Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het is VIJF VOOR TWAALF voor de avondklok

'Dat werd tijd'

Het klokje tikt binnenkort alleen nog maar zoals het thuis tikt. De horloges in de coalitie staan niet helemaal gelijk, maar bij het AD en RTL Nieuws hebben ze de klok horen luiden en vermoeden ze dat de klepel van de avondklok binnenkort gaat klingelen. "Meerdere grote oppositiepartijen zijn inmiddels benaderd of ze eventueel steun kunnen verlenen aan de invoering van een avondklok, omdat er volgens een ingewijde ‘coalitiepartijen dwarsliggen'." Je kunt er dus de klok op gelijkzetten dat het laatste uurtje van het 's avonds vrij op straat lopen geslagen heeft, om zeker te weten dat we niet te laat zijn voor de Britse variant. 

Dalend blauw lijntje, hoe lang nog???

Social

Ga naar binnen, GEK!

Social

Reaguursels

Inloggen

Welk probleem wordt er nu serieus opgelost met een avondklok? Zijn er echt grote groepen mensen in de avond op straat die overdag aan het werk zijn? Waar dan, en waarom? Lekker allemaal verplicht op zaterdagmiddag de boodschappen doen gaat ook vast veel helpen om de contacten te verminderen.

johoost | 19-01-21 | 07:12

De helft van de ondervraagde jongeren tot 30 jaar verklaarde zich bij voorbaat niet aan de avondklok te zullen houden. Over de hele linie was dat percentage 30 procent. (Bron : nltimes 'half-young-dutch-will-ignore-curfew')

Asteroid-B612 | 19-01-21 | 00:43 | 4

Is het ook wel eens in je opgekomen dat de jongeren het hardst geraakt worden door de maatregelen terwijl ze het minste kans maken (ernstig) ziek te worden. Heb mij netjes aan alle regels gehouden en met mij zoveel van de 'nieuwe generatie'. Omdat de overheid zo incompetent is moet er nu een avondklok komen waarvan het effect niet eens bewezen is. Het hele land letterlijk op slot om een klein percentage oude, dikke of ongezonde mensen langer in leven te houden. Over egoïsme gesproken.

SchichtigeSpicht | 19-01-21 | 01:07

@SchichtigeSpicht | 19-01-21 | 01:07: Over jongeren lees ik eigenlijk alleen maar dat ze zitten te mekkeren dat ze "willen dansen" naar clubs willen, eindeloos gejank om de teloorgang van de "nachtcultuur", enz. Dat juich ik allemaal juist toe. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat debiele gedans en die DJ's !

Asteroid-B612 | 19-01-21 | 04:26

Tyf op joh simpele

niv01 | 19-01-21 | 04:27
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Ben7943 | 19-01-21 | 00:32 | 1

Flikker toch op met je symboolpolitiek Pinokkio... Voor die paar promille extra risico ga je ons knechten smerige NSB-er.
Ga m'n contacten wel overdag opzoeken... dus oprutte!

Troyan horse | 18-01-21 | 23:51

"Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)"

Schrikbarend om te zien hoe gemakkelijk mensen afstand doen van universele mensenrechten, voor een marginale bijdrage aan de veiligheid. Leren we dan nooit van de geschiedenis?

Dr. Vigilante | 18-01-21 | 23:34 | 2

Ja die quote is bijzonder relevant momenteel.

Upendo | 18-01-21 | 23:58

We leren enkel van de geschiedenis dat we niets leren van de geschiedenis

Afrikanerhart | 19-01-21 | 15:21

Ach woon in Amsterdam West. Als ik zo uit het raam koekeloer is er al een avondklok..

niv01 | 18-01-21 | 23:10 | 1

Avondgebed heet het daar.

johoost | 19-01-21 | 07:09

After eight... Herinnert u zich deze nog nog nog...
youtu.be/uFkoBbUk6BA

MoorCopJoris | 18-01-21 | 23:01 | 1

Chocolade in een groene verpakking.

niv01 | 18-01-21 | 23:09

Krijg de pleuris met je avondklok

Omebert | 18-01-21 | 22:37

Mooi stukje symboolpolitiek om het falende vaccinatie beleid te verbloemen. Dan kan Rutte over een aantal weken mooi weer met het vingertje wijzen dat we ons niet aan deze avondklok hebben gehouden.

Goanmetdiebanaan | 18-01-21 | 22:23 | 1

idd.. de domme naieve hebzuchtige Nederlander vind het allemaal maar goed.. laatste waarschuwing stem wijs in maart..... anders betaalt u een hoge prijs

knight25563 | 19-01-21 | 10:24

Ha! Sperrstunde!
Binnenkort te verwachten:

- Indien men zich na het ingaan van de sper-tijd ophoudt in de openbare ruimte, volgt onmiddellijke executie zonder waarschuwing vooraf;
- Voedsel op de bon, te beginnen met boter, koffie, vlees en chocola, gevolgd door alle niet-veganistische voedingsproducten;
- Verplichte verduistering na zonsondergang om het virus te misleiden;
- Verplichte inlevering van uw radio, uw flatscreen tv, uw laptop, uw tablet en uw smartphone;
- Verbod (op straffe van detentie) op het beledigen van de minister-president;
- Verplichte inlevering van al uw goud (inclusief de vullingen van uw kiezen), sieraden, tafelzilver en waardevolle kunstvoorwerpen. Zulks als compensatie voor de gemaakte enorme kosten van de Belastingdienst i.v.m. de toeslagen-affaire.

Ik heb mijn transistor-radio uit 1965 alvast op zolder onder de vloer verstopt. Zodat ik 's avonds laat ongemerkt naar Radio Oranje kan luisteren, dat vanuit het inmiddels bevrijde ballingsoord Londen uitzendingen verzorgt.

www.youtube.com/watch?v=e33LrVPCb7U

Peter Emile | 18-01-21 | 22:04 | 1

Wat een mazzel dat die Britten nog WEL midden- en langegolfzenders in de lucht heeft dan.

MoorCopJoris | 18-01-21 | 22:51

Stiekem ook wel lekker om onder je sociale verplichtingen uit te komen.

Roorda van Eyssinga | 18-01-21 | 21:56

Koddig om te zien hoe overheid en msm samenspannen om de geesten rijp te maken.
Ergens in november viel voor het eerst het zwaarbeladen woord “avondklok”.
Daarna is de frequentie van het gebruik van die woord geleidelijk opgevoerd, tot nu ongeveer elk uur. De pers zou extreem kritisch moeten zijn tegen deze draconische maatregel. Maar de pers schreeuwt om het hardst om een avondklok, ondersteund met extreme paniekzaaierij.

Kwelbeller | 18-01-21 | 21:46 | 1

Gesteund door de trekpoppen van het OMT.

likdoorn | 18-01-21 | 21:49

Avondklok is discrimminazi.

revolte | 18-01-21 | 21:42

Vanaf vandaag elke werkdag tussen 4 en 6 uur ‘s middags lekker buiten wandelen en in niet-drukke winkels wat boodschappen doen. De werkdag maak ik tussen 7 en 9 uur ‘s avonds af. Zal niet voor iedereen mogelijk zijn, maar op deze manier voel ik me het minst thuis opgesloten.

WelDenkend | 18-01-21 | 21:30

Gaat eindelijk de goede kant op. Nog even doorpakken en die Britse variant niet de kans geven!

Tostiapparaat | 18-01-21 | 21:17 | 2
-weggejorist-
Magna Carta | 18-01-21 | 22:51
-weggejorist en opgerot-
Ad Hominem Tu Quoque | 19-01-21 | 06:49

De hele natie 'straffen' voor een procentueel verwaarloosbaar clubje met dalende cijfers ... . Nu is het buiten nog donker en koud, straks licht en lekker en zitten we nog steeds met die avondklok. Als iedereen zich beter aan de simpele maatregelen van de huidige lockdown houdt, is er niks aan de hand. De voorlichting moet daarom beter en persoonlijker. Abstracte cijfers spreken niet aan. Wel als je zegt dat je opa of oma dood kan gaan als jij je niet aan de regels houdt.

Argos | 18-01-21 | 21:02 | 1

Jij denkt serieus dat dat gedrag zoveel invloed heeft? Maatregelen worden over het algemeen prima opgevolgd. Het is echt niet zo dat als iemand zich er niet aan houdt, gelijk de maatregelen verlengd worden.

ikvindhelemaalmooi | 18-01-21 | 22:30

Als ik het goed begrijp moet ik strak voor 20.00u in m’n zuipkeet zijn en mogen we pas om 04.00u weer weg.

Francieux | 18-01-21 | 20:51

Halsema: ‘Bij avondklok moeten uitzonderingen mogelijk zijn’

Het eventueel instellen van een avondklok om het coronavirus te bestrijden, ligt maandagavond opnieuw op tafel bij het Veiligheidsberaad. “Mocht die er komen dan vind ik dat we bijzondere aandacht moeten hebben voor mensen met ernstige psychische problemen,” benadrukt burgemeester Femke Halsema. 

Dieven, pinpastrekkers, messentrekkers, pooiers en haar zoontje moet er nachts uit kunnen. Aub een vrijbriefje, te downloaden via Stopera, net als het niet kunnen dragen van een mondkapje omdat je lipleest.

KlaagGraag | 18-01-21 | 20:37 | 1

waarom kiest iedereen goede nicks?

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 20:49

Van 20:00 tot 04:00. Heb ik dat goed begrepen?

Happy People | 18-01-21 | 20:14 | 1

Sticker van de juf. Ja, dus.

Analia von Solmsch | 19-01-21 | 11:04

Wat stond er nou in dat dashboard? Waarom nu nog zoveel vragen? Ook dit hadden ze allang kunnen uitzoeken. Het is van groep 8 niveau.

Happy People | 18-01-21 | 20:13 | 1

Dashboard beslagen net als de achteruitkijkspiegel.

likdoorn | 18-01-21 | 21:51

In maart hadden we een intelligente lockdown. Watvoor soort lockdown krijgen we dan nu?

Pretzel Logic | 18-01-21 | 20:12 | 3

Een domme lockdown.

HoogToontje | 18-01-21 | 20:21

weverzinnemaarwat lockdown

nobodiesunmighty | 18-01-21 | 20:50

Kokende kikker lockdown

Upendo | 19-01-21 | 00:00

Dalende cijfers. Waar blijft de logica? Stijgen ze: niet goed. Dalen ze: niet goed genoeg

Wensbaar Denken | 18-01-21 | 19:58 | 5

De oorsprong komt van het schapenvolk wat niet slim genoeg is om te zien dat er een angst-porno beleid wordt gevoerd. Directeur ziekenhuizen London: “het valt wel mee met de Britse variant, denk dat mensen met kerst te veel samen waren” en “het was zeker aanpakken de afelopen dagen maar we konden het goed aan”. Maargoed zolang mensen zoals jij niet van hun angst-porno verslaving afkomen blijft dit kabinet icm de msm dit angst-porno beleid voeren.

Superindo | 19-01-21 | 13:32

Terimah kasi SuperIndo. Heb geen last van angsten, maar begrijp niet waar zulke rationaliteit in de media is gebleven.

Wensbaar Denken | 19-01-21 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik stel voor, nee, ik wil iedereen verbieden om het komende jaar seks te hebben. Op die manier gaan we SOA's tegen. Als we allemaal een jaar lang niet neuken, dan zijn we daarna SOA-vrij als samenleving. Iedereen die toch neukt komend jaar, is een smerige egoist en een wappie en hoort aan de hoogste boom. Ik wil dat de politie hierop gaat handhaven en controleert achter de deuren. Zo!

Der Lehrer | 18-01-21 | 19:53 | 7

ik geloof dat konijnen syfilis kunnen verspreiden. De fik in de konijnen of kapot (laten) neuqen?

nobodiesunmighty | 18-01-21 | 20:52

U ziet het grotere geheel! Alles voor de gezondheid! En wie tegen is, is een nazi. Weet u trouwens wie er ook erg van gezond leven hielden? Ach laat maar hahahaha. Ze zijn knettergek geworden bij het OMT.

Bamberger Reiter | 18-01-21 | 21:20

@Bamberger Reiter | 18-01-21 | 21:20: Bruls in ieder geval niet, die loopt ondanks corona met een steeds groter wordende helm onder zijn hemd.

revolte | 18-01-21 | 21:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou, als dat niet gaat werken kan de landmacht de Leopard-2 van stal halen om de gemoederen te sussen.

Leibniz | 18-01-21 | 19:51 | 5

@geen koning | 18-01-21 | 20:01: Het eu-leger.

Der Lehrer | 18-01-21 | 20:08

hahaja...dat kan ook: een ouwerwetse STUG over de straten laten gaan....nostalgist!

nobodiesunmighty | 18-01-21 | 20:53

Die tanks zijn toch voor een zacht prijsje van de hand gedaan?

revolte | 18-01-21 | 21:39
▼ 2 antwoorden verborgen

www.maurice.nl/2021/01/18/het-gaat-st...
We worden geregeerd door Ernst Kuipers en zijn lakeien. Angst aanpraten gaat maar door. Hier trappen we toch niet in?! Een avondklok terwijl de cijfers fors dalen. Ja maar de Engelse mutant en daarna de Braziliaanse mutant en dan de zuid Afrikaanse mutant etc.

dagpauwoog | 18-01-21 | 19:34 | 9

Nou dit is wel een heel dom draadje. Die Ernst Kuipers legt het kraakhelder uit, waarom we in maart met een veel sneller verspreidend virus zitten en we nu de kans hebben dat om te buigen. Je kunt dat uiteraard negeren, maar daar wordt het scenario niet beter van.

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 20:44
▼ 6 antwoorden verborgen

Gelukkig kun je hier na achten wel een tegel bakken

Mark van Leeuwen | 18-01-21 | 19:31

Ik neem aan dat Thuisbezorgd een 100% ontheffing krijgt? Hoe gaan we nu snacken na acht uur?

JdelaT | 18-01-21 | 19:30 | 2

Je diepvries preventief volgooien

Der Schnitzeljäger | 18-01-21 | 19:49

Die mensen zijn voor hun werk buiten, dus ja dat valt onder de uitzondering. Ook als je je viervoetige vriend wil uitlaten is dat toegestaan.

SanderEvers | 18-01-21 | 21:03

Niemand kan mijn vrouwen binnenhouden bij volle maan.

Zyprexa20mg | 18-01-21 | 19:29

Heeft iemand een uitleg/linkje naar een artikel/site waar nou eens duidelijk uitgelegd staat hoe men onderzocht heeft dat die “britse variant” zoveel besmettelijker is. Ik bedoel voor hetzelfde geld heeft het gedrag de afgelopen tijd in de UK (kerst, oud en nieuw) tot veeeel meer besmettingen geleid en ligt het dus veel meer daaraan en niet zozeer aan de viruseigenschappen ? Ik roep maar wat ..

BennieWijs | 18-01-21 | 19:26 | 2

Doe nou maar niet roepen Wijs. Die Britse variant is echt heel erg. Doe gewoon uw snatertje toe, doe wat u word opgedragen.
Over een jaartje of 2 praten we wel verder.

geen koning | 18-01-21 | 19:58

goeie nick

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 20:45

Och, storm in een glas water. Ik ga niet binnen blijven voor de angsthazen. Dat doen ze ook niet voor mij.

PhallusObesitas | 18-01-21 | 19:26

Zo'n avondklok is zo confronterend: ik heb niemand om naar toe te gaan.

koeberg | 18-01-21 | 19:24 | 1

Gewoon heel veel pakketjes bestellen... Komen ze gezellig met zijn allen naar u.

geen koning | 18-01-21 | 19:40

Laten ze allemaal daar op het binnenhof de tering krijgen .. gewoon met z'n allen naar buiten na achten.

Rinet97 | 18-01-21 | 19:24

Zoonlief is gisteren met de auto terug gekomen uit Macedonië. Is aan vijf van de zes grenzen gecontroleerd op het hebben van een negatieve test. Eén grens kon hij zonder controle passeren. Raad u welke?

Ruud Hazes56616330 | 18-01-21 | 19:16 | 6

De boomgrens?

lekgoot | 18-01-21 | 19:40

De haargrens.

Cor Netto | 18-01-21 | 19:47

Ik ken uw zoon.

geen koning | 18-01-21 | 19:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Hou toch op met doen alsof je die 25 burgemeesters serieus neemt. Voer gewoon uit/in wat je allang van plan bent. Sperrzeit!!!

Cor Netto | 18-01-21 | 19:16

Fuck die avondklok. Ben voor elke anti coronamaatregel tot nog toe. Maar dit is de limit. Godverdomme de politie maakt zich al klaar om dit vanaf donderdag te doen! Ten koste van het toezicht in de wijk overdag..... jezis. Als ik mijn verplichte wandeling buiten doe zie ik ZOVEEL auto's nog. Allemaal mensen die naar mensen gaan. Rutte moet werkgevers dwingen om werknemers net als in Maart thuis te houden. Maar NEEE 17 maart verkiezingen. Er landen godverdomme elke dag ## vliegtuigen uit Londen.... ja sneltestje daar, maar dat zegt heel vaak NIKS als die test maar 1, 2 of 3 dagen na besmetting wordt genomen. Het is allemaal net niks, maar een boete krijgen van zo'n agent die voor een FUCKCING AVONDKLOK die we SINDS DE OORLOG niet meer meer hebben geahd.... WAT THE FUCK man. Zo dat is eruit.

Elpefo | 18-01-21 | 19:11 | 5

Ben het helemaal met je eens! Goed dat je het eruit hebt gegooid.

peterdh | 18-01-21 | 19:54

De diplomatieke wereld hoeft zich nergens aan te houden, de superspreaders.

revolte | 18-01-21 | 21:19
▼ 2 antwoorden verborgen

De moskee laat ons toch wel weten hoe laat het is? Kerkklokken hoor ik niet zo vaak meer.

Hadena | 18-01-21 | 19:07 | 1

Moskee en kerk zijn hetzelfde laken een pak.

geen koning | 18-01-21 | 19:39

Een demissionair kabinet kan volgens mij niet zo'n ingrijpend besluit nemen zonder instemming van de kamer.

PikInLilly | 18-01-21 | 19:07 | 4

Daarom wordt de kamer ook om goedkeuring gevraagd.

koeberg | 18-01-21 | 19:27

Volgens mij kan geen enkel kabinet zo'n besluit nemen?
Nou ja, artikel 48 heeft wellicht wat slapende honden wakker gemaakt?
Mocht ik zin en tijd hebben ga ik deze materie eens even tot de bodem uitzoeken.
Mogen zij ons thuis opsluiten wat zelfs verkrachters met een enkelband om niet wordt aangedaan?
Of moge zij dat niet?
Ik waag alvast een gokje.

geen koning | 18-01-21 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

@geen koning | 18-01-21 | 19:33: Nou ja, ok dan maar.

Pretzel Logic | 18-01-21 | 19:42

@Pretzel Logic | 18-01-21 | 19:42: Love you!

geen koning | 18-01-21 | 19:51

Haha, ik vond em mooi.

ZureKoek | 18-01-21 | 19:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Het centrale EU inkoopbeleid heeft volkomen gefaald. En nu zitten wij met de problemen en zonder vaccins.

ZZP-er | 18-01-21 | 19:03 | 1

Mocht u ooit iets weten te verzinnen waarmee de EU niet heeft gefaald:
?
?
.. Gaat toch niet lukken.

geen koning | 18-01-21 | 19:30

Ik moet mijn bier toch al voor achten bij de buurtsuper gehaald hebben, dus om 8 uur binnen zitten moet niet zo’n probleem zijn.

Alco-de-Holist | 18-01-21 | 19:03 | 5

Ik haal m'n treetjes Perlenmacher altijd zodra ik wakker ben, aan het begin van de middag. 's Avonds kan ik toch niet meer rijden omdat iemand steeds m'n autosleutels verstopt.

PikInLilly | 18-01-21 | 19:18

@geen koning | 18-01-21 | 19:28: Ik denk dat dat Lilly is.

Der Lehrer | 18-01-21 | 20:01
▼ 2 antwoorden verborgen

D66 sputtert nog even voor de vorm tegen, maar gezien de besmettelijkheid van de Britse variant zal een avondklok, ook al volgens Grapperhaus moelijk te handhaven, niet meer lang op zich wachten. Hopelijk dan om 20.00 uur, anders worden supermarkten verspreiders van die Engelse variant vrees ik.

Jan, Leiden | 18-01-21 | 19:02 | 2

Ik krijg voor iedere zin met 'D66' en 'voor de vorm' een euro. Ik ben dus miljardair.

Cor Netto | 18-01-21 | 19:49

@Cor Netto | 18-01-21 | 19:49:
Jammer, die afspraak heeft u niet met mij. ;P

Jan, Leiden | 18-01-21 | 22:25

Zou heb misschien een idee zijn om medicijnen zoals Ivermectine te gaan gebruiken? Ik roep maar iets hoor.

Sjiek | 18-01-21 | 19:00 | 2

Dit is een zaak van problemen, niet van oplossingen!

Ad1617 | 18-01-21 | 19:05

sapperdewap

swaggerton | 18-01-21 | 20:11

Ik drink elke avond De Klok.

FogerRederer | 18-01-21 | 18:56 | 1

He bokkelul!

Vanilla | 18-01-21 | 19:32

het is nou toch allemaal al ruk met die lockdown. dus wat maakt het uit. avondklok, visiteverbod. ik hoef toch niet uit de rukbunker. fuck die shit. accepteer dat het stuk is tot de zomer.

mykdelta | 18-01-21 | 18:55 | 6

@Der Lehrer | 18-01-21 | 20:05: v=b

Der Lehrer | 18-01-21 | 20:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Oh en even tussendoor. Er mag even gelachen worden. Britse vissers demonsteren bij ambtswoning Johnson tegen brexit-rompslomp - nos.nl/l/2364932

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:53 | 1

Bron NOS journaal, korreltje zout!

kunstliefhebber | 18-01-21 | 19:35

Ze kunnen de tering krijgen met hun avondklok. Het aantal corona patiënten per dag was op het begin van de lockdown 11k. Nu 4k. Het aantal corona patiënten op de ic en verpleeghuis is ook flink gedaald. De zorg is niet meer in gevaar. Dus *extra* maatregelen zijn niet nodig. Maarja he. Het bureaucratische molog wat overheid heet is nu eenmaal op volle gang gekomen. Ratio en flexibiliteit zijn nu utopische ideeën geworden. De oogkleppen staan nu vol op. Die avondklok moet en zal er komen. Dus krijg de tering maar met je avondklok.

peterdh | 18-01-21 | 18:51 | 7

En dan gaat een avondklok geven, zelfs in hartje Amsterdam is het praktisch uitgestorven omdat de meeste mensen savonds toch niet naar buiten gaan. Alleen degenen die daar een goede reden voor hebben niet. Alleen volgens de overheid valt het onderhouden van enig sociaal contact om niet door te draaien als je 5 dagen per week van 9 tot 6 in je eentje thuis werkt valt daar niet onder. Oee corona, die zul je vast oplopen als je savonds door de al lang verlaten straten fietst. Dus nogmaals de tering met je avondklok.

peterdh | 18-01-21 | 19:02

Ik noem het de Griekse variant. Van Joris mag ik dit niet verder specificeren

Ad1617 | 18-01-21 | 19:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is nu al een week:
Er komt een avondklok.
O, er komt geen avondklok.
Dan: plan avondklok ligt weer op tafel.
Er komt een avondklok.
O, er komt geen avondklok.
Dan: plan avondklok ligt weer op tafel.

Tjesus, neem een besluit (kruis aan wat u wilt);
De avondklok wordt ingevoerd
( ) ja
( ) neen

Maar néém définitief een besluit.

Whatever decision you make, I will follow your rules (if reluctantly); Corona has to go!

MK27 | 18-01-21 | 18:49 | 3

Allemaal georchestreerd om het idee er in te masseren zodat als "het besluit eenmaal valt" het zonder slag of stoot geaccepteerd wordt, zelfde als met alle andere "maatregelen" tot nu toe...

Ad Hominem Tu Quoque | 18-01-21 | 18:52

Morgen komen de democratisch gekozen ‘leiders’ van de pandemie olv. Bruls weer bij elkaar om over het voetjesvolk te oordelen.

Trumme | 18-01-21 | 18:57

@Ad Hominem Tu Quoque | 18-01-21 | 18:52: Houd ons niet langer in onzekerheid, desnoods een avondklok !!1!

2021 sla ik ff over | 18-01-21 | 19:40

Dit gaat toch allemaal allang niet meer om de volksgezondheid. Waar wel om, geen idee.........

emwee | 18-01-21 | 18:48 | 3

Uitdunnen van de (oorspronkelijke??) bevolking van Nederland????

MK27 | 18-01-21 | 18:50

Control. Obey. Serve. Heel.

Graaf_van_Hogendorp | 18-01-21 | 18:51

Kaputmachen van midden- en klein bedrijf? Eerst beroepsgroepen dereguleren en zoveel mogelijk mensen de zzp-rol in duwen. Nu de handrem erop en alle kleine ondernemers hun huis op laten vreten?

edelfigurant | 19-01-21 | 07:26

Een avondklok... En de risicogroep neemt nog een extra trog patat.

Papierversnipperaar | 18-01-21 | 18:47 | 1

Ik neem patat altijd per IBC tank tot me, dat voelt zo lekker metrisch...

Ad Hominem Tu Quoque | 18-01-21 | 20:00

Die Ernst Kuipers is nu paniek aan het zaaien over dat de Britse variant over een tijdje dominant zal zijn. Waarom is dat in godsnaam erg. In het Parool van vandaag een stukje over de Britse variant die in een verpleeghuis in Amstelveen is opgedoken. Een bestuurster van dat ziekenhuis: “We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.”
'Het is nog niet duidelijk of het huis kan meedoen aan de vaccinatieronde van verpleeghuisbewoners, die de komende zeven weken plaatsvindt. Enkele bewoners zijn nog steeds ziek.'

grietmetgroenefiets | 18-01-21 | 18:47 | 5

@Diederik_Ezel | 18-01-21 | 18:50: heeft u wel eens dat ambulance programma gekeken uit de UK? Je moet je ambulanceritjes bijna een dag van tevoren reserveren. Als je denkt dat je morgen doodziek bent, of een ongeluk krijgt, bel dan maar alvast.

Dus ja, als er dan ineens een heleboel mensen ziek zijn, dan weten ze niet waar ze het zoeken moeten. Vooralsnog maak ik me geen extra zorgen over de Britse variant.

Highwoodman | 18-01-21 | 19:03

De Engelse variant helpt geweldig bij het creëren van groepsimmuniteit! Pinokkio ointment dat hij het ooit gezegd heeft, maar gelukkig hebben we de beelden nog

Ad1617 | 18-01-21 | 19:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn vrouw wil ‘s avonds om 22.00 nog even uitgelaten worden.
Hopelijk mag dat nog wel, anders moet ik haar de hele nacht op de gang laten.

Ruimedenker | 18-01-21 | 18:46 | 1

Alleen met ponymasker en hoefjes aan.

Der Lehrer | 18-01-21 | 20:26
-weggejorist-
Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 18:45

Zag net op het journaal dat iemand met verve een kleuterklasjuffrouw aan het imiteren was . Bleek Ploumen te zijn.....

Koning BongoBongo | 18-01-21 | 18:44 | 1

Dat imiteert ze niet, dat is ze.

Cor Netto | 18-01-21 | 19:50

Het is een complot van de NPO: Verplicht tv kijken!

mreasyaloha | 18-01-21 | 18:40 | 4

Na 20 uur geen BN'ers op tv, mooi meegenomen !

sprietatoom | 18-01-21 | 18:53

@van Oeffelen | 18-01-21 | 19:03: Aha. U heeft bruikbare hersenen. Zet ze wat vaker aan!

geen koning | 18-01-21 | 19:22
▼ 1 antwoord verborgen

Weet u wie ook wel eens een rondje maakte met zijn hond Blondi in de tuin van de Rijkskanselarij , ook al was heel de stad verduisterd en onder Sperrzeit?

King of the Oneliner | 18-01-21 | 18:40 | 3

Je kan je ook afvragen welke hond liet de andere hond uit.

Gokmaar | 18-01-21 | 18:45

Maar hij eindigde toch in een greppel vol benzine

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:58

Ze doen maar. Al mijn dates eindigen toch in een overnachting met. HA!

jopie1010 | 18-01-21 | 18:40 | 3

Op een gegeven moment moet die kelder
toch een keer vol zitten?

Highwoodman | 18-01-21 | 18:46

Als je maar tot na het ontbijt blijft. Anders is het geen date maar een ordinaire wip.

Gokmaar | 18-01-21 | 18:47

Wel een mooi excuus die avondklok

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:58

Bij ons in verpleeghuis nu Engelse variant.Itt berichten lijkt het minder besmettelijk gezien de handvol infecties,maar paar gevallen en niet zo ziek.Ook eerder dit jaar nog gewone uitbraken maar die waren talrijker qua infectiegevallen.Ook mensen toen minder ziek ,niet te vergelijken met afgelopen winter,ook niet qua aantallen .
Gelukkig hielden we ons bij de laatste golven ,niet aan het oude RIVM mantra (geen mondkapje nodig) ,dit heeft flink gescheeld.

chausson61 | 18-01-21 | 18:37 | 1

Morse vanaf het front, dat geeft moed.

Dr. Blechtrummel | 18-01-21 | 18:43

Omdat ik de laatste dagen zo belachelijk veel heb gewandeld besloot ik eergisteren dat het tijd werd om weer eens te gaan fietsen. Lekker langs de periferie om wat eieren en aardappelen wat boter ende kaas te scoren.
Mijn vrijdag bestelde broek met zeem onder de kont was bij de Primera afgeleverd. Dat was vreemd want ik heb de bel nooit gehoord.
Half uurtje in de rij, gelukkig, prima broekje.
Vannacht was ik wakker geworden met een heel vreemde hallucinatie: Gerookte paling, paling, paling.
Dus naar Oost, Franks Smoke House; meteen ook wat gerookte Heilbot gescoord.
Onderweg ff een buurman aangedaan voor kleine komkommertjes... totaal buiten seizoen.. Voelde me best stom.
Ok dan maar paling met Kesbeke augurkjes. Niet vergeten nog even een pot 'dwarsliggers' te halen bij een goedkope grootgrutter.
Mijn bovenbuurman vroeg gister of ik -indien nodig- vandaag zijn zoon op school zou willen ophalen? Tuurlijk, no problemo!
Mijn bovenbuurman heeft een essentiele baan want is een radar in de internet voorziening van de IKEA. Waarom hij eens, soms twee keer, per week op kantoor moet verschijnen is hem niet helemaal duidelijk. Evengoed is dit niet de onzekere tijd om vragen te stellen?
Zijn dochtertje van drie is de hele week bij oma.
Paling en heilbot in de koelkast, nieuwe broekje aan, en fietsen.
Kaas en boter bij oude vrienden aan de Kaag.
Aardappeltjes bij de stalmeester (klinkt gek, is toch echt zo.)
Bij de polder naast Osdorp wat verse eitjes, en de snoes had wat raket achtige sla als kadootje voor mij. Biologische melk voor het Kefir project mijner vrouw.
Net thuis werd ik gebeld of ik de zoon (Mick) kon halen... Blijkt die school nog best ver weg te zijn.. Logisch.. Blanke scholen zijn dun gezaaid in onze omgeving.
Toen c. nog niet besmettelijk was voor kinderen, en ook niet van kinderen op ouderen had ik dit graag gedaan.. op zijn kinderen passen enzo.
Nu er ineens een variant is die plotseling wel op kinderen overgaat en vise versa schijt ik toch wel in mijn lor.
Nou ja, ik ben geen legionair, dat was mij inmiddels wel duidelijk.
We hebben buiten gespeeld, zijn even bij zijn zusje en oma langsgegaan, alweer een halve stad verder.
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik mij dat ik de 'dwarsliggers' nog niet heb gekocht.
Totaal geen zin in alweer een supermarkt.
Ik hoop dat de avondwinkel gurkies heeft. Lekkere wijn en Belgische triples zeker wel.
Onderweg even bij drie buurtjes aanbellen om hun pakketjes die al twee weken op onze trap staan af te leveren.
En dan eindelijk Franks paling.
C. for ever.

geen koning | 18-01-21 | 18:35 | 11

@peterdh | 18-01-21 | 18:55: Mijn vraag was alleen bedoeld om de effectiviteit van een avondklok aan de orde te stellen. Maar dat ontgaat u blijkbaar. De hele dag zoveel mogelijk contacten op doen, Wat heel veel mensen al dan niet gedwongen moeten wegens werk. Want het gros is echt gewoon aan het werk buitenshuis.
En dan 's avonds heel schijnheilig een avondklok om de besmettingen in te dammen.
Als je zo'n ritje achter de rug hebt als Geen Koning liggen de meesten na het verorberen van een heerlijk portie paling 's avond na achten gewoon uitgeteld op de bank en kom je toch al niet meer buiten.
Symboolpolitiek dus die avondklok.

Endoxa | 18-01-21 | 19:43

@geen koning | 18-01-21 | 19:13: Precies. Treffend verhaal.
Maar wie is C.?

Endoxa | 18-01-21 | 19:47

@Endoxa | 18-01-21 | 19:43:
Ach so. Ok dan ben ik het met je eens. En ik wil er nog wel een schepje bovenop doen, het is niet alleen symboolpolitiek, symboolpolitiek zou geen enkel effect hebben. Maar zo'n avond klok gaat straks heul veel negatieve effecten hebben. Er zijn heel wat mensen die alleen wonen en thuis werken. Die zijn dus nu in feite 5 dagen per week opgesloten zonder sociale contacten. Ouderen die alleen wonen en voor sociale contacten afhankelijk zijn van familileden die na hun werk 's avonds op de koffie kwamen. Nope. Alleenwonenden worden op deze manier harder aangepakt dan verkrachters met een enkelband. We hoeven ons niet druk meer te maken over de druk op de gezondheidszorg, want zie de coronacijfers. Er liggen op dit moment met de dag minder mensen op de verpleegafdeling of op de IC. Er is geen druk meer op de zorg. Dus *extra* maatregelen zijn helemaal niet nodig. Het loopt al gestaag af. Waar we strakjes echter wel een tekort gaan hebben is bij de GGZ. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat mensen die nu alleen thuis werken zeggen: Fuck It. Ik meld me ziek. Psychiche druk wordt te groot. Kan ik overdag iig nog ff naar buiten. Ik zou ze groot gelijk geven.

peterdh | 18-01-21 | 20:11
▼ 8 antwoorden verborgen

Trouw, net, ze komen er niet uit: 'De optie om eerst andere beperkingen in te voeren ligt nog op tafel. Te denken valt aan het beperken van inkomende vluchten op Schiphol, strengere afspraken met werkgevers over thuiswerken of slechts bezoek van één persoon per dag aan huis toestaan. Maandag spraken de bewindspersonen over nieuwe maatregelen, maar ze kwamen er nog niet uit.'
Ze denken dus nog eerder over een avondklok voor 'iedereen', dan aan het beperken van inkomende vluchten op Schiphol. Ongelooflijk.

grietmetgroenefiets | 18-01-21 | 18:32 | 2

Het is een chaos en het wordt steeds grotere chaos met onze stuurloze overheid.
En het aantal besmettingen zal de komende weken hoe dan ook, drastisch toenemen.

ZZP-er | 18-01-21 | 18:35

Het zou ook helpen om besmette personen beter op te volgen, zodat die lui ook in quarantaine gaan, ipv naar werk, winkel, etc.

VW, alles ist vorbei | 18-01-21 | 19:00

Samen tegen Corona. Met elkaar, voor elkaar. Omzien naar elkaar.
De maatregelen om het coronavirus te bestrijden, vragen veel van iedereen. Het is daarom juist in deze tijd belangrijk naar elkaar om te kijken. Er voor elkaar te zijn.

Wat weet ú van de avondklok?

Graaf_Slis | 18-01-21 | 18:31 | 4

40, 45, nazi, verzet, executie, blindering, radio oranje.

waar ik executie zei bedoelde ik fusillering. stop.

heb ik alles goed?

Sjiek | 18-01-21 | 18:56

Dat ik m’n vriendin voor achten van de tippelzone moet ophalen.

Julianalaan | 18-01-21 | 19:16
▼ 1 antwoord verborgen

Wederom een nutteloze maatregel. Alsof het zwart ziet van de mensen 's-nachts op straat.. niet te geloven.

MooseNL | 18-01-21 | 18:31 | 14

@VW, alles ist vorbei | 18-01-21 | 19:04:
Dat is nu precies het punt.
Er is nauwelijks iemand buiten.
Dus een avondklok is onzin.

de honden blaffen... | 18-01-21 | 20:01

@VW, alles ist vorbei | 18-01-21 | 19:04:
Omdat de avondklok geld vanaf 20:00 , en dat betekend dat je dus minimaal vanaf 19:00 al nergens meer heen kan, omdat je anders niet terug naar huis kunt zonder standrechtelijk geexecuteerd te worden door de einzatstruppen van de polizei. Dus ja inderdaad na 22:00 niet meer naar buiten is heel goed te doen. Maar tot 17:30 werken, dan boodchappen doen en eten, en dan zit je opgesloten.

peterdh | 18-01-21 | 20:16
▼ 11 antwoorden verborgen

Het is ongelooflijk hoe makkelijk iedereen stap voor stap meegaat in steeds ridiculere maatregelen die wel mijn vrijheid inperken maar niet echt bijdragen. Even wat negatieve effecten
- drukker in de winkels
- pensionarissen gaan in de middag bij elkaar op bezoek
- thuis werkende ouders met kinderen kunnen als de koters eindelijk op bed liggen. Niet meer gaan sporten of frisse neus halen

Marchal | 18-01-21 | 18:29 | 2

Overdag op bezoek, 's avonds werken. Prima te doen, ook geen klachten meer over de herrrie 's avonds.

Sjiek | 18-01-21 | 18:59

@Sjiek | 18-01-21 | 18:59:
Als je alleen werkt in je eenmanszaakje als grafisch vormgever misshien ja. Maar als je gewoon overdag via videoconferences je collega's dient te spreken gaat die vlieger niet op. Als je overdag telefonisch bereikbaar moet zijn gaat die vlieger niet op. Als je ook aar iets met anderen te maken hebt, gaat die vlieger niet op.

Nog een negatief puntje:
- burnout /psychiche klachten door sociale isolatie, vereenzaming etc.
- Ik zie het aantal aanmeldingen bij verslavingsinsanties al toenemen.

peterdh | 18-01-21 | 20:19

Hoe zit het trouwens met die vaccins?
Komt er nou nog een keer wat, of houdt de EU bureaucratie alles tegen?
Wat mij betreft kopen we het gewoon van China. Als het maar helpt.

ZZP-er | 18-01-21 | 18:28 | 5

uk Canada hebben veel meer vaccins ingekocht voor hun bevolking
Nederland en de eu lekker bezuinigd hierop
(En combineren dit met veel langere toelatings procedures)

Marchal | 18-01-21 | 18:35

Yorick heeft de # in de vriezer op twitter staan.

Wat vaccinaties betreft: immuniteit door besmetting gaat op dit moment nog even harder dan door vaccinaties.

Sjiek | 18-01-21 | 19:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Stel je hebt toestemming gegeven voor orgaan donatie, wordt je als je de pijp uitgaat, ook leeg getrokken. Of moet je dan eerst nog gevaccineerd worden.
Ik vraag dit voor mijn familie.

vluchtelingallergie | 18-01-21 | 18:26 | 1

Als ze er niets aan hebben bakt Pia het wel op voor de kat...

Ad Hominem Tu Quoque | 18-01-21 | 20:11

Meest domme regeling ever. Degene die zich netjes gedragen nog verder verdrukken. En de rest trekt zich r toch niets van aan.

Naall | 18-01-21 | 18:26 | 2

Dat heb ik net ook gezegd.

ZZP-er | 18-01-21 | 18:29

Ik gedraag me oprecht netjes in coronatijd, maar hier ga ik me inderdaad niks van aantrekken.

Kopieerapparaat | 18-01-21 | 18:35

Een volk dat voor Mark Rutte zwicht, verliest meer dan lijf en goed, dan dooft het licht.

BoerKoekoek | 18-01-21 | 18:26 | 4

Een volk dat voor een griepje zwicht, verliest meer dan lijf en goed,

jemagookniksmeer | 18-01-21 | 18:49

Wappie

Papa Jones | 18-01-21 | 18:54

@Papa Jones | 18-01-21 | 18:54: schaap

Julianalaan | 18-01-21 | 19:19
▼ 1 antwoord verborgen

Dat de Britse variant 10% uitmaakt is een grove schatting van het OMT die er een avondklok probeert door te drukken. Ook de besmettelijkheid van de Britse variant staat niet vast. Deze leek eerst heel besmettelijk en zwakt nu af. Het lijkt erop dat ook het gedrag van de Britten parten heeft gespeeld bij de besmettelijkheid. In Nederland dalen de cijfers al weken. Een steeds kleiner percentage test positief. Samen met de mensen die het virus al gehad hebben en de mensen die een vaccin hebben gehad, lijken de vooruitzichten steeds beter te worden. Ook het einde van het griepseizoen is in zicht. Net als vorig jaar zal covid weer als sneeuw voor de zon verdwijnen als het weer beter wordt.

cheops | 18-01-21 | 18:24 | 4

Gôh. Je zou bijna denken dat we groepsimmuniteit aan't opbouwen zijn. Zeker als je weet dat 20-30% van de zieken een a-symptomatisch verloop kent (en dus niet in de gaten heeft dat ze ziek zijn)

Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 18:50

@Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:35:
Dit ‘voorspel’ je al weken. Feit is dat het aantal positieve testen daalt. Zowel in het VK als in Nederland met of zonder Britse variant.

cheops | 18-01-21 | 18:53

Wacht nou maar gewoon even af. Half maart spreek ik je weer, oké?

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 19:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben een avondmens, dus tegen een avondklok. Maar een ochtendklok lijkt mewel een gaaf idee.

ZZP-er | 18-01-21 | 18:24

Ik heb een koekoeksklok, en vandaag deed ie sinds 10 maanden weer zijn deurtje open en riep : Koekoek !! Er is licht in de tunnel.

Vitale-Reaguurder | 18-01-21 | 18:24

Bijna een miljoen positief getest. Doe maar keer twee of drie voor totaal aantal besmettingen. Gaat goed met die groepsimmuniteit!

Vula | 18-01-21 | 18:23 | 7

@Tragicomix | 18-01-21 | 18:41: ja ze hebben het over zichzelf afgeroepen. Het punt is dat een strategie gericht op groepsimmuniteit niet werkt. Of je moet er de tojd voor nemen en heel veel doden accepteren.

BobDobalina | 18-01-21 | 18:55

@BobDobalina | 18-01-21 | 18:55:
De president noemde covid-19 dan ook een klein griepje
Hier de gevolgen:
youtube /watch?v=yZ8-HDxtYyI
Het is gelukkig niet voor niets geweest, ze hebben wel bewezen dat groepsimmuniteit niet werk, alleen Mao, Stalin of Pol Pot zouden voor die optie gekozen hebben

Rest In Privacy | 18-01-21 | 19:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Toen NPO ons aan het warm draaien was voor de avondklok haalden ze elke keer België aan en hoe goed een avondklok daar wel niet werkt. Zij hebben echter een avondklok die om 00:00 pas ingaat. Als die in België dan zo goed werkt waarom hanteren ze hier niet dezelfde tijden als het toch perse moet ?

sprietatoom | 18-01-21 | 18:22 | 5

@J.P.Drapeau | 18-01-21 | 18:25:

Geen idee want het gaat weinig toevoegen zo'n avondklok.

En wat als je nog om 20:02 over de A2 rijdt, krijg je dan automatisch de boete thuis of zo ?

sprietatoom | 18-01-21 | 18:30

Het verschilt, Brussel en Wallonie om 22.00 uur de avondklok.

VW, alles ist vorbei | 18-01-21 | 19:06

@VW, alles ist vorbei | 18-01-21 | 19:06: Iemand een linkje hoe lekker die werkt in bijvoorbeeld Molenbeek? Daar leest niemand de krant wegens haram of taal niet machtig... en de flikken durven er niet te komen, dus ik ben benieuwd hoe hard Corona door dat bubbeltje gaat...

Ad Hominem Tu Quoque | 18-01-21 | 20:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor het ‘gevoel van urgentie’ kunnen we vast nog wel wat alternatieven bedenken...
F16 laag over vliegen dag en nacht
Extra luide gebedsoproepen
Loeiende sirenes elke dag, de hele dag
....

mreasyaloha | 18-01-21 | 18:21

Gelukkig gaat mijn hond het perfecte excuus bieden.
Dat wordt werken voor het mormel, die gat gelijk 10 kg afvallen.

King of the Oneliner | 18-01-21 | 18:20

Als de avondklok is ingevoerd is de kans dat de overvalwagens voor een dichte deur staan een stuk minder groot.

Graaf_Slis | 18-01-21 | 18:19

Weet u trouwens wie ook vervent voorstander van de avondklok was?

jemagookniksmeer | 18-01-21 | 18:15 | 6

Obama?

BoerKoekoek | 18-01-21 | 18:27

Sleepy Joe? Die moet toch om 7 uur naar bed.

Kopieerapparaat | 18-01-21 | 18:31

Meneer de uil?

kriebeltjes | 18-01-21 | 18:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar wat is nou de meerwaarde van de avondklok? Komt Corona alleen s avond voor?

LuNaTeeQ | 18-01-21 | 18:14 | 5

@kriebeltjes | 18-01-21 | 18:51: contact beperken... volgens overheden heeft het effect... en het gaat maar door. Sluitende, gefundeerde, onderzochte, overtuigende redenen. Maar ja, je zal wel niet kritisch zijn naar een overheid in crisistijd...

LuNaTeeQ | 18-01-21 | 20:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Succes met handhaven.... !

De Schilderswijk, de Pijp en Kanaleneiland durven ze al niet meer in na 19.00 uur en voor een stel boeren hebben ze het leger nodig... Hoe gaat de politie dan in vredesnaam 7.3 miljoen huishoudens handhaven op avondklok?

Odin | 18-01-21 | 18:11 | 4

Via die 5G chip in het vaccin natuurlijk.

Blauwpetje | 18-01-21 | 18:41

Haha de Pijp. Hou op man. Uitgestorven hier na achten.

DexterGordon | 18-01-21 | 18:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ze voeren maar in wat ze willen. Ik wandel mijn rondje gewoon tussen kwart voor 10 en kwart voor 11 in de avond, avondklok of niet. Ik kom nooit iemand tegen, dus wie zou wie moeten besmetten en het is nog lang geen Ebola ofzo. Flauwekul. Ze kunnen langzamerhand een keer de tyfus krijgen met hun nutteloze wanbeleid. Ik doe normaal mijn ding, hou me aardig aan de regeltjes maar ben geen een of andere mongool die je op commando kunt laten doen wat je maar wilt. Dus Ruttekutte en Hugoshenko, ongezien de tyfus met je avondklok.

Kopieerapparaat | 18-01-21 | 18:10 | 7

@Kellyanne | 18-01-21 | 18:18: Blijf jij maar bukken dan. Straks wel Prutte stemmen he, want die doet het toch zo goed.

Kopieerapparaat | 18-01-21 | 18:22
-weggejorist-
Kritist | 18-01-21 | 18:30

Precies dit.
Omdat mijn vrouw zwanger is houden we ons heel goed aan de voorschriften maar dat doen we voor onszelf, dat gelul over samen doen ben ik al lang beu want het gros van de mensen dat ik heeft al het gezond verstand overboord gegooid.
Ik ga 's avonds náar buiten in het buitengebied, veel succes met z'n alle.

Draak uit Brabant | 18-01-21 | 18:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Bij vrijheid hoort een bepaalde risicoacceptatie. Als je totaal geen risico's wil, dan verdien je de huisdierstatus: in een kooi, gevoerd worden op vaste tijden, vermaakt worden en slapen. Als je ziek bent, brengt het baasje je naar de dokter.

Dat is niet het leven dat ik wil. Als iemand dat wil, dan mag dat van mij (tolerant als ik bent), maar laat dat geen impact hebben op de echte vrije burgers.

Der Lehrer | 18-01-21 | 18:10 | 14

@Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:38:
En met open grenzen heb je het virus zo weer opnieuw geimporteerd. Dat lukt misschien met eilanden maar niet met landen met landgrenzen.

mikes43357369 | 18-01-21 | 18:50

@mikes43357369 | 18-01-21 | 18:50: Dus moet de hele wereld meedoen, inclusief donker afrika en de papoea's. Mensapen kunnen het ook krijgen, moeten dus ook meedoen. Vleermuizen ook. Smerige fretten en nertsen enzo ook.

Der Lehrer | 18-01-21 | 19:17

@Diederik_Ezel | 18-01-21 | 18:48: Daar ligt ook nog werk genoeg. Maak die zorg eens betaalbaar. 3k voor een dag ic is godsgeklaagd hoog. Waar blijft dat geld? Niet bij het personeel in ieder geval. Kosten in de zorg worden systematisch hoog gehouden, want het is een constante melkkoe. Leuk joh, dat privatiseren.

Kopieerapparaat | 18-01-21 | 22:56
▼ 11 antwoorden verborgen

In de UK was de top op 8 januari 68053 positieve testen, op 17 januari 38598 positieve testen. De top in Ierland op 8 januari 8227 positieve testen, op 17 januari 2946 positieve testen.
De piek was eerder een gevolg van de Kerst en oud en nieuw. De Nederlandse gegevens zien er juist positef uit;
www.maurice.nl/2021/01/18/het-gaat-st...
Maar Gommers en Kuipers willen een avondklok omdat door de zeer krap bemeten IC capaciteit misschien aan zijn grenzen zou komen. In vergelijking met het buitenland hebben we veel minder IC bedden in Nederland dan in Belgie en Duitsland. Hiervoor zijn deze twee medeverantwoordelijk. In oktober zei Gommers nog het onderstaande en geen journalist die hem hierna vraagt.
Gommers: “Nederland is een ontzettend klein landje en daar moeten we efficiënt mee om gaan.”
Interviewer: “U zegt niet, de capaciteit moet drastisch vergroot worden, bijvoorbeeld op de IC?”
Gommers: “Nee want er niks zo erg dat we genoeg IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood dat houd je niet lang vol. Nu heb-ben we prachtig werk, dat hebben we aan heel Nederland mogen laten zien. We hebben ook echt heel mooi werk, maar het is alleen maar mooi, in ons geval als er patiënten liggen. Niet als we niks te doen hebben. ”
youtu.be/T2clEQ-4LBM

mikes43357369 | 18-01-21 | 18:10 | 11

@Diederik_Ezel | 18-01-21 | 18:28:
Ten eerste is door de bezuinigingen de ziekenhuis capaciteit te klein.
Ten tweede hebben ze niet de capaciteit vergroot toen ze daar de tijd en ruimte voor hadden.
Ten derde je kan niet verwachten van mensen dat zichzelf in feiten opsluiten in hun huis, terwijl ze zelf eigenlijk geen risico lopen. Ik wil best rekening houden met de kwetsbaren maar je kan niet verwachten dat ik ophou met leven.
Angst voorkomt niet dat je sterft.
Angst voorkomt dat je leeft.

mikes43357369 | 18-01-21 | 18:40

@mikes43357369 | 18-01-21 | 18:40: u praat vooral van Haga na zo lijkt het, maar zelfs met 2000 extra IC bedden hadden we maatregelen moeten nemen om exponentiële groei te remmen. En de IC bedden zijn al opgeschaald zoals Kuipers al meermaals heeft uitgelegd.

Diederik_Ezel | 18-01-21 | 18:43

@Diederik_Ezel | 18-01-21 | 18:43:
Kuipers is medeverantwoordelijk voor de afbouw van het aantal IC bedden van 2208 bedden in 2015 naar 2056 in 2017. En vervolgens 1300 bedden begin 2020.
www.volksgezondheidenzorg.info/onderw...
Er is een grens wat je van de samenleving kan vragen. Het overgrote merendeel van de mensen loopt geen risico. Je kan enige solidariteit vragen maar er zijn grenzen aan. Je kan niet de hele samenleving opsluiten voor 4 weken of zelfs langer om een klein gedeelte van de bevolking te beschermen. Dan kan je beter dat kleine gedeelte van de mensen in quarantaine zetten. Vanwege het kleine aantal kan je ze dan ook een zekere luxe aanbieden. Ook als kwetsbare zou je ook niet moeten willen dat de hele samenleving wordt opgesloten. Dat kan nooit goed eindigen.

mikes43357369 | 18-01-21 | 19:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Oh en dan nog even deze waarheid als een koe: Als we allemaal 4 weken binnen blijven is deze uitbraak in ons land tot nul teruggebracht.

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:09 | 10

Zo gauw we weer naar buiten gaan ligt het beest weer op de loer . Misschien kunnen we beter allemaal 4 weken zoveel mogelijk contact maken ..... komt er tenminste een einde in zicht .

Koning BongoBongo | 18-01-21 | 18:34
-weggejorist-
Kritist | 18-01-21 | 18:37

@Kritist | 18-01-21 | 18:37:
Het duurt na een nulpunt zeker weer drie maanden tot een totale uitbraak. Die tijd kan je mooi gebruiken om te vaccineren. Dan is je probleem opgelost.

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Er is iets anders aan de gang. Ik werk snachts. Van de directie kreeg ik meteen een verklaring omtrent nachtdienst. Kom maar op de enige die je op de kast jaag is de leeftijd tussen 19-25.

flesje | 18-01-21 | 18:09

Avondklok erin als de horeca, scholen, winkels en BSO's gewoon overdag weer open mogen! Dan ben ik voor.

Sjompie | 18-01-21 | 18:09 | 1

Vaccin in het bier, daar ben ik voor !

Der Schnitzeljäger | 18-01-21 | 19:39

Wat gaat de sanctie op het overtreden van de avondklok eigenlijk worden?
Hoge boete&strafblad? Een enkelband? Paar dagen/weken/maanden lockdown in het staatshotel?

Abject | 18-01-21 | 18:07 | 3

Draconisch, totdat een partijvriendje daarvan de dupe wordt, waarna de wet met een spoedprocedure aangepast wordt. Business as usual dus.

obominotie | 18-01-21 | 18:09

95 euro.

niv01 | 18-01-21 | 18:23

Sanctie zal zijn net onder het bedrag om een aantekening te krijgen. Anders hebben we straks een land vol criminelen.

Dr. Blechtrummel | 18-01-21 | 18:24

Aardig stuk nav die Braziliaanse toestanden. De schrijvers concluderen dat een beleid waarbij de nummers net laag genoeg worden gehouden om de zorg te ontlasten zou moeten worden ingeruild door een nul-beleid: science.sciencemag.org/content/371/65.... Ik denk dat gezien de duur van onze huidige beperkingen dit best een draagvlak zou hebben hier (liever even kort veel pijn lijden dan heel lang een beetje minder pijn). Helaas hebben we waarschijnlijk er niet de middelen voor.

BobDobalina | 18-01-21 | 18:06 | 9

Dat had in maart/april afgelopen jaar gemoeten, zoals Taiwan, Japan en Australie hebben gedaan. Maar toen waren "groepsimmuniteit" en "intelligente lockdown" de modewoorden. Nu is er te weinig draagvlak meer voor.

SkepticalRealist | 18-01-21 | 18:30

@BobDobalina | 18-01-21 | 18:25: Eerst dat quarantaine-hotel op Schiphol bouwen, dan valt er daarna over "terug naar nul" te praten. Want inderdaad, zonder "grenzen strict dicht" valt "de nul" toch niet te handhaven.

SkepticalRealist | 18-01-21 | 18:31

@Trumme | 18-01-21 | 18:29: eens. Ik zeg overigens niet dat ik nu een groot voorstander van een dergelijk beleid ben.

BobDobalina | 18-01-21 | 18:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Wij hebben geen avondprobleem, alleen een zorgcapaciteitsprobleem. Deels doordat de huisarts nog steeds niets mag voorschrijven. Deels door teveel zorgpersoneel dat verplicht naar huis moet met een covid19 vermoeden of positieve pcr (hopelijk gaat dit aantal na vaccinatie snel flink omlaag). En deels wíllen de ziekenhuizen de patiënten ook niet kwijt en/of doorschuiven, omdat dit financiële gevolgen heeft. Allemaal problemen waar geen avondklok of lockdown voor nodig is om heel rap op te lossen.

RichardBandler | 18-01-21 | 18:06 | 5

Ze hadden 2350 kandidaat zij-instromers daarvan hebben ze er 200 ‘aangenomen’ dwz met een tijdelijk contract. Nee die zorgbonzen die je niet hoort en betalen moeten die moet je eens ter verantwoording roepen.

Trumme | 18-01-21 | 18:24

Dat hebben ze niet.

letopuwzaak | 18-01-21 | 20:52
▼ 2 antwoorden verborgen

En wie gaat dit controleren ??? er is nu al geen blauw te vinden die kamperen op hert museum plein

witchmaster | 18-01-21 | 18:05

Opstanden bij de Nederlandse schapen . Wie had dat ooit kunnen denken? Ben benieuwd wat de opstandelingen zo tegen de verkiezingen nog uit hun geheugen kunnen opgraven .

Koning BongoBongo | 18-01-21 | 18:03 | 1

Omdat ik eigenlijk altijd gelijk krijg (al heeft Trump zichzelf nog steeds geen gratie verleend) ga ik nog een voorspelling doen: Maart April zitten we nog steeds in een nog strengere lockdown en op dat moment zal de regering besluiten om alleen gevaccineerden weer deel te laten nemen aan de samenleving.

Dit, om de totale instorting van de economie te voorkomen. Er zullen vaccinatiebewijzen komen die je toegang geven tot winkels, restaurants, sportclubs en alles wat nu dicht is. Wie niet is gevaccineerd mag niet deelnemen. Dit heeft twee voordelen: Wie zich niet vaccineren wil, is automatisch de sigaar. Wie dat wel wil, helpt de economie er weer bovenop.

Dit gaat leiden tot gezeur over jodensterren en het obligate gejammer vanuit de wappie-hoek. Ten onrechte, je bent een asociaal als je vaccinatie weigert. En je hebt toch de eigen keuze: Wil je niet, dan moet je genoegen nemen met een lockdown situatie.

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:02 | 24

@Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:12: Precies, het hoeft niet altijd rechtvaardig. De vraag is dus wat het grotere belang is: de jeugd, de toekomst, de economie, de 98% die geen last van corona heeft of de 2% oud, ziek, zwak en misselijk? De natuur is niet rechtvaardig, maar de natuur is rechtvaardiger dan welke keuze dan ook gemaakt door een mens.

Der Lehrer | 18-01-21 | 18:58

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:02
Laat jij je maar lekker als eerste vaccineren joh, ik kijk wel effe of je rood aanloopt.

Der Schnitzeljäger | 18-01-21 | 19:33

Kan niet, AVG staat verwerken medische persoonsgegevens niet toe. Zelfs niet als je die vrijwillig afstaat.

VolleBak | 18-01-21 | 19:55
▼ 21 antwoorden verborgen

Het gros dat hierover zeikt zit tussen 20 en 04 uur zich vol te vreten op de bank. Naast z'n veel te dikke hangtietwijf.

beldewouten | 18-01-21 | 18:02 | 6

@zuurtjeregen | 18-01-21 | 18:08: Wacht ff ik kan t niet meer volgen. Dusss hoe meer volgevreten en hoe dikker je hangtietwijf, hoe liever je een lockdown wilt?

mreasyaloha | 18-01-21 | 18:16

@Dr. Blechtrummel | 18-01-21 | 18:09: Wees blij! De norm is samen kijken naar Shownieuws en Hart in Actie. En shag roken.

beldewouten | 18-01-21 | 18:24

@JJMS | 18-01-21 | 18:10: Ik kan er niks aan doen dat ze een hangbuikzwijntje is, JJMS.

beldewouten | 18-01-21 | 18:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Is wel goed voor het file-probleem.
Agent: "Mijnheer, wat doen wij na 18.00 nog in de auto? U overtreedt de Spertijdwet."
Mijnheer: "Ja maar Mijnheer agent, ik kom zojuist uit mijn werk en sta nu in de file"
Agent: "Niets mee te maken. U staat onder arrest, en uw auto zal worden weggesleept".
Dat zal ze leren.

obominotie | 18-01-21 | 18:00

Wat doen die mensen tussen 20.00 en 04.00 tijdens lockdown?
Dus wat is hot nut van een avondklok?

Is dit nog nieuws? | 18-01-21 | 18:00 | 1

Dit dus....

Pittzz | 18-01-21 | 18:02

En wat nu als je een avondmens bent, krijg je dan een ochtendklok? Anders is het niet "eerlijk" he?

Der Lehrer | 18-01-21 | 17:59

Mijn avondklok staat nog steeds op zomertijd, dus kom maar op.

rustzacht6 | 18-01-21 | 17:59

Ik zal nooit op een partij stemmen die mij een avondklok aansmeert. Ik heb me zoveel mogelijk aan alle maatregelen gehouden en ben voorzichtig naar en vooral naar ouderen toe. Blijkbaar is het nooit genoeg en volgen er steeds strengere maatregelen. Deze regering is een puinhoop. #stemzeweg
Hiermee wordt je steeds verder de tunnel van vaccinatie in geduwd. Maar als gezond mens denk ik dat ik mijn portie maar aan fikkie geef. Als (zwakkere) mensen zich willen beschermen meer dan prima maar ik geloof er niet meer in.

roevka | 18-01-21 | 17:58

420.000 coronavaccins geleverd 75.000 gevaccineerd..., maar de ambtenaar bepaalt wat goed voor u is.

heldheino | 18-01-21 | 17:58 | 1

Diezelfde ambtenaar van de toeslagen?

mreasyaloha | 18-01-21 | 18:32

'MOTIE VAN HET LID WILDERS, Voorgesteld 4 november 2020
De Kamer, gehoord de beraadslaging, verzoekt de regering, niet over te gaan tot een avondklok, omdat dit een disproportionele vrijheidsbeperkende maatregel ter bestrijding van corona is, omdat het volgens het OMT geen medische basis heeft, maar slechts bedoeld is om een gevoel van urgentie aan te wakkeren, en gaat over tot de orde van de dag.' W.
Op dat moment waren tegen: VVD, CDA, CU. Dat betekende 94 stemmen voor de motie, dus tegen de avondklok. Het kabinet heeft het OMT gevraagd te onderzoeken hoe effectief een avondklok is.
Het AD eergisteren: OMT-ADVIES: 'Het ziet er slecht uit voor de basisscholen. Voor heropening eind januari lijkt het te vroeg nu het aantal infecties hoog blijft en er onzekerheid is over de Britse variant. Extra maatregelen als een avondklok of reisbeperking zijn inmiddels doorgerekend en volgens sommige OMT’ers hard nodig. ,,We hebben echt een extra zet nodig.”
De resultaten van die berekeningen worden niet genoemd. Blijkbaar is men het er zelfs binnen het OMT niet over eens. Maar meneer Mark Rutte wil een avondklok en probeert dat er nu door te drammen. Ik hoop dat iemand hem zijn plaats wijst, desnoods is het Sigrid Kaag.

grietmetgroenefiets | 18-01-21 | 17:58 | 6

Ze zijn niet voor niets bij de oppositie aan het shoppen.

Frau Merkel | 18-01-21 | 18:18

Het OMT Berend effecten van een maatregel die in de verste verte nog nooit is toegepast. Knap!

cheops | 18-01-21 | 18:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoorde net op het nieuws dat er begin december tig gevallen waren van de Britse variant in een verpleeghuis. Dat was nu duidelijk na nader onderzoek. Alle besmette personen zijn inmiddels al beter.

Erg gevaarlijk dus die variant. In een verpleeghuis.. Daar waar zo'n beetje de helft van de slachtoffers vallen.

Kan het OMT niet een advies uitbrengen om bv. de zorgcapaciteit uit te breiden?
Of is de angst op andere terreinen (mondkapjes, lockdown) uitgewerkt?

heavydigit | 18-01-21 | 17:56 | 1

We waren nog niet bang genoeg. Enter the Engelse variant...

Pittzz | 18-01-21 | 18:04

Covid heeft in de vorm van Rutte een paar kleine vertragingen opgelopen ,maar raast net zo lang door tot bijna iedereen aan de beurt is gekomen. Resultaat is in menselijk en economisch opzicht nu al dramatisch te noemen .......

Koning BongoBongo | 18-01-21 | 17:56 | 1

Menselijke gevolgen kunnen we op het konto van het virus schrijven, de economische ellende is door Rutte C.S. veroorzaakt. Zolang ze hun eigen maatregelen niet fatsoenlijk kunnen uitvoeren is het onrechtvaardig de gevolgen nog langer bij de bevolking neer te leggen. Stelletje faalhazen

Ad1617 | 18-01-21 | 18:02

Lees trouwens net dat een vliegverbod vanuit het vk weer op tafel ligt.
Het is nu zo'n 4 weken nadat die variant de kop opstak.
Waar kwam die ook al weer vandaan?

Kwastenbederver | 18-01-21 | 17:52 | 5

Je moet Covid ook met rust laten , zo gauw je het virus boos maakt stuurt het varianten de wereld in .

Koning BongoBongo | 18-01-21 | 17:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Sinds het begin van corona houd ik mij keurig en zelfs progressief aan alle coronamaatregelen. Ik doe aan thuiswerken, zie geen enkele vrienden en/of familie en ik sta open voor maatregelen waar ik mijn twijfels bij heb.

Echter, als dit leidt tot een avondklok kom ik actief in verzet. Ik begin steeds meer doordrongen te raken van het feit dat mijn levenskwaliteit momenteel zo laag is en de uitzichtloosheid zo groot dat het voor mij niet zo verder hoeft. Een grote veroorzaker hiervan is het zwalkende beleid van de regering het afgelopen jaar, waar geen enkele coherente gedachte achter zit. Het overgaan van een avondklok is daarbij zo'n aanval op de vrijheid en zelfbeschikking van de mens dat het meer voelt als een straf en overheersing dan een additionele corona maatregel. Dat is moeilijk te verkroppen, wetende wat de overheid allemaal heeft nagelaten en nog steeds nalaat...

Als dat betekent dat ik ziek word en doodga dan is dat prima. Als dat betekent dat ik clash met de instanties en zo tot mijn einde kom, afijn het zij zo. Het doodgaan is voor mij minder belangrijk dan 24/7 gevangen te zitten in een hok, omdat het kabinet niet gelijk heeft doorgepakt. Dan kan je het niet van burgers verwachten dat zij zich hieraan onderwerpen om zwakken in de samenleving in het leven te houden.

Amen.

Voorbeeldige burger | 18-01-21 | 17:52 | 12

@letopuwzaak | 18-01-21 | 18:31: Ok, misschien heb ik u persoonlijk tekort gedaan dan, want u reaguurt serieus terug. Toch zijn er nog genoeg andere opties om nu te nemen, t.w. enkel en alleen isoleren kwetsbare groepen en hoe hard ook, de discussie voeren die ik hierboven aanroerde. In lekentaal: moeten we echt een 80-jarige met onderliggend lijden kost wat kost proberen te redden?

Der Lehrer | 18-01-21 | 18:42

@letopuwzaak | 18-01-21 | 18:05:
waarom moet ik stoppen met dit argument?

Omdat het de groots mogelijke onzin is.

Die druk op de zorg had voorkomen kunnen worden als er kundige mensen aan het roer hadden gestaan. Er zijn 10 maanden verstreken, zonder dat er een grote opschaling in materiaal & personeel geïnitieerd is.

Die druk op de zorg kan ieder moment gereduceerd worden door het aannemen van het aanbod om een ziekenhuisschip met 450 bedden + gekwalificeerd personeel in bedrijf te nemen.

De druk op de zorg kan gereduceerd worden door niet iedere verpleegkundige 10 dagen in quarantaine te laten gaan als in diens omgeving iemand positief getest is.

Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 19:04

@Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 19:04: Of door verpleegkundigen in een ander ploegensysteem te laten draaien: 2 weken op, 2 weken af. Twaalfuursdiensten.
Natuurlijk komt er weer iemand zeuren dat dat niet "leuk" is voor de verpleegsters, maar ja, het is WEL een alternatief he.

Der Lehrer | 18-01-21 | 19:36
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik heb net een Poolse avondwinkel overgenomen van een Irakees Koerdische familie.
Mag ik open?

laurentius | 18-01-21 | 17:50 | 6

@Koning BongoBongo | 18-01-21 | 17:51:
Niet meteen zo explosief reaguren....

Ommezwaai | 18-01-21 | 17:58

Mooie voorpui. Nieuw?

zuurtjeregen | 18-01-21 | 17:59

Ik zou wel een paar openingsknallers toepassen.

Crankhead | 18-01-21 | 18:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat mij betreft voeren ze hem vanavond nog in, die avondklok. Ik doe er toch niks mee. En licht op de fiets heb ik ook al jaren niet dus de politie ziet me toch niet.

VanBukkem | 18-01-21 | 17:50 | 5

En vroeger deden ze dan ook nog een bos wortelen in hun fietstas.

letopuwzaak | 18-01-21 | 18:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgende week komt het nieuws dat Corona vooral door ruften verspreid wordt en worden we verplicht naast een mondkapje ook een buttplug te dragen...

4HoogAantWater | 18-01-21 | 17:49 | 1

Jetten is vast al begonnen....

Ommezwaai | 18-01-21 | 17:57

Wie denkt er nog dat er na de avondklok niet nog een strengere maatregel komt?

Sitting_targets | 18-01-21 | 17:48 | 11

Sitting_targets | 18-01-21 | 17:48 | Ik heb geen avondklok, maar een koekoeksklok. Sinds het begin van de pandemie, gaat het deurtje niet meer open. Koekkoek.

Vitale-Reaguurder | 18-01-21 | 18:04
▼ 8 antwoorden verborgen

Vanaf tot hoelaat

Kwastenbederver | 18-01-21 | 17:47

Handhaaf de huidige maatregelen eens. Zorg dat zieken binnenshuis blijven en controleer daarop. Zorg dat zelf quarantaine regels worden nageleefd, en zorg dat de IC capaciteit omhoog gaat.

Andersdenkend | 18-01-21 | 17:47 | 2

100 militairen, meer is dankzij gebroken geweertje niet mogelijk.

Acidstain | 18-01-21 | 17:50

Maatregelen nemen als het te laat is, wat een lutsers. Laat die vliegtuigen maar komen.

piet7003 | 18-01-21 | 17:47 | 1

Nog steeds tig vliegtuigen per dag uit Lissabon, Madrid, Londen etc, etc.
Maar een avondklok is DE oplossing.

Ommezwaai | 18-01-21 | 17:55

Weer een maatregel waarbij nauwelijks valt te handhaven, toch leuk geprobeerd

Lieverniet | 18-01-21 | 17:47 | 2

selectief handhaven, waar dat geen risico geeft voor de handhavers

Jan Passant mk2 | 18-01-21 | 17:49

Daarom komt er ook een kliklijn. Met Kopfgeld.

A.S. Perien | 18-01-21 | 17:53

Avondklok handhaven zal alleen plaatsvinden waar dat geen escalatie veroorzaakt met de eigenaren van onze nacht. Dus niet in de getto's.

Jan Passant mk2 | 18-01-21 | 17:47 | 1

Precies. Mensen die alleen een ommetje lopen na een dag werken zullen ze wel pakken. Lekker makkelijk.

jeffreeze | 18-01-21 | 17:57

Dansen bij Jansen!
Helpt elkaar! Spuit Hollandsche waar!

R. Ketelsteen | 18-01-21 | 17:46 | 3

Het is Janssen met dubbel S. Dat moet Rutte en zijn clan wel goed doen, die dubbele S.

Ommezwaai | 18-01-21 | 17:53

Janssen lijkt in ieder geval een veiligere route te hebben aangevlogen bij de ontwikkeling, behoeft slechts 1 spuit, hoog-effectief en als ze kunnen leveren zie ik nog wel voordelen in het aan de kant schoppen van Pfizer vaccins en hiervoor gaan. Helaas nog even wachten tot maart tot Janssen zijn vaccins kan gaan leveren.

Binnenbaan | 18-01-21 | 17:57

@Ommezwaai | 18-01-21 | 17:53: Ik wacht ook op Janssen. Die rommel uit de USA hoef ik niet. Straks gaan we Biden inauguereren.

Vitale-Reaguurder | 18-01-21 | 17:58

Waarom niet een ochtend-, middag- en avondklok voor de mensen die veel risico lopen? Ik heb al op natuurlijke wijze mijn resistentie opgebouwd en loop voor anderen geen enkel risico als ik 's avonds een ommetje maak.

heldheino | 18-01-21 | 17:46 | 5

@* Il Principe * | 18-01-21 | 17:48:

Ach rot toch op man.

djs | 18-01-21 | 17:54

Hoezo oprotten? Hij heeft helemaal gelijk. Twee keer kuchen en iemand anders wel ziek omdat heintje zich Superman waant.

Lorejas | 18-01-21 | 17:59

@* Il Principe * | 18-01-21 | 17:48: die lui moeten mij niet tegenkomen als ZIJ in de risicogroep vallen.

Timide_Aso | 18-01-21 | 18:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Je mag al niet in groepjes zijn, buiten en binnen. Een avondklok heeft geen enkele toegevoegde waarde bovenop alle maatregelen. Ga handhaven op bestaande maatregelen.

Selassie | 18-01-21 | 17:46 | 1

Ben niet perse tegen avondklok maar wat jij zegt klopt. Eerst de basis gaan handhaven en dan pas verder mocht het nodig zijn. Nu is het 'ik wil afvallen, hou me niet aan het dieet en ga roepen dat het dieet niet werkt en er meer cardio bij moet'. Dus van begin af aan winkels die nog open zijn gaan zich per directe aan alle regels houden anders sluiting, feestjes is boetes, op straat in groepen is boete, etc. etc.

ikeethetbeter | 18-01-21 | 18:23

Maar als je de dag korter maakt middels een avondklok, dan moeten de zelfde hoeveelheid mensen de zelfde activiteiten in een korter tijdsbestek uitvoeren, waardoor het per tijdseenheid toch drukker wordt?

Timide_Aso | 18-01-21 | 17:45 | 2

Inderdaad, je hebt dan minder uren waar op je boodschappen kan doen. Kon dat voorheen dan tot bijvoorbeeld 2200, dan je heb nu dus tot 2000 de tijd en dus twee uur minder. Meer mensen moeten dan in minder tijd beschikbaar hun boodschappen doen.

Harvey2Face | 18-01-21 | 17:48

Mocht het niet werken met die avondklok, dan kunnen we nog altijd de spertijd vervroegen.
Dit is ongeveer het niveau waarop onze bestuurders redeneren.

jemagookniksmeer | 18-01-21 | 18:03

Lekker boeiend, 90% zo niet meer, van de mensen zit na 20:00 lekker onderuit gezakt het nieuws te kijken of een of andere debiele de Mol productie.
De overige mensen past zich maar aan voor een tijdje totdat het virus onder controle is.
Niet zo janken allemaal.

Maya de Blij | 18-01-21 | 17:45 | 3

Als 90% van de mensen toch al niet buiten komt s'nachts dan heeft die avondklok toch totaal geen zin.

de honden blaffen... | 18-01-21 | 17:59

Precies, want principes, daar heb jij niet zoveel mee.

jeffreeze | 18-01-21 | 17:59

Egoistisch. Jij hebt er geen last van, dus moet de rest maar schikken.

Der Lehrer | 18-01-21 | 18:04

Je ziet hier nu al na 19.00 geen hond op straat, wat heeft een avondklok dan voor een nut? De rest van Nederland moet weer boeten omdat mensen zich in de grote steden niet aan de regels kunnen houden.

XverderNix | 18-01-21 | 17:44 | 1

Prcies, je moet juist een dagklok instellen van 04:00 tot 20:00.

Binnenbaan | 18-01-21 | 17:58

Dus het verbod op het doen van je boodschappen op een rustig moment, en het in alle eenzaamheid om 21:00 's avonds nog even rustig een ommetje maken ipv. op drukkere momenten gaat er komen? En terwijl gepensioneerden die het niet zo nauw nemen elke dag iemand kunnen bezoeken mag iemand die wel voorzichtig is maar werkt niet meer 1x 's avonds na werktijd iemand bezoeken?

Dr. Vigilante | 18-01-21 | 17:43 | 1

Yep! Hier is over nagedacht.

Groenstrook | 18-01-21 | 18:11

De puppies die ik te koop heb, zes stuks, gaan vandaag i.v.m. omstandigheden van €250 naar €2500 per stuk. Een lieve puppie van Leptob: Uw toegangspas voor de openbare ruimte in de avond. Een beller is sneller.

Leptob | 18-01-21 | 17:43 | 5

Leuk, maar met een half lekkende pup kom je meestal niet verder dan je tuinhek. Met een volwassen hazewind maak je meer kans om bij je gesloten kroeg aan te komen.

A.S. Perien | 18-01-21 | 17:59

Die stichtingen voor zielige hondjes uit allerlei uithoeken draaien overuren. De eerste, bekendste hebben een miljoenenomzet sinds de start een aantal jaren geleden. Oja, bestuur van een stichting mag een onkostenvergoeding krijgen.

Dr. Blechtrummel | 18-01-21 | 18:00

@A.S. Perien | 18-01-21 | 17:59: Ik heb een hazewindhond te huur.

Lupuslupus | 18-01-21 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Het begint steeds meer op het "Milgram experiment" te lijken.

getzappad | 18-01-21 | 17:43
-weggejorist-
Wasknijpert | 18-01-21 | 17:42 | 1

Voor wie het niet snapt!

We hebben twee varianten, de gewone, met een R van 0.9 en een Britse, met een R van 1.3. Inmiddels zijn we het moment allang voorbij, wegens veel te laat acteren van het RIVM, om die Britse variant te containen. Die is los en maakt nu ongeveer 10% uit van het aantal nieuwe besmettingen.

Je kunt heel makkelijk met je excelletje uitrekenen dat die Britse variant de gewone gaat inhalen ergens half maart ONDANKS onze huidige lockdown. Daarna is die dominant. Die R van 1.3 is dan nog voorzichtig geschat, want kan ook zomaar 1.5 zijn en dan gebeurt dit nog eerder. De bottom line is dat de nieuwe variant dus nu groeit, terwijl de gewone variant afneemt in aantallen.

De conclusie is niet fraai: Dat de getallen nu dalen is omdat die nieuwe variant nog niet harder stijgt in absolute aantallen dan de gewone variant daalt, maar dat gaat heel snel dramatisch veranderen, tenzij we nu keihard ingrijpen.

Dus die avondklok gaat er hoe dan ook komen en de vaccinaties zullen versneld gaan worden anders hebben we Britse toestanden in april.

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 17:42 | 15

Het goede nieuws is dat de Engelse variant schijnbaar minder zwaar zieke gevallen oplevert. Of dit uiteindelijk leidt tot minder oversterfte is nog maar de vraag.
Het slechte nieuws is dat dit direct als een strohalm wordt vastgepakt door de psychisch labielen onder ons.

SIogra | 18-01-21 | 18:04

@SIogra | 18-01-21 | 18:04:
Bij mij niet bekend, dat het minder ziek zou maken. Ik meen dat er geen verschil is. Maar minder ziek of niet, besmettelijker betekent (veel) meer zieken, en dus ook meer doden, onder de streep.

Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:16

@Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 18:16: "De ziekteverschijnselen, zegt Zuidema, zijn milder dan bij mensen die in het voorjaar besmet raakten met het virus. 'We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.'”
www.parool.nl/amsterdam/britse-varian...
Misschien zijn deze mensen al eens ziek geweest. Feit is dat het te vroeg is om te zeggen wat het precies doet.

SIogra | 18-01-21 | 19:03
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik ben alvast Duits gaan leren. Sowieso ga ik uitzoeken wat "ausweis bitte" betekend und wat notverordnung is.

weedo | 18-01-21 | 17:41 | 9

@Frau Merkel | 18-01-21 | 17:46: En daarna meteen het startschot?

Prinsemarij | 18-01-21 | 17:56

Fiets is niet das Fiets en televisie is een moeilijk woord. Succes.

Lorejas | 18-01-21 | 17:57

@Prinsemarij | 18-01-21 | 17:56: Zo kun je het opvatten. Ik zou wel vanuit de klassieke sprintpositie starten en zo laag mogelijk bij de grond blijven.

Frau Merkel | 18-01-21 | 18:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat wordt overdag plofkraken nu het ‘s avonds niet meer mag.

Prinsemarij | 18-01-21 | 17:41

Zolang we risico lopende mensen hun eigen boodschappen laten doen, zal geen enkele maatregel (tijdens de wintermaanden) echt uitmaken. Het enige wat je wel uithaalt, is de vrijheden en rechten van niet risico lopende mensen ontnemen.

heldheino | 18-01-21 | 17:40 | 1

Als je de mensen geen eten laat kopen hongeren ze vanzelf dood en telt het niet als corona. Daar hebben de Duitsers ook al mee geëxperimenteerd in de oorlog.

voldemort | 18-01-21 | 17:52

Volgens brulkikker is een avondklok niet genoeg. Benieuwd wat ze nog meer gaan verzinnen.

Ben7943 | 18-01-21 | 17:40 | 1

Straks gaan ze nog beginnen met en nachtklok en kun je niet eens meer rustig naar buiten.

Frau Merkel | 18-01-21 | 17:47

De avondklok zal de eerste maatregel zijn waar ik mij niet aan ga houden. Flikker toch op man.

Tom Aatje | 18-01-21 | 17:40

Volgende week gewoon weer de straat/weg op en laat thuis. Arbeit... en verder laat ik het maar. Nog geen dag iets gemerkt van maatregelen, behalve dat mondkapje

Mark van Leeuwen | 18-01-21 | 17:40

Gelukkig heb ik hier nog wat rollen verduisteringspapier van mijn grootmoeder zaliger. Het (strip)pokeren, sigaren roken en zuipen in groepsverband gaat doorrrr!

goedverstaander | 18-01-21 | 17:39

Ik ga het gewoon zeggen: Ik vind de drukte in de zorg minder belangrijk dan m'n vrijheid om 's avonds een ommetje te kunnen maken. Niet dat ik denk dat die avondklok iets gaat bijdragen, maar hoe dan ook. Ik zie ook al die bange wezels die op Twitter smeken om zo'n avondklok, en ik denk dat ze niet goed bij hun hoofd zijn. Die maatregel hoort thuis in 1944, niet nu.

Upendo | 18-01-21 | 17:39 | 5

Maar ja, Upendo, als jij tijdens je ommetje struikelt over een tak -hoop het niet- en je voet heeft daarna een kleine operatie nodig kan je daar momenteel een maand of vier op wachten. In mijn regio had tijdens de eerste lockdown de uitgestelde zorg een duur van vier en een halve maand. Dat is geen wenselijke situatie.

letopuwzaak | 18-01-21 | 17:49

@letopuwzaak | 18-01-21 | 17:49: Tijdens het ommetje gewoon een zaklantaarntje mee en dat probleem is ook weer opgelost. Denken in mogelijkheden.

Lupuslupus | 18-01-21 | 18:06

@Lupuslupus | 18-01-21 | 18:06:
Dan maak je je wel erg zichtbaar voor de BOA's en heeft je zwarte kleding ook geen zin.

Der Schnitzeljäger | 18-01-21 | 19:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Overigens lijkt het toerisme in 020 ook weer aan te trekken. Ik en mensen om me heen zien steeds vaker weer rolkoffers en groepjes rokers voor hotels die blijkbaar nog open zijn.

ultraman | 18-01-21 | 17:38 | 1

Ja, verbaas ik me ook over. Zwelt langzaam weer aan.

Lorejas | 18-01-21 | 17:39

Het schijnt dat de ruiten verduisteren en je auto/fiets lampen afplakken ook helpt tegen covid

ikpislauwbier | 18-01-21 | 17:37 | 1

Tegenwoordig is er GPS en de radionavigatie is ook wat moderner. Dus tegen bombardementen zal het niet helpen. Als symbool zal het ook we een maatregel worden om de indruk wekken dat ze wat doen ipv voldoende IC plekken regelen en niet het hele land in een faillisement storten.

voldemort | 18-01-21 | 17:47

Moeten we dan ook verduisteren?

Frau Merkel | 18-01-21 | 17:37 | 1

* verduitseren

jemagookniksmeer | 18-01-21 | 18:09

Ik ben voor een ochtendklok, ben niet zo'n ochtendmens. Oh ja en voor 24 rond de klok vaccineren ipv die lullige 15.000 aan gehandicapten in een week! In het Verenigd Koninkrijk, pats boem, 24 uur per dag wordt daar gevaccineerd, ze zitten daar al op de 4.3 miljoen gevaccineerde mensen tegen 40.000 in Nederland. Pfff avondklok wie verzint het...

zenuwpees | 18-01-21 | 17:36 | 3

Precies dat. Avondklok als anl het andere geprobeerd is. Vaccinatie programma kun je het niet noemen. Het is meer dat er toevallig een paar mensen tegen een naald gelopen zijn. Met dit tempo zijn we eind 2023 klaar. Tegen die tijd zijn we allemaal werkloos.

GekkePietje | 18-01-21 | 17:38

Inderdaad. Om tegen het eind van het jaar klaar te zijn, moeten er 400.000 per week worden gedaan. Niet zo'n zielig beetje wat ze nu doen.

WillemWordtWakker | 18-01-21 | 17:40

Ik vind het wel wat hebben
*snijdt knoflook met een scheermesje*

Turbulentie? | 18-01-21 | 17:36

Ik heb liever zomertijd, dan een avondklok.

Frau_Ferkel | 18-01-21 | 17:36

Hoeveel gevaccineerd? Of is dat inmiddels ook helemaal vastgelopen?

Muxje | 18-01-21 | 17:36 | 1

Nee hoor. Loopt helemaal volgens plan. 15.000 per week. In 2064 is de gehele bevolking gevaccineerd.

jemagookniksmeer | 18-01-21 | 18:11

Blijf het vreemd vinden dat medici poliek dwingende uitspraken doen. Hoort niet.

larie | 18-01-21 | 17:34 | 2

Ze profiteren van het machtsvacuüm nu Rutte 3 stuurloos is.

oldandwise | 18-01-21 | 17:39

Dus op tijd weer huiswaarts na een daagje shoppen in Antwerp !

Ambiorix | 18-01-21 | 17:34 | 4

@Frau Merkel | 18-01-21 | 17:38: grenzen dicht , Fraülein Merkel , grenzen dicht als er in Belgie niet dezelfde regels gelden.

Ambiorix | 18-01-21 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Het percentage positieve testuitslagen is verder gezakt naar 11.1% en dan komen die koekenbakkers aanzetten met een avondklok.

cheops | 18-01-21 | 17:33 | 9

@DrumPiet | 18-01-21 | 17:37: tijdig ingrijpen is voldoende vaccins regelen en begin december starten met 24x7 vaccineren. Prutte en de schoenen hebben werkelijk niets goed gedaan en grijpen nu naar nog meer onzinmaatregelen

BoerKoekoek | 18-01-21 | 18:00

@DrumPiet | 18-01-21 | 17:37:
Ik hoor allerlei doom verhalen over de Britse variant, maar ze moeten steeds naar beneden worden bijgesteld. Qua besmettelijkheid, qua aantallen die er een week later zouden zijn. Gek dat Schiphol nog gewoon open is en er vanaf alle kanten mensen het land in kunnen zonder getest te worden. Als het percentage gewoon blijft dalen is er niets aan de hand met de Britse variant. In het VK dalen de cijfers ook.

cheops | 18-01-21 | 18:12

@BoerKoekoek | 18-01-21 | 18:00: je hebt helemaal gelijk zo koekoek ben je dus niet. Precies mijn gedachte, Vaart er in ipv vaart minderen. Kijk het Verenigd Koninkrijk, nu al 4.3 miljoen gevaccineerden!

zenuwpees | 18-01-21 | 22:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Morgenavond weer meester Hugo vanaf de tvkansel: "Beste mensen,

Ben7943 | 18-01-21 | 17:32 | 1

Blok heeft tegenwoordig de grote mond. Hugo is passé.

Frau Merkel | 18-01-21 | 17:39

Hydroxychloroquine geneest Covid niet maar vertraagt de kopieerslag op 5 manieren. Gewoon doen.

keetla | 18-01-21 | 17:32 | 1

Al die andere dingen ook maar omdat de agro gekkies die dingen steeds benoemen, neemt niemand het serieus. Erg kwalijk.

Upendo | 18-01-21 | 17:41

Je zou dit alleen al invoeren om al die 'fantastische lieden', orks, en andersoortige volwassen kleuters die betere mensen liever dood zien dan zelf wat vrijheden in te leveren te pesten.

SIogra | 18-01-21 | 17:32 | 4

@JJMS | 18-01-21 | 17:35: dat is nou juist het doel, maar het ging niet snel genoeg met de huidige stand, dus doen we er nog een avondklok bij. Als het hierna niet lukt om de economie kapot te krijgen dan komt ook de dagklok en de adembeperking

ikpislauwbier | 18-01-21 | 17:39

@JJMS | 18-01-21 | 17:35: Onder jouw huid kruipen en je emotioneel maken was precies het doel.

SIogra | 18-01-21 | 17:42

Betere mensen? Zeg dan meteen ubermensch als je dat bedoeld. Bruinhemd.

VolleBak | 18-01-21 | 19:44
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom alleen een avondklok? Gewoon de hele dag, dat virus duikt niet alleen op als het donker is

Mark van Leeuwen | 18-01-21 | 17:31 | 4

Tuurlijk joh.. iedereen opsluiten, dan weten we zeker dat het virus uiteindelijk (ook) zal verdwijnen..

Frits_Binkestein | 18-01-21 | 17:36

Preventief ruimen. Werkt bij vee ook als ophokken niet werkt.

Plaktong | 18-01-21 | 17:37
-weggejorist-
cor123 | 18-01-21 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen

Fascisme gaat dit jaar nog eens populair worden.

Reebensteeltje | 18-01-21 | 17:31 | 2

Waarom?

Frau_Ferkel | 18-01-21 | 17:33

Het jammere van deze maatregel is, dat ook deze maatregel niet tokkieproof is. Degenen die zich nu al aan de maatregelen houden gaan dit ook met de avondklok wel doen, terwijl de asocialen zich ook daar niet aan zullen gaan houden, want ikke.

DrumPiet | 18-01-21 | 17:31 | 3

Racist. Beetje je pijlen richten op de instromiers.

Torwart | 18-01-21 | 17:32

Ik hou mij eraan. Wil de social credits niet mislopen

Turbulentie? | 18-01-21 | 17:32

Tot nu toe heb ik me aan alle maatregelen gehouden maar dit gaat me te ver. Ik ga me hier niet aan houden. Ik ga gewoon 's avonds een rondje om, dat doe ik vaker en kom nooit een kip tegen. Zijn we nou helemaal gek geworden, Ik ben geen viruswappie maar die coronafundamentalisten beginnen me de keel uit te hangen. Er is ook nog een wereld buiten de IC.

osolemio | 18-01-21 | 17:36

Vast klaargestoomd worden voor WO3 met Rusland , Iran en China. Oh ja, ik moet nog wat jodiumpillen inslaan.

WhispersInDarkness | 18-01-21 | 17:30

Betekent dit dat ik nu niet dood ga?

Turbulentie? | 18-01-21 | 17:30 | 2

Nee dat niet. U gaat NIET meer dood aan een covid, maar WEL door een politiekogel omdat u des avonds over straat liep.

Nuuk | 18-01-21 | 17:32

Wellicht kan ik de demissionairen hier nog even helpen herinneren aan dat het Paasvuur om 20:30 uur altijd begint. Dat ze niet iets doms gaan beslissen ofzo.

Leptob | 18-01-21 | 17:30

We zouden ook Hugo de Jonge eens aan het werk kunnen zetten.

wapster | 18-01-21 | 17:30 | 2

Die is moe van weer 4000 prikken zetten vandaag.

enkelereisretour | 18-01-21 | 17:32

Als gemeentereinigingsmedewerker dan toch hoop ik

BoerKoekoek | 18-01-21 | 18:02

Zo'n avondklok lijkt me best wel tof. Maken we weer eens wat mee dat doet denken aan een bepaalde tijd die we steeds maar lopen te herdenken dat ie voorbij is en nooit meer mag wederkeren.

aflaatverkoper | 18-01-21 | 17:30

Kijk eindbazen met flavio en word wakker

oldskoolhollander | 18-01-21 | 17:29 | 1

Nuchtere kerel inderdaad en verwoord aardig hoe ikzelf erin sta momenteel. Interviewer incluis.

DeAapUitDeMouw | 18-01-21 | 17:37

We moeten nu echt gaan THEE drinken met z'n allen.
Koffie drinken is verboden.
En voor vluchten is het sowieso te laat...

Stoned Hengst | 18-01-21 | 17:28

Avondklok is controle op straat, visitieverbod is controle achter de voordeur................ ik vind dat zorgelijk, is dat terecht?

emwee | 18-01-21 | 17:27 | 2

Ja.

Stoned Hengst | 18-01-21 | 17:28

Zorgelijkste maatregel in mijn leven

TDB | 18-01-21 | 17:32

Hee - ik wil gvd wel de honden kunnen uitlaten om een uurtje of negen. Dit is niet de Randstad - laat ze daar lekker een avondklok doen - ik kom hier niemand tegen.

konjodebonjo | 18-01-21 | 17:27 | 3

'Lekker rustig op de weg he meid'. Zei de ene bejaarde kwebbel tegen de ander.
Achter hen een 4 km lange rij auto's.

kloopindeslootjijook | 18-01-21 | 17:32

Ik. Ik . Ik.
Dan ga je om half acht. I

DrumPiet | 18-01-21 | 17:32

Nieuw zeeland kwam niemand meer binnen. In Nederland geen controle nauwelijks voldoende testen. Alles om KLM overeind te houden. Niet alleen in geld, maar ook burgers worden de vrijheid afgepakt.
Zijn ze gek geworden? Meten met twee maten is populair.

Moestuinier | 18-01-21 | 17:27 | 1

Hangt er blijkbaar vanaf hoe sterk je lobby is.

kloopindeslootjijook | 18-01-21 | 17:32

Een overtrokken nutteloze maatregel.
Met dalende cijfers en goede vooruitzichten lijken ze wel gek in Den Haag. Dit wordt weer demonstreren

cheops | 18-01-21 | 17:27 | 4

Het schijnt anders dat covid een nachtvirus is. Deze jaagt als het donker is op gezonde mensen, en overdag slaapt het virus. Dusssss......... logisch dat iedereen in de avond en nacht van de straat moet.

Nuuk | 18-01-21 | 17:31

@Nuuk | 18-01-21 | 17:31:
Zucht.
"Waarom ken je savents wel kerona krijge en overdag niet?"

DrumPiet | 18-01-21 | 17:33

@DrumPiet | 18-01-21 | 17:33: Ja, leg dat is eens uit. De hond moet ook even een ommetje buiten. Het is overdag drukker op straat dan in de avond.

voldemort | 18-01-21 | 17:39
▼ 1 antwoord verborgen

Two minutes to midnight
The hand that preaches doom
Two minutes to midnight
To kill the unborn in the wombs
youtu.be/9qbRHY1l0vc

Arnold Layne | 18-01-21 | 17:27
-weggejorist-
Iedereendemoeder | 18-01-21 | 17:26

Ik voorspel lang rijen BLM protesten richting vrienden, familie en supermarkt ná 20:00. Die mogen gewoon doorgaan, toch?

Koekje-dr-bij? | 18-01-21 | 17:25 | 2

Kerkdienst om 8uur bij de Albert heijn.

Wim Venijn | 18-01-21 | 17:26

Omtzigt wil een lijstje maken van wetten die nog niet ingevoerd zijn.
OP dat lijstje wacht hij al maanden.
Toen is hij dat lijstje zelf maar eens gaan maken.
Het was gênant lang.
Waarom dat allemaal zo lang moest duren dat vertelde hij niet. Als het interessant wordt haakt Rick Nieman altijd af. Liever veel onderwerpen oppervlakkig dan een keer doorvragen. Het kan niet de bedoeling zijn dan we bij een oorzaak uitkomen natuurlijk.

kloopindeslootjijook | 18-01-21 | 17:30

De T. naar aanleiding van de nog steeds onvoldoende steun voor de avondklok:

"De alternatieven, zoals het verder terugbrengen van bezoek en een vliegverbod vanuit het Verenigd Koninkrijk, liggen weer op tafel".

Tsjonge. Een 'vliegverbod' vanuit het VK.
Wat. Een. Ontzettend. Adequate. Maatregel.

Een maatregel die al minstens twee weken geleden ingevoerd had moeten worden.

Zoals altijd hollen RIVM, OMT en kabinet achter de feiten aan. Op hun beurt gevolgd door de bezemwagen. Hopelijk redt die bezemwagen het tot 17 maart.

Peter Emile | 18-01-21 | 17:25 | 2

Uitsluitend wappies en aso's zijn verantwoordelijk voor elke stijgende lijn in cases, vraag maar aan Gulliver. De overheid is onfeilbaar.

ReyNemaattori | 18-01-21 | 17:43

Die wappies en aso's zijn oa de Grapperhaus klasse...

Hendrikaatje | 18-01-21 | 18:39

4 november 2020 werd de motie van meneer Wilders aangenomen en het kabinet wil de aangenomen motie buitenspel zetten.

VoltaireJohn | 18-01-21 | 17:24

Schiphol, tienduizenden reizigers per dag, niets aan doen. Waarom? Als je ook een avondklok kunt invoeren.

Sitting_targets | 18-01-21 | 17:23 | 2

Tja, die lieve economie he? Kost nu twee keer zoveel maar dat ter zijde

Mark van Leeuwen | 18-01-21 | 17:28

Onze eigen schoolgaande kinderen en eigen middenstand zijn nu eenmaal een stuk minder belangrijk dan Schiphol

zuurtjeregen | 18-01-21 | 17:57

Studenten, jongeren en andere zwakzinnigen: Bedankt! Omdat jullie het niet konden opbrengen om eens even niet te feesten hebben we deze week een avondklok.

Zeddegeizot | 18-01-21 | 17:23 | 14

@cheops | 18-01-21 | 18:02: Doe godverdomme je huiswerk eens en loop niet als een debiel te raaskallen.

SIogra | 18-01-21 | 18:13

@SIogra | 18-01-21 | 18:13:
Nog een ad hominem. Mensen voor vanalles uitmaken met 0.0 argumenten. Probeer het nog eens zou ik zeggen. En gebruik daarbij een keer een onderbouwing in plaats van denigrerende aantijgingen.

cheops | 18-01-21 | 19:18
▼ 11 antwoorden verborgen

Goed, even terzijde dat de recente besmettingscijfers volgens mij dalen en er twijfels zijn over of die Britse variant (variant nr. 29 ofzo) daadwerkelijk besmettelijker is dan de reeds bekende varianten.

Laten we er dan voor het gemak vanuit gaan dat de gekozen maatregelen kennelijk onvoldoende effect sorteren, althans de gewenste effecten blijven uit. Volgens mij zijn er dan twee conclusies mogelijk. De eerste is dat de maatregelen kennelijk niet goed genoeg werken en er dus méér en strenger nodig is. De tweede is dat dit dat de gekozen benadering wegens niet effectief kennelijk gewoon de verkeerde is.

Ik begin steeds meer te geloven in het laatste. In maart '20 vreesden we code zwart door onderschatting en onbekendheid (mortaliteit werd onder andere nog geschat op 4-5%). Na een jaar de samenleving te hebben afgeknepen (op wat zomermaandjes na) vrezen we nu alsnog code zwart door een kennelijk besmettelijkere mutatie (niet dodelijker, mortaliteit nog steeds 0,2-0,3%). Die mutatie die vreemd genoeg niemand - althans dat beweert Gommers - heeft voorzien (wat zijn dat voor virologen zou je kunnen denken, "you had one job"). Zouden we nu niet de moeilijke maar meer realistische visie moeten ontwikkelen dat we dit virus niet kunnen controleren? Dat we juist op zoek moeten naar een manier om met dit virus samen te leven? Om kwetsbaren te beschermen (maar nu wel effectief) en de maatschappij door de sterkeren te laten draaien, zonder bedrijven lam te leggen omdat Frits van de kopieerkamer een snotneusje heeft? En zonder miljarden overheidsgeld in steunfondsen te kieperen en daarmee niet alleen de maatschappelijke en sociale rekening bij onze kinderen en kleinkinderen te leggen?

En even virologie van de koude grond, maar ach, dat is de mode: als we die aanpak eerder hadden gekozen, was dan niet een veel groter deel van de bevolking al gesterkt tegen corona en hadden we dan niet de schouders opgehaald over een mutatie? Ik vraag het me af.

Magna Carta | 18-01-21 | 17:22 | 4

Daar maak je een paar hele goede punten! Helaas ontbreekt het de boven ons gestelden niet alleen aan deze realistische visie, maar ook aan enige moed om voor een dergelijke strategie te kiezen..

Frits_Binkestein | 18-01-21 | 17:34

@Tragicomix | 18-01-21 | 17:26: rond kerst hadden ze het nog over een R-factor verhoging van 0,7. Het blijft vooral bij gissen en bangmakerij.

zuurtjeregen | 18-01-21 | 17:35

@zuurtjeregen | 18-01-21 | 17:35:
0.7 zeiden de Engelsen die de mutatie net ontdekt hadden, sindsdien zijn er veel onderzoeken gestart (die ik niet volg).
Maar Marino van Zelst zuigt geen cijfers uit zijn duim, die benadert de zaken meer op een wiskundige manier.

Rest In Privacy | 18-01-21 | 17:42
▼ 1 antwoord verborgen

Er vanuit gaande dat die avondklok er doorheen gedramd wordt, verheug ik me al op mijn dagelijkse avondwandelingetje straks. Simpelweg omdat burgerlijke ongehoorzaamheid geboden is als de overheid fascistische trekjes begint te krijgen!

kunstliefhebber | 18-01-21 | 17:22 | 11

@Magna Carta | 18-01-21 | 17:24: Alsof je in mijn dorp überhaupt een boa tegen komt..zelfs agenten zijn een zeldzaam goed...ik bedoel, het politiebureau is al jaren 1 dag in de week open xD

ReyNemaattori | 18-01-21 | 18:02

Hear hear

BoerKoekoek | 18-01-21 | 18:05
▼ 8 antwoorden verborgen

Spannneeeeenddd, net als in de film!

De parelhoen strekt haar vleugels bij zonsondergang

Ik herhaal

De parelhoen strekt haar vleugels bij zonsondergang

Turbulentie? | 18-01-21 | 17:22 | 6

Een shot hagel, en dat parelhoen is avondeten.

Frau_Ferkel | 18-01-21 | 17:52

Ik zeg maar een ding en dat is dit.

Zbrodj | 18-01-21 | 18:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze steken die avondklok maar lekker in den anus.
Als ik niet betaal
Dan betaal ik niet

TDB | 18-01-21 | 17:22 | 1

Dapper. Vrouw en kinderen al gewaarschuwd dat de playstation, de inloopvriezer en de ruime gezinsauto binnenkort in beslag worden genomen? Maar u heeft dan wel uw puntje gemaakt.
*slowclapt*

Graaisnaaiert | 18-01-21 | 19:41

Sperrzeit! Da's alweer een tijdje geleden!

R.J. Visser | 18-01-21 | 17:22 | 4

When dzie Dzjermens were here

wilmeister00 | 18-01-21 | 17:24

Lege donkere straten, nat glimmend geregende kasseien en het ritmisch geluid van laarzen met spijkerzolen......
Schichtig gluurt onze held om de hoek van het poortje, de straat in.

J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 18:54
▼ 1 antwoord verborgen

Het gaat om mensen die elkaar niet ontmoeten zodat het virus niet kan overspringen.
Simpel zou je zeggen. Boerenverstand gebruiken.
Maar blijkbaar zijn er mensen die dat niet dat nastreven maar alleen minimaal aan regeltjes gaan lopen te voldoen en verder gewoon hun gang gaan.
Dan werk je eigenlijk tegen de maatregelen in. Dat schiet dan niet op. En weer een restaurant failliet.

kloopindeslootjijook | 18-01-21 | 17:22 | 6

Virussen kunnen niet springen. Het zijn geen vlooien hoor.

Lupuslupus | 18-01-21 | 17:43

@TDB | 18-01-21 | 17:35:
Het gaat niet om de regeltjes volgen, het gaat om dat virus de kop in te drukken. Dat weten mensen best wel, maar ze zijn zo verdomd zelfzuchtig.

kloopindeslootjijook | 19-01-21 | 00:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Moeten we al om 14.00 aan de vrijmibo

Plaktong | 18-01-21 | 17:21 | 1

Ik stem vóór!

Wijze uit het Oosten | 18-01-21 | 18:07

Dus vroeg beginnen op je werk of tot 's avonds doorbeunen zit er dan ook niet meer in?
Mag je wel nog auto rijden? Zo niet, krijgen we eindelijk weer eens lege rijkswegen.

Ingridmaas | 18-01-21 | 17:21 | 1

Natuurlijk mogen we blijven rijden. Anders is er geen excuus meer voor de boven ons gestelden om wisselgeld ( Moslims) hier binnen te hengelen...

Graaisnaaiert | 18-01-21 | 19:40
-weggejorist-
van heinde en verre | 18-01-21 | 17:21 | 1

Veel supermarkten zijn open tot 22.00 om de drukte een beetje te spreiden. Dus weer meer drukte in de supermarkt.

osolemio | 18-01-21 | 17:21 | 1

Joris! Hier is er weer een die zinnige dingen zegt! Joris!

keestelpro | 18-01-21 | 17:48

Vanochtend werd op mijn werk al geinventariseerd wie een ontheffing nodig heeft.

Maar er is nog niks besloten hoor.

wapster | 18-01-21 | 17:21

Je kunt er de klok op gelijk zetten, dat die avondklok er zal komen.....

plantmaar | 18-01-21 | 17:20 | 2

Ja die grap staat ook in het topic. Gelezen?

JJMS | 18-01-21 | 17:21

Mag demonstreren nog wel in de avond? Of moskeebezoek?

Sinterbikske | 18-01-21 | 17:20 | 6

@kloopindeslootjijook | 18-01-21 | 17:24:
Op zich klopt de logica maar er zijn wel risico`s. In de moskee heb je meer kans op corona, knoflookadem en acute ijzervergiftiging dmv subvasculair inbrengen van steekwapens.

Koekje-dr-bij? | 18-01-21 | 17:30

Natuurlijk zijn gebedshuizen vrijgesteld want bange bestuurders. En als ze het echt niet meer kunnen tegenhouden gooien ze het gewoon bij de gemeentes over de schutting, kunnen die lokale verordeningen doen uitgaan ( en die wethoudertjes worden echt stukken minder beveiligd dan 2e Kamerleden, kan ik u in vertrouwen meedelen... )

Graaisnaaiert | 18-01-21 | 19:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat krijg je ervan als teveel eigenwijs volk blijft weigeren zich aan te passen aan de omstandigheden.

Vuurspuger | 18-01-21 | 17:19 | 2

En u denk dat het volk zich nu wel gaat aanpassen?

zwenkwieltje | 18-01-21 | 17:19

Voor een land zonder eigenwijs volk verwijs ik u graag naar China

zuurtjeregen | 18-01-21 | 17:25

Ik vind avondklok zo'n gezellig woord, dan denk ik aan die grote Atlas klok van vroeger.

letopuwzaak | 18-01-21 | 17:18 | 2

Zoals het avondklokje thuis tikt...

Sitting_targets | 18-01-21 | 17:20

U bent te romantisch van inborst.

Graaisnaaiert | 18-01-21 | 19:23

Dit kabinet is altijd te laat met adequate maatregelen. Dus die avondklok gaat komen, 3 weken te laat.

Diotima | 18-01-21 | 17:18

Een avondklok is geen onderdeel van de zogenaamde coronawet. Het komt erop neer dat de noodtoestand wordt uitgeroepen.

Sitting_targets | 18-01-21 | 17:17

Niemand controleert de politie. Vernietigen bewijs dat ze fout waren. Intimidatie en ander crimineel gedrag. En die club, knuppelt ons straks het huis in, met de avondklok.

Wim Venijn | 18-01-21 | 17:24

Zal deze of volgende week wel ingevoerd worden. Een goede zaak lijkt me gezien de snelle toename van de Britse variant. En wellicht dat de scholen dan weer eerder open kunnen.

Diederik_Ezel | 18-01-21 | 17:16 | 10

Dus je wilt een avondklok zodat mensen elkaar minder kunnen besmetten, zodat de scholen open kunnen waar de kinderen elkaar weer kunnen besmetten. Logisch verhaal!

JRR | 18-01-21 | 18:09

@Diederi Kwezel | 18-01-21 | 17:20:
Als de engelse variant zo gevaarlijk is
waarom zijn de grenzen dan niet dichtgegooid?

CLoVis | 18-01-21 | 18:10

@Diederik_Ezel. Hoezo, een goede zaak!?!.... Avondklok, sperrzeit.... waar is de oorlog. Ebola? De pokken, de pest misschien.... Maar een avondklok DOE JE NIET voor een virus waar je niet dood aan gaat. Gek geworden, allemaal... man man man.

Zbrodj | 18-01-21 | 18:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Zoals het avondklokje thuis tikt tikt het nergens.

Gulliver | 18-01-21 | 17:16

Time, he's waiting in the wings
He speaks of senseless things
His script is you and me, boy
Time, he flexes like a whore
Falls wanking to the floor
His trick is you and me, boy

Mr_Natural | 18-01-21 | 17:16 | 1

Eindelijk iemand die niet aan COVID is overleden

skoftig | 18-01-21 | 18:55

het is maandag. Kun je niks over de weekendcijfers zeggen. Vanaf woensdag hebben we een beter beeld welke kant het opgaat. Als ze al niet extra gevallen "opsparen" om alsnog die avondklok en/of dat visiteverbod erdoorheen te krijgen.

Graaisnaaiert | 18-01-21 | 17:16

Echt, ze zijn helemaal gek geworden in Den Haag. Laakbaar.

VP732 | 18-01-21 | 17:16 | 3

Het volk moet wel gek zijn zich aan deze onzin te gaan houden.

zwenkwieltje | 18-01-21 | 17:17

Motie Wilders TEGEN avondklok is aangenomen, met steun D66 enz.

Keyboardspeler | 18-01-21 | 17:15 | 4

Er was kort geleden ook een motie aangenomen die Rutte volledig genegeerd had, omdat de aangenomen moties een richtlijn zijn, volgens hem. Iets in die trant. Hij hoeft het niet te accepteren.

Was dat niet met die salarissen/bonus van zorgmedewerkers ofzo?

Koekkeloere | 18-01-21 | 17:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ook de kapotte klok van het demissionaire kabinet geeft 2 keer per dag de juiste tijd aan.

TijdelijkOptimist | 18-01-21 | 17:14

Alles gaat omlaag, zelfs in de UK maar de drammers moeten hoe dan ook en zullen hun avondklok krijgen.

zuurtjeregen | 18-01-21 | 17:14

Een jaar te laat

Graftak | 18-01-21 | 17:13

Ik heb net de verplichte prikklok binnen maar er zit alleen een Chinese handleiding bij, iemand?

Mr_Natural | 18-01-21 | 17:13 | 2

Zelfs in China hebben ze geen Corona-prikklok. NL = Noord-Korea 2.0

goedverstaander | 18-01-21 | 17:35
-weggejorist-
zuurtjeregen | 18-01-21 | 17:43

Het allerlaatste restje vertrouwen in de zwabberaanpak van deze klunzen is nu wel vakkundig uitgeknepen. En zo doortrapt. Wekenlang afhouden: "nee hoor mensen, avondklok is echt geen optie hoor, wij geven om de grondwet en logica!" Mensen kunnen zich er alvast over opwinden en als die opwinding dalende is slaan ze toe. Deze gelegitimeerde gijzeling duurt nu al bijna een jaar en er is geen enkel zicht op het licht aan het einde van de tunnel. Iedere gek die nog enig begrip voor deze 'maatregelen' kan opbrengen moet zich eens goed laten nakijken.

JJMS | 18-01-21 | 17:12 | 2

Een herhaling van zetten wederom.. Met de mondkapjes was het al niet anders.

Ommezwaai | 18-01-21 | 17:39

Eerst rustig inmasseren, even het plebs laten uitrazen, en dan de altijd al geplande ene na andere idiote maatregel gewoon invoeren.
Ik vraag me af wanneer we iets te zien krijgen van de resultaten van dit zieke experiment.

citywok | 18-01-21 | 18:55

Heb de muizen in mijn huis gezegd dat ze niet meer welkom zijn.

Tishetnetnie | 18-01-21 | 17:11

alweer te laat voor de sneeuwklokjes van de vlokdown

Hemmenaar7 | 18-01-21 | 17:11

Donderdag, daar gaat de koopavond *mwoehahahahahaha*

kapotte_stofzuiger | 18-01-21 | 17:10

Lullig voor Rob Jetten, cruisen kan ook al niet meer...

eerstneukendanpraten | 18-01-21 | 17:08 | 1

Jette belt wel een schandknaapthuisbezorgd.nl

miko | 18-01-21 | 17:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken