EMA's hoofd vaccinatiestrategie: "Er is duidelijk een verband tussen AstraZeneca en trombose"
Heel interessant.
Marco Cavaleri, EMA's "Head of Health Threats and Vaccines Strategy" hedenochtend tegen Italiaanse krant Il Messaggero (Italiaanse betaalmuur): ""In my opinion, we can say it now, it is clear there is a link with the vaccine. But we still do not know what causes this reaction." (...) He said that "in the next few hours, we will say that there is a connection, but we still have to understand how this happens. (...) "We are trying to get a precise picture of what is happening, to define in detail this syndrome due to the vaccine. (...) Among the vaccinated, there are more cases of cerebral thrombosis... among young people than we would expect,"" aldus AFP te Rome. Okay, dus er is een verband, het moet alleen nog blijken wat de aard van het verband is tussen het AstraZeneca-vaccin en bloedstolsels (trombose) en een laag aantal bloedplaatjes (trombocytopenie). Komend uur weten we meer dus. Trombose-professionals alvast extra onthutst en verbijsterd, maar dan nu op een Europa-brede schaal en niet alleen boos op ONZE Hugo.
RIVM Update: +5592 Utrechtse Loodsfeestgangers
Reaguursels
InloggenHet grappige is dat beide kampen in de discussie precies hetzelfde zijn. De ene kant zegt: een vaccin is goed, dus iedereen moet het verplicht ingespoten krijgen. Het andere kamp zegt: Nee het vaccin is van de duivel dus niemand mag het ingespoten krijgen. Dat laatste kamp heeft nu, voor het geval Astrazeneca, een kleine overwinning behaald. Niet zozeer om dat het van de duivel is, maar wel omdat het uit het VK komt. En in Brussel is het VK zo ongeveer gelijk aan de hel. Kennelijk is er niemand die nog vindt dat mensen hun eigen keuze moeten mogen maken. Zelf wil ik zo snel mogelijk gevaccineerd worden met een werkend vaccin. Als andere mensen dat niet willen, dan is dat (wat mij betreft) hun eigen keuze. Helaas wordt mij nu de keuze ontnomen om me te laten vaccineren met het Astrazeneca vaccin.
Met 17.000 doden op 17.000.000 NLers is dus ongeveer 1 op de 1000 NLers gestorven.
Wetende dat 20% antistoffen volgens de bloedbank heeft zou dan 5 op de 1000 bij besmetting sterven.
Ik lees her en der 0.06 als IFR dat is redelijk in 1 lijn.
Wetende dat we 400.000 astrazenicas al hebben gezet heb je misschien dus wel al 5x400= 2000 levens gered. In potentie, want bij de gevaccineerden zitten ook mensen die al corona hadden, al dan niet ongemerkt. Corrigeer je er voor, 20 % er af, dan dus 1800. Ook beschermt het niet volledig, in Schotland vond men ongeveer 80 % bescherming na een eerste prik bij hun massvaccinatie van bejaarden.
Dan komen we op 1440 geredde levens tegenover 1 dode en vier trombosegevallen.
Best wel de moeite dus.
Wetende dat men bij de grootste risicogroepeb begint is dit mogelijk zelfs een veelvoud.
Dus omdat jij kunstjes kunt met getallen, moet een ander zich maar met een potentieel gevaarlijk vaccin in laten spuiten. Check. Volgens mij mis je het punt.
Ga ervoor dan. Ik hoor dat ze wat over hebben van dat Astra Zeneca spul...
Je getsllen kloppen niet. De gemiddelde IFR is ten eerste 0,23 per honderd (procent dus) en is ten tweede niet gelijk verdeeld over leeftijdsgroepen.
De IFR aan het begin van de pandemie werd geschat op 3,4 procent, wat nog altijs maar de helft is van wat jij hier hanteert. M.a.w. je kunt misschien aardig rekenen maar als je rekent met de verkeerde getallen kom je tot verkeerde conclusies. De getallen die ik hier hanteer worden zowel door WHO, in de pubmed database als door RIVM gehanteerd en lees ik niet 'her en der'.
De 0,06 die jij toepast is 0,06 PROCENT, dus een factor 100 lager dan jij aanneemt, voor mensen onder de 70 jaar.
Verder moet iedereen zich vooral laten inspuiten die wil, dan is ie beschermd, maar laat mij dan svo de vrijheid biet mee te doen aan dit feestje. Ben mijn hele leven al gezond door een redelijk gezonde leefstijl en ik zit niet te wachten op niet voldoende geteste troep in mijn lichaam.
Er is ook een duidelijk verband tussen leven en dood.
Mensen kijken steeds maar naar de kans op overleden bij de prik maar er zijn nog tal van bijwerkingen waarbij je leven ook echt goed verknald is:
assets.publishing.service.gov.uk/gove...
En dat zijn de geregistreerde bijwerkingen over een paar maanden.
Laat ze maar sterven aan Corona dan.
Dat is wel zo passief en in sommige kringen derhalve preferabel.
M'n ega heeft op jonge leeftijd een trombose gehad en Astra gehad. Niks aan de hand. Gewoon alles om Brussel's incompetentie te verbergen.
Nou nou. Je doet dit toch niet voor jezelf maar voor de ouderen? Een beetje trombose, daar wordt je een flinke vent of een flinke meid van hoor (zelf in te vullen). Vroeger kregen we trombose als ontbijt, als de havermout weer op was.
Ik zeg Sputnik inkopen. De Russen zijn pragmatisch en opportunistisch genoeg om dat snel te kunnen leveren. We importeren pijpleidingen vol aan gas uit Rusland, die paar ladingen vaccins kunnen daar ook nog wel bij. Vriendin van me in Moskou feest er al weer op los.
Zou dat niet gewoon een placebo zijn, die sputnik?
@Canis.bonus.es | 06-04-21 | 18:04: Ja, is echt nog stenen tijdperk daar....
Je kijkt teveel npo
In Rusland is sowieso alles gewoon weer open. Ook zonder vaccinatie of bewijs. Wel zijn er bijna alleen Russische films in de bioscoop. Maar goed, dat is ook beter dan die woke remakes van Amerikaanse films van tegenwoordig. In Rusland mag je nog lachen om dingen.
Daarmee ook een duidelijke link tussen de vroegtijdige doden en de vaccinatie dwingelandij van overheidswege.
Veel mensen snappen het begrip risico niet. Risico is kans maal impact.
Kans is klein ja, maar impact is hoog (misschien wel oneindig, want dood). Daarmee is het risico dus hoog.
Als iemand dat Astra prikje wil, van mij mag je um hebben.
Dat is een goede opmerking, er weinig inzicht tav statistiek en wat een risico nu eigenlijk is.
Ter aanvulling wil ik stellen dat het nu gaat om risico’s (niet 1 risico). Dan heb je die van AstraZenica en daar zit het risico aan welke je noemt. Aan de andere kant is er een risico dat je via corona een ernstige lichamelijke aandoening oploopt, mogelijk de dood. Het risico speelt bij beide ook op termijn van jaren.
Ik vind het heel lastig daar in af te wegen wat te doen. Wil best een vaccin, maar absoluut mijn twijfel, zeker over AstraZenica.
De kans dat je dood gaat, is 100 procent.
De kans op Corona met hoge impact is veel groter so choose wisely.
Met een vaccin verdubbel je het risico. Kans op corona blijft hetzelfde met al die mutanten waar het vaccin niet tegen werkt, plus het extra risico van het vaccin zelf.
Vanaf 1-7-2020 tot nu zijn er 75 mensen onder de 50 gestorven terwijl in dezelfde periode 1007497 on-der de 50 besmet zijn geraakt. Voor 1-7-2020 was de behandeling van COVID-19 stuk minder effectief. De CFR van covid-19 voor mensen onder de 50 is 0,007%. Dus de kans dat je overlijdt als je covid-19 krijgt en je bent onder de 50 is van een zelfde ordegrootte dan te sterven aan het ASTRAZENICA-vaccine. Over de lange termijn effecten van de vaccines weten we nog heel weinig. Mensen onder de 50 die geen onderliggend lijden hebben kunnen zich terecht afvragen of het vaccine voor hun voordelig is. Nu wordt er sociale druk uitgeoefend om zich toch maar te laten vaccineren. Iedereen moet zonder druk deze afweging kunnen maken.
Ik vertrouw uw cijfers beter dan die van de globale MSM. De eerste opmerking naar aanleiding van : En daarom is bijna de hele wereld gegijzeld? Dat is om ja gek van te worden. Wat betreft de vaccins (die er nagenoeg niet zijn) zie ik er buiten evt reisvoordelen (over sociale druk gesproken) geen toegevoegde waarde in voor laten we zeggen de jongeren en wat oudere jongeren. Vaccinatie voor de groep waarin de meeste sterfte heeft plaatsgevonden en beroepen die beroepshalve contact moeten hebben met de meest getroffen groep lijkt me zinvol, zo niet verplicht. Objectief gezien is vaccineren dus niet nodig voor de overgrote meerderheid, zeker niet voor degenen die al antistoffen hebben opgebouwd. Een griepspuit neem je toch ook alleen als je er voordeel van verwacht? Ik heb het dit jaar voor het eerst (in 65 jaar) geprobeerd en tot heden geen griep of aanverwanten gehad. Dus waarschijnlijk volgend (dit) jaar weer. Gauw de risicogroepen beschermen dus en stoppen met alle lockdowns en aanverwante, onterechte, mensonterende waanzin!
Leuk en aardig maar met vaccin kan de kroeg weer open heb je die factor wel meegenomen?
@TDB | 06-04-21 | 17:26: ik vraah dit voor een vriend uiteraard
@SlimmeBelg | 06-04-21 | 17:13: Dit zijn de RIVM cijfers. Ook die geven aan dat je onder 50 nauwlijks risico loopt. Wat hier nog niet eens is meegenomen is dat de meeste mensen van onder de 50 die aan COVID-19 overlijden, onderliggend lijden hebben. Als je dat meeneemt kan je zeggen dat voor mensen onder de 50 de kans zeer klein is.
Oh ja daar heb je de lijkentellers weer. Newsflash: naast doden heb je ook mensen die slechts gruwlijk ziek waren of zelfs blijven.
@Shoarmamasutra | 06-04-21 | 21:53: hoeveel dan?
Over Emer Cooke sinds november hoofd van de EMA .
En de schijn(?) van belangenverstrengeling :
youtu.be/oqH9CoXXYIs
.
Er is ook een duidelijk een verband tussen cocaïne en waanvoorstellingen.
Willem Engel snuift er geen grammetje minder om.
Ook de pil heeft een verhoogd risico op trombose. Wordt gewoon doorgeslikt en niets over gezegd in de media. Hoeveel vrouwen die de pil slikken stappen al jarenlang in het vliegtuig?? Trombose-artsen zijn niet gehoord in dit nieuwe 'onderzoek'. Zijn daar terecht heel boos over.
Er is ook een duidelijk een verband tussen buiten lopen en door de bliksem geraakt worden.
Doen we verder niets mee.
Onzin. Wanneer het onweert zijn er allerlei regels die je in acht moet nemen om het risico zo laag mogelijk te houden dat je door de bliksem getroffen wordt.
Wil je het risico verhogen kan ook. Ga in een open veld staan met een lange stok van geleidend materiaal en bij voorkeur met blote voeten in vochtig gras. Je kan ook een lange hengel van grafiet tegen een hoogspanningskabel houden om een idee te krijgen hoe zoiets nou voelt.
Ik las ergens dat de trombonekans met AstraZenica ongeveer in de orde van door de bliksem geraakt omkomen is.
De kans bij soortgelijke klachten bij de pil voor vrouwen is 1 op 2000. Just saying...
Cerebrale trombose?
Onze Hugo! Die heeft al jaren meer stolsels in zijn hoofd dan ik smeer in mijn oren.
De covid-vaccins zijn EXPERIMENTEEL. Dat betekent dat er onbekende bijwerkingen kunnen zijn. Op dit moment is de trombose bijwerking waarschijnlijk net zo onbewijsbaar als dat het vaccin 100% veilig is. Dus is anekdotisch bewijs het enige dat we hebben en moet ieder voor zich bepalen of dat het risico waard is.
Als je niet in de risicogroep zit, zoals ik, dan kan het slimmer zijn om nog even te wachten met vaccineren. If ever.
Wappie der wap
ELK vaccin en ELK medicijn heeft bijwerkingen. Wel eens een bijsluiter gelezen ? En COVID-19 vaccins zijn via een "fast track"-methode klinisch dubbelblind getest. De grote uitzondering nu is de doorlooptijd tot aan goedkeuring. Normaal gesproken jaren, nu eerder maanden. De criteria op basis waarvan getest is, zijn echter niet veranderd (ook al zijn er luitjes die graag beweren van wel).
Niks wappie, dit is exact het punt. Ieder moet het zelf weten. Wel of niet.
@Canis.bonus.es | 06-04-21 | 16:33: "Ieder moet het zelf weten. Wel of niet"
Zolang U dat niet op wappie argumenten baseert, en niet mekkert over consequenties: prima.
@Frau_Ferkel | 06-04-21 | 16:40: Oud VP Pfizer een wappie?
@Trucidator86 | 06-04-21 | 16:42: Een VP van Pfizer die iets zegt over het vaccin van de concurent? Doe Uw huiswerk, het risico is verwaarloosbaar klein. Zelfs de trombose-specialisten begrijpen niet, waarom er nu een stop zit op het AZ vaccin.
@Frau Merkel, het risico op populatie niveau is wellicht verwaarloosbaar. Maar voor het individu is een beroerte een levensbedreigende en/of potentieel levenskwaliteit dervende situatie. Wat als u het krijgt? Daarom is het goed dat iedereen geïnformeerd kan kiezen. Indien er niets anders zou zijn dan het AZ vaccin, tja. Maar er is keus. Laat het dan vrij. Geef eenieder die dat wil het AZ vaccin. Mensen die iets anders willen, best. Mensen die (nog) niet willen, ook prima.
@Canis.bonus.es | 06-04-21 | 18:09: Het aantal trombose gevallen na een AZ vaccinatie: 1 per 1.000.000. Correlatie is niet bewezen, en zal nooit bewezen worden.
Uit de bijsluiter van paracetamol:
Zelden (komen voor bij minder dan 1 op de 1000-10.000 gebruikers) afwijkende leverfunctie, toename van leverenzymen in het bloed, leverfalen, levernecrose en geelzucht (hierbij worden uw huid en oogwit geel)
Levernecrose/leverfalen is dodelijk. Paracetamol is nog steeds te koop.
db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h111620.pdf...
Paracetamol is niet een nieuw experimenteel product. En daarnaast gaat de vergelijking niet op. Wanneer iedereen profylactisch aan de paracetamol zou moeten tegen COVID lijkt het er meer op. Maar dan nog is het een goed bekend medicijn met ontelbaar veel patiëntjaren aan ervaring. Kom over pakweg 30 jaar nog maar eens langs met het bijwerking profiel van AZ mRNA vaccin. Of kijk maar eens naar het softenon verhaal. We zien hier een topje van de ijsberg en het is niet een fraai topje.
@Canis.bonus.es | 06-04-21 | 18:54: Gaat U eens beter lezen doen. Het AZ vaccin is geen mRNA vaccin. Het is een stinknormaal vaccin, dat we in alle vormen (bijna) allemaal al vele malen hebben gekregen.
Het Softenon verhaal is een slap excuus. U weet (hoort te weten, als U dit zo stelt), dat bij de ontwikkeling van Softenon bewust zwangere vrouwen buiten de clinical trials zijn gehouden. Bij AZ ook, maar zwangere vrouwen krijgen geen AZ.
"We zien hier een topje van de ijsberg en het is niet een fraai topje."
Bron?
De bijsluiter van Paracetamol liegt niet. "Ontelbaar veel patiëntjaren aan ervaring", zoals U het noemt. Met een kans van 1 op de 1000-10.000 op levernecrose/leverfalen.
@Frau Merkel ga zelf dan ook wat beter lezen doen, het softenon verhaal illustreert dat na jaren gebruik bijwerking pas gekoppeld (en begrepen) kunnen worden. Sommige landen bleven het medicijn langer gebruiken vanwege de onduidelijke ‘correlatie’ en juist die gebruikers waren het meest aangedaan, omdat de gevolgen vermijdbaar waren! Ik doel zeker niet op zwangeren en het AZ vaccin zoals u uiteraard best begreep. Prima als u het onderscheid tussen mRNA en vector vaccin wil maken maar ook die van Pfizer toont meer thrombose. De Moa is mogelijk ondergeschikt, wellicht triggert de virussequentie hier dus iets, wie zal het zeggen. Nota bene: het Australische vacccin is gestopt omdat mensen na vaccinatie vals positief testten op het HIV virus. Dat dit coronavirus merkwaardig is, is helder. Maar u kunt niemand garanderen dat deze vaccins veilig zijn. Om die reden hebben mensen het recht wel of niet te vaccineren. Net als het recht paracetamol wel of niet te nemen. Het is de dwang/ maatregelen/groepsdruk die buitenproportioneel zijn.
@Canis.bonus.es | 06-04-21 | 19:28: Een lange lap ontwijkende diarree. Maar, om op Uw laatste zin te focussen:
"Het is de dwang/ maatregelen/groepsdruk die buitenproportioneel zijn."
Dwang? Vaccineren is niet verplicht.
Maatregelen? Hebben niets met vaccinatie te maken. En zijn over een maand of 2-3 voorbij.
Groepsdruk? Bent U een vent, of niet. Neem voor mijn part geen vaccin. En neem als een vent de consequenties. Voorlopig geen vakanties, of andere groepsellende.
Met hoofdletters schrijven maakt het nog niet waar.
Ze zijn niet expirimenteel meer, er zijn testen met 40.000 man geweest en nu zijn er al miljoenen mensen in real life mee geprikt. Een grotere onderzoeksgroep zul je zelden zien. In het VK en Israel zijn ze ook niet achterlijk en zouden dingen heus wel opvallen.
Nieuw onderzoek: nauwelijks bewezen besmettingen met corona in buitenlucht.
Open deuren of zoiets.
Maken open deuren er buutenlucht van? Dan kunnen de kledingwinkels als eerste open.
Natuurlijk wist Hugo dat al.
Hij zou anders nooit gepauzeerd hebben. Hij vergat alleen het ons te vertellen.
Oók vliegen verhoogt de kans op trombose. Dus als u gevaccineerd bent met AstraZeneca en een vliegreis naar Australië wilt boeken, dan is de kans groot dat een retourticket overbodig is.
Maar aan de andere kant van de aarde stijgt je bloed toch naar je hoofd ipv je been?
We weten toch dat dat verhaal van een ronde aarde een hoax van die enge wetenschap is.
Galileo kreeg vast geld van BilderbigPharmaResetkinderverkrachters.
30 trombose gevallen op 32 miljoen vaccinaties in UK.
30 op 18 miljoen AZ. En een paar bij andere vaccins maar niet in de specifieke combinatie als bij AZ.
De cijfers:
16.649 zijn overleden, waarvan;
11 (0 tot 30 jaar)
Waarom worden kinderen eigenlijk gevaccineerd?
29 (30 tot 40 jaar)
83 (40 tot 50 jaar)
Dus 123 zijn overleden met de leeftijd tot 50 jaar.
16.526 waren ouder dan 50 jaar.
Uw punt is?
@IJsbrekert | 06-04-21 | 16:24:
94% zijn gevallen met andere aandoeningen.
Tot 50 Jaar, zijn er 7 mensen overleden aan covid alleen.
Meer kans op een dodelijk auto-ongeluk (661 in 2020). Ook maar niet meer autorijden als je absoluut geen risico wilt lopen en het vaccin neemt.
@Wim Venijn | 06-04-21 | 16:30: Die cijfers zijn irrelevant. Het gaat om bezetting IC, en uitstel van zorg voor non-covid patienten. Dat ziet er momenteel niet goed uit.
@Frau_Ferkel | 06-04-21 | 17:23: En wederom: hamer-spijker-kop. De logistieke zorgcapaciteit is hier bepalend, niet alleen op de korte- maar ook op de lange termijn ("uitgestelde zorg", "na-effecten Covid-19). En (gespecialiseerde) zorgcapacitiet is niet iets wat je even gemakkelijk opschaalt in gekwalificeerd personeel, nog los van de vraag of dat de mensen te vinden zijn (nu al moeilijk) of fatsoenlijk te betalen zijn (blijkt - ook politiek - nogal lastig) . Zo'n opmerking van van Haga ('dan schaal je de zorg gewoon op") getuigd van weinig inzicht en realiteitsbesef (maar ongetwijfeld makkelijk bedacht binnen de 4 muren van de fractiekamer).
Kinderen worden niet gevaccineerd, zit helemaal niet in de planning en de vaccins zijn er niet eens voor goedgekeurd of voor getest.
Men is nu ongeveer bij geboortejar 1947
Het risico is nog steeds verwaarloosbaar. Het risico van trombose bij gebruik van de pil is veel groter, maar daar hoor je niemand over.
Gaan de antivaxxers nu ook over op het gebruik van condoom? Of nog beter voor de mensheid: onthouding?
@FF
Ik heb me laten steriliseren toen de missus en ik ons gezin groot genoeg vonden. Tot die tijd een rubber erom.
Veel antivaxxers hebben juist meer kinderen, zeker in de bible belt. Hier op het dorp zijn er nog een paar met 10 -12 kinderen.
Hebben we het over de rode of blauwe pil?
Of gaat het misschien om de de combinatie vaccinatie met pil?
Duidelijkheid graag. Als ik wil gokken koop ik wel een staatslot.
Onthouding?
Maakt u een grapje?
@Mr.Crowley | 06-04-21 | 16:14: Neen. Ik probeer een punt te maken. Zolang het over persoonlijk genot gaat, zoals anticonceptie of party-drugs, hoor je niemand mekkeren over de mogelijke bijwerkingen.
@Frau_Ferkel | 06-04-21 | 16:44: Daar heeft u een punt, want iedereen gebruikt dat gewoon. Enige overeenkomst in peer pressure ook nergens te vinden.
Ik neem komend weekend weer een portie Kambo. Die vaccins komen er bij mij niet in. Dan maar geen toegang tot... Deed ik toch al niet meer aan.
die trombose was allang bekend, vaccinologen geven toe dat ze het zelfs erger hadden verwacht. De kans echter om eraan dood te gaan ligt ergens tussen dood door hondebeten en dood door blikseminslag.
Een beroerte waar u niet aan sterft is volgens u niet zo een probleem?
@Canis.bonus.es | 06-04-21 | 16:34: U denkt dat een Covid-infectie waar je niet aan sterft ook geen probleem is?
Er zijn tienduizenden (jonge) Nederlanders die weliswaar niet zijn gestorven aan Covid-19 maar wel al maanden zo goed als invalide zijn geraakt.
@mr Happy STD heeft het over sterftekans. Maak daarjuist het punt dat het niet alleen om sterfte gaat. En toen?
Na die AZ prik gewoon een week of wat Acetyl www.apotheek.nl/medicijnen/acetylsali... slikken...
Daar zou ik voorzichtig mee zijn. Acetyl is vooral gevaarlijk voor ouderen. Het kan een zwakke plek benutten om bijvoorbeeld een hersenbloeding te veroorzaken.
kans op AZ bijwerkingen + Acetyl bijwerkingen vs. kans op iets zwaardere corona bijwerkingen. Ik wacht eerst de nummers wel af. Voorlopig vind ik het al verdacht dat iedereen exact dezelfde hoeveelheid AZ ingespoten krijgt. Dat lijkt mij al niet ideaal zolang er bijwerkingen zijn.
NAC
Er zijn meer trombose en bloedplaatverbeterwijzen.
Zink
B12
Vitamine C
Omega 3
Beweging
En even niet te veel drinken. Dat sloopt bloedplaatjes namelijk.
Dan mogen we ook eens nadenken waarom ze in rusland adviseren bij hun vaccin een dag of 10 niet te drinken.
Aan elke vaccinatie kleven voor- èn nadelen. Het is aan de bevolking zelf om deze voor/nadelen af te wegen maar daarvoor is een eerlijke, 100% betrouwbare informatie nodig en die is in geen velden of wegen te bekennen. Dàt is het grote probleem waardoor mensen zeer terecht zeggen 'bij twijfel, niet doen'.
Amen
informatie: 33 paginas over Astrazeneca
www.ema.europa.eu/en/documents/produc...
haha ja hoor u mag zeker een eigen keuze maken. maar zonder vaccin geen toegang tot OV, horeca, musea, gemeentehuis, detailhandel, vliegtuig, hotel etc. Maar dat hoeft u natuurlijk allemaal niet te doen, u kunt immers ook gewoon thuis blijven. het is geheel uw eigen keuze.
@Vunzigheid | 06-04-21 | 16:04: "het is geheel uw eigen keuze."
Helemaal correct. Keuzes hebben consequenties.
@Frau_Ferkel | 06-04-21 | 16:08: medische apartheid vindt u dus wel oke?
@Vunzigheid | 06-04-21 | 16:04:
Er zou eens getest moeten worden op antistoffen.
@Vunzigheid | 06-04-21 | 16:10: Er is al medische apartheid. Niet zo lang geleden stond iedereen te juichen dat een kind dat niet was ingeent tegen polio niet naar een opvangplaats kon vanwege infectie gevaar.
@Frau Ferkel: precies dàt dus. Elke papsmoel die wel graag vrijheid claimt maar de gevolgen/consequenties graag het liefst bij een ander (of bij een overheid) neerlegt, zou subiet moeten verhuizen naar een socialistisch nirvana. Daar hoef je verder weinig, de staat zorgt immers voor alles ? Verder grappig dat degene die vrijheid "claimen" (binnen de context van anti-vax) ogenschijnlijk weinig moeite hebben om een ander met onvrijheid op te zadelen. Ongezien de tiefus voor u. Omdat "the needs of the many, outweigh the needs of the few (or the one)". U wilt geen prik ? Uw goed recht, vooral niet doen. Maar daar wens ik verder geen last van te hebben...
@Grijskijkert | 06-04-21 | 16:21: misschien wens ik geen last te hebben van de massale deelname aan een medisch experiment? Waarom is het hebben van een ingespoten goedje in ene de nieuwe norm? Hoe het voor covid was, zou de norm moeten zijn. ofwel, we doen weer normaal met z'n allen. Bij alles wat we doen accepteren we dat er risico's zijn. en wie wel mee wilt doen met een medisch experiment: heel veel plezier ermee. Hoe heeft u trouwens precies last van mij als u zogenaamd 'beschermd' bent?
@Vunzigheid | 06-04-21 | 16:31: Wanneer er te veel van Uw soort zijn, dan blijft het risico te groot. Net als bij mensen die hun kinderen niet in willen laten enten.
Dat U het een medisch experiment noemt, geeft al aan dat U Uw informatie niet uit betrouwbare bron haalt.
@Grijskijkert | 06-04-21 | 16:21: Goed samengevat.
@Vunzigheid | 06-04-21 | 16:31: Het stadium van "experiment" zijn we inmiddels wel voorbij maar ik begrijp dat de term je wellicht houvast biedt. En over dat "experiment": omgekeerd werkt het hetzelfde. Je wilt niet meedoen ? Je goed recht, helemaal zelf weten, niemand die jou een keuze opdringt. De keuze maak je dus zelf en daarmee krijg je ook met wat consequenties te maken. U wilt ergens naar binnen ? Mogelijk eerst even een prikbewijsje of een recent negatief testresultaat kunnen tonen. Niet onoverkomelijk, helemaal niet oh zo "vrijheid beperkend" en ook geen abjecte medische apartheid. En terug naar een status quo ante ? Mondiaal liggen landen economisch en sociaal nogal op hun reedt en voor sommigen gaat het nog jaren duren voordat de schade is ingelopen. Uitermate grote kans dat eventuele maatregelen niet beperkt blijven tot enkel Nederland. Waar ik wel last van zou kunnen hebben is het te lang laten voortduren van beperkende maatregels omdat een relatief zeer kleine groep van "ik weiger een vaccinatie, niemand die mij kan verplichten maar ik wil wel onvoorwaardelijke vrijheiden"-miemelaars in Nederland-polderland onevenredig beel herrie maken, aandacht eisen en tot in den treure gehoord moeten worden. We hebben in Nederland nl. al genoeg gezeik van splintergroepjes die - vanwege vermeende discriminatie en/of zgn. achtergesteldheid - aan de meerderheid allerlei eisen gaat lopen stellen.
@grijskijkert. Ah, omdat u er geen last van wil hebben. Is dat ook duidelijk. Het zal mij een rotzorg zijn waar u al dan niet last van hebt. Geen haar op mijn hoofd dat ik het AZ vaccin neem. En ik heb hier wel degelijk voor geleerd, niks wappie dus.
Toen ik een paar weken geleden hier stelde dat het EMA het AstraZeneca-vaccin misschien iets te snel had vrijgegeven, werd ik nog weggejorist...
omdat je de waarheid sprak.
Hoezo te snel? Er hadden best nog een paar duizend coronadoden mogen vallen ondertussen?
@RandyBiel | 06-04-21 | 16:10: Had jij al door je brievenbus gekeken vandaag? Het sneeuwt zo nu en dan.
Wel weer snel die brievenbus dicht doen hoor, want corona is gonna get you.
Ga morgen mijn astrazenica shotje laten zetten. Lekker man. Gooi eerst wel een fles bloedverdunners van 40% in mijn mik, succes verzekerd.
Die 40% is binnen 24 uur verdwenen, het vaccin blijft maanden. Succes ermee.
Ik wou net zeggen, de oplossing is niet zo moeilijk.
Gewoon vanaf je vaccinatie zorgen dat je een week apelazerus bent.
Hips.
www.hln.be/medisch/britse-experten-ra...
Na de russen nu ook al de britten
Het ding is, je kunt gerust nog een hele rits bijwerking toevoegen die in de toekomst ontdekt gaan worden en ik zie Hugo Schoen al staan; met de kennis van nu hadden we dat niet kunnen voorzien... Gezonde mensen hebben geen vaccin nodig en wie wil of 'risico' loopt Doe Het. Maar kap met die plicht, al dan niet semi)
De EU neemt gewoon wraak en vernietigt het vertrouwen in het AZ vaccin. Zoiets?
De Engelsen gaan volop door en zijn het eerste gevaccineerd in de EU, omdat ze niet door de EU worden gehinderd.
M’n schoonmoeder heeft ook last van Trombone.
Als ze de trap op loopt hoor je Pwheeeehp!
* † Herman Berkien*
Herman verhuurde "Rammelstrinzen"
Ashtray Zeneca
Ik ben onthutst en verbijsterd!
Maar niet echt natuurlijk.
"Trombose door vliegen
Als u een lange reis gaat maken zit u vaak lang stil in auto, bus of vliegtuig. Daarom neemt het risico op trombose toe, zeker bij vliegen:
Uw bloedstroom is trager en kan worden belemmerd door het zitten. Dit geeft meer kans op een verhoogde stolbaarheid van het bloed en dus op trombose. Als u lange tijd stil zit (dat kan ook tijdens bijvoorbeeld de studie zijn), kan een trombose ontstaan. Dit kan ook gebeuren bij jonge en sportieve mensen.
Een lange vliegreis, langer dan 5 uur, kan extra risico geven op een trombose, doordat het zuurstofgehalte van de lucht lager is. Dat heeft invloed op de samenstelling van het bloed, en kan ertoe leiden dat het bloed sneller stolt. Zeker in combinatie met langdurig zitten in een vliegtuigstoel neemt het risico op een trombose dan toe. Het risico op trombose door vliegen is ongeveer 3 x groter dan op de grond. Dit is gelukkig nog steeds een klein risico: trombose treft normaal gesproken per jaar twee op de duizend mensen."
Dus op je kont zitten gamen de hele dag is ook niet goed.
Laat staan een flightsimulator spelen.
www.trombosestichting.nl/trombose/oor...
Maar moet je dan juist wel niet gaan sporten na een AZ-vaccin.
Jet betreft een zeldzaam soort trombose.
U mag mijn prikjes hebben hoor, ik sta ze geheel vrijwillig af.
*instant karmaboost voelt*
Voor mij dus geen Astratromboseneca. Ik wacht wel op Jansen en Janssen.
Ashtray Zeneca
Van oeffelen. OT. Toch op controle gestuit... maar busje uitzendpolen voor mij was interessanter. Weiterfarhen!... Arcen.
Bij de Maasweg stonden ze?
wezelseweg
Thans ben ik ook in het twijfelkamp beland. Ik geloof niet dat ik er nu voor zou kiezen om een vaccin ingespoten te krijgen wat overhaast de markt is op getrapt. Die lockdown begint trouwens een wassen neus te worden. Kijk 's avonds na tienen eens op de rijkswegen. Volop verkeer. Steeds meer mensen lopen zonder luier voor hun mond, supermarkten en benzinestations zeggen er al niets meer van als je zonder binnenstapt. Heel langzaam begint de samenleving er schijt aan te krijgen.
het gaat niet alleen om de bijwerkingen, waar ik meer een probleem mee heb is hoe dat vaccin gemaakt wordt. Dat staat ook in de bijsluiter.
ik haak echt af bij de woorden DNA, genetisch gemodificeerdeerd (recombinant), Chimpansee, Embryo, Niercellen.
volledig :
Eén dosis (0,5 ml) bevat:
Chimpansee-adenovirus coderend voor de spike-glycoproteïne (ChAdOx1-S) van SARS-CoV-2
*
, niet
minder dan 2,5 × 108
infectieuze eenheden (Inf.U).
*Geproduceerd in genetisch gemodificeerde menselijke embryonale 293-niercellen (human embryonic
kidney, HEK) en door recombinant-DNA-technologie.
Dit product bevat genetisch gemodificeerde organismen (GMO’s, genetically modified organisms).
Veel mensen protesteren over genetische manipulatie bij planten en dieren, iedereen vindt het gebruik van menselijke embryo;s tever gaan (hoe komen ze aan zoveel embryo's ineens?) maar zo'n vaccin gaat erin als gods woord in een ouderling.
@small_town_dude | 06-04-21 | 15:45:
Als ik de hele handel sowieso al niet wilde, niet in m'n eten én niet in m'n aderen, ben ik dan een Ultra-Wappie(tm)?
@small_town_dude | 06-04-21 | 15:45:
Het is inderdaad een verkoudheidsvirus van chimpansees, gemodificeerd om op het coronavirus te lijken en daar reageert je lichaam op. Ze hebben een stukje DNA van het virus geknipt en vervolgens in dat verkoudheidsvirus verpakt. Dat virus kan ook verder niet reproduceren in jouw eigen lichaam, geeft alleen de informatie (DNA) af.
@usb stok | 06-04-21 | 15:56: precies dat, daarom wacht ik op een RNA vaccin, dat wordt afgebroken. Noem me ouderwets, maar genetische manipulatie en menselijke embryo's zie ik liever niet op grote schaal.
Het lijkt inderdaad logisch dat er een verband is als hetzelfde gebeurd in meerdere landen. Maar om alles stop te zetten voor zo'n hele kleine kans is niet te begrijpen.
Voor die FB pseudo wetenschappers hier wel.
Maaruh, wie zijn er tot nu toe gevaccineerd? Overwegend ouderen én mensen met onderliggende medische klachten. En bij wie komt trombose het vaakste voor...?
Ik citeer van de Trombose Stichting website: Bij mensen die "roken, overgewicht, te weinig beweging, hoog cholesterol, diabetes, pilgebruik (...). Daarnaast is er een verband tussen kanker en trombose.(...). De kans op trombose neemt toe met de leeftijd."
Hoe zeker is het dat er een causaal verband is tussen trombose en vaccineren? En in welke groep gevaccineerden specifiek? Als dat de pilslikkende, rokende vrouwen met overgewicht zijn, dan is er dus niets aan de hand.
Ouderen krijgen Astrazenica niet zijn voornamelijk zorgmedewerkers (350.000 van de 400.000 prikken)
Het gaat er natuurlijk om dat het een zeer specifieke combinatie is die bijna nooit voorkomt en nu ineens in meerdere landen op hetzelfde moment. Dus er is een goede indicatie dat er een verband is.
@Grote Smurf | 06-04-21 | 15:44: Ja, leg het ze nóg een paar keer uit, het kwartje schijnt maar niet te willen vallen...
Geen zorgen, in 2031 hebben we Nederland gevaccineerd en kan je weer een biertje in de kroeg bestellen.
Met vaccinatiepaspoort, niet vergeten.
Straks komt er een hele simpele oplossing. een paracetamol erbij slikken of zo.
Gootsteenontstopper door je ginto roeren las ik net op facebook.
1. Duidelijke ernstigere bijwerkingen van AstraZeneca dan van ander vaccins.
2. Kans (klein) op trombose.
3. Effectiviteit 60%
Er zijn 4 of 5 betere vaccins. Dus stop nou met AZ en schaal GODBETERHET de productie op van Pfizer, Moderna, Janssen.
Dat gebeurt al maximaal, je kan niet zomaar even de capaciteit overschuiven want een vaccin moet gekweekt worden.
Om reden nummer 3, slechts voor 60% effectief wil ik die rotzooi niet. Dat mensen zich als schapen door de overheid laten bepalen wat voor vaccin ze krijgen vind ik ook al zo raar. Dat bepaal ik zelf en anders geen vaccin.
3) Geen enkele ziekenhuis opname voor mensen die AZ hebben gehad.
@De Eierbal | 06-04-21 | 15:39:
Nee. Pfizer en Moderna bevatten enkel informatie en zijn vrij gemakkelijk aan te passen en te produceren. Niks kweken dus.
@Grote Smurf | 06-04-21 | 15:48: Er was even een inmiddels ingetrokken rapport dat dat zo was, maar bleek op basis veroudrede cijfers. Er zou snel een rapport komen gebaseerd op recentere cijfers. Dat is tot nu toe nog steeds niet gebeurd. Als ik een aluhoedje was zou ik opzet vermoeden. CHOCOLETTERS AstraZenica OK. Kleine lettertjes paar dagen later: rapport klopt niet.
3: de 60% kwam van de proefpersonen. Uit praktijkonderzoek in het VK met vooral De Engelse Variant komt dat Astra Zenica daar 80% effectief was al na de eersteprik en beter scoorde dan Pfizer.
www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/01/vacci...
Aangezien ze in het Verenigd Koninkrijk verder zijn met vaccineren kunnen ze ook een beter beeld geven van de cijfers. Het blijkt dat slechts 1 op de 500.000 gevaccineerden gestorven is aan trombose. Waarbij er een direct verband is tussen Astra Zeneca en trombose.
De kans dat je sterft aan trombose tijdens een vlucht is 4x zo groot.
Laat je je toch lekker volspuiten met dat spul. Wel beloven dat je niet die ene van de 500.000 bent. Anders ben je af en mag je niet meer mee doen.
Ik heb altijd pech. Win ook nooit eens de loterij of zo. Zal je zien, ben ik natuurlijk straks met die ene van die 500.000.
We hebben het nog steeds alleen maar over kortetermijn-effecten... ik zou me niet happy voelen met dat spul in me. Effecten op lange termijn: afwachten en hopen dat het goed gaat..
Vanaf 1-7-2020 tot nu zijn er 75 mensen onder de 50 gestorven terwijl 1007497 onder de 50 besmet zijn geraakt in dezelfde periode. De CFR van covid-19 voor mensen onder de 50 is 0,007%. Dus de kans dat je overlijdt als je covid-19 krijgt en je bent onder de 50 is van een zelfde orde grootte dan te sterven aan het vaccine. Mensen onder de 50 die geen onderliggend lijden hebben kunnen zich terecht afvragen of het vaccine voor hun voordelig is. Nu wordt er sociale druk uitgeoefend om zich toch maar te laten vaccineren. Iedereen moet zonder druk deze afweging kunnen maken.
Alle vrouwen die de pil slikken en over het AZ-vaccin lopen te gillen zijn af.
(Helemaal als ze ook roken en overgewicht hebben).
Risico op trombose door pil: 0.01 - 0.1%
Risico op trombose door vaccin 0,001%.
En zwangerschap is makkelijker te voorkomen dan Covid-19.
en mensen die wel eens het vliegtuig nemen zijn ook af
@Thomtidom | 06-04-21 | 15:37:
En als je een vliegtuig hebt?
De kans om Corona te krijgen en eraan te sterven is ook maar 0.13 procent,dus waarom vaccineren?!
@Uranus1767 | 06-04-21 | 15:41: omdat je dan verspreiding corona tegen gaat en we eindelijk van die klote-maatregelen af komen?
@Thomtidom | 06-04-21 | 16:03: dat is nog maar de vraag..
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 05-04-2021 tot 06-04-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 3 personen
70-79 7 personen
80-89 5 personen
90+ 2 personen
< 50 2 personen
Totaal 20
Waarvan 7 in het ziekenhuis
Waarvan 2 in het verpleeghuis
Waarvan 12 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 5 personen
30-39 4 personen
40-49 7 personen
50-59 22 personen
60-69 19 personen
70-79 31 personen
80-89 14 personen
90+ 2 personen
Totaal 104
Overleden, Waaraan eigenlijk?
Die cijfers zeggen niets als je niets weet over gewicht van de patiënten en onderliggende ziektes. Die info geven ze niet. Waarschijnlijk omdat dan de bangmakerij niet meer werkt.
@bolder: goede vraag kennelijk? www.ad.nl/binnenland/huisarts-zegt-da...
It’s a Great Time to Own Financial Stocks. Here’s Why.
Ehm.... ?
Omdat paarden hartstikke duur zijn, daarom...!
Bpeoroldp in de hreneesn? Geen pelbreom!
Lekkere muffins he.
En bedankt!
Daar ging mijn koffie...
Kijk en dat gebeurde er nou toen er bij mij een bloedpropje in het spraakgebied zat... blij dat andere hersendelen de functies hebben overgenomen anders typte ik net als Leptob..
Tipje van de ijsberg. Er zijn al heel veel slachtoffers van de prik.
Openheid is belangrijk zodat iedereen zelf een goede afweging kan maken.
Ga niet blind op de overheid varen, omdat die het beste met je voor zou hebben.
Lekker samen in de EU vaccinatie programma bekijken.
Vergaderen, vergaderen en dan met EU beleid komen t.a.v. anti UK beleid.
Net zo gek als die Valentijn Driessen die nu het gedrag van Marokkaanse voetballers verdedigd omdat er Duitse trainers zijn betrokken.
Geef mijn portie maar aan Fikkie .....
Ik vind het een geruststellende gedachte. Mocht de dag aanbreken dat ik mijn vaardigheden verlies, dat ik altijd nog vice premier en minister van volksgezondheid kan worden in dit land.
Hadden die Britten maar in de EU moeten blijven. Nu krijgen ze straf van EMA. Eigen schuld, dikke bult.
Ondertussen hebben de Britten een groot deel van de bevolking gevaccineerd.
@VoltaireJohn | 06-04-21 | 15:29: En ze hebben nog niks...
Als ze echt zo snel gaan met prikken kunnen de terrassen en restaurants in de UK eerder open dan in Nederland. Dat dan weer wel.
@VoltaireJohn | 06-04-21 | 15:29:
Klopt. Ik ben nooit een voorstander van de Brexit geweest, maar ik moet gewoon vaststellen dat de Britten gelijk hadden toen ze de EU verlieten. Of Nederland moet volgen weet ik niet, maar feit is dat de stelling (die ik ook aanhing) dat je als land solo te zwak staat, onjuist is gebleken.
@VoltaireJohn | 06-04-21 | 15:29: en nul relevante bijwerkingen gerapporteerd
@De echte Stolwijker | 06-04-21 | 15:34: Dat kunnen we pas over 10 jaar zeggen. Er zijn nog te veel transitieregelingen nu.
@van Oeffelen | 06-04-21 | 15:35: Dan leest u toch echt alleen wat de overheden u voorschotelen.
Misschien hier ook eens een blik op werpen?
www.gov.uk/government/publications/co...
@Zilvermeeuw87211 | 06-04-21 | 15:46: Zeggen dat van Oefellen te veel luistert naar overheden en dan een rapport van een overheid aanhalen?
Het is ook weer zo'n canard dit hele dossier.
Dus uiteindelijk zal het alleen leiden tot aanpassen van de bijsluiter, daar zal de discussie op EMA niveau over gaan, niet over stoppen met dit vaccin.
Maar ondertussen zal het publieke vertrouwen in het hele vaccinatie programma een flinke knau krijgen.
Gelukkig dat er zoveel vaccin-partijen zijn, en dat AstraZenica toch al veel gezeik geeft in Europese Gemeenschap, dus we kunnen ze over een paar maanden gewoon droppen (ten onrechte in mijn ogen, maar fijn dat die optie er is).
Ik kan off the top of my head wel wat geneesmiddelen opnoemen met een hoger trombose-risico die gewoon op de markt zijn en blijven. Anticonceptiva, antipsychotica.
Geen enkel vaccin is uitvoerig getest. Tenminste, we testen het nu op een aantal mensen die het vaccin hebben gehad. Ik wacht de resultaten nog even af.
"Zo is in Groot-Brittannië sprake van 30 gevallen (waarvan zeven dodelijk) op de 18 miljoen prikken"
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@TheOtherWhiteMeat | 06-04-21 | 15:30:
VK is een beetje bevooroordeeld.
Hebben ze de tweede prik ook gehad? Meestal zelfde merk vaccin nodig.
Onzin. Er is ontzettend veel getest.
Er is nu een test met miljoenen Britten en ik zie ze niet massaal omvallen. Kans op trombose door een vliegreis of anticonceptiepil is hoger.
@De Eierbal | 06-04-21 | 15:42:
Kunt u deze stelling met cijfers onderbouwen ?
@De Eierbal | 06-04-21 | 15:42: Bekijk een man als Dick Bijl eens, praten we dan verder.
@van Oeffelen | 06-04-21 | 15:40: Er is veel maar kort getest. De aanpassingen die we voor nieuwe varianten nodig gaan hebben zijn nog korter of nog niet getest.
Ik kijk het spuitgebeuren nog wel een tijdje aan. Niet dat ik heel veel keus daarin heb, maar vooralsnog vind ik het niet erg om anderen voor te laten gaan.
Mijn idee
EMA... tja.... HEMA klinkt veel gezelliger.
Ik altijd maar denken aan de European Music Awards van MTV-Europe.
De ene roept dit, de ander schreeuwt dat.... wat is het nou? Door dit geraaskal van "deskundigen" die elkaar tegenspreken kunnen we het Kwakkel beleid van de Jonge hem ook niet echt aanrekenen lijkt mij...
De Jonge is de enige deskundige onder de deskundigen. We kunnen hem vertrouwen. Die anderen niet.
Het juiste antwoord is dat niemand het weet omdat deze experimentele rotzooi gehaast op de markt is gebracht.
Voor een bijwerking die zo weinig voorkomt, en ook relatief vaak voorkomt "in het wild" is het ontzettend lastig vast te stellen of het door het vaccin komt. Ik begrijp dat men zekerheid wil, maar dat is dus om die reden lastig te geven.
Deze opgevoerde man is geen deskundige op trombosegebied.
@Nilfisk | 06-04-21 | 15:29:
Wappie gelul. De eerste vaccins waren al binnen een week klaar. De rest van de tijd is er getest
Volgens de franse Figaro zijn ze er tóch nog niet helemaal uit binnen het EMA, ondanks dat een van hun hotemetoten heeft gezegd dat er een causaal verband is tussen het toedienen van AZ en cerebrale trombose:
www.lefigaro.fr/sciences/covid-19-un-...
Hé! Avondklok verkort, aantal besmettingen daalt.
Hup Jansen& Jansen spuituuh!!
Rutte neem je AZ rotzooi mee, vergeet je jas niet.
En doe de deur even dicht, wil je.
MaAr dE aVoNd KlOk Is NoOdZaKeLiJk!!!
Vergeet niet dat de scholen zijn geopend en dat je weer mag winkelen.
Hoe meer versoepelingen hoe lager de getallen.
Oh jee, de IC cijfers stijgen. Nu moeten we extra maatregelen nemen, volgens hen die geen waarde hechten aan de (nu dalende) besmettingscijfers.
Dat is het na-ijl-effect
Dat is het massa hysterie effect dat al ruim een jaar aan de gang is.
En de trombose specialisten maar roepen dat men door moet spuiten.
Hopen ze op extra klanten?
Nee, ze wegen de voor- en nadelen tegen elkaar af, hebben wat meer medisch verstand van de getroffen groep en snappen dat de informatie niet eens compleet is. Even de achterliggende stukjes lezen.
@TheseDays00 | 06-04-21 | 15:24:
Heb ik ook gezien: ze waren boos zelfs omdat de nadelen niet zouden opwegen tegen de voordelen van spuiten.
En dat is nog maar te bezien.
Informatie is inderdaad niet compleet over doofheid en blindheid bijvoorbeeld: www.lifesitenews.com/news/uk-35-peopl...
En juist daarom moet je niet meteen vol op het orgel gaan.
Vraag me toch af of de mensen in het VK een andere batch Astrazenica krijgen of weten ze daar de probleemgevallen beter te maskeren? Ik heb al eerder gezegd, gezien mijn eerdere herseninfarct weiger ik sowieso Astrazenica. Waar rook is is vuur.
Je kan ze beter allemaal weigeren in jouw geval.
De paashaas legt eieren.
Het verhaal gaat rond.
Waar rook is, is vuur.
Dus er moet wel iets van waar zijn.
Zullen we het maar baseren op echt onderzoek?
@Nilfisk | 06-04-21 | 15:24: In ieder geval.
Om gezondheidsredenen weiger ik al die vaccins. Ik ben nu gezond.
In het VK zijn 7 mensen overleden na AZ te hebben gehad met trombose verschijnselen. BBC: Seven people have died from unusual blood clots after getting the Oxford-AstraZeneca vaccine in the UK, the medicines regulator has confirmed to the BBC.
In total, 30 people out of 18 million vaccinated by 24 March had these clots.
"Seven people have died from unusual blood clots after getting the Oxford-AstraZeneca vaccine in the UK, the medicines regulator has confirmed to the BBC. In total, 30 people out of 18 million vaccinated by 24 March had these clots."
Poepoeh.
Welk onderzoek? Dat onderzoek vindt nu plaats...
Wel, niet, wel, niet, wel..
Ja, wat is het nou?
Wel.. met een betrouwbaarheid van 50%.
ja, dus? Zal vast een verband zijn, het gaat om de kans dat een bijwerking optreedt. Als deze kleiner is dan de kans dat je covid19 krijgt en ook nog eens trombose krijgt (wat volgens trombose artsen het geval is, veel kleiner) dan lekker door vaccineren zodat we eindelijk open kunnen. Er is ook een kans op trombose bij vliegen (veel groter risico) en slikken pil, en ik ken niemand die het om die reden niet doet.
Tja. Maar als je een 29 jarige vrouw bent en de kans op overlijden na een inenting en na een corona besmetting is gelijk. Wat doe je dan.
Ja want de pil bestaat ook pas 5 maanden
@Plaktong | 06-04-21 | 15:25: Als ie gelijk is zou ik het doen (je doet het niet alleen voor jezelf), als de kans op overlijden na vaccinatie groter is dan zou ik het idd niet doen. Maar nogmaals, kans op trombose bij een vliegreis is vele malen groter, ik ken niemand die daarom niet vliegt.
@Thomtidom | 06-04-21 | 15:25 Dan neem je aan dat deze vergelijking 1 op 1 is over te nemen, daar heb je ongelijk in.
En als 2e punt, de trombose is slechts 1 bijwerking (die AZ bekend heeft gemaakt na de trials) Succes met je blindheid die je niet van een vliegreis krijgt.
@mr_Moi | 06-04-21 | 16:15: en ps. Pfizer is niks beter...
Tja, het ligt er helemaal aan vanuit welke belangen dit nieuws komt.
Maakt niet uit wat het kost, Theury mag niet gelijk krijgen..
Dat krijg je met die experimentele zooi. Veel te snel doorgedrukt.
"Head of..." terwijl het onderzoek nog loopt schoffeert deze Hekking de wetenschappers die er nog mee bezig zijn en komt hij met een vaag statement. Stop maar mensen.
Neem lekker die prik en hou verder je bek, ontzettende klier. Het land gaat er echt niet open door trouwens...
Vrij helder statement wel. Zijn dingen vaak vaag voor u?
@Nilfisk | 06-04-21 | 15:22: Ik vind het altijd wel interessant wat van Oeffelen te vertellen heeft. Dus laat hem lekker blijven kletsen.
@Usumani | 06-04-21 | 15:30: "we are trying to get a precise picture" - zeg dan niks man. En de hijgerigheid waarmee dit als "interessant" wordt omhooggetrompetteerd is helemaal treurig.
@van Oeffelen
Opa Oef snapt het niet meer. Is kennelijk ook de Franse taal niet machtig.
Kunnen we nu eens en voor altijd vaststellen dat het hier niet meer gaat om het helpen van mensen, of voor de gezondheid, of het inperken van het corona virus? (Want gevaccineerd is nogsteeds besmettelijk en besmetbaar)
Maar gewoon ouderwets pure winstbejag?
Mooi, en nu opzouten met die rommel
Er gaan een paar mensen veel geld verdienen met die rotzooi.
Kijk, zo kweek je onrust in de maatschappij. Zo kweek je wantrouwen in de overheid, zo wakker je het wantrouwen in de Gezondheidsraad/EMA/Goedkeuringsbureau en OMT en RIVM en de dames/heren medici (al dan niet zelfverklaard) aan.
Volgende keer stemmen ze toch weer hetzelfde.
Verwarring is er al jaren in dit land.
Een jaar geleden riep de overheid dat Covid hier niet zou komen en mocht het toch komen dan waren we hier uitstekend voorbereid.
Net als die bullshit met mondkapjes.
Beter was 1,5 meter (wat eigenlijk minstens 2,5 meter moet zijn) en handjes wassen.
Toen we de vorige keer een pauze inlasten was die link er toch ook al?
Wie zag dat nou ooit aankomen...
Precies. Wij weten alles beter dan de specialisten.
Gewoon, dat kunnen wij.
OK, en nu? Stoppen we gewoon met AstraZenica? En dan? Gaan we met z'n allen wachten tot 2023 tot iedereen een telefoontje van Hugo had om een keer langs te komen?
Gewoon doorgaan met leven en degene die, net zoals met influenza er aan onderdoor gaan voor lief nemen.
Sad but true...
@kees1386 | 06-04-21 | 15:16: Wat heeft Metallica er mee te maken?
@kees1386 | 06-04-21 | 15:16: Doe mij maar snel een shotje Pfizer, Moderna, CureVac of Janssen en Janssen of zo...
Maar steek die AstraZeneca maar in die plek waar de zon... etc.
Ja, kijken of het percentage uitval door geen vaccin hoger of lager is dan de uitval bij vaccineren. Eigen keuze, net als met 100den in een kerk gaan zitten. Als ik de deskundigen lees moet het flink fout gaan wil vaccineren slechter uitpakken dan niet vaccineren. Los van de ingeleverde vrijheden.
@Aristotalloss | 06-04-21 | 15:19: dat valt wel te regelen hoor, als u uw broek vd kont wil trekken bij de GGD.
Trombone, trombose, wat maakt het uit.
Bij een rusty trombone maakt het wel degelijk uit.
sadtrombone.com/
Oooooo neee een trombose pandemie.
REAGEER OOK