Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sneue zorgbobo's blijken vaccinatievoordringers

Prikke prikke prikke, en de rest kan stikke

Boosmaker du Jour. Negen snoeiharde zorgbedrijven in Zuid-Holland hebben op sneue wijze voorgedrongen bij het prikkie halen, terwijl dat niet was toegestaan. In plaats van alleen de armpjes aan de bedden een spuitje geven, kreeg hatsikidee iedereen maar een prikkie. Niet het laatste restje uit het flesje, of uit een doosje dat anders weggegooid moest worden, neen, een volwaardige afgesproken vaccinatie. Er werden zelfs koks, klerken en thuiswerkende nerds gevaccineerd. En dat was niet afgesproken. Of je die prik nu wel of niet wil, je wacht maar op je beurt. Het is werkelijk om stil van te worden dat er zulke asosciale inhumane galbakken bij zorginstellingen werken. Net zo stil als die bobo's hieronder. Bah. Ga je schamen. Schoften.

Of ook de leden van de Raad van Bestuur een uitnodiging voor vaccinatie kregen, wil een woordvoerder van Argos niet zeggen. Bestuurder Edwin Wulff reageerde ook niet op vragen van RTL Nieuws hierover.

Update: +3497 sneeuwballengooiers

Ziekenhuiscijfers

Social

Reaguursels

Inloggen

Straks gaan die managers lekker op reis naar landen met een vaccinatieplicht en u staat weer lekker op die lullige camping in Dronten.

SterF... | 15-02-21 | 14:11

Ik zou zeggen: ... namen wil ik graag horen, wie zijn die asocialen ? Naming and shaming !

johnyl | 15-02-21 | 08:29 | 1

Alsjeblieft,.. hier heb je de helden die zichzelf belangrijker vinden dan de rest van NL, de telefoonnummers en email staan er bij voor eventuele vragen.
www.argoszorggroep.nl/bestuur-en-toez...

tsjajaja | 15-02-21 | 09:42

Vanavond een verklaring van de persvoorlichters dat de managers "hands-on" zijn en veel patiëntcontacten hebben.
Gelogen, maar consequentie nul, gezicht weer gered voor iedereen die het geloven wil.

Zorc | 15-02-21 | 08:15

Beste mensen, managers, bobo's en sporters dringen voor! Erg hè! Nu krijgt u het gevoel dat het dan wel heel goed moet zijn. Kom morgen even langs voor een afspraak.

Stijl_Loos | 15-02-21 | 02:14

Het probleem met vrije marktwerking in de zorg, is dat je mensen aan de top krijgt die het vaak niet uitmaakt of ze nou in auto's, zakken aardappels, of "zorg" moeten handelen. Ze ruiken enkel een kans.
Het product dat ze aanbieden is slechts de weg naar het geld.

Vage_eddie | 15-02-21 | 01:58 | 2

Er is juist niet genoeg vrije marktwerking, waardoor ex-politici in een, door de overheid door regelgeving in stand gehouden oligopolie, zonder enige reactie op prikkels uit de markt, hun zakken kunnen vullen.

Stijl_Loos | 15-02-21 | 02:12

Klopt gewoon

Ed Bever | 15-02-21 | 10:13

Prima toch dat er veel vrijwillige proefkonijnen zijn. Hoe meer mij voorgaan des te liever. Ben iemand die graag eerst de kat een beetje uit de boom wil kijken voordat er iets ingespoten wordt.

watazooi | 14-02-21 | 23:01 | 3

Eens

Koppig | 15-02-21 | 00:01

Zelfde hier.
Ik ben absoluut geen anti-vaxer; voor een reis kijk ik bijvoorbeeld altijd even of het slim is om een prik voor het een of ander te halen.
Echter zijn dat middelen waarvan de lange termijneffecten bekend zijn.
Bij dit middel KUNNEN die niet bekend zijn, wat er ook beweerd wordt.
Er is simpelweg nog geen lange termijn verstreken.
Dat men de werking wellicht accuraat kan voorspellen, maakt het nog geen garantie.

Vage_eddie | 15-02-21 | 02:07

Hoe lang wil je wachten dan? Jaren?

SterF... | 15-02-21 | 14:12

Gohverdommuh, zit ik braaf op mijn oproep te wachten, komt het 20.00 journaal langs met eenzelfde boodschap. Als ik ga dan gaat Evocata mee. Jonger, maar met onderliggend lijden van hier tot Beijing.
Gotsammuhkrakkuhpit!! Evocatus

Evocatus | 14-02-21 | 22:30

Moedig, je vrijwillig aanmelden als proefkonijn.

Duarte | 14-02-21 | 21:37

Netjes is het niet, maar zo'n directeur van zo'n zorginstelling ziet ook wel dat het tot Juli/Augustus duurt met het gestuntel van Hugo de Jonge.
En zo'n kok of IT nerd behoren misschien niet tot de risicogroep, zo'n zorginstelling ligt wel helemaal stil als de IT nerd voor 1 maand op de intensive care komt te liggen en dat de bewoners een maand lang niet te eten krijgen als de kok op de intensive care beland.

Osdorpertje | 14-02-21 | 21:29 | 1

Het is gewoon mega asociaal om een vaccinatie te "jatten" van iemand die het harder nodig heeft. PUNT!

tsjajaja | 15-02-21 | 09:37

Hier in Duitsland heeft een ziekenhuisdirecteur zich ook laten vaccineren, omdat er na een serie inentingen nog van dat spul over was. Dat is een schandaal geworden, en nu dreigt hij ontslagen te worden. Dat vind ik nou ook wel weer buiten proportie. Het was natuurlijk niet zo netjes van hem, maar om hem nou maar meteen de laan uit te sturen vind ik ook wat overdreven.

Argyronauta | 14-02-21 | 21:22

Dit is normaal. Het moest geprivatiseerd worden met bonusgraaiers aan de top en die graaien nu eenmaal alles wat maar kan. Ook inentingen.

Rest In Privacy | 14-02-21 | 20:42

Heerlijk toch die "privatisering" vd zorg... wat hadden jullie anders verwacht ??

Flow_Snake | 14-02-21 | 19:45 | 1

Inderdaad. Dit soort figuren zijn alleen de zorg in gegaan omdat alle functies als autoverkoper of makelaar al bezet waren.

Vage_eddie | 15-02-21 | 02:10

Lijkt me toch logisch dat je geen corona kuch van een kok over de spruitjes wilt.

Der Schnitzeljäger | 14-02-21 | 19:17

Het kroost van NSBers

dooiestruik | 14-02-21 | 18:28

Het vaccinatie belijd staat gelijk met een bananen replubliek eerste staat bestuurders dan de ZG managers en het gepeupel komt wel een keer
Ze hebben in eens een belangrijk beroep Dus willen voorrang

gerrit5042 | 14-02-21 | 18:17 | 2

Ik had willen zeggen 'je hebt een punt', maar eh...

Cor Netto | 14-02-21 | 18:28

Ik vind het wel fijn dat dit soort personen voordringt. Ik zie ze als publieke proefkonijnen.

Der Schnitzeljäger | 14-02-21 | 19:17

Als jij als kok of ICT-er een oproep krijgt van je werkgever om je te laten vaccineren dan ga je toch gewoon? Om iemand dan meteen voor aso uit te maken gaat echt te ver. Ik ben meer benieuwd hoeveel leden van het Koninklijk Huis en de regering inmiddels zijn ingeënt zonder dat daar gewag van is gemaakt.

Lomo | 14-02-21 | 18:09 | 1

Alle mongolen mochten al dus dat is geen verrassing

Die nare vent | 14-02-21 | 18:12

Mijn 84 jarige schoonmoeder heeft zich vandaag vrijwillig laten vaccineren. Ik maak me best een beetje zorgen. Zal ze heftige bijverschijnselen krijgen of niet.

RickRD | 14-02-21 | 18:00 | 3

Mijn 95 jarige oma had nergens last van en mijn 89 jarige opa ook niet. Iedereen die jonger is en klaagt is een jankerd.

JoudN | 14-02-21 | 18:10

Mijn ouwe is 89 en die stond een dag later sneeuw te ruimen.

Der Schnitzeljäger | 14-02-21 | 19:20

@JoudN | 14-02-21 | 18:10:
Wauw, anekdotisch bewijs van maarliefst 2 personen, dus IEDEREEN die jonger is, moet geen bijwerkingen krijgen. Zucht.

Vage_eddie | 15-02-21 | 02:11

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 13-02-21 10:00 tot 14-02-21 10:00 is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 2 personen
80-89 14 personen
90+ 6 personen
< 50 0 personen
Totaal 23
Waarvan 4 in het ziekenhuis
Waarvan 8 in het verpleeghuis
Waarvan 12 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 0 personen
10-19 1 persoon
20-29 0 personen
30-39 0 personen
40-49 1 persoon
50-59 11 personen
60-69 14 personen
70-79 18 personen
80-89 15 personen
90+ 1 persoon
< 50 0 personen
Totaal 61

mikes43357369 | 14-02-21 | 17:50

Voordringen is niet verboden. Hufterigheid ook niet. Onfatsoen ook niet. Slachten van een schaap op een balkon ook niet. Zonder gordel rijden wel.

Pieterman | 14-02-21 | 17:48 | 1

VVD. Heel normaal. Samuh voor ons eiguh.

Cor Netto | 14-02-21 | 18:27

En wat voor sanctie staat hier nou op? Het wordt tijd dat dit soort corrupte bestuurders eens wordt aangepakt nondeju

armandj | 14-02-21 | 17:42 | 1

Inderdaad. Het zou raar zijn als dit onbestrafd blijft.
Het is gewoon diefstal van een schaars vaccin.
Het hele land ligt op zijn gat tot het uit de lockdown kan, regeringen kruipen over elkaar heen om vaccins te bemachtigen, en dat gebeurt er zoiets als dit.

Vage_eddie | 15-02-21 | 02:13

Nederlands staat gewoon uit egoïstisch volk.

endtotrolling | 14-02-21 | 17:40 | 1

*bestaat

endtotrolling | 14-02-21 | 17:41

leuk liedje, zit gelijk in je hoofd. Het is wel geen hoogopgeleide cultuur, maar ik lag in ieder geval dubbel.

King of the Oneliner | 14-02-21 | 17:41

Ach, vast een 'communicatiefoutje waarbij per ongeluk de hele organisatie werd uitgenodigd', wat 'niet had mogen gebeuren'.
Maar ik denk dat maar weinig mensen er nee tegen zouden zeggen. Ik wel natuurlijk, ik ben roomser.

JoudN | 14-02-21 | 17:16

Stompzinnige angst uit de 21e eeuw. Lijkt erg op die van de afgelopen 250.000 jaar. Nog geen fuck veranderd.

nobodiesunmighty | 14-02-21 | 17:11 | 1

Gelukkig zweeft U boven de rest van Ons uit om Ons de Weg te wijzen, nietwaar? Ik bedoel.. U staat kennelijk al 250.000 jaar aan de zijlijn te roepen hoe het zit.

BrokenTipi | 15-02-21 | 08:13

Waarom niet de hoogste bieder eerst inenten? De winst gaat naar door Corona getroffen bedrijfssectoren.

De niet kapitaalkrachtigen gaan maar wat langer in thuisquarantaine. Het is voor een goed doel.

van heinde en verre | 14-02-21 | 17:01 | 2

Tuurlijk. Gaan we dat dadelijk ook doen als je een behandeling nodig hebt in het ziekenhuis? Of als het brood schaars is?

Rest In Privacy | 14-02-21 | 17:07

Waarom zouden niet gevaccineerde mensen in thuisquarantaine moeten en wel gevaccineerde mensen niet ?

cheops | 14-02-21 | 17:10

Tip: zoek bestuurder Edwin Wulff op en verbaas je.

Een paar voorbeelden:

AD: "Met regelmaat vraagt bestuursvoorzitter Edwin Wulff een verpleegkundige een bril met camera op te zetten.
Via zijn tablet kijkt hij vervolgens mee".

Zijn opleiding is wat velen een nepstudie noemen en hij was de 1e promovendus in deze studierichting.....
In een interview als "promovendus" geeft hij "zijn" inzichten, die Gartner al 40 jaar geleden duidde met een "Professionele Organsatie".

Hij geeft aan nooit dokter te willen worden (logisch, want dat is een echte studie).

Een man dus die Professionals in de weg zit met een belegen mening en een hoop bla-bla.

Bolhoed | 14-02-21 | 16:59 | 2

"De bestuursvoorzitter kijkt mee met de verpleegkundige..."

Lekkere privacy daar. Big brother house.

KlaagGraag | 14-02-21 | 18:57

Beste Bolhoed,

Denk net als u vermoedelijk doet, dat de tophond van een zorgorganisatie toch wel afgestudeerd moet zijn in een van de relevante studierichtingen. Maar hij heeft toch wel een intrinsiek goede motivatie, want:
“ De problematiek in het ziekenhuiswezen was Wulff al wel bekend. Zijn allereerste praktijkervaring deed hij op tijdens allerlei vakantiebaantjes in diverse ziekenhuizen. Zo bracht hij eten rond, maakte bedden op en assisteerde hij bij het schoonmaken van de operatiekamer.”
Dat moet je toch maar leuk en interessant vinden.
web.tue.nl/cursor/html/cursor3905/cur...

Kan het me wel voorstellen, want heb als vacantiebaan ook in een ziekenhuis gewerkt. Was minder lollig, want de liften waren kapot en met nog drie man waren we vooral lijkendragers. Tja, als je dood bent moet je naar het mortuarium. Deden wij dus, via de trappen. Maar prima kennismaking met het ziekenhuis tijdens de jonge jaren.
Zal het niet vergeten. Evocatus

Evocatus | 14-02-21 | 22:53

Maarre, jongeren.
Is dat ook niet een beetje overdreven om die te gaan inenten?
Want virus doet niks bij jongeren en ze kunnen nog steeds corona verspreiden als gevaccineerd....

Is dit nog nieuws? | 14-02-21 | 16:57 | 4

@ruudvangeelen | 14-02-21 | 17:08:
Het overgrote meerendeel van de jongeren heeft er geen last van. Uitzonderingen blijf je altijd houden.

cheops | 14-02-21 | 17:12

@endtotrolling | 14-02-21 | 17:52:
9 op een aantal gemelde besmettingen van boven de 51.000, sinds begin dit jaar, vind ik niet veel. Zeker niet als je bekijkt dat het aantal besmettingen onder jongeren nog veel hoger ligt, maar ze hier geen last van hebben.

cheops | 14-02-21 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer gaan we het percentage positieven communiceren ipv aantal positief getesten. Die dagelijkse cijfers zeggen 0,0.

Derechtselutser | 14-02-21 | 16:54 | 1

Dat is niet alarmerend genoeg

van heinde en verre | 14-02-21 | 16:59

Die ICs zouden vol moeten liggen met andere patiënten. Ze zijn veel te duur om leeg te laten.

watergeus | 14-02-21 | 16:43 | 3

Plus dat het personeel zich nu dood aan het vervelen is (dixit Gommers).

Computer_says_no | 14-02-21 | 16:57

Dat gaat Mark en Hugo regelen als er straks nog maar 800 in het ziekenhuis liggen zijn er nog steeds 500 op de IC.

likdoorn | 14-02-21 | 17:40

Asielzoekers er op

Stijl_Loos | 15-02-21 | 02:16

Managers horen toch echt wel tot de essentiële beroepen.
Zonder managers gaat het eh,,,

Tijd voor deel twee van 'Bullshitmanagement'
www.managementboek.nl/boek/9789462200...

kloopindeslootjijook | 14-02-21 | 16:34 | 3

Ik werk sinds het begin van corona vanuit huis, geen manager meer gezien of gehoord. Qua werk an sich krijg ik veel meer gedaan dan ooit. Dat is toch raar?

Computer_says_no | 14-02-21 | 17:02

@Computer_says_no | 14-02-21 | 17:02: nou... hoe gaan we dat nu weer uitleggen aan jouw.... manager....
Heb je wel genoeg TPS reports uitgetikt?

nobodiesunmighty | 14-02-21 | 17:13

Ik wil maar één ding weten: zijn de Oranjes al gevaccineerd?

bisbisbis | 14-02-21 | 16:29 | 3

De 1ste 50 prikken was voor hen, maar dat ging buiten de camera.

EmilioEsteves | 14-02-21 | 16:35

Het enige wat ik wil weten is wanneer de boel open gaat. We staan op 3497 positieve tests. Moeten we soms wachten op NUL?

MoonBeebe | 14-02-21 | 16:47

Alleen die twee blonde dikkerds.
"Onderliggend lijden"

Vage_eddie | 15-02-21 | 02:16

some are more equal than others.

kloopindeslootjijook | 14-02-21 | 16:27

Brengt mij op de vraag waarom ik me (nog) niet gewoon kan laten vaccineren tegen covid-19. Ik wil wel betalen voor het vaccin en heb geen zin in deze bureaucratische onzin, die zogenaamd rechtvaardig is maar ook vele asociale uitwassen kent. Ik pleit voor een tweesporenbeleid: wie wil wachten op de staatsvaccinatie moet dat vooral doen maar wie daarvoor wil betalen, moet dat ook kunnen.

Amsterdamsko | 14-02-21 | 16:14 | 3

Dat gaat echt niet. Hier mag inkomen geen verschil maken, dan kom je aan de kern van wat voor samenleving wij voor ogen hebben. Rijke mensen krijgen niet meer nieren, bloed of vaccins.

Koekje-dr-bij? | 14-02-21 | 16:21

Wat denk u met vaccinatie te bereiken ? U valt in een risicogroep en bent bang om het op te lopen ?

cheops | 14-02-21 | 16:22

Mijn immuunsysteem is nog steeds uitgerust met krachtige anti-alle beestjes wapens. Een groot deel is stealth biotechnology en mag pas over 2 miljoen jaar worden geopenbaard. Corona vaccins? Da's voor staatsreligie aanhangers en anderen die de zuiverste vorm van wetenschap geen warm hart toedragen.
Tadaaaaah! Magic!

nobodiesunmighty | 14-02-21 | 17:16

Een kleine 3500 positieve testen, maar wij zouden nu ongeveer aan de 5000 moeten zitten door de Britse variant. Waar is het misgegaan OMT ?

cheops | 14-02-21 | 16:10 | 5

OMT ; het gaat dus juist hartstikke goed.

kloopindeslootjijook | 14-02-21 | 16:37

Waar ik me over verbaas is dat ongeveer een derde van de ziekenhuis patiënten op de IC ligt.
Moeten er zoveel mogelijk op de OC geplaats worden om de absurde maatregelen te rechtvaardigen?

likdoorn | 14-02-21 | 16:46

@cheops | 14-02-21 | 16:25: Mijn vraag: bestaan er überhaupt journalisten of is het merendeel een volwassen versie van de kleuterschool krant....?

nobodiesunmighty | 14-02-21 | 17:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Alles beter dan weggooien, maar wel een vreemd verhaal dit, ze kunnen beter eerst bejaarde mantelzorgers/familie prikken ipv thuiswerkers.

Diederik_Ezel | 14-02-21 | 15:59

Heeft Hugo de Jonge al de schuld gekregen voor deze scheve schaats? Nog niet? Nou, bij dezen!

Amsterdamsko | 14-02-21 | 15:59 | 1

Hugo wil graag de eindbaas zijn. Dan zal hij de boel als manager moeten benaderen.
Kortom de verantwoordelijke in betreffend ziekenhuis de laan uitsturen. Zolang Hugo dat niet doet en ik eerder verwacht dat hij het zal downplayen is het zijn schuld.

Rotterdammert1965 | 14-02-21 | 16:18

Er zijn van die momenten dat je hoopt dat morgen blijkt dat het vaccin hele nare bijwerkingen heeft op de lange duur en dat dit overmorgen met de nieuwe dosissen verholpen is. Aan de wit weggetrokken bekkies zie je dan zo wie er fout zat

Mark van Leeuwen | 14-02-21 | 15:58

Dat zijn zeker dezelfde bestuurders die zelf ook een Corona Bonus van 1000€ opstrijken, omdat ze zo hard en gevaarlijk werk hebben verricht.

Astroturfer | 14-02-21 | 15:58

Wil je als zorgmedewerker ook gevaccineerd worden, trek dan je verplegersuniform uit, trek een pak met een wit overhemd en stropdas aan en sluit aan in de rij met elleboogwerkers.

De Briemusketier | 14-02-21 | 15:54 | 1

Ik zal het eens voorleggen aan mijn tante in huize Buytenweye

Mark van Leeuwen | 14-02-21 | 15:59

Mooi. Dat ruimt zichzelf dus op. Geef ze er nog één!

Frau Merkel | 14-02-21 | 15:48

Ik denk dat we hier niet al te moeilijk over moeten doen. Want hee, als we willen dat iedereen (die wil) gefaxineerd wordt, en wel zo snel mogelijk, dan moet je volgens mij niet al te lang gaan muggenziften over wie nou precies wanneer aan de beurt is, maar moet je gewoon zo snel mogelijk zo veel mogelijk prikken. Zie je een arm? Huppa, naald erin! Hebben ze genoeg vaccins in huis om ook het personeel ook te faxineren? Huppa, faxineren die handel! Temp tempo tempo. En dus niet check check dubbelcheck wat die ambtenaren altijd plachten te doen, maar gewoon handelen.

VanBukkem | 14-02-21 | 15:48 | 7

@VanBukkem | 14-02-21 | 16:07: Dat laatste dus, waarschijnlijk. Omdat ze geen boekhoudersmentaliteit hebben, maar erop vertrouwen dat die zorginstellingen netjes en correct tellen.

Muxje | 14-02-21 | 16:20

Er zal vast wat mis gegaan zijn met personen die echt nog niet een vaccin hoeven te krijgen, mede vanwege thuiswerken, maar dat er ook bv koks en secretaresses een vaccin krijgen kan (kàn maar hoeft niet) zinnig zijn. Ik werk jaren in de zorg en heb oom in grote instellingen gewerkt, nu goddank meer eigen baas. Maar goed in die grote instellingen komt echt zorgpersoneel zoals verpleegkundigen en artsen en zelfs ook cliënten , patiënten nog wel in contact met secretariaat en bv de keuken, maar ook de technische dienst. Dus waarom niet? Alle managers die op hun kantoren belangrijk zitten te doen, vallen er inderdaad buiten.

Verder ben ik het met VanBukkem eens dat snelheid eigenlijk wel belangrijk is. We zijn nu vooral organisatie-gestuurd bezig en niet mensgestuurd. Neem nu eens die leeftijdsgroepen. We beginnen met 90plussers, dan de 80plussers enzovoorts. Lijkt logisch maar is het niet. De mensen wonen door elkaar heen en hen overal heen sturen kost gewoon tijd. Ga je langs in de bejaardenhuizen etc dan hetzelfde. Deur 1 ga je binnen voor een vaccin want mevrouw is 92, deur sla je over want meneer is 76 en idem deur 3 van mevrouw van 81. Een mobiel prikteam kan in een instelling in korte tijd hopen bejaarden vaccineren als je gewoon iedereen daar prikt, ongeacht of ze 100 of dat ze 70 zijn.

Nuuk | 14-02-21 | 18:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Duik er eens in. Een leger aan figuren in de bejaardenzorg waar belastinggeld naar toegaat.Raden van bestuur en toezicht , meerdere directeuren voor een zorgorganisatie , graaiers die hun eigen bedrijfje vanuit hun ambtenarenbaan leiden in de baas’ tijd , trainen , coachen , adviseren , centjes centjes centjes. De lijst is eindeloos.Externe bedrijven die op de zorgpot duiken.
En ieder bejaardenhuisje voor zich het wiel opnieuw uitvinden.
Regie zorg weer terug naar de overheid is de enige optie.

Ambiorix | 14-02-21 | 15:43 | 5

@revolte | 14-02-21 | 15:58:
Oei , daar heb je me.
Maar zoals wel vaker in het leven is het kiezen voor de minst slechte optie.
Zoals het nu gaat , een soort van carte blanche voor ‘zorgondernemers’ , is van den zotte.
En die onzin die er verteld wordt door die figuren.- ‘leer je medewerkers niet om een boot te bouwen maar om van de zee te houden’ las ik ergens bij iemands profiel.Kostelijk !

Ambiorix | 14-02-21 | 16:19

Vraag even aan de mensen die ouders hebben in verzorgingscentra en of die het zo goed vinden gaan. Of dat ouderen met dure pillen rustig worden gehouden.

kloopindeslootjijook | 14-02-21 | 16:38
▼ 2 antwoorden verborgen

U verneemt de verkeerde dingen

laurentius | 14-02-21 | 15:39 | 1

Pardon verkeerde plek...

laurentius | 14-02-21 | 15:40

Ik neem dan aan dat deze managerts dan toch niet die 2e dosis krijgen? Die vaccins moeten naar mensen die het wel nodig hebben, dikke 60 plussers

amateurrr | 14-02-21 | 15:37 | 1

Geef ze een vermageringskuur en je bent er ook. Prik helpt ook niet altijd voor 60-jarigen.

Rest In Privacy | 14-02-21 | 16:09

Dat gebeurt idd bij heel veel zorginstellingen.
Zelfs familieleden krijgen een prikkie...

laurentius | 14-02-21 | 15:37

Nou veel succes er mee

Captain_Dipshit | 14-02-21 | 15:35


Gelukkig ben ik een dikke mongool met superveel onderliggend psychisch lijden, dus ik mocht als eerste.
En terecht.
Iemand moet Nederland toch weer opbouwen als de rook is opgetrokken en al die corona-weduwtjes bevruchten met sterk zaad.

King of the Oneliner | 14-02-21 | 15:31 | 5

@King Tenzij het niet de bedoeling is, dat NL weer wordt zoals het ooit was.

Rest In Privacy | 14-02-21 | 16:11

Het is wel geen oneliner... maar ik vind m leukkk

Flow_Snake | 14-02-21 | 19:58

Die preventieve castratie heeft u dus toch weten af te wenden?

zuurtjeregen | 14-02-21 | 20:47
▼ 2 antwoorden verborgen

De EU-dictatuur is de natte droom van Adolf die uitgekomen is, en de ondergang van onze welvaart die we inleveren om in de EU mee te mogen doen aan de race naar de ondergang. Vandaar geen vaccins.

piet7003 | 14-02-21 | 15:30 | 1

Enerzijds heb je de EU met megalomane wensen, anderzijds heb je de egoïstische bedrijven dan wel DGA's, die enkel voor eigen gewin en winst gaan.
Beide groepen moeten het hebben van de inwoners die als loonslaven aan de slag moeten blijven en verder hun bek moeten houden.
De kloof tussen arm en rijk wordt met de dag groter, Schwab's plan is inmiddels bekend (the great reset) en er is geen hond die zich zorgen maakt over wat het omhelst.
Zo lang u als arbeider maar gewoon blijft inleveren en tevreden bent met een elfstedentocht of een foebal wedstrijd, is het best. En als u zou overlijden, jammer dan, voor u tien anderen.

EEnzame SchizofrEEN | 14-02-21 | 15:39

Lekker door blijven gaan met dat virus.. waar 98% nauwelijks last van heeft.

MooseNL | 14-02-21 | 15:28

Aanklagen voor dood door schuld. Aanpakken die lui

LekkaH_Hollands | 14-02-21 | 15:27 | 1

Precies, 2 jaar brommen voor Rutte en Hugo.

endtotrolling | 14-02-21 | 18:00

Allemaal weer praatjes om af te leiden van het werkelijke probleem: dat ze niet voldoende vaccin hebben geregeld. Lijkt me niet zo raar om een kok die het eten van die oudjes bereidt ook meteen mee te nemen. De raad van commissarissen is dan weer een ander verhaal. In Engeland en Israel hoor je dit soort geneuzel niet. Daar is het gewoon gang is alles.

kokkie klaphaak | 14-02-21 | 15:27 | 1

@kokkie UK heeft dan ook niet meegedaan met de gezamenlijke EU-onderhandelingen voor de laagste prijs. Dat is al voordeel nr1. Er komen er vast nog meer.

Rest In Privacy | 14-02-21 | 16:16

Van de andere kant, semi-publieke instellingsleiders die het alleen voor de baanzekerheid, het ambtelijke salaris en de goede zaak doen, die zijn ook niet geloofwaardig natuurlijk.

CynicalBastard | 14-02-21 | 15:24

Altijd diezelfde mensen die denken hoger in de prik orde denken te mogen staan... jam bekken met een BMI van gemiddeld 35

Calihero | 14-02-21 | 15:18

Volgens dat artikel klimmen we langzaam op in de ranglijstjes, maar op ourworldindata.org/covid-vaccinations... staan slechts Kroatië en Bulgarije onder ons. We doen het bijna het slechtst van de hele EU, en de EU doet het al niet best vergeleken met de VS en het VK. De laatsten zitten al op zo'n 25% geprikt, de EU rond de 5%. Brexit versus de geoliede machine van het Europese machtsblok.

Muxje | 14-02-21 | 15:18 | 5

Het overgrote deel van de bevolking heeft dat prikje helemaal niet nodig. Ongetest, ongecontroleerd, experimenteel geklooi. Hoe minder mensen ingespoten worden hoe beter. Hier krijgt Hogo eindelijk eens een compliment voor.

Frau Merkel | 14-02-21 | 15:51

@Ridde Rogter | 14-02-21 | 15:27:
Voor degenen die denken dat zij goed af zijn met deze prik, is het of dood gaan of 68% krimp: keuze snel gemaakt lijkt me.

Rest In Privacy | 14-02-21 | 16:19
▼ 2 antwoorden verborgen

De snelste methode is gewoon mensen met een tienlitervat aan vaccin op de rug de deuren langs laten gaan. Met daar aan een slangetje en een spuit. Het probleem is -zoals altijd weer- de breaucratie. Als er crisis is moet je doorpakken.
Jezus, stel je eens voor dat Zeeland toch nog weer overstroomd. Dan moet zeker iedereen via de website www.rijksoverhead.nl/ een formulier invullen met daarin de NAW-gegevens, het geschatte aantal liters water op het perceel en hoeveel zandzakken men wenst te bestellen. Uiteraard lege zandzakken. Als men behoefte heeft aan gevulde zandzakken dan kan dat tegen een meerprijs. Dan doorklikken om een keus te maken uit welk soort zand en of de zandzakken biologisch afbreekbaar moeten zijn. Pak de teringzooi gewoon aan!

Leptob | 14-02-21 | 15:15 | 2

Tja krijgt de HIV en Hepatitis epidemie ook weer wat aandacht op die manier

Petroselinum crispum | 14-02-21 | 15:24

Zeer grappige tegel, totdat je beseft dat het écht al zover gekomen is..

Wijze uit het Oosten | 14-02-21 | 15:42

Argos heeft op veel punten een slechte naam

Floppie1 | 14-02-21 | 15:13 | 1

Tegenwoordig wel.
Het is verworden tot een manipulatief instrument van de macht.
Aan de lijve ondervonden een paar jaar geleden, schandalig was dat.

Pimp my Voortuin | 14-02-21 | 15:24

Los van de de schare medewerkers die echt "de handjes aan het bed" zijn, die echt "met de poten in de klei staan", die echt "in de frontlinie" staan, moet de rest van "De Zorg" gewoon eens de bakkes gaan dicht houden. Er is in die sector een te grote kliek die schrikbarend weinig of zelfs: he-le-maal niks) aan het proces bijdraagt, operationeel nog geen deuk in een pakje boter kan slaan en zelden verder komen dan het monotone "er moet meer geld naar de zorg"-mantra. (En "De Zorg" heeft in dit kader "Het Onderwijs" als jankbuddie). Het toont wederom pijnlijk dat de stuur- & controlelagen in de zorg te vaak geen ene reedt snappen van fatsoenlijk leiden & beslissen.

Grijskijkert | 14-02-21 | 15:10 | 3

Zoiets dus. Het is een grote, dikke, trage, grijze tussenlaag die met powerpointbestanden, dikke mappen en uitgebreide Excel-sheets zijn bestaansrecht probeert aan te tonen, altijd in vergadering of overleg is en op veel andere momenten weg zijn naar een workshop of seminar op een leuke locatie om hun kennis bij te spijkeren over zaken die nul tot generlei waarde hebben. En maar zuchten dat ze het zo druk hebben en dat zonder hun alles in het honderd zou lopen. Een beroepsgroep die zichzelf in stand houdt zonder enige zinvolle bijdrage te leveren.

FrankVeer | 14-02-21 | 15:22

Mooi woord: 'jankbuddie'. Ga ik onthouden.

Amsterdamsko | 14-02-21 | 15:56

@FrankVeer | 14-02-21 | 15:22: Het lachwekkende gilde van "zeemeeuw managers". Het type functionaris wat je bij voorkeur bij de concurrentie aan het werk zou willen zien.

Grijskijkert | 14-02-21 | 16:56

Ronduit schofterig.

Maar het past goed bij de rest van het vaccinatieprogramma. Het is ronduit beschamend allemaal. De prikprioriteiten wisselen per dag, te weinig vaccins, kortom, knudde.
-

Bernhard de II | 14-02-21 | 15:09 | 1

@Bernhard Daar maak ik dan weer uit op, dat het er kennelijk niet toe doet of je al dan niet wordt ingeënt. Bij Ebola was het echt wel anders gegaan.

Rest In Privacy | 14-02-21 | 16:24

Denkt zo af toe met weemoed terug aan het Ziekenfonds.

william7055 | 14-02-21 | 15:08

Het zullen wel gewoon de vaccinaties zijn de ze aan de straatstenen niet kwijt konden. Want de meest zorgmedewerkers willen zich niet laten vaccineren heb ik begrepen.

Endoxa | 14-02-21 | 15:06 | 17

@Endoxa | 14-02-21 | 15:57: Juist ja. Volgens die cijfers zegt 36-40 procent ja, 36 procent nee en de rest wil meer info.

Papa Jones | 14-02-21 | 17:10

@Grijskijkert | 14-02-21 | 16:51: In plaats van zo los te gaan, denk om uw hart, zou u zich kunnen af vragen hoe het kan dat er zoveel mensen uit een niet doelgroep gevaccineerd zijn. Vaccins te veel? Hoe dan? Er is een tekort.

Endoxa | 14-02-21 | 17:18

@cheops | 14-02-21 | 17:00: "In de meeste gevallen geen probleem". Juist ja,in de meeste gevallen. Ten eerste: er is niet echt te voorspellen wie (onder de 50) symptomen krijgt die intensievere zorg noodzakelijk maakt en wie "nauwelijks" last heeft. Dat geldt dus ook voor de hoogte van het aantal zieke mensen, is niet te voorspellen. En dat het vaccin alleen de symptomen zou onderdrukken klopt ook niet helemaal. Een vaccin zorgt er doorgaans voor dat je helemaal geen symptomen ontwikkeld en/of dat de besmetting (vanwege antistoffen en/of een geactiveerd afweermechanisme) helemaal geen vat op je krijgt. Een vaccin werkt dus preventief niet alleen tegen de huidige variant maar wellicht ook tegen toekomstige varianten (waarmee de kans voor aangepaste vaccins/herhaalde vaccinaties misschien welgroter/noodzakelijk zal blijven). Trouwens, het zal waarschijnlijk steeds minder belangrijk worden wat de opvattingen over vaccinatie in Neserland zijn. De meest voor de hand liggende consequentie is dat je te bezoeken land stringente inreisvoorwarden stelt (voldoe je niet, kom je gewoon het land niet in.).

Grijskijkert | 14-02-21 | 23:26
▼ 14 antwoorden verborgen

Managers die Zichzelf sinds jaar en dag als een Godsgeschenk aan de Mensheid beschouwen die ineens achteraan aansluiten bij vaccinaties, tuurlijk !

De Briemusketier | 14-02-21 | 15:05

Ik ben nu wel voor klappen voor de zorg. Harde klappen, dat wel, voor de ingeente, thuiswerkende management laag.

BobDobalina | 14-02-21 | 15:01 | 2

Ho ho. Zonder managers draait Nederland in de soep hoor.

Endoxa | 14-02-21 | 15:04

Hier heb je de volle mep!!!1!!1!!

Rest In Privacy | 14-02-21 | 15:05

Er wordt alles gedaan om een hoger aantal gevaccineerden te kunnen presenteren.

WelDenkend | 14-02-21 | 14:59

Nou en. Alsof iedereen om zo'n vaccin staat te springen. Absurde hysterie is het.

Mensdier | 14-02-21 | 14:59 | 1

Ja, ik wacht liever tot het experimenteren op mensen over is. Dat zou in 2023 zijn. Dan nog een paar maandjes analyseren.

Pimp my Voortuin | 14-02-21 | 15:03

Sorry voor iedereen die er anders over denkt maar ik kan hier niet wakker van liggen.

Leptob | 14-02-21 | 14:57

Het is toch bekend dat de ambtenaren de baas in dit land zijn.
Ze gaan over het geld dat van de burger gepakt wordt en ze bepalen mede, nadat ze goed voor zichzelf hebben gezorgd, hoe het geld gespendeerd wordt.
Ze hebben eigenlijk geen enkele verantwoordelijkheid en bizarre arbeidsvoorwaarden. Hoe hoger je bent hoe onaantastbaar je bent.
Zorg instellingen zijn bureaucratische kutinstellingen die eerst aan zichzelf denken en dan misschien aan de rest.
Niks nieuws dit, al decennia is dit en het wordt erger omdat we geen kiesdrempel hebben en er steeds meer partijtjes komen.
Meer partijtjes wil zeggen ,slechtere wetgeving en minder controle, gevolg meer macht voor ambtenaren.

pejo | 14-02-21 | 14:56 | 1

Verdeel en heers.

De Profundus | 14-02-21 | 17:10

"Als we hier straks code rood hebben, worden medewerkers van de administratie ook ingezet op andere taken binnen de zorg, zoals het inschenken van koffie. Wij hebben mensen nodig om de zorg te kunnen bieden. Je moet soms alle zeilen bij zetten."

Voor zo'n data analist een kopje koffie heeft ingeschonken ben je wel een tijdje verder. Eerst zit ie precies de schepjes koffie af te meten, daarna precies gelijk over de kopjes uit te schenken. Na een uur krijg je nog eens een kouwe bak in je handen.

En laten we het maar helemaal niet hebben over de leden van de raad van bestuur.

Rest In Privacy | 14-02-21 | 14:56 | 1

Leden van de raad van bestuur zijn afdankertjes uit de politiek die uit de baantjes draaimolen komen (hoi PVDA, D66)

Jan70 | 14-02-21 | 15:25

Oplossing: maak iedereen net zo bang voor het vaccin als voor covid, dan verdwijnt het tekort als sneeuw voor de zon.

Zoelense Hobbyboer | 14-02-21 | 14:56

En wij maar klappen voor de zorg we zouden ze klappen moeten gevenwegens mismanagement, onnodig declareren, een arts in een ziekenhuis verdient gemiddeld 256.000 euro per jaar.. maken ze een fout dan declareren ze gewoon nog een keertje de volle mep! De verpleegsters krijgen een grote mond en denken dat we ze aardig vinden omdat ze zogenaamd zo hard moeten werken...

Tonythelonley | 14-02-21 | 14:55 | 1

Ze moeten eindelijk een keer hard werken. Normaal ok baantje.

inCol | 14-02-21 | 15:00

En dan de cijfers via stichting nice, de IC/doden vanaf maart 2020(!):

"COVID-19 patiënten op de IC’s:

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 8290

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop:
2386".

VP732 | 14-02-21 | 14:55

Dit soort discussies ontstaat alleen vanwege de schaarste....
Loop niet zo als een stelletje kleine kinderen te zeuren over de volgorde, los het schaarste probleem op.

IkWilOokWatZeggen | 14-02-21 | 14:52 | 1

Hallo dit is Nederland. Daar zeiken we dolgraag, nationale hobby nummer 1. Tenminste zeiken op een ander, niet op jezelf. Dat zou raar zijn natuurlijk.

Torwart | 14-02-21 | 15:10

Is toch niet de 1e keer had niks anders verwacht. Schreef het vorige keer al komt thuis en zegt tegen partner ga voor jou ook wat regelen . Fuck medewerkers en patiënten

dedwarsligger | 14-02-21 | 14:52

De bobo's hebben het dan wel vaak over 'samen' en 'solidariteit'.

Reebensteeltje | 14-02-21 | 14:51

Simpel. Boete voor de instelling en boete + strafvervolging voor de individuele medewerkers.

Graaisnaaiert | 14-02-21 | 14:51 | 3

Er is ook zat vaccin weggesmeten. Spuit het dan maar bij iemand in die het wil.

IkWilOokWatZeggen | 14-02-21 | 14:54

Hé een ambtenaar in de panelen.

Torwart | 14-02-21 | 15:11

Ik stel voor: geen zorgbonus voor deze knurften dit jaar. Pak ze waar het pijn doet; in de knip.

Toos Bevergeil | 14-02-21 | 14:50 | 2

Dat zijn mensen die ook geen recht hadden op die zorgbonus als ik het goed begrijp. Administratief personeel en managers komen niet 1 op 1 in contact met Covidpatienten, anders dan tijdens het obligate PMH- ( Polaroid-Met-Hugo ) momentje.

Graaisnaaiert | 14-02-21 | 14:52

@Graaisnaaiert | 14-02-21 | 14:52: ik kan je zeggen dat iedereen onder een bepaalde salarisschaal gewoon de zorgbonus heeft ontvangen. Enige voorwaarde is dat je in die specifieke periode hebt gewerkt. Al is het maar een paar uur.

überholprestige | 14-02-21 | 16:37

We vinden het allemaal walgelijk, totdat we zelf de kans krijgen.

trekarm | 14-02-21 | 14:50 | 6

Ik pas. Jij mag voor hoor. Graag zelfs.

Deksmaat | 14-02-21 | 15:03

@Papa Jones | 14-02-21 | 15:01: keep on dreaming ouwe VVD’ er. Er gaat nauwelijks iets veranderen tot iedereen geweest is.

Torwart | 14-02-21 | 15:13
▼ 3 antwoorden verborgen

De Britse variant grijpt keihard om zich heen in het VK. Over de laatste week een daling in het aantal besmettingen van ruim 27%. Ook het aantal doden en ziekenhuisopnames meer dan 25% lager. Ik snap andermaal de glazen bol-uitleg van Jaap van Dissel niet helemaal.
coronavirus.data.gov.uk/

goedverstaander | 14-02-21 | 14:50 | 4

Begin februari hadden we 170.000 besmettingen per dag, hè Jaap.

Rest In Privacy | 14-02-21 | 15:00

@cheops | 14-02-21 | 15:12: zelfde gebeurt in Duitsland. Continu veranderen van besmettingspercentage al naar gelang het uitkomt. Ziet er niet naar uit Merkel aanstalten maakt om lockdownmaatregelen te versoepelen.

Bataafje | 14-02-21 | 15:16
▼ 1 antwoord verborgen

Die zorgbobo's zijn ook vaak VVDérs dus zo gek is het eigenlijk niet.

de uitbater | 14-02-21 | 14:48

Diep respect voor de zorg helden! Een bonus, loonsverhoging en gratis prikken voor iedereen. Jij krijgt een prik, jij krijgt een prik, iedereen krijgt een prik, woooooh!

deugallergie | 14-02-21 | 14:47 | 2

Gratis prikken dat zei ik ook tegen haar vannacht.

kapt.Jerkoff | 14-02-21 | 15:20

Las dat in een verpleeghuis in 010, 44 bewoners corona kregen nadat ze gevaccineerd waren. Gek toch? Of daar ook koks bijzaten weet ik niet.

Rest In Privacy | 14-02-21 | 14:46

Normaal in ellenbogenland. En nu? Wat zijn de consequenties? Laat me raden.

inCol | 14-02-21 | 14:46

Die bobo's uit de zorg hebben voor zichzelf uiteraard ook een vaccin geregeld. De zorginstelling Argos in Rotterdam wilde nl. niet zeggen of deze bobo's ook een uitnodiging hebben ontvangen voor vaccinatie. Reken maar van yes dus.

HoniSoit | 14-02-21 | 14:46 | 1

Dat is wel overduidelijk ja.

Grachus | 14-02-21 | 16:43

Het land van Mark Rutte. Met z'n allen voor ons eigen.

Rest In Privacy | 14-02-21 | 14:45

Voordringen is heel normaal voor de management laag binnen de zorg. Ook mensen die ingehuurd worden voor werkzaamheden op de covid afdeling worden gewoon gepasseerd. Dan te denken hoe die knuppels bij de ggd te werk gaan, vorige week werd er bij een vriendin van mij in haar zorginstelling de cliënten gevaccineerd, erg goed echter hadden ze van de GGD veel teveel vaccins klaar gemaakt en konden ze 30 vaccins weggooien... personeel wilde graag gevaccineerd worden maar dat mocht natuurlijk niet. Nee, De Jonge doet het uitstekend evenals de GGD. Bizar 30 vaccins weggegooid, en dat op 1 dag op 1 niet al te grote locatie.

Hollandse_blauwe | 14-02-21 | 14:45 | 4

@botbot | 14-02-21 | 14:59: ja hernia lastig te bevatten, maar goed, de waarheid is pijnlijk.

Hollandse_blauwe | 14-02-21 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

"Wij zijn bijzonder, wij behoren tot de geprivilegieerden. Dus wij kunnen dit maken. En daarom doen we het ook, sans gêne:"
Ziehier hoe de decadentie zich langzaam maar zeker heeft ingevreten in de instituties en instellingen. Het is niet iets wat specifiek met Corona te maken heeft, het is een gedeelde en geaccepteerde houding bij die lui.
Dat zal ook de toekomst van Europa zijn, een samenleving geleid door horden van geprivilegieerde klerken die met krassende pennen regeltjes neerschrijven, als het even kan ten voordele van zichzelf.

Schoorsteenveger | 14-02-21 | 14:44 | 2

Het bureaucratisch fascisme van de toekomst, waar democratie alleen nog in naam bestaat. Dat is geen complotdenken, want we zien het voor onze ogen gebeuren.

J.P.Drapeau | 14-02-21 | 14:55

Helemaal correct. Zogenaamd zijn wij een land waar corruptie weinig voorkomt. De klassieke corruptie dmv omkoping etc. is inderdaad laag. De corruptie van elkaar baantjes toeschuiven en doen alsof men terecht een bepaald privilege heeft is bij dit soort lui schering en inslag.

Grachus | 14-02-21 | 16:45

Lekker dan. Ik sta als anesthesioloog boven hoestende en proestende patienten, maar omdat ik geen eigen patienten op de seh ontvang worden we niet tot de spoedzorg gerekend. Terwijl in elk ziekenhuis in de nachtelijke uren alleen een anesthesioloog en gynaecoloog aanwezig is, omdat hun vak zo spoedeisend is en niet aan assistenten overgelaten kan worden.
Die bureautijgers hebben wel hun prik gehad, en ik en mijn collega’s nog niet. Onbegrijpelijk en gemiste kans
Wie gaat al die gemiste operaties begeleiden als wij ziek zijn???

Emma Watson | 14-02-21 | 14:43 | 5

Je hebt toch een mondkapje en handschoenen? Of helpt dat soms niet?

Deksmaat | 14-02-21 | 14:46

@Deksmaat | 14-02-21 | 14:46: hahahahah - mogen we eigenlijk niet om lachen. Ik heb het met Emma te doen. Ik zou dit ook niet kunnen verkroppen.

BobDobalina | 14-02-21 | 14:58

Emma, leg ze allemaal op hun buik, dan hoesten en proesten ze niet in je gezicht!
Gratis tip.

J.Cash | 14-02-21 | 15:01
▼ 2 antwoorden verborgen

En krijgen die bobo's per ongeluk ook nog een tweede vaccinatie?

laatste_waarschuwing | 14-02-21 | 14:43 | 1

Ja heel gek, er was een doos met injectiespuiten die helaas onbeschermd in de gang stond. Onze medewerkers zijn daar helaas een voor een per ongeluk in gevallen.

BobDobalina | 14-02-21 | 14:57

3,678% heeft de eerste prik gehad.
0,471% is volledig gevaccineerd.

Nou. Dat gaat hartstikke goed man. Lekker snel!

Deksmaat | 14-02-21 | 14:42 | 1

Als het maar zorgvuldig gebeurt. De maatregelen bevallen immers zo goed, dat houden we nog wel “even” vol.

deugallergie | 14-02-21 | 14:49

Je verwacht het niet... Je krijgt de PvdA mentaliteit niet uit een zorg- of woningbouwbobo.

hoevenpe | 14-02-21 | 14:41 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Als je zoveel uit de kast moet halen om een prik te verkopen sla ik wel even over.

Rolling_Ronny | 14-02-21 | 14:38

Het is niet de afspraak, nee. Misschien ter vermindering van mogelijk ziekteverzuim in deze drukke tijden? Voelt als een kip ei verhaal op die manier, maar met groeiende immuniteit (en de dalende trend van besmettingen) onder de kwetsbare doelgroep zal die drukte sowieso afnemen. Om de verspreiding tegen te gaan zal het (hopelijk) niet zijn, omdat je gevaccineerd danwel asymptomisch het virus alsnog kunt verspreiden.

Boerhoektvrouw | 14-02-21 | 14:36

Tsja,

Wie appelen vaart, wie appelen eet..

Wijze uit het Oosten | 14-02-21 | 14:33 | 1

Yep, maar het blijft te absurd voor woorden.

de uitbater | 14-02-21 | 14:35
-weggejorist-
kleingordon | 14-02-21 | 14:29

Payback voor de niet gekregen loonsverhoging gok ik zo.
Ik gun het ze wel.

De_Bruyne_Ster | 14-02-21 | 14:29

Als een hele instelling gevaccineerd is, is het geen bron van corona meer. (Hoop je). Hoef je ook niet meer 5x langs voor ieder apart risicogroepje. Wel zo efficiënt

Nichtsneues | 14-02-21 | 14:29 | 4

@keestelpro | 14-02-21 | 14:30: je bent nog wel besmettelijk. Dus voor de risicogroep (de ouderen) hebben deze inentingen dus geen zin

Olleke | 14-02-21 | 14:36

Zo'n 2000 mensen die bij Argos werken volgens het artikel. Dat kan je handmatig via excel nog wel uitsplitsen. Je backoffice die thuis werkt vaccineren terwijl de daadwerkelijke bewoners nog niet zijn gevaccineerd is gewoon zwaar asociaal. Hoop dat er zwaar tegen op getreden kan worden.

Struikrover3 | 14-02-21 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

Afspraken die niet zwart op wit staan en waarbij geen strafmaatregelen zijn opgenomen, dat zijn geen afspraken, dat is gelul voor de buhne.

NomadBrewer | 14-02-21 | 14:29 | 1

Precies dat. Wat er hier gebeurt is ook 100% voorspelbaar, maar kennelijk niet voor een VMBO-leraar.

BobDobalina | 14-02-21 | 14:54

De Zorg vaart zijn eigen koers, net als Mark en Hugo. Het is ieder voor zich in het Nederland van Mark Rutte, de zorg heeft dit al begrepen.

De Briemusketier | 14-02-21 | 14:28

Absurd dat dat zo maar kan in dit land bah.

de uitbater | 14-02-21 | 14:28

Kijk, het is natúúrlijk best schofterig, maar als Hugo de Hijger of anders wel die kuttige EU hun zaakjes goed hadden geregeld, dan hoefden we elkaar nu niet scheef aan te kijken.
De ellende begon bij de overheid.

Ruimedenker | 14-02-21 | 14:27

Namen en rugnummers graag.

Bald_Gefkens | 14-02-21 | 14:25 | 1

Inderdaad. En wed maar dat er nog meer stinkt daar:
Als er zo met de vaccins wordt omgesprongen door een dergelijk management, laat het zich wel raden wat er met geld gebeurt.

Vage_eddie | 15-02-21 | 02:21

Godverdomme. Per direct allemaal de laan uitgooien. Kutvolk. Meeste managers zitten op hun plekje omdat ze het werk in de klei niet aan konden.

Naall | 14-02-21 | 14:25

De " Wappies" pikken ze in ieder geval niet in.
Daar kan je ze niet van beschuldigen;

MoonBeebe | 14-02-21 | 14:24 | 5

Ik ben een heel beleefde wappie. Ik laat iedereen voor. En ik hoor de ervaringen van de proefkonijnen wel over een paar jaar.

Cepalislam500mg | 14-02-21 | 14:38

Tenzij u een jonge vrouw met kinderwens bent, mag u met alle liefde mijn prikje hebben.

Grachus | 14-02-21 | 16:53
▼ 2 antwoorden verborgen

En ze hebben ook al een excuus klaar: iedereen is onmisbaar bij ons. In tegenstelling tot de rest van Nederland. Je had verwacht dat die extra weken zorgvuldigheid die Nederland heeftgepakt door niet in te enten zich ook zou vertalen in strikte afspraken over wie wel en wie niet.

BobDobalina | 14-02-21 | 14:24 | 5

@minnenman | 14-02-21 | 14:34: Mijn punt is dat ondanks de zogenaamde "extra zorgvuldige benadering" zorginstellingen kennelijk ermee weg komen ook mensen zonder enige prioriteit in te spuiten. Bijzonder slecht voor het al slechte draagvlak voor het huidige beleid.

BobDobalina | 14-02-21 | 14:53

@BobDobalina | 14-02-21 | 14:53: Opnieuw: Extra zorgvuldige benadering = bullshit. Het zijn loze woorden voor een beleid waar geen excuses meer voor te verzinnen zijn.

minnenman | 14-02-21 | 15:06

@BobDobalina | 14-02-21 | 14:53: En morgen staan deze lui met hun gegarandeerde inkomen en Corona-toeslag weer vrolijk te brullen "dat we er met zijn allen inzitten". 'Noortje' had voor mij niet weg gehoeven bij die woningstichting (wel met demotie natuurlijk), maar ik hoop toch wel dat hier een paar koppen gaan rollen.

Grachus | 14-02-21 | 16:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Het ligt wel wat genuanceerder dan hier gesteld. Administratief personeel is ingeënt omdat ze bij kunnen springen in noodsituaties. En dat koks e.d. in die instellingen gevaccineerd worden lijkt me niet meer dan logisch.
Paniekzaaien om niets dus.

oldandwise | 14-02-21 | 14:24 | 5

Ah, vandaar dat er zoveel managers zijn, die kunnen dan bijspringen

amateurrr | 14-02-21 | 15:31

Geloof je dat zelf van dat 'bijspringen'?

Grachus | 14-02-21 | 17:03

Het lijkt me toch ook dan nog steeds zeer wenselijk éérst de kwetsbaren in te enten en dan pas daarna de mensen die moeten "inspringen". Beetje goed uitzoeken en mogelijk een dood door schuld ten laste leggen dit tuig.

CamaroHans | 15-02-21 | 12:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Update uit de Mickey Mouse Elfstedentocht: Henk Angenent 'heel raar gevallen' volgens Sieb van der Ploeg maar gaat vooralsnog door.

goedverstaander | 14-02-21 | 14:22 | 3

VogelPeop.

Ruimedenker | 14-02-21 | 14:23

Hij mag van mij door het ijs zakken... idioterie wat die malloot aan het doen is.

overVecht | 14-02-21 | 14:36

Niet te houden echt die Britse variant, maar goed dat de avondklok verlengd is.

C1O2 | 14-02-21 | 14:21

Dat ze maar van de bijwerkingen mogen genieten (bij meer dan 80% volgens Pfizer).
Gezonde mensen onder de 50 hebben nauwelijks baat bij een prik. Bij de meesten zullen de bijwerkingen erger zijn dan de symptomen van Corona zelf. Ook denken veel mensen dat je na een prik niet meer besmettelijk kan zijn of worden. De vaccinatie is bedoeld om de symptomen van de ziekte te verminderen, niet om iets te doen aan de besmettelijkheid ervan.

cheops | 14-02-21 | 14:21 | 9

Er zijn bij de mazelen inenting ook mensen met zeer ernstige bijwerkingen, zelfs dodelijke. Maar dat zijn er zoooooo weinig dat het doel echt de middelen heiligt.
De bijwerkingen die Pfizer vermeldt zijn geen gegarandeerde bijwerkingen, de kans is alleen nihil. Succes met het zoeken naar iemand met serieuze bijwerkingen. Die ga jij Niet vinden.

Bakkeleures | 14-02-21 | 17:44
-weggejorist-
kleingordon | 14-02-21 | 18:26

@Bakkeleures | 14-02-21 | 17:44:
De meer dan 80% aan bijwerkingen waren in een studie uitgevoerd door Pfizer. Deze is gepubliceerd op de website van de Amerikaanse FDA. De FDA heeft mede aan de hand van dit onderzoek het Pfizer vaccin onder voorbehoud toegelaten als medicijn omdat er snel iets nodig was.
“ clinical studies, adverse reactions in participants 16 years of age and older included pain at the injection site (84.1%), fatigue (62.9%), headache (55.1%), muscle pain (38.3%), chills (31.9%), joint pain (23.6%),
fever (14.2%), injection site swelling (10.5%), injection site redness (9.5%), nausea (1.1%), malaise (0.5%), and lymphadenopathy (0.3%).
Severe allergic reactions, including anaphylaxis, have been reported following the Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine during mass vaccination outside of clinical trials.”

cheops | 14-02-21 | 18:43
▼ 6 antwoorden verborgen

In Zwitserland was er in Bern 2 weken geleden ook een vergelijkbaar schandaal.

van Oeffelen | 14-02-21 | 14:21 | 1

And not a single f*ck was given here.

Montgomery Burns | 14-02-21 | 14:24

Vet cool in het Engels

SinisterNL | 14-02-21 | 14:20

Eeeehhh.... niet alleen in Zuid-Holland hoor.
BrabantZorg exact hetzelfde. Lutsers.

ParaPiet | 14-02-21 | 14:20

Namen, rugnummers, schavot en aansluitend teraardebestellingen.

goedverstaander | 14-02-21 | 14:17 | 1

Vroeger toen GS nog full-time een zwarte kip in dienst had om dit te kunnen doen.

JWZ_JMK | 14-02-21 | 16:36

Ik heb vernomen dat er nogal wat mensen zijn overleden door het vaccin. Dat probleem lost Darwin dus wel op.

Mastermattie | 14-02-21 | 14:16 | 23

Geloof er geen bal van; ik hoor in mijn (zorg-) omgeving er niets over.

guile | 14-02-21 | 15:34

Isn’t it ironic?

yawni | 14-02-21 | 15:50

Mastermattie laat je niet bang maken man. 'tis maar een beetje RNA, daar sterft alleen dor hout aan. Gewoon doorspuiten.

sioux_ | 14-02-21 | 17:44
▼ 20 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl