Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Coronavaccins vervoerd door krokettenbakker'

Broodje vaccin

Wij weten een paar dingen heel erg zeker over Nederland. We houden van: schaatsen. We zijn goed in: kroketten bakken. En we zijn slecht in: vaccinatieprogramma's uitrollen. Het leek de GeenStijl Vaccinredactie dan ook een uitstekend plan het vervoer van de vaccins uit te besteden aan krokettenbakkers. 

Maar volgens het Algemeen Dagblad zit dat toch net even anders. "Een aantal coronavaccins is op amateuristische wijze vervoerd onder meer door de plaatselijke krokettenleverancier. Sommige andere vaccins zijn zodanig door elkaar geschud dat ze moesten worden vernietigd." Voorzitter Léon Tinke van de brancheorganisatie voor farmaceutische groothandels reageert: "De aangeboden hulp is natuurlijk goed bedoeld, maar het vervoer van een delicaat vaccin is iets anders dan een broodje kroket." 

Zeg dat wel voorzitter Léon Tinke. Want het is natuurlijk reuze vervelend van die spuitjes enzo, maar waar geprikt wordt vallen spaanders, en ondertussen vragen wij ons vooral af wat dit zegt over het vervoer van onze broodjes kroketten. Kunnen wij er op vertrouwen dat die leveranciers, die niet eens een of ander gekoeld spuitje recht kunnen laten liggen, voorzichtig omgaan met het bruine goud? Komt de logistieke krokettenketen nu in gevaar? Is ons broodje kroket ons broodje kroket nog wel? Wie kun je eigenlijk nog vertrouwen? Wordt het niet eens tijd voor een Nationaal Commissaris Kroketten Vervoer? Is er al een petitie? Wanneer organiseert het vakblad voor de frituurbranche Het Grote Krokettendebat en komen daar wél alle lijsttrekkers opdagen? Wat doen we met de mensen die liever mayonaise dan mosterd op hun broodje kroket willen? Gedogen? Hard optreden? Terugsturen naar hun eigen frituurpan? Maar ja. Daar lees je dan weer niks over in zo'n Big Pharma lobbyverhaal in de MSM!

Reaguursels

Inloggen

Zeker, we sluiten de testsstraten, want sneeuw, en verdomd, het aantal positieve testen gaat omlaag! Meer sneeuw = minder besmetting, allemaal op wintersport!!

Claude Jacque | 10-02-21 | 08:06

www.telegraaf.nl/nieuws/809354813/aant...
Heel apart, de Britse variant blijkt helemaal niet zo snel rond te gaan als men verwachtte. Toch die avondklok nog even verlengd. Stelletje rukkers.

ceriel82 | 09-02-21 | 15:50 | 1

Ah, ja, ook bij RIVM zelf:
www.rivm.nl/nieuws/kleine-landelijke-...
In 'Figuur 2' is inderdaad te zien dat eigenlijk sinds half januari die Britse variant nauwelijks nog stijgt, zeker niet exponentieel. Maar RIVM gooit dat dan natuurlijk op de maatregelen (en dat zou kunnen, maar er is ook nergens echt een kentering te zien als het nooit groot is geworden).

TheOtherWhiteMeat | 09-02-21 | 16:20

Ik hoor net dat de virologen die in Wuhan zijn beweren dat corona niet uit het lab komt.!!
Dus dat Chinese lab waar ze al meerdere keren een virus lieten ontsnappen en dat bij die wild meat market om de hoek ligt zou het deze keer niet gedaan hebben?
Wonderlijk.

Godderwrake | 09-02-21 | 15:05

Artikel bekeken, daarvoor dank, het aantal doden daalt niet dramatisch. Vind vreemd dat de ratio besmet versus overlijden constant blijft, dat betekent dat zo vaccinatie je niet minder ziek maakt of erger. (ook worldometer) verder is het artikel wel bemoedigend je ziet ook delingen. We zijn nog wel even bezig voordat we deze pest achter de rug hebben.

Schilder58 | 09-02-21 | 15:28

In Nederland stoppen ze vaccins in de kroketten. In Wenen in de Wiener Schnitzels. Ondertussen zaten gisteren tienduizenden toeschouwers tijdens de Superbowl in Amerika hutje aan mutje tegen elkaar aan. In Nederland mag je amper met je sleetje over het ijs. Wie is er nou gek?

Godderwrake | 09-02-21 | 15:35

Eerst zijn de 60+ers gevaccineerd. Daar kon je wel een duidelijke daling zien. Kijk eens op Maurice de Hond z'n website. Vele malen informatiever en veel betere inzichten dan RIVM.

Poekieman | 09-02-21 | 20:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Worden kroketten bij min 70 vervoerd ?

Cool-dude | 09-02-21 | 12:43

Ze worden niet alleen vervoerd door de krokettenbakker maar worden ook verwerkt in de kroketten. Dit omdat het grootste aandeel 'corona wappies' dat straks niet geënt wil worden zich onder de onderlaag van de bevolking bevinden en dus relatief veel snackvoer eten. Via deze weg worden ze dus toch geënt (en zijn ze gelijk eigendom van Bill Gates en tevens te besturen via 5G maar dat terzijde).
Ze zijn overigens ook al begonnen het vaccin te verwerken in Schultenbrau voor het geval zo'n 'wappie' geen kroketten lust, op deze manier hopen ze een dekking van 95% onder de 'wappies' te behalen.
Egwaar hep op feesboek gestaan!

a4p | 09-02-21 | 12:36 | 2

En door de granola mixen! Voor de laatste 5%.

Zack Hooi | 09-02-21 | 12:53

Uw bedoeld Fakebook!

oldskoolhollander | 09-02-21 | 12:54

Graag een broodje kroket met mosterd. En doe me er maar een Spoetnik bij. En nog een raketje graag.

Zack Hooi | 09-02-21 | 12:30 | 1

En een Russisch ei...

Cool-dude | 09-02-21 | 12:39

Dat schudden is toch juist de essentie van homeopathie? Wordt hier nu impliciet erkend dat deze kwakzalverij schadelijk is voor de gezondheid?

Arnold Layne | 09-02-21 | 12:27

Hoe krijgen ze het voor elkaar, om er met zo'n amateurisme mee om te gaan, wat zijn de mogelijke gevolgen?
twitter.com/mirandaxoxo44/status/1355...
Als het waar is wat zij vertelt, dan zijn er 3 mensen overleden na toediening van een vaccin dat in ontdooide toestand i.p.v. bevroren toestand werd aangeleverd.

De RNA integriteit gaat dan verloren, meestal is dat niet erg, want dan gebeurd er gewoon niets en ben je niet gevaccineerd. Maar je lichaam kan ook mogelijk iets anders maken dan wat de bedoeling was en wat er dan fout kan gaan kun je wel voorspellen.

#enpassant | 09-02-21 | 12:11

Wat een gejank zeg, alle wappies weer blij, slecht artikel in slechte krant.
Pure stemmingmakerij, bangmakerij en verdraaiing van feiten om een goedkope oneliner te scoren. Misschien gaan er nu mensen niet vaccineren nav dit artikel, echt iets om trots op te zijn AD!

priwax | 09-02-21 | 12:07 | 2

Bangmakerij is al sinds het begin van dit virus,

MooseNL | 09-02-21 | 12:16

Goed nieuws dus.

zwenkwieltje | 09-02-21 | 12:18

Vind dit een beetje moeilijk te geloven nog. Ofwel het is gewoon slecht verpakt materiaal, waar de vervoerder dan weinig aan kan doen, of het is gewoon simpelweg een volle leugen.
Begin steeds meer te twijfelen aan of dit niet gewoon net als met de mondkapjes (niet werkend, want geen voorraad), een grove leugen is, die weer wordt neergeplempt, om te verbloemen dat men gewoon 'niks' doet en 'niks' kan.

IndoorexpaT | 09-02-21 | 12:06 | 1

Precies. Het volk was te stom om mondkapjes te gebruiken maar tot nu toe begaan de experts de ene miskleun na de andere.

Godderwrake | 09-02-21 | 15:23

Ik heb geprobeerd een ijsklontje door elkaar te schudden, wat ik ook doe, het lukt me niet.

ceriel82 | 09-02-21 | 12:03

Dankzij 10 jaar ruggengraatloze Rutte en 4 jaar Hugo de Schoenen zijn we zo diep gezonken, dat zorginstellingen genoodzaakt worden de lokale snackbarhouder in te huren voor de levering van de killervirus vaccins. Man, man, man... kan het nog erger?

Paaldanseres | 09-02-21 | 12:02 | 1

Ja dat kan. Rutte herkiezen en precies dat gaat gebeuren.

Sofa1 | 09-02-21 | 23:01

Als tip aan de GGD, bij de DELA hebben ze ook auto's met koeling.

Tjemig | 09-02-21 | 12:02

Vandaar. Laatste keer dat ik een kroket at was denk al het rundvlees er uit geschud door het vervoeren en terug opgevuld met aardappelpuree.

jitro | 09-02-21 | 11:45 | 1

Ik geloof er ook niks van .
Als koelwagen op de goede temperatuur is kan er weinig mis gaan .
Niet veel luisteren naar regelneukers en doorpakken !

elevator | 09-02-21 | 11:55

Heerlijke sappige kroketten en bitterballen van MONA gesaust met vaccins middel direct diepgevroren 5 minuten in de friteuse, nuttige met Franse mosterd, mede mogelijk gemaakt door Hugo de Jonge, ennne..... bedankt voor u stem op deze CDA prutser.

Goedverdoemme | 09-02-21 | 11:39

Gelukkig zijn er genoeg…Naast verspilling van ingeënte én overleden 90+ers past dit wel in het patroon van slechte timing en diametraal verkeerd gemaakte keuzes.

PIS-Alchimis | 09-02-21 | 11:38

Alsof de productie van een croquette geen delicaat proces is. De juiste vulling. Goed in het paneermeel zetten. Frituur op exact de juiste temperatuur en er voor zorgen dat de buitenkant krokant is, de binnenkant heet en smeuïg. Vervolgens direct uit het vet (echt, weg met die troep uit de airfryer) op het bord. Krokant, maar niet vettig.

Mensen die akkoord gaan met zo'n slap geval dat twee uur onder een lamp heeft liggen broeien moeten ze ook opsluiten.

Dus, nou niet gaan doen alsof de catering niets kan.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 11:27 | 1

Tot op heden ook altijd faliekant tegen de airfryer geweest. Maar sinds kort de kwekkeboom ovenkroketten ontdekt. Snappen doe ik het niet, maar ze smaken echt als een goede kroket!

Salutis Humanae | 09-02-21 | 11:58

Gelukkig hebben ze weer een nieuw excuus gevonden tegen enige versoepelingen; het winterweer. De cijfers zijn dan onbetrouwbaar zo stelt meneer Voss.
"Je hebt de kans dat mensen die besmet zijn zich nu niet laten testen. Maar er zijn ook meer mensen thuis, omdat ze niet naar het werk kunnen’’, stelt Voss. Veel besmettingen worden juist opgelopen op het werk."

Misschien wat minder naar je modellen kijken en meer naar daadwerkelijke cijfers en daaraan gerelateerde trends. Al 6-7 weken horen we van die vreselijke Britse variant. Maar ik zie die paniek niet in de cijfers van afgelopen weken!

Zalluf | 09-02-21 | 11:25

waanzin dit bericht hoe kan een vaccin veranderen door het vervoer, het is in eerste instantie toch ook naar nederland gevlogen of vervoerd!

reetjemoose | 09-02-21 | 11:15 | 1

Ja maar niet tussen lekkende bakken mayonaise en vers gebakken frikandellen.

Lorejas | 09-02-21 | 11:26

Ha, dat verklaart wel waarom Minister de Jonge zo plotseling met zijn "frikandellen-vraag" op de proppen kwam. De deal tussen de farmaceutische industrie en het snack-wezen aangaande het transport van het gogo-juice was toendertijd al beklonken...

Tollebol | 09-02-21 | 11:11

Wat wij nodig hebben is een minster van Kroketten & Frikandellen (owwwww..... wachteseffe). Want hier worden kroketten bijna onherstelbaar leed aangedaan en schade berokkend. Zelfs in Corona tijd moeten we dit echt niet willen met z'n allen. Mij trouwens niet echt duidelijk hoe een vaccin buiten gebruik kan worden gejorist want teveel schudden. Had Hugo dit niet voorzien in zijn "zorgvuldige planning" ? Ik zet ook deze vraag wel op de lijst van overige hedendaagse & onverklaarbare mysteries.

Grijskijkert | 09-02-21 | 11:10

Mijn vrouw en ik haalden altijd een extra dosis uit een doosje kroketten. Toen hebben ze de verpakkingen een stuk kleiner gemaakt.
Nu zijn de schappen leeg. De meeste kroketten worden aan het buitenland verkocht.
Ik hoorde dat de Oekraïne ze gratis krijgt.

Andersdenkend | 09-02-21 | 11:10 | 1

WAT!!! Schande! Ik eis ze terug.

SinisterNL | 09-02-21 | 12:15

nieuwe nederlandse vlag !

2CVOcean | 09-02-21 | 11:08

Kan je ze dan ook bij de FEBO uit de muur trekken ?

Lt-Kol Kilgore | 09-02-21 | 11:04

Ik mis excuses van de MP en heb nog geen motie van wantrouwen langs zien komen.

En hoe zit het met schadeloosstelling?

Wat mij betreft past het woord kroket niet meer bij deze tijd. Het is toch een snack die niet voor elke groep geschikt is en dus mensen uitsluit.

Jorissen die kroket!

Roos | 09-02-21 | 11:04

Ik vraag mij af of Rutte en zijn volgelingen (Hugo, RIVM en OMT) Corona wel echt een probleem vinden, gezien het inkopen van vaccins (niet nodig toen er werd aangeboden), het vaccinatie beleid en nu het vervoeren van vaccinaties in snackbar busjes. Ik krijg steeds meer het idee de grote leider Rutte aan het traineren is om het volk als schaapjes achter hem aan te krijgen. Rutte geloof mij maar, jij krijgt niet achter je aan. Ook het RIVM niet want daar zitten mensen die nog heel lang de baas over Nederland willen spelen met hun kul verhaal over groot draagvlak onder Nederlanders van 80% voor het verlengen van avondklok. Zo iets als hoe voetbalsupporters thuis moeten juichen en sneeuwballen moeten gooien. Ik zou mij kapot schamen als bij het RIVM zou werken.

Soenil | 09-02-21 | 10:57 | 2

Niet alleen bij het RIVM, ook bij het OMT. Hopelijk wordt daar t.z.t. een tribunaal voor opgericht.

Lupuslupus | 09-02-21 | 10:59

@Lupuslupus | 09-02-21 | 10:59: In een Binnenhof kongsi is al afgesproken dat een eventuele parlementaire enquète pas ná de Corona narigheid gaat plaatsvinden. Gevalletje "mosterd na de maaltijd". Alle shit dus pas ná de komende TK verkiezingen zodat het electoraat niet ineens bruut op andere gedachten wordt gebracht door de verzameling Keystone Cops in de regering en/of de overige 150 kamerlieden.

Grijskijkert | 09-02-21 | 11:17

Direct Mevrouw Kaag en haar (EU)vrinden buitenspel zetten en Israël
en eventueel de Sputnik leverancier eens vragen.
Meer dan 60% is daar al gevaccineerd sinds eind december.
Nu worden zelfs kroketten ingezet als afleiding van een falende organisatie.

MorgenEenAnder | 09-02-21 | 10:57

Werken Astrazeneca en Pfizer ook tegen Elfsteden koorts? Ik hoop het.

Broadsquire | 09-02-21 | 10:55 | 3

Die werken nergens voor. Laat u niets wijsmaken!

Lupuslupus | 09-02-21 | 11:00

@Lupuslupus | 09-02-21 | 11:00: alsof u het beter weet. Ik vraag me af wat u zichzelf heeft laten wijsmaken. Laat ik daar kort over zijn, u imponeert mij totaal niet met uw beweringen. De resultaten in Israël zijn in ieder geval dusdanig dat de ziekenhuizen daar leeg stromen.

Broadsquire | 09-02-21 | 11:29

Hoeveel procent van de bezoekers aan AD(punt)nl zouden als 'afkomst url' (weet even de juiste term niet) Geenstijl.nl hebben? Zou mij niet verbazen wanneer dat over de 50 procent gaat.
Zelf bezoek ik de sites van DPG Media never nooit niet. Dat is niet alleen omdat ik (standaard instelling) niet voorbij die cookiemuur kom.

Boris die Sauertopf | 09-02-21 | 10:53 | 2

Linkjes openen in incognito-mode en er gaat een wereld aan hysterisch non-nieuws voor u open.

elfenstein | 09-02-21 | 10:57

@elfenstein Bedankt. Enkel daarvoor moet je scripts toestaan. DPG Media (zie hun privacy statement, ze verkopen nog net niet hun eigen schoonmoeders) vertrouw ik alleen voor geen één cent.
Maar ook daar is een oplossing voor: iets met startpage.com en hun proxy.

Boris die Sauertopf | 09-02-21 | 11:03

Ik laat me wel met een satékroket inspuiten. Werkt net zo goed volgens mijn korkettendealer.

aflaatverkoper | 09-02-21 | 10:51 | 4

@Lupuslupus | 09-02-21 | 11:06:
In meer landen zijn er al doden gevallen. Hoor je hier niets over. Er vallen in het algemeen sowieso meer doden door vaccins, dan door de ziekte zelf.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 11:25

@Lupuslupus | 09-02-21 | 11:06: '
Dank voor uw zorgen, maar een kroketje 'inspuiten' op z'n tijd is een goede toevoeging. Het zorgt ook voor een goede 'uitspuiting.

aflaatverkoper | 09-02-21 | 11:46

en godvergeten lekker!

nobodiesunmighty | 09-02-21 | 11:53
▼ 1 antwoord verborgen

Dus we gingen laat beginnen met vaccineren om het ZORGVULDIG, ik herhaal, ZORGVULDIG te doen zodat wij het veel beter zouden doen dan onze buurlanden. Hoe slecht gaat het daar dan is mijn vraag?

Prutser | 09-02-21 | 10:51

Zou een mooi logo geweest kunnen zijn voor 'Broodje Corona' in Nijmegen jaren '80.

Jos Tiebent | 09-02-21 | 10:50

Als het gemiddeld aantal IQ punten van de mensen bij het vaccinatieprogramma in graden Celcius was geweest zouden de rayonhoofden in Friesland wel bij elkaar zijn gekomen.

FogerRederer | 09-02-21 | 10:47

Niet zeiken. Spuiten zetten. Elke koelwagen die op de juiste temperatuur spuiten kan vervoeren kan gebruikt worden voor transport. Go Go Go!!!

Stuffed Human | 09-02-21 | 10:47 | 5

U mag mijn spuit hebben. Wel 2 ook.

Lupuslupus | 09-02-21 | 11:08

@elfenstein | 09-02-21 | 11:03: Die spuiten kunnen 5 dagen op minder lage temperaturen bewaard worden en gaan ook niet met een negatieve temperatuur je lijf in.

Ach joh... we hadden met een beetje actie bereidheid en boeren verstand de hele bevolking al ingeent kunnen hebben. Maar nee hoor.

Overal moet maanden over geluld worden, want het is allemaal zo moeilijk. Terwijl een kind begrijpt dat die vaccins daar niet beter van worden. Ik heb er mijn buik van vol!

Stuffed Human | 09-02-21 | 11:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Welke idioot bedenkt dit en welke nog grotere idioot heeft hier toestemming voor gegeven?

Jafco | 09-02-21 | 10:47

Ik deel de zorg van Ronaldo.
Daar komt bij dat het probleem niet juist benoemd wordt. Het zijn natuurlijk niet de broodjes kroket die vervoerd worden, maar de kroketten. Als ik een snackbar had zou ik niet eerst de kroketten uit de broodjes willen halen, ze dan frituren en ze daarna weer in het brood willen stoppen, tenminste.
Ik vraag me ook af of de kroketten die ik al die jaren heb gegeten, vooraf niet veel te veel door elkaar geschud zijn en of ik daar geen permanente gezondheidsschade door heb opgelopen.
Tijd voor krokettengate NU.

JvanDeventer | 09-02-21 | 10:47

Ik zeg: Tijd voor een staatsgreep! Hebben we overigens nog een leger?

Marcelinho | 09-02-21 | 10:46 | 1

Nee.

Wijze uit het Oosten | 09-02-21 | 10:53

LOL item, humor. Geniet van de reacties. Weer eens wat anders dan: "alweer witte sneeuw".

Goedzo | 09-02-21 | 10:45

Ik hoorde dit vanochtend al op de radio toen ik in de auto zat. Ik heb er weer even smakelijk om gelachen. Want dat is het enige wat je nog kunt doen; dit incompetente clowneske circus aanschouwen en lachten als een Rutte die documenten zwartlakt. Je zou er anders namelijk gewoon triest van worden. We kunnen echt helemaal níets meer.

Ceristimo | 09-02-21 | 10:45 | 1

Nederland: "self destruct" kroket.

Goedzo | 09-02-21 | 10:46

"Komende drie weken zijn geen versoepelingen of strengere maatregelen mogelijk vanwege het ontbreken van betrouwbare cijfers i.v.m. de weersomstandigheden." Zo sukkelen we langzaam de lente binnen onder lockdown en avondklok.

Lomo | 09-02-21 | 10:44 | 3

dat was dan ook de kritiek: je zwemt een fuik in met die maatregelen omdat niemand heeft bedacht wanneer ze mogen worden opgeheven. Zonder effect moet je volhouden ipv afschaffen en als er wel effect is moet je het langer volhouden want het gaat goed. Er zit dus een andere agenda achter. e voorspelde stijgingen hebben we in ieder geval niet gezien.

Nichtsneues | 09-02-21 | 11:06

@Nichtsneues | 09-02-21 | 11:06:
Met een kleine versoepeling deze zomer, tot het eind van het jaar nog bezig. En dan begint het circus gewoon weer opnieuw, want dit virus heeft duizenden varianten. Macht voelt zo goed.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 11:30

Er komt na dit berecht wel weer een ander bericht en daarna nog meerdere berichten waardoor het logisch lijkt om de maatregelen te verlengen. Dit gaat nog wel even duren, als de maatregelen voor onze veiligheid niet voor altijd zullen blijven plakken. Waarom zouden ze je eigenlijk nog los willen laten?

BadPatNL | 09-02-21 | 12:05

Het vervoer van UR Geneesmiddelen van fabriek naar groothandel en naar apotheek/ziekenhuis loopt via een gesloten keten. Hoezo krokettenwagen? Schandalig dit!! Wat is dit voor een wanbeleid??

Gravin v Kippenbouth | 09-02-21 | 10:42 | 2

Misschien bracht de instelling even vaccin naar een andere locatie?

Nichtsneues | 09-02-21 | 11:07

Wij zijn juist heel goed in vaccinatieprogramma's. Mits we het ons leger laten uitvoeren. We zijn slecht in zeggen; "hey joh, dat zit niet in mijn skillset doe jij het ff?" of "fijn dat jij het goed kan, dan laat ik het aan jou" Dat geldt vooral voor hogere ambtenaren.

Hadden we dat gedaan, was hugo op dag 1 van corona weggegaan, hadden we al 17 miljoen vaccins en had het leger het uitgerold.

DeJemelscheet | 09-02-21 | 10:41 | 5

@Tapu | 09-02-21 | 10:54: Mexicaanse griep is een heel slecht voorbeeld. 10 miljoen vaccins zijn toen op de plank blijven liggen omdat het volk bijtijds bij zinnen kwam!!

Lupuslupus | 09-02-21 | 11:14

@Lupuslupus | 09-02-21 | 11:14:
Gewoon weggegooid inderdaad. Vanwege ernstige bijwerkingen. Grootste medische schandaal van na de WO2 volgens minister Arib destijds. Ook gepromoot door A. Osterhaus die er miljonair door werd vanwege z'n aandelen.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 11:39

@Charred_Metal | 09-02-21 | 10:57: het punt zit hem in dat er iha genoeg griepvaccins zijn en bij covid niet, die worden nl. in stukjes geleverd.
Ook zijn er andere opslag en bewaareisen (moeilijker) dan bij griepvaccin, verschillende soorten covidvaccins met ieder eigen eisen enz.
Dat zagen de huisartsen niet zitten en dat is inderdaad ook ingewikkelder.

Een mogelijke oplossing is zoals iemand al eerder suggereerde om dan iedere week alle risicogroepen in een hele veiligheidsregio te vaccineren omdat ongeveer overeenkomt met de wekelijkse leveringen. Dan ben je na een half jaar klaar en kan die regio een mooie daling verwachten van de (IC-) opnames. Alleen welke regio mag eerst en wie moet wachten ? Je ziet nu al mensen voordringen (huisartsen, verzorgenden, ziekenhuismanagers etc.) dus dan is dit helemaal ingewikkeld. Al die aparte groepen met eigen indicaties maken het proces logistiek ingewikkeld.

Nichtsneues | 09-02-21 | 11:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Tssss alsof een broodje kroket niet delicaat is. Trouwens, hoeveel broodjes kroket zal burgmeester Bruls per dag wegtikken.

herstelkous | 09-02-21 | 10:40 | 5

Delicatessen en vraatzucht gaan per definitie niet samen. Shovel & trog, dat pas beter bij Bruls. Je hoort vanzelf wel of hij het lekker vindt, dan gaat niet namelijk knorren van plezier.
En dat voor iemand met een voorbeeldfunctie, die Bruls moet zich een krul in zijn lul generen.

Graaisnaaiert | 09-02-21 | 10:47

@Boris die Sauertopf | 09-02-21 | 10:58:
Zonder te kijken:
Volgevreten padbuffel.

elfenstein | 09-02-21 | 11:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is immers niet zo veel verschil tussen een frikandel cq. vaccin en een kroket.

Merkwaardeloos | 09-02-21 | 10:39

De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd heeft PCRtestNederland een bevel opgelegd. PCRtestNederland mag per direct geen PCR-testen meer uitvoeren. In het laboratorium waar PCR-testen voor COVID-19 worden uitgevoerd heeft de inspectie acute en ernstige risico’s voor de kwaliteit en veiligheid van de testen gezien. De PCR-testen die in dit laboratorium worden gedaan, zijn daarom niet betrouwbaar.
www.igj.nl/actueel/nieuws/2021/02/09/...

RickRD | 09-02-21 | 10:38 | 3

Jaco Beeker uut Mijdrecht? Hij voert een praktijk met de naam Dr Beeker maar is zelf kennelijk helemaal niet gepromoveerd. Komt heerlijk betrouwbaar over.

DenBeert | 09-02-21 | 11:10

Tja, er valt enorm veel geld te verdienen aan deze gefabriceerde crisis.
Aangezien er al moorden worden gepleegd over een paar schoenen en het hier om miljarden miljarden gaat....

jantjeuitnederland | 09-02-21 | 12:12

Ik heb het idee dat hier van alles door mekaar wordt gehaald.
-Krokettenleverancier
-Krokettenbakker
-Broodje kroket
De krokettenleverancier levert in vrieswagens
Een krokettenbakker frituurt
Een broodje kroket dient warm te worden afgeleverd
Ik zie het even niet.

Leptob | 09-02-21 | 10:38 | 2

U kan zo bij de Nederlandse overheid gaan werken ;-)

Harry.Langezwaal | 09-02-21 | 10:44

Heb grote waardering voor uw deskundige analyse.

Goedzo | 09-02-21 | 10:49

Kroketten worden vervoerd in koelwagens met temperatuurcontrole. Dus.

viejohuevon | 09-02-21 | 10:37 | 3

Het gaat niet alleen om temperatuur. Fentanyl neusspray mag bijvoorbeeld niet op zijn kop bewaard of vervoerd worden. Niet alles mag geschud worden ivm lucht of schuimvorming.

Gravin v Kippenbouth | 09-02-21 | 10:46

@Gravin v Kippenbouth | 09-02-21 | 10:46:
Téring!
Fentanyl neus spray tegenwoordig??
Heel handig je opiaten via een neus spray tot je nemen,
dat noem ik nog eens vooruitgang.

vander F | 09-02-21 | 11:00

@vander F | 09-02-21 | 11:00:
Dit wordt gebruikt bij ernstige doorbraakpijn, bij patienten die ingesteld zijn op een onderhoudsbehandeling met opiaten. De neusspray (Instanyl) werkt heel snel.

Gravin v Kippenbouth | 09-02-21 | 20:46

Dat is het "zuunig" van Hugo de schoenen.

Reebensteeltje | 09-02-21 | 10:34

Wie herinnert zich het Softenon drama nog?
Dit middel, Thalidomide , was veel beter getest en het huidige vaccin is veel experimenteler.

jantjeuitnederland | 09-02-21 | 10:34 | 9

@elfenstein | 09-02-21 | 10:41: ik neem aan dat je niet Covid-19 bedoelt, maar het door het WHO al voorspelde volgende virus?

jantjeuitnederland | 09-02-21 | 12:10

@zwenkwieltje | 09-02-21 | 12:10:

Ga toch weg met je fake news.
Je hebt werkelijk nog geen begin van een idee hoe het registratie-proces van geneesmiddelen in elkaar zit.

Tapu | 09-02-21 | 12:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Kan de commissie Elfstedentocht niet de landelijke vaccinatie coördineren?

Acidstain | 09-02-21 | 10:34

Nadere lezing leert dat de krokettenboer het goed gedaan had, maar een andere bezorgerij de zaak verneukt had. Waar een klein land klein in kan zijn. Deze stapelfaal-clusterfuck neemt inmiddels werkelijk epische proporties aan.

FustViking | 09-02-21 | 10:33

Faal op faal op faal op... Het is nou toch niet zo dat ze gisteren pas hoorden dat er vaccins vervoerd moesten worden. Toch?

Mr. Neon | 09-02-21 | 10:33 | 2

Natuurlijk niet.
Alleen zijn die specialisten nog druk bezig hun offerte op te poetsen en wordt de media ingeschakeld om elke zinnige, logische, afdoende transportwijzen af te doen als 'krokettenbezorger'.
Is gewoon financieel voordeel. Maak je concurrent kapot door ze zwart te maken en probeer je eigen fouten daar neer te leggen.

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-21 | 10:38

Ach, zo hoorden ze ook niet gisteren paas dat er duizenden gezinnen naar de tyf gingen vanwege de belastingdienst. Waarom verwachten mensen nog steeds dat het bij deze operatie wél goed zal gaan? Kwaadaardige goedgelovigheid ofzo, ik weet het echt niet meer.

elfenstein | 09-02-21 | 10:38

zonder vaccin ga je misschien dood, zonder eten ga je zeker dood.

Zyprexa20mg | 09-02-21 | 10:33

Ken een gepensioneerde meneer met zo'n grote gele ambulance in de garage. Die klust soms bij als met spoed een donororgaan van het ene naar het andere ziekenhuis moet worden gebracht. Vaak 's avonds laat. Het is een privebedrijf waarvoor hij werkt. Is dat niet een idee? Weet niet hoeveel er daarvan op de weg zijn maar toch.

Piet Karbiet | 09-02-21 | 10:32 | 4

Klinkt als een script van een lugubere film. Een meneer, in bezit van een ambulance, die lichaamsdelen vervoert in z'n vrije tijd.

Prieelvogel | 09-02-21 | 11:04

@EEnzame SchizofrEEN | 09-02-21 | 10:39:
Vandaar ook dat het hele testen in handen moest blijven van de GGD. Ondanks dat er vele mogelijkheden waren om grootschalig te testen. Ook weer: controle en verdienmodel.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 11:44

@Wachtmaar! | 09-02-21 | 11:44: Ja, maar wanneer je vreemden ertussen laat werkt die "broekzak-vestzak methode" niet meer, of lopen bevriende relaties lucratieve contracten mis en dat mag niet!

BadPatNL | 09-02-21 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een goedkope stemmingmakerij zeg, lees het artikel eerst eens even. Het AD gaat voor sensatie oneliners, het leek ooit een redelijke krant.

priwax | 09-02-21 | 10:32

Ober. Een portie vaccin graag, stirred not shaken.

RickRD | 09-02-21 | 10:31 | 1

Er is inderdaad één bondfilm waar het verkeerd besteld wordt.

elfenstein | 09-02-21 | 10:36

Eerst was ik sceptisch, maar met mosterd er bij neem ik het nu toch wel.
#weesgeenwappie

Toetsenbordcomplex | 09-02-21 | 10:30 | 1

Dit ^ dus

endtotrolling | 09-02-21 | 10:32

Heeft Hugo even Balkenende om advies gevraagd?

The Green*Machine | 09-02-21 | 10:28

Stelletje amateurs in deze regering. Wat doet Rutte hier nog? Een kroket bij je vaccinatie. Ik zet de frituur vanavond wel aan.
Treurig om te zien dat Nederland zelf inmiddels bij het wereldgemiddelde qua vaccinaties ver achter loopt. Rutte en De Jonge zijn prutsers.

El Rico Grande | 09-02-21 | 10:28

We staan inmiddels op 2 in de Europese vaccinatielijst qua tempo van de afgelopen week dus dat lijkt nu eindelijk een beetje goed te gaan

O.H.Dennenboom | 09-02-21 | 10:27 | 3

U heeft de lijst verkeerd om?

jan huppeldepup | 09-02-21 | 10:31

Prima als we dat volhouden, maar misschien was het niet meer dan een korte sprint. "Prikken voor de bühne"

Muxje | 09-02-21 | 10:38

Tweede... vanaf onder geteld?

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-21 | 10:40

Van een kroket weet je ook vaak niet wat er in zit

kanookmorgen | 09-02-21 | 10:27 | 4

@Glasgow Argus | 09-02-21 | 10:29:

errug luek; ik trouw dus niet met mijn weduwe (zonder kinderen!!!!!!!!!!!!!!)

Bouwfraudeur | 09-02-21 | 10:34

@Glasgow Argus | 09-02-21 | 10:29:
Die 2e kun je chemisch laten reinigen en dan is het hele zaakje weer zo goed als nieuw.

Graaisnaaiert | 09-02-21 | 10:45

We kunnen beter een kroket Coronaminister maken. Daar zitten in elk geval wel hersens in.

Bob W | 09-02-21 | 10:52
▼ 1 antwoord verborgen

Het vervoer van vaccins uitbesteed aan de plaatselijke banketbakker... Man man man, het is allemaal weer geweldig geregeld. Blij dat de Jonge dat maandje extra gepakt heeft om alles goed op de rails te zetten. Nederland logisitiekland.

Muxje | 09-02-21 | 10:25

Er moet een kroketten ministerie komen in het volgende kabinet. Eindelijk een passend ministerie voor Timmerfrans.

homieguerneville | 09-02-21 | 10:25 | 1

Dan zullen ze dat ministerie eerst moeten verbouwen. Om te beginnen dubbele openslaande deuren van ingang tot kantoor. Al was het maar voor de man zijn ego.

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-21 | 10:42

Het past precies in het patroon van privatisatie om voor de vaccintransporten de bestaande commerciele logistieke mogelijkheden te gebruiken.

Het zijn de afgeschudde veren van Kokkie, de calvinistische spaarzaamheid van De Balk, geinjecteerd met een scheut Rutte Doctrine.

Big smile! Burger!

Schwanzeleber | 09-02-21 | 10:25

Verzorgingshuis deed dus een Heinz Stuytje.

"Zijn bijnaam "Heinz Kroket" ontstond uit een supportersgrap. Deze grap was geïnspireerd op het feit dat hij vaak een hoge bal die hij uit de lucht plukte, losliet 'alsof het een hete kroket was', en in tweede instantie pas klemvast pakte. "

Graaf_van_Hogendorp | 09-02-21 | 10:25 | 1

Fun fact: Stuy werd geboren in Wanne-Eickel.

Glasgow Argus | 09-02-21 | 10:27

Kan het de krokettenvervoerder niet verwijten. Wel de sjappies die dit vervoersbedrijf heeft gekozen.

Dr.Platypus | 09-02-21 | 10:24

Een kroket eet je met mosterd. Dus inderdaad keihard optreden tegen mensen die mayonaise op hun broodje kroket willen. Er zijn grenzen.

Spring Bruissteen | 09-02-21 | 10:24

Bizarre ad hoc oplossing. Illustratief voor het totale falen van het vaccinatieprogramma maar ook illustratief voor de staat van paniek waarin de uitvoerenden van dit programma zich moeten bevinden. Geen goed signaal, absoluut geen goed signaal.

Computer_says_no | 09-02-21 | 10:24

Ach ja, overheid en falen, deel miljoen miljard.

pibasso | 09-02-21 | 10:22

Lekker hoor, kroketje weghappen terwijl je gevaccineerd wordt.

amateurrr | 09-02-21 | 10:22

Kent u dat gevoel? Dat u sinds maart 2020 elke dag in een bananenrepubliek wakker wordt? Maar dan wel met ministeries vol duurbetaalde ambtenaren die geacht worden dingen te regelen?

Ad Hominem | 09-02-21 | 10:21

Ik snap dat iedereen wat aan zit te kloten maar hou er dan je muil over. Als die hele zooi over de bodem van je transporter aan het stuiteren is. Ruim het op, kroketten weer bij de kroketten en de spuitjes weer bij de spuitjes. Misschien een beetje de hondenharen wegblazen, beetje ijs erover en klaar maar weer. Pfff...

Pedronegro | 09-02-21 | 10:21 | 1

Wel even lezen (en AD doet dit heel goed, namelijk valse vergelijkingen maken). De krokettenhandelaar had zijn transport prima voor elkaar, de 'professionele vaccin-transport-specialist' die het waarschijnlijk voor 100 maal zo veel transporteert, die pleurde dus de dozen vanaf het laadperron in zijn laadbak, reed met 140 over de verkeersdrempels ('air-time, jonguh!) en loste zijn dozen door nog rijdend de ahterklpe los te gooien en een mooie donut te draaien, waardoor de vaccins als ware het een strooiwagen over het land heen spoten.
Wat het AD kan, kan ik ook.

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-21 | 10:48

Ik heb meer vertrouwen in krokettenbakkers dan in het beleid van onze achterlijke overheid.

PhallusObesitas | 09-02-21 | 10:21 | 2

Dit. Die beheersen ten minste hun vak.

Rico Tampeloerus | 09-02-21 | 10:32

@Rico Tampeloerus | 09-02-21 | 10:32: Klopt.

Lupuslupus | 09-02-21 | 10:52

Vette framing. Als je het artikel goed leest blijkt dat het een gespecialiseerd bedrijf is wat de vaccins onbruikbaar heeft afgeleverd, niet de krokettenboer. Daar ging alles goed.

Tisnietanders | 09-02-21 | 10:20

Nadat het transport een succes blijkt zullen nu ook Deliveroo bezorgers worden ingezet om vaccins bij ouderen te toedienen.

Reebensteeltje | 09-02-21 | 10:20 | 3

Ik heb in de afgelopen week al twee van die deliveroo tassen gevonden bij de vuilnis, weggedonderd door bezorgers die er he-le-maal klaar mee waren.
Je kan beter de Kabouterpostbezorgers inzetten, die zijn snel, efficiënt en zorgen ervoor dat de geleverde waar van goede kwaliteit is.

elfenstein | 09-02-21 | 10:22

Ik zie ze hier dagelijks vertrekken op de electrische swapfiets. Slingerend door de kou en wind. Bikkels. Veelal buitenlandse jongeren. Stoned. Ik bestel er nooit.

Piet Karbiet | 09-02-21 | 10:29

@Piet Karbiet | 09-02-21 | 10:29:
Ja die gasten rijden idd vaak als dwazen rond.

Reebensteeltje | 09-02-21 | 10:32

Treurig dat de regering geen geld heeft om het vaccineren behoorlijk te doen. Fout op fout. Rutte heeft zijn prioriteiten elders. Geld weggeven, mensen importeren, fouten van belastingdiensten, defensie etc. elders neerleggen. Geluk voor hem dat de journalisten van verschillende nieuwsmedia het belangrijker vinden om de pijlen te richten op Wilders dan op het falende beleid van Rutte.

El Rico Grande | 09-02-21 | 10:20

Typisch een verhaal dat de institutionele orde nodig heeft om haar falen te rechtvaardigen.
"Zeg Willem-Jan, ik heur dat zelfs een frituurveroerder hebben geacquireerd, helemaal buiten de corporate governance om en zelfs zonder de toetsingscommissie te raadplegen? Wat kênnen we daarteugen doen? Nou FrederikFrits, ik telefoneer wel even met de hoofdredactie van het AD. Die verzinnen wel een draai".
FrederikFrits van de PR aan de telefoon: "hallo, hai, zeg heur nou toch eens! Wat zeg je? Schudden? Hahahah, geweldig, schudden!! Ja heur, ik regel wel even een viroloog voor je, heb je een geweldig primeurtje voor je interview".
Zo dus.

ole guapa | 09-02-21 | 10:19 | 2

precies, kartelbelangen die beschermd moeten worden, en de simpele krant werkt mee. Zo moeilijk is het niet hoor gekoelde producten vervoeren dat kunnen die food jongens prima.

HD50 | 09-02-21 | 10:39

Ik denk serieus dat u niet ver van de waarheid zit.

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-21 | 10:50

Ja, de brancheorganisatie voor farmaceutische groothandels. Die hadden we nog niet gehoord. Hoeveel leden? Drie? En krijgen ze wel subsidie uit Brussel? Vragen, vragen, vragen.

Piet Karbiet | 09-02-21 | 10:19 | 1

Na even zoeken kom je enkel bij een schimmige KvK vermelding terecht met de website van het icc... en dat is de kvk?!
Ga je op hun adres zoeken, kom je bij VNO-NCW uit...
Welnee, geen belangenverstrengelingen hoor.
drimble.nl/bedrijf/den-haag/k40533724...
www.icc.nl/over-icc/

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-21 | 10:56

Na het shaken baby syndrome dus nu ook het shaken vaccine syndrome (SVS).

goedverstaander | 09-02-21 | 10:19

Next, de GGD gaat krokketten verkopen.

Droom-Vreesman | 09-02-21 | 10:18 | 3

Dat zullen ze ook verkloten. Zit je daar met een kouwe kroket.

GekkePietje | 09-02-21 | 10:22

Eerst was er iets met frikandellen en nu met kroketten. Ik krijg het vermoeden dat er frituurolie in het vaccin zit.

Dubbelepunthoofd | 09-02-21 | 10:18

Alle coronapatienten hard door elkaar schudden dus: als het vaccin daar al niet tegen kan, dan zal het virus daar ook wel onschadelijk mee gemaakt kunnen worden. Allemaal op de trilplaat van de lokale sportschool.

W_Drees | 09-02-21 | 10:18 | 2

Daarom moet je dus na het vaccineren een kwartiertje stil blijven zitten.

goedverstaander | 09-02-21 | 10:19

*Shake shake shake, shake shake shake, shake your patients neuriet*...

Graaisnaaiert | 09-02-21 | 10:44

Als je echt wil dat distributie perfect verloopt moet je gewoon de drugsnetwerken inschakelen. Het zijn immers drugs die moeten worden bezorgd, nietwaar? Business as usual, without missing a beat. Sneeuw, vrieskou, storm, lockdowns, avondklokken, winkels dicht, het maakt kennelijk allemaal niets uit. Zelfs ongeschoolde tuig met extreem laag IQ waar de maatschappij verder niet veel aan heeft wordt effectief benut.

OverdaanDerOnderheid | 09-02-21 | 10:17 | 6

@GekkePietje | 09-02-21 | 10:23:
Ghehehe, ik hoorde al dat die via hun witwasbaantje als thuisbezorger allang een ontheffing hebben. Wollah.

elfenstein | 09-02-21 | 10:25

@elfenstein | 09-02-21 | 10:23: Dat u niet eens door heeft waar, wanneer, en in welk voertuig dergelijke diensten opereren is wellicht juist de sleutel tot hun succes.

OverdaanDerOnderheid | 09-02-21 | 10:27
▼ 3 antwoorden verborgen

En toch gaat het bij zo’n vaccinatie programma als dit niet om hoe snel en goed je begint maar hoe snel je klaar bent.

Capt. Iglo | 09-02-21 | 10:17

Zitten de Kroketboeren nu ook al in het grote complot van Bill Gates, Big Pharma en 5G enz.?

Diederik_Ezel | 09-02-21 | 10:17 | 2

Dan had meneer kroket keurig de vaccins afgeleverd, opdat men lekker kon chippen.

Overigens een grote grap dat paniek met chippen. Vrijwel iedereen zit in het westen met 1-2 aaifoon's en dergelijken in huis. U bent al lang gechipped. Uw overheid en de CCP weten alles over u. Kijken, luisteren en lezen mee.

Graaf_van_Hogendorp | 09-02-21 | 10:19

@Graaf_van_Hogendorp | 09-02-21 | 10:19:
Zal best, maar ik met m'n antieke nokia, hele resem aan blockers, disconnects en asocialemediakillers heb niets aan dat argument. Eigenlijk niemand aangezien je voor die ifoon zelf gekozen hebt maar dus niet voor vergaande ddr praktijken vanuit de overheid.
Maargoed, het hele verhaal is sowieso onzinnig, er zitten geen chips in dat vaccin. Hooguit een verdwaalde kruimel paneermeel.

elfenstein | 09-02-21 | 10:30

Tja, en toen de medicijnenbezorgdiensten aanboden om hun geschikte vervoersmiddelen en personeel met ervaring in te zetten, werd dat geweigerd.

Echt hoe moeilijk is het om een SRV wagen met vriezer, een plek om je om te kleden en te wassen te maken met een lading prikkenzetters er in. En dan van verzorgingstehuis naar verzorgingstehuis te gaan, en het hele tehuis te prikken.
In plaats van dit goedkope gedoe, hadden apothekers kunnen helpen bij het controleren van de medicijnen.

Maar nee, de meest neuspeuterende ambtenaren van Nederland, moet nu iets doen, en wordt hoe voorspelbaar een complete chaos.

De overheid onbetrouwbaar noemen is inderdaad misplaats, want je kan er op vertrouwen dat het vrijwel altijd mis gaat.

NomadBrewer | 09-02-21 | 10:16

Voor iemand die zeld geen vaccin neemt, is de hele vaccinatieklucht erg vermakelijk.

Zoelense Hobbyboer | 09-02-21 | 10:16 | 1

zeld = zelf

Zoelense Hobbyboer | 09-02-21 | 10:17

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Politieke sturing op de wetenschap en media in Duitsland:

De adviezen van de wetenschappers resulteerden in een geheim document, alleen bedoeld voor de inner circle van Seehofers ministerie, waarin ideeën staan over het opwekken van ‘angst en volgzaamheid’ onder de bevolking om het draagvlak voor harde maatregelen te verbreden. Die ideeën grenzen soms aan psychologische oorlogvoering: ‘Het sterk aanwezige gevoel van machteloosheid moet worden beteugeld door de indruk van een sterke staatsinterventie’, schrijft een van hen. Iemand anders suggereert ‘de gewenste schokwerking’ onder de bevolking te cre­ëren met scenario’s waarin mensen met hun ernstig zieke familieleden tevergeefs op een ziekenhuisbed wachten, zodat die uiteindelijk een pijnlijke dood sterven. Op deze manier hoopte men op een brede acceptatie voor een ‘scherpe, maar korte’ lockdown.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 10:16 | 4

'Staatssecretaris Kerber is zich volgens een reactie naar Die Welt van geen kwaad bewust'. Het zal eens anders zijn.

El Rico Grande | 09-02-21 | 10:22

Dat hebben ze gewoon gekopieerd uit de introductiecursus voor NPO-stagiares en vertaald naar Mofrikaans.

OverdaanDerOnderheid | 09-02-21 | 10:24

Ik heb hiervoor op sgool gezeten en dit verbaast me totaal niet. Het is heel doorzichtig geweest die angstcampagne. Wat me wel verbaast is dat de Volkskrant er over schrijft. Nu nog op het 8 uur journaal.

Het narratief is ook overal hetzelfde. Er is hier een heel eng wereldwijd protocol in werking getreden dat we na de crisis eens grondig moeten evalueren. Bedankt voor de link.

Joffri | 09-02-21 | 10:48
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom niet tussen de frikadellen? #Hugo

Manus Olie | 09-02-21 | 10:15 | 1

FLM!
Het is racistisch om kroketten met frikadellen te vergelijken! De frikadel is jarenlang zwart gemaakt, uitgebuit... Jarenlang werden er vuige leugens verkondigd over wat er in frikadellen zou zitten!
Power to the Frikadel! Frikadel Lives Matter!

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-21 | 10:25

Oké, we zijn wat later met vaccineren, maar we doen het wel zorgvuldig.! Godskolere.....

Novorapidjunk | 09-02-21 | 10:15 | 3

Als dit niet het einde van Hugo's minsterschap is, dan gebeurt het nooit.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 10:18

Wat later? Je bedoelt dat we beginnen met vaccineren als dit virus overjarig is en er een nieuw virus is? Reken er maar op dat je tot de herfst thuis zit.

GekkePietje | 09-02-21 | 10:25

@Sitting_targets | 09-02-21 | 10:18:
Eh, hij is toch al minister-af? Zoals Rutte het schaamteloos verwoordde:
"We hebben nu nóg meer macht, je kan ons niet meer wegsturen hahahahahahahahaha"

elfenstein | 09-02-21 | 10:33

Ik had dit topic eigenlijk wel van/met Mosterd verwacht.

Datgingniegoed | 09-02-21 | 10:15 | 1

Heb ik ook nooit op een doos met kroketten gezien.
Handel with care.

Datgingniegoed | 09-02-21 | 10:22

We zijn in een crisis. Dus creatieve oplossingen zijn goed. Bij de Krokettenvervoerder is het goed gegaan. BIj de specialistische vervoerder fout. Wie is er nu gek. Het verpleeghuis kende de krokettenpersoon. De krokettenpersoon wilde helpen heeft het goed gedaan. Die wil ook geen risico lopen door te gaan crossen. Want dat had hij jaren moeten horen. Dus goede oplossing in tijden van crisis. Meer goede initiatieven. Door de bureacratie is alles vertraagd en loopt het voor geen meter. Dus praktische oplossingen of alles volgens de regels maar traag en slecht, dat is de keuze.

freshideas | 09-02-21 | 10:15 | 4

@Graaisnaaiert | 09-02-21 | 10:36: dus zelfs in tijden van nood gaat bureaucratie voor op practisch inzicht, goede werkhouding en een goed resultaat.
Wat we dus moeten hebben is meer van dut soort cateraars die wel weten hoe ze het moeten doen.

Dezenaamhier | 09-02-21 | 11:20

@Dezenaamhier | 09-02-21 | 11:20:
Bureaucratie op 1 inderdaad. Maar dat wist u toch allang, dit land is gek op papier en regeltjes, teveel mensen zitten in kantoren daar hun dagelijkse brood mee te verdienen.

Graaisnaaiert | 09-02-21 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Nee natuurlijk niet. Dit moet een specialist gaan doen die dan 50 keer zo veel voor het transport vraagt. Want ja, specialisme, hè.

Mr.Crowley | 09-02-21 | 10:11

Dus als iemand net gevaccineerd is, kan de persoon beter niet gaan springen van blijdschap, kan het vaccin niet tegen.

Nuchternederland | 09-02-21 | 10:11 | 2

Ha ha

Piet Karbiet | 09-02-21 | 10:25

Uit je vel springen is ook niet aan te raden dus..

Wijze uit het Oosten | 09-02-21 | 10:46

Aan de reaguursels te lezen kunnen wij allen echt alles wat een ander niet kan. Grappige is wel dat er werkelijk helemaal niks meer in dit landje van de grond komt. Hoe kan dat dan?

Torwart | 09-02-21 | 10:10 | 4

Veul managers met helicopterview, weinig werklui met poten in de bagger. Krijg je dit. En deze managers stemmen ALDE (VVD, D66) dus dit systeem blijft voorlopig zo. Wen er maar aan.

Graaf_van_Hogendorp | 09-02-21 | 10:17

Iedereen moet en mag meelullen?

Weerduivel | 09-02-21 | 10:19
▼ 1 antwoord verborgen

Klinkt als een zwetsverhaal, nog nooit gehoord dat een vaccin kapot geschud kan worden.

zwellevertje | 09-02-21 | 10:10 | 9

@Frau_Ferkel | 09-02-21 | 10:17: Denaturatie vindt plaats onder niet-fysiologische omstandigheden van pH, concentratie en temperatuur, volgens wikipedia. Niks over schudden.

Charred_Metal | 09-02-21 | 11:45

@Frau_Ferkel | 09-02-21 | 10:17: En volgens mij zitten er helemaal geen eiwitten in het vaccin, maar genetisch materiaal in vetbolletjes. En als je vetbolletjes schud zou je misschien een emulsie zoals mayonaise kunnen krijgen?

Charred_Metal | 09-02-21 | 11:51

@Charred_Metal | 09-02-21 | 11:45: Denaturatie vindt ook plaats door hard schudden of roeren. Volgens een handboek biochemie voor beginners.
Voor mRNA (non-eiwit) vaccins kan het inderdaad zo zijn, dat de emulsie niet stabiel blijft.

Frau_Ferkel | 09-02-21 | 16:44
▼ 6 antwoorden verborgen

Had men defensie niet kunnen laten meedoen in de planning en logistiek?

Schepvogel | 09-02-21 | 10:10 | 4

Goed idee dan zetten ze gewoon iemand achter in de truck die dan koud koud koud roept om het vaccin bevroren te houden.

Joffri | 09-02-21 | 10:15

Die kregen het al niet voor elkaar mortiergranaten koud te houden... En we weten hoe dat is afgelopen.

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-21 | 10:28

Nee, die roepen nu "schudtschudt", "broembroem" en "prikprik" in plaats van het standaard "pangpang". Uiterst symbolisch op zeer professionele wijze, dat dan weer wel.

Graaisnaaiert | 09-02-21 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

Blijkbaar (als je het artikel leest) kun je beter de lokale krokettenbakker je vaccin laten vervoeren als een daar speciaal voor gecertificeerd bedrijf.

Dus gelukkig zijn onze kroketten veilig!

Dlareg | 09-02-21 | 10:10

Blij dat het geen koekenbakkers zijn. Dan waren we nu echt in de hugo gelogeerd...

Yrrab | 09-02-21 | 10:10 | 2

Ht zijn uiterst professionele koeke(n)bakkers. Uiterst professioneel, meneer, en ook nog eens op uiterst professionele wijze geselecteerd en nog professioneler geinstrueerd en dat laten we ook allemaal door professionals doen. Uiterst zorgvuldig allemaal.

Graaisnaaiert | 09-02-21 | 10:13

@Graaisnaaiert | 09-02-21 | 10:13: Maar... maar... zijn die kroketten na die heroïsche rit nou weggegooid? Of de vaccins? ('Shaken... not stirred.')

Yrrab | 09-02-21 | 10:18

NL anno 2021 zucht.

william7055 | 09-02-21 | 10:09 | 1

Diepe zucht zelfs..

Wijze uit het Oosten | 09-02-21 | 10:45

Misschien kunnen ze dat vaccin via Thuisbezorgt punt nl laten bezorgen?

RickRD | 09-02-21 | 10:09 | 1

Ik zit al bezorgd thuis.

Cunts-en-kitsch | 09-02-21 | 10:15

Het moet niet gekker worden. We bestellen vaccins die dus al bij een belachelijke -80 graden bewaard dienen te worden en dan mag zo'n potje ook nog eens niet omvallen of een beetje schudden? In welke schudvrije wagens vervoeren de schudvrije specialisten ze dan? Middels drempelvrije roetes? Doe eens normaal man. Mag ik mijn arm schudden als het is ingespoten? Asjeblieft. Doe normaal. Zoals ik al een jaar geleden voorspelde: de snelst verzonnen vaccins zijn kut. Behalve voor de bankrekening van de fabrikanten.

Leptob | 09-02-21 | 10:08 | 5

Het waren juist de specialisten die de boel door elkaar schudden. Bij de cateraar ging het WEL goed! Het AD doet weer eens een poging tot "let niet op de man achter het gordijn".

Gregovic | 09-02-21 | 10:22

Ja belachelijk dat we vaccins bestellen die bij -80 graden bewaard moeten worden, waarom zetten ze niet gewoon in het programma van eisen dat het bij kamertemperatuur, ongevoelig voor schudden, en zelftransporterend, en daarnaast nog zelfinjecterend moet zijn?

Sukkel.

libertat | 09-02-21 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat verwacht je anders als dit land geregeerd wordt door clowns?

kunstliefhebber | 09-02-21 | 10:08

Een betaald verhaal achter een paywall. Zo kennen we het AD weer. Hadden die ook niet een jankverhaal over burn-outs van 82% van alle kinderen in Nederland, U aangeboden door de federatie van coaches ofzoiets?

Media zijn verworden tot advertentiekanalen voor de hoogste bieder, mede dankzij de Belgische belastingbetaler.

Glasgow Argus | 09-02-21 | 10:08 | 5

@Graaf_van_Hogendorp | 09-02-21 | 10:14: Media en Democratie heeft zijn directe belangen in Parool, Trouw en Volkskrant verkocht aan een andere groep Belgen, die van De Persgroep.

Glasgow Argus | 09-02-21 | 10:25

@Glasgow Argus | 09-02-21 | 10:25:
Van wat ik terug kan vinden heeft SDM nog steeds "prio" aandelen (met vetorecht) in deze clubs. Meerderheid is inderdaad van de Persgroep. Maar wat op hun eigen site staat lijkt het erop dat ze zelf aandelen hebben in de Persgroep en NRC media. www.stdem.org/geschiedenis/

Verder zijn ze vooral bezig met het bestrijden van "islamofobie" tegenwoordig. Onze vriendin Bouchaliegt staat er zelfs op: www.stdem.org/2020/11/20/column-kauth...

Het is en blijft een PvdA club die toch invloed houdt in de MSM: www.stdem.org/raad-van-toezicht/

Graaf_van_Hogendorp | 09-02-21 | 11:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Verbazingwekkend genoeg, ging het bij de kroketbakker wel goed met vervoer.
Bij dit bericht lijkt het net of het juist niet goed ging.

XaaD666 | 09-02-21 | 10:08 | 1

dat dus

freshideas | 09-02-21 | 10:10

Dit moet toch een wedstrijdje zijn op een of ander ministerie? Gewoon een soort match over wie de domste actie van de week maakt? Toch?

HornoxNL | 09-02-21 | 10:07 | 1

Dat zou je hopen. Maar na tientallen overheidsorganisaties van binnen te hebben gezien, moet ik helaas concluderen dat de mate van incompetentie onvoorstelbaar is. Op alle niveau´s, over de hele breedte.

En wordt er een keer een enthousiast, capabel iemand aangenomen, dan is die in een paar jaar tijd wel murw gebeukt om vooral niet resultaatgericht te werk te gaan.

libertat | 09-02-21 | 12:25

Zolang het professionele krokettenbakkers zijn blijven het professionals.
Oftewel, doorlopen graag, niets te zien, 2023 komt de professionele Poolse glazenwasser met Ghanese Roots Mehmet AlAccrani die Janssen-Sputnik-Formosaspuit gewoon bij u zetten. Met gratis fotomoment van Hugo de Jonge erbij, genomen door een professionele hondenuitlaatster.

Graaisnaaiert | 09-02-21 | 10:07

We kwamen traag op gang met vaccinatie, maar we wilden het dan ook zorgvuldig doen, in tegenstelling tot die andere overhaastige landen. Zie hier het resultaat van een gedegen planning.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 10:07 | 1

Wij werken in tegenstelling tot andere landen louter en alleen met professionals. Wij zetten geen symbolische spuit in Sanna ElRiffijni maar zorgen voor een uiterst professioneel fotomoment voor die spuit in een op uiterst professioneel geselecteerde wijze vrouwelijk rolmodel met uiteraard een diverse en inclusieve achtergrond die op uiterst professionele wijze door een professionele IR-er naar een aanvaardbaar cameramoment is gefotofilterd.
U ziet, we zijn in professionele handen.

Graaisnaaiert | 09-02-21 | 10:11

Wat een gezeur. De vaccins lagen gewoon tussen de berenlullen en de frikandellen.

oldandwise | 09-02-21 | 10:07

Kan inderdaad echt niet. Volgens Hugo was het vaccin vergelijkbaar met een frikadel, geen kroket.
En geschud bevroren vaccin onbruikbaar? Iets meer uitleg zou op z'n plaats zijn hier.
Nog een ding, ook voedseltransport valt onder de voedsel en warenauthoriteit, die letten echt wel op.

Dezenaamhier | 09-02-21 | 10:07

Nee dat wekt vertrouwen in het spul dat je wél ingespoten krijgt. Toedelokie.

knutsel_ | 09-02-21 | 10:07 | 5

Ja, deze kwamen dan niet door de controle. Maar als het bij het vervoer zo mis kan gaan, dan zal het bij de controle vast ook wel eens mis gaan.

Rest In Privacy | 09-02-21 | 10:13

@2voor12 | 09-02-21 | 10:08: Een half jaar? Reken daar alstublieft niet op, twee jaar is realistischer.
Tenzij u uiteraard bij het ministerie werkt, of profvoetballer bent. Dan bent u van Belang in ons land.

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-21 | 10:33

Daarom. Niet doen dus.

zwenkwieltje | 09-02-21 | 12:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Klinkt toch vooral als een totaal faal aan de organisatorische kant en een oppertuun nieuwsartikeltje van een overbetaald en veel te duur logistiek bedrijf dat nu heel hard kan schreeuwen: 'Zie je wel, je moet gewoon onze veel te hoge prijzen betalen anders krijg je dit'.

Het is waarschijnlijk prima mogelijk om goedkoop vervoer in te huren, maar dan moet je even zorgen voor een simpele informatieflyer waar dingen in staan als: Te veel schudden kan slecht zijn voor de vaccins. Behandel ze daarom voorzichtig en voorkom extra schudden door bijvoorbeeld rustig over verkeersdrempels te rijden.

Gregovic | 09-02-21 | 10:06 | 3

En misschien niet een omgekeerd petje snaak die met 80 over verkeersdrempels naait.

Pedronegro | 09-02-21 | 10:16

Het word nog leuker overigens. De implicatie is in de eerste paragrafen van het artikel dat de door elkaar geschudde en weggegooide vaccins door de krokettenbakker of een andere amateur vervoerd zouden zijn en nutteloos gemaakt. De realiteit is echter dat de vaccins vervoerd door de cateraar correct en zonder problemen zijn aangekomen. Echter:
'De vaccins werden volgens het ziekenhuis door een gespecialiseerd vervoerder van geneesmiddelen gebracht, maar het ziekenhuis wil niet zeggen door welk bedrijf'. Het zijn dus die zogenaamd professionele bedrijven die er een puinhoop van maken!!!

Gregovic | 09-02-21 | 10:20

@Gregovic | 09-02-21 | 10:20:
Ja jammer dat zo weinig mensen goed kunnen lezen, en zeker jammer dat de betreffende schrijver zijn tendentieuze inleiding niet wat meer in lijn met de rest van het verhaal (lees: de feiten) heeft gebracht.

libertat | 09-02-21 | 12:23
-weggejorist-
Herman_Heipaal | 09-02-21 | 10:05

Het moet allemaal goedkoop in dit land, jammer van deze schaarse vaccins.

DeCynischeAmbtenaar | 09-02-21 | 10:05

lekker exclusief zo, wat van onze KFBMetc. gemeenschap (kroket, frinkandel, bitterbal, mexicano etc.)

oblix | 09-02-21 | 10:04

Een vaccin dat moet worden weggegooid omdat het teveel heeft geschud? Raar verhaal.

Prieelvogel | 09-02-21 | 10:03 | 7

Ja het is een AD-verhaal. Bekend van de oliebollen test en haringtest, het is een vloeistof in verzegelde flesjes. Bij intrekken in de spuit ontstaat ook turbulentie. En waarom zou je ze weggooien wanneer je er langer dan 3 uur over doet terwijl het spul tot drie dagen na ontdooien gebruikt kan worden.
Onzin en ambtenarij door mensen die er de consequenties niet van hoeven te voelen maar er juist extra door kunnen shinen.

AntiZanicz | 09-02-21 | 10:29

Bij mij gaat de bullshit-detector af om de eerder genoemde zaken. Niet koud genoeg vervoerd = haast maken met vaccineren en schudden voor gebruik is al gebeurd, dus nóg sneller vaccineren.
Ik heb de overtuiging dat de GGD niet is berekend op haar taak, ondanks de vele maanden "voorbereiding" die Hugo toezegde maar die dus niet werden benut.
Je kunt 't Rouvoet niet kwalijk nemen. Die man heeft theologie gestudeerd en is de facto arbeidsongeschikt dus die zat bij de GGD lekker in de luwte. Tot er een pandemie opstak, dat kwam vervelend uit. Maar nog steeds geen nood, die GGDs zijn 25 afzonderlijke en "zelfsturende" clubjes dus dat loopt wel los. Ja, niet dus. Dat zijn namelijk 25 clubjes die worden aangestuurd door lokale nitwits zonder enige kennis van zaken, laat staan organisatietalenten.
De GGD is goed voor het afnemen van een SOA testje, het wegen van baby's, tellen van schaamhaar (echt waar) en zetten van een paar prikjes per week tegen gele koorts en andere tropenziekten. Maar een pandemie bestrijden moet je niet aan ze overlaten.
Ik had me aangemeld voor een grootschalig bloedonderzoek in Limburg. Bedoeling was om vrijwillig een buisje bloed af te staan zodat de GGD kon nagaan hoeveel mensen er antistoffen in het bloed hadden. Afspraak gemaakt voor 's ochtends 9:00 uur. Ben je om 8:50 natuurlijk al daar, je wilt niet te laat komen. Wat denk je? Alles potdicht. Die flikkers gingen echt pas om 9:00 BEGINNEN, laat staan dat ze al voorbereid waren. Dat is de arbeidsethos van de GGD bij een actie waarbij mensen vrijwillig komen. Ik heb even getwijfeld of ik nog mee zou doen maar ik achtte het belang van het onderzoek te groot. Maar zo denkt de GGD er dus wel over: niet te hard, anders breekt het lijntje.
Ik ben zo ongelofelijk klaar met dit soort kut clubs, daar moet echt de bezem door. En weet je wat? Pim Fortuyn voorspelde het al in zijn boek De Puinhopen Van Acht Jaar Paars. Toen was het al knudde, dan hebben we het over bijna een generatie geleden.
Wie gaat hier wat aan doen? Ik schat in helemaal niemand. Geen enkele partij maakt hier een punt van.

Bakkeleures | 09-02-21 | 10:59

@Bakkeleures | 09-02-21 | 10:59:
Als u "De puinhopen van achter jaar Paars" goed vond, moet u "Zonder Ambtenaren" van dezelfde auteur eens lezen...

libertat | 09-02-21 | 12:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie zo met zijn kroketten omgaat verdient niet beter.

van Oeffelen | 09-02-21 | 10:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl