Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Demo 'Elk leven telt, geen geweld' in 020

Code wit op het Museumplein

Social

En dan gaan we nu naar het Museumplein, waar wordt gedemonstreerd voor meer aandacht voor de moord die de afgelopen week de hele tijd in het nieuws was, namelijk die op Bas van Wijk. Verder willen de demonstranten dat er gerechtigheid voor Bas komt, bijvoorbeeld in de vorm van een strafrechtelijk proces tegen de dader, die naar verluidt al is opgepakt en heeft bekend. Tot zover de administratie, wij zijn ook ontzettend tegen geweld natuurlijk, en je kunt niet genoeg infantiele rijmpjes publiceren om het voor eens en voor altijd de wereld uit te helpen. Bim bam bom, geweld vinden wij stom!

Programma

Tegen geweld, én tegen misverstanden

helder! (om misverstanden te voorkomen: de demonstratie is op het museumplein)

Reaguursels

Inloggen

"... Verder willen de demonstranten dat er gerechtigheid voor Bas komt, bijvoorbeeld in de vorm van een strafrechtelijk proces tegen de dader, die naar verluidt al is opgepakt en heeft bekend. ..."

Zolang het (anti-blank) racistisch motief van dit misdrijf niet in de telastelegging is opgenomen, komt er geen gerechtigheid.

gaffelbaard | 17-08-20 | 09:13

ik zat gisteren een draadje over deze moord op nujij.nl te kijken.. man man man. De discussie die daar gevoerd wordt is of Bas van Wijk wel of geen held was, door zo aggressief de horlogedief aan te spreken. Dit land is echt stuk hoor. 17 maart..

Johan1235 | 16-08-20 | 20:36

Laat ik het zo zeggen. Elk onschuldig leven telt. Daar ga ik voor. "Elk leven telt". Aan mijn reet.

forecastle | 16-08-20 | 18:33 | 1

Krijg je toch een probleem met de definitie van 'onschuldig'. En de interpretatie daarvan. En bepalen wie moet vaststellen wat de definitie is. Pfft, ingewikkeld allemaal.

a9b2b1 | 16-08-20 | 22:08

Droevig zo weinig mensen er waren en de aandacht die hieraan besteed wordt! Triest als het om een kleurling gaat het land volkomen op zijn kop staat dit zegt iets over de Nederlandse bevolking ik schaam mij voor mijn Nederland!

aardv@rk | 16-08-20 | 18:32

Sneu om te zien dat niemand hier om kraait. Terwijl het de eerste is en ook niet de laatste.

Schepvogel | 16-08-20 | 16:35 | 3

Het heeft ook geen enkele zin om naar zo'n suffe zinloze voor-de-bühne demonstratie te gaan. Zolang mensen niet massaal op PVV/FVD gaan stemmen verandert er niets.

obominotie | 16-08-20 | 17:34

Nederland is kapot en ook voorgoed

aardv@rk | 16-08-20 | 18:33

Zo worden we wakker? Black Lives Matter is een nieuw stuk discriminatie. Het is gewoon ALL LIVES MATTER. Bruin, blank, geel , invalide , oud , jong, scheel , homo, etc. BLM down the drain dus. Simply ignore.
Bedankt Bas

Amoebes | 16-08-20 | 16:30

Omdat de moderator ook niet open is kennelijk. Is mij ook overkomen

Amoebes | 16-08-20 | 16:26

Waarom is de tegel van Tim Tomas eigenlijk weggejorist?
Stond toch geen onvertogen woord in?

Dandruff | 16-08-20 | 16:21

Tsja... als je dat Museumplein vól had willen hebben, dan had je Bas die negert moeten laten doodschieten, in plaats van andersom - en dan had Femke op het podium gestaan met een button.

bisbisbis | 16-08-20 | 16:10 | 2

Ja, dan hadden er geen honderden maar duizenden gestaan. Maar goed, ze willen dat standbeelden met " foute" figuren verwijderd worden, straatnamen zoals Adm de Ruyter, Witte de Withstraat en ga maar zo door veranderd, kortom, de geschiedenis moet gewist worden. Ik denk dan maar zo, van een geschiedenis kun je leren en zonder geschiedenis zijn jullie over pakweg 100 jaar misscchien weer Slaaf.

MoonBeebe | 16-08-20 | 17:52

tsja... iets met black privilige

Johan1235 | 16-08-20 | 20:28
-weggejorist-
TimTomas | 16-08-20 | 15:19 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Ondertussen in het Belgische Leuven,

"De video die vorige week opdook en die laat zien hoe jongeren twee slachtoffers bedreigen en in elkaar slaan, blijkt deel uit te maken van een groter geheel. De beelden zijn afkomstig uit een chatgroep. De leden, vooral Tsjetsjenen, verheerlijken er geweld met honderden filmpjes en gaan online ook op zoek naar mensen die in hun ogen een pak slaag verdienen. Vooral holebi’s komen in hun vizier terecht."
bron: HLN

D.Onderop | 16-08-20 | 15:08 | 1

Tsjetsjenen, moslims dus.

Shadowzz | 16-08-20 | 15:11

Even wezen kijken. Tenenkrommend was wel de reggae-muziek en de initiatiefneemster zelf, die na wat onsamenhangend gemompel haar nog minder verstaanbare "dochters" (?) 'uit het land van de rijzende zon' naar voren schoof, met een onbegrijpelijk versje, maar ja, ze had geloof ik een aandoening en bovenal een kleurtje, zodat het duidelijk was dat we hier niet met een anti-BLM demo te maken hadden of zo. Complimenten aan rappert Baas en de gratis beschikbaar gestelde podiumtruck en rozen. Wat dit vooral aantoonde was hoezeer BLM, Antifa en Occupy professioneel gebeitelde organisaties zijn, die grote groepen mensen op de been weten te brengen - terwijl hier een paar oplettende individuen op af kwamen. Grote denkfout dan om als media en politiek de oren te laten hangen naar die goed geoliede activistenmachines.

kapoerewiet | 16-08-20 | 15:04 | 1

inderdaad. hoewel de boeren ook aardig kunnen organiseren

Ir. Wilhelmus | 16-08-20 | 15:11

Dus 24 waren niet blank. Geeft de verhoudingen van criminaliteit in Nederland in één zin goed weer. Klasse!

René5934 | 16-08-20 | 15:50

@René5934 | 16-08-20 | 15:50:
Precies die!
Het feit dat in de gehele groep juist de blanke opvalt, geeft toch wel te denken!

RightOfMind | 16-08-20 | 16:28

dan had 1 van die Marokkanen zijn haar geblondeert denk ik

Johan1235 | 16-08-20 | 20:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Zogenaamd de dader ter dood veroordelen, kan ieder moment gehaald worden, maar het dan toch niet doen op het laatste moment, dat deden ze met gevangenen in de Irakoorlog

hotbrasil | 16-08-20 | 14:46

O leuk ik ben ook goed in rijmen.
Pim pam pet, je schiet geen vliegtuig neer met een raket.

obominotie | 16-08-20 | 14:25 | 4

En ook: Denk niet wit, denk niet zwart, denk in de kleur van je huid. Alleen rijmt dat nog niet lekker.

obominotie | 16-08-20 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was er wel. Duurde maar een kwartiertje. Hoogtepunt was liedje van Baas B. Heb de witte rozen uitgedeeld aan het cafe waar ik daarna neerstreek. We zijn monddood gemaakt door de racisme mene. Masr ik laat me niet kisten. Ik ga toch.

Kokossss | 16-08-20 | 14:20 | 5

Beetje overbodig Erikjan, om je IQ in je nick te gebruiken.

NeedIsaymore? | 16-08-20 | 15:03

Goed dat je er was. Ruggengraat. Ik was er niet, ben niet in NL. Ben jaren bezig met dit thema, maar concludeer nu dat NL wel verloren is. Je hoopt, denkt dat het nog kan veranderen. Maar vergeet het maar. Gaat niet lukken. Op een dag niet zo ver in de toekomst, worden we wakker en realiseren ons dat we in de minderheid zijn qua autochtone karakter. Eigenlijk zijn we dat nu al qua effektieviteit. Ik gooi handdoek in ring en ga me focussen op meer kansrijke projecten. Individuele projecten.

feiten_en _cijfers | 16-08-20 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, komt vanavond wel weer een of ander huilstuk van een moslima die gesluierd naar het strand ging en wat ze daar allemaal wel niet door die racistische rotnederlanders allemaal naar het hoofd kreeg.
Oncontroleerbaar uiteraard, maar ach. Feiten. Highly overrated.

Graaisnaaiert | 16-08-20 | 14:18 | 1

Waarschijnlijk voornamelijk dat ze stonk. Want hier in Amsterdam Gaza moet ik mijn autoraampje dichtdraaien bij het stoplicht als er weer zo'n penguin voor het stoplicht wacht. wat een ZURE LAPPENLUCHT, ONGEHOORD.

BenPakdee | 16-08-20 | 16:31

Dat deugt minder lekker hè, zo'n blanke man.

R.F.Pickering | 16-08-20 | 14:11

In het verlengde van deze moord. Bij de Telegraaf wordt men ook een beetje wakker. Nadat men bij hun Belgische broodheerkranten wel de naam allochtoon en Noord Afrikaans durft te noemen ivm rellen in Knokke etc. durft men het bij de Telegraaf ook (toch ook wel weer schijtlijster mentaliteit). "Deskundigen over relschoppers: ’In Marokko flikken ze dit niet’"
www.telegraaf.nl/nieuws/332074041/des...

Voor de mensen die het niet kunnen lezen want Telegraaf premium: github.com/iamadamdev/bypass-paywalls...
Lees goed de instructies voor het installeren.

Basil Fawlty | 16-08-20 | 14:08 | 4

Een freelance journalist en een fotograaf/antropoloog die verfrissend uitgesproken zijn. Een unicum in het Nederlandse medialandschap, kunnen we stellen.

MickeyGouda | 16-08-20 | 14:38

@MickeyGouda | 16-08-20 | 14:38:
En een uber policor poilitiewoordvoerdertje (een van de velen daar) in het artikel: "De Utrechtse politie laat zich niet uit over de etnische achtergrond van de relschoppers. „Het zijn Nederlanders”, zegt woordvoerder Bernhard Jens in antwoord op vragen van De Telegraaf."
Right. Daar zit dus het probleem mafkees woordvoerder. Jullie durven het niet eens te benoemen. En als je de politie daarop aanspreekt zullen ze meteen zeggen: "Ja maar we mogen het benoemen want discriminatie." En dat geeft precies hun mentaliteit weer. "Het mag niet" is in beton gegoten en niemand die ballen heeft bij de politie om het gewoon te benoemen op straffe van horizontale promotie want dan komt hun baan, hypo, aangeharkte tuintje en Netflix abonnementje in gevaar. De angstcultuur is er daar goed ingestampt door Den Haag.

Basil Fawlty | 16-08-20 | 14:49

@Basil Fawlty | 16-08-20 | 14:49:

Zum kotzen. Daar waar ik in het alledaagse dit soort mensen tref ga ik tegenwoordig met een gestrekt been de dialoog in. Wie zwijgt is een deel van het probleem.

MickeyGouda | 16-08-20 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Als het nou een "Minder, Minder, Minder" demo was, dan zou ik wel willen gaan.

aflaatverkoper | 16-08-20 | 14:07

Probleem is bij mij dat ik best daar naartoe had gewild. Ik ben alleen doordeweeks stervensdruk met mijn werk en in het weekend moet ik mijn huishouden doen, administratie en de auto wassen. Ik besef me nu ook dat ik een ontzettende lul ben die waarschijnlijk net als de rest van de Nederlanders zijn eigen onbeduidende dingetjes laat prefaleren boven het landsbelang. Eigenlijk schaam ik me dood dat ik hier regelmatig stukjes zit te tikken en zeg dat het zo niet langer kan. Maar zelf doe ik er niets aan. Ik ga de komende dagen heel erg flink aan zelfonderzoek doen. Want er is iets mis met me.

Vespucci | 16-08-20 | 13:52 | 10

@feiten_en _cijfers | 16-08-20 | 14:32: vvd ers worden ook in hun kont genaaid door rutte, alleen ze hebben het niet door!

Hoorneslaan | 16-08-20 | 14:43

Ik ben ook niet geweest, maar voel me niet schuldig.
Als scholier heb ik een paar keer gedemonstreerd, maar sinds een jaar of 30 besef ik dat demonstraties nogal simplistisch zijn. Een groep mensen roept in koor dezelfde holle slogan, maar van debat of constructieve oplossingen is geen sprake. Daarom is links altijd zo dol op demonstraties.

Het is wat @feiten_en _cijfers | 16-08-20 | 14:32 zegt; de echte verandering moet in het stemhokje plaatsvinden. Door mensen die zijn ingelezen in kwesties als massa-immigratie, criminaliteit, wel of niet preventief fouilleren etc.
Blijf vooral je omgeving informeren hoe het zit.

Dandruff | 16-08-20 | 14:46

@trekarm Eens. Moet ook. Maar hoe? Wat?

feiten_en _cijfers | 16-08-20 | 14:46
▼ 7 antwoorden verborgen

De Telegraaf heeft deskundigen aan het woord gelaten over de rellen in Den Haag en Utrecht. Wie van ons, eerlijk zeggen?

Normpje | 16-08-20 | 13:47 | 1

Mij niet. Wellicht omdat ik volledig politiek incorrect deze pleurislijers zou beschrijven (en de "tere zieltjes" van de daders nog meer zou beschadigen 😉).

MK27 | 16-08-20 | 14:33

Eh. Slechte publiciteit dit? Ik wist niet dat het er was. En het is ook veel te lekker weer. Maar ik snap ook niet wat het probleem is. Als ze die schutter oppakken en een serieuze straf geven, dan functioneert de rechtsstaat toch goed? Pas als dat niet gebeurt is er reden tot protesteren lijkt me.

Upendo | 16-08-20 | 13:47 | 1

Het weer is zó lekker dat de """jongeren"""" in Den Haag er spontaan halve wijken in de fik zetten.

Bloemschikliefhebber | 16-08-20 | 13:48

Erg dit, dit is meer dan een lage opkomst, dit is een farce. Bevestigt mijn bange gevoelens dat de kracht ligt bij de minderheid. Het is bekend uit literatuur dat daaddrang (en revolutie) ligt bij mensen die iets te winnen hebben. Meeste NLers zijn gericht op behouden en niet verliezen. Denk dat we nu wel kunnen stoppen met deze strijd. Succes in de neo marxistische heilstaat.

feiten_en _cijfers | 16-08-20 | 13:39 | 2

Dit gebeuren zie ik als een belediging voor de nagedachtenis van Bas. Als organisatie regel je een grote opkomst en als dat er niet inzit, zie je ervan af. En dan nog al die rozen die daar totaal nutteloos liggen dood te gaan. Had ze uitgedeeld in bejaarden- of verzorgingstehuizen, dan hadden mensen er nog plezier van gehad.
En na de dood van Bas zijn er alweer 2 personen zomaar doodgestoken...

Lupuslupus | 16-08-20 | 14:06

Klopt wat je zegt. Mensen denken aan behouden. Ik krijg 2 x per week een een prove bericht op Facebook dat iemand weer eens screenshots wil opsturen naar mijn baas om dat mijn uitspraken blijkbaar niet mogen want : te racistisch. Vaak deugers

Zw0LsDaLe | 16-08-20 | 16:07

Dit was dan het contactengroeoje uit een vrouw haar Facebook App. En de pappies en mammies kwamen ook mee. Goh.

Ikbeneenzelfbouwer | 16-08-20 | 13:39

Hopelijk denken de daders van geweld nu wel 2x na.

dhrat | 16-08-20 | 13:34 | 14

Erikjan. Wat wil je hier eigenlijk zeggen?! Linksofrechts om spui je vuil.

CalamityJane | 16-08-20 | 16:01
▼ 11 antwoorden verborgen
-weggejorist-
plastickliko | 16-08-20 | 13:34

Vind het nogal facebookerig makkelijk hysterisch allemaal.
Lade beertje voor het raam.
Lade balkonklappen/balkonkwelen Zorgmdws.
Lade stille tocht meelopen voor wie maar met zn deugneus gefilmd wilt, terwijl m/v/x+ slachtoffer nog nooit bij leven heeft gesproken of gezien.
Gratuite business.

chicago river | 16-08-20 | 13:33 | 1

Achja, die blm demonstranten kenden Floyd allemaal wel persoonlijk hè?

Gazzerop | 16-08-20 | 14:34

Als de politiek iets wil doen aan het zinloze geweld dat ons nu al een half eeuw teistert, laten ze misdadigers de straffen in hun thuisland uitzitten. Onze gratis internaten waar je ook nog een vak kan leren zijn geen afschrikking, integendeel.

Madame Poitiers | 16-08-20 | 13:30 | 2

Waarom wordt er toch elke keer naar de politiek gewezen, ik vind dat nogal een kinderlijke houding. We zijn overal zelf de oorzaak van, het gebeurt allemaal namelijk omdat we het als samenleving toestaan en vervolgens wegkijken en doorlopen.

trekarm | 16-08-20 | 15:08

@trekarm | 16-08-20 | 15:08: Zodra de samenleving in actie komt wordt die groep negatief weergegeven in het nieuws en kan de politie in eens wel optreden.
Het probleem is toch echt de politiek. De samenleving wil wel, maar die wordt dwars gezeten. De samenleving heeft een baan, een huis, een gezin. Die hebben te veel te verliezen om daar nu voor in opstand te komen.
Maar die emmer loopt vanzelf over, de politiek vind het wel best want die hoopt elk termijn dat het niet gebeurd in de 4 jaar dat ze er zitten.

Shadowzz | 16-08-20 | 15:17

Een demonstratie voor een rechtsstaat. Dat willen we allemaal wel, maar is kansloos in dit land. Je mag alles lekker zelf uitzoeken, dus ook je recht halen. Nee dat "mag" natuurlijk niet maar dat doet er zonder rechtsstaat ook niet meer toe.

W_F | 16-08-20 | 13:26

Ik schrok al, demo voor een vermoorde blanke. Het moet niet gekker worden maar gelukkig lees ik dat er maar een handvol mensen waren en geen winkels geplunderd en auto's afgefikt zijn. We kunnen het dus laten met een twee regels melding op blz. 13 van de MSM.

jan huppeldepup | 16-08-20 | 13:26 | 2

Er is meer aandacht gegeven aan het feit dat het ( richting FvD ) niet politiek misbruikt mocht worden dan aan de manifestatie zelf.

Graaisnaaiert | 16-08-20 | 14:23

@Graaisnaaiert | 16-08-20 | 14:23:
Dat is inderdaad de absolute angst. Maw maakt niet uit wat er gebeurt maar "we" (msm dus) moeten Baudet en Wilders niet in de kaart spelen! Al brand het hele huis, sterker nog de hele de straat, af. Zolang men Baudet en Wilders maar niet in de kaart speelt. Dieptriest, manisch hysterisch en stupide dat soort volk.

Basil Fawlty | 16-08-20 | 15:49

Geen geweld, ja.
Nogal obligaat.
Ook deel van je natuur.
Bas van Wijk geweld is natuurlijk een NO, niet, boem=ho, voor de laffe moordenaar met z'n schietpistool.
Maar wat, stel, ik ben voor de doodstraf van Mr. Moordenaar, stel.
Is dat gedwongen spuitje "geweld"?
En zelfs evt. voor z'n maatje, die dan wel 2x nadenkt voordat hij hem uit de mediterrane mistralwind houdt?
.
Op een party, bijeenkomst of wat ook, loopt er iemand te klieren, mensen (vrouwen) lastig te vallen, is mijn 1e neiging, na een 1e waarschuwing: fysiek uitschakelen de mafketel.
Is dat geweld, gezonde verdediging van jou en je omgeving?
Geen geweld is een hippische utopie.
En zelfs, JUIST in die klotecommunes van ze gaat het helemaal fout, inzake geweld.

chicago river | 16-08-20 | 13:24 | 7

In de strijd tegen zinloos geweld is tegengeweld soms wenselijk en gepast.

MickeyGouda | 16-08-20 | 15:05

@Gezonde_Roker | 16-08-20 | 13:42: Dan helpt zo'n net d'r studie afgerond hebbende GL-muts ze wel met het aankaarten van het schenden van de mensenrechten.

Gazzerop | 16-08-20 | 16:30

@Gazzerop | 16-08-20 | 16:30: Of nog mooier: een advocaat uit 'de doelgroep' die bij de minste of geringste tegenwind tegen de rechter gaat lopen roepen over discriminatie, zoals die doeber in het proces rond taghi afgelopen week.

Daar hebben wel helemaaaaal wat aan allemaal.

Gazzerop | 16-08-20 | 16:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Als de lichte huidskleur een zwaardere straf krijgt dan een foeigesprek of taakstraf, gaan MSM vol op het orgel en kruipen alle ratten weer uit hun holen om te demonstreren, te besmetten en te vernielen.

gestoptmetroken | 16-08-20 | 13:22

Ik vind het wel een nobele demonstratie. Als ik niet te lui was geweest was ik er ook heen gegaan.

overVecht | 16-08-20 | 13:17 | 7

@overVecht | 16-08-20 | 13:27: Een keer barbequen, leuk. Iedere dag barbequen, dan zou ik mij een geweldige aansteller gaan vinden die eerder bezig is met het projecteren van een plaatje naar buiten toe dan echt voor mijn eigen genot gaan.

Sans Comique | 16-08-20 | 14:12

@Sans Comique | 16-08-20 | 14:12: Sommige mensen zijn al verloren aan de associatie. "Oeh mooi weer. *zet bbq klaar, want dat moet!*"

En dan is er helemaal niets bijzonders meer aan (en dan koop je dus een buitenkeuken, om het op te leuken. Doe je een jaartje.. Vraag je je alsnog af waarom je ook weer een keuken in je huis hebt...).

Gazzerop | 16-08-20 | 16:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Treurspel in het avondland. Dit land is al omgevolkt, kwestie van tijd voor de sharia wordt ingevoerd. In die zin snap ik de landen die China binnenhalen wel: die snappen het islamitische gevaar prima en handelen ernaar

Feitenpliesie | 16-08-20 | 13:15 | 8

@ZonderNaam | 16-08-20 | 13:28: Hondje ipv tijger.

Die schijt hooguit eens ergens het huis onder maar is niet allesverwoestend en alles-verorberend zoals de Kotslam.

Realism Is All | 16-08-20 | 13:51

@Wasbakplasser | 16-08-20 | 13:36:
Thais ook niet. Die zien in het zuiden wat islam voor ellende en criminaliteit betekent en als je daar als dienstplichtige naartoe wordt gestuurd is dat serieus een tour of duty. Inclusief het aan de bekende lijntjes trekken om daar toch vooral niet te hoeven gaan.
Nee, ze weten daar donders goed welke hel je met Islam in huis haalt.

Graaisnaaiert | 16-08-20 | 14:15

Bullshit reden. In dit land gaat het nog veelte goed. Meer Bassen en meer tegenslagen geen gtst op tv en dan komt heel misschien de Nederlander van de bank af.

Stephen K. | 16-08-20 | 14:37
▼ 5 antwoorden verborgen

WAAR zijn die zgn. "Bn"-ers nu???? En de "gekleurde medemens"??

Wienerschnitzel mit | 16-08-20 | 13:12 | 4

Dat zou inklusief foto van Bas een passende tekst zijn voor op billboards langs s lands ringwegen en rondom Hilversum.

normanius | 16-08-20 | 13:37

Er vallen vandaag geen deugpunten te scoren

Ride_On | 16-08-20 | 13:45

Er stonden geen workshops "kopschoppen voor beginners" op het programma

Lu_Tze | 16-08-20 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Overal preventief fouilleren, het gaat niet meer anders.

g[E]ulden | 16-08-20 | 13:07 | 3

Gericht he. Dus niet etnisch. Gewoon zeggen dat je op zoek bent naar iemand die op de gefouilleerde lijkt. Jok je ook niet want er lopen 1000en gezichten rond met dat signalement, dus.... Ff iets slimmer werken, handhavers.

Graaisnaaiert | 16-08-20 | 13:12

Noem het statistisch profileren.

express | 16-08-20 | 13:24

Deze brief is mij uit het hart gegrepen:

www.parool.nl/columns-opinie/bas-van-...

Lezersbrief

‘Bas van Wijk heeft de prijs betaald voor een falende overheid’

Het is een wrange constatering, maar Bas van Wijk heeft niet de prijs voor zijn moed betaald maar voor een falende overheid, schrijft Paroollezer Sicco Polders in deze ingezonden brief.

Sicco Polders14 augustus 2020, 10:49Volgens onze burgemeester Femke Halsema heeft de 24-jarige doodgeschoten Bas van Wijk ‘de hoogste prijs betaald voor zijn moed’. Het is blijkbaar al moedig om iemand aan te spreken en diefstal te willen voor­komen.Helaas is er door jarenlang bezuinigen van de overheid een tekort aan politie en zijn er minder mogelijk­heden criminaliteit te bestrijden. En is de kans dus groter geworden dat diegene die u aanspreekt steekt of schiet.
Er is veel geprobeerd, zoals in 2012 de lancering van de top 600-aanpak. Veelplegers van zogenaamde ‘high-impactdelicten’ werden in kaart gebracht en zouden stevig moeten worden aangepakt. Maar de criminaliteit in Amsterdam is niet afgenomen, het aantal steekincidenten onder jongeren is groter geworden en de laatste weken zijn enkele ondernemers het slachtoffer geworden van kogels of neergelegde handgranaten.

De jongen die Bas van Wijk doodschoot was gewapend naar het recreatiegebied de Nieuwe Meer gegaan. Dat doet een doorsnee jongere niet. Stond hij al op de radar van de politie of was hij misschien nummer 601? En hoe kwam hij aan zijn wapen?

Een 100 procent veilige samenleving is een utopie, maar dat nu de burgemeester het al moedig noemt als je ingrijpt bij diefstal is het andere uiterste. De overheid zou haar burgers beter moeten beschermen en de politie meer middelen moeten geven om dit soort excessen te voorkomen. Het is een wrange constatering, maar Bas van Wijk heeft niet de prijs voor zijn moed betaald maar voor een falende overheid.

Sicco Polders, Amsterdam

express | 16-08-20 | 13:03 | 12

@Reaganmania | 16-08-20 | 13:09:
Nou nee. Het probleem is dat Nederlanders dociel en onderdanig zijn en ook dit wordt gewoon weer geaccepteerd door de overgrote meerderheid. Ook hier heb ik menig "stoere" reactie voorbij zien komen dat zoiets alleen in "shithole" Amsterdam gebeurt en dat men er verder niks mee te maken wil hebben maar ondertussen wel zgn ontsteld is. Zo'n instelling helpt natuurlijk ook niet echt.

Basil Fawlty | 16-08-20 | 13:29

"Een 100 procent veilige samenleving is een utopie." Klopt maar Japan is voor 99.9% veilig.

McCain | 16-08-20 | 13:39

@McCain | 16-08-20 | 13:39: Dat volk bestaat dan ook voor 99.9 procent uit Japanners. Dat zegt wél wat. Niet zo zeer over Japanners als wel over vreemde culturen binnenlaten die diametraal tegenover je eigen cultuur staan.

Sans Comique | 16-08-20 | 14:46
▼ 9 antwoorden verborgen

Waarom komen de mensen niet? Omdat we weten dat politiek en overheid niets voor ons zullen doen. Ze zullen altijd partij trekken voor de zogenaamde racistische slachtoffers.

Madame Poitiers | 16-08-20 | 13:02 | 26

@MickeyGouda | 16-08-20 | 15:54: Die hebben helemaal niets in huis, dunkt me. Hoe kan een mens treuren als de zoveelste hoofddoek een aanval verzint en onverschillig de schouders ophalen bij de daadwerkelijke moorden op blanken. Dan ben je helemaal niet tot empathie in staat #steekjelos

Madame Poitiers | 16-08-20 | 16:07

Die is ook niet oprecht Madame. Verdorven geesten kennen geen genade.

CalamityJane | 16-08-20 | 16:20

Het is maar hoe je al die "feiten" naar je eigen nare mening weet te verdraaien.

Lorejas | 16-08-20 | 16:40
▼ 23 antwoorden verborgen

Zou Valsema nu stiekem gniffelen omdat er zo weinig mensen kwamen demonstreren? En bij haar slavenfeestje er meer kwamen?

Odin | 16-08-20 | 13:02 | 3

Waarmee de Dam dus duidelijk een partij politiek statement, aandacht en verkiezingsstunt was (ja, jullie aanwezigen daar allemaal).

TheseDays00 | 16-08-20 | 13:04

EU heeft de laatste 5 jaar 36 miljoen gespendeerd voor het Moslimbroederschap.
Kom rein.

joppo0 | 16-08-20 | 13:09

Femke zal toch zelf ook komen opdagen? Wanneer je één demonstratie "belangrijk" vindt en er aan deel neemt, dan moet een neutrale burgemeester andere demonstraties net zo blangrijk vinden.

duProgue | 16-08-20 | 13:18

Ik zie alleen maar blanken op de foto’s. Ik bedoel daar verder niets mee. Maar toch.

Ridde Rogter | 16-08-20 | 13:01 | 1

youtu.be/YB8rXkOTmyw

Sylvana Simons: " All lives matter?....... dikke middelvinger!!"

express | 16-08-20 | 13:14

Ik ben voor herinvoering Doodstraf en daarom stem ik SGP, alleen daarvoor al en de Doodstraf voor dit soort mensen zonder Rede, die eigenlijk niets menselijks hebben wanneer je voor eigen gewin iemand vermoord, ja moord want je weet, dat je met een scherpe zakdoek niemand dood krijgt maar met een vuurwapen/mes wel en een ieder met een vuurwapen ook de zoon van Femke, die opgepakt wordt mag een paar jaar brommen en iemand die een ander vermoord, moet geen cent meer aan uitgegeven worden en niet meer laten pamperen door halve zoolen, nee Doodstraf voor dat slag onmensen.
Ja dat is mijn eerlijke mening,
Rust in Vrede BAs.

Hallalieheliaal | 16-08-20 | 13:01 | 6

Nogal een domme reden om SGP te stemmen, tenzij je de rest van het programma ook ondersteund. De doodstraf staat niet bepaald bovenaan de lijst van de zaken die de SGP wil veranderen.

ZonderNaam | 16-08-20 | 13:21

Door mensen als u hebben deze rotzooi in Nederland, stemmen op een partij die daar niets aan wil doen. Wakker worden als er is een familielid wordt gepakt?

jan huppeldepup | 16-08-20 | 13:35

Ik dacht dat mensen SGP stemden omdat ze geen seks hebben en dan maar stemmen op een partij die seks vies vindt. Dan kun je dat tenminste als argument aandragen als je vagen krijgt waarom je nog maagd bent op je 28e.

Erikjan79 | 16-08-20 | 13:44
▼ 3 antwoorden verborgen

De angel is er natuurlijk een beetje uitgehaald door de vlotte arrestatie. Slim en handig. Demonstreren, waartegen nu eigenlijk? Tegen lelijke mannetjes die dit zelf ook wel weten maar o zo graag toch wat willen zijn en dan dat maar afdwingen met een pistool?

Mark van Leeuwen | 16-08-20 | 13:01 | 4

Ach jee, Erikjan de Rat is ook weer onder zijn steen uitgekropen.

Lorejas | 16-08-20 | 14:13

Lorejas. Verbaas me vaker al hogelijk over zoveel vuil. Kronkel als je het mij vraagt. Brr

CalamityJane | 16-08-20 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Is Halalsema al met kekke button gefotografeerd? Is de woke dorpsmarxist Wassink nog met een praatje gekomen, onderwijl nog meer tuig pamperend? De imams zijn toch zo vredelievend? Waar waren ze dan?

Frau Merkel | 16-08-20 | 13:00 | 4

@IJsbrekert | 16-08-20 | 13:06: Als je er nooit komt, zowieso niet in Links Fascistisch broeinest 020 maar ook bij dergelijke demonstraties omdat je het nut er niet van in ziet en niet voor de buhne zonodig hoeft op te vallen met je medeleven, maak je in elk geval geen verschil tussen kleuren.

Als je wel bij die farce van een demo op de Dam stond een aantal weken terug toen het om zwart ging, en schijt had aan alle Corona-regels omdat jij jezelf als zwarte en/of Linkshund met je moreel superieure kop belangrijker vindt dan de rest, maar nu je bek niet opentrekt en nergens te bekennen valt, maak je dus gewoon onderscheid op basis van huidskleur. Hmmm... hoe heet dat ook al weer...?

Realism Is All | 16-08-20 | 13:57

Valide vragen waarop we waarschijnlijk nooit antwoord zullen krijgen. Bas was nét iets te blank om een massa op de been te krijgen.

MickeyGouda | 16-08-20 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

'Elk leven telt, geen geweld' is nogal een open deur. De enige reden waarom deze kreet gekozen is, is omdat dit een reactie is op 'black lives matter' en omdat Bas blank was en vermoord is door iemand met een kleurtje. Terwijl verondersteld dodelijk racisme door de politie (of dat nou waar is of niet) toch echt heel wat anders is dan een roofmoord. Ik vind het daarom eerlijk gezegd een beetje gezocht/onzuiver, onduidelijk waar je nou precies voor/tegen bent, daarom is denk ik de opkomst ook vrijwel nihil.

Beau_Reaal | 16-08-20 | 12:57 | 8

@CalamityJane | 16-08-20 | 13:12:
En het nog een roofmoord noemen ook. Je moet maar durven.
Nu begrijp ik wel waarom er zoveel mensen op Rutte en zijn VVD stemmen....

Ommezwaai | 16-08-20 | 13:15

Kijk eens naar opsporing verzocht en kijk eens naar het kleurtje van de dader en kijk eens naar het kleurtje van het slachtoffer.. Blanken worden zorgvuldig uitgezocht.

Wasbakplasser | 16-08-20 | 13:41

@CalamityJane | 16-08-20 | 13:12: Dat vindt ik helemaal niet normaal en dat wilde ik dus niet beweren. Ik heb het over de vage boodschap van deze bijeenkomst. En @Ommezwaai: dit is toch een roofmoord?

Beau_Reaal | 16-08-20 | 16:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Net 'Me me meme' op Youtube, '7 2 5 4 we want to protest some more'. Allemaal heel sympathiek en verbindend en deugend en weetikveel, maar dit gaat totaal geen ene moer veranderen. Zet maar komende zaterdag in je agenda voor de volgende stille tocht.

DearMud | 16-08-20 | 12:56

Dit was geen geweld maar een laffe moord na een laffe diefstal.

Piet Karbiet | 16-08-20 | 12:53 | 2

Ohw, een moord gaat niet gepaard met of is geen geweld?
Vertel.

Ommezwaai | 16-08-20 | 12:58

De 'Domste opmerking van de dag prijs' gaat wederom naar Piet.

Gulliver | 16-08-20 | 13:48

Denk maar niet dat zo'n demonstratie ook maar iets gaat helpen. Al zou je er een maand lang aandacht aan geven op tv. Dat tuig dat zoiets flikt is daar echt niet mee bezig. Het kan ze niks schelen. Ze kijken geen op1 of buitenhof of überhaupt tv. Ze zijn al te ver afgegleden naar een donkere kant in het leven. Geld en status is het enige waar ze iets om geven. Ze hebben nul moreel besef.

HerrSaffie | 16-08-20 | 12:52 | 1

De verandering moet ook niet van het dadertuig komen, maar het tuig dat hen faciliteert: de GL/D66'ers en soortgelijke figuren met een heils visie en dictatoriale inborst.

Grachus | 16-08-20 | 14:00

Ik wil geen actie hoeven voeren, ik wil een overheid die optreed en zijn geweldsmonopolie gebruikt. Het sociale contract dat wij hebben met de overheid moet gerespecteerd worden door dit kabinet!!!!

Nico1000 | 16-08-20 | 12:50 | 5

Dat sociale contract wordt al een jaar of 30 niet meer gerespecteerd, als het al niet veel langer is. Er is een invasie aan de gang en wie daar wat over zegt wordt op alle mogelijke manieren zwartgelakt. In de jaren 30 speelden we tenminste nog dat we neutraal waren, nu leggen we de rode loper uit voor onze nieuwe overheersers. Waanzin.

Graaisnaaiert | 16-08-20 | 13:16

@PieterPassant | 16-08-20 | 13:05:
En excuses als:"Geweld lost niets op" is in dit geval een dooddoener. Helaas begrijpen steeds meer leiden hier alleen nog de taal van geweld. En als geweld niet werkt, gewoonweg meer geweld gebruiken. Het is dan maar even niet anders.

Ommezwaai | 16-08-20 | 13:22

@PieterPassant | 16-08-20 | 13:05: Haha, oplossen. In Nederland.

Nee, eerst duiden. En discussiëren op tv. En debatteren in de Kamer. En columns schrijven. En commissies oprichten.

En daarna is het momentum weer weg. Op naar de volgende keer.

Realism Is All | 16-08-20 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Weer een groep die publiekelijk even hun emotionele ontladingsritueel komt doen.

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Nietzsche zijn "God is dood" als wanhoopskreet bedoelde.

ZonderNaam | 16-08-20 | 12:49 | 3

Nietzsche's "God is dood" is niet als iets eenduidigs te vatten, omdat 'God' bij Nietzsche kan wijzen op Dionysus (de God van het totaal uit je dak gaan), op Apollo (de God van 'Ken jezelf') of op de God van de Bijbel, die volgens het Nieuwe Testament mens (iemand met een dood-bestemming) is geworden. Nietzsche identficeerde zichzelf het liefst met Zarathustra en met Dionysus: 'Wanneer God bestaat, hoe houd ik het dan uit om niet zelf God te zijn!'

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-08-20 | 13:26

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 16-08-20 | 13:26:
Dat Apollo/Dionysus verhaal is vooral iets uit zijn eerdere werk. Ik verwees nu naar de bekende passage uit Zarathustra. De emotie die daar over gebracht wordt is redelijk eenduidig.

ZonderNaam | 16-08-20 | 13:36

@ZonderNaam | 16-08-20 | 13:36: Dionysus is volop aanwezig in Zarathustra. Nietzsche was en bleef classicus. De interpretatie van 'God is dood' die eenduidig zou slaan op de Bijbelse God doet geen recht aan Nietzsche's fundamentele meerzinnigheid. Waarom zou 'God is dood en jullie hebben hem vermoord!' niet slaan op Dionysus (uit Hellas) of op Nietzsche's alter ego (Nietzsche identificeert zichzelf met Dionysos)?

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-08-20 | 14:02

Waar is Halsema nu?

Hadena | 16-08-20 | 12:48 | 4

Waarschijnlijk een advocaat aan het ritselen voor de moordenaar van deze jongeman.

Ommezwaai | 16-08-20 | 12:51

Thee drinken in Den Haag of Utrecht.

Betterworld | 16-08-20 | 13:39

Die wacht op de demo voor de moordenaar omdat hij een onmenselijke 3 maanden voorwaardelijk heeft gekregen. Misschien verandert ze iets als haar eigen zoon betrokken is maar zelfs dat geloof ik al niet meer.

jan huppeldepup | 16-08-20 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Dit soort jochies.... Zonder principes (hoewel ze zelf denken heel principieel te zijn).
joop.bnnvara.nl/opinies/gerechtigheid...
Ene Jens. Van DWARS. En FNV Jong. Een carrièresocialist in de dop dus. Zo’n jongen waarvan je nu al wéét dat die tot zijn pensioen aan de overheidstiet gaat lurken in allerlei ambtenarenbaantjes (en god verhoede: in de politiek). Die het dus veroordeelt dat iemand schrijft dat het moet gaan over de bestrijding van geweld, in plaats van dat het weer in het etnische debat moet worden gesleurd... alleen omdat dat wordt gezegd door iemand van de politieke vijand FvD. Het gaat dus niet over de bestrijding van geweld, Jens? Lul.

Wat Tim Pool zegt. (Want in de VS hebben ze ook zo’n akkefietje).
www.youtube.com/watch?v=VCugzfbTLz0

Stormageddon | 16-08-20 | 12:48 | 3

The left can't meme.

schedewindje | 16-08-20 | 12:55

Ik heb de column gelezen. Verbijsterend dat die jongen de balk in zijn ogen niet ziet. Floyd werd zonder bewijs als racistische moord gezien en de dam stroomde vol. Niemand die het publiekelijk waagde aan te geven dat een racistisch motief tot nu toe niet is gebleken. Maar toch schrijft deze lullo een stukje over hoe verkeerd het is om dat wel te doen bij Bas van Wijk. Voor de goede orde, ik vind het in beide gevallen waanzin (de schutter van Bas van Wijk had net zo makkelijk een donkerder iemand kunnen afknallen). Maar jens waar was je opinie 3 maanden geleden.

BobDobalina | 16-08-20 | 13:06

Engnekken als Jens zullen hun hele leven parasiteren op anderen en die tegelijkertijd dan ook nog de morele maat nemen. Vermoedelijk heeft Jens vroeger weinig vriendjes gehad.

Grachus | 16-08-20 | 14:08

Aangepaste versie dan maar...

B as’ leven doet ertoe
A msterdam zwijgt…
S ilence! Only black lives matter
L uister toch hoe
E r gevaar dreigt…
V iolent societies wil shatter
E lk leven doet ertoe
N iemand die nu nog zwijgt…
D oes anyone still thinks he’s better?
O mdat Bas’ offer ieders hart deed bloeden
E n hij zijn leven niet zomaar gaf:
T rek je mond open tegen dit racisme
E en moordenaar vol haat en woede
R ichtte op Bas’ rug, o hoe laf
T rek je mond open tegen dit fascisme
O mdat Bas’ offer ieders hart deed bloeden
E n hij zijn leven niet zomaar gaf!

Wie vandaag demonstreert, herdenkt niet alleen Bas, maar ook Rik, die zonder enige aanleiding door een Soedanese asielzoeker werd vermoord, Jessica uit de VS, omdat ze ‘all lives matter’ riep en werd doodgeschoten en Theo van Gogh, omdat hij het aandurfde om kritisch te zijn over de islam en ja, nog vele vele anderen!

Wie vandaag demonstreert, demonstreert tegen de wegkijkende politieke plucheplakkers, de politici die niet-westerse normen en waarden prefereren boven de Nederlandse en Zwarte Piet willen afschaffen maar niet in actie komen tegen mensen die rondlopen met messen, pistolen, machetes en granaten of kalashnikovs.
Bas is nu dood omdat Halsema weigert controles uit te laten voeren op verboden wapenbezit. Ze respecteert derhalve de islamitische gewoonte dat ‘jonge mannen’ hun mannelijkheid bewijzen door een wapen te dragen. In de zandbakken van Noord-Afrika en het Midden Oosten kan dat omdat iedereen die gewoonte kent en dezelfde cultuur aanhangt. In Europa kan dat niet: Europeanen zijn kansloos omdat ze onbewapend zijn en zich niet kunnen verweren. Daarom komen steekpartijen steeds frequenter voor, vaak met meerdere slachtoffers en gemotiveerd vanuit de islamitische cultuur. Ooit waren moord en verkrachting zeldzame fenomenen. Sinds de massa-immigratie komt het steeds vaker voor. Tegenwoordig is het schering en inslag en deinzen de daders er zelfs niet voor terug hun kwalijke misdaden overdag te plegen, terwijl tientallen mensen geschokt toekijken. Als dit niet onmiddellijk wordt gestopt, volgen binnenkort overal en op grote schaal plunderingen.

Angélica de Sancé | 16-08-20 | 12:45 | 9

Ik begreep even niet waarom je vorige tegel werd weggehaald. Maar nogmaals: goed epistel.

zwartzondersuiker | 16-08-20 | 13:07

@DrumPiet | 16-08-20 | 12:56:
Vergeleken bij anno 2020 wel, Einstein....
.
Het is inmiddels genoegzaam bekend dat veel van deze misdaden gepleegd door asielzoekers en gepigmenteerd tuig netjes in de overbekende doofpot verdwijnen. Dat verzin ik niet.

Ommezwaai | 16-08-20 | 13:12

Beloof me dat je weer terugkomt naar Nederland, Angélica!

MickeyGouda | 16-08-20 | 16:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Gebrek aan rechtsemense in Amsterdram.

Tjemig | 16-08-20 | 12:44 | 1

Iemand die de confrontatie zocht met een getinte is in Amsterdam not done. Dat is heel verdacht. Wegkijken en afkopen is daar het devies. Ook vandaag.

Graaier | 16-08-20 | 12:47

Opvallend weinig aanwezigen.

einStina | 16-08-20 | 12:43 | 1

Ik kan mij nog herinneren wat de dood van een crimineel op een ander continent in deze stad teweeg bracht...
... Bas behoorde niet tot de groep "people that matter" klaarblijkelijk.

jemagookniksmeer | 16-08-20 | 12:46

Welke symboliek gaan wij blanken voor deze moord bedenken? De negerT van BLM doet knielen, wij een pistoolhandje?

Ommezwaai | 16-08-20 | 12:42 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb niet gedemonstreerd voor George Floyd en zal ook niet demonstreren voor Bas van Wijk.

DrumPiet | 16-08-20 | 12:42 | 1

Daarmee willen zeggend dat het ontzettend triest is dat dit soort geweldsincidenten wordt aangegrepen om er een huidskleurdingetje van te maken.

DrumPiet | 16-08-20 | 12:44

Bid, huil, vecht,
ook ik ben tegen onrecht

Dikke_Tammo | 16-08-20 | 12:41 | 1

Ontroerend en mooi!

obominotie | 16-08-20 | 14:27

Kijk eens aan, Ronnie snapt het momentum niet helemaal.

Piet Karbiet | 16-08-20 | 12:40

Bas lives matter.

Tishetnetnie | 16-08-20 | 12:39

Gek dat linksgekkies niet warmlopen als er zomaar een blanke vermoord wordt.

NanoTube | 16-08-20 | 12:39 | 1

Is de uitkomst van een links-raciale rekensom.

HogeNood | 16-08-20 | 12:55

We hebben een symbool nodig, waardoor iedereen kan zien dat we tegen geweld zijn. Knielen is al geclaimd door die andere movement, dus laten we recht-op staan tegen geweld. Misschien zien sommige mensen dan ook graag dat we onze hand opsteken. Met een vuist kan niet, want dat is een symbool voor vechten. Wat als we nu de open hand laten zien?

ScumbaggusMaximus | 16-08-20 | 12:39 | 5

Hand opsteken met een vuist.. dat is tientallen jaren het symbool voor politiek geweld.. onder dat symbool zijn miljoenen mensen vermoord, De pvda gebruikt dit symbool ook.. zie hun partijsymbool, de bloem. Is vrijwel een op een kopie van een geweldadige en verboden knokploeg uit de jaren 20.

swapper | 16-08-20 | 13:17

Ik stel voor dat we allemaal symbolisch een pistool in een holster gaan dragen.

OverdaanDerOnderheid | 16-08-20 | 13:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee, ga niet demonstreren tegen de dood van een doorgesnoven zwarte drugscrimineel in de VS.
Ook niet tegen een racistische aanslag op een blanke jongen.

Wanneer is de demonstratie tegen de veroorzakers & uitbaters van de groeiende raciale tegenstellingen?

(media, politiek, globalisten, EU, Democrats) Dat schoftentuig duwt ons allemaal weer in hokjes om aldus verdeeld beter over ons te heersen.
Waarom anders deze massale opvang van kansloze laagopgeleiden, het geboorte-overschot van de poepgatlanden! Dat is niet omdat genoemde schurken zo van negers en verwarde mannen houden.

Jan Passant mk2 | 16-08-20 | 12:38 | 2

Bim bam bom, ze doen het er om...

Ommezwaai | 16-08-20 | 12:40

Dit was geen racistische aanslag op een blanke. Bij Floyd ook geen sprake van racisme

zuurtjeregen | 16-08-20 | 12:45

Ik zie in ieder geval 1 zwarte man, maar die staat naast een blanke vrouw, dus zal wel als afvallige gezien gaan worden binnen de commune.

Zer0-hedger | 16-08-20 | 12:38 | 2

Die komt vanavond in beeld op het NOS-Journaal. En morgen bij Op1.

piloot47 | 16-08-20 | 12:43

@piloot47 | 16-08-20 | 12:43: Als zijn vrouw ook nog een hoofddoekje om zou willen doen dan is de redactie van de staatsomroep helemaal blij.

Graaier | 16-08-20 | 12:51

Ben benieuwd naar de peilingen van Maurice.
Kan toch niet anders dan dat Wilders omhoog schiet na een week van multi culti fascisme.

Trumme | 16-08-20 | 12:37 | 6

@piloot47 | 16-08-20 | 12:45:
Rutte heeft wijlen zijn vader in de strijd gegooid!
Dáár valt de NL-er voor. Let maar op.

demaup | 16-08-20 | 12:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Het optuigen van zo'n bijeenkomst doet mij denken aan de boosheid van slachtoffers, die vonden dat Gökmen naar de rechtzaal moest komen. Ik dacht 'mensen die jezelf dit niet aan, hij gaat jullie nog harder op jullie zieltjes trappen.' En zo geschiedde. De opkomst vanmiddag gaat pijn doen. In de beleving van de nabestaanden gaan er pijnlijk weinig mensen komen.

Leptob | 16-08-20 | 12:36

Verkeerde huidskleur en te lekker weer. Een pijnlijke combinatie voor een gedenkdemonstratie voor een gozer die opkwam voor een ander en dat met de dood moest bekopen door een doorgedraaide idioot met de juiste huidskleur.

_pacman_ | 16-08-20 | 12:35 | 2

Te lekker weer? Wat een drogreden.
Rellen in de grote steden komen ook door te lekker weer.

zuurtjeregen | 16-08-20 | 12:48

"Elk leven telt", een waarheid als een koe. Alleen krijg ik inmiddels het idee dat het leven van een autochtone blanke Nederlander tegenwoordig minder telt. Alles wat maar enigszins iets anders van pigment is. met de grootste muilen, mogen en kunnen alles.

Ommezwaai | 16-08-20 | 12:34

Ik had best willen gaan maar zag dat het weer een zwart/wit dingetje werd en daar heb ik geen zin in.

osolemio | 16-08-20 | 12:33

Even afgezien van de rellen: die BLM-demonstraties waren achteraf echt wel iets om je als zwarte voor te schamen.
Er wordt steeds meer bekend over de arrestatie van Floyd, dankzij het videomateriaal dat eindelijk vrij is gekomen, en het was achteraf gewoon een crimineel die geheel terecht werd aangehouden en er zelf een puinhoop van maakte bij zijn aanhouding.

Papa Jones | 16-08-20 | 12:33 | 14

@BobDobalina | 16-08-20 | 12:58:
Ja zeker. BLM past prima in het straatje van Halsema, om te stoppen met preventief fouilleren.
Nou, we zien wat er van komt. Daar protesteren ze vandaag dus weer tegen.

Papa Jones | 16-08-20 | 13:07
-weggejorist-
Guzza | 16-08-20 | 13:37
-weggejorist-
Guzza | 16-08-20 | 13:43
▼ 11 antwoorden verborgen

ik zie weinig 'jongeren' die meedoen met de stille tocht

geen_kwijl | 16-08-20 | 12:33 | 1

ook weinig "anderen", zoveelste bewijs dat die MC samenleving compleet nep is.

Wienerschnitzel mit | 16-08-20 | 13:19

"Wees een held
Geen geweld.
Wees een held
Geen gescheld"

en dat dat heel hard heel vaak herhalen in een mensenmassa die allemaal de rechtervuist omhoog steken.

Sans Comique | 16-08-20 | 12:31 | 2

.. dat klinkt als een spreekkoor van moderne kritische jongeren met een universitaire achtergrond.

Jan Passant mk2 | 16-08-20 | 12:45

@Jan Passant mk2 | 16-08-20 | 12:45: Er wordt dan ook wijselijk geen link gelegd met de slachtoffers van de maatschappij die uit pure wanhoop tot dit soort daden over moeten gaan.

Sans Comique | 16-08-20 | 15:24

Maar het blijft raar, dat de Dam vol stond voor George Floyd, een crimineel met een strafblad zo lang als The Lord of the Rings, in een land dat ons land niet is, tegen politiegeweld van agenten die onze agenten niet zijn, in een rassenstrijd die onze strijd niet is, maar dat geweld tegen onschuldige autochtone Nederlanders kennelijk niets losmaakt.

Stijlicoon | 16-08-20 | 12:31 | 3

"George Floyd was een parel voor zijn buurt, een hardwerkende*KRIEK* belastingbetalende burger die al zijn vrije tijd en energie stak in het helpen van zijn medemensen*KNARSKRAAK* en vanwege zijn huidskleur is vermoord*BENG Poeffffffpssssssjt*"

Sans Comique | 16-08-20 | 12:35

Ik denk dat het niet raar is, als je daar gefilmd wordt tussen die andere 100 demonstranten word je de rest van je leven geframed als extreem-rechts.

skoftig | 16-08-20 | 12:35

Herkenning naturlijk; al die criminelen van welke kleur dan ook herkennen zich in meer of mindere mate in die Floyd, dus hijsen ze hem postuum op t schild.
Hun grote gepigmenteerde voorbeeld, lol, ze zoeken het maar uit met dat soort 'rolmodellen'.

Zer0-hedger | 16-08-20 | 12:36

Ben je wit, blauw of zwart, de voornaam van Garfunkel is Art.

RickTheDick | 16-08-20 | 12:30 | 3

Bist du hell oder dunkel?
Der Nachname von Art ist Garfunkel.

keestelpro | 16-08-20 | 12:43

Ik zou willen dat ik zo rijmen kon. De achternaam van Paul is Simon

zuurtjeregen | 16-08-20 | 12:52

Op het plein zijn ze - ach - niet met velen
want gij zult Wilders niet in den kaart en spelen.

(bekend Reederijckers gedight)

piloot47 | 16-08-20 | 12:30
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 16-08-20 | 12:30 | 3

Ik blijf thuis.

Zoals het hoort.

Toetsenbordcomplex | 16-08-20 | 12:28

‘We drinken een glas, doen plas en de moord op Bas blijft zoals die was’. Wie is die sneue twitteraar eigenlijk?

Dubbelepunthoofd | 16-08-20 | 12:28

Goh. Al bijna half een. Is deze demo nog steeds niet uiteen geknuppeld!?
Samenscholingen van Roomblanke mensen zijn toch niet toegestaan?

RickVogelschrick | 16-08-20 | 12:27

Het staat er niet bepaald zwart van de mensen.

oldandwise | 16-08-20 | 12:27

Helaas zijn de media nog altijd degene die bepalen waar "ophef" over word gemaakt; overeenkomstig hun agenda.

Wel ophef over Floyd.......... maar geen ophef over Bas.

Een ander voorbeeld van kortgeleden

Het is een verhaal dat je in weinig media hoort. Maar dat zou je wel doen als de rassen omgekeerd waren. Dan zou er een enorme ophef in de media over zijn.

De (blanke) 5-jarige Cannon Hinnant werd in koele bloede geëxecuteerd terwijl hij op zijn fiets reed. De beschuldigde moordenaar is Darius Sessoms (een Afro Amerikaan) .

Hij liep naar verluidt naar de jongen toe en schoot hem dood in het bijzijn van zijn zussen.

Keer de rassen om en dit is het enige waar de media een maand (of langer) over praten en er talloze demonstraties zouden plaatsvinden.

Swieberj | 16-08-20 | 12:27 | 2

Demonstraties? Roven en plunderen zult u bedoelen.

RickVogelschrick | 16-08-20 | 12:29

Verschrikkelijk dit. In North Carolina bestaat de doodstraf nog maar levenslange eenzame opsluiting in een klein hok zonder mogelijkheid tot vrijlating lijkt me volstaan.
#sayhisname

Carlos_I | 16-08-20 | 12:57

En ook veel PoC....

Schriever | 16-08-20 | 12:25

Alsof een demo helpt. Wat waarschijnlijk beter werkt is fouilleren, politietoezicht op plaatsen waar veel mensen bij elkaar komen, duidelijke straffen en boetes etc. Maar ja dat is werk en inspanning he? Ik verwacht weer een bordje ‘zo gaan we niet met elkaar om’.

Risingson | 16-08-20 | 12:25 | 5

@CalamityJane | 16-08-20 | 12:28:
Heeft niks met Nederlanders te maken. Die BLM dat waren ook Nederlanders.
Het heeft te maken met tuig versus fatsoenlijke mensen.
Dat BLM tuig heeft overal schijt aan. In het midden van de coronacrisis lapten ze alle regels aan hun laars voor een onzin demonstratie over vermeend politiegeweld. Racistisch politiegeweld in Nederland nota bene. Het feit dat de politie poeslief toekeek was het ultieme bewijs van het ongelijk van BLM.

Nette, fatsoenlijke en weldenkende mensen gaan niet demonstreren voor iets dat zo ontzettend vanzelfsprekend is als de waarde van een onschuldig mensenleven.
En fatsoenlijke mensen komen zeker niet in 'tijden van corona' (jeukgezegde) in drommen bij elkaar.
Fatsoenlijke mensen niet. En dat is gelukkig nog steeds de allergrootste meerderheid in Nederland.

keestelpro | 16-08-20 | 12:39

@RickVogelschrick | 16-08-20 | 12:30: En dat hielp ook geen bal. Lubbers wilde de 'kruisvluchtwapens' (zo heetten ze als je vóór plaatsing was) in 1985 op vliegbasis Woensdrecht daadwerkelijk plaatsen maar door het INF-verdrag waren ze niet meer nodig. Hij heeft nog wel even vanachter een gordijntje in het torentje naar de demonstranten gezwaaid. Doei wappies! (zo heetten ze toen nog niet)

piloot47 | 16-08-20 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Je ziet hier wel goed om welke huidskleur het draaien moet, wil je je zwarte of bleekneus laten zien en een ego-vergrotende button op te spelden.

Zer0-hedger | 16-08-20 | 12:24

"Mes-steek-pijn" is niet fijn.

Jan Passant mk2 | 16-08-20 | 12:24 | 4

Wie wil er bloed op de achterbank van de drenkeling Hein.

keestelpro | 16-08-20 | 12:31

@miko | 16-08-20 | 12:59:
Tank niet wit, tank niet zwaard, maar in de geur van je haard.

keestelpro | 16-08-20 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien goed bedoeld maar volstrekt zinloos dit.
Het achterliggende grote probleem (waar men eigenlijk op doelt maar wat niet wordt benoemd) wordt er niet mee opgelost.

laurentius | 16-08-20 | 12:22

Zwart, bruin of blank,
hou eens op met dat gejank.

VanBukkem | 16-08-20 | 12:20

En hoe zit het met de demonstratie in Den Haag gisteren tegen het Covid sprookje? Niets over gehoord.

gebakkenzuchten | 16-08-20 | 12:20 | 1

Ik lees in het andere kamp dat ze bij die demonstratie jodensterren bij kinderen hadden opgenaaid.

ZonderNaam | 16-08-20 | 12:46

Het OM is tijdens de beperkingen op de verdachte van de moord op Bas van Wijk uit de school geklapt. Dat is een ernstige vormfout, die de deur openzet voor een fopstraf.

Feynman | 16-08-20 | 12:20 | 4

Niet de daad, maar de strafmaat is bepalend in Nederland.

Dubbelepunthoofd | 16-08-20 | 12:30

Beperkingen gelden nooit voor het OM, al denken sommige strafrechtadvocaten van wel.

BobDobalina | 16-08-20 | 12:35

Hoezo is dat een vormfout? Kunt u enige wettelijke bepaling of jurisprudentie noemen waar dat uit blijkt? Het doel van beperkingen is dat de *verdachte* geen informatie kan uitwisselen met derden; wat het OM al dan niet communiceert doet daarvoor toch helemaal niet terzake?

OverdaanDerOnderheid | 16-08-20 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, het loopt niet bepaald storm.

Amsterdamsko | 16-08-20 | 12:19

Festivalachtige muziek. Past stilte niet wat beter?

filosofem | 16-08-20 | 12:19

Is dit dan Every Live Matters? Goed zo.

harry21 | 16-08-20 | 12:17

Zo'n soort bijeenkomst heeft net zoveel nut als een protest tegen schijtende lieveheersbeestjes op het linkerstuurhandvat van de fiets van mijn dochter.

Leptob | 16-08-20 | 12:17

Voor wie is deze stille tocht ook al weer? De man in Almere? Of die in Groningen?

Toeja | 16-08-20 | 12:16 | 1

Raak de tel ook wel wat kwijt intussen......

Wienerschnitzel mit | 16-08-20 | 13:22

Elke dode telt ook.

Mr_Natural | 16-08-20 | 12:16 | 3

Moet u voor bij het CBS zijn.

Bolder | 16-08-20 | 12:20

Niet elke dode telt even zwaar.
Een corona dode bijvoorbeeld wordt veel zwaarder gewogen dan een overledene aan andere ziektes ook als die ziektes veel ernstiger zijn dan 'cojona'.

keestelpro | 16-08-20 | 12:27

En griepdoden 2020 moeten nog dood verklaard worden, als de tellingen kloppend zijn gemaakt.

Kamervraag | 16-08-20 | 13:02

Infantiele rijmpjes, inderdaad.
Beetje niveau Ome Willem:
"ri ro rille
ga maar zitten op je bille"

Barend Braakbal | 16-08-20 | 12:14 | 3

Blauw, geel of groen,
Ik zou haar zeker doen.

keestelpro | 16-08-20 | 12:16

‘Lust jij wel een broodje poep ‘ en ‘deze vuist op deze vuist’ waren toch wel van bijzondere dichtkwaliteit. ‘Vinger in de bips’ van H. Finkers daarentegen, rijmt niet, maar dicht wel.

Dubbelepunthoofd | 16-08-20 | 12:33

Dit is inderdaad tenenkrommend. Wat een simpele zielen leven er toch.

BobDobalina | 16-08-20 | 12:33

Aangezien de familie van Bas dit niet wilde ben ik niet gegaan.
Maar opzich een prima signaal dit.

Rohin | 16-08-20 | 12:13

Weet je wat het ergste is... Dat Bas over een paar weken alweer is vergeten en wij doorgaan alsof er niets is gebeurd.

Voorbeeldige burger | 16-08-20 | 12:12 | 6

Afgelopen nacht ook, 2 mensen stukgestoken. Een paar maanden terug was het wekelijks, een paar jaar terug nog maandelijks. Wat is hier in vredesnaam aan de hand?

Graaisnaaiert | 16-08-20 | 13:00

@Graaisnaaiert | 16-08-20 | 13:00:
De jeugd verveelt zich door corona.
Maar dat het alleen om jeugd van kleur gaat mag je niet meer zeggen want BLM.

Papa Jones | 16-08-20 | 13:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat ieder mensenleven telt is zo vanzelfsprekend dat het krankzinnig is om daar een manifestatie voor te organiseren. De moord op Bas was veel weerzinwekkender dan de moord op George en dat heeft niets met wit of zwart te maken. Stel je toch eens voor dat uit woede voor zo'n moord in iedere stad ter wereld de pleuris uit breekt. Serieus: ik vind het 'na-apen' van BLM omdat het nu zwart tegen wit geweld betreft een totaal smakeloos signaal. Geen wonder dat er geen hond op deze demonstratie af komt. Wees geen BLM wappie.

keestelpro | 16-08-20 | 12:10 | 3

Zo vanzelfsprekend is het nu ook weer niet. Er zijn veel mensen die denken dat vooral BLM.

duProgue | 16-08-20 | 12:12

Het is wel wat om dit soort demo's aan blm te koppelen en ze vervolgens af te wijzen.
Blm heeft hier niet het alleenrecht op. Jij hebt het ze blijkbaar al gegeven.

Gazzerop | 16-08-20 | 12:33

@Gazzerop | 16-08-20 | 12:33: Ik wijs helemaal niets af.
Je reactie staat volkomen haaks op mijn verhaal. Goed lezen is een kunst.

duProgue | 16-08-20 | 13:14

Bas is een acceptabele offer op het altaar van multikulti en globalisme volgens onze beteren. Er gaan helaas nog veel Basjes volgen. RIP alvast.

Graaf_van_Hogendorp | 16-08-20 | 12:08 | 1

Yep, en in maart gaat de meerderheid van het Nederlandse volk gewoon weer stemmen voor het beleid zoals de afgelopen 50 jaar werd aangeboden. “We” accepteren dit en al het andere blijkbaar. Collateral damage van de multi culti zeggen ze schouderophalend bij de NPO en in Den Haag. En in het stemhokje.

Graaier | 16-08-20 | 12:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken