Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mondkapjes binnenkort OVERAL VERPLICHT?

Na Donald Trump ook Ahmed Aboutaleb om

Social

Mondkapjes. Door menigeen gehaat, voor sommigen zijn mondkapjes de eindoplossing van het virusvraagstuk. Mondkapjes zijn verplicht in het OV, en op Schiphol moet je er eigenlijk ook eentje voor je smoel. Gansch Amerika is opeens mordicus mandatory mondkapjes geworden, na de mondkapjes toespraak van Donald "mondkapje" Trump. Bij het RIVM vinden ze mondkapjes in "privétijd" niet nodig en zijn ze verder heel summier met de term privétijd. Hugo de Jonge vindt mondkapjes voor verpleeghuizen maar drie keer niks. QUOTE: "Dat kost miljoenen mondkapjes extra, dan vergroot je de schaarste onnodig.” Maar Ahmed Aboutaleb, de liberal mayor van Rotterdam, opperde gisteravond in Nieuwsuur dat mondkapjes eventueel VERPLICHT moeten worden. Nou dan gaan we maar MONDKAPJES HAMSTERENNNN!!!!

Update: Schaduwcommandant der Strijdkrachten Bruls is TEGEN

Social
Social

En dan nu reclame

Reaguursels

Inloggen

En de vraag is ook : hoe te handelen bij het volgende virus ? Komt er ergens een rode knop die iemand in kan drukken en al het verkeer wereldwijd met China dichtgooit ?

Kim-Jung-Un | 23-07-20 | 23:03

Als je nu corona bagatelliseert wordt je beticht van het niet hebben van een geheugen, een hart of beide. Maar potverdorie, we zijn toch wel IETS wijzer geworden in de afgelopen maanden? Dat je in de buitenlucht nauwelijks risico loopt. Dat je bijna je best moet doen om besmet te raken (en dus niet van vieze drukknopjes van de lift). Dat je als gezond mens onder de 70 echt heel veel dikke pech moet hebben om aan corona te overlijden of er blijvende gevolgen van te hebben (0,2% sterftepercentage) En dat dat risico niet noemenswaardig groter is dan bij geregeld een rit over de snelweg. Waarom DE FUCK lijken we dan nou weer in dezelfde paniek (of erger) en in hetzelfde moralistisch wangedrag (of erger) terecht te komen als in maart? Wie legt me dit uit?

Magna Carta | 23-07-20 | 22:09 | 3

de ic's liggen vol, dus als je van de trap rolt is er geen plek voor jou, dat is een bijkomende schade of je moet een bejaarde van de zuurstof halen en de morfine pomp de rest laten doen. Dat met die morfine pomp ging zo in verzorgingshuizen met alleen telefonisch contact met de arts. Van degenen die genezen zijn verklaard hebben die nogal wat "blijvende" rest schade. ik ben 60 + indien ik ziek wordt en in t ziekenhuis belandt is mijn kans 6% om te sterven. Hele afdelingen met oudjes zijn gewoon uitgestorven maar ook fitte mensen. Je mag het van mij een griep noemen, maar wel een heel gemene dodelijke griep en niks doen levert denk ik gebaseerd op: op dit moment 5% besmet en dat leverde circa 12000 doden dus 100 % besmet circa 240000 doden, laten we het houden op de helft is 120000 . Dat is weer vergelijkbaar aan 12 jaar een hele zware griep in 1 jaar. Een keer doorbijten en we zijn inderdaad ook los, in ieder geval tot de volgende mutatie. Nee, ik word niet vrolijk van deze pandemie. Het is echt wachten op het vaccin.

Schilder58 | 23-07-20 | 22:35

@Schilder58 | 23-07-20 | 22:35: Bedankt, maar de IC’s liggen niet vol. Ik herhaal: NIET. De doemvoorspellingen in maart / april “de piek moet nog komen” bleken telkens niet te kloppen. Ik herhaal: NIET. Ja, corona is kut als het kut is. Maar dat is het nog steeds in héééél veel gevallen niet. Ik herhaal: NIET.

Magna Carta | 23-07-20 | 23:22

correct niet vol vanwege de lock down, zonder lock down was tirage de volgende stap. De tenten stonden al voor het ziekenhuis. een flink aantal zijn nog naar Duitsland gegaan. Vergeet niet dat in Italië +100 artsen zijn overleden aan corona. alle landen die het wat rustig aandeden USA en Brazilië hebben gigantische shit in hun land. Uiteindelijk zal dit virus er harder inhakken als de Spaanse griep. Maar dat weten we pas zeker volgend jaar. Dan zijn de 69 jarigen van nu dan 70 jarigen en doen dan ook volop mee........

Schilder58 | 24-07-20 | 05:03

Ik vraag me gewoon af: "what would Doutzen Kroes do?"

Proud Infidel | 23-07-20 | 19:29

Mondkapjes in de kroeg... Mwahahah! Neem nog een slok!

ciabatta | 23-07-20 | 18:19

De wereldzeeën stikken letterlijk van de mondkapjes. Allemaal nodeloos en nutteloos plastic. Hou toch op met dat gezeik. Gewoon survival of the fittest. Beter voor het milieu en eindelijk weer ademruimte voor mens én dier.

medusa324 | 23-07-20 | 17:32

Hmzz... Als Bruls tegen is dan ben ik bij voorbaat al voor (baat)

deuZigeZelluf | 23-07-20 | 17:25

Prima in winkels e.a. , maar waag het niet buiten. Dan kom ik in opstand.

Upendo | 23-07-20 | 17:21

Het RIVM maakte dinsdag nieuwe coronacijfers bekend: 987 nieuwe besmettingen in één week. In plaats van volledig in paniek allemaal idiote plannen en verplichtingen te verzinnen, heb ik een ander idee.

987 nieuwe besmettingen. bijna 1000 stuks, statistisch een mooie populatie. Graag volgende week over deze 987 een verslag hoeveel mensen er daadwerkelijk ernstige klachten hebben gekregen?
Heveel bleken er achteraf valse-positieven te zijn?
Hoe is de leeftijdsverdeling?
Hoe is de man-vrouw verdeling?
Hoeveel blijken mensen in hun directe omgeving te hebben aangestoken en hoeveel niet? En van degenen die in de omgeving waren en niet aangestoken zijn, hoezo niet?
Hoe verloopt het ziektebeeld voor deze mensen?
Hoeveel komen er uiteindelijk op de ic terecht?
Hoeveel hebben er baat bij hydroxychloriquine IN COMBINATIE MET ZINK? (300 wel, 300 placebo, 300 niks)
Hoeveel hebben er al jaren last van longen of hart? Of ander onderliggende lijden?

DOE IETS met deze groep in plaats van zinloze cijfers te roeptoeteren en paniekvoetbal te spelen.

J. Jarig | 23-07-20 | 14:38 | 5

Prima wijze van verzamelen medische gegevens somt u hier op.
Probleem is dat er dan minstens 2000 nieuwe managers moeten worden gezocht om die 100 man die dit uit gaan voeren leiding te geven.
Zet de Tesla’s vast klaar.

De Profundus | 23-07-20 | 17:12

De term "besmettingen" houden we erin totdat "het virus" in november terugkeerd. Met hartelijke dank van uw integere volksvertegenwoordigers.

revolte | 23-07-20 | 20:13

118.000 mensen per jaar krijgen kanker. 13 per uur. Driekwart gaat eraan dood.
https://www.kwf.nl/kanker
Een virus waart rond met een mortaliteit van 0,1 tot 0,5% en de hele wereld is in paniek.

Stormageddon | 23-07-20 | 22:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier in Portugal zijn mondkapjes al maanden een verplichte kost in openbare ruimtes winkels werk openbaarvervoer taxi's en ook in de auto als er een niet familielid bij zit(ten). Je kunt ze kopen in winkels en apotheken. Ik woon zelfvoorzienend op 32 hectare land en heb weinig met andere te maken en kom zelden ergens. En als ik ergens heen ga dan draag ik een mondkapje en was mijn handen met gel wat bij elke in en uitgang van een winkel en gebouw te vinden is. Er staat bij de meeste supermarkten security. En bij oa dokterspraktijken tandartsklinieken wordt je gecheckt. En mocht je koorts hebben dan wordt je weggestuurd of doorgestuurd. Mensen hier nemen het vrij serieus. Er zijn in dit gebied amper geïnfecteerden (geweest). Mensen houden hier erg veel rekening met elkaar. En ikzelf heb geen enkele moeite met het dragen van een mondkapje, je respecteert het of je komt nergens binnen.
Beter voorkomen dan doodziek.

jitro | 23-07-20 | 14:34 | 6

@azijnseikerT | 23-07-20 | 15:04:
98% zal er niets van merken "misschien" vraag het die 2% hoe fijn het was, maar hoeveel van die 98% krijgt door de virus andere lichamelijke klachten en blijvend letsel? Wat dacht u van 30% van uw longcapaciteit verdwenen is en daardoor moeilijk en kort kan lopen uw hersenen zijn aangetast en moeilijk uit uw woorden kan komen om er maar wat op te noemen.
Mijn mening is dat deze virus een plandamic dat dit tot in de puntjes uitgewerkt wordt. Straks allemaal in de rij voor een verplichte vaccinatie en een covid paspoortje of covid chipje. Zo niet dan heeft u geen enkele recht of bewegingsvrijheid meer.

jitro | 23-07-20 | 19:09

Beter 0,1% kans op doodgaan dan gegarandeerd een kut leven met mondkapjes.

jcvjcvjcvjcv | 23-07-20 | 19:15

Zelfvoorzienend leuk, maar echt 100% GWL ? Wat eet je in de winter ? Alles electrisch of auto op benzine ?

Kim-Jung-Un | 23-07-20 | 23:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft Trump ook lang volgehouden.

Goedzo | 23-07-20 | 13:50 | 1

Wat overigens wel goed werkt om het besmettingsrisico te verkleinen, zijn professionele medische mondmaskers. Die moeten echter beschikbaar blijven voor de gezondheidszorg, waar ze het hardst nodig zijn, benadrukt het RIVM.
Einde discussie, geen mondkapjes in opebaarheid.

scorpios | 23-07-20 | 13:55

Het reproductiegetal is nu 1,.29 hetzelfde als half maart toen er veel meer besmettingen waren. Hoe is dat getal eigenlijk berekend ?

scorpios | 23-07-20 | 13:46

Het RIVM vindt een mondkapje in het openbaar vervoer nodig "omdat je hier niet voldoende afstand van elkaar kunt houden". Kan je ook niet in de thuiszorg, maar daar is een mondkapje alleen nodig als je een cliënt met COVID-19 gaat douchen.

jochum1980 | 23-07-20 | 13:34 | 1

Alleen medische mondkapjes werken, maar die kan je maar beperkt ophouden. Schijnveiligheid dus, maar wel een mooi verdienmodel voor de niet-werkende mondkapjes verkopers dus de lobby zal groot zijn.

scorpios | 23-07-20 | 13:41

Wat een dikzak die Bruls!

ofarim | 23-07-20 | 13:11 | 1

Hij past nog maar net door de kraag van zijn overhemd.

Gele Beer | 23-07-20 | 13:18

Het offer feest komt eraan. Periode van veel sociale contacten, dus iedereen aan de mondkapjes.

Kwelbeller | 23-07-20 | 13:07 | 2

In totale onderdanigheid naar de staat. Inshallah.

Nehemia | 23-07-20 | 13:17

Allah beschermd!

dooiestruik | 23-07-20 | 14:43

We worden toch weer door imbecielen bestuurd.

Uit alle onderzoeken blijkt dat in de buitenlucht, massa evenementen uitgezonderd, de besmetting uiterst gering is. Dus daar voegen mondkapjes weinig toe. Binnen daarentegen heeft het wel zin.

In Duitsland draag je binnen, dus in de supermarkt, drogist, receptie etc. een mondkapje en buiten doe je hem af. Zo fucking simpel. En mensen houden zich daar aan. Is niet moeilijk.

Waarom doen de bestuurders in Nederland dan zo debiel? In plaats van deze simpele maatregel krijgen we een eindeloze hoeveelheid maatregelen die er steeds weer om heen draaien.

Het netto resultaat is een bevolking die er niet meer in gelooft en een virus dat zijn eigen gang gaat.

van heinde en verre | 23-07-20 | 13:06 | 4

@yawni | 23-07-20 | 13:11: Die 1.5 meter buiten is boterzacht. Zelfs niet consistent voor verschillende Westerse landen.

van heinde en verre | 23-07-20 | 13:13

@van heinde en verre | 23-07-20 | 13:13: Klopt. In Engeland is het twee meter.

Nehemia | 23-07-20 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Een maatregel om lekker de angst er in te houden bij de nuttige idioten.
Een virus 1 micron groot een goed mondmasker 300 micron groot. Is 90.000 virussen door één gaatje. Wat helpt zijn ioniserende luchtreinigers die die negatieve ionen met miljoenen te gelijk de ruimte in blazen elk virus wat je mond neus verlaat wordt geëlimineerd door elektrocutie.
Principe bestaat al 50 jaar en is te verkrijgen bij de electronica zaak om de hoek.
Ook handig in openbaar vervoer ziekenhuizen, scholen, horeca.

siempie2696 | 23-07-20 | 12:36 | 3

Het is toch niet te bevatten dat ze deze cruciale informatie niet van de daken schreeuwen? Plandemie.

Nehemia | 23-07-20 | 13:19

Als u niet van de materie op de hoogte bent, kunt u beter niets zeggen.
FFP3 maskers beschermen voor 99% tegen covid-19.
FFP2 maskers(blauwe chirurgische) 95%.

Roadblock | 23-07-20 | 13:45

De hele exercitie vanaf maart ging om “flatten the curve” om de ziekenhuizen en zorg niet te overspoelen. Prima, dat is gelukt. De curve is flat. Zowel IC’s als ziekenhuisopname zonder IC. Zullen we dan nu ook ophouden met de flauwekul?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Als er nu iemand ziek wordt is dat heel vervelend voor die persoon, maar je valt niet direct dood neer als je wordt besmet (de meesten merken er überhaupt niks van) en er is maar hele kleine kans dat je zo ernstig ziek wordt dat je naar het ziekenhuis moet. Dat weten we nu al maanden. Het is geen ebola. We zijn elkaar met z’n allen knettergek aan het maken.
https://www.gutenberg.org/files/24518/24518-h/24518-h.htm
Als MacKay nu zou leven dan kon hij elke paar maanden een nieuw hoofdstuk schrijven.

Stormageddon | 23-07-20 | 12:19 | 6

@Gulliver | 23-07-20 | 12:36:
En wat is er onzin aan? Kom eens met iets waaruit blijkt dat ik ongelijk heb?
Prove me wrong.
Ik ben heel makkelijk te overtuigen. Toon, met cijfers, aan dat de ziekte net als ebola 100% dodelijk is.
Toon aan, met cijfers, dat het aantal ziekenhuisopnames en IC opnames gelijk stijgt met de stijging van de besmettingen.
Toon aan, met cijfers en feiten dat iedere besmetting tot ziekte leidt en elke zieke tot ziekenhuisopname.
Prove me wrong. Het is heel makkelijk. Wil je van mij een Corona alarmist maken moet je me overtuigen. Met platitudes als “onzin” en “knettergek” kom je er niet. Dat overtuigt Kuifje misschien, maar mij niet.

Stormageddon | 23-07-20 | 18:39

De meeste vatbare oudjes zijn “helaas” overleden. Degenen die nu ziek worden schijnen er weinig of niets van te merken. Dus ik denk dat de huidige paniek wat overdreven is.

Kattie | 23-07-20 | 22:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Enne.... de benoemde corona minister heeft zijn hielen ff gelicht.

Goedverdoemme | 23-07-20 | 12:09

Tuurlijk helpen mondkapjes, vandaag ook weer bewezen door de Universiteit Utrecht.

Ik begrijp die aversie totaal niet.

rachid82 | 23-07-20 | 12:04 | 3

Ja maar vrijheid en linkse media enzo!

MrLahey | 23-07-20 | 13:03

Enkel die dure medische bieden wat soelaas.

Nehemia | 23-07-20 | 13:23

Ja hoor, ze werken....
https://youtu.be/IjJSYHdYQt8

Stormageddon | 23-07-20 | 18:40

Altijd overal een muilkorfkapje. Tja.. dat krijg je ervan als te veel mensen te asociaal zijn om de anderhalve meter discipline na te leven.

Vuurspuger | 23-07-20 | 12:02 | 1

Net zo asociaal als de mensen die roken, vet eten, niet sporten, drinken en en masse op de IC liggen/ lagen met corona. Tegen doktersadvies in toch doen.

arlen | 23-07-20 | 12:34

Ach, de aandacht moest weer even van de 750 miljard af. De angst moet weer in de samenleving worden gepompt. Wat dachten zijzelf dat jonge, besmette mensen minder dan 1 mensen besmetten. Zeker als je geen verschijnselen hebt.
Op scholen valt het niet te handhaven. Leuk filmpje op TikTok en zo drie kinderen om een gsm heen. In een café na 10 bier is het ook niet meer tehandhaven.
IC-opnames stijgen nauwelijks, er zijn betere behandelmethoden en een deel van het dorre hout is er al doorheen, dus waarom de paniek? Eerst werden alleen potentiële IC-patiënten getest en nu ook gezonde mensen. Constant maken de overheid, RIVM en de media nieuwe defenties en niets wat daar aan ten grondslag is openbaar. Ik vind dat er een nieuw begrip moet komen in de medische wetenschap en dat is de verloren levensjaren door corona. De gewonnen Qaly's door de lockdown min de jaren in schuldsanering, studievertraging, uitstel van je kankerbehandeling, geen eindexamenfeestje, huiselijk geweld, werkloosheid etc. Ik geloof dat we dik in de min zitten.

arlen | 23-07-20 | 12:00

Ben ik toch blij dat Aboutaleb geen premier is. Voor mondkapjes in winkels en ov is misschien wel iets te zeggen, maar buiten of in je eigen huis is complete onzin, dat ontmoedigd alleen maar dat mensen naar buiten gaan / gezond bezig gaan zijn.
De hele dag productief werken met een mondkapje op is ook onmogelijk door gebrek aan frisse lucht.
Achter de voordeur (en dus ook onder de dekens) controleren krijgt alleen CDA een stijve van, dus gaat niet gebeuren.
Zal wel een compromis worden naar Duits model dan, want anders kwam dit A niet in de media en had Rutte B niet de btw op mondkapjes afgeschaft.

Zendavesta | 23-07-20 | 11:58

Hubert Bruls is een typetje van Wim de Bie, dat ziet een klein kind nog.

VanderGeelen-Coppens | 23-07-20 | 11:42 | 3

ze hebben ze nog niet in zijn maat daarom is hij tegen.

likdoorn | 23-07-20 | 11:52

"Met een mondkapje op, loop je het risico dat de anderhalve meter afstand niet meer wordt nageleefd", volgens Luls.
Dat wordt-ie nu ook al niet.
Door die aanname tot een vaste waarde te maken is het invoeren van iets wat bewezen werkt ongetwijfeld 'niet reëel', zoals deze realiteitsbuigende meneer zegt. Een groep van het UMC Utrecht heeft een wiskundig model ontwikkeld waaruit blijkt dat de trinity 'afstand', 'mondmasker', 'hygiëne' juist van essentieel belang is bij het terugdringen van het virus zonder de economie weer de soep in te laten draaien. Maar Luls wil niet luisteren, want Luls is van de school van Ven Dizzle, a.k.a. de school voor tunnelvisie en Zweedse modellen van het verkeerde soort.

SIogra | 23-07-20 | 11:39 | 3
-weggejorist-
Oelewapper2020 | 23-07-20 | 11:50

Precies Slogra, precies. Laat ze maar lullen die anti's

pibasso | 23-07-20 | 11:56

In Marokko zitten ze achterstevoren op een ezel, en hier pretenderen ze viroloog te zijn.#notmyburgemeester.

Spartaan1888 | 23-07-20 | 11:35 | 4

Denk je?

donkieshot | 23-07-20 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Neem aan dat de verplichte mondkapjes door de overheid of zorgverzekeraar GRATIS verstrekt gaan worden!??

RickVogelschrick | 23-07-20 | 11:32 | 3

Ach, houd op ! een mondkapje kost hier 0,75

Henk1955 | 23-07-20 | 11:43

Zolang je nog goedkope Chinese medicijnen met veel bijwerkingen moet vreten gaan ze zeker niks gratis verstrekken

likdoorn | 23-07-20 | 11:56

Weet je wel dat je de hele dag de volle laag krijgt van al je opgewonden met consumptie sprekende medemensen, en welke virussen en andere onaangenaamheden daarbij wel niet het door ons gedeelde luchtruim in worden gespetterd. Hoera iedereen een mondkapje!

neutral | 23-07-20 | 11:32 | 4

Goed nieuws idd. Alhoewel, zie je de linksbenigen in A'dam al handhaven? Ik denk denk dat H. Alsema eerder aanstuurt op theedrinken en praten over onzinnige zaken.

donkieshot | 23-07-20 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Niemand heeft het meer over groepsimmuniteit?

RickRD | 23-07-20 | 11:30

Ze moeten die commerciele virus nek Ab Osterhaus, eens een paar andere vragen stellen, ben erg benieuwd of hij dan nog net zo enthousiast aan die tafel blijft zitten.

arzal3138 | 23-07-20 | 11:28 | 1

Ze kunnen 'm ook wat minder rode wijn schenken.......!

demaup | 23-07-20 | 11:47

Kan die Brulsaap niet even zijn bek houden?

UncleAlbert | 23-07-20 | 11:23

Die vetklep van een Bruls met zijn drie onderkinnen kan maar beter een XL-mondkapje opzetten binnen bij drukte, want als hij het krijgt met zijn veronderstelde onderliggende lijden, gaat meneer hier hartstikke deaud aan.
In plaats van de sokpoppen van het RIVM napraten, want de ingeslagen beleidsweg kan niet ineens 180 graden worden gedraaid en Bruls werkt hier maar wat graag aan mee, vanwege een mooi vooruitzicht om mee te rijden op de baantjescarrousel. Mooi zo'n door het kabinet geregisseerde spreekbuis

pibasso | 23-07-20 | 11:22 | 2

Met XL gaat hij het niet redden, eerder een kussensloop met 1.5 meter lint om zijn onderkinnen sluitend te krijgen.

Goedverdoemme | 23-07-20 | 11:51

Ze beschermen niet! Schijnveilgheid!

decaliter | 23-07-20 | 11:21 | 7

@neutral | 23-07-20 | 11:30: mensen dragen dag in dag uit hetzelfde mondkapje in het ov omdat het verplicht is. Een bron van infectie eerder dan bescherming.

decaliter | 23-07-20 | 11:36

Ze werken wel, mits juist gebruikt. In de zorg werken ze prima, heb ik uit een betrouwbare bron dichtbij vernomen.....

pibasso | 23-07-20 | 11:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Die man blijft zich maar bemoeien met politiek. Ik wil niet zeggen dat ik er perse voor ben, maar wat bedoelt hij precies met 'niet reëel'. In andere landen doen ze dit toch ook zo...

Dr. Vigilante | 23-07-20 | 11:20 | 2

Ik denk dat ze geen kapje voor zijn omvang hebben.

Peter_la_Selie | 23-07-20 | 11:23

exact de NPO je nodigt alleen mensen uit met dezelfde mening, en die gaan elkaar dan lopen voeden aan tafel.

arzal3138 | 23-07-20 | 11:29

Trump is nu vóór mondkapjes. Ik verwacht niet anders dabn dat NPO, Volkskrant, NRC en aanhang, conform lakmoesproef, vanaf nu plots tégen mondkapjes zullen zijn.

batvoca2 | 23-07-20 | 11:18 | 1

Inderdaad. Zal mij benieuwen. Gniffel

RickVogelschrick | 23-07-20 | 11:29

Toeval of zouden conspiracy denkers gewoon een patroon zien en zijn ze gewoon zeer voorspelbaar. Idk.

Tuforial | 23-07-20 | 11:16

Iedere keer als ik uitadem door zo'n mondkopje, dan gaan de luchtdeeltjes er dus langs af, maar de virusdeeltjes blijven erin hangen?

JackStick | 23-07-20 | 11:13

@gs-redactie Kunnen jullie aub stoppen met dit soort onderwerpen? Een heleboel reaguurders kunnen dit gewoon niet aan.

mr_awesome | 23-07-20 | 11:13

Hier in Afrika zijn mondkapjes vanaf eind maart al verplicht. Je went er snel aan.

Kuifje-naar-Brussel | 23-07-20 | 11:13 | 4
-weggejorist-
Oelewapper2020 | 23-07-20 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

Een Bruls maakt het CDA meer kapot dan dat 10 Omtzichten kunnen goedmaken, dus gaat het cda kapot

ritter vn hüpfburg | 23-07-20 | 11:12

Dus gezichtsbedekkende kleding in openbare gelegenheden is weer toegestaan? Goed nieuws voor boerka-, integraalhelm- en bivakmutsendragers! En Halsema kan stoppen met dat zo niet Amsterdamse handhaven

batvoca2 | 23-07-20 | 10:59 | 1

Hoe zit het eigenlijk met mensen die van hun geloof geen mondkapje mogen dragen?

JackStick | 23-07-20 | 11:15

Zucht

BoerBob | 23-07-20 | 10:51 | 3

Mag ik u bij deze heel hartelijk bedanken voor uw zeer interessante bijdrage?

42 | 23-07-20 | 10:56

@42 | 23-07-20 | 10:56: Ik begrijp hem/haar wel. Ik zucht ook onder de massahysterie en paniek. Hou er toch mee op.

PhallusObesitas | 23-07-20 | 11:01
-weggejorist-
Oelewapper2020 | 23-07-20 | 11:35

Het blijft er uitzien als muilkorven en zo is het door sommige autoriteiten denk ik ook bedoeld. Let wel, inmaal draagplicht ingevoerd, moet je die kapjes moet dragen tot in de eeuwigheid en je wordt er dan ook mee begraven of gecremeerd. Ik heb nog een gasmasker uit mijn leger PSU. Kan niet wachten totdat dat verplicht gesteld worden (mede vanwege CO2 en Stikstof). Dan is de wereld pas echt af. Voordeel is dat je voortdurend kan doen of je iemand niet verstaat. Maar alle gekheid op een stokje. Ik persoonlijk zal dan nog heel weinig "openbare" dingen gaan doen en blijf lekker thuis en ga dan in mijn ruime tuin en aangrenzend natuurgebied mondkapjevrij bewegen

batvoca2 | 23-07-20 | 10:50 | 1

in Baltimore County, Baltimore USA zijn mondkapjes binnenshuis verplicht. Om maar aan te tonen hoe ver de gekte kán gaan.

Het is psychologische oorlogsvoering wmb.

Veldmaarschalk Sorry | 23-07-20 | 11:02
-weggejorist-
Feitenpliesie | 23-07-20 | 10:50 | 2
-weggejorist-
Insan3 | 23-07-20 | 10:43 | 2

waarom toch altijd het wiel opnieuw uitvinden? Had gewoon vanaf het begin Japan als voorbeeld genomen.

yeps | 23-07-20 | 10:42 | 1

Hadden we maar een blok gevormd ten tijde dat het nog kon.. domicilie varkens zijn wij de boeren eveneensch laten zich lekker piepelen en ze hebben het niet eens door.. zucht..

All_Anonymous | 23-07-20 | 10:45

Binnenkort worden er weer veel arme dieren, vooral geiten, in keukentjes de keel doorgesneden en laten de islamdienaren die arme beesten gestressed leegbloeden, want dan het je het beste vlees volgens die islamitische dierenbeulen.
Aboutaleb had het over mondkapjes en ik dacht even, dat hij bedoelde dat die arme slacht keeldoorgesneden dieren mondkapjes moeten dragen.
Wel de Coentunnel een naamsverandering geven heh ekmeFameslaH, maar het islamitisch offerfeest je kaken strak op elkaar he ekmeFameslaH.
Stelletje hypocriete islammarxisten volgens mij.
ach Joris kom er maar in hoor maar dit moest ik nou even kwijt, want alleen op het donkereweg posten is alleen een vluchtweg.

Theo-Pim-Riv | 23-07-20 | 10:41 | 1

donkereweg is darkweb = dyslexie is a biatch

Theo-Pim-Riv | 23-07-20 | 10:42

Moet eerlijk bekennen, vind zo´n mondkapje wel iets hebben bij een (waarschijnlijk) mooie vrouw, geeft iets mysterieus aan haar verschijning, iets van duizend-en-één-nacht... Maar dan moet de rest van haar lichaam niet bedekt zijn met een tent natuurlijk, gewoon blote armen en benen, jurkje of truitje dat haar lichaam accentueert, enz.

Zenzeo | 23-07-20 | 10:35 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Om al deze paniek en hysterie te kunnen negeren heb je tegenwoordig oog- en oorkapjes nodig. Zonder lukt het bijna niet meer, zelfs als je geen TV kijkt en zo min mogelijk nieuws leest.

PhallusObesitas | 23-07-20 | 10:35 | 1

Ook jij mag natuurlijk niet ontkomen aan de angstzaaierij.

nuchterland | 23-07-20 | 10:40

Gister gezien, het nieuwe normaal: een sticker op een v8 Ram Van aso bak met de tekst 'Fuck 1.5 meter'. Nee, dat zijn pareltjes in de samenleving...

CaseyForPresident | 23-07-20 | 10:34 | 3

ja, in de VS is die mentaliteit ook uiterst succesvol gebleken.

geenspam | 23-07-20 | 10:35

Moet je de comments eens lezen op GS. Daar zitten pas pareltjes tussen.

nuchterland | 23-07-20 | 10:38

Als de massahysterie en idiote paniek niet was uitgebroken had hij/zij die sticker helemaal niet op zijn/haar auto geplakt.

PhallusObesitas | 23-07-20 | 10:49

Als de gehele wereldbevolking zich nu eens 2 weken als een GS reaguurder gedraagt, dwz in je eentje in je bunker zitten ruften, is dat virus dan totaal verdwenen?

skoftig | 23-07-20 | 10:33 | 3

U spreekt voor uzelf neem ik aan?

Zenzeo | 23-07-20 | 10:36

ruften is levensgevaarlijk zonder hepafilter

Theo-Pim-Riv | 23-07-20 | 10:46

Goed plan, skoftig.

Kuifje-naar-Brussel | 23-07-20 | 11:14

Burka dan maar...

Tjemig | 23-07-20 | 10:32 | 2

Nee juist niét.

Zenzeo | 23-07-20 | 10:37

Stop met testen dan heb je in een week tijd geen uitbraak meer,

peter van dijk1186 | 23-07-20 | 10:31 | 5

Het gaat om het aantal positieve testen per 100.000 inwoners en dat is wel licht aan het stijgen. Maar ik neem aan dat de herd immunity daarmee ook dichterbij komt waar men zo kien op is. En aangezien het vooral jongeren betreft die besmet raken is de belasting van het zorgsysteem niet groot.

Simon_GS | 23-07-20 | 10:48

je kan met deze hypergevoelige PCR testen tot 3 maanden na infectie nog als positief getest worden.
Daarom was er een tijd terug die hoax in Zuid-Korea over 'herbesmettingen'.
40% tot 60% is van nature immuun voor dit virus.
Waar zijn we in Godsnaam mee bezig!!@

Dommelsch | 23-07-20 | 10:48

@Dommelsch | 23-07-20 | 10:48: "Waar zijn we in Godsnaam mee bezig!!@" Met de optuiging van een totalitaire staat!

Makemyday! | 23-07-20 | 12:09
▼ 2 antwoorden verborgen

6 collega’s komen altijd met de trein. Nu valt het ons op dat ze de laatste weken ontzettend uit hun mond stinken. Geen grap.

Rallywally | 23-07-20 | 10:29 | 1

Dan moeten ze flink meuren als je dat op 1,5 meter kan ruiken. Of geef je ze allemaal een tongzoen?

BansFrakker | 23-07-20 | 11:01
-weggejorist-
scorpios | 23-07-20 | 10:23 | 2

Ben wel blij met al dat nieuws over die tweede golf, dat racisme van BLM en de NPO begon me alweer de keel uit te hangen.

skoftig | 23-07-20 | 10:18 | 5

Je hoort in ieder geval niets meer over de warmtepomp.

HoerieHarry | 23-07-20 | 10:36

@All_Anonymous | 23-07-20 | 10:21:
Inderdaad die zogenaamde positief getesten mankeert niks !
Door lopen dus.
Dat die burgemeester dat maanverband maar zelf voor hun bek doen, kramen ze misschien niet zo veel onzin uit.

joppo0 | 23-07-20 | 10:39
▼ 2 antwoorden verborgen

En mannen moeten altijd een condoom dragen tegen dat andere virus (Aids). Wel eerst even eesrt je handen wassen.
Maar even een andere vraag; Waar blijven de griepcijfers. Of is griep compleet verdwenen ?

Kamervraag | 23-07-20 | 10:15 | 4

Griepdoden zijn ingeruild voor coronadoden. Net als kankerdoden, hartdoden en als het ff kan ook de verkeersongevaldoden.

De cijfers moeten wel ff opgekrikt worden, natuurlijk.

nuchterland | 23-07-20 | 10:24

@nuchterland | 23-07-20 | 10:24: De WHO heeft vorig jaar het aantal medische criteria voor griep en pandemie verlaagd van 5 naar 1 .
Doei

joppo0 | 23-07-20 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

Er is één maatregel die per direct (weer) moet worden ingevoerd: geen bijeenkomsten van groepen mensen in niet/onvoldoende geventileerde ruimten. Kijk naar café in Hillegom: besmettingen na 23.00 toen de deur dicht moest vanwege geluidsoverlast..... Er is tot op heden door rivm/omt geen studie gepubliceerd waaruit vast is komen te staan dat er buiten ook maar 1 persoon besmet is geraakt. Verplichten om buiten een niet werkend mondmasker te dragen is te belachelijk voor woorden. Bericht voor die kale corpulente minister: die 1,5 meter is niet voldoende om verspreiding van de besmetting binnen in slecht geventileerde ruimten te voorkomen. Zelfs mijn zoontje van 6 heeft die boodschap nu inmiddels wel begrepen.

Pr0fess0r | 23-07-20 | 10:12 | 7

@nuchterland | 23-07-20 | 10:26: "Duidelijk van de rubberentegelgeneratie." Assumption is the mother of all fuck-ups. Simply half a brain. Have fun wearing you mask indoor and outdoor.

Pr0fess0r | 23-07-20 | 11:36

@Pr0fess0r | 23-07-20 | 11:36: Precies. Succes met het aannemen van meningen van door multinationals, overheden en andere rijke luitjes gesponsorde 'wetenschappers' over van alles en nog wat.

Vooral niet je eigen intuïtie volgen. Want die is vies. Het liefst wil je een kapje om je intuïtie, zodat je gut feeling helemaal niet meer werkt. Kun je lekker schaapachtig achter de deskundige spreekbuizen van de gevestigde orde aan kunt lopen.

nuchterland | 23-07-20 | 11:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Prima, mits het een medisch mondkapje is.

frickY | 23-07-20 | 10:08 | 1

Na een half uur gooi je dat ding graag af.

Dr. Blechtrummel | 23-07-20 | 10:22

Wat zeg je ? Kom wat dichterbij. Ik versta je niet met die broeierige viruskweekbak voor je gezicht.

Ambiorix | 23-07-20 | 10:08

Ach Aboutaleb de man met twee gezichten. Next!

salembot | 23-07-20 | 10:08 | 2

Tja het ondermijnt natuurijk wel het verbod op de boerka.
Het handenschudden en zoenen etc is ook al van de baan, komt allemaal wel in de richting van de islamitische omgangsvormen.

Remus McMillan | 23-07-20 | 10:16

We zijn omringd door idioten en psychopaten.

scorpios | 23-07-20 | 10:26

Dit is de volgende move om de interactie als mens onder elkaar te elimineren.
Een virus is 1 micron groot de beste mond kapjes houden 300 micron tegen. Dat houdt in als je dat naar de grote van mensen zou terug rekenen, je met 90.000 mensen door één gat kan kruipen.

siempie2696 | 23-07-20 | 10:06 | 2

Maar als ze die gaatjes kleiner zouden maken, kan je niet meer paffen met zo een ding over je neus en mond.

youtu.be/IjJSYHdYQt8

me,myself and IK | 23-07-20 | 10:11

Het virus kan niet overleven buiten een vloeistof. Het zit opgelost in speeksel. Een mondkapje zal, behalve bij niezen, het meeste speeksel tegenhouden.

The_iron_boar | 23-07-20 | 10:17

En de coronahysterie goes on!

Leuk, straks verplicht met mondkapje de straat op. Leuk, straks verplicht gevaccineerd de straat op. Leuk, straks verplicht de trein in. Leuk, straks verplicht onder de douche om ons te reinigen van allerlei vieze virussen.

Oh, wacht, waar doet me dit toch aan denken?

nuchterland | 23-07-20 | 10:04 | 4

@Sir Hackalot | 23-07-20 | 10:12: Yep.

nuchterland | 23-07-20 | 10:18

@Sir Hackalot | 23-07-20 | 10:12: ik weiger te geloven dat die allemaal even organisch zijn

Veldmaarschalk Sorry | 23-07-20 | 10:25

@Veldmaarschalk Sorry | 23-07-20 | 10:25: LOL

Makemyday! | 23-07-20 | 10:37
▼ 1 antwoord verborgen

Nee

tata1981 | 23-07-20 | 10:01

Aboutaleb zei trouwens ook dat veel Nederlanders binnenkort het offerfeest vieren (om maar eens niet te durven wijzen naar een duidelijk te definiëren groep, alsof atheïsten het offerfeest ook geweldig vinden) en dat dat vaak gepaard gaat met bezoek van hele families in kleine woningen. Hij vreest dan voor nieuwe uitbraken. Zou het meneer Aboutaleb soms ook zijn opgevallen dat het vooral allochtonen zijn die compleet schijt hebben aan de coronaregels?

The_iron_boar | 23-07-20 | 09:59 | 5

Een Nederlander viert geen offerfeest. Alleen buitenlanders!

Makemyday! | 23-07-20 | 10:38

Hij zei ook in een interview dat er in zijn stad uitbraken zijn geweest bij 4 Marokkaanse families na bijeenkomsten. Dus hij benoemt echt wel.

Simon_GS | 23-07-20 | 10:40

Zie het niet als schijt aan regels maar als een daad van zelfopoffering.

kindapaas | 23-07-20 | 10:49
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan nog kun je via de ogen besmet worden.

laatjenietkisten | 23-07-20 | 09:54 | 6

ja, volgends de logica dat de kans op besmetting voor iedereen 50% is je wordt wel besmet of je wordt niet besmet.

geenspam | 23-07-20 | 10:34

Beter draag je een skibril.

Kuifje-naar-Brussel | 23-07-20 | 11:16
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
UpdateAvailable | 23-07-20 | 09:54 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

TIP voor de mensen met veel geld (meeste reaguurders) Koop een miljoen maskertjes en print het onder gelaat er op van de koper. Dan blijf je herkenbaar en word je niet zomaar voorbij gelopen door je vrienden.

Gokmaar | 23-07-20 | 09:51 | 1

Jij dacht dat we zo lang op onze zolderkamers bleven zitten om herkend te worden?

Watching the Wheels | 23-07-20 | 09:54

Als GS slim is wordt nu al de eerste lijn met voorbedrukte mondkapjes gefabriceerd. Persoonlijk lijkt me er 1 met de bedrukking: "Neuken?" wel een aardige om te bestellen.

UpdateAvailable | 23-07-20 | 09:51 | 6

@Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:57: "Moet van Abou"

UpdateAvailable | 23-07-20 | 10:09

Krijg je ze straks ook met een gele ster?

Makemyday! | 23-07-20 | 10:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Zoals steeds in dit coronatheater loopt Nederland braaf andere landen achterna. In Duitsland al bijna 2 maanden verplicht, in België ook al een tijdje. En goh, nu gaat Nederland het ook onderzoeken. Tokkiebende hier.

Bloemschikliefhebber | 23-07-20 | 09:50 | 4

In DLD alleen in winkels, en als je binnen 1,5 meter van iemand komt te staan.

MooseNL | 23-07-20 | 09:56

In Frankrijk ook in besloten ruimtes en als de EEN meter niet gegarandeerd kan worden.

Leffe Blonde | 23-07-20 | 10:00

Verplicht in winkels etc maar mensen lopen daar nu wel als een mierennest door elkaar en houden geen afstand meer... dus echt nut heeft t niet. Precies t zelfde gaat hier ook gebeuren. Het is en blijft schijnveiligheid

Swaffelkaffert | 23-07-20 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Een groot gedeelte van de mensen die een masker droegen blijken besmet te zijn. Miljoenen mensen in Nederland die ze niet dragen zijn. niet besmet.
Ik heb mijn keuze dus gemaakt. En viroloog Abou kan doodvallen met zijn gezichtsbedekking erbij.

Premier Trutte | 23-07-20 | 09:48 | 4

@loading... | 23-07-20 | 09:53: Dat is precies het punt, je moet het kapje omdoen vanwege schuldgevoel, niet gezond verstand.

klaasjanhenk | 23-07-20 | 10:24

Lekker thuisblijven dan.

Kuifje-naar-Brussel | 23-07-20 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ook een stiekem oprekken van plichten en overheidsterreur impliceert is dat er nog slechts een stijging van infecties wordt geinsinueerd terwijl het de vorige keer nog de bedoeling was de IC s / ziekenhuisbedden leeg te krijgen. Zitten we daar al? En een overheid die vooruit plant geloof ik helemaal geen reet van.

GormSuil | 23-07-20 | 09:47 | 1

hear hear. It's not about the disease. It's about compliance!

Makemyday! | 23-07-20 | 10:45

Overigens is er geen sprake van een gevaarlijke stijging. 975 afgelopen week. Dat cijfer zegt niets. Het omvat iedereen die zich liet testen die wat klachten had. Het overgrote deel hiervan zit thuis.
Tijdens de eerste golf werden alleen mensen getest die in het ziekenhuis lagen met coronaverschijnselen. De thuiszieken werden toen niet geteld.
De nieuwe cijfers en dat gehypte dashboard zeggen helemaal niets in vergelijking met de 'eerste' golf.
Maar goed, ambtenaren en cijfers. Dat past gewoon niet bij elkaar.

JanVergoor | 23-07-20 | 09:47 | 1

Over de laatste zin. Je hebt leugens, grove leugens en statistieken. En dat past prima bij ambtenaren. Die hebben weinig met ratio. Meer met draagvlak die ze krijgen bij hun bestuurders. Dus als Abou en nog wat bestuurders zeggen dat mondkapjes helpen dan zorgen zij voor een onderbouwing van de juistheid. Overigens, mondkapjes zijn ondingen en helpen niet. Wat wel helpt is om mensen niet dicht op elkaar in gesloten ruimtes te zetten en te laten schreeuwen. Hallo skihut, hallo carnaval, hallo kroeg om twee uur s' nachts en hallo gelovige groepsdieren die in de parallele samenleving andere dieren offeren.

Graaier | 23-07-20 | 09:59

In Azie gebruikt men al decennia maskertjes bij een griepje of een verkoudheidje,om anderen in hun omgeving te beschermen. Daarom doen ze er daar niet zo moeilijk over en dat is weer een van de belangrijkste redenen dat het oosten zoveel succesvoller is in het bestrijden van dit virus dan het westen ben ik van overtuigd

Fijn_dat_je_er_bent | 23-07-20 | 09:45 | 4

Het is daar begonnen, hoe succesvol..

BozePaarseMan | 23-07-20 | 09:49

Ja klopt alleen RIVM en OMT geloven er niks van dus dat is wel een probleem.

Simon_GS | 23-07-20 | 10:33
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is gewoon stap 1, bij het volgende kabinet Rutte draagt iedereen clownsschoenen.

Watching the Wheels | 23-07-20 | 09:44 | 4

Voor alle duidelijkheid ... ben tegen een verplichting van wat dan ook.

Watching the Wheels | 23-07-20 | 09:51

Het nut van clownsschoenen wordt inderdaad zwaar onderschat.

Kuifje-naar-Brussel | 23-07-20 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

De eerste golf hebben we ook naar beneden gekregen zonder mondkapjes. De supermarkten hier waren toen echt niet veel rustiger dan nu. Ik was blij dat het voorbij is gegaan zonder dat ik maar één keer een mondkapje heb hoeven dragen. Nu moeten we er zeker alsnog aan? Mensen hebben het door de crisis al niet zo breed meer en dan ga je ze extra op kosten jagen. Mondkapjes zijn duur dus ik voorzie dat mensen een week of langer gaan doen met hetzelfde mondkapje. Nee dat is hygiënisch.

onrendabelenvervoer | 23-07-20 | 09:42 | 8

Omdat we allemaal achter onze voordeur hebben gezeten, slimmerd.

VW, alles ist vorbei | 23-07-20 | 10:51

@VW, alles ist vorbei | 23-07-20 | 10:51: Zoals ik al zei: de situatie is in de winkels, althans in mijn omgeving, echt nauwelijks veranderd. Daar ligt het probleem niet. Waar dan wel? Dat zie je vrij snel als je leest dat men elkaar in de kroegen lekker in het gezicht staat te hijgen.

onrendabelenvervoer | 23-07-20 | 12:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik wil dansen. Ik wil dansen. Ik wil dansen. Ik wil dansen. En kermis en Carnaval en lekker samen zijn. Samen dom. Samen deaud. Ik wil dansen. Ik wil dansen. Ik wil dansen. Ik wil dansen.

youtu.be/5httToPn7PQ

Lorejas | 23-07-20 | 09:41 | 1

Heerlijke muziek, erg melodieus. Waar is het feest?

Kuifje-naar-Brussel | 23-07-20 | 11:19

Uitgeademde deeltjes blijven deels hangen in dat masker dus prima, ik ben voor.

BozePaarseMan | 23-07-20 | 09:41

Flink formaat mondmasker op. Hoodie omhoog en nooit meer betalen bij de winkel. Gewoon doorlopen. Camerabeelden zijn useless.

JanVergoor | 23-07-20 | 09:40 | 1

Verplicht je bsn op het mondmasker.

lekgoot | 23-07-20 | 09:43

Mondkapjesverkopers noemen corona goudkoorts.

Mr_Natural | 23-07-20 | 09:39

Gisteravond in reen winkel waar ze goedkope meuk verkopen. Zal de naam niet noemen maar begint met een A. Vakkenvullers lopen in shirts met 1,5 meter op hun rug vlak langs je heen. Toen ik een keer uitvoerig hoestte bleven ze uit m'n buurt.

AntonJansen | 23-07-20 | 09:39 | 5

Das toch wel een AH-erlebnis

Premier Trutte | 23-07-20 | 09:43

Waarom?

Reaaalist | 23-07-20 | 09:55

@Premier Trutte | 23-07-20 | 09:43:
Eindelijk wat Action zou ook kunnen.

Watching the Wheels | 23-07-20 | 09:58
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Realisties | 23-07-20 | 09:38 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Jezus wat een gezeik, aanstellers hieronder die doen alsof je doodgaat van het dragen van een mondkapje.

usb stok | 23-07-20 | 09:38 | 10

Andere aanstellers denken dat anderen doodgaan als je het niet draagt.

klaasjanhenk | 23-07-20 | 10:28

Ik hoop eigenlijk dat alle winkels het verplicht invoeren, puur zodat bovenstaande reaguurders nog harder gaan huilen.

usb stok | 23-07-20 | 10:51
▼ 7 antwoorden verborgen

In Fr op de parkeerplaats gisteren bij de Carrefour zeer strenge controle op mondkapjes. Iedereen die zonder kapje de hal uitloopt gaat op de bon 135 euro. Direct betalen

laurentius | 23-07-20 | 09:37 | 4

Kut frambozen.

D-Fens_1963 | 23-07-20 | 09:51

In de banlieues durven ze niet te komen, daar rommelen ze maar wat aan. Frankrijk heeft ook een tweematen rechtssysteem. Hoe dom ben je als volk om op partijen te stemmen die dat veroorzaken.

BozePaarseMan | 23-07-20 | 09:54
▼ 1 antwoord verborgen

Voordeel is dat je lekker je tong kan uitsteken naar iedereen en bef tong bewegingen kan maken naar de vrouwtjes zonder dat je de klapjes krijgt

Ragnar_Lodbrok | 23-07-20 | 09:36 | 3

Goed idee!

Watching the Wheels | 23-07-20 | 09:39

Nasissen is nu ook veel moeilijker aan een persoon te koppelen.

lekgoot | 23-07-20 | 09:45

OK, ik ben om!

jemagookniksmeer | 23-07-20 | 09:47

Kapjes buiten heeft geen enkele zin. Anders kun je me niet wijsmaken. Binnen is een ander verhaal.

TheFirstYelle | 23-07-20 | 09:36

Ene H. de J. moet nog van een partijtje maskers af?

__dictatuur | 23-07-20 | 09:35 | 3

Zijn broer dan..

Koning BongoBongo | 23-07-20 | 09:42

Straks is het dragen van clownsschoenen ook verplicht, wedden?

Watching the Wheels | 23-07-20 | 09:43

@Watching the Wheels | 23-07-20 | 09:43: Ook gefabriceerd door de broer...

Koning BongoBongo | 23-07-20 | 13:21

Its all a big fucking show..!

Bram de Rammer | 23-07-20 | 09:34

Al die badgasten hier op vakantie uit buitenland weten van geen 1.5 meter bussen vol zonder kapje op komen het virus weer ff terug brengen en wij lopen straks met kapjes voor jan met de korte achternaam .

kuus | 23-07-20 | 09:34 | 1

Ja, dat met die bussen viel mij ook op. Ik zag laatst twee propvolle bussen met Duitse bejaarden aankomen om te gaan winkelen. Allemaal zonder mondkapje. De chauffeur en reisbegeleider zaten vriendelijk te lachen en pakten iedereen bij de hand/arm om te helpen bij het uitstappen en hielpen ze vervolgens nog even met de trolleys uit het bagageruim.

The_iron_boar | 23-07-20 | 09:49

Het aantal benodigde mondkapjes kan heel eenvoudig gehalveerd worden door het verplichten van de niqab voor vrouwen, een inclusieve en diverse oplossing waar toch geen overtuigde anti_alles_kosmopoliet tegen kan zijn.

kindapaas | 23-07-20 | 09:34

Mondkapjes hamsteren? Sowieso onzin en schijnveiligheid. Ik heb er 1 voor als ik in Duitsland boodschappen ga doen. Als ik in Nederland dankzij zo'n kloothommel als Abutaleb een mondkapje op moed ga ik niet hamsteren maar gebruik ik ook gewoon hetzelfde mondkapje. Flikker op OMT en al die andere corrupte incompetente "kenners" en "professoren" die mondkapjes er doorheen willen drukken en deugen!!!

Swaffelkaffert | 23-07-20 | 09:33 | 4

@Billy Ocean | 23-07-20 | 09:37: eventueel.
En niet medische mondkapjes....
Dus tja....
Flauwekul.

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:43

@Billy Ocean | 23-07-20 | 09:37: je moet een modkapje gaan dragen maar geen medisch want die werken wel... snap je dat t daarom bullshit is?

Swaffelkaffert | 23-07-20 | 10:31

@mezelf. Moed moet moet zijn....

Swaffelkaffert | 23-07-20 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ik merk het in zowel supermarkten, groothandels en warenhuizen; mensen kunnen alleen bij de ingang en kassa afstand houden (want aangegeven op de vloer). Daar tussenin is het vrijheid blijheid en totale anarchie, want ook winkelpersoneel wil na sluitingstijd nog met al hun tanden in hun smoel naar huis.

Ik ben vóór.

Billy Ocean | 23-07-20 | 09:33 | 5

Ik krijg eerder de indruk dat nogal wat van die vakkenvullende tieners juist NIET met al hun tanden naar huis willen... getooid in signaalhesjes met ; 'ik houdt anderhalve meter afstand, u ook?' duiken ze gezellig met hun stapeltje kratten tussen het winkelende publiek door, in een onuitgesproken doch vrijwel universele 'ik ben zestien, dus ik kan het lekker niet krijgen, fuck you, old people' -beweging. Ze houden daarbij écht geen afstand en dat willen ze voor elkaar weten ook. Het is bepaald geen wonder dat in sommige supermarkten wordt opgeroepen tot vriendelijkheid tegenover het personeel, want laat ons hier eerlijk zijn: sommige (goed lezen, graag : sommige) puberbreinige jongelieden ... roepen de agressie keihard over zichzelf af.

bisbisbis | 23-07-20 | 09:45

@The_iron_boar | 23-07-20 | 09:45:
-
Dat is nu opmerkelijk: ófwel wij gaan naar dezelfde Appie, ófwel bij meer Appies zijn al die maatregelen van het begin behóórlijk aan het verslonzen.

bisbisbis | 23-07-20 | 09:48

@bisbisbis | 23-07-20 | 09:45: Ik heb mij rond 10-3 voor het laatst in een supernarkt begeven en daarna op online bestellen overgestapt. iets dat ik eigenlijk al veel eerder had moeten doen.

UpdateAvailable | 23-07-20 | 09:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze link plaatste ik gisteren al en doe het nog eens.
Dit vindt wereldwijd plaats en niet alleen in het dorp NL.
Alleen de titel al zal U aanspreken !
De bedroevende logica en de achterliggende strategie blootgelegd.
Druist regelrecht in tegen het Internationale Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten als vastgelegd in de Conventie van Geneve.
http://www.youtube.com/watch?v=jeVf8Bq1knk&a...
"Your Body is Their Weapon - We're all Patients Now"

Icar | 23-07-20 | 09:33 | 7

@Lupuslupus | 23-07-20 | 09:44: dus het houdt alle deeltjes tegen die met 4 of meer in een aerosol zitten. Dat is mooi.

Jeggeworist | 23-07-20 | 09:48

@Billy Ocean | 23-07-20 | 09:36: Nee Billy, er is ook nog zoiets als feiten. Feiten waardoor je de holocaust niet kan ontkennen. En feiten die laten zien dat dit niets meer is dan een gewoon griep virus. Al het andere zijn 'wat als' en 'het zou kunnen' verhalen.

klaasjanhenk | 23-07-20 | 10:39

@klaasjanhenk | 23-07-20 | 10:39: Tja, tegenwoordig is de mooiste en meest gebruikte dooddoener dat het 'maar' een mening is. En het is bepaald geen toeval dat een feit dat niet is.

Icar | 23-07-20 | 12:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb echt geen zin in die mondkapjes. Een prop in de mond, dat vind ik wat anders. Maar dat vind ik al heel lang.

JvanDeventer | 23-07-20 | 09:32 | 1

Prop in de mond of een gagball?

Twisted_Faith | 23-07-20 | 09:38

Bij Op1 vertelden ze gisteren dat er sinds woensdag wetenschappelijk bewijs is dat mondkapjes werken. Bronvermelding bleef achterwege maar Ab wilde het best ondersteunen flexibel als hij is. OMT en RIVM zijn nog steeds een andere mening toegedaan naar ik verwacht.

Simon_GS | 23-07-20 | 09:31 | 3

Abou is vooral bang voor verspreiding bij het offerfeest.

Muxje | 23-07-20 | 09:31

@kindapaas | 23-07-20 | 09:40: Was het maar zelfopoffering maar dat is het natuurlijk niet. U kunt die mensen overal tegenkomen.

Lupuslupus | 23-07-20 | 09:45

Sowieso een import Amsterdammer burrie van 010 maken.
De idioterie van het Kartel kent geen grenzen.

Piet Karbiet | 23-07-20 | 09:31

Ga je dan, met je fel bevochten Niauaab/Burka verbod dat toch niet gehandhaafd werd... Nu verplicht iedereen achter de gezichtsbedekking. En rap wat.

Odin | 23-07-20 | 09:31 | 1

Dan nog een zonnebril op en er kan weer een geldautomaat worden opgeblazen.

Lupuslupus | 23-07-20 | 09:46

Ala je met klachten thuisblijft, is er niks aan de hand. Dan kan het virus zich nooit zo massaal verspreiden. Tijdens de incubatietijd zal je best wat mensen besmetten, maar dat is nooit zo veel als wanneer je klachten krijgt. De rest van de maatregelen zijn allemaal omdat mensen zich niet houden aan thuisblijven. Domme mensen met domme ideeën. Dat is het probleem.

TheManiac | 23-07-20 | 09:30 | 7

@TheManiac | 23-07-20 | 09:34: De WHO stelt dat als je geen klachten hebt je ook niemand kunt besmetten. Mocht het virus aanwezig zijn dan is het in zo kleine mate dat het zich (nog) niet verspreidt. Het gaat om het aantal(!) virusdeeltjes in een persoon.

Lupuslupus | 23-07-20 | 09:51

Rond 25- 30% van de besmettingen zijn asymptoom. Dat had Rivm al in maart uitgevogeld

Jeggeworist | 23-07-20 | 10:03

@Lupuslupus | 23-07-20 | 09:51: de who stelt dingen die politiek het best uitkomen maar klinkklare onzin zijn. Nota bene de eerste besmettingen in NL en DE zijn asymptoom. Zie webasto en bannink golfkarton. Daar ging de rivm al meteen de boot in.

Jeggeworist | 23-07-20 | 10:06
▼ 4 antwoorden verborgen

ik heb het niet breed, ergo de vrouw heeft er een paar gemaakt van spijkerstof, geloof je niet misschien, maar veel jonge grieten op mijn werk willen er nu allemaal zo 1 en dan met namaakscheuren erin.... ik denk dat mijn vrouw maar eens flink aan de Singer moet, want ik heb nog wel een paar oude niet Levis-broeken.

Slurfje | 23-07-20 | 09:30 | 3

misschien wil De Dealert er wel een paar honderd afnemen, dan moet mijn knappe buurvrouw ook maar aan de Singer

Slurfje | 23-07-20 | 09:31

Had je hier niet moeten verklappen, eerst een fabrikant moeten zoeken die ze massaal voor je maakt, om ze dan te verkopen, hier wat promotie, en slurfje, wordt slurf.

VW, alles ist vorbei | 23-07-20 | 10:58

De anderhalve meter werkt niet meer als angstgegner, dan maar de mondkapjes. Naast onze psychische gezondheid staat dus nu ook onze fysieke gezondheid op het spel. swprs.org/feiten-over-covid19/

Dommelsch | 23-07-20 | 09:30 | 1

Tsja wat zijn 'feiten'? 1 van de punten gaat over dat aërosolen geen aantoonbare rol spelen, terwijl de consensus toch nu al aan het verschuiven is. Het gevaar is dat wetenschap nu eenmaal een traag proces volgt (terecht), maar de wereld snelle antwoorden wil. Dit speelt pseudoscience gekkies alleen maar in de kaart. Heel jammer.

Quantum Suicide | 23-07-20 | 10:12

Na de verkiezingen is het weer een gewone GRIEP.

witte | 23-07-20 | 09:27 | 2

Iedereens afweersysteem is dan door alle hygiene naar de kloten en dan worden mensen ineens massaal ziek. Zul je ook zien dat allergien toe gaan nemen

Fijn_dat_je_er_bent | 23-07-20 | 09:38

Zolang een asociale minderheid het voor de rest blijft verkloten zullen de draconische maatregelen op de maatschappij af blijven komen.

van Oeffelen | 23-07-20 | 09:25 | 4

Dat zijn enge uitspraken. Denk er eens over na van Oef wat je nu eigenlijk zegt.

Mark_D_NL | 23-07-20 | 09:31

die deugminderheid die doet voorkomen of ze een meerderheid hebben in onze democratie waar ze normaal gesproken niets te zeggen zouden hebben, maar door hun geweld(antifaleger) en geschreeuw(de deugmedia) en gedram doen voorkomen of ze een meerderheid hebben rara wat voor mensen zouden daar toch achter de marxistische schermen die teringzooi aansturen.......

Slurfje | 23-07-20 | 09:34

@Mark_D_NL | 23-07-20 | 09:31: Nederland is net een sinaasappel.... oranje van binnen en sappig maar met een rode verstikkende schil die alles op beheerst

Slurfje | 23-07-20 | 09:35
▼ 1 antwoord verborgen

Hier in Groningen is het de laatste weekenden op vrijdag- en zaterdagnacht in het uitgaansgebied zo druk als met Koningsdag. Op straat is het veel te druk en de kroegen kunnen, zogenaamd ondanks alle maatregelen (in de praktijk stellen ze de omzet boven de maatregelen), de drukte binnen nauwelijks reguleren. Tegelijk slaan ze elkaar hier op de schouders, omdat ze corona hier buiten de regio hebben weten te houden. Alsof dat een prestatie is afhankelijk van het zo goed nakomen van de regels, terwijl het eigenlijk puur toeval is. De houding onder het uitgaanspubliek is gebaseerd op de gedachte dat het virus niet aanwezig is. Er is weinig verbeelding nodig voor wat er gebeurt als het vrijuit kunnen stappen een onwetend besmette groep jongeren van buiten de stad aantrekt voor een flinke kroegentocht. Dan kunnen ze op een avondje met gemak honderden anderen infecteren, die na het feesten op vrijdagavond op zondagmiddag hun oma in het bejaardentehuis de dood injagen.

The_iron_boar | 23-07-20 | 09:25 | 5

@van Oeffelen | 23-07-20 | 09:26: was toch al met Vindicat? Skiën enzo? Flauwekul.

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:28

@Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:28: Die lui van Vindicat bleken niet besmet. Ze bevonden zich inderdaad in een regio die als risicogebied werd aangewezen, maar omdat ze letterlijk het hele stuk hadden afgehuurd, zijn ze niet veel met anderen in contact gekomen... De grootste besmettingshaard in het noorden was het UMCG, waar veel artsen besmet terugkwamen van de wintersport.

The_iron_boar | 23-07-20 | 09:37
▼ 2 antwoorden verborgen

www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp20...

We know that wearing a mask outside health care facilities offers little, if any, protection from infection
We weten dat het dragen van mondkapjes weinig tot geen bescherming bieden.

OudeNederlander | 23-07-20 | 09:22 | 1

Netjes!
"Public health authorities define a significant exposure to Covid-19 as face-to-face contact within 6 feet with a patient with symptomatic Covid-19 that is sustained for at least a few minutes (and some say more than 10 minutes or even 30 minutes). The chance of catching Covid-19 from a passing interaction in a public space is therefore minimal. In many cases, the desire for widespread masking is a reflexive reaction to anxiety over the pandemic"

paulis | 23-07-20 | 09:25

Prachtig ijkpunt; krankzinnigheid vlak voor je voeten.

Zoltan | 23-07-20 | 09:21

In de VS heerst al dertig jaar een pandemie waar we de details niet van mogen weten. Namelijk 'black-on-black violence'.
+In Chicago, A Stark Racial Disparity In Gun Violence
Historically, African-Americans have been the victims of a disproportionate amount of the city’s gun violence. And that trend is getting worse. Shootings in Chicago have become more concentrated in black communities, even as the city’s African-American population declines. The percentage of homicide victims who are black has been trending upward for more than 30 years. In 1985, African-Americans accounted for 66 percent of the city’s homicides. In 2017, 80 percent of homicide victims have been black.+
interactive.wbez.org/everyotherhour/80...

"Simply put, Chicago has a massive Black-on-Black murder problem. All of the data below comes from the Chicago Police Department. You can access it here. The data on offenders also tells a troubling story: Young, Black males are overwhelmingly committing most of the murders. Based on the data on the victims, that means young, Black males are primarily killing other young, Black males."
www.intellectualtakeout.org/blog/chic...

theo-is-dood | 23-07-20 | 09:20 | 2

Dat is toch geen nieuws ? Alleen als een blanke een criminele neger neermaait is de wereld te klein.

van Oeffelen | 23-07-20 | 09:29

Je denkt dat dit niet off-topic is omdat je het woordje pandemie gebruikt?

lekgoot | 23-07-20 | 09:41

Een damesslip met inlegkruisje, mag dat ook?

Jos Tiebent | 23-07-20 | 09:19 | 1

Alles mag, zolang het maar niet medisch is.

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:20

Waarom maakt Aboutaleb zich zorgen? Waarom zou je het pad van Allah's wil willen doorkruisen?

UpdateAvailable | 23-07-20 | 09:18 | 1

Waarschijnlijk omdat die het gemiddelde IQ van de stedelingen kent.

FLP_du_Stok | 23-07-20 | 09:21

Bleib zu Hause.

RickTheDick | 23-07-20 | 09:17

Die volledige lockdown komt er zo wel. Sommige lui hebben ondanks weken van voorbeelden en beelden van massagraven en overvolle ic's het nog niet begrepen.
In Texas laten ze koelwagens aanrukken: www.telegraaf.nl/nieuws/1194740148/li... En hier nog een link van massagraven in Brazilie: www.youtube.com/watch?v=7-5Useohtkc
En ondanks deze beelden zullen sommigen het virus nog ontkennen of downplayen...

First Contact | 23-07-20 | 09:16 | 15

@First Contact | 23-07-20 | 09:27: Aboutaleb zei net in 1 van de bovenstaande video's dat er al 5% niet te herleiden is. Dat alleen in Rotterdam.

Lijkt me toch al een serieus probleem aan het worden.

FLP_du_Stok | 23-07-20 | 09:36
▼ 12 antwoorden verborgen

Het dragen van een mondkapje word teniet gedaan doordat mensen denken dan volledig veilig te zijn en tegen elkaar aan gaan staan en elkaar omhelzen.

2voor12 | 23-07-20 | 09:15 | 9

Beetje dezelfde lulkoek als bij de invoering van autogordels en airbags: mensen voelen zich veilig en worden roekeloos. Blijkt in de praktijk nogal mee te vallen.

Muxje | 23-07-20 | 09:30

@2voor12 | 23-07-20 | 09:27: Ik ben geen geleerde, maar ik ben er van overtuigd dat die 1.5 meter niet houdbaar is. Er is veel verschil in situaties.

Denk eens aan hoesten of niezen en dat bijvoorbeeld als iemand je tegemoet komt fietsen. Of tegemoet komt lopen of dat je stil staat in een winkel bij de kassa. Of dat je op kantoor achter een computer zit, of voor een klas vol kinderen staat.

1.5 meter? Ik ben er van overtuigd dat het een prachtig gemiddelde is, maar geen oplossing voor de risico's.

FLP_du_Stok | 23-07-20 | 09:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Stem Kanye !

dhrat | 23-07-20 | 09:15 | 3

Gaan we doen...

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:19

gecondoleerd.

FLP_du_Stok | 23-07-20 | 09:21

Mag een ball gag ook?

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:13 | 1

Je moet ook je neus afdekken, en dat wordt dan een beetje vervelend. Tenzij je ook van breath play bent.

Muxje | 23-07-20 | 09:31

Niet medische mondkapjes, prima dan maak ik er wel een van vliegengaas.

Miezerig | 23-07-20 | 09:13 | 2

Precies.

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:13

of je koopt er een paar van de couturier van Nieuwe KLeren van de Keizer...

Slurfje | 23-07-20 | 09:16

Hugo de Jonge is niet goed bjj zijn hoofd. Zegt hij nou echt dat er geen mondkapjes in verzorgingshuizen moeten komen omdat het te schaars is? Miljoenen mondkapjes, dat kost... een paar miljoen. En kunnen de huidige leveranciers prima leveren. Wel 20 miljard naar Italië, maar paar miljoen voor onze ouderen niet haalbaar?

Blasfemie | 23-07-20 | 09:12 | 13

@ikworstelengadouchen | 23-07-20 | 09:17:
De hele wereld gebruikt ze, dus helemaal onzin zoals RIVM schetst zal het zeker niet zijn en natuurlijk bieden mondkapjes geen 100% bescherming, maar onder het motto "iets is beter dan niets" lijkt het me een prima voorlopige oplossing.

tsjajaja | 23-07-20 | 09:27

@tsjajaja | 23-07-20 | 09:27: neemt niet weg dat veel mondkapjes voor mensen met long/luchtweg problemen geen geweldige oplossing is, ik krijg het na een kwartiertje aardig benauwd met zo'n ding op m'n gezicht.

ikworstelengadouchen | 23-07-20 | 09:44

@ikworstelengadouchen | 23-07-20 | 09:44: Als u luchtwegproblemen heeft en het benauwd krijgt van een mondkapje zou ik inderdaad zeker geen mondkapje dragen, of waar dat verplicht is een licht mondkapje van stof.

Verder heeft u natuurlijk helemaal gelijk dat het voor de gemiddelde persoon buiten in juli weinig zin heeft om een mondkapje te gaan dragen.

Blasfemie | 23-07-20 | 10:07
▼ 10 antwoorden verborgen

Abu moet zijn muil houden.

Piet Karbiet | 23-07-20 | 09:11 | 1

Abu moet zijn muilkorf houden.

zwenkwieltje | 23-07-20 | 14:14

De meningen / feiten zijn verdeeld over de effectiviteit van mondkapjes. Sommigen zweren erbij, anderen veronderstellen juist een averechts effect. Laat iedereen doen wat hem/haar goeddunkt, maar verplicht het niet. Als 50% of misschien wel 75% een mondmasker draagt, dan zou de reductie van het aantal besmettingen al aanzienlijk zijn, als dat is wat je voor waar aanneemt. Straks komt de discussie over wel of niet verplicht vaccineren. Of neem de strijd tussen woke en redpill. Laten we hopen dat we ooit verplicht worden tot dezelfde mening en aanvullend gedrag.

WatWeetIk | 23-07-20 | 09:11 | 2

ooit = nooit

WatWeetIk | 23-07-20 | 09:11

Moet je wel eerst besmet zijn mocht een mondkapje mogelijk iets helpen....

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:12

Dus de tweede golf is een feit, de tweede golf van bangmakerij bedoel ik.

me,myself and IK | 23-07-20 | 09:11 | 4

@nietoftochwel | 23-07-20 | 09:25: idd, vandaar ook mijn vraag een paar tegels eerder: waar zijn dan de sterfgevallen? Het feit dat een boel mensen hoesten kan geen reden zijn om alles maar weer dicht te gooien en 1,9 biljoen euro naar de knoflooklanden te sturen.

Gladiator Fap | 23-07-20 | 09:30

@Gladiator Fap | 23-07-20 | 09:30: dor hout is in de eerste golf al opgeruimd?

nietoftochwel | 23-07-20 | 09:54

@nietoftochwel | 23-07-20 | 09:54: dat, en het feit dat veel meer tests gedaan worden... als dat een paar maanden geleden ook gedaan werd, hadden we procentueel gezien een véél lager sterftecijfer gepresenteerd gekregen, maar dan waren de broodnodige "maatregelen" natuurlijk niet te verantwoorden geweest. Aangezien iedere VWO's met tenminste wiskunde-A dit begrijpt, maakt het niet beter. Sterker nog, het is aannemelijk te noemen dat dit bewust zo gedaan is. De vraag is waarom? En voor de trollen weer komen met hun "aluhoedje, aluhoedje, aluhoedje": bewijs liever wat niet klopt aan deze stelling, ipv wat je niet bevalt aan deze stelling.

Gladiator Fap | 23-07-20 | 10:15
▼ 1 antwoord verborgen

Aboutaleb zei ook dat hij mede namens Halsema spreekt. Dat is dan super hypocriet van die heks. De meeste mensen probeerden zich aan de coronaregels te houden en verlangden dat ook van anderen in de onderlinge omgang. Die hele houding is verdwenen nadat dat tyfuswijf zonder mondkapje op de Dam ging protesteren en verklaarde dat die BLM-onzin belangrijker is dan de coronaregels. Vanaf dat moment kon alles blijkbaar weer. Het is volslagen absurd en ongeloofwaardig als de wandelende kaakklem nu voor strengere maatregelen gaat pleiten.

The_iron_boar | 23-07-20 | 09:08 | 3

Scherp opgemerkt, en volstrekt terecht.
Hoe hypocriet wil je het hebben.

EefjeWentelteefje | 23-07-20 | 09:14

Het excuus: "toen kon het, maar nu loopt het uit de hand". Maar nee. Er is geen wezenlijk verschil tussen toen en nu, maar nu beginnen de besmettingen als gevolg van Femke's onverantwoord gedrag ons in te halen.

Muxje | 23-07-20 | 09:39

Ik ben wel voor zo'n kapje in winkels en publieke ruimtes ,maar als ik zo'n ding overal zou moeten dragen kwam ik de deur alleen nog uit voor de meest noodzakelijke boodschappen.

Koning BongoBongo | 23-07-20 | 09:08 | 1

Vind ik ook, zo een lap vol virusdeeltjes kan je het beste steeds aan en af doen, anders bereiken we nooit groepsimmuniteit.

me,myself and IK | 23-07-20 | 09:13

Ooit gehoord van een Psyop? Nou dat is precies waar we al 5 maanden inzitten. Elke dag lijkt steeds meer op de Truman Show.

gebakkenzuchten | 23-07-20 | 09:08 | 2

Groundhog day.

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:08

1985, het vervolg op.

Mr_Natural | 23-07-20 | 09:11

Geweldig hoe de NOS iedere dwaas die om mondkapjes roept een podium geeft.

3Xniks | 23-07-20 | 09:08 | 2

NOS geeft iedereen een podium:
Bij een moord, de achterburen: nee hoor prima gast....

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:08

en iedereen die tegen de Verlosser Donald Trump aanzeikt

Slurfje | 23-07-20 | 09:25

Ook Halsema wil mondkapjes in de openbare ruimte verplicht stellen.
Maar ze vond de BLM demo te belangrijk dus toen mocht wel iedereen dicht op elkaar staan zonder mondkapje. Maar winkelend publiek is opeens een ander verhaal.
Gelijke monniken gelijke mondkapjes.

Overigens, gisteren in 1Vandaag kwam het onderwerp ook ter sprake en na wat fragmenten wist een microbioloog in de studio doodleuk te vertelllen dat mondkapjes geen zin hebben.

leo de pejo | 23-07-20 | 09:07 | 3

Iedere microbioloog die destijds tijdens de studie heeft opgelet, èn niet inmiddels is omgekocht door het establishment, kan je dat vertellen.

EefjeWentelteefje | 23-07-20 | 09:11
-weggejorist-
Slurfje | 23-07-20 | 09:26

@EefjeWentelteefje | 23-07-20 | 09:11: Die microbiologen zouden dan verplicht een basiscursus statistiek en natuurkunde moeten volgen. Of bij hun leest blijven.

Muxje | 23-07-20 | 09:48

Net terug uit Baskenland........ daar lopen ze goddomme met die dingen voor hun smoel op het strand........ de vrouwen hebben meer stof voor de mond dan om de kont......

Alsof je in de buitenlucht besmet kan worden........ De angst moet verspreid worden en de lemmingen gaan zonder weerwoord er mee akkoord!

Fatwabuster | 23-07-20 | 09:06 | 3

Mode.

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:11

Dit, de Schaapjes lopen zo mee naar de slachtbank.

ikworstelengadouchen | 23-07-20 | 09:15

......... meer stof om de mond dan om de Kont......... heerlijk die mag op een tegeltje

Slurfje | 23-07-20 | 09:27

Waar zijn de sterfgevallen van de "tweede golf"?

Gladiator Fap | 23-07-20 | 09:06 | 2

Die zitten lekker op het strand, of zijn een eindje fietsen. Het is mooi weer vandaag.

me,myself and IK | 23-07-20 | 09:20

@me,myself and IK | 23-07-20 | 09:20:
En windstil, dus nergens een golf te bekennen.

Mr_Natural | 23-07-20 | 09:25

Het is maar een dom virus. Je handen vaker en goed wassen. Afstand houden (minimaal 1,5 meter) tot een ander. En een mondkapje dragen. En het virus (zoals alle) is kansloos en kunnen we alles doen, vooral in de buitenlucht.
Het is verder ontluisterend (en dan druk ik mij zacht uit) dat burgemeesters / de overheid hier nog steeds over moeten nadenken. Wat hebben we in vredesnaam sinds februari lopen doen?
De Jonge die blijkbaar de slachting in de verpleeghuizen nog niet genoeg vind (dat krijg je met D66 in de coalitie). Manmanmanman.
Het sturen op een onvolledig en qua data onbetrouwbaar dashboard. En met de signaalwaardes die daar staan, zijn we te laat en kunnen we weer helemaal in lockdown.
Test, trace and isolate. Zorg nu eens voor dat laatste gedeelte. Help de mensen. Geef een schenking voor gemiste inkomsten. Laat militairen voedsel bezorgen. Maar wat ruimte vrij waar mensen zich moeten isoleren (doen we al > 100 jaar, maar nu is het ineens moeilijk).
Verplicht het testen van binnenkomende reizigers en pas bij een negatieve test mogen ze 't land in. Rol die App nu eens uit. Ga pro-actief testen (leraren, verzorgenden, politie, etc.)
Treed nu eens op. Communiceer duidelijk en begrijpelijk (met zoveel mensen die de taal niet machtig zijn en minimaal 1 miljoen laaggeletterden). Die laatste groep begrijpt helemaal niets van de woorden van Abou en/of een Timen. Als ze 't al zien.
De overheid is teruggetreden. Zelf voor gekozen. Maar nu dit komende jaar ff niet.

filosofem | 23-07-20 | 09:05 | 1

Hoho, niet zo negatief, we hebben het over het allerbeste coronadashboard dat de RIVM ooit heeft gemaakt.

me,myself and IK | 23-07-20 | 09:21

Jezus gdvrmmuh die moest een doornenkroon dragen en nu doen mensen moeilijk over een mondkapje? Jezus man, doe normaal.

Leptob | 23-07-20 | 09:03

Maar waarom sluiten ze overal de toiletten?

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:01 | 5

Dank je!

CalamityJane | 23-07-20 | 09:48

Top! Iedereen wildplassen, dat helpt..

zwenkwieltje | 23-07-20 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

De Jonge en het RIVM zien er het nut niet van in. Echt. Hebben we überhaupt nog een ander argument voor nodig?
Kan iemand mij 1 moment aanwijzen waarbij die kneuzen het wel bij het rechte eind hadden.

TheEgg | 23-07-20 | 09:00

Matter of time..

Ben Adam | 23-07-20 | 09:21

Stel voor dat we het RIVM eerst een nieuw onderzoek laten doen naar het nut van het dragen van mondkapjes in het openbaar en dan een gebalanceerde beslissing nemen. Tenslotte heeft het RIVM uitstekend geadviseerd (not)

Pummetje | 23-07-20 | 09:00

Leuk die mondkapjes maar ik denk dat we het wat langer moeten hebben over Rutte en zijn uitverkoop.

Patje2011 | 23-07-20 | 09:00 | 1

In Nederland alleen nog maar geld over voor plastic mondkapjes.

lekgoot | 23-07-20 | 09:12

Het jaar dat je een boete krijgt als je iets niet draagt. We lijken wel joden.

Patje2011 | 23-07-20 | 08:59 | 7

Binnenkort, bij besmetting de verplichting om een grote gele "C" op je jas te naaien?

EefjeWentelteefje | 23-07-20 | 09:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Zucht, wanneer waait deze ellende over? En dan heb ik het niet over dat lullig virusje waarvan er al zoveel in de omloop zijn, maar de massahysterie die de hypochonders onder ons teweeg brengen.

Le Roi | 23-07-20 | 08:58 | 5

@Lupuslupus | 23-07-20 | 09:18: Hier toch wel een behoorlijk aantal mensen in mijn directe kennissenkring die meegaan in de hysterie, helaas. De veelal Amerikaanse filmpjes die ik zie baren me ook zorgen; daar worden er in groepsverband heuse klopjachten georganiseerd om mensen in het openbaar lastig te vallen omdat ze geen mondkapje dragen. Het is niet het virus waar ik bang voor ben, maar de idioterie van mensen die zich alles laten wijsmaken.

Le Roi | 23-07-20 | 09:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel de wereld is om en ziet toegevoegde waarde van mondkapjes, behalve de fossielen in het Bilthovense reservaat: "de mondkap is [...] echt geen vervanging voor" social distancing aldus Aura Timen vanochtend in het Algeheel Drabblad, waarbij valselijk gesuggereerd wordt dat het mondkapje geen effectieve aanvullende maatregel kan zijn maar alleen een slechte vervangende maatregel. Maar mevrouw spint en blaat wel meer: ze legt het accent toevallig lekker op buitenshuis opgelopen besmettingen, terwijl deze week herhaaldelijk is gecommuniceerd dat veel besmettingshaarden binnenshuis in gezin en op kantoor ontstaan, ze wijst genadeloos naar twintigers en jongeren terwijl de cijfers een sterke toename zien over de hele breedte van de beroepsbevolking tot 60 jaar, ze wil over enkele weken haar gedragscampagne voor die jongeren opgetuigd hebben omdat we over enkele weken nog echt niet in een tweede golf zouden zitten, ze gaat zelf niet dineren binnen in een resraurant maar "dan eet ik buiten" waar haar instituut gewoon mensen lekker binnen laat tafelen als er maar anderhalve meter afstand wordt aangehouden, en ze gaat ultiem Hollandsch voor de zesjescultuur: "Ik wil niet weer een verdubbeling zien van het aantal nieuwe gevallen. Als de snelheid van de toename wat afvlakt, dan ben ik al heel blij", waar je simpelweg - op zijn minst! - snel stabilisatie wilt zien. Kortom, hallucinant: www.ad.nl/binnenland/rivm-bij-nieuwe-...

Wetenschopper | 23-07-20 | 08:58 | 7

@Waargaathetheen | 23-07-20 | 09:04: ook de medische mondkapjes zijn volgens mij niet zo effectief, het zal vast wel een percentage aerosollen ( ik ga die maurice de hond ondertussen meer geloven dan RIVM) tegen houden, maar echt niet alles. Daarnaast is het voor mensen met luchtweg/long problemen echt geen pretje, ik heb met m'n verbouwing een mondkapje voor gehad, ik hou dat een kwartiertje, hooguit half uur vol en dan moet dat ding echt af.

ikworstelengadouchen | 23-07-20 | 09:09

@ikworstelengadouchen | 23-07-20 | 09:09: als u (en "Is dit nog nieuws?") vraagtekens hebben bij het nut van (niet-medische) mondkapjes voel ik me niet verplicht een meta-analyse hier voor u uit te kauwen, een beetje Googlen en het bewijs dat het dragen van mondmaskers (ook bij " imperfect fit or adherence") het risico op besmetting reduceert stapelt zich op. Een piepklein voorzetje: het RIVM was deze zienswijze 12 jaar geleden al toegedaan ( www.geenstijl.nl/5152771/rivm-studie-... ) en eergisteren is er een nieuwe studie verschenen van het UMC ( www.ad.nl/gezond/studie-umc-utrecht-1... ).

Verder veel sterkte met de longproblemen, ik hoop dat een smerige covid-19-infectie u bespaard blijft. Misschien toch een reden om het ongemak van een masker te accepteren?

Wetenschopper | 23-07-20 | 14:38

@EefjeWentelteefje | 23-07-20 | 09:07: Zelf nadenken kan ik van harte aanbevelen, bevalt al vele jaren zeer goed. De hele wereld volgen omdat de hele wereld iets mallotigs vindt of doet is niet mijn punt, iets doen waarvan het nut is aangetoond en doorgedrongen tot de hele wereld is iets wezenlijks anders.

Mijn werkelijke punt is dat de redenaties en argumenten van het RIVM krom en tegenstrijdig zijn, tegen alles inroeien wat common sense, bewezen, of verstandig is in algemene zin bij respiratoire infecties en infectiepreventie. Als wetenschapper ben ik intussen redelijk radeloos hoe dit instituut beleid en politiek vermengt met wetenschap, hoe naar gewenste uitkomsten en boodschappen wordt geredeneerd in plaats van aan zuivere waarheidsvinding wordt gedaan, en hoe dus niet het belang van de volksgezondheid het beste gediend wordt. Het vertrouwen van de burger in de wetenschap dat het RIVM daarmee schaadt is iets wat veel langer na zal dreunen dan de epidemie duurt, en dat gaat me echt aan het hart.

Wetenschopper | 23-07-20 | 14:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Alle pubers met een beugel doen een dansje.

Leptob | 23-07-20 | 08:56 | 4

Beugels zijn hip. Zonder hoor je er niet bij.
Waarom stijgen de zorgkosten?

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 08:59

@All_Anonymous | 23-07-20 | 08:58:
Lol en dan ook nog een zonnebril erbij op dragen. Dat zou een leuke Fotofuck Friday opgeleverd hebben...

Dwarsdenker | 23-07-20 | 09:24
▼ 1 antwoord verborgen

Nee, nee, nee. Rot op met je mondkapjes en al je debiele kutmaatregelen.

Er is geen stijging, alleen een hysterisch mediapropagandaoffensief. Het enige dat stijgt is het aantal testen. Alleen al door false positives krijg je dit soort cijfers. Er is al wekenlang ondersterfte. Kijk eens naar de daily deaths.... vierde grafiek via link.

www.worldometers.info/coronavirus/cou...

Antiquerulant | 23-07-20 | 08:56

3 april 2020 toonde GS al een filmpje die keurig de remmende werking van een mondkapje bewees. www.geenstijl.nl/5152771/rivm-studie-... RIVM wist dit in 2008 al. Ondertussen laten we buiten alle remmen los, en zullen straks in totale verbazing tegen een blok beton tot stilstand komen.

Feynman | 23-07-20 | 08:55 | 6

Waarom niet meteen vanaf geboorte in een astronautrnpak. Extra helmpje, automatische antiseptic sproeier om je middel voor als er iemand in je aura verschijnt. We zijn tot vuil verworden. Je zou bijna weer stof willen zijn.

CalamityJane | 23-07-20 | 09:16

@Kapitein Sjaak Mus | 23-07-20 | 09:01: autogordel beschermd jezelf. Mondkapje "beschermt" een ander...

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 09:17

Ziehier alle meningen over het wel, maar vooral niet dragen van een mondkapje.
De tegenstanders zijn flink gevoed door het falende overheidsbeleid dat mondkapjes niet helpen. Bij juist gebruik is dit juist wel het geval, buiten hoeft het niet altijd, maar binnen zoveel mogelijk, bij grote drukte.

pibasso | 23-07-20 | 09:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Nieuwe manier van positieve discriminatie op SBS wel aardig om af te toe Hart van Nederland te kijken. 40 jongeren feest met overlast in een huis. Interview met broer van bewoner ze laten zijn voeten zien en vervormen zijn stem. Waarom?

dedwarsligger | 23-07-20 | 08:54 | 1

Overlast. Niks met corona te maken.

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 08:55

Natuurlijk Wil abou dat, hij vind vrouwen in een komo ook toppie.

Mark_D_NL | 23-07-20 | 08:53

Wat een gezeik; na een tijdje merk je niet eens meer dat je zo'n ding op hebt en als het dragen ervan voorkomt dat je weer maanden (evt. zonder werk) thuis kunt zitten en de globale economie in een verder meltdown terechtkomt is het een kleine moeite.

geenspam | 23-07-20 | 08:53 | 14
-weggejorist-
The_iron_boar | 23-07-20 | 10:05
▼ 11 antwoorden verborgen

De bang-maak-carrousel draait op volle toeren.
Een tweede golf zal er hoe dan ook komen.

EdjeGrolsch | 23-07-20 | 08:52 | 4

Zo niet, dan toch.

Usumani | 23-07-20 | 08:58

@Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 08:56: Riep u?

pa_niek | 23-07-20 | 09:07
▼ 1 antwoord verborgen

In Oost-Aziatische landen bleef het aantal besmettingen beperkt door een combinatie van afstand bewaren (discipline), vaak en grondig de handen wassen, contact tracing en vroegtijdig ingrijpen met afgedwongen quarantaines. Lastige zaken. Maskers, een gemakkelijk middel, spelen een positieve bijrol maar zijn niet de cruciale elementen. Sterker, ook in Azie worden ze buiten (en eigenlijk ook binnen) vrij weinig gebruikt en dan vooral door mensen met hooikoorts of verkoudheid.

Nu iedereen maskers laten dragen binnen en buiten: klinkt als waanzin.
Europa verneukte totaal haar reactie op de eerste golf, en nu werken we aan het verneuken van de tweede golf. Investeer verdomme in contact tracing, stop idioten die van de Zuid-Franse stranden afkomen of worden gepakt op drukke feestjes in afgedwongen quarantaine en verdrievoudig boetes op het niet bewaren van afstand.

drs. Levi Samsonov | 23-07-20 | 08:52 | 8

@EefjeWentelteefje | 23-07-20 | 09:03: je hebt een strand en een strand - ik had wat preciezer moeten zijn. Ik was in Boulogne-sur-Mer en als je oppast kun je drukte vermijden. Maar ik heb beelden gezien van Cannes en Saint-Tropez: c'est pas acceptable. Buitenlucht is 1 ding, maar met 1.000 man in het water gaan hossen is niet zonder risico.

drs. Levi Samsonov | 23-07-20 | 09:32

@de visser | 23-07-20 | 09:08: Als Taiwan en Korea het kunnen, dan kunnen wij het ook. Het is politieke onwil. Ik ben vergeten hoe die kale arts die vaak op TV is heet maar die ridiculiseerde het Aziatische beleid en zei iets van "zoiets moet je niet willen." Nou, veel plezier met je tienduizenden doden dan.

drs. Levi Samsonov | 23-07-20 | 09:34

@drs. Levi Samsonov | 23-07-20 | 09:32:
Okee, daar ben ik het volledig mee eens.
Ik zit heel regelmatig op het strand, maar vermijd natuurlijk wel de drukke plekken. Als mensen dat niet doen, tsja, eigen keuze...

St Tropez en Cannes zijn plaatsen waar je overigens ook zonder corona niet moet komen. Maar de veel bredere en rustiger stranden aan de Languedoc-Roussillon? Prima toeven daar en dat ben ik dan ook zeer binnenkort van plan te gaan doen.

EefjeWentelteefje | 23-07-20 | 09:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Abou laat ook even weten waar het gevaar van besmetting in Rotterdam vandaan komt. De mocro's proesten elkaar in huiselijke sfeer er lekker onder. Dat wordt nog wat met het Offerfeest in aantocht. Abou "We hebben de afgelopen periode bij acht Rotterdams-Marokkaanse gezinnen veertig besmettingen geconstateerd. Allemaal als gevolg van groepsbesmettingen thuis.".

Graaier | 23-07-20 | 08:51 | 6

@2voor12 | 23-07-20 | 08:54:
Je moet het voor jezelf doen dat masker op zetten, je wil toch niet besmet raken door lui die wel besmet zijn, omdat ze overal schijt aan hebben.

VW, alles ist vorbei | 23-07-20 | 09:16

Dan krijgt het offerfeest gewoon een vervolg.

Titje | 23-07-20 | 09:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Bane

rareme | 23-07-20 | 08:51 | 1

Mondkapjes hamsteren? Nergens voor nodig, ik ben er geheel op voorbereid. i.imgur.com/dgXmmAS.jpg

Abject | 23-07-20 | 08:50

Mondkapjes helpen wel, misschien niet 100% maar elke % minder doden helpt. Als ze niet zouden helpen , waarom dragen ze tijdens je operatie dan mondkapjes? Ik kots ook van de Jonge dat hij na 7 maanden corona nog steeds niet genoeg mondkapjes voor bejaarde tehuizen kan/wil leveren met een kutsmoes. Wil hij echt alle oudjes doudt maken?

jan huppeldepup | 23-07-20 | 08:50 | 6

Jan. Dat is wat ik me ook afvraag. Het zal bij afvragen blijven. Zoveel onduidelijk heden. Ook zij die het zouden moeten/ kunnen weten verrstrooien verschillende boodschappen . Blaat, blaat.

CalamityJane | 23-07-20 | 09:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Er is een enorm na-aapgedrag. Land 1 verplicht zonder goede redenen mondkapjes. Land 2 denkt 'laten wij dat ook maar doen'. Vervolgens vermoedt land 3 dat wanneer land 1 en 2 het doen, dat het dan wel een goed idee moet zijn. Plaatsen waar het gebruik wel zinvol is (kleine drukke binnenruimtes zeker wanneer daar ook nog gesproken of gezongen wordt zoals bars en discotheken) zouden voorlopig gesloten moeten blijven. Een correct gebruik van maskers is daar toch niet haalbaar. Het is moeilijk bier drinken door het kapje heen.

duProgue | 23-07-20 | 08:49 | 1

Momenteel op vakantie tegen de Duitse grens en gisteren even boodschappen gedaan in DE. Daar zijn muilkorven in winkels verplicht. Maar wat een ondingen zijn dat!

Mastermattie | 23-07-20 | 08:49 | 1

Dat het kutdingen zijn met je eens, hoe is het met aantal besmettingen in Duitsland?
Hebben die ook een forse stijging zoals Belgie en in iets minder mate Nederland?

VW, alles ist vorbei | 23-07-20 | 09:18

Oh ja, trouwens:
Net als in het openbaar vervoer?
Een niet medisch mondkapje?
Namaak? Schijnveiligheid?

Donder op met deze onzin.

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 08:48

Ik heb een wasbaar mondkapje bij de Jumbo gekocht, slechts 5 Euro voor een halve sok. In de bus, met de zon erbij erbij, wordt het kapje vochtig en weet je hoe waterboarding moet zijn.

Mr_Natural | 23-07-20 | 08:48 | 2

Oranje overall erbij aan....

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 08:49

@Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 08:49:
One size fits all stond op de verpakking, man, m'n oren lagen er bijna af.

Mr_Natural | 23-07-20 | 08:53

Prima idee.
Ik irriteer mij mateloos aan de slechte adem van zakelijke contacten via zoom.

Maya de Blij | 23-07-20 | 08:47

Ik las gisteren in een reaguursel dat het zuurstofgehalte in het bloed flink lager wordt als je moet ademen door een mondkapje. Heel logisch en dat lijkt mij niet heel fijn voor je gezondheid.

Quib | 23-07-20 | 08:47 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 23-07-20 | 08:50: U kunt natuurlijk ook zelf even meten of laten meten bij de sportschool nadat u een uurtje met een mondkapje hebt gelopen. Er zijn nog wel meer artsen die dat zeggen maar ik ga geen linkjes meer plaatsen. Mijn bijdrage is gejorist ondanks dat ik de mening van dr. Buttar slechts aanhaalde en dat is beslist géén charlatan. Zijn levensloop is eenvoudig te vinden.

Lupuslupus | 23-07-20 | 09:06

@Kapitein Sjaak Mus | 23-07-20 | 08:50: U kunt gewoon aan ieder medisch specialist vragen die u kent dat minder zuurstof een nadelig effect is van mondkapjes. Dat zit gewoon in de opleiding en er is prima wetenschappelijk onderzoek die dat aan toont. Naast dat het natuurlijk ook heel logisch is.

HetGewoneNormaal | 23-07-20 | 09:36

@Lupuslupus | 23-07-20 | 09:06: in koude landen sterven ook veel mensen omdat ze vaak een sjaal voor de mond hebben als ze buiten zijn, schrijnend!

Danold_Trump | 23-07-20 | 09:48
▼ 1 antwoord verborgen

Zware tijden voor de recalcitrant. Geen mondkapje..Neen zeg ik, driewerf NEEN!

negromancerr | 23-07-20 | 08:46

Abou van Dissel

grindbak | 23-07-20 | 08:46

Zouden ze niet eerst even kijken waar het hogere aantal besmetting door komt en hoe groot de impact hiervan is voordat er allerlei maatregelen worden getroffen die nog met het probleem nog met de oplossing ervan te maken hebben.

cheops | 23-07-20 | 08:45 | 2

Komt doordat mensen weer massaal samenkomen in kroegen en met elkaar meeschreeuwen met de muziek. En vervolgens zijn er op een paar plaatsen van die vele duizenden kroegen wat mensen besmet geraakt.
En dat word nu breed uitgemeten maar als je er nuchter naar kijkt is de kans op besmetting zelfs daar zeer klein.

2voor12 | 23-07-20 | 08:49

Nee, dat komt omdat er meer getest wordt. Hysterische geluiden uit de USA, maar niet vertellen dat daar extra hard getest wordt om maar angstaanjagende getallen te kunnen rapporteren. Het is u nog niet opgevallen dat het niet meer over doden maar over besmettingen gaat?? Hoe meer besmettingen, hoe beter. Herd immunity!

marcoplarco | 23-07-20 | 10:29

ik bind wel een doek voor m'n gezicht, werkt net zo goed.... echt die maskertjes houden alles tegen hoor! gevoel van veiligheid over de feiten dat is wat onze politici, media en de schaapjes verkiezen.

ikworstelengadouchen | 23-07-20 | 08:44

Bangmakerij is weer eens een uitstekend verdienmodel, dat blijkt.
Feit is dat je in de buitenlucht - BUITEN, dus - nauwelijks enig risico loopt op een besmetting. Het Halsema-feestje in A'dam leek daar al op te wijzen en die aanwijzingen nemen alleen maar toe. Dus buiten is het dragen van een muilkorf al sowieso onzin, en het heeft er alle schijn van dat hier een factor "die stoute burger toch, houdt zich maar niet aan de afstandsmaatregel, laten we 'm vooral KEIHARD STRAFFEN daarvoor!"

Binnen, in drukke ruimtes - okay. OV bijvoorbeeld. Kan ik me iets bij indenken.
Maar ook hier weer: waarom wordt er niet eens serieus gekeken naar die ventilatie-factor, waar steeds meer wetenschappers naar wijzen?

Bij het OV kan er al geen raampje meer open, straks, als het aan de klimaat-maffia ligt, bent u ook verplicht om uw eigen huis potdicht te isoleren. Dan maar geen bezoek meer thuis uitnodigen, of alleen met spuuglap voor?!
Rot es op met die onzin.

EefjeWentelteefje | 23-07-20 | 08:44 | 13

@42 | 23-07-20 | 08:54: Afstand houden helpt, evenals het bij u houden van hoestdruppeltjes. Handen wassen helpt geen zier, zeker niet alcohol gedurende enkele tellen erop doen. Een virus van nog geen nanometer laat zich niet door wat alcohol vernietigen.
Wie een klein beetje nadenkt weet dat de maatregelen die vanaf het begin zijn afgekondigd prima werkten. Misschien waren ze wat overtrokken, wie zal het zeggen. Maar zoals mensen er nu mee omgaan is gewoon onverantwoord. Alsof het virus er niet meer is... Dat gaat maar op vakantie in allerlei landen met andere maatregelen alsof er in februari niks is gebeurd. Ik snap daar werkelijk geen fuk van.
Anyway, mondkapje op of thuisblijven. En een dikke meter bij me vandaan blijven, nu en in de toekomst.

Busverhuur | 23-07-20 | 10:00

@Busverhuur | 23-07-20 | 10:00: Handen wassen helpt wel. Met zeep! Zeep is bijzonder effectief tegen enveloped virussen, zoals Corona. Maar een beetje aaien met wat alcohol heeft inderdaad geen enkele zin. Voor de rest heeft u helemaal gelijk!

42 | 23-07-20 | 10:08

@42 | 23-07-20 | 09:15:
Griepvirussen hebben eveneens enkelstrengs RNA (alleen dan negatief in plaats van positief) en die zijn net als corona seizoensgebonden.

Antiquerulant | 23-07-20 | 10:15
▼ 10 antwoorden verborgen

Excuseer? Normaal doen nou!

All_Anonymous | 23-07-20 | 08:44

Ben net terug uit Duitsland. Het zijn ondingen. Niet doen. Benauwd en irritant in gebruik die vodjes. Ook nog eens zwaar overbodig in regio's waar je je best moet doen om überhaupt een besmet iemand te vinden. En dat is in half Nederland.

Graaier | 23-07-20 | 08:44

We moeten bang gemaakt worden.
Veel corona nieuws vandaag.
Flauwekul.

Is dit nog nieuws? | 23-07-20 | 08:43 | 2

Tja de IC's zijn leeg en er gaat niemand dood. De zomer moet overbrugd worden tot het griepseizoen..

paulis | 23-07-20 | 08:52

er komen verkiezingen aan zeker? VS november ( staat veel op het spel) en hier ( lijkt niet zo veel op t spel te staan, FC Kartel gaat toch wel winnen)

ikworstelengadouchen | 23-07-20 | 09:01

Ik heb er al een. Aangeschaft in die Heimat. Dat mijn bril erdoor beslaat is Scheisse.

Leptob | 23-07-20 | 08:42 | 2

Puntzakje over je neus trekken en dan je bril op doen. Of kleine wissertjes kopen.

Gokmaar | 23-07-20 | 09:47

Touwtjes eerst kruisen voordat je ze om je oren doet en je bril OVER het mondkapje doen. Neemt het probleem niet volledig weg maar het wordt wel minder.

Lompelul | 23-07-20 | 17:10

Die burgemeesters van tegenwoordig; ook al verstand van bescherming tegen virussen. Je moet wel wat kunnen op zo'n niveau.

Quib | 23-07-20 | 08:41 | 3

Juiste partijkaart en een masterclass hielenlikken.

wapster | 23-07-20 | 08:44

Achmed Abou wordt behoedzaam opgelijnd als nieuwe minister van BiZa in kabinet Rutte 4

theo-is-dood | 23-07-20 | 08:53

@theo-is-dood | 23-07-20 | 08:53: dat zou op grond van zijn dubbelpaspoortigheid verboden moeten worden, simpelweg omdat loyaliteit niet gegarandeerd kan worden omdat de nationaliteit niet nederlands is. Wij willen toch ook geen fransman als minister van nederlandse binnenlandse zaken? Of iemand uit scandinavië?

Dezenaamhier | 23-07-20 | 10:07

Mensen die buiten in de zon met mondkapjes op lopen of mensen die leuke, hippe, mondkapjes op hebben als een fashion-item staan erg hoog in mijn irritatie-lijst. Wat een gemuilkorfde slaaf ben je dan..

paulis | 23-07-20 | 08:40 | 6

Die types waar u op doelt zijn waarschijnlijk dezelfde als die een boerka ook wel iets van 'vrije keuze' vinden. Reddeloos verloren, dat deugvolk.

Overigens, die boerka... daarbij zijn toch alleen nog je ogen vrij? Dus mond en neus bedekt?
Effe doorpakken overheid, gewoon verplicht stellen voor iedereen!

EefjeWentelteefje | 23-07-20 | 08:55

@2voor12 | 23-07-20 | 08:46: Dan maar crimineel. Mijn hele leven hard gewerkt en elk jaar 2 bank-hang gezinnen gesponsord via de belastingen. Maar da's voorbij dan. Kom me maar halen.

marcoplarco | 23-07-20 | 10:26
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Henk de Vries2074 | 23-07-20 | 08:40 | 3

Mondkapje? Donder toch een eind op met die onzin. 't Wordt een beetje te doorzichtig hoor, coronaleiders.

Ichneumonidae | 23-07-20 | 08:39

Ah Rob Muntz heeft nog een paar pallets mondkapjes staan, begrijp ik.

John McClane | 23-07-20 | 08:39 | 1

De handel in die dingen loopt flink terug dus moet die weer even aangewakkerd worden.

2voor12 | 23-07-20 | 08:43

@Sp1tz | 23-07-20 | 09:20: U hapt niet meteen naar adem, maar krijgt hoofdpijn en stress omdat u automatisch meer moeite gaat doen om adem te halen. Zwitsal verbiedt linken, maar zoekt u bijvoorbeeld "Physiological Impact of the N95 Filtering Facepiece Respirator
on Healthcare Workers" studies op, uit 2010. Als u denkt dat een mondkapje helpt, kijk dan naar airstring of vergelijkbare producten, waar in ieder geval nog een beetje over is nagedacht. En iedereen die nu denkt dat ik een sukkel bent: loopt u dan al zelf al wel maanden met een mondkapje over het strand?

HetGewoneNormaal | 23-07-20 | 11:36

@Busverhuur | 23-07-20 | 09:51: Als de opname van zuurstof (en de uitstoot van je adem) niet worden gehinderd, dan wordt corona ook niet gehinderd.

watergeus | 23-07-20 | 12:29

@HetGewoneNormaal | 23-07-20 | 11:36: Het scheelt dat het dan ook niet de bedoeling is dat je N95 gaat dragen, het ademen zal makkelijker zijn. Stress... tja dat zal allicht aan de persoon liggen, niet aan het masker.

En nee, het strand is wel een hele tijd geleden. Maar daar zal het ook niet veel zin hebben als er voldoende ruimte is en men niet hutjemutje zit. Dragen op dit moment ook niet, maar meer gezien het feit dat ik niet met het OV reis of op plekken ben geweest waar dit verplicht is.

Sp1tz | 23-07-20 | 12:30
▼ 7 antwoorden verborgen

‘We practice safe sex’ - Frank Drebin

Wijze uit het Oosten | 23-07-20 | 08:38 | 2

Nog niet helemaal wakker, ik ben.

Dikke_Tammo | 23-07-20 | 08:42

Haha! Ken uw klassiekers.

Twisted_Faith | 23-07-20 | 08:43

Ja jeetje. We zijn hier pas met 7,7 miljard. Straks gaat er nog iemand dood*! Dat moeten we niet willen. Iedereen aan de hazmat-suit.

* hoogbejaard, moddervet, altijd gerookt of een combinatie hiervan.

wapster | 23-07-20 | 08:37

Zou Halsema gaan handhaven als het verplicht wordt?

Patje2011 | 23-07-20 | 08:36 | 4

Niet als je al een zwarte button hebt met "1873".

Quib | 23-07-20 | 08:43
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken