Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

IJsdikte naar 20cm. Maar gaat het aan?

Dat is de kwestie

brrrrrrrrrrrrrr

Volgens sommige doemdenkers zou Hij nooit meer komen maar het ziet er naar uit dat de Dag der Dagen toch op de agenda komt. IJsvloertje moet minimaal 15 cm zijn (wegens groot aantal deelnemers) en we halen makkelijk de 20 CENTIMETER. Maar straks zijn er geen groot aantal deelnemers, want iedereen zit thuis danwel in talkshows en komt dit land voor de cruciale vraag te staan. LATEN WE DEZE KANS LOPEN? Of bouwen we in 10 dagen een ziekenhuis in FRL (voor extra botbreuken, snijwonden, bevriezingsverschijnselen en overige kortademigen) en doen we het gewoon. Wêrom net? Volgens de gerenommeerde politieke duider-analist B. Paternotte kan demissionaire minpres 50 zetels halen als hij zijn zegen geeft. Wat ons brengt op de vraag: hebben we dat er voor over? Roept u maar: 1 dag lol, of nog 4 jaar Ongekend Onrecht?

Reaguursels

Inloggen

Het wordt sowieso erg slecht ijs, maar ik zou juist daarom zeggen IT GAOT AON!! Want dan krijgen we nóg meer spektakel :-)

SaintNick | 08-02-21 | 18:49

de intocht van Sinterklaas ging ook niet door dus geen rede met zoveel mensen het ijs op te gaan

Beffel0Bill | 08-02-21 | 17:26

Mooie test trouwens voor de nieuwe 'van het gas af'-wijken met hun warmtepompen. Hier in de wijk zijn ze deze week begonnen bij een aantal huurwoningen. Normaal verwarm ik met een warmtepompairco, maar als het zo koud wordt, gaat de combiketel een tandje hoger.

FrankVeer | 08-02-21 | 17:22

Waar kun je in die IJsdiktemeter de dikte van het IJs aflezen ???

ligbad | 08-02-21 | 16:47

Harry Vermeegen zegt het mooi op YouTube, een paar uur geleden. Dóór laten gaan voor de wedstrijdrijders. Laat het land genieten! Wanneer hebben we weer de kans...? Volgens de groene khmer nooit meer zelfs.

Dr. Worstenbroodje | 08-02-21 | 16:14 | 2

Vermeegen op youtube? Leeft die vent nog?

Quantum Suicide | 08-02-21 | 16:55

@Quantum Suicide | 08-02-21 | 16:55: Ja erg leuk, vooral over als ie over Ajax losgaat

Dr. Worstenbroodje | 08-02-21 | 17:50

Als publiek een probleem is, kan het ook nog in Thialf gehouden worden. Ongeveer 450 rondjes.

Selassie | 08-02-21 | 16:07

Alleen wanneer een transgendere negen mag winnen hoor.

bft | 08-02-21 | 16:05 | 1

Mag het ook een acht zijn?

Dr. Worstenbroodje | 08-02-21 | 16:27

Ik begin alvast aan een scenario voor een larmoyante Netflix-serie: de hel van '20- '21.

kapoerewiet | 08-02-21 | 15:38

Heerlijk dit! Het idee dat het ijstechnisch dan straks en en dan toch niet doorgaat en dán de kop van Erben Wennemars ergens op tv. Daar ga ik echt een fles Port Ellen voor open trekken en heeeeeerlijk van genieten.

Quantum Suicide | 08-02-21 | 15:31

Elfstedentocht mag van mij alleen doorgaan als erben wennemars niet meedoet.

De Treinende Rechter | 08-02-21 | 14:56 | 1

En als Erben toezegt nimmer meer op tv te komen wauwelen.

Lorejas | 08-02-21 | 15:04
-weggejorist-
Hollandse_blauwe | 08-02-21 | 14:32 | 2

Maand of 2/3 terug hoorde ik me nog zeggen: "Zul je net zien dat uitgerekend komende winter zo'n tocht weer eens gereden kan worden." De werkelijkheid/Het lot heeft kennelijk een uiterst cynisch en sarcastisch kantje.

Maar minister president Jaap van Dissel wil het niet. En de heren(koningen) Kuipers en Oosterhaus trouwens ook niet. Dus.....

MoorCopJoris | 08-02-21 | 14:30

Een elfstedentocht is nmakkelijk te organiseren, maar dan alleen voor wedstrijdrijders en geen publiek. Live uitzending op televisie. Zie het probleem niet zo. Er wordt ook gevoetbald, olympische spelen komen er aan. Bovendien vindt het allemaal in de buitenlucht plaats.

johnyl | 08-02-21 | 13:58 | 2

Koninklijke Vereniging De Friesche Elf Steden heeft een stelling neergelegd die luidt dat er GEEN elfstedentocht gaat plaatsvinden als er geen publiek bij kan/mag. Een elfstedentocht zonder publiek is geen elfstedentocht.
Ben benieuwd hoe hard ze die stelling overeind houden als de vorst aanhoudt en de ijsvloer inderdaad een tocht mogelijk zou maken. Al die mannetjes die nu in het bestuur zitten hebben persoonlijk nog nooit een tocht georganiseerd en als het nu kan en ze doen het niet, dan is het ook gelijk hun laatste kans geweest waarschijnlijk. Ga je de boeken in als het bestuur dat de kans op de laatste elfstedentocht heeft laten liggen. Dan kunnen ze waarschijnlijk maar beter naar Limburg verhuizen/emigreren denk ik.

Eagle0511 | 08-02-21 | 16:24

Ja, doen!

Gen. Maximus | 08-02-21 | 13:58

Er is naar mijn mening al te veel schaatsen op tv. Niks tocht.

Lorejas | 08-02-21 | 13:51 | 2

Amen

Piet Kierewiet | 08-02-21 | 14:28

geen tv kijken. scheelt een hoop

ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 14:43

In Dokkum -2, waar hebben we het over.

IkwilJinekwel | 08-02-21 | 13:24 | 2

Klopt precies volgens de grafiek, dus je thermometer doet het

ruud76 | 08-02-21 | 13:42

@ruud76 | 08-02-21 | 13:42: mijn thermometer niet hoor ha ha, die geeft 23C aan. Maar ik kom oorspronkelijk uit Dokkum en hou het nieuws in de gaten uit Frl. Alleen vrijdag wordt het minimaal -11C. 1 nacht en voor de rest een -9C ‘s nachts, dat is veel te weinig voor voldoende ijsgroei, jammer!

IkwilJinekwel | 08-02-21 | 14:31

Elfstedentocht kan makkelijk doorgaan als je wat spelregels aanpast.
Voetballen gaat ook gewoon door in corona tijd.
Terwijl voetbal een contactsport is en schaatsen niet. Gewoon starten met interval.
En beperkte toeschouwers.
Te uniek om voorbij te laten gaan nu alle weergoden op groen staan.

dijkbewaker | 08-02-21 | 13:23

En inmiddels ook volgens Wilders.

Simon_Ketellapper | 08-02-21 | 14:44

Ja, men mag een Elfstedentocht organiseren maar alleen binnen het gezin met maximaal een mededeelnemers.
Aldus het ministerie van linksdraaiende volksopvoeding en ijspret

Zorc | 08-02-21 | 13:20

Een Elfsnedentocht daar ben ik wel voor te porren...

Kowalski11 | 08-02-21 | 13:18 | 3

Dan beginnen we met Sylvana voor jou. Vervolgens stoot je direct door in Asha d’r tuinbroek en eindigt de eerste stint met Femke Halsema. Zal ik verder gaan?

Super Vaagstra | 08-02-21 | 14:20

@Super Vaagstra | 08-02-21 | 14:20: naja Sylvana is geen lelijke vrouw. Asha daar zou ik m'n hond nog af halen. en Femke.... tja lijk me leuk wel een x de macht terug te naaien, dus zak over dr kop en gaan.

ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 15:15

FREXIT! Fryslân Boppe, Hollân yn’e groppe!

crk | 08-02-21 | 13:16

Ik zeg dat sneeuw gecanceld dient te worden. Levert de burger te veel lol op, dat moeten we niet hebben natuurlijk. Daarnaast is sneeuw uitsluitend wit en totaal niet divers. In deze tijd is er geen plek meer voor een overvloed aan witte supremacie.

CocaCola | 08-02-21 | 13:12

Aan die Rutte zijn we inmiddels wel gewend... dus laat maar door gaan die tocht, anders moeten we weer 24 jaar wachten

Karel Kruizenruiker | 08-02-21 | 13:10

Nee dat kan niet want dan wordt het sprookje van de groene kmer niet meer oo. Het wordt alleen maar warmer!

boerk | 08-02-21 | 13:07

Ik ga zo even lekker buiten een rondje in mijn t-shirt wandelen. De winter mag van mij nog wel een tijdje aanhouden.

PhallusObesitas | 08-02-21 | 12:59

Carnaval: afgelast. Grand Prix: afgelast. Songfestival: afgelast. (Pink) popconcerten: afgelast. Beurzen: afgelast. Koningsdag: geen activiteiten. Sportscholen: dicht. Clubs: dicht. Pretparken en dierentuinen: dicht. Meeste competities: liggen stil. Opleidingen: verstoord. Winkels: gesloten. Nog geen enkel uitzicht op noemenswaardige versoepelingen.
En dan wel een Elfstedentocht?

Broadsquire | 08-02-21 | 12:59 | 2

Ja

mreasyaloha | 08-02-21 | 13:02

Voetbal: toegestaan. EK's / WK's / WB's langebaanschaatsen en shorttrack (binnen!): toegestaan. Alle wielerwedstrijden waaronder veldrijden: toegestaan. Buitensporten: zeer geringe kans op besmetting. Doelgroep: wedstrijdrijders niet bevattelijk voor klachten + bubbel enz. enz.

_pacman_ | 08-02-21 | 13:05

It giet oan! Het wordt een Elfstedentocht of een Friese opstand.

klaas24 | 08-02-21 | 12:57 | 5

Sint en Piet doen ook mee.

puszuiger | 08-02-21 | 13:13

Geschiedenisboekje 2055: "15 januari 2021 Friezen treden had op tegen Rutte bij Dokkum."

Tjemig | 08-02-21 | 14:13

15 januari 2021. De Friezen zaten net als rest van Nederland sip thuis om 21.00 uur na verbod tocht der tochten. 16 januari 2021. Volksfeest Groningen na binnenhalen licentie Elfstedentocht voor 2022 en verder.

Lorejas | 08-02-21 | 15:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens paniekeraars en moraalridders op nu punt nl gaat men nog steeds met miljoenen tegelijk keihard kapot aan keroona. Aangezien dat helaas de spiegel van de maatschappij lijkt te zijn, zal het wel niet mogen.

Kom, wie gaat er mee schaatsen!

PhallusObesitas | 08-02-21 | 12:56

Misschien kunnen alle wielrenners die tocht gaan doen. Op 1 cm ijs.

klevert | 08-02-21 | 12:52

It giet oan. Deelnemers gewoon testen en door laten gaan.

Gaat het niet dan? | 08-02-21 | 12:50 | 4

@ff serieus nu! | 08-02-21 | 12:53: Natuurlijk zijn testen niet 100% betrouwbaar. Maar als je zo'n 60 à 70% eruit kunt filteren, dan kan dat toch het verschil zijn tussen een explosie of een wat hogere stijging. Misschien ook vooraf testen op de vitamine D-waarde van je bloed, aangezien dat bijdraagt aan de mate van weerbaarheid. www.verywellhealth.com/vitamin-d-at-h...

Alexander des Burgus | 08-02-21 | 13:00

@Alexander des Burgus | 08-02-21 | 13:00: Er explodeert niks. Doe nou toch eens een partij normaal man. Alle demonstraties en rellen hebben helemaal geen effect gehad op de keroona cijfers.

PhallusObesitas | 08-02-21 | 13:06

Precies. Buiten. Koud. Iedereen heeft al van alles voor z'n mond, want koud. Als iedereen die meedoet en gaat kijken daarna ff 5-7 dagen zichzelf in quarantaine stopt. Dan kan dat toch gewoon man. Denken in oplossingen. Oh en wat denk je zelf, dat niemand alsnog de tocht gaat rijden, dan maar zonder organisatie.

BBRDWR | 08-02-21 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als de regering de Corona serieus neemt dan gaat de elfstedentocht niet door. Basta!

ff serieus nu! | 08-02-21 | 12:45 | 5

Ik erken deze regering niet, en nu?

ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 13:04

Wy Friezen knibbelje net foar Den Haag of Corona

Milovsky | 08-02-21 | 16:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik siz gewoan dwaan!

Milovsky | 08-02-21 | 12:40 | 1

T ken net

Fijn_dat_je_er_bent | 08-02-21 | 12:44

Als voetballers mogen voetballen dan moet het toch ook mogelijk zijn om in ieder geval een tocht te organiseren voor 200 (geteste) wedstrijdrijders over 12 cm ijs?

Mark zit te Dutten | 08-02-21 | 12:40

Populist Jetten wil al!

ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 12:38 | 1

Dat heeft alles te maken met de aerodynamische houding van de schaatsers.

zoalsikhetzeg | 08-02-21 | 12:44
-weggejorist-
Verderkijkert | 08-02-21 | 12:35 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Voordat het ijs dik genoeg is vinden een aantal deugers de Elfstedentocht toch weer racistisch., niet divers genoeg, of omdat de buurman hier verderop zijn 2 voortanden net heeft achtergelaten op de stoeprand, ik noem maar wat.

zoalsikhetzeg | 08-02-21 | 12:32 | 3

De 11-stedentocht is net zo'n blanke aangelegenheid als ieder willekeurig vakantiepark in NL.

_pacman_ | 08-02-21 | 12:47

@zoalsikhetzeg | 08-02-21 | 12:50: Ik zou zeggen: voor tokkies. En tokkies zijn vaak racistisch ja, maar niet altijd. Dus om vakantieparken nou per definitie racistisch te noemen.....

Bigaroque | 08-02-21 | 12:53

Zou de 11 steden vereniging en de regering willen vragen om eenmalig de rit te laten rijden alleen voor wedstrijdrijders. We kunnen wel een prachtige dag gebruiken. Gewoon 6 fantastisch uren, miljoenmiljard herhalingen, beschouwingen etc. een groot feest. Dus dit kan een dag zijn van nationaal belang!!

Schilder58 | 08-02-21 | 12:31 | 2

Het is pas een dag van nationaal belang als Rutte voor de alle laatste keer het binnenhof uitloopt. Maar een Elfstedentocht is ook heel leuk.

zoalsikhetzeg | 08-02-21 | 12:35

@zoalsikhetzeg | 08-02-21 | 12:35: Dan krijg je er gewoon een Hoekstra voor in de plaats die exact hetzelfde beleid gaat uitvoeren

Fijn_dat_je_er_bent | 08-02-21 | 12:43

Ik verwacht een actie van Geenstijl als het kabinet Oost-Friesch doof blijft om de Tocht der tochten mogelijk te maken. Bij groen licht is het hek van de dam en volgt het Elfstedenbestuur vanzelf. Trouwen, doet Friesland deze week er alles aan om het ijs zo optimaal in kwaliteit te laten groeien? it giet oan!

Droop | 08-02-21 | 12:31

Wat ik niet snap is dat die Friezen zo onttzettend eigenwijs zijn en totaal niet flexibel. Voor een wedstrijd op natuurijs moet je volgens de KNSB minimaal 12cm hebben en dat was er ook meerdere keren na de laatste Elfstedentocht. Maar ze willen liever dat elke amateur mee kan doen duszeggen ze 15cm nodig te hebben. Waarom hebben ze niet gewoon besloten bij 12cm alle profs en snellere serieuze wedstrijdrijders te laten rijden en de amateurs gewijzigd? Dan hadden we vaker een Elfstedentocht gehad en niet van die mensen die alle evenementen willen "meemaken" en "afzien".

Cum infamia | 08-02-21 | 12:31 | 1

Omdat de Elfstedentocht traditioneel een tocht voor wedstrijdschaatsers EN toerschaatsers is. Moeilijker is het niet.

goedverstaander | 08-02-21 | 12:37

Wel de rode lantaarn al om negen uur. Daardoor gaan velen niet op tijd zijn.

Hadena | 08-02-21 | 12:31

Voor 1 avond lol kan je net zo goed 25 jaar ongekend onrecht hebben, dan valt dit nog wel mee

TmC | 08-02-21 | 12:30

Tuurlijk door laten gaan. Alle deelnemers inenten of zet een joker in.
Beter spijt van de dingen die we wel hebben gedaan dan van de dingen die we niet hebben gedaan.

Zack Hooi | 08-02-21 | 12:28

WTF? Is dit een discussie? Doen!

_Fly66_ | 08-02-21 | 12:26

Geen evenementen als Pink Pop, dan ook geen Elfstedentocht. Maak het nu een beetje. Je bent toch wel helemaal van de pot gerukt als je dit evenement wel laat doorgaan terwijl heel NL op de blaren zit. Ja het is een traditie, vertel mij wat. Mijn oud oom won deze tocht (ver) voor de 2e W.O. Mijn broers reden hem meermaals, in de dagen van Jeen van den Berg en Reinier Paping.
Maar deze tocht wordt dit jaar niet gehouden. Klaar!.

Broadsquire | 08-02-21 | 12:26 | 10

Pinkpop is ieder jaar en sowieso een onhygiënische aangelegenheid, ik zeg gewoon doen. Desnoods met mondkapjes en beperkt publiek. Verder moeten de Friezen lekker zelf beslissen te ja of te nee.

Ron_Paul | 08-02-21 | 13:05

Je reactie toont vooral 't hoe klein 't hartje is: Als ik mijn lol niet krijg, mag niemand zijn lol krijgen....

ReyNemaattori | 08-02-21 | 13:17

Beetje een jankertje Broadsquire?
Omdat ik geen snoepje krijg mag een ander het ook niet.
FF volwassen worden in nagedachtenis van je oom.
Deze tocht wordt dit jaar gehouden en volgend jaar ook als het kan.
Ophouden met janken! Klaar nu!

dijkbewaker | 08-02-21 | 14:07
▼ 7 antwoorden verborgen

Gewoon voor één dag de coronamaatregelen opschorten.
Hoe simpel kan het zijn.

de honden blaffen... | 08-02-21 | 12:25

Moet het niet zijn 1 dag lol en (als gevolg) nog eens 4 jaar ongekend onrecht?
Nog eens vier jaar Rutte voor één Elfstedentocht?
Echt niet. Geen Elfstedentocht 2021!

Endoxa | 08-02-21 | 12:24 | 1

Je vindt altijd wel een tegenstelling als je ze niet helemaal op een rijtje hebt.

goedverstaander | 08-02-21 | 12:26

Gewoon alleen profs, maar dan alleen met 5 cm ijs. Dat wordt lachen.

heldheino | 08-02-21 | 12:23

Maar gewoon alleen voor Friezen. Anders komen er weer allerlei Akwasies uit de Randstad er op af.

Hadena | 08-02-21 | 12:21

met de hoeveelheid sneeuw van de afgelopen dagen gaat de kwaliteit van het ijs dermate slecht zjin dat er toch geen elfstedentocht gereden zou kunnen worden.

Gregovic | 08-02-21 | 12:20 | 5

Mooiweer-schaatser

mreasyaloha | 08-02-21 | 12:40

Er lag nog geen ijs toen het sneeuwde.

de honden blaffen... | 08-02-21 | 12:41

@de honden blaffen... | 08-02-21 | 12:41:
Het sneeuwt nog steeds hoor..

vander F | 08-02-21 | 15:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Mocht het kunnen moet het natuurlijk op beperkte schaal door kunnen gaan

Fijn_dat_je_er_bent | 08-02-21 | 12:19

Ik neem aan dat er een oproep komt van Jenny Douwes. Dit keer geen blokkeer-Friezen, maar turbo-Friezen. Ik reserveer nu al wat voor de crowd funding om de boetes te betalen.

Rest In Privacy | 08-02-21 | 12:18

Zelfs in 1941 en 1942 was er ook een Elfstedentocht. Kan nu ook. Startbewijzen alleen voor jongeren onder 30 als tegemoetkoming. Blijft het ook rustiger.

Axolotl | 08-02-21 | 12:18 | 2

Dan mag Kramer niet meedoen

Fijn_dat_je_er_bent | 08-02-21 | 12:20

Omgekeerd: wee de politicus die een streep zet door een steeds zeldzamere kans om deze tocht te rijden. En dan niet het wedstrijdgedeelte wel door laten gaan zonder publiek, maar een ouderwetse Tocht, met amateurleed op het ijs en puliek met koek en zopie eromheen.

Mocht de tocht fysiek mogelijk zijn geweest dit jaar, dan ben ik benieuwd of Rutte hem durft te verbieden, en zo ja, wie hij die hete kastanje uit het vuur zou laten halen.

Muxje | 08-02-21 | 12:18 | 5

Heel simpel: schuld van OMT.

Joffri | 08-02-21 | 12:40

@Wilhelm Tell | 08-02-21 | 12:31: Onzin en je weet het

MooseNL | 08-02-21 | 13:29

Rutte hoeft niets te verbieden, het bestuur heeft al aangegeven dit jaar geen tocht te organiseren.

Slystar | 08-02-21 | 13:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Stel je werkt bij Tesa en je bent tegen een tocht. Is dat dan volgens onze overheid belangenverstrengeling? Ik vraag dit voor een lopende band medewerker van een Tesafabriek.

Torwart | 08-02-21 | 12:16 | 4

Tesa is Tesla maar dan zonder L

zuurtjeregen | 08-02-21 | 13:50
▼ 1 antwoord verborgen

Elfstedentocht zal niet doorgaan maar zaterdag of zondag een niet-officiele molentocht (zuid-holland) rijden zie ik wel gebeuren.

Vula | 08-02-21 | 12:16 | 2

Misschien over slootjes wel. Maar Nieuwkoopse Plassen of Reeuwijkse Plassen? Word krap denk ik.

Torwart | 08-02-21 | 12:17

Benieuwd hoe het gaat met de ME aan de kant of op het ijs. Levert in ieder geval spectaculaire beelden op.

MoonBeebe | 08-02-21 | 12:43

Wat vindt Kick Out Elfstedentocht er van?

pollens | 08-02-21 | 12:13

Rutte moet oppassen, anders gaat hij straks nog Graaf Willem de vierde achterna. Die vond in Friesland zijn Waterloo:
nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Warns

goedverstaander | 08-02-21 | 12:13

Roept u maar: 1 dag lol, of nog 4 jaar Ongekend Onrecht? Laat het maar gauw gaan dooien.

Rest In Privacy | 08-02-21 | 12:09 | 3

Ja dag. Was net blij dat wij Nederlanders alleen nog maar problemen zien in de vorm van sneeuw en ijs. Gelukkig zijn we net af van het alleen maar problemen zien van kerona.

Torwart | 08-02-21 | 12:12

Carpe Diem

Joffri | 08-02-21 | 12:42

Zelf hou ik niet van schaatsen, want ik kan het niet en haat de kou. Maar de Elfstedentocht, als die dit jaar gereden kan worden, moet natuurlijk doorgaan! Hier leeft een groot deel van Nederland voor. Hoe bijzonder is het om nog zo'n koude periode mee te maken? Met aanpassingen i.v.m. corona moet dit kunnen. Ik voorzie een volksrevolutie als de tocht door zou kunnen gaan, maar niet door mag gaan van Rutte.

Toos Bevergeil | 08-02-21 | 12:07 | 3

U leest geen peilingentopics?

Torwart | 08-02-21 | 12:13

Toch wel triest als dat het is waar je voor leeft.

Mallenmoe | 08-02-21 | 12:14

Ik houd ook niet van schaatsen en ik kan het ook niet. Eerste en quasi laatste keer was in Abidjan, Hôtel Ivoire, op weg naar Lagos. Ik heb maar één keer een Elf Steden in Nederland mogen beleven (in 1997) en het het ziet er naar uit dat dat nog steeds de enige keer zal zijn. Desalniettemin zou ik zeggen: it giet oan. Gaan met die banaan! Maar zonder de heer van Buren.

Louter Leuter | 08-02-21 | 12:22

Onder druk wordt alles vloeibaar maar dat geldt niet voor natuurijs. Persoonlijk vind ik het NU WEL een logische keus om de wedstrijd van de 11-stedentocht los te koppelen van de toertocht en WEL door te laten gaan omdat de toertocht niet door kan gaan ivm corona en de overbelasting van ziekenhuizen en de cornauitbraak op de afdeling cardiologie van het ziekenhuis van Leeuwarden.
Lange baan schaatsers leven wel in de bubbel net als voetballers en testen zich suf, dus kan dat bij de marathonschaatsers ook.

De marathonschaatsers krijgen al natuurijs- en 11stedenkoorts :
schaatspeloton.nl/nieuws/4526/Herento...
Herentopdivisieploegen roepen KNSB op: "Wij zijn ervan overtuigd dat er nog iets heel moois op natuurijs mogelijk moet zijn"
geplaatst maandag 8 februari 2021 om 09:44:06 op Schaatspeloton.nl
De negen ploegen uit de topdivisie bij de mannen roepen de KNSB in een open brief op zich 'alsnog eens écht hard' te maken voor schaatsmarathons op natuurijs. De brief ondertekend door ploegmanagers Edward van Dijk (Royal A-ware / Interfarms), Ron Neymann (OR-Quest / Bouw & Techniek), Ingrid Dijkstra (Bouwselect), Jan Dirk Corts (Sportchalet Viehhofen), Pim Bonstra (Skate4AIR), Peter de Vries (Jumbo-Visma), Evert de Ruiter (WBB Dakkapellen), Teun Breedijk (AB Vakwerk) en Casper Helling (Port of Amsterdam / SKITS) is verstuurd naar directeur-bestuurder Herman de Haan, technisch directeur Remy de Wit en disciplinemanager marathonschaatsen Willem Hut van de KNSB.
Eerder plaatste gisteren sportmarketeer Patrick Wouter van sportorganisatiebureau House of Sports op twitter al een oproep om een natuurijsbubbel op te zetten zoals ook voor het langebaanschaatsen is georganiseerd door zijn bedrijf in samenwerking met de KNSB in Thialf.

"Maar er zijn nu nieuwe omstandigheden. We kunnen wellicht voor het eerst sinds 2013 een Nederlands kampioenschap op natuurijs organiseren en wie weet wanneer het daarna weer kan?" Reageerde Willem Hut via Schaatsen.nl op het voorstel van Wouters en het eerdere 'nee' van de rijksoverheid op een eerder verzoek tot versoepeling voor natuurijs van de KNSB. "We zijn als KNSB in staat een wedstrijd te organiseren op een locatie zonder publiek, maar ook coronaproof. We beseffen als geen ander dat het voor de teams veilig moet en met meerdere testen. Veel marathonrijders hebben hard getraind en konden dat niet in de praktijk brengen. Veel partijen zouden wel los willen."

De gepubliceerde open brief van de herentopdivisieploegen lijkt dit kracht te willen bijzetten.

Beste Remy de Wit, beste Herman de Haan,

We weten allemaal dat het een dramatisch jaar is geweest voor het marathonschaatsen. Wij beseffen ook allemaal dat de meeste sporten en de hele maatschappij hard zijn getroffen door de coronamaatregelen.

Wij waarderen de inzet van de KNSB voor het marathonschaatsen, ook juist in dit lastige corona-jaar. Het was moeilijk om te accepteren dat het marathonschaatsen niet onder topsport viel. Dit is niet te rijmen met de passie, tijd en energie, die de meeste marathonrijders in hun sport stoppen. Dit roept twijfels op over de uitstraling, die de marathonsport naar de buitenwereld heeft. Maar als het er vooral om draait om internationaal in de pas te blijven lopen, heeft het marathonschaatsen als competitie misschien weinig te eisen, en is er enigszins begrip voor de afweging op te brengen.

Maar nu is er natuurijs op komst. En iedere rechtgeaarde marathonschaatser weet dat natuurijs wet breekt. Als er natuurijs in Nederland is, laat je alles uit je handen vallen en zorg je dat je er staat. Want anders is het weg. Olympische Spelen en WK's vinden we mooi en belangrijk, maar die zijn er iedere twee of vier jaar, voor een handjevol sporters. Baanmarathons zijn leuk, buitenlands natuurijs is mooi, maar de huidige marathonrijders trainen nu al meer als 8 jaar om een wedstrijd op Nederlands natuurijs te rijden. Nooit hebben ze de kans gehad, omdat het ijs er simpelweg niet was. En mogelijk ook niet meer komt.

En nu komt dat ijs wel, en dan mogen we niet. Wij willen de problemen rondom corona allerminst bagatelliseren, maar een wedstrijd op natuurijs moet volledig coronaproof te organiseren zijn. Het is in de buitenlucht. Het gaat om een overzichtelijke groep rijders, die veel, zo niet alles willen doen om te kunnen rijden, en waar je dus ook hoge 'corona-eisen' aan kunt stellen. Rondom een natuurijswedstrijd zou er prima een bubbel gecreëerd kunnen worden. Met een passende locatie, een hotel als standplaats en sneltesten moeten er wedstrijden georganiseerd kunnen worden. Jullie hebben daar inmiddels goede ervaringen mee, wij hebben ook ideeën en willen graag meedenken. Gezien de weersvoorspellingen zou zelfs een meerdaagse tot de mogelijkheden behoren. Een ouderwetse natuurijswedstrijd zou een opbeurend lichtpunt in dit sombere jaar kunnen zijn. Niet alleen een bevestiging van het bestaansrecht van de marathonschaatser, maar een positief evenement voor iedereen in Nederland. En bovendien broodnodig om de sport levend te houden, en de sponsoren binnenboord.

Het is aan de KNSB de taak om het belang van natuurijswedstrijden te laten zien, en om aan te tonen wat de mogelijkheden zijn. Het is de basis van ons aller schaatssport!

Wij zijn ervan overtuigd dat er nog iets heel moois op natuurijs mogelijk moet zijn. En wij zouden het enorm waarderen als de KNSB zich daar alsnog eens écht hard voor maakt. Wij horen graag spoedig, wat nú jullie stappen hierin zullen zijn.

En als het ijs weer uit de sloten is, bespreken wij graag met jullie hoe we in de toekomst verder kunnen.
Natuurijs wacht niet!

Met vriendelijke groeten,

Namens de Topdivisie teams,
A-Ware Edward van Dijk
OR-Quest Ron Neymann
Bouwselect Ingrid Dijkstra
Viehhoven Jan Dirk Corts
Skate for Air Pim Bonstra
Jumbo-Visma Peter de Vries
WBB Dakkapellen Evert de Ruiter
AB Vakwerk Teun Breedijk
Port of Amsterdam Casper Helling

IndoFortuyn | 08-02-21 | 12:05

Alle grote evenementen liggen stil, beurzen, clubs, verenigingen, competities, noem maar op. Het bedrijfsleven/middenstand zit in zak en as. Een 11 steden tocht is met het oog op de Corona maatregelen qua publiek onmogelijk te handhaven. Dus deze tocht moet niet gehouden worden, hoe jammer dan ook.

Broadsquire | 08-02-21 | 12:05 | 3

Plus dat het de geloofwaardigheid aantast, als die er nog is.
Geen publiek bij voetbalwedstrijden, wielrennen, etc, voor die malle elfsteden tocht en natuur ijs schaatsers zou het plots wel kunnen?

VW, alles ist vorbei | 08-02-21 | 12:16

Ben je toevallig handhaver?

mreasyaloha | 08-02-21 | 12:47

@VW, alles ist vorbei | 08-02-21 | 12:16:
Ja dat kan wel. Het is buiten dus het besmettingsgevaar is nihil en mensen kunnen verder gewoon afstand houden en verplicht een mondkapje opdoen.

Gravin v Kippenbouth | 08-02-21 | 13:00

Na de uitgebleven uitbraken als gevolg van BLM en koffieprotesten lijkt me dat we dit gewoon lekker moeten gaan doen. Lekker naar buiten is hartstikke gezond.

Misschien is het dan zelfs wel het begin van het einde van deze massapsychose.

Joffri | 08-02-21 | 12:03

Ik zal er kort over zijn. Kansloos.

Normpje | 08-02-21 | 12:02 | 3

Ik ook. Mogelijkhedenrijk.

Torwart | 08-02-21 | 12:04

Als de officiële Elfstedentocht niet doorgaat, zullen velen de barre tocht van 2021 gewoon illegaal en op eigen houtje gaan schaatsen. Deze schaatsers krijgen uiteraard onderweg geen stempels, maar zullen kunnen bewijzen dat ze de tocht hebben uitgereden m.b.v. opgeslagen gegevens in tracking apps en/of gps apparatuur.

Tietmier | 08-02-21 | 12:02 | 4

En dus ook makkelijk te achterhalen von unserer Staatspolizei.

Torwart | 08-02-21 | 12:05

@Torwart | 08-02-21 | 12:05: Het is niet verboden om je solitair in de buitenlucht te begeven. Tenzij er een APV voor wordt geschreven, wat Buma als trouwe gezagsdrager niet zal nalaten. En optreden tegen brave blanke sportievelingen kunnen ze helaas wel.

_pacman_ | 08-02-21 | 12:09

@_pacman_ | 08-02-21 | 12:09: Niet verboden. Wel handig om volgbaar te zijn als het hen uit komt. En waarom komt het hen eigenlijk niet uit?

Torwart | 08-02-21 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

In 1944 werd de tocht der tochten ook niet gehouden. Dat zit me nog steeds dwars. Laten we nu niet dezelfde fout maken. Weet je wie ook de tocht der tochten verbood?

Rest In Privacy | 08-02-21 | 12:00 | 5

Tesa?

Torwart | 08-02-21 | 12:07

verdorie Drapeau en Ridde, jullie zijn me voor.

ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 12:07

Hij is wel een keer in de jaren van de bezetting gehouden

Fijn_dat_je_er_bent | 08-02-21 | 12:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Zonder meer door laten gaan. Deze Corona-sizzle heeft al te lang alle aandacht gekregen... Laat 't leven doorgaan!!!

videtur | 08-02-21 | 11:59

Verdeel het over een paar dagen. Laat ieder uur een groepje van een 250 man vertrekken. Kan makkelijk. Er is 200 km ruimte. En dan geen publiek. Alleen mensen in de dorpen mogen op de vaarten en zet lekker veel camera's neer om het te volgen

deministerpresident | 08-02-21 | 11:58 | 7

@_pacman_ | 08-02-21 | 12:02:
Al was het "maar" 50km het; blijft knap, vind ik. En daarbij, het is toch leuk dat een lid van het Koningshuis toch een "stukje" mee komt schaatsen. Ik zou naar 50 centimeter er al de brui aan hebben gegeven. Geef mij de warme kachel maar!

Rest In Privacy | 08-02-21 | 12:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik, als schaatsliefhebber, nu zie hoeveel mensen al zonder inkomen zitten door de maatregelen om corona te voorkomen, dan lijkt me toestemming van de regering voor deze tocht niet mogelijk. Dat zou betekenen dat ze werkelijk ongeloof waardig zijn in de Haag en kunnen horeca, theaters, kappers enz direct weer open en moeten de mensen in vak K worden gearresteerd.

Therapietje | 08-02-21 | 11:58 | 4

*

Gokmaar | 08-02-21 | 12:02

Ze doen maar wat, geven ze ook gewoon toe.

Welke geloofwaardigheid?

Joffri | 08-02-21 | 12:52

Het is buiten: dat betekent nauwelijks besmettingsgevaar. Beperk het tot een maximaal aantal rijders die voor vertrek en snelstest hebben gehad. Laat de staatsomroep alles live uitzenden en het publiek afstand houden. Gewoon doen dit.

Gravin v Kippenbouth | 08-02-21 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Je hebt die elfstedenorganisatie natuurlijk niet per se nodig. Je zou ook een app kunnen ontwikkelen die mbv gps bijhoudt waar je geweest bent. Bewegingssensoren in de telefoon zouden kunnen registreren of je een schastsbeweging maakte. En een elfstedenkruisjeachtig iets kun je bij aliexpress bestellen.

lekgoot | 08-02-21 | 11:57 | 1

haha, denken in oplossingen.. ga jij in de plaats van wiebe dan??L!

jezweetzelf | 08-02-21 | 12:02

Weet u wat er gebeurt als een Fries naar België emigreert?

Ridde Rogter | 08-02-21 | 11:57 | 4

Dan spamt ie heel GS vol (tot ie het niet meer doet).

Rest In Privacy | 08-02-21 | 12:03

In zowel Nederland als België stijgt het IQ....

Julianalaan | 08-02-21 | 12:27

Er komt een Vlaming bij de dokter, ik zou graag Waal worden Dokter, dan kan ik heel de dag in de hangmat liggen en genieten van het leven.

Wel dat kan beste vriend, maar dan moet ik wel 50 % van je brein verwijderen. Ben je daarmee akkoord ? Ja, als dat moet dan moet dat maar, ik ga het dan toch niet meer nodig hebben dus geen probleem.

De dag na de opperatie, staat de dokter aan de aspirant waal zijn bed en zegt , wel mijnheer de opperatie was geslaagd, maar we hebben iets te veel weg gesneden.

Nou dat is toch ook leuk, antwoorde de man met Nederlandse tongval.

Lt-Kol Kilgore | 08-02-21 | 14:08
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
aaromtolo | 08-02-21 | 11:57 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Volgens mij komt er een Nieuwe IJstijd aan. Elk jaar en het hele jaar door 11stedentochten. It blieft moar oan gieten.

Poekieman | 08-02-21 | 11:57

Je kan toch gewoon die 300 man laten rijden. Kleine moeite, zeker wanneer ieder weekend de voetbalwedstrijden door gaan.

NomadBrewer | 08-02-21 | 11:56 | 2

Inderdaad, geen enkele reden om het niet te laten doorgaan voor een paar honderd wedstrijdrijders. W.A. van Buren en de andere would be toerrijders kunnen met een mok hete chocola in de hand het live-verslag volgen.

J.P.Drapeau | 08-02-21 | 12:01

Precies,

Gravin v Kippenbouth | 08-02-21 | 13:06

Rutte kan de tocht wel laten houden, maar Hoekstra gaat hem dan rijden. Wie een wak zaagt voor een ander...

Rest In Privacy | 08-02-21 | 11:55

Ik hoorde laatst dat het mooiste plekje van Friesland de bushalte naar Groningen was.

Hollandse_blauwe | 08-02-21 | 11:55 | 2

Sinds kort hebben ze ook treinen in Friesland, zelfs naar Groningen.

Polycynisch | 08-02-21 | 12:21

Maar... maaaar! Les Rayonhoofden zijn nog helegaar niet bij elkaar geweest!!1!

Geil Kippetje | 08-02-21 | 11:54

Gewoon doen, desnoods vliegen we artsen zonder grenzen in

3Xniks | 08-02-21 | 11:53 | 1

U doelt op ontwikkelingshulp? Die hebben in NL de handen al vol aan de republiek Amsterdam.

Hollandse_blauwe | 08-02-21 | 11:56

Ondertussen in Duitsland.

In een verpleeghuis zijn 14 mensen positief getest op het corona virus.
Alle 14 zijn al 2 keer gevaccineerd.

www.bild.de/news/inland/news-inland/b...

Blijkbaar helpt vaccinatie niks tegen de besmettelijkheid!

Drunken_Pumpkins | 08-02-21 | 11:53 | 6

@_pacman_ | 08-02-21 | 11:57:

Dan wordt vaccinatie plicht dus onhoudbaar! Iedereen mag zelf over zijn eigen lichaam beschikken en bepalen, en je verhindert met vaccinatie niet dat je anderen niet aansteekt!

Drunken_Pumpkins | 08-02-21 | 12:05

De test reageert op het vaccin... In Engeland ook bij een verpleegtehuis.

voldemort | 08-02-21 | 12:05

Griep gaat niet weg.

witte | 08-02-21 | 12:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Mooi moment voor Friesland om zich af te stoten van Nederland in sneltrein vaart (ook al rijdt er geen trein). Kunnen ze het allemaal lekker zélf bepalen, hebben ze eindelijk hun zin mbt onafhankelijkheid én zijn wij ook van ze af. Win-win kan niet groter zijn. Go Frieslân!

overVecht | 08-02-21 | 11:52

Waarom kan dit niet, en elke week voetbal wel? Helpt een geldvaccinatie soms ook tegen corona?

Zwiebelsuppe | 08-02-21 | 11:52 | 1

Voetbal is op 1 plek, die goed te controleren is dat is bij een Elfstedentocht net even wat anders.

Capt. Iglo | 08-02-21 | 11:59

De rest van het jaar zijn er minsten 2 elfstedentochten per dag. Alleen die met rollators heb ik nog niet gezien. Op de schaats ken ik niet, lijkt mij wel geinig.

Polycynisch | 08-02-21 | 11:52

Niemand mag nog niets dus ook geen elfstedentoch. Samen uit samen thuis. Bovendien is het vooral de hobby van een stel ouwe bokken.

professorinopleiding | 08-02-21 | 11:49 | 2

Volgens mij is de Elfstedentocht veel meer dan alleen een hobby voor oude bokken, naar mijn mening is het een echte sport net als voetbal dus zou het gewoon door moeten kunnen gaan. Ook zit de elfstedentocht bij zo'n beetje iedere kaaskop in het bloed. Wie kan zich die mooie beelden niet herinneren van 97? Vind je dit allemaal maar niks en vind je het allemaal maar koud? Dan rot je toch op naar.... MArokko ofzooooooo doei

jezweetzelf | 08-02-21 | 11:54

U moet een hoofddocentschap bij de UvA ambiëren gezien uw nick i.c.m. uw tegel.

_pacman_ | 08-02-21 | 11:54

Nee helaas. Dit kan echt niet. De gezondheid van dikke 70+ers, dat is waar we voor leven.

wapster | 08-02-21 | 11:49 | 2

We lopen allemaal kans om een dikke 70+'er te zijn.

Rest In Privacy | 08-02-21 | 11:58

Zak maar door het ijs met je Elfstedentocht.

RickRD | 08-02-21 | 11:47

Is het niet zo dat het niet alleen om de elfstedentocht zelf gaat, maar ook het feestje er omheen?
Net zoals de vierdaagse .... ben er altijd, maar alleen voor de feesten (muv. van 2020 dan).
Als dat zo is, dan vergeet het maar.

Rest In Privacy | 08-02-21 | 11:46 | 1

Eens in de 25 jaar dat je dit kunt meemaken, ja jammer dan van die feesttent maar dat mag de pret echt niet drukken.

Hollandse_blauwe | 08-02-21 | 11:49

We accepteren ook alle gewonden en dodelijke slachtoffers rondom oud en nieuw. De schade aan omgeving en vooral het leed bij omstanders is dan maar vette pech. En dan zouden we ons druk maken over een mogelijke onderkoeling van 1 of 2 burgers???? Tijdens menig hardloop/wandelwedstrijd met zomerse temperaturen vallen er meer slachtoffers... omdat het sport of traditie is accepteren we het maar?

Hollandse_blauwe | 08-02-21 | 11:46 | 1

Nee dat accepteren we dus helemaal niet meer. We accepteren niets meer. Alleen wat de overheid je toe staat om te accepteren mag nod. Op naar de Matrix, binnenkort een plug in je nek en ademen voor het collectief!

ikpislauwbier | 08-02-21 | 11:50

Ik kom uit brabant, mijn carnaval gaat niet door. Jammer... maar volgend jaar weer een kans. Gun die friezen hun Elfstedentocht. Al moet je heel Friesland 2x keer testen. Je kan ze dit niet ontnemen.

TwizTR | 08-02-21 | 11:45 | 4

Dat het carnaval niet door gaat scheelt je wel je huwelijk en een boel centen...

Hollandse_blauwe | 08-02-21 | 11:50

O was ik maar, O was ik maar een scheet. Dan kroop ik in het broekje van Cotee.

Red shirt | 08-02-21 | 11:53

@Red shirt | 08-02-21 | 11:53: Het wordt nooit meer normaal.

Red shirt | 08-02-21 | 11:55
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een vervelend drammertje is het toch, die Erben. Alles moet uit de kast en alles moet wijken zolang hij en z'n maatjes hun hobby maar kunnen uitoefenen. Gemakshalve gaat hij ook respectloos voorbij aan alle andere duizenden leden die ook staan te trappelen. Iedereen kijkt er naar uit Erben, maar als het niet kan, dan kan het gewoon niet.

Gezwel | 08-02-21 | 11:44 | 5

Kun je ook "respectvol" aan iemand voorbij gaan? Wat zijn dat voor holle frasen?

wilmeister00 | 08-02-21 | 11:50

@ikdenkwat | 08-02-21 | 11:46: Ik heb ook passies voor van alles en nog wat, die ik op dit moment onvrijwillig en met tegenzin ook even niet kan uitoefenen. Maar probeer het bij niemand door de strot te duwen.

Gezwel | 08-02-21 | 11:53

sinds hij aan die reclame heeft meegedaan over warmtepompen heeft hij voor mij helemaal afgedaan. en idd vervelend drammertje oeverloos gelul over iets wat niet doorgaat..

knight25563 | 08-02-21 | 12:00
▼ 2 antwoorden verborgen

200 km en 20.000 leden/toerrijders is 10 meter afstand per rijder.
Verdeel de toerrijders over de elf steden, is 1800 leden per stad.
Lijkt toch niet onmogelijk.

VanderGeelen-Coppens | 08-02-21 | 11:43 | 1

Briljant idee. Ik zeg doen. No guts no glory!

tsjakka | 08-02-21 | 11:56

Slaat nergens op tijdens deze crisis, dit te gaan organiseren. Je mag GVD na 21:00 uur niet eens naar buiten, maar dit wordt gewoon even georganiseerd.
Waar massaal publiek op afkomt en aan mee gaat doen. Weinig respect voor de Corona-doden als je met familie en vrienden wat achterlijke Friese steden aandoet met je nieuwe Bol.com schaatsen en ondertussen onderweg iedereen besmet. {grumpy mode off]

Omnisofos | 08-02-21 | 11:42 | 3

hahahahahahaha U kijkt te veel NOS en RTL. Buiten is de besmettingskans NIHIL! publiek van buiten blijft weg, want ja avondklok. starten doen ze maar buiten omkleden in de auto ofzo... probleem opgelost.

ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 11:44

Maak je niet druk gaat toch niet door met een weekje kou heb je nog geen Elfstedentocht. Kortom een pinguïn maakt nog geen winter.

ikdenkwat | 08-02-21 | 11:50

Tyf op met je corinadoden. Boven de 80 ga je dood. Wen er maar aan.

wapster | 08-02-21 | 11:51

Ik heb mijn vaccin. Uit Rusland. Moscow. Laat Hugo en Mark maar ruften.

Red shirt | 08-02-21 | 11:41 | 5

Ik zie een kans voor de reisbranche. Vluchtje Moskou / St. Petersburg, vaccin, hotel, terugvlucht.

Rest In Privacy | 08-02-21 | 11:48

Wodka is universeel, maar om het nu een vaccin te noemen???

Hollandse_blauwe | 08-02-21 | 11:52

Hoe kom je hieraan? Ik vraag dit voor een vriend die graag wil dat ik er ook een krijg.

BobDobalina | 08-02-21 | 11:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja, de elfstedentocht is wel een traditie...

Rest In Privacy | 08-02-21 | 11:40 | 1

En daarom moet het kapot. Ook al is dit een kans van eens per 30 jaar. Als ze nou afspreken dat Omroep Zwart de verslaglegging doet, dan is het gelijk inclusief en divers want de startlijst zal dat allerminst zijn.

_pacman_ | 08-02-21 | 11:48

Elfstedentocht wat een bocht... Berenburg!

Hellsmurfje | 08-02-21 | 11:39

Een mooi bijkomend voordeel van dit weer zou kunnen zijn dat Friesland van de rest van ons land afvriest en wegdrijft bij de eerste dooi.

DrumPiet | 08-02-21 | 11:39 | 4

@Red shirt | 08-02-21 | 11:44: zeker prachtig, jammer van dat dwarse volk dat er woont.

wilmeister00 | 08-02-21 | 11:52

Jaloezie is een raar ding..

zwenkwieltje | 08-02-21 | 11:59

Er zijn veel Friezen die het met u eens zijn...

Hadena | 08-02-21 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

1 dag lol én exit Rutte...

ratelaar | 08-02-21 | 11:39 | 2

Rutte kijkt ook met de dag zuurder. Zijn incompetentie wordt ook met de dag duidelijker.

El Rico Grande | 08-02-21 | 11:40

Rutte heeft de ijsbrekers al opgewarmd.

lekgoot | 08-02-21 | 11:43

Gewoon in Sneek een Noodveldhospitaal uit de grond stampen. desnoods de NAVO inschakelen. Militaire wagens voor vervoer van plek des onheils naar veldhospitaal. Rode kruis volledig mobiliseren. Het zal moeten gebeuren, hij moet gereden worden als het kan, wedstrijd- en toerrijders. Fuck die paar 10.000 extra corona besmettingen dan maar even die zo'n evenement wellicht kan opleveren. Kost dan maar hooguit een paart honderd doden zo'n tocht maar hij is wel gereden!

Zuma | 08-02-21 | 11:37 | 3

Prima om veldhospitaals door het leger op te richten op 2 plekken (afstand <50km). Hebben ze iets gaafs te doen en wij ook. maar de angsthazige burgerrremeesterrsss durven niet. Laffe tekkels. Er is iets goed mis in NL.

Elpefo | 08-02-21 | 11:38

Nee, niet bij Sneek. Dat ligt te vroeg in de route, dan zit je op nog maar 10% van de afstand. Harlingen, Franeker, Leeuwarden en Dokkum zijn betere opties.

goedverstaander | 08-02-21 | 11:40

Wagens? F#cking Chinooks en dat faal ding van een NH-90!

ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 11:42

Het verband is duidelijk. In voorjaar van 2020 minder gevlogen en gelijk krijgen we een winter. Duidelijker kan het toch niet zijn?

El Rico Grande | 08-02-21 | 11:37 | 3

Sorry bullshit en gelegenheidsstatsistiek heet dat. Je moet zo denken als het nu -6 is, dan was het 50 jaar geleden bij gelijke omstandigheden -8 geweest. Dus ja het warmt nog steeds op.

Zuma | 08-02-21 | 11:40

Vergeet niet dat we op de snelweg van 120 naar 100 zijn gegaan.
Dat heeft natuurlijk ook enorme grote bijdrage geleverd aan deze koude inval

zuurtjeregen | 08-02-21 | 11:42

@Zuma | 08-02-21 | 11:40: Zo kun je alles rechtpraten wat krom is.
Je kunt vast ook heel goed uitleggen hoe het zit met de Britse Coronavariant.

zuurtjeregen | 08-02-21 | 11:44

Afgezien vd vraag of er zoveel besmettingsgevaar is in de open lucht, en er ook vanuit gaand dat deelnemers toch op zijn minst een negatieve test zullen moeten overleggen stel ik de vraag aan E-E-E-E-Erben: wie denken jullie Elfstedentocht-adepten wel niet dat je bent?

Alle sportstadions in Nederland zijn al maanden leeg. Waarom zou je dan een grootschalig evenement als dit wel moeten organiseren? Omdat het jullie uitkomt?

Wat een gedram gisteren weer tijdens OP1 (De enige keer in de week dat ik kijk op zondag want Kockelmann en dan neem ik die domme Muts Muuse maar even op de koop toe...). Ook die Mark Tuitert deed eraan mee, terwijl ik hem nog enige intelligentie had toebedacht.
Maar alle tegenargumenten werden direct van tafel geveegd want ze wilden zo graag en deze kans komt maar 1x in de 20 jaar voorbij en blabla.

Welnu, als je het gegarandeerd zonder publiek zou kunnen houden hebben ze mijn zege.

Maar hoeveel bewijs moeten we er inmiddels nog voor hebben dat een te groot deel van het volk als het er echt op aan komt gewoon schijt heeft aan de regels? Ze willen zich best inhouden behalve als het ze even niet uitkomt.

Ergo: er zullen massa's publiek op afkomen. Tel daarbij op de complete onmacht van de vaderlandse justitie om iets te doen wat ook maar 'n beetje lijkt op handhaven en straffen en tel uit je winst.

Zoals Vaderlands Visionair Johan Derksen afgelopen week al aangaf: bij een beetje ijs worden al die Elfstedentocht-freaks compleet ontoerekeningsvatbaar.

Realism Is All | 08-02-21 | 11:37 | 5

Ik denk dat het andersom is. Zonder Corona was het onmogelijk om ooit nog een Elfstedentocht te rijden, simpelweg omdat er een miljoen man publiek komt die het ijs kapot hossen. Nu er geen publiek mag komen kan het doorgaan, misschien wel voor de allerlaatste keer.

wilmeister00 | 08-02-21 | 12:04

Nou het bestuur zal opgelucht ademhalen dat ze de zegen van Realism Is All hebben. Dan kunnen zij ook verder.

JJMS | 08-02-21 | 12:14

Och nee. Een of andere banggemaakte dildo uit de rampstad heeft er problemen mee. Hè jammer, dan kan het gewoon niet.

citywok | 08-02-21 | 13:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor de nuance: het Elfstedenbestuur heeft niet gezegd dat de tocht per definitie niet doorgaat, maar dat dit afhankelijk is van de maatregelen:

"(...) Op het moment dat de maatregelen worden versoepeld wordt de situatie opnieuw bekeken. Het draaiboek voor een Elfstedentocht is, net als ieder jaar, geactualiseerd en ligt op 1 december klaar. Als er voldoende ijs ligt én het in relatie tot corona-maatregelen mogelijk is, kan het bestuur in 48 uur een Elfstedentocht organiseren."

www.elfstedentocht.frl/elfstedentocht...
 

Gewinflipt | 08-02-21 | 11:37 | 6

Kunnen die mannen anders ook even een vaccinatieprogramma uit de grond stampen?

wilmeister00 | 08-02-21 | 12:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Een duivels dilemma waar Eva nu al een nat broekje van heeft. Hele week lekker zeveren, zeuren en zeiken over de Coronatocht, oeverloos gelul over de voors en tegens, deskundigen die zich melden dan wel opgebeld worden om toch asjeblieft te komen en hun licht op de kwestie te laten schijnen. Daar komt geen eind aan. Het super spreader event die je wist dat zou komen.
Uiteraard is het Diederik Gommers die uiteindelijk de beslissing neemt.

Schoorsteenveger | 08-02-21 | 11:36

Hij wordt gewoon gereden. Denk je dat je dat tegen gaat houden? Misschien niet officieel maar hij wordt gereden. De Friezen zouden wel echt losers zijn als ze het niet doen.

MeneerGuggenheimer | 08-02-21 | 11:35

Natuurlijk gaan we het doen, met z'n allen naar den kloten!

Datzullenwenogweleen | 08-02-21 | 11:34

Als de Friezen toch het lef hebben om te gaan schaatsen, stuurt rutte het waterkanon op het ijs. De Romeo's vallen ook op, want ze hebben op het ijs geen schaatsen aan.

jan huppeldepup | 08-02-21 | 11:34 | 1

Die zitten op een prikslee.

Rest In Privacy | 08-02-21 | 11:47

dat hebben ze in november al besloten (mits de maatregelen versoepeld zijn dan kijken we er opnieuw naar) maatregelen zijn alleen maar strenger geworden

dus wat is de conclusie: men gaat hem wild rijden

Petroselinum crispum | 08-02-21 | 11:34

Wat mij betreft doen we het.

ZZP-er | 08-02-21 | 11:34

E-e—echt wat p-p-p-prachtig zou d-dat toch w-w-wezen als het door zou gaan zònder E-e-erben Wennemars en zijn vervelende vrienden.

JJMS | 08-02-21 | 11:32 | 1

Hij doet dat toch een beetje anders. Meer zoiets van "Echt-echt-echt, wat prach-prach-prachtig zou dat toch wee-wee-wee-wezen."

Schoorsteenveger | 08-02-21 | 11:39

Friezen en dooien?

Glasgow Argus | 08-02-21 | 11:32

Nadat de hysterisch gehypte grote sneeuwval ( 20/50cm) wederom ( ook hier) grote onzin bleek , nu op naar de volgende hype .. uiteraard .. de Elfstedentocht .. lol
Mensen : als Pinokkio het niet wil gebeurt het niet. Gevolg : +4 zetels.

daytripper | 08-02-21 | 11:32 | 2

die 50 cm ging over sneeuwduinen in het oosten liggen sneeuwduinen van 100 cm (en ook op de snelweg)

Petroselinum crispum | 08-02-21 | 11:35

Hier ligt al wel 20cm in de tuin

Diederik_Ezel | 08-02-21 | 13:03

Een Elfstedentocht kunnen we beter maar laten rusten en plaatsen in het verleden. Er is de afgelopen 25 jaar veel veranderd. Het is een evenement voor blanken. Ik voorzie dat 'jongeren' en organisaties die gedreven worden door anti blanke sentimenten richting Friesland gaan om in de aanloop naar een Elfstedentocht met pikhouwelen het ijs kapot gaan maken. Dit valt niet te bewaken.
En wat corona betreft: die Elfstedentocht interesseert mij niet maar ik zou er graag een oogje voor dichtknijpen voor de lol die alle andere Nederlanders eraan beleven.

Leptob | 08-02-21 | 11:31 | 5

Mochten sujetten van buiten Friesland besluiten een Elfstedentocht te saboteren dan wordt de provincie een onneembaar bastion. Velen hebben het over de stugheid van de Friezen maar verliezen daarbij gemakshalve het doorzettingsvermogen uit het oog.

goedverstaander | 08-02-21 | 11:35

@daytripper | 08-02-21 | 11:33: Dat was het ergste noch niet maar toen Sylvana haar kat op het balkon liet, had ze opeens een witte poes.

jan huppeldepup | 08-02-21 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Tour de France hebben zo toch ook door laten gaan? Dat was ook tijdens een piek van besmettingen maar vanwege de grote belangen en het grote publiek dat hier getuigen van wilde zijn hebben ze dit ook door laten gaan. Dan kunnen ze dit schaatsfestijn toch ook door laten gaan?

Hollandse_blauwe | 08-02-21 | 11:31 | 2

Niks aan toe te voegen.

VanBukkem | 08-02-21 | 11:32

Eens, voetbal laten ze ook doorgaan terwijl uit de vele Twitter berichten blijkt dat een gedeelte van de voetballers zich boven de rest van het volk verheven voelt en hun reet afvegen met de Corona maatregelen. Dus maak fatsoenlijke regels, plan van aanpak, en laat (indien het kan) die Elfstedentocht doorgaan voordat we weer 25 jaar moeten wachten. En dat zeg ik als Zuid-Limburger die die dag met plezier voor de buis gaat hangen. Houd je meteen 3 kwart Nederland thuis voor de buis.

Statix | 08-02-21 | 11:33

Ik voorspel een hoop boze Friezen over een week..

Wijze uit het Oosten | 08-02-21 | 11:31

Het hele land ligt dus geen Elfstedentocht! Zou toch wat zijn als we allemaal naar de klote geholpen worden maar die schaatstocht wel doorgaat met extra belasting op de ziekenhuizen. En ik heb een pleuris hekel aan schaatsen. Dat helpt ook niet.

Sliptong | 08-02-21 | 11:31

Die 4 jaar onrecht krijgen we toch wel, en het zou me verbazen als het bij 4 jaar blijft.

Harry.Langezwaal | 08-02-21 | 11:30

Rutte durft het niet door te laten gaan want dan verliest hij geloofwaardigheid. Maar hij durft het ook niet af te lassen.
Oplossing is simpel, zorg ervoor dat het ijs nooit dik genoeg wordt. Het ijs heeft op sommige plekken wat hulp nodig en die gaat het niet krijgen. Sluizen/gemalen blijven open en er komt geen vaarverbod.

C1O2 | 08-02-21 | 11:26 | 4

Met zulke sluwe gedachten bent u een ruwe diamant voor de politiek, heeft u ambities?

_pacman_ | 08-02-21 | 11:30

Het befaamde geitenpaadje van Rutte dus.

demaup | 08-02-21 | 11:37

@_pacman_ | 08-02-21 | 11:30: Dat is een lastige vraag. Ik heb geen behoefte aan macht en ben voorstander van een hele kleine (op termijn geen) overheid.
Dus de ambitie is er, maar alleen om de overheid op te heffen.

C1O2 | 08-02-21 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen

*gaat weer naar bed*
Maak me maar wakker in maart of zo.

knutsel_ | 08-02-21 | 11:26

Het NL-volk graaft blij haar eigen graf en blijft Rutte stemmen. Niet meer te redden, wij zijn een derde wereldland geworden. Welterusten, Nederland!

Aisie | 08-02-21 | 11:26 | 2

Doe er wat aan op 17 maart. Als de Leider het goedvindt tenminste.

GekkePietje | 08-02-21 | 11:35

Dramaqueen met je derde wereld land.

miko | 08-02-21 | 11:52

De Friezen kennende (ik ben er zelf eentje) zeggen ze niks over het toch doorgaan van een Elfstedentocht. Pas twee dagen van tevoren. Om te voorkomen dat die idioten van die omroepen uit Hilversum zich overal mee gaan bemoeien en de meest hersenloze vragen stellen. Dat houdt de zaak alleen maar op. Voorzitter Wiebe Wieling en zijn mannen moeten aan het werk! Het zijn Jaap van Dissel en consorten niet.

goedverstaander | 08-02-21 | 11:25 | 4

Een nacht vorst en die Vriezen horen ineens niet meer bij Nederland. Vreemd !

Henri | 08-02-21 | 11:34

@Henri | 08-02-21 | 11:34: Je moet je prioriteiten stellen in tijden van crisis :) Rutte zou schijten in het bos nog strafbaar stellen als hij de mogelijkheid had.

goedverstaander | 08-02-21 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Die Oostenwind houdt teveel stroken te lang open. Als de kou zich verlengt na een week allicht. Dit kaartje ijsdikte is zonder windfactor.

Westheimer | 08-02-21 | 11:25

twitter.com/PolarMicha/status/1358689... Ik had een droom. In mijn droom hadden we een echte minister president. Een man die het volk bijeen wilde brengen en vertegenwoordigen. Hij zei het volgende: "Deze winter in 2021 is heel uniek. Het lijkt erop dat we na meer dan 20 jaar weer een elfstedentocht kunnen schaatsen. Maar er is ook een probleem. Er is een globale pandemie. De ene helft van het volk gelooft niet of nauwelijks meer in de maatregelen. En de andere helft is als de dood voor deze nieuwe ziekte. De verdeeldheid is enorm. Maar ik zie in deze situatie een kans.
Hoe mooi zou het zijn als we samen deze dag vieren als nooit te voren. De elfstedentocht gaat door. We gaan er samen het feest van de eeuw van maken. Maar dan ook echt samen. We hebben in het kabinet een korte lijst van 5 regels en aanpassingen gemaakt.
Als de wappies, ongeacht of ze geloven in deze maatregelen, zich voor deze ene dag kunnen houden aan deze regels. En de rest van de mensen zich kunnen openstellen voor dit idee. Dan kunnen we door aan beide kanten water bij de wijn te doen dit grootse feest vieren.
Samen vieren we dit feest. Alle opgekropte frustratie laten we eruit. We schreeuwen onze longen eruit met desnoods twee mondkapjes op. Dit wordt ons feest, ons jaar, het einde van verdeeldheid. Wie is er met mij?!" En de mensen thuis schreeuwden het uit.
Maandenlang irritatie verdween als sneeuw voor de zon. Het land had weer een doel, een feest, hoop... En toen werd ik wakker. Is dit mogelijk dacht ik?

Mika6101 | 08-02-21 | 11:24 | 4

@ZZP-er | 08-02-21 | 11:30: Ja precies. Of Winston Churchill of Martin Luther King. "I have a dream. That one day... black and white children... will hold hands and skate.. The elfstedentocht!"

Mika6101 | 08-02-21 | 11:46

Waar kan ik op u stemmen?

zwenkwieltje | 08-02-21 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Nein, es geht nicht an!
Want we hebben een epidemie en als we aangaan, gaan we terug naar af en zijn we verder van huis. Beetje zoals meatloaf bij het dashboardlampje. Het is ff lekker, maar daarna zit je er mooi mee.

RGV42 | 08-02-21 | 11:24 | 3

Want de superbowl met publiek gaat nu in de VS ook voor een nieuwe golf zorgen natuurlijk! Ohnee, toch niet, want het is al een jaar duidelijk dat er geen enkele relatie zit tussen die debiele maatregeltjes en de sterfte.

Antiquerulant | 08-02-21 | 11:27

@Antiquerulant | 08-02-21 | 11:27: Een jaar geleden waren er niet eens coronamaatregelen.

Met bijna een half miljoen doden aldaar, zijn de VS niet bepaald een goed voorbeeld wat betreft de maatregelen.

The_iron_boar | 08-02-21 | 11:31

@The_iron_boar | 08-02-21 | 11:31:
Met de hoogste sterftecijfers in New York, California en andere staten met de zwaarste maatregelen...

Antiquerulant | 08-02-21 | 13:43

Hoe groot is de kans dat er een burger oorlog uitbreekt. Als het ijs dik genoeg is en jullie niet 200 km over het ijs mogen gaan scheuren ?

Lt-Kol Kilgore | 08-02-21 | 11:23 | 2

100%

ZZP-er | 08-02-21 | 11:30

Eerder onafhankelijkheidsoorlog.

JanVergoor | 08-02-21 | 11:43

Optyftstralen met die kou. Ik wil zon.

Tyftstraaltnouisop | 08-02-21 | 11:22 | 2

Dit is hoe de seizoenen wat mij betreft horen te zijn: een warme zomer, een druilerige herfst, een koude winter en een aangenaam voorjaar. Het weer levert in 2020 & 2021 seizoen op seizoen zeer hoge kwaliteit.

_pacman_ | 08-02-21 | 11:25

Ga naar Spanje.

ZZP-er | 08-02-21 | 11:31

Zou wel echt bij dit afgelopen jaar passen als er nu een tocht mogelijk is en hij niet gereden wordt. Ik zou zeggen met een beetje inspanning en medewerking van iedereen moet ie, in ieder geval voor de wedstrijdrijders, wel te organiseren zijn. Geeft de mensen thuis ook nog een beetje entertainment tijdens de lockdown.

Capt. Iglo | 08-02-21 | 11:21

Hoe moeilijk kan het zijn: als het kan, organiseer een 11-stedentocht voor 100 - 150 wedstrijdrijders en kondig een 24-uurs thuisblijfklok af voor alle Randstedelingen die opeens ook de weg naar Friesland weten te vinden om daar hun schreeuwerige en opdringerige zelf te zijn.

_pacman_ | 08-02-21 | 11:20 | 3

Tyft dan ook op als je weer eens een makkelijke afzet- en subsidiemarkt zoekt....

Torwart | 08-02-21 | 11:24

Wat dacht je van een paar bussen blokkeer friezen.

kneuterzak | 08-02-21 | 11:27

Ik wacht de mening van Gulliver even af

Niet_Van_Hier | 08-02-21 | 11:20 | 1

Die heeft dan een Koek en Wappie tentje.

Nuchternederland | 08-02-21 | 11:23

Ik denk dat het medisch/psychisch onverantwoord is ten opzichte van de Erben Wennemarsen van deze wereld om de Elfstedentocht niet door te laten gaan als het ijs er ligt.
It sil heve wat mij betreft.
Maar ja, we hebben te maken met Mark Rutte, Hugo de Jonge, de omt-junta en een killerrrrrvirus. Dus ik vrees het ergste.

VanBukkem | 08-02-21 | 11:20 | 1

Aan de andere kant: als het ijs er ligt en hij gaat niet door, die Elfstedentocht, in verband met cojona, dan lach ik me ook dood. Win-win.

VanBukkem | 08-02-21 | 11:25

Iedereen een speciale sjaal voor z'n bakkes, publiek uitsluitend in familievakken.

konjodebonjo | 08-02-21 | 11:20

Laat ze gaan, en diegenen die na 21.00 uur nog binnenkomt krijgt een prent wegens de avondklok.

jan huppeldepup | 08-02-21 | 11:20

Veel te koud om te schaatsen.

Rubberfetisj | 08-02-21 | 11:19 | 1

Ze zouden een keer warm ijs moeten uitvinden.
En het liefst ook nog een beetje zacht.

VanBukkem | 08-02-21 | 11:26

Bij mij ligt er al een laagje ribbelig ijs en dat is slecht voor mijn koek en zopie business.

BrutusBosch | 08-02-21 | 11:19
-weggejorist-
aaromtolo | 08-02-21 | 11:18 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Gewoon de grenzen van Friesland sluiten voor de Hollanders, dan kan het een eigen feestje blijven. Kan de rest van Nederland het volgen via internet en televisie.

Wybe Wabes Abbema | 08-02-21 | 11:18 | 4

Men wilde al een hek plaatsen tegen de wolven.

BrutusBosch | 08-02-21 | 11:20

Friezen zijn net Surinamers.... trots dit trots dat en ondertussen massaal de koffers pakken en verhuizen tussen de Hollanders....

Hollandse_blauwe | 08-02-21 | 11:25

Een Friexit? Of alleen afsluiten als het de boeren uit komt?

Torwart | 08-02-21 | 11:26
▼ 1 antwoord verborgen

Het is geen keuze, dat een virus moeite heeft met diepvries temperaturen dat zou iedereen moeten weten. Het gevaar zit hem in het feit dat er onderkoeling plaats gaat vinden en al die mensen "opgewarmt" moeten worden in een tent zonder ventilatie/filters. De vraag is dus, moet je iemand maar dood laten vriezen? of toch maar corona? (ps het menselijk lichaam is bij +15 graden zonder kleren al in overlevingsmodus). en pas bij 25 graden is het genoeg om eten te verbranden om je warm te houden. Het is dus koud voor de mens. (bevroren tenen zijn niet te ontdooien)>Zwart === ziekenhuis.

pieterS | 08-02-21 | 11:18 | 1

Laatste 11 stedentocht koste zelfs een man zijn je weet wel die totaal doodgevroren was meen ik mij te herinneren.

Rotterdammert1965 | 08-02-21 | 11:23

Pas maar op met schaatsten, voor je het weet ben je een been kwijt en kan je meedoen aan de Paralympics elfsteden tocht.

www.youtube.com/watch?v=vSUW3FCqYu0

Maya de Blij | 08-02-21 | 11:17 | 2

Toch was de humor toen een stuk leuker, als al die schroot programma's vandaag de dag ( Al Bundy uitgezonderd natuurlijk).

jan huppeldepup | 08-02-21 | 11:26

@jan huppeldepup | 08-02-21 | 11:26: Al Bundy is toch van vroeger?

Hadena | 08-02-21 | 12:28

Als het kan moet je het doen! Die arme schaatsers wachten al 23 jaar. Ze moeten gewoon publiek verbieden en alles met drones filmen.

Middensteun | 08-02-21 | 11:17 | 4

Nou nee, wél publiek erbij maar alleen Friezen. Geen reisbewegingen vanuit andere delen van Nederland naar Friesland laten plaatsvinden. Dan wordt het ook niet achterlijk druk en kunnen de Friezen eindelijk hun eigen feest vieren. En omroep Friesland kan dit gemakkelijk zelf aan, dus er hoeft ook een journaille vanuit het Hilversumse richting Friesland te vertrekken. Filmen via drones, en de rest van Nederland kijkt het maar lekker achter de laptop.

Joyce | 08-02-21 | 11:41

@Joyce | 08-02-21 | 11:41:
Je kunt je afvragen of omroepen eigenlijk wel zouden moeten meewerken aan risico-evenementen waar veel volk op de been dreigt te komen.

Rest In Privacy | 08-02-21 | 12:02

Met drones nou daar mag je niet eens in de buurt komen bij mensen , met dank aan de nieuwe regelgeving uit de EU.

Banenenrepubliek | 08-02-21 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we praten over hoeveel zetels het de VVD gaat kosten als ze moeilijk gaan lopen doen.

logicavanhetgevoel | 08-02-21 | 11:17

Die hakkelaar zat gisteren weer in de studio zich te verlekkeren op een elfstedentocht. Hij was er klaar voor, het schijnt dat ie elke dag zo'n zweeds vitaminepilletje slikt.

kneuterzak | 08-02-21 | 11:17

Paternotte schat het opportunisme van Rutte goed in. En ook de hoeveelheid domme kiezers.

Deflatiemonster | 08-02-21 | 11:16

Doen! Leuk testfeestje, buiten prima te doen. De besmettingen en het aantal doden nemen op dit moment wereldwijd met een rap tempo af. www.worldometers.info/coronavirus/ Even iets gezelligs en wat perspectief zal de burger goed doen.

First Contact | 08-02-21 | 11:16

Goed. Maar als de Elfstedentocht kan, dan moet Carnaval ook kunnen.

du Roi Soleil | 08-02-21 | 11:16 | 8

@Nuchternederland | 08-02-21 | 11:21:
Het carnavalpubliek staat elkaar de hele tijd af te lebberen. Iets dat je bij -20 graden buiten met windkracht 8 toch weinig zal zien bij toeschouwers van de Elfstedentocht.

2voor12 | 08-02-21 | 11:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Als Rutte zou toegeven, zijn de extra doden (aantoonbaar of niet), zijn schuld.
Dat is munitie voor de oppositie, dus hij doet dit niet.

Nuchternederland | 08-02-21 | 11:16 | 1

Mwa denk dat Wilders gaat zeggen dat het wel kan, en dan verliest hij ook....

ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 11:18

Mocht er een Elfstedentocht komen dan kunnen vanaf dat moment alle winkels, horeca gelegenheden, kapsalons etc. ook weer de deuren openen.
Om nog maar te zwijgen over andere sportevenementen, musea, theaters en popfestivals.
Groepsimmuniteit +1.

leo de pejo | 08-02-21 | 11:16 | 2

Inderdaad. Waarom hier wel de regels voor veranderen, puur voor de lol?
Geen enkele economische of medische noodzaak.
Als je het toch toestaat, heeft iedere kapper of kledingwinkel of boekhandel een argument om open te gaan.

Nuchternederland | 08-02-21 | 11:20

Hoe meer schandalen Marxje Rutte ter verwerken krijgt des te harder stijgt hij in de peilingen. Hoe absurder de cOroNa maatregelen des te harder hij stijgt in de peilingen. En nu hoe harder het vriest des te harder hij stijgt in de peilingen?

Wat moet er gebeuren om Rutte minder minder minder zetels in de peilingen te krijgen? Ik denk niet dat er ooit een stadhouder, koning of MinPres is geweest die zo populair is als hij in de geschiedenis van de noordelijke lage landen.

Graaf_van_Hogendorp | 08-02-21 | 11:15 | 4

@jan huppeldepup | 08-02-21 | 11:29: Er zij meer dan genoeg mensen die de afgelopen jaren geen last hebben gehand van het wanbeleid van Rutte en consorten. Sterker nog, deze mensen boerde best wel lekker en willen Rutten en z'n vrindjes nu belonen met een stem. Ik schaar ze allemaal onder de categorie "egoïsten die niet verder kijken dan hun neus lang is".

Tietmier | 08-02-21 | 11:55

@Tietmier | 08-02-21 | 11:55: Ze zijn niet perse egoïstisch. Ze zien niet dat ze goed geboerd hebben ondanks Rutte. Mijn veelal jongere kennissenkring gaat nog omhoog op de ladder en denkt dat dit zo blijft. Ze komen er later wel achter dat ook zij wel zo'n beetje hun plafond hebben bereikt.

Andersdenkend | 08-02-21 | 12:59

@jan huppeldepup | 08-02-21 | 11:29: Ouwe lullen. Dit land gaat kapot aan gezapige, hoog & droog op de NPO afstemmende boomers.

kapoerewiet | 08-02-21 | 15:40
▼ 1 antwoord verborgen

Echt joh, flikker op met die kou en stinkwinter. Ik trek dit slechter dan al die coronaregels bij elkaar.

The_iron_boar | 08-02-21 | 11:15

Je moet als land wel gek zijn wil je dit fenomeen laten afketsen om een griepje, doen dus!

vaderlander | 08-02-21 | 11:13

Simpel alleen mensen met startbewijs mogen Friesland in, daarna de hele provincie verplicht 10 dagen in quarantaine. kan de rest van NL genieten van de beelden.

ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 11:13 | 6

@ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 11:40:
Zou je denken? Mijn gedachte is... als het in het voordeel van rutte uitpakt, dan is opeens alles mogelijk en word er alles uit de kast getrokken om maar te deugen.

Paaldanseres | 08-02-21 | 11:50

@Paaldanseres | 08-02-21 | 11:50: Nee binnen een week redden ze dat niet, ze kunnen nu niet eens een paar prikken zetten. ( die ze van mij in hun kont mogen stoppen)

ikworstelengadouchen | 08-02-21 | 11:58

Aanvullend zou je besluiten op 2 of drie plaatsen te starten en te finishen.

Andersdenkend | 08-02-21 | 12:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Elke dag lol

Purk | 08-02-21 | 11:12

Het enige wat mij in dit land zorgen baart is dat de VVD voorop staat in de peilingen. Zoveel mensen met een bord voor de kop, het is niet te geloven. We verdienen ook niet beter. Rutte IV, kom er maar in!

Jiet Panssen | 08-02-21 | 11:12 | 3

Zie je wat voor macht de msn heeft,99% komt niet verder.
Zouden de kranten net zo kritisch zijn als GS........ was hij allang al weg.
Net de Vs daar was het net zo,elke scheet werd dagenlang uitgelicht,en nu wederom geen woord over die Joe

Roger-Rabbit | 08-02-21 | 11:16

Wie zegt dat die peilingen kloppen ? Doet me ook denken aan polls en enquêtes: onderzoek onder 2230 mensen wijst uit dat 2/3 van (ver)Nederland... vul maar wat in.

All_Anonymous | 08-02-21 | 11:16

Niet 'We' verdienen ook niet beter maar 'Ze'. Ik wil er niet bij horen.

Der Schnitzeljäger | 08-02-21 | 12:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl