Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Regering Rutte wilde Nederland extrasuperbang maken voor corona

Want Duitsland deed het ook

Dit is een hoge mate van filosofisch topic maar we denken dat Mark Rutte in maart en april van vorig jaar aan Jaap en zijn Mensen heeft gevraagd hoe we Dit Land nóg banger kunnen maken voor corona dan het al is. We denken dat, omdat de regering van Merkel dit in Duitsland ook heeft gedaan en alles wat Mutti doet, bij Rutte goed ontmoet. Mondkapjes, grenzen sluiten, stupide spertijd? Duitsland is Ruttes gidsland. Als Merkel zou zeggen ’Mark, bouw mal ein Mauer op het Museumplein‘, dan stond ie er nog voor Valentijnsdag. De regering van Merkel wil niet reageren op de schokkende onthullingen van Die Welt (hier in Nederlandse Staatsvertaling), en noemt het onderdeel van “allesomvattend theoretische verhandelingen”. Jaja, zulke politieke app-groepen kennen wij in onze politiek ook, Mutti. Dus zolang Rutte het tegendeel niet heeft uitgesproken, is het ook in Dit Land zo gegaan. Kom er maar in, coronapremier Rutte?

Henk Krol feliciteert topic deaud

Social

Partij voor de Verzetsstrijders!

Reaguursels

Inloggen

Zoalng er hersenloze ontkenwappies rondlopen vind ik het wel logisch dat je je best doet om tot deze groep door te dringen.

priwax | 10-02-21 | 16:07

Gisteren Een Vandaag gezien over Manaus ?
Banger, banger maken !
Die complot"gekkies" krijgen geheid weer gelijk (achteraf natuurlijk) .....

A333aan | 10-02-21 | 15:02

Pinokkio is het schoothondje van Duitsland.
Vragen ons af wat hij er voor terug krijgt na de verkiezingen.
Merkel heeft heel Europa in haar zak zonder oorlog met wapentuig.
Covid griepje is het nieuwe wapen geworden en waar blijven onze verzetsstrijders?

tegenalles | 10-02-21 | 13:10

"Daar heb ik geen actieve herinnering aan."

Geheugenverlies is zo'n mooi dingetje....

Ridocar | 10-02-21 | 12:52
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 10-02-21 | 11:10

Altijd die hyperfocus op het idee dat de overheid in een complot zou samenspannen tegen haar burgers. Belachelijke flauwekul die nogal afleidt van de essentie van de zaak, hoe komen we zsm uit deze virus-ellende?

Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 09:43 | 11

Bewijs dat dit niet zo is.

tegenalles | 10-02-21 | 13:14

Ooit van catch 22 gehoort?
Dus helemaal niet en jij al helemaal niet.

MistaRazista | 10-02-21 | 14:55

Inderdaad, complot is niet waarschijnlijk. Hebben ze ook niet nodig, ze doen van zichzelf al rare dingen.

Here's Freddy | 10-02-21 | 15:15
▼ 8 antwoorden verborgen

Het is dat het op internet en teletekst stond, maar de MSM en de staatsomroep heeft hier verder 0 aandacht aan besteed op tv... Logisch toch...

Feugeltje | 10-02-21 | 09:26

.

snokkertje | 10-02-21 | 09:21
-weggejorist-
Denkhetwel | 10-02-21 | 09:12 | 1

Het is een twijfelachtige wisselwerking tussen overheid en bevolking in deze crisis. Probeert de regering (gedurende 1e golf) het hele verhaal te vertellen, inclusief nuances en uitzonderingsposities, krijgen ze het verwijt dat ze geen eenduidige boodschap verkondigen en verwarring zaaien. Daarop wordt de communicatie versimpeld waarna het verwijt komt dat de overheid niet transparant genoeg is en de bevolking informatie onthoudt.

Wat mij blijft verbazen is dat wereldwijd gekozen is voor dezelfde strategie, namelijk sturen op gedragsverandering. Geïnitieerd door artsen en virologen die aangeven geen verstand te hebben van de maatschappelijke impact van hun maatregelen (dixit Jaap van Dissel). Klakkeloos overgenomen door een regering die niet geïnteresseerd is in de sociologische dynamiek agv de maatregelen (dixit Mark Rutte). De kwaliteit van communicatie is navenant en loopt duidelijk parallel met de race naar de bodem die met lockdowns en avondklokken is ingezet.

Dampende_aardappel | 10-02-21 | 09:06 | 4

Inmiddels is het toch wel duidelijk dat 99% van de mensen die covid krijgt niet sterft. Het enige wat we moeten doen is zorgen de ziekenhuizen niet overspoelt worden door patienten.

Met andere woorden, bescherming van de gezondheidszorg. En daarvoor mag wel de hele maatschappij en economie naar de kloten. Hoe lossen we dit toch op?

Stuffed Human | 10-02-21 | 11:20

@Stuffed Human | 10-02-21 | 11:20: Door in de aanpak van de crisis breder te kijken dan de risico aversie die leeft bij de artsen van het OMT. Een arts is bezig om kost wat kost een mensenleven te redden. Dat is natuurlijk te verdedigen binnen de muren van een ziekenhuis, maar wordt desastreus wanneer dat politiek wordt gemaakt.

Dampende_aardappel | 10-02-21 | 11:33

Bottom line: van leven ga je dood (wijlen Robert Long zong het jaren geleden al en hij had gelijk).

Here's Freddy | 10-02-21 | 15:17
▼ 1 antwoord verborgen

Dat Duitse coronaschandaal lijkt me toch redelijk groot nieuws. RTL nieuws: heineken, Schaatsen, NS & winterweer, Trump.......

Hangtietsmurfin | 10-02-21 | 09:05 | 3

Reken er maar op dat je er niets meer van zal horen. Gek genoeg hoor ik ook geen elke partij er over.

endtotrolling | 10-02-21 | 09:10

Ja zeg we hebben wel wat anders aan ons hoofd,zoals het feit dat Thiery Baudet zijn zus liever niet met een neger ziet.

Huwelijksgeluk | 10-02-21 | 12:20

Duitsland doet het. Nederland zal het ontkennen. Gisterenavond reeds bij OP1, spraken de ogen boekdelen. Dat wordt weer een WOB onderzoek en weglakken. Rutte zal er geen beeld bij hebben en Van Dissel c.s. is dit gewend. Leuk landje!

Een vrije paling | 10-02-21 | 08:48 | 1

Actief geheugen altijd een beetje moeilijk.

likdoorn | 10-02-21 | 09:42

Echte angst experts zitten in de Soviet Unie. Getrainde gasten die de samenleving tot in de puntjes kennen.
De regering Rutte, en vele andere Europese regeringen hebben ontdekt dat je onder het mom van 'staatsgeheim' en allerlei truukjes zaken kunt verbergen (is niets nieuws hoor, doen besturen al miljard jaren. Ja, ook die van amoebes ja). Nou, laat nu maar es 'echte' journalisten aan het werk gaan, in plaats van de hele pseudo meute. Succes mensen met het de-angstificeren van NLandia!

nobodiesunmighty | 10-02-21 | 09:01

Inderdaad. Pure psy-op.
Zoals onze Rutte die bot komt vertellen, dat ze voor de avondklok kiezen om het "gevoel" van urgentie te verhogen.
Want mutatie xyz komt eraan en zo niet kan eraan komen.
Tot nu en in alle eeuwigheid.

MistaRazista | 10-02-21 | 16:00

Bang.

Gehoorzaam.
De overheid vrezen.
Ontzag hebben. Voor Rutte.
Gehoorzaamheid.
Volgzaamheid.
Onderdanigheid.
Afhankelijkheid.
Bereid tot offers.
Met té weinig al tevreden.
Dankbaarheid.
Vrijwillig werken. Voor niks.
Vrijwillig risico op corona krijgen.
Kritiekloos.
Slaafsheid.
Applaus moeten geven.
Verplichtgestelde eenzaamheid.
Opgelegd zwijgen.

Bang.
Banger.
Bangst.
Rutte.

gaffelbaard | 10-02-21 | 08:28 | 4

Plaatje van Rob de Nijs opzet (banger hart)

Titje | 10-02-21 | 08:52
▼ 1 antwoord verborgen

Mutti und Rutti

Min. v. Communicatie | 10-02-21 | 08:18 | 2
-weggejorist-
kunstliefhebber | 10-02-21 | 08:55

Het is eine Mauer, i.p.v. ein Mauer. Klein detail.

F1802 | 10-02-21 | 08:13 | 1

Klein detail = pleonasme. Nog een detail.

Festen | 10-02-21 | 09:52
-weggejorist-
Taartmoment | 10-02-21 | 08:12 | 1

Ik denk dat het duo Van Dissel & Kuipers prima zonder aanmoediging kan, krijg sterk de indruk dat die van de macht genieten en op eigen houtje paniek creëren.

Upendo | 10-02-21 | 03:00

De toeslagaffaire is een voorbeeld van wat er grondig mis is bij de overheid. Dhr Omtzigt zet helder uiteen waar het allemaal is mis gegaan in deze podcast

open.spotify.com/episode/64mhtlXTEuo2...

Transparantie is het sleutelwoord. Een overheid moet te controleren zijn en juist daaraan schort het. De ‘tegenmacht’ wordt juist weggehouden cq geneutraliseerd door het narratief te willen bepalen. In plaats daarvan zou transparantie omarmd moeten worden, zodat de weg van verbetering constructief ingezet kan worden.

De vraag luidt wie de regering nu precies dient; haar burgers of anders? De huidige opstelling neigt naar anders. De crisis is politiek gemaakt.

Wensbaar Denken | 10-02-21 | 02:32 | 1

Politiek bediend zichzelf.
Burgers mogen alleen leveren (geld)
Bouwfraude voor 2002 was een politiek parade paardje. De klokkenluider werd opgehangen en de rest lachten zich rot. Politiek van toen liet duidelijk zien dat geen mens zich moet bemoeien met hun criminele witteboordencriminaliteit. Bouwfraude is nooit gestopt.
Er bestaat geen politiek in Nederland. Nederland wordt bestuurd door managers die weer worden bestuurd door organisaties en instituten.
De bevolking mag maar een beetje door de straat stampen, raar bewegen in een dancing, televisie kijken maar vooral werken voor vaderland fraudeurs en koning en verder niet teveel bemoeien en denken dat is klimaat vervuiling dan wordt greta thunberg boos.

jitro | 10-02-21 | 09:24
-weggejorist-
jan huppeldepup | 10-02-21 | 01:46 | 3

Ik heb het al vaker geschreven , dat als u wil weten wat er in Nederland gaat gebeuren , u gewoon de Duitse krant moet lezen.

Datgingniegoed | 10-02-21 | 00:19 | 7

Nou heb ik over het algemeen wel het idee dat veel zaken in Duitsland toch beter geregeld zijn.. Ook heb ik weleens zitten kijken naar een huisje over de grens..

Barkruk2 | 10-02-21 | 07:53

@Datgingnietgoed: dat sowieso.
Daarnaast kan het uberhaupt geen kwaad om Duitse kranten te lezen.

Bataafje | 10-02-21 | 08:06

En een tip: naast Die Welt (waar de reaguurders heel verhelderend schrijven) kan ik ook de satirische Wochenrückblick van Hans Heckel bij de PAZ aanbevelen. Dan weet je precies hoe een bureaucratie functioneert.

discriminazie | 10-02-21 | 10:20
▼ 4 antwoorden verborgen

@J.Cash | 10-02-21 | 00:33: Dat is gek, heb drie maanden geleden een petroleum kachel, Zebro 86 gebruikt gekocht. Daarna een hoop petroleum omdat het zo gezellig is, en warm is het sowieso. Kan ik hem nu voor viermaal de prijs weer verkopen? neeeee

jan huppeldepup | 10-02-21 | 01:33

We maken ons steeds meer afhankelijk van geïmporteerde electriciteit. De politiek wil dat de meest moderne kolencentrales die we hebben worden stilgelegd wegens CO2.
En ondertussen opent elk journaal en elke talkshow met de appjes van Terry&Co.

theo-is-dood | 10-02-21 | 07:37

Was in oost- en centraal Europa. Niet West Europa. Maar klopt, Oostenrijk had er ook last van.

Bataafje | 10-02-21 | 08:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelet op het gedrag van asociale feestvierders, filerijders, dwangkantoorkneuzen en de escapades in veel landen zal het wel meevallen met die vermeende misleiding. Wetenschappers zijn geen politici weet u....

Pieterman | 09-02-21 | 23:46 | 2

Ja maar ze kunnen via de subsidie kraan wel goed gestuurd worden. Als de regering zegt spring, dan springen ze allemaal, ook als het door een klein hoepeltje moet.

jan huppeldepup | 10-02-21 | 01:48

@jan huppeldepup | 10-02-21 | 01:48: wetenschappers zijn hoeeeeeeeerig, laat ik het zo maar stellen.

DeCynischeAmbtenaar | 10-02-21 | 08:50

En stukje bij beetje wordt duidelijker dat het eigenlijk helemaal niet om de Chinese griep te doen was. Zijn degenen die consequent als 'wappie' worden neergezet wellicht toch niet zo heel wappie?

a9b2b1 | 09-02-21 | 23:46 | 1

Die zijn nog steeds wappie. De reden om de angst te creëren was juist de angst van de Duitse regering dat de bevolking anders te veel de maatregelen zou negeren en het zo wel daadwerkelijk veel erger maken.

Insan3 | 10-02-21 | 01:02

Nou zeg, is van Rossem al die tijd Lange Frans incognito, wie had dat nou gedacht.

oh nee he | 09-02-21 | 23:42
-weggejorist-
Arachne | 09-02-21 | 23:34 | 1

We zijn dus in het sprookje van 'De nieuwe kleren van de keizer' aanbeland.
.
In een 'gaslighting' tijdperk.
.

Kijkeensaan | 09-02-21 | 23:27 | 1

U bedoelt dat rutte op prinjesdag in zijn blote piemel op een witte fiets voorbij rijdt, en een klein meisje roept " er is helemaal geen corona". Laat hij van schrip misschien zijn appel vallen.

jan huppeldepup | 10-02-21 | 01:35
-weggejorist-
fokkewoelf | 09-02-21 | 23:20 | 2

nou bedankt dan bij mijn vriendin is het aardig gelukt. heb sinds de vreselijke uitbraak geen dopje meer gemaakt verdomme

Hapselaar | 09-02-21 | 23:16 | 5

Pieterman | 09-02-21 | 23:51 :Tuurlijk! Fearmonger.

Nalek | 10-02-21 | 08:30
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 09-02-21 | 23:03 | 3

Het gaat om beeldvorming.
Trusten Nederland wij waken over u!
Slik je rode pil!
Kusje, vvd.

Analia von Solmsch | 09-02-21 | 22:37

Kan dat Hans Teeuwen lockdown liedje onder die roze flikker vierkant dat automatisch afspeelt en mij telkens de RamBam laat schrikken aub er af getieft worden per direct? Is nou wel klaar hoor!

Ragnar_Lodbrok | 09-02-21 | 22:21 | 2

Gewoon nog een keer op de linker muis knop drukken, hoor je het niet meer. En voortaan niet zo gevoelig zijn, u zit hier niet bij Joop. Stel ze stellen 200 meter van uw huis een hele grote windmolen, dat is erger.

jan huppeldepup | 10-02-21 | 01:54

@jan huppeldepup | 10-02-21 | 01:54: die staat hier dan ook niet ;)

Ragnar_Lodbrok | 10-02-21 | 06:13

ALS er ooit een gedegen analyse van deze hele situatie komt, dan zullen wij leren dat in Nederland alláng wetenschap bedreven wordt in naam van de politieke waan van de dag. Of dat nu om klimaat, bevolking, criminaliteit of inclusiviteit gaat: onze 'wetenschap' is het hijgerige schoothondje van haar geldverstrekker.
-
De argeloze belastingbetaler wordt bedonderd waar hij bij staat.

bisbisbis | 09-02-21 | 22:20 | 3

Amen.

Analia von Solmsch | 09-02-21 | 22:38

En terrorismebestrijding , was ook zo'n ding .
Helaas in de waan van de dag vergeten de mensuh dat

Exota | 09-02-21 | 23:01

Ik zie het eerder zo; De argeloze belastingbetaler laat zich bedonderen waar hij bij staat.

nemo_nemo | 10-02-21 | 07:11

Kan die Hans Teeuwen liedje dat geplakt zit onder dat roze flikker vierkantje met autoplay na x seconden aub er af

Ragnar_Lodbrok | 09-02-21 | 22:19

Ik zit hier met een super lieve vrouw, maar ze kijkt Greys Anatomy. En laat dat nou ramvol Covid mindfuck zitten. Incl 1,5 meter masturberen.

Je kan gewoon geen kruiswoordpuzzel maken of zo schuiven je Covid onder je neus.

Denkhetnjet | 09-02-21 | 22:15 | 1

Bovenhands dan toch zeker?

Pieterman | 09-02-21 | 23:52

Maar aan dat stukje angst zaaien doet GS mee, toch?

Cannabooze | 09-02-21 | 22:12

De VK heeft onder embargo een ruime tijd OMT leden gevolgd in het werk en geïnterviewd. Daaruit kwam al naar voren dat er een aantal waren die op wilde stappen vanwege grote politieke druk.

Met andere woorden, Rutte wil een maatregel, laat vervolgens politieke druk uitoefenen en beroept zich daarna op het "feit" dat hij het advies van de "experts" volgt.

Mooiste is dat hij daarna via alle media roept dat hij die maatregelen liever niet neemt, maar gezien de situatie niet anders kan.

Pure manipulatie, dus ga er maar vanuit dat het geregiseerde angst aanpraten hier ook gebeurt. Maar ja, je schijnt tegenwoordig overtuigend bewijs voor die stelling te moeten hebben, anders word je bestempeld als wappie, waarmee de discussie gesloten kan worden.

Zoelense Hobbyboer | 09-02-21 | 22:09 | 3

Reken maar dat Rutte geen sporen achter laat. Ten eerste mailt hij niet, appt hij niet, en niets wordt vastgelegd. Stromannen worden ingezet, de jonge bijvoorbeeld. De omerta doet de rest.
Niemand klapt uit de school dat hij een driftkikker is en geen leiding kan geven.
Dat Lubbers een notoire billenknijpert was is nooit in het nieuws gekomen, tot hij bij de VN solliciteerde.
Zijn baantje ging niet door.

Analia von Solmsch | 09-02-21 | 22:14

Precies. En mensen welke denken dat Rutte zijn 'stijl' zou wijzigen na het toeslagendebacle, zijn of heel dom of heel naïef (of beide).

Gemeen Mosje | 09-02-21 | 23:30

@Gemeen Mosje | 09-02-21 | 23:30: Het zijn er vooral heel veel.

Upendo | 10-02-21 | 03:08

Aus, bei, mit, nach, seit, von, zu.

Grrrrr.

VanderGeelen-Coppens | 09-02-21 | 22:09 | 2

ab aus bei mit nach seit von zu gegenüber entgegen.
-
En als je dit rijtje opdreunt bij een Duitser, dan zal hij je glazig aankijken en zich afvragen waar je het in godsnaam over hebt.

bisbisbis | 09-02-21 | 22:25
-weggejorist-
NeverKlaver | 09-02-21 | 22:08 | 3

En wederom: een (Duitse) betaalmuur. Hoe hou je jezelf geïnformeerd?
Heel veel abonnementen aanschaffen!
Of de Nederlandse journalisten (pretpakket mbo) volgen?
Ik stem nog liever vvd!
Not.

Analia von Solmsch | 09-02-21 | 22:08 | 4

Bypass Paywalls

RickRD | 10-02-21 | 00:22

@Bataafje | 09-02-21 | 22:19: Nederlandse kranten is met een enkele uitzondering na net als eten bij Mc.Donald. Een eenheids brij.

jan huppeldepup | 10-02-21 | 01:56

@Bataafje | 09-02-21 | 22:19: Suddeutsche Zeitung aanrader,
echte info en wetenschap, geen vmbo kader redactie

2CVOcean | 10-02-21 | 09:22
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte: “Geenstijl heeft al door dat ik hetzelfde kunstje geflikt hebt als Angela. Carolien! Help! Wat doen we?”

Carolien: “Shit, we hebben de MSM net weer een oud Appje van Baudet laten gebruiken om hem racisme aan te wrijven. Nu hij begon te klimmen in de peilingen.
Ik laat het ze dat nog wel wat verder uitdiepen en gooi er nog wat impeachment van Trump in. You can’t fool all of the people all of the time? Dat zullen we nog wel eens zien, nietwaar Mark!”

benjeallanggek | 09-02-21 | 21:59 | 1

Als Rutte een beetje geluk heeft, rommelt Biden ons weer een oorlog in. Wag the dog.

Wim Venijn | 09-02-21 | 22:01

Nu nog een paar juristen die boven water krijgen dat de wetenschap gestuurd word om de klimaat waanzin op te stoken , dan komen we misschien ergens.

Crankhead | 09-02-21 | 21:55 | 3

Een elftal juristen kan niet eens een gloeilamp vervangen

Analia von Solmsch | 09-02-21 | 21:58

Ja dat zou tof zijn. Wie weet treden ze dan af?

Anno Niem facebook | 10-02-21 | 00:12

@Analia von Solmsch | 09-02-21 | 21:58: ik ken toevallig een stel juristen, maar die kunnen met ze tweeën wel een lampje vervangen hoor.

Stikstofnarcose | 10-02-21 | 00:24

Runter met dem Maur, und zwar ein bisschen Plötzlich, ja.
Die, der, dem, das. Duits is ja erg zwierig. Ik heb maar gegokt welke ik moest gebruiken. Ich bitte um Entschüldigung.

Nivelleermarionet | 09-02-21 | 21:55 | 1

Das Deutsch ist nicht gemäcklich.

Joyce | 10-02-21 | 09:09

We wachten op de reaguurder die in elke tegel over dit onderwerp het woord "wappie" gebruikt...

Rhenium | 09-02-21 | 21:50 | 5

@komtdatschot | 09-02-21 | 21:57: volcontinue in angst verkeren en 24/7 binnenblijven is niet goed voor de algehele weerstand..

therealbraindump | 09-02-21 | 22:13

Wappie!

Anno Niem facebook | 09-02-21 | 23:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Trouwens, Jort Kelder heeft zelf al min of meer toegegeven dat het er bij Op1 ook zo aan toe gaat. Blijven hameren op besmettingen etc. Geen ruimte voor positieve berichten. Zie hier het volledige stuk; www.youtube.com/watch?v=xSzloHqe6Wk

Jiet Panssen | 09-02-21 | 21:50

We leven in een dictatuur. Nederland is afhankelijk van verzetsstrijders zoals ik.

thanseeuwen | 09-02-21 | 21:47 | 1

‘Listen very carefully, I only say this once’.
Koop maar eens een roze helm, ‘strijder’...

Sinterbikske | 09-02-21 | 21:56

Stockholmsyndroom

A.C.H.M.E.D | 09-02-21 | 21:51

Hoewel genen zeker een kleine rol spelen, is overgewicht toch vooral een gevolg van gedrag.

Upendo | 10-02-21 | 03:10

Hoe het rivm werkt: op bestelling. Korter kan het niet samen gevat worden: bestelling.

Analia von Solmsch | 09-02-21 | 21:44 | 1

Nu snap ik de krokettenbestelbus en vaccins ook gelijk

Anno Niem facebook | 10-02-21 | 00:07

In Iran proberen ze mensen juist bang te maken voor vaccinaties. Waarschijnlijk omdat ze veel te weinig vaccins hebben.
"Als jij je tegen Corona laat vaccineren wordt je heaumeaufiel, en God heeft een bloedhekel aan heaumeaufielen. In plaats daarvan moet je geparfumeerde viooltjesolie op je aars smeren."

Osdorpertje | 09-02-21 | 21:44 | 4

We tellen ze gewoon mee bij de vaccin-doden als ze van de toren worden geflikkerd. Wel zo eerlijk voor de statistieken om ze te vergelijken met coronadoden.

Wim Venijn | 09-02-21 | 21:59

Iran pretendeert in ieder geval niet een democratie te zijn.

Spring Bruissteen | 09-02-21 | 22:24

Nee, een augurk in je arie.

RickRD | 10-02-21 | 00:25
▼ 1 antwoord verborgen

V'Ger will eradicate the human infestation from the Enterprise.

Nivelleermarionet | 09-02-21 | 22:07

Laat me even denken....

neonreclame | 09-02-21 | 21:40

Schosshund der Pudel das kleine Märkschen

inCol | 09-02-21 | 21:36

Aanvankelijk lag Rutte op de koers van VK en Zweden. Onder druk van de bevolking en de situatie die daadwerkelijk verontrustender werd, ging angst een rol spelen. Bijvoorbeeld in België - vooral het zuiden - slaagde men er in oktober in die angst te relativeren. Met de tot nog toe meest dodelijke en ontwrichtende golf tot gevolg. Het is ook een dilemma: voor de meeste individuen is het virus relatief ongevaarlijk maar als men zich daarop baseert, ontstaat er een collectieve nachtmerrie (die vermeden kan worden door angst in te zetten ook al is daar individueel geen aanleiding toe).

Vosch | 09-02-21 | 21:33

Paniek zaaien, demagogie, vrijheidsbeperkingen. Mooi man. Waar komen dat wantrouwen en al die complottheorieën toch vandaan?
Tja, ben geen fanboy, maar je gaat je toch achter de oren krabben. Wat zegt dat over Thierry en Willem Engel?

Als je leugens gaat vertellen en vervolgens mensen steeds meer vrijheidsbeperkingen oplegt....

ratelaar | 09-02-21 | 21:32 | 2

Gewoon doorslikken die rode pil. Je bent er bijna.

FrikandelSpeciaal | 09-02-21 | 21:35

“Dus zolang Rutte het tegendeel niet heeft uitgesproken, is het ook in Dit Land zo gegaan. Kom er maar in, coronapremier Rutte?”

Waarom zou Rutte reageren op zo’n ongefundeerd bitchartikeltje?

DrumPiet | 09-02-21 | 21:31 | 1

Zag je hem veelvuldig knipperen met zijn ogen na de vraag van Henk Krol. Altijd mensen in de ogen kijken en je ziet wie je voor je hebt.

Voorbereide leugens zullen Rutte niet doen knipperen maar onverwachte vragen wel.

sprietatoom | 09-02-21 | 21:50

Geregisseerd angst zaaien of niet maar als je die mensen ziet rochelen en snakken naar adem op de IC dan heb ik Rutte niet nodig om bang te worden. Maar misschien heb ik last van corona-fobie, dat kan ook.

isitsoornot | 09-02-21 | 21:30 | 4

Ik heb wel eens een verschrikkelijk ernstig auto ongeluk gezien maar rij nog steeds auto. Ik heb gehoord van een kind van 4 dat verdronk in zee maar ik ga nog steeds met mijn kinderen naar het strand en ik ken een verhaal over een vliegtuig dat uit de lucht werd geschoten maar ik vloog nog steeds zo'n 15 keer per jaar.

Veel mensen hebben moeite zelf risico's in te schatten. Het is dan prima dat de overheid ze daar bij helpt maar dan wel graag gebaseerd op feiten en niet op hypotheses.

Plaktong | 09-02-21 | 21:48

@Rhenium | 09-02-21 | 21:47: Iedereen in een verpleegtehuis mankeert iets, meestal 2 tot 3 dingen. Gezonde oude mensen wonen NIET in een verpleeg- of verzorgingstehuis.

Arachne | 09-02-21 | 23:39

Ik snak al na adem als ik rutte op tv zie, denk welke leugens komen nu weer en wat moet ik er voor betalen.

jan huppeldepup | 10-02-21 | 01:59
▼ 1 antwoord verborgen

Dat je genaaid wordt door Rutte c.s. wisten we natuurlijk al. Maar dat journalisten zich zo makkelijk laten inpakken, dat is het ergste.

Koonkluk Huis | 09-02-21 | 21:27 | 1

Al tien jaar lang, en jij komt er nu pas achter? Aan de vvd is niets goeds te melden.

Analia von Solmsch | 09-02-21 | 21:29

Resultaat gestuurde "wetenschap" is een teken van de teloorgang van een beschaving.

Andersdenkend | 09-02-21 | 21:24 | 3

Je zegt het goed: rivm is gestuurde wetenschap. Mbo niveau

Analia von Solmsch | 09-02-21 | 21:28

Opinieerende journalistiek ipv ohjectieve ook.

ger1306 | 09-02-21 | 21:33

Een typisch socialistisch verschijnsel ook, past best bij Merkel.

Eric Newby | 09-02-21 | 21:50

In Nederland doet men niet eens moeite om dit te verbergen. als je uitgangspunt voor beleid het slechtste scenario is wat kun je dan verwachten? Uit de pers:

"RIVM-rekenmeester: We gaan uit van het slechtste scenario"
www.ad.nl/binnenland/rivm-rekenmeeste...
‘Bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag als Britse variant Nederland overspoelt’ (op 4 februari)
www.ad.nl/politiek/bijna-170-000-nieu...
"RIVM meldt 4246 nieuwe besmettingen, boven weekgemiddelde"
www.parool.nl/nederland/rivm-meldt-42...

Dat is een factor 40 lager dan voorspeld, maar wat is de conclusie? De avondklok werkt uitstekend, dus laten we er mee doorgaan. Maar toen op 1 december 2020 de mondkapjesplicht werd ingevoerd en daarna de besmettingen de pan uit rezen werd er niet voorgesteld om er maar weer mee te stoppen omdat het niet werkte.

#enpassant | 09-02-21 | 21:23 | 6

Ah ja, de modelleurs, de parasieten van de wiskunde die met hun pretpakket niet verder kwamen dan het onderdeel kansberekening, en zelfs dat niveau weten ze niet te kraken. Echter dit volk wordt nu geromantiseerd als “rekenmeesters”. Man man man.

deugallergie | 09-02-21 | 21:37

@Analia von Solmsch | 09-02-21 | 21:26: Niet iedereen heeft van van die ingebonden Chinese voetjes

lecram24 | 09-02-21 | 21:41

Uiteraard zijn ze zo slim geweest het beleid niet direct af te laten hangen van het aantal besmettingen en ziektegevallen. De helft minder of slecht 1, het maakt niet uit. Toegeven dat een effect niet significant is, zal niet gebeuren. Successen kun je altijd claimen. Maar als men zo voorzichtig is, waarom gaan scholen dan weer open? Of de grenzen niet sluiten of veels te laat. Steeds maar weer. Het beleid is niet consequent.

Deflatiemonster | 09-02-21 | 21:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Impeach rutte! Natuurlijk doet rutte wat merkel zegt. The great reset moet doorgaan. Daar is angst voor nodig

Oromis | 09-02-21 | 21:22 | 1

Yep. Angst voor het virus, angst voor klimaatverandering, angst voor overbevolking, angst voor oorlog, angst voor terrorisme, zo blijft het klootjesvolk in het gareel. 1984 is al lang werkelijkheid geworden.

RickRD | 09-02-21 | 21:25

Geert vindt dat er eerst meer onderzoek gedaan moet worden naar het effect v/d avondklok. Laten we het eerst idd goed onderzoeken, bij voorkeur een paar gemeenten randomiseren naar avondklok ja/nee en vervolgens meten wat er gebeurt, blindering is miss wel lastig, maar ach boeiend, misschien hebben we dan de resultaten over een paar maanden.

Diederik_Ezel | 09-02-21 | 21:20 | 16

@Diederik_Ezel | 09-02-21 | 22:16:

Terughoudendheid over het 100% zeker weten dat vooral die hypermoderne vaccins geen lange termijn gevolgen hebben. Maar vertrouw er wel op ook al zou ik persoonlijk liever het spoetnik vaccin hebben.

Maar durf ze allemaal te nemen mits goedgekeurd, maar altijd kritisch blijven volgen kan geen kwaad. (en ja spoetnik is nog niet goedgekeurd maar vertrouw volledig op Rusland en hun historie van vaccin-ontwikkeling)

sprietatoom | 09-02-21 | 22:59

@Diederik_Ezel | 09-02-21 | 22:16: Daarom wordt het zo opgedrongen omdat het zo 'veilig' zou zijn. Sterker nog: u krijgt straks ieder jaar een prik om de 'mutaties' aan te kunnen. Wat er in geprikt wordt kan er niet meer uit en heeft u de pech wel een van de bijwerkingen op te lopen dan heeft u pech, de fabrikant is niet aansprakelijk!

Bandera | 09-02-21 | 23:21

@Diederik_Ezel | 09-02-21 | 22:16:
Het Pfizer vaccin heeft meer dan 80% kans op bijwerkingen variërend van licht tot zwaar. De langere termijn effecten zijn niet bekend, daar wordt nog onderzoek naar gedaan. Dat deze er niet zullen zijn is niet meer dan een aanname.

cheops | 10-02-21 | 00:40
▼ 13 antwoorden verborgen

Voortaan al die angstaanjagende voorspellingen delen door 3. Britse variant, Zuid-Afrikaanse... Vertrouwen gaat te paard, over de heuvel, de vrijheid tegemoet.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 21:19 | 1

hoe zit het trouwens met de afghaanse variant die ontdekt is in kaapverdie..

knight25563 | 09-02-21 | 21:29

moet toch heerlijk zijn voor die regeringsleiders om nu echte macht te hebben. Ze hebben nu totale controle over het doen en laten van het klootjesvolk. Zal wel moeilijk zijn om hiervan straks afscheid te nemen want macht maakt verslavend.

yeps | 09-02-21 | 21:19 | 1

Zo waar. Massa hysterie in combinatie met het Stockholm syndroom.

RickRD | 09-02-21 | 21:29

Vraagje aan de reaguurders.
Kennen jullie mensen in je omgeving(familie enz) die op de IC hebben gelegen vanwege corona?
En zo ja.Waren dat gezonde mensen en ook graag hun leeftijd erbij.

komtdatschot | 09-02-21 | 21:18 | 18

Mijn neefje was 13 en die had me toch een paar dagen een snotneus. Vreselijk. Getest en jawel hoor. Gelukkig is hij er weer bovenop gekomen. Heeft een heel pak zakdoekjes gekost.

WhiteShark | 09-02-21 | 22:18

Mijn pa, 78 jaar, Diabetes,veel te zwaar,immobiel, corona gehad, 3 dagen ziekenhuis, 2 weken verpleeghuis om aan te sterken. Wel vaak nog moe. Maar is er gewoon doorheen gekomen. Een flinke griep had hetzelfde effect gehad. Ook volgens de dienstdoende arts. Pa moest wel op dag een al een papier tekenen waarin hij afzag van behandeling op ic. Mocht de situatie verslechteren.

Crankhead | 09-02-21 | 22:59

Ik ken een dame van bijna 90 die er nauwelijks wat van gemerkt heeft, telt dat ook? Die is inderdaad fysiek in goede staat. Je zou haast zeggen dat gezond leven toch best nuttig is.

Upendo | 10-02-21 | 03:12
▼ 15 antwoorden verborgen

Trumpie is al foetsie, dus de Democraten in de VS (samen met CIA/NSA/etc) is er nu alles aan gelegen om het corona verhaal om te kantelen. Was eerst de tactiek globale angst te creëren, zullen ze nu proberen het corona debat te doven. Een dag nadat Biden president was, is CNN al gestopt met de 24/7 coronadoden teller.
De invloed van deze clubjes op de rest van de wereld is groot genoeg om het te kunnen.

hetmoetdanmaar | 09-02-21 | 21:18 | 1

Vlak China en de WHO ook niet uit

komtdatschot | 09-02-21 | 21:20

Jezus, zelfs in dit topic wordt Baudet er met de haren bijgesleept. Sloop maar verder het enige tegengeluid van het kartel... Thanks GS.

Dirk III | 09-02-21 | 21:17 | 6

@Zwizalletju | 09-02-21 | 21:24: die opmerking over IQ? Wist u dat in de VS juist op intelligentie wordt gediscrimineerd bij het toelatingsbeleid van universiteiten? Google maar wat een SAT-score is. Om te voorkomen dat Amerikaanse universiteiten worden overbevolkt met Aziaten (met de hoogste SAT scores), worden voor andere ethnische groepen lagere scores aan gehouden.

theo-is-dood | 10-02-21 | 07:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Weer een goede reden voor burgerlijke ongehoorzaamheid: niet laten testen; geen vaccinatie en geen mondkapje in de buitenlucht. Ik heb geen zin om mijn zuurverddiende centen aan deze corrupte regering af te staan ivm boetes. Maar dit de bovengenoemde zaken kunnen niet afgedwongen worden.

loser | 09-02-21 | 21:15

Ikzelf heb me weleens verbaasd over de keuze van de gasten bij Op1. Vaak aandacht voor de zeer ernstige Corona-gevallen, die vast ter goeder trouw zijn, maar tegelijk ook buitengewoon zeldzaam.

Frits_Binkestein | 09-02-21 | 21:12 | 2

Inderdaad. Wat we bij de msm te zien krijgen zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen. 'Vijftienjarig meisje overlijd aan corona" "Broer en zus overlijden aan corona" "Baby overlijd aan corona". Okee, maar dat zijn ze dan ook. De rest is nagenoeg allemaal 80 plus of veel te dik.

VanBukkem | 09-02-21 | 21:19

Ze waren op de redactie 6 maanden nodig om voor het eerst 3 man aan tafel te krijgen, I rest my case. Zoeken naar een naald in een hooiberg dus.

deugallergie | 09-02-21 | 21:27

U moet nog de groeten hebben van China en de WOH(Wereldgezondheidsorganisatie)

komtdatschot | 09-02-21 | 21:09 | 1

Ze zijn er dus achter gekomen dat het iets met vleermuizen te maken heeft. Je verwacht het niet.

deugallergie | 09-02-21 | 21:20

Wel heel ernstig dit.

Wim Venijn | 09-02-21 | 21:13

@wim venijn
Om te kotzen inderdaad, vooral het gelach van de toehoorders hoe de bevolking in de mailing wordt genomen.

Kwelbeller | 09-02-21 | 21:30

@Kwelbeller | 09-02-21 | 21:30:
"Heb ik gebruik van gemaakt...7 griepdoden per dag. Dat gebeurt eigenlijk elk jaar, zelfs zonder pandemie" -publiek lacht
Werkelijk Zum kotzen inderdaad.
Zal mij niet verbazen dat dezelfde technieken nu ook worden gebruikt.

Wim Venijn | 09-02-21 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens Domme Geert is natuurlijk alles weer een grot schandaal.

Beste_Landgenoten | 09-02-21 | 21:07 | 8

‘De toekomst zal het leren’ zegt ie, dat is toch wat anders dan ‘natuurlijk weer een groot schandaal ‘. Maar laten we iig hopen dat het niet het zoveelste groot schandaal wordt, wel een keer genoeg geweest lijkt me.

Sinterbikske | 09-02-21 | 21:17

Zou je even kunnen toelichten op welke punten Geert Wilders ongelijk heeft in zijn betoog? Want volgens mij is er geen speld tussen te krijgen! Maar waarschijnlijk telt de inhoud niet voor je en reageer je domweg op Wilders als een stier op een rode lap.

kunstliefhebber | 09-02-21 | 21:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Als Mark R of iets om hem heen die druk wel gezet heeft, dan zal er toch wel ergens een dappere onbaatzuchtige wetenschapper zijn die dat inlegvelletje met die instructies naar GS lekt?

marcoplarco | 09-02-21 | 21:07 | 2

Lastig als er niet genotuleerd wordt en Corona besprekingen staatsgeheim verklaard worden.

Sinterbikske | 09-02-21 | 21:20

Het zal wel niet in een appgroep besproken zijn.

Kicksalot | 09-02-21 | 21:27

Geweldig dat we ons door Merkel laten leiden. Afkomstig uit de DDR.

Lentehaas | 09-02-21 | 21:06 | 1

Lentehaas 21:06 Mutti dicteert M Rutte tot in de finesses, wacht nog maar even maar straks hier ook een boete van 400 euro voor het negeren van de avondklok! Dit gaan ze rekken en rekken en rekken

Bandera | 09-02-21 | 23:26

The whole aim of practical politics is to keep the populace alarmed (and hence clamorous to be led to safety) by menacing it with an endless series of hobgoblins, all of them imaginary.

Die avondklok mag blijven, ik rij fantastisch door na 21 uur.

Nichtsneues | 09-02-21 | 21:04

Zo'n Trabi was overigens helemaal niets om bang van te worden! Heb er zelf een gehad (mijn eerste auto) en er heel veel plezier aan beleefd, ook tijdens voor die tijd (midden zestiger jaren) lange vakantieritten.

L.E. Raar | 09-02-21 | 21:02 | 4

@Oprisp | 09-02-21 | 21:09: Ja dat kon inderdaad. Een oom van mij had er ook een. En dat was ergens in de jaren '60. Waarschijnlijk een kreng van een ding maar ze zullen wel heel goedkoop geweest zijn, net als Lada's.

staat het bier koud? | 09-02-21 | 21:44

@Oprisp | 09-02-21 | 21:09: Sinds 1963, als ik het goed heb, hier op de markt. Dat was eerst de 600, wij hadden een van de eerste 601's. Je mag ze niet vergelijken met hedendaagse auto's. Met die van toen, ik had daarna een 2CV, was het best vergelijkbaar. Je kon er met 4 volwassenen in zitten, een flinke bagageruimte, zeer behoorlijke wegligging (ondanks de diagonaalbandjes), maar wel keihard 'geveerd' en boven de 80 km/uur uitermate lawaaiig. Maar de snelheden lagen in die tijd ook lager dan nu.
In Maassluis was destijds een garage. Uiteraard hadden die onderdelen, maar daar hebben we niet veel van nodig gehad. Er zat ook niet zo veel aan wat kapot kon, en als er eens iets niet goed werkte (deursloten bijv.) kon je het zelf oplossen, net als bij de 2CV. Ik kijk er nog altijd met plezier op terug, al zijn we nu uiteraard verwend met veel betere, luxueuzere, snellere en betrouwbaardere auto's.

L.E. Raar | 10-02-21 | 07:46

@staat het bier koud? | 09-02-21 | 21:44: Nieuwprijs destijds f 3575,= terwijl de 2CV nieuwprijs destijds rond de f 4000 lag. Ja goedkoop, maar wat waren wij blij dat we een auto konden kopen!

L.E. Raar | 10-02-21 | 07:48
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi artikel!
Confidense instead of fear.

MoslimMolen | 09-02-21 | 21:12

De grote vraag is of het geholpen heeft.

Hadena | 09-02-21 | 21:00

Ga op zoek naar bewijs, zou ik zeggen. Nu is het niet meer dan een losse, natte scheet.

beldewouten | 09-02-21 | 20:59 | 2

Precies. Niet bepaald topjournalistiek.

Zonen-van-Kuifje | 09-02-21 | 23:06

Ach, zolang de scheet in het gezicht van Rutte is, kan ik het waarderen. Meer scheten!

Upendo | 10-02-21 | 03:20

Euhm, dat was toch al duidelijk? Er is maar 1 manier om de bevolking bewust te maken, dat is het grootste impact-scenario te schetsen. En als je dat doet, dan nemen onwetenden die niet verder denken dan volgend weekend het misschien serieuzer. Zo gaat het toch met alles? Wil je dat de politie komt, zeg je dat je de inbreker gaat steken, Wil je op werk iets gedaan hebben, schets je rampscenario voor management. Als je denkt dat politiek anders werkt moet je onder die steen vandaan komen. En wappie, je bent geen wappie als je dit ook heb gezegd, je bent wappie om de rare dingen die je hebt lopen roepen.

TheOneTruth | 09-02-21 | 20:58 | 2

Juistem

BobDobalina | 09-02-21 | 21:22

We moeten dan dat virus ook niet meer Keroona virus noemen, maar, iets met meer impact en angst.... we noemen het het Hitler virus..... oooh man...... en ieder epitoopje heeft de vorm van een 88 mm PAK..... intimidatie en repressie gaat zo lukken.

nobodiesunmighty | 09-02-21 | 21:51

Hmm lees GS van een jaar geleden eens terug, met de dagelijkse horrorfilmpjes uit China. En dan nu Rutte de schuld van bangmakerij geven? Beetje zelf reflectie zou op z'n plaats zijn.

kapitein_welvaart | 09-02-21 | 20:57 | 9

Neil Ferguson, toch niet de minste voorspelde dat veel mensen zouden overlijden aan corona. En er werden vergelijkingen gemaakt met ebola. En wat het RIVM zegt of doet is niet zo relevant. In het begin van de pandemie stelde het RIVM dat het wuhan virus Nederland niet zou bereiken...

therealbraindump | 09-02-21 | 22:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Haha GS heeft net weer wat racisten kunnen jorissen onder de Baudet topics dus nu even de banden aanhalen met de andere special needs groep, de corona sceptici. Vergeet overigens niet dat GS meer angst heeft gezaaid met haar topics in december ‘19 en januari ‘20 dan de hele ‘msm’ bij elkaar.

BobDobalina | 09-02-21 | 20:57 | 5

Oh, je bedoelt Spartacus met zijn filmpjes uit China waarin mensen spontaan dood op straat vielen?

DrumPiet | 09-02-21 | 21:16

@DrumPiet | 09-02-21 | 21:16: ja dat was toch goud! En alle reaguurders spraken opeens vloeiend kantonees/mandarijn.

BobDobalina | 09-02-21 | 21:21

Ja we wisten het toch ook niet? Kudt.

knutsel_ | 09-02-21 | 21:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben helemaal niet bang voor corona. Ook nooit geweest. Doodgaan doet geen pijn toch?

Leptob | 09-02-21 | 20:57 | 6

Nee hoor, de weg naar de dood toe kan wel wat naar zijn. Maar doodgaan zelf... Een eitje.

beldewouten | 09-02-21 | 21:05

Mijn opa had stoflongen, daar kan ik je wel het één en ander over vertellen... was ook geen kwestie van een knip met je vingers of zo. Heeft wel twintig jaar geduurd en was zeker niet pijnloos....

knutsel_ | 09-02-21 | 21:29

Zelf heb ik alleen maar ervaring met leegbloeden. Priester erbij en de groeten allemaal. Dus echt op het randje van het hoekje om. Dat deed geen pijn, hoogst oncomfortabel dat wel. En dan val je in een soort van slaap. De ellende begint eigenlijk pas als je weer bijkomt na chirurgie. Dit is mij twee keer overkomen beide keren dezelfde ervaring. Boomklevers die het overleven denken er wellicht anders over.

Niet_Van_Hier | 09-02-21 | 21:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Als dat zo doorgaat hebben we straks de zelfde munt als de Duitsers en de rest van Europa ook

Mark van Leeuwen | 09-02-21 | 20:56 | 1

Als de omrekenkoers maar gunstig is voor ons.

Deflatiemonster | 09-02-21 | 21:01

Met al die instroom van Deep South/East verwarden, valt het reuze mee da er nie een stevige variant Covid-19 - Ebola is ontstaan en deze stevig aan het muteren is geslagen toch? Bedoel als we dan toch aan het swartkijken zijn.

william7055 | 09-02-21 | 20:56

Moet zeggen dat ik na maanden van gezwets over de in onvermijdelijke aantocht zijnde "catastrofale Britse variant" alle paniekberichten toch wel een stukje minder serieus neem...

Do-na-zi | 09-02-21 | 20:55 | 1

De Britse variant is door Johnson opgevoerd toen hij rond kerst de maatregelen moest aanscherpen ipv afschalen, zoals hij beloofd had. En de EU hapte vervolgens, want Brexit.

nietoftochwel | 09-02-21 | 21:16

Ze maken U ook al jaren extraSuperbange voor Geert en Thierry.
Alles is propaganda, dogmatiseren, dogwhistleen en doctrine.
Ze geven U feelings voor het winnen van stemmen.

Steve1234 | 09-02-21 | 20:55

"Meningen op bestelling"... elke keer als Rutte naar OMT verwijst komt die gedachte bij me op. Slechts 1 keer had het OMT een mening als toetje: "We zien geen ruimte om de basisscholen te openen", maar dat was niet besteld en dus werd het af geserveerd....

PepijnvanLanden | 09-02-21 | 20:53 | 1

En de politici maar "follow the science" blijven roepen. Inmiddels is er van het vertrouwen onder de bevolking nog maar weinig over.

Muxje | 09-02-21 | 20:57

Maar Willem Engel was toch een Wappie , net zoals iedereen die tegen het keronabeleid was?

Exota | 09-02-21 | 20:53 | 3

Willem engel IS een wappie

BobDobalina | 09-02-21 | 21:00

@BobDobalina | 09-02-21 | 21:00: het grappige is dat zijn argumentatie van geen kant deugt, maar toch heeft hij gelijk!

kunstliefhebber | 09-02-21 | 21:10

Flikker toch op man, dat roepen mensen hier al maanden (inclusief ikzelf) en oh wat waren we wappie.

Jiet Panssen | 09-02-21 | 20:53 | 1

Hoi Willem.

beldewouten | 09-02-21 | 21:11

Rutte's Duits is prima, maar zijn gedachten niet. Pas zaten ze met de VVD-delegatie bij de gratis Duitse hoeren. Vraagt een CDU-er: Wer macht Anna nass? Weet je wat Rutte verstond? "Wehrmacht Ananas".

Dat is vast codetaal, dacht hij! Hij vertaalde het in het Engels, maar zijn Engels is natuurlijk niet zo goed meer. Hij kwam op Army Painapple. Ah! Het leger moet door de zure appel heen bijten! En zo zijn onze laatste tanks verkocht.

wilderst | 09-02-21 | 20:51 | 2

Volgens mij zijn de tanks niet verkocht maar uitgeleend...

ZZP-er | 09-02-21 | 20:54

@ZZP-er | 09-02-21 | 20:54: Bedankt voor de leuke reactie! Er is er 1 uitgeleend aan D / S-A, de rest op 16 na zijn verkocht aan Finland.

wilderst | 09-02-21 | 21:02

Of we Duitsland nou wel of niet gedwongen of noodzakelijk, volgen maakt me niet zoveel uit. Wat Rutte wel aan te rekenen is dat hij slaafs achter de EU aanloopt, en zich hier achter verschuilt als het er op aan komt.
De EU dictators hebben er een zootje van gemaakt en willen dat niet toegeven. Het betekent dat wij nog langer op goede vaccins moeten wachten en dat geeft veel ellende en kost ook nog eens bakken geld. Elke dag wachten is funest.
Orban heeft dat goed aangepakt door zijn eigen weg te gaan. Dat had Rutte ook moeten doen. Niet wegkruipen achter de EU.
Wat heb ik met de EU te maken? We zijn toch nog een zelfstandig land of toch niet meer?
Ik heb trouwens geen problemen met Mutti.

ZZP-er | 09-02-21 | 20:51

Video van Geert is weggejorist door de uploader.

Broekpaling_bezitter | 09-02-21 | 20:49 | 1

Nee hoor.

RickRD | 09-02-21 | 20:51
-weggejorist-
Kevf | 09-02-21 | 20:48 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Binnenkort wordt pommes mit currwurst hier de meest gegeten snack. Want in Duitsland is dat ook zo.
Man man man.

DrumPiet | 09-02-21 | 20:47 | 4

Dat is dan weer goed nieuws, heerlijk !

sprietatoom | 09-02-21 | 20:50

@DrumPiet | 09-02-21 | 20:48:
Merkel zei het zelf al over Rutte (maar dan in het Duits ;-)):: "Die jongen heeft heel wat in mijn mars".

MickeyGouda | 09-02-21 | 20:54
▼ 1 antwoord verborgen

Dat vaccin zonder bijwerkingenis snel goedgekeurd.
En toch nu al 15 doden....

Goh.

Is dit nog nieuws? | 09-02-21 | 20:46 | 4

Zou mij niks verbazen als blijkt dat het vaccin gevaarlijker is dat dat virus.

kunstliefhebber | 09-02-21 | 21:06

@Koekkeloere | 09-02-21 | 20:51: vraag mij af, ze zijn natuurlijk gevaccineerd met een beetje Carona, zouden ze de doden nu als Carona slachtoffer tellen of laten ze deze 15 schieten omdat het te negatief uitstraalt op het vaccin?

Diepstrotje | 09-02-21 | 22:07
▼ 1 antwoord verborgen

Van het weekend nog het spel Boom Boom Balloon gespeeld. Degene met corona moest de ballon opblazen.

5gninja | 09-02-21 | 20:45

Merkel is een kil uitdrukkingsloos politiek monster. De neoliberalisering van de economie, het verturken en verder islamiseren van complete stadsdelen, de verbindelaar spelen tussen grootmachten daar waar de burger niet om vraagt. Helmut Kohl en Schröder waren schattige kerels in vergelijking met haar. Misschien gaan de brave CDU stemmers het nu een klein beetje durven te begrijpen.

zeurmachine | 09-02-21 | 20:45 | 4

De saaie bureaucraten zijn soms een stuk enger dan de machtsbeluste potentaten.

Muxje | 09-02-21 | 20:54

@Onkel Bratwurstbude | 09-02-21 | 20:52: Merkel is als dat appeltje wat ik 4 weken geleden in de fruitmand legde... zag er toen lekker uit, maar nu over de houdbaarheidsdatum!

PepijnvanLanden | 09-02-21 | 20:56

@Onkel Bratwurstbude | 09-02-21 | 20:52: wat mij vooral stoort aan Merkel is haar oostduitse marxistische inprint, beleiskeuzes als alternatief-loos presenteren. Tactisch is Merkel ijzersterk, strategisch absoluut niet.

therealbraindump | 09-02-21 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

Wedden dat hier ook is gebeurt!

Banenenrepubliek | 09-02-21 | 20:45

Snel! Laten we vvd stemmen

JanAmsterdamEnzo | 09-02-21 | 20:44 | 1

GL of D66 mag ook, zelfde laken een pak immers.

Ommezwaai | 09-02-21 | 20:46

Angst regeert.
En verwarring is er voor het onderdrukken van de oppositie.
Als je niet met ons bent dan ben je tegen ons.

Steve1234 | 09-02-21 | 20:44

Dus we zijn het erover eens: eigenlijk hebben die gekke Thierry en Wybren de wappie gewoon gelijk.

VanBukkem | 09-02-21 | 20:41 | 2

Dat wist ik gelukkig allang!

kunstliefhebber | 09-02-21 | 20:45

Ik twijfel nog over mijn stem in 2022....

neonreclame | 09-02-21 | 20:45

Mutti Merkel macht das aus ja.

Steve1234 | 09-02-21 | 20:40 | 2

Het enige wat Merkel hier zou mogen uitmaken is haar verkering. Maar wij hebben een slappe zwans aan het roer die met alle winden meewaait.

Ommezwaai | 09-02-21 | 20:59

De voorstelling van de Corona overdrijving, volgt dus naadloos de overdrijving van de klimaatcrisis.

echtpaul | 09-02-21 | 20:40 | 4

Ik heb al heel lang geleden geroepen dat ik enorm veel parallellen zie tussen de klimaathysterie en de coronahysterie.

Enige grote verschil is het tijdsbestek waarin zich e.e.a. heeft afgespeeld.

Onkel Bratwurstbude | 09-02-21 | 20:46

@Onkel Bratwurstbude | 09-02-21 | 20:46: precies dat, Onkel. Model angstporno in het kwadraat. En als de werkelijkheid niet aansluit bij het model, gewoon andere feiten zoeken. Pure propaganda.

überholprestige | 09-02-21 | 21:02

@Onkel Bratwurstbude | 09-02-21 | 20:46: De meest duidelijke parallel die je kan trekken met de klimaathysterie is 'er moet een eenduidig narratief zijn' (uitgesproken door onze onafhankelijke, kritische media) Meestal weet je dan al genoeg. Vervolgens een 'stay safe', wat regelmatig voorbij kwam in het internationale verkeer en dan besef je dat er een flinke boel marketing bezig is. Het enige wat rest is dan hopen dat men het 'goed voor heeft' met de slachtoffers. Zoals wel vaker blijkt, zijn dat uiteindelijk ook maar statistische piekjes.

IndoorexpaT | 09-02-21 | 21:22
▼ 1 antwoord verborgen

Hier in Denemarken zijn ze toch al aan het peilen over vaccinatie verplichting wet. Wil je geen vaccin, dan komt de politie langs en krijg je hem alsnog, mag je vervolgens even een tijdje in het Staatshotel.

Vorig jaar al besproken. Maar nu dus opnieuw. Zou mij niks verbazen als Nederland dit (ook) gaat invoeren. Dat wordt binnenkort niet alleen shoppen in Polen en Oekraïne, maar ook gewoon in Beverwijk.

Koekkeloere | 09-02-21 | 20:40 | 3

Ik dacht toch heel even dat de Duitse Herder weer ten panele verschenen was..

Ommezwaai | 09-02-21 | 20:44

Het grootste probleem is dat heel veel wetenschappers en virologen vreten uit de ruif van Big Pharma. Zonder geldt geen onderzoek, wie betaald bepaald. Zo gaat het al jaren. Vroeger maakten dokters ook reclame voor roken, omdat het zo gezond was.

RickRD | 09-02-21 | 20:40 | 4

@RickRD | 09-02-21 | 20:49: Kutsmoes, in jouw tijd was het onderwijs nog voortreffelijk, dus je zou beter moeten kunnen.

Eric Newby | 09-02-21 | 21:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben banger voor die minimaal 300 verwarde asieleisers die hier wekelijks komen binnenwandelen. Ook dat heeft deze megalomane idioot -Rutte- onder andere op zijn geweten.

Ommezwaai | 09-02-21 | 20:39 | 1

Dat is het omvolkprogram. Import voor links... dus ook voor dat vvd

MoslimMolen | 09-02-21 | 20:42

We worden besodemieterd door nitwitsen

grindbak | 09-02-21 | 20:36 | 1

Wie is er dan dommer. Politici en hun vrindjes in onderwijs en MSM of het kantklossend proletariaat wat heel mak alles accepteert en er zelfs voor stemt?

Graaf_van_Hogendorp | 09-02-21 | 20:38

Dat verklaart de weer opeens vrijgekomen Whatsappje van Thierry. Die gast is raar, maar ik zocht al wat die (f)ophef wilde verhullen. Vorige keer was het de toeslagen enquête, nu komt het VVD lijfblad ermee, dus het komt te dichtbij Rutte

Snap_het_ook_niet | 09-02-21 | 20:36

@van rossem Lijkt of verkiezingstijd eraan komt en je een bloedhekel hebt aan Rutte, want ieder artikel dat de laatste tijd uit komt van je heeft maar 1 thema: mark Rutte en hoe hij de schuld is van werkelijk alles. Meestal met flinterdunne onderbouwing, zoals ook met de toeslagenaffaire: ook al leidde hij de departementen niet en kreeg pas laat informatie hierover, desondanks is hij de hoofdschuldige. Dit artikel raakt nieuwe dieptepunten, want werkelijk geen onderbouwing klopt. Lange tijd was Nederland niet in lockdown, maar Duitsland wel. Mondkapjes waren al lang verplicht, maar Rutte wilde ze niet in Nederland en wil ze eigenlijk nog steeds niet. Het was de bevolking die aan het schreeuwen was dat ze het in andere landen ook allemaal hebben, dus waarom Nederland niet? 70% van de bevolking was voor mondkapjes, en je kon geen talkshow aanzetten of social media waarin mensen massaal het stom vonden tegen mondkapjes te zijn, want ook Duitsland had ze al lang. Met die druk is Rutte meegegaan, maar jouw verhaal heeft als sterkste onderbouwing dat Merkel hiervan beschuldigd wordt met Flinterdun bewijs, en dat Rutte dan automatisch ook schuldig is omdat hij vaak met Merkel om gaat. Succes met je volgende artikel dat erover gaat dat Rutte het heeft laten sneeuwen zodat voetsporen gevolgd kunnen worden i.v.m. de avondklok.

wolfjemidas | 09-02-21 | 20:35 | 22

@Onkel Bratwurstbude | 09-02-21 | Ik heb het ook gezien, maar vind het bewijs nog steeds flinterdun. Maar okee, ook al ga ik in je gedachtengang mee, dan nog zou het hetzelfde zijn als de klimaatdiscussie, tegen is bek houden. Daarnaast snap ik de inperking van vrijheid niet helemaal. Ja, horeca zit dicht, cafés, je mag geen groot feest organiseren, maar blijkbaar versta ik dan iets anders onder vrijheid dan jij. Blijkbaar is hangen in een kroeg of een party voor jou de ultieme vrijheid.

wolfjemidas | 10-02-21 | 12:52

@ceriel82 | 09-02-21 | 20:41: Nee, zeker niet, stem er ook niet op, maar anderzijds vind ik niet dat hij het slecht doet in lastige tijden. Ben er ook helemaal niet op tegen om kritiek te leveren, maar na 5 artikelen achter elkaar van van Rossem waarin Rutte altijd de klootviool was, en vaak bij proxy, vond ik het wel ten minste opvallend en de argumenten kloppen gewoon niet.

wolfjemidas | 10-02-21 | 12:56

@wolfjemidas | 10-02-21 | 12:52:
Je trekt de verkeerde conclusies v.w.b. wat ik onder vrijheid versta. (Op basis waarvan, überhaupt?)
Vrijheid is voor mij om te kunnen gaan & staan waar, wanneer en met wie ik wil. Dat omhelst meer dan naar een restaurant, kroeg, feestje of concert kunnen.
Ik was bijvoorbeeld van plan om vorig jaar een opleiding in de VS te doen. Ging niet. Gaat nog steeds niet.
Vrienden in Zweden en Italië bezoeken. Magniehèwantandersgaanwedood.

Onkel Bratwurstbude | 10-02-21 | 13:07
▼ 19 antwoorden verborgen

De Nederlandse Staatsvertaling is een downplay van wat er bij die welt werkelijk staat geschreven:

Dit is een citaat uit de de tekst van welt.de:
"Im E-Mail-Wechsel bittet etwa der Staatssekretär im Innenministerium, Markus Kerber, die angeschriebenen Forscher, ein Modell zu erarbeiten, auf dessen Basis „Maßnahmen präventiver und repressiver Natur“ geplant werden könnten."

Dus het Duitse ministerie van binnenlandse zaken, vertegenwoordigd door Markus Kerber, heeft wetenschappers van verschillende wetenschappelijke instituten, waaronder het RKI, het Duitse RIVM, gevraagd om modellen te bedenken op basis waarvan de preventieve en restrictieve maatregelen gepland kunnen worden.

M.a.w. om wetenschappelijke fraude te plegen.

Stelletje snode motherfokkers!

@Van Rossem
Hier de paywallloze link naar het originele artikel:
www.welt.de/politik/deutschland/artic...

Onkel Bratwurstbude | 09-02-21 | 20:35 | 1

In Nederland had je een paar jaar geleden een zaak waarin het Ministerie van Justitie en Veiligheid het 'onafhankelijk WODC' manipuleerde om de juiste rapporten op tafel te krijgen.

2021 sla ik ff over | 09-02-21 | 21:12

Niet voor niks dat iedereen toiletpapier hamstert. Bange poeperts.

5gninja | 09-02-21 | 20:35

Tromgeroffel....
dus.....
Thierry heeft gelijk?

FrikandelSpeciaal | 09-02-21 | 20:34 | 3

Absoluut!

kunstliefhebber | 09-02-21 | 20:46

Lijkt wel een 1-2 tje.

Cunts-en-kitsch | 09-02-21 | 20:47

En Wybren.

VanBukkem | 09-02-21 | 21:01

www.rivm.nl/nieuws/breed-draagvlak-av...

Wie gelooft deze cijfers in vredesnaam? Ik ken helemaal niemand die draagvlak ziet voor de gestapoklok. En ik ken best wat mensen.

PhallusObesitas | 09-02-21 | 20:33 | 6

@deugallergie | 09-02-21 | 20:35: Klopt, ik ken 20% slappe ruggengraatloze zakken en bange Boomers, maar voor de rest ziet helemaal niemand het nut van die avondklok.

Grachus | 09-02-21 | 20:49

@Grachus | 09-02-21 | 20:49: Ik ben er ook geen voorstander van, maar je kunt niet ontkennen dat mensen zich gewoon niet aan de standaard maatregelen houden.

wolfjemidas | 10-02-21 | 12:59

Mooi dat je veel mensen kent, maar het probleem is dat je geen andere cijfers hebt. Dus of je ze nou gelooft of niet, je hebt geen andere cijfers. En nee, rondkijken binnen je eigen bubble van gezonde studenten die er niet meer last van hebben gehad dan een griepje telt niet.

wolfjemidas | 10-02-21 | 13:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Je wilt een gedragsverandering, maar je hebt geen rationele argumenten. Dan gebruik je angst om gedragsverandering af te dwingen.
Greta Thunberg: We gaan binnen 20 jaar allemaal dood. Tenzij jullie precies doen wat ik zeg.
De Paus: Van fappen wordt je blind. Tenzij je precies doet wat ik zeg.
Mark Rutte: Binnen een jaar gaan jullie allemaal dood aan Corona. Tenzij je precies doet wat ik zeg.
Maar achteraf weet je nooit of je het gered hebt omdat je zonder na te denken orders hebt opgevolgd of omdat er helemaal geen gevaar was.

Osdorpertje | 09-02-21 | 20:33 | 7

Qua misinformatie kan de ccp er nog een puntje aan zuigen...

Snoorderlag | 09-02-21 | 20:55

80 jaar geleden was het ook iets van "u gaat werken, dan gaat u niet dood". Dat was dan wel weer uitgekomen.

Koekkeloere | 09-02-21 | 20:56

@keestelpro | 09-02-21 | 20:36: Ja maar Kees, dat ging over de 'huidige beschaving' van 1982. En die is inderdaad al een tijdje voorbij. Maar misschien neem ik dat te letterlijk.

2021 sla ik ff over | 09-02-21 | 21:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Daar zijn de verkiezingen afgelopen.

Wim Venijn | 09-02-21 | 20:39

@Wim Venijn | 09-02-21 | 20:39:
Haha! Ja dat moet het zijn!

keestelpro | 09-02-21 | 20:44

Florida is al tijden relaxt met de maatregelen, met dank aan de gouverneur, DeSantis.

SkepticalRealist | 09-02-21 | 22:36
▼ 1 antwoord verborgen

“Only Thing We Have to Fear Is Fear Itself”
FDR

RickRD | 09-02-21 | 20:33

Angst voor het onbekende, natuurlijk. Zeker toen we de beelden uit China en Bergamo zagen en er nog weinig bekend was.
Angst voor de toekomst? Ja, natuurlijk. Wanneer zijn we van dit rotvirus af of kunnen we min of meer soort van het normale leven weer opbouwen. En de schade. Hebben we nog werk? Hoe funest is de sluiting van de scholen voor de jeugd. Het is eigenlijk een jaartje stilstaan, niet eens zitten blijven. krijgen we ze weer in hun ritme. Wat komt er los aan onderliggend lijden en achterstallige doch noodzakelijke operaties die nu wel lethaal blijken te zijn wegens vertraging.
Hoe coronaproof zijn de vaccibs? Zijn er voldoende, blijft het betaalbaar, wordt het een jaarlijks terugkerend spuitritueel?
is mijn baan er straks nog na die lockdown? Mijn bedrijf? Ik ben 55, heb me nooit bijgeschoold en mijn kroeg/kledingzaak/nootjestoko is over de kop. Solliciteren dus. Hallo, ik ben 55. En duur. En heb die hypotheek plus die auto plus studerende kinderen. Uitkering? Eerst je huis verkopen. Goedkoper wonen. Jahaa, maar geen huurwoningen, ga maar de particuliere markt op voor 1900+ per maand. Jamaar mijn hypotheek was 700 euro. Ja, da's dan kut voor je, next!
Kortom, angst hoeven ze er niet in te jagen; iedereen die tot verder dan 2 kan tellen weet hoe ingrijpend deze huidige en de post-Coroniale ellende gaat zijn voor velen.

Graaisnaaiert | 09-02-21 | 20:32 | 5

Ja dat is het nederland dat ik ken , op papier is hier alles mooi geregeld ,maar de praktijk is heel anders In dit geweldige land

Banenenrepubliek | 09-02-21 | 20:50

@Graaisnaaiert | 09-02-21 | 20:40: Dat zal wel meevallen. Banken hebben tegenwoordig grote concurrentie in het betalingsverkeer (fintech sector). Ze zullen noodgedwongen niets anders kunnen doen dan terug te gaan naar hun core business: het doorlenen van geld aan ondernemingen.

Grachus | 09-02-21 | 20:54

@Grachus | 09-02-21 | 20:54: het opkopen van staatsobligaties en die doorverkopen aan de ECB is simpeler en heeft minder risico. Dus waarom zouden ze geld gaan uitlenen?

SkepticalRealist | 09-02-21 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, ik ben benieuwd of iedereen die voor wappie is uitgemaakt toen ze dingen zeiden als: "dit is één grote angstzaai campagne, het wordt erger voorgesteld dan het is" nu ook welgemeende excuses krijgen.

peterdh | 09-02-21 | 20:32 | 3

Natuurlijk niet. Simpelweg omdat dit niet zo is.

BobDobalina | 09-02-21 | 20:55

@BobDobalina | 09-02-21 | 20:55:
Naja er zijn dus 200 pagina's aan email waaruit blijkt dat het dus letterlijk wel zo is. Er werd gestuurd op angst, en dingen zijn erger laten lijken dan ze daadwerkelijk waren. Zoals IFR's die hoger werden laten zien. etc. Dus het is simpelweg wel zo.

peterdh | 09-02-21 | 22:55

Ik ben enorm geschrokken van de massa mensen die zich wel heel makkelijk laten beïnvloeden en meeslepen door Rutte die stijf staat van het liegen, d Jong die blunderen tot een ware kunst heeft verheven, en Jaap van Dissel met een bedenkelijk verleden. NPO heeft daar een duidelijke taak in. Hoe onnozel moet je zijn als je hier niet doorheen prikt

zoalsikhetzeg | 09-02-21 | 20:31 | 9

@zoalsikhetzeg | 09-02-21 | 21:13: Hier misschien wel ja, maar dat is simpelweg omdat het niet in Nederland is. In Duitsland blijft dit groot nieuws en als dit in Nederland zou gebeuren is het ook een tijd groot nieuws.

Diewijfvandielange | 09-02-21 | 21:15

Tsja, de hele wereld liegt dus blijkbaar, want de maatregelen in Nederland zijn niet anders dan in veel andere landen. Dan heb je ook nog overal de cijfers, maar als je die niet vertrouwd dan blijf je vooral hangen in dat er niks van klopt, maar wat er dan niet klopt weet je zelf ook niet.

wolfjemidas | 10-02-21 | 13:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik geloof niet dat er mensen bestaan die beweren dat wetenschappers altijd gelijk hebben, of dat complotten niet bestaan.
Tuurlijk zijn er liegende wetenschappers en politici die complotten smeden. Punt is: beweringen over kwade wil bij wie dan ook zijn, net als alle andere zware aantijgingen, pas waar als ze bewezen zijn, eerder niet.
Overigens wordt deze kwestie gewoon keurig onthuld door de Duitse MSM, en in Nederland door dezelfde MSM gemeld. Het zal de komende dagen in Duitsland groot nieuws zijn en onderwerp van heftig debat, en wellicht ook persoonlijke consequenties hebben, en terecht (als het ook maar een beetje waar is).

Diewijfvandielange | 09-02-21 | 20:30 | 1

Het gaat er niet om of het kwade wil is of niet, het gaat er zelfs niet om of het een complot is of niet, waar het wel om gaat is dat wetenschap in dit geval in dienst van de politiek staat, en dat is op zijn minst niet zoals het hoort. Overigens stond voor de invoering van de avondklok gewoon in de Nederlandse kranten dat het kabinet het OMT de opdracht had gegeven te onderzoeken of de avondklok zou werken. Het OMT was er aanvankelijk helemaal niet happig op. Rutte wilde die avondklok heel erg graag, en volgens Syp Wynia was dat om zijn electoraat te behagen.

grietmetgroenefiets | 09-02-21 | 23:03

Nederland volgt altijd Duitsland.
Dus zou wel teleurstellend voor der mutti, als ie op bangmakerij het laat afweten.

Wim Venijn | 09-02-21 | 20:30

Rutte en c.s. houden er in ieder geval bedenkelijke vormen van crowd control op na.

Eerst nonchalant zeggen dat een avondklok een mogelijkheid is die nu niet aan de orde is. Dan opwerpen dat in het uiterste geval er een avond klok komt. Er een tijde over zwijgen om vervolgens te zeggen dat als de cijfers zich zo blijven ontwikkelen een avondklok niet is uitgesloten. Dan zeggen dat de avondklok besproken is maar op dit moment nog niet aan de orde. Dan wordt de avondklok genoemd in de persconferentie over Coronamaatregelen zonder duidelijke reden. Weer een week later wordt de avondklok voorgesteld "voor maar twee weken". Acht uur vergaderen later is de avondklok er. En als die afloopt wordt in een kort debat deze net zo makkelijk verlengt, met drie week.

Er dringt zich een verhaal over kikkers en kokend water op. En iets met een handboek voor fascisme over stapsgewijs de vrijheden van Joden inperken. En het zint me voor geen meter.

Sqbar | 09-02-21 | 20:29 | 13

Juist

witte | 09-02-21 | 21:13

@Red shirt | 09-02-21 | 20:40: Natuurlijk was het in overdrachtelijke zin: de methodes zijn alleen hetzelfde. Al de eerste keer dat Rutte het woord avondklok in de mond nam wist hij dat die er zou komen. En hij had eerlijk moeten vertellen dat die er komt en dat die drie maand gaat duren, dan had ik nog enig respect voort hem gehad.

Sqbar | 10-02-21 | 08:40
▼ 10 antwoorden verborgen

Het begint er toch steeds meer op te lijken dat die zogenaamde 'wappies' niet eens zo wappie blijken te zijn.

Limburg-Zuid | 09-02-21 | 20:28 | 3

Is dat verhaal over George Soros en Bill Gates dan toch waar?

deugallergie | 09-02-21 | 20:33

Zie je wel: 5G. Ik wist het.

VanBukkem | 09-02-21 | 21:29

Goh dus toch project Fear. Ben ik nu nog steeds een wappie of wat?

P-unit | 09-02-21 | 20:28 | 2

Ja wees gerust. U bent nog steeds aan het raaskallen.

Red shirt | 09-02-21 | 20:32

@Red shirt | 09-02-21 | 20:32:

Vertel eens, hoe gaat het in Rusland en waarom zijn ze daar totaal niet bang maar eerder gelaten ?

sprietatoom | 09-02-21 | 20:36

'... dat Mark Rutte in maart en april van vorig jaar aan Jaap en zijn Mensen heeft gevraagd hoe we Dit Land nóg banger kunnen maken voor corona dan het al is...' Was er iemand bang voor corona dan? In mijn beleving was er helemaal niemand bang voor corona.

Leptob | 09-02-21 | 20:28

Bang maken. Zelfs daarin falen ze.

Het is tijd om een einde te maken aan dat circus. Trump is weg, dus daar hoeven ze het niet meer om te doen.

Maar wat zal die Rutte lachen, al die inbreuken op grondrechten zonder dat er een wezenlijke oppositie tegen is opgestaan. En waar dat even dreigde, schakelde het zichzelf ook al even snel weer uit. Al wat restte waren de wappies.

Glasgow Argus | 09-02-21 | 20:28

Ach, onzin!
De regering en het RIVM zijn vanaf het begin al ontzettend nonchalant geweest.
Niks bangmakerij.

Papa Jones | 09-02-21 | 20:28 | 9

@Papa Jones | 09-02-21 | 20:36:
Ik geloof zelfs nog wel dat men ook een beetje wil verzachten dat we wel erg snel ziekenhuisafdelingen moeten sluiten bij een pandemie (in mijn regio 3 afdelingen in maart) maar wat nu de grote boze opzet moet zijn ontgaat mij. Je mag de aanpak betwisten, maar ik zie Rutte niet anders dan benadrukken hoe vervelend en onwenselijk en vooral hopelijk tijdelijk dit is.
Wat moet er dan precies bereikt worden met de angst en maatregelen?

letopuwzaak | 09-02-21 | 20:46

In het begin werd de boel misschien weggelachen. Maar nu wordt het verschrikkelijk opgeblazen. Want zo dodelijk is dit virus echt niet. De verklaring? Bij gebrek aan onderbouwing van de maatregelen kiest men de gemakkelijke weg door simpelweg angst te zaaien. En dat helpt, jij stelt immers geen kritische vragen of de avondklok wel nodig is! En misschien ga je straks ook braaf je prikje halen. QED.

kunstliefhebber | 09-02-21 | 21:01

Begin deze maand zouden we al een enorm aantal besmettingen per dag moeten hebben, door de Britse variant, als de voorspelling van het RIVM zou hebben geklopt. Maar ze zaten er totaal naast. Zo honderdduizend dat het geen fout meer kan zijn. Dat is dat angst aanjagen, wat ze dus niet alleen in Duitsland doen, maar ook in Nederland. En zeker nu in Duitsland dat angst aanjagen is onthuld, als je nu nog ontkent dat dit ook in Nederland de praktijk is, dan ben je niets anders dan een trol van één of andere regeringspartij.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 21:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb de Duitse en de Nederlandse media beide redelijk gevolgd en 1 patroon is duidelijk te herkennen. Keuzes die worden gemaakt door mutti Merkel worden door haar politieke zoon Rutte met enige vertraging in Nederland ook doorgevoerd.

therealbraindump | 09-02-21 | 20:27 | 3

Dat is al zo'n 10 jaar zo behalve bij het iedereen-van-het-gas-af dossier. Dat is dan ook weer heel opmerkelijk.

sprietatoom | 09-02-21 | 20:30

@sprietatoom | 09-02-21 | 20:30:
Duitsers kregen het gas al goedkoop uit Nederland. Nu helemaal voor een prikkie. Duitsers zijn niet zo wappie.

Wim Venijn | 09-02-21 | 20:37

Het ligt over het algemeen in Europa verdeeld over enkele 'facties', oostblok een bepaalde lijn, Nederland, Duitsland, Engeland, noordelijker landen ook redelijk gelijk op. Italie, Spanje, Portugal verschillen wat, maar ook nagenoeg gelijk.

Frankrijk is een kleine uitzondering. Die hebben behoorlijk strikt beleid, vooral met naar buiten gaan. Spanje neigt daar ook naar.

Tenminste, dat is als ik me baseer op contact met mensen uit die regio's, wellicht dat het in de letter / detail veel verschilt.

IndoorexpaT | 09-02-21 | 21:47

De weerman van de NOS zei net dat Helmond in Limburg ligt. Het begint wortel te schieten.

SterF... | 09-02-21 | 20:26 | 2

Misschien is het waar.
Ik wacht op de uitkomst van jarenlang onderzoek van Follow the Money èn RTL waaruit zal blijken dat de Bosatlas ons decennia lang heeft voorgelogen dmv manipulaties van de provinciegrenzen.

Nuuk | 09-02-21 | 20:34

Cojona is een keuze. Mark mijn woorden.

oplichter | 09-02-21 | 20:26 | 1

Precies. Lekker binnen blijven als je bang bent.

Is dit nog nieuws? | 09-02-21 | 20:30

Is er eigenlijk wetenschappelijk bewijs voor die Britse variant? Of het gewoon natte vingerwerk van een witte jas die de kerstdagenboost verkeerd geïnterpreteerd heeft?

keestelpro | 09-02-21 | 20:25 | 8

@peterdh | 09-02-21 | 21:35: Ja klopt, is hoe ze het zelf presenteren, denk dat ze met 2 mtr de veilige marge aanhouden voor diegenen die het metriek stelsel daar gebruiken. 1.83m is een beetje onhandig schatten voor de meesten.

IndoorexpaT | 09-02-21 | 21:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Ah, politici wilden intimideren met een worst case scenario vanuit de wetenschap door dat te vragen met een mail omdat ze anders bang waren dat we de te nemen noodzakelijke maatregelen niet serieus zouden nemen. Tot zover het vertrouwen van politici in u en mij. Maar nu is de vraag nog wél: heeft die wetenschap daar ook gehoor aan gegeven? Of toch niet?

Jan, Leiden | 09-02-21 | 20:25

Als een hertje dat in de koplampen van een auto kijkt, dit volkje, anders kan ik die 35 zetels voor Mark in de peilingen niet verklaren.

VanBukkem | 09-02-21 | 20:24 | 2

Gerrit Komrij zei ooit: De Nederlander is een schildpad die om schildpaddensoep vraagt.

keestelpro | 09-02-21 | 20:28

Dit was toch een 'wappie' argument?

__dictatuur | 09-02-21 | 20:24 | 2

Is het nog steeds.

Papa Jones | 09-02-21 | 20:29

@Papa Jones | 09-02-21 | 20:29:
is merkel ook wappie?

peterdh | 09-02-21 | 21:36

Dat liedje kennen we nou zo onderhand wel; Rutte wordt ontmaskert als onbetrouwbaar. Trap er niet in, roepen ze nog. Maar ja, met maart gewoon weer de grootste.

upbeat | 09-02-21 | 20:24

Nog meer werk voor Pieter Omtzigt.
Onderste steen enzo.

RickRD | 09-02-21 | 20:24

Angst en intimidatie zijn wel ingrediënten voor fascisme....
Chaos en geweld erbij en we hebben een Bingo!
Maar wie is nou wie?
Er zijn tegenwoordig zoveel spelers op het bord die deze ingrediënten gebruiken om de democratie te destabiliseren.
Best heftig van die Welt. Iets wat je al vermoedde wordt ineens werkelijkheid.
Wat een rare, nare wereld joh.

Ruimedenker | 09-02-21 | 20:22 | 4

Maar waarom? Wat is dan het beoogde en vooraf bedachte resultaat?

letopuwzaak | 09-02-21 | 20:30

@letopuwzaak | 09-02-21 | 20:30:
Die vraag stel ik mijzelf ook.
Hoe, wat, waarom etc.
Natuurlijk overdrijf ik ontzettend met “fascisme”, maar het begint wel een onfrisse zaak te worden.
Zal er ook mee te maken hebben dat ik/wij hier het heel erg zat zijn. We zijn er wel klaar mee.
Een jaar naar de knoppen en nog altijd geen uitzicht op verbetering.

Ruimedenker | 09-02-21 | 20:40

@Ruimedenker | 09-02-21 | 20:40:
Maar even hard gezegd; dat men het zat is, wil natuurlijk niet zeggen dat de maatregelen niet meer nodig zijn. Ik vond het zelf afgelopen maart een angstig idee dat ik voor bepaalde dringende zaken niet meer in ons regionale en/of nabijgelegen ziekenhuis terecht zou kunnen. Er waren toen 3 afdelingen gesloten, en nu nul.
Hoe het verder moet, weet ik ook niet. Maar dat we het niet zomaar kunnen laten gaan is mij wel duidelijk geworden.

letopuwzaak | 09-02-21 | 20:53
▼ 1 antwoord verborgen

Koren op de molen van de complotwappies, haal het waterkanon maar weer van stal en poets de riotgear maar weer op. De chips, nootjes en kan met water (ik drink geen bier) staan alweer klaar. dat worden weer nieuwsitems met kleurrijke figuren de komende tijd.

Hangtietsmurfin | 09-02-21 | 20:22 | 4

Hebben gelijk

ceriel82 | 09-02-21 | 20:28

Het is triest dat die complotwappies toch gelijk krijgen in deze hele corona "pandemie". Dus wie is hier de wappie ?

loser | 09-02-21 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

Dit virus blijft, en tegen beter weten in blijven we vasthouden aan krampachtige maatregelen waar de samenleving onder gebukt gaat. Ik weet niet precies wat het plan is, maar kennelijk is het de bedoeling dat we hier nog jaren mee door gaan
gezien de heren in Den Haag het trolly probleem niet weten op te lossen.

Het wordt ook een beetje vervelend om maar telkens weer het zelfde riedeltje aan tegen argumenten aan te voeren, het heeft louter een Cassandra effect. Het sentiment begint ook te keren, inmiddels is 50% van Nederland bekeert tot wat 2 maand geleden nog als wappie werd afgedaan. Hou toch op met de wanhopige donquichotterie om dit virus onder de duim te krijgen.

deugallergie | 09-02-21 | 20:22

hahahaha... Die Rutte, betrouwbaar in zijn onbetrouwbaarheid (overigens... zijn er ook politici die onbetrouwbaar zijn in hun onbetrouwbaarheid? ...... Fight the Youth, You Fishbone!

nobodiesunmighty | 09-02-21 | 20:21 | 1

Das een goede, what you see is what you get en weet je wat ?

We vinden het allemaal prima. Zondag mee naar museumplein ?

sprietatoom | 09-02-21 | 20:24

Rutte en zijn vrienden zijn momenteel kwaadaardig bezig. Valt het niet op hoe vaak wordt herhaald dat "het Engelse virus" heel besmettelijk is? Zonder enig bewijs. Valt het niet op dat Rutte opeens het slechte nieuws aan anderen overlaat en zelf de bedompte aangeslagen man speelt? Hoe vaak veranderen de standpunten over kinderen. Alles is gebaseerd op waarschijnlijk en we denken.

professorinopleiding | 09-02-21 | 20:21 | 1

Maar de Chinese variant mag nooit Chinese variant worden genoemd want dat is racistisch.

OverdaanDerOnderheid | 09-02-21 | 22:21

Heeft iemand normale mensen gezien met een ernstige covid infectie? .. Na een jaar ken ik in zowel werk als prive omgeving nog steeds niemand bij wie het meer dan n griepje was....

BenDover | 09-02-21 | 20:20 | 12

@Sinterbikske | 09-02-21 | 20:24: Mensen die grote vraagtekens zetten bij het nut van deze maatregelen zijn geen mensen die het ontkennen. Maar het zijn kritische mensen die zelf onderzoek hebben gedaan. Want nu blijkt dus weer eens dat je de officiele deskundigen niet kunt vertrouwen. Des te meer dat mensen logisch gaan nadenken. En over die terroristen in bootjes: de paktijk heeft bewezen dat zij er wel zaten. Maar ja, de deskundigen beweerden van niet. Dus wie zit er nu in een bubbel ?

loser | 09-02-21 | 20:34

@loser | 09-02-21 | 20:34: lees mijn bericht nog eens. ‘Hetzelfde’, niet ‘dezelfden’. En kritisch zijn juich ik toe overigens, maar kom wel met valide argumenten.

Sinterbikske | 09-02-21 | 20:38

Een nicht van mij (64 jaar oud) heeft Corona gehad. Naar haar zeggen was het net een zware verkoudheid, die een week duurde. Geen restverschijnselen. Minder erg dan een 'gewone' griep die ze eens heeft gehad.

Groenstrook | 09-02-21 | 21:36
▼ 9 antwoorden verborgen

Je hebt niet opgelet @Van Rossem. Rutte heeft dit vandaag in de Tweede Kamer al ontkend.

Maar Nederland doet inderdaad gewoon wat Duitsland doet omdat beleid veel gemakkelijker kan worden doorgedrukt (en tegensputterende burgers veel gemakkelijker tot wappies kunnen worden verklaard) indien meerdere landen hetzelfde doen. Angela hoeft Mark echt niet te bellen. Ze hebben allebei uitsluitend ambtenaren die haarfijn aanvoelen wat de bedoeling is en de politici ondertussen uit de wind houden. "Plausible deniability", Rutte-doctrine, enzovoorts.

OverdaanDerOnderheid | 09-02-21 | 20:19

Waarom zou het hier anders zijn gegaan. Diederik, Ernst, het hele rivm, ze piepen allemaal netjes on queue de liedjes die Mark ze influistert.

priks | 09-02-21 | 20:19

Een scheet laten tijdens diarree. Dat maakt me bang. Als je die angst eenmaal weet te overwinnen heb je schijt aan alles. Filosofischer wordt het niet.

5gninja | 09-02-21 | 20:18 | 2

Grappiger dan dit ook niet.

Hiram | 09-02-21 | 20:28

Lachen!

wilderst | 09-02-21 | 21:25

Het begon al met de vorming van het OMT. Personen die niet 100% met de meute meelopen werden op voorhand weggejorist. Puur politieke benoemingen. Jaap van Dissel was een uitzondering en daar hebben ze goed spijt van gehad bij de mondkapjesdiscussie. Inmiddels is Jaap terug in het hok en is alles koek en ei.

goedverstaander | 09-02-21 | 20:18 | 2

Net als met de ook al zo objectieve “klimaattafel”

Rest In Privacy | 09-02-21 | 20:47

@K. Laphark | 09-02-21 | 20:47:
Wie zaten er bij de klimaattafel. Want dat ging achter gesloten deuren.

peterdh | 09-02-21 | 21:40

Sluit rutte op.

rotator | 09-02-21 | 20:17 | 1

Impeachment!!!

Wim Venijn | 09-02-21 | 20:27

Wereldnieuws op teletekst 504.000 mensen gevaccineerd. Hallo nog geen 3%

dedwarsligger | 09-02-21 | 20:16 | 1

Is dat inclusief extra Hugo schatting ?

cheops | 09-02-21 | 20:25

Mark of Marc, beiden dezelfde methoden:

Marc Van Ranst klapt uit de school over propaganda en angst zaaien in België
www.youtube.com/watch?v=nqDCax4QKYM

sprietatoom | 09-02-21 | 20:15 | 3

Check deze waslijst aan citaten als je de tube niet wil zien:
Citaten uit zijn presentatie:

Je moet één boodschap verspreiden en met één stem spreken.
Je moet het een niet-politicus laten doen, want die kan immers niet politiek worden aangevallen.
Je kunt in Brussel de complete naïeveling spelen, waardoor je meer gedaan krijgt.
Je moet in de eerste dagen overal zichtbaar zijn.
Met de media maak je afspraken dat je ze alles vertelt, zodat ze niet naar andere informatie gaan zoeken en je volledige dekking van je bericht krijgt.
Je moet het een makkelijke naam geven zoals in 2009 de ‘Mexicaanse griep’ (met boze reacties uit Mexico).
In de eerste weken is het makkelijk om je boodschap te verspreiden, er is nog geen oppositie.
We hebben bekende gezichten gevraagd om voor ons een boodschap in te spreken en die te verspreiden. Dat wilden ze wel.
We hebben in 2009 social media ingezet, maar toen nog met te weinig gebruikers. Een volgende keer zal dat anders zijn.
Je moet vooruitblikken en het aantal doden voor België voorspellen, dat zorgt voor voorpaginanieuws. Dat er doden vallen geldt elk jaar door de griep, dus dat kun je gerust zeggen (gelach uit de zaal en ook Osterhaus leek dat amusant te vinden). Maar mensen zullen hiervan schrikken omdat ze niet weten dat elk jaar door griep zoveel mensen sterven.
Je moet naar de eerste begrafenissen gaan om te laten zien dat je betrokken bent.
In de vakantieperiode hebben de minder ervaren journalisten dienst en ‘besmetten’ andere berichten jouw boodschap.
Na verloop van tijd richten de media de pijlen op jou als persoon.
Dan volgt de schreeuw uit de media dat de regering niet genoeg doet en het vaccin te laat komt.
Toen het nationale voetbalteam als eerste het vaccin eiste heb ik daar gebruik van gemaakt door er een rel over te schoppen, daarmee het verlangen naar het vaccin vergrotend.
En dan krijg je dat het vaccin onveilig wordt genoemd en dat de Mexicaanse griep een hoax is.
Later verschijnen de boeken met de wijsheid achteraf, met alle data beschikbaar die je vooraf niet hebt.
De Raad van Europa speelde een hele slechte rol.
Ik wil hier Wolfgang Wodarg noemen die ik hier te schande wil maken omdat hij de Mexicaanse griep een fake epidemie noemde en dat alle virologen geld in hun zakken hadden.
Helaas is de ervaring verloren gegaan met die epidemie van 2009, de leiders van de gezondheidsorganisaties en regeringsleiders zijn allemaal gewisseld. Oh nee, een zit er nog: Angela Merkel.
Nee, we zijn niet voorbereid op de volgende pandemie.
enerzijdsanderzijds.nl/communicatiepl...

Abject | 09-02-21 | 20:39

@Abject | 09-02-21 | 20:39:

Ook dank, door je berichtje gisteren in het café was er een trigger om iets dieper in de materie te duiken.

sprietatoom | 09-02-21 | 21:43

Sapperdeflap, ze zouden dat toch niet vaker doen? Dat die klimaatcrisis en stikstofcrisis eigenlijk ook helemaal niet zo ernstig zijn?
Nee, dat zouden ze nooit doen. Dit is een eenmalige actie geweest, met de beste bedoelingen.

C1O2 | 09-02-21 | 20:15

Dit is echt een Joris topic, ik brand mijn vingers er niet aan maar bid een weesgegroetje voor allen die gaan vallen. Met die muur ben ik het wel eens overigens, maar als ie de hele ring A10 zou omvatten wordt ie alleen nog maar mooier.

Sinterbikske | 09-02-21 | 20:13

Maar, maar, dat kan toch niet? Wetenschappers zijn toch de nieuwe heiligen, boven alle twijfel verheven? Dit is blasfemie. Straf de mensen die het openbaar maakten!

Gen. Maximus | 09-02-21 | 20:12 | 3

Wetenschappers weten veel van weinig volgens de theorie. Per saldo blijkt dat ze vooral de buklaven van Rutte's regime zijn

Ad1617 | 09-02-21 | 20:14

Wetenschappers produceren uitkomsten die subsidiewaardig zijn

skoftig | 09-02-21 | 20:19

Believe the science.

Pimp my Voortuin | 09-02-21 | 20:35

Het hele land zit vol met schijters; zo worden ze gekweekt in louche onderwijsschema's i.c.m. indoctrinerende "media".
Deze covid-shit is niks meer dan knevelarij vh lamlendig, horig kuddevolk dat zich in extase laat verneuken!

MoslimMolen | 09-02-21 | 20:12 | 4

@Sinterbikske | 09-02-21 | 20:16:
Sorry m'n beste, ik zie een gajes-roverheid wat momenteel 'in de overdrive' gaat.
Alles om te onderdrukken en machts behoud.

MoslimMolen | 09-02-21 | 20:24

En dat op twitter, hier en weetikketwaar met het HELE toetsenbord zal bestrijden.
Deze regering is het www eeuwig dankbaar...

NiCeY | 09-02-21 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom rijdt alleen tram 17 en 5..!!

neonreclame | 09-02-21 | 20:11 | 1

1+7=8 8-5=3 8+5=13 13–7+1=7 snapte?

Sinterbikske | 09-02-21 | 20:20

Een lelijke potentaat is het

Ad1617 | 09-02-21 | 20:11

Rutte tegen NPO: " Hou jij ze dom, hou ik ze bang"

skoftig | 09-02-21 | 20:11 | 6

Pieter Klok deed ook maar al te graag mee met dom houden

Naarwijdachten | 09-02-21 | 20:18

het is rutte tegen de NPO: hou jij ze dom dan hou ik ze arm.

hatschjoe | 09-02-21 | 20:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben geen moment bang geweest. Wel extreem geirriteerd door de absurditeiten en figuren die wel keihard gemanipuleerd zijn. De paar mensen die geraakt zijn door het virus, die hebben helaas brute pech gehad.

PhallusObesitas | 09-02-21 | 20:11

De angst regeert.....

Cool-dude | 09-02-21 | 20:11 | 2

Fuck dat is diep...mijn beste werk tot nu.

Cool-dude | 09-02-21 | 20:11

Die corona app is ook al zo'n succes. Ben benieuwd wat dat heeft gekost.

professorinopleiding | 09-02-21 | 23:02

Bijna iedereen leeft nog gewoon.We zijn wel bijna failliet ( behalve overheid en overheidsparasiten)

van stampij | 09-02-21 | 20:10

Fear is big business

sjef-van-iekel | 09-02-21 | 20:10

Je hoeft niet het OMT te instrueren het volk bang te maken. Die mensen zijn wetenschappers en die gaan uit van de wcs. Hoe je reageert op wetenschappelijke adviezen heeft meer impact op hoe bang je het volk krijgt. Want, het rotvirus, want, het OMT adviseert... Makkelijk spelletje.

Binnenbaan | 09-02-21 | 20:09

Gerrie Eickhof heeft mij net uitgelegd hoe een vaccin werkt. Ik ben niet bang meer.

SterF... | 09-02-21 | 20:09 | 3

Gerrie ziet er slecht uit....

Cool-dude | 09-02-21 | 20:13

Ik hoop dat je voldoende afstand hield want hij spreekt nogal met consumptie.

goedverstaander | 09-02-21 | 20:15

Gerrie onsmakelijk man met zo”n waterige consumptiemond.
Pronk had ook zo’n ietwat viezig nat spuughoofd.

zuurtjeregen | 09-02-21 | 20:37

Parlementaire enquete in 3... 2... glas plas was...

Dezenaamhier | 09-02-21 | 20:09 | 1

Echt? Had hij het niet te druk met een rapportage 'het vriest ook in Annapolowna'?

JB86 | 09-02-21 | 20:13

Ja vreselijk :( bij de commentaren staat ook de complete video. Schandalig volk met hun gelach, ook Ab Osterhaus is present bij dit event BAH

Rimfree | 09-02-21 | 20:30

Ik mis een beetje een motief.

knutsel_ | 09-02-21 | 20:09 | 9

Machtsgeil. Kijk naar Mark en Hugo tijdens de persconferenties en interviews. Hugo is in een permanente staat van opwinding.
Eerlijk, waar hadden deze twee ooit zoveel macht kunnen uitoefenen?

Arachne | 09-02-21 | 23:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Wappie....
Nee miljoenen doden.
Mobiele crematoria
Kraaien boven ziekenhuizen...

Om de griep.

Is dit nog nieuws? | 09-02-21 | 20:08 | 3

Corona is geen griep.

NiCeY | 09-02-21 | 20:55

Noem de verschillen. Ben heel benieuwd.

Zbrodj | 09-02-21 | 21:10

@Zbrodj | 09-02-21 | 21:10:
Hoger sterfcijfer, langdurige herstel periode? Ga ik nu door voor de Vaccinkoelkast?

Barkruk2 | 10-02-21 | 07:50

Er was toch 1 minister die zich terugtrok. Die moet je voor een commissie zetten. Weet je het direct. Punt.

Naall | 09-02-21 | 20:08

Gulliver maakt mij ook altijd bang! Stoute Gulliver!

keestelpro | 09-02-21 | 20:07

En complete stilte van het media virus. Om te kotsen, die hele plandemie

Retepsteeltje | 09-02-21 | 20:07 | 3

NOS/EenVandaag gaat gewoon door met hun gelieg tegen de mensen, walgelijk.

Adriel | 09-02-21 | 20:08

@VoltaireJohn | 09-02-21 | 20:08: ja, dat was weer een bangmakerij van jewelste, begint me ook steeds meer te irriteren. Ik wil wel eens een goed onderbouwd verhaal horen over wie er dood gaat. Dat zijn waarschijnlijk bijna allemaal fragiele ouderen, vooral ouderen met onderliggende problemen en obesitastypes. En hoeveel gaan er dood die dit niet zijn of hebben in NL? Tientallen, honderden? Meer zullen het niet zijn.

Ruud5 | 09-02-21 | 20:18

@Ruud5 | 09-02-21 | 20:18: Er zijn in totaal 135 coronadoden die geen onderliggend lijden hadden. Staat in rapport RIVM

Axolotl | 09-02-21 | 23:56

Ik doe niet meer mee?

NomadBrewer | 09-02-21 | 20:06

Langzaamaan komt de waarheid naar boven.

Ruimedenker | 09-02-21 | 20:05

1 grote volksverlakkerij en bangmakerij. Stem ze weg op 17 maart.

cheops | 09-02-21 | 20:05 | 1

Stem ze waarheen?

guile | 10-02-21 | 08:22

Video is verwijderd door uploader.

Adriel | 09-02-21 | 20:05

check de video even, verwijderd door uploadert

John Dough | 09-02-21 | 20:05

Corona ist ein Angstgegner.

Mr_Natural | 09-02-21 | 20:03 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

FUD dus.
(Fear, uncertainty and doubt, zie de Wiki).

2021 sla ik ff over | 09-02-21 | 20:03 | 6

En dan FUBAR.
Verder een beetje vergezocht verhaal. Groot deel van het land is te dom om rationele keuzes te maken dus is een beetje angst niet verkeerd om ze in 't gareel te krijgen.

Bakkeleures | 09-02-21 | 21:08

@Bakkeleures | 09-02-21 | 21:08: Had dat grote deel dan laten afsterven. Blijven de slimme, intelligente, intellectuele verlichten zoals u over. Loopt de boel gelijk op rolletjes.

Arachne | 09-02-21 | 23:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Was zo bang zaterdagavond, dat ik naar buiten ben gelopen en de avondklok vergeten was. Kwam ik gisteren achter.

5gninja | 09-02-21 | 20:03 | 5

@5gninja | 09-02-21 | 20:28:
Oh je bedoelde het sarcastisch... nou je gelukkig maar dat je jezelf niet gek laat maken.

keestelpro | 09-02-21 | 20:39

Zat zondagavond vast in de sneeuw, was ook flink te laat...

eerstneukendanpraten | 09-02-21 | 20:42

Ik sta er ook niet bij stil. Enige is dat ik even moet plannen wbt vuilnis en blokje om, maar verder. Maar ik snap dat mensen die op een klein oppervlak met 4/5 man wonen elkaar inmiddels al de hersens in kunnen slaan. Zeker als de rest van je appartmenet datzelfde heeft en je de buren van 5 hokjes verderop 24/7 hoort.

Graaisnaaiert | 09-02-21 | 20:42
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl