Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. VERBODEN TE VERTOEVEN

Technische uitleg over thuisopsluiting

Goedemorgen en welkom in het meest absurde verkiezingsseizoen sinds de moord op Professor Pin. Hedenmorgen trappen we de campagnes af met het verbod op vertoeven. Zo debiel dat we acht bier en een paar kopstoten nodig hadden om het in het Stamcafé te duiden, met de technische middelen die de Nederlandse taal ons biedt. Nu de praktijk. In een “technische briefing” gaan “deskundigen” (lees: Jaap en zijn Mensen van het Rijks Irrationele Verordeningen Ministerie) ons uitleggen waarom we in verkiezingstijd thuis opgesloten moeten worden. Misschien is het omdat we dan vaker naar het NOS Journaal, Nieuwsuur en Op1 kijken, en sneller geneigd zijn om op het partijkartel te blijven stemmen. De bevindingen worden om 11:00 uur meegenomen in het debat “Gang van zaken rondom de avondklok en over de Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19”. Ja, neem rustig nog een kop koffie en lees het nog een keer en nee, je bent niet gek. Zij zijn het. Fijne dag!

Reaguursels

Inloggen

Spoeddebat achterlijke avondklok gaat verder.... Welke documenten vraagt Rutte in antwoord op de vraag van Krol. Rutte zat toen vast met zn mobiel te spelen....

Swaffelkaffert | 18-02-21 | 15:51
-weggejorist-
Joyce | 18-02-21 | 12:57 | 1

Men spreekt over buiten mogen vertoeven na een test gedaan te hebben. Deze zou dan 48 uur gelden en met een negatieve test mag je dan naar het werk, theater enzovoorts. Ik vraag mij alleen af, hoe gaan ze dit dan regelen? Waar dan? Wie controleert. Hoe zit het met beveiliging van privacygegevens? Zijn er genoeg testen? Wie krijgt voorrang op het afnemen van de test? Hoe lang gaan ze dit in stand houden? Wat zijn de gevolgen als een persoon of ondernemer zich niet aan de regels gaat houden? Vragen, vragen..

MoonBeebe | 18-02-21 | 12:32 | 6

@toetssteen | 18-02-21 | 12:55|
Ook net even mijn stem in het zakje gedaan daar.

Het is totaal onhaalbaar. Je moet je dus om de twee dagen laten testen om bv naar het werk te kunnen. Dan heb je straks 24/7 files bij de teststraten staan. Deze noodgreep sleept wederom schrijnend de complete onkunde en absurditeit van het geheel voor het voetlicht.

Sjefke7807 | 18-02-21 | 13:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Goed stuk weer van Bart.
‘We hebben een totale gek als Willem Engel nodig om aan te tonen dat de avondklok onwettig is’
Er is nog nooit iemand bevrijd door risicomijdend beleid. Dat matige dichtregeltje blijft door Bart Nijmans kop zingen en dat komt door de absurde ontwikkelingen rond de avondklok. ‘Die achterlijke angstmaatregel, waarvan niemand kon of kan onderbouwen of ie überhaupt werkt of niet, maar waar een meerderheid toch achter staat.’
revu.nl/artikel/446929/we-hebben-een-...

RickRD | 18-02-21 | 12:30

Ik vertoef nooit in de openbare ruimte, ik verplaats me er enkel door.

NomadBrewer | 18-02-21 | 12:19

En dan nog dit (bron AD):

‘Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven, heeft het RIVM de voorspellingen voor de verspreiding van de Britse variant van het coronavirus stevig bijgesteld. Die blijkt veel minder hard op te rukken dan eerder werd aangenomen.‘

Grote afgang voor Jaap van Dissel c.s., die prutsmodellen kunnen dus bij het grofvuil. O.a. de avondklok is hierop gebaseerd, nu valt de basis hiervoor helemaal weg. Benieuwd of het Staatsjournaal hier mee opent..

Computer_says_no | 18-02-21 | 12:16 | 7
-weggejorist-
Joepz | 18-02-21 | 12:34

Even geduld tot een dag of drie voor de verkiezingen.

Zorc | 18-02-21 | 12:37

De Jonge kondigde een week of drie geleden in februari 2.000.000 vaccins te gaan plaatsen. De teller staat nu op ca 650000 ( cijfers van het ministerie, trek er dus gerust 100.000 vanaf ).
Ben benieuwd hoe hij dit varkentje volgende week even gaat wassen.

Zorc | 18-02-21 | 12:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie had dat kunnen bedenken , Nederland het lachertje van de wereld.
Met plaatsvervangende schaamte namens al onze ouders en grootouders die dit
land met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd bedankt Mark Rutte.
Het werk is voltooid voor Mark, we zijn naar de kloten RIP Nederland.

oakmont | 18-02-21 | 12:06 | 2

Bedankt VVD-stemmers, D66-stemmers, CDA-stemmers en CU-stemmers. Hartelijk dank voor wat Nederland is geworden.

Adriel | 18-02-21 | 12:10

@VoltaireJohn | 18-02-21 | 12:10: Uiteraard moet ik mijzelf schuldig bekennen, want ik stemde op CU zonder kennis van politiek of wat ze deden, maar puur omdat ze de naam christen hadden. Dus bedankt VoltaireJohn voor het stemmen op het kartel. Dit jaar stem ik sowieso niet links. Nooit ofte nimmer.

Adriel | 18-02-21 | 12:28

Rutte heeft een bochel.

Rest In Privacy | 18-02-21 | 12:05 | 2

Heeft ie overgenomen van zijn vriendje Jort!

Sargon | 18-02-21 | 12:09

Hij gaat gebukt onder de last van al zijn leugens.

MickeyGouda | 18-02-21 | 14:52

Het is een zorgcrisis! En alles wordt gedaan om juist geen aandacht aan te geven Let wel, zieke ouderen met covid komen niet eens in het ziekenhuis, daar wordt een gesprek mee gevoerd over de zin of onzin van een behandeling. En die gesprekjes vinden al heel lang plaats. Mijn vader, god hebbe zijn ziel, kreeg in 2014 ook zo'n gesprek. Strekking, geef het naar op, het is gedaan, terminaal stadium kanker, eindfase....kwestie van dagen. Wij hebben de blaren op onze tong moeten praten en veel middelen in moeten zetten om toch te behandelen. Mijn vader heeft daardoor nog 14 maanden geleefd, Weer zelfstandig na 3 weken, tot zijn overlijden.

Krijgtheenenweer | 18-02-21 | 11:55 | 4

Tunnelvisie. Kijk eens naar de hele maatschappij. Kijk eens naar de jeugd in deze crisis.

En hoe komen bejaarden met corona van de IC af als ze het overleven? Wat voor leven heb je dan nog?

Wat wel zo is, is dat je Rutte kunt verwijten dat de IC capaciteit te laag is geworden.

Rest In Privacy | 18-02-21 | 12:07

De zorg crisis is het directe gevolg van de verschillende mutaties van Marx Rutte. Ziekenhuizen failliet, verpleeg en verzorghuizen dicht, ic capciteit omlaag en jaarlijks stijgende zorgverzekering.

4HoogAantWater | 18-02-21 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Dus de redenen voor het verlengen van de lockdown en de avondklok vallen weg. De voorspellingen van v. Dissel eergisteren kunnen gewoon in de vuilnisbak.

zwartzondersuiker | 18-02-21 | 11:59

Ik dacht dat een Demissionair kabinet geen nieuwe wetten door de kamer mocht jassen

darmflora | 18-02-21 | 11:44 | 4

Rutte en zijn clubje staan boven de wet... Dat is nu wel duidelijk.
Snel even een (spoed)wetje erdoor jassen, dat gaat ze blijkbaar wel goed af.
Misschien dat iemand dat bij de rechtbank aanhangig kan gaan maken (of dit wel toegestaan is voor een demissionair kabinet).

Ommezwaai | 18-02-21 | 11:55

ze repareren een besluit dat al is genomen en nog steeds op een meerderheid in de kamer kan rekenen. Niks bijzonders aan.

BobDobalina | 18-02-21 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

@VoltaireJohn | 18-02-21 | 12:11: vooralsnog is de kern van hun boodschap overeind gebleven: de britse variant verspreidt zich verder in absolute aantallen en zal straks de dominante variant zijn, ondanks de maatregelen.

BobDobalina | 18-02-21 | 12:15

@BobDobalina | 18-02-21 | 12:10: Net zoals het knmi in 1998 voorspelde dat in 2020 de randstad onder water zou staan...

4HoogAantWater | 18-02-21 | 12:17

Gezien inderdaad. De DDR maatregelen, op zich al dubieus qua effect, ook nog gebaseerd op misleiding. Fraude. Oneervol ontslag voor Van Dissel. Eerherstel opnieuw voor de ketter Maurice.
En ik al die tijd maar denken, ben ik nou zo gek als ik me afvraag, hoe analyseren ze eigenlijk welke variant het is? Wie controleert dat? Hoe bepalen ze dan hoe besmettelijk een variant is? Toch niet op basis van de pcr test, want dat zegt RIVM zelf al dat die daarvoor niet deugt. En is er al onderzocht wat de invloed is van groepsimmuniteit? Zo nee waarom niet, zeer belangrijk gegeven toch?
Misschien moet er eens een ge-peer-reviewed onderzoek komen naar de computermodellen fetish in de wetenschap. De hele zgn klimaatgekte is ook gebaseerd op modellen (daarvan heb ik bronnen genoeg maar dan word ik gejorist) en zgn "green" deals betekenen enorme lasten- en belastingverhogingen.

Cepalislam500mg | 18-02-21 | 14:59
▼ 3 antwoorden verborgen

In het AD een bericht over 'het aandeel Britse variant in NL kleiner dan verwacht'. Twee passages:
1. "Tussen 18 en 24 januari was 22 procent van de positieve monsters Brits, de week daarna 23 procent."
2. "nu denkt het RIVM dat dat op 2 februari nog maar voor 47,6 procent van de besmette Nederlanders gold."

Dus in in de laatste twee weken van januari groeit het aandeel met 1%. En een week erna met 24%?

Verder wat Maurice de Hond hierover schrijft. Die hele berekening en modellering klopt van geen kant.

Zalluf | 18-02-21 | 11:41 | 2

U was me voor.

keestelpro | 18-02-21 | 11:44

We zijn aan het kantelen in de aanpak en de weg uit al die maatregelen kon nog wel eens heel langdurig zijn. Gaan straks mensen procederen tégen het opheffen van beperkingen?
Quote uit wetsvoorstel: ‘teneinde de verspreiding van het SARS-CoV-2-virus zoveel mogelijk te belemmeren’. ‘Zoveel mogelijk’ is bijna grenzeloos.
Als we ons laten besturen door medici ben ik benieuwd wat er allemaal nog meer verboden wordt. Schaatsen, roken, drinken, snackbars, enge sporten? Wanneer gaan we zeggen: vaccinatie voor wie wil, en verder terug naar normaal

mreasyaloha | 18-02-21 | 11:33 | 4

Sex gaat verboden worden. Uitermate onhygiënisch. Pielemuizen in voorbipsen. Jakkie bah. Zelfs met mondmaskers en handschoenen.
Wel lekker glibberig met die handgel. Jammer dat die alleen zo slecht smaakt. Maar misschien dat handgel in Aardbei-Daiquiri wel heel groot kan worden.

Fanshitter | 18-02-21 | 11:43

@Fanshitter | 18-02-21 | 11:43: Zo besmettelijk, je kunt er zo maar zwanger van raken. Zou de klimaat hijgers wel goed uitkomen trouwens, minder mensen minder CO2 uitstoot...

4HoogAantWater | 18-02-21 | 11:49

Artsen zijn ervoor om binnen de muren van een ziekenhuis - kost wat kost - er alles aan te doen om een mensenleven te redden. Het gaat fout als die doelstelling 1-op-1 wordt vertaald naar politiek beleid. Dan heeft dat kost wat kost ineens een enorme maatschappelijke en economische impact.

Dampende_aardappel | 18-02-21 | 11:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ook bijzonder dat het kabinet meerdere malen om advies van het OMT vroeg over het invoeren van een avondklok, netzolang tot het OMT groen licht gaf, maar dat er nu niet een nieuw advies gevraagd wordt over het afschaffen van de avondklok.

obominotie | 18-02-21 | 11:33 | 4

Het OMT functioneert in de basis niet goed. Ze zitten met een dubbele pet op: aan de ene kant hebben ze een duidelijke taakomschrijving gekregen van de regering (bestrijd het virus) en tegelijkertijd wordt van ze verwacht dat ze de regering voorzien van onafhankelijk advies. Dat resulteert in een tunnelvisie: het OMT komt alleen nog maar met adviezen die binnen hun taakomschrijving vallen. Zo houden die twee partijen elkaar (en daarmee ons) gevangen.

Dampende_aardappel | 18-02-21 | 12:06

@BobDobalina | 18-02-21 | 12:12: Het is ook niet persé tegengesteld, maar wel in conflict met elkaar. Het is een verklaring voor het feit dat de adviezen van het OMT zo eenzijdig en beperkt zijn, alleen nog maar gericht op repressie en beperkingen.

Dampende_aardappel | 18-02-21 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

Update: 12:30

gnidegna | 18-02-21 | 11:32

Mag je wel kamperen en zo ja moet je dan om 9 uur in je tent zijn tot half 5?

BBmetR | 18-02-21 | 11:16 | 1

Ja. Voor de camper geldt dat ook. Je mag ook niet naar de wc.

Cepalislam500mg | 18-02-21 | 18:37

Ik denk deze dagen nog vaak terug aan een jaar geleden, toe figuren als Gulliver en Kuifje hier in de panelen riepen, 'hoe erg is het om even 2 weekjes binnen te blijven?' Die 2 weken duren nu inmiddels een jaar.

RickRD | 18-02-21 | 11:15 | 24

@VoltaireJohn | 18-02-21 | 12:13: Dat interesseert deze mensen geen zak. Net zo min als al die protesten in het verleden over de bezuinigingen in de zorg. Toen was het excuus dat er geen geld was, blijkbaar hebben we nu opeens wel miljarden beschikbaar.

MoonBeebe | 18-02-21 | 12:19

@Erikjan79 | 18-02-21 | 11:52|
U moet mijn tegel nog maar eens lezen. Ik heb het over die 120.000 man zorgpersoneel die tijdens de 2011-2012 kaalslag in de Zorg aan de keien werden gezet. Men had actief moeten inzetten op het werven/ terug halen van dergelijke broodnodige "handjes aan het bed". Men hoeft geen Open-hart operatie te kunnen uitvoeren. Men kan de staf trainen op de specifieke corona zorgverlening. Even doordenken graag.

En ik had het over de 1000 miljard die Timmerfrans bedongen heeft:

- www.europarl.europa.eu/news/nl/headli...

Sjefke7807 | 18-02-21 | 12:37

@Sjefke7807 | 18-02-21 | 12:37:
Terughalen? Die mensen zijn er niet. U heeft het over virtuele banen, die geschrapt zijn omdat ze niet gevuld konden worden. Er zitten geen zorgmensen thuis te wachten. En als ze er zijn, kan ik ze zo op 40.000 vacatures wijzen.

Erikjan79 | 18-02-21 | 12:59
▼ 21 antwoorden verborgen

Verduistering dan, is dat niet iets uit de totalitaire gereedschapskist dat ze in stelling kunnen brengen?

Kladderadatsch | 18-02-21 | 11:14 | 2

En mag de action wel of niet open om verduisteringspapier te verkopen?

osolemio | 18-02-21 | 11:24

Gisteren een kennis op bezoek, concierge op een lagere school. Deze week net begonnen maar volgende week alweer vacantie. Hoezo leerachterstand ?

Der Schnitzeljäger | 18-02-21 | 11:14 | 3

U verkeert in de veronderstelling dat leerkrachten en leerlingen tijdens de lockdown allemaal vakantie hebben genomen. Ik kan u garanderen dat dat niet het geval is. En dat het voor zowel leerlingen als leerkrachten zwaarder is om thuisonderwijs te moeten krijgen/verzorgen dan gewoon alle kinderen in het lokaal te hebben. En dat het daarom erg fijn is voor zowel deze leerlingen als leerkrachten om een weekje even pauze te hebben.

2Little2Late | 18-02-21 | 11:34

@2Little2Late | 18-02-21 | 11:34: Wat mij betreft mag dat weekje vakantie duren tot aan de zomervakantie. Scholen zijn een bewezen besmettingsbron en de opening van de scholen zal zorgen voor stijgende besmettingscijfers. Bewust beleid.

BoerKoekoek | 18-02-21 | 11:45

@2Little2Late | 18-02-21 | 11:34
Ik zie het meer als een flinke tijd op de bank hangen, weekje naar school en dan weer een week op de bank hangen.

Der Schnitzeljäger | 18-02-21 | 11:51

Ja, maar kwallen en kuilen kunnen zorgen dat mensen naar het ziekenhuis moeten, waardoor de zorg wellicht overbelast zou kunnen raken.

Rest In Privacy | 18-02-21 | 11:11
-weggejorist-
FordPrefect | 18-02-21 | 11:07 | 43
▼ 43 antwoorden verborgen

Nou dat is een nieuw record...

Flow_Snake | 18-02-21 | 11:04

En om half 1 vertoeven we verder...
*programma omgooit want dit live volgen gaat*
Wil precies weten hoe dit staatsrechtelijk zit, namelijk.

Graaisnaaiert | 18-02-21 | 11:03 | 2

Same here, Rutte is hier wel echt te ver gegaan met dit geitenpaadje en z'n vezels.

Kladderadatsch | 18-02-21 | 11:12

Hier ook, dan maar even niet thuiswerken.

RickRD | 18-02-21 | 11:17

Vergadering Tweede Kamer tot half 1 geschorst.

RickRD | 18-02-21 | 11:03 | 1

Ze moeten nog even een paar kamerleden bewerken zodat ze de goede stem afgeven. Zoiets vraagt tijd natuurlijk.

jan huppeldepup | 18-02-21 | 11:10

Vertoeven. Valt onderweg zijn van en naar daar ook onder?

Wollweberi | 18-02-21 | 11:03 | 2

Zolang u maar in een auto vertoeft?

goedverstaander | 18-02-21 | 11:04

En op en neer vertoeven bij mijn vrouw? Is dat ook een 'onderweg zijn'?
Even Hugo en van Dissel van het welbekende circus vragen, die weten hier meer van.

nobodiesunmighty | 18-02-21 | 11:09

Het woord avond is er uit gelaten. Bewust of onbewust maar nu kunnen we mogelijk er naar vooruitzien dat we overdag ook binnen moeten blijven.

professorinopleiding | 18-02-21 | 11:01 | 4

Waarschijnlijk als het aantal positieve testen op 100 per dag staat en de Oegandese variant op de loer ligt.

VP732 | 18-02-21 | 11:12

Bewußt.

elfenstein | 18-02-21 | 11:41

@VP732 | 18-02-21 | 11:12: De Oegandese variant ligt uitsluitend achter populierenbomen op de loer, dat scheelt dan weer wel...

Rhenium | 18-02-21 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

Debat begint pas om 12.30 uur

FrankPappa | 18-02-21 | 11:00

Volgens het politieke kanaal van de Staatsomroep pas om 12.30 uur? Edit 11.05 uur : D66 doet net het voorstel om te schorsen tot 12.30 uur. De lijntjes zijn kort daar.

cor123 | 18-02-21 | 11:00 | 4

Die komen straks met het goede nieuws dat ze hebben geregeld dat de avondklok een kwartier eerder stopt.

professorinopleiding | 18-02-21 | 11:06

Dat heeft te maken dat die D66-meneer net een vergadering heeft voorgezeten en en daarom nam hij het woord mede namens de leden die deelnamen aan dat debat dat nog maar zo pas was afgelopen. De vragen en antwoorden die daar gesteld zijn, kunnen in de komende anderhalf uur nagelezen/teruglezen worden, zodat de leden in de plenaire zaal helemaal 'bijgepraat' aan de het debat kunnen beginnen.

Rest In Privacy | 18-02-21 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Als je nog mocht twijfelen aan het afbrokkelen van de rechtsstaat, dan is nu wel het bewijs geleverd, dat diezelfde rechtsstaat inmiddels aan het infuus ligt op weg naar het einde.

Rationa | 18-02-21 | 10:59 | 5

@Graaisnaaiert | 18-02-21 | 11:06: meer staatsomroep kijken, dit klinkt als zelf nadenken, dat moeten we niet willen met z'n allen. Voor je kijken en doorlopen bitte.

Kladderadatsch | 18-02-21 | 11:18

@nobodiesunmighty | 18-02-21 | 11:11:
Minder mensen is sowieso DE oplossing. Maar dat gaat hem niet worden want onze economie is gemaakt op de pof, dus we geven geld uit dat we terug verwachten te verdienen door toekomstige groei. En omdat de groei er bij de huidige bevolking wel een beetje uit is moet er dus meer bevolking komen. Ziedaar de vicieuze cirkel.
Nee, er smeult een veenbrand op dit continent, in ieder geval binnen #Team nettobetalers.

Graaisnaaiert | 18-02-21 | 11:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Greet zit inmiddels in zijn eentje in de Tweede Kamer. Alleen Arib is er. Komt er verder niemand?

goedverstaander | 18-02-21 | 10:57 | 4

Er zijn er nu inmiddels al meer. Ze gaan vragen om het debat om 12.30 uur te laten beginnen.

Rest In Privacy | 18-02-21 | 11:00

De rest staat nog onder de douche.

FrankPappa | 18-02-21 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Voor 12 April zijn al die beperkingen er toch wel af. Zal toch wel. Ja toch.

AliBhaBha | 18-02-21 | 10:53 | 5

Ik denk toch dat ze voor 12 april een beetje versoepelen. Anders wordt het denk ik een zooitje op straat.

AliBhaBha | 18-02-21 | 11:06

@AliBhaBha | 18-02-21 | 11:06: Eerste uitstel verkiezingen naar juni a.s. In juni volgt tweede uitstel.

"Intussen niet verantwoord de maatregelen te versoepelen."

Yrrab | 18-02-21 | 11:18

Het ligt eraan in wel jaar de bewuste 12 april bedoeld wordt.

MoonBeebe | 18-02-21 | 12:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Afgelopen dinsdag kwam er na het afschaffen van de avondklok direct een bericht van de NOS dat het aantal besmettingen die dag weer gestegen was. Maar die dagkoersen zeggen niets. Dat heeft Ronaldo al eens een keer goed uitgelegd. NOS is geen staatsomroep? Toch wel.

Rest In Privacy | 18-02-21 | 10:51 | 6

Dat was idd wel heel opvallend!

Rationa | 18-02-21 | 10:56

@Rationa | 18-02-21 | 10:56: Een paar weken geleden, wanneer de presentatoren op de NOS zeiden van dat er kritische vragen gesteld werden. Een van die vragen was: "hoe weet u dat dan?". Ze moeten niet doen alsof de bevolking dom is.

Adriel | 18-02-21 | 10:58

Zeker niet. de NOS is een lokaal schoolkrantje geleid door Russia Today agenten. De NOS leden kunnen niet zelfstandig geloven. Denken is een ander verhaal.

nobodiesunmighty | 18-02-21 | 11:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Attje Kuiken loopt weg. Die moet nog even schijten voor het debat in de Tweede Kamer.

goedverstaander | 18-02-21 | 10:50 | 4

@grietmetgroenefiets | 18-02-21 | 10:58: Ja! Hoe kun je als gekozen volksvertegenwoordiger vragen waarvoor je moet stemmen! Wat zou u doen? Ik hoorde het ook.

goedverstaander | 18-02-21 | 11:00

@grietmetgroenefiets | 18-02-21 | 10:58: ik ben bang dat ze er nog minder van begrijpen dan een willekeurige voorbijganger. Serieus mijn vertrouwen in de politiek neemt per dag verder af. Makke schapen die in de fractie discipline gedijen. Door gebrek aan gewicht op een verkiesbare plek bovenin gedreven.

Kladderadatsch | 18-02-21 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Kan aan mij liggen maar ik hoor ze alleen maar praten over hoe men deze wet volkomen dichttimmert voor eventueel een volgende keer.

photto | 18-02-21 | 10:50 | 1

Zal vast kloppen. Het parlement is uw betrouwbaarste vriend.

nobodiesunmighty | 18-02-21 | 11:14

Avondklok om 19:00 nu?

Atheist-Priest | 18-02-21 | 10:50 | 5

@goedverstaander | 18-02-21 | 10:52: Ik vond het vreemd dat niemand daarop reageerde. 'want we hebben een avondklok om 7 uur'. Of is dat de vertrektijd van het parlement? dat ze twee uur de tijd hebben om thuis te komen, anders krijgen ze een boete van €95?

Atheist-Priest | 18-02-21 | 10:58

Is het niet zo dat de Tweede Kamer om 19u stopt met vergaderen zodat iedereen voor 21u thuis kan zijn?

Lomo | 18-02-21 | 11:07

@Atheist-Priest | 18-02-21 | 10:58: Tweede Kamerleden hebben vast een briefje van de werkgever op zak waarin staat dat er noodzaak is om in spertijd op straat te zijn.

'7 uur avondklok' was niet te plaatsen.

Yrrab | 18-02-21 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Logisch, buiten waar de kans op 'besmetting' vrijwel nul is mag je beperkt vertoeven. Marx, mag ik een teiltje.

revolte | 18-02-21 | 10:46 | 1

Tsjah het gaat ook eigenlijk niet om "buiten". De bedoeling is om "bewegingen" tegen te gaan. Maw u moet niet op bezoek gaan. Op straat is er nog enigszins te controleren achter de voordeur wordt dat ingewikkeld en grimmig.

Joffri | 18-02-21 | 11:34

3% klaarblijkelijke psychopaten bespeeld met de hulp van M.S.M. 97% van de bevolking door de ene helft daarvan met succes tegen de andere op te zetten en te verdelen middels het domme slapende deugende deel daar van het nog helder denkende tot 'wappies' te laten marginaliseren.
Verdeel en heers. Welkom in de nog prille dystopische samenleving waar we in beland zijn.

Icar | 18-02-21 | 10:44 | 2

Hehehe.... eindelijk ene die het door lijkt te hebben. Mooie NKVD truuk he? Werkt altijd.

nobodiesunmighty | 18-02-21 | 11:15

Het mooie is dat de groep "wappies" langzaamaan groter wordt.

2Little2Late | 18-02-21 | 11:25

Die Kreuger heeft net zo'n verdwaasde blik in d'r ogen als Judith Sargentini en net zo'n ongezonde uitstraling ook. Wat is dat toch, dat Syndroom van PaulPot en wat doet dat met die vrouwen?
Ziet er een beetje maniakaal uit.

Graaisnaaiert | 18-02-21 | 10:43 | 1

De hele tijd binnen zitten helpt ook niet. Wat moet je met je kudt in de lockdown.

goedverstaander | 18-02-21 | 10:46

Ik kan me nog iets voorstellen bij burgemeesters die lokaal een uitgaansverbod of avondklok instellen als de situatie daarom vraagt. Hiermee kun je gericht maatwerk leveren, om maar even in PR jargon te spreken. Maar een volledige land opsluiten - dat doen alleen bezettingsmachten.

lekgoot | 18-02-21 | 10:40

Jaap van Dissel heeft zich bij mij van meet af aan al gediskwalificeerd. Als woordvoerder van het RivM heeft hijzelf en zijn medewerkers dingen gezegd m.b.t. dit virus die de ijskappen spontaan doen verdampen. Over dat carnaval, over de vluchten uit Wuhan, over het feit dat het virus niet van mens op mens overdraagbaar is, en over het feit dat mocht er een besmetting komen we goed voorbereid zijn. En op zulks wetenschappelijk geouwehoer bouwen we een aanpak voor de bestrijding van de ellende. Wat is erger vraag ik me dan af, Covid of het RivM.

Broadsquire | 18-02-21 | 10:36 | 9

Op zeker is het RRIVM erger

knalrode lippenstift | 18-02-21 | 10:54

@C1O2 | 18-02-21 | 10:51: Een wetenschapper die niet weet, doet zijn beroep geweld aan. En als je zonder weten toch conclusies de wereld instuurt over een onbekend fenomeen dan belazer je de mensen. De paniek komt even goed wel en veelal veel erger. Toen het mis ging in Nederland was de oorverdovende stilte en angst te snijden. Bedankt Jaap, je wordt vast geridderd.

Broadsquire | 18-02-21 | 11:13
▼ 6 antwoorden verborgen

we worden volgas onwettelijk een dictatuur ingerommeld mbv een ''spoedwet''. En iedereen weet dat als iets ''tijdelijk'' wordt genoemd dat je het moet zien als permanent. We gaan naar een tijd waarin binnen het angstkader, het nieuwe normaal gestuurd kan worden naar blieven dhr Rutte & co. De oppositie staat erbij en kijkt ernaar. Gewoon hup met 50000 ma naar het museumplein zaterdag

gelachewoar | 18-02-21 | 10:33 | 4

Ben benieuwd of meneer Wilders hiervan wat ga zeggen. Hij zal wel moeten.

Adriel | 18-02-21 | 10:43

@C1O2 | 18-02-21 | 10:38: precies ja. Binnen een week op Opsporing verzocht. Lichgetintiers die opa een pistool op de kop zetten om oma het potje met gespaarde centjes op te laten halen? Augustus vorig jaar, zag u toen 3 mannen wegrennen met een bloempot?

Kladderadatsch | 18-02-21 | 11:27

Een school in mijn dorp bouwde zes (!!) jaar geleden tijdelijke noodbarakken. Staan er dus nog.

Tinie | 18-02-21 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

Coronavirus loopt op zijn laatste benen, maand geleden was het aantal besmettingen per dag wereldwijd van bijna 800K naar 400K gisteren. De dalende trend is dus wereldwijd en ons totalitaire regime draagt daar zeker voor 8 tot 13% aan bij - zou het RIVM zeggen (..) Hoe lang luisteren we nog naar die prutsers, met hun apocalyptische nepmodellen. Bugger off!

Computer_says_no | 18-02-21 | 10:32 | 6

@Olleke | 18-02-21 | 10:35: Yep. Na de Britse, Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse worden we klaargestoomd voor de Mexicaanse, Boliviaanse, Belgische, etc., etc. variant

Eagle0511 | 18-02-21 | 10:45
▼ 3 antwoorden verborgen

What's next, vraag je je af. Het OMT adviseert iedereen om in de sloot te springen? Het zal me niks verbazen. En het zal me ook niks verbazen wanneer half Nederland dan ook daadwerkelijk in de sloot springt.

VanBukkem | 18-02-21 | 10:31 | 3

Iedereen een butt plug want corona zit ook in scheten...

4HoogAantWater | 18-02-21 | 10:33

Mag ik straks een raam openzetten? Mijn balkondeur openschuiven? Op mijn balkon vertoeven als het 30 graden wordt? In mijn tuin vertoeven om houtblokken uit de schuur te halen voor mijn houtkachel (o, nee die was al verboden). Totaal mesjogge.

Koonkluk Huis | 18-02-21 | 10:27 | 1

Gabberwaus is al sinds de zomer niet meer serieus te nemen, dus ja, dat mag je allemaal gewoon doen.

4HoogAantWater | 18-02-21 | 10:31

Jaap van Dissel? Je bedoelt de goede bekende van de nogal vooringenomen voorzitter van het hof Den Haag (Tan-de Sonnaville) die hem opvallend uitvoerig en inhoudelijk aan het woord liet? Zij zaten samen in het Haags medisch tuchtcollege en hebben samen ook zittingen behandeld. Lekker fris...

Opperbok | 18-02-21 | 10:27 | 5

Het is ook onbegrijpelijk dat er niet om een tweede wraking is verzocht op het moment dat Van Dissel in een procedurele procedure inhoudelijk aan het woord werd gelaten, nog los van het feit dat Mw mr Tan zichzelf had moeten excuseren van de zaak du moment Van Dissel zich aan de hand van de Landsadvocaat meldde.

Verder zou het Hof de Landsadvocaat de deur hebben moeten wijzen met zijn getuige-"deskundige".

Dat gezegd hebbend: waarom heeft Viruswaarheid eigenlijk niet om een tweede wraking verzocht?

Glasgow Argus | 18-02-21 | 10:38

Tuurlijk. De oppermeesteres was ingehuurd opdat zij deze uitspraak zou doen.

FrankPappa | 18-02-21 | 10:40

Je zou het collusie kunnen noemen. Dit is een onvermijdelijk sociaal proces van mensen die geografisch en qua sociaal-economische scholing elkaar bewust en onbewust zaken gunnen. Dit is een informeel proces wat in tientallen jaren is gegroeid en niet gezond is voor een democratisch proces. Bij voortzetting gaat dit vroeg of laat dezelfde richting uit als bij onze verre oosterburen: voor de vorm democratisch, inhoudelijk toch wat anders.

nobodiesunmighty | 18-02-21 | 11:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Voerman zet Grapperhaus wel weg als een dwalende opportunist met zijn gegraai in de gereedschapskist met wetten. Leuk.

goedverstaander | 18-02-21 | 10:25

Dat die lui zichzelf nog kunnen aanhoren met hun totalitaire maatregelen. Hoef er niks meer over te horen. Hoor het wel als iedereen weer normaal doet.

eetveelbananen | 18-02-21 | 10:24 | 1

Dan zul je moeten wachten tot na 17:00.

Adriel | 18-02-21 | 10:25

Ik heb geen bezwaar tegen deskundigen en ik ben bereid aan te nemen dat Van Dissel c.s. er meer van weten dan ik. Ik heb een probleem met Rutte en De Jonge.

JvanDeventer | 18-02-21 | 10:23 | 3

Je zou ook een probleem met Van Dissel moeten hebben. Een jaar verder en nog steeds denken dat je een coronavirus met een (jaarlijks)prikkie wel even uit de wereld helpt.

Rolling_Ronny | 18-02-21 | 10:29

V Dissel mag misschien iets weten het bestrijden van virussen maar hij weet erg weinig van economische gevolgen...

4HoogAantWater | 18-02-21 | 10:29

@4HoogAantWater | 18-02-21 | 10:29: Precies, en dan Rutte die glashard liegt dat er niet alleen advies gegeven wordt door de virologen van het OMT maar dat er ook geluisterd wordt naar economen en andere deskundigen voordat maatregelen worden genomen.

2Little2Late | 18-02-21 | 11:20

Negeren is net zo makkelijk als mak volgen.

PhallusObesitas | 18-02-21 | 10:20

Vanavond na voetbal kijken bij mn maten gewoon lekker wandelend naar huis. Avondklok of niet. #ikdoenietmeermee!

Swaffelkaffert | 18-02-21 | 10:19 | 5

@The_iron_boar | 18-02-21 | 10:34:
Volgens mij hebben we die avondklok aan de bovenonsgestelden te danken, niet aan de jongeren. Nee, die jongeren hebben wat mij betreft het grootste gelijk van de wereld. Hee, YOLO.

VanBukkem | 18-02-21 | 10:46

@VanBukkem | 18-02-21 | 10:46: zolang er ook nog steeds geen wetenschappelijk bewijs wordt getoond door het Rivm ben ik er helemaal klaar mee. Wetenschappelijke ondebouwing zou trouwens het draagvlak van de burgers wel verhogen maar zoals alles in Nederland wat corona betreft sinds februari 2020: dwaal en incompetent faalbeleid.

Swaffelkaffert | 18-02-21 | 10:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Open lucht.
Het wordt weer voorjaar.
Open lucht.
Dus dan kan een BBQ in de tuin ook aangepakt worden.
Privé.
Niet alleen avondklok op straat maar ook in de privésfeer.
Want open lucht.
Niet openbaar zoals met de avondklok.
Goed bedacht.
Mooie aanscherping.

Is dit nog nieuws? | 18-02-21 | 10:18 | 2

Dat viel mij dus ook al op. Kennelijk meteen ingebouwd zodat als Rutte t wil je dus bij wijze van spreken ook kan verbieden in je eigen tuin te vertoeven... want = buitenlucht

Swaffelkaffert | 18-02-21 | 10:24

“Gang van zaken rondom de avondklok en over de Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19”.

Betekent dit dat covid-19 verboden wordt in de buitenlucht te vertoeven of betekent het dat ik straks ook niet meer na 21 uur op mijn balkon (en u in uw tuin) mag zijn?

Met_baard | 18-02-21 | 10:15 | 3

Ja.

RickRD | 18-02-21 | 10:23

We moesten toch voldoende ventileren? Als je de ventilatie aan hebt staan of het raam open hebt staan, vertoef je toch ook in de buitenlucht?

Mastermattie | 18-02-21 | 10:24

@Mastermattie | 18-02-21 | 10:24|
Uhm, nee. Dan vertoeft de buitenlucht in uw kamer. Dat is toch echt iets anders dan zèlf buiten zijn.

Sjefke7807 | 18-02-21 | 11:12

Proportionaliteitsweging. Kent u die uitdrukking. Dames, heren luisteraars.

goedverstaander | 18-02-21 | 10:15 | 1

Ja. Synoniem voor solidariteit.

Is dit nog nieuws? | 18-02-21 | 10:16

Komen er ook verkiezingen om op OMT leden te stemmen?

Bataafje | 18-02-21 | 10:15 | 1

Nieuw concept van John de Mol: De R-Factor, binnenkort bij de Unileverhoeren van RTL.

Mastermattie | 18-02-21 | 10:21

Maarre.....
Als corona en open lucht...
Waarom dan 1.5 meter? Kan dat virus tegen de wind in mensen over enorme afstanden mensen mysterieus besmetten?
Waarom dan de wc's overal dicht?
Waarom advies om te ventileren?
Waarom niet betalen met contant geld?
Likt men aan de muntjes ofzo?

Is dit nog nieuws? | 18-02-21 | 10:15

Iemand het antwoord: "TIjdelijke wet" staat er een keiharde einddatum waarin deze wet automatisch vervalt of is het afhankelijk van de luimen van de machthebbers (met andere woorden een definitieve inbreuk op onze vrijheid)?

Franker | 18-02-21 | 10:14 | 5

Ik denk dat U met de vraag eigenlijk het antwoord ook gegeven hebt.

likdoorn | 18-02-21 | 10:18

@likdoorn | 18-02-21 | 10:18: W. Kok: "Om het tekort op de overheidsbegroting te verkleinen voeren we tijdelijk een BTW-verhoging van 20% in en verhogen we tijdelijk de accijnzen op benzine en diesel met 25 guldencent."

_pacman_ | 18-02-21 | 10:20

@_pacman_ | 18-02-21 | 10:20: Inderdaad dat waren nog eens tijden, Kok die graag bij Bea over de vloer kwam en de PvdA bij het grof vuil gezet heeft.

likdoorn | 18-02-21 | 10:25
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
katoeboe | 18-02-21 | 10:13 | 3

Oh, debát in de Tweede Kamer! Ik las eerst showvoordebuhneendangewoontekenenbijhetkruisje. Stom.

VP732 | 18-02-21 | 10:11

Aan de wappies, heb je nu je zin? Je valt een tijdelijke maatregel aan vanwege een vermeende verkeerde grondslag en je krijgt er een permanente wet in formele zin voor terug. Well done, boys.

BobDobalina | 18-02-21 | 10:11 | 19

@enra | 18-02-21 | 11:13: mooi die fictieve beelden van andersdenkenden em overigens een tamelijk domme vergelijking. Alsof Engel een verzetsheld is. Verdiep je je eens in zijn gedachtegoed.

BobDobalina | 18-02-21 | 11:17

Accepteer maar dat je een klap voor je harses krijgt anders word je helemaal in elkaar geslagen en dat is dan je eigen schuld. Manman.

osolemio | 18-02-21 | 12:02
▼ 16 antwoorden verborgen

Voermans is een wetenschapper. Interessant om naar te luisteren, al is de aanleiding onzinnig en volkomen absurd. De regering blijft corrupt en zal blijven doen wat het henzelf goed dunkt. Voermans noemt dat 'wrange ironie', ik noem het corrupt, volksverlakkerij en een grove schande.

Mensdier | 18-02-21 | 10:11

En dan te bedenken dat 2 van de ondertekenaars van de spoedwet zelf hun reet afveegden met de coronamaatregelen. Een daarvan kreeg het zelfs voor elkaar om de wet met spoed aan te passen zodat hij zelf geen strafblad kreeg. Enter Grappie en Willempie.

Olleke | 18-02-21 | 10:10

'Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht' Ik droom niet... Het staat er echt...

Antiquerulant | 18-02-21 | 10:10

Angst is de perfecte raadgever om op de zittende macht te blijven stemmen.

van heinde en verre | 18-02-21 | 10:09 | 1

Ik krijg juist het idee dat meer en meer mensen het kotsbeu krijgen van de zittende macht op dit moment.

2Little2Late | 18-02-21 | 11:15

Goh, waarschijnlijk heb ik weer een flinke stoot 5G te verwerken gehad, want ik dacht echt dat ik hier bij Geenstijl zat, terwijl dit duidelijk de website van Nuburu is. Weet iemand waar dat bouwpakket voor zo'n kekke aluminiumfolie baseballcap te vinden is? I really need it!

The_iron_boar | 18-02-21 | 10:08 | 4

Want iedereen die tegen de onzinnige avondklok is gelooft ook dat de aarde plat is toch? Ga maar lekker door met framen, jochie. Je kan het blijkbaar niet laten, maar weet dat je alleen jezelf voor lul zet.

entredeuxbieres | 18-02-21 | 10:30

Dit soort topics worden vaak expres overdag geplaatst als de GGZ-ers vrije internettoegang hebben.

BobDobalina | 18-02-21 | 10:35

Dat u graag in een dictatuur wilt leven, wil nog niet zeggen dat anderen daar ook zo over denken.

RickRD | 18-02-21 | 10:42
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe krijg je burgers zo ver alles te accepteren en te doen wat er van ze gevraagd wordt? Creëer angst.

Angst is immers een "goede raadgever".

Koekkeloere | 18-02-21 | 10:08 | 2

Al een jaar lang in doodsangst vanwege corona. En mensen die niet bang zijn bang maken en voor wappie uitmaken...

Is dit nog nieuws? | 18-02-21 | 10:12

Verdeel en heers. Maar ik had niet verwacht dat ze ons in 17 miljoen delen hadden kunnen verdelen. Is ook niet zo, het is nu 15 miljoen delen en een deel islam.

Wollweberi | 18-02-21 | 11:05

Is mijn tuin ook open lucht?

Reaaalist | 18-02-21 | 10:07 | 2

Burgerlijk wetboek 5:2 art 20 gaat hierover en bepaalt het volgende inzake eigendom van een perceel: Je bezit de gebouwen en werken op het perceel maar niet de ruimte daarin of daarboven. Je bezit de bovengrond en de daaronder liggende aardlagen. Maar niet hetgeen onder die aardlagen ligt zoals fossiele delfstoffen en gesteente. Je bezit de bomen en planten die in de grond geworteld zijn. Je bezit het water dat zich op de grond bevindt (w.o. plassen en sloten) maar niet indien dat in open gemeenschap met water op eens anders erf staat.

_pacman_ | 18-02-21 | 10:11

Ik ben nog aan het wachten op de davidsster voor op mijn jas, het stembiljet heb ik inmiddels al binnen.

_Zweevers_ | 18-02-21 | 10:07 | 3

Geen vergelijkingen met WO2 svp...

Torwart | 18-02-21 | 10:10

Een melaatsenratel valt beter op.

lekgoot | 18-02-21 | 11:01

Vertoeft, vertieft, verloren.

Frau Merkel | 18-02-21 | 10:06 | 3

Op een tegeltje graag!

Mastermattie | 18-02-21 | 10:09

Ik heb een enorme hekel aan die dure flesjes water bij alle personen. Als een stewardes of supermarktmedewerker tijdens het werk even zo'n flesje opentrekt dan kan ie oprotten. Die regel is bedacht door de overheid. Door een overheid die daar voor zichzelf schijt aan heeft.

Leptob | 18-02-21 | 10:06 | 3

Nee hoor, de overheid stelt helemaal niet dat een stewardess of supermarktmedewerker geen flesje water open mag trekken. Dat stelt de werkgever. Bijvoorbeeld in het huishoudelijk reglement. Als de werkgever het prima vindt dat een stewardess of supermarktmedewerker af en toe een flesje water opentrekt, dan heeft de overheid daar niets mee te maken.

The_iron_boar | 18-02-21 | 10:11

Nu moeten de maaltijdbezorgers weer aangepakt worden. Die bezorgen aan de mensen die zelf hebben toegstaan dat die bezorgers wel per rit betaald mogen worden, zonder fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden, een sociaal vangnet of pensioen als "zelfstandige" voor een hongerloon mogen werken in dit land.

Piet Karbiet | 18-02-21 | 10:13

De bedachte regels gelden natuurlijk niet voor de beleidsmakers en beleidsuitleggers. Elke keer ook diezelfde praatkoppen bij de praattafels. Gezellig keuvelend, cynisch lachend in de voor de gewone burgers bedachte spertijd hun woorden uitbrakend. Zij beleven de lockdown en spertijd als hun hoogtepunt. Heerlijk doen wat het gepeupel niet mag, want corona moet bestreden worden. Tuig is het.

FrankPappa | 18-02-21 | 10:17

Dit is nu wat ze crowd control noemen. Middels een mix waarheden, halve waarheden en flagrante leugens, gebracht door een groepje mensen die door mannetjesmakers zijn gepositioneerd als betrouwbare gezagsdragers, probeer je de compleet getokkificeerde samenleving in toom te houden.

_pacman_ | 18-02-21 | 10:05 | 1

Mooi verwoord.
Bij "getokkificeerde samenleving" schoot me de term "(duurzame) kennissamenleving" te binnen.
Praktijk versus hulpeloos wensdenken.

DenBeert | 18-02-21 | 10:25

Voordeel van een kroma topic rond deze tijd is wel dat de wappieroepers nog in coma liggen.

Nuchternederland | 18-02-21 | 10:04 | 4

Wappie.

Frau_Ferkel | 18-02-21 | 10:08

@Torwart | 18-02-21 | 10:08: Continue, voor het slapen gaan en bij het opstaan, voor het tandenpoetsen.

Is dit nog nieuws? | 18-02-21 | 10:09
▼ 1 antwoord verborgen

Of jullie na 17 maart effe de portemonnee willen trekken,

Air France-KLM heeft het slechtste jaar ooit afgesloten met een verlies van 7,1 miljard euro. Tot dusver was het slechtste jaar 2009-2010, toen er 1,6 miljard euro verlies werd geboekt.

D.Onderop | 18-02-21 | 10:03 | 9

@Piet Karbiet | 18-02-21 | 10:09: Die werden geprezen door Rutte, iemand een idee waarom?

likdoorn | 18-02-21 | 10:15

@Piet Karbiet | 18-02-21 | 10:09: Niet 13% meer winst, maar 13% meer omzet. Moeilijk hè?

The_iron_boar | 18-02-21 | 10:18
▼ 6 antwoorden verborgen

In maart gaan de meeste kiezers toch voor redelijkheid en gematigdheid. Stemmen niet zozeer op een partij dan wel op een persoon.
Dat wordt dus Rutte.

oldandwise | 18-02-21 | 10:03 | 3

Ach ja, in Turkije stemt ook iedereen op Erdogan.

Mark zit te Dutten | 18-02-21 | 10:04

Een stem op Rutte is een stem op van Dissel.

D.Onderop | 18-02-21 | 10:04

Redelijkheid en gematigdheid in het voorkomen, achterbaksheid en leugens in het beleid.

Nuchternederland | 18-02-21 | 10:05

Het is opvallend en verdacht dat het RIVM geen zinnig woord kan zeggen over het nut en effect van de avondklok maar zodra er stront aan de knikker is, lepelen ze dezelfde dag nog op dat het een duidelijk positief effect heeft en 2 dagen later heeft Van Dissel z'n Powerpoint er ook mee aangepast zodat het lekker op elkaar aansluit.
Zo doorzichtig allemaal. Het kán waar zijn maar geen hond die ze nog gelooft. De rechtstaat wordt ondermijnd door dezelfde mensen die de wetten maken.

Bakkeleures | 18-02-21 | 10:02 | 6

@Piet Karbiet | 18-02-21 | 10:07: Hij was opgeroepen door de rechtbank. Dan kom je. Wat hadden Engel en zijn raadsman te zoeken bij de zitting?

The_iron_boar | 18-02-21 | 10:28

@Franker | 18-02-21 | 10:11: Het is bij zo'n appel dan ook niet de bedoeling dat betrokkenen zelf iets inbrengen. Zij communiceren via hun advocaat. Als het hof had verwacht iets te willen vragen aan Engel en zijn raadsman, dan had het hen wel opgeroepen. Dat is niet gebeurd. Engel en zijn raadsman dachten een toneelstukje op te kunnen voeren tegenover het hof. Daar gingen ze jammerlijk de mist in. Als ze gewoon weg waren gebleven, dan had hun advocaat puur op procedurele overwegingen veel meer kans gehad.

The_iron_boar | 18-02-21 | 10:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik kijk die dingen niet en ik ga voor het eerst op onze ex VVD’er stemmen. Doei en de groetjes

Gaat het niet dan? | 18-02-21 | 10:01 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja, zij zijn gek.
Maar zijn het ook enge gekken, of is die term exclusief voor een ander bewaard?

Nuchternederland | 18-02-21 | 10:01

Tijdens de eerste golf keek ik al die technische besprekingen van Jaapio. Vond ze altijd erg interessant.
Sinds Jaap zijn integriteit verkocht heeft en functioneert als een pratende pop met de hand van Rutte diep in zijn reet sla ik ze over. Arme man, dit heeft hij nooit gewild. En dan moet hij ook nog zo'n idioot masker op.

C1O2 | 18-02-21 | 10:01 | 2

Bij het eerste optreden met het geschreeuw van Rutte, niet Jaap ja toch Jaap en jij wil toch ook nog wat zeggen Jaap.
Iedereen die vanaf dat moment niet doorhad dat Jaap gewoon een ingehuurde praatpop van Rutte was heeft zitten slapen.

likdoorn | 18-02-21 | 10:13

Jaap had gewoon een Bruinsje moeten trekken als hij hier problemen mee heeft. Zolang hij zich willens en wetens laat gebruiken, zal hij het wel oké vinden.

2Little2Late | 18-02-21 | 11:08

Hoe komt het toch dat er steeds meer totaalidioten aan de macht (leiding)komen in landen en bedrijven.Hoog tijd voor een bewijs van normaal functionerend/geweten,over te leggen aan de burgers,voordat we ze aannemen.

van stampij | 18-02-21 | 10:01 | 2

Dat heeft te maken met "het goed bedoelen". Als iemand het goed bedoeld dan is het prima. Ook al faalt hij/zij/het als een gieter.
Niet prestaties/resultaten zijn maatgevend, maar het "goed bedoeld" hebben.
Is ook erg makkelijk bij het diskwalificeren van mensen met andere meningen. Zulke mensen bedoelen het niet goed. En kun je dus lekker makkelijk buiten e orde zetten. Met onze huidige cultuur zijn we weer helemaal terug in dominees-land. Van de vrijheid van de jaren '60 en '70 is weinig over. Het is één en al moraliseren wat de klok slaat. Meelijwekkend om aan te zien.

DenBeert | 18-02-21 | 10:16

@DenBeert | 18-02-21 | 10:16: Hitler had ook alleen maar goede bedoelingen overigens. De weg naar de hel ligt ook geplaveid met goede bedoelingen. Just saying. Maar u heeft zonder meer gelijk!

Vanilla | 18-02-21 | 11:05

Als een spreker iets verkeert zegt, verspreekt hij zich.
Als een banketbakker een toefje slagroom scheef op een taart spuit, heeft hij zich dan vertoeft?
Zo ja, is dat dan strafbaar na negen uur 's avonds?

Kapitein Sjaak Mus | 18-02-21 | 10:01 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 18-02-21 | 10:15: Ik ben sowieso tegen zinloos geweld, ook van rozijnen.

2Little2Late | 18-02-21 | 11:06
▼ 1 antwoord verborgen

The Ministery of Silly Walks is er niks bij. Daar kon je tenminste nog om lachen. Hoe laat wordt hinkelen en knipogen verboden?

Piet Karbiet | 18-02-21 | 10:00 | 1

Daarover gaat ons ministery of silly restrictions.

Reebensteeltje | 18-02-21 | 10:07

Het is heel simpel.
U heeft corona en u dient anderen te beschermen en aangezien een klein deel van de mensen dat niet doet moet u verplicht thuisblijven.
U heeft geen corona zegt u?
Hahahaha.
Welles. Waarom anders maatregelen voor u?

Is dit nog nieuws? | 18-02-21 | 09:59

Net zo tijdelijk als het kwartje van Kok

Mastermattie | 18-02-21 | 09:59 | 2

Ik las het kwakje van Kok, gadver.

RickRD | 18-02-21 | 10:03

Niet weer die van Dissel met zijn grafieken he, dat trek ik echt niet meer vandaag.

RickRD | 18-02-21 | 09:59 | 3

Baffle em with bullshit.
R-waarde blablabla

Is dit nog nieuws? | 18-02-21 | 10:00

Als je bullshit wil verkondigen flikker je dit gewoon in een grafiek. Grappige is dat mensen dan vaak alles prima vinden.

Torwart | 18-02-21 | 10:03

Gelul it till you make it

chemtrails | 18-02-21 | 10:04

Ik woon in een flatje.
Centrale ingang en eigen deur op een galerij.
Mag ik eventueel als dit aangenomen wordt nog wel mijn deur openmaken en op de galerij gaan staan, zitten of liggen?

BBmetR | 18-02-21 | 09:59 | 2

Nein. Bleib zu Hause.

VanBukkem | 18-02-21 | 10:00

Galerij wordt gezien als balkon, dus ja dat mag.

2Little2Late | 18-02-21 | 10:57

They can take our lives but they can never take our freedom - waarsch William Wallance en andes gewoon Mel Gibson.

Grapperhaus: Hold my beer

ikworstelengadouchen | 18-02-21 | 09:58 | 1

Bevolking: wacht maar...

MooseNL | 18-02-21 | 10:25

Steeds vaker slaan we Jinek, OP1,WNL en Buitenhof over.
Het is over het algemeen zo misselijkmakend dat het gezonder is om wat zelf gekozen dingen te kijken.
Neemt niet weg vandaag de briefing en het debat te volgen om nog eens bevestigd te krijgen wie de bezetter is en waar de NSBers zitten.

likdoorn | 18-02-21 | 09:58 | 2

NSB'ers vind ik zwaar gekozen. Feit is wel dat als de onnozelen het voor het zeggen hebben je ook niet anders dan een dictatuur kan krijgen. Ze hebben simpelweg de kunde niet.

Torwart | 18-02-21 | 10:00

@Torwart | 18-02-21 | 10:00: Ook dat is juist zeker als je even naar Lillian Marijnissen kijkt.
Beetje blaten maar wel voor stemmen.

likdoorn | 18-02-21 | 10:37

Met je lul in de lockdown vertoeven.

herstelkous | 18-02-21 | 09:57

Voermans zaagt ze doormidden. De vraag is of het enig nut gaat hebben. Mark lacht vrolijk verder.

chemtrails | 18-02-21 | 09:56 | 1

doet ie goed al.

Naall | 18-02-21 | 09:59

Ze zijn echt compleet van de pot gerukt. En het wordt met de dag gekker.
Maar afijn, ze doen maar. Ik doe toch al een tijdje niet meer mee.

VanBukkem | 18-02-21 | 09:56 | 3

Hoi Famke Louise!

Mark zit te Dutten | 18-02-21 | 09:58

@Mark zit te Dutten | 18-02-21 | 09:58: Wat een inhoud weer... Je stemt zeker op Marx Rutte?

4HoogAantWater | 18-02-21 | 10:11

Vertoeven in De Grote Openlucht is essentieel voor de weerstand en het mentale gestel. Het lijkt verdorie wel of men kasplantjes wíl kweken!

MickeyGouda | 18-02-21 | 09:55 | 5

@Is dit nog nieuws? | 18-02-21 | 10:00: Ah, u bent vergeten hoe bij u als 18-jarige de testosteron en adrenaline door het lichaam gierde?

Piet Karbiet | 18-02-21 | 10:05

@Piet Karbiet | 18-02-21 | 10:05: Nog een paar jaar en dan is het zover. Eindelijk 18...

Is dit nog nieuws? | 18-02-21 | 10:06

matrix.

Naall | 18-02-21 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach kijk aan de verkiezingen er aan,

Kabinet bekijkt plan: meer vrijheid met corona testbewijs
Coronatestconcerten en -festival definitief in eerste weekenden van maart
Routekaart voor versoepeling coronamaatregelen maart
Risiconiveau in twee regio's omlaag

D.Onderop | 18-02-21 | 09:55

Nogmaals, de kogel kwam van links en Paul Rosemöller, Ad Melkert en Marcel van Dam moesten dertig zilverlingen betalen.

eerstneukendanpraten | 18-02-21 | 09:55 | 10

@BobDobalina | 18-02-21 | 10:32: Erg vrije vertaling. Ik geloof erin dat we aan alle kanten bezeikt worden en als u echt denkt dat de Nederlandse overheid "zulke dingen niet doet" dan komt u nog wel eens van een keer van een koude kermis thuis. Ken een paar mensen die "klusjes" hebben moeten opknappen voor ministers zoals je het in een film zou verwachten. Het is een grote giftige slangenkuil in de politiek waar veel gebeurd wat het daglicht niet kan verdragen. Maar goed, ik kan uw blinde vertrouwen ook wel prijzen, zalig zijn de armen van geest.

Vanilla | 18-02-21 | 11:27

@Vanilla | 18-02-21 | 11:27: Dus de niet van nature wantrouwende mens, die eerst bewijzen wil zien voordat hij iemand beschuldigt, is arm van geest?

BobDobalina | 18-02-21 | 11:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Faalhazen, geen ander woord duid dit beter.

rifraf | 18-02-21 | 09:53

Ik vermoed daadwerkelijk verkiezingsgedoe als in de VS met onduidelijke stemmen per brief. Dat er dan in mijn dorp een container met niet-ondertekende stembriefjes wordt gevonden, met daarin 115.000 stemmen uitsluitend voor Sigrid Kaag, wat in een dorp met 20.000 inwoners best opmerkelijk genoemd mag worden. Ollongren zal verklaren dat het 'niet gepast' is 'de integriteit van onze democratie in twijfel te trekken'.

FustViking | 18-02-21 | 09:52 | 4

En als je kritiek uit op de stemprocedure, krijg je een hele dure rechtzaak wegens smaad aangespannen.

Deflatiemonster | 18-02-21 | 09:55

“If voting made any difference, they wouldn’t let us do it”

Mark zit te Dutten | 18-02-21 | 09:56

@Gladiator Fap | 18-02-21 | 09:55: Het zou zomaar kunnen. Het kartel speelt vieze spelletjes.

Adriel | 18-02-21 | 09:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ik meende net gelezen te hebben dat Engel de enge gek was, nou weet ik het niet meer hoor. Wat ik wel weet is dat zelfs de WHO ondertussen met klem afraadt om avondklokken te gebruiken, zelfs die club onderkent ondertussen dat dat een dermate zwaar middel is dat het alleen in absolute noodsituaties ingezet mag worden. Zo'n beetje in lijn met het eerste vonnis dus, verzin maar iets beters, doorgaan met die oorlogsmaatregelen doet meer kwaad dan goed.

elfenstein | 18-02-21 | 09:51 | 6

@MickeyGouda | 18-02-21 | 10:09:
Sterker nog, veel mensen zitten al in een depressie. Het valt mij op dat er steeds meer reclame is over pilletjes om je goed te laten voelen, pilletjes die je zonder doktersrecept kunt kopen bij een drogist. Daar denk ik wat van.

Deksmaat | 18-02-21 | 10:23

@Deksmaat | 18-02-21 | 10:23: ik krijg volgens mij ook vaker als voorheen een folder van een slijter in de bus .....

J-van-de-Bontekoe | 18-02-21 | 11:01

@J-van-de-Bontekoe | 18-02-21 | 11:01:
Dat verbaast me niet. De keuze van de regering om slijterijen als "essentieel" te bestempelen en die daardoor wel tijdens de lockdown open mogen blijven (en kappers bijv. niet), vind ik alleszeggend. Mij lijkt voldoende alcohol te koop in de supers, maar nee, sterke drank is blijkbaar "essentieel".

Deksmaat | 18-02-21 | 12:02
▼ 3 antwoorden verborgen

NeDDRland.
Walgelijk.
Kalmpjes aan het kijken waar het beter is, maar dat is niet zo moeilijk meer.

J-van-de-Bontekoe | 18-02-21 | 10:43

Voor morgen geldt: "Het is niet toegestaan om zonder toestemming eigen opnamen te maken van de livestream of de beelden te kopiëren, op te slaan of te bewerken. Een verzoek tot toestemming kan schriftelijk gedaan worden bij team communicatie" #spoedappel
www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con...

Prof. D.A.H. Vintik | 18-02-21 | 09:50 | 1

Zodat het later niet als bewijs aangehaald kan worden? Als dat het geval is, is dat een vrij duidelijke hint dat onze volksvertegenwoordigers wéten dat ze op dit moment niet veel volk vertegenwoordigen.

Gladiator Fap | 18-02-21 | 09:53

In de poll mis ik de optie "Sperzeit".

de visser | 18-02-21 | 09:49 | 2

Grapperhaus Spertijd. Als u dat graag wil kan u 'm door de translate gooien voor u erop klikt.

elfenstein | 18-02-21 | 09:52

De T. noemt het gewoon zo.

Piet Karbiet | 18-02-21 | 10:01

Stem ze weg!

4HoogAantWater | 18-02-21 | 09:47 | 2

Hahaha! Stemmen. Hahaha!

Is dit nog nieuws? | 18-02-21 | 10:01

Ze zijn al weg. Gevallen over de vorige grootschalige burgernaai-orgie.
Maar ze blijven gewoon zitten

marcoplarco | 18-02-21 | 11:42

Rutte blijft toch lachen en Grappenhaus blijft naar lucht happen. Rutte gaat daarna op zijn fiets met appel naar zijn grote spiegel thuis en Grappenhaus naar zijn schoonmoeder.

benbaruch | 18-02-21 | 09:47 | 1

Wie kan mij garanderen dat Rutte niet naar de schoonmoeder van Grappenhaus gaat?

BBmetR | 18-02-21 | 10:01

Here we go again...

Adriel | 18-02-21 | 09:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl