Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Familie verdronken Orlando (17) boos om "misselijkmakende suggestie" Sylvana

Onderstaand de advocaat van Orlando's familie.

Die "misselijkmakende suggestie" van racisme betreft Sylvana's onderstaande Facebookpost die natuurlijk impliceert dat racisme de reden is dat de politie zich niet harder inzette om Orlando te vinden. De 17-jarige Orlando werd op 19 februari 2018 als vermist opgegeven, op 26 februari vonden politieduikers zijn lichaam in het water aan de Böttgerwater, Den Haag Ypenburg. Op 16 juli 2020 werd de 29-jarige verdachte Roy B. veroordeeld tot 44 maanden cel wegens dood door schuld en het nalaten van hulp bij verdrinking. De verdachte is hier tegen in hoger beroep gegaan, het is nog niet duidelijk wanneer dit behandeld wordt.

Gister Twitterde de advocaat van Orlando's familie dat het 'nog elke dag aan de nabestaanden vreet' dat Syl geen afstand heeft genomen van haar "walgelijke suggestie". In reactie daarop ontkent ze vervolgens dat ze die suggestie doet. 

"Als moeder kan ik me het verdriet niet eens voorstellen dat de ouders doormaken na het verlies van hun geliefde zoon. Ik spreek naar hen mijn oprechte medeleven uit. Ik begrijp dat zij eraan hechten van mij te horen dat ik spijt heb van uitspraken die suggereren dat de politie in haar handelen beïnvloed is door de huidskleur van Orlando. Deze uitspraken zijn door mij niet gedaan. Wel heb ik in een Facebookbericht vragen gesteld. Ook heb ik een artikel gedeeld van RTL Nieuws waarin vergelijkbare vragen werden gesteld. Ik wil advocaat Diekstra vragen om verdere communicatie niet via de media te laten verlopen. Dat lijkt mij het meest respectvol voor alle betrokkenen. Wanneer hij of de familie zelf contact met mij op wil nemen, dan sta ik daar natuurlijk open voor."

Ja, kom nou.

Huh-update: De advocaat van dader Roy B. @Katja Logtenberg is kandidaats-bestuurslid BIJ1 Rotterdam. Screenshot bestuursprofiel na de breek

Stelt alleen maar vragen

Roy B.

Advocaat dader Roy B. is kandidaatsbestuurslid BIJ1 Rotterdam

Reaguursels

Inloggen

Ieder keer wanneer ik deze Sylvana zie dan zie ik iemand die ernstig beschadigd is en die haar onvrede met zichzelf op de hele wereld om haar heen projecteert. Zou het niet beter zijn als ze een goede psycholoog zou zoeken of een heerlijke pil om alle ellende mee weg te plempen?

Ingie | 27-10-20 | 22:33

Tenenkrommend hoe deze mevrouw Simons een kloof slaat tussen zwart en wit. Dit soort opruiing, belediging en rascisme zou gestraft moeten worden. Hoe lang kan deze vrouw nog schade aanrichten bij de zwarte/witte/ bruine/ gele gemeenschap.

Ron101 | 27-10-20 | 18:17 | 3

Haar doel is opruien en zich een gelijkheidsstrijder a la ML King of Malcolm X wanen.
Daar hebben meer (jonge) mensen in Nederland last van.

letopuwzaak | 27-10-20 | 18:23

Tenenkrommend dat landelijke en lokale partijen niet duidelijk afstand nemen van de standpunten die achter BLM en KOPZ zitten. Blank heeft recht op een non discriminerende behandeling ook door zwart b). Polariseren en opruien past niet in de Nederlandse contekst c). We zijn niet vergelijkbaar met de situatie in de VS noch qua politie geweld noch qua maatschappelijke problematiek

Pak maw het gedachtengoed van SS gewoon aan. Want dat is in strijd met de grondwet en zet aan tot polarisatie en haat

Huub12 | 27-10-20 | 18:54

@letopuwzaak | 27-10-20 | 18:23: Malcolm X is een openbaring om naar te luisteren. Zoek maar eens wat interviews en toespraken van hem op.
Hij gruwde van linkse deugmensen. Hij praatte liever met iemand die vond dat blank en zwart gescheiden moesten leven, dan met een blanke zweefmuts (m/v). Hij stelde dat deze laatste hem als een zielige verschoppeling zagen, die zij moesten en zouden redden. Want zonder hen zou hij het niet redden.

Arachne | 28-10-20 | 00:51

Veel respect voor de familie, die ondanks hun verdriet dit punt nog willen maken.

Overigens echt een walgelijke actie van SS.
Het gaat om waarschijnlijkheid. Een aantal maanden na dit bericht was er ook een blank meisje enkele dagen vermist. Daar werd ook pas later in die week wat aandacht aan besteed.
Dit zijn een heel ander soort zaken dan Anne Faber, die ouder was en zeer waarschijnlijk niet was weggelopen.
Neemt niet weg dat van mij direct een Amber alert uit mag gaan, altijd.

letopuwzaak | 27-10-20 | 18:17

Sylvana ziet echt overal racisme. Is er dan iets mis met je of...?

Rechtsdraaiend | 27-10-20 | 17:20 | 1

Een extreme tunnelvisie versus een enorm negatief zelfbeeld versus een enorme afstand tot de maatschappij in haar volle omvang versus een overduidelijk exploiteren van haar achterban vanuit economische belangen. Het zou mooi zijn als die achterban nu eens afstand zou nemen van het disfunctioneren en het veroorzaken van leed en schade dtv mevrouw Simons. Treurig disfunctioneren losgezongen van een maatschappelijke contekst

Huub12 | 27-10-20 | 18:14

Ik word misselijk van dat wijf. Ik WORD hierdoor rassistisch !!!!

-Paparazzi- | 27-10-20 | 17:19 | 1

Ja het is een self fulfilling proficy....

Rechtsdraaiend | 27-10-20 | 17:21

'Mijn persoonlijke missie is dat iedereen een gelijke kans op geluk en vrijheid heeft, radicale gelijkwaardigheid'.

Weer zo'n zalig gratuit communistisch statement. Alleen het aanhalen van gevaarlijke onzin als radicale gelijkwaardigheid in een zin die ook het woord 'vrijheid' bevat is verachtelijk.

De geschiedenis van de afgelopen 70 jaar heeft geen enkele radicaal gelijkwaardige staat opgeleverd waar burgers in vrijheid konden bestaan.

Het streven naar radicale gelijkwaardigheid leidt vooral tot het beperken en vernauwen van de menselijke ervaring en de vernietiging van velen.

Vrijheid is natuurlijke orde, de natuur kent geen gelijkwaardigheid. De evolutie geeft geen reet om geluk. Geen mens op aarde is het resultaat van zoiets vluchtigs als geluk.

Maximalisatie van nut en welzijn spreekt mij persoonlijk meer aan. Een mens zoekt betekenis, wil gewaardeerd worden. moet zichzelf kunnen verbeteren, competenties van waarde ontwikkelen.

Croisantneuf | 27-10-20 | 17:04 | 3

Die radicale gelijkwaardigheid komt wel tot stand vanuit een radicale ongelijkwaardige behandeling van alles wat niet zwart is. Maw discriminatie avant la lettre en on strijd met onze grondwet. Daarnaast gericht op het duurzaam en stelselmatig ontwrichten van onze samenleving waarbij wit en zwart tegen elkaar opgezet worden. Tel uw winst uit heren en dames politici van GL, D66, CDA en VVD lokaal en landelijk. Willen we deze splijtzwam of gaan we weer wat normaler met elkaar om ?

Huub12 | 27-10-20 | 18:20

@Huub12 | 27-10-20 | 18:20:
Zo is het. Uiteindelijk is je gedrag een afspiegeling van je innerlijke wereld. Sylvana Simons lijkt iemand met weinig zelfwaardering en een compenserend ego.

Croisantneuf | 27-10-20 | 21:05

@Huub12 | 27-10-20 | 18:20: Het is dus kiezen, wil je equality of opportunity, of wil je equality of outcome. Beiden kan niet.

BorisBonkestoter | 28-10-20 | 00:23

De waarde van het woord racisme is dankzij woke BLM-ers en troela’s als Simons allang verdwenen. Eigenlijk schiet ze telkens weer in haar eigen voet met haar activistische geblaat over racisme.

BozePaarseMan | 27-10-20 | 15:25 | 1

Meestal gaat het om “herstelbetalingen” en subsidies voor 4-mans stichtingtjes...

Rechtsdraaiend | 27-10-20 | 17:22

Zo dat is een totaal gestoorde advocate van de Religie van Woke waar in haar hoofd de asielzoekers haar kinderen zijn en de overheid de rol heeft van man/broodwinnaar.
Rating: 6 hot, 9 crazy.

unshift | 27-10-20 | 15:15

Kijk even in het Volkskrant archief en zoek Sylvana Simons: Wat blijkt? Ze vindt "zwarte mannen minder betrouwbaar en agressiever dan blanke".
De vuile racist!

Johnnie Hansome | 27-10-20 | 15:05 | 1

Iets anders ik neem aan dat ze met een neger getrouwd is en kinderen heeft?

Nevelheim | 27-10-20 | 20:55

“Radicale gelijkwaardigheid”... katja leeft op bijstandsniveau en levert haar salaris in?

Hiram | 27-10-20 | 14:50 | 1

Barst van de centen, dan kun je met gemak links zijn...

Ad Hominem Tu Quoque | 27-10-20 | 16:42

Fijne advocaat is dat. Vandaar dat de blanke dader door de d66-rechter ruim de dubbele straf is opgelegd dan was geëist.
Het privilege van zwarte slachtoffers.

jgrotius | 27-10-20 | 14:28

Het is ook een misselijkmakend wijf.

Longhorn | 27-10-20 | 14:21

Er was eens een overmatig gepigmenteerde snol
die had 't nogal hoog in d'r bol
helaas was ze nogal fors verstandelijk uitgedaagd
'n zinnige opmerking was dan ook teveeel gevraagd
waarom dan ook al die aandacht voor deze trol?

FW Ta-183 Huckebein | 27-10-20 | 14:17 | 1

Mooi!

Maris v.d Hof5393 | 27-10-20 | 23:03

Even een vraag; wat is radicale gelijkwaardigheid? En dan radicaal in de context van gelijkwaardigheid. Of is het een typo en moet er staan raciale gelijkwaardigheid? Wie het weet mag het zeggen.

forecastle | 27-10-20 | 14:11 | 3

Ik vermoed een soort marxisme, desnoods met geweld. Zoiets als Stalin, pol pot, Hitler, en meer van dat soort kornuiten.

Hiram | 27-10-20 | 14:55

Radicale gelijkwaardigheid door anderen radicaal te onderdrukken en als minderwaardig weg te zetten ? Bespottelijk dat onze politiek niet keihard ingrijpt en deze racistische visie omarmt

Huub12 | 27-10-20 | 19:12

De goelag.

Arachne | 28-10-20 | 00:47

Dat die Katja gespecialiseerd is bij asielrecht / jeugdrecht / strafrecht is heel fijn. De nietszeggende constateringen daarna zijn zo infantiel dat een partij als Bij1 inderdaad erg goed bij je profiel past.
Het allochtone deel van Nederland (negers, Marokkanen, Antilianen) is oververtegenwoordigd in de criminaliteit ./ misdaadcijfers, en niet zo'n beetje ook. Er wordt in sommige gezinnen van allochtone komaf ook nu nog flink gemept. Dat heeft dus geen zak met discriminatie te maken, maar met een oververtegenwoordiging van criminaliteit en geweld bij deze bevolkingsgroepen. Bovendien zien ze legitimiteit om niets aan hun gedrag te veranderen, omdat wiggers als Katja vind dat ze gediscrimineerd worden en niets kunnen doen aan hun maatschappelijke positie.
En ik zeg tegen mensen die zich gediscrimineerd voelen: stel je niet aan, houd op met dan gejank en ga je verdomme eens inzetten voor het land waar jij / je voorouders zo graag naar toe wilden. En gebruik die vermeende discriminatie als excuus om niets te hoeven doen. Want zo werkt dat niet hier in het vrije Westen.

peuleschil | 27-10-20 | 14:07 | 3

tussen "discriminatie"en "als" hoort uiteraard NIET te staan.

peuleschil | 27-10-20 | 14:08

+1

ShylockLeCoy | 27-10-20 | 14:42

Een aantal jaren geleden hadden woorden als 'racisme' en 'discriminatie' voor mij nog een hoogwaardige lading. Heden ten dage? Voor mij een stuk minder. En ja, ik ben een blanke man. Niet wit, we wonen niet in de VS.

AdPatat1960 | 27-10-20 | 19:52

In 2001 zegt ze in de Volkskrant: “Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen.”

En op de vraag of donkere mannen gewelddadiger zijn dan blanke, antwoordt ze zelfs: “Ik heb de indruk van wel. Maar het is een gevaarlijke uitspraak. Helemaal als ik het zeg. En je kwetst mensen met dit soort generalisaties. Mijn laatste vriend is errug zwart, maar die is absoluut niet gewelddadig. Aan de andere kant: als je niet generaliseert zeg je weer niks.”

Mevrouw is (zwaar) gestoord in een (akelig) gek land.

benjeallanggek | 27-10-20 | 13:54 | 2

Ze zag het toen nog wel scherp moet ik zeggen.

Beau_Reaal | 27-10-20 | 14:26

Dat waren wel uitspraken van vóórdat ze doorkreeg dat ze van haar huidskleur een verdienmodel kon maken.

MAD1950 | 27-10-20 | 15:32

"Steeds vaker zie ik dat cliënten zijn toegetakeld door de politie."
Wat een vreemde uitspraak.
Of je kunt dit gemakkelijk uitbuiten als advocate, of er is geen reet van waar.

Kouwe Kees | 27-10-20 | 13:48 | 1

Dat laatste.

Jackson | 27-10-20 | 14:59

Vragen, is het waar dat de buurman van simons iedere avond onder haar bed moet kijken of er niet een zwarte piet ligt. Ik vraag maar.

jan huppeldepup | 27-10-20 | 13:48

In haar obsessieve jacht op racisme - in het onderwijs, de wiskunde, het bestuur, de politie, cultuur enzovoort - vergeet Silly Sil de grootste racist te identificeren: Sylvana Simons zelf. Ze scheert blanken én zwarten over één kam (alle blanken zijn schuldig, alle zwarten zijn slachtoffers) en daarmee polariseert ze, graaft kloven, en vergroot tegenstellingen. Er zijn weinig mensen die zo funest zijn voor het debat over racisme als die over het paard getilde non-valeur.

Zeddegeizot | 27-10-20 | 13:44

sorry joris, zal het beroep van mevrouw niet meer ongesluierd weergeven.
Zou "professioneel-etnisch-gekwetste" kunnen? Of hangt ze dan ook aan de telefoon.

Jan Passant mk2 | 27-10-20 | 13:43

OMG..., wat zal haar moeder balen dat ze zo'n kind op de wereld heeft gezet. Veel sterke gewenst mevrouw Simons.

Harry de Slijter | 27-10-20 | 13:38

Zin om vanavond roti uit te oven te eten nu.

FogerRederer | 27-10-20 | 13:37

SS is onherstelbaar geestesziek.

langzullenweleven | 27-10-20 | 13:32 | 4

Een opportunist zonder intellectuele bagage maar wel met een leuke grift, zal ongetwijfeld een helper whitey hebben die voor haar tweet.

Graaf_van_Hogendorp | 27-10-20 | 13:36
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik korpschef was zou ik deze deze implicatie niet zomaar over mijn kant laten gaan. Tenslotte reflecteert het op je organisatie en mensen.

MickeyGouda | 27-10-20 | 13:27 | 1

Korpschef stemt waarschijnlijk PvdA/D66 en is het met Silly Syl eens.

Graaf_van_Hogendorp | 27-10-20 | 13:37

Ik vraag me altijd af welke dwazen dit mens hebben gekozen en daarbij, zouden ze (zelfs als ze zo dwaas zijn) weer op dit mens stemmen?

drs. P | 27-10-20 | 13:17

Oh Katja je bedoelt het vast en zeker heel goed, maar geloof je nou echt wat jezelf zegt? Je dagelijkse brood uit de staatsruif eten en dan een raadselachtige veronderstelling aanhangen, waar is het foutgegaan?

Rdock | 27-10-20 | 13:12 | 2

Een rappe blik op het kantoor waarvoor ze werkt: www.advokatenkollektief.com/

En je weet voldoende. Zit in de asiel en sielugheidsindustrie. Een industrie wat welig tiert en veel geld in omgaat. Gewoon bescherming van eigen brood. Gaat echt geen Geertje of onze Tjer stemmen komende verkiezingen, maar geweaun op de Jessias.

Graaf_van_Hogendorp | 27-10-20 | 13:46

@Graaf_van_Hogendorp | 27-10-20 | 13:46: Voor de archieven: ze is kandidaatsbestuurslid van Bij1, dus ze zal wel op Silly Syl stemmen ipv op de Jessias. Niet dat het wat uitmaakt verder.

Tashtego | 27-10-20 | 14:11

Lieve reaguurders, elke letter vuil gemaakt aan Sylvana Simons is verspilde moeite. Laat haar in haar sop gaarkoken en ga zelf door met je leven.
Zij heeft geen leven, anders reageer je niet zoals zij op alles en nog wat, ze moet wat met haar zinloze tijd hier op de aardkloot.

QPO69 | 27-10-20 | 13:11 | 1

Doe ik sinds kort ook, bevalt me prima. Geef dit soort volk vooral niet het idee dat ze belangrijk zijn. Er zijn nog zoveel mooie dingen waar je beter je aandacht op kunt vestigen.

SimpeleZiel | 27-10-20 | 13:23

Dus Sylvana gaat nu ook de afkomst van de daders benoemen die oude omaatjes beroven?

Drunken_Pumpkins | 27-10-20 | 13:10 | 1

Zolang oude omaatjes maar een kleurtje hebben en de daders roomblank zijn. Trek uw conclusies.

Hupkeneuke | 27-10-20 | 13:11

Hahaha, Sylvana eist "respect voor de betrokkenen" na te worden aangesproken door de advocaat van de nabestaanden. Met "betrokkenen" bedoelt ze natuurlijk zichzelf.

1nfidel | 27-10-20 | 13:07

Waarom wordt er geen aangifte tegen dat gruwelijk mens gedaan.

vluchtelingallergie | 27-10-20 | 13:04
-weggejorist-
Pretba | 27-10-20 | 12:59 | 2

Walgelijk zelfingenomen mens doet walgelijke zelfingenomen uitspraken. What’s new?

Hupkeneuke | 27-10-20 | 12:58

Wat een misselijkmakend wijf is die Sylvana toch ook.
Bah, nu heeft ze lijkenpikkerij ook aan haar competententies toegevoegd.
Walgelijke muts.

MK27 | 27-10-20 | 12:58

Aangif-te, aangif-te, aangif-te!!!

B.Chamel | 27-10-20 | 12:54

Ik zou ook balen als er politici waren die claimen mij te vertegenwoordigen, en continu doen alsof ik volkomen incapabel ben om aan de moderne samenleving deel te nemen.

Opslag Medium | 27-10-20 | 12:53

Eerst via social media schreeuwen en als er via social media een reactie komt, reageren via media dat de ander niet via de media moet reageren want dat is niet goed voor jou. Fantastische meid die Sylvana. Dat we nog lang om haar mogen lachen.

strijpsestraat | 27-10-20 | 12:52

Simons klinkt niet afrikaans. Wat is eigenljk haar achtergrond? Kleurtje zegt niks, dat is dominant over het wit.

moetnoggekkerworden | 27-10-20 | 12:48 | 1

Mestizo

Zoltan | 27-10-20 | 12:54

Grote bek maar te schijterig om toe te geven, want het ligt altijd bij de ander of "ze hebben mij verkeerd begrepen".
Meid, maak die kappers opleiding gewoon eens af, dan kan je wat nuttigs doen!

redthehaghue | 27-10-20 | 12:47 | 1

Nou, ze lijkt me het type dat met opzet in je oor knipt om vervolgens te zeggen dat ze dat niet zo had bedoeld.

wijsvinger | 27-10-20 | 12:53

De Lijnbaanstraat in 020 heette tot 1859 De Elandstinksloot. Ik ben vóór naamsverandering van de straatnamen inzake slavernij, diversiteit, inclusie en gendergekheid en stel voor deze dan in dit kader maar de Gedempte Sylvana Simonsgracht te gaan noemen. Zie wel wat historische overeenkomsten.

Dubbelepunthoofd | 27-10-20 | 12:46

Maar wel elke dag dr neus volproppen met dat witte poeder.

komtdatschot | 27-10-20 | 12:44

Het antwoord is uiteraard het "Missing white woman syndrome":
nl.wikipedia.org/wiki/Missing_white_w...

Ben je niet wit, geen vrouw, en ook niet jong: dan is je vermissing geen groot nieuws voor de MSM.

Peter_K | 27-10-20 | 12:41 | 2

Je bedoelt: ben je niet blank, of ben je geen vrouw, of ben je niet jong (en niet "en"). Misschien heeft het te maken dat deze vrouwen vaker dan andere vrouwen uit een redelijk stabiele omgeving komen en er dus eerder kans is dat er een misdrijf in het spel is? Maar , dat hoort geen verschil te maken.

BorisBonkestoter | 27-10-20 | 12:53

@BorisBonkestoter | 27-10-20 | 12:53: Je moet èn vrouw, èn blank, èn jong zijn. Is één van de drie niet van toepassing dan ben je minder relevant.

Die redelijk stabiele omgeving heeft er niets mee te maken (zou Natelee Holloway anders hier onder hebben gevallen?).

Peter_K | 27-10-20 | 15:34

Sylvana is opgekropen uit de diepste krochten van de hel. Een verbitterd mens.

inCol | 27-10-20 | 12:33

Sylvania beoordeelt alles vanuit haar huidskleur/racisme viewpoint. ALLES heeft volgens haar te maken met huidskleur en ALLES is racistisch.
Wijf is zelf ontzettend racistisch.

Graftak | 27-10-20 | 12:32
-weggejorist-
Swieberj | 27-10-20 | 12:31

Altijd dezelfde larfjes die het woord 'respectvol' gebruiken, maar het zelf naar anderen toe zijn, dat is natuurlijk teveel gevraagd.

Zer0-hedger | 27-10-20 | 12:30

''Radicale gelijkwaardigheid''
Wat?

Wc-kip | 27-10-20 | 12:29 | 1

Marxisten hebben een immense hekel aan de rijken omdat ze jaloers zijn op hun succes. Dat verpakken ze in een verhaal waarbij ze opkomen voor de armen. Zo zijn de SJWers en BLMers hetzelfde. Ze haten de witte bevolking vanuit jaloezie omdat ze het goed doen in de westerse samenleving en werken vanuit gemeenschappelijke waarden. Ze verpakken het alsof ze opkomen voor derechten van de zwarten. Niet voor niks zijn er tal van donkere mensen die zijn opgestaan en zich totaal niet kunnen vinden in de racisme reflex. Racistisch? Welnee, het is niet makkelijk succesvol te zijn of te worden. Het is wel makkelijk om geen succes te hebben en alleen maar vingertjes te wijzen. Dat is het allermakkelijkste. En zo krijg je nooit succes. En zo spiraal je vanzelf naar beneden. Tot je radicaliseert en echt verkeerde dingen gaat doen...

BBRDWR | 27-10-20 | 12:29 | 3

Klopt. Eng mens, dat speculeert met de aangeprate schuldgevoelens van blanken, geplaagd door een minderwaardigheidscomplex omdat ze afstamt van een cultuur die niet te vergelijken is met die van de blanke man, met als gevolg verbittering en
jaloezie. Ze zoekt een schuldige voor haar eigen falen.

wijsvinger | 27-10-20 | 12:33

@wijsvinger | 27-10-20 | 12:33: Terwijl ze met haar uiterlijk ook een bepaald privilege heeft wat bijvoorbeeld ik niet heb. Hoor je mij niet over. Sterker nog, ik blijf het best een mooie vrouw vinden. Misschien kan ze dat privilege ook eens bekijken. Haar succes komt voort uit haar uiterlijk en hoe ze zich in de media wereld staande heeft gehouden. Via die weg gingen politieke deuren open. Al die dingen omdat ze een mooi koppie heeft en echt neit dom is. Maar nee, het zijn allemaal machtige witte mannen die niks kunnen die elkaar baantjes toeschuiven en succes boeken. Allemaal omdat we ooit eigenaar van wat Indonesische slaven waren. Yeah right.

BBRDWR | 27-10-20 | 13:39

Linda de Mol, goed voor een paar euro's in haar spaarpot, heeft meermaals gezegd dat zij best SP zou kunnen stemmen.

Arachne | 28-10-20 | 00:44

Het verschil tussen Anne en Orlando dat Anne een meisje is en Orlando niet...

Nodeloos Kwetsend | 27-10-20 | 12:29

Tijd voor een strafrechtelijk onderzoek naar alle racistische uitspraken van Sylvana Simons.

johndeer | 27-10-20 | 12:28

Simons heeft een obsessie met ras.................. kennelijk denk zij dus "racistisch".

Swieberj | 27-10-20 | 12:27

Als je echt antwoord wilt op een vraag, stel je die aan de betreffende instantie via e-mail. Als je een suggestie wil wekken om ophef en verontwaarding te triggeren, stel je die aan je volgers op Facebook.

Selassie | 27-10-20 | 12:24 | 3

Dat lijkt me ook.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 12:27

Het past precies bij de werkwijze van die BIJ1 relschoppers. Diekstra heeft dat dus goed gezien.

Deflatiemonster | 27-10-20 | 12:33

Juist!

Hommel | 27-10-20 | 12:58

Wellicht ook leuk om te weten dat in Engeland de niet politieke beweging BLM nu officiele een politieke partij wordt. Gratis reclame hebben ze al in de vorm van voetballers van BLM shirtreclame.

ultraman | 27-10-20 | 12:16 | 3

En uiteindelijk stemt bijna niemand op zo'n partij.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 12:28

@ultraman | 27-10-20 | 12:32: Zou me verbazen. Zelfs in het linkse en diverse Amsterdam lukte het met heel veel moeite om in de Gemeenteraad te komen.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 12:44

Sylvana ziet achter iedere boom een racist. Sylvana zou een fles Zwarte Kip nog van racisme beschuldigingen.

Osdorpertje | 27-10-20 | 12:16 | 1

Voor die tokkelroom, romige.. die uiteraard de zwarte kip weg wil beconcurreren

boerk | 27-10-20 | 12:19

Het grote probleem is dat het Westen (politiek) geen goed antwoord heeft op beschuldigingen van racisme. En dat wordt tot het bot toe uitgemolken door bad actors.

ultraman | 27-10-20 | 12:13 | 1

Of de politiek wil geen antwoord geven. En daarmee knijpt de politiek geld uit de burger, die het hele circus, met lucratieve posities voor oud-politici en een machtsmiddel, moet betalen.

Arachne | 28-10-20 | 00:42

Die prietpraat in het promostukje van Logtenberg ook. Wat een dwaallicht. Normaal kwebbel je als advocaat zo als je een stuk stront bij de rechter verdedigd, terwijl je ondertussen beter weet. Maar Logtenberg gelooft kennelijk echt in die onzin. Dat hele Bij1 - en BLM verhaal is een ondiep moeras van complottheorietjes. Wappies.

Hommel | 27-10-20 | 12:12 | 3

Wie niet werkt zal niet eten. Dat is economische rechtvaardigheid in mijn boek.

witwas | 27-10-20 | 12:17

En is ook racistisch en discrimirend voor de meerderheid van NL.

Huub12 | 27-10-20 | 19:13

Aan haar profielschets te lezen, is mevrouwtje advocaat een mooie aanwinst voor het racistische rariteitenklasje van mevr. simons.

vladimirows | 27-10-20 | 12:12 | 2

racistische rariteitenklasje - mooi verwoord. Het mens moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Ze is gewoon meesteres in het zichzelf voor l*l zetten.

Slough | 27-10-20 | 12:44
-weggejorist-
Toetsenbordcomplex | 27-10-20 | 12:07 | 1

Ach ja, onze Sylvana. Vroeger had ze een relatie met Roland Kahn, een FvD-aanhanger. Maar die stond in de Quote 500 en toen gingen de zwarte beentjes wel wijd. Tot zover de principes van mevrouw Simons. Pseudo-activiste.

Mr.Phaeton | 27-10-20 | 12:07 | 1

En in de jaren negentig deed Sylvana Simons gewoon de witte was met Robijn, voor de witte mannen van Unilever. Want ja, voor een paar ton verdwijnen niet alleen vlekken, maar ook je principes...

Rhenium | 27-10-20 | 12:22

Uiteindelijk kun je elke intercultureel meningsverschil onderbrengen onder racisme. In de praktijk is dit een veelgebruikte tactiek vanuit de linkse hoek op het moment dat ze geen argumenten meer kunnen vinden en de tegenpartij racist noemen. De afgelopen jaren heeft de term racist in impact ingeboet en het zal de meeste mensen inmiddels worst wezen als ze door mensen zoals Sylvana Simmons racist worden genoemd. Wat mensen als zij, Airfryer, Akwasie etc niet beseffen is dat ze met hun gedram een gigantische polarisatie teweeg brengen en racistische gedachten kweken bij mensen die eerder nooit anderen hebben beoordeeld op huidskleur en dat zal ze uiteindelijk alleen maar nadelen opleveren.

InconvenientTruth | 27-10-20 | 12:06 | 3

Maar dan zeggen ze: u was altijd al racist, als u hierdoor getriggerd wordt.

En dus hebben ze 'gelijk'.

Toetsenbordcomplex | 27-10-20 | 12:09

@Toetsenbordcomplex | 27-10-20 | 12:09: Dan was ik altijd maar een racist, wat kan mij dat nou schelen als dit soort types mij zo noemen? Ik weet voor mezelf dat het niet zo is en het kan mij ook niet zo heel veel schelen wat andere mensen van mij denken. Ik heb wel wat beters te doen dan daar aandacht aan te besteden.

InconvenientTruth | 27-10-20 | 12:11

"vragen om verdere communicatie niet via de media te laten verlopen. Dat lijkt mij het meest respectvol voor alle betrokkenen."

Proest !!

LucaBrasi | 27-10-20 | 12:05

Ik begreep dat die advocaat een medewerker is van Bij1? Tsss.

Koonkluk Huis | 27-10-20 | 12:04 | 1

Weer zo'n helper whitey. Kots!

5611 | 27-10-20 | 12:21

Ach, dat sneue gansje kan mijn onderbuikgevoelens niet meer triggeren. Verder zeg ik er maar niets van. En ik denk er het mijne van. Dat wel.
-

Bernhard de II | 27-10-20 | 12:03
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 27-10-20 | 12:01 | 20
▼ 20 antwoorden verborgen

Ach ja Sylvana
Opruiende, racistische, achterbakse, onruststoker, aandachtsgeile toverheks.
Hele BLM is uit op een rassenoorlog uit zodat ze daarna weer 500 jaar kunnen gaan zeiken.
Maar beste Sylvana ik verwacht maar één ding van een ieder die hier wil wonen en dat is dat ze meedoen met de maatschappij.

Barkruk2 | 27-10-20 | 11:58

Racisme is grotendeels een vorm van beleving. Het is de bril die je opzet met een soort filter op de glazen. Van sommige mensen denken we weleens dat ze denken, in een sprookjeswereld te wonen. Alleen maar racisme om je heen zien heeft raakvlakken met het hebben we een psychose. Misschien valt het wel onder dezelfde noemer

Leptob | 27-10-20 | 11:58 | 2

Waanstoornis. Valt inderdaad onder de psychotische aandoeningen.
En mevrouw Simons voldoet aan het ziektebeeld. Van grootheidswaan.

Een grootheidswaan is iets anders dan narcisme, het richt zich op specifieke (valse) overtuigingen van de persoon in kwestie. Narcisme is een persoonlijkheidsstoornis die op elk vlak, overal en met iedereen manifest aanwezig is. Mevrouw lijkt een narcist, echter dat is niet vast te stellen zonder haar persoonlijk te kennen. De waan die ze heeft is echter overduidelijk: alles is racisme en zij vind zichzelf dé persoon om Nederland daarop te wijzen.

Mensdier | 27-10-20 | 12:09

Wat een lieve, empathische reaguursels eigenlijk. Zoveel mensen die zich maar blijven afvragen wat er toch met Sylvana Simons aan de hand kan zijn. Alsof ze zich zou kunnen bezinnen en open kan staan voor feiten en redelijkheid.
Het is allemaal niet zo moeilijk. Mevrouw heeft heel veel narcistische trekken en combineert dat met slachtofferschap. Manipulatie, projectie en geloven in de eigen waarheid horen daar allemaal bij. Als ze blank was geweest, had ze daar ook aan geleden. Nu ze niet blank is, past alles mooi in een klein donker trechtertje.

Poesmobiel | 27-10-20 | 11:58

Verrek, Wilders vroeg ook alleen maar wat en staat al 4 jaar voor de rechter.

jan huppeldepup | 27-10-20 | 11:57 | 1

Maar Greet is dan ook de vijand van menig politicus.. En nu heeft ie de grote Turkse Führer, snorremans, ook al op z'n nek.

Ommezwaai | 27-10-20 | 12:07

Insinuana Simons.

Papa Jones | 27-10-20 | 11:57 | 1

Zwetslana Simons

zetje01 | 27-10-20 | 16:05

Zoekacties worden vooral gestart bij jonge rijke meisjes, dochters en vrouwen van miljonairs en zo.
O, wacht...

kloopindeslootjijook | 27-10-20 | 11:56

Grote muur om Amsterdam bouwen, een klaagmuur wel te verstaan, voor de SJWs.

tectonicos | 27-10-20 | 11:54

Zou Sylvana zonder mening wèl sympathiek zijn?

ciabatta | 27-10-20 | 11:54 | 2

Natuurlijk niet.
Hysterica's in de overgang moet je met een grote boog omheen lopen.

HoerieHarry | 27-10-20 | 11:56

Dat lijkt me stug. Simons is het schoolboekvoorbeeld van iemand die mislukt is als mens.

obominotie | 27-10-20 | 12:19
-weggejorist-
bisbisbis | 27-10-20 | 11:54

Het kantelen is begonnen; niet alles wordt meer geaccepteerd als de grote R kaart weer wordt getrokken. Er is inmiddels een tegenwoord wat ook wordt belicht, we zijn als witten niet langer ten alle tijden een fascist, racist of combi van deze.

Kwestie van tijd tot de politiek hierop gaat inspelen. Alles om de zieltjes binnenboord te houden.

vokfeez | 27-10-20 | 11:53 | 1

Er kantelt helemaal niks. In 020 krijgen witte ambtenaren verplicht een cursus racisme bij je zelf opspeuren zo werd vorige week bekend. En we weten hoe het gaat, alles wat in 020 plaatsvindt kun je in een paar jaar verwachten in heel Nld.

ultraman | 27-10-20 | 12:00

Hypocriete muts.
Domme gans.
Arrogante brokkenpiloot.
Leugenachtig stuk vreten.
Met haar nep-bril en haar pruiken.

Het is al erg genoeg dat zo'n miep in de politiek is terecht gekomen.
Maar nog erger is het, dat er dus kennelijk genoeg mensen zijn die op dat warhoofd hebben gestemd.

Peter Emile | 27-10-20 | 11:52

Het lijkt wel of dat hele racismedebat alleen maar is aangezwengeld om verongelijkte, zich vervelende negers iets te doen te geven.
Geef ze een hesje en een prikstok en laat ze papier opruimen. Doen ze ook iets nuttigs.

gestoptmetroken | 27-10-20 | 11:51 | 3

Ik vrees dat zelfs dat haar niet lukt. Na de basisschool heeft ze geen enkele opleiding afgemaakt.

Bloemschikliefhebber | 27-10-20 | 11:54

Dat is het probleem. Ze hangen maar een beetje rond en zien dat anderen wél meedoen in de maatschappij.
Hesje en prikstok is een prima idee.

Papa Jones | 27-10-20 | 11:59

@Bloemschikliefhebber | 27-10-20 | 11:54:
-
Dan -laten wij eerlijk zijn- heeft ze het niet slecht gedaan: ze toucheert als raadslid alleen al 32.685,24 Euro per jaar en ze is daarnaast te boeken in het 'sprekers- en dagvoorzitterscircuit', voor een luttele 3.450,= Euro per dagdeel. Haar boeken worden zowaar ook nog verkocht. Ze is alleen een iets hogere levensstandaard gewend...
-
www.dagelijksestandaard.nl/2019/09/lu...

bisbisbis | 27-10-20 | 12:04

Zie je wel, ze hebben bij de overheden een white-privilege-cursus nodig.
Sylvana weet vast wel een goed adres daarvoor.
En anders brengt ze wel een bestuurder in de war die niet fout wil geweest zijn in de oorlog.

kloopindeslootjijook | 27-10-20 | 11:51 | 1

Woont ze trouwens al in Amsterdam? Daar waren toch twijfels over? Of is die kwestie in de doofpot gestopt? Omdat ze nu eenmaal Sylvana Simons is en dus meer mag dan een gewoon raadslid?

MAD1950 | 27-10-20 | 11:55

Die mevrouw Simons wordt zo langzamerhand erg vervelend met haar gedram. Misschien maar gewoon doodzwijgen, dat werkt vaak het beste bij borderliners.

DrumPiet | 27-10-20 | 11:50 | 1

Ik ken een hoog begaafde borderliner Piet. Afgestudeerd im een bètavak.
Die doet niet raar. Ze is/was onmogelijk voor zichzelf. DE bron om kennis uit te sleuren. Heeft uiteindelijk met zeer goede kostbare hulp geleerd te leven met zichzelf. Je zult het van mij niet willen aannemen. Maar mss kun je er één gedachte over laten gaan. Dank u.
P.S. Een intelligente borderliner overziet haar eigen situatie. Dat scheelt alles.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 13:08

Wat een zeurpiet is t toch, ze is vast zo trots als een aapje op haar eigen identity politics

Fijn_dat_je_er_bent | 27-10-20 | 11:49

Kijk, als meneer Erdogan zich nou eens zou bekommeren om de geestelijke gesteldheid van mevrouw Simons en zijn doorverwijzing naar de psychiater van dhr. Macron aan een seconde opinion liet onderwerpen, dan voorzie ik nog een bloeiende praktijk voor Recep Tayyip. Want met Sylvana als patiënt kun je je werkweek wel vullen.

ciabatta | 27-10-20 | 11:48

Die lelijke engnek wilt gewoon een racistische gemeenschap en een black power stormfront. Sylvana en al die prominente en politieke deugers kweken dit klimaat. En ze komen er nog mee weg ook omdat blanke zwarten/allochtonen niet mogen handhaven vanwege etnisch profileren,intolerant en discriminatie/racisme dat nooit of te nummer aangetoond kan worden of berust op de realiteit.

Hollandse_blauwe | 27-10-20 | 11:46 | 1

Black power is een soort groot Milgram experiment. Mensen ophitsen die niet weten waar ze mee bezig zijn en daardoor onschuldigen pijn doen.

small_town_dude | 27-10-20 | 11:54

Haat naar de blanke mens toe. Valt niet zo op hoor. En er zijn heel veel blankenhaters, blijkens de 20.000 leden voor omroep Zwart van Akwasi binnen 1 maand.

Waakvlam | 27-10-20 | 11:44 | 2

ach, mogen ze lekker naar kwaku kwaku kijken als ze onderuit gezakt op de sofa te liggen bij te komen. - van een dag uitkering trekken of keihard werken, vul dit zelf maar in -

vokfeez | 27-10-20 | 11:55

Ik hoop dat deze omroep er komt. Laat deze groep/stroming maar in het openbaar hun stem horen. Als het interessant, is er eindelijk iets op tv. Anders kunnen we er of om lachen of om huilen; drama.

Arachne | 28-10-20 | 00:38

Het hele idee achter "white privilege" is dat je als blanke onderdeel zou zijn van een "systeem" dat jou op allerlei manieren bevoordeelt, en dat je enkel daarom al schuldig bent aan racisme. Je hoeft je er niet bewust van te zijn, je hoeft dus zelf niet eens een racistische gedachte te hebben om racist te zijn. Ook al voel je je niet racistisch, ook al denk je niet racistisch, ook al handel je niet racistisch, je bent onderdeel van een systeem dat door derden racistisch geacht wordt, en daarom vinden die derden dat jij met recht van racisme beschuldigd kunt worden.
Pas een dergelijke redenering eens toe op deze kwestie. Uiteraard bedoelde Simons wat derden veronderstellen dat ze bedoelde. Ze stelde een vraag en deed dat op zodanige wijze dat impliciet de politie van racisme werd beschuldigd. Maar stel nou dat ze dat helemaal niet bedoelde? Dan pakken we haar toch simpelweg op "systemic racism"? Dan beweren we toch dat ze onderdeel is van een "systeem" dat haar tot racist maakt, ook al heeft ze dat zelf helemaal niet door? Dat ze in een wereld van "black prejudice" leeft? En dat hoe harder ze ontkent dat ze de politie van racisme wilde beschuldigen, des te sterker het bewijs geleverd wordt dat ze haar "black prejudice" wil onderdrukken?
Nee, Sylvana, het helpt niet, dat ontkennen. Je maakt het er enkel erger mee.

Schoorsteenveger | 27-10-20 | 11:44 | 2

Heerlijk en to the point dat spiegelen Schoorsteenveger.
Ik heb gemerkt, dat hele volksstammen daar totaal niet tegen kunnen, als je hun eigen handelen en redeneren spiegelt.

Roadblock | 27-10-20 | 13:22

@Roadblock | 27-10-20 | 13:22:
Een van de wapens om die lui mee te bestrijden. Werkt beter, denk ik, dan al te gemakkelijk méégaan in hun retorische valkuilen.

Schoorsteenveger | 27-10-20 | 17:27

Sylvana Simons gedraagt zich altijd als een klein kind. Opmerken dat je alleen maar vragen stelt is het niveau van een kleuter, en daarmee doe ik veel kleuters tekort.
Waarom is het met lieden als Sylvana Simons toch zo dat de huidskleur zo belangrijk is? Was het in het Zuid-Afrika indertijd ook niet zo belangrijk welke huidskleur iemand had? Waarom is Sylvana Simons zo blij met alle aandacht die ze krijgt? Krijgt Sylvana Simons subsidie voor haar constante gejank in de media? Heeft Sylvana Simons het zo bont gemaakt dat zelfs Denk van haar af wilde? Vragen, vragen, vragen.

El Rico Grande | 27-10-20 | 11:43 | 1

Het is in ZA heden bijzonder belangrijk welke huidskleur je hebt. De overheid heeft een kleurenwaaier en afhankelijk van je score, wordt je positie in de maatschappij bepaald. Bij alles waar je de overheid voor nodig hebt, speelt je score een rol.

Brazilië heeft ook een dergelijk systeem. Nog niet zo lang geleden is daar een schoonheidskoningin onttroond, omdat ze niet zwart genoeg was.

Arachne | 28-10-20 | 00:36

Sylvana is nu eenmaal een zwartgallig typje....

Pierre Lebon | 27-10-20 | 11:43

Sylvana, ken je deze uitdrukking:

Als je een hamer in je hand hebt lijken alle problemen op spijkers.

kloopindeslootjijook | 27-10-20 | 11:42 | 2

En mevrouw Simons gebruikt een héle grote hamer.

Rico Tampeloerus | 27-10-20 | 11:43

@Rico Tampeloerus | 27-10-20 | 11:43:
Eerder een witkwast.

Kapitein Sjaak Mus | 27-10-20 | 11:59

Wat een walgelijk kutwijf is het toch.

TheBigKirth | 27-10-20 | 11:41

Het is triest maar dit soort mensen kunnen niet veranderen. Ze dragen teveel haat in zich. Daar doe je niets aan.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 11:40 | 1

Net als die Akwasi. Hij is ooit in de klas aquarium genoemd. Dit was het voorbeeld dat hij kon noemen over zijn verschrikkelijke jeugd. Ja, dan heb je het zwaar gehad!

Harrie7949 | 27-10-20 | 11:47

Wat de zaak met de vermoorde Orlando en de racismekaart van @SylvanaBIJ1 helemaal pijnlijk maakt is dat advocaat van de dader, @KLogtenberg, onderdeel uitmaakt van Simons partij @PolitiekBIJ1.
tpo.nl/2020/10/27/familie-overleden-o...

chausson61 | 27-10-20 | 11:40 | 1

Goede reden om op te stappen of nog beter..... Simons wippen!

Harrie7949 | 27-10-20 | 11:48

Plak een ideologisch labeltje op je borderline persoonlijkheidsstoornis en je heet dus ineens 'politica'

raskol | 27-10-20 | 11:40 | 1

Ja, zoiets. Er is trouwens ook iets ernstigs mis met die advocate, trouwens. Maar ja, dat schijnt een soort beroepsdeformatie te zijn, publiciteitsgeilheid.

Otto Normal | 27-10-20 | 12:08

Zo'n misselijkmakende, ongefundeerde en polariserende, psychisch gemankeerde stoker lijkt me prima voor bij een nieuwe omroep. Daar heeft het land wat aan.
www.ad.nl/show/omroep-zwart-van-akwas...

SIogra | 27-10-20 | 11:39

Gifmenger.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 11:39

je zal maar gekleurd zijn, en dan loopt er iemand als SS continu uit jouw naam te propageren dat zwarte mensen als minderwaardig worden beschouwd, geen eigen verantwoordelijkheid hoeven te hebben en ALTIJD slachtoffer zijn.

skoftig | 27-10-20 | 11:39

De enige juiste vraag die Sylvana gesteld zou moeten krijgen;

"Wat is volgens jou het verschil tussen Anne en Orlando?"

NumbNuts | 27-10-20 | 11:39 | 1

Dan zal ze eerste het verschil in kleur zien, daarna pas jongen - meisje.
Er hebben bij de politie zaken meegespeeld die invloed op hun snelheid van handelen hebben gehad. Laat ik 't daar maar bij laten.
De familie zal hier niet meelezen, laten ze door iemand anders doen.

hotnot | 27-10-20 | 11:44

Waarom maakt mevrouw Simons zich druk om de moord op Orlando. Waarom interesseert Anne haar geen moer?
Vragen, vragen, vragen.
En de suggestie die ik heb gewekt was beslist niet de bedoeling.

ciabatta | 27-10-20 | 11:38 | 1

Wilders doet dat ook maar die heeft een goede motivatie.... CBS!

Harrie7949 | 27-10-20 | 11:49
-weggejorist-
azubneritan | 27-10-20 | 11:38

Als je de hele wereld versimpeld tussen de verhouding wit-zwart en achter iedere witte menselijke handeling een racistisch motief ziet, dan ga je nooit meer zien hoe de wereld er echt uit ziet. Ik heb medelijden met mevrouw Simons en wens haar herstel toe. Ik wens dat ook de sympathisanten van BLM en KOPZ toe. Onderdeel van de samenleving zullen ze anders nooit worden.

Huub12 | 27-10-20 | 11:38

Het enige racistische is de zwaardere straf voor nalatigheid.
Er zijn te veel zaken bekend waarin het nalatige gedrag van getinte daders nauwelijks bestraft werd.
Dat het slachtoffer gekleurd was heeft dus een rol gespeeld.

pejoar | 27-10-20 | 11:38

Vragen vragen vragen Waarom werkt sylvana simons op mij als een ontzettende egoïstische racistische trut die ieder nieuws afklopt voor haar eigen ego zonder een greintje meegevoel voor andere mensen te hebben. Ik zeg dus niet dat ze een kreng is maar vraag het me alleen maar af.

jan huppeldepup | 27-10-20 | 11:38 | 1

De grootste racisten in dit land zijn Sylvana en Akwasi. Niet geheel toevallig verdienen deze types zakken met geld aan racisme. Meer racisme is meer subsidie. Ze vinden het verschrikkelijk dat er nauwelijks racisme is in Nederland. Dus proberen ze het aan alle kanten uit te lokken, om de geldstroom van de staatskas naar hun eigen portemonnee maar in stand te houden.

FrikandellenEdje | 27-10-20 | 11:36

Neem d'r salaris weg ,dan verdwijnt ook de racist .

Koning BongoBongo | 27-10-20 | 11:36 | 3

ik denk dat het wel meevalt, ze heeft haar zaakjes goed geregeld door relaties met multimiljonairs aan te knopen, te trouwen en te scheiden. Het is juist dat ze tijd had om uit hobbyisme de politiek in te gaan. Toen zij alleen maar VJ en fotomodel was had ze daar geen tijd voor. En dan zou ze nu hooguit koffie uitschenken op het Centraal Station,

small_town_dude | 27-10-20 | 11:46

@small_town_dude | 27-10-20 | 11:46:
Niets ten nadele van de dames die koffie uitschenken op het Centraal Station. Zeker met deze gure koude dagen in aantocht.

kloopindeslootjijook | 27-10-20 | 11:54

Sylvana is ziek, maar de nodige hulp kan vanwege de drukte bij de GGZ niet geboden worden.

WillemWordtWakker | 27-10-20 | 11:34 | 1

Zou dit nu bewust stoken zijn?

Mr.Crowley | 27-10-20 | 11:34

Ze heeft wel een punt. Het duurde vrij lang voordat de politie werkelijk actief werd. Het is meer een geval van seksisme dan van racisme.
www.omroepwest.nl/nieuws/3595885/Alle...
Moest het weer even opzoeken.

hotnot | 27-10-20 | 11:32 | 1

En dan is er nóg een eigenaardigheid in deze zaak: de verdachte Roy B. is veroordeeld voor het niet iemand helpen in doodsnood. Ik vind het nog altijd raadselachtig dat de agenten van het Zuiderpark "incident" niet ook vervolgd zijn voor het geen hulp bieden in doodsnood. Krijgen ze die lessen "levensreddend handelen" alleen maar voor hulp te bieden aan collega's? Ik heb in de familie een paar politiemensen, en als ik daarover begin, dan worden ze link.

hotnot | 27-10-20 | 11:40

Alles is racisme in de ogen van de Sylvana's van deze wereld.
Daarmee zijn ze zelf de grootste racisten.

2voor12 | 27-10-20 | 11:30

Wat ik raar vind, is dat hier niemand over de leeftijd valt. Die jongen was 17 en had een seksdate met een vent van 29?

Beau_Reaal | 27-10-20 | 11:29 | 14

@Dr_Johnson | 27-10-20 | 12:30: Ik reageer een beetje kortaf ook. Kijk, als een jongen/meisje van 17 en een j/m van 29 elkaar leren kennen en een relatie krijgen is het wat anders. Maar hier gaat het om een 'seksdate', kennelijk eenmalig en wellicht voor geld. Dan vind ik 18 jaar een prima grens om te handhaven. Het blijft arbitrair maar we moeten ergens een grens trekken. Bovendien is dat bij prostitutie volgens mij binnenkort zelfs 21.
Vanaf 16 is het volgens mij alleen strafbaar voor de meerderjarige als de minderjarige aangifte doet (klachtdelict), daaronder sowieso.

Beau_Reaal | 27-10-20 | 12:44

Oh ja, en 17/18 kan je moeiljk zien wellicht, maar ik vind dat je dan als meerderjarige klant een bepaalde onderzoeksplicht hebt en het gewoon niet moet doen bij twijfel/minderjarigheid.

Beau_Reaal | 27-10-20 | 12:47

@John McClane | 27-10-20 | 11:33: De vrouw van 29 zou dan beter moeten weten. En de jongen van 17 moet tegen zichzelf beschermt worden. Seks is niet alleen lichamelijk.

Arachne | 28-10-20 | 00:30
▼ 11 antwoorden verborgen

Tsja, vragen stellen mag altijd, natuurlijk, ook Sylvana Simons mag dat. Maar als één van de vragen die je stelt is:

'Wat is het verschil tussen Anne en Orlando?'

Dan suggereer je wel heel duidelijk dat de politie voor Anne Faber - een wit meisje - veel meer moeite werd gedaan om haar te vinden, dan voor Orlando - een 'jongen van kleur'. En dus QED: racisme!

Ik keek vroeger nooit naar TMF, maar ik geloof dat ze daar als vj een leuke, normale, aardige meid was. In latere tijden en tegenwoordig is ze volslagen verknipt geraakt, een paranoïde, hysterische fanatica die achter elke boom en lantaarnpaal een witte racist ziet staan. Het lijkt me geen prettig leven.

Dr_Johnson | 27-10-20 | 11:29 | 5

Volgens mij had Anne heel veel vrienden die vrij snel zijn gaan zoeken.
Het is echt om schijt ziek van te worden zelfs als het om slechts een persoon gaat weet ze het nog racistisch te maken..

1989 | 27-10-20 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Mevrouw Simons wil de communicatie niet via de media laten verlopen. Want als mevrouw Simons ergens een hekel aan heeft, dan is het wel aan media-aandacht.

spanarchist | 27-10-20 | 11:28 | 3

Whahaha!!

Wijze uit het Oosten | 27-10-20 | 11:33

ze denkt dat de media haar altijd zwart maakt.

small_town_dude | 27-10-20 | 11:37

Scherp.

Rohin | 27-10-20 | 11:40

Is er al een kleurschaal ontworpen waar ik mijn huidskleur ter vergelijking tegen aan kan leggen? Graag een winter en zomer editie.
Wil nou wel eens weten waar ik toe behoor. Misschien mag ik dan in de zomer met BLM mee op toernooi en in de winter met een andere club. Of moet ik ook nog andere kenmerken hebben om te voldoen aan de strenge BLM eisen? Heeft iemand daar antwoord op. Tevens mijn enen broer is nogal wit uitgevallen, wat moeten we daar nou mee?

moetnoggekkerworden | 27-10-20 | 11:27 | 3

Ik stel voor dat er regels komen op basis van RAL kleur, want dit kan natuurlijk echt niet... Dat wordt wel een klusje, met al die bruinende witte hollanders in de zomer. Krijg je meer minuten na de zomervakantie en minder in Februari. Wat een puzzel.

BBRDWR | 27-10-20 | 11:33

Ik ben benieuwd vanaf welke RAL kleur je negers ongestraft 'nigger' mag noemen zoals ze dat onderling ook doen. Waar ligt de grens ?

Der Schnitzeljäger | 27-10-20 | 11:44

er is verschil de een is een jongen de andere een meisje ....

Tasmaneiland | 27-10-20 | 11:27

Syl bakt ze weer bruin.

Mr_Natural | 27-10-20 | 11:27
-weggejorist-
jale | 27-10-20 | 11:27

If you only have a hammer, everything looks like a nail. Dat is in a nutshell de kern van die hele BLM/Sylvana heksenjacht.

van Oeffelen | 27-10-20 | 11:27 | 3

Spijker, kop, raak.

Wijze uit het Oosten | 27-10-20 | 11:32
-weggejorist-
donkieshot | 27-10-20 | 11:34

Dus als variatie: "If you are a negro, everything looks like a chain"?

marcoplarco | 27-10-20 | 11:36

Ik zou ook verdrietig worden als zo’n soldaat die zichzelf vol gespeld heeft met medailles van na-oorlogse verzetsacties zich ermee gaat bemoeien.

Tiscali-2 | 27-10-20 | 11:27

Ik geloof best in het bestaan van een bias richting mooie blonde meisjes itt lelijke zwarte jongetjes. Maar ga dit asjeblieft niet aankaarten in lopende zaken...

JWZ_JMK | 27-10-20 | 11:24 | 2

Gelul. Er zijn tientallen vermiste meisjes en jongetjes. Alleen als de politie serieus een misdrijf vermoed dan gaat het media circus lopen. Daar zit ook een versnellingseffect in, want als er 1 landelijke nieuwssite of zender iets oppakt, dan gaat iedereen er bovenop... Maar goed, hier tegenover staan natuurlijk eindeloze meldingen van AZC-'incidenten'...

BBRDWR | 27-10-20 | 11:35

Het verschil is dat een jonge vrouw kwijtraakt bij een fietstochtje en een sekswerker kwijtraakt tussen twee afspraken in.

AntiZanicz | 27-10-20 | 12:00

Aha, het monster der monsters Sylvana vraagt om de boel respectvol te laten verlopen... Right...

Verder, dit soort luizen speelt het altijd op die manier. Ze poneert een stelling op een extreem suggestieve toon. Wat ze ermee bedoelt weten we allemaal.
Alleen al omdat ze werkelijk ALLES op die manier bedoelt, puur dat ene onderwerp waar ze mee opstaat en haar nest mee induikt: The Big 'R'.

However, als madam er dan vervolgens op aangesproken wordt dekt ze zich in met de lulkoek dat ze 'dit helemaal niet heeft gezegd.'

Wat letterlijk gezien ook klopt. Maar we weten allemaal wel beter.

Te ratterig voor woorden. Allemaal heel bewust over nagedacht...

Realism Is All | 27-10-20 | 11:24

Ze wil gewoon winnen, domineren en koeioneren. En daar passen geen excuses bij. Excuses zijn winst voor de tegenstanders. Ze valt gewoon weer eens door de mand. Het gaat niet om principes en idealen, rechtvaardigheid. La Simons wil gewoon alleen maar de baas zijn.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 11:24
-weggejorist-
Jan Passant mk2 | 27-10-20 | 11:23 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is namelijk niet de eerste keer dat van silly Sylvana dat ze "vragen" stelt over vermeend racisme van de media en de politie.
www.ad.nl/politiek/keiharde-clash-tus...

leo de pejo | 27-10-20 | 11:23

Effe een vraagje Syl. Waarom haal je Anne hierbij? Waarom ben je zo gefrustreerd bezig met de kleur van jouw huid en die van anderen? Waarom heb je zo'n vreselijke haat in je lijf? En heb je echt een bril nodig?

moetnoggekkerworden | 27-10-20 | 11:23 | 3

Die bril zorgt ervoor dat ze nog intelligenter en bijdetijdser overkomt dan ze al is. Een sterke, jonge krachtige moderne vrouw die midden in het leven staat en zich moeiteloos aan iedere situatie aanpast. Topwijfie, die Sil.
Zo, nu heb ik wel weer genoeg deugpunten verzameld voor de komende 25 jaar, hoop ik.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 12:52

Zeer relevante vragen. Spijker en kop.

zwenkwieltje | 27-10-20 | 13:29

In een interview vertelde Sylvana over haar vader en hun emigratie naar Nederland. Haar vader waarschuwde zijn kinderen dat zij naar land gingen dat racistisch was en dat zij (zwarte mensen) als "de ander" gezien zouden worden.
En dat voor de rest van hun leven.

Arachne | 28-10-20 | 00:26

Een visser, 99,9% van de vissers in Nederland is blank, dit is koren op de molen voor Syl.

Mr_Natural | 27-10-20 | 11:22

Sylvana is niet meer dan een raciste. Haar partijtje zegt altijd op te komen voor LGHBT+ rechten, maar toen een lebische zwarte vrouw in een AZC door andere negers met kokend water werd overgoten, hoorde je haar niet.

Franker | 27-10-20 | 11:22 | 5

@skoftig | 27-10-20 | 11:35: waar geloof je niets van? Dat het is gebeurd (heeft gewoon in de krant gestaan) of dat Sylvana toen niet thuis gaf?

Franker | 27-10-20 | 12:11

Je hebt wel een paar mooie voorzetten gegeven.

miko | 27-10-20 | 12:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Stelde ze maar eens wat meer vragen, met name over zichzelf: wie ben ik, waarom ben ik zo boos op een land dat mij zoveel kansen heeft gegeven, waarom draag ik zo weinig bij aan datzelfde land, en waarom voel ik mij daar senang bij?

Vragen, vragen...

libertat | 27-10-20 | 11:20 | 1

waarom vind ik klappermelk lekkerder dan koeiemelk?

small_town_dude | 27-10-20 | 11:22

Misschien moeten we ook een paar vragen stellen: zoals de vraag aan Twitter of haar account verboden kan worden wegen haatzaaien?

hangtiet met knoop | 27-10-20 | 11:20

Laten we Sylvana nou niet zwart maken s.v.p.

Prutser | 27-10-20 | 11:20 | 2

Negeren is het beste ..

Koning BongoBongo | 27-10-20 | 11:24

@Koning BongoBongo | 27-10-20 | 11:24: Allebei +1

MooseNL | 27-10-20 | 11:40

Een echte woordkunstenares. Wie de racisme bal kaast kan hem terug verwachten.

Zatkniss | 27-10-20 | 11:19 | 1

Hij is leuk: de bal kazen in een racisme-debat!

libertat | 27-10-20 | 11:21

als een een stuiver zou krijgen voor elke misselijkmakende opmerking van La Simons dan zou ze mijn maitresse willen worden.

small_town_dude | 27-10-20 | 11:19 | 1

een=ik

small_town_dude | 27-10-20 | 11:19

SS marcheert...
met keuken laarsjes door de porseleinkast

Hemmenaar7 | 27-10-20 | 11:19 | 3

Kekke laarsjes

Hemmenaar7 | 27-10-20 | 11:19

Ik vond keuken laarsjes leuker.

oldandwise | 27-10-20 | 11:22

SchwartzStaffel?

wijsvinger | 27-10-20 | 11:34

Juist ja, en de reaguurders hier op GS stellen ook alleen maar vragen over Sylvana.

Blasfemie | 27-10-20 | 11:18
-weggejorist-
BobDobalina | 27-10-20 | 11:18 | 1

Wie neemt dat wijf überhaupt nog serieus....... negeren die enge heks!

Fatwabuster | 27-10-20 | 11:18 | 5

Ik wil haar sowieso niet nemen, en al helemaal niet serieus.

Wijze uit het Oosten | 27-10-20 | 11:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begin een beetje medelijden te krijgen met Sylvana.
Gevalletje Koning Pils, te veel verwijderd van de realiteit en niet meer in staat tot juiste beoordelingen.

Maya de Blij | 27-10-20 | 11:18 | 1

Nou nou, de koning vergelijken met Simons is wel héél erg beledigend voor de koning hoor.

Lupuslupus | 27-10-20 | 11:24

Racist wordt door pigmentgelijken met traumatische ervaring ontmaskerd als racist. Mevrouw is echter zo'n dwaallicht dat ze waarschijnlijk niet eens door heeft hoe racistisch ze is met dat clubje vol-idioten in Amsterdam.

_pacman_ | 27-10-20 | 11:17 | 1

Ze zou die mensen het liefst als "allies" van de blanke overheersers wegzetten, maar dat kan nu even niet. Ze zit dus een beetje klem.

Schoorsteenveger | 27-10-20 | 11:20

Keer op keer die gekke Syl weer

MrFloppy1986 | 27-10-20 | 11:16 | 1

Silly Syl...

Wijze uit het Oosten | 27-10-20 | 11:28

Waarom stelt Sylvana Simons een dergelijke vraag en doet verder elke zichzelf respecterende politicus dat niet? Wat is het verschil?*
(*Ik doe hier geen uitspraken, maar stel slechts een vraag.)

Schoorsteenveger | 27-10-20 | 11:16 | 1

Omdat zelfrespecterende politici zichzelf respecteren en niet in ern minderwaardigheidsfuik zitten?

zwenkwieltje | 27-10-20 | 13:25

Nee, andermans leed voor oportunistisch politiek gewin gebruiken kan ik inderdaad niet erg chique noemen.

Panos88 | 27-10-20 | 11:16 | 3

Zó is het! U hebt het prima verwoord.

Lupuslupus | 27-10-20 | 11:22

alleen kost haar dit stemmen in plaats van dat het wat oplevert.

small_town_dude | 27-10-20 | 11:26

@small_town_dude | 27-10-20 | 11:26: Was dat maar waar. Er stromen steeds meer 'Helper Whiteys' met stemrecht uit de UvA en soortgelijke indoctrinatie fabrieken.

marcoplarco | 27-10-20 | 11:29

Schijnheiligheid. Is dat voorbehouden aan de Sylvana's van deze wereld?

Hommel | 27-10-20 | 11:15 | 4

Tja, het verschil was natuurlijk dat Anne zomaar verdween tijdens een fietstocht. Orlando was een schandknaap (ook lijkt niemand dat te willen melden) die, heel normaal voor 17-jarigen, een paar seks-afspraken afwerkte op een vrije middag en te water geraakte waarna zijn 'john' hem hulpeloos achter liet.

AntiZanicz | 27-10-20 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland