stukjes waarin Rutte liegt. Echte journalistiek zou echter na diepgaand onderzoek met een stukje komen waarin Rutte de waarheid vertelt. Ik begrijp dat het moeilijk is om het te vinden, maar ik verwacht van GS niet minder.

Graaier | 22-04-21 | 08:50

Rutte heeft in ieder geval duidelijk gemaakt, Mark Rutte is synoniem voor pathologische leugenaar.

william7055 | 22-04-21 | 08:49

Echt een voorbeeld voor de jeugd.

dathoujetoch | 22-04-21 | 08:49

Intussen heb ik het wel gehad met dat stuk Rapalje maar hoe krijgen we hem weg?

Felipe | 22-04-21 | 08:48 | 2

Niet.

MoonBeebe | 22-04-21 | 08:49

Geen idee. Misschien weet een fanatieke milieuactivist wel hoe je dat doet?

beerhunter | 22-04-21 | 10:55

En wat leren we hiervan? Hoe meer je liegt, hoe langer je blijft zitten

Alwayscurious | 22-04-21 | 08:47

Het Nederlandse volk is dol op liegende politici.
Verder nog echt nieuws?

Normpje | 22-04-21 | 08:46 | 1

Hoi!

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:23

Mark Rutte die liegt.
Is er soms geen nieuws ofzo?

ik_word_gek_in_NL | 22-04-21 | 08:45 | 3

Ik wacht op een topic waarin word aangetoond dat hij een keer niet gelogen heeft.

2voor12 | 22-04-21 | 08:50

Hoi!

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:23

@Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:23:
Hoi

ik_word_gek_in_NL | 22-04-21 | 09:26

Ophef ontstaat in de pers.
Zie groepsimmuniteit, functie elders etc.
Zo zijn er ook legio voorbeelden te bedenken waarin de pers wel voor ophef zou hebben moeten zorgen, maar waar de stilte oorverdovend was.
De moraal van het verhaal: De Nederlandse publieke opinie wordt in het geheel gevormd door de pers.

jemagookniksmeer | 22-04-21 | 08:44 | 1

Deels. Maar ik vind Nieuwsuur en RTL wel positieve uitzonderingen. De NOS volgt slechts. Bericht niet over de zaak zelf, bij hun is de ophef het nieuws. Mensen als Frezer en Noorlander zitten te dicht bij de macht om nog serieus genomen te worden.

De echte Stolwijker | 22-04-21 | 09:26
-weggejorist-
ikwilookwatzeiken | 22-04-21 | 08:44 | 1

Toch heb ik wel het gevoel dat meer mensen binnen de MSM op zijn hoofd uit zijn. Maar de VVD machine is inmiddels zo sterk geworden dat ze deze horde ook wel eenvoudig tackelen. Demissionair of niet.
VVD - D66 - CDA. Trap er niet in mensen.

Wize | 22-04-21 | 08:44 | 3

De VVD is precies hetzelfde geworden als de Republikeinse partij. Iedereen die binnen de VVD iets betekent, zit daar dankzij Rutte. Iedere hoge benoeming in overheidsorganen, is langs het bureau van Rutte geweest.
Zonder de Leider geen carrière.

De echte Stolwijker | 22-04-21 | 09:24

@De echte Stolwijker | 22-04-21 | 09:24: Als de man aan de top er dan ook echt zit voor het volk (Trump) en niet voor zijn portemonnee of macht (Rutte), is dat nog niet zo erg.

culture_vulture | 22-04-21 | 09:39

@De echte Stolwijker | 22-04-21 | 09:24: En bij de Democraten werkt het anders?? Hahaha

Mallepietje1001 | 22-04-21 | 15:44

Teatro Pinocchio/Pinocchia

INTP | 22-04-21 | 08:44

Dit is geen nieuws, is al ruim een jaar bekend dat men aanvankelijk dacht aan groepsimmuniteit te creeeren door gecontroleerd te laten gaan. Dat is ook gezegd in 1 persco. Alleen toen gooide het enorm hoge aantal IC opnames dat plan in duigen.

Zuma | 22-04-21 | 08:43 | 7

@Bakkeleures | 22-04-21 | 09:20: Klopt grotendeels wat je zegt. Maar de mogelijk grotere besmettelijkheid zorgt er wel voor dat ook groepen die eerder niet of nauwelijks besmet werden nu wel besmet worden. We hoorden bijvoorbeeld eerder nauwelijks over jongeren die in het ziekenhuis werden opgenomen maar nu komt dat blijkbaar wel degelijk vaker voor.

Aristotalloss | 22-04-21 | 09:30

@Aristotalloss | 22-04-21 | 09:30: Nee dat is pertinent niet waar. De KANS dat je iemand besmet is groter doordat dit virus meer deeltjes laat verspreiden. De leeftijd van de ontvanger heeft daar niks mee te maken. Dat jeugd nu vaker positief uit de test komt, wordt veroorzaakt door meer testen in deze groep en het niet-naleven van de maatregelen en natuurlijk openen van de scholen. Maar per saldo heeft de Britse variant niet aantoonbaar geleid tot een snellere verspreiding, alleen ons onderlinge gedrag (dat volkomen natuurlijk is) heeft daar invloed op gehad.

Bakkeleures | 22-04-21 | 10:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Elke politicus liegt

Emma Watson | 22-04-21 | 08:42

Als je jaar-in, jaar-uit zo beweegt op het politieke spectrum en bij de meest recente verkiezingen wederom een monsterzege haalt, dan ga je op een gegeven moment wel geloven dat je gewoon goed bezig bent en is geen enkele reden voor verandering. Het volk wil dit.

Do-na-zi | 22-04-21 | 08:41 | 2

Niet al het volk wil dit...

Air van Boven Dorens | 22-04-21 | 08:44

Nee, het volk wil dit niet. Rutte haalde 22% van de stemmen. Met de overige regeringspartijen is dat inderdaad een meerderheid, maar er zit altijd enige vertraging in het wakker worden van enablers en bystanders. Intern zal de druk bij D66 en CDA te groot worden.
Blijft voor Rutte over alleen een deel van de materialistische middenklasse, die de vraag of Nederland een gaaf land is, slechts afmeet aan het behoud van leaseauto en hypotheekrente-aftrek.

De echte Stolwijker | 22-04-21 | 09:22

What’s new? Viooltjes zijn blauw, rozen zijn rood, Regen is nat en Mark Rutte lult uit zijn p.. pgat

WibionFire | 22-04-21 | 08:40

Telkens als ik die kop van die vent zie komt er een beetje kots omhoog tegenwoordig.

knutsel_ | 22-04-21 | 08:40

Alle politici liegen.

jaja | 22-04-21 | 08:40 | 4

@Theodorush | 22-04-21 | 08:48: Maar je weet niet wat de waarheid is en wat de leugen is. Heerlijke gedachte. Ik denk dat ik pindakaas eet maar feitelijk is het wat anders....

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:00

De meeste politici zijn ook helegaar geen politicus,
gewone HBO niveau baantjes en niet eens afgestudeerd in de politicologie of iets
maar door uiterlijk, kontkussen en handjeklap naar voren geschoven,
dan blijf je dus met trekpoppen als een Rutte of een de Jonge zitten!

TijdelijkOptimist | 22-04-21 | 09:07
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe lang houdt Mark 'Lucky' Ruttiano het nog vol ? Het volk is er iig wel klaar mee.

Omzwicht | 22-04-21 | 08:39 | 5

@MoonBeebe | 22-04-21 | 08:47: "De mate waarin Mark Rutte als een “betrouwbare premier” gezien wordt nam ten opzichte van maart eveneens flink af: van 59 naar 38 procent. Eind 2020 was dit nog maar liefst 70 procent"
bron: I&O research

Omzwicht | 22-04-21 | 08:51

@Omzwicht | 22-04-21 | 08:51: Eh?
Wat zegt dat? Over 4 jaar mag u weer stemmen. Dus tot die tijd houdt Mark het wel vol.

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 09:01
-weggejorist-
Pippop | 22-04-21 | 10:03
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zwaar_Obees | 22-04-21 | 08:38 | 1

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland