Nieuw tv-kinderprogramma: Gewoon Bloot
Baanbrekend!
Nou hier hebben de mensen ongetwijfeld een mening over laten we even op Twitter kijken. En ja het is ook allemaal wat. Maar laten we ook niet vergeten dat WE twintig jaar geleden ook de Break Out!-naaktpagina's onder de kussens hadden. Die plaatjes konden we geen vragen stellen, de jeugd van tegenwoordig nu dus wel. En ja, we keken dit fragment in het jeugdjournaal even terug en dat zag er eigenlijk wel vrij gemoedelijk uit. Het programma lijkt primair een manier te bieden waarop kinderen met volwassenen over lichamelijke onzekerheden kunnen praten. Vinden we ervan, mening-makkers?
De bunkers van de laatste verdedigingslinie alvast bemand
Reaguursels
Inloggenvoor sommige mensen is bloot hetzelfde als vies of seks, maar het zijn toch echt verschillende dingen( in de jaren 70 had echt niemand zich er druk over gemaakt,voetbal was veel belangrijker)
Wat leuk, er blijkt nog een blote negerin in te zitten ook, dat heb ik wel een beetje gemist sinds Simons uit het vak is.
Hahaha, nou we hebben de islamisering niet eens nodig om zelf weer een stap terug in de tijd te doen. Dan heb ik het uiteraard niet over de programmamakers, maar over gasten als Thierry en Geertje. Droevige burgermannetjes zijn het gewoon. Dit format komt uit Denemarken en daar zijn kennelijk wat verder in de beschaving. Het is grappig. Ik las al enkele keren dat de jongere generaties conservatiever worden. Als ik de reacties hieronder lees zou dat wel kloppen. Ik keek als kind vroeger vpro en daar zou dit programma prima tussen hebben kunnen passen zonder enige ophef. Mensen die denken dat dit pedofilie stimuleert zijn echt niet goed bij hun hoofd of hebben wellicht zelf issues op dat vlak. Naakt hoort gewoon te zijn en het stimuleren van een realistische kijk op blote lichamen zonder filters etc is zeer nobel. Grappig om te zien dat Geert en Thierry net als moslims onze vrijheden op bepaalde vlakken willen inperken.
Ik keek vroeger ook naar de vpro en het bloot toen was ver na negenen en zeker geen kinderprogramma. Dus dat haalt jouw stellingen al behoorlijk onderuit. Wat Geert en Thierry hiemee te maken hebben vraag ik me dan wel af. Maar één ding is zeker! GS is een leuker medium dan Joop. Toch?
@SinisterNL | 05-03-21 | 21:29: Nee, ú bent slim. Deugneus.
@NorthStar | 05-03-21 | 21:03: wanneer was dat? Je bent mogelijk wat jonger. Vroeger was bloot op zondagochtend niet vreemd. En dat eeuwige gezeik over de joop is een beetje flauw.
Waar is de SJW army en woke community nu? Valt dit dan weer onder progressieve bakfiets opvoeding? Het zal me niets verbazen als er binnenkort ook transgenders of hermafrodieten op het schavot staan. Uiteraard mogen de kids natuurlijk geen vragen stellen over de piemollengte of de reetbreedte op basis van ras.
En dat is erg omdat....
Nou, daar heb je hem al.
"De SGP wil voorkomen dat de NPO vanaf 21 maart het kinderprogramma 'Gewoon Bloot' gaat uitzenden. In dat programma krijgen kinderen blote volwassenen te zien, die vragen beantwoorden over hun lichaam. SGP-leider Van der Staaij vindt het een "bizar" plan en wil dat het kabinet het tegenhoudt."
VERBIEDEN!
Ik snap niet, wat de kinderen met deze lading saunamateriaal aan moeten.
Nu ben ik ook geen fan van duckfaces met siliconenvulling, maar dit?
Voor sensibele jonge geesten?
Dit is niet het naakt van de poet en de goden.
Blijf baas in eigen lijf.
Vlucht voor het jeugdjournaal zolang het nog kan.
Na het "Adam zoekt Eva" op de commerciële omroep, moet de staatsomroep ook een duit in het zakje doen. Wat als we eens minderjarigen confronteren met blote mensen? En dan ook nog een met een piercing in het geslachtsdeel?
Nee. Dit gaat gewoon te ver. "Adam zoekt Eva" ging al te ver, maar nu ook nog eens minderjarigen bij dat bloot betrekken is gewoon over de lijn. Jenny Douwes heeft gewoon weer gelijk.
Ik zag bij sommige reaguurders iets staan over "nieuwe preutsheid"; wellich, maar willen we echt terug naar 14/15/16 jarige meisjes die in Nederlandse films sex-scenes doen? de originele "Schatjes" film als voorbeeld?
Ik zag ook de opmerking dat bloot heel gewoon was. Ik ken een vrouw die als 14 jarige nog met haar ouders mee moest naar de naturisten-camping en daar moest paraderen (haar woorden) voor dronken dertigers en vunzige veertigers. Seksualisering van bloot was toen al bij iedereen gewoon (behalve bij haar ouders blijkbaar)
Daarnaast is het inderdaad (terecht volgens mij) illegaal. Nu kent Nederland de regel dat er geen voorafgaande censuur door de overheid mag plaatsvinden (door sommigen wel verward met dat je in Nederland vrijheid van meningsuiting zou hebben), dus, by all means, zend de eerste uitzending uit, maar verbaas je niet over het feit dat je daarna een boete of gevangenisstraf krijgt.
TL; DR: Bah. Viezerikken.
Joh doe iedereen een lol, blijf lekker in je rukbunker. Allemaal vies eng jakkiebah. Ongelooflijk zeg...
Nou, moet eerlijk zeggen dat ik niet automatisch opgewonden raak van naakte lichamen. Sterker nog, vaak maakt kleding veel mensen juist aantrekkelijker. Maar dat programma is niet gemaakt om enorm opgewonden(om het woord geil te voorkomen) door te raken lijkt me.
@MoorCopJoris | 05-03-21 | 19:52: verpest door pornhub
En vanavond weer fappen op 'Petite Thai Teen pounded hard' ?
Ik vind het er zo treurig uitzien.
U bent allergisch voor naakt? Daar zijn behandelingen voor.
Mensen die een programma als dit 'seksualisering' vinden, hebben niet genoeg 'gewoon bloot' in hun leven gezien.
Wat veel zieke reacties hieronder. Seksualisering, pedofilie, je moet jezelf echt laten nakijken als dit je associaties zijn.
Bedenk dan zelf maar welke associaties dit programma bij een pedofiel oproept. Jij wil alles normaal vinden, is je goed recht. Er zijn ook mensen die dit programma voor kinderen verafschuwen. Met die leleke hangende zakken...
Mensen die roepen bestempelen, dat zijn degene die je de gaten moeten houden, die zijn er veel te veel mee bezig. Projectie is groot in die groep.
@NorthStar | 05-03-21 | 18:14: Je bent ene pedofiel of niet, daar veranderd deze fucking onzin helemaal niks aan. Mar goed, latenwe al het bloot bannen, want verkrachters zijn er ook, en bier, want alchoholisten, etc. Auto's, want mafkezen die te hard rijden. Blijf gewoon in bed.
@menage | 05-03-21 | 18:52:
Je praat poep. Maar dat wist jezelf al wel.
@NorthStar | 05-03-21 | 19:10: Nee hoor, hoor ik voor het eerst, maar je zal het wel vaker doen om het zo snel in te zien.
@NorthStar | 05-03-21 | 18:14:
Dat is wat anders dan direct weer aan te komen met begrippen als pedofilie. Dat slaat ook weer enorm door me dunkt.
@menage | 05-03-21 | 19:16:
Heel vaak. Daarom herken ik mijn soulmates ook meteen.
Ik heb het niet gezien dus ik weet niet of het raar was maar hoe Nederlanders met naaktheid omgaan is over het algemeen nogal bekrompen.
Lijken wel moslims
@menage | 05-03-21 | 18:53: onwetend mens.
@menage | 05-03-21 | 18:53: inderdaad. Het begint met het afplakken van bill boards en gaat vervolgens over in het verbieden van programma’s met naakte mensen. Ik vermoed dat Thierry en Geert zich overigens zonder problemen afrukken op pornhub etc. Dat wel.
Dit stinkt. NPO knuffelt al de intoleranten al jaren (vul maar in welke groep vooral) en dan komen ze met dit.
Stinkt? hebben ze zich niet eens gewassen?
Ik heb geen kinderen en heb daarmee alles gezegd.
U staat volgende week op het podium?
Ranzig. Alles kan en mag in Nederland totdat een pedofiel weer een kind te grazen neemt. Maar ook dat zal wel weer goed gepraat worden. Trouwens, in de comments onder wordt vaak de vergelijking gemaakt met topless zonnen op het strand. Heeft er totaal niks mee te maken.
De staat die de eigen wetten negeert.. npo, belastingdienst.. etc
Op zich dacht ik niets mis mee. Zelfs goed om lichamen te laten zie minder perfect zijn. Maar idd waarom een penispiercing? Waarom over die grens? Werken er bij de NPO nog weldenkende mensen? Allemaal vragen.
*zien die
Zodat u er nu over praat en wellicht volgende keer ook gaat kijken?
Wat een zenuwachtig gezeur allemaal. Vroeger met Achterwerk in de Kast kwam er wel meer ellende langs. Purno de Purno iemand?
Of Rembo en Rembo
En wat te denken van als die scandinavische kinderfilms! Daar gingen zelfs kinderen uit de kleren. De gemiddelde reaguurder zou het niet overleven.
Ach wat een geneuzel en primitief gezeik. Prima initiatief in deze tijd, waarin het dwaze taboe op het lijf en op bloot gepaard gaat met seksualisering. Hoeveel kinderen zullen hierdoor bewuster en zekerder worden van zichzelf en later weerstand kunnen bieden tegen sexting en andere ellende.
Precies nul.
Doe ff normaal. Het gaat erom dat de overheid (npo, belastingdienst, etc) gewoon keihard schijt heeft aan de eigen wetten die wel gelden voor de kut burgers
@boerk | 05-03-21 | 17:46: Doe zelf normaal. En anders gaat u maar terug naar de middeleeuwen.
Wat een fophef.
De ouders hebben het goedgevonden en er gebeurt niks 'onoorbaars'. Wel klagen over de toenemende preutsheid (douchen na sporten, topless zonnen), maar als dan iemand 'blootgewoon' trending wil maken, is het ook weer niet goed.
Je bent knettergek. Gewoon compleet gestoord.
Wat verwacht je dan van iemand met een naam als Kim-Jung-Un. Totaal gestoord.
In 1985 stelde de VVD voor seks met jongeren vanaf twaalf jaar te legaliseren.
@fluiter | 05-03-21 | 18:15: Ja. En in de 15de eeuw werden fluiters als jij in de kerker geworpen.
Als een penispiercing geen probleem is, laat dan ook maar een besneden vagina zien.
En leg kinderen uit hoe die tot stand gekomen is, dat eerst alles wordt weggeknipt/gesneden en dan weer dichtgenaaid. ‘Deed eerst wel een beetje pijn, maar daarna niet meer.’
En vertel daarna maar dat een flink deel van de volwassenen in Nederland dit een goed idee vindt.
Vrijwillig versus niet vrijwillige mutilatie, nogal een fucking verschil
@menage | 05-03-21 | 18:57:
Als er maar genoeg groepsdruk is wordt het vanzelf ‘vrijwillig’.
@Braboblanke | 05-03-21 | 19:28:
Lijken wel vaccins!
Geen diversiteitsbokaal voor dit programma...
Wat is er mooier dan een mooi mensenlichaam? Nou? Flikker nou toch allemaal een eind op met dat moralistische gemiep. Geniet maar lekker, kinderen.
Iotstekende tegenbewegong gezien de tragische vertrutting van de laatste 15 jaren. Al langer hoogste tijd voor meer bloot, op less in de zon, meer praten over het lijf, genieten van hetgeen dat wel gewoon zou moeten worden gevonden. Helaas, gezien de faliekant mislukte cultuur verdediging zal deze terechte opleving van vrolijk en leerzaam bloot wel van korte duur zijn.
Verrek, Fokke & Sukke staan er ook tussen.
Och... Het gaat weer over tere kinderzieltjes die geen bloot mogen zien ... boehoe...
Dan horen ze het wel zonder duiding van hun leeftijd genootjes of zien ze het op internet... los van het feit dat zowel de NPO, RTL als SBS volkomen bagger produceren: Er zit de. Knop op die tv!
Als er een met een hoofddoek tussen had gestaan, dan had ik het nog wel willen proberen te begrijpen...
Abo op NPO opzeggen.
Klaar.
Überhaupt NPO, wat een vooroorlogse zenders zijn dit.
Weg er mee
Ariana Grande is met haar 'ik lijk nog 14' handelsmerk de populairste insta-kip. Gaat Nederlandje weinig meer aan doen. De 'Pedo Rights' kartonnetjes liggen al klaar.
Staatsgefinancierde geretardeerde bagger. Waarom toch al die overdreven aandacht voor zaken meer dan 2 standaardeviaties van het gemiddelde?
Gereformeerden hadden gelijk over de TV
is dit een variatie op 'islam was right about women'?
@klimaatsloper | 05-03-21 | 15:56:
Yep.
Gereformeerden grepen net zo hard in je broekje
NPO gaat het programma doorverkopen aan Iran en nog wat islamitische landen.
En de opbrengst wordt aftrekbaar gedoneerd aan Denk?
Schandalig! Kinderen hoeven geen uitleg over geslachtsdelen van de NPO. Ze zien zelf wel dat er piemels en vagina's zijn, thuis en of met leeftijdsgenoten op de sportclub of op school. Vieze mannen en vrouwen die zichzelf als exhibitionisten bij de NPO laten begluren zijn niet nodig. Waarom altijd die seksualisering van de maatschappij? Waarom moet dit nu weer normaal gevonden worden. NPO moet zich niet bemoeien met de opvoeding van kinderen. Schande!
Een stel ongeklede mensen maakt nog geen seks. Eens verder dat dit voor alles onder de 16 ongepast is.
Jij bent toch echt diegene die er seksualisering van maakt. De maatschappij dat ben jij.
Als jij 'seksualisering' ziet in naakten mensen dan ligt dat toch echt aan jou. Of vraag je je in een sauna ook altijd af of je net een orgie bent binnen gewandeld?
Helemaal met je eens nerugaer! De verloedering van ons landkent geen grenzen. Het lijkt verdomme wel op de Nederlandse pedofiele omroep. Alles moet maar als normaal of moet kunnen worden gezien. Dit heeft niks te maken met topless op het strand oid. Dit is kinder tv. Wtf.
Ik vind 't raarrrrrrr
Kinderen hebben vragen over waarom volwassen mannen een stuk staal door hun eikel hebben laten rammen. Sure dude. Jammer dat programma zo weinig divers was. Morgen Fatima en tepelpiercing op TV?
De meeste kinderen (misschien muv religieuze types) zullen hier niet warm of koud van en levert hoogstens wat gegiegel op. Het werd duidelijk aangekondigd dat er naakte mensen te zien zouden zijn. Als je dat niet trekt dan kijk je toch lekker niet. next
Hypocriet van onze Thierry. Als het z'n eigen lichaam betreft is het "kunstfotografie".
idd. En ik wist ook niet dat Thierry Denk-standpunten had
Niet dat ie zijn lichaam bij kinderen in hun gezicht drukt, ofwel? Probeer het anders nog een keer.
Op raar rechts zijn ze nogal geobsedeerd door pedofielen, Zal vast een reden hebben, maar of het de juiste is, ik vertrouw het niet
Probeert er zo weer een paar 'rode potlood bolletjes' bij te snikkelen. Huhuh, geintje natuurlijk.
Ik vertrouw die gast niet. Volgens mij is hij een exhibitionist en pedofiel.
En ik vertrouw de NPO nog minder. Weggegooid belastinggeld net als ontwikkelingshulp en overige linkse hobbies.
Heeft niks met preutsheid te maken maar mijn kind hoeft en zal ook niet in de positie gebracht worden waar hij met een naakte ouwe kerel met een piercing door zn lul moet praten. Ben 100% voor educatie, seksuele vrijheid en voorlichting en er rust bij ons geen taboe op naaktheid maar dit kan anders...
Zometeen ben je 16. En dan heb je niks meer om over te dromen, niks meer om naar te verlangen en niks meer om tot in het diepst van je ziel door geroerd te worden.
En dan nog wat. Als het volgens artikel 239 lid 2 gewoon strafbaar is wat hier gebeurt, waarom lees ik dan nog niks over vervolging? Is het soms een klachtdelict?
Kinderen, de verdere verdieping van dit thema is te vinden op het www. Onbeperkt gratis studiemateriaal zodra jullie het ouderlijk toezicht weten te omzeilen.
Succes. Ouders.
De volgende stap is dat twee "doodgewone volwassenen" sex hebben op een podium in de studio. Kinderen mogen toekijken, vragen stellen en voelen aan de stijve penis van de man. Over 5 jaar bij de NTR.
Zo is dat. Is doodgewoon toch? ‘Een trillende spier in een vochtige klier’ aldus een van onze meest grove Nederlandse literatoren. Niks, maar dan ook helemaal niks om zo’n taboe van te maken.
Allemaal niet zo spannend, wordt nogal krampachtig over gedaan.
Maar nodig is het niet. Alsof dit is waar kinderen op wachten of nodig hebben. Weer een of andere kwal met zon programma die weet dat er discussie over komt.
Steek dat geld in iets waar kinderen iets aan hebben, en wat ze leuk vinden. Lijkt me dat er nuttigere dingen zijn dan naakte mensen, zeker die mongol met die pin door zijn pikkie
Heb je dat nagevraagd bij de kinderen in de buurt, of ze hier iets aan hebben of leuk vinden?
Uit den ouden doosch,
Theo&Thea- Bloot
Met Koos Postema als potlootventer,
youtu.be/V8IGyYjzCPc
Het programma is niet divers want geen moslimwurmen. Het is ook niet inclusief, want geen naakte in een rolstoel en geen naakte vertimmerde. Bovendien is het nogal eenzijdig: alleen de visuele aspecten komen aan bod. Men kan ook onzeker zijn over de geur, de smaak, de geluiden en de aaraking.
En dit weet je omdat?
Sher is preuts
Het ironische is dat de tegels die iedereen uitmaken voor preutsen, veinzen dat zij zelf in de minderheid zijn, inmiddels die overschaduwen die dit programma niks vinden.
'ZOMG, naakt is normaal, jullie relipreutsen! Ik ben zo verbaasd anno 2021! Word toch moslim!'
Bitch please.
Ik had geen NPO nodig om normaal met naakt om te gaan, dus dit programma kan van mijn part ook weer de prullenbak in. Lijkt me ook niet hun taak, en eerder (nog) een teken dat te veel ouders hun opvoedtaken verwaarlozen.
Ah, ik zie dat ik een snaar heb geraakt met mijn opmerking. En omdat jij dit programma niet nodig had wil nog niet zeggen dat iedereen dit programma niet nodig vind wil nog niet zeggen dat anderen er geen baat bij hebben. Dat is een beetje een narcistische gedachte.
@Grote Smurf | 05-03-21 | 14:53:
Ah, ik zie dat ik een snaar heb geraakt met mijn opmerking. Dit programma kan me gestolen worden, maar misschien moet je bij jezelf te rade gaan waar jij of je ouders steken hebben laten vallen dat naakte vreemden met belastinggeld op deze manier je iets moesten vertellen over naaktheid.
@Battery!!! | 05-03-21 | 15:04: Ah, weer zo'n narcistische opmerking. Omdat ik er geen probleem me heb hebben mijn ouders en ikzelf steken laten vallen, want omdat JIJ er wel problemen mee hebt is dat natuurlijk de waarheid.
@Battery!!! | 05-03-21 | 15:04:
'maar misschien moet je bij jezelf te rade gaan waar jij of je ouders steken hebben laten vallen dat naakte vreemden met belastinggeld op deze manier je iets moesten vertellen over naaktheid.'
Daarmee kun je ieder educatief (kinder)programma wel cancelen onder het mom van 'hadden je ouders maar geen steken moeten laten vallen en het je maar moeten leren'...
Ik zou dit gewoon niet doen. Het nut lijkt me minimaal cq. afwezig, maar de risico's lijken me enorm.
Motiveer
uw
zorgen?
@LeBoulanger | 05-03-21 | 14:39:
Gaat
niet
gebeuren.
Jezus (excuus gossie) wat een fanatieke, haast religieuze, reacties van deze fanatici omtrent kuisheidsregels. En dat anno 2021, mag ik even lachen? Niets mis mee om kinderen meer bij te brengen over het menselijk lichaam. Juist in deze tijd, blijkt uit talloze onderzoeken, zijn kinderen heel onzeker over hun lichaam, seksualiteit e.d. en een dergelijk programma kan heel educatief zijn voor kinderen om (mentaal) met hin lichaam om te leren gaan. Ik ben niet vaak positief over de NPO, maar hulde voor een programma waarin taboes uit grootmoederstijd doorbroken worden. Maar ik schrik enorm van, het haast religieus, fanatisme uit, met name, de rechterzijde van het politieke spectrum en maatschappij. Ze passen perfect in de politieke stromingen waar censuur geliefd is...
Amen!
Amen!
Ach, het zijn belegen programmamakers met een pedagogie-tik. Ze werpen een goedbeddoeld korreltje zand op het strand der geneugten, in de waan dat ze richting geven en steun.
Dittem!!
Argument is ook dat ouders dit thuis moeten doen, ik geloof dat een hoop oproerkraaiers ze vooral leren dat alles een schande is.
Kinderen zijn onzeker over hun lichaam......
Waar zijn de ouders? Hebben de ouders van nu alles van de opvoeding uitbesteed? Aan de NPO, nota bene?
Een samenleving waarin een man met actief kiesrecht een piercing door zijn geslachtsdeel haalt en daar blij over kan vertellen is een welvarende samenleving (óf het is een stam in het oosten van Malawi).
Die oude PSP-poster uit 1971 kan zeker ook niet meer voor het raam met de verkiezingen.
Dat was 50 jaar geleden mensen, kom op zeg.
Mijn oma lacht zich rot. Wat een preutse reacties allemaal anno 2021. Werkelijk ongelofelijk. Wat is er aan de hand in ons land.
En waarom denken de schrijvers van die reacties dat het kijken naar blote mensen per definitie iets met pedofilie te maken moet hebben. Ga dat eerst maar eens uitleggen.
Exact! Wat een bekrompen denkbeelden, jeetje wat ben ik teleurgesteld in deze personen. Het lijkt de VS wel inmiddels....
@LeBoulanger | 05-03-21 | 14:24: Precies de gedachte die in mij opkwam.
Wat een OPHEF allenmaal. 'In mijn jeugd' was dit allemaal heel gewoon hoor. Beetje bloot, beetje schrik, beetje ongemakkelijk lachen beetje weer naar de berenboot zappen. Doe gewoon normaal en naturel dan vinden kinderen dat ook.
Prima NPO, maar dan nu ook diversiteit omdat het moet. Typisch weer, diversiteit is prima als het kutvolk eraan moet. Maar waar het schuurt laten ze het stilletjes achterwege. Hetzelfde als het op managment-lagen aankomt dan is het ook divers als het een room-blanke D66/Groen Links/PVDA wereldburger is die met het vingertje naar hetzelfde kutvolk als hierboven wijst. Kots, ze dromen allemaal van de Goelags in USSR!
Het kenmerkende van een priveleven is dat het privé is.
Niet zo'n best idee, op z'n minst hebben ze de schijn tegen. Echter, de stuiptrekkingen om een beetje naakt zijn dan ook weer tamelijk absurd. Alsof onze """jongeren""" nooit geen naakt zien of opzoeken op hun mobieltjes - hoe naief kan je zijn?
Dus nee, geen voorstander hiervan, maar om nu meteen te denken dat dit onderdeel van een soort complot is van de NPO gaat wel erg ver.
Overigens redelijk hilarisch dat de man die zijn naakte lijf over een piano drapeerde nu kennelijk walgt van het menselijk lichaam.
EDIT: ok ik had nog niet door dat de kinders in het publiek zaten, dat maakt het wel wat anders, dat gaat inderdaad te ver.
Hou toch op met die bekrompen onzin. In die serie gaat het ook over verkrachters en transgenders. Zijn ze dat dan ook aan inmasseren?
@kloopindeslootjijook | 05-03-21 | 14:13:
Jij had de transgender-hype nog niet door? Je even iets minder enkel op kinderen focussen, Martijn.
Doet mij toch ook een beetje aan dit denken.
Monty Python's The Meaning of Life: Sex Education.
www.youtube.com/watch?v=qz1E303AwVQ
OMG. Nederland is ziek, een paar blote mensen die vragen beantwoorden en zogenaamd normaal rechts volledig door het lint. Ze moeten Moslim worden, daar zullen ze zich prettig bij voelen.
Om de zoveel tijd heb je weer lieden die opnieuw het wiel uit willen vinden. En elke keer weer schuurt het, voelt het ongemakkelijk. Waarom? Omdat het hier een taboe betreft, een uiterst complex taboe dat nooit in één beweging blootgelegd kan worden, maar waar enkel een beetje aan getrokken en geduwd kan worden.
Ga pakweg een halve eeuw terug, kijk hoe men toen met hetzelfde taboe omging, en je kunt je niet voorstellen hoe krampachtig we toen deden. Kijk over vijftig jaar terug naar vandaag, en het zal weinig anders zijn. Het zullen andere krampen zijn, het zal anders schuren, maar vreemd overkomen zal het.
Hoe zullen we over vijftig jaar denken over pikpiercings, of over LHBTQ+-gejengel, of over onze preoccupatie met geslacht en gender en het verbouwen van lichamen? Wie weet, maar we zullen er anders over denken dan nu.
Of je met dit soort programma's de jeugd werkelijk helpt om zichzelf, de ander en de wereld beter te begrijpen, ik betwijfel het ten zeerste. Je reikt ze een kader aan, een frame, een bril, een manier om te plaatsen, te verwoorden, te beleven. Maar dat doet de porno ook, dat doet de literatuur, dat doet cinema, dat doet de reclame, dat doen we allemaal, constant.
Die programmamakers denken het wiel uitgevonden te hebben, maar rijden gewoon mee op de kar richting een ongewisse toekomst.
Moest aan deze denken:
www.youtube.com/watch?v=uDoQFcQEpOQ
"Zo kinderen, en nu zal Wieke laten zien hoe ze Herman correct pijpt."
Waarvoor alleen blanke naakten, of naakte blanken?
Overal geforceerde diversiteit, maar nu even niet...
Er staat een Aziatische mevlouw bij, of is dat niet divers genoeg? En de Marokkaanse vrouw die gevraagd was mocht waarschijnlijk niet van haar man en de mijnheer met Afrikaanse roots schaamde zich waarschijnlijk voor zijn enorme sloopkogel.
... en waarom geen rekening gehouden met alle gelovigen in dit land, welke van mening zijn dat naakt sowieso verboden moet zijn?
Het programma is naar het voorbeeld van het Deense "Ultra smider tøjet", wat daar in 2019 de prijs van Kinderprogramma van het Jaar won.
En wat stelt zo'n prijs voor? Wie kiest? Wie reikt die uit?
Is dit nu het levende bewijs dat Corona de hersenen aantast ?!
Nauwelijks tot geen bloot meer in films, i.v.m. Me Too.
Maar de kinderen opdringen om naar naakte vreemde volwassenen te kijken, moet als normaal gezien worden.
Kinderen komen daar zelf wel uit, noem mij maar ouderwets.
Draai het eens om, en laat naakte 11-jarigen zien aan volwassenen.
Hoe zijn de reacties dan?
Tsja, tover een konijn uit een hoed en iedereen is verrast. Prop een konijn ín een hoed en ze schreeuwen ‘dierenmishandeling!’
And then, one day, for no reason at all, people voted Hitler into power.
Die kinderen hebben op internet al genoeg naakt gezien hoor, misschien zien ze nu ook wat minder perfecte lichamen. Ik zie er weinig kwaads in.
Als vader van 2: nope. Dit deugt niet om alles wat Jenny zegt.
Mijn kind kan dus geen jeugdjournaal meer kijken zonder begeleiding omdat npo hippies in de blote kont voor kinderen willen staan, waarbij kinderen duidelijk door volwassenen gecoachte vragen stellen. Goorlappen die bedenkers.
Kutprogramma.
Ik kijk alleen porno voor de interviews.
Op zo'n zwarte skylederen sofa...
Ik heb hier ook een penispiercing op de kast liggen maar zo'n ding doe je toch niet door je lul!
Misschien kun het eens door je oog proberen. Valt wel op.
Rest natuurlijk de vraag waarom dat ding bij jou op de kast ligt.
:)
Wat is dat trouwens weer een heerlijk ral-neutrale presentator, kun je echt alle kanten mee op. Hij zal wel kunstjes doen, maar niet "te". Hij zal wel boos zijn, maar boosbeige. Hij zal wel kunnen dansen, maar lid van de OC-crew, nee. En hij eet gewoon wat de hollandse pot schaft, maar wel met net dat beetje extra spice en jizzle.
Mooi man. En dat allemaal zonder typecasting, gewoon iemand die na een anonieme sollicitatie gewoon als beste naar voren kwam.
Ik vind helemaal mooi.
*facedeskt*
Lachen, alle conservatief denkenden weer op de kast. Vroeger had je Arjan Ederveen en Tosca Niterink. Daarmee vergeleken is dit wel erg braaf.
Serieus zorgwekkend dat mensen naaktheid nog steeds massaal met seksualiteit verwarren. Of denken dit te verwarren met pedofilie.
Blijkbaar nodig, nu de maatschappij steeds meer verpreutst.
Hahaha..
Ik weet nog goed dat Niterink in een vaginale kramp schoot waardoor het stel met veel pijn en moeite de trap af kwam en, nog op elkaar liggend, in de ambulance werd geschoven.
Het lijktwel een blanke slavenmarkt!
Ik zie trouwens geen ( wel of niet besneden Fin ) op het podium staan, terwijl de spreker wel een allochtoon is.of zie ik dat verkeerd ?
@Papa Jones | 05-03-21 | 13:29:
Ja, of Kabouter Prikkeprak die door dr. Poortvliet (Tosca) werd ingehuurd om een darmpoeliep bij een patient (de heer Struikebos gespeeld door Arjan) weg te halen. Niet persen meneer Struikebos!
@glebber | 05-03-21 | 13:38: Hahaha!!
Niet kníj́pen, mijnheer Struikenbos !!
@glebber | 05-03-21 | 13:38: Hier is-ie...
youtu.be/7toy5hgeQj0
@Papa Jones | 05-03-21 | 13:40: Juist! Legendarisch!
Ik ben erg benieuwd hoe divers die kinderen geworven zijn.
heb alleen maar blonde jongeren gezien, 1 gekleurd jongetje........
In de jaren 70 was dit volkomen normaal. Het hangt meer af wat er in je bovenkamer zelf afspeelt dat je dit als bedreigend of abnormaal ziet.
FvD wil Netflix en Porno verbieden. Zegt eigenlijk al genoeg hoe ver we zijn...
Toen woonden er nog geen miljoen moslims in Nederland.
@Erikjan79 | 05-03-21 | 13:49: Dan heeft het FvD de vele onderzoeken gelezen in welke duidelijk wordt welke schadelijke effecten porno heeft op in hoge mate jongens en mannen. En als gevolg daarvan op meisjes en vrouwen.
En er was echt niemand van de programmering die zei; "Misschien is dit niet zo'n heel verstandig idee?" Ik bedoel, je kunt kinderen prima seksuele voorlichting e.d. geven, maar dan gepast voor de leeftijd van dat kind op dat moment. En dit valt daar voor mij níet onder! Ik ga als wildvreemde man gewoon niet in een studio met mijn klabanus staan te zwaaien voor een groep kinderen. Ik zou me hoogst ongemakkelijk voelen vanwege de ongepastheid van het geheel.
Ik g niet klikken maar staat er ook een vent met opplaktieten tussen? In het kader van inclusief en divers en ehm, dingus.
Wat is er dan precies geen goed idee? Dat kinderen een doodnormaal lichaam zien? OH GRUWEL!!!
@Pontius Vulgaris | 05-03-21 | 13:27:
Jullie douchten thuis met de kleren aan en de badkamerdeur op slot? En ging nooit even snel met de peuter onder de douche, als je haast had?
@Graaisnaaiert | 05-03-21 | 13:30:
Sorry, ik vergat er weer bij te zetten dat het sarcasme was.
vooral met zo'n man die alles aan elkaar moet praten......
@Pontius Vulgaris | 05-03-21 | 13:27|
"Dat kinderen een doodnormaal lichaam zien?"
Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat het wildvreemden zijn. Dat dit kinderen in een TV-studio wordt opgedrongen. Dit soort taken is weg gelegd voor ouders. Niet voor een TV-program dat er een "sideshow" van wil maken.
@Sjefke7807 | 05-03-21 | 13:38:
Want je bent in de veronderstelling dat die kinden was wijsgemaakt dat Sinterklaas er zou zijn, ofzo?!
Ben je werkelijk zo naïef over hoe televisie achter de schermen werkt?!
@Pontius Vulgaris | 05-03-21 | 13:40|
Ziet u die punt daar heel in de verte? Het is de clou en u heeft hem met een country mile gemist.
En nee, ik ben niet naïef. Verre van zelfs. Daarom kijk ik al zeker 30 jaar geen kwelbuis meer. Ik vind slechts dat bepaalde, aan kinderen gerelateerde zaken niet in een TV-studio thuis horen.
@Sjefke7807 | 05-03-21 | 13:50:
Aangezien je net zelf beweert al 30 jaar geen tv te kijken, kan ik me maar moeilijk voorstellen dat je je een goed beeld kunt vormen van wat eventueel wel of niet op de buis 'past'. Tenzij je alleen maar voortborduurt op je eigen denkbeelden.
Als naaktrecreant: laat het maar aan conservatieven over om artikel 239 WvS volledig uit zijn verband te rukken. Omgekeerd: laat het maar aan de NPO over om preutsheid nou net weer niet in een muliculti frame te plaatsen.
Gaat je divibokaal, lutsers! En waar bemoeit de NPO zich eigenlijk mee? Zo langzamerhand één grote SIRE spot, met de nadruk op bespottelijk.
Eigenlijk moeten ze de keuze bij de ouders laten of ze dit aan hun kids willen laten zien. Maar eerlijk is eerlijk bekrompen zijn we wel met zijn allen, leer je kinderen dat naakt zijn raar is en ze gaan zich schamen voor hun lichaam.
Als je als ouder naaktheid per definitie associeert met seksualiteit, dan kan je het inderdaad niet bevatten in je bekrompen geest dat het gewoon okay is om naakt te zijn; dat dat een onderdeel is van het leven. Bijvoorbeeld als je in een voetbal team of tijdens gymles gaat douchen. Dat geef je ook aan je kinderen mee, die zullen tot op zekere hoogte moeite hebben met naaktheid later. Wat dan ook weer kan doorvloeien in moeilijkheden op het gebied van seksualiteit op latere leeftijd, zoals erectie stoornissen. Daar zijn gewoon studies voor, maar blijf vooral bekrompen.
Over onsmakelijk gesproken, had Lara R. geen boerka kunnen aantrekken?
Ehhh die tweets, dat is toch allemaal nep mag ik hopen? Anders heeft Baudet zojuist zijn laatste greintje geloofwaardigheid verspeeld...
Wat vinden we hiervan? Dat het schandalig is dat er zoveel ophef gemaakt wordt over normale blote mensen anno 2021, je weet wel, een paar jaar geleden liepen we nog hijgerig stoer te doen naar aanleiding van die hele 50-shades hype..
Als ik Baudet goed begrijp ben je met een penispiercing een pedofiel.
@knutsel_ | 05-03-21 | 13:17: Dus als je sieraden mooi vind, voel je je ineens aangetrokken tot kinderen. Ja, klinkt wel logisch
We worden steeds preutser. We zouden inderdaad naaktheid moeten normaliseren onder kinderen, zodat we niet allemaal zo vreemd doen als we een tepel of penis zien. Baudet is nog erger dan de Islam met z'n reactie.
@knutsel_ | 05-03-21 | 13:17: wat meteen wel weer genoeg zegt over zijn verstandelijke vermogens, als ook zijn kennis van vrij heldere definities.
Baudet's conservatisme en afkeer voor de NPO (niet geheel onterecht) winnen het hier toch even van zijn liberale kant.
@Erikjan79 | 05-03-21 | 13:19: Ok, maar mogen ouders dat ook gewoon zelf bepalen? Waarom zouden "we" dat moeten normaliseren door middel van de staatsomroep? Opvoeding is (hoewel steeds minder misschien) uiteindelijk nog altijd een bevoegdheid van de ouders. Maar voor linkse mensen is opvoeding eigenlijk meer iets dat door de staat moet gebeuren, binnen linkse ideologische kaders, anders krijg je maar ouders die hun kinderen "verkeerde" ideeën bijbrengen. Daarom zijn linkse radicalen ook tegen het idee van het gezin als de hoeksteen van de samenleving.
Is er al een Spuiten & slikken of Temptation Island voor kinderen?
Ahhhh help een naakt persoon, dat moeten we toch niet willen met z'n allen.
Snel de kinderen weer wat moorden en oorlog voeren op tv, das veel gezonder!
Dit land is zoooo stuk, dat de zeespiegel niet hard genoeg kan stijgen.
Moorden en oorlog voeren mogen kindertjes ook niet kijken volgens mij.
Precies. En dan te bedenken dat Phil Bloom inmiddels 54 jaar geleden naakt op televisie de krant zat te lezen... 54 jaar!
@Pontius Vulgaris | 05-03-21 | 13:18: En dat weet iedereen in de comment sectie omdat het eenmalig en uniek was. Inmiddels zijn we doodgegooid met naakt en bloot en seks en functioneel bloot in iedere Nederlandse film.
Ongegeneerd naakt is een van de laatste verdedigingslinies. Dat en bacon!
Alsof kinderen van nu nog nooit naakte lijven op een scherm hebben gezien. Op internet loop je er ongeveer tegenaan zodra je je browser opent. Wat dit zo grappig maakt is dat ouderen blijkbaar denken dat zo'n programma iets toevoegt. Kinderen vinden dit uiteraard niks noch hebben ze er behoefte aan.
Ben het niet vaak met je eens Beste_Landgenoten, maar voor deze ene keer dan...
Je zal je wel vereerd voelen ;)
Heb je daar een enquete voor gehouden, om te weten dat kinderen dit niets vinden en er geen behoefte aan hebben?
@Grote Smurf | 05-03-21 | 15:00:
Juist, alleen maar loze aannames.
"Nieuw tv-kinderprogramma: Gewoon Bloot
Baanbrekend!"
Lijkt me een storm in een glas water. In de jaren 70 en ook nog 80 zou dit programma niet voor ophef zorgen, nauwelijks nieuwswaardig zijn. En hoewel ik zeker niet iemand ben die vindt dat alles maar moet 'kunnen', is de ophef hierover toch wel een bewijs van de steeds meer toenemende verpreutsing van Nederland.
"Baanbrekend'' lijkt me veel te veel eer voor zo'n programma, zoals ook de term ''prestigieus'' voor een of ander lullig Mickey Mouse prijsje - dat slechts 2 jaar schijnt te bestaan - een lachertje is. Maar ja, Sylvana Simons heeft hem kennelijk in de wacht gesleept, en dan vinden onze policor vrinden van de Joop zo'n prijs opeens ''prestigieus'':
"Prestigieuze politieke prijs voor Sylvana Simons"
joop.bnnvara.nl/nieuws/prestigieuze-p...
Dit is gewoon een verkapte aanval op de islam en dat juich ik van harte toe! Ik bedoel bij menig sportclub doucht de jeugd met de onderbroek aan, moeten sportende vrouwen van de plaatselijke volleybal club voortaan in een burka bewegen vanwege teveel bloot... doe anders dit als verplicht lesmateriaal op islamistische en zwarte scholen.... dit materiaal geeft vuurwerk waar ik wel van kan genieten.
islam kijkt geen NPO. Vaak omdat ze het toch niet snappen.
Potverdomme, zullen we nu eens beginnen met rekenen!
LOL
Reken daar maar niet op.
Waarom nu weer allemaal witte blote Henkies en Ingridjes op dat podium? Waar is die sturende en drammerige npo diversiteit nou? Op deze manier kunnen jullie die divi-bokaal natuurlijk nooit winnen. Waar zijn nu de zo goed geintergreerde Mohammetjes, Fatimaatjes en de zo rasictisch bejegende negertjes? Kom der maar in S. Simons... in 3, 2 en 1...
vraag: hoe is het als vrouw om besneden te zijn en herinnert u zich nog hoe het voelde toen het gebeurde?
@small_town_dude | 05-03-21 | 13:09:
Alsof ze nog weten wat ze op hun 7e overkwam.
Ik vind de kinderen net even te jong voor dit format. Sommigen weten er nog geen raad mee.
Ik vind dit meer iets voor de middelbare school, waar iedereen zichzelf vergelijkt met het ideaalbeeld van naakt. Laat daar maar lekker alle soorten en maten zien.
Voor deze leeftijd zijn er vast andere manieren te vinden, iets minder confronterend.
Hoe vroeger je onzekerheden weet te voorkomen hoe beter denk ik. Op de middelbare school ben je al te laat.
Goeie. +1
@Sinterbikske | 05-03-21 | 13:08: Middelbaar, ja 12 jaar moet te doen zijn. Maar zeker niet jonger. En dan gewoon in de klas niet op de publieke omroep
@Sinterbikske | 05-03-21 | 13:08:
Valt wat voor te zeggen, maar dit format ligt me niet helemaal. Ik zou het net even anders aanbieden.
Op de middelbare school is iedereen lichamelijk ontwikkeld en blijft er wel behoefte aan, denk ik.
Ik had klasgenootjes -meisjes dus- die er volkomen normaal uitzagen, maar dachten dat ze enorm afwijkend waren door de komst van pornhub etc. Terwijl dat negen van de tien keer dan echt wel meeviel.
@small_town_dude | 05-03-21 | 13:12: Ik hoopte op 12 jarige leeftijd dat mijn lerares Frans zich uit zou kleden en seksuele voorlichting zou geven. Mooie vrouw was dat.
Volkomen bezopen.
Heb net m’n eerste wijntje ingeschonken, u bent al wat eerder begonnen zo te lezen.
Hoe dan ook wel weer eens wat anders dan de gebruikelijke spelletjesprogramma's met BN'ers.
Laat me raden; iemand binnen de npo wilde progressief doen. Ik zie het nut hier niet van, maar ik ben dan ook niet progressief
“Lusten jullie een worstenbroodje?”
Oubollig? Kleinzielig. Ik vind mijn vrouw een mooie, sexy vrouw. Ik ben trots op haar. Maar dat houden we in de slaakamer. Overdag hou ik mijn sokken aan.
Mijn vrouw slaapt naakt en is dat blijven doen toen de kinderen geboren waren.
Ik blijf dat toch apart vinden. Maar goed, het houdt de kinderen uit de slaapkamer!
Hoe moet je dan slapen? In je trouwjurk?
@kapoerewiet | 05-03-21 | 13:02: ik slaap al in mijn doodskist van AliExpress, was verleden maand in de aanbieding met verzonken handvaten.
het probleem met naaktslapen, als je op de 'wet spot' ligt voelt dat niet lekker.
@kapoerewiet | 05-03-21 | 13:02: Gewoon, in een nachtjapon. Of T-shirt.
Ha, het viel me pas op toen we kinderen kregen, en eh... die zijn er niet bepaald gecharmeerd van.
De mensen die dit helemaal normaal vinden, vinden die het ook normaal als er een naakte man op het schoolplein zou staan tijdens het speelkwartier?
Kun je die dan met de afstandsbediening wegjagen?
Nu vinden ze het waarschijnlijk wel een stukje minder abnormaal?
@knutsel_ | 05-03-21 | 13:02: Hoe hard kun je slaan met een afstandsbediening?
@knutsel_ | 05-03-21 | 13:02:
Als de afstandsbediening zwaar genoeg is wel denk ik.
Als in: mensen die seksuele voorlichting normaal vinden, vinden die het ook normaal als er een man op het schoolplein zou staan die seksuele voorlichting geeft tijdens het speelkwartier?
Nee, daar is het speelkwartier niet voor.
@BlolB | 05-03-21 | 13:07:
U noemt dit seksuele voorlichtig? In je blote snikkel voor een zaal met kinderen staan? Vroeger had je Open en Bloot, dat was seksuele voorlichting.
@Mr_Natural | 05-03-21 | 13:11: Kijk, die met dat slurfje is wat we vroeger een man noemden.
Dat mag nu niet meer.
Mijn broer is bang voor honden, gaat zich in de buurt van een hond debiel gedragen, wegjagen, etcetera. Nu is zijn zoontje ook bang voor honden geworden.
Zo is het ook met bloot.
Ga er normaal mee om, dan leren kinderen wat normaal is, is en wanneer.
Die hysterisch ouders hebben het aangeleerd gekregen gelijk een moreel oordeel te geven.
Overigens is incest de meest voorkomende vorm van pedofilie, en is dader meestal een bekende van het slachtoffer. Bloot op tv verbieden helpt daarbij geheel niet.
Dit dus.
Meen je dat serieus, dat bij incest de dader meestal een bekende is? Goh, had ik niet verwacht.
@Sinterbikske | 05-03-21 | 13:02: lol
Vroeger toen ik nog op de middelbare school zat vond ik dit maar niks. En nu vind ik het nog steeds niks. Het rare idee dat dit normaal is om naar blote mensen te kijken. Maar als ik in mijn blote kont door de stad loop, dan is het aan de opmerkingen en blikken te merken dat het niet normaal is. En als ik dan word aangehouden door een boa of politieagent, blijkt dat het niet normaal is om anderen, jong of oud, bloot te stellen aan een naakt lijf. Dus ga dit nu niet normaliseren.
Mijn dochters waren er gister bij het jeugdjournaal eigenlijk al na 10 seconden uit dat ze dit programma niet hoefden te gaan kijken.. Meer mensen met kinderen hier?
Ik laat mijn kinderen het deugjournaal niet kijken. Maar het wordt ook op school besproken dus dat levert nog wel eens discussie op.
Boeiend, ik heb wel extremere shit gezien op Tv als kind. Baanbrekend kun je het in ieder geval niet noemen.
Een naakt lichaam meteen associëren met seks, wappies. Heb wel zin in de vrijmibo trouwens, hopelijk met Alizee!
Alizee Jacotey... toch wel een van de betere exemplaren van ons ras... konden ze die niet strikken voor dat programma? Zou de ratings geen kwaad doen denk ik :)
Dat dus. Als je naaktheid associeert met seks. Het seksualiseren doet de toeschouwer.
@ratelaar | 05-03-21 | 13:09: En Alizee trekt bijna geen kleren aan omdat ze gewoon naakt wil zijn, niet omdat dat helpt bij het verkopen van plaatjes... sex sells... de meeste mannetjes vinden vrouwtjes mooi om naar te kijken, de meeste vrouwtjes vinden mannetjes mooi om naar te kijken... zo zijn we bedraad.
Treurig, how low can you go?
Ik zou niet weten waarom je een homo geen homo zou mogen noemen. Het is slechts de perceptie / referentiekader van de ontvanger om de term als een belediging op te vatten. Wat nogal tegenstrijdig is als je daadwerkelijk homo bent.
Aan dat soort taboes willen we ons helemaal niet wagen natuurlijk, dat kwetst de tere zieltjes helemaal...
Raarrrr (en dan zonder de bijbehorende hahaha erachter). Vraag me af of kinderen hier behoefte aan hebben. Vermoed van niet. Toen ik klein was, vond ik blote mensen stom.
Bovendien niet divers. Mag niet.
Zie me nog zitten in hooggesloten badpak op het naturistenstrand waar ik naartoe gesleept was als tienjarige. Kinderen zijn van nature preuts, laat ze gewoon. Is heus allemaal goedgekomen.
Ja het is allemaal erg ingewikkeld maar ik zal het even kort uitleggen:
Opvoeding vraagt om ook wel eens om dingen uit te leggen ook als kinderen daar "niet op zitten te wachten".
@kapoerewiet | 05-03-21 | 13:04:
Preutsheid is cultuur. 100%
@Pontius Vulgaris | 05-03-21 | 13:21:
Het is ontzettend simpel, maar ik zal het u uitleggen: je hoeft kinderen niks op te dringen. En al helemaal geen blote volwassenen op een podium om kinderen een lul op hun netvlies te douwen. Hoeft niet.
@Deksmaat | 05-03-21 | 15:35:
Er wordt niks opgedrongen. Blijkbaar is zó'n groot deel van de reaguurders alleen met zichzelf in gesprek dat ze niet begrijpen dat bij het maken van een televisieprogramma alles van te voren uitvoerig wordt behandeld.
Ik denk dat het beter is als al de conservatieve angsthazen zich maar gewoon niet voortplanten. Veel te eng joh, de huidige maatschappij. Laat je gedachtengoed dood gaan met jou, iedereen blij.
Gelukkig komen er steeds meer islamitische scholen. Ik ga gauw daar mijn kind naar toe doen. En ik ga een schotelantenne kopen.
Lekker permanent op vakantie in eigen land.
Nog zo'n licht in het duister: www.youtube.com/watch?v=lerRgoiTTFk
"comments are switched off". Vreemd.
2 miljoen per DAG voor de kleffe hobby van BN ers. In deze tijd een film per dag als het mag.
Ik zie dat Emma ook weer meedoet. Zo had ze TB te woord moeten staan.
En daar is mijn lunch voor de tweede keer. Item over de Zeelandbrug om deze tijd op Vrijdag?
Dikke prima toch. Leren de kinderen ook eens hoe andere lichamen eruit zien. Als dat preutse gedoe met niet meer douchen na het gymmen en sporten. In de jaren 80/90 films had je nog wel eens een mooie tieten/vrijscene... Helaas zie je dit tegenwoordig niet meer in films. Mag van mij allemaal weer wat losser in de maatschappij.
Ik weet wel wie er altijd in hun onderbroeken onder de douche gingen na gym op school. Een miljoen streng religieuze moslims het land binnenhalen en dan verrast zijn dat de samenleving preutser wordt.
Ik vind het vooral jammer dat er niemand van de getinte persuasie is gevraagd. Het wordt tijd voor meer inclusiviteit.
Kijk je dit in braille?
Hahaha, die durven niet eens in team verband bloot te douchen. Te bang dat ze daar warm en hard van worden. Want dan mot allah je niet meer. Vandaar ook dat gesis en ge-hoertje en die homohaat... Sexueel gefrustreerd en onderdrukt tot op het bot. En dat gewoon in Nederland. In je paralelle islamitische dictatuur...
Wat zijn we vertrut. Verder vind ik het maar een klein Pietertje.
Ook in Engeland: www.channel4.com/programmes/naked-att...
Ik dacht hetzelfde: opeens geen moslim-inclusiviteit bij de NPO. Terwijl je dan interessante vragen over missende onderdelen kunt stellen.
Toch typisch. Naakte kunstwerken of schilderijen in de openbaarheid worden zo hier en daar verwijderd omdat islamieten hier zich hier vaak aan storen. Zelfs blote barbiepoppen worden weggehouden bij kinderen. Moeten gekleed zijn. Dit is eens door NPO behandeld en raad eens wat? Het werd begrepen. Haha. Die NPO toch.
Dat het wel degelijk een seksuele lading heeft kan je in dat bovenste screenshot zien waar de deelnemers hun edele delen bedekken.
het moet toch mogelijk zijn om je kinderen te beschermen tegen deze opgedrongen verwerpelijke seksuele moraal? Reliegekken mogen op de middelbare school ook de klas uit als de evolutietheorie bij biologie langs komt. Op de universiteit worden de volwassen studenten ook beschermd tegen meningen die als kwetsend kunnen worden ervaren. Als ouder moet je kunnen aangeven dat je jonge kind niet verplicht kan worden naar het jeugdjournaal te kijken.
Opgedrongen is hier het sleutelwoord inderdaad. Laat die kinderen toch eens hun eigen gang gaan.
Zat er maar een knop op de teevee!
Gejat format uit, hoe kan het ook anders, Denemarken. Ook daar was er redelijk wat controverse omtrent het programma, niet in het minst door de wijze waarop er uiterst omslachtig met cultureel gevoelige zaken werd omgegaan maar de volwassenen wel in hun blote reedt voor de kinderen stonden.
Moeder alle vragen is natuurlijk: gaan we ook in kader van diversiteit een moslim (of jood) met besneden piemelmoos zien? Of een moslima met haar flamoes en OK, ze mag haar hijab aanhouden.
Hebben ze speciaal iemand met micropenis geselecteerd in het kader van de diversiteit?
Waarschijnlijk wel.
Ja, dit is in Denemarken ook behandeld. Sta je dan met je micro-apparaat voor de ganse natie uit leggen dat er meer is wat je persoonlijkheid definieert dan een kleine lul. Uiteraard waar, maar toch behoorlijk 'lullig' als je het met een pik van 3 cm moet zien te rooien in het leven.
@_pacman_ | 05-03-21 | 12:47: En dat is met het velletje meegerekend!
@_pacman_ | 05-03-21 | 12:47: als je tong1,2 m is geen probleem.
@Slough | 05-03-21 | 12:49: U heeft arendsogen.
De meeste tegels over dit onderwerp zijn zo benepen dat er wel duizend op een vierkante meter passen. Werd naakt zijn wat normaler gevonden, dan leefden we in een aangenamere wereld, is mijn idee.
Wie zegt mij dat u geen bepaalde gevoelens voor kinderen heeft?
Echt heh, sinds wanneer zijn we net als de yanks helemaal overstuur bij een tiet of een piemel. Verhuis lekker naar Nunspeet met zn alle. De opmars van conservatieve sneuneuzen.
@BorisBonkestoter | 05-03-21 | 12:47: Toen ik zelf kind was had ik die ook.
Niet bij -10
@BorisBonkestoter | 05-03-21 | 12:47: ik twijfel juist altijd aan gasten die dit soort vragen stellen als u hier. Zo is er met die pedojagers ook altijd van alles aan de hand. Normale mensen kunnen prima met kinderen over iemand in z'n blote reet praten.
Ik zou zeggen neem het voortouw en ga eens in adamskostuum de supermarkt in.
Trolling the conservatives. Grappig man, piemel op tv, iedereen huilie.
Ghehe
Het allerergste is daar rechts in de bovenhoek: NPO: altijd goed voor kots en tranen.
@keestelpro | 05-03-21 | 12:55: Dat is dan wel weer waar.
Nog nooit gehoord dat een kind een trauma heeft opgelopen van een bloot persoon te zien. Niets mis met bloot. Zijn we allemaal.
Ze krijgen een trauma als je er spastisch over doet. Niks mis met naakt.
Potloodventers?
Mijn instinct heeft een afkeer van het blote lichaam van volstrekt vreemde mensen en dat had ik al als kind. Naaktheid is iets voor de privé sfeer. De NPO is het kwaad.
Deze mensen zien er niet alleen weerzinwekkend uit, zij en iedereen die hier aan meewerkt is dat ook. Optyfen gauw!
@goedverstaander | 05-03-21 | 12:48:
Die bestaan niet meer, hebben zich laten omscholen tot dickpicksenders.
De crux zit ‘m in het opgedrongen bemoeizuchtige karakter van dit programma. Niks natuurlijks aan om dit als NPO op je te nemen. Tien jaar terug ook al met ‘Neuken doe je zo.’ Laat gaan.
ik zie hangtieten en kleine snikkels misschien was het erg koud in de studio.
Die Pieter staat heel trots met zijn minipietertje.
@homieguerneville | 05-03-21 | 12:48:
Misschien wil hij indruk maken op dwergen.
Vandaar ook die grote gele lampen. Heb je toch een beetje een evenaarwarmtegevoel.
Kan mij nog goed herinneren toen ik een kleine snuiter was dat bijna elke (knappe) vrouw topless op strand zat. Wat een tijd. Nu komen voorzichtig de strings en hipsters weer terug op strand dus ik heb nog hoop. Voorderest heb ik vaak het idee dat kinderen die idioot preuts opgevoed zijn vaker seksuele escapades hebben. Ben zelf op gebied van naakt en seks best vrij opgevoed en heb daardoor respect voor vrouwen en hun keuzes op dat gebied. Het kan natuurlijk ook toeval zijn. Ik pleit er voor om naakt weer te normaliseren want laten we eerlijk zijn, iedereen heeft een geslachtsdeel en bijna iedereen heeft wel seks. Zo bijzonder is het niet.
Roodborstjes tellen, mooie tijden waren dat.
Wel vermeld ik er graag bij dat deze show met kinderpubliek niet had gehoeven van mij.
@Mr_Natural | 05-03-21 | 12:42: Er waren ook stranden waar het alleen mocht als er minimaal drie dames topless waren. Dan zag je in het begin zes vrouwen angstvallig eerst één borst ontbloten.
Dan zijn wij van dezelfde generatie. Toen ik klein was liepen mijn ouders en zus (en ik dus ook) ook gewoon in onze blote kont van en naar de badkamer. Op het strand zat iedere vrouw topless (en dat was niet altijd een feest, want ook bejaarden deden gewoon mee). Op de voetbal stond je ook gewoon in blote anjer met z'n allen onder de douche en kwam je erachter waar ergens in de normaalverdeling van penismaten je precies zat. Ik snap best dat kinderen nu wat preutser zijn, want overal zijn mobiele telefoons en camera's, maar ik vind het helemaal prima dat we kinderen leren dat een naakt lichaam niets iets is waar je je voor hoeft te schamen. Er zijn maar weinig mensen met een echt mooi lichaam dat helemaal perfect is. Iedereen heeft wel wat... hangtieten, een kleine pielemuis, een dikke behaarde reet, platvoeten, tepels als sigarenpeuken, etc. Allemaal prima.
@SchichtigeSpicht | 05-03-21 | 12:44: Topless op het strand moet kunnen.
@SchichtigeSpicht | 05-03-21 | 12:44: En dat is de essentie. Dit opdringen aan kinderen is niet OK, mijns inziens. Ik ben voor een vrije seksuele opvoeding en ouders kun je voorlichten over het feit of idee dat het belangrijk is om vrij over seksualiteit te kunnen praten, net als over religie, onderwijs, zingeving en noem maar op. Dat is wel aan de ouders om te doen, of niet. Dus richt de voorlichting op de ouders, en ga niet over hun hoofden dit soort dingen naar kiunderen gooien. Want als de ouders preuts en voorzichtig zijn, dan weet je niet wat de gevolgen zullen zijn.
Het moet kunnen, maar ik moet ook bekennen dat ik vooral bezig was te kijken naar lekkere wijven met lekkere tieten .
@AmbtenaarInFunctie | 05-03-21 | 12:48:
Same here. Prima reactie, sluit ik me bij aan.
Wat een kortzichtige reactie. Naaktheid heeft niks met seks, niks met pedofilie en al helemaal niets met je politieke voorkeur te maken. Mijn ouders liepen vroeger zonder gene in hun blote kont van en naar de badkamer. Mijn moeder en alle vrouwen van haar generatie zaten lekker topless op het strand. Op de camping was een openbare douche (dus zonder hokjes, wel m/v gescheiden) en daar stond dus jong en oud tussen elkaar. in de blote kont.
Het is een keuze of je naaktheid associeert met seks. Anders zouden alle kerels permanent met een erectie rondlopen in iedere sauna.
En het is een mentale afwijking wanneer naaktheid leidt tot pedofiele gedachten of handelingen. Pedofilie is niet iets wat je kunt creeeren of krijgen. Het is geen besmettelijke ziekte. Juist door naaktheid wat meer te normaliseren en als gewoon te beschouwen voorkom je heel veel problemen. Kijk naar het deel van de wereld waar vrouwen niet onbedekt in het openbaar mogen komen. Nergens is meer seksueel misbruik (én pedofilie) dan in deze landen. In de liberale landen waar naaktheid geaccepteerd is heb je veeel minder uitwassen.
Zijn de aangiftes al onderweg?
@AmbtenaarInFunctie | 05-03-21 | 12:57:
Dank voor uw compliment. Uw mening is evenveel waard als de mijne natuurlijk. Alleen weet ik zeker dat dit initiatief (van onze belastingcenten) geleidelijk gaat richting bespreekbaar maken van pedofilie, dwz het normaliseren van sex(uele gevoelens) tussen volwassenen en kinderen. En daar trek ik een scherpe grens.
@van Oeffelen | 05-03-21 | 13:01: aangiftes hebben alleen zin als ze politiek correct zijn. Anders heeft de politie daar geen tijd voor.
@Cepalislam500mg | 05-03-21 | 13:31: mijn mening wordt gestaafd door wetenschappelijk onderzoek. Sleutelwoord in deze discussie is: CONTEXT. De context bepaalt hoe mensen (en ook kinderen) naaktheid ervaren en wat bijvoorbeeld de effecten op lange termijn zijn. 5 vrijwillige volwassenen op een rij onder felle lampen en camera's met een presentator ernaast die vragen stelt is een educationele context en is dus een andere context dan bijvoorbeeld porno of erotische afbeeldingen. Die laatste hebben inderdaad een negatief effect op (jonge) kinderen, maar ze kunnen er kinderlijk eenvoudig (pun intended) bij via internet.
Een blote piemol in de sauna heeft niks met seks te maken. Een blote piemel in een mond wel. Een tepel in de mond van een zuigeling heeft niks met seks te maken. Een tepel in mijn mond wel.
Snap je het verschil nou?
@AmbtenaarInFunctie | 05-03-21 | 14:09:
Ik snap het helemaal. En nou is mijn punt dat de staatsomroep uit die context moet wegblijven en zich daar geen opvoedende taak moet aanmeten. Die taak hebben ze al heel lang geleden verknald met hun marxistische kinderhersenspoelerij. De context hoort thuis in het gezin.
Of laat nòg jongere kinderen kennismaken met een drag queen, om gezellig te praten over gender fluidity:
youtu.be/Uy7Oj4fSzuI
Inderdaad, zelfde verziekte verschijnsel. Niet de queen, wel het opdringen aan kinderen op school.
Dit soort idiote programma's geven alleen voer aan Qanon types.
En terecht. Zo laten de '66 bazen zichzelf van hun lelijke kant zien.
Wie gaat er mee naar de plaatselijke lagere school, voor de praktijkversie van dit prachtige NPO-programma.
Wel even een lange jas meenemen.
Vergeet je lolly's niet.
En in een wit ongemarkeerd busje natuurlijk.
@peterdh | 05-03-21 | 12:47: LOL. Zou dat de werkelijke reden zijn?
Een keer op kamers gewoond en een toilet moeten delen met een kerel met een eikelpiercing. Die gast spetterde werkelijk alles onder... vreselijk.
Wees blij dat ie geen piercing aan zijn hol had.
Het is ook best wel krap met z'n tweeën in een toilet.
Net als pissen met je rits nog dicht: wel twintig stralen!
Volgende keer een gereedschapskist op de plee zetten.
Oh mijn god ik verslik me al de zoveelste keer in m’n thee. Wat een gouden reaguursels in dit draadje.
Off topic; Ik ben 55 en heb vandaag mijn eerste poepscoop opgestuurd. Trots! Wat een beleving ! Kan daar niet een leuke voorlichtingsfilm over gemaakt worden?
Lees nu pas net de tweets van die frustraten Douwes en Gideon van Meijeren (Wie?!!?).
Verschrikkelijk, wat een volk.
Kleine kinderen vreemde blote mensen met penispiercings opdringen is strafbaar.
Wat is het verschil met een potloodventer bij de school?
Ook heel leerzaam, toch?
@Nuchternederland | 05-03-21 | 12:42:
Hoezo opdringen?
Als u het verschil niet ziet tussen een potloodventer en dit programma zou je eens bij jezelf na moeten gaan denken.
@Nuchternederland | 05-03-21 | 12:42: bruynzeel?
@boer-zonder-principe | 05-03-21 | 12:44: Ik vind dit een niks minder dan potloodventen door de staatsomroep. Net zoals het opdringen van een dragqueen aan schoolkinderen.
Ik haat religieuze moraal. Je ziet een paar naakte lijven en denkt meteen aan seks met kinderen? Dat is pas ziek.
DAT ben ik dus helemaal met je eens, zieke geesten zijn dat.
Geen religieuze moraal. Gewoon gezond ouderverstand. Als er een vreemde vent zich naakt vertoont aan mijn kind dan krijgt hij met mijn hockeystick.
@Cepalislam500mg | 05-03-21 | 12:48: Je kunt de kinderen ook vertellen dat je dan heel erg hard moet lachen. Dat zal ze leren, de potloodventers that is.
@knutsel_ | 05-03-21 | 12:54: Inderdaad, taak van de ouders, geen taak van de staatsomroep lijkt mij.
Het is maar bloot.. Als bloot zo raar is dan waren we wel met kleding geboren.
ik kwam ter wereld met 3 delig maatpak en cowboylaarzen met sporen.
Is dat waarom je moeder een hekel aan je had?
Dit soort nihilisme is precies wat links gebruikt om de samenleving kapot te maken.
Wel toevallig dat de uiterst rechtse opiniemakers hier moeite mee hebben. Misschien toch maar een verbond sluiten met de preutse islam?
Als u loverboys preuts vindt dan heeft u gelijk.
Ahja, als ik met m'n penispiercing ga wapperen voor het gezicht van je kind, bel je binnen 3 seconden de politie nadat je m'n kloten tussen m'n oren hebt geschopt. Maar op de tv is het normaal?
Hulde voor deze reactie. Zo is het precies. Treurig benepen kudtvolk.
Zou u het leuk vinden als ik een potloodventer zou voorstellen aan uw kleine kinderen?
Vast wel.
@boer-zonder-principe | 05-03-21 | 12:43:
Boer zonder fatsoen is een betere benaming. Iemand is het niet met je eens, en is dus kudtvolk.
Pedo dah ge der zeit.
mag ik dan ook zeggen, toch|?
@goedverstaander | 05-03-21 | 12:40: Nee. Eerder degenen die EN problemen hebben met dit, EN problemen hebben met een moskee die klaagt over een nabijgelegen beachvolleybalveldje.
Dit dus, zelfde laken alleen de ene doet hem aan.
Rechtse opiniemakers zijn de enige bewakers nog van wat normaal is (was) in linksverziekt NL.
@Giraf01 | 05-03-21 | 12:46: You've lost me.
Conservatieven vinden elkaar....
@goedverstaander | 05-03-21 | 12:52:
Dit dus: www.geenstijl.nl/5155342/fappende-baa...
Ik zie liever dat de NPO dit doet, dan dat ze ons de hele dag met zielige gekleurdiërs om de oren slaan. Vergeleken met de jaren '80 is Nederland inderdaad een stuk preutser geworden, daar mag best wel eens wat aan gedaan worden.
Dat zou dan nog het enige voordeel zijn hier. Maar andere oplossing zou zijn: wat minder gekleurdiers binnen halen.
De '70ers waren nOg leuker...
@MoslimMolen | 05-03-21 | 12:45: Maar dan wel zonder al die bossen schaamhaar graag! Tarzan in het weelderige struweelsel?
NPO dringt kinderen naakte volwassenen op én zielige gekleurdiërs.
Volgende stap, "sekswerkers" in de klas, er mag absoluut geen taboe overblijven in dit land, te triest voor woorden!
Stel je voor dat iemand die seks voor geld heeft in een klaslokaal komt. Stel je voor!
'Ja jongens! Volgende week allemaal tien euro meenemen. Dan komt hier een hoer!'
Volgende stap is schoolkindjes bij een naakte Paul Rosenmuller op schoot.
Jawel hoor, genoeg taboes moeten: taboe op joods zijn, vlees eten, presteren.
Overdreven zelf verzonnen onzin, zoek hulp
Mrlahey, ben benieuwd of je dat ook nog zegt als jouw dochter een paar jaar later zegt: nou pap, ik sta nu op de baan kerels af te zuigeb voor een tientje.
@TheseDays00 | 05-03-21 | 12:49: Zwarte piet, wel een taboe. Wel slecht voor kinderen.
Lijkt me toch leuk als je een collega van Emma bent. En dan ongezien een pakje Gilette in d'r bureaula doen.
Een bosmaaier zul je bedoelen.
Haha ja dit deden we als gein bij onze lerares (ver)Nederlands vroegâh, die had een snor..
Mannen die hun vrouw helemaal kaal willen hebben zijn verkapte pedoseksuelen.
@MrLahey | 05-03-21 | 12:39:
Of houden niet van tandflos...
Trouwens zij had niet alleen een snor maar ook steevast een rooie dopneus van den drank..
@ratelaar | 05-03-21 | 12:41: Dan zuig je maar aan een piemel.
Dit soort extreem progressieve rotzooi zou nooit op de televisie komen als we niet allemaal gedwongen werden er aan mee te betalen.
Eerder nog obsessief dan progressief
En je moet er nog voor dokken ook
Woorden hierop van toepassing: decadent, pervers, smeerlapperij.
Woorden die op u van toepassing zijn: bekrompen, schaamtevol, onzeker.
man man man, vraag eens aan uw moeder waar u vandaan komt anders.
Dit concept komt toch uit Denemarken?
Adam zoekt Eva is hier toch al jaren op tv?
@MrLahey | 05-03-21 | 12:38: Nee, specifiek voor kinderen: www.mirror.co.uk/tv/tv-news/childrens...
De Pubic Omroep
Het gaat niet over seks. Het gaat niet over relaties. Het gaat niet over je aangetrokken voelen tot. Er komen geen naakte kinderen in voor. Waar haalt u in godsnaam pedofilie vandaan?
Deze reactie zegt m.i. meer over u dan over links wat mij betreft.
Als je hier pedofilie bijhaalt zou je eens met jezelf te rade moeten gaan.
@VanKampen | 05-03-21 | 12:38: ik moest er zomaar aan denken
Ik neem aan dat er over een nieuw format uitvoering vergaderd wordt.
Is er dan goddomme niemand die hier voor is gaan liggen in de betreffende vergadering(en)? Wat een stelletje non-valeurs zeg. Wat Terry zegt, saneren die NPO!
Hier gaat niemand bij de NPO voor liggen. Dit is het lelijke gezicht van'66, de bazen van de staatsomroep.
Helemaal prima. Qua openbare preutsheid zijn we zo'n beetje terug in de jaren 50, terwijl het internet volstaat met de meest ranzige porno (lekker man!).
Toen ik een jaar of 16 was en met klasgenoten naar een zwemplas ging lagen de meiden uit de klas gewoon topless, was toen heel normaal.
Ja, nee, maar nu zijn ze bang om van een jongen te horen dat hij vind dat iemand dan mooie tieten heeft. Want dat is geen jeugdige onbezonnenheid of een onhandig compliment of zelfs maar een klungelige avance van een puber, maar virtuele verkrachting, micro-agressie of seksuele intimidatie. Ik snap ook wel dat sommige jongens écht vervelend zijn, of waren, maar ik heb wél opgelet tijdens biologie.
Dat gaf een mooie spanning aan het zwemmen op een leeftijd die toch al spannend was. Niks mis mee.
Wat is er toch mis met de jaren ‘50 in ogen van Linkschmensen? Het waren de jaren van tien miljoen mensen in NL, functionerende volkshuisvesting, de New Look en queenies, de erotiek van Chuck Berry, Dieu Crea la Femme, en teveel goede literatuur en films om op te noemen. Maar geen döner kebab en vrouwen besnijdenissen, nee, klopt.
Moet allemaal kunnen bij die wokies, totdat je een schuine mop verteld, dan moeten die woke mokkels jaren in therapie voor PTSS.
De schizofrenie is duidelijk, ja.
Of zwarte piet een vrolijke kindervriend noemen. Ze gillen meteen alles bij elkaar.
Ik heb het niet gekeken. Maar uh, die Emma, laat die ook nog wat van dichtbij zijn?
Ik vraag het voor een vriend. Met kinderen uiteraard.
Hahaha
Het is de rubriek anybody van de viva op televee. Met alle vrouwenquota krijgen we dus ook viva rubrieken op de NPO.
Lijkt me niets mis mee. Veel kinderen krijgen van hun digitale nanny de tablet veel meer te zien over sexualiteit.
Een bloot mensen lichaam en vragen daarover van kinderen, nou shockerend hoor.
Disclaimer: hier spreekt een aanhanger van TB:
Is het niet ironisch, die boze reactie van de Tjer over potloodventers, na zijn eigen glorieuze naaktoptreden (toegegeven, zijn lid was niet zichtbaar, maar toch)? Wat is het leven toch grappig, eigenlijk.
Ben benieuwd of iemand je het verschil gaat uitleggen, of dat iedereen gewoon schouderophalend zijn weg vervolgd. We wachten af!
Er zullen niet veel basisschoolkids onder zijn volgers zijn.
Ik snap dat heumeus opgewonden zijn geraakt van Thierry, zo'n blootte reet.
Overigens was het geen lesmateriaal voor kinderen.
Over promoten van pedofilie gesproken. Bij GL hebben ze daar niet zo`n problemen mee.
De geschiedenis van de partij inzake pedofilie is opmerkelijk. GroenLinks omarmde lange tijd pedofilie openlijk, maar was wel zo verstandig er geen campagne-onderwerp van te maken.
Herman Meijer, toenmalig partijvoorzitter en actief pleitbezorger van de pedofiele zaak, deed uitspraken als Sex met kinderen moet kunnen. en Ik kan ook wel eens op een knaapje vallen.
Dit heeft wekelijk helemaal niks met seks te maken.
Ben net ook gevallen op een knaapje, zit al ver op de snelweg naar darmstad, en hangt nog een zonsverduisteringsgewaad van mijn vrouw aan.
Wat ik hier van vind? Ik vind dat wij onze seksualiteit en onze lichamen veel te serieus nemen. Alsof wij onze hele identiteit op kunnen hangen aan onze huidskleur, ons figuur of onze seksuele voorkeur. Ik ben wel voor educatie en voorlichting, en ik vind ook dat er best over dit soort onderwerpen gesproken mag worden, óók op televisie, maar of het verstandig is om naakte volwassenen voor een klas kinderen te zetten? Kunnen we daar iets langer mee wachten misschien? Moeten kinderen op die leeftijd al volledig geseksualiseerd worden? Wanneer is het niet meer oké? Waar trekken we de grens? Ik heb hier wel een beetje een dubbel gevoel bij. Ik vind dit niet helemaal oké, maar dat zeg ik dan omdat ik wél weet dat er ook pedofielen zijn die dit soort voorlichting maar wat graag aan jullie kinderen op zouden willen dringen. Wat is er mis met een foto van een persoon? En daar een verhaal bij? Moeten het per sé naakte modellen zijn? Ik weet het niet hoor!
Eens. Uw VBO B niveau ligt duidelijk hoger dan dat van de NPO bazen.
Waarom moet alles maar getoond en besproken worden? Daarmee sla je ook veel plat. Hoe heerlijk spannend was het om van alles te voelen en niet precies te weten wat. Die opwinding is nog steeds erotisch.
Wat stel jij nou voor!!!???
Dat heeft ook veel mensen in de problemen gebracht, niet weten hoe en wat, en ongewild veel tever gaan. Kinderen ontwikkelen zich sneller en weten meer, dan je als ouder wil. Of dit de beste manier is weet ik niet. Je ogen echter sluiten voor de ontwikkeling van kinderen, is dat evenmin.
@John McClane | 05-03-21 | 12:35: ik bedoel voor kinderen. Ik herinner me nog de eerste zoen, friemel, kus, seks en juist het mysterie maakte het prachtig.
@hetbreinerachter - waar, maar je kunt je als ouder ook te eel opdringen en de fantasie van het kind ontnemen.
Er moet toch wel iets te raden blijven hoor.
@Het brein erachter | 05-03-21 | 12:38: Dan moet je ze als ouder beter voorlichten. Dat is je taak als ouder.
Dat is de bedoeling. De erotiek, de spanning moet eruit gehaald worden. Seks moet iets onaantrekkelijks worden. Het radicale feminisme stelde in de jaren 50 al, dat alle seks verkrachting is.
En de maatschappij is gefeminiseerd en het feminisme is tot beleid verworden.
Sta je dan met je 3 cm.
Het blijft een kinderprogramma.
Een kinderhand is snel gevuld. zegt men.
Denk juist daarom een bewuste en dappere keuze; aan kinderen meegeven dat ze in alle maten bestaan.
Ik ben ervoor om kinderen te laten opgroeien in een omgeving waar naaktheid normaal is. Het gaat erom om naakt los te zien van seksualiteit en kinderen te leren dat je niet aan de schoonheidscultuur van instagram en andere social media hoeft te voldoen. De gedachte achter het programma ondersteun ik daarom.
Echter.... Die vent met een piercing in zijn snikkel heeft dat niet gedaan omdat het zo mooi is. Daar zit een seksuele gedachte achter, hij vindt dat gewoon geil. Op dat moment wordt zijn naaktheid seksueel van aard en ongeschikt voor kinderen.
Mooi, ik hoef niet ver te scrollen om een reaguursel met duiding te vinden. Klinkt goed. Bedankt he, ik wens je een fijn weekend.
Dit is voor mij ook een reden om maar eens te vragen waar wij de grens gaan trekken.
Jij ook
Eens. Kinderen in hun beschermde omgeving laten opgroeien en vandaaruit dingen laten meemaken. Maar naakte volwassenen vind ik niks voor bijv een school, laat staan de staatsomroep.
Hiervoor zijn drugs uitgevonden.
Prima! Weg met de taboe's op het naakte lichaam.
In je nakie bij een kleuterschool staan is je ideaal?
@BorisBonkestoter | 05-03-21 | 12:37:
Dat is blijkbaar uw bekrompen insteek.
Een piercing door je piemel?
Dat moet je helemaal zelf weten, maar ik ben van mening dat je dan een gaatje in je hoofd hebt.
En dat moet als ‘normaal’ gezien worden?
Ik ben helemaal niet kinderachtig, maar het is onnodige en geforceerde overdreven ‘voorlichting’.
Maar gelukkig is de presentator van kleur!
Dat maakt een hoop goed!
Waarom is de presentator wél aangekleed trouwens?
"Meneer? Wat is dat dingetje in uw piemol?"
"Dat is een piercing"
"Waarom hebt u dat?"
"Nou dat vind ik wel gei... Uh dat vind ik wel lekk... Uh dat vind ik mooi"
Daar ga je al.
Hee... buurvrouw!
Deze generatie groeit op met internet in hun broekzak. Wie denk dat we ze op die leeftijd "kunnen behoeden voor naakte lichamen" is bijzonder naïef.
Er is een groep kinderen die opgroeit zonder enige voorlichting en begeleiding. Maar die krijgen dit programma thuis ook niet te zien.
@MrLahey | 05-03-21 | 12:32: Klopt, maar dat is meer uitzondering dan regel.
Wat is het volgende idee?
KinderTinder?
Dat afwerpen van de badjassen was eerder Kindersurprise.
Fortnite en chill bij mij? Mijn ouders zijn tot 8 uur weg.
Hans ziet er nogal uit als pedo eigenlijk. De deelname aan dit programma verandert mijn mening niet bepaald. Jezus wat is dit eigenlijk voor onzin.
Onmiddellijk kappen met het subsidiëren van de NPO. Wegstemmen die handel
Dat mijn kinderen m’n vrouw en mij naakt zien is al schokkend genoeg voor ze.
De mens wordt naakt geboren, op zich heel normaal, maar waarom altijd die opgedrongen acceptatie?
Gvd Emma breng mijn deurmat terug.
Oh nee toch. Naakte mensen. Die kinderen zijn voor de rest van hun leven getekend.
Nou, niet alleen de kinderen hoor.
@dirkdoorsnee | 05-03-21 | 12:31: Arm sneeuwvlokje.
Publieke omroep, zoek maar op de Hamster naar 'public'.
Ik zie alleen oude filmpjes met Zwarte Piet er nog in.
Als een leraar dit doet wordt ie opgesloten. Beetje vreemd.
Want dat is precies hetzelfde.
Ik neem aan dat dit een poging is om de nieuwe preutsheid te keren en naakt weer wat meer als 'normaal' te gaan zien. Op zich een nastrevenswaardig doel en hoog tijd, ware het niet dat de oorzaak van die nieuwe preutsheid ligt bij een bevolkingsgroep die volgens mij niet in grote getale kijkt naar de Nederlandse TV en er dus weer eens aan de verkeerde knoppen wordt gedraaid. Daarbij is het weer van een hopeloos naief NPO-niveau waarbij het lijkt alsof we niet de 'normale mensen' te zien krijgen maar een rij geschoren en gepiercte freaks. Als je dan toch naakt in de samenleving wil laten zien, laat dan zien dat orthodoxe joden, grefo's en moslim(a)s ook gewoon bloot zijn onder hun uniform.
#ikwilnaaktemoslimsoptv
Een soort van kinderverkrachting, dat kan je wel aan links overlaten.
Dan kun je ze beter een halfnaakte gekruisigde man laten zien, toch?
Hans kijkt eng naar Emma.
Ja, d'r navel zit wat hoog.
Als kind zag wel eens een Aktueel liggen bij de kapper. En zag ik tijdens een strandwandeling ook wel eens blote mensen op het naaktstrand.
Meningenpoepers op Twitter zijn niks meer gewend.
Tot begin 20e eeuw was het doodnormaal dat hele gezinnen van het proletariaat bij elkaar in een 1-kamer appartement woonden.
Tsja, blote mensen op het strand. Laat ze.
Eén beeld vond ik wél schokkend. In de zomer van 1983, op een winderige regenachtige dag, maakte ik als 12-jarige een wandeling over het strand. Ook over het gedeelte waar de naturisten normaal lagen, die waren er nu toch niet.
Dácht ik!
Twee vrouwen liepen mij tegemoet, ze hadden een warme trui aan.
En verder níks !! Kun je het je voorstellen? Ze liepen me zó tegemoet, ik keek zó tegen... een ándere, tweede trui zeg maar.
Brr, de horror...
@Papa Jones | 05-03-21 | 12:31:
Sindsdien bent u van de herenliefde?
@Papa Jones | 05-03-21 | 12:31: zal hetzelfde jaar zijn geweest dat ik door mijn bloedmooie tante naar het naturistenstrand werd meegesleept en een man zag rondrennen met een erectie.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-03-21 | 12:33: Ach kóm!
Als 12-jarige schrik je je een rolberoerte. En écht van die franse plukken he!
@kapoerewiet | 05-03-21 | 12:36: Ha, dat vergeet je ook niet snel inderdaad.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-03-21 | 12:28: Kleine nuancering: toen was er zoiets als het badhuis. Ik weet van mijn moeder dat zij haar moeder voor het eerst naakt zag toen die oud en hulpbehoevend was geworden. Dat is niet meer de beste tijd daarvoor.
Goed etnisch geprofileerd ook.
Blanke kinderen en kinderen, van vermoedelijk Surinaamse, komaf.
Natuurlijk geen kinderen met een moslimachtergrond.
Zij worden bewust vermeden in dit stukje “seksuele voorlichting”
Lekker gek, lekker safe, lekker vooruitstrevend progressief.
Totdat...
Dan ineens is het niet meer zo vooruitstrevend, maar oerconservatief.
Merkwaardig. Normaal gesproken zit er wel een meisje met hoofddoek en een Turks jongetje bij. Dat betekent strafpunten voor de diversiteitsbokaal.
Vrijheid, blijheid.
Maar dit vind ik best opdringerig, zo met je blote leuter voor een groep 8 staan zwabberen.
Ik stond net naakt voor het raam bij de klas van m’n dochter(11).
Ik zei nog zo: “je mag gerust vragen stellen”
@Ruimedenker | 05-03-21 | 12:33: de piercing tikt wel lekker op het raam
Ik ben opgegroeid met Donald Duck, ik ben niet zo snel geschokt.
Die heeft ook geen broek aan.
Behalve als hij gaat zwemmen.
@Papa Jones | 05-03-21 | 12:27:
Dagobert niet, die dook zo een berg munten in. Maar goed dat was dan ook fake news, je kunt niet zwemen en duiken in een berg metaal alsof het water is.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-03-21 | 12:34: Dat klopt helemaal!
Wat dacht je van Fokke en Sukke?
@Piet Karbiet | 05-03-21 | 12:43:
Die zijn sinds de slag bij Nieuwpoort niet meer grappig geweest.
Ach... de VPRO is met haar controversionele inslag zeker niet de slechtste binnen het zwaar bekritiseerde omroepbestel van onze staatstelevisie. Heeft Kees van der Staai al van zich laten horen? Vroeger had je Hadimassa (met Koot en Bie) en de Barend Servet show. Maar ook de "hee, heb je al geneukt vandaag" Lullo's van Jiskefet en de pardon reets, dat ben ik dus, Sjef van Oekel, ik wordt niet goed. En Hoepla, Phil Bloom. Over bloemen gesproken. Zelfs de VARA bracht toen die tijd wel eens iets leuks op de buis, zoals ja zuster nee zuster en iets met fucksia's of zo iets. Dat wij als kinderen daar naar mochten kijken, hahaha. www.youtube.com/watch?v=kUQmdq1A-dM
Ik heb hier een tijdje naar moeten zoeken, maar dan toch gevonden.. reeds. Het is alweer zo lang geleden, potverdomme. Sjef van Oekel (hij heette in werkelijkheid Dolf Brouwers) met Suzanna, oei oei oei, en zijn assistent Evert van der Pik en ook Barend Servet (in het gele pak) in van Oekels discohoek. Het programma was een Stijlloos leuke parodie op het brave AVRO's Top Pop. www.youtube.com/watch?v=up1ankWg8mw
We kunnen hier allemaal wel iets van vinden. Lekker moralistisch doen.
Echter, het is zo vreselijk simpel beste mensen: als u de deugpropaganda van de NPO niet pruimt, kijk het dan niet. Uw mening is irrelevant, uw moraal ook.
Als ik en iedereen met werk niet gedwongen zouden worden om ervoor te betalen, zou ik het meer met u eens zijn.
Die kinderen moeten het jeugdjournaal kijken van school, sufferd. Ze hebben geen keus.
Waarom zien vrouwen in xxx films er veel lekkerder / ge*ler uit dan die griebels op de foto's ?
Een minder inclusieve selectieprocedure...
Waarom is het voetbal van FC Dordrecht slechter dan dat van Ajax?
Geiler bedoel je waarschijnlijk. Ja, shift-8 zit ook zo vlakbij de i he.
Naakt zijn is bij ons geen probleem, maar mijn vrouw en ik hebben perfecte lichamen, en ik heb liever niet dat onze kinderen met imperfectie worden geconfronteerd.
En u poetst uw tanden met mclean.
Dit soort ontaarde onzin hebben wij absoluut niet nodig op de NPO.
NPO staat zeker voor Nederlandse Pedofielen Organisatie.
Ach... een naakt lichaam is een heel natuurlijk iets. Echter, educatie wat normaal naakt, erotiek en wat pornografie is wel belangrijk. Neem 1 les naaktschilderen/tekenen, 30 seconden awkward en daarna is het domweg een lichaam. Je moet je wel afvragen hoe en vanaf welke leeftijd je dit wil doceren....
Ik zou zo graag mijn zoon en dochter tegelijkertijd iets willen vertellen over sex. Maar dat gaat gewoon niet. In mijn beleving mag mijn dochter alleen neuken met iemand die heel lief voor haar is. Als ik met mijn zoon alleen ben hebben we het over tieten. En de rest.
Nu we het toch over Jenny Douwes hebben weet ik nog een leuke grap: Waarom slapen Friezen in een vierkant bed? Dan kunnen zo ook 's nachts dwarsliggen. Gelukkig zijn "ze" blank, dus wordt ik vast niet gebanned vanwege het racistische en discriminerende karakter van deze zeer leuke grap.
Glottofobie! Taalracisme.
Ik denk dat Friezen hem wel leuk vinden.
@J.P.Drapeau | 05-03-21 | 12:31: De mop is onder Friese mannen al decennia bekend. Ze hebben het dan over Friese vrouwen.
Zieke shit, wahat's next?
Kinderen LHBT/trans gevoelens aanpraten?
Als de VS ons voorland is: ja.
Al volop gaande. reason.com/2021/02/24/as-generation-z...
Gen Z een op tien identificeert zich als Bi. Vergeleken met 5% onder millenials. Transgenders ook lichte toename bij gen z.
mijn kinderen mochten thuis nooit naar het jeugdjournaal kijken, op school waren ze verplicht om te kijken. Zuivere Gobbels-propaganda, schandalig dat onschuldige kinderen met linkse indoctrinate worden vergiftigd. Toch frappant dat ieder links regime altijd dezelfde route volgt naar het gedroomde socialistische paradijs Noord-Korea.
Jeukjournaal is een betere omschrijving.
Blij dat mijn kinderen het meteen doorhebben als de slachtofferkaart weer langskomt. Op school.
Nu hebben ze een gezellig islam=vrede en lief boekje gekregen.
Door toenemende islamisering douchen jongens in hun onderbroek. Weg met de verpreutsing van Nederland.
weet je nog dat mensen vroeger topless op het strand lagen..
iedereen is naakt onder zn kleren, van al die preutsheid krijg je LGBTQROFLCOPTER
Ik mocht vroeger altijd graag stiekem van boven van de trap af naar Phil Bloom bij de VPRO kijken. Hoepla hete dat programma geloof ik. Daarna kregen we de term 'functioneel naakt'. Toen ben ik gestopt met kijken.
Dit is dus progressief naakt.
Ik ben het volledig eens met Jenny Douwes.
Als kind keek je naar Dorus, Pipo, Klukkluk en Mammeloe (geen van allen leuk, maar vooruit) en daar kwam geen bloot of sex aan te pas. Swiebertje, Ivanhoe en Comedy Capers: zeer boeiend, maar godzijdank geen sex. Doktertje spelen konden we zelf wel, daar had niemand onsmakelijke aanmoedigingen van de staats-TV voor nodig. Ook wist iedereen dat je niet met kinderlokkers mee moest gaan, al was het lastig dat de kinderlokkers zichzelf niet als zodanig legitimeerden.
Niet iedereen die je een snoepje aanbood was een kinderlokker.
Jenny heeft gelijk.
Jah echt hè, vies bah roepen is een hele volwassen reactie. Ik had meer nuance verwacht van La Douwes, maar blijkbaar zit er toch niet bijster veel nadenkvermogen in dat koppie.
Ik vind het ongezond.
Kinderen voelen instinctief aan dat dit bedreigend voor ze is en nu word ze eigenlijk geleerd dat het normaal is.
Dat instinct beschermd ze eigenlijk tegen volwassenen die zieke gedachten hebben over kinderen en dat moet zo blijven.
Als je kinderen leert dat het normaal is dat een vreemde volwassene naakt in hun nabijheid is en eventueel toenadering zoekt, zullen ze ook minder snel het gevaar van een pedofiel inzien of een potloodventer zijn geslachtsdeel loopt te zwabberen.
Grooming, weet zo snel de nederlandse term niet
Honderd procent mee eens. Oudere kinderen kunnen dat onderscheid misschien nog wel maken maar de kleinere zeker niet.
Inderdaad. En in een normaal gezin is het ook helemaal niet nodig dat kinderen een volwassen naakt lichaam te zien krijgen. Als dat al een vinkje zou zijn dat je per se zou moeten zetten, dan is dat waarschijnlijk al gebeurd. Normale kinderen zien hun ouders wel eens naakt, en leren al snel dat het niet de bedoeling is dat je naar elkaars naakte lijf gaat zitten staren.
Maar goed. Dit is gewoon het zoveelste heilige kleinburgerlijke huisje dat omver moet worden getrokken. Deed de VPRO in de jaren 70 al gretig aan mee.
@haddem | 05-03-21 | 12:22: Een Nederlands woord voor grooming in die zin is er volgens mij niet. 'Bevriend worden met kinderen met het oog op seksueel misbruik.'
@goedverstaander | 05-03-21 | 12:24|
"Paaien" misschien iets? Want dat is wat ze doen. In het gevlij komen om dan hun perversiteit te kunnen botvieren.
@Muxje | 05-03-21 | 12:22:
waren er maar weer taboes. taboes zijn het grootste taboe van de 21e eeuw.
In dat bovenste fillempje, over die piercing: Wij hadden op het werk een semi illegaal kroegje, zit je je biertje te drinken, komt die collega naaktloper binnen. Maakt z'n broek los, haalt z'n piercing tevoorschijn, een M6 bout met moer, en gooit het ding in een van de mannen z'n bierglas. Da's pas humor, mevrouw Zeldenrust.
Maar topless op het strand is not done.
Topless op het strand gaat niet meer tegenwoordig omdat je dan lastiggevallen of uitgescholden wordt. Volgens mij is het daardoor not done geworden.
Mijn moeder kon vroeger ongestoord topless zonnen maar toen zag het volk op het strand er anders uit als nu. Ik zou het nu niet eens durven.
@BelleFleur | 05-03-21 | 12:30:
En dat je dan uitgescholden wordt voor hoer is dan je eigen schuld...
Je vraagt er immers om.
Je moet vooral rekening houden met de gevoelens van bepaalde mensen, met een niet nader te noemen religie.
Ja dat dus. Ik ben het helemaal zat het komt altijd uit dezelfde hoek. Ik heb bijna spijt dat ik twee prachtige dochters op de wereld heb gezet. Ik geef ze wel de juiste opvoeding als je begrijpt wat ik bedoel.
@BelleFleur | 05-03-21 | 12:30: dat, maar wat ook meespeelt is dat iedereen tegenwoordig een camera bij zich heeft en dus je blote borsten kan fotograferen en op het internet kan zetten.
Jenny Douwes heeft weer eens gelijk!
De mannen zijn geschoren. De dames NIET! Flikker op!
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de mensen die hier moeite mee hebben, zelf vaak een verstoorde blik hebben op naaktheid en seksualiteit.
Zou het niet zijn dat mensen die hier moeite mee hebben, zich meer bewust zijn van hedendaagse gevaren? Sexting om maar waar wat te noemen. Helaas is bloot niet meer onschuldig, maar kan het grote problemen opleveren. Op middelbare scholen is het uitwisselen van blootfoto's een groot issue.
Welnee, die hebben een hekel aan wansmaak en potloodventers.
Ik miste nog een stoma en een afgezette borst.
Wel nee... Ik ben niet bepaald conventioneel op seksueel gebied, mag ook graag kijken, en ik ben absoluut niet zo iemand die meent dat kinderen tot elke prijs beschermd moeten worden tegen alles dat ook maar een beetje schadelijk voor hun ontwikkeling kunnen zijn. Ik zie ook geen pedofiel achter elke boom. Kinderen zijn weerbaar genoeg, zeker als we ze niet te veel doodknuffelen. Maar dit is gewoon gratuit shockeren, bloot-om-het-bloot, kijk ons eens progressief zijn. Erg schadelijk voor kinderen lijkt me dit niet. Maar het gaat mij meer om de bedoeling achter dit programma: dit is gewoon weer een aanval op de kleinburgerlijkheid.
ach, jeugdjournaal wordt beticht van ondoctrinatie (valt wat voor te zeggen) en wordt geregeerd door wNOS=Pedofiele witte mensen. Dat laatste vond ik altijd dikke onzin: dit insinueert dat al die complotdenkers toch ergens een puntje van gelijk zouden kunnen hebben.
Als ik die foto zo bekijk was God toe aan vakantie.
Anja en hans zijn het gevecht met de aantrekkingskracht van de aarde aan het verliezen. En waarvoor Pieter wijdbeens staat is me een raadsel, wat die man tussen zijn benen heeft lijkt verdacht veel op het ventieltje van een luchtbed.
De boodschap is: je hoeft je niet te schamen voor je lichaam.
Nou ja, waarom heb ik dan plaatsvervangende schaamte?
Het naakte lichaam van onbekende mensen is privé.
We zijn mensen geen dieren.
@keestelpro | 05-03-21 | 12:40: goed gezegd Kees.
We zijn er weer. Dacht even dat ik een ban had.
Had ook een 403, ineens. Best een schokkende ervaring wel.
bel thanos maar. de fik in deze planeet.
De laatste dagen/jaren van Rome come to mind
Waar blijft dat echte killervirus? We zijn er aan toe.
Veel moslimkinderen. Echt divers.
Aangezien de seksuele revolutie aan de allochtone religekkies is voorbij gegaan lijkt het me prima om deze moraal die normaal in Nederland zou moeten zijn nog eens duidelijk voor het voetlicht te brengen, i.p.v. burkini's op het strand als normaal te zien.
Denkt u nou echt dat die allochtone religekkies naar de Nederlandse tv kijken?
Die hebben die satellietschotel echt niet voor niets op het balkon staan hoor.
Dat geldt trouwens ook voor allochtonen die iets minder religek zijn.
Nogal onnodig om je piem0l aan minderjarigen te laten zien op kosten van de belastingbetaler lijkt me.
Doe je het op straat zijn de kosten uiteindelijk ook voor de BB-er
Heb geen behoefte er naar te kijken of als naaktmodel te fungeren. Maar goed laten we ook niet te preuts doen met zijn allen. Heb als kind ook weleens de sex-bel reclames gezien op SBS6 als ik stiekem nog tv zat te kijken om 23.00. Zover ik kan nagaan heb ik daar geen schade van opgelopen.
Hete meiden! Mooie tijden waarin naakt op z'n minst nog een beetje schaars was
@haddem | 05-03-21 | 12:11: Degene die mij is bijgebleven is "0900 sex-sex-sex." Zat nog ergens wat tussen aan nummers, maar weet nog wel dat het op 666 eindigde.
@zeertegendradig | 05-03-21 | 12:18: haha. 0906-0906 was ook een makkelijke
Ik mis het hoofddoekje
Zouden ze een lollie krijgen als ze meedoen?
Dag meisje, ik ben van het jeugdjournaal....
Vindt t toch meer een SBS dingetje. Ik zou hier liever niet aan meebetalen
Overigens snap ik ook dat Talpa hier geen cent voor zou uit trekken, met goede reden.
Wij verwijten de US burgers dat zij steeds preutser worden, de eerste comments zijn mogelijk van gelijke types.
Wat is dit voor rubbertegelkliek dan? Die kids zijn 12+, lopen zich waarschijnlijk iedere avond al op porno suf te sjorren op de telefoon en dan vinden we dit 'niet kunnen'? Ga lekker in de biblebelt wonen dan.
En waarom exact denkt u dat die kids dat doen?
Kinderen lijken met tussen de 10 en 12
@VoltaireJohn | 05-03-21 | 12:20|
De 'guurder zijn nick zou u voldoende moeten zeggen.
@VoltaireJohn | 05-03-21 | 12:20: Omdat we allemaal 12+ zijn geweest. Ja, jij ook.
En hoe gezond is porno?
Maar waar het om gaat is of er wel genoeg gekleurde nederlanders morgen meedoen, en als bonus zelfs het programma mogen presenteren.
Gelukkig maar dat dit het geval is, anders zou er niemand kijken...
Ik vind dat toch een vreemde, zelfs tikkeltje racistische combi
Naturistencampings zijn altijd volgeboekt, met gezinnen.
Het taboe is er nog steeds en erg grappig hoe onwetend mensen zijn.
het is maar wat je eigen perverse geest ervan maakt.
Dat moeten mensen vooral zelf weten, maar is het op zo'n camping OK om als volwassen gast te gaan praten over je piercing met kleine kinderen?
@Diederik_Ezel | 05-03-21 | 12:10:
Maak van die piercing eens oorbellen.
Want dat is wat het is, de geestelijke/emotionele lading die jij eraan geeft is daar niet.
En er lopen daar idd ook mannen en vrouwen met piercings op plekken die je normaal niet ziet.
Ik haal alvast wat rollen aluminiumfolie: twitter.com/BullyPrecious/status/1367...
Wat.de.absolute.neuk.
Wtf, kan eigenlijk geen andere reden bedenken om deel te nemen dan dat zo'n volwassen gast erop geilt om kleine kinderen z'n piercing te laten zien
Eerst dat programma over knikkeren nu dit, wat een geestelijke armoede
Naked attraction
ITV geloof ik of E4
Jemig, kunnen de tere ouderzieltjes hier niet tegen? De fophef is een goede weergave van 1. de verpreutsing van de maatschappij 2. mijn kind mag niet in een boom klimmen want dan valt hij er misschien uit.
Ondertussen heeft het kind natuurlijk alles al gezien op internet, en is het juist goed om dit normaal te vinden. Zo ben je immers ook uit je moeder gekomen.
Inderdaad. Plus dat kinderen ook eens zien dat niet alle lichamen er even welgevormd uitzien, dus dat hun eigen lichaam pico bello in orde is. Dat van die piercings had dan weer niet gehoeven.
Goeie zaak, kinderen moeten leren dat echte lichamen er anders uitzien dan in de reclame. Enig om te zien die jaren 50-hsp kramp waarin velen schieten. Voorlichting is gezonder dan doodzwijgen.
Tot je kinderen het normaal vinden dat ze in het park door een naakte volwassene worden benaderd.
@goedverstaander | 05-03-21 | 12:08: Dat wordt tegenwoordig ook als traumatisch gezien. Vroeger lachte je er om.
En dat kunnen hun ouders ze niet leren?
Het verwijt naar de jaren 50 is, dat de kerk krampachtig omging met seks, het menselijk lichaam en grenzen stelde op moreel gebied. De term geobsedeerd met seks wordt veel genoemd.
Wie is er de afgelopen 30 jaar nou eigenlijk constant bezig met seks, het menselijk lichaam, relaties en wil haar moraal opleggen?
waarom moeten volwassenen altijd zich mee bemoeien hoe kinderen moeten gedragen over naakt enz , laat kinderen gewoon kinderen zijn en als ze zelf iets willen ontdekken dan doen ze het zelf wel daar heb je echt geen volwassen voor nodig, over paar jaar lopen de kinderen naakt omdat volwassenen het ook doen , hoe krankzinnig kan je wezen.
wat bezielt die mensen trouwens om daaraan mee te doen?
Een combi van exhibitionisme en pedofilie wellicht?
geen werk? fetisj?
Mensjeskijkprogramma 2.0
Potloodventen gaat nog eens heel legaal worden.
Ik denk toch echt dat Spartacus of Van Rossem die VizieropLinks is.
Is Gerben een halfbroer van Keith?
Onmogelijk, Keith valt op jonge meisjes, Gerben op poepstampers.
Vroeger hadden we gewoon Theo en Thea voor dit soort zaken.
wij hadden "er was eens"
www.youtube.com/watch?v=FbcCuMQ-4Gg
@small_town_dude | 05-03-21 | 12:10: Check netflix. Kijkt mij dochter ook nog gewoon.
Gemma Glitter
Ik heb hier geen woorden voor. Iemand wel? Ik zou mijn kinderen in de toekomst niet in de steden laten wonen, maar in een dorp, ver weg van deze rotzooi.
De NOS is op het platteland ook te ontvangen.
@goedverstaander | 05-03-21 | 12:06: Maar wordt anders ontvangen :-)
NIks mis mee. Naakt op zichzelf is niet vies of onbehoorlijk
Klopt, maar dit aan kinderen opdringen is strafbaar, NPO of geen NPO.
Als de kleine kinderen 16 zijn, heb ik er geen moeite meer mee.
Ook al is de officiele grens 18.
Ziek
Doodziek
Zo'n naam en je dan opwinden over dat pubers leren dat een mensenlichaam divers is en dat je je nergens voor hoeft te schamen. Man man man man man..
@Anaal_Geweten | 05-03-21 | 12:07: Als ze bij de NPO dan toch grenzen willen verleggen laten ze 100 volwassen, fundamentalistische moskeebezoekers eens confronteren met deze naakte mensen.
Kinderen verdienen bescherming tegen ranzigheid.
Phil Bloom revisited.
Teerste wat ik dacht. Hoepla.
Maar dat was niet voor kinderen, hoor.
Slechte vergelijking.
Wat J.P.Drapeau zegt.
REAGEER OOK