Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man (77) belt GGD. Regelt eigen vaccinatie

PAS NOU OP MENEERTJE RECHTSONDER KOMT-IE AL

We horen slechte verhalen over coronacallcenters en dan met name over Teleperformance, met werknemers die voor een hongerloontje na een malle cursus worden afgeblaft door asociale managers. En die coronacallcenters, die doen maar wat joh. Er is geen sturing, geen coördinatie, geen idee. Nu dit weer: een man (77) heeft geen zin een oproep af te wachten en belt zo'n GGD-callcenter om doodleuk z'n eigen vaccinatie te cheffen. Eerste keer bellen: nee kan niet. Tweede keer bellen: ja hoor kan. Derde keer bellen: nee kan niet. Vierde keer bellen: maar natuurlijk meneer. "Volgens Van Rossem (niet die van ons, red.) blijkt hieruit dat het een chaos is bij de organisatie die de toediening van de prikken regelt. 'Het is natuurlijk beschamend, uiteindelijk. Kennelijk zijn de mensen die de telefoon opnemen, slecht geïnstrueerd'." Nou. U weet wat u te doen staat. Bellen en bluffen.
UPDATE - Hugo de Jonge, die niks kan, is boos!

Reaguursels

Inloggen

Vind het niet zo’n probleem. De man had allang gevaccineerd moeten zijn. Bij de sportvereniging waar ik rondloop ken ik verschillende jongeren die al gevaccineerd zijn omdat ze in “de zorg” werken. Weliswaar op kantoor en dan ook nog meestal thuis, maar ja who cares? Een kennis, midden 30, treedt volgende maand bij een verpleeghuis in dienst als medewerkster administratie en kreeg ook alvast een oproep voor vaccinatie. Is hij maar alvast beschermd als hij daar achter zijn computer kruipt. Op prik locaties worden aan het eind van de dag ook driftig de vaccins die “ over” zijn uitgedeeld aan de medewerkers en hun familie. Een andere kennis werkt in een ziekenhuis apotheek en staat op de vaccinatie als er aan het einde van de dag “over”is. Laat de Jonge daar maar over schreeuwen,

Mallenmoe | 13-03-21 | 23:01

Volgens de routekaart (achterhaalde versie 77,2) dan wel stroomschema (herziene versie 23,1), GGD-GGZ-GGHORROR (voorlopige versie 19,3) had ene meneer van R. allang gespoten moeten zijn.

Dus de Jonge, toontje lager qua mediaperformance en versnellinkje hoger met prikken.
En iemand die altijd met de meest kekke schoentjes loopt te pronken moet niet aan komen zetten over anderen met je ikke ikke ikke

Denkend aan polderige, winderige lege priklocaties denk ik dan, dikke, dikke, dikke

L U L

InSight | 13-03-21 | 20:41

Zo gaat het altijd in Nederland: brutalen hebben de halve wereld en babyboomers zijn nu eenmaal hyperbrutaal.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 19:24 | 1

Maar de ggd mederwerkers liggen niet op 1 lijn, misschien het probleem bij de oorzaak aanpakken?

ceriel82 | 13-03-21 | 20:32
-weggejorist-
BlolB | 13-03-21 | 19:14 | 1

Ik heb inderdaad ook van kennissen gehoord, dat zij al een afspraak geregeld hadden, voordat de uitnodigingsbrief binnen was.
"Je ben wel gek als je gaat zitten wachten", "Een ander doet het ook", "Dan wordt je naar een of andere ver weg locatie gestuurd" waren de argumenten.
Mijn opmerking, dat je zo mensen, die niet zo verbaal/brutaal zijn, dan benadeelt werd weggewapperd.

Roadblock | 13-03-21 | 19:05

Heeft onze competentieloze Hugo ook zo'n twitter berichtje gestuurd naar aanleiding van de schaatscapriolen van Wopke, het kerkbezoek van Ank en onze feestneus Ferd.

Check-zei-de-Gek | 13-03-21 | 17:51 | 3

nee, want Hugo weet wie de gedoog bazen zijn.

vranac | 13-03-21 | 17:55

Nee. Maar hij is degene die gaat over de vaccinaties. U weet wel, die in Nederland wat langer op zich lieten wachten, omdat het proces grondig, zorgvuldig en slim moest gaan gebeuren.

Maar blijkbaar kunnen bejaarde randfiguren uit televisiespelletjes dit proces omzeilen. Dat zegt wel wat over de slimheid en zorgvuldigheid van het systeem, vrees ik.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 18:19

Heeft die nietskunner ook zo'n tweet gestuurd tien de kantoorstaf van verzorgingskoepels ook even voorschoot? Nee natuurlijk niet, want daar zitten aan de top zijn politieke vriendjes die nog een baantje moesten. En jij, Hugo de Jonge, bent samen met je maatje Rutte niet bepaald in de positie om te oordelen of mensen deugen.

5611 | 13-03-21 | 18:40

Is Van Rossem toch weer de slimste mens, zo blijkt maar weer.

Kattie | 13-03-21 | 16:38

Ik geloof dat Hugo even zijn mening voor zich moet houden.

überholprestige | 13-03-21 | 16:20

Hugo de JOnge reageert:
'Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken'

Zullen we het nog een keer gaan hebben over de testen die zo langzaam gingen.
Met de zegeningen van de vrije markt en lobbyisten.

www.omroepbrabant.nl/nieuws/3349740/z...
'Ziekenhuizen op ramkoers met artsen die cashen op coronatesten'
De bonus gaat dus om zo'n drie miljoen euro, een kleine drie ton per arts, bovenop hun reguliere inkomen.

En dat geld moet ergens vandaan komen.

Maar het wordt mooier:
"de beloning opmerkelijk in het licht van het ‘corona-akkoord’ dat de Federatie Medisch Specialisten begin juli 2020 met de ziekenhuizen en de zorgverzekeraars sloot. Daarin is afgesproken dat specialisten dat jaar min of meer dezelfde vergoeding zouden krijgen als in 2019. Volgens ETZ-voorzitter Berden is ook daarom de vergoeding disproportioneel"

En dan maar moeilijk doen over een extra beloning voor verpleegkundigen die als vele maanden overuren draaien.

Beetje blijven opletten Hugo.

kloopindeslootjijook | 13-03-21 | 15:42

Meneertje Van Rossum is terecht ingepland. Geboren in 1943 wordt hij dit jaar 78 jaar en die mogen sinds anderhalve week door de GGD worden ingepland, ook al hebben ze nog geen brief gehad. Storm in een glas water dus...

Pettertje | 13-03-21 | 15:37 | 2

Dat kan best zo zijn. Maar rossumpje dacht daar niet zo over. Hij vertelde met ijdele trots over zijn durfje.

inCol | 13-03-21 | 16:26

en Hugo de Domme wist dat niet, want hij is dom

vranac | 13-03-21 | 17:43

Iedereen de maat nemen en het altijd beter weten, dat is de dikke ouwe Van Rossem ten voeten uit. Goed dat hij nu zelf laat zien dat-ie een ordinaire voordringer is. MIsschien lafheid, angst, maar zeker geen nobele motieven.

xavier | 13-03-21 | 15:29 | 4

Ja dat is onze "jullie snappen het het niet" biefstuksocialist ten voeten uit.

Asteroid-B612 | 13-03-21 | 18:24

Hallo! Meneer is 78 en hartpatient, heeft inmiddels miljoenen euro's belasting betaald en als hij voor het eerst in zijn leven een beroep doet op de overheid kan hij lekker de tyfus krijgen van VWS, groot gelijk dat deze mondige burger overstapt op zelfmedicatie.

BlolB | 13-03-21 | 19:10

@BlolB | 13-03-21 | 19:10:
Ja, jammer voor de niet "mondige burgers" die netjes op hun uitnodiging wachten.
Die worden nu wat later ingepland.

Roadblock | 13-03-21 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ben doorgaans geen fan van Van Rossem maar vind dit een meesterlijke zet. Het toont het amateurisme van de ggd aan

Ron van Zon3948 | 13-03-21 | 15:26 | 1

Hoezo? Hij had van iemand anders het inbelnummer gehoord, hij was toch aan de beurt maar had de brief nog niet gekregen, wist dus niet dat je je BSN bij de hand moet hebben (dat zorgt dan voor vertraging). Is ten slotte keurig ingepland. En nu opscheppen?

Synecdoche | 13-03-21 | 17:41

Zie het probleem niet , ze hebben iedere dag vaccinaties over. Beter dan in de vuilnisbak.

Ghibli | 13-03-21 | 15:24

Jay! *iedereen* vooraan in de rij....

hotmint | 13-03-21 | 15:18

Ik hou niet van voordringen maar het uitrollen van de vaccinaties is ongelooflijk incompetent geregeld in NL. Woon je in een van de tien rijkste landen ter wereld maar een bevolking vaccineren lukt niet.

Red shirt | 13-03-21 | 15:10 | 2

Rijk?
Dan maken ze ons alleen maar wijs. Nederland is dalend op allerlei lijsten die welvaart meten. Onderwijs, zorg, woningnood om er maar een paar te noemen

Krijgtheenenweer | 13-03-21 | 18:32

@Krijgtheenenweer | 13-03-21 | 18:32: Bewust beleid van 10 jaar Mark Rutte. Alles is/wordt afgebroken, zie landbouw, defensie woningbouw. Als afbreken niet snel genoeg gaat, wordt het bedolven onder de bureaucratie (justitie, onderwijs, zorg) terwijl steevast de werkvloer uitgeknepen wordt. Een kaalgeplukt Nederland is een betere basis voor zijn Greet Riesetholmaatjes van het WEF.

5611 | 13-03-21 | 18:46

Het enige probleem wat ik hier in zie, en wat de Jonge ook ziet en de GGD, is dat er straks zo'n beetje de helft van 'niet kunnen begrijpend lezen' Nederland gaat bellen omdat ze zo dom zijn dat ze denken dat ze wel een afspraak kunnen maken.

Volledige GGD overbelast. Dank oude man, dank.

Heel onverstandig van die over het paard getrokken oude man. Eigenlijk moeten oude mannen (en vrouwen) na hun zestigste gewoon met pensioen. Gewoon ergens stil in een resort in Bulgarije gedumpt worden waar ze kunnen bingo spelen en praten over hoe geweldig ze vroeger waren en dat ze nog steeds de meeste geweldigste ooit waren. Prima oplossing m.i.

GrandMechantLoup | 13-03-21 | 15:05 | 3

De betere oplossing van de GGD is in dit geval - neem de telefoon niet meer op.
En zet op de website: Wacht op uw uitnodiging. Wij weten het niet.

Ondanks dat er dan nog steeds gebeld wordt, heb je dan een heel groot probleem opgelost, namelijk je werk niet kunnen doen omdat je constant gestoord wordt.

IndoorexpaT | 13-03-21 | 15:24

Valt me nog alleszins mee dat ze niet als allereersten die asielzoekers van ze gevaccineerd hebben.

5611 | 13-03-21 | 18:49

Er zijn landen in Europa waar dit inderdaad kan. Met je 60ste met pensioen.
Ik ben alleen bang, dat dat uiteindelijk uit onze pensioenpotten gaat komen.

Roadblock | 13-03-21 | 19:11

Gewoon beschouwen als "verloren" spuitje en meneer zijn tweede niet laten halen. Kan ie straks als ie echt aan de beurt is gewoon opnieuw zijn "eerste" halen.

Lorejas | 13-03-21 | 14:53

Het is toch van de zotte dat er geen enkel draaiboek ligt om alles op te gooien nu de vaccins er zijn. Een land wat groot is in logistiek en wat doet de overheid het zelf gekunstelt regelen.

Kom met een duidelijk plan dat iedereen die wil op 1 juli as geënt is. Kan de horeca en alles zich daar op focussen en in gereedheid brengen. Zodat alles open kan en het normale leven zich kan herpakken.

Dit beleid nu zorgt ervoor dat we nog 10 jaar lock down hebben.

Kijk naar Israël. Zo doe je dat. En als het zelfs een half dooie als Biden het nog geregeld krijg om 200 miljoen Amerikanen te prikken in 51 dagen. Hoe incompetent is dat Haagse zooitje dan wel niet.

Rotterdammert1965 | 13-03-21 | 14:35 | 5

@Kattie | 13-03-21 | 16:34: In de supermarkt laat wel eens expres een knetterende zuurkoolscheet recht in het gezicht van zo'n kutkind zodat zijn wenkbrouwen er zowat afschroeien.

Asteroid-B612 | 13-03-21 | 18:26

@kloopindeslootjijook | 13-03-21 | 15:55: Nederlanders accepteren veel te veel van deze incompetente overheid. Een dapper volk had al lang massaal op het terras gezeten.

En is geen draaiboek om alles open te gooien domweg omdat dat juist niet de bedoeling is. Rutte hintte maandag al op blijvende maatregelen, ook na 100% vaccinatie. Dissel dinsdag idem, want er zou nog eens een nieuwe variant of een andere bacterie/virus kunnen komen. Zij zien dit als gouden kans om de bevolking definitief te ketenen.

5611 | 13-03-21 | 18:53

@5611 | 13-03-21 | 18:53: Een dapper volk had meteen een wapenstop van de ME in haar nek gehad. Of was met een waterkanon het terras afgespoten

Stem maar op een partij die tegen de lockdown is. Dat werkt tenminste.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 23:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Hugo kan op z'n kop gaan staan: het is en blijft een jammerlijk zooitje bij die GGD's.
-
Ze weten van voren niet dat ze van achteren leven en ze zijn niet aan het werk te bránden. Zet er een interim meneer of mevrouw met enige sjoege van opslag, distributie, transport/logistiek op, geef die ongebreidelde bevoegdheden (met inbegrip van het tijdelijk opheffen van toepasselijke ambtenaren-arbeidsvoorwaarden) en schóp het spul een dosis peper in de reet.

bisbisbis | 13-03-21 | 14:31

Al dat faksineren gooit overigens wel roet in het chinese thuisbrengmenu.

squadra | 13-03-21 | 14:14

Laat Maarten maar schuiven. Hij kon altijd al goed voor zichzelf zorgen. Schnabbelt wat af. Soms best vermakelijk maar duidelijk voorbeeld van links lullen en rechts je zakken vullen.

ijstijger | 13-03-21 | 14:14 | 1

En dat verkopen ze aan zichzelf, omdat ze normaal belasting betalen.

Watching the Wheels | 13-03-21 | 14:20

Haha ... hij heeft 4x gebeld die Van Rossem, lol.
www.telegraaf.nl/nieuws/550783262/maa...
Moet je je voorstellen dat die andere 10 miljoen mensen dat ook even 4x doen.

Watching the Wheels | 13-03-21 | 14:09 | 1

Toch snap ik hem aan de andere kant ook wel, hij zit ook in de risicogroep met dat buikje en het duurt allemaal wel erg lang om alleen die oudjes even te vaccineren.

Watching the Wheels | 13-03-21 | 14:18

Goed toch, wat eigen initiatief.

Zou Hugo ook moeten hebben ipv steeds boos worden, zooo contraproductief.

Faalhaas. In de verzorginghuizen moeten prikteams komen, terwijl men aldaar alle kennis en expertise heeft en ook nog eens de medische achtergrond van de bewoners kent. En dan dat allemaal eerst bespreken met het prikteam ivm contra-indicaties. Tijdverlies en dus contraproductief.

Krijgtheenenweer | 13-03-21 | 14:07

Stuurt Geenstijl mij nou zonder van te voren te waarschuwen naar de Twitter van Hugo? Gatverdamme! Was net op tijd met sluiten. Hoop ik.

TmC | 13-03-21 | 13:55

10 euro per uur? Dáár kom ik mijn Hästens niet voor uit.

ENER-GY | 13-03-21 | 13:47

Maarten mag van mij zsm een spuitje krijgen. Ik wil 'm wel zetten ook.

Cor Netto | 13-03-21 | 13:42

Callcenters..... de wielrenners van de zakelijke markt.

BenDover | 13-03-21 | 13:38

Mijn moeder heeft ook zelf gebeld en kon langs komen voor de vaccinatie.

maruyama | 13-03-21 | 13:37

Wellicht een effectief middel ,.... maarrrrrrr bevestiging door onderzoek en gebruik wordt door de overheden gefrustreerd.
.
Der Corona-Tüftler: Impfstoff aus dem Marmeladenglas
youtu.be/XNmWvem7-XI

Kijkeensaan | 13-03-21 | 13:25 | 3

Maar wat is het? Een vaccin of iets anders? Mijn Duits is te pover dit goed te kunnen volgen.

Binnenbaan | 13-03-21 | 13:31

Hij heeft een afspraak gemaakt maar zijn prik nog niet gehad. gooi zijn afspraak gewoon uit het systeem en laat hem voor niets komen.

oh nee he | 13-03-21 | 13:23 | 3

Dat lijkt me een hele goeie. Als hij alleen de misstand wilde aantonen, had hij de afspraak ook kunnen afzeggen. Als hij die vaccinatie haalt, is hij gewoon asociaal.

Het brein erachter | 13-03-21 | 13:49

@Het brein erachter | 13-03-21 | 13:49:
De grootste asocialen zitten in het kabinet.

Krijgtheenenweer | 13-03-21 | 14:09

Ik mag die man met zijn linkse waandenkbeelden ook niet maar waarom? Hij is 77 plus hartpatiënt.

5611 | 13-03-21 | 18:57

Van Rossem zei laatst letterlijk, "Als ik Corona krijg dan ga ik dood."

Als je daarvan echt overtuigd bent ga je niet op de EU/Hugo wachten.

Joffri | 13-03-21 | 13:18 | 4

Heb ik ook gehoord, dus wel begrijpelijk dat hij voor zichzelf een oplossing probeert te organiseren. Hij heeft een slechte gezondheid, vertelde hij (en natuurlijk overgewicht dus risicogroep). Mensen uit de risicogroepen hadden allang gevaccineerd kunnen zijn of in ieder geval opgeroepen kunnen zijn; desnoods stuur je ze een uitnodiging voor begin april, maar niks laten horen leidt tot dit soort initiatieven en dus meer werk.

Watching the Wheels | 13-03-21 | 14:22

Nee, want jij bent de enige 77 jarige die van belang is, en dus voor mag dringen.

Roadblock | 13-03-21 | 20:42
▼ 1 antwoord verborgen

Maar hij deed dit alleen om aan te tonen dat het kon, toch? Vervolgens heeft hij natuurlijk geen misbruik gemaakt van de situatie, deze biefstuksocialist. Toch?!

JJMS | 13-03-21 | 13:18

Evert in een glas water. Van Rossem was sowieso al bijna aan de beurt. Dus zowel Van Rossem zelf als De Jonge praten peop.

Spring Bruissteen | 13-03-21 | 13:17

Tering als ze nog eens niet bij de 77 jarigen zijn hoe wil Hugo het dan voor elkaar krijgen dat iedereen, die het wil (hahaha), voor 1 juli geïnjecteerd is.

roevka | 13-03-21 | 13:14 | 2

Het schijnt dat er na 17 maart hier de nodige wonderen gaan gebeuren. Als we maar blijven geloven.

Schmalz | 13-03-21 | 13:22

Familielid van 90 is 2 weken geleden nog overleden aan corona. Ze hebben bij die alleroudsten ook nog niet iedereen gevaccineerd, al zeggen ze van wel.

Watching the Wheels | 13-03-21 | 14:27

Haha, lekker boos doen op een lelijke meneer.
En ondertussen niet begrijpen dat dit een essentieel probleem is wat er overal is en vooral in crisis-situatie:
Men komt erachter dat het systeem slecht is geregeld, dat mensen over het algemeen niks kunnen en ook niet konden, maar dat dat nooit opviel toen het goed ging. En bovenal, dat er altijd lui komen bovendrijven, die erom bekend stonden fantastisch te kunnen regelen en een grote bek hebben, maar compleet door de mand vallen omdat zij, net als het overgrote deel van de rest, he-le-maal niks kunnen. Is niet erg, dat zit in het beestje. Wat erg is, is dat dit een verrassing is voor de rest en dat men verontwaardigd is hierover.

IndoorexpaT | 13-03-21 | 13:13 | 4

@Papa Jones | 13-03-21 | 13:16: En ik denk dan maar, je zal maar zo'n ~support~ callcenter medewerker zijn. Niet goed voorgelicht, geen goede procedures, de waan van de dag, ongeduldige, verontwaardigde, egoistische en vast ook een enorme berg onredelijke klanten < want dat is het - te woord te staan. Lijkt me een top baan, voor die paar euro. De levenservaring die je in die korte tijd daar krijgt en meeneemt is meer waard. Jammer dat je er nauwelijks van kan leven.

IndoorexpaT | 13-03-21 | 14:39

@IndoorexpaT | 13-03-21 | 14:39: Zeker. Ik heb ook geen idee. Een robuust IT-systeem zou de medewerkers helpen. Maar aangezien het de overheid is... ik vrees met grote vrezen.

Papa Jones | 13-03-21 | 14:51

@Papa Jones | 13-03-21 | 14:51: Dan is de enige oplossing: Informeer de medewerkers. Degenen die dan goed functioneren, ook al is het een brak systeem - die verzoek je hun werkmethode uit te leggen en daaromheen bouw je een goede nieuwe database. Praktijkleer is wat dat betreft goud en mensen die onder deze omstandigheden functioneren ook.
Maar, ik ben het met u eens, ik betwijfel of dit mogelijk is. Burocratie maakt vrijwel alles beperkt of onmogelijk. En als antwoord hebben we denk ik meer burocratie. Dat loopt gewoon vast. Niemand kan en durft verantwoordelijkheid te nemen en dan is het altijd: kijk naar de praktijk en vraag de doeners hoe ze het doen en laat de denkers de boel fixen met de oplossingen die daar uit voort komen.

Excelsheet management en statistiek gaat hier niets bijdragen.

IndoorexpaT | 13-03-21 | 15:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ikke ikke ikke, en dat uit de mond van de persoon die al meer dan een jaar bewezen heeft volkomen ongeschikt te zijn voor de positie die hij bekleedt, en toch gewoon blijven zitten. Want meneer vindt zichzelf zo geweldig.

obominotie | 13-03-21 | 13:13

Ach jee, weer ophef, lijkt me meer een probleem van de GGD dat het gelukt is.

En Hugo moet zijn muil houden.

menage | 13-03-21 | 13:10

Hé, een socialist die zijn eigen belang laat prevaleren boven dat van de rest. Goh...

PikinhetBlik | 13-03-21 | 13:10 | 1

Doen ze anders nóóit

Roze_bril_drager | 13-03-21 | 17:06

Durf bijna te zeggen dat de vriendjes van de GGD ook geholpen zijn .

gerrit5042 | 13-03-21 | 13:09 | 1

Daar leg ik ongezien 50 euro op

Jazeetie | 13-03-21 | 13:30

Meneertje van Rossum is altijd zo verguld met zichzelf.

B.Chamel | 13-03-21 | 13:07

Op den duur wil ik me best laten vaccineren, maar dan met een vaccin naar eigen keuze. Het probleem is dat ik nu weinig vertrouwen heb in de informatie die ik krijg aangeboden. Onder Rutte speelt overleg zich in notulenloze achterkamertjes af. Waarom krijgen wij geen inzage in de discussies die binnen het OMT spelen, desnoods via een samenvatting waarin niet meer te achterhalen is wie wat heeft gezegd. Waarom moet het EMA gehackt worden om te achterhalen dat in een testbatch nog maar 55% van het RNA intact was. Het willen afschermen van het publiek voor eventuele negatieve informatie werkt averechts omdat hierdoor al het vertrouwen verdwijnt en mensen die zich willen informeren terecht komen in youtube bubbels met complottheorieën.

lekgoot | 13-03-21 | 13:07 | 3

Je kunt het verslag van elk OMT-overleg lezen op rijksoverheid punt nl.

Binnenbaan | 13-03-21 | 13:34

@Binnenbaan | 13-03-21 | 13:34:
Maar staat daarin de volledige discussie die is gevoerd? Ik weet dat er binnen het OMT verschillende inzichten zijn en dat daar discussie over wordt gevoerd. Naar buiten toe volgt echter altijd een gepolijst verhaal.

lekgoot | 13-03-21 | 13:42

Onder Rutte worden belangrijke dingen nooit genotuleerd, dus je hebt niets aan die notulen.

Watching the Wheels | 13-03-21 | 14:30

De typische linksmensch. Maakt een grapje. Denkt leuk te zijn. Groot denker, verheven boven het volk. Lul.

inCol | 13-03-21 | 13:06

Een Hugo in je broekje.

Binnenbaan | 13-03-21 | 13:05

Kijk, dan kun je als minister of als GGD wel hard beginnen te schreeuwen dat je het belachelijk vind. Maar de oorzaak ligt toch echt bij de GGD zelf. Je hebt je processen en procedures niet op orde. Iemand komt daar achter en maakt er gebruik van. Is ook nog zo eerlijk dat te melden. En dan krijgt de boodschapper de schuld. Terwijl GGD gewoon weer faalt. Keer op keer.

BoerKoekoek | 13-03-21 | 13:04

Wil Hugo zeggen dat na vier maanden top down vaccineren we nog steeds niet bij de 77-jarigen zijn aangekomen? Waar hebben we al die spuiten dan wel gezet?

B0kito | 13-03-21 | 13:00 | 1

In zn maatjes op het ministerie.

inCol | 13-03-21 | 13:08

Heel Israel is al geprikt en hier moet je achter je eigen vaccinatie aan, dat is pas een schandaal. Die lui bij de GGD en die de Jonge moeten eens hun hele grote sm**l houden, stelletje verliezers.

Petertje | 13-03-21 | 12:54 | 3

Israël is ongeveer het enige land ter wereld wat zo ver is. Er zijn nu eenmaal nog geen 14 miljard vaccins geproduceerd, dus nagenoeg de hele wereld is nog niet zover.

RandyBiel | 13-03-21 | 13:13

Israël is op schimmige wijze aan de vaccins gekomen. 't is daar verkiezingstijd en Netanyahu vecht voor zijn leven.

Arachne | 13-03-21 | 13:46

Ik hoef alleen een notitie te hebben in mijn gele boekje, het spuitje mogen ze houden.

ratelaar | 13-03-21 | 12:48

Iemand van het formaat van Rossum, die zonder nadenken onmiddellijk kan duiden wie er schuldig is, waaraan dan ook, die dient voorrang te worden aangeboden.
Dit soort eminente Nederlanders dienen te worden opgehaald per staatslimo en ontvangen door de Minister van injecties en imperfecties persoonlijk!

Rest In Privacy | 13-03-21 | 12:48

Maarten van Rossum? Is toch die man die deugen altijd zo hoog in het vaandel heeft? Zoals zoveel linkse mensen, anderen aanspreken op op asociaal gedrag, maar als het hen zelf betreft, opeens toch het eigen belang laten prevaleren.

Bena | 13-03-21 | 12:42 | 1

Deze man (77) zou ontslag moeten nemen. Hij is gepensioneerd en zijn functie kan worden ingevuld die iemand uit de arbeidsreserve. Gezien NPO, kan er zelfs gedacht worden aan iemand uit de historisch gemarginaliseerde groepen.

Arachne | 13-03-21 | 13:45

Dit is een walgelijke man. Bah!

langzullenweleven | 13-03-21 | 12:31 | 1

Sterke argumenten hebt u.

IJsbrekert | 13-03-21 | 20:08

We kunnen het natuurlijk hebben over de slechte administratie en hugo. Maar wat mij meer stoort is dat van Rossum de deuger altijd iedereen de maat neemt. Maar nu blijkt meneer gewoon een voordringende aso te zijn, iets met ike ike ike. Wat een totale lul die engert

Kees22639418 | 13-03-21 | 12:22 | 1

De slechte man is natuurlijk. de clownschoen, persoonlijk verantwoordelijk voor falend test- en vaccinatiebeleid; door deze figuur is Nl het afvoerputje van Europa geworden

mameloe | 13-03-21 | 12:44

Hugo is stiekem vooral boos dat mensen steeds meer doorhebben dat hij de slechte kandidaat voor deze rol is. Zijn falen kost ons allen.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 12:22

Raar om voor te dringen voor iets waar je prima zonder kan.

Zal wel Utrechts zijn of zo.

Ichneumonidae | 13-03-21 | 12:16 | 7

@Ichneumonidae | 13-03-21 | 12:27: Hahaha, sneumans, natuurlijk ga ik stemmen. En voor mijzelf hoef ik helemaal geen lockdown. Ik overleef het waarschijnlijk wel, maar al die oudjes niet. En je kunt niet het virus laten rondgaan terwijl je de oudjes opsluit. Dat hebben de verpleeghuizen wel bewezen.

Maar ook wanneer we alleen de ouderen vaccineren redden we het niet, dan nog steeds komen de ziekenhuizen vol te liggen, met jongeren ditmaal, wanneer we dan alles weer opengooien. Dat is geen angst, zoals gezegd voor ons is de kans heel klein.
Maar in totaal-aantallen genoeg om de ziekenhuizen op te blazen wanneer te veel mensen zich niet laten vaccineren.

En dus blijven we lockdownmaatregelen houden in dat geval.

Oh ja, en jij mag óók stemmen uiteraard, maar de coronawappies krijgen geen voet aan de grond, en terecht.

Papa Jones | 13-03-21 | 12:38

Ik heb jarenlang op Utrecht Centraal in de trein moeten stappen, Nederlanders roepen hard over schandaal, maar verder doen ze er zelf verder nooit wat mee, want je zal toch maar achterblijven.

menage | 13-03-21 | 13:13

@Papa Jones | 13-03-21 | 12:38: De liefhebbers van de lockdowns willen liefst preventief in lockdowns gaan.

Gezonde jongeren belanden amper in het ziekenhuis. Het is volkomen angsthazerij te denken dat dit na de bevrijding ineens wel zo zou zijn.

5611 | 13-03-21 | 21:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een buitengewoon vreemde reactie van Hugo de Jonge. Ten eerste om als Minister op een 'overheidsaccount' zo denigrerend op één geval in te gaan (dat doen ze in de politiek toch doorgaans niet?) maar ten tweede is het Hugo de Jonge zijn eigen beleid wat het blijkbaar mogelijk maakt voor ouderen zoals Maarten van Rossem om 'voor te dringen' als ze bellen om een afspraak te maken in plaats van te wachten op een uitnodiging.

We deden het volgens Hugo de Jonge toch voor de ouderen? Jongeren vaccineren zich toch om de ouderen te beschermen? Dan belt zo'n oudere zelf op om een vaccinatie te regelen en dan is ie boos. Het is weer een beetje wappie van Hugo.

GroetenVanUrk | 13-03-21 | 12:16 | 2

En niet zo maar een oudere, een wandelende risicogroep!

Binnenbaan | 13-03-21 | 13:09

Het is een halfslachtige reactie inderdaad. Ik mis een 'ik ga ervoor zorgen dat dit niet meer kan voorkomen, en ik ga iedereen eens achter de broek zitten zodat we effectief te werk gaan.'

Papa Jones | 13-03-21 | 13:11

Maar gaat het nou om het spul om te overleven of om de registratie dat je je vrijheid kan kopen zeg maar.....

Koning BongoBongo | 13-03-21 | 12:12

We hebben harde wind, verklaart de gespeelde verontwaardiging.

P. Breidel | 13-03-21 | 12:09

Nou gefeliciteerd je bent twee weken eerder ingeënt.

3Xniks | 13-03-21 | 12:04

Die Van Rossem heeft groot gelijk. Er is nu gewoon vaccin beschikbaar voor mensen van zijn leeftijd. De Jonge met zijn grote bek. Laat die lul nou eens zorgen dat de administratie op orde is want dat is het probleem. Natuurlijk sta je op Van Rossems leeftijd ongeduldig uit te kijken naar dat vaccin.

kokkie klaphaak | 13-03-21 | 12:03 | 2

Hij is ouder dan ik maar zijn Ego is vele malen groter dan zijn verstand.

langzullenweleven | 13-03-21 | 12:34

Ho ho ho, wij gaan heel zorgvuldig inenten, heeft Hugo zelf gezegd eind december. Die andere landen doen maar wat.

5611 | 13-03-21 | 22:01

Zou je ook een vaccinatie met een zoutoplossing kunnen regelen? Dat lijkt me voor een flutziekte als C19 beter dan zo'n half getest killer vaccin.

Poekieman | 13-03-21 | 12:03 | 2

Alleen als je regeringsleider bent krijg je de zoutoplossing.

Sukablyat | 13-03-21 | 12:05

@Poekieman Iedereen die zo graag voor wilde kruipen, wordt vanzelf afgestraft. Wacht maar af. 80+ hadden toch al niet heel tijd meer en de gehandicapten... vul zelf maar in.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 12:14

Ik snap de frustratie van Frank Evenblij wel, al moet ik zeggen

De overheid heeft geen kennis hoe ze een callcenter moet opzetten en als ze dat zelf gaan proberen zijn we minimaal een jaar verder en dan gaat het nog ruk. Dan maar uitbesteden aan de markt. Dat is goedkoper en ze kunnen sneller opschakelen. Dit door o.a. minimaal loon te betalen en een spoedcursus te geven die nergens op slaat, maar waarmee ze wel aan de formele contract bepaling voldoen.
Je zou als overheid een paar minimale eisen in het contract kunnen laten opstellen, en dat laten controleren door toezichthouders, maar ook die kennis ontbreekt waarschijnlijk.

JanFTE | 13-03-21 | 12:03 | 3

Net als de griepprik alles bij de huisarts. Onbegrijpelijk dat zij in dit hele gebeuren overgeslagen worden. Zal wel per ongeluk zijn.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 12:16

Of dat nou zo handig is is een tweede. Door dat soort regeltjes kunnen werknemers ook afgestraft worden dmv niet betaald krijgen of dat ze zelfs uit eigen loon moeten gaan betalen voor verkeerd advies. En dat met maar 3 uur cursustijd! Ik hoop maar dat heel dat bedrijf met een week is leeggelopen. Mag Hugo op z'n knietjes aan de deur komen bij iedere burger met de vraag of die zich alsjeblieft willen laten vaccineren met z'n trombosetroep.

Alexander des Burgus | 13-03-21 | 12:36

@Wachtmaar! | 13-03-21 | 12:16: Ambtenarij op hoog niveau werkt ongeveer als volgt:
-'Wat verdien ik er aan?'
-'Hoe kan ik de kosten zo veel mogelijk beperken?'
-'Het budget moet wel volledig opgesoupeerd worden'
-'Wie kan ik helpen met deze klus?'
-'Wat kan die persoon later voor mij betekenen?'
En na nog wat van dit soort egoïstische vragen (die volgens et AD heel normaal zijn)..
-'Wat moest ik ook al weer voor de burger betekenen?'

EEnzame SchizofrEEN | 13-03-21 | 12:39

Behoorlijk ondeugend van deze deugende historicus.

Eierkopf | 13-03-21 | 12:00

Het nadeel van het feit dat Hugo geen lijsttrekker meer is van het CDA is dat de kiezer nu niet in de gelegenheid wordt gesteld om keihard met hem af te rekenen. Maw deze kneus komt na de verkiezingen gewoon weer vier jaar op dezelfde plek te zitten. Bij Van Bommel in Moergestel is men wellicht de enige die blij wordt van dit vooruitzicht...

Mark zit te Dutten | 13-03-21 | 11:58

Tja Hugo de Schoenen; tegen mensen die zelf een vaccinatie regelen, daar is geen kruid tegen gewassen.

Ceristimo | 13-03-21 | 11:57

GlasPlasHugoKanNiks

ENER-GY | 13-03-21 | 11:57

Hugo begrijpt het niet helemaal goed volgens mij,
hier in de regio worden gezonde 60+ gevaccineerd.
Waarom niet eerst alle 70+, zeker die mensen die al een extra risico hebben. gevaccineerd.

VW, alles ist vorbei | 13-03-21 | 11:57

Ophef om niks, bouwjaar 1943 is al de hele week aan de beurt. Kun je ook zelf inplannen op coronatest punt nl

woestecentrist | 13-03-21 | 11:55 | 2

! "Als achteraf blijkt dat u nog geen uitnodiging heeft gekregen, wordt uw afspraak geannuleerd."

Zwizalletju | 13-03-21 | 11:59

Leest U die site nog eens

P. Breidel | 13-03-21 | 12:14

Mijn tante, zelfde leeftijd, deed een maand geleden hetzelfde. Een keer bellen en ze mocht langskomen. Ook heb ik drie vrienden van begin zestig die in een dunbevolkte regio wonen en ook al een vaccinatie hebben gekregen - zonder medische indicatie. Hier in Amsterdam ken ik enkele zorgmedewerkers die dagelijks met oudjes moeten werken maar die kunnen de prik op hun buik schrijven. Er is geen pijl op te trekken.

kapoerewiet | 13-03-21 | 11:54 | 2

Peil

Tinie | 13-03-21 | 12:58

Ik hoor al steeds meer dat 50-ers die niets onder de lede hebben ook al gevaccineerd zijn. Als het bij de GGD niet goed gaat dan al helemaal bij de huisartsen niet. Daar komt gewoon de hele familie flodder aan de deur en vraagt de arts 'vriendelijk' ff iedereen de vaccineren. En omwille van de lieve vrede...

Van Rossum valt in de oudste categorie. hoe kan het dat hij nog niet gevaccineerd is? Nou omdat hij in een van de grote steden woont waar gewoon het recht van de sterkste geld. Er zijn er namelijk al massaal jongeren die ook het truckje van van Rossum uit halen.

JanP999 | 13-03-21 | 11:51 | 1

Wie in de grote steden woont, is ook wat dit betreft gewoon de sjaak.

kapoerewiet | 13-03-21 | 11:57

Als je gilles de la tourette hebt, kan je dan ook voordringen voor vaccinatie?

Hebbiehemookweer | 13-03-21 | 11:48 | 1

Drommels! Drommels! Drommels!
... eeh, ja, natuurlijk.

Kapitein Sjaak Mus | 13-03-21 | 11:52

Een Offto-pik-ertje
Ach problemen te over, dus voor de lul deze erbij.
Mocht u zichzelf, als man zijnde, willen afficheren als “super straight” dan bent u discriminerend bezig. Wist niet dat een probleem was. Uitleg hiero in het Moffrikaans:
www.welt.de/icon/partnerschaft/articl...
Amuseert u. Evocatus

Evocatus | 13-03-21 | 11:45 | 1

Was dat niet een trolcampagne van een alt-rightforum?

lekgoot | 13-03-21 | 13:18

Nou is Maarten van Rossem een ouwe sikkeneurige zeikzak, soms vermakelijk, maar hier kan ik ‘m geen ongelijk geven.
77 en nóg steeds niet aan de beurt.
De mensen worden ongeduldig, bang en willen verder.
Alles hangt samen met het gepruts van Hugo en Brussel.
Overheden maken van gewone mensen, asociale voordringers.
M’n schoonouders 75 & 73 hebben nog steeds geen oproep of wat dan ook, terwijl een tante in Zeeland van 66jr. haar eerste prik al heeft gehad.
Als je in Juni weet dat er een vaccin aan komt en in Maart heb je de boel nog altijd niet op orde, is er sprake van mismanagement, onkunde, prutswerk.
Maarten, je bent een ouwe zeikLuL, maar ik begrijp je wel.
Beter trek je flink van leer tegen de overheid.
Genoeg te mopperen ouwe en dat is jouw favoriete hobby.

Ruimedenker | 13-03-21 | 11:44 | 7

@Normpje | 13-03-21 | 11:54:
Gezwets, hier in de regio wordt 60+ gevaccineerd, terwijl ouderen nog geen uitnodiging hebben gehad.

VW, alles ist vorbei | 13-03-21 | 12:00

@Tapu | 13-03-21 | 11:58: Hij is niét aan de beurt. Ik heb het artikel gelezen. Medewerkers kunnen ook zién dat hij niet aan de beurt is. Alleen niet elke medewerker handelt hetzelfde. De GGD wimpelt het extern af met 'Zijn leeftijdsgroép is aan de beurt'. Maar reken maar dat er intern maatregelen worden genomen.

Papa Jones | 13-03-21 | 12:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb een vraag, een gemiddelde hoer(van Biafra tot Balkan) hoeveel inspuitingen krijgt die per dag, wel degene waar nog movement in zit.

dirkdoorsnee | 13-03-21 | 11:42 | 5

@Normpje | 13-03-21 | 11:58:
Even aan de dominee gevraagd, maar bij "de sexwerker van Babylon" gaat bij haar geen belletje rinkelen.

Kapitein Sjaak Mus | 13-03-21 | 12:06

@Lt-Kol Kilgore | 13-03-21 | 11:56: “Een Biafra-kindje doet daar een moord voor”Dat hoorde ik altijd als ik m’n bord niet leegat.

Prieelvogel | 13-03-21 | 12:10

@Normpje | 13-03-21 | 11:58: ok, vrouwen waar je tegen betaling naar binnen mag, na betaling is het geen binnendringen meer toch?.

dirkdoorsnee | 13-03-21 | 12:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel Corona is een grote clusterfuck. Het zou bijzonder zijn als er iets wel goed zou gaan.

Astroturfer | 13-03-21 | 11:41

" Hugo de Jonge, die niks kan, is boos!"

Ja, en?

Mr.Crowley | 13-03-21 | 11:40

Mensen met een geestelijke beperking, zoals Van Rossem, hebben toch allang een spuitje gehad?

gestoptmetroken | 13-03-21 | 11:40

Manager van een callcenter. Dat is net zoiets als die geplette kakkerlak die je onder je schoenzool aantreft nadat je door de smerige keuken van de plaatselijke snackbar bent gelopen.

Tietmier | 13-03-21 | 11:38 | 2

En de tietmier die van de borst gevallen is en naast de te vroeg overleden kakkerlak ligt heet collateral damage?.

dirkdoorsnee | 13-03-21 | 11:45

Snackbar Boy Bensdorp

penis-aqua-rosA | 13-03-21 | 11:59

De GGD reageert wel heel luchtig, maar reken maar dat de callmedewerkers een foei-mail krijgen. Dit vindt de baas van de GGD-Amsterdam (of waar woont die knakker) niet leuk.

Een paar weken terug óók al dat verhaal van mensen die belden en een afspraak voor inenting kregen terwijl hun leeftijdsgroép nog geeneens aan de beurt was...

Papa Jones | 13-03-21 | 11:36

Een spuitje met voorrang voor dit stuk ongeschoren voltooid leven. Wie kan daar nou op tegen zijn?

Astimar Teutis | 13-03-21 | 11:34

Vandaag heb ik een website opgericht:
www.vaccinatieveiling.nl/
Daar kan je als je wil afzien van vaccinatie, je beurt verkopen aan voordringers. Ik strijk zelf een euro op per transactie. Het was nog een ingewikkelde zaak om het akkoord te krijgen bij de GGD, maar het is met wat duwen en trekken, met hulp van enkele BN-ers zoals Van Rossem, gelukt.

Beste_Landgenoten | 13-03-21 | 11:34 | 6

Goede naam! Bekt wel lekker.

Snaajoe | 13-03-21 | 11:42

Wat nobel, wanneer je iemand anders voor laat gaan!

Papa Jones | 13-03-21 | 11:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Mag ik eerst? Ik heb haast. Ja maar natuurlijk, gaat uw gang.

Deksmaat | 13-03-21 | 11:31 | 1

want u bent een van de 1.053,786 BN'ers vanwege uw zwarte kleding en dito humeur en humor.

langzullenweleven | 13-03-21 | 12:36

Beetje OT maar ook niet helemaal. Baudet staat ook vandaag weer op een podium in het land en pleit voor opheffing van de coronamaatregelen. Tegen vaccinatiedrang. In de regen. Dit keer in Assen op een industrieterrein. Petje af voor zijn inzet. Voor pak 'm beet driehonderd toeschouwers die de regen ook trotseren. Je kunt er van alles vinden maar niet dat deze mensen niet geëngageerd zijn.

Boeser_Onkel | 13-03-21 | 11:29 | 13

@Boeser_Onkel | 13-03-21 | 12:01: Mooi verhaal. Deze man is ook zeker geëngageerd. Maar ik kan de buren ook wel voorstellen, dat ze klagen over geluidsoverlast. Iemand die elke avond om 21:00 13 minuten op een pan slaat, dat is niet fijn wanneer je jonge kinderen hebt die al om 19:00 naar bed gaan.

Papa Jones | 13-03-21 | 12:08

@Boeser_Onkel | 13-03-21 | 11:41: Vergeefse moeite. Dit soort fans van democratie, vrijheid en diversiteit zijn allergisch voor andere meningen, die dan ook met wortel en tak uitgeroeid dienen te worden.

5611 | 14-03-21 | 00:09
▼ 10 antwoorden verborgen

#BREAK
In het AD: "Rutte gaat niet met hele linkse wolk van partijen regeren".
-
Nou dit is weer zo'n bewaarartikel, hoewel het in het AD staat dus in een opinieblad kan het achter de betaalmuur in het artikel zelf nog enigzins genuanceerd worden. Maar het is weer zo'n goedkope verkiezingsmove.
-
Waar men nog wel eens dacht in een tweestrijd voor de VVD te moeten stemmen, om sneller afbraakbeleid van bijvoorbeeld de PvdA te voorkomen. Is dat nu totaal zinloos een stem op de VVD is nu inderdaad een stem op NX66, GroenLinks (straks gaat een deel daarvan door als MoslimBroederschap) of PvdA.
-
Rutte kan niet anders, aangezien hij op voorhand andere mogelijkheden uitsluit.
In het debat met Wilders deed hij een politieke opening, Wilders moest zijn excuus aanbieden voor de minder, minder uitspraak en afstand doen van zijn principe dat de islam een gevaar is voor de welvaart en democratie.
Met name dat minder-minder is door de VVD (kom er maar in Opstelten) gebruikt om Wilders te beschimpen en klein te houden. Nu moet Wilders daarvoor openlijk z'n excuus aanbieden als drempel om mee te kunnen doen met de formatie. Waarom?
Anders leidt dat tot gezichtsverlies voor Rutte!
-
Rutte gaat gewoon met Kaag als vice-heks verder.

bananabanana | 13-03-21 | 11:29 | 4

Rutte voert al 10 jaar een stijf links beleid ( meer wetten en regels, hogere belasting, meer EU, ongebreidelde massa immigratie en meer islamisering), zou erg nog iemand bestaan die oprecht denkt dat Rutte geen links beleid wil voeren?

Franker | 13-03-21 | 11:43

Niet met een hele linkse wolk, maar wel met een driekwart linkse wolk zeker.

GroetenVanUrk | 13-03-21 | 12:26

@Franker | 13-03-21 | 11:43:
Ik gun het de volgende generatie al bijna. Al die kinderen van familie, vrienden en buren, ze lopen allemaal als slaven achter Rutte cs aan. Ik word weggezet als een gek. Ik help ze herinneren, mij hebben ze er niet mee. Het is HUN toekomst.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

Dit moet wel een FvD of PVV stemmer zijn. Een deuger zou eerst de zwakkeren voor laten gaan en dan pas aan zichzelf denken

Wilt Geerders | 13-03-21 | 11:29 | 3

Van Rossem is een verstokte PvdA-stemmer met enorme haat jegens Wilders. En dat laat hij tot vervelens toe overal weten.

2voor12 | 13-03-21 | 11:31

Deugers hebben hier sowieso geen tijd voor, die zijn druk met zorgen dat dat windmolenpark niet in hun achtertuin komt maar ergens in een shitholewijk aan de andere kant van de stad...

Air van Boven Dorens | 13-03-21 | 11:37

Zet het nummer van het bijwerkingencentrum ook gelijk in je telefoon als je zo eigenwijs bent

stipjes | 13-03-21 | 11:28 | 4

@2voor12 | 13-03-21 | 11:30:

Achterliggende klachten, corona en overleden.
[✓] oorzaak: corona

Achterliggende klachten, gevaccineerd en overleden.
[✓] oorzaak: achterliggende klachten

Air van Boven Dorens | 13-03-21 | 11:39

@stipjes Al 8 landen even gestopt met vaccin, want te veel onzekerheden. Maar ga vooral lekker door. Het is hier toch al te druk met van die weke types.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 12:32

@Wachtmaar! | 13-03-21 | 12:32: Acht landen die heel even stapje terug doen om zeker te zijn. Wij hebben Hugo de Schoene die datzelfde goedje desnoods met grof geweld een ieder in wil spuiten. Het is voor hem te hopen dat niet achteraf ooit blijkt dat er iets goed mis is met dat goedje van zijn broer.

5611 | 14-03-21 | 00:14
▼ 1 antwoord verborgen

Maar, maar, het is toch allemaal in handen gegeven van de professionals? Hugo zegt het keer op keer, de professionals dit, de professionals dat.
Ben benieuwd wanneer er voor mij professioneel een vaccin klaarligt en ik professioneel opgeroepen wordt om mij professioneel te laten inenten. Ik ben dan weliswaar niet professioneel maar wel op tijd aanwezig.

Graaisnaaiert | 13-03-21 | 11:27

meneer die iedereen de maat neemt blijkt gewoon asociale bejaarde (wat we al wisten en oh hij is geen Boomer maar een Pre Boomer)

Petroselinum crispum | 13-03-21 | 11:27

Meneer had het historisch besef dat als je iets vaker probeert dat het dan wel een keer lukt.

steekmug | 13-03-21 | 11:24

Moeten we nu werkelijk overal over zeiken! Accepteer gewoon dat de buitenwereld niet zo godallemachtig perfect is als jezelf! Niet iedereen is in bezit van dezelfde geestelijke vermogens als je verhevene ik. Soms moet je gewoon je bek houden en je beurt afwachten. Ik begrijp trouwens niet dat zo'n stuk droefenis en verdriet als Maarten van Rossum zijn ellendige kutleven nog verder wil uitrekken...

Stijlloze bezoeker | 13-03-21 | 11:22

Meneer Van Rossem, u bent vandaag welkom in de euthanasiestraat

Pepermakreel | 13-03-21 | 11:21

Niemand hoort te kunnen bellen met de GGD. Als het werkelijk allemaal zo vreselijk is dan sturen ze gewoon iedereen een oproepkaart met een tijd. En dan moet je er zijn. Ben je er niet dan krijg je een tweede oproep. Ben je er dan ook niet, dan krijg je een boete. Als je wat wilt organiseren zoals een landelijke vaccinatie dan mag er gewoon geen ruimte zijn voor menselijke/burgelijke input. Ook al ben ik zelf nog steeds aan het twijfelen of ik wel een vaccinatie wil.

Leptob | 13-03-21 | 11:21 | 4

Doe normaal joh hersenloze met je boete. Neem die vaccinatie en hou verder je achterlijke leptob.

Man-Bijt-Hond | 13-03-21 | 11:40

Boete? Het moet niet gekker worden.

5611 | 14-03-21 | 00:16
▼ 1 antwoord verborgen

Als je niet gevaccineerd wilt worden, wordt je uitgemaakt voor wappie (of religek).
Als je zo snel mogelijk gevaccineerd wilt worden, ben je een voordringer.

Luistert het allemaal zo nauw, of zijn reaguurders meer gezagsgetrouw dan ze willen toegeven?

Kapitein Sjaak Mus | 13-03-21 | 11:18 | 4

Ja, is me al vaker opgevallen, komt misschien door de relatief veel SGPers in de gelederen.

zwellevertje | 13-03-21 | 11:21

U trekt vreemde conclusies uit uw aannames

Risingson | 13-03-21 | 11:21
▼ 1 antwoord verborgen

Zo kennen we deze oude socialisten weer... solidariteit is vooral iets waar anderen zich aan moeten houden.

John Diesel | 13-03-21 | 11:18

Wat is dat trouwens voor derde wereldland uurloon? Een tientje bruto per uur, ik dacht dat daar alleen vakkenvullende studenten voor kwamen.

zwellevertje | 13-03-21 | 11:16 | 6

10 euro bruto kan toch niemand meer voor werken?.. gezien alle prijzen van oa huur gas water elektra verplichte verzekeringen etc.

All_Anonymous | 13-03-21 | 11:54
-weggejorist-
5611 | 14-03-21 | 00:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Lekker voordringen ik heb een aangetrouwd familielid die dat heeft gedaan want wachten is plebs
Nu allerlei klachten waaronder longembolie. Zuiver toeval natuurlijk heeft niets met vaccin te maken. Nu regelt hij via zijn golfvrinden voorrang op de longafdeling. Uiteindelijk is het zo’n type die gaat lobbyen bij de begrafenisondernemer vlak voor zijn dood.

penis-aqua-rosA | 13-03-21 | 11:16 | 5

is hij die ene met de longembolie! dan bestaat er een god, amen!

Petroselinum crispum | 13-03-21 | 11:28
-weggejorist-
5611 | 14-03-21 | 01:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja dit verdient niet de schoonheidsprijs. Dit ergert me net zo als de voordringers die bij een wegversmalling tot het allerlaatste toe door jakkeren om hem er op het allerlaatste tussen te drukken. Vaak BMW-rijders. Dus Van Rossem is er eentje van. Puntjes in mindering!

Beste_Landgenoten | 13-03-21 | 11:16 | 3

De enige keer dat ik het ooit eens was met van Rossem (de echte) is toen hij zei dat hij moest huilen om Bambi.

Graaf_van_Hogendorp | 13-03-21 | 11:18

Audi rijders doen dat vaak.

IkwilJinekwel | 13-03-21 | 11:26

Dat het een puinhoop is bij het vaccineren is wel duidelijk.
Iedere dag horen we de cijfers betreffende besmettingen.
En over vaccinaties hoor je nauwelijks iets.
Ja ,Hugo riep dat we zo dadelijk 1 miljoen mensen per week doen maar wie gelooft dat.
Er zijn niet genoeg vaccins en de EU wil geen Russische spullen.
De EU,tja ik zeg maar niks meer

pejoar | 13-03-21 | 11:13 | 3

Zie coronadashboard. Zowel de geregistreerde als de berekende. Terecht dat ze niet te hoog van de toren blazen. En die miljoen per week halen ze nooit.

Jazeetie | 13-03-21 | 11:15

1 miljoen in mei/juni we leven nu in maart

Petroselinum crispum | 13-03-21 | 11:29

@pejoar Nee, je hoort cijfers betr positieven. Klein verschil. Doden worden niet meer genoemd. Denk daar even over na.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 12:43

Hoop dat het AZvaccin hem te grazen neemt. Elitair baasje dat voordringt. Hypocriet.

FrankPappa | 13-03-21 | 11:13 | 4

@A_Urelius | 13-03-21 | 11:18: Een anders dan jou denkende, die bijvoorbeeld denkt straffeloos jouw vrouw te verkrachten of je opa te mogen overvallen, hoe ga jij daar mee om?

Normpje | 13-03-21 | 11:41

@A.Urelius Ik ben dan ook niet-christelijk en keer nooit mijn andere wang toe. Deze meneer neemt eenieder de maat, maar handelt zelf er niet naar.

FrankPappa | 13-03-21 | 11:56

@Normpje | 13-03-21 | 11:41: Zo. Dat is wel een heel extreem voorbeeld om je punt te maken. Hoe ik daar mee omga? Heel hardhandig. Maar voor hen hoort dat er dan gewoon bij.

A_Urelius | 13-03-21 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Op de eerste plaats wilde hij natuurlijk het vaccin en niet op zijn beurt wachten, zoals BN’ers betaamt
De GGD zwartmaken is de afleidingsmanoeuvre van zijn asociaal gedrag.

laurentius | 13-03-21 | 11:12 | 2

Eensch, onderliggend geestelijk lijden en bovenliggende kilo’s als een uitgeklapte airbag maken wel dat hij tot dusver door het oog van de naald is gekropen en dus al een oproep zou moeten hebben gehad.

B.Spiritus | 13-03-21 | 11:29

@B.Spiritus | 13-03-21 | 11:29:
Hij had dus ook beter een afvalcursus kunnen doen. Hoeft volgend jaar ook niet meer terug te komen voor de herhalingsprik.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 12:46

Bellijsten slaan gewoon nergens op. Geef gewoon vrij welke leeftijdsgroepen aan de beurt zijn en laat die dan zelf een afspraak maken. Al het monitoren en controle houden vertraagd de boel alleen maar.

heldheino | 13-03-21 | 11:11 | 1

Ik sta op de lijst vanaf januari. Nog niets gehoord of gezien.

Goofje | 13-03-21 | 11:38

Bam.
Geweldig de uitslagen van de verkiezingen van middelbare scholen zijn nu vast ook naar de ouders gestuurd. Leuk de kinderen mochten ook stemmen, bij maatschappijleer.
En de winnaars zijn, met kop en schouder NX66 en GroenLinks!
Veel kinderen zullen ongetwijfeld van huis uit hebben meegekregen te stemmen wat die muts van maatschappijleer predikt. Want anders scoor je later slechter op de toets, is geniepig maar een feit.
Het haatzaaien en de vrijheid van democratie als het maar precies wat wij willen anno 2021 in Nederland.
-
Gisteren ook weer zo'n onsamenhangende zweefteef van Partij voor de Dieren, allemaal mooie vergezichten als je op hun stemt. Donder en dood als je niet op hun stemt.
Het bio-massa drama van GroenLinks (straks heet het MoslimBroederschap en de vorige keer was het het overigens niet werkende communisme waar de partij op gestoeld was) moet uit de Jinek shows gehouden worden.

bananabanana | 13-03-21 | 11:10 | 1

Ah, de scholierenverkiezingen, die kan ik me ook nog wel herinneren van vroeger. Altijd D66, Gl etc. het grootste, daarna Pvda/SP op afstand gevolgd door de VVD. Het CDA kapot in een hoekje. Het gekke was altijd: een paar jaar later keek ik dan hoe er gestemd was in de gemeente en dan was daarvan niets meer te merken, dan was het vooral CDA en VVD. Terwijl al die scholieren van toen inmiddels stemrecht hadden. Alsof ze ergens tussen hun 16e en hun 18e totaal anders waren gaan denken.

Tashtego | 13-03-21 | 11:28

Heb een stamcel transplantatie gehad, nog geen brief gehad voor een prikje.
Zal komen doordat ik nooit ziek ben.

Stikstofnarcose | 13-03-21 | 11:09 | 2

Zie mijn tegels onder @smoelensmid. Wij zijn een gevalletje #HugoKanNiks. Korte samenvatting: er is geen mRNA vaccin beschikbaar, ondanks de beloften van HugoSchenko.

ole guapa | 13-03-21 | 11:24

@ole guapa | 13-03-21 | 11:24: ok, dat wist ik niet.
Zit trouwens niet te wachten op Hugo zijn prikje.

Stikstofnarcose | 13-03-21 | 11:38

In de vaccinatiewijzer (wanneer kom ik in aanmerking) krijg je voorrang als je aangeeft Down te hebben bij de medische hoog-risicogroep.
Met down: vanaf 15 februari
Zonder down: vanaf mei.
Ik weet genoeg. Noem mij schizo, maar volgens mij heb ik ook wel down-trekjes.
(PS.: niets tegen mensen met down, prima mensen. Het is het systeem dat ruk is. Als docent sta ik inmiddels elke dag weer voor in totaal 90 verschillende jongeren. Anderhalf meter geneuzel, daar hebben ze geen boodschap aan. Ik kan het niet maken me zelfs te testen omdat die gasten anders hun les missen, die ze niet kunnen missen. Ik hoef niet zo nodig een prik, maar collega's die kwetsbaarder zijn moeten ook gewoon hun bek houden en wachten tot mensen die slechts 3 'contacten' per week hebben, aan de beurt zijn geweest.)

EEnzame SchizofrEEN | 13-03-21 | 11:09

Als je nooit Jinek kijkt (zoals ik) of überhaupt (germanisme) nooit NPO of RTL of SBS enz. (zoals ik) weet je ook niet wie Van Rossem is en zo te lezen mis je er niets aan.

Koonkluk Huis | 13-03-21 | 11:07 | 1

Aan de foto hier boven weet je al redelijk veel over de man.

EEnzame SchizofrEEN | 13-03-21 | 11:09

Van Rossem (Maarten) schijnt ook al een plekje in een atoomschuilkelder te hebben gereserveerd. Samen voor je ègen.

J.P.Drapeau | 13-03-21 | 11:07 | 1

heeft hij in zijn tuin gegraven (beschermd stadsgezicht)

Petroselinum crispum | 13-03-21 | 11:29

Salonsocialist

Nietgek | 13-03-21 | 11:06 | 1

Links lullen, rechts vullen.

EEnzame SchizofrEEN | 13-03-21 | 11:10

Zo ken ik ze weer, de boomers.

jemagookniksmeer | 13-03-21 | 11:02 | 5

@jemagookniksmeer | 13-03-21 | 11:11: Dan houd ik mijn hart vast voor de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen - met jonge mensen die met dit soort vooroordelen menen de wereld te kunnen besturen. Zielig figuur.

L.E. Raar | 13-03-21 | 11:30

@L.E. Raar | 13-03-21 | 11:30: OK boomer

jemagookniksmeer | 13-03-21 | 12:37

@jemagookniksmeer Hij is alleen geen baby boomer.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 12:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Van Rossum hoorde uit zijn netwerk van welvarende deugers dat ze konden voordrongen. Iets wat welvarende deugers altijd doen als ze dat nodig vinden, want met hun gedeug hebben ze dat verdiend. Dat Van Rossum nu een verhaal afsteekt over een chaos bij de GGD is omdat het asociaal handelen natuurlijk wel in een deugend narratief moet passen.

RandomAct | 13-03-21 | 11:01

Van Rossem valt nu met een klap door de mand: Hij voelt zich net zo elitair en boven het klootjesvolk verheven als de Haagse kliek. Gewoon je beurt afwachten? Dat is toch pauperig?

L.E. Raar | 13-03-21 | 11:00 | 2

Feitelijk incorrect, vR heeft zich bij herhaling in allerlei tv praatprogramma's uitgesproken over de stroperigheid en slechte organisatie en informatie. Vond zich kwetsbaar. Trouwens er schijnen regio's te zijn zonder wachttijden.

P. Breidel | 13-03-21 | 12:03

@P. Breidel | 13-03-21 | 12:03: U vindt voordringen dus normaal?

L.E. Raar | 13-03-21 | 12:38

Storm - glas water:

Het feit of iemand al wel of niet een uitnodiging heeft, doet niet ter zake, stelt ze. ,,De uitnodigingen worden verstuurd door het RIVM. Mogelijk is de uitnodiging voor meneer Van Rossum en zijn vrouw net onderweg.”

Tegelijk is er in praktische zin ook weer niet zo heel veel aan de hand, zegt ze. De mensen met de leeftijd van Van Rossem zijn inmiddels immers aan de beurt voor een vaccin. ,,Als hij 67 was geweest en had gebeld, had hij geen afspraak kunnen maken.”

Tendentieus en ongefundeerd.

Tapu | 13-03-21 | 11:00 | 3

Er wordt verstuurd, heel precies op basis van leeftijd. Dus een 77-jarige krijgt zijn oproep daadwerkelijk later dan een 79-jarige, al zitten ze samen in de groep 75-80 waarvan het verzenden van uitnodigingen dus begonnen is. Kan zo twee weken tussen zitten. Is dus gewoon voordringen.

Papa Jones | 13-03-21 | 11:10

Bovendien, als je het artikel leest: Eén callmedewerker zei dat het kon, echter de beller had een BSN-nummer niet paraat. Toen hij daarna terugbelde, zei een andere medewerker dat hij nog niet aan de beurt was. Bij een volgende poging kon het weer wél.

Ze kunnen het dus gewoon checken, bij de GGD.

Papa Jones | 13-03-21 | 11:24

@Papa Jones | 13-03-21 | 11:10: mijn moeder is al aan de beurt mijn vader die 13 maanden jonger is nog niet. Dat klopt dus

Petroselinum crispum | 13-03-21 | 11:30

Bullshitverhaal GS, check je feiten:

Reactie GGD: wacht op je beurt, schandalig

Een woordvoerder van de GGD/GHOR reageert zaterdag op het verhaal van de historicus. „Meneer Van Rossem valt in de leeftijdsgroep die de komende week een uitnodiging voor een afspraak krijgt. Als je aan de beurt bent, krijg je een telefoonnummer dat je kunt bellen. De uitnodigingen worden verspreid verstuurd. Vervolgens vindt een check plaats bij het callcenter, waar blijkt dat hij binnenkort aan de beurt is.”

Als Van Rossem niets had gedaan, had hij toch een uitnodiging gekregen, aldus de GGD. De dienst noemt het ’wel echt schandalig’ dat hij ’lijkt te suggereren dat je kunt voordringen bij ouderen’. „Het feit dat hij het probeert. Hoe durf je? We hebben een vaccinatiestrategie: eerst de ouderen, zorgmedewerkers. Die hebben het het hardst nodig. Wacht netjes op je beurt.”

Dat het Van Rossem lukt, is toeval, stelt de GGD. „In zekere zin wel. Als hij het drie weken geleden had geprobeerd, was hij er niet doorheen gekomen. Hij is binnenkort aan de beurt. Daarom is het hem gelukt.”

* Il Principe * | 13-03-21 | 10:57 | 7

Er wordt verstuurd, heel precies op basis van leeftijd. Dus een 77-jarige krijgt zijn oproep daadwerkelijk later dan een 79-jarige, al zitten ze samen in de groep 75-80 waarvan het verzenden van uitnodigingen dus begonnen is. Kan zo twee weken tussen zitten. Is dus gewoon voordringen wanneer een 77-jarige belt wanneer hij nog geen uitnodiging heeft ontvangen.

Papa Jones | 13-03-21 | 11:14

@Papa Jones | 13-03-21 | 11:14:
Een medewerker krijgt een telefoontje van iemand die binnenkort een uitnodiging krijgt. Zoekt de datum op waarop diegene sowieso al geprikt wordt en geeft dat door. Vervolgens krijgt de man een uitnodiging die hij dus ook zonder telefoontje zou hebben gehad.

* Il Principe * | 13-03-21 | 11:31

@* Il Principe * | 13-03-21 | 11:31: En dat is dus fout. Er wordt dan een afspraak gemaakt voor een datum waarvoor een ouder iemand, die netjes op de brief wacht, niet meer in aanmerking komt omdat die vol is. Die moet dan dus achteraan aansluiten.

Papa Jones | 13-03-21 | 11:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Callcenters zuigen per definitie, Teleperformance ook. In elk softwareprogramma maak je een afweging tussen de vrijheid voor de gebruiker en de veiligheid van het systeem.

WernerT | 13-03-21 | 10:56

Ken zelf meerdere ouderen die via de GGD zelf hun vaccinatie geregeld hebben en ik geef ze groot gelijk.

Sinterbikske | 13-03-21 | 10:55 | 4

Het is mijn hele familie met een beetje telefoon terreur gelukt om een vaccinatie te ritselen.
Ik kan het nog sterker vertellen maar dan moet ik liegen.

botbot | 13-03-21 | 11:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben er misschien wel uit waarom iedereen zich zo irriteerde aan de uitzending van Jinek.
Jinek zit de hele avond op een geniepige manier Beaudet te bashen tot aan haar hoax met Hiddema aan toe, helemaal voor opgezet om de man onderuit te halen door deze NX66 heks.
Dan komt er zichzelf grappig noemende cabaretier, die niet zo geniepig is en gewoon lomp doet wat Jinek in het geniep doet.
Bats nu gaan de oogjes in één keer open bij het zwaar geïndoctrineerde NX66 volk, ze schamen zich ook wel een beetje. Wat nu, het haatzaaien verdedigen door het te legitimeren dat hun goed zijn en de ander fout? Dit bij gebrek aan echte eigen NX66 argumenten? Of toch maar even als een grote heilige excuses aanbieden en de domme waterdrager van de haat laten vallen?
Het is het laatste geworden.
-
De onbevooroordeelde PvdA deskundige van Rossum is ook zo'n vaste tafelgast waar je je als belastingbetaler scheel aan betaald, maar die helemaal niets zinnigs brengt. Soort van verdienmodel Peter R de Vries. Anders dan vooringenomen gezemel, zonder inhoud.
Fijn dat hij vast z'n prik krijgt, voor hem.

bananabanana | 13-03-21 | 10:55 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

2x 1.5 uur training en tegen 10 Euro bruto per uur en eigen laptop, ga daar maar zitten zonder pensioenopbouw en mensen te woord staan zonder echte kennis waartegenover anderen jarenlange GGD ervaring hebben, aangestuurd door blaffende managers die roepen u bent te laat met inloggen, doe maar in eigen tijd een half uur lang dat inloggen, u krijgt uw geld niet, vandaag mag u gratis werken voor ons als managers?

Nou, goed ingehuurd en lekker goedkoop aanbesteed overheid, chapeaux!

Tijd ook om die callcenters onder de loep te nemen.

Jan, Leiden | 13-03-21 | 10:54 | 5

Je kan toch tijdens het ontbijt alvast inloggen? Waar komt het vandaan dat we in dit land zo nodig mensen moeten betalen die niks doen?

heldheino | 13-03-21 | 11:05

Vrouw Wieze heeft tussen twee banen in gewerkt bij zo´n callcenter. Het is echt verschrikkelijk en de managers al helemaal. Een soort slavernij waar degene die het hartst slijmt opzichter kan worden. Dat zijn echt de ergste. 2 weken volgehouden nog.

Wiezewalakristalix | 13-03-21 | 11:11

@Jan Ander laagopgeleide werk wordt al door gedaan door hun waar de naam niet van genoemd mag worden.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Allemaal voordringen om het AstraZeneca vaccin te krijgen dat in andere landen op pauze gezet is afwachtende onderzoeken naar bijwerkingen.

2voor12 | 13-03-21 | 10:52 | 3

Vraag me af wat beter is, Corona of een bloedstolsel in je aorta.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 11:04

@Tishetnetnie | 13-03-21 | 11:04:
Als het goed is kreeg hij het Pfizer vaccin.
De eerstkomende tijd kan hij alleen omhoog plassen.

Osdorpertje | 13-03-21 | 11:53

Toen ik met die tool van Hugo medische hoog risico ziekten aanklikte verdween het Astra Zeneca vaccin uit het lijstje van vaccins, dus van Rossem krijgt wat anders.

GroetenVanUrk | 13-03-21 | 12:22

Goed zo, van Rossem, dat is nou echt VOC mentaliteit. Ik had het zelf ook kunnen bedenken en uitvoeren.

pibasso | 13-03-21 | 10:51

Weer iemand van een voetstuk gepleurd. Ergens mocht ik 'm wel, met dat tegendraadse, die desinteresse in wat iemand van 'm vindt. Wat dat betreft lijkt hij wel wat op Derksen.

De echte Stolwijker | 13-03-21 | 10:50 | 3

Idem.

De Profundus | 13-03-21 | 10:58

Daarom zou men mensen ook niet op een voetstuk moeten plaatsen. Ze kunnen er alleen maar afvallen.

A_Urelius | 13-03-21 | 11:05

@De echte Stolwijker Nou, Derksen is steeds meer op Van Rossum gaan lijken. Voorheen nog eigen rechtse mening, maar sinds hij voor John werkt is het vnl. meepraten. Zgn een vrijdenker, vergeet het maar. Alles voor geld,

Rest In Privacy | 13-03-21 | 13:01

Hij heeft helemaal nog geen prik en is zo aan de beurt, en dus heeft hij helemaal niet voorgedrongen. Zie het probleem niet.
Aan de andere kant zie ik ook het nut er niet van in om als driehonderdste aan te tonen dat het een chaos is.

JoudN | 13-03-21 | 10:49

Er spelen grotere belangen dan het algemeen belang.
Eerst moest het grootste contract voor het vaccin worden afgesloten bij de broer van Hugo de Jonge.
En vervolgens moesten de huisartsen worden uitgesloten met hun kleinmazige netwerk waarmee ze de hele bevolking bereiken ten faveure van de GGD's zodat die zich ook weer eens belangrijk konden voelen.
Met die hele bureaucratische rompslomp die wij in Nederland hebben opgetogen rondom de vaccinacampagne hebben wij de langzaamste vaccinatiecampagne van heel Europa en scoren we slechter dat Roemenië, Bulgarije en Albanië.
De actie van Maarten van Rossem toont maar weer eens aan dat de GGD's helemaal niet op deze taak zijn berekend en dat je het beter aan de huisartsen had kunnen over laten.

Osdorpertje | 13-03-21 | 10:49 | 1

@Osdorpertje Daarbij werden en passant ook particuliere partijen die zich aanboden ook nog aan de kant gezet. Alles in een hand houden is beter te controleren. En onder de duim te houden natuurlijk.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 13:03

Leuk voor hem. Is Maarten nu een übermensch?

De Pilsvogel | 13-03-21 | 10:48

Lang niet zo erg als het kapotte neusschot van mijn tante door een ijverige stage mbo-er.

grindbak | 13-03-21 | 10:48 | 2

Verklaar u nader?

Xaffier | 13-03-21 | 11:03

Samen aan het witte poeder?

Mazerunnertje | 13-03-21 | 13:25

Voordringer.

El Rico Grande | 13-03-21 | 10:46

Nooit vergeten: Bij de NPO werd van Rossem altijd opgevoerd als een "Amerika deskundige" die dan telkens helemaal los kon gaan op dat debiele land, maar wijlen prof Hans Jansen was als zeer ervaren arabist een "Islam criticus".

Piet Karbiet | 13-03-21 | 10:45 | 5

hij is Historicus geen eens Amerikanist kwam ook bij de NPO binnen omdat ie zo goed kan lullen

Petroselinum crispum | 13-03-21 | 11:32

@Piet Als je als NPO maar roept dat het een 'expert' is dan gelooft heel NL dat ook. Daarom trekt Jan Kluijtmans ook een witte jas aan en wordt Osterhaus ook altijd als experts opgevoerd. Ook al zijn het gewoon grootverdieners aan dit hele corona gebeuren. Leermoment: Als de NPO iemand als expert opvoert is die persoon op z'n minst dubieus. Gek dat als dat later alsnog duidelijk wordt mensen er niet van willen weten. Al kom je nog met zoveel bewijs.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens de website van gisteren heb ik al een heel nauw tijdslot gekregen. Vanaf mei...

SterF... | 13-03-21 | 10:45 | 6

@Quantum Suicide | 13-03-21 | 11:02: "Bangmakerij is het." Grappig dat dit bij vaccinaties wel geldt en bij het coronaverhaal zelf niet.

A_Urelius | 13-03-21 | 11:11

@Quantum Suicide | 13-03-21 | 11:02: wat een domme vergelijking.

IkwilJinekwel | 13-03-21 | 11:15

@A_Urelius | 13-03-21 | 11:11:
Dan telt het niet. Zou wel heel veel coronadoden gescheeld hebben. Slachtoffers van hartfalen en overgewicht bv die nu maken dat wij opgesloten worden.

Rest In Privacy | 13-03-21 | 13:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Dikke oude man uit de risicoklasse zorgt voor zichzelf.
Zouden meer mensen moeten doen, dan zouden we nu niet deze Corona waanzin hebben.

zuurtjeregen | 13-03-21 | 10:44

Vaccinatiestrategie...
Ambtenaren zien nog geen strategie als hij keurig opgetijpt en uitgeprint voor hun neus ligt.
Aanprullen en "bijsturen", voort hobbelen en struikelen, dat is in Nederland de vaccinatiestrategie.

WasHetMaarMakkelijk | 13-03-21 | 10:43

Eerder deze week belde ik het GGD-callcenter om een prikafspraak te maken voor één van 'mijn' oudjes. Ik werd keurig te woord gestaan door een vriendelijke jongeman die nadrukkelijk de procedure toelichtte en royaal de tijd nam om mijn vragen te beantwoorden. Kort daarna stond er een afpraakbevestiging in mijn mailbox. Eerdere contacten met de GGD, op de piek van de pandemie, verliepen op dezelfde manier. Hiermee wil ik mensen met andere ervaringen geenszins voor leugenaar zetten, maar het positieve verdient ook vermelding.

MickeyGouda | 13-03-21 | 10:43 | 5

idd. goed punt. ook voor andere takken van sport. Ik Ben nu 3 maanden zonder baan door de griep. Met behulp van UWV stroom ik nu door in opleiding passend bij mij stiel. Ik kom er beter uit.... geen klacht over de faalfabriek. Goed geregeld.

horsteknots | 13-03-21 | 10:49

Idem, hier bij een van m'n ouders hetzelfde. Vriendelijke mensen en op de lokatie zelf (Zutphen) een nette en heel gemoedelijke opvang. Fijn voor de oudjes voor wie het emotioneel gezien allemaal best wel ingrijpend is.

drekzooi | 13-03-21 | 10:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb gisteren net 100 palletjes Wuhan vaccin besteld via AliBaba....
Goeie handel!
De Jonge als minister is goud voor vrije jongens als ik...

Aristotalloss | 13-03-21 | 10:41

Wat is de nieuwswaarde? Oude man dringt voor en omzeilt regels op aanraden andere gluiperd.

nietonredelijkeman | 13-03-21 | 10:41

Vieze dikke Linkse braller, die iedereen de maat neemt, gaat de telefoonlijnen overbelasten van overbelaste medewerkers. Waar is dat COVID-19 wanneer je het nodig hebt?

Normpje | 13-03-21 | 10:40 | 5

@Usumani | 13-03-21 | 10:45: Ter aanvulling; meneer heeft meerdere malen openlijk op TV geopperd dat wat hem betreft Trump en Wilders wel wat ergs mocht overkomen. Philip Freriks lachte er dan hartelijk om, samen met het domme, linkse publiek. De zak is ziek in zijn hoofd. Niet ik. Iets met koekje en deeg.

Normpje | 13-03-21 | 10:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Ein Volk, ein Reich, ein Rutter...

wezen | 13-03-21 | 10:40

Onderstaand zegt meer over de Jonge dan over van Rossem. 2012,

Maarten van Rossem heeft van alle lijstduwers bij de Tweede Kamerverkiezingen de meeste stemmen behaald. Op de historicus (PvdA) stemden 5929 mensen, bleek maandag uit gegevens van de Kiesraad.

CDA-lijstduwer Hugo de Jonge, wethouder in Rotterdam, trok slechts 545 stemmen. Bijna vier keer zoveel mensen stemden op zijn plaatsgenoot, Ronald Sørensen, die als laatste op de PVV-lijst stond.
bron: NU punt nl

Droom-Vreesman | 13-03-21 | 10:39

Even de 64.000 gulden vraag...

Hoeveel QALY`s (quality adjusted life years) veroorzaak je bij iemand die al bezig aan iets anders te overlijden?

Dit vaccineren is begonnen bij terminale bejaarden. Dat voelt een beetje als de huid desinfecteren met jodium voordat je een dodelijke injectie geeft. (zoals bij Euthanasie of Amerikaanse doodstraf gebruikelijk)

Wat probeer je precies op dat moment te voorkomen cq bereiken?!

Feynman | 13-03-21 | 10:39 | 8

Zeg het maar. Misschien vertrouwen ze de vaccins zelf ook niet helemaal. Dan is de keuze tussen eerst terminale bejaarden vaccineren of eerst IC-personeel snel gemaakt.

A_Urelius | 13-03-21 | 11:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Het lijkt me eenvoudig hoe de GGD hier mee of moet gaan. Afspraak naar november verplaatsen.

Otto Normal | 13-03-21 | 10:38 | 1

Of hem met iets anders als het vaccin injecteren.
Kunnen ze mooi testen of het lichaam van een ouwe bejaarde wel tegen accuzuur kan bv.

Simon_Ketellapper | 13-03-21 | 10:46

Godverdomme, ben drie weken aan het bellen, wordt terug gebeld door internist huisarts nefrolog rivm en GGD, ik moet gewoon op mijn beurt wachten het wordt van bovenaf geregeld en allemaal schuiven ze de verantwoordelijkheid door... Het is gekmakend, heb na een orgaan transplantatie lamgelegde afweer en zou graag een vaccin willen bemachtigen, mijn gezonde jongere echtgenote van 64 is drie weken geledenal gevaccineerd en smeekte nog of ze haar vaccin aan mij mocht afstaan net als haar nier destijds.. nee hoor daar voorzagen de protocollen niet in .. en dan dit hier voorzien de protocollen wel in gadverdamme!!!

Smoelensmid | 13-03-21 | 10:37 | 5

Zelfde orgaan transplantatie context hier (lever). Inside informatie van mijn internist: ze kunnen geen mRNA vaccin vinden voor de 5 voorrangsgroepen van het RIVM (waaronder getransplanteerden). Officieel zou het medio februari al moeten starten. Er komen prik straten in de UMC’s waar deze groepen worden opgeroepen. In een beperkte tijdsperiode. Eind maart krijgen wij een uitnodiging.

ole guapa | 13-03-21 | 11:15

@ole guapa | 13-03-21 | 11:15: ik zit dan weer in een bijzondere situatie: ik heb *nu* Corona. Officieel mag ik de komende 4 weken niet gevaccineerd worden. Als de timing misloopt kan het zo zijn dat ik het tijdslot moet missen en dus gedwongen ben om als sociaal melaatse nergens meer toegelaten te worden met de Hugoschenko Ausweis App.

ole guapa | 13-03-21 | 11:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij mag die van mij ook wel hebben, hou niet zo van expirementeren

Oetiohnegentechnik | 13-03-21 | 10:36 | 2

Herstel, experimenteren

Oetiohnegentechnik | 13-03-21 | 10:39

Is sex met van Rossem strafbaar ?

Droom-Vreesman | 13-03-21 | 10:36 | 2

Nee, maar het lijkt me wel smerig.

Franker | 13-03-21 | 10:40

Volgens sommigen mag je hem nog onder de levenden rekenen. Vergelijkbaar met een Freek de Jonge (what's in a name).

EEnzame SchizofrEEN | 13-03-21 | 11:00

Nou prima, ben je een weekje eerder. Val mensen niet lastig man.

John McClane | 13-03-21 | 10:36

Er was donderdag wat lentewind. De teststraten van de GGD gingen dicht in Alkmaar en Zaanstad. De bloemenstal, de bezorgers, de patatkraam, de loempiakar en de visboer aldaar niet.

Piet Karbiet | 13-03-21 | 10:36 | 1

De GGD werkt van 9 tot half 5 en daartussen alleen als het mooi weer is. Verwacht er al met al niet teveel van.

Bakkeleures | 13-03-21 | 13:43

Hij is de verbeelding van de 'na mij de zonvloed' generatie pur sang.

Maar links, dus deugt. Bah

Remi A. | 13-03-21 | 10:36 | 3

*zondvloed

Remi A. | 13-03-21 | 10:45

Een over het paard getild stuk chagrijn.

J-van-de-Bontekoe | 13-03-21 | 12:44

@Remi A. | 13-03-21 | 10:45: Met: "na mij de zonvloed" is op zich niks mis hoor.

Drefbon | 13-03-21 | 15:25

Meneer Evenblij kan zich maar beter weer met malle sportfilmpjes bezig houden in de plaats van open deuren in trappen tegen NPO tarief.

Jazeetie | 13-03-21 | 10:35 | 2

Open deueren intrappen is zoveel makkelijker dan zelf een mening bedenken

Tobi | 13-03-21 | 10:45

Absoluut, zeker voor dat geld. Probleem is dat ze in hun eigen 'expertise' gaan geloven en dan trekken ze snel te grote schoenen aan. Pijnlijk om naar te kijken. Bureau Sport etc was wel goed.

Jazeetie | 13-03-21 | 10:57

En doordat van rossum voor zijn beurt gaat wordt de chaos alleen maar groter #voordringenisasociaal

knalrode lippenstift | 13-03-21 | 10:34 | 1

77 is al aan de beurt. er blijft iedere dag vaccin over en dat maakt men beter op.

MaarFeitelijk | 13-03-21 | 12:40

Altijd al een irritante lul gevonden, deze Van Rossem

"Reactie GGD: wacht op je beurt, schandalig
Een woordvoerder van de GGD/GHOR reageert zaterdag op het verhaal van de historicus. „Meneer Van Rossem valt in de leeftijdsgroep die de komende week een uitnodiging voor een afspraak krijgt. Als je aan de beurt bent, krijg je een telefoonnummer dat je kunt bellen. De uitnodigingen worden verspreid verstuurd. Vervolgens vindt een check plaats bij het callcenter, waar blijkt dat hij binnenkort aan de beurt is.”

Als Van Rossem niets had gedaan, had hij toch een uitnodiging gekregen, aldus de GGD. De dienst noemt het ’wel echt schandalig’ dat hij ’lijkt te suggereren dat je kunt voordringen bij ouderen’. „Het feit dat hij het probeert. Hoe durf je? We hebben een vaccinatiestrategie: eerst de ouderen, zorgmedewerkers. Die hebben het het hardst nodig. Wacht netjes op je beurt.”

Zwizalletju | 13-03-21 | 10:33 | 1

Hij zou eigenlijk voor straf pas moeten worden opgeroepen nadat de 18-jarigen aan de beurt zijn geweest. Met een niet-werkend AstraZeneca vaccin.

De echte Stolwijker | 13-03-21 | 10:43

Verbaasd me niks, bel eens met de TOZO-hotline, straks ook TONK ;)

Abugreip | 13-03-21 | 10:33 | 2

Ja, en die wordt ook nog eens heel willekeurig, want elke gemeente kan daarbij zijn eigen beleid uitvoeren.

seasicksteve | 13-03-21 | 10:38

@seasicksteve | 13-03-21 | 10:38: Precies, beleid uitgevoerd door het gemeentelijke afvalputje waar niemand door de enorme chaos verantwoordelijkheid kan en wil dragen, waardoor letterlijk vele tientallen miljoenen via fraude worden weggesluisd naar het buitenland.

Abugreip | 13-03-21 | 10:44

Van Rossum is een risicogroep op zich.

Mr_Natural | 13-03-21 | 10:32

Waarom wordt die van Rossem gevaccineerd ? Dat virus blijft ver bij hem uit de buurt.

Droom-Vreesman | 13-03-21 | 10:31

Het is helemaal niet moeilijk om een misstand te creëren er dan mee te gaan lopen showen. Net zoals Alberto Stegeman altijd doet. Flauwe doorzichtige akties zijn het.

Leptob | 13-03-21 | 10:30

De generatie die is opgevoed met de "lekker belangrijk"-mentaliteit is volwassen en bemenst nu de meeste banen in de dienstensector, overheid, overal. Wen er maar aan.

BASinnic | 13-03-21 | 10:29 | 5

Boeien

Tobi | 13-03-21 | 10:43

@De echte Stolwijker | 13-03-21 | 10:42:
Want de millenials cq sneeuwvlokjes zijn geharde strijders?

Tobi | 13-03-21 | 10:43

@De echte Stolwijker | 13-03-21 | 10:42: die worden al geprikt, gaat er iets niet goed?

MaarFeitelijk | 13-03-21 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoorde ik daar iemand niesen???

TonAlias | 13-03-21 | 10:28

Voor zo'n hongerloon hoef je toch ook niet de hele waarheid te zeggen

Tobi | 13-03-21 | 10:28

Dan is Hans Spekman ook zo aan de beurt!

eerstneukendanpraten | 13-03-21 | 10:27 | 3

Vanwege de trui.

Zwizalletju | 13-03-21 | 10:35

u weet niets beters te bedenken in een poging de eerste te willen zijn?

MaarFeitelijk | 13-03-21 | 12:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland