Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU-Deal: Eurobonds voor De Anderen

Dat Berlaymont wil maar niet branden, en toch moeten we steeds op de blaren zitten

Kijk, je moet ons niet vragen naar de sommetjes. De plussen en minnen op de balans. De 'ja maar nu die landen helpen met Gratis Geld is op langere termijn beter voor export en handel en de banenmotor van BV Nederland', dat zal allemaal wel. Handel = werk, werk = inkomen, inkomen = welvaart en welvaart leidt op een Kapitalistisch Continent tot recht, vrede, democratie en vrijheid. Mooie theorie, niet onwaar. Die Europese Unie, best nuttig. VOOR DE VRIJHANDEL.

Want waar we wel echt het ZUUR van krijgen, zijn die corrupte kasboekfraudeurs van Toneelgroep Berlaymont. Al die welvaart, en daarmee al die vrede en vrijheid, zijn gebouwd op drijfzand. De euromunt is een monetair kaartenhuis, gebouwd op twee decennia breuklijnen van gebroken afspraken, en een Europaverschuivende aardbeving komt steeds dichterbij.

Bij de invoering van de euro zijn we in de DING FLOF BIPS genaaid door Gerrit Zalm en zijn collega-Ivorentoriërs, die alle eisen & voorwaarden voor een stabiele, economische betaaleenheid lieten vieren (of varen) in ruil voor een politiek einddoel. En om die reden betalen we twintig jaar later nog steeds voor de zieke boekhoudingen van Pastavergietië, Costa Patatasbravas, Fetastan en La Douce Peperdurië. 

Vandaag zijn ze wéér beloond voor hun slechte gedrag, op kosten van ons goeie gedrag. Merkel wilde 500 miljard, Rutte wilde 0, en we kregen 390 miljard aan weggeefgeld PLUS 360 miljard aan "Alles terug, met rente, echt waar". 750 miljard euro dus. De laatste keer dat Duitsland voorzitter van Europa wilde worden, ging de generale winkelmanager ook na vier dagen door de knieën, om maar eens een flauw historisch parallel te trekken.

Ditmaal geen landjepik, maar een phishing scam met bloedgeld van de belastingbetaler, vermomd als coronasteun maar in werkelijkheid zijn het eurobonds. In Slovakije zijn 28 coronadoden gevallen. Ze vangen €353.571.429,67. PER DODE. Zie clipje:

Cijfertjes, op een scherm, zegt niks en als het nodig is drukken ze die Ponzipoen gewoon bij in de ECB-kelders van Frankfurt. En dat zullen ze doen tot in de eeuwigheid: "While the Recovery Fund is declared to be “temporary” and “exceptional” — keywords that were necessary to build political support in Berlin and elsewhere in Northern Europe — it will be anything but. This agreement will set a precedent for how the 27 EU members deal with external shocks in the future." Lees: Eurobonds, is wat we gekregen hebben. Verkocht als "solidariteit", die zoals altijd in financieel opzicht maar van één kant komt: de uwe. 

Dit is waarom de economie groeit, maar de koopkracht niet. En ondertussen zitten we niet alleen aan een politiek Monopoly-geld geketend, we mogen geen woningen bouwen van onze eigen (Europese) klimaatnormen, we mogen geen grenzen sluiten van de (Europese) verdragen, we zien pensioenpotten verdampen en we zitten met mondkapjes voorgebonden te wachten tot de pandemie overslaat op een economie die bijna niets meer zelf maakt,  vaste dienstverbanden vervangen heeft voor wegwerpcontracten en bullshitbanen in consultancy en middle management verkoopt als een "kenniseconomie" die geen zuchtje economische tegenslag zal kunnen doorstaan.

Mark Rutte zal geprezen worden om zijn rechte rug, die het maar liefst vier hele dagen vol hield. Degenen die de gevolgen moeten dragen, mogen zich een stuk langer groot gaan houden. Gelukkig hebben we nog een fijne, zinvolle en integere racismediscussie om de onderlinge verhoudingen goed & gezellig te houden - en de machthebbers de illusie van ongenaakbaarheid te geven.

WEET JE WIE OOK ENORM VAN SOLIDARITEIT HOUDT?

Wij. Van GeenStijl. Omdat we liever de eigen broek ophouden, dan via de schatkist in uw zakken komen graaien. Roze Coronabonds zijn hierrr te krijgen, of drop uw ponzipoen hier in het stijlloze piramidespel.

Social

Solidariteit in tijden van corona

DEAL!

Waar moeten uw belastingcentjes naartoe?


Poll is Verlopen.

DEAL!

Waar moeten uw belastingcentjes naartoe?

Reaguursels

Inloggen

Dit is waarom Groot Brittannië uit de EU is gestapt. Met het weggeven van deze hoeveelheid geld heeft Groot Brittannië de negatieve effecten van een Brexit in ene terugverdient.
De Nexit moet onderwerp van de verkiezingen worden!

p3xxx | 22-07-20 | 13:33 | 1

Als het onderdeel wordt van verkiezingen zullen eurofielen alles uit de kast trekken om mensen doemscenario’s voor te spiegelen wat er gebeurd als we voor een Nexit stemmen! Is bij de Brexit ook gebeurd (en de Britten zijn er gelukkig niet in getrapt). En ook bij het referendum in 2006 voor de Europese grondwet deed men dit, waarbij letterlijk beweerd werd dat er oorlog in Europa zou uitbreken als we tegen zouden stemmen! Als er geen argumenten meer zijn om voor het lidmaatschap van de EU te zijn dan blijft angst aanjagen de enige optie.

kunstliefhebber | 22-07-20 | 15:52

Alles om de Euro te redden:

Pensioenfonds metaal: 12 jaar al geen prijscompensatie en nominaal al 8,5 % gekort, oftewel koopkracht achteruitgang van ca. 30% in 12 jaar tijd !

Afgelopen dinsdag kregen deze gepensioneerden, waaronder mijn oude vader, bericht dat ze ook in 2021 weer gekort worden !

De EURO is een doodsnagel !

Tee Of Cup | 22-07-20 | 13:08

"Die Europese Unie, best nuttig. VOOR DE VRIJHANDEL."
Nee er zijn daar betere manieren voor.

DerUnterMensch | 22-07-20 | 11:26

Beter was geweest om het allemaal een gift te maken in ruil voor hervormingen met een duidelijke clausule dat dit de laatste keer is. Dan weten we allemaal waar we aan toe zijn. Dus daarom is dat niet zo gedaan.

Pje911 | 22-07-20 | 11:12

Ik ben t zo ongelofelijk zat. En toch is straks iedereen t weer vergeten bij de verkiezingen en stemmen ze weer zoals altijd op een vvd666, cda of een links totalitaire partij.
Misschien moeten mensen ff een reminder in hun telefoon zetten dat ze met de verkiezingen dit soort fratsen herinneringen en eens werkelijk een andere keuze maken!

Goed-hardt | 22-07-20 | 10:40

Je kunt niet in de EU blijven en dan geen geld gaan geven en elke keer janken, dan hadden we allemaal decennia geleden er niet in moeten stappen zonder protest of onderzoek.

piet7003 | 22-07-20 | 10:36 | 4

Het blijft vreemd, waar blijft de noodzaak als land je zaakjes op orde te hebben wetende dat je tot een club hele lieve landen behoort die de centen wel storten als je wat tekort komt. Zie de logica niet.

Uw Verzekeringsadvis | 22-07-20 | 12:07

We zijn er niet ingestapt. De bevolking zei "nee". We zijn erin gerommeld.

Toos Bevergeil | 22-07-20 | 12:50

@Toos Bevergeil | 22-07-20 | 12:50: En niemand deed wat, dan wil je er gewoon in, of heb je andere 'belangrijke' dingen te doen. Chapeau.

piet7003 | 22-07-20 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

De acteur, tegen ons nee verkopen en tegen de EU ja. Of u eventjes rond de €4000,- pp aan uw deur wilt afrekenen aan de ongekozen EU collectanten,
zou normaal niemand met zijn volle verstand aan de voordeur doen.

Maar toch doet u het, u gaat betalen, weliswaar indirect maar u gaat betalen, en u keurt het goed, want u heeft gehoord bij nieuwsuur door ((experts)) dat als we de zuidelijke landen niet steunen het ook onze economie treft, niet wetende dat u de export van bloemen, akker teelt etc. straks indirect zelf 3x uit u eigen zak heeft betaald. Een soort balletje balletje zeg maar, u verliest continu en blijft maar domweg (PvdaCdaDenkDdr666CuGl stemmen) geld inzetten, want u denkt dat u eens zal winnen.

Nederland heeft het geld (wat in de alles verslindende EU monster word gepompt om de geestesziekten en waanbeelden van ongekozen fossielen staande te houden) juist heel hard zelf nodig.

Er is trouwens ook een Europees steunfonds gebleken van 540 miljard, daar zouden de landen met getroffen Corona-nood eventueel beroep op kunnen doen. Maar dat zijn leningen en geen giften. Hieraan kun je zien dat de financiële nood dus helemaal niet zo hoog was, anders hadden de betreffende landen daar allang beroep op gedaan.

NEXIT!!!

Poesmiddel | 22-07-20 | 10:28 | 4

@van Oeffelen | 22-07-20 | 10:31: het inhoudelijke commentaar van poesmobiel, los of u het er mee eens bent of niet, zijn toch echt van een ander niveau dan uw kattebelletjes.

therealbraindump | 22-07-20 | 10:53

De kracht van de media. Mensen denken niet voor zichzelf, maar gaan goedpraten/normaliseren wat ze iedere dag horen op het NOS 18.00 journaal.

_Roy_ | 22-07-20 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

Voordat men het Berlaymont gebouw in de fik gaat steken,wel even wachten tot al dat (niet zo best) asbest is verwijderd.
Ook even de misvatting weg nemen dat de EU er is voor de "burger".
Als er 1 instantie is geweest om het roofkapitalisme van onze cheeseburger kauwende "vrienden" uit "burgeroorlogland"hier in Europa te promoten , dan is het wel de Europese Commissie geweest, een goede indicator daarvan is de grote fraude gevoeligheid van de enorme EU budgetten die niet of nauwelijks gecontroleerd worden. Niet alleen de georganiseerde misdaad profiteert daar van, ook het "gewone" bedrijfsleven. Dus blijven we bijten in zompige broodjes en niet in de hand die ons voedt. Donc je dirai :"Je suis follie cheeseburgère".

cat22 | 22-07-20 | 10:09

"Gratis Geld is op langere termijn beter voor export en handel en de banenmotor van BV Nederland', dat zal allemaal wel."

Rot toch compleet op met dit gestoorde argument waar men al jaren mee op de proppen komt.

Je moet toch een totale idioot zijn om daarin te geloven. Wij geven ze geld zodat ze met ons geld ons kunnen betalen en dus is dat goed.

Hoe gestoord moet je zijn om te begrijpen dat het zo niet werkt. Er blijft altijd geld op andere plekken plakken, wij krijgen niet elke euro op die manier terug en dus verliezen we geld.

Ja misschien al anders het land totaal om zou vallen en een derde wereld land zou worden.. ja dan zou je een punt hebben, maar daar is hier geen sprake van.

We worden gewoon bestolen en gechanteerd door de EU.

Nexit, zelfs als ons dat geld zou kosten. Ik wil niet bij zo’n criminele, chanterende, onderdrukkende, vrijheid-handende en koloniale bende horen als de EU.

Europe is een geweldig continent, en samenwerking is heel belangrijk in Europa, maar de EU staat een goede samenwerking die ook echt bij Europa past juist in de weg. De EU is de steeds maar groter wordende rot binnen Europa.

DerUnterMensch | 22-07-20 | 10:06 | 3

Juist ja. helemaal mee eens al die leugens. Kijk naar de historie. Na hulp aan griekenland super inflatie, Staatsschuld uit de klauwen gelopen. Dan dat marshallplan nog zo'n farce. De dollar niks meer waard america daarna in een zware recessie. Dat wirtschafswunder een grote leugen.
we worden voor de gek gehouden.

pesego | 22-07-20 | 10:31

Marshallplan is niet te vergelijken, daarbij lag een continent letterlijk in puin, daarnaast was het ook een poging van de VS om te zorgen dat het communisme hier niet aan de macht zou komen.

Maar ja, de hulp aan Griekenland was een grote mislukking. Weet ook dat Griekenland het tweede pakket zelf niet eens wilde, maar moest accepteren van de EU.

DerUnterMensch | 22-07-20 | 11:32

@DerUnterMensch | 22-07-20 | 11:32: ja ik zei het toch een grote mislukking griekenland. kijk hoe slecht het ons daarna gaat. En helemaal gelijk dit pakket is peanuts in verglijking met de grote van het marchelplan. Hoe dom van me om jouw economische alwetentheid in twijfel te trekken

pesego | 22-07-20 | 11:45

Het wordt tijd dat Marijnisse en haar SP echt kleur gaan bekennen en in mei 2021 een andere koers gaat varen. Niet meer tegen Wilders en Baudet maar met! Ook Marijnisse moet toch zien dat haar achterban helemaal niet gebaat is bij miljarden naar luie Zuid Europese landen en Oostblok landen die alleen maar geld krijgen om een welvarend front te vormen tegen Rusland. Het is nu over en uit met het links en rechts verdelen, samen optrekken tegen de corrupte aristocraten als Rutte en Jetten!

ILF2 | 22-07-20 | 09:44 | 2

Volgens de Duitse media heeft Godgezonden Merkel Rutte het mes op de keel gezet.
Waarmee dan?
Wel vreemd eigenlijk, omdat Merkel nog nooit betrapt is op het uitspreken van een afgeronde hele zin, ze brabbelt en stamelt maar wat.
Wir faffen dafs

joppo0 | 22-07-20 | 10:34

Dat SP tuig is te schandalig voor woorden. Alles gebaseerd op nijd en afgunst.

van Oeffelen | 22-07-20 | 10:48

Wat zou NEXIT kosten?
Zou dat al eens doorgerekend zijn?
Hadden we al 46 miljard kunnen besparen.
En nog wat van die BRUSSELSE betalingen en we zijn in 10 jaar weer volledig baas in eigen land.
Kost even wat maar gratis geld halen we wel bij de EU

Alt | 22-07-20 | 09:34 | 3

zou de vraag niet moeten zijn: wat zou een #nexit opbrengen?

leef!! | 22-07-20 | 09:44

Er is ooit berekend dat we bij een vertrek zo'n 110 miljard tegoed hebben. Daar komt dan straks nog 21 miljard bij. Hiermee kan een groot deel van de staatsschuld worden afgelost. Met een vertrek zijn we ook weer baas over de eigen pensioenen. Dat is belangrijk want als onze gepensioneerden geen geld meer kunnen uitgeven in eigen land dan gaan ze dat in Zuid Europa doen en draait onze economie niet meer. Een vetrek zonder Duitsland is echter uitgesloten want dat is onze grootste handelsrelatie. Zolang Merkel daar zit, blijft het bloeden want dat vrouwtje gaat zo enorm gebukt onder het oorlogsverleden dat Duitsland pas uit stapt als er een burgeroorlog uitbreekt in dat land.

ILF2 | 22-07-20 | 09:54

Je kunt blijven rekenen, maar wij gaan er pas uit als het geen zin meer heeft en we leeggeroofd zijn. Tegen die tijd zijn alle Britten al miljonair.

piet7003 | 22-07-20 | 10:37

Daar zit hij, de sluipmoordenaar van u pensioen.
Daar zit hij, de sluipmoordenaar van de toekomst van uw kinderen.
O nee,mag je niet zeggen van Mevrouw Arib...

overVolland | 22-07-20 | 09:23 | 1

ja onze pensioenen verdampen hierdoor. na gisteren de euro niks meer waard. De beursen waar onze pensioenen in zitten in vrije val door sint rutte. straks met een kruiwagen euros in de rij voor een droog brood

pesego | 22-07-20 | 11:12

Prima deal
46.2 miljard betalen om er een rottige 6 miljard van terug te KUNNEN krijgen,
maar dat doen we natuurlijk niet want zo GIERIG zijn we nu ook weer niet

Alt | 22-07-20 | 09:11 | 1

Per saldo kost het ons aanzienlijk meer dan 46 miljard, we staan ook garant voor het leningen-deel (die nooit terugbetaald zullen worden). Ik geloof dat het Nederland deze deal dan 100 miljard kost!

kunstliefhebber | 22-07-20 | 15:56

Op dezelfde dag (gisteren) dat Deal van Rutte zo trots door DE MSM( "journaal" Volkskrant , Trouw)werd uitgestald ook het bericht (niet in het journaal overigens) dat vele pensioenfondsen waarschijnlijk volgend jaar moeten korten .
Nou mensen .. kom op .. we moeten wat over hebben voor bv het land met de op twee na grootste goudreserves terwereld ..
Benieuwd hoe Rutte straks een vraag daarover gaat weglachen.

daytripper | 22-07-20 | 09:02 | 1

Hoeft niet, die vragen worden hem niet gesteld en als dit al gebeurt moffelt de NPO die weg.

Harrie7949 | 22-07-20 | 09:09

Ik heb nu hetzelfde gevoel als na de WK-finale 1974.

JamesCook | 22-07-20 | 09:01 | 2

Niet als na de halve finale van het EK in 2000 ?

van Oeffelen | 22-07-20 | 10:49

Inderdaad, tegen Italië, die is meer van toepassing. Maar in 1974 was ik jonger en maakte het meer indruk.

JamesCook | 22-07-20 | 11:12

En ondertussen heeft Zweden groepsimmuniteit tegen dat nepvirus bereikt, gewoon op de manier zoals het hoort, dus zonder de economie kompleet om zeep te helpen.

Zie Daily New Cases:
www.worldometers.info/coronavirus/cou...

me,myself and IK | 22-07-20 | 08:56 | 4

Dat is nog even afwachten tot het najaar als het virus misschien terugkomt. Maar het zou mij inderdaad niet verbazen als Zweden hier precies hierom heel goed uit gaat springen.

5611 | 22-07-20 | 09:18

80.000 bevestigde gevallen. Zegt dus helemaal niks over een land met miljoenen inwoners. Zou een stad als Leiden niet eens groepsimmuum mee zijn.

TheManiac | 22-07-20 | 09:43
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer heeft Rutte voor het laatst gehuild?
Ik denk 's avonds alleen op zijn hotelkamertje na het tekenen bij het kruisje......
maar geen nood Mark. De boeren, het zorgpersoneel, de ZZP'ers kortom de echte Nederlanders huilen met je mee!

Harrie7949 | 22-07-20 | 08:53 | 4

@lagelander | 22-07-20 | 09:08: Ik vraag me af of deze mensen werkelijk gelukkig kunnen zijn. Te weten dat je de toekomst van het volk wat jou heeft gekozen om zeep aan het helpen bent.
Of gaat indoctrinatie echt zo ver......?

Harrie7949 | 22-07-20 | 09:12

@Harrie7949 | 22-07-20 | 09:12: Franske ziet er anders heel gelukkig en goed doorvoed uit, af en toe een onzinnig proefballonnetje oplatend en met z'n dikke vingertjes richting NL wijzen, Ik denk dat geld een heleboel goed maakt...

lagelander | 22-07-20 | 09:18

Die heeft echt niet gehuild op zijn kamertje. Die heeft tevreden een mooi glas wijn ingeschonken, tevreden met het opgevoerde toneelstukje, tevreden met de geregisseerde reacties in de gelijkgeschakelde pers. En tevreden met de 21 miljard waarvan hij de Nederlandse werkende bevolking weer beroofd heeft.

5611 | 22-07-20 | 09:21
▼ 1 antwoord verborgen

"Wie in nood zit wordt geholpen" aldus Jetten.... Ik ben er even stil van. Is Jetten vergeten dat een groot deel van de Nederlanders op zwart zaad zit? Dat pensioenen al jarenlang structureel worden gekort? Dat sinds de jaren 80 het besteedbaar inkomen niet meegroeit met het GBP? Dat een groeiende groep ZZP'ers rond moet komen van een mager loontje zonder pensioenopbouw of ziektevangnet? Dat docenten en verplegers in de grote steden geen fatsoenlijk huis meer kunnen kopen? Jetten is een goed voorbeeld van de elitecratie. Een kleine groep hoogopgeleiden die het steeds beter heeft tegenover een steeds groter wordende groep minderbedeelden. Het zal niet lang meer duren voordat volgens het hoefijzermodel links en rechts elkaar gaan vinden. Nu staat links nog aan de kant van het liberaal democratische wereldsysteem welke voor hyperglobalisatie en groeiende ongelijkheid heeft gezorgd. Maar uiteindelijk zal ook links inzien dat ze met spiegeltjes en kraaltjes in een systeem van corpocratie gelokt zijn.
De middenpartijen zijn verantwoordelijk voor deze chaos en zullen boehoe blijven roepen als de flanken op links en rechts steeds groter gaan worden. Onthou dan één ding: ze hebben het zelf veroorzaakt.

No_Code | 22-07-20 | 08:51 | 2

Jette is een vervelend kartelkind dat door kartelbaas Rutte wordt ingezet om het volk te indoctrineren. In een debat is hij er als de kippen bij om met zijn ingestudeerde teksten de PPV en het FvD aan te vallen op de bijzaken.

Harrie7949 | 22-07-20 | 08:56

Zwart zaad ? Echt ?

van Oeffelen | 22-07-20 | 10:50

Wat n stel kinderen hier zeg. Het was allang bekent dat Rutte zou tekenen. Dat heeft ie in het debat gewoon aangegeven. Zelfs met subsidies in t akkoord. Er zouden alleen voorwaarden aan moeten zitten. Zolang we die maar mondjesmaat weten is de rest speculeren.

Brabantse Leeuw | 22-07-20 | 08:50 | 3

De rest is nog meer Eu rottigheid. U bent een goedgelovig persoon, dat moet gezegd.

Harrie7949 | 22-07-20 | 08:58

Voorwaarden die herinner ik me nog van de tijd dat we de euro ingingn, begrotingsdiscipline, beperkinning overheid schuld, ook aan de leningen voor Griekenland waren kei en keiharde voorwaarden gesteld ook nog wel eens een inlegvelletje gehad. Waren we maar kinderen geloofden we nog in sprookjes. Overigens Brabantse VVD trol is een betere nick.

bijna_raak | 22-07-20 | 09:53

Onzin, die voorwaarden zijn boterzacht. Gisteren stond er in de sueddeutsche een commentaar dat de transferunie nu officieel gestart is en dat het toezicht op de uitgaven symbolisch is.

therealbraindump | 22-07-20 | 10:21

Ik ben jaloers op de Britten. En op de knoflookiërs, dat ook

Feitenpliesie | 22-07-20 | 08:48

Zijn we er toch weer ingetuind.

swassannuf | 22-07-20 | 08:43

Een rover springt uit het struikgewas en eist 750 euro. In plaats van de politie te bellen blijf je vier dagen met hem aan de praat en geeft hem vervolgens al het geld waarbij de rover belooft dat hij 360 euro zal teruggeven. En dan ga je met een voldaan gevoel naar huis. Solidariteit!

JvanDeventer | 22-07-20 | 08:37

Iedereen die dacht dat Rutte zijn rug recht zou houden die is zo naïef als een pas geboren baby... ze rommelen ons gewoon de schulden unie in...

David000000007 | 22-07-20 | 08:19 | 2

Buiten de core fanbase (60k medelanders schat ik zo) van de Vereniging Van Dieven dacht helemaal niemand dat. Het probleem is dat 85% van stemgerechtigde medelanders het geen zak boeit.

Graaf_van_Hogendorp | 22-07-20 | 08:36

De EUSSR is nu een feit

nutsniet | 22-07-20 | 08:18

Voordat de eu er was deed Nederland helemaal niks aan handel met het buitenland! Toch?

David000000007 | 22-07-20 | 08:14 | 6

@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-20 | 08:37: vandaar dat ze op plaats 2 en 3 staan als het gaat om BBP/ hoofd van de bevolking. Vreemdgenoeg staat Luxemburg nr 1 met het hoogste inkomen per inwoner maar ze zijn wel netto ontvanger binnen de EU

lagelander | 22-07-20 | 09:15

Klopt. De EU is gewoon onze redding. Geld weggeven, ongebreidelde migratie. Daar betaal je toch graag voor?

Bataafje | 22-07-20 | 09:17

@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-20 | 08:37: De armoede als je bij Basel de EU verlaat is stuitend. Ik probeer er altijd omheen te rijden als ik naar Italië moet want die hobbelige zandpaden zijn killing voor mijn wagen. En dan die bedelaars langs de weg en het risico op een overval. Zorg dat je in Zwitserland altijd voor 2 dagen eten en drinken bij hebt (vaak is er niets te krijgen) en een wapen.

Zwitserland laat zien wat de consequenties zijn als je buiten de EU blijft en het volk middels referenda laat beslissen. Heil EU!

5611 | 22-07-20 | 09:30
▼ 3 antwoorden verborgen

"ging de generale winkelmanager ook na vier dagen door de knieën"
Generaal Winkelman. Briljant dit!

Dikke_Tammo | 22-07-20 | 08:01

Binnen 10 jaar komt er een nieuwe gemaakte crisis. En wederom hetzelfde verhaal, Nederland zal veel geld betalen aan landen die hun huishouding niet op de rit hebben.

On a side note, de aandacht wordt goed afgeleid van wat er in Frankrijk allemaal gebeurt, ik ga daar nooit meer op vakantie.

Stonecity | 22-07-20 | 07:22 | 3

En over twintig jaar moet er geld naar het bankroete Nederland en dan weten we meteen hoe die knoflookers over EU solidariteit denken.

Harrie7949 | 22-07-20 | 08:59

De echte crisis is niet opgelost. De Amerikaanse beurs zal binnenkort vallen om de oranje man definitief onverkiesbaar te maken. Uiteindelijk moeten alle retail banken vallen zodat wij een crypto rekening bij een centrale bank zullen gebruiken, dat vereist systeempaniek. Mijn inschatting: het is nu al zo goed te zien, dus het zal al best dichtbij zijn. Zeker minder dan 10 jaar.

HetGewoneNormaal | 22-07-20 | 09:25

10 jaar u bent een onverbeterlijke optimist.

bijna_raak | 22-07-20 | 09:56

Het is nu aan FvD en PVV om de door de eurofiele MSM zorgvuldig opgebouwde heldenstatus van Rutte m.b.t. corona en EU vóór maart 2021 af te breken. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen bij mensen die iedere avond naar het 'nieuws van alle kanten'-NOS- journaal staren en in de waan verkeren dat ze met het lezen van een 'kwaliteitskrant' een compleet beeld van de werkelijkheid krijgen.
Het mediakartel is de schaamteloze belangenbehartiger van de zittende machthebbers, hun carrières en hun geld.

NPOlitiekgekleurd | 22-07-20 | 07:05 | 1

Het is inderdaad niet te geloven. De NPO/MSM hebben het manipuleren van dom volk tot kunst verheven.

Harrie7949 | 22-07-20 | 09:00

Rutte zegt dat Nederland een heel grote bankensector heeft in vergelijking met andere landen. De bankensector is zelfs vier keer zo groot als onze eigen economie. Iemand een idee waarom dat zo is en wat het voordeel daarvan zou moeten zijn?

Reaganmania | 22-07-20 | 06:51 | 1

@Reaganmania, in een notendop:
Prijzen hoog, belastingen hoog=>vooral de middenklassen worden leeggezogen=>geen geld over voor grote aankopen, vervangingen en investeringen=>toch is er dankzij intensieve propaganda een positieve grondhouding, dus: lenen+rente.
Al duizenden jaren een succesformule: met de rente worden koopjes uit de markt gehaald (denk aan executie veilingen), onderpanden worden onteigend zodra er problemen zijn met "debt servicing" (rente betalingen, terugbetalen van de hoofdsom). Samengevat: "usurocracy".

kindapaas | 22-07-20 | 12:34

Ads voor dubieuze crypto of miljoenen gemeenschapsgeld eisen zoals de NPO doet, voor marxistische drek ? Hmmm, dan wint Geenstijl deze toch nog.

Niek1582 | 22-07-20 | 06:42

Ik mag toch hopen dat er niet echt mensen zijn die denken dat de zogenoemde coronasteun ook daadwerkelijk iets met corona van doen heeft? Het is gewoon belastinggeld gebruiken om faillissementen van zuid Europese overheden en grote banken te voorkomen. Aangezien het financiele systeem oa dankzij de fantastische Euro alweer op de rand van de afgrond staat

Fijn_dat_je_er_bent | 22-07-20 | 06:31

Ik had deze rekensom ook al gemaakt voor Italië.heel apart dat Rutte wel bereid is om zoveel geld uit te geven aan andere landen maar hier de zorg geen cent extra wil geven. Ik vraag me af waarom hij Nederland zo haat.

El Rico Grande | 22-07-20 | 05:55 | 2

En waarom geen enkele journalist dat aan Rutte vraagt.

NPOlitiekgekleurd | 22-07-20 | 06:14

Mijn wijlen grootvader zat mei 1940 klaar in een schuttersputje en heeft tot op hoge leeftijd zwaar gebaald dat hij niet eens een handgranaatje richting de moffen heeft kunnen gooien.

Binnenbaan | 22-07-20 | 04:14

Ik lig hier echt wakker van. Ben maar opgestaan, glas whisky ingeschonken. De hoeveelheid onwelgevallige kwesties die zich de laatste maanden ophopen grijpen mij naar de keel. Alles lijkt de verkeerde kant op te gaan. Nu dit weer. Wat te doen. Zelfmoordhulplijn gebeld, 14 wachtenden voor me.

JamesCook | 22-07-20 | 02:11 | 4

binnenkort 14 miljoen ofzoo....

grapjasz | 22-07-20 | 02:47

Moet je niet doen. Neem je eigen leven in je eigen hand, als je mag stemmen of je stem mag laten horen doe dat. Dingen waar je geen macht over hebt moet je je niet druk over maken, heeft geen zin. Mocht alles echt kut worden in Nederland, kun je er altijd nog voor kiezen Nederland te verruilen voor een fijner land. Die vrijheid hebben we gelukkig

Fijn_dat_je_er_bent | 22-07-20 | 06:35

@Fijn_dat_je_er_bent | 22-07-20 | 06:35: Ja, stemmen werkt. Dat zien we nu in de praktijk heel goed. Pakt goed uit he? Stemmen, dat is eens in de 4 jaar 1 like geven op je facebook tijdlijn. Pleur toch op met je stemmen. Als stemmen echt had gewerkt, hadden ze het allang afgeschaft. Eén grote poppenkast is het, en alle kindjes willen geloven dat het echt is... Willen we echt een verschil maken? Stop met stemmen en met belasting betalen. Eens zien hoe lang ze daar in Den Haag dan de schijn nog op kunnen houden. Het probleem is niet burgerlijke ongehoorzaamheid, maar burgerlijke gehoorzaamheid.

Eagle_Eye | 22-07-20 | 08:33
▼ 1 antwoord verborgen

Wat opvalt is dat alle media in jubelstemming zijn over het akkoord. Want Rutte met zijn hervormingseisen, dat kan als noodrem werken, wat goed en we krijgen ook nog korting!
pRutte ondertussen: "Het is niet ons doel om aan die noodrem te trekken. Die dient alleen maar als extra druk. Het is onprettig als je erop wordt aangesproken dat je je afspraken niet nakomt. Dat is negatieve publiciteit. Doordat de noodrem er is, voorkomen we dat hij wordt gebruikt."
Allemaal bullshit dus, die eisen en invloed.

Ook ondertussen: de oprichting van een italexit-partij in Italie, want de EU is stom.
www.ad.nl/buitenland/italexit-populai...

Dit is toch allemaal niet te geloven joh. Man man man.

einStina | 22-07-20 | 02:01 | 4

@El Rico Grande | 22-07-20 | 05:57: Rutte heeft ons verraden en hij gaat het weer doen.

Nehemia | 22-07-20 | 06:44

Het is helemaal niet zo gek dat Italie zich ook los wil maken van de EU. Zuid Europa krijgt dan wel veel steun, maar ze hebben er daar ook onvoorstelbaar veel last van dat de Euro niet past bij het economisch systeem daar. Ze krijgen wel veel steun, maar anders zou de economie gewoon instorten daar. Het zou zowel voor Italie als voor de overige Eurolanden beter zijn als Italie weer een eigen valuta krijgt. Bovendien geeft het afscheid nemen van de EU voordelen als men de eigen producten (mooie producten,zoals producten uit de in de hele wereld geprezen Italiaanse keuken) te verkopen buiten de EU

Fijn_dat_je_er_bent | 22-07-20 | 06:46
▼ 1 antwoord verborgen

Tja het is sneu maar het onvermijdelijke gebeurt. NL is een klein land en zal moeten volgen. De meerderheid is nu eenmaal op de koers gaan zitten van meer schulden en transfers binnen de Unie. Uit de Unie stappen heeft geen zin want we zijn nog steeds een klein land en moeten dan gewoon het beleid van de Unie volgen net zoals we Duitsland volgden voor de Euro. We kunnen beter nu de nieuwe realiteit accepteren en onszelf afvragen hoe gaan we hier nu slim mee om. Heeft veel sparen(pensioenen) nog zin? Kunnen we niet ook beter zelf met hogere structurele tekorten gaan werken? Als ik kijk naar hoe we de politie, verpleegsters, leraren belonen zou ik zeggen gooi die salarissen maar 20% omhoog want dat verdienen die mensen. Dat zal gelijk ook recrutering makkelijker maken. En knal het defensiebudget gewoon naar 2% zoals afgesproken in de NAVO en zoals Trump(en al zijn voorgangers) terecht al jaren over klagen.

Cherokee | 22-07-20 | 01:20 | 4

Maar als wij Nederlanders de kont tegen de krib gooien dan zwaait er wat in de EU. Stel je eens voor dat ze geen geld meer krijgen. Niet voor niks werd er in de vorige crisis gedreigd met boetes als we ons niet aan de 3% begrotingstekort norm zouden houden. Terwijl andere landen er gewoon schijt aan hadden en er mee weg kwamen.

elco485 | 22-07-20 | 03:34

@dijkbewaker | 22-07-20 | 02:25: in het begin was het een club met de juiste insteek, er gezamenlijk beter dan worden door handel te bevorderen. Later is er van alles en nog wat in onlogische koppelingen aan elkaar aan toegevoegd. Op zich ook nog niet het ergste maar het is fout gegaan bij het feit dat er geen kritiek geduld wordt en dat reflectie op het geïntroduceerde niet wordt gedaan. Neem nu bijvoorbeeld de in beton gegoten koppeling tussen vrij verkeer van goederen/diensten met het vrij verkeer van personen (om dus overal maar te mogen wonen om daar bijv. je hand op te kunnen houden). Of om de blunders van Maastricht en Lissabon recht te trekken en zodoende dus speculanten de wind uit de zeilen te halen door het mogelijk te laten zijn om een land failliet te laten gaan (zoals in de VS). Als je al dit soort zaken niet aanpakt en elke keer meer geld en macht komt opeisen in de netto betalende landen dan is het niet echt verwonderlijk dat wij in grote getale het vertrouwen in "project" Europa hebben verloren. Alleen is het probleem dat de netto betalende landen voornamelijk bestaan uit hardwerkende volken die niet om het minste of geringste op straat staan... Wat in dit geval wel steeds harder nodig gaat zijn vrees ik.

oh no | 22-07-20 | 07:54
▼ 1 antwoord verborgen

Gemeentes zitten enorm in de schulden sinds de overheid de boel daarop heeft afgeschoven met de hervormingen van de participatiemaatschappij.
Studenten komen met 20K schuld hun werkende leven binnengerold.
Maar hee, de schatkist van de overheid heeft hele nette cijfers.
Eigenlijk is er bijna hetzelfde aan de hand als bij een piramidespel, alleen in plaats van steeds meer deelnemers, heeft deze constructie steeds een nieuwe, grotere laag schuldenaren nodig. De overheid geeft de schuld gewoon naar onder door naar gemeenten en instanties en die geven ze weer naar onder door aan burgers. Waarom een piramidespel wel strafbaar is, maar deze onzin niet, is me een raadsel.

Vage_eddie | 22-07-20 | 01:15 | 1

U vegeet het bovenste laagje dat EU heet, dat nu het nationale laagje begint leeg te zuigen. Straks heeft de schatkist van de EU hele nette cijfers, maar die van NL niet meer.

nieuwe_Deen | 22-07-20 | 09:26

Nou ik ben hier blij mee. Ik had namelijk een aanzienlijke berg ponzipoen ofzoiets ingezet met een weddenschap. Flutte gaat niet toegeven zei de andere partij. Ik zei wedden van wel, hij doet voor de bühne net alsof van niet, en later betalen we toch weer wel met zijn allen, maar dan dubbel. Weet je nog, geen cent naar Griekenland, zei ik nog, en later: alles komt met rente terug hoor, geloof me nou blabla. Nouja om een lang verhaal kort te maken deze weddenschap heb ik ook weer glansrijk gewonnen. Ik moet een wedkantoor beginnen. Goed stuk dit epistel trouwens, het is alsof ik mezelf hoor praten, ik zou het geschreven kunnen hebben in een kwade bui, en dan is het een goed artikel.

onesizefitsall | 22-07-20 | 01:11 | 1

Vertel ons aub wie een dergelijke weddenschap aangaat? Makkelijk geld verdienen!

nieuwe_Deen | 22-07-20 | 09:27

Toch raar, Jetten snapt er echt helemaal geen ene kloten van.
Gelukkig gaat hij weg ,wat een erg DOMME man is dat toch die Jetten.
En werkelijk echt dom hoor die bruine stuiver liefhebber, terwijl de meeste bruine stuiver liefhebbers toch meestal wel erg slim zijn en zich
werkelijk diep schamen om Jetten zijn gedrag. Die staat werkelijk ver van de echte slimme mensen af,

pegaje | 22-07-20 | 00:59 | 1

Die tweet komt vanuit Straatsburg, veel van die Europarlementariërs hebben een tweet met dezelfde inhoud geplaatst.

NumbNuts | 22-07-20 | 06:58

Daar zijn die Britten in ieder geval MOOI onderuit gekomen....

grapjasz | 22-07-20 | 00:46

Een hoop lange tekst-tegels, het kost wel wat maar die enge grijns van Markie Rutte is nu vaak verborgen achter een mondkapje.
Het kost wat maar dan heb je ook wat.

willem n | 22-07-20 | 00:16

Bedankt rutte.!

Omebert | 22-07-20 | 00:15 | 5

Tijd voor een referendum. Oh nee.....dat kan niet meer. D66 heeft het referendum afgeschaft zodat ze onze pensioenen kunnen korten, de ouderen makkelijker kunnen laten streven en het geld dat daarmee vrijkomt aan Europa kan geven.

Lampie | 22-07-20 | 00:49

@Lampie | 22-07-20 | 00:49: het feit dat onze zorg onderwijs en de rest van de publieke sector zo gesloopt is komt omdat de EU ons de vorige crisis nogal hard aan de 3% norm hield op straffe van boetes. Terwijl andere landen dat niet deden en ermee wegkwamen hebben wij wel kromgelegen om vervolgens het opgespaarde geld alsnog weg te geven.
Zolang de EU bestaat zal dit zo blijven, hoogste tijd om de EU te slopen of eruit te stappen. Aangezien wij een grote haven hebben en alles over onze rivieren vervoerd wordt kunnen we flink dwarsliggen.

elco485 | 22-07-20 | 03:41

@elco485 | 22-07-20 | 03:41: Nog nooit is er een land gestraft dat zich niet aan de begrotingsregels hield. Nog nooit.

Nehemia | 22-07-20 | 06:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb vanmiddag mijn rijke buurman geld gegeven zodat hij zijn huis laat opknappen en zijn tuin laat doen (en vanaf nu gaat hij de tuin bijhouden heeft hij beloofd, 'echt' zei hij nog) anders wordt mijn huis minder waard.

Patje2011 | 22-07-20 | 00:13 | 1

Meneer Rutte, u woont toch in een mensenpakhuis?

El Rico Grande | 22-07-20 | 05:59

Denk dat ik geen nieuw behang ga kopen. Ik kan het binnenkort met bankbiljetten doen.

arlen | 22-07-20 | 00:00 | 2

Dan moet u dat snel doen voordat onze bazen cash gaan afschaffen. U dacht toch niet dat ze al die nieuwe euro's fysiek aan het bijdrukken zijn? Nóg een land waarvan de economie voor 25% zwart is kunnen ze er niet bij hebben, want straks moet het zuiden nog aan óns gaan betalen.

Vage_eddie | 22-07-20 | 01:19

@Mark_D_NL | 21-07-20 | 21:16

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Nog beter is om al je (spaar)geld mee te nemen en naar een land te vertrekken buiten de EU. Ik ken al menig Nederlandse student die na zijn/haar studie vertrekt. Dan heb ik het niet over die rechten- en geschiedenisstudenten.

litebyte | 21-07-20 | 23:45 | 2

Zo ie zo handig om per direct te stoppen in NL met werken en zorgen dat je een uitkering te pakken krijgt.

Werken in NL is zinloos.

Tee Of Cup | 21-07-20 | 23:58

@Tee Of Cup | 21-07-20 | 23:58: Ben je mal, je moet alleen geen werk kiezen wat niet leuk is/zwaar is/gevaarlijk is (relatief) Dan bedoel ik permanent.

litebyte | 22-07-20 | 00:26

Duurt niet lang meer voor we soepsidie aanvragen kunnen voor deze periode van belasting-slavernij, denk aan talloze stichingen, festivals, tv-uitzendingen, monumenten, nationale dagen, wijzigingen in de Dikke van Dale, nog even geduld, ons moment komt heus nog wel.

Abject | 21-07-20 | 23:40

Natuurlijk heeft Rutte ook bedongen dat zowel subsidie als geleend moet worden?
Bijvoorbeeld 70% lenen dan is 30% subsidie, of gaat hij dadelijk wat vreemd kijken als de subsidie pot leeg is en de harde voorwaarde pot nog vol zit?
Dat is nu ook het geval met de eerder opgerichte fondsen waar voorwaarden aan zitten, daar brandt ook geen land zijn vingers aan, zelfs niet het verwoestend getroffen Italie haalt hier steun uit.

Damoos | 21-07-20 | 23:40 | 1

Natuurlijk heeft Rutte ook bedongen dat zowel subsidie als geleend moet worden?
Bijvoorbeeld 70% lenen dan is 30% subsidie, of gaat hij dadelijk wat vreemd kijken als de subsidie pot leeg is en de harde voorwaarde pot nog vol zit?
Dat is nu ook het geval met de eerder opgerichte fondsen waar voorwaarden aan zitten, daar brandt ook geen land zijn vingers aan, zelfs niet het verwoestend getroffen Italie haalt hier geen steun uit.

Damoos | 21-07-20 | 23:41

Stop nou eens met elke keer wijzen naar Zalm. Niet dat ik het nou zo'n geweldige peer vindt, maar de man was voor NL niks meer dan de executeur van wat in 1992 reeds was vastgelegd middels het Verdrag van Maastricht. Dit is nou het grote probleem van het politieke bewustzijn in NL, jullie letten totaal niet op wat er nu werkelijk gebeurt. Dat er op dit moment wordt gedebatteerd over een wijziging in de Grondwet en dat bij de eerstkomende TK verkiezingen de uitslag vertaald gaat worden in dat het volk de grondwettelijk vereiste 2/3 meerderheid steun aan die wijziging verleent zal dus zonder twijfel ook zonder enige ruchtbaarheid passeren. Het enige dat dit volk interesseert is de duizend euro die Rutte geeft of de duizend euro die Asscher gaat stelen van degenen die nu nog duizend euro meer verdienen. En zich dan vervolgens afvragen hoe het kan dat Rutte 390 miljard wegsluist richting de Brusselse feestvierders. Omdat je daarvoor gestemd hebt, sukkel!

Pierre Tombal | 21-07-20 | 23:38 | 3

Ik niet.

El Rico Grande | 22-07-20 | 06:02

Klinkt heel stoer allemaal, maar de Nederlanders hebben gestemd over de EU in het "verdrag van Maastricht", en raad eens?

We hebben tegen gestemd.

Dus je verwijt ons iets, wat niet klopt eigenlijk.

NumbNuts | 22-07-20 | 07:02

@El Rico Grande | 22-07-20 | 06:02: ik ook niet.

knalrode lippenstift | 22-07-20 | 08:23

@litebyte | 21-07-20 | 23:38: Goeie deal rutte: 21 miljard per jaar betalen voor 400 miljoen korting op afdrachten aan de eu.

Ben5570 | 21-07-20 | 23:56

duidelijk uitgelegd hoe we belazerd zijn

speed48 | 21-07-20 | 23:58
▼ 1 antwoord verborgen

Net even de NOS analyse gelezen, die hebben het laten doorrekenen door een professor en komen tot de conclusie dat de deal per Nederlander ongeveer 19 euro per jaar gaat kosten.

Als je de berekening leest dan gaan ze uit van een lening door de Europese Commissie van 390 miljard over 30 jaar om tot dat bedrag te komen (het gehele herstelfonds is 750 miljard, daarvan is 390 miljard beschikbaar als subsidies de rest alleen als lening). Ze rekenen met 390 miljard * 0.06 = 23.4 miljard voor Nederland over 30 jaar. Als ik dat zelf nareken per Nederlander dan kom ik al op 780 / 18 = 43.33 euro per Nederlander per jaar (en dat zijn alleen de subsidies). Volgens de professor mogen daar allemaal bedragen afgetrokken worden want duanegelden en extra korting op de jaarlijkse afdracht voor de EU, maar zijn die voor 30 jaar?

Kosten voor de lening worden verwaarloosd in de schatting want de landen betalen "in principe" terug. Als we echter lessen trekken uit het verleden en alles echter dus werkelijk volgens "principe" verloopt, dan betalen de knoflooklanden dat geld dus niet terug en staat de Europese Commissie (lees Noord-Europa) garant.

Uiterst bedenkelijk dat ze het aan de Nederlander verkopen als 19 euro per Nederlander per jaar. Het gaat namelijk om 21.4 miljard over 30 jaar dat we gegarandeerd kwijt zijn. En daar komt het bedrag voor "in principe" onbetaalde leningen dus ook nog een keer bij. Maar het gaat om de EU dus dan schrijven ze alles weer even zo gunstig mogelijk op.

Zendavesta | 21-07-20 | 23:18 | 11

De NOS is toch dat reclamebureau van de regering?

Vage_eddie | 22-07-20 | 01:21

@Tee Of Cup | 21-07-20 | 23:56:
Doen ze al sinds hun bestaan. Hebben altijd gelogen. Dat weet je van te voren. Als je er dan nog op stemt dan stem je hier gewoon voor. Dit was allemaal zo voorspelbaar een klein kind had het zien aankomen.

anti-fatwa | 22-07-20 | 05:45

Die lening kost ons nu echt geld, en tegen de tijd dat het wordt terugbetaald (zo dat al het geval gaat zijn) is het door inflatie nog maar de helft waard.

nieuwe_Deen | 22-07-20 | 09:42
▼ 8 antwoorden verborgen

Iemand anders had het al eerder gereaguurd: het beste antwoord wat Rutte had kunnen en moeten geven is: 'wij doen niet mee aan dit feestje, wilt u wel schenken dan gaat u uw gang maar'. De ontvangers lachen zich letterlijk de ballen uit de broek. Het is werkelijk om moedeloos van te worden, en dan wordt het ook nog als een overwinning gepresenteerd. Zelfs Roger Stone, de malafide politiek adviseur van Trump en velen voor hem, had het in zijn stoutste dromen niet kunnen bedenken dat de EU politiek zo pervers kan zijn.

_pacman_ | 21-07-20 | 23:15

Ben toch wel blij dat ik een aardig mooi stuk leven achter de rug heb en van veel.heb genoten en gezien. Nemen ze niet meer af. Rutte nam door te tekenen dit wel af van de komende generaties, die beginnen met enorme schulden waar gemiddeld niet tegen te werken valt. Terwijl juist die jongere generatie Europa hoog heeft zitten. Die steunmaatregelen aan Zuid-Europa zal hun op een dag andere inzicht geven dat ze straks werken voor anderen en er zelf geen reet meer aan hebben. Werken tot ver in de 70 met bijna geen pensioenen als ze het al halen, in Zuid-Europa lachen ze zich rot.

Jan, Leiden | 21-07-20 | 23:14

VVD is dus meer klimaatgekte en dus ook meer EU.
VVD is eigenlijk D'66. In Brussel komen ze daar openlijk voor uit. In Nederland geloven alleen nog VVD'ers dat het anders is.

Lafayette | 21-07-20 | 22:59 | 6

Vvd66 zitten in de alde partij.

Als extreem linkse jetten blij is met rutte dan weet je het toch wel?

Vvd=d66 zelfde laken het pak. Maakt niet uit wat je stemt.

Daarom stem ik pvv. Nexit! Nu!

anti-fatwa | 21-07-20 | 23:39

@grapjasz | 21-07-20 | 23:16:
Was gewoon fraude. Er bebeurden zaken die niet mochten. Verdonk pakte de verkiezingen daarop veel meer voorkeursstemmen dan Trutte. Toen zij aanspraak maakte op het lijsttrekkerschap werd ze netjes door Trutte zn hoe zal ik het netjes zeggen. Friends with benefits Joris demmink uit de partij geflikkerd.

anti-fatwa | 21-07-20 | 23:43

@IndoFortuyn | 21-07-20 | 23:09: wat een gejankebal van mensjes die niet mee willen gaan in de vooruitgang, toedels ;)

therealbraindump | 21-07-20 | 23:45
▼ 3 antwoorden verborgen

“Ach, wat een schattig kindje” zei Rutte tegen de jonge moeder die nog vermoeid van de bevalling met een verhit hoofd in bed lag . “Zien alle pasgeborenen er zo uit?” “Ja” knikte ze en legde het kind aan de borst waarop het gulzig begon te drinken. Vertederd keek Mark toe.
“Ach, wat een prachtig gezicht” zei hij met een brokje in zijn keel. “Weet je”, sprak hij tegen de kleine, “ome Mark heeft voor jou en voor alle andere pasgeboren kindjes een rekening geopend”? Vragend keek de moeder hem aan. “Jaha, bij De Nederlandse Bank” zei hij, en hapte in het beschuitje met muisjes dat de kersverse vader voor hem neer had gezet. “Goh, wat aardig” zei de vader, “ wat een leuke geste”. “Hoeveel geld staat er op?”
“Nou”, zei Mark, terwijl hij de laatste kruimels met zijn vingers bij elkaar veegde en aflikte, “ er staat een negatief saldo van 30.000 euro op. Ik ga ervan uit dat uw kind dit in de komende jaren, naast het afdragen van belastingen, accijnzen en premies, volledig zal vergoeden”. Hij stond op, pakte zijn jas en maakte aanstalten om weg te gaan. “Ik hoop dat u nog meerdere kinderen zult krijgen die ook een rekening van mij krijgen. Ik wil tenslotte mijn Italiaanse en andere Europese vriendjes houden”.
Vlak voordat hij vertrok boog hij zich voorover en fluisterde de verbouwereerde moeder In het oor “ het mag ook wel een gekleurd kindje zijn hoor, vind ik ook goed. Bovendien krijgen die een beginschuld van 10.000 euro want ja, u weet natuurlijk ook wel dat de kans dat zij dat bedrag straks op kunnen hoesten veel lager is”.
“Verder nog een goedendag toegewenst “ Het geluid van de deur die zachtjes in het slot werd getrokken dreunde nog lang bij de ouders na.

Alco-de-Holist | 21-07-20 | 22:53 | 5

Wow! Deze bewaar ik.

Sinterbikske | 21-07-20 | 23:05

Echt een gaaf verhaal :)

therealbraindump | 21-07-20 | 23:16


De zon schijnt. Die plak ik boven uw verhaal:-)

mygoodness | 22-07-20 | 10:26
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan ook de aflossingstermijn... Wat een aanfluiting. Maar zolang de geldpers nog draait, is over een paar maanden de euro geen flikker meer waard. Dan kopen ze de schulden af voor een appel en een ei.

aardt | 21-07-20 | 22:49 | 1

Maar dan heeft het ons ook niets gekost. Is het glas nu half leeg of half vol?

Mark van Leeuwen | 22-07-20 | 01:11

CORONA is een exportproduct va China en geïmporteerd door Italië.... Dus waarom moeten wij hiervoor betalen? Leg de rekening neer bij die Chinezen.

ecologiste | 21-07-20 | 22:46 | 5

@ecologiste | 21-07-20 | 22:48: Overigens komen onze mooie handelscontracten in gevaar als we de Chinezen boos maken. Weet u wel wat we daar aan verdienen? Ik stel voor dat we ook 21 miljard aan de Chinezen geven, dat is goed voor onze handel.

Zapata10 | 21-07-20 | 22:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben benieuwd wat er de volgende regeerperiode aan moet geloven.
Ik gok de AOW want dat is een doorn in het oog van D66.
Zo een overslagstelsel is tenslotte maar inefficiënt.

Zapata10 | 21-07-20 | 22:43 | 2

D666 gaat er natuurlijk vanuit dat de AOW een overbodige regeling blijkt te zijn als zij aan de macht komen. Pia Lijkstra wast dat varkentje wel even. PVV en FvD zullen D666 hierin steunen, want dan kunnen al die billenwassers en apothekers teroeg eigen zandbak. Zie je wel, niet alles is kommer en kwel. Nederland wordt weer mooi.

Nivelleermarionet | 21-07-20 | 22:56

Nederland moet er aan geloven,om alle komende ellende even voor u samen te vatten. Ik ken een plek met genoeg oude eiken om deze perverse en liegende elite aan op te knopen. Voor de Soros famielje en Tony Blair is er ook nog een plekje aan de zijtakken.

hertogvanzottegem | 21-07-20 | 23:11

Ik kan u nu al voorspellen hoe het tweede kamerdebat over deze EU-deal gevoerd zal gaan worden. Wilders en Baudet zijn furieus en wijzen Rutte erop dat hij gemaakte beloftes heeft verbroken en dat zijn loyaliteit ligt bij de EU, de SP gaat Rutte erop wijzen wat er allemaal voor 20 miljard geregeld kan worden in de collectieve sector zoals de zorg, Groen Links vindt dat Rutte de goede naam van Nederland binnen de EU te schande heeft gemaakt, Rob Jetten vindt dit het een fantastische deal omdat onze handel veilig is gesteld en de VVD probeert de discussie te vernauwen tot wel/geen nexit omdat men geen valide argumenten heeft waarom dit een goed onderhandelingsresultaat zou zijn. Glas, plas, was en niemand van onze parlementariërs die werkelijk kijkt naar de onderliggende problematiek en hoe wij hier in de toekomst mee om willen gaan..

therealbraindump | 21-07-20 | 22:43 | 4

Voor de volledigheid nog een motie van wantrouwen voor de bühne?

spamzuiger | 21-07-20 | 23:00

Touché!

willem n | 22-07-20 | 00:22

@spamzuiger | 21-07-20 | 23:00: Op het momenten dat moties van wantrouwen alleen maar voor de bühne kunnen zijn, leef je eigenlijk dan niet in een dictatuur?

Gladiator Fap | 22-07-20 | 08:47
▼ 1 antwoord verborgen

"Wij betalen met meer'

anti-fatwa | 21-07-20 | 22:43 | 3

Dit hele GS, het is gewoon kunst. Literatuur. Intellectuele hoogstand.

Knufter | 21-07-20 | 23:06

Het woordje 'met' is overigens overbodig.

Knufter | 21-07-20 | 23:10

Sorry mensen, maar ben nog steeds piswoest. Die smerige Eurofiele rioolrat Pinokkio heeft ons zomaar gewoon een transferunie ingerommeld.

Ongelofeloos! U, ik en die sukkel zelf liggen al lang in onze kist terwijl onze kinderen plus aanhang nog steeds voor deze United States of Europe betalen. En is mij ook maar ooit iets gevraagd?

Dit kan niet en mag niet, wat een schandaal. Iemand nog commentaar op de Britten met hun Brexit?

Kinkfactor | 21-07-20 | 22:42 | 6

Bij nader inzien lijkt de United States of Europe natuurlijk in de verste verte niet op de Amerikaanse uitvoering. Ik bedoel, daar is het wat er op het blikje staat. De staten zijn verenigd maar ieder doet min of meer z'n eigen ding en het federale is relatief klein.

Kijk dan eens naar Europa en wat ziet u? Een afspiegeling van de oude USSR, alles van boven opgelegd middels een grote corrupte bende. Tot op het bot. Maar ja, zo is het in Nederland ook al een tijdje en links Nederland bubbelt gewoon verder. Zucht. Ga naar de kroeg.

Kinkfactor | 21-07-20 | 23:03

Die Brexit gaat er nooit komen. Op 1 januari 2021 krijgt u allen te horen dat de prijs voor een Brexit te hoog is en dat de UK daarom onderdeel van de E.U. zal blijven.

fak86 | 21-07-20 | 23:45

@Zapata10 | 21-07-20 | 22:51:
Kuif zal ook wel van demmink zn schoot af komen.
Vandaar zn passie voor de clintons.

anti-fatwa | 21-07-20 | 23:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Wanneer gaat de tweede kamer over dit voorstel stemmen? Of misschien het Europees parlement? Oh, wacht dat gaan ze niet doen. Eurobonds ingevoerd zonder democratische controle. Volgende stap is Europese belastingen, als het aan de rug van Rutte ligt krijgen we die ook.

Vula | 21-07-20 | 22:40 | 3

Dan heb ik nieuws voor je: die zitten al in de nieuwe begroting welke akkoord is verklaard.

Derechtselutser | 21-07-20 | 22:54

Daar zegt u zo wat, het parlement... Verdomd. Moeten die er niks van willen?

Knufter | 21-07-20 | 23:07

@Knufter | 21-07-20 | 23:07: Nee, ze mogen er best wat van vinden maar dat maakt geen reet uit. De invloed van het Parlement op dit soort deals is al eerder weggegeven aan Brussel. Alleen Pinokkio kon als regeringsleider een veto uitspreken.

_pacman_ | 21-07-20 | 23:20

Het dragen van mondluiers tijdens de persfoto's, de hypocrieten. Ze kunnen toch ook gewoon 1.5 km bij elkaar vandaan blijven, kost minder.

revolte | 21-07-20 | 22:37

Ik vrees dat de gemiddelde Nederlander zich, zoals gebruikelijk, glimlachend en netflixend de kaas van het brood laat eten. Degene die, met de kennis van nu, op een andere partij gaat stemmen dan het FvD of de PVV, is een masochist. Wie wacht tot de wal het schip keert is deze keer te laat.

isitsoornot | 21-07-20 | 22:34 | 1

Dat soort dingen roep ik al 30 jaar....... en ik verwacht niet dat er ooit iets zal veranderen.

Slipsnifter | 21-07-20 | 22:47

Verdrag van Maastricht + Lissabon:
1. Belastingen: EU mag geen belasting heffen, belastingen zijn keuze en voorbehouden aan de individuele lidstaten.
2. Schulden: EU mag zelf geen schulden maken/uitgeven. Lidstaten zijn verantwoordelijk voor eigen schulden.

En hoe heeft Rutte Nederland en alle Nederlanders bedrogen: EU gaat zelf schulden uitgeven en zelf belastingen heffen. Rutte heeft vandaag een einde gemaakt aan de individuele lidstaat Nederland. Rute heeft ons alweer voorgelogen.

Jan3863 | 21-07-20 | 22:34 | 2

Spijker kop. Rutte speelt Sinterklaas en veegt zijn reedt af met de verdragen die ons bescherming moeten bieden. Verder spuugt hij zijn kiezers in het gezicht omdat hij het verkiezingsprogramma van de VVD als een vodje aan de kant heeft geschoven. Wat zullen Merkel en Macron om het gesputter van Rutte hebben gelachten, terwijl ze hun eigen doelen al binnen hadden. Dat wisten ze al toen Rutte begon over een paar honderd miljoen compensatie en controle van Italiaanse boekhoudingen. Hij heeft niet eens door gehad dat hij in de marge aan het rommelen was. De honderden en nog eens honderden miljarden waren inmiddels al door Brussel ingeboekt.

Graaier | 21-07-20 | 22:40

Wie nu pas wakker wordt en inziet dat afspraken binnen de EU eerder iets voor de bühne zijn om het volk koest te houden, is werkelijk niet meer te helpen. Keer op keer op keer op keer wordt gewoon een "unieke situatie", een "eenmalige uitzondering" of een "anders wordt het oorlog" uit de kast getrokken en keer op keer op keer op keer krijgen u en ik de middelvinger. Het is alsof je in een relatie bent, waarop je partner je voor de zoveelste keer bedrogen heeft -en daarbij niet eens meer haar best doet het te verbergen- en, omdat de huur betaald moet worden belooft dat het dit keer echt de laatste keer was en nóóit meer zal gebeuren, terwijl ze haar telefoon alweer in de hand heeft om de volgende latin-lover te bellen voor een nummertje. Die latin-lover neem ik het niet eens kwalijk, dat ik gewoon de aard van het beestje -hoewel moreel niet in orde in een huwelijk te stoken- maar je partner verdient pek, veren en een one-way-ticket naar Verweggistan. .

Gladiator Fap | 22-07-20 | 08:57

Journaal zette Rutte weg als iemand die niet sterk had onderhandeld.
Dat ik dat nog mag meemaken.
De regelrecht uit een Suske & Wiske-verhaal weggelopen glunderende Belg, de arrogantie van Macron, het valse lachje van Mutti en de onder de eigen zaadspetters zittende Italiaan laten zien hoe we er toch weer zijn ingetrapt.

gestoptmetroken | 21-07-20 | 22:33 | 2

Niet sterk?
Nou dat is dan nog aardig geflatteerd. Hij heeft niks bereikt. Mooie show opgevoerd dat wel, maar niks bereikt

ZZP-er | 21-07-20 | 22:36

Ja he he, NOS Journaal is het extreemlinkse huismedium van Groenlinks/PvdA/D66, dus VVD heeft te weinig "klimaat" onderhandeld.

Jan3863 | 21-07-20 | 22:36

Werkloosheid sky-high, veiligheidsgevoel burgers naar een dieptepunt, criminaliteit naar een hoogtepunt, 2 maten rechtssysteem, Wilders vervolgd enz enz. Genoeg dingen waar de burger zich zorgen over maakt en waar dringend iets aan moet gebeuren. Ronduit ridicuul om zo’n enorm bedrag aan iets anders te geven terwijl we het hier hard nodig hebben.

BozePaarseMan | 21-07-20 | 22:30 | 1

Wat dacht je van die bonus voor al die verzorgenden die 100% risico op corona besmetting hebben gelopen?
Een applaus was wat ze kregen. Meer niet. Lafhartiger kun je het toch niet bedenken?

ZZP-er | 21-07-20 | 22:34

Dat wordt nog een hoop spruitjes exporteren naar Italië.

toperwtje | 21-07-20 | 22:29

Lijkt wel of de media door Timmermans wordt betaald.
Gisteren zei een journalist dat het ons geen geld kost want wordt geleend.
Beste man via belasting moet lening terug worden betaald dus burger betaald. Dom verstand.

jaap932057795966 | 21-07-20 | 22:28 | 2

Vast een "journalist" van de NPO.. Daar klotst het geld sowieso tegen de plinten, dus die idioot denkt dat al het geld gratis is.

Ommezwaai | 21-07-20 | 22:45

Eigenlijk hoef je het stuk niet te lezen, als je de laatste 3 foto's maar ziet, begrijp je alles.

Schepvogel | 21-07-20 | 22:27 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:55: Maar wat een carriere voor een lerares Aardrijkskunde...... wie je kent belangrijker dan wat je weet. Zij zat er iig niet naast qua oppertunisme.

ger1306 | 22-07-20 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

SloVakije is natuurlijk geen land. Is Slowakije of Slovenie.

Bowles | 21-07-20 | 22:26

Normaal ben ik de ruste hemzelf.
Zo'n beetje "het zal allemaal wel".

Echte vluchtelingen helpen moet natuurlijk.
Rasisme is niet goed maar hier in nederland valt het allemaal wel mee.
EU (niet Europa) zal ook wel zo zijn ding hebben ook al ben ik er absoluut geen voorstander van.
Van dit soort beredeneringen heb ik allemaal zo'n beetje.
Behoorlijk rechts denkend maar wel rieel.

Maar wat die Rutte nu heeft geflikt daar ben ik wel zo gods gruwelijk ontzettend pissig over.
Zomaar geld weggeven aan andere landen terwijl we het hier in nederland zelf keihard nodig hebben.
Echt, ik had mijn vrouw bijna, bijna he, een hengst voor haar kop verkocht onder het motto "zinvol geweld"; het lucht mij in ieder geval lekker op.

En het ergste is nog: we kunnen er met z'n alle geen ene flikker aan veranderen; in ieder geval niet op een legale nette manier.

*kom maar even niet te dicht bij het Licht in de buurt want voorlopig blijf ik even piswoest op dit kabinet/Rutte

Het Licht | 21-07-20 | 22:17 | 2

Als zij die gelukzoekers daar houden, dan scheelt dat daar weer in de zorgkosten. Zitten genoeg apothekers en tandartsen bij. Dat is dan weer een schamele troost.

enfant_terrible | 21-07-20 | 22:26

Ik neem aan -en hoop- dat meerdere Nederlanders deze gedacht hebben, zodat niet de VVD de grootste partij wordt volgend jaar. De NPO draait echter alweer op volle touren om dat scenario tegen te gaan en, wanneer de nood aan de man is, komt er gewoon een tweede golf of een relletje met Turkije om even af te leiden van deze misdaad -want dat is het- tegen het Nederlandse volk.

Gladiator Fap | 22-07-20 | 09:02

Verkiezingsprogramma 2017 waar Rutte mee is gekozen:
“■ Om relevant te zijn en te blijven moet de Europese Unie zich alleen maar richten op belangrijke, grensoverschrijdende kerntaken: interne markt, internationale handel, energie en klimaat en migratie. Wat we in Nederland beter zelf kunnen, blijven we ook zelf doen. Brussel moet zich in ieder geval niet bemoeien met nationale aangelegenheden zoals pensioenen, zorg, wonen, ruimtelijke ordening, belastingen en uitkeringen. Dat regelen we in Nederland zelf. Elke nieuwe belasting die direct door Brussel wordt geheven, wijzen wij af.”

Rutte heeft beloofd tegen Eu belastingen te stemmen, nu heeft hij dus wel ja gezegd (plastic en transactie taks) tegen Eu belastingen.

Rutte is een oplichter (kiezersbedrog) !

Tee Of Cup | 21-07-20 | 22:16 | 1

Goh... dat wist ik al vér voor 2017... ergens tijdens Rutte één of zo. Inmiddels zijn we stevig op weg naar Rutte vier. Blijkbaar hebben de Nederlanders ontiegelijk veel spaargeld, want het schijnt -gezien het zetel aantal van de VVD- zo gewild te zijn.

Gladiator Fap | 22-07-20 | 09:04

Heeft trouwens iemand al berekend hoeveel voordeel de britten hebben, nu zij door de Brexit niet aan deze onzin hoeven mee te doen?

Ik zou dat wel eens gekwantificeerd willen zien. Gewoon om het er eens fijn in te wrijven bij al die anti-Brexit mensen.

Groot Brittannië: Gefeli!

--- edit: aangezien GB 66 miljoen inwoners heeft en NL ca 17 zit daar dus ongeveer een factor 4 tussen. Onze bijdrage is tussen 22 en 27 miljard.

Naar rato betekent dat, dat GB nu tussen de 88 en 108 miljard hebben bespaard.

Ze lachen zich dood om die enkele tientallen miljarden die Brexit heeft gekost.

--

Knufter | 21-07-20 | 22:11 | 13

@Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:56: Nee, Trump onderhandelt iets uit en de Britten onderhandelen mee en samen komen ze dan met een prachtige deal.

Als je dat niet begrijpt heb je nog nooit gewoon in een bedrijf gewerkt waar praktische beslissingen worden genomen.

Denk je nou echt dat Trump kadootjes geeft aan de EU? Van mij mag hij de Navo opblazen, en de VN en de WHO daarbij.

Knufter | 21-07-20 | 23:09

@Knufter | 21-07-20 | 23:09: Sterker nog, Trump heeft er álle belang bij de Britten zelfs massief te ondersteunen om zo een betere positie aan de onderhandelingstafel met de EU te krijgen. Onder het mom van Trump's onderhandelingsregel nummer uno: je moet altijd bereid zijn om van de onderhandeling weg te lopen, alleen dán kun je plausibel onderhandelen. Precies dáárom moet Nederland nu 21 Miljard ophoesten, want het stond bij voorbaat al vast dat Rutte dit NIET zou doen, no matter what. Je kunt veel van Trump zeggen, maar hij weet wel hoe het spelletje in zijn voordeel gespeeld wordt en kritiek heeft vaak meer met jaloezie te maken dan met de daadwerkelijke inhoud van de deal.

Gladiator Fap | 22-07-20 | 09:10

@Knufter | 21-07-20 | 23:09: de Britten gaan alles uit handen geven om van de eu dictatuur over te stappen naar de usa variant. Take back control...

Itastijl | 22-07-20 | 09:58
▼ 10 antwoorden verborgen

Mooi. Hoe armer men wordt, hoe meer men gaat nadenken.
Hoe armer, hoe meer men gaat vechten. Hoe armer, hoe sterker.
Hoe armer, hoe minder te verliezen.
Mensen in Nederland zijn te verwend en zien alles als 'niet mijn probleem'. Zo ook de miljarden ideologische aflaat aan de fascisten.

De uitverkoop aan de fascistenclub EU kan mij niet snel genoeg gaan: het wordt tijd dat mensen gaan begrijpen dat er een illegale staatsgreep heeft plaatsgevonden door fascisten uit andere landen en dat we allemaal gaan beseffen dat de derde wereldoorlog reeds is begonnen. We worden allemaal uitgekleed door de nieuwe nazi's van de deugideologie der EU.

Geef het nog een jaar of 3 en het EU-leger pakt u en mij op om onze foute mening. Tot die tijd schrijf ik wat ik schrijf: fuck die smerige fascistenclub EU en laat ze verzuipen in het kwaad van de wereld genaamd geld.

Mensdier | 21-07-20 | 22:10 | 1

Ik denk ik dat u ongelijk krijgt. De grenzen worden gewoon nog verder opengezet. Dat leidt ertoe dat er binnenkort geen sprake meer is van nationale gevoelens of van een gevoel van nationale eenheid. Nederland wordt immers een (gesepareerde) mengelmoes van allerlei soorten volk. Hoe meer ander volk hier hoe minder gezeur van nationalisme. Dus moet van de EU de grenzen verder open.

HoniSoit | 21-07-20 | 22:17

Het grote nivelleren is begonnen. Ik heb hier al jaren geleden alhier voor gewaarschuwd. Onze welvaart gaat gelijk getrokken worden met de rest. Slovenië vreet lekker uit de ruif mee, en zo nog wat landen.
Ik ben benieuwd of Rutte over 10 jaar nog als zo'n geweldig staatsman te boek zal staan. Ik heb mijn schaapjes gelukkig op het droge, maar zo ranzig als dit heb ik het nog nooit meegemaakt in de 47 jaar dat ik op deze aardkloot rondloop.

pibasso | 21-07-20 | 22:10 | 4

Kijk, je moet die EU nivellering ook buiten europees verband zien. Ja, er gaat heel veel geld naar het zuiden en oosten van het continent. Maar had je liever, dat landen uit het midden oosten, of China, grote delen van europa, voor een prikkie opkopen? En we over 20 jaar een chinese militaire basis in de middellandse zee hebben?

Mr. Squits | 21-07-20 | 23:34

Precies het feit dat u door hard te werken met 47 uw schaapjes op het droge heeft, is iets dat marxisten een doorn in het oog is. Ze weten dondersgoed dat dat harde werken de reden is waarom u dit bereikt heeft en zij niet, maar dat vormt geen enkele belemmering voor ze, omdat ze de morele superioriteit aan hun kant hebben: ze nemen het gewoon en noemen het "solidariteit". En u heeft daar niets over te zeggen. Gedwongen solidariteit, zonder enige vorm van represaille, is een ander woord voor diefstal. Precies zó functioneert de transferunie. We zijn het punt waarop mensen gevraagd worden allang voorbij. Het enige dat nog gebeurd zijn de obligatoire toneelstukjes, omdat anders een opstand om de hoek ligt (zie Brexit). Ten laatste wanneer de EU het machtsmonopolie met een eigen leger heeft, zijn ook de toneelstukjes verleden tijd. Op dat moment mag u gewoon zwijgzaam toekijken hoe uw partner u bedriegt. Oprecht gefeliciteerd, trouwens! U komt hiermee in een positie, waarin u zoveel verantwoordelijkheid genomen heeft voor uw eigen leven, dat u het voor een groot deel kunt invullen en genieten, zoals u zelf wilt. Dit is de kern van het kapitalisme en in een democratisch-kapitalistische samenleving kan iedereen die het werkelijk wil ook wat bereiken. Moet je wel de handen uit de mouwen steken.

Gladiator Fap | 22-07-20 | 09:18
▼ 1 antwoord verborgen

De EU is niet goed voor de vrijhandel. Enkel de 'interne markt' kent vrije handel. De 'externe markt' is dicht getimmerd met one-size-fits-none handelsverdragen. De meeste handel ligt buiten dit continent, dus dat is per definitie een gebrek. Bovendien kun je deelnemen aan de interne markt zonder lid te zijn van de EU. Dus daarmee vervalt het argument in zijn geheel.

Het weg geven van geld, zodat anderen kunnen floreren waarna je hun producten zou kunnen kopen is een drogredenatie. De afdrachten vermoorden immers je koopkracht. Dus leuk dat Italië straks een noodlijdend Ferrari kan redden van de ondergang met behulp van coronabonds, maar steeds minder Nederlanders zullen ooit een Ferrari kunnen kopen omdat ze bezig zijn met hun belasting afdracht.
Gratis geld leidt niet tot betere producten of diensten, het tegenovergestelde. Onze ambtelijke apparaten, met eindeloos gratis geld ter beschikking, zijn het dagelijks voorbeeld van hoe gratis geld juist voor gebrekkige diensten en producten zorgt. Als vuistregel is de overheid altijd drie maal zo duur als de vrije sector. Als we die vuistregel doortrekken naar zuid Europese landen dan zijn dus 2/3e van onze transfer eurootjes zonder effect, terwijl ze wel allemaal moeten worden opgehoest met hard werk, bloed zweet en tranen door nettobetalers in Noord Europa. We kunnen die zuur verdiende euro's beter besteden door handel met noodlijdende landen te promoten. Dat stimuleert namelijk kwaliteit en productiviteit. Als meer Nederlanders Ferrari's komen kopen dan is dat ook goed voor een noodlijdend Ferrari. Dat heeft vervolgens meer Italiaanse vaklui/ontwerpers/medewerkers/pitpoezen nodig en zo trek het de Italiaanse auto-industrie uit het slob. Op die wijze kun je voor grofweg 1/3e van het budget het zelfde bewerkstelligen plus verbetering van producten en diensten realiseren. Waarmee de concurrentiepositie van een land op de wereldmarkt verbetererd. Plus (in dit voorbeeld) een hoop blije Nederlanders met een Ferrari.

Joostmochtnietsweten | 21-07-20 | 22:09 | 1

Op de moment dat "politicus" een beroep werd, werden de visies uitsluitend naar "korte termijn" omgesteld.

Gladiator Fap | 22-07-20 | 09:20

Verplichte solidariteit voor een sterke eu, gatver. Allen zo jammer dat Nederland steeds meer een zwakke schakel is in eigen land. Torenhoge belastingen om deze ongein te kunnen financieren. Bedankt vvd stemmers voor de laatste decennia, het is om te genieten.

Chesoner | 21-07-20 | 22:07

Toch meer eurofielen dan gedacht in die taart.

einStina | 21-07-20 | 22:04 | 2

6 op de honderd, meer dan er transgenders zijn dus.

knutsel_ | 21-07-20 | 22:07

@knutsel_
The world has turned all gaga.

einStina | 21-07-20 | 22:41

Mediaan vermogen Italiaanse volwassene is 3 keer dat van Nlse. Denk daar maar eens over na. Of beter kan iemand Rutte dit voorleggen en hem vragen wat zijn definitie van rechtvaardigheid is?

feiten_en _cijfers | 21-07-20 | 22:04

Wat ik nou niet snap: Er is dus een virus. En dat treft mensen en landen.

Hoe kan het nou dat Italië daar zo door getroffen wordt dat het 300 miljard euro nodig heeft. En dat Nederland door hetzelfde virus zó getroffen wordt dat we 27 miljard kunnen bedragen.

Hóe dan?

Knufter | 21-07-20 | 22:03 | 1

Nederland heeft vet op de botten omdat hier pijnlijke maatregelen zijn genomen en in Italië en Frankrijk hebben zij dit niet gedaan waardoor zij geen weerstandsvermogen hebben, en een gedeelte van ons weerstandsvermogen komen zij dus nu bij ons via het construct EU opeisen onder het mom van Europese solidariteit.

therealbraindump | 21-07-20 | 22:14

Ach ja het duurt niet lang meer want dan zwaait China de scepter in deze wereld. Het enige wat de EU doet is jaar op jaar de strop wat strakker aantrekken.
Het is een continent van dwazen die buiten elke realiteit staan.
De ENIGE hoop is dat de Amerikanen zware sancties gaan inzetten en eventueel DE andere optie want anders staan we binnen zeer afzienbare tijd met rode vlaggetjes te zwaaien.

lalalilo | 21-07-20 | 22:01

Heb ik nu net al weer een aflevering van het Bankblog gelezen? Oh nee, het is Van Rossem. Het doemdenkgehalte is wel navenant.

Spring Bruissteen | 21-07-20 | 22:00

En nog steeds hebben maar weinig reaguurders door dat GS gecontroleerde oppositie is.

nuchterland | 21-07-20 | 21:59 | 8

Vertel het eens! Door wie dan?

Sinterbikske | 21-07-20 | 22:42

Oja, was ik vergeten: repressieve tolerantie.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Commentaar van een oud diplomaat:
https://opiniez.com/2020/07/21/meneer-rutte-ging-naar-brussel/george-van-bergen/

watergeus | 21-07-20 | 21:59

Mooie cortes. Ik mis alleen nog de volgevreten schaterlachende handophouders.

Deze uitkomst was verwacht. En toch ben ik weer boos. Ik krijg al heel mijn leven, ook toen ik een kind in nood was, te horen: eigen verantwoordelijkheid. We kunnen niks voor je doen. En ik heb braaf alles zelf gefikst. En mensen die het niet nodig hebben, gaan er met de jackpot vandoor. Elke keer weer. Tegelijkertijd wordt dat zelf fiksen door al die bezuinigingen steeds lastiger. Geen stufi, minder zorg, minder banen, slechte contracten, minder beschikbare huizen, etc.
Nu ben ik niet zielig. Maar er zijn ontelbare mensen zoals ik. Mensen die soms wel vastlopen. Dat is wel erg. En er is gewoon geen reedt tegen te doen, want de kartelpartijen trekken gewoon hun plan, tegenstemmen helpt vooralsnog weinig. En de gemeentelijke politiek heeft nergens geld voor.

En nu ga ik aan de drank. Afleiding. Zo.

einStina | 21-07-20 | 21:57 | 2

*belooft straks in het café de drankjes te kopen*

knutsel_ | 21-07-20 | 22:09

@knutsel_
Dit soort momenten, hartverwarmend. *neuriet zacht*

einStina | 21-07-20 | 22:26

Naar mijn mening niet helemaal compleet, maar het boek Fantoomgroei geeft een aardig inzicht in de werkelijke staat van de "rijkdom" van de Nederlandse burgers en ook de zorgvuldig in stand gehouden nationale illusie daaromtrent...

Lood om oud ijzer | 21-07-20 | 21:55 | 1

Indeed. Must read voor iedereen...

Odin | 21-07-20 | 22:00

Van het Stabiliteitspact is weinig meer over.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 21:55

Gracias por las flores amigos.

Poesman | 21-07-20 | 21:55

Democratisch Diefstal

Turbulentie? | 21-07-20 | 21:53

Een historische dag, noemen ze het in Frankrijk en Italië. De foto’s met hun glunderende hoofden staan er soms bij. Misschien moet ik maar eens op twitter. Dan stuur ik ze de komende jaren elke dag een foto van een werkende dakloze, onverzorgde bejaarden, of de groeiende rijen bij de voedselbank in Nederland. Als herinnering aan deze historische dag.

Poesmobiel | 21-07-20 | 21:52 | 5

@Poesmobiel
Ze hadden beter ducttape kunnen dragen dan maskers.

einStina | 21-07-20 | 22:27

@einStina | 21-07-20 | 22:27: Zie het voor me: eerst horizontaal en dan een paar keer verticaal. Het duurt lang hoor, voor die wenkbrauwen er weer op zitten. En proost, meissie!

Poesmobiel | 21-07-20 | 22:31

@Poesmobiel hihihihi *vals lachje* proost!

einStina | 21-07-20 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte heeft ons ,na een goed begin, een poging voor de bühne, wellicht voor 2021, uitgeleverd aan de macht van de Fransen,(aan hun nieuwe Napoleonnetje) die ons al honderden jaren zitten te zieken. (De Duitsers ook, maar dat is van veel later)

Zwizalletju | 21-07-20 | 21:50

Die idioten denken echt dat als je maar geld in landen pompt dat ze "sterker" worden en de EU één bestendig blok wordt. Er zal niets veranderen. De val van de Euro komt steeds dichterbij.

doskabouter | 21-07-20 | 21:49

Nieuws over de EU, net zo welkom en genietbaar als een nieuw album van Bluf.

De Briemusketier | 21-07-20 | 21:49

Het constante eenrichtingsverkeer van geld van de landen die hun economie wel op orde hebben naar landen die maar geld blijven uitgeven aan enorme salarissen van corrupte ambtenaren en hun belastingstelsel niet in orde hebben, zal vroeg of laat funest voor ons uitpakken.

Ikblijfnietstil | 21-07-20 | 21:48

Dit moet toch iets doen met de geestesgesteldheid van de werkende NL 'ers klap na klap, immigratie, islam,blm, geen woningen, oplopende werkloosheid, corona, pensioenkorting, nieuw pensioenstelsel, oplopende zorgkosten etc.etc. niet meer te verkopen aan de NL bewoners van dit gave land.

Uw Verzekeringsadvis | 21-07-20 | 21:48 | 3

Vanmorgen eens wat collega's gevraagd. Meest gehoorde antwoord: "heb er eigenlijk niet zoveel over gehoord"
Mensen kijken niet meer verder dan de eigen omgeving. Waarschijnlijk door gevoel nergens meer controle op te hebben. Zien tegelijkertijd niet in wat gemaakte keuzes voor uitwerking hebben. Kunnen die link niet leggen.
In the end geven de mensen geen ene fuck om hun land.

Derechtselutser | 21-07-20 | 22:01

@Derechtselutser | 21-07-20 | 22:01:
"heb er eigenlijk niet zoveel over gehoord"... ongelooflijk he?! Zijn ze in Italie gemiddeld toch wat slimmer.

feiten_en _cijfers | 21-07-20 | 22:06

Zelf heb ik er totaal de pest aan. Maar wat lutser zegt, de meeste mensen houden zich er niet mee bezig, lezen geen krant en hebben de tv vooral voor Boer zoekt vrouw of Temptation Island. En als ze al eens iets horen, is het ver van hun bed en ze linken het al helemaal niet aan stemgedrag of onderwijsklimaat. Kop in het zand, niet verder kijken dan je eigen leventje, lalalaaa.

einStina | 21-07-20 | 22:09

Ik erger me ook vooral aan het gebrek aan feitelijke informatie. Afgezien van dat 'corona'-fonds.

Hoe zit het nu met die structurele begroting die met 27 miljard is gegroeid. De Britten zijn als één na grootste netto-betaler echter uit de EU. Hoe zit het dan nu met onze structurele nettobijdrage ten opzichte van de vorige meerjarenbegroting? Ze lullen alleen maar over die korting. Ik wil graag het totaalplaatje zien. Iemand een linkje?

Antiquerulant | 21-07-20 | 21:47 | 1

Je moet een beetje zoeken, maar op internet is genoeg info te vinden. Echter: nog niet alle delen van de deal zijn goed uitgewerkt, krijg ik het idee.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:14

Ik kreeg gisteren bericht dat mijn pensioen weer gewoon geïndexeerd wordt dit jaar. Net als vorig jaar. En iedereen maar zeuren en zeiken over dat pensioen en kortingen en geld naar Italië en boeren en stikstof en klimaat en corona.... Ik hoorde vanmiddag trouwens dat het niet Bill Gates is die achter corona zit maar onze Koning Willy die dit met zeven andere koningshuizen geregeld heeft. Ook de naam Corona komt daar vandaan. Ze hebben het virus namelijk naar zichzelf - de gekroonde hoofden- genoemd. Vroeger dacht ik dat ik normaal ben en de wereld gek. Nu twijfel ik er aan of het niet omgekeerd is. Want zo volslagen gestoord kan de mensheid toch niet aan het worden zijn?

jan-lul-de-behanger | 21-07-20 | 21:47

-.-Dit is waarom de economie groeit, maar de koopkracht niet. En ondertussen zitten we niet alleen aan een politiek Monopoly-geld geketend, we mogen geen woningen bouwen van onze eigen (Europese) klimaatnormen, we mogen geen grenzen sluiten van de (Europese) verdragen, we zien pensioenpotten verdampen en we zitten met mondkapjes voorgebonden te wachten tot de pandemie overslaat op een economie die bijna niets meer zelf maakt, vaste dienstverbanden vervangen heeft voor wegwerpcontracten en bullshitbanen in consultancy en middle management verkoopt als een "kenniseconomie" die geen zuchtje economische tegenslag zal kunnen doorstaan.-.-
Om dit soort commentaren, die geen enkele hoofdredacteur durft te schrijven, hou ik van GeenStijl.

theo-is-dood | 21-07-20 | 21:45 | 1

De economie groeit niet: De prijzen stijgen. Stel nou eens dat er per jaar 1000 huizen in een stad worden verkocht en ieder huis kost een ton. Dan is het aandeel in het BPN van die verkopen 100 Miljoen. Stel nou eens dat evenveel huizen een jaar later voor 110.000 euro weg gaan. Dan is het aandeel in het BNP gestegen met 10%. Dus iedereen roept trots: 10% economische groei. Maar het eind van het liedje is: er zijn niet meer huizen verkocht! Alleen de getallen zijn anders!

EenGoedBegin | 21-07-20 | 22:21

Ik vraag mij zo eens af wat er nu beter is geworden in Nederland sinds Schengen. Ja natuurlijk, het Bruto nationaal product is gestegen en de economie gegroeid. Dat zijn leuke cijfers. Maar dat bedoel ik niet. Wat is er beter geworden voor de gemiddelde Nederlander?
Onderwijs? 25% analfabetisme onder 15 jarigen.
Gezondheidszorg? De kosten zijn de pan uit gerezen en het is voor de individuele Nederlander duurder geworden.
Arbeidsmarkt? Nou nee, een groot gedeelte van de werknemers heeft een flexcontract en geen rechten meer. Helemaal jongeren zijn de Sjaak.
Pensioenen? Nee al jaren niet geïndexeerd en er komen weer kortingen aan.Tevens moeten Nederlanders samen met nog 3 andere landen het langste doorwerken binnen de EU.
Woningmarkt? Om te huilen.
Immigratie, een puinhoop.
Private schulden in Nederland zijn enorm en we zijn daarom ook enorm kwetsbaar.
Kortom het is maar een vraag maar wat zijn we er nu mee opgeschoten na 30 jaar Schengen en de Euro?
Wie kan me helpen?

Zapata10 | 21-07-20 | 21:45 | 16

@Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:15: In de jaren 70 werkte alleen mijn vader en konden we ook twee keer per jaar op vakantie. We hadden een auto en goed te eten. En mijn vader had geen wereldbaan.

Zapata10 | 21-07-20 | 22:17

@Zapata10 | 21-07-20 | 22:17: Vind dit altijd een interessante discussie. Hoeveel tv-zenders had je in de jaren 70? Hoe zag je telefoon eruit? Wat was de muziekkeuze? Wat voor auto reed je vader? Hoe was de stand van de medische wetenschap? Ik denk dat op heel veel onderdelen het dagelijkse leven enorm vooruit is gegaan. Maar omdat veranderingen geleidelijk gaan, valt het je niet op.
Ik kijk de laatste tijd regelmatig oude filmpjes van Koot en Bie. Heel veel opnames uit de jaren 70, in Den Haag. Ontzettend gedateerd straatbeeld, heel ouderwets.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:45
▼ 13 antwoorden verborgen

Waarom worden bestaande schulden niet gewoon weggescholden onder voorwaarden, in plaats van nog meer geld te lenen (onder slechte voorwaarden) en gratis geld weg te geven? Dit levert ons echt niets en nooit op...

Volgens mij is dit gewoon regelrechte omkoping, zodat deze landen meelopen met de "visie" van de EU. Je weet wel, die ideologie die staat voor landen zonder referenda, zonder direct gekozen vertegenwoordigers van land, provincie en gemeente, zonder onafhankelijkheid en zonder privacy.

GizzleMolby | 21-07-20 | 21:42 | 7

@theo-is-dood | 21-07-20 | 21:51: Ja pensioenfondsen hebben ook een negatief rendement al een tijdje, geen indexatie en alweer korten. Schieten we een boel mee op.

Zapata10 | 21-07-20 | 22:03

@Epistulae_Morales | 21-07-20 | 21:54: 3,2 miljard is waar ze op gaan aflossen. En er is afgesproken dat landen niet gaan verdienen op de deal. Mocht NL voor -0,2 lenen dan krijgen de Grieken als zij 3% rente betalen, het verschil terug.

arlen | 21-07-20 | 22:24
▼ 4 antwoorden verborgen

750 miljard.
De ijdele leiders kunnen dit helemaal niet overzien.
Veel te druk met in de geschiedenisboekjes komen.

Rutte gedaan wat tie kon binnen de bandbreedte waar hij dolgraag in wil blijven. Want een beroepspoliticus met daadkrachtige kritiek op de EU, dat is einde carrièrekansen.

Het zal een hoop gedoe geven, maar Nederland en de rest van de vrekkige vier zouden er gewoon uit moeten stappen. Dat kan nooit meer kosten.

de Voorzittert | 21-07-20 | 21:41 | 2

750 miljard is voor u en ik een hoop geld, maar het is gewoon 1/3 van wat er ongeveer jaarlijks door ING heen loopt aan kapitaal.

Epistulae_Morales | 21-07-20 | 21:57

De EU heeft een probleem dat op twee manieren is op te lossen. Het probleem is grosso modo (hoewel, geen italiaans nu!) dat de euro niet te devalueren valt. Ergo, bij ongelijke economische kracht kan zo'n knoflookland alleen zijn toevlucht nemen tot de kapitaalmarkt, alwaar tegen hogere rente moet worden geleend. Dat kost geld, zo'n land raakt meer in de schulden en dat kost nog meer geld, enzovoort. Uiteindelijk moet de schuld woreden afgekocht middels draconische maatregelen waarbij de brave burger lapt tot die een ons weegt of de EU springt in met gratis geld, voor iedereen even duur (die Eurobonds).

Op dat punt zijn we nu beland. De weeffout ga je niet te lijf met de huidige structuur van de EU, want, er is geen politieke unie, noch leverage waarbij bepaald beleid kan worden afgedwongen op EU niveau. Dat willen we ook niet en al helemaal niet als we daarin geen inspraak hebben zoals nu. De Europese Commissie is een ondemocratisch instrument, wat op groteske wijze werd gedemostreerd met de klap in het gezicht van de kiezer, toen de Spitzenkandijdaten werden afgeserveerd voor de onbekende Ursula von der Leyen.

Er zijn twee wegen uit de impasse. Opheffen van de euro en de EU en terug naar de status quo ante, of doorzetten naar een democratischer EU, met direct gekozen president, de macht bij het direct en EU-breed gekozen Europees Parlement ipv de Comissie. Geen gekonkel meer in achterafkamertjes of fake-verkiezingen. Dat maakt de weg vrij voor een beter functionerend parlement en als we dan ook de vereiste unanimiteit loslaten voor het aanpassen van wetten, krijgt de boel een beetje meer vaart. Gevolg kan zijn een kleinere soevereiniteit, maar meer invloed op EU-beleid.

Wat de beste optie is, weet ik niet exact, maar het opheffen van de EU en de Euro maakt ons wel een heel makkelijke prooi voor Chinezen, Russen en Amerikanen. Dan worden we 1 voor 1 uitgespeeld in ingewikkelde langdurige en gecompliceerde bilaterale verdragen. De EU is, ondanks die weeffouten een groot succes op andere vlakken dan geld. Vrije personenverkeer, vrije handel, vrije vestiging en veiligheid en certificering van producten. Een groot blok om mee te onderhandelen. Maar de zwakte van de EU is er ook: De eeuwige verdeeldheid, de zwakte in opterden internationaal, de slappe democratie die feitelijjk een dictatuur inhoudt van Duitsland en Frankrijk. Wat te doen? HEt is niet helder, maar gaat dit zo door, dan klapt de boel uiteindelijk eens, als de betalende landen er klaar mee zijn.

Beste_Landgenoten | 21-07-20 | 21:41 | 20

De euro is heel makkelijk te devalueren. Als een willekeurig Noord Europees land eenzijdig besluit om (een deel van) zijn staatschuld niet terug te betalen, dan valt de Euro zo hard dat hij de hele EU in zijn val mee sleept.

EenGoedBegin | 21-07-20 | 22:27

@Epistulae_Morales | 21-07-20 | 22:16: precies, wat u betreft. Dan zijn we er toch? Want dat is nou net het probleem, een Polen en een Hongarije zijn onderdrukt geweest door het communisme, nog niet zo lang geleden. De Balkan is overheerst geweest door moslims, Spanje ook, dan hebben we nog de Catalanen, de Basken, de IRA, een verdeeld Belgie met drie gewesten en 5! verkiezingen en drietalig, een Italië verdeeld in noord en zuid, Joegoslavië dat opgesplitst is en waar onlangs een genocide heeft plaatsgevonden, het conflict tussen (noord) Macedonië en Griekenland, het uiteenvallen van Tsjechoslowakije, en dan mis ik waarschijnlijk nog iets. Het is onverenigbaar, dat is juist de afgelopen decennia en eeuwen gebleken. Er zijn geen gedeelde normen en waarden. Hoe veel euro’s er ook ingepompt worden.

Sinterbikske | 21-07-20 | 22:29

Twee punten:
Optie opheffen euro en EU en terug naar de status qua ante, betekend terug naar de EEG. De EEG was oa bedoeld om economisch samen sterk te staan tegen andere machtsblokken., b.v. Chinezen, Russen en Amerikanen.

Optie twee, een democratische EU: heb je wel eens een debat van het EU parlement gevolgd. Wat praten die mensen langs elkaar heen in het luchtledige. Ze doen hun zegje en zelden reageert er iemand. Het heeft iets weg van het toneel genre "klucht".
Daarnaast missen "we" als EU burgers dingen zoals een gemeenschappelijke taal, cultuur, normen en waarden, verwachtingspatroon en, geloof in democratie, en is de Brusselse kaviaar & champagne stolp zo groot dat ze enkel door hele grote spelers te beïnvloeden is. Als het mee zit wordt een democratische EU een soort aristocratische bureaucratie waarin alleen het grote geld invloed heeft en we eens in de vier jaar een soort brood & spelen verkiezing krijgen.

rjr | 21-07-20 | 22:44
▼ 17 antwoorden verborgen

“ Kijk, je moet ons niet vragen naar de sommetjes. De plussen en minnen op de balans.”

Laat het daar nu net om gaan.

DrumPiet | 21-07-20 | 21:40 | 6

@Epistulae_Morales | 21-07-20 | 22:25:
Onzin wij verdienen geen geld op deze leningen. (het gebeurt wel eens dat Nederland geld verdient met lenen). Die handrem is ook niks waard. En als we dik geld zouden verdienen aan deze deal dan zou Rutte dat als eerste melden.

Patje2011 | 21-07-20 | 22:43

@Patje2011 | 21-07-20 | 22:43: Wacht even, Nederlandse leningen -10 jaars- hebben een negatieve rente. Dus daar krijgen we wel wat geld voor.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:47

@Epistulae_Morales | 21-07-20 | 22:25: Ja, jij denkt dat Rutte even aan de noodrem trekt en de Italiaanse economie stil zet. En de rente op de leningen komen niet boven de rekenrente van pensioenfondsen uit. Vandaar ook de 500 miljard die zij in reserve moeten houden.

arlen | 21-07-20 | 23:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Het AD vandaag: "Spanje geeft 1,7 miljard euro aan arme landen die kampen met het gevreesde coronavirus, heeft de minister van Buitenlandse Zaken Arancha González Laya bekendgemaakt."

Ben ik nu gek aan het worden?

Andorian | 21-07-20 | 21:38 | 5

Is er nog ergens een stuk grond vrij waar ik mijn eigen zielige land kan beginnen?

Sinterbikske | 21-07-20 | 21:59

Ze hebben van Nederland gehoord dat het rondpompen van geld werkt. Je kan dat eeuwig volhouden.

Nivelleermarionet | 21-07-20 | 22:15

Spanje heeft ook een potje voor ontwikkelingshulp denk ik

Epistulae_Morales | 21-07-20 | 22:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn opa heeft gevochten op de Grebbeberg.

Rutte heeft gebukt in Brussel.

Toetsenbordcomplex | 21-07-20 | 21:37 | 2

Dan wil je vast niet terug naar de Reichsm... eh D-Mark..

Beste_Landgenoten | 21-07-20 | 22:10

Mooi hè. 1 dag nadat die slappe kl.. tzak ons weer armer heeft gemaakt de aandacht afleiden met corona onzin

genoegisgenoeg | 21-07-20 | 21:36 | 2

Dus u dacht dat Mark in opdracht van Wilders de EU ten gronde zou richten.
Prachtig om zoiets te lezen.

botbot | 21-07-20 | 21:43

@botbot | 21-07-20 | 21:43:
Waar een simpele wel niet gelukkig van kan worden, ik gun het je van harte.

citywok | 21-07-20 | 22:18

Accumuleer je vermogen in Bitcoin.

Voorbeeldige burger | 21-07-20 | 21:36 | 4

Tot Kim Jung Un met je geld gaat lopen. Ik ga het in een oude sok onder mijn bed stoppen.

Lt-Kol Kilgore | 21-07-20 | 21:47

@Lt-Kol Kilgore | 21-07-20 | 21:47: Als je dat echt gelooft...

Voorbeeldige burger | 21-07-20 | 21:52
▼ 1 antwoord verborgen

Als we dan betalen wil ik ook een beetje waar voor mijn geld. Laat de corona maar welig tieren bij de handophouders. Er gebeurt zo weinig de laatste tijd en dat blm geneuzel ben ik meer dan zat.

BobDobalina | 21-07-20 | 21:35

Beste Mark,
Dit was het wel. Ga even naar uw twitteraccount.
Verander @MinPres alstublieft in @MinKukel
Groeten,

Schmalz | 21-07-20 | 21:34 | 1

lol.

einStina | 21-07-20 | 22:02

De EU zal altijd wel een excuus vinden om bakken geld van de rijke landen naar de luie landen te slepen.
Vandaag is het de Corona, morgen het klimaat en overmorgen weer wat nieuws.

Gulliver | 21-07-20 | 21:33 | 5

@Lt-Kol Kilgore | 21-07-20 | 21:48: België is een mooie parallel. Zo gauw het erop leek dat er in Vlaanderen een partij aan de macht zou komen (Vlaams Blok) die een eind zou gaan maken aan de Waalse socialistische geldsmijterij, werd die partij door een kongsi van alle andere partijen kaltgestellt. Ineens kon socialist met liberaal samenwerken, alles om een cordon sanitaire te laten slagen. Zo zal het ook gaan met FvD/PVV als die samen groot zouden worden na de verkiezingen van 2021.

theo-is-dood | 21-07-20 | 22:01

Italië heeft altijd aardbevingen, dat zal zeker een argument worden in toekomstige onderhandelingen.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:17

@Lt-Kol Kilgore | 21-07-20 | 21:48: In Nederland stroomt het van Rotterdam naar Amsterdam, van modaal en meer naar alle uitvreters en het gas stroomt letterlijk uit Groningen naar iedereen behalve Groningen.

Epistulae_Morales | 21-07-20 | 22:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunnen we niet massaal stoppen met belasting betalen en alle girale betalingen stoppen en alleen nog maar cash doen? Zeg maar, net als in italie? Dat wordt ook vast beloond. We zijn GEK dat we belasting betalen hier.

Rest In Privacy | 21-07-20 | 21:33 | 1

Eens. Daar ben ik dus 17 jaar geleden mee opgehouden hier. Kan het aan bevelen. Bulgarije, 10% inkomsten belasting. Niet van 1 op andere dag te realiseren, maar binnen 5 jaar zou het moeten kunnen.

feiten_en _cijfers | 21-07-20 | 22:11

Als het om onderhandelen gaat, moeten we onze rubberen pop Rutte niet naar Brussel laten gaan. Voor handjeklap moet je op de (vee)markt zijn.

Ommezwaai | 21-07-20 | 21:36

Sure. Gewoon weer VVD stemmen zullen ze.

Lafayette | 21-07-20 | 21:37

Ik geef ze geen ongelijk.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:18

Van Rossum heeft weer een mooi tendentieus stukje voortgebracht.
De reaguurders kraaien van de hoogste toren en ik lig in een deuk van het lachen.

botbot | 21-07-20 | 21:32 | 16

@botbot | 21-07-20 | 21:57: Uiteindelijk kan geen handelsysteem bestaan waar uiteindelijk de een meer overhoudt dan de ander. Het moet uiteindelijk nul zijn. Inflatie of giften, het maakt niet uit.

arlen | 21-07-20 | 23:14

@Epistulae_Morales | 21-07-20 | 22:34:
Wisselkoersen zijn tegenwoordig geen issue als het gaat over handel tussen landen met een stabiele munt en in de EEG was er van importtarieven ook geen sprake... de EU heeft dus totaal geen meerwaarde en zeker niet als je kijkt wat we jaarlijks moeten bijdragen

cheops | 21-07-20 | 23:17
▼ 13 antwoorden verborgen

44 virtuele zetels aan stemmers vinden het helemaal tof dat Nederland weer mag schuiven.

Lafayette | 21-07-20 | 21:31

Er zijn kabinetten voor minder gevallen.

revolte | 21-07-20 | 21:28

Had Rutte dat nou niet uit de onderhandelingen kunnen slepen: huizen bouwen, veestapel niet halveren, maar zo laten, 130 km/u? Allemaal in Nederland, dus dat interesseert de rest dan toch geen zak. Hier alsjeblieft, Rutte, kost je niets extra's.

Maar nee hoor. Mag niet van Europese regels krijgen we te horen.

Sitting_targets | 21-07-20 | 21:28

88% van de €Uropianen vinden het geweldig, die domme Rutte.

revolte | 21-07-20 | 21:30

Hoe ouder, des te beter vinden ze dat Rutte het heeft gedaan. Van 20 tot 40 jaar vindt 95% dat Rutte het niet goed heeft gedaan. Onder de 20 100%.

grietmetgroenefiets | 21-07-20 | 21:33

Het is maar hoe je de vraag bekijkt. Rutte mag best tevreden zijn met de EU deal, omdat het hem politiek weer eens goed in de kijker heeft gezet. Hij heeft wel *iets* voor elkaar gekregen.

Dat hetgene dat hij voor elkaar gekregen alleen maar mooi is voor de bühne en zijn eigen politieke carriere, maar dodelijk is voor de NL economie en de tevredenheid van zijn eigen burgers, tjah, dat zal Rutte worst wezen.

WatMoetJeNu | 22-07-20 | 08:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is een godwin-godwin situatie.

Mr_Natural | 21-07-20 | 21:25

Boeie, NL is toch al naar de klote..
Alles waar onze voorvaderen voor geknokt hebben verkwanseld...
Ik vertrek, ga naar Zimbabwe, dat land kent tenminste een echte democratie...

stikstofhelp | 21-07-20 | 21:25 | 1

In ieder geval hebben ze daar een minder liegende dictator....

Ommezwaai | 21-07-20 | 21:28

Rob Jetten laat ook een hersenscheet... Hopelijk is dit de laatste bijdrage van hem en z'n kudtpartij.
Ook hij denkt dat dit allemaal geld is wat aan de bomen groeit.

Ommezwaai | 21-07-20 | 21:23 | 2

Inderdaad, ook zo ergelijk dat hij net als Macron het een historische deal noemen. Laten we dat over 50 jaar maar bepalen. Of bedoelen ze dat het historisch is hoe ze wederom noord Europa verder hebben weten uit te kleden...

oh no | 21-07-20 | 21:27

@oh no | 21-07-20 | 21:27:
Ik voorspel dat we over minder dan 10 jaar al de rekening kunnen gaan opmaken. Al ons geld, inclusief de pensioenpotten, zijn dan inmiddels gearresteerd door Brussel en verdwijnen richting Frankrijk, Italië en Spanje.

Ommezwaai | 21-07-20 | 21:32

Denkfoutje, @Van Rossem. Vrijhandel werkte al helemaal prima onder de oude E(E)G, daar was en is de EU echt absoluut niet voor nodig.

OverdaanDerOnderheid | 21-07-20 | 21:23 | 1

Vrijhandel zonder eenheidsmunt is natuurlijk alleen al theoretische vrijhandel, maar het is gewoon ook niet waar. De EG had geen vrij verkeer van goederen en diensten.

Epistulae_Morales | 21-07-20 | 22:37

Ppremier Conte kraait van geluk, Sinterklaas bestaat, zijn naam is Mark Rutte.

scorpios | 21-07-20 | 21:25

Italië krijgt dus 81 miljard gratis. Dat is bijna net zo veel als 20% van de NL staatsschuld op 1-1-2020. En ze krijgen het gratis. Waarom wordt er gratis geld gegeven aan een land waar de koopkracht hoog is en ze één van de grootste goudvoorraden ter wereld hebben ? Be-la-che-lijk !!

cheops | 21-07-20 | 21:36

Volgens Rob Jetten worden landen geholpen die in nood zitten. Yeah right, het is een gotspe dat grote landen met een hele grote mond zoals Frankrijk, Italië en Spanje zelf niet over genoeg reserves beschikken om de vraaguitval t.g.v. corona op te vangen. Denkt Jetten nu werkelijk dat de Nederlandse belastingbetaler op structurele wijze dergelijke grote landen financieel in de benen kan houden? Kan die man überhaupt wel rekenen? Heeft Jetten enig gevoel voor verhoudingen? Frankrijk, Italië en Spanje zijn alle drie too big too fail, deze landen kunnen alleen zelf orde op zaken stellen.

therealbraindump | 21-07-20 | 21:22 | 5

Dat denkt hij kennelijk inderdaad + als bonus dat we ook heel Afrika en het Midden Oosten kunnen sponsoren.

oh no | 21-07-20 | 21:29

@Ommezwaai | 21-07-20 | 21:26: op lange termijn kunnen wij de grote mediterrane landen financieel niet overeind houden, volkomen onmogelijk. Daarbij, ik denk dat binnen 5-jaar Nederland de beurs weer mag trekken, zeker wanneer de corona crisis er nog een keer stevig inhakt.

therealbraindump | 21-07-20 | 21:30

@Ommezwaai | 21-07-20 | 21:26: Al volgend jaar breekt weer de pleuris uit in Frankrijk. Macron heeft namelijk vanwege de coronacrisis de hervorming van het Franse pensioensysteem een jaar uitgesteld.
Dat Franse pensioensysteem is een systeem dat uit de lopende begroting wordt betaald. Het is dus GEEN spaarsysteem zoals onze bedrijfspensioenfondsen of bijv het ABP. Met steeds minder werkenden op steeds meer bejaarden (vergrijzing) zakt dat systeem door z'n hoeven.

theo-is-dood | 21-07-20 | 22:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte hield het net zolang vol als het dappere Nederlandse leger in 1940. Ze werden beide overlopen.

UncleAlbert | 21-07-20 | 21:22 | 2

Maar die vochten voor Nederland.

ja,diedus! | 21-07-20 | 21:29

Rutte zou zelfs de capitulatie in mei 1940 verkopen als een goede uitkomst. Zoiets als dat de Duitsers toch maar mooi wel beloofd hebben aan een aantal belangrijke voorwaarden te voldoen. ...

Lafayette | 21-07-20 | 21:35

Rutte heeft Nederland de schuldenunie ingerommeld. Kortom wij draaien op voor de schulden van andere EU lidstaten, lees Zuid-Europa.

scorpios | 21-07-20 | 21:22 | 2

Het begon bij Balkenende.

Mr_Natural | 21-07-20 | 21:22

Eens komt de tijd dat we Pinokkio kwijt zijn. Dan kunnen we net als Twamp doen. Het papier met of zonder inlegvelletjes oppakken en voor de camera verscheuren. Dan zeggen That's It of iets vergelijkbaars, gevolgd door zoek het maar uit en onze eigen weg kiezen. Kut EU, weg ermee.

Kinkfactor | 21-07-20 | 21:25

Iemand nog een mooi land om naartoe te verhuizen ? Dit land is kapot.

cheops | 21-07-20 | 21:20 | 2

Dat zal dan buiten de EU moeten zijn.

scorpios | 21-07-20 | 21:22

Gewoon naar Duitsland over de grens, goed bier, goedkope levensmiddelen, lagere en heldere belastingen, gewoon een auto kopen zonder geouwehoer. De duitse bank is net ook weer door Merkel gered. Dank aan de slaven in Nederland!

jan huppeldepup | 21-07-20 | 21:28

Doden kosten niets, scheel je hoogstens AOW-uitkeringen. Wat geld kost zijn maatregelen die jouw land tegen Corona treft, en maatregelen die andere landen getroffen hebben en jou ook raken. Daar is het fonds voor. Maar nu we het er toch over hebben: is er al een verdeelsleutel bekend?

Muxje | 21-07-20 | 21:19

Hier. Gelijk erin hakken dan maar. Zo zien ze ons in sommige buitenlanden, deze komt uit het VK. EU, Rutte, Hondsdolheid ende Dood moeten. Zoiets.

www.express.co.uk/news/world/1312341/...

Kinkfactor | 21-07-20 | 21:18 | 4

@Muxje | 21-07-20 | 21:21: mijn neefje van 9 afgelopen zondag na een uitleg over wat er in Europa aan het gebeuren was/is: da's toch vreemd!?!

Dat was na de uitleg dat zuid Europa denkt op onze portemonnee te kunnen leven.

oh no | 21-07-20 | 21:32

Brexittanië lacht ons uit.

revolte | 21-07-20 | 21:46

@Muxje | 21-07-20 | 21:21: Wat dacht je van Spanje, met een oud-koning die 50 miljoen aan cash het land heeft binnengesmokkeld en die niet door politici wordt aangepakt? Zijn schoonzoon zit wegens oplichting in de gevangenis, waar zijn dochter eigenlijk ook thuis hoort.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:19
▼ 1 antwoord verborgen

Chamberlain was ook historisch Rob, ach laat maar, alles is historisch.

LoperH2 | 21-07-20 | 21:16

Ga weg uit NL en ga naar een netto ontvanger zonder immigratie. Zo snel als mogelijk. Nederlandje is doomed.

Mark_D_NL | 21-07-20 | 21:16 | 9

@citywok | 21-07-20 | 22:09: Noord-Italië is erg welvarend, maar Spanje en Portugal en Griekenland zijn toch echt veel armer dan Nederland.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:20

@Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 21:58: Nou en? Als je gratis geld blijft uitdelen, dan ontstaat ook geen noodzaak om je economie, je onderwijssysteem of je ambtenarij aan te passen. In Andalusie is al sinds mensenheugenis vijftig procent van de jeugd werkeloos. Als je die mensen daar geen geld meer geeft, dan komen ze wel bij Bol.com of bij een aspergeboer in NL werken. Lijkt mij vrij eenvoudig

theo-is-dood | 21-07-20 | 22:20

@Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:20: Iedereen die wel eens naar Milaan of Venetië geweest is ziet dat. Alles beneden zo'n beetje Rome betalen wij, Eerst deden ze dat zelf, later via de EEG, via de Euro, via "EU" , en voor de Lega Nord regio.

Zwizalletju | 21-07-20 | 22:33
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken